abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 18:47:13 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105624655

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  donderdag 15 december 2011 @ 18:47:45 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105624684
Oja, de Poll van 't rondje:

Poll: Datum PTA-TT Rondje
7 Januari 2012
21 Januari 2012
22 Januari 2012
Maakt mij niet uit
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_105624764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:45 schreef mc3347 het volgende:

[..]

*proest*
Ik heb stoptreinen met ICM en VIRM gereden en intercities met SLT en Mat'64.
Bovendien rijden we op een aardige blokafstand op die buitensporen.
Ok, maar dan is de hamvraag nu: hoe vaak heb je met een stoptrein op de buitenste sporen gereden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2011 18:50:15 ]
pi_105624783
Gaat hard. Par daagjes niet gekeken en jullie zijn al anderhalve topic verder. Komt er ook een pallet bier aan boord? Dan zuipt hemarookworst mee :D
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_105624882
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, maar dan is de hamvraag nu: hoe vaak heb je met een stoptrein op de buitenste sporen gereden?
Bij Ac naar de buitensporen en bij Bkl weer naar binnen? Vaak genoeg.
pi_105624898
Andersom gebeurt ook nog wel eens hoor ;)
pi_105624939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Bij Ac naar de buitensporen en bij Bkl weer naar binnen? Vaak genoeg.
Waarom? Tevens diende de IC naar Maastricht voor mij te zitten, dus welke lambal van een trdl gooit er dan een stoptrein tussen :') :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 december 2011 @ 18:59:06 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105625141
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:50 schreef hemarookworst het volgende:
Gaat hard. Par daagjes niet gekeken en jullie zijn al anderhalve topic verder. Komt er ook een pallet bier aan boord? Dan zuipt hemarookworst mee :D
In de Pimpel is bier in het bistro aanwezig :Y
pi_105625214
hemarookworst gaat zich gewoon gedragen. }:| .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_105625373
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
hemarookworst gaat zich gewoon gedragen. }:| .
ik gedraag mij ook hoor. bier drinken staat niet gelijk aan misdragen voor mij. ben nooit luidruchtig geweest in de trein en mij ook nooit schuldig gemaakt aan andere soorten overlast.
Uw ADH vitamine Worst
pi_105625430
Ook niet aan bellen in de stiltecoupé?
pi_105625540
^ op de een of andere manier word ik steeds gebeld wanneer ik op de plee zit.
Uw ADH vitamine Worst
pi_105625582
Oei das wel lastig. Ik had laatst me ma aan de telefoon die niet geloofde dat ik in de stiltecoupé zat :')
pi_105625583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom? Tevens diende de IC naar Maastricht voor mij te zitten, dus welke lambal van een trdl gooit er dan een stoptrein tussen :') :')
Roestrijden misschien?

Alhoewel dan wel een beetje het paard achter de wagen wordt gespannen: die wissels moeten voor flexibiliteit zorgen voor als er een verstoring is, maar doordat die wissels er zijn wordt de treindienst verstoord.
pi_105625692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:07 schreef b2py het volgende:
Oei das wel lastig. Ik had laatst me ma aan de telefoon die niet geloofde dat ik in de stiltecoupé zat :')
Eigenlijk moet je dan niet opnemen :Y
pi_105625764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan zie ik maar één logische reden: speciaal om jou te pesten! >:)
  donderdag 15 december 2011 @ 19:12:17 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_105625821
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je dan niet opnemen :Y
Inderdaad.

En nu we het er toch over hebben: ben ik de enige die zijn telefoon op stil zet in het ov?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_105625890
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

En nu we het er toch over hebben: ben ik de enige die zijn telefoon op stil zet in het ov?
Ik doe het alleen als ik in een stiltecoupé zit
pi_105625906
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ja.
pi_105625967
Het is echt niet zo dat je vermoord wordt voor bellen in een stiltecoupé of zo hoor. Maar als je gebeld wordt, hou het dan zachtjes en zo kort mogelijk.

Dat moet toch kunnen, zo te leven, met elkaar O+
pi_105626196
vond ik ook
  PR/Manusje van alles donderdag 15 december 2011 @ 19:20:52 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_105626343
quote:
3s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is echt niet zo dat je vermoord wordt voor bellen in een stiltecoupé of zo hoor. Maar als je gebeld wordt, hou het dan zachtjes en zo kort mogelijk.

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2011 @ 19:26:35 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105626645
quote:

of je loopt even naar het balkon
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 december 2011 @ 19:29:10 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105626779
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of je loopt even naar het balkon
Dat dus :Y
pi_105626903
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:47 schreef greavy het volgende:
Oja, de Poll van 't rondje:

Poll: Datum PTA-TT Rondje
7 Januari 2012
21 Januari 2012
22 Januari 2012
Maakt mij niet uit
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
ik had 21 jan gestemd, maar 22 jan komt beter uit :Y
dag
  donderdag 15 december 2011 @ 19:32:47 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105626956
@greavy: mooi werk met die foto van die Wadslopertjes :D

En die winterwegsleepdienst, je zult zien dat er de hele winter geen vlok sneeuw valt. _O-
pi_105626976
quote:

Ik zeg meestal na de eerste zin 'Mam, ik zit in een stiltecoupé, kan ik straks even bellen?'
(Want idd, alléén je moeder belt als je daar zit..)
dag
  donderdag 15 december 2011 @ 19:35:24 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105627086
Nog 3 foto's van vandaag (volgen nog een aantal later vandaag):
Pernis.

Terwijl ik op pad was richting huis, zag ik in de verte frontseinen aankomen. Snel mijn scooter geparkeerd en de camera gepakt, met deze foto als resultaat.

RSC Waalhaven
Nadat de HTRS-containtertrein geweest was, zag ik deze locs vrij staan. Even naar boven gewandeld (scooter staat beneden aan de helling), en dit plaatje weten te schieten.
pi_105627088
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:33 schreef Peter het volgende:

(Want idd, alléén je moeder belt als je daar zit..)
Dat is wel weer waar ja. Kutwijve :(
pi_105627143
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:35 schreef greavy het volgende:

[ afbeelding ]
RSC Waalhaven
Nadat de HTRS-containtertrein geweest was, zag ik deze locs vrij staan. Even naar boven gewandeld (scooter staat beneden aan de helling), en dit plaatje weten te schieten.
Die portaalkranen zijn altijd wel extra aandacht waard *)
  donderdag 15 december 2011 @ 19:36:40 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105627153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:31 schreef Peter het volgende:

[..]

ik had 21 jan gestemd, maar 22 jan komt beter uit :Y
7 & 22 januari lopen nu gelijk. Ik vind dat de datum morgen of zaterdag wel geprikt moet worden, toch?
pi_105627309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:36 schreef greavy het volgende:

[..]

7 & 22 januari lopen nu gelijk. Ik vind dat de datum morgen of zaterdag wel geprikt moet worden, toch?
Ja, en dan moet IK nog stemmen over wie er mee mag en wie niet 8-)
pi_105627321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

:D

[..]

Ja nouja, hoe kan zo'n stoptrein dan halteren bij de stations op Amsterdam-Utrecht, Die liggen allemaal als eilanperrons in het midden.
Als je goed oplet zie je dat er voor elk station wissels liggen, een IC zou in principe altijd een extra stop ergens kunnen maken.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:41:27 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105627372
Zolang het maar niet in het weekend van de 14e is, dan heb ik al wat te doen in Duitsland :D
  donderdag 15 december 2011 @ 19:42:07 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105627403
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:41 schreef James1988 het volgende:
Zolang het maar niet in het weekend van de 14e is, dan heb ik al wat te doen in Duitsland :D
Kon Fles ook niet dacht ik. Ik ook niet. Daarom staat die keuze er ook niet tussen ;)
14e&15e zit ik bij een maat in Limburg. Zaterdag is het sowieso volop Plan V opzoeken ^^

Zie nu alleen dat 8 januari in de poll mist. Boejuh
pi_105627565
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:41 schreef James1988 het volgende:
Alle belangrijke mensen kunnen dan niet :s)
pi_105627591
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:42 schreef greavy het volgende:
Zie nu alleen dat 8 januari in de poll mist. Boejuh
Zaterdag is sowieso beter. Dan rijdt er nou eenmaal meer dan op zondag. En je wil ook nog leuk foto's uitwerken en posten natuurlijk. Maandag moet iedereen weer geld verdienen (of kosten }> )
  donderdag 15 december 2011 @ 19:49:23 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105627736
Zelf vind ik zaterdag ook fijner.. Mijn stem is dan ook naar de 7e uitgegaan. (en dan is het nog vrij nieuw nieuwjaarsrondje :P )
pi_105627838
vrij vroeg in het jaar bedoel je? Dat maakt niet uit op zich hoor, ik denk dat alles in januari daar wel onder valt. Vorig jaar was het 15 januari, was ook erg leuk :s)
pi_105627872
Griffo zender aan!! :W
pi_105628227
Rail away gaat nu dus o.a. over dit stuk spoor: http://www.simsig.co.uk/d(...)gnalling_diagram.pdf
  donderdag 15 december 2011 @ 19:59:49 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105628236
Hmm, naar mijn bestemming in Duitsland (Willingen) is maar ¤ 30 meer voor 1e klas heen en terug. :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2011 @ 20:03:37 #43
Maffe Fries
pi_105628448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zaterdag is sowieso beter. Dan rijdt er nou eenmaal meer dan op zondag. En je wil ook nog leuk foto's uitwerken en posten natuurlijk. Maandag moet iedereen weer geld verdienen (of kosten }> )
ik kan nooit op zaterdagen :P
pi_105628880
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:36 schreef greavy het volgende:

[..]

7 jan. is moeders jarig, dus die moet ik dan zeker bellen vanuit de stiltecoupé als ik niet kom :+ :')
dag
pi_105629457
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hmm, naar mijn bestemming in Duitsland (Willingen) is maar ¤ 30 meer voor 1e klas heen en terug. :D
ZO ver is dat ook niet O+ Vlak achter Brilon Wald toch?
  donderdag 15 december 2011 @ 20:29:08 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105629877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ZO ver is dat ook niet O+ Vlak achter Brilon Wald toch?
Geen flauw idee, ik ben er nog nooit geweest. :D
pi_105629962
Willingen heeft trouwens 2 stations. Eentje is aangelegd voor één specifiek Wereldbekertoernooi bij de bobsleebaan. En het heeft een bordje *) Alleen normaliter stopt er niks :D

donderdag 15 december 2011 @ 20:39:16 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105630399
En natuurlijk heeft Fles een foto van het bordje _O_
pi_105630468
Ik denk dat ik wel meewil bij het nieuwsjaarsrondje. :)
Hooray for beer.
  donderdag 15 december 2011 @ 20:54:49 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105631274
De stemmen zijn tot nu toe:
7 Januari: 4 stuks
22 Januari: 4 stuks
21 Januari: 4 stuks
Maakt mij niet uit: 3 stuks

Voorkeur(ook qua hoeveelheid treinen etc) is zaterdag, dus 7 of 21 Januari. Zullen we 't op de 21e gewoon houden?
pi_105631339
oh okee, mij ook best :)
pi_105631343
Hmm... ja, het mag van mij... Maar als de keus is 7, 21 of 22 januari is 21 de enige dag dat ik niet kan... :)
  donderdag 15 december 2011 @ 20:59:54 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105631509
Zo blijven we bezig...

Fles: 7, 21 of 22
Ik: 7, 21 of 22
Peter: 21 of 22
Scarlet: 7 of 22
PSM: 22
etc
Volgens mij kunnen de meeste mensen op zondag _O-
Ik zal es checken hoe het zit met dat reisje op zondag, hoe het dan qua treinen uit komt.
pi_105631543
Nou dat zijn er al 5 op 22. Moet alleen het schema gecheckt worden.
  donderdag 15 december 2011 @ 21:01:06 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105631558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou dat zijn er al 5 op 22. Moet alleen het schema gecheckt worden.
Ben ik nu mee bezig :Y
Zondag is eigenlijk ook weer geen probleem.

En ik doe NS wat als er werkzaamheden zijn op de route dan ^^
pi_105631638
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Ben ik nu mee bezig :Y
Zondag is eigenlijk ook weer geen probleem.

En ik doe NS wat als er werkzaamheden zijn op de route dan ^^
Dan moeten we het rondje verder in Duitsland leggen :P Venlo kan tegenwoordig ook met een NRW ticket begreep ik :D
  donderdag 15 december 2011 @ 21:04:05 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_105631700
Net bij railaway, zag je een ééndelig treintje langs de zonnige kust van Cornwall rijden, het commentaar erbij luidde "in de zomermaanden zitten alle rijtuigen stampvol" _O-
pi_105631717
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan moeten we het rondje verder in Duitsland leggen :P Venlo kan tegenwoordig ook met een NRW ticket begreep ik :D
Wel een beetje zo veel mogelijk op 5 man of een veelvoud daarvan uitkienen, bij 6 man wordt de Duitse lus relatief duur.
pi_105631738
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:04 schreef ReisT het volgende:
Net bij railaway, zag je een ééndelig treintje langs de zonnige kust van Cornwall rijden, het commentaar erbij luidde "in de zomermaanden zitten alle rijtuigen stampvol" _O-
Ja dat zag ik ook ja. Ga dan met langere treinen rijden of zo 8)7
pi_105631755
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:04 schreef ReisT het volgende:
Hehe ja, zoiets wilde ik ook nog posten :D
  donderdag 15 december 2011 @ 21:07:14 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105631846
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Kunnen ook Utrecht-Eindhoven-Venlo-Mönchengladbach-vice versa-Bad Bentheim-met de pimpel naar Amersfoort ofzo doen?
Dat reisje van Dennis werkt in ieder geval op Zondag ook :Y
pi_105631877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Kunnen ook Utrecht-Eindhoven-Venlo-Mönchengladbach-vice versa-Bad Bentheim-met de pimpel naar Amersfoort ofzo doen?
Nja, ga dan Gladbach - Bentheim doorsteken door Duitsland natuurlijk
pi_105631911
quote:
3s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoop dat greavy dat ook bedoelde eigenlijk ;)
  donderdag 15 december 2011 @ 21:08:53 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105631926
quote:
3s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Gladbach-Düsseldorf-Münster-Rheine-Bentheim bijv. Of nog wat anders.
Ik plan wel ff wat :Y
pi_105632004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Gladbach-Düsseldorf-Münster-Rheine-Bentheim bijv. Of nog wat anders.
Ik plan wel ff wat :Y
Bij Bottrop in de buurt moet ik nog wat bordjes. En er gaat een Eurobahn over Essen Zollverein wat op punt van sluiten staat :Y

doe er wat mee :P
pi_105632081
Oh, het wordt dus de 22e? Ik zat nog te twijfelen of ik mee zou gaan, leek me wel eens een keer leuk, maar dat weekend kan ik dus echt niet. Nou ja, pech gehad. :)
  donderdag 15 december 2011 @ 21:14:46 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105632193
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Bottrop in de buurt moet ik nog wat bordjes. En er gaat een Eurobahn over Essen Zollverein wat op punt van sluiten staat :Y

doe er wat mee :P
Oké. Is 't voor mensen een probleem dat vertrek Utrecht om 9:08 is? Net dat ene uurtje is even handig.
Anders word 't 10:08.
pi_105632255
Kan net! Eerste trein uit Deventer komt om 08:39 aan, de volgende om 09:09 :)
  donderdag 15 december 2011 @ 21:17:23 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105632326
Of je gebruikt de Meeting Manager om een meeting te plannen, dan kan iedereen z'n naam erbij zetten en meerdere data kiezen. Veel makkelijker dan die poll waar je maar één optie kunt kiezen :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2011 @ 21:18:11 #70
Maffe Fries
pi_105632367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Oké. Is 't voor mensen een probleem dat vertrek Utrecht om 9:08 is? Net dat ene uurtje is even handig.
Anders word 't 10:08.
Vanuit Leeuwarden is 9:08 niet te halen, maar laat je daar niet door tegenhouden
  donderdag 15 december 2011 @ 21:19:28 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105632423
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vanuit Leeuwarden is 9:08 niet te halen, maar laat je daar niet door tegenhouden
9:08 of 10:08 maakt niet veel uit. Als je de 22e mee wil & kan, houd ik daar rekening mee. 10:08 is ook goed te doen. Handig bij het plannen enzovoorts ;)
pi_105632600
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kan net! Eerste trein uit Deventer komt om 08:39 aan, de volgende om 09:09 :)
Oh, t zal zo zijn :s)

Zit er Oberhausen - Bottrop - Haltern - Dülmen in? _O_
pi_105632790
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kom je de avond van tevoren naar Dv, blijf je bij mij logeren. Niks aan t handje.

Ja, ik heb een volwaardige logeerkamer :Y
  donderdag 15 december 2011 @ 21:40:48 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105633516
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, t zal zo zijn :s)

Zit er Oberhausen - Bottrop - Haltern - Dülmen in? _O_
Ja, is wel me doel. Alleen die S2 rijdt maar 1x/uur op zondag tussen Gelsenkirchen en Oberhausen. Die laat ik er dus tussenuit voor dat Essen Zollnogwat
pi_105633975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, is wel me doel. Alleen die S2 rijdt maar 1x/uur op zondag tussen Gelsenkirchen en Oberhausen. Die laat ik er dus tussenuit voor dat Essen Zollnogwat
Prima. RB44 en S9 he'k meer an :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2011 @ 21:51:04 #76
Maffe Fries
pi_105634087
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kom je de avond van tevoren naar Dv, blijf je bij mij logeren. Niks aan t handje.

Ja, ik heb een volwaardige logeerkamer :Y
is misschien handig. Voorlopig hou ik het voor het reisje nog even op een misschien omdat een verjaardag nog roet in het eten kan gooien.
  donderdag 15 december 2011 @ 21:54:10 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105634246
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is misschien handig. Voorlopig hou ik het voor het reisje nog even op een misschien omdat een verjaardag nog roet in het eten kan gooien.
Zou wel mooi zijn, dat het om 9:08 uit Utrecht kan :Y

@Fles, weet jij of een overstap van 4 minuten in Viersen te halen is? DB geeft de overstap wel (spoor 2 naar spoor 5)?
pi_105634426
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef greavy het volgende:

[..]

@Fles, weet jij of een overstap van 4 minuten in Viersen te halen is? DB geeft de overstap wel (spoor 2 naar spoor 5)?
Ja dat lukt wel. Is wel een tunnel, maar het wacht wel op elkaar.

Gaat zeker over de Eurobahn uit Venlo naar de RE richting krefeld? (uit m'n hoofd hoor :@ )
  donderdag 15 december 2011 @ 21:58:54 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105634467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat lukt wel. Is wel een tunnel, maar het wacht wel op elkaar.

Gaat zeker over de Eurobahn uit Venlo naar de RE richting krefeld? (uit m'n hoofd hoor :@ )
Ja, die is het inderdaad. Mooi dat dat een overstap is die lukt. Staat die er ook in *O*
Zit nu ergens bij Bottrop
pi_105634478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Uit Dv kunnen we natuurlijk ook Dv - Nm - Vl spelen he, dan hebben we wat meer tijd :)
pi_105634480
Bij hard pimpelen ga ik mee
  donderdag 15 december 2011 @ 21:59:42 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105634510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:59 schreef Yreal het volgende:
Bij hard pimpelen ga ik mee
Alleen vanaf Hengelo de pimpel terug. Verder in DE met de boemeltjes, speciaal voor Socios *O*
die wel erg stil is de afgelopen dagen
  donderdag 15 december 2011 @ 22:02:05 #83
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105634618
Hmm weer aanrijding met een persoon (5e / 6e deze week?), bij Duivendrecht zuid (volgens de oproepster, ik ken alleen Diemen Zuid). Heel Hilversum lag op zijn gat :( ook de treinen die helemaal niet daar vandaan kwamen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_105634723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:02 schreef twiFight het volgende:
Hmm weer aanrijding met een persoon (5e / 6e deze week?), bij Duivendrecht zuid (volgens de oproepster, ik ken alleen Diemen Zuid). Heel Hilversum lag op zijn gat :( ook de treinen die helemaal niet daar vandaan kwamen.
Shit happens dude. Don't blame me, blame the jumper. Doubtful if he cares by the way.
pi_105634724
Hoop stiekem toch weer een beetje op dikke sneeuw. Vorig jaar door materiaaltekort Plan V als IC Eindhoven - Schiphol gehad, bijzonder nice.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_105634773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:04 schreef Christiaan het volgende:
Hoop stiekem toch weer een beetje op dikke sneeuw. Vorig jaar door materiaaltekort Plan V als IC Eindhoven - Schiphol gehad, bijzonder nice.
Ga jij eens nadenken idioot
  donderdag 15 december 2011 @ 22:06:38 #87
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105634843
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Shit happens dude. Don't blame me, blame the jumper. Doubtful if he cares by the way.
I don't blame you ;) En ja, ik neem het springers wel kwalijk, maar mensen die aangereden worden omdat ze er nog ff snel voorlangs willen nog meer zelfs. In dit geval vond ik het niet erg van die springer, maar meer apart dat in Hilversum geen enkele trein op tijd reed door een aanrijding bij Diemen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_105634884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:06 schreef twiFight het volgende:

[..]

I don't blame you ;) En ja, ik neem het springers wel kwalijk, maar mensen die aangereden worden omdat ze er nog ff snel voorlangs willen nog meer zelfs. In dit geval vond ik het niet erg van die springer, maar meer apart dat in Hilversum geen enkele trein op tijd reed door een aanrijding bij Diemen.
Mja, Almere - Utrecht had toch op tijd kunnen zijn, denk je dan. Toch?
  donderdag 15 december 2011 @ 22:09:36 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105634982
Ik ben VOOR om het reisje een uur eerder te doen.

ELKE keer strand ik met de wachttijden. De eerste planning: Werd pas de pimpel van 19:06 uit Hengelo. De tweede planning: De Pimpel 'net' missen op een half uu(die van 17:06 uit Hengelo).
Bij een uur eerder lukt de Pimpel wel (17:06 uit Hengelo).
pi_105635009
quote:
13s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga jij eens nadenken idioot
Verder mijn tentamen erdoor bijna te laat gekomen en niet mogen maken, maar hé, de plan V was mooi.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 15 december 2011 @ 22:14:45 #91
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105635237
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, Almere - Utrecht had toch op tijd kunnen zijn, denk je dan. Toch?
Klopt, en toeval wil dat ik die trein ook moest hebben (nou ja utrecht - almere dan). Maar hij had +15.
pi_105635292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
Ik ben VOOR om het reisje een uur eerder te doen.

ELKE keer strand ik met de wachttijden. De eerste planning: Werd pas de pimpel van 19:06 uit Hengelo. De tweede planning: De Pimpel 'net' missen op een half uu(die van 17:06 uit Hengelo).
Bij een uur eerder lukt de Pimpel wel (17:06 uit Hengelo).
Wachttijden zijn nurttig hoor. Kan je een vertragingkje lijen. Of ook eens een keer broodjes halen en bier zonder rennen. En wat foto's maken. Maar wat heb je tot nu toe?
  PR/Manusje van alles donderdag 15 december 2011 @ 22:16:27 #93
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_105635328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt, en toeval wil dat ik die trein ook moest hebben (nou ja utrecht - almere dan). Maar hij had +15.
die +15 hoeft ook niet door die aanrijding te komen he.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 15 december 2011 @ 22:17:49 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105635416
Hier de planning, met Utrecht vertrek 9:08, pimpel van 17:06 uit Hengelo.

quote:
Tijd Station Spoor
9:08 Utrecht CS 15
9:59 Eindhoven 1

10:02 Eindhoven 2
10:43 Venlo 3a

11:05 Venlo 1a
11:26 Viersen 2

11:30 Viersen 5
12:12 Essen Hbf 6

12:31 Essen Hbf 8
12:43 Bottrop Hbf 3

12:58 Bottrop Hbf 1
13:27 Haltern am See 1

13:50 Haltern am See 3
14:22 Münster Hbf 14

15:05 Münster Hbf 2AC
15:32 Rheine 3

15:48 Rheine 2
16:03 Bad Bentheim 2

16:10 Bad Bentheim 3
16:30 Hengelo 11

17:06 Hengelo 2
18:22 Amersfoort 7
Die van 10:08 vertrek Utrecht volgt zo.

Edit:
Hier de route van 10:08 uit Utrecht, uit Hengelo dus 19:06:
quote:
Tijd Station Spoor
10:08 Utrecht CS 15
10:59 Eindhoven 1

11:02 Eindhoven 2
11:43 Venlo 3a

12:05 Venlo 1a
13:08 Düsseldorf Hbf 7

13:22 Düsseldorf Hbf 18
13:36 Duisburg Hbf 12

13:44 Duisburg Hbf 10
13:49 Oberhausen Hbf 9

14:09 Oberhausen Hbf 10
14:21 Bottrop Hbf 3

14:58 Bottrop Hbf 1
15:27 Haltern am See 1

15:50 Haltern am See 3
16:22 Münster Hbf 14

17:05 Münster Hbf 2AC
17:32 Rheine 3

17:48 Rheine 2
18:03 Bad Bentheim 2

18:10 Bad Bentheim 3
18:30 Hengelo 11

19:06 Hengelo 2a
20:22 Amersfoort 7
pi_105635539
nee duurt te lang, doe die eerste maar. Mensen moeten ook nog naar huis en zo
  donderdag 15 december 2011 @ 22:20:56 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105635617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
nee duurt te lang, doe die eerste maar. Mensen moeten ook nog naar huis en zo
Was mijn idee ook. Het kàn ook zonder Pimpel, maar die wouden mensen er hier toch in hebben?
Dan is het wel mogelijk de route van 9:08 een uur op te schuiven, en vervolgens in Hengelo de eerste IC te pakken.

Maare, ik ga nu echt mijn nest in. Zou ik 9u al :{w
pi_105635682
Als ik jullie was zou ik wel een kwartier eerder van Utrecht vertrekken. Het zou toch zonde zijn als je door een paar minuten vertraging de aansluiting in Eindhoven mist en zo meteen een uur vertraging oploopt?
pi_105635702
Nee, we gaan nie naar de dieretuin, we gaan bowlen. Ik wil bowlen.
  donderdag 15 december 2011 @ 22:24:35 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105635811
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, we gaan nie naar de dieretuin, we gaan bowlen. Ik wil bowlen.
Dus de Pimpel ? :P
Dan word 't die van 9:08 uit Eindhoven (of zullen we 8:53 doen als mensen dat kunnen halen, zoals Igen zegt?)
pi_105635818
Maar meneer, we hebben vorig jaar ook al gebowld!
pi_105635864
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Dus de Pimpel ? :P
Dan word 't die van 9:08 uit Eindhoven (of zullen we 8:53 doen als mensen dat kunnen halen, zoals Igen zegt?)
uit Utrecht NAAR eindhoven ja.

De Deventer Posse (scarlet, ik en eventueel PSM) behoudt zich het recht voor om in Venlo aan te sluiten :)
pi_105635901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:24 schreef b2py het volgende:
Maar meneer, we hebben vorig jaar ook al gebowld!
IK WIL BOWLE :( WE GAAN GODVERREDOMME BOWLE :(
pi_105635948
Geen snoepjes meer voor fles... :( Je hebt al veelsteveel kleurstoffen gehad vandaag! :P
  Redactie Sport donderdag 15 december 2011 @ 22:27:36 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_105635961
Nog een mogelijkheid:
quote:
Utrecht Centraal So, 22.01.12 ab 09:21 11a IC 529 Intercity
Amersfoort So, 22.01.12 an 09:35 2b

Amersfoort So, 22.01.12 ab 09:38 1 IC 143 Intercity
Hengelo So, 22.01.12 an 10:54 2b

Hengelo So, 22.01.12 ab 11:04 3a RE 7927 RegionalExpress
Enschede So, 22.01.12 an 11:13 1

Enschede So, 22.01.12 ab 11:26 5 RB 20191 Regionalbahn
Münster(Westf)Hbf So, 22.01.12 an 12:44 11

Münster(Westf)Hbf So, 22.01.12 ab 13:10 14 RE 10218 Regional-Express
Duisburg Hbf So, 22.01.12 an 14:33 3

Duisburg Hbf So, 22.01.12 ab 15:00 4 RE 30058 Regional-Express
Viersen So, 22.01.12 an 15:27 4

Viersen So, 22.01.12 ab 15:33 3 ERB20080 eurobahn
Venlo So, 22.01.12 an 15:56

Venlo So, 22.01.12 ab 16:00 3 32254 Regionalzug
Nijmegen So, 22.01.12 an 16:52 1b

Nijmegen So, 22.01.12 ab 17:15 3b IC 3658 Intercity
Deventer So, 22.01.12 an 18:17 4

Deventer So, 22.01.12 ab 18:19 3 IC 241 Intercity
Hengelo So, 22.01.12 an 18:54 2b

Hengelo So, 22.01.12 ab 19:06 2a IC 142 Intercity
Amersfoort So, 22.01.12 an 20:22 7

Amersfoort So, 22.01.12 ab 20:24 6 IC 570 Intercity
Utrecht Centraal So, 22.01.12 an 20:39 9
Eerder afhaken in bijvoorbeeld Arnhem is mogelijk natuurlijk..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_105636021
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

IK WIL BOWLE :( WE GAAN GODVERREDOMME BOWLE :(
In de dierentuin is gisteren wel een jong zeeleeuwtje geboren!!!!!!!
pi_105636027
Hoe krijg ik een prijs uit bahn.de?
Ik ga 21 januari van Mannheim naar Kaiserslautern (en terug)
Bahn.de geeft op dit traject geen prijs weer... Iemand een idee?
pi_105636050
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:27 schreef dennistd het volgende:
Nog een mogelijkheid:

[..]

Eerder afhaken in bijvoorbeeld Arnhem is mogelijk natuurlijk..
Ja dat is ongeveer hetzelfde rondje de andere kant op :) Maar ik wil wel even langs Bottrop, dat levert veel meer bordjes op :+ En als het jullie verder allemaal toch niet boeit... :+
pi_105636122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:28 schreef b2py het volgende:

[..]

In de dierentuin is gisteren wel een jong zeeleeuwtje geboren!!!!!!!
Okee we gaan weer ontopic :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105636164
Is een rondje friesland in de GTW of limburg met plan-v niet leuk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105636225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:28 schreef Gutz het volgende:
Hoe krijg ik een prijs uit bahn.de?
Ik ga 21 januari van Mannheim naar Kaiserslautern (en terug)
Bahn.de geeft op dit traject geen prijs weer... Iemand een idee?
Is blijkbaar Verbundstarif.
pi_105636296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is blijkbaar Verbundstarif.
Heb 'm al van www.vrn.de gevonden. 8,70 per rit.
pi_105637299
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat is ongeveer hetzelfde rondje de andere kant op :) Maar ik wil wel even langs Bottrop, dat levert veel meer bordjes op :+ En als het jullie verder allemaal toch niet boeit... :+
Nadeel van rondje andere kant op is dat de enige trein waar je bier kunt krijgen 's ochtends vroeg zit...
pi_105637658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nadeel van rondje andere kant op is dat de enige trein waar je bier kunt krijgen 's ochtends vroeg zit...
Precies, dat moeten we dus niet hebben :P
pi_105641076
Ik zit een reisje Parijs uit te zoeken via nshispeed vanwege de actie die ze nu hebben.. maar op elke dag dat ik zoek kom ik uit op 45 euro en niet 29 voor een enkeltje. Doe ik iets grandioos fout of klopt er iets niet? :')
pi_105641234
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:11 schreef Xetran het volgende:
Ik zit een reisje Parijs uit te zoeken via nshispeed vanwege de actie die ze nu hebben.. maar op elke dag dat ik zoek kom ik uit op 45 euro en niet 29 voor een enkeltje. Doe ik iets grandioos fout of klopt er iets niet? :')
Beperkte beschikbaarheid. Je moet zoeken op prijzen met een oranje sterretje. Het kan ook zijn dat er nog een klein deel bijkomt van je binnenlandse reis naar het opstapstation van de Thalys.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 00:17:26 ]
pi_105641390
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Beperkte beschikbaarheid. Je moet zoeken op prijzen met een oranje sterretje. Het kan ook zijn dat er nog een klein deel bijkomt van je binnenlandse reis naar het opstapstation van de Thalys.
Geloof idd dat het bijna uitverkocht is. Kaartjes met opstapstation Brussel zijn nog wel in de uitverkoop voor 25, maar dat scheelt nou ook niet gek veel meer in de prijs. Ik kan verder niks vinden in ieder geval, wel jammer.
pi_105641459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:19 schreef Xetran het volgende:

[..]

Geloof idd dat het bijna uitverkocht is. Kaartjes met opstapstation Brussel zijn nog wel in de uitverkoop voor 25, maar dat scheelt nou ook niet gek veel meer in de prijs. Ik kan verder niks vinden in ieder geval, wel jammer.
Je bent er ook wel rijkelijk laat bij, die actie loopt al weken. :D
pi_105641539
Ik begon me zo erg aan die mails(tja ik ben te lui om me uit te schrijven) dat ik er maar eens op in ging en rond ging vragen of er mensen mee wouden. :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 03:26:26 #119
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105645253
http://www.deutschebahn.c(...)paris__20111213.html

Moskou-Parijs in 37 uurtjes, 3200 km, 3 x in de week, vanaf 124 euro pp
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 16 december 2011 @ 06:47:36 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105645787
Nouja, de normale vroegboekprijs voor Thalys is ¤ 35, dus zo spectaculair geweldig zijn de aanbiedingen nou ook weer niet. Leuk natuurlijk wel. :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 08:00:09 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105646150
deze kwam ik tegen op Flickr:

Let the snow come :Y
  vrijdag 16 december 2011 @ 08:43:42 #122
45532 ziggyziggyziggy
pi_105646556
Op Leeuwarden hebben we ook nog ergens een sneeuwploeg staan. Maar dan zonder loc.
pi_105651674
Klinkt goed.. Not :p
  FOK!fotograaf vrijdag 16 december 2011 @ 12:23:18 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_105651923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op Leeuwarden hebben we ook nog ergens een sneeuwploeg staan. Maar dan zonder loc.
Zeker zo'n ding om aan een 2200 te hangen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_105654065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat die hierop past: :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:49:22 #126
45532 ziggyziggyziggy
pi_105659310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dat zou ík weten? :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:56:01 #127
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_105659547
Ik lees net een Tweet:
quote:
Wtf! mijn trein botst vol op een vrachtwagen. Vuur en brokstukken naast de ruiten. Bloedneuzen en paniek. Omgeving Zeist. WTF
Schijnt dus aardig raak te zijn daar...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_105659683
Utrecht Centraal-Arnhem/Rhenen
Vrijdag 16 December 15:52
Oorzaak
Tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Reisadvies

Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
pi_105659720
Nou, daar gaat mijn ICE van vanavond naar Köln -O-
pi_105659750
Vrachtwagen is door midden gereden:

https://mobile.twitter.co(...)925697236994?photo=1
pi_105659763
Hoe laat moet je?
En vervallen die dan direct ipv omrijden via de Kippenlijn ofzo?
pi_105659777
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, daar gaat mijn ICE van vanavond naar Köln -O-
Zou maar via Venlo gaan...
pi_105659818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:00 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe laat moet je?
En vervallen die dan direct ipv omrijden via de Kippenlijn ofzo?
19:37 uit Arnhem.

Maar als hij omgeleid wordt via Den Bosch en Venlo moet ik dat wel op tijd weten :X
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:04:51 #134
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_105659899
Vraag is, hoe krijg je dit voor elkaar. Klein wonder dat er geen zwaar gewonden/doden zijn...
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_105659919
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar als hij omgeleid wordt via Den Bosch en Venlo moet ik dat wel op tijd weten :X
Ik vraag het wel even voor je op Twitter.
pi_105659932
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:05 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik vraag het wel even voor je op Twitter.
Toppie :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:06:40 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105659962
Door aanrijding met voertuig rijden er geen treinen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen. Prognose: rest vd dag. Politie is ter plaatse

Aldus ProRail op Twitter

Goed stuk daar :X
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:06:46 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105659966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICE word via Den Bosch-Venlo omgeleid krijg ik net van een planner bij NS-HiSpeed per SMS te horen ;)
Als je zeker wil weten of je mee kan, moet je naar Utrecht gaan, gezien niet bekend is of er op Den Bosch of Eindhoven gestopt word.
pi_105660130
Dat wordt dus naar Utrecht. Met m'n Zugbindung. Dus maar gewoon een extra kaartje Dv - Ut kopen. In de spits natuurlijk. Knetterende hoerenzooi.
pi_105660263
Nee, NS Hispeed meldt dat ze omrijden tussen Utrecht en Arnhem (zonder stop via Den Bosch). Vanaf Arnhem rijdt de ICE met een uur vertraging naar Duitsland. Kun je geen ICE eerder nemen? Ben je alsnog op tijd.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:15:43 #142
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_105660295
Vrachtswagen zat vol met diepvries kalkoenen :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:15:53 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:14 schreef Bitlord het volgende:
Nee, NS Hispeed meldt dat ze omrijden tussen Utrecht en Arnhem (zonder stop via Den Bosch). Vanaf Arnhem rijdt de ICE met een uur vertraging naar Duitsland. Kun je geen ICE eerder nemen? Ben je alsnog op tijd.
'NS-HiSpeed op Twitter'... Ik krijg de SMS van de planner bij NS HiSpeed hoor. Lijkt mij iets betrouwbaarder als iemand op Twitter, die niet op de planning zit. Ik zal 't nog wel eens navragen.
Ik zou sowieso voor de zekerheid Utrecht kiezen.
pi_105660355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:14 schreef Bitlord het volgende:
Nee. Ik kan wel een uur vertraging in Köln hebben (heb daar 1:43 in principe).
pi_105660382
Dit is het officiële reisinfo account, maar Fles moet het zelf weten natuurlijk.

https://twitter.com/NSHispeed_info/status/147692498196770816
https://twitter.com/NSHispeed_info/status/147692495910866946
pi_105660441
Maarreh, een uur extra reistijd? Wat doen ze met dat ding dan? Omrijden via Deventer? :+
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:20:49 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105660456
Nee, via Den Bosch. Dat houdt kopmaken in.
pi_105660469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:20 schreef Igen het volgende:
Maarreh, een uur extra reistijd? Wat doen ze met dat ding dan? Omrijden via Deventer? :+
:X daar zat ik dus ook aan te denken. Maar de eerste halte na Utrecht is Arnhem. Dus dat wordt leuk zwaaien hier dan :')
pi_105660486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:20 schreef James1988 het volgende:
Wel raar dan dat je daar niet kan in- of uitstappen.

Maar goed, via Deventer is méér dan een uur langer, dus dat kan het niet zijn nee.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 16:22:28 ]
pi_105660491
Ik ga wel naar Utrecht gewoon, heb nu nog tijd genoeg.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:22:04 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660497
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:18 schreef Bitlord het volgende:
Dit is het officiële reisinfo account, maar Fles moet het zelf weten natuurlijk.

https://twitter.com/NSHispeed_info/status/147692498196770816
https://twitter.com/NSHispeed_info/status/147692495910866946
Ik vind 't best, ik kreeg dat net door van de planner, die de treinen heeft omgeleid....

Maar ik kreeg net een SMS van dezelfde planner, dat het gewijzigd is. Amsterdam-Utrecht-Den Bosch(geen stop)-Arnhem. Circa een uur vertraging in Arnhem.
Reden van de wijziging is dat de DB het niet goedkeurde om via Venlo te gaan rijden _O-
pi_105660516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:20 schreef James1988 het volgende:
Wel lomp. In Deventer hoef je niet kop te maken.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:23:15 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan ga je kopmaken in Utrecht, ook niet prettig daar..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 16:23:25 #154
Maffe Fries
pi_105660544
quote:

[..]

Dan moet je in Utrecht en Arnhem kopmaken :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:23:25 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105660545
quote:

[..]

Maar dan moet je wel kopmaken in Utrecht.
pi_105660550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik vind 't best, ik kreeg dat net door van de planner, die de treinen heeft omgeleid....

Maar ik kreeg net een SMS van dezelfde planner, dat het gewijzigd is. Amsterdam-Utrecht-Den Bosch(geen stop)-Arnhem. Circa een uur vertraging in Arnhem.
Reden van de wijziging is dat de DB het niet goedkeurde om via Venlo te gaan rijden _O-
Simpel zat: Die hebben plenty reserveringen vanaf Obhsn, Duisb en Düsseldorf. Die willen hun mensen ook die trein in hebben :Y
pi_105660576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:23 schreef greavy het volgende:

[..]

En dan ga je kopmaken in Utrecht, ook niet prettig daar..
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan moet je in Utrecht en Arnhem kopmaken :P
Oh ja, ook niet handig idd.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:24:15 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660580
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Simpel zat: Die hebben plenty reserveringen vanaf Obhsn, Duisb en Düsseldorf. Die willen hun mensen ook die trein in hebben :Y
Dat zal 't zijn inderdaad :Y
pi_105660635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Je zat gewoon verwarring te scheppen hier. Tsss..
pi_105660637
Hoop alleen dat het niet langer dan een uur wordt want dan gaat het krap worden in Köln....
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:25:49 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660643
Maare nu weer een plaatje van vandaag:

Vandaag kwam ik om 14:15 uit school. Te laat voor de Wadlopers, die om 11:59 door IJsselmonde scheurden, richting de Waalhaven. 10 Minuten later, dan had ik het op station Lombardijen vast kunnen leggen. Nu zag ik het uit het klaslokaal voorbij rijden..

Toen ik naar huis zou gaan, keek ik even op Rolandrail. Daar stond een extra trein van HUSA, de 58344 aangekondigd. Een lege Möllenhagen naar Bentheim. Dat werd al snel gecorrigeerd, en stond dat hij wel ging rijden, maar dan tot Amersfoort. Gezien hij pas 14:27 uit de Kijfhoek zou vertrekken, ben ik richting Zuid gegaan op de scooter. Achteraf had ik beter aan de andere kant van het spoor kunnen gaan staan, maar dat is achteraf. 5 à 10 Minuutjes na aankomst kwam deze trein al voorbij zetten met een lange sleep lege Kls'n, met als tractie de HTRS-'Rabobank' 189 096 richting Amersfoort als 358344.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:27:42 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105660714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoop alleen dat het niet langer dan een uur wordt want dan gaat het krap worden in Köln....
Kun jij ook niks aan doen, dan moet DB maar vervangend vervoer leveren. Zugersätzend ofzo.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:27:55 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660719
lamaa
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:30:23 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105660812
Edit: Ik zit verkeerd te rekenen. Hij staat inmiddels in de reisplanner:

17:02 Utrecht Centraal 15 Arnhem ICE International (NS)
17:37 Hertogenbosch ('s)
17:35 +42 Arnhem 10

De vertraging ligt (navraag per sms gedaan..) tussen de 40 en 70 minuten, gezien de kerende ICE's ook vertraagd aankomen.
pi_105660906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kun jij ook niks aan doen, dan moet DB maar vervangend vervoer leveren. Zugersätzend ofzo.
Wat stel je voor? Een taxi Köln - München? :')
pi_105660922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel een BMW dan, 200+km/h ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:34:36 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105660984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Al is het een riksja met een eskimo en een roedel honden ervoor. Dat is de zaak van DB, niet jouw probleem. :s)
pi_105660991
Dan zou omboeken op de CNL nog een optie kunnen zijn trouwens. Maar die zal ook wel ketsvol zitten.
pi_105661049
In ieder geval bedankt allemaal. Ik ga wel naar Utrecht en misschien word ik daar wat wijzer. Als het bij Arnhem anderhalf uur is ga ik gewoon weer naar huis. Ik kan het niet gokken om naar K te gaan, aansluiting te missen en terug naar Dv te gaan want dat gaat niet meer dan.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:37:31 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105661099
Onderweg gewoon aangeven waar je heen moet. Probleem van de conducteur van maken :Y
pi_105661147
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:37 schreef James1988 het volgende:
Onderweg gewoon aangeven waar je heen moet. Probleem van de conducteur van maken :Y
Ja, da's best leuk en aardig allemaal, maar die kan ook niet toveren natuurlijk. Uiteindelijk zit IK met de gebakken peren natuurlijk....
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:40:31 #172
4921 blup
Shoarma Sin Farma
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:45:21 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105661353
En de (ex-NSR) BE 1831:
Deze loc is verkocht aan de Bentheimer Eisenbahn. Echter staat hij defect met 2 defecte tractiemotoren, en staat zodoende te wachten op herstel of nieuwe tractiemotoren.

Shunter Feijenoord.
pi_105661388
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
In ieder geval bedankt allemaal. Ik ga wel naar Utrecht en misschien word ik daar wat wijzer. Als het bij Arnhem anderhalf uur is ga ik gewoon weer naar huis. Ik kan het niet gokken om naar K te gaan, aansluiting te missen en terug naar Dv te gaan want dat gaat niet meer dan.
Als je in Keulen de trein mist door anderhalf uur vertraging en daardoor strandt, dan kan je ook gewoon daar in een hotel gaan en de kosten (tot 80 euro, dacht ik) achteraf bij de DB declareren. Reizigersrechten ftw! :)

Edit: Uiteraard wel ff aan het papierwerk denken, zoals een bonnetje en een bevestiging van de vertraging.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 16:50:42 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 16:48:34 #175
Maffe Fries
pi_105661456
quote:
die hebben een leuk tikkie gehad
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:00:45 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105661811
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, da's best leuk en aardig allemaal, maar die kan ook niet toveren natuurlijk. Uiteindelijk zit IK met de gebakken peren natuurlijk....
Als ze geen vervoer op dezelfde dag meer kunnen regelen heb je recht op een hotel. Staat in de reizigersrechten die je o.a. op de website van de EU kunt vinden.
pi_105662104
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die hebben een leuk tikkie gehad
Ah, het was een vrachtwagen vol met vlees... Dat levert dan wel een bloederig tavereel op, ookal zijn er verder geen zwaargewonden... http://www.nu.nl/binnenla(...)achtwagen-vlees.html
pi_105662141
Diepvrieskalkoenen. Weinig bloederigs aan dus.
pi_105662166
Spullen pakken en de baan op. Wish me luck! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 17:12:56 #180
Maffe Fries
pi_105662203
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Luck
pi_105662207
quote:
What he said!
pi_105662248
LOL, Spoor 5 op Amersfoort (kippelijntje) staat een volk mensen te wachten :-O 2 stellen vertrekt zo richting barneveld.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_105662435
quote:
Veel geluk ermee! :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:24:42 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105662620
quote:
Succes!
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:26:34 #185
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105662683
quote:
Hoorde het net in de auto. Ik vroeg me al af "dat zal een lekker zootje opgeleverd hebben" en aan de foto te zien klopt dat ook :D
pi_105664863
Utrecht C. Ice 227 staat aangekondigd als op tijd. Hij moet hier minstens wel op tijd vertrekken, anders kunnen we meteen naar huis.

Er dreigt nu al een conflict met de EuroNight want die heeft +30
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:39:51 #187
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_105665171
Bij je ICE van 19:07 uit Arnhem staat nu +62.

Ik kijk scheef, dat is de EN :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:55:05 #188
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_105665775
Die EN heeft inmiddels +88, dus dat conflict zul je wel niet meer hebben Fles :P
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_105666653
Nee, ik ben met +5 vertrokken. trein hoerig vol natuurlijk. Culemborg nu, ik zit :)
pi_105666991
sterkte meneer!
pi_105667404
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
trein hoerig vol natuurlijk.
Duh, iets met kerstmarkt in Duitsland ;) Maar gelukkig heb je trein 1 gehaald, nu trein 2 nog!

Have fun!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 19:42:12 #192
Maffe Fries
pi_105667585
+42 volgens de AV van Arnhem :P
pi_105667670
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
+42 volgens de AV van Arnhem :P
Wordt meer. Nu in Den Bosch en we gaan achter de ic zwolle aan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 19:46:01 #194
Maffe Fries
pi_105667705
ai, jammer dat jullie er net niet voor konden komen
pi_105668177
Hopelijk kunnen we er in Nijmegen voorbij. Maar waarschijnlijk liggen we zo ver achter dat het geen probleem is.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 20:00:06 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_105668299
Ik ben zo blij dat ik vannacht gewerkt heb, en dus niet op het spoor hoef vandaag O+ die vleesbende hoeft niet zo nodig voor mij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:05:18 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105668573
Fles, heb je deze al?
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:14:25 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105668968
Iemand hier die toevallig leuke fotoplekken weet in het Limburgse land, waar NS langs scheurt met Plan V's (Roermond-Maastricht&Sittard-Heerlen)?
Morgen een daggie Plan V'en.
pi_105670270
Arnhem +63 dus. En nu bekhouwe en doorrijden :(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 21:14:13 #200
Maffe Fries
pi_105671763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:25 schreef greavy het volgende:
Maare nu weer een plaatje van vandaag:

[ afbeelding ]
Vandaag kwam ik om 14:15 uit school. Te laat voor de Wadlopers, die om 11:59 door IJsselmonde scheurden, richting de Waalhaven. 10 Minuten later, dan had ik het op station Lombardijen vast kunnen leggen. Nu zag ik het uit het klaslokaal voorbij rijden..

Toen ik naar huis zou gaan, keek ik even op Rolandrail. Daar stond een extra trein van HUSA, de 58344 aangekondigd. Een lege Möllenhagen naar Bentheim. Dat werd al snel gecorrigeerd, en stond dat hij wel ging rijden, maar dan tot Amersfoort. Gezien hij pas 14:27 uit de Kijfhoek zou vertrekken, ben ik richting Zuid gegaan op de scooter. Achteraf had ik beter aan de andere kant van het spoor kunnen gaan staan, maar dat is achteraf. 5 à 10 Minuutjes na aankomst kwam deze trein al voorbij zetten met een lange sleep lege Kls'n, met als tractie de HTRS-'Rabobank' 189 096 richting Amersfoort als 358344.
was vanmiddag nog een transport met Wadjes, dus dat betekent dat er nu acht naar de haven van Rotterdam zijn gegaan.

Alle gegevens bij elkaar geraapt kom ik op de 3202, 3210, 3216, 3220, 3223, 3224, 3228 en 3229
pi_105671821
Ze gaan trouwens naar Argentinië.

Verder nog een plaatje van aanrijdingstrein 3153 http://twitpic.com/7u2aup#.TutsKfT4zoZ.facebook
pi_105671949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:15 schreef b2py het volgende:
Ze gaan trouwens naar Argentinië.

Verder nog een plaatje van aanrijdingstrein 3153 http://twitpic.com/7u2aup#.TutsKfT4zoZ.facebook
Om nom
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:25:41 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105672428
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

was vanmiddag nog een transport met Wadjes, dus dat betekent dat er nu acht naar de haven van Rotterdam zijn gegaan.

Alle gegevens bij elkaar geraapt kom ik op de 3202, 3210, 3216, 3220, 3223, 3224, 3228 en 3229
Acht? Er zijn nog maar 6 in de haven vandaag & gister hoor... 3210, 3216, 3220, 3223, 3228, 3229.
Althans: Er staan er maar 6 op de Waalhaven.

De 3202&3224 staan op dit moment nog in de loods ingesloten, achter een reeks DH1'en.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 21:30:11 #204
Maffe Fries
pi_105672666
toch zijn ze gemeld en RR meldt nu ook dat er nog 2 onderweg zijn.
pi_105673394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:15 schreef b2py het volgende:
Deze foto moet de VIRM-haters toch deugd doen :P. Het is wel jammer voor de mensen die niet als sardientjes in een blikje vervoerd willen worden, want er is nu nog minder materieel beschikbaar.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:52:29 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105673832
Als alleen de kopbak beschadigd is, kan het zijn dat die VIRM snel weer in dienst komt. NedTrain heeft geloof ik een reserve-kopbak ergens geparkeerd staan. Die kan voor deze trein, deze kopbak kan hersteld worden, klaar.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:57:21 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105674159
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
toch zijn ze gemeld en RR meldt nu ook dat er nog 2 onderweg zijn.
Die laatste 2 die onderweg zijn, was ik (nog) niet van op de hoogte ;)
En de 3202 die jij meldde is het dan überhaupt niet, het zijn de 3218+3214, welke ook vooraan stonden, en de afgelopen dagen al aan gewerkt werd. OA de uitklapspiegels moesten vast gezet worden.. Hoewel, dat is toch ergens nog fout gegaan gister: Ik heb de 3228 met minimaal 1 uitgeklapte spiegel erop. Dan zit je met 'Buiten PVR'.
Er is nog aan meer materieel gesleept bij Amersfoort (DH's), maar of die binnenkort op transport gaan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 21:58:59 #208
Maffe Fries
pi_105674255
k. De 3202 en de 3224 zijn hier gemeld: http://forum.beneluxspoor(...)42621.html#msg642621
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:02:05 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105674462
Dan heeft die persoon het fout. De overgebrachte stellen (en de stellen die dus naar Roemenië gaan) zijn:
3210-3214-3216-3218-3220-3223-3228-3229.
Nummertjes heb ik van een NedTrainer die destijds aan de DH's gesleuteld heeft, en ze nu ook transport gereed moest maken te Amersfoort, gekregen. En dan daarbij de nummertjes die bij de transporten zijn vermeld als verificatie. De 3202 staat niet vermeld.
De 3214&3218 is pas met het laatste transport naar de Waalhaven gegaan vanavond.
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:03:42 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105674535
Weetje, eigenlijk interesseert het me geen zak welke nummertjes nou naar Argentinië gaan. :')

Foto's van zo'n transport zijn veel leuker, of van die treintjes in dienst in Argentinië :9
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:12:10 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105674932
Paul van Duin legde deze foto vast te Rotterdam CS van voorlopig het laatste transport:
Hij heeft geluk gehad dat de trein stil kwam te staan, anders was hij niet zo gelukt ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 22:19:57 #212
Maffe Fries
pi_105675303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:03 schreef James1988 het volgende:
Weetje, eigenlijk interesseert het me geen zak welke nummertjes nou naar Argentinië gaan. :')

Foto's van zo'n transport zijn veel leuker, of van die treintjes in dienst in Argentinië :9
uiteraard is dat belangrijker ja :Y

Gemaakt vanuit een Wadsloper:

vrijdag 16 december 2011 @ 22:28:19 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105675728
Oh, weer een nieuw bord. Op de lijn van de RTM:
http://www.beneluxspoor.org/bnls/515_IMG_9567.jpg
Verlenging van het lijntje gaat door.

[ Bericht 18% gewijzigd door greavy op 16-12-2011 22:37:19 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2011 @ 22:36:21 #214
Maffe Fries
pi_105676086
plaatjes van beneluxspoor kun je niet linken ;)
pi_105676089
afbeelding doet het niet
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:37:01 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105676107
Hebben ze dat anti-hotlinkplaatje op een bord geplaatst ja? :')

SPOILER
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:37:38 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105676134
Img-tags verwijderd. Wat een boeruh daar zeg.
pi_105676155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
Img-tags verwijderd. Wat een boeruh daar zeg.
Wel even opnieuw de img link plaatsen dan ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:38:53 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105676171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel even opnieuw de img link plaatsen dan ;)
heb me bericht bijgewerkt, daar staat enkel de link nu hoor...
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:40:12 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105676230
Ook dat werkt niet, de referrer blijft immers forum.fok.nl.

Beter upload je dat plaatje gewoon naar www.imgur.com ofzo, dan zijn we van het gezeik af *)
pi_105676259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:38 schreef greavy het volgende:

[..]

heb me bericht bijgewerkt, daar staat enkel de link nu hoor...
De link blijft verwijzen naar de 'not-allowed' image
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:46:22 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105676499
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:40 schreef James1988 het volgende:
Ook dat werkt niet, de referrer blijft immers forum.fok.nl.

Beter upload je dat plaatje gewoon naar www.imgur.com ofzo, dan zijn we van het gezeik af *)
Wat een boeren zijn dat zeg (Ja, Peter v/d Leek is dat ja, zelfde gast als Somda webmaster).

Zie dit bericht: http://forum.beneluxspoor(...)31258.html#msg631258
In dat topic staan meer foto-verslagen van de uitbreiding van het spoor.
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:49:28 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105676623
En nu ga ik echt offline voor vandaag. Morgen roept me wekker vroeg, de trein van 6u18 staat op het programma.
- SLT Zwijndrecht-Dordrecht :(
- VIRM Dordrecht-Breda :(
- SLT Breda-Tilburg Universiteit :(
- Verder met Plan V ri Weert :)
- VIRM Weert-Roermond :(
- Plan V Roermond-Maastricht :)
en dan kom ik een keer in Heerlen.
En dan weer een keer naar huis.
- Roermond-Weert met VIRM :(
- Dordrecht-Zwijndrecht met SLeT :(
En wat ik tussen Tilburg en Dordrecht zal treffen weet ik nog niet, afhankelijk van de trein die ik neem.
Komen ook (hoop ik) aardig wat V'tjes bij op de foto :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:51:12 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105676699
Bwahaha, al die VIRM en SLT :D

Ze moeten je wel hebben _O-
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:52:43 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105676783
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:51 schreef James1988 het volgende:
Bwahaha, al die VIRM en SLT :D

Ze moeten je wel hebben _O-
Ik kom er gewoon niet meer omheen :(
Zelfs de 6800 word al geterroriseerd door SGMm. Dat vind ik dan nog niet het ergste, maar toch.......
  vrijdag 16 december 2011 @ 22:56:20 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105676931
Oh, door de storing tussen Utrecht en Ede reed de Valleilijn met dubbele stellen Protos. De pendel Amersfoort-Barneveld Centrum verviel hierdoor.
Dit voor de omreizende reizigers. En dan was 't soms nog te krap...
pi_105677075
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik kom er gewoon niet meer omheen :(
Zelfs de 6800 word al geterroriseerd door SGMm. Dat vind ik dan nog niet het ergste, maar toch.......
Tijd om te verhuizen? :P
pi_105677792
Mocht Greavy ooit zelfmoord plegen dan doet hij dat in stijl en alleen voor een plan-v.
(Cynisch bedoelt)
pi_105678359
Neh, Zonde van de plan-V.
Liever een SLeT met een deuk denk ik ;)

Maar't is niet aardig om zo over greavy (of uberhoubt iemand) zo te praten eh ^O^

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2011 23:29:11 ]
  zaterdag 17 december 2011 @ 00:20:00 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105680220
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem +63 dus. En nu bekhouwe en doorrijden :(
Is het nog een beetje gelukt?
  zaterdag 17 december 2011 @ 04:07:20 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105684322
NS_online twitterde op zaterdag 17-12-2011 om 03:52:53 Driebergen Zeist-Ede W. en Driebergen Zeist-Veenendaal C: beperkingen na een aanrijding zijn voorbij. reageer retweet
Dat heeft nog even geduurd zeg :X

Edit: en de volgende verstoring dient zich alweer aan:
NS_online twitterde op zaterdag 17-12-2011 om 04:36:11 Utrecht-Den Bosch: er rijden geen treinen door en seinstoring http://t.co/f8jNj2Mz reageer retweet
(prognose: 6:00)

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 17-12-2011 04:45:29 ]
  zaterdag 17 december 2011 @ 04:59:01 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105684771
En inmiddels ligt Beilen-Hoogeveen plat door een stroomstoring.
pi_105685189
Supervet: douchen op München hbf. Nu fris en fruitig op naar Freilassing :W
pi_105685241
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2011 23:28 schreef CrashO het volgende:
Neh, Zonde van de plan-V.
Liever een SLeT met een deuk denk ik ;)

Maar't is niet aardig om zo over greavy (of uberhoubt iemand) zo te praten eh ^O^
dat weet ik, was ook maar een geintje hoor ;)
  zaterdag 17 december 2011 @ 08:29:00 #235
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105685370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 06:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Supervet: douchen op München hbf. Nu fris en fruitig op naar Freilassing :W
mooi, gehaald dus, fijne dag!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:43:35 #236
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105686768
quote:
pi_105686798
Wat zijn die treinen altijd luidruchtig in het weekend; schreeuwende kinderen en allemaal oudjes en vrouwenclubjes die maar doorlullen terwijl ik nog even wilde slapen in de trein.

Doe mij maar een forensentrein veel rustiger..

Opweg van Utrecht naar Eindhoven.
pi_105687171
:Y
Vreselijk zijn de treinen in het weekend. Allemaal van die figuren die 1x per week buiten komen en nog nooit een trein gezien hebben.
Lekker me ze allen de deuren blokkeren voor uitstappers, en dan vooral van die 55+ huisvrouwen. En snoeihard bespreken hoe de heupopperatie van Mies ging vorige maand, op een volume dat nog te volgen is vanaf de andere kant van de coupe :')

Doordeweeks bijna geen last van *O*

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2011 11:05:27 ]
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:07:34 #239
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_105687244
Wees blij dat het niet over Piet z'n aambeien ging ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_105687392
Zit nu mee te luisteren naar een gesprek -of eigenlijk monoloog- van een een of andere Utrechtse met een shaghoofd over hoe kut alles nu is en hoe het vroeger beter was enzo. Ook is ze aangeklaagd op d'r werk ofzo. O en nu gaat het over rouwadvertenties.. En Andre Hazes...

pi_105688413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:15 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu mee te luisteren naar een gesprek -of eigenlijk monoloog- van een een of andere Utrechtse met een shaghoofd over hoe kut alles nu is en hoe het vroeger beter was enzo. Ook is ze aangeklaagd op d'r werk ofzo. O en nu gaat het over rouwadvertenties.. En Andre Hazes...

[ afbeelding ]
hahaha baas :7
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:30:41 #242
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_105689018
Jongens ik heb een vraagje voor jullie :@
Ik ga 24 december met de CityNightLine van Kopenhagen naar Amsterdam. Wat zijn de voorzieningen in die trein qua internet (WiFi) en stroom (stopcontacten) ? :)

Als jullie het treinnummer ofzo hiervoor nodig hebben, volgens mij heb ik die. In ieder geval een nummer ;)
pi_105689173
Wifi: nee
Stopcontact: alleen in de slaaprijtuigen, niet in de couchette- of zitrijtuigen.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:56:46 #244
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105691451
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:04 schreef CrashO het volgende:
:Y
Vreselijk zijn de treinen in het weekend. Allemaal van die figuren die 1x per week buiten komen en nog nooit een trein gezien hebben.
Lekker me ze allen de deuren blokkeren voor uitstappers, en dan vooral van die 55+ huisvrouwen. En snoeihard bespreken hoe de heupopperatie van Mies ging vorige maand, op een volume dat nog te volgen is vanaf de andere kant van de coupe :')

Doordeweeks bijna geen last van *O*
Haha ja, zo'n clubje vrouwen die dan speciaal broodjes smeert om op te eten in de trein. Alsof het een picknick is :') En dan een half uur lang lullen over dat ze in Amersfoort over moeten stappen en naar <spoor x> en dan stappen ze uit en blijven ze vlak voor de treindeur met zijn vieren stilstaan omdat ze nog niet weten waar ze heen moeten.
pi_105692502
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Jongens ik heb een vraagje voor jullie :@
Ik ga 24 december met de CityNightLine van Kopenhagen naar Amsterdam. Wat zijn de voorzieningen in die trein qua internet (WiFi) en stroom (stopcontacten) ? :)

Als jullie het treinnummer ofzo hiervoor nodig hebben, volgens mij heb ik die. In ieder geval een nummer ;)
Voorzieningen zijn er eigenlijk nauwelijks. En zeker geen wifi. Stroom wel in de washokjes geloof ik.
Mag hopen dat je minstens een couchette plaats hebt, want anders wens ik je veel plezier met 16 uur zitten :D

Wel mooi reisje trouwens.
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:40:17 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105692661
Laat die spoorlopers de @"#%^*+=' krijgen. 'vanwege mensen langs het spoor krijgen wij vertraging tussen Voerendaal en Heerlen. Onze excuses voor het ongemak'
Komen der langs, claxonnerend. Blijken 8 man te zijn... Met camera...
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 14:41:21 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_105692690
Wij hadden laatst ook al vertraging door dat soort lui :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:16:16 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105693563
8 Van die stomme Somda kutkoppen ofzo. Ze gingen de GTW fotograferen :')
Hopelijk dat ze gepakt worden :Y
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:18:10 #249
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_105693609
Hallo, ik kom ook weer eens even inbreken, stomme vraag wellicht, is er een hafas uit voor '12 offline?
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:21:08 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105693694
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hallo, ik kom ook weer eens even inbreken, stomme vraag wellicht, is er een hafas uit voor '12 offline?
Ja hoor. Te downloaden sinds 10 december jl.
http://www.bahn.de/p/view/buchung/karten/dbfahrplanbest.shtml
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:27:51 #251
200192 Darkwing_Duck
pi_105693865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja hoor. Te downloaden sinds 10 december jl.
http://www.bahn.de/p/view/buchung/karten/dbfahrplanbest.shtml
Thx, zijn ze dan pas wel laat mee gekomen trouwens
tevens komt deze binnenkort aan in parijs, ga ik ook even een kijkje nemen:
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:50:25 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105694476
Ziet er leuk uit! Wel plaatjes maken hè! En hier posten!

--

Ik ben nu weer in Verrekt Irritant Rug Materieel onderweg naar Amsterdam. Eens kijken of ik daar de 1200 met CNL weer op de foto kan krijgen.
Ritje tot nu toe: Zwijndrecht-dordrecht-Breda-Tilburg Universiteit-Weert-Roermond-Bunde-bus Meerssen-Maastricht-(oa ff wat eten, de beladen Dolimetrein uit Hermalle op de foto gezet en nog de Belg, langs de Mediamarkt voor een paar kleine dingen, en daarna de Sneltrein naar Valkenburg, Stoptrein Schin op Geul, ZLSM op de foto zetten en door naar Heerlen-Sittard en nu dus Maastricht.
Is een geslaagd dagje geweest :Y
Heb de 2 omlopen V tussen Nijmegen-Eindhoven-Venlo helaas niet op de foto/mee gereisd, daar ontbreekt tijd voor.

Heb nu ook nieuwe SD-kaarten, 2 stuks van 8GB. Had 4 stuks van class 4 (15 MB/s) 8 GB. Ben nu over naar de SanDisk Extreme Pro 45 MB/s.

Wel balen dat ik 30 minuten voor niks in Roermond gestaan heb, te wachten op de trein naar Lutdsm (DSM bij Geleen-Lutterade). Of die was veel te vroeg of veel te laat..
pi_105694968
Je moet wel consequent zijn hè. Als je VIRM voluit schrijft, dan moet je Pokkeherrie- en Lawaaimakend Aftands Nietmeervandezetijd Voertuig ook voluit schrijven. :P
pi_105695119
Afgelopen week heeft NS weer keurig het nieuwe Spoorboekje bezorgd. :)

Geheel gratis zelfs, ik hoefde geen EUR 5,50. te betalen.

Spoorboekje 2012

Spoorboekje 2012
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 december 2011 @ 16:14:05 #255
Maffe Fries
pi_105695130
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:16 schreef greavy het volgende:
8 Van die stomme Somda kutkoppen ofzo. Ze gingen de GTW fotograferen :')
Hopelijk dat ze gepakt worden :Y
hopelijk ook ja. Zou mooi zijn als hun op illegale plaatsen gemaakte foto's dan ook even gewist worden
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:15:12 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695161
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:07 schreef Igen het volgende:
Je moet wel consequent zijn hè. Als je VIRM voluit schrijft, dan moet je Pokkeherrie- en Lawaaimakend Aftands Nietmeervandezetijd Voertuig ook voluit schrijven. :P
Dan gebruik ik liever:
Perfect Lieftallig Anders Nieuw Vervoer
:6
Ofzoiets
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 december 2011 @ 16:15:16 #257
Maffe Fries
pi_105695162
Leuk, Socios
pi_105695301
Toch netjes van NS :)
pi_105695331
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:13 schreef Socios het volgende:

[ afbeelding ]
Spoorboekje 2012

[ afbeelding ]
Spoorboekje 2012
dat ziet er amaturistisch uit :')
pi_105695342
Ja, ik ben er ontzettend blij mee. :)

Lekker alle treinen weer in overzichtelijke tabellen.
pi_105695384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:21 schreef Socios het volgende:
Ja, ik ben er ontzettend blij mee. :)

Lekker alle treinen weer in overzichtelijke tabellen.
das mooi

even vraagje achteraf, ik had mijn laptop aangesloten in de thalys (2 stopcontacten geprobeerd) maar laptop pakte geen stroom?
waren de stopcontacten defect of levert de trein een afwijkende spanning ofzo waardoor hij het wellicht niet deed?
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:23:25 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695389
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:13 schreef Socios het volgende:

[ afbeelding ]
Spoorboekje 2012

[ afbeelding ]
Spoorboekje 2012
Dat kon VORIG jaar ook al gratis. Ik heb de 2011 en 2012 ook al liggen hoor.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:24:25 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695421
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef mschol het volgende:

[..]

das mooi

even vraagje achteraf, ik had mijn laptop aangesloten in de thalys (2 stopcontacten geprobeerd) maar laptop pakte geen stroom?
waren de stopcontacten defect of levert de trein een afwijkende spanning ofzo waardoor hij het wellicht niet deed?
Kan een zekering zijn, waardoor een groep stopcontacten niet werkt.
pi_105695448
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:23 schreef greavy het volgende:
Dat kon VORIG jaar ook al gratis. Ik heb de 2011 en 2012 ook al liggen hoor.
Ik heb ze vrijwel allemaal vanaf 1970, wat is je punt?
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:25:50 #265
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105695461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hi, heb de url van jouw schwebebahn filmpje voor mij?
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:26:13 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695476
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb ze vrijwel allemaal vanaf 1970, wat is je punt?
Nou, dat je NU pas zegt dat je het gratis kon krijgen, dit spoorboekje. Was vorig jaar ook al het geval hoor.
pi_105695509
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:26 schreef greavy het volgende:
Nou, dat je NU pas zegt dat je het gratis kon krijgen, dit spoorboekje. Was vorig jaar ook al het geval hoor.
Ik was de afgelopen dagen niet online om het te kunnen melden.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:28:51 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik was de afgelopen dagen niet online om het te kunnen melden.
Snap je wel wat ik zeg?
Bij DRGL 2011 was dit boekje ook al gratis te krijgen bij NS...
pi_105695667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:28 schreef greavy het volgende:
Snap je wel wat ik zeg?
Bij DRGL 2011 was dit boekje ook al gratis te krijgen bij NS...
Ik beweer toch ook nergens dat dat niet zo is?
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:34:08 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695829
Misschien een stom vraagje, maar ik stel hem toch :P

Mag je met een kaartje Vlaardingen Oost - Schiphol de sprinter naar Rotterdam nemen en daar de IC naar Schiphol pakken of ben je verplicht om op Schiedam over te stappen en dan in Leiden nog een keer en dus voor optie 1 een via-kaartje te kopen?
pi_105695848
Plan V :D :D :D
pi_105695872
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:36 schreef Irritatie100 het volgende:

Mag je met een kaartje Vlaardingen Oost - Schiphol de sprinter naar Rotterdam nemen en daar de IC naar Schiphol pakken of ben je verplicht om op Schiedam over te stappen en dan in Leiden nog een keer en dus voor optie 1 een via-kaartje te kopen?
Je mag via:
de kortste weg
de snelste weg
de weg met minste overstappen
dag
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:38:26 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105695884
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:36 schreef Irritatie100 het volgende:

Het mag onder andere als:
- Reistijd korter is
- Minder overstappen
- Afstand het kortst is

dus ja, je mag gewoon via Rotterdam reizen.

Door de reden 'minder overstappen' heb ik al eens een ritje Dordrecht-Almere gemaakt zonder over te stappen in DRGL2011. Dordrecht-Leiden met de 5000 serie stoptrein, dan met de stoptrein 5700 naar Utrecht buitenom via Schiphol-Weesp, en in Utrecht als 4900 verder naar Almere :P
Gewoon kaartje Dordrecht-Almere.
pi_105695944
Ok, dank voor de info! Aan dat soort dingen denk ik nooit met m'n studentenkaart :P Maar nu ga ik met een paar niet-studenten naar Schiphol, dus ja..
pi_105696116

Deurne

Nijmegen

Mariënberg

Schin op Geul

Amersfoort

Castricum

Ede-Wageningen

Hilversum

Leeuwarden

Ommen

Almelo

Wolvega

Leeuwarden

Overal in Nederland Plan V. :D :D :D
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:46:53 #277
200192 Darkwing_Duck
pi_105696117
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:25 schreef bork het volgende:

[..]

Hi, heb de url van jouw schwebebahn filmpje voor mij?
Ik heb er destijds 3 verschillende gemaakt, waarvan de eerste hier af en toe voorbijkomt

zaterdag 17 december 2011 @ 16:50:47 #278
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_105696229
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Het mag onder andere als:
- Reistijd korter is
- Minder overstappen
- Afstand het kortst is

dus ja, je mag gewoon via Rotterdam reizen.

Door de reden 'minder overstappen' heb ik al eens een ritje Dordrecht-Almere gemaakt zonder over te stappen in DRGL2011. Dordrecht-Leiden met de 5000 serie stoptrein, dan met de stoptrein 5700 naar Utrecht buitenom via Schiphol-Weesp, en in Utrecht als 4900 verder naar Almere :P
Gewoon kaartje Dordrecht-Almere.
Zijn er door deze regels "mazen in de wet" te vinden? Bijv. dat je een goedkoper kaartje kan kopen voor een ander station, maar dat je eerder uitstapt. Of andere "leuke" dingen ;)
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:55:27 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105696374
Die zullen er vast zijn inderdaad ;)

Leuke foto's Sooc
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:57:58 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105696440
Een pipo voor de trein tussen Oss en Nijmegen....
pi_105696612
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:50 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[..]

Zijn er door deze regels "mazen in de wet" te vinden? Bijv. dat je een goedkoper kaartje kan kopen voor een ander station, maar dat je eerder uitstapt. Of andere "leuke" dingen ;)
Met een kaartje Groningen - Venlo mag je bijvoorbeeld via Den Haag CS reizen.

Maar alleen op het halfuur van de directe trein Groningen - Den Haag, op het andere halfuur is die route twee overstappen (Amersfoort en Den Haag) en dan is een andere route met ook twee overstappen (Zwolle en Nijmegen) korter en sneller.
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:10:39 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_105696805
Blij dat die Plan V vooral te vinden is in het oosten en in het zuiden.. Bah, wat een aftands vervoersmiddel is dat.. Geef mij maar de ICMm :D
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:12:02 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105696849
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blij dat die Plan V vooral te vinden is in het oosten en in het zuiden.. Bah, wat een aftands vervoersmiddel is dat.. Geef mij maar de ICMm :D
Ik hoop stiekum dat veel SLeT ermee op houdt in de winter, en dat er dan langs Zwijndrecht eindelijk weer (tijdelijk) planmatig Plan V komt :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 december 2011 @ 17:21:12 #284
Maffe Fries
pi_105697122
Plamuurrijk langzaam aftakelend neuzig vervoersmiddel
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:30:11 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105697383
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Prettig Leerzaam Aandenken Naar Verder
FYP :(
Ik blijf niet bezig met corrigeren hè.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 december 2011 @ 17:38:21 #286
Maffe Fries
pi_105697629
hap, hap, hap _O-
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:42:53 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105697728
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop stiekum dat veel SLeT ermee op houdt in de winter, en dat er dan langs Zwijndrecht eindelijk weer (tijdelijk) planmatig Plan V komt :D
Moet er wel eerst een winter komen, en niet dat kutweer wat we nu hebben. Wind, regen en temperaturen net boven het vriespunt :')
pi_105699103
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:50 schreef Mr.Houdoe het volgende:

[..]

Zeker, als je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zwolle moet kun je een kaartje kopen naar Wezep. Is iets van ¤24,60 ipv ¤27 en soms stuurt de planner je via Zwolle dus dan mag het
pi_105699148
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:30 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zeker, als je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zwolle moet kun je een kaartje kopen naar Wezep. Is iets van ¤24,60 ipv ¤27 en soms stuurt de planner je via Zwolle dus dan mag het
Nee, dat mag niet, want in de regels staat dat je niet de bestemming voorbij mag reizen.

En zo'n reisadvies zou dus ook niet uit de planner moeten komen tenzij je 'OV-jaarkaart' aanvinkt, waarmee het uiteraard wel mag.
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:41:34 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_105699518
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb er destijds 3 verschillende gemaakt, waarvan de eerste hier af en toe voorbijkomt

die ja, thx! *O*
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:44:55 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105699653
NS weet t niet meer: omroep Amsterdam : aanrijding persoon tussen uitgeest en Alkmaar. NS app meld: persoon op het spoor
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:45:26 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105699676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet, want in de regels staat dat je niet de bestemming voorbij mag reizen.

En zo'n reisadvies zou dus ook niet uit de planner moeten komen tenzij je 'OV-jaarkaart' aanvinkt, waarmee het uiteraard wel mag.
Mag wel hoor.
pi_105700031
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Mag wel hoor.
Hmm. Uit de AVR-NS:

"Met uitzondering van de in de Jaardienstregeling vermelde gevallen geldt dat het vertrek- of aankomststation niet voorbij mag worden gereisd."

De "Jaardienstregeling" is daarbij gedefinieerd als de "in het spoorboekje gepubliceerde" dienstregeling. Maar ja, het spoorboekje bestaat niet meer, dus wat nu?

Je zou inderdaad kunnen aannemen dat nu de treinplanner als equivalent geldt, en dat als de treinplanner (uiteraard zonder "Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart" aangevinkt) een reismogelijkheid aanbiedt waarbij het begin- of eindstation voorbij wordt gereisd, deze reismogelijkheid desondanks gebruikt mag worden.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:27:29 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105700999
Bitlord heeft het bij het foute eind. De reisplanner meld:

Utrecht-Wezep uit de reisplanner:
quote:
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
19:51 Utrecht Centraal 11a Amersfoort Intercity (NS)
20:05 Amersfoort 1
20:14 Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
21:00 Wezep 1
En:
quote:
19:50 Utrecht Centraal 3 Amersfoort Sprinter (NS)
21:00 Wezep 1
Zonder een netabo of dergelijke mag 't idd niet. Ik dacht dat 't wel mocht (omdat Bitlord zei dat de RP het zegt).
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:30:16 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105701086
Oja. De EETC mcn van vanavond kan me wat. Hij stond nog niet stil en sluitseinen stonden al aan :(
pi_105701392
Komt vrijwel niets terecht van planning. Toch n leuke dag geworden :)
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:41:32 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105701510
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt vrijwel niets terecht van planning. Toch n leuke dag geworden :)
Is tenslotte het belangrijkste.
pi_105701785
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:41 schreef greavy het volgende:
Is tenslotte het belangrijkste.
Hangt van treinreisdoel af.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:50:58 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105701918
Krijg toch de rambam en wat allemaal niet nog meer. Vandaag al 7 keer mensen van Synovate gezien voor je kaartje te registreren. Heb géén 1 keer m'n kaartje gepakt. En ja, uiteindelijk word het lastig. Want 5 van de 7 man gingen doorvragen.
Ik antwoord 'Nee.'
Zij/Hij: "Ja maar dan ......"
Ik "Nee=Nee, ben het niet verplicht"
En dan nog soms mensen die door gingen zeuren......
ZUCHT.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:56:56 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105702132
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:30 schreef greavy het volgende:
Oja. De EETC mcn van vanavond kan me wat. Hij stond nog niet stil en sluitseinen stonden al aan :(
Ghehe, de machinist leest hier mee? *)
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:57:07 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105702143
Bam, vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')