abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:54:16 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169273

Hier alweer deel 71 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Vanaf 27 mei 2007 worden er op Almelo-Mariënberg twee rood bestickerde (omdat het lijntje voortaan onder "Twents" valt) Linten van Syntus ingezet.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:03 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169352
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:44 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169378
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50169402
Ding Dong! de Ou-Tannu zal dit topic binnen rijden op spoor 1!

pi_50169430
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers

Blijft gewoon mooi he
pi_50169954
De Koploper is mooier.

pi_50170100
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Bron?
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:16 schreef Socios het volgende:
De Koploper is mooier.

[afbeelding]
Groningen, met op de achtergrond de 5 pijpen... ouwe foto zeg
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 17:26:29 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50170228
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:21 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Bron?
Las iets er over op somda.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50170377
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers

Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Sorry hoor maar wat een gedrocht

:


[ Bericht 5% gewijzigd door Remco op 06-06-2007 17:42:05 ]
pi_50170602
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet zullen we maar zeggen
pi_50170756
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers

Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Ding heeft geen motorbak nodig zoals DD-AR. Toch weer knap van die duitsers...
pi_50170760
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:

pi_50170956
Ja die ziet er wel strak uit
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 17:56:34 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171014
Ik vind zo'n stel er mooi uit zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50171091
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

pi_50171104
mensen, een trein-vraagje. Ik loer hier regelmatig gave pics allemaal.. maar wat ik me nu al vaker afgevraagd heb en niet kan vinden via google (vast de verkeerde zoektermen): in sommige landen gaat de conducteur na het fluitsignaal gegeven te hebben nog even het perron op om met een sleutel in een kastje te draaien. Waarvoor dient dit: wat geeft het kastje door (aan de dienstleiding??) en wat wordt er met deze info gedaan? owja, en waarom hoeft dit in NL niet?
pi_50171155
Bij Arriva moet of moest dat geloof ik nog. En volgens mij is dat een signaal richting treindienstleiding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:07:04 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171280
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:07:29 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171285
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

[afbeelding]
Een lelijke hoekige voorkant.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50171300
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een lelijke hoekige voorkant.
Dat vind ik idd ook lelijk
pi_50171388
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:

[afbeelding]
meer ramen?
pi_50171431
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
die Arriva MCNs worden lui
pi_50171518
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
kijk, weet ik dat ook weer. Vraagje nog: bij de NS gaat dit automatisch? Hoe weet de dienstleiding daar dat eeen trein onderweg is? Of beter nog: waar ie precies is?
pi_50171636
Ja wat ik me altijd afvraag bij Grou bijvoorbeeld. Als er een intercity langskomt moet de spoorbomen al lang dicht zijn als de trein lang het perron gaat maar als het een stoptrein is gaan ze pas dicht als de trein stopt. Gaat dat automatisch? Lijkt me wel maar wat als een machinst van de stoptrein per ongeluk vergeet te stoppen(had wel eens gelezen dat het eens was gebeurt)?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:28:06 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171809
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.

Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50171837
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:32:35 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171931
Dat gaat dus via de stand van de seinen. De railverkeersleiding kan dan zien waar een trein zich ongeveer bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:53:02 #28
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_50172573
Mededeling van Fles die nu 2 weken onderweg is: Hij heeft Luxemburg komtpleet op 3 stations na zonder bordje . Vannacht naar Marseille
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_50172701
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
3 stations na zonder bordje
sta je mooi te kijken met je fototoestel

Go Flesh
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:57:25 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50172704
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.

Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren.

GSM-R wordt niet gebruikt om treinen te volgen en een overweg te bedienen, dat gaat puur op detectie: een bepaalde afstand voor de overweg staat een rond bord met de kilometrering van de komende overweg, als waarschuwing voor de machinist. Dat bord staat op de plaats waar de aankondiging van de overweg ligt, als de trein dat bord passeert, wordt de overweg dus geactiveerd.

In het geval van gladheid kunnen ook stoptreinen als doorgaande trein worden aangegeven. De spoorbomen liggen dan al dicht als de trein op het station binnenkomt. Nadeel is dat de overweg langer dan noodzakelijk dicht ligt, voordeel is dat een eventueel doorglijdende trein niet per ongeluk iets of iemand aanrijdt.

Dit staat ook ongeveer op de homepage van Marc Pieters trouwens: http://home.hetnet.nl/~marctiny.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50172847
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

[afbeelding]
Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijk .
pi_50172892
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:14:19 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173277
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:02 schreef densmee het volgende:
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor?

Waren ze allebei geel, niet dat er een wit was?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50173378
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo

ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50173749
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:05 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173958
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:49 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173986
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef densmee het volgende:
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo

ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50175718
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:41:00 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177124
Mat'46 273 zal vrijdag vanuit Tilburg naar het NSM worden gebracht. Eindelijk is dat stel weer opgeknapt. De kameel zal in oktober weer naar het NSM gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177260
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:46:43 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177356
Een route met 2 keer kopmaken. Zal vast wel te maken hebben met hoe het stel in het museum moet komen te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177433
2x ?

Ik zie er maar 1
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:48:56 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177451
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:49:26 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177471
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
2x ?

Ik zie er maar 1
Lunetten en bij Maliebaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177917
Ah, Maliebaan ook dus. Nouja het zal wel. Hij rijdt toch bijna nergens goed voor de zon, als die al schijnt...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 21:02:01 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50178078
Het stel zal richting loods moeten en dat is alleen mogelijk met een extra keer kopmaken net voorbij Utm.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50178926
is de DieselDrie 27 al weer in het NSM?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 21:22:24 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50178968
Nee, dat duurt nog wel even.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50180825
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:04:29 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50180959
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')