Goverman | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:12 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:14 |
Beetje het kip ei verhaal waar een vervoerder ook altijd op wordt aangevallen.Een vervoersbedrijf weet wat zijn klanten wilt en past daar zijn aanbod op aan. Hoe kunnen wij weten dat I&M weet wat de reiziger nodig heeft? | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:37 |
Er zit steeds iemand kleine dingetjes aan te passen in de OP lijkt wel, bij de beschrijvingen van de stamgasten Bork zijn plaatje doet het niet meer trouwens. | |
RokStarr | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:39 |
Vannacht hebben wat lui bij de Hoekse Lijn het nodig gevonden om de bovenleiding door te knippen. Hallo extra vertraging, die ombouw wordt nog de nieuwe Noord-Zuidlijn qua uitloop | |
b2py | zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:03 |
Zo'n vaart zal het niet lopen, ze hebben tot februari om het te repareren | |
MTL | zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:22 |
Zijn ze het busvervoer al zat? | |
J.B. | zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:56 |
Ik denk ook dat er net nu meer roep is voor investeringen in infrastructuur omdat er dankzij de crisis bezuinigd is en projecten zijn geannuleerd, beperkt of uitgesteld. Zo zijn onder meer de opbrengsten van het Kwartje van Kok (¤500 miljoen) tijdens het Paarse kabinet weggehaald bij infrastructuur, dat scheelt toch een flinke slok op een borrel. Na de crisis begint dan meteen weer de transportvraag te stijgen en dan blijkt de capaciteit al snel niet meer toereikend. Op Schiphol is het aantal passagiers het afgelopen half jaar bijvoorbeeld met 8,6% gestegen en voor vracht geldt zover ik weet een vergelijkbaar percentage, dat is toch een flinke groei. Bovendien duurt planvorming en dergelijke gewoonweg jaren, dus voordat een plan werkelijkheid wordt ben je al jaren verder; daar zal nu dus op geanticipeerd moeten worden. [ Bericht 11% gewijzigd door J.B. op 12-08-2017 13:14:31 ] | |
greavy | zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:09 |
Morgenochtend worden er 2 metrostellen door een RET-diesellocomotief overgebracht vanaf Schiedam naar Maassluis, die vanaf volgende week een maand lang enkele testen gaan doen op een deel van het nieuwe metrospoor. | |
b2py | zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:26 |
De grap is dus dat er zat plannen zijn maar het geld voor uitvoering niet toereikend.. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:35 |
Maar als ik heel simpel denk, en dat kan ik goed dan denk ik: Meer geld is sneller dan meer plannen. Toch? | |
James1988 | zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:38 |
Op 4 augustus heeft Trenitalia 17 V250's hebben gekocht voor inzet op de lijn Puglia - Rome - Napels. | |
bork | zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:59 |
Twee weken geleden alweer, vanuit een snikheet Zwitserland | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:59 |
| |
ijs_beer | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:00 |
Ik wens ze heel veel sterkte toe dan. | |
b2py | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:06 |
Zijn dat ze allemaal? | |
Peterselieman | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:10 |
er zijn toch 19 gebouwd? | |
Peterselieman | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:11 |
Fraai | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:11 |
| |
James1988 | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:14 |
Twee V250's gaan dienen als onderdelenleverancier. | |
Salatrel | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:14 |
dat hoorde ik woensdag aan de koffietafel al dat ze het gisteren niet af gingen krijgen hoop dat het maandag wel weer gaat want ik heb wel zin in een slagje vlissingen | |
Kansenjongere | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:14 |
Aan de opmaak van de tekst te zien dacht ik eerst dat je een gedicht had geschreven | |
Adrie072 | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:16 |
Of een aflevering van Rail Away.. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:36 |
kutjochies | |
Peterselieman | zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:42 |
ah Las ook dat ze een bar/bistro aan boord gaan krijgen. Niet onbelangrijk voor ons | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:43 |
oh wacht, ik had nog niet eens aan de mogelijkheid gedacht dat ik alsnog ooit echt in een V250 zou kunnen gaan rijden | |
James1988 | zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:48 |
Moet je wel naar Italië, maar daar heb je al ervaringen mee | |
b2py | zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:49 |
Ik voelde me er speciaal door maar dat kan ik inmiddels ook al achter me laten | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:02 |
ja, ik heb Napels al gezien, kan net zo goed sterven | |
Dr_Flash | zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:03 |
Jij blijft gewoon speciaal hoor schat Op je eigen speciale manier | |
James1988 | zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:00 |
Greater Anglia heeft een nieuwe render online gegooid van een vierbaks bi-mode Stadler FLIRT UK, waarvan ze er 38 hebben besteld. GA gaat ook twintig treinstellen krijgen van 12 bakken lang, deze treinen zullen alleen elektrisch zijn. Mooie dingen [ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 12-08-2017 19:11:04 ] | |
Peterselieman | zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:43 |
Die krijgen wij met een iets ander uiterlijk ook. De Flirtino | |
Goverman | zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:07 |
Nee dus... Die plannen waar we het hier over hebben worden gefinancierd uit de Rijksbegroting, via het Infrafonds. In dat Infrafonds wordt jaarlijks hele gestopt vanuit de Rijksbegroting. De hoeveelheid geld in is ongeveer gelijk aan de hoeveelheid geld uit (per jaar). De looptijd van het Infrafonds is een jaar of 20, momenteel tot 2030. De jaarlijkse inkomsten vannget fonds verschillen per kabinetsperiode. Soms komt er jaarlijks meer bij, soms wordt de jaarlijkse vulling gekort. De laatste 2 kabinetten hebben in stappen zo'n 600 miljoen per jaar gekort. In totaal zo'n 10 miljard euro... Door dit systeem staat - bij ongewijzigd beleid - de hoeveelheid geld voor infrastructuur vast. Dan kan er alleen nog worden geschoven tussen de modaliteiten. Dat is echter ook een politieke afweging, die jaarlijks door de Kamer wordt gemaakt. En daarna begint de strijd omde projecten. Enerzijds is dat politiek, anderzijds bestuurlijk met regio's. En soms ook programmatisch, dus binnen het Rijk. Veel projecten liggen dus financieel min of meer vast. Schuiven tussen jaren en projecten kan soms wel, maar dat levert geen tientallen miljoenen op, is meer voor cashflow etc. Meer geld? Regelen in de formatie is vaak het beste moment. Niet eenvoudig dus. Wel is nu dus het moment. En daarom ook het tromgeroffel van lobbyisten en bestuurders en directeuren van vervoerders etc. | |
greavy | zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:13 |
22 Mei 2017 - Bij Old Tupton passeert CrossCountry richting Londen. 22 Mei 2017 - Old Tupton | |
greavy | zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:15 |
In 2015 werd deelgenomen aan een fotorit in Slowakije, die gereden werd met een door een museum opgeknapte Bardotka en oude goederenwagens. Één van de vele fotostops was bij het Slowaakse Dedinky. 1 Mei 2015 - In Mlynky, Slowakije, werd de loc omgelopen en werden er meerdere fotostekken ingepland voor deze trein. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:49 |
Bij de infrastructuurinvesteringen is overigens wel de vraag voor hoeverre grotere investeringen ook op korte termijn veel kunnen worden omgezet in uitvoerbare projecten. Het personeel bij aannemers en ingenieusbureau's is ook niet oneindig en opleiden vergt een investering waar duidelijke inkomsten tegenover zouden moeten komen te staan. Dat wil zeggen dat een voldoende constante stroom aan werk verwacht moet worden die zonder gekke pieken en dalen af te handelen is. Daar zit altijd een vertraging van een paar jaar in.. In die tijd leidt extra geld in het infrafonds niet tot heel veel extra bruikbare infrastructuur. Daarom zal er sowieso ingezet moeten worden op het nog intensiever gebruiken van de aanwezige capaciteit en zal bijvoorbeeld gekeken moeten worden hoe NS geprikkeld kan worden om het sprinterproduct voor reizigers aantrekkelijker te maken en voor henzelf beter betaalbaar. Daarmee zou de sprinterfrequentie op Leiden-Dordrecht naar 8 x per uur kunnen gaan bijvoorbeeld. Dat levert een bak meer vervoercapaciteit op. | |
Erasmo | zondag 13 augustus 2017 @ 12:02 |
Ritprijzen worden tegenwoordig met de chipkaart toch per km bekostigd? Ik zie net in mijn reishistorie dat een enkeltje Winterswijk-Arnhem ¤1,96 is en een enkeltje Winterswijk-Ruurlo ¤3,16 kost terwijl dat veel dichterbij ligt | |
Peter | zondag 13 augustus 2017 @ 12:05 |
Per tariefeenheid, dat kan nogal verschillen van kilometers.. | |
Peterselieman | zondag 13 augustus 2017 @ 12:08 |
Die 1,96 kan niet kloppen. Met 40% korting zit ik alsnog op ruim 8,5 euro voor Winterswijk-Arnhem ... | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 12:16 |
Behalve als de reis begonnen is in Vlissingen of zo. Dan betaalt hij aan Breng alleen nog maar het verschil tussen Vlissingen - Winterswijk en Vlissingen - Arnhem. Dat zou best eens zo weinig kunnen zijn. | |
bork | zondag 13 augustus 2017 @ 16:28 |
Rheinbahn (Baden) is twee weken niet berijdbaar, door een aardverschuiving, die veroorzaakt is door bouwwerkzaamheden voor de aanleg spoortunnel bij Rastatt. https://www.bahn.de/p/vie(...)tatt-2017-08-13_LZ01 Dus Karlsruhe - Basel ligt eruit voorlopig. | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 17:21 |
Oh jee | |
James1988 | zondag 13 augustus 2017 @ 17:24 |
Plaatje: Foto: Oliver C. Krieg | |
DeaDLocK2K | zondag 13 augustus 2017 @ 18:00 |
Twee weken? Dat zou in Nederland max een dag zijn... | |
Erasmo | zondag 13 augustus 2017 @ 18:05 |
Correct, ik was inderdaad aan de andere kant van het land begonnen. | |
b2py | zondag 13 augustus 2017 @ 18:07 |
Ik wilde ook zoiets typen maar ik twijfel ofhet in 24 uur kan. Op het oog zeg ik ja, maar ik vermoed dat ze de volledige ondergrond willen onderzoeken. Zelfde situatie als dat Rijkswaterstaat paar weken terug had op de A2 tussen Holendrecht en Amstel. De stabiliteit van de ondergrond zal getoetst moeten worden en eventueel gecorrigeerd, dat is wat ik vermoed wat ervoor zorgt dat het langer gaat duren. Het neerleggen van een stuk spoor is daarna peanuts. | |
DeaDLocK2K | zondag 13 augustus 2017 @ 18:10 |
Dat kan tegenwoordig echt mangs snel met van die schiet-meetapparatuur. Krijg je direct een sonarecho van de ondergrond. | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 18:28 |
Het probleem zien is 1 ding he, het oplossen is 2. Jij ZIET Trumpietrump ook in een kwart seconde. Maar opgelost is het nog steeds niet | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 18:29 |
Laat dat "eventueel" maar zitten hoor, hier zit gewoon een metersgroot spoelgat onder dat eerst fatsoenlijk opgevuld moet worden. | |
DeaDLocK2K | zondag 13 augustus 2017 @ 18:37 |
Mja, maar dat is meer omdat er geen betere oplossing is dan wachten op de midterms volgend jaar en dan een impeachmentproces opstarten. | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 18:46 |
Ja precies Waar het door komt, komt het door. Mijn enige punt was dat het oplossen van een probleem over het algemeen veel meer tijd kost dan het signaleren ervan | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 19:01 |
Ja ik had nog even verder zitten knutselen. Het moet waarschijnlijk Sittard, Geleen Oost of Geleen-Lutterade geweest zijn. In de richting Vlissingen en in de richting Den Helder kon ik geen vertrekstation vinden waarbij het precies 1,96 scheelde.en alles ten noordoosten van de lijn Hilversum - Barneveld - Dieren heeft geen logische route naar Winterswijk die over Arnhem gaat. Alles dichterbij dan Krabbendijke of Anna Paulowna is niet ver genoeg. Vanuit Limburg kreeg ik op NS.nl het heerlijk informatieve "prijs onbekend" mogelijk omdat je daarvandaan voor zowel je startleg als je finish leg van een andere vervoerder gebruik maakt, en natuurlijk snappen ze het dan niet meer Dan kan het ook nog zo zijn dat je die reis met 20 ipv 40 % korting gemaakt hebt (ingeval van Altijd Voordeel) Daar heb ik verder niet naar gekeken. Dan zijn er veel meer kandidaat-vertrekstations. Maar omdat je aangaf voor Winterswijk - Ruurlo ¤ 3,16 kwijt te zijn, ging ik er vanuit dat die andere reis ook met -40 % gemaakt was. | |
JDude | zondag 13 augustus 2017 @ 19:08 |
| |
Erasmo | zondag 13 augustus 2017 @ 19:19 |
Nope, ben in Den Helder opgestapt en heb nog de ouderwetse voordeelurenkaart | |
bork | zondag 13 augustus 2017 @ 19:23 |
voor het nieuwe spoor dat er naast komt https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/karlsruhe-basel Tunnel Ratstatt [ Bericht 8% gewijzigd door bork op 13-08-2017 19:29:47 ] | |
bork | zondag 13 augustus 2017 @ 19:25 |
thx! Ik kon er niet ff 1-2-3- eentje vinden. | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 19:48 |
Jah uhh daar kan ik allemaal geen rekening mee houden hoor Ben allang blij dat ik daar nooit meer hoef te zijn | |
derLudolf | zondag 13 augustus 2017 @ 20:36 |
Ooit konden ze het blijkbaar, degelijk spul fabriceren | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 20:39 |
Ja, Lamborghini werd ook groot met tractoren. Dit zegt niks | |
Yreal | zondag 13 augustus 2017 @ 20:40 |
Staan er op hilversum sportpark toegangspoortjes? | |
Peterselieman | zondag 13 augustus 2017 @ 20:47 |
nee, station staat niet op het lijstje | |
Crientj | zondag 13 augustus 2017 @ 22:12 |
Oi. Ik ben al heel lang geen servexmeisje meer. Of uberhaupt iemand die vaak met de trein reist. Zeg maar. Bijna helemaal niet. | |
Crientj | zondag 13 augustus 2017 @ 22:13 |
Oh ja. En mijn OV Chipkaart is verlopen. RIP. | |
James1988 | zondag 13 augustus 2017 @ 22:14 |
Tegenwoordig ben je een NS Stations Retailbedrijfmeisje? | |
Crientj | zondag 13 augustus 2017 @ 22:15 |
Nee. Ik mag de hele dag de nerd uithangen door wat te prutsen met website's enzo. | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 22:17 |
Hoin | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2017 @ 23:36 |
Hee maar Crientj ga je nou nogeens mee met het nieuwjaarsrondje? | |
Yreal | maandag 14 augustus 2017 @ 07:41 |
top thanks | |
Erasmo | maandag 14 augustus 2017 @ 10:22 |
Snap het. Nu een seinstoring tussen Doetinchem en Wehl, kan weer helemaal terug naar Winterswijk om via Zutphen naar Arnhem te gaan, kost me bijna twee uur extra Achteraf had ik gewoon beter een taxi kunnen pakken voor de paar km dat het spoor eruit lag maar dat bedenk je ook pas twee stations op de terugweg. Edit: Als ik een trein later had gepland was ik dus gewoon een uur eerder aangekomen [ Bericht 7% gewijzigd door Erasmo op 14-08-2017 10:27:39 ] | |
Crientj | maandag 14 augustus 2017 @ 10:26 |
Haha, dat duurt toch nog wel even? | |
Erasmo | maandag 14 augustus 2017 @ 11:05 |
Oh nu is de storing eerder opgelost en is mijn trein op het alternatieve traject gecanceld 2,5 uur onderweg en amper 30km verder | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2017 @ 12:29 |
Jawel Maar er is al maanden een voorbereidingstopic "gaande" | |
GlennQuagmire | maandag 14 augustus 2017 @ 13:48 |
De italiaanse V250 wordt blijkbaar begin oktober in Milaan gepresenteerd op de Expo Ferroviaria 2017. Iemand van hier die namens BES gaat? http://www.ferrovie.it/portale/articoli/6601 | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2017 @ 14:05 |
Nog niet eens een ander kleurtje | |
James1988 | maandag 14 augustus 2017 @ 14:57 |
Zelfs het Fyra logo zit er nog op | |
dcm360 | maandag 14 augustus 2017 @ 14:58 |
Is dat zo raar? De verkoop is 4 augustus gebeurd, en de foto van dat artikel is van 21 juli. | |
Fred | maandag 14 augustus 2017 @ 17:34 |
Zolang het nog niet standaard is dat elke spoorlijn in Nederland wordt bediend met dubbeldeksmaterieel dat het hele perron in beslag neemt is er nog capaciteit zat op het spoor. | |
#ANONIEM | maandag 14 augustus 2017 @ 17:37 |
De NS en RET zijn compleet bezopen, hele week werkzaamheden Rot - Den Haag en dus geen treinen maar de RET blijft gewoon vasthouden aan de zomerdienstregeling. | |
Adrie072 | maandag 14 augustus 2017 @ 17:41 |
https://fd.nl/ondernemen/(...)s-door-boete-limburg | |
DeaDLocK2K | maandag 14 augustus 2017 @ 17:47 |
Betaalmuur. | |
Adrie072 | maandag 14 augustus 2017 @ 17:55 |
*betaalmuur, copyright, dit dat* [ Bericht 98% gewijzigd door derLudolf op 14-08-2017 19:01:33 ] | |
James1988 | maandag 14 augustus 2017 @ 18:45 |
Ik zie het er niet van komen dat NS de HSL verliest (hoe terecht ik het ook zou vinden). De belangen zijn te groot, zeker nu NS net een flinke investering heeft gedaan in nieuw IC-materieel. Als NS van de HSL wordt geschopt zou die investering in één keer een stuk minder waard worden, en dat is niet goed voor de schatkist. Een andere vervoerder bestelt hoogstwaarschijnlijk een berg FLIRT-3's. "samenwerking met een derde partij" lijkt me evenmin realistisch. Waarom zou een derde partij helpen om NS in het zadel te houden? | |
b2py | maandag 14 augustus 2017 @ 18:51 |
http://nieuws.ns.nl/halfj(...)vredenheid-gestegen/ Het eigen NS persbericht | |
Adrie072 | maandag 14 augustus 2017 @ 19:11 |
Okidoki, ikke nu begrijpen. | |
b2py | maandag 14 augustus 2017 @ 19:18 |
Wat begrijp je nu? | |
SevenWonders | maandag 14 augustus 2017 @ 19:21 |
Het was drama vanmiddag terug idd. Vond het al heel wat dat de NS de Randstadrail als reis-alternatief opgaf ... doen ze normaal nooit. | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2017 @ 19:31 |
Nee. het is niet "NS lijdt verlies door boete Limburg" Het is "NS lijdt verlies door fraude Limburg." | |
Crientj | maandag 14 augustus 2017 @ 20:08 |
Doe eens een lokquote? Ik wil best meelurken. Maar het is allemaal een beetje afhankelijk van data enzo. . Ik zit tijdens de jaarwisseling weer in Londen | |
NedKelly | maandag 14 augustus 2017 @ 20:36 |
Dat doen ze toch ook niet? Tenminste, vanochtend op Radio Rijnmond zei een NS dame, op de vraag van de presentator dat je ipv die bussen toch ook met de RandstadRail kon, nog zeer nadrukkelijk dat dat op kosten van de reiziger zelf is en dus geen alternatief voor de bus is. Blijft jammer dat NS en RET daar niet uit komen. Bij storingen is vanuit Den Haag de RandstadRail een prima alternatief ipv omreizen via Gouda (naar Rotterdam). Heb vroeger lang met de Hofpleinlijn gereisd, nadat die stopte van Den Haag CS naar Rotterdam CS, maar als er dan storing was dan nam ik mooi de RandstadRail en betaalde het zelf. Was wel 10 jaar terug, dus nog niet zo druk in die metrostellen. | |
b2py | maandag 14 augustus 2017 @ 21:12 |
http://www.dvhn.nl/gronin(...)ijderd-22426144.html | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2017 @ 21:19 |
"Om veiligheidsredenen" Men had iets gevaarlijks moeten doen om daar dat doek op te hangen, DUS "om veiligheidsredenen" halen we het weg. Dat we daar zelf ook gevaarlijk voor moeten doen, geeft niet. Want Prorail staat boven de wet Dat doek wat daar hangt boeit op zich geen reet natuurlijk, maar er is wel een of andere pennenlikker op zijn pik getrapt, dus ja dan is Harde Actie Noodzakelijk! *zwaait vuistje | |
Ireyon | maandag 14 augustus 2017 @ 21:45 |
Ik zag laatst mensen van Prorail midden op een overweg staan terwijl de slagbomen dicht en de bellen aan het rinkelen waren. Maar als ik dat probeer is het opeens levensgevaarlijk en illegaal | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2017 @ 22:15 |
ja, want die "weten wat ze doen" /vingerverfsmiley | |
_serial_ | dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:24 |
De busdienst werkte gisteren anders helemaal prima hoor. Neemt niet weg dat ik na 3 weken Dordrecht - Rotterdam met alleen sprinters (overigens was dat _wel_ onnodig, er hadden best IC's kunnen rijden gedurende die 3 weken) er wel ondertussen helemaal klaar met werkzaamheden ben. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:26 |
Er zijn wel vaker storing en dan verwijzen, lees goed verwijzen ze niet naar het alternatief, deze keer wel. Blijft natuurlijk bespottelijk dat kaartjes niet bij meerdere vervoerders geldig zijn. | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:42 |
It ain't over yet | |
Yreal | dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:18 |
en dan ook de e lijn nog inkorten voor onderhoud. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:29 |
maar die gaat verder naar de ghetto dus dat maakt geen fuck uit. | |
Maegrim | dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:48 |
De nieuwe Intercity Sprinter, vanaf 1 september 2017 tussen Amsterdam CS en Uitgeest | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:51 |
Oh ik dacht Zwolle - Kampen | |
MTL | dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:56 |
Die komt niet ver zo | |
Peterselieman | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:07 |
Op 28 augustus is weer een belangrijk overleg over de Friesenbrücke. De commissaris van de koning van Groningen laat in ieder geval verstek gaan, want hij viert liever het Gronings Ontzet (Bommen Berend). Prioriteiten stellen he http://www.omropfryslan.n(...)esenbrucke-duitsland | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:11 |
Man man man, plaatsvervangende schaamte hier. | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:20 |
Ik had het ook wel geweten. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:32 |
Tot zoverre het verhaal dat deze verbinding van levensbelang is voor de provincie Groningen. Een feestje gaat voor. | |
Goverman | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:52 |
Klopt, prioriteiten stellen. En dat is dus Gronings Ontzet. In Groningen belangrijker dan een of andere stuurgroep van een of ander project waarvoor geen dekking is, waarvan de scope niet duidelijk is... Sterker nog, een niveautje hoger is het nogal frappant dat dit overleg op 28 augustus is gepland. De Groningers zouden die datum nooit kiezen (zoals Leidenaren en de Duitsers 3 oktober niet zullen kiezen en mensen beneden de rivieren carnaval altijd vrij houden). Typisch dat de Duitsers dan toch deze datum hebben uitgekozen en dat verplaatsen niet mogelijk is. De reactie van Commissaris Paas (die bestuurlijk een soort middelvinger geeft) is eigenlijk wel begrijpelijk. Zou hij wel gaan - en dus niet in Groningen zijn die dag - dan zou hij (veel) meer gezeur krijgen... (niet betrokken bij Stad en Ommeland, dat soort dingen). De oplossing van de FNP (joh, we sturen onze Commissaris wel) is wel creatief. De noordelijke provincies werken op RO en vervoer erg nauw samen. Dit zou Brok dus wel kunnen waarnemen (en ondertussen alsnog een sneer geven richting de Duitsers). In de formulering van de Friezen zie je dat ook terug: ze respecteren 28 augustus en komen met een andere oplossing. | |
derLudolf | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:01 |
Het is natuurlijk de overwinning op een Duitser die gevierd wordt, misschien dat de Duitsers bewust die datum hebben gekozen Wat doen ze in Leiden op de dag van de Duitse eenheid trouwens? | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:03 |
Leids Onzet jeezzz | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:08 |
Laat dat "misschien" maar zitten Dit zijn gewoon van die tactische naaistreken net als het koffiekoekjesverraad van Descheemaecker ooit. | |
bork | dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:11 |
Dat gaat een eeuwigheid duren, geen prioriteit in Den Haag, ik schat 2025 of zo kun je wel weer met een GTWeetje naar Leer over een brug. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:33 |
haha, optimist Nee, ze gaan 28 augustus besluiten dat het er helemaal nooit meer van gaat komen. En er is geen Groninger die ze tegenspreekt Zou me ook niet verbazen als die aanvaring ook niet helemaal "per ongeluk" was zeg maar | |
Peterselieman | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:10 |
In de komende nachten wordt het spoor tussen Leeuwarden en Stavoren geslepen. We weten inmiddels dat zoiets daar voor wat problemen kan zorgen | |
derLudolf | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:15 |
Hoezo? | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:17 |
er was een trein bijna in IJsselmeer terecht gekomen ? | |
derLudolf | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:18 |
Was dat een slijptrein? Er rijden daar wel vaker treinen | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:43 |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:04 |
Lichtelijk sub-optimaal rangeren, les 1. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:05 |
Met een beetje pech is het de eerste keer sinds toen dat er zich weer een slijptrein in Stavoren waagt | |
Wertha | dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:27 |
Wat een happening was dit toch ook. Grand Theft Auto eat my heart out! | |
Peterselieman | dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:47 |
Zo'n korte zal er ongetwijfeld al weer geweest zijn, maar een negendelige vermoedelijk niet. | |
SevenWonders | dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:28 |
Ik heb een MobilityMixx-kaart van de baas (overheid) voor alle OV. Dus mij maakt het niets uit. Maar ik verbaas er altijd over dat de NS bij storingen ofzo de reiziger er niet op wijst. Zouden ze bang zijn om inkomsten te missen? De reguliere ambtenaar die van en naar Den Haag reist die weet het wel en dat merk je in de metro's deze week :-) | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:31 |
Ja hehe, het is natuurlijk wel een commercieel bedrijf he Niet één of andere fakking openbare nutsvoorziening of zo Oh, wacht.... | |
Yreal | dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:39 |
Sow, ik zit nu in die bus van roffa naar den haag. Wie zij er ook al weer dat dit werkt? Mensen worden gek dat ze niet mee kunnen. | |
Salatrel | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:01 |
ik neem dit mee naar de backoffice zodat we dit mee kunnen nemen in de projectanalyse en zullen eventuele verbeterpunten meenemen in het conceptdraaiboek voor eventuele toekomstige buitendienststellingen. | |
Ireyon | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:02 |
Hoe lang heb je staan wachten? | |
Salatrel | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:04 |
Moet je voor de gein eens inganscontrole gaan doen bij dat busvervoer en iedereen zonder geldige checkin wegsturen. Dan is er ineens plek zat in de bus | |
Kansenjongere | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:09 |
NS maakt het er ook niet duidelijker op door geen consistent incheckbeleid te hanteren bij vervangend vervoer. Volgens de klantenservice van NS moet je bij vervangend vervoer als gevolg van geplande werkzaamheden wel ingecheckt zijn, terwijl dit bij vervangend vervoer als gevolg van ongeplande verstoringen juist niet de bedoeling is omdat ze dan niet bijtijds mobiele incheckpalen kunnen regelen. Logisch dat reizigers bij twijfel dan maar kiezen voor de voor hen voordeligste optie. | |
Zug-Chef | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:11 |
Dresden-Ústí-Praha: een reis langs de Elbe en de Moldau (deel 2) Van zondag 30 juli tot woensdag 9 augustus heb ik de tweede hobbyvakantie van 2017 gevierd. Ditmaal ging het eerst naar het Oosten van Duitsland, waarna al snel de grens overgestoken werd naar Tsjechië waar rond de hoofdstad Praag diverse spoorlijnen werden bezocht. Het werd een reis langs de riveren de Elbe en Moldau. In deel 2 blijven we nog een dag aan de Duitse kant van het Elbedal, waarna een dag later in de loop van de ochtend toch echt Tsjechië werd ingereden. Deel 1 is hier te vinden: PTA / Het grote treinentopic #1076 - Beste reizigers Na een korte nacht werd om 5:29 de derde S1-trein van de dag gepakt vanaf het centraal station in Dresden. Een kleine 40 minuten later stond ik als een van de eerste toeristen in Königstein. Königstein (Sächsische Schweiz) is het meest toeristische stadje tussen Dresden en de Tsjechische grens. De op 240m boven de Elbe gelegen Festung Königstein is er een van de belangrijkste trekpleisters. Je kan er heen lopen maar er rijden ook toeristische bussen en treintjes naar toe. Jaarlijks bezoeken meer dan 500.000 toeristen dit fort, dat oorspronkelijk voor de hertogen en vorsten van Sachsen een toevluchtsoord was in oorlogstijden. Het was tevens als staatsgevangenis in gebruik. De Festung Königstein is in de vroege ochtenduren prima in beeld te brengen in combinatie met een passerende trein op het stationnetje van Königstein. Met name rond de langste dag heb je zeker een uur á anderhalf uur zonlicht, voordat de zon over de spoorbaan heen gaan draaien. Begin augustus komt de zon alweer wat later op en heb je niet meer dan een half uur á drie kwartier over, alvorens de zon kops gaat staan. Je moet duidelijk geluk hebben op dit fotopunt, want naast de zon die moet schijnen (een klein wolkje is al snel funest omdat de zon laag aan de horizon staat en nog niet krachtig genoeg is) moet er ook nog een (leuke) trein rijden. Op de ochtend van 1 augustus 2017 zaten alle elementen mee toen de S-Bahn naar Bad Schandau op het juiste moment het stationnetje van Königstein binnenreed. DB Regio heeft eind 2015 alle locomotieven van de serie 182 ingewisseld voor locomotieven van de serie 146. Daarbij zijn drie daarvan voorzien van reclame. De 146 017 werft voor Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) en is hier met trein 31707 uit Meißen Triebischtal onderweg naar het verderop gelegen Bad Schandau. Twee stationnetjes meer naar het oosten ligt Krippen. Na een korte bui zou de zon weer snel doorbreken en stond niets meer een zonnige dag in de weg. Het stationsgebouw van Krippen is gebouwd in 1851 en diende toendertijd als hoofdstation van Bad Schandau. Al snel zat het aan zijn capaciteitsgrenzen. Uitbouw van het station was hier niet mogelijk, met de bergen links en de Elbe rechts. In 1877 werd station Bad Schandau op zijn huidige plek geopend en kreeg deze halte de naam Krippen. Het stationsgebouw van Krippen, sinds 2014 weer bewoonbaar, staat onder monumentenzorg en wordt door de eigenaren sindsdien stukje bij beetje gerestaureerd. Eenmaal per jaar, tijdens de Open Monumentendag, is het stationsgebouw ook van binnen toegankelijk. Het is mogelijk hier met zon een trein op de foto te zetten, maar de mogelijkheden hiervoor zijn nog beperkter als in Königstein ivm de vele bomen die langs het perron richting Dresden staan. Als het een half uur is, is het veel schat ik in. Op dinsdag 1 augustus 2017 was de unit cargo uit Leipzig-Engelsdorf precies de juiste trein op het juiste tijdstip. Na het regenbuitje begon de zon weer door te breken en kon deze opname gemaakt worden van een wel zeer kort uitgevallen trein 45313 naar Česká Třebová vjezdová skupina. De 372 007 trekt de trein tot Děčín východ, alwaar een binnenlandse locomotief van ČD Cargo de trein naar Česká Třebová rijdt. Toen ik met de S-Bahn van Krippen naar Schmilka-Hirschmühle reed zag ik in Bad Schandau Ost een ketelwagentrein klaar staan voor vertrek richting Tsjechië. De trein wachtte gelukkig totdat ook de laatste wolken opgelost waren en nog geen 5 minuten na de Eurocity mocht de 372 013 met ketelwagentrein 42389 naar Most nové nádra¸í uit Bad Schandau Ost vertrekken. Rechts is een stukje Duitse spoorweggeschiedenis te zien, de F kast. Vroeger kon spoorwegpersoneel middels deze Streckenfernsprecher contact zoeken met de treindienstleider. Het systeem wordt tegenwoordig door de opkomst van de mobiele telefonie en het Zugfunk-syteem in de trein niet meer veelvuldig gebruikt maar op diverse spoorlijnen is het tot op de dag van vandaag operationeel. Het is een vrij eenvoudig systeem, op meerdere locaties tussen stations staat een Streckenfernsprecher en deze werken parallel, dwz je kan tegelijkertijd iedereen horen en spreken. Omdat het op maandagmorgen niet gelukt was een goederentrein in Schöna/Hřensko te fotograferen besloot ik nogmaals het uitzichtpunt boven het Tsjechische grensdorpje Hřensko te bezoeken. Ditmaal met meer succes: Zoals te zien is rijdt het meerendeel van het goederenvervoer tussen Duitsland en Tsjechië met een zgn Knödelpresse, een locomotief van de Tsjechische serie 371/372 die zowel onder Duitse wisselspanning als de Noord-Tsjechische gelijkspanning kan rijden. De Eurocity-treinen rijden met een locomotief van de serie 371, die is aangepast voor snelheden tot 160 km/u. De overige locomotieven zijn genummerd in de serie 372, kunnen maximaal 120 km/u en worden in de grensoverschrijdende goederendienst ingezet. De 372 012 heeft met een ketelwagentrein bij Schöna/Hřensko bijna de Duits/Tsjechische grens bereikt. In de namiddag wilde ik toch beslist nog een kans wagen op een Tsjechische diesellocomotief, dus was er weinig andere keus dan tussen de grens en Bad Schandau te gaan staan want deze Tsjechische diesellocomotieven rijden nooit verder dan Bad Schandau. De spoorlijn tussen het Tsjechische Děčín en het Duitse Dresden wordt naast de Eurocity-treinen tussen Praag en Berlijn hoofdzakelijk gebruikt voor het internationale goederenvervoer. De Tsjechische staatsspoorwegen České dráhy Cargo, DB Cargo en Metrans tref je hier het vaakst aan. Maar ook private maatschappijen rijden internationaal vervoer van/naar Tsjechië, al hebben zij vaak geen locomotieven om nonstop de grens te kunnen passeren. Tsjechië heeft immers een ander stroomsysteem dan in Duitsland en ook het beveiligingssysteem wijkt af van die in Duitsland. Er wordt daarom vaak de hulp ingeroepen van een van de private Tsjechische goederenvervoerders, die met een diesellocomotief zonder problemen de grens kunnen passeren. Zij rijden de trein tot aan het grensstation Bad Schandau, waarna een Duitse goederenvervoerder de trein daar kan overnemen. Op dinsdag 1 augustus 2017 kon in de namiddag onder heerlijk zomerse weersomstandigheden dan eindelijk zo'n Tsjechische goederenvervoerder worden vastgelegd. IDS Cargo locomotieven 742 260 en 742 529 zijn hier met in totaal 28 homogene VTG Uagnpps'n (bestemd voor levensmiddelen) onderweg vanuit Děčín en passeren hier een zeer verheugde fotograaf bij Krippen, enkele kilometers voor Bad Schandau. De rotsformaties op de achtergrond behoren tot het Elbsandsteingebergte (kalkzandsteen) en zijn overal in het Elbedal tussen Dresden en Děčín te zien. Metrans, opgericht in 2003, startte destijds met spotgoederenvervoer tussen Tsjechië en Duitsland onder de naam Railtrans. In 2004 werd een poging gedaan om in het reizigersvervoer een verbinding op te zetten tussen Zittau en Liberec met Uerdinger railbussen. In 2006 wilde Railtrans op de lijn Praag-Ostrava gaan concurreren met de České dráhy, maar omdat de beoogde locomotieven (BR 189) niet werden toegelaten (pas in 2011) en toegang tot het centraal station van Praag werd geweigerd, stopte Railtrans deze pogingen in 2007. Metrans werd in etappes tussen 2009 en 2014 eerst gedeeltelijk en later enig aandeelhouder van Railtrans en heeft zich sindsdien volledig gestort op het containervervoer tussen twee containerterminals in Tsjechië (Praha-Uhříněves en Česká Třebová) en vele Europese bestemmingen zoals Rotterdam, Hamburg, Bremen, Rheinhausen, Salzburg en Bratislava. Nadat IDS Cargo de vorige, fraaie, trein heeft afgeleverd in Bad Schandau kwamen de beide locomotieven nog geen kwartier later alweer terug richting Tsjechië. De Eurocity naar Hamburg was behoorlijk vertraagd waardoor er nog een goederentrein door mocht rijden richting Duitsland. Het bleek om Metrans te gaan. Met wederom een erg fraai gekleurde containertrein uit Česká Třebová odjezdová skupina is de 386 024 hier onderweg bij Krippen als trein 41314 naar Bremerhaven Speckenbüttel. Je moet hier enigzins geluk hebben met de auto's. Het ging hier net goed maar bij de Eurocity hopeloos mis, een grote vrachtwagen kwam precies op het verkeerde moment voorbij. De volgende dag sliep ik door het matige voorspelde weer een beetje uit en iets na half 9 checkte ik uit het hotel. Vandaag zou dan toch eindelijk naar Tsjechië gereden gaan worden. Maar onderweg bleek er toch nog wat zon te zijn in het Elbedal waardoor ik nog een korte stop inplande vlak voor de grens. Dat bleek een gouden greep... Op de S1 tussen Meißen Triebischtal en Schöna heeft DB Regio alweer enige tijd geleden de locomotieven van de serie 182 vervangen door de uit het Ruhrgebied overgekomen serie 146. Op de S2 en S3 gaat de inzet van de 143'ers overigens onverminderd voort, soms verdwaalt er wel eens eentje op de S1. Voor Duitse begrippen is het aantal rondrijdende reclamelocs trouwens bijzonder hoog. Maar liefst drie stuks zijn bestickerd. Eerder zagen we al de 146 017 met VVO-reclame, en de 146 010 "Schloss Wackerbarth" rijdt in het groen rond. Contrasttechnisch gezien is de blauwe 146 013 met reclame voor het Felsenbühne Rathen "mit der S-Bahn Dresden zu Europas schönsten Naturtheater" misschien wel de mooiste. Op woensdag 2 augustus 2017 zat deze loc precies in de goede omloop want na Bad Schandau rijdt de S1 maar 1x per uur en staat de zon alleen om 10:15 perfect voor de S1. Toen ook de zon nog uitbundig scheen was het feest compleet. DB Regio 146 013 zal weldra met S1-trein 31721 van Meißen Triebischtal naar Schöna een stop maken te Schmilka-Hirschmühle. Met het regionale boemeltreintje reed ik vervolgens de Duits/Tsjechische grens over en na een korte overstap in Děčín werd een kwartier later al Ústí bereikt. Na in het hotel te zijn ingecheckt wilde ik mijn geluk beproeven op de fraaie middagstek bij Ústí nad Labem-Střekov. Kenmerkend voor dit fotopunt is met name het uit 1316 stammende kasteel Střekov (Schreckenstein) boven op de heuvel. Het kasteel lag op een strategisch punt: een belangrijke handelsroute naar Duitsland kon zo worden beschermd. Het was in de Middeleeuwen al onderwerp van diverse veldslagen en ook de nazi's hebben het kasteel jarenlang bezet. In de jaren 90 van de vorige eeuw is het kasteel gerestaureerd en werd er zelfs een film opgenomen: Die Hard Dracula. Die film flopte overigens gigantisch... Op woensdag 2 augustus 2017 passeert ČD Cargo-lok 130 035 nog in prachtige oude kleurstelling met een ketelwagentrein op de Rechter Elbestrecke op weg naar Nymburk vjezd nádra¸í. Op de rechteroever van de Elbe bestaat het reizigersvervoer van České dráhy uit een uurdienst van Osobní vlak (Os, stoptrein) tussen Ústí nad Labem západ en ¦tětí, die eenmaal per twee uur doorrijdt naar Lysá nad Labem. Daar bovenop rijdt elke twee uur een Rychlík (R, sneltrein) tussen Ústí nad Labem západ en Kolín. Beide treinsoorten bestaan uit drie rijtuigen waarvan de achterste een stuurstandrijtuig is en worden getrokken door een gelijkstroom locomotief van de serie 162. Deze zijn optisch identiek aan bijvoorbeeld de serie 371 die naar Dresden rijdt. Vanuit het depot Děčín worden naast het steeds grotere aandeel 162'ers in de Najbrt2-kleurstelling ook twee witte varianten ingezet. Ik had het geluk dat de 162 011, reclame makend voor het ČD museum in Lu¸ná u Rakovníka, op woensdag 2 augustus 2017 in exact de juiste omloop zat waardoor dit plaatje gemaakt kon worden van de R 791 bij Ústí nad Labem-Střekov op weg naar Kolín. Geheel links in beeld is de Střekov-sluis te zien. Nog altijd worden binnenvaartschepen via de sluis naar het lagergelegen gedeelte van de Elbe bij de stad Ústí geloodst. Het mooie van deze sluis is dat je er als voetganger ook overheen mag lopen. Het scheelt zo een enorme kilometerslange omweg. Foto's maken vanaf de sluis is dan een mooie bijkomstigheid. ¦koda Plzeň bouwde tussen 1960 en 1977 in vier deelseries in totaal 209 locomotieven in de series 121, 122, 123 en 130. De oudsten (serie 121), gebouwd in het begin van de jaren 60, zijn in 2006 buiten dienst gesteld. Het zijn allemaal gelijkstroomlocomotieven en daardoor alleen in het noorden en noordoosten van Tsjechië inzetbaar. Anno 2017 worden ze nog veelvuldig in de goederendienst ingezet. Omdat in het zuidelijke deel van Tsjechië 25 kV/50 Hz wisselstroom op de bovenleiding staat zijn de locomotieven veel aan te treffen op de spoorlijnen langs de rivier de Elbe op de relaties Děčín-Nymburk-Kolín en Děčín-Praag. Een deel van de locomotieven rijdt inmiddels in de blauwe ČD Cargo kleurstelling rond en dat misstaat ze zeker niet, al heb ik natuurlijk zelf ook liever de groene. Gelukkig is dat ook gelukt deze vakantie. De containertreinen tussen Bremerhaven en Mělník worden door DB Cargo over de gehele route van tractie voorzien. De containertreinen tussen Hamburg en Mělník worden daarentegen in Duitsland gereden door ITL en krijgen te maken met twee locomotievenwissels: in zowel Pirna/Bad Schandau en Děčín. Toen ik op woensdag 2 augustus 2017 in de namiddag een kijkje ging nemen op de Střekov-sluis kwam in alleraardigst zijlicht de 130 008 voorbij met een containertrein uit Hamburg-Süd en passeert hier bij Ústí nad Labem-Střekov als trein 42343 naar Mělník. Hiermee eindigt deel 2. In deel 3 blijven we nog een dag rond Ústí nad Labem, waarna op vrijdag de reis naar de hoofdstad Praag werd gemaakt. Wederom bedankt voor jullie interesse en tot in het volgende deel. | |
Yreal | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:17 |
top | |
Yreal | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:20 |
Ik maar denken, rotterdam den haag is gewoon de a13 afknallen. Waarom roept 9292 dan via gouda? Nou, de bus is een stopbus. Een uur later ben ik nu in moerwijk. En ik heb al zo'n topdag. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:23 |
Want het is echt nog NOOIT eerder gebeurd dat de capaciteit van het "vervangend" busvervoer 1 of 2 ordes van grootte te klein was | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:30 |
| |
Ireyon | dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:55 |
Dat doe ik niet alleen voor de gein, ik krijg er zelfs voor betaald | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:03 |
Mooi weer hoor Dat soort dingen doe ik nooit meer eigenlijk | |
NedKelly | dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:04 |
Ik snap het ook nooit. De reiziger moet er zelf voor betalen, anders krijgt ie van de RET een boete, en het kost NS op dat moment ook niks. Mijns inziens lost het juist wat druk op het vervangend vervoer op. En de mensen waarvoor de RandstadRail al een betere optie was, gaan er toch al mee, dus of ze er klanten door kwijt raken...... Maar het is teveel vanuit de klant gedacht waarschijnlijk. Net als dat ze bij een vertraagde / uitgevallen trein vaak omroepen wanneer ie wel vertrekt en van welk perron Terwijl ik dan denk: ik wil niet met die trein, ik wil van A naar B, ongeacht welke trein, roep om wat de beste mogelijkheid op dit moment is. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:06 |
Nog een goede reden om al het openbaar vervoer te renationaliseren en geen enkele losse vervoerder toe te staan. Die versnippering levert alleen maar meer gezeik op. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19 |
Dat is echt veel te veel gevraagd. Dat weten ze gewoon zelf ook niet op zulke momenten. Het is "Zie maar". Vaak genoeg zijn het de reizigers die het personeel informeren in plaats van andersom. | |
James1988 | dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:58 |
DB Netz is van plan om de boortunnel bij Rastatt vol te storten met beton, omdat er opnieuw beweging is geweest in de bodem. De tunnelboormachine moet dan worden afgeschreven, en de tunnel zal op een andere manier worden afgebouwd. Of de treinen weer kunnen rijden vanaf 26 augustus wordt betwijfeld. | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:00 |
Als dat je optie is dan moet het repareren echt miljarden kosten | |
RokStarr | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:08 |
Hmmm met die snelheid ben ik blij dat ik toch maar niet over Moerwijk ben gegaan. Klein stukje om met de bus was nu ineens sneller | |
bork | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19 |
Ze hadden de grond daar bevroren om te stabiliseren maar dat heeft niet goed gewerkt en er was zo'n mooi degelijk plan met grondboringen en al de geo-shizzle. tunnel Rastatt | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:22 |
Bevroren grond dat niet goed werkte, waar heb ik dat eerder gehoord? | |
Gutz | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:37 |
Tsja, als die berg met een kubieke omvang van heel Brabant er boven naar beneden wilt, dan gaat die berg naar beneden. Dat gaat je gewapend betonnen tunneltje niet opvangen... | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:53 |
Ik ben nu wel benieuwd naar de 'kubieke omvang' van Brabant | |
Gutz | dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:56 |
3 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:02 |
3 Texas. | |
b2py | dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:13 |
3 bier? | |
Gutz | dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:25 |
Neen, enkel 3 | |
Yreal | woensdag 16 augustus 2017 @ 00:16 |
tram 1 naar delft en dan ov fiets is sneller. | |
bork | woensdag 16 augustus 2017 @ 02:13 |
Leo Express: Neue Verbindung von Stuttgart nach Berlin vanaf eind augustus, Leo Express heeft het failliete Locomore overgenomen. | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 06:16 |
Ah ik zie het al, een hoop grondmechanici hier | |
b2py | woensdag 16 augustus 2017 @ 09:51 |
Geotechniek met een 8 gehaald ja, never forget. Mstab Msettle en Msoil (Heb jij daar ook nog iets mee gedaan?) | |
RokStarr | woensdag 16 augustus 2017 @ 12:58 |
Rijden inmiddels ook hoop taxibusjes als vervangend vervoer Den Haag-Rotterdam | |
b2py | woensdag 16 augustus 2017 @ 14:57 |
https://www.facebook.com/StoerungenBV/videos/326465307815889/ Filmpje over de storing Basel - Karlsruhe | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 16:42 |
Nee, in mijn tijd ging dat nog niet met computers | |
b2py | woensdag 16 augustus 2017 @ 16:47 |
Amai maar je kent het dus wel? | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 16:55 |
Die software op zich niet. Maar plastische deformatie en Prandtl wedges en zo, dat wel ja | |
RokStarr | woensdag 16 augustus 2017 @ 17:36 |
Er een halfuur over doen om van Delft naar Moerwijk te komen. Duurtlang | |
J.B. | woensdag 16 augustus 2017 @ 17:41 |
LEO Express to relaunch Locomore service http://www.railwaygazette(...)ocomore-service.html Na in mei gestopt te zijn gaat Locomore, met hulp van LEO Express, vanaf 24 augustus aan een doorstart beginnen op Stuttgart - Berlijn. Tickets zijn te boeken via de website van Flixbus: www.flixbus.de/locomore | |
b2py | woensdag 16 augustus 2017 @ 17:48 |
Locomore krijgt hulp van LEO, tickets via Flixbus. | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 18:00 |
Ja mijn idee | |
J.B. | woensdag 16 augustus 2017 @ 18:33 |
Het is inderdaad een vrij creatieve oplossing... Sterker nog, ik heb het net op de site van LEO gecheckt en daar is die trein nieteens te boeken | |
SevenWonders | woensdag 16 augustus 2017 @ 19:24 |
Vanmiddag strandde de metro ri R'dam op het Meijersplein vanwege een defecte metro er voor. Ben maar naar de tram gelopen in Schiebroek. 2u uit en thuis tussen Den Haag en Dordrecht. Ik ben wel een beetje klaar met die werkzaamheden, stoptreinen en alternatief vervoer ... | |
NedKelly | woensdag 16 augustus 2017 @ 19:37 |
Bij grote verstoringen begrijp ik dat hoor. Ik bedoelde eigenlijk meer die situaties dat er op 1 traject net 1 trein vertraagd is. En ze dan over die trein blijven omroepen, maar niet de andere trein op het andere perron die vervolgens eerder gaat vertrekken. Nu is mijn standplaats al een tijdje gelijk aan mijn woonplaats, en reis ik dus niet meer veel met de trein, dus misschien is dat inmiddels verbeterd. Maar ik vond de omroepen met "de trein is 30 min vertraagd" ook altijd grappig. Dacht ik: dat is dus gewoon de volgende trein dan toch? | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 19:44 |
Ja, sterker nog, opgeheven treinen tellen niet mee voor de punctualiteitsstatistieken, dus kunnen ze beter dat doen Overigens zijn we in Nederland wel behoorlijk verwend dat er overal minimaal elk half uur een trein in beide richtingen rijdt. In geen enkel ander land is dat zo. | |
James1988 | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:05 |
Op veel trajecten in de (brede) Randstad rijdt er zelfs meer dan dat, al dan niet met overstap op een tussengelegen station. Daarmee zijn we best wel verwend | |
James1988 | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:09 |
| |
Peterselieman | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:12 |
Overal? Er zijn nog trajecten in Nederland waar overdag maar 1x per uur per richting een trein rijdt | |
NedKelly | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:19 |
Misschien kwam het ook wel daardoor. Ik moest toen vanuit Rotterdam naar Delft en daar gaan diverse treinen heen. Meestal nam ik de Intercity, en maar korte tijd daarna ging de stoptrein. Als die intercity dan werd omgeroepen met vertraging, dacht ik: zeg nou effe of die stoptrein dan uiteindelijk eerder gaat / sneller is. | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:26 |
Ja Ut - Utm | |
Peterselieman | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:28 |
Ik dacht meer aan: Sneek - Stavoren Winschoten - Bad Neuschanz en verder Landgraaf - Herzogenrath Maastricht Randwyck - Eijsden en verder | |
b2py | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:30 |
Dat is toch geen NL man | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:30 |
Sneek - Stavoren ook ja? De rest is echt rafelrandjeswerk | |
_serial_ | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:30 |
Over Stavoren gesproken, ik heb nog niets gehoord over uit de bocht gevlogen slijptreinen, dus so far so good | |
Peterselieman | woensdag 16 augustus 2017 @ 20:38 |
ja. Momenteel alleen in de ochtendspits een extra trein en dat is het. In de nieuwe concessie komen daar een paar treinen bij, zodat er meer reismogelijkheden zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2017 @ 22:16 |
Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat een beetje slijptrein geen bocht nodig heeft | |
dennistd | woensdag 16 augustus 2017 @ 22:35 |
Vandaag voor het eerst een kaartje bij de conducteur gekocht: op station Stralsund Rügendamm staat geen kaartautomaat... Kon gelukkig gewoon zonder enige prijsverhoging. | |
Wertha | woensdag 16 augustus 2017 @ 23:02 |
Hoe? | |
bork | woensdag 16 augustus 2017 @ 23:54 |
Verzengende hitte herinner ik me daar en nul schaduw, lopen naar een oude molen met zweet klotsend tussen je schouderbladen naar beneden, alweer, [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 17-08-2017 00:47:00 ] | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 08:37 |
Mooi bordje wel | |
dennistd | donderdag 17 augustus 2017 @ 09:00 |
Het is hier sowieso bordjesparadijs. Vrijwel alle stationsgebouwen staan er nog, met in bijna alle gevallen ook de naam er nog leesbaar op. En dan ook nog de nodige (niet meer in gebruik zijnde) seinhuizen. Sommige stations hebben zelfs twee bordjes: Andere zijn zo gastvrij dat de deur altijd voor je open staat: | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 09:13 |
En binnen ligt Friedrich te snurken? | |
b2py | donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39 |
Paniek in Ljouwert: http://www.lc.nl/frieslan(...)kappen-22430916.html | |
bork | donderdag 17 augustus 2017 @ 15:56 |
M-Bahn in West-Berlijn, nog nooit van gehoord, liep er toevallig tegenaan. http://www.berliner-verke(...)chte/geschichte.html [ Bericht 11% gewijzigd door bork op 17-08-2017 16:02:40 ] | |
dennistd | donderdag 17 augustus 2017 @ 16:41 |
Die heb ik zondag in het Eisenbahnmuseum in Prora zien staan! Foto's volgen de komende dagen. | |
bork | donderdag 17 augustus 2017 @ 16:46 |
Prora? Ik was van plan om in feb/maart naar Nürnberg/Berlijn te gaan en DB-museum te bezoeken (eindelijk). O, ja Bram was toen ienimieni en we zijn niet verder gekomen dan Binz, we hadden toen een appartement in Kühlungsborn . Nee in Stralsund een FeWo, Kühlungsborn was im 2012 . Molly Bad Doberan - Kühlungsborn Ik ben benieuwd Dennis . [ Bericht 12% gewijzigd door bork op 17-08-2017 17:16:16 ] | |
bork | donderdag 17 augustus 2017 @ 16:49 |
Je zou denken dat ze ervaring hebben met tunnels bouwen door bewoonde gebieden | |
b2py | donderdag 17 augustus 2017 @ 16:52 |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 17:28 |
Dit is fantastisch kijkvoer man | |
James1988 | donderdag 17 augustus 2017 @ 19:54 |
Naast de Flinker Leichter Intercity- und Regional-Triebzug (FLIRT) en de dubbeldeks Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug (KISS) heeft Stadler Rail nu ook een eigen naam gegeven aan de EC250: voortaan is die bekend als de Schneller Mehrsystemfähiger Innovativer Leichter Expresszug, ofwel SMILE. Stadler bouwt momenteel 29 van die dingen voor de Zwitserse spoorwegen, die ze "Giruno" heeft gedoopt. | |
Peterselieman | donderdag 17 augustus 2017 @ 19:57 |
Afkortingen bedenken kunnen die Zwitsers wel | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 19:59 |
Ze zijn wel creatief daar. Het hoogtepunt (pun intended) wordt zeker de Flinker Universaler Cottbuser Kabinenbahn? | |
James1988 | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:03 |
De volgende modellen... - Hoher Energieeffizienter Intelligenter Regionalzug mit Automatischer Türen - Kraftiger Innovativer Niederflur und Doppelstockzug für Eisenbahne in die Regionen | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:05 |
Zie daar gaat het fout | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:07 |
vanwaar die taalswitch ineens? | |
James1988 | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:10 |
Omdat ik niks kon bedenken voor MARRIAGE en CHILDREN | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:15 |
Wat jij bedoelt is eerst de Modularer Automatischer Rhein-Ruhr-Initiative Auch Geeigneter Elektrotriebwagen Dan de Chemisch-Hydraulischer Innovativer Leichter Durch-Regionen Elektrischer Nachtzug. En voor de verre, maar altijd te dichtbije toekomst de Diesel-Innovativer Vakuum-Oberdruck Regionaler Compacter Elektrozug | |
James1988 | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:15 |
Ja, dat. | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:16 |
Dit gaat wel ver | |
b2py | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:17 |
Tijd voor een rijmpje dan maar? | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:18 |
deze hoort er dan wel bij natuurlijk | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:18 |
Doektoch | |
Peterselieman | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:18 |
- Hoher Innovativer Niederflur Triebzug | |
Salatrel | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:25 |
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle: de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is. de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus | |
derLudolf | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:35 |
Ach in de bus zit altijd ongewassen volk | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:36 |
Heb je het ook door? Dit heet "incompetentie" | |
Surveillance-Fiets | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:56 |
Je vraagt je af wie dit soort onzin bedenkt. | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 20:58 |
Sala zelf waarschijnlijk | |
Fred | donderdag 17 augustus 2017 @ 21:11 |
Lowlands kwam natuurlijk als een volslagen verrassing voor ProRail | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 augustus 2017 @ 21:15 |
De datum voor dit jaar is al 3 jaar geleden vastgelegd. Vorig jaar waren er in dat weekend ook werkzaamheden. De pendelbussen vanaf 't Harde en Lelystad zijn gestopt nadat de Hanzelijn open is gegaan, daarna is het állemaal verplaatst naar Dronten. Iets wat ik voor reizigers uit Utrecht/Rotterdam en de lijn daaronder altijd al totaal waanzinnig heb gevonden. Ik zoek trouwens nog een kaartje. | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 21:21 |
Sinds wanneer zijn Lowlandsgangers klant van Prorail? | |
b2py | donderdag 17 augustus 2017 @ 21:26 |
Ik was wat aan het Googlen geslagen kwam dit document tegen op de ProRail website via Google omtrent het plannen van buitendienststellingen: https://www.prorail.nl/sites/default/files/corridorboek_2014.pdf De bijlagen: https://www.prorail.nl/si(...)orridorboek_2014.pdf Iets verouderd maar dat terzijde. 4.3.c 2.1.2 2.4
| |
Peterselieman | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:33 |
De FLIRT heeft de eerste test onder ATB-NG erop zitten, zoals hier te zien is in Nijverdal http://www.destentor.nl/z(...)e-wierden~vad9339db/ | |
derLudolf | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36 |
Hoezo een nieuw type FLIRT? | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:48 |
Wat nou nieuw. | |
Peterselieman | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:50 |
Die van Syntus op Enschede-Zwolle-Kampen heeft ATB-NL aan boord, dus niet alleen ATB-EG voor het hoofdrailnet, maar ook ATB-NG, het systeem dat voornamelijk op dieselbaanvakken ligt. Die variant was er nog niet voor de FLIRT. | |
derLudolf | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:50 |
Dat zegt de Stentor... | |
derLudolf | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:51 |
Aha, nou, dat vind ik nou niet een heel nieuw type | |
Peterselieman | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:52 |
klopt. Is ook geen nieuw type, maar er zijn testritten nodig om ook dit stukje toelating te regelen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:53 |
Ja ze zijn nieuw voor de mensen die DS lezen langs die lijn. Duh. | |
derLudolf | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:55 |
Heb je wel op de link geklikt? Ik citeer Het gaat om een nieuw type flirt-trein dat nog nergens op het Nederlandse spoor rijdt. | |
b2py | donderdag 17 augustus 2017 @ 22:58 |
Journalisten | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 augustus 2017 @ 23:05 |
Ja en ProRail heeft ooit eens verkondigd dat er 11.000 volt op de bovenleiding staat. Herpaderpa. | |
Dr_Flash | donderdag 17 augustus 2017 @ 23:17 |
Twee dingen gaan daar fout. 1. een "waarheid" die nergens op slaat 2. het aantal mensen dat daar in gelooft. | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 augustus 2017 @ 23:22 |
Ja of we kunnen ons gewoon niet druk maken over pietluttige details in communicatie naar het grote publiek. Alsof er verschil is tussen 110v stopcontacten en 230v stopcontacten als het gaat om "brand in stopcontact". Ik "erger" me ook wel eens aan de fouten in de details bij artikels over geavanceerde computertechnologie in de media. Maar je kan niet van een leek verwachten dat ze de techniek goed kennen. In een optimale situatie moet het beide zijn, dat is gewoon niet altijd aan de hand. Ik heb liever een woordvoerder die gespecialiseerd is in woordvoeren dan eentje die gespecialiseerd is in techniek. | |
PluggieOD | vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:23 |
Trein is een bende in de spits nog steeds. Deze is niet te koop. | |
PluggieOD | vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:33 |
Trein in de spits is een waanzinnige puinzooi. Vandaag was alles weer stuk vanaf deurne. Met 2 uur vertraging. Gigantische teringzooi. Dat is elke week zo onderhand. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:54 |
Ga dan met de auto of de fiets. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:17 |
Doei Plug | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:37 |
NS dreigt controle op het snel spoor te verliezen aldus de NOS via het FD. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:41 |
Nou de controle hebben ze duidelijk nooit gehad. Hooguit het monopolie. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:52 |
Wat is Thalys dan? | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:57 |
Niet van NS | |
derLudolf | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:57 |
"NS heeft geen behoefte om commentaar te geven" Gvd, wie zijn indirect de 17 miljoen aandeelhouders. Waarvan er één deel ook nog dagelijks gebruiker/klant is. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:58 |
Wat verwacht je dat ze zeggen dan? | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:58 |
In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'. | |
derLudolf | vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:59 |
Een of andere lulverhaal | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:00 |
Dus ze hebben geen monopolie op de HSL. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:01 |
[quote] Op vrijdag 18 augustus 2017 09:57 schreef derLudolf het volgende: Gvd, wie zijn indirect de 17 miljoen aandeelhouders./quote] Nee, dat zijn we niet. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:02 |
Je krijgt hooguit 'We doen ons best' maar dat vind je vast ook niet goed. Alsjeblieft zeg.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:02 |
Maakt niet uit, het is geen NS, NS werkt samen en faciliteert wat. NS verzorgde ook af en toe de tractie voor de nachttreinen van DB, dat maakt ze geen DB Nachtzug. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:05 |
Iedere vervoerder, goederen & internationaal uitgezonderd (Voor goederen zijn ook wel weer uitzonderingen maar dan wordt het wel heel complex), heeft een monopolie op het gebied waar ze hun vervoer uitoefenen. NS heeft dus wel degelijk monopolie op het binnenlandse HSL deel maar niet op het internationale deel waar iedere vervoerder die ruimte krijgt van de infrastructuurbeheerder een dienst kan opstarten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:12 |
Ik ken de schrijver van het FD artikel schijnbaar, ben net met hem aan het converseren over het artikel, ze hebben de ruwe cijfers gepakt, die lage scores zijn inclusief niet aan NS-verwijtbare storingen zoals infraproblemen en spoorlopers. De reizigerspunctualiteit ligt voor 2016 op 93,7% exclusief niet aan NS-verwijtbare storingen. Me dunkt dat NS niet wil reageren. Als ik dat al binnen 10 minuten boven water kan halen door een CTRL-F in het jaarverslag te doen. Maar natuurlijk gaat de polletiek hier lekker populistisch mee aan de haal. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:16 |
Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:22 |
imgur doet het niet maar: Lennart Zandbergen We hebben ze dan ook nadat we erom vroegen van de NS gekregen | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:23 |
Ah oke | |
Ireyon | vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:42 |
Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner). Sterker nog, ik heb tot nu toe louter positieve reacties gehoord over de goed uitgevoerde busdienst. | |
Salatrel | vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:58 |
ik zat gewoon in de trein hoor. Helemaal voorin zelfs | |
dcm360 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:09 |
Over vervangende NS-bussen gesproken... De bussen van de NS zijn tussen Delft en Rijswijk niet alleen langzamer dan de bussen van Connexxion, maar worden ook nog eens gereden door randdebielen die niet weten hoe buspleinen en/of stoplichten werken. Je zou bijna denken dat rood licht in combinatie met een overstekende fietser reden genoeg is om te stoppen, maar toch mocht ik nog vol in de rem om niet tegen de zijkant van de bus te belanden. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:06 |
Trenitalia reveals plans to modify V250 fleet
| |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:11 |
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken. Die treinen staan nu al een paar jaar in Italië, en TI denkt dat ze over een jaar prima treinen hebben? Als dat zo blijkt te zijn mogen ze zich bij NS wel eens achter de oren gaan krabben. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:12 |
Ik vermoed dat ze in Italie iets makkelijker omgaan met bepaalde eisen, gezien ook hoe ze de grens over kwamen en ze dachten dat ze zo wel in dienst konden komen | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:21 |
Dat Hitachi er nu bij betrokken is zal ook wel meehelpen. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:31 |
Ik heb niet de illusie dat onder een nieuwe eigenaar direct alles veranderd. Het blijven Italianen en alleen hoger management wordt wellicht wat Japans.. | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:34 |
Er zullen inmiddels wel wat veranderingen zijn doorgevoerd in de engineering- en quality control-afdelingen. In Pistoia bouwt men nu ook aan treinen voor het VK (Class 802 voor GWR) en Italië. | |
Bitlord | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:38 |
Op de website van ProRail kwam ik een artikel tegen waarin werd gezegd dat er enkele weken met man en macht gewerkt om een kwartier dienst mogelijk te maken tussen Gouda en Alphen aan den Rijn. Echter daar reden vroeger toch ook al elke 15 minuten treinen in de spits? | |
dennistd | vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:39 |
Nee, ze reden alleen een kwartier verschoven in de spits en door naar Leiden. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:19 |
Peterselieman | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:24 |
Leuk zo'n 1500-loc met DDM-1 op de Flevolijn. Boog van/naar Weesp gok ik? | |
derLudolf | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:25 |
*Fapje macht* wat voor loc is dat? | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:25 |
Waar is deze gemaakt dan? | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:28 |
Oeh, en dit is ook een gaaf kaartje: http://www.openrailwaymap.org/ | |
Peterselieman | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:35 |
Tussen Weesp en Station Diemen. Het spoor dat naar rechts buigt moet dat naar de Meer zijn. In de verte zie je het viaduct dat de Zuidtak met de Meer verbindt. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:44 |
Dat ligt in natuurgebied, je gaat me niet vertellen dat daar 28 jaar geleden bebouwing was en een tunneltje en dat dat inmiddels gesloopt is. Nee dit is elders, ik heb zelf geen idee waar maar dat terzijde | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:51 |
Lang leve Google Images. Het is bij Lunetten. | |
Peterselieman | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:52 |
Het idee was niet zo gek omdat het in de buurt ligt van de eerste locatie. Het zou eventueel ook nabij Lunetten kunnen zijn geweest | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:56 |
Dat is veel logischer idd Wel flauw trouwens, Googlen | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:57 |
150 jaar Spoor in Nederland, een film door NS | |
Peterselieman | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:58 |
en ik sporenplan van 1985 er maar bij pakken om tot een locatie te kunnen komen | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:59 |
Dat is veel leuker inderdaad! | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:15 |
Hier is een grotere versie van de foto: | |
derLudolf | vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:19 |
Wat moest die 120'er hier dan? Die kan toch niet rijden. Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien. | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:20 |
Lees de tekst bij de foto eens? | |
dennistd | vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:42 |
Zo af en toe komen ze nog wel eens naar Bad Bentheim ter vervanging van een 101. Verder heb ik ze in Mecklenburg-Vorpommern gezien, waar ze tegenwoordig planmatig met een setje Dosto's in de RE's worden ingezet. Niet alle RE's trouwens: ze rijden ook met 112's en zelfs een Taurus. | |
derLudolf | vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:45 |
Heb de Flickr app, dan is het bijschrift standaard verborgen. | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:45 |
Een BR182 neem ik aan? Lijkt me niet dat ÖBB met Duitse RE's rijdt. | |
dennistd | vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:17 |
Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus? Bonuspunten voor wie het station goed raadt | |
James1988 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:33 |
Taurus is de naam die ÖBB hanteert, PKP gebruikt de naam Husarz voor soortgelijke locomotieven. De typenaam die Siemens gebruikt is ES64U2 of ES64U4. (Nitpicking, I know ) | |
b2py | vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:44 |
ES64U4 Wel slechte herinnering aan, beestje ging stuk in Hegyshalom en heb daar 1.5 uur geparkeerd. Positieve aan de zaak, Oostenrijkse WiFi bleef werken dus wel nog interwebzz | |
boriq | vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:28 |
Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeck [ Bericht 6% gewijzigd door boriq op 18-08-2017 22:37:30 ] | |
dennistd | vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:43 |
Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3 | |
boriq | vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:43 |
Oosten bedoelde ik ook, daar lag het viaduct ook | |
b2py | zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:56 |
He dat is een eigenaardige spoorkruising, even van dichtbij bekijken. Holy wat is deze Seems good, goede oplossing om een kruising te voorkomen He een trein kan nu passeren Vet, allemaal wagentjes waar suikerriet in vervoerd kan worden over het spoor Note to all: op het geelektrificeerde hoofdspoor wordt 160 km/h gereden. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:06 |
Waar is dat? Australië? | |
b2py | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:08 |
Yup | |
Peter | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:22 |
Deze: Waarom ze niet gewoon een kruis leggen zoals hier is me dan niet duidelijk, alleen vanwege de hogere snelheid?: | |
b2py | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:26 |
Duurder in onderhoud | |
Piles | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:31 |
Een automatische brug is toch duurder en storingsgevoeliger dan vast spoor | |
Dr_Flash | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:55 |
ik denk dat je aan zo'n vast kruis veel slijtage hebt, ook aan wielbanden en zo. Zo'n suikerrietbaantje is niet zo veel voor nodig lijkt me. Kan allemaal best licht uitgevoerd zijn. | |
_JdM_ | zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:15 |
Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:17 |
Hee Barabas, kom even terug naar augustus anders | |
_serial_ | zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:40 |
Ze hebben daar natuurlijk wel een hoop voordelen van het warmere klimaat. Risico op ijs in de bodemplaten is al te verwaarlozen | |
ReisT | zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:17 |
Vroeger, toen er nog trams reden tussen Gouda en Alphen, reed de trein naar Leiden als versterking en was er dus een kwartierdienst (of iets wat daar op leek) in de spitsrichting. Dat moest ook wel, anders was er geen sprake van trams en gewone treinen op hetzelfde spoor en daar ging die hele lightrailproef juist om. | |
_JdM_ | zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:50 |
_0- 2017=2016, stop de tijd. | |
bork | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:08 |
Meer info over situatie Ratstatt -> https://inside.bahn.de/tu(...)dbpr=152033178165965 Ondertussen liggen er meerdere routes plat in Duitsland https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/fernverkehr.shtml Wegens vandalisme heeft het Fernvekehr vanuit en naar Berlijn 2 uur vertraging. | |
_serial_ | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:22 |
Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:26 |
Dat gaat dus nog weken duren lijkt me | |
J.B. | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:32 |
Welke grote infrastructuurprojecten gaan eigenlijk wel nog goed in Duitsland? Ik las laatst ook nog een verhaal dat de Denen compleet krankjorum beginnen te worden van het procedureel gepruts in Duitsland aangaande de Fehmarnbelttunnel. Zes jaar vertraging, en dan moet de bouw nog beginnen | |
#ANONIEM | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:34 |
In Duitsland kan men ook echt niks meer hè. | |
b2py | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:37 |
Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten.. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:58 |
Ik heb er voor mijn werk mee te maken en mijn indruk is dat alles zo geformaliseerd is, dat niemand meer weet wie nou eigenlijk verantwoordelijk voor dingen is. En dan komen dus dingen voor, zoals bijv. bij het vliegveld BER, dat een onbevoegde stagiair een natuurkundig onmogelijke rookafzuiginstallatie ontwerpt en niemand dat checkt en doorheeft, totdat de boel al gebouwd is. | |
b2py | zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:13 |
Ik zeg, sjoemelsoftware om het te corrigeren |