abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:59:07 #251
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50160336
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 12:59:19 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50160346
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??
Doen ze ook, maar als er naast het onderhoudsstel nog een stel uitvalt, dan heeft xx gelijk al een probleem.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50160402
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:59 schreef MREn het volgende:
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst
ow, hmm dan wordt t lastig..

mischien hadden ze de veenlopers beter als reserve kunnen inzetten hoewel dat niet tengoede komt voor je dienstregeling
pi_50160543
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers
pi_50160574
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers
dat begint zo langzaamerhand werkloos te worden.. overal materieel tekorten... en dat staat gewoon te niksen...
pi_50161334
Gisteren wezen kijken in het dorpje Eilendorf nabij Aachen, mooi tunneltje als achtergrond






Enjoy
pi_50161605
ah ze hebben daar oom mDDM achtige barrels
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:45:35 #258
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50161928
Nee, daar hangt nog een loc achter
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50162071
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:45 schreef MREn het volgende:
Nee, daar hangt nog een loc achter
dan speelt die vast verstoppertje want ik zie hem niet .. :'D

dan is het een DD-AR achtig barrel ..:)
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:50:31 #260
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50162110
Die Duitsers doen toch alles met locs?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50162132
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:50 schreef MREn het volgende:
Die Duitsers doen toch alles met locs?
ehm... nee?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 13:52:19 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50162161
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:50 schreef MREn het volgende:
Die Duitsers doen toch alles met locs?
Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50162224
Er zit uiteraard wel een lok achter, de 111 115. Deze trein rijdt de RE9, Aachen Hbf - Siegen - Giessen Hbf
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:56:28 #264
86072 thatsme
and That's you!
pi_50162303
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.

Ik zie hier geen lok hoor! Oke, de ICE1 en ICE2 hebben officieel wel een lok.. maar zijn wel treinstellen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 13:58:01 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50162350
Ik had het niet over de hoge snelheidslijnen/treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:58:10 #266
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50162356
Voorspelbare reactie
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:05:54 #267
86072 thatsme
and That's you!
pi_50162601
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:09:29 #268
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50162734
Maar de ICE mag sneller en is stukken comfortabeler
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:15:37 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50162970
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef thatsme het volgende:
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor.
Je zwetst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50163072
Discussietopic
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:19:37 #271
86072 thatsme
and That's you!
pi_50163146
tuurlijk joh

The InterCityExpress (ICE) network in Germany.

Red High-speed lines for 300 km/h
Orange High-speed lines for 250 km/h or more
Blue Upgraded lines for 200 km/h or 230 km/h
Grey Conventional lines, often upgraded for 160 km/h

Meeste is blauw of grijs!
maar een paar stukies rood!
En 200km/h kunnen getrokken treinen ook halen!

Maar over lange ritten gesproken, het verbaasde me al toen ik er (een deel) inzat:
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:23:10 #272
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50163294
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 14:24:13 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50163339
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 14:25:24 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50163384
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
En het ding rijdt ook helemaal niet om.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:25:56 #275
86072 thatsme
and That's you!
pi_50163401
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Nee, maar hij rijdt ook niet de meest rechtstreekse route met een overstap kan je er veel sneller zijn
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen.
Zeker!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50163584
Alleen al het feit dat ie over Mainz- Koblenz - Bonn rijdt en niet over de NBS zegt al meer dan genoeg. Slecht voorbeeld om aan te tonen dat ICE 'kut' is. Wat het overigens niet is, want zoals al eerder aangegeven door anderen, is het comfort veel beter dan de Thalys / TGV-shit. En buiten dat is het treinverkeer in Duitsland zoiezo beter dan in Frankrijk.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:32:48 #277
86072 thatsme
and That's you!
pi_50163678
Ik heb ook nooit gezegd dat de ICE kut is... Het is een prima vervoersmiddel, comfortabel en redelijk snel! Door de vele overstappen ben je helaas wel bijna net zo lang bezig als met een nachttrein. Maar ik ben dankzij de ICE comfortabel terug gekomen uit Bratislava afgelopen Pasen. Alleen we hebben maar 1x een paar seconden echt de 300km/h geraakt tussen Frankfurt en Keulen. Tussen Wenen en Nurnberg was de trein niet vooruit te branden. Maar comfortabel was het wel.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:41:16 #278
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50164054
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dat wadloper het niet geschreven heeft, anders zou hij het wel er neergezet hebben.
Ik wist niet eens dat ik een wiki kon updaten
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:44:14 #279
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50164174
NS oplichters! reltopic
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 14:59:25 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50164843
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:44 schreef MREn het volgende:
NS oplichters! reltopic
idd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50165046
rellluuuuh
pi_50165181
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02.

De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 15:11:26 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50165263
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
rellluuuuh
Doe even mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:14:48 #284
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50165400
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:09 schreef Remzz het volgende:
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02.

De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50165448
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?
pi_50165499
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Remzz het volgende:

[..]

En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?
Jep. Succes met rennen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 15:17:24 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50165509
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50165534
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:18:47 #289
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50165572
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel.
Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:20:15 #290
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50165635
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut
Ja, eigenlijk wel... ik wacht met smart op hereniging 3600/3700 met op zn minst IRM, liefst ICRm.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 15:20:29 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50165645
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50165649
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:18 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd
Klopt volgensmij in een jaar nog nooit vertraging gehad, Deventer - Zwolle is idd een ander verhaal
pi_50165968
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5?
Begrijpend lezen is moeilijk he

in de spits komt IC uit Amf ri Lw aan op sp 5. Stopper Utrecht is al spoor 7 en IC naar Deventer is nu spoor 6
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 15:33:38 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50166188
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:37:26 #295
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50166331
Ja, en als de stopper binnenkomt op 5, staat de 3700 een gruwelijk eind weg van de trappen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 15:38:25 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50166378
Dat is waar ja. Dat viel me laatst op, toen ik met de 7900 ging.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50166399
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen.
Vorig jaar was dat wel het geval ja. Voor 10-12-2006 dus
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:12:54 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50167791
Aanrijding met persoon tussen Gouda en Rotterdam Alexander. Great.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50167868
kut persoon ook!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:49:05 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169091
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')