Is 5 juli vroeg genoeg om weer op school te komenquote:Op maandag 4 juni 2007 19:28 schreef Remzz het volgende:
"Dit duurt tot na de avondspits" is "Dit duurt nog de hele avond" geworden en ik ken die vertragingen rond Almelo. En als ik toch een dag op school moet zijn is het morgen wel
tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'Dquote:Op maandag 4 juni 2007 19:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als we ooit de 6 bakken weer halen prima, maar een Plan V als IC. Of noem het een veredelde verkorte stoptrein of maak dat ding fatsoenlijke lengte.
* Ou-Tannu verstopt zich heeel snel achter een partij wad/maaslopersquote:Op maandag 4 juni 2007 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman walst met deze loc over Ou-Tannu heen![]()
Volgens Prorail rijdt er nu ICM in de 7900 op Hengelo - Enschedequote:Stroomstoring Almelo
Van en naar Almelo moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Almelo en Vroomshoop geen treinen en rijden er tussen Almelo en Wierden en tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Deventer kunnen omreizen via Zutphen.
Prognose:
* dit duurt de rest van de avond.
Overige informatie:
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
HengeloAmersfoort; via Zutphen; 00:30
EnschedeAmersfoort; via Zutphen; 00:30
NSR laat serie 7900 patroonmatig pendelen tussen Hengelo en Enschede v.v. ( max. 6 bakken met ICM mat. )
Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS danquote:Op maandag 4 juni 2007 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'D
alleen max 100km/h
nou stuur een mailtje naar de ns.. als ze geen DH materiaal op de 3700 ter versterking kunnen inzetten x)quote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS dan.
met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aanquote:Op maandag 4 juni 2007 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk. Die foto's dat maakt het nog leuker. Hopelijk zitten er enkele mooie exemplaren tussen![]()
Mooie platenquote:Op maandag 4 juni 2007 23:12 schreef .bakvis. het volgende:
[..]
met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is ongeveer met een snelheid van 5-10 km/h gegaan, viel opzich reuze mee, maar we kunnen weer een wadlopertje afschrijven voor de komende weken
Voor een telefoon wel ja, maar zoals je kunt zien zijn is het koppel punt voor het volgende treinstel een beetje krom, hier zal dus redelijk wat reparatie werk aan verricht moeten worden. Maar of de trein het nog waard is... Ik hoop het maar, anders gaan ze noch slechter rijden. Ik moet dagelijks over de maaslijn van Boxmeer-Nijmegen, en vertraging is bijna iedere ochtend!quote:
don't!!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan ergens in Nederland nog 3 stellen op reserve, dus wisselen moet kunnen denk ik.
ja maar als het 3x dh1 is dan mogen ze wel 2quote:Op maandag 4 juni 2007 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
3 wadjes natuurlijk he![]()
3201, 3204 en 3220 staan namelijk al aan de kant.
Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 seriequote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een likje verf al niet doet zeg.. t lijkt wel nieuw
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 serie.
Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
Niet te veel dromen...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:30 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700.
idd denk t ook..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper!
laat die jongen nouquote:
ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzettenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Owke... maar de waarheid is hard als ie er achter komt
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzetten
dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
Ach!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellen
maar goed, je kan het proberen
Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
ijssellopersquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over.
[..]
Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd!
Ik denk dat het best een mooi lijntje wordt met de ijssellopers!
... en een interne en externe verbouwingquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ijssellopers
nouwja!
dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
voor de schrootlijn is dat niet nodig hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:37 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
... en een interne en externe verbouwing
Als we nou een gigantische Turbo opplakken, zouden we de rijtijden in de 3700 dan wel halen met de DH2quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ijssellopers
nouwja!
dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
Meestal weten buschauffeurs echt niet de wegquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen. Hebben passagiers niet geroepen dat ie verkeerd reed?
Wat nou ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman zegt dat Ou-Tannu een foto moet maken van een briefje op de deur aan de perronkant van de arrivastore in Lw.
Turbo DHs!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Arriva kunnen ze kennelijk wel snel zijn. Vanochtend reden er namelijk weer wadjes op Rd-Gn, aankomst 8.28 in Gn. Trein bestond uit DH2 + 2 DH1. De 2 DH1'tjes kwam ik in Lw om 10.50 tegen, toen ze uit Stv aankwamen. Dit kan alleen maar als de wadjes afgetrapt zijn en om 8.32 nog voor de semisneltrein uit naar Lw zijn gestuurd.
ja, nou.. vertellis?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, die heb je al gefotografeerd in de trein. Om dit briefje lag ik in ieder geval dubbel.
ROTROFLMAO!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vooruit.
Op het briefje staat namelijk dat je niet met je fiets de Arrivastore in mag.![]()
Dit staat op de wikipagina over het Wadjequote:Einde van de inzet op de Noordelijke Nevenlijnen
In de loop van 2007 zal Arriva al haar Wadlopers hebben vervangen door nieuw materieel (GTW / Spurt). NS is echter van mening dat de treinstellen nog zeker 7 jaar mee kunnen. De Wadlopers zullen terugkeren naar het leasebedrijf NS Financial Services.
ze zijn vergeten dat er 3 bakken (dh1 en een dh2) vervangen wordt doos 1 plan u johquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
De offerte is al aangevraagd, maar eigenlijk wel voor te veel bakken, omdat er nog enkele voor het NSM behouden zullen blijven als het goed is.
Ze maken het steeds bonter bij Prorailquote:Materieeltekort bij de vervoerder Amersfoort
Bij navraag bleek dat er vandaag geen materieeltekort is de vervoerder wat betreft Amersfoort - Barneveld N.
Wij waren hiervan helaas niet op de hoogte gebracht, excuses voor het onjuiste, vorige bericht.
Toelichting voorval:
Materieeltekort bij de vervoerder Amersfoort
zo hard rijden die Vtjes daar toch nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:30 schreef MREn het volgende:
De fout is snel gevonden: Cxx had voor 5 en 6 juni materieeltekort aangekondigd (ook op de eigen site), maar blijkbaar is het stel eerder terug uit onderhoud.
uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:56 schreef MREn het volgende:
Maar als je 5 (?) stellen hebt, zul je toch wel zo'n beetje elke week een stel een paar uur in onderhoud moeten hebben.
Doen ze ook, maar als er naast het onderhoudsstel nog een stel uitvalt, dan heeft xx gelijk al een probleem.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??
ow, hmmquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:59 schreef MREn het volgende:
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst
dat begint zo langzaamerhand werkloos te worden.. overal materieel tekorten... en dat staat gewoon te niksen...quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers
dan speelt die vast verstoppertje want ik zie hem niet .. :'Dquote:
Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.quote:
quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.
Je zwetst.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef thatsme het volgende:
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor.
En het ding rijdt ook helemaal niet om.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Nee, maar hij rijdt ook niet de meest rechtstreekse routequote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Zeker!quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen.
Ik wist niet eens dat ik een wiki kon updatenquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dat wadloper het niet geschreven heeft, anders zou hij het wel er neergezet hebben.
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:09 schreef Remzz het volgende:
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02.
De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten
En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
Jep. Succes met rennenquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Remzz het volgende:
[..]
En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?
3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kutquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagdquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel.
Ja, eigenlijk wel... ik wacht met smart op hereniging 3600/3700 met op zn minst IRM, liefst ICRm.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut
Klopt volgensmij in een jaar nog nooit vertraging gehad, Deventer - Zwolle is idd een ander verhaalquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd![]()
Begrijpend lezen is moeilijk hequote:Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5?
Vorig jaar was dat wel het geval ja. Voor 10-12-2006 dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |