ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Hoho, IenM doet best wel wat, maar niet perse datgene wat vanuit de sector wordt geroepen
Beetje het kip ei verhaal waar een vervoerder ook altijd op wordt aangevallen.Een vervoersbedrijf weet wat zijn klanten wilt en past daar zijn aanbod op aan. Hoe kunnen wij weten dat I&M weet wat de reiziger nodig heeft?
Er zit steeds iemand kleine dingetjes aan te passen in de OP lijkt wel, bij de beschrijvingen van de stamgasten Bork zijn plaatje doet het niet meer trouwens.
Vannacht hebben wat lui bij de Hoekse Lijn het nodig gevonden om de bovenleiding door te knippen. Hallo extra vertraging, die ombouw wordt nog de nieuwe Noord-Zuidlijn qua uitloop
Ik denk ook dat er net nu meer roep is voor investeringen in infrastructuur omdat er dankzij de crisis bezuinigd is en projecten zijn geannuleerd, beperkt of uitgesteld. Zo zijn onder meer de opbrengsten van het Kwartje van Kok (¤500 miljoen) tijdens het Paarse kabinet weggehaald bij infrastructuur, dat scheelt toch een flinke slok op een borrel.
Na de crisis begint dan meteen weer de transportvraag te stijgen en dan blijkt de capaciteit al snel niet meer toereikend. Op Schiphol is het aantal passagiers het afgelopen half jaar bijvoorbeeld met 8,6% gestegen en voor vracht geldt zover ik weet een vergelijkbaar percentage, dat is toch een flinke groei. Bovendien duurt planvorming en dergelijke gewoonweg jaren, dus voordat een plan werkelijkheid wordt ben je al jaren verder; daar zal nu dus op geanticipeerd moeten worden.
[ Bericht 11% gewijzigd door J.B. op 12-08-2017 13:14:31 ]
Morgenochtend worden er 2 metrostellen door een RET-diesellocomotief overgebracht vanaf Schiedam naar Maassluis, die vanaf volgende week een maand lang enkele testen gaan doen op een deel van het nieuwe metrospoor.
Op zaterdag 12 augustus 2017 12:56 schreef J.B. het volgende: Ik denk ook dat er net nu meer roep is voor investeringen in infrastructuur omdat er dankzij de crisis bezuinigd is en projecten zijn geannuleerd, beperkt of uitgesteld. Zo zijn onder meer de opbrengsten van het Kwartje van Kok (¤500 miljoen) tijdens het Paarse kabinet weggehaald bij infrastructuur, dat scheelt toch een flinke slok op een borrel.
Na de crisis begint dan meteen weer de transportvraag te stijgen en dan blijkt de capaciteit al snel niet meer toereikend. Op Schiphol is het aantal passagiers het afgelopen half jaar bijvoorbeeld met 8,6% gestegen en voor vracht geldt zover ik weet een vergelijkbaar percentage, dat is toch een flinke groei. Bovendien duurt planvorming en dergelijke gewoonweg jaren, dus voordat een plan werkelijkheid wordt ben je al jaren verder; daar zal nu dus op geanticipeerd moeten worden.
De grap is dus dat er zat plannen zijn maar het geld voor uitvoering niet toereikend..
Twee weken geleden alweer, vanuit een snikheet Zwitserland
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Het treinverkeer over de Moerdijkbrug ligt de eerste dag na een paar weken werkzaamheden nog altijd plat.Het was de bedoeling dat vanochtend de eerste trein weer over de brug zou rijden.Maar volgens Prorail zijn er problemen met de elektronica.
Het is volgens ProRail nog onduidelijk waar de storing zit.Daardoor is ook nog onbekend wanneer het treinverkeer over de brug kan worden hervat.
De spoorverbinding over de Moerdijkbrug is een van de belangrijkste van het land.In drie weken tijd is het spoor op de brug vervangen,zodat treinen weer op volle snelheid de brug kunnen passeren.
dat hoorde ik woensdag aan de koffietafel al dat ze het gisteren niet af gingen krijgen hoop dat het maandag wel weer gaat want ik heb wel zin in een slagje vlissingen
Op zaterdag 12 augustus 2017 17:43 schreef Dr_Flash het volgende: oh wacht, ik had nog niet eens aan de mogelijkheid gedacht dat ik alsnog ooit echt in een V250 zou kunnen gaan rijden
Moet je wel naar Italië, maar daar heb je al ervaringen mee
Op zaterdag 12 augustus 2017 17:43 schreef Dr_Flash het volgende: oh wacht, ik had nog niet eens aan de mogelijkheid gedacht dat ik alsnog ooit echt in een V250 zou kunnen gaan rijden
Ik voelde me er speciaal door maar dat kan ik inmiddels ook al achter me laten
Maar als ik heel simpel denk, en dat kan ik goed dan denk ik: Meer geld is sneller dan meer plannen. Toch?
Nee dus... Die plannen waar we het hier over hebben worden gefinancierd uit de Rijksbegroting, via het Infrafonds. In dat Infrafonds wordt jaarlijks hele gestopt vanuit de Rijksbegroting. De hoeveelheid geld in is ongeveer gelijk aan de hoeveelheid geld uit (per jaar). De looptijd van het Infrafonds is een jaar of 20, momenteel tot 2030. De jaarlijkse inkomsten vannget fonds verschillen per kabinetsperiode. Soms komt er jaarlijks meer bij, soms wordt de jaarlijkse vulling gekort. De laatste 2 kabinetten hebben in stappen zo'n 600 miljoen per jaar gekort. In totaal zo'n 10 miljard euro...
Door dit systeem staat - bij ongewijzigd beleid - de hoeveelheid geld voor infrastructuur vast. Dan kan er alleen nog worden geschoven tussen de modaliteiten. Dat is echter ook een politieke afweging, die jaarlijks door de Kamer wordt gemaakt. En daarna begint de strijd omde projecten. Enerzijds is dat politiek, anderzijds bestuurlijk met regio's. En soms ook programmatisch, dus binnen het Rijk.
Veel projecten liggen dus financieel min of meer vast. Schuiven tussen jaren en projecten kan soms wel, maar dat levert geen tientallen miljoenen op, is meer voor cashflow etc.
Meer geld? Regelen in de formatie is vaak het beste moment. Niet eenvoudig dus. Wel is nu dus het moment. En daarom ook het tromgeroffel van lobbyisten en bestuurders en directeuren van vervoerders etc.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
In 2015 werd deelgenomen aan een fotorit in Slowakije, die gereden werd met een door een museum opgeknapte Bardotka en oude goederenwagens. Één van de vele fotostops was bij het Slowaakse Dedinky.
Bij de infrastructuurinvesteringen is overigens wel de vraag voor hoeverre grotere investeringen ook op korte termijn veel kunnen worden omgezet in uitvoerbare projecten. Het personeel bij aannemers en ingenieusbureau's is ook niet oneindig en opleiden vergt een investering waar duidelijke inkomsten tegenover zouden moeten komen te staan. Dat wil zeggen dat een voldoende constante stroom aan werk verwacht moet worden die zonder gekke pieken en dalen af te handelen is. Daar zit altijd een vertraging van een paar jaar in.. In die tijd leidt extra geld in het infrafonds niet tot heel veel extra bruikbare infrastructuur.
Daarom zal er sowieso ingezet moeten worden op het nog intensiever gebruiken van de aanwezige capaciteit en zal bijvoorbeeld gekeken moeten worden hoe NS geprikkeld kan worden om het sprinterproduct voor reizigers aantrekkelijker te maken en voor henzelf beter betaalbaar. Daarmee zou de sprinterfrequentie op Leiden-Dordrecht naar 8 x per uur kunnen gaan bijvoorbeeld. Dat levert een bak meer vervoercapaciteit op.
Ritprijzen worden tegenwoordig met de chipkaart toch per km bekostigd? Ik zie net in mijn reishistorie dat een enkeltje Winterswijk-Arnhem ¤1,96 is en een enkeltje Winterswijk-Ruurlo ¤3,16 kost terwijl dat veel dichterbij ligt
Op zondag 13 augustus 2017 12:02 schreef Erasmo het volgende: Ritprijzen worden tegenwoordig met de chipkaart toch per km bekostigd? Ik zie net in mijn reishistorie dat een enkeltje Winterswijk-Arnhem ¤1,96 is en een enkeltje Winterswijk-Ruurlo ¤3,16 kost terwijl dat veel dichterbij ligt
Per tariefeenheid, dat kan nogal verschillen van kilometers..
Op zondag 13 augustus 2017 12:02 schreef Erasmo het volgende: Ritprijzen worden tegenwoordig met de chipkaart toch per km bekostigd? Ik zie net in mijn reishistorie dat een enkeltje Winterswijk-Arnhem ¤1,96 is en een enkeltje Winterswijk-Ruurlo ¤3,16 kost terwijl dat veel dichterbij ligt
Die 1,96 kan niet kloppen. Met 40% korting zit ik alsnog op ruim 8,5 euro voor Winterswijk-Arnhem ...
Die 1,96 kan niet kloppen. Met 40% korting zit ik alsnog op ruim 8,5 euro voor Winterswijk-Arnhem ...
Behalve als de reis begonnen is in Vlissingen of zo. Dan betaalt hij aan Breng alleen nog maar het verschil tussen Vlissingen - Winterswijk en Vlissingen - Arnhem. Dat zou best eens zo weinig kunnen zijn.
Rheinbahn (Baden) is twee weken niet berijdbaar, door een aardverschuiving, die veroorzaakt is door bouwwerkzaamheden voor de aanleg spoortunnel bij Rastatt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Behalve als de reis begonnen is in Vlissingen of zo. Dan betaalt hij aan Breng alleen nog maar het verschil tussen Vlissingen - Winterswijk en Vlissingen - Arnhem. Dat zou best eens zo weinig kunnen zijn.
Correct, ik was inderdaad aan de andere kant van het land begonnen.
Ik wilde ook zoiets typen maar ik twijfel ofhet in 24 uur kan. Op het oog zeg ik ja, maar ik vermoed dat ze de volledige ondergrond willen onderzoeken. Zelfde situatie als dat Rijkswaterstaat paar weken terug had op de A2 tussen Holendrecht en Amstel. De stabiliteit van de ondergrond zal getoetst moeten worden en eventueel gecorrigeerd, dat is wat ik vermoed wat ervoor zorgt dat het langer gaat duren. Het neerleggen van een stuk spoor is daarna peanuts.
Op zondag 13 augustus 2017 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat kan tegenwoordig echt mangs snel met van die schiet-meetapparatuur. Krijg je direct een sonarecho van de ondergrond.
Het probleem zien is 1 ding he, het oplossen is 2. Jij ZIET Trumpietrump ook in een kwart seconde. Maar opgelost is het nog steeds niet
Op zondag 13 augustus 2017 18:07 schreef b2py het volgende: ik vermoed dat ze de volledige ondergrond willen onderzoeken. Zelfde situatie als dat Rijkswaterstaat paar weken terug had op de A2 tussen Holendrecht en Amstel. De stabiliteit van de ondergrond zal getoetst moeten worden en eventueel gecorrigeerd,
Laat dat "eventueel" maar zitten hoor, hier zit gewoon een metersgroot spoelgat onder dat eerst fatsoenlijk opgevuld moet worden.
Mja, maar dat is meer omdat er geen betere oplossing is dan wachten op de midterms volgend jaar en dan een impeachmentproces opstarten.
Ja precies Waar het door komt, komt het door. Mijn enige punt was dat het oplossen van een probleem over het algemeen veel meer tijd kost dan het signaleren ervan