Go NS vervangend vervoer
Ik zat midden in de ellende hier in het oosten, (had eigenlijk tot 17.30 les maar heb om 15.00 maar besloten om richting huis tegaan). Toen ik om 15.15 in es op het station kwam reed er net 2x DM'90 weg (2 min te vroeg
![]()
), wat dus zou beteken dat we een half uur moesten wachten, maar ze besloten om de trein van 15.27 ook maar te laten rijden deze vertok met +5 (stopte ook re esd). Toen de halve trein was uit gestapt en er al andere reizigers in stapte begon de mcn/hc om te roepen dat de trein niet verder reed.
Om 15.45 stond ik op het plein bij station HGL, maar ik was niet de enigste konden wel 4 volle bussen worden gevormd. En hier was verder helemaal niks bekend
![]()
om 16.05 kwam er een nieuwe lege bus aan rijden. Deze was snel vol, en vertrok om 16.10 kwam er een bus uit Almelo deze was Prop vol.
Ik heb me toen ook in deze bus weten te wurmen. En vertok toen staand. In borne is die chauffeur nog aan het klooien geweest om de bus netje voor het station te krijgen,
![]()
toen reden we verder richting Almelo, in almelo reden we over een exotische route over de N743 - Violierstraat - Henriete Rolan Horstlaan - Fred van eenden straat (ipv de Nijrees singel te nemen) . Richting Almelo de riet. Alleen kwamen we niet zover wegens een opengebroken straat, en dus opent de chaufeur hier maar de deuren, er stapte een paar mensen uit, maar niemand begreep wat de bedoeling was. Toen reden we een dood lopende straat in,
![]()
en gingen we in z'n achteruit om even later weer de reis richting Almelo CS
![]()
te vervolgen. Toen waren we na ruim 45min.
![]()
In Almelo daar stroomde de bus leeg, toen liep een andere reiziger na buiten om tegen de medereizegers te zeggen dat de bus door naar Wierden reed (chaufeur riep ook niks om
![]()
). Dus de halve bus liep weer vol. Toen de mensen die stonden te wachten in almelo opgepikt en de reis richting Wierden vervolgd, toen heeft de chaufeur ons nog getrakteerd op een mooie rondrit door wierden. Daar kwamen we om 17.21 aan en toen vertok de stoptrein riching zwolle met -2. En hier stond veel NS personeel (nog nooit zoveel gezien te wierden) Zelfde geldt voor reiziger, stonden er ook veel.
Samenvatting:
Tijdens de rit veel van de plaatsen gezien, 2 dood lopen de straten in gereden
![]()
, minstens 15 stoep randen geraakt
![]()
en ook een keer door rood gereden
![]()
. Ohja, de remmen van deze oude/verotte rammelbak werken nog wel goed dat hebben we deze rit meerder malen ondervonden
![]()
(en das niet fijn als je staat).
Dat word dus ff een digitale-GTBV in vullen. (en dan ben ik over een paar maanden weer 5.64 rijker
![]()
)
Zow dat is er ook uit