Is dat altijd zo dan dat je in je examengebied lest?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:01 schreef Sylvana het volgende:
het examengebied is inderdaad het gebied waar de examenroutes in liggen. Ik woon(de) bijvoorbeeld in Nijkerk en dan moest ik naar Amersfoort/Leusden toe om te lessen
Wat ik weet wel ja, lijkt me ook wel het handigst, dat je beetje weet waar je af gaat rijden en als je buiten examengebied woont betekent dat vaak dat je ergens op het platteland woont, dus dan leer je niet echt veel als je alleen maar daar gaat rijdenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:04 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Is dat altijd zo dan dat je in je examengebied lest?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:34 schreef FlamejoB het volgende:
Ik ben vandaag geslaagd voor mijn bijzondere verrichtingen op de motor. Theorie is al binnen, het roze paiertje (of tegenwoordig kaartje) komt nu snel dichterbij!
ik merk het ook. bij mn eerste les moest ik al even langs het CBR rijden, even achterlangs waar je begint met je examen en van het CBR terrein weer verder.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat ik weet wel ja, lijkt me ook wel het handigst, dat je beetje weet waar je af gaat rijden en als je buiten examengebied woont betekent dat vaak dat je ergens op het platteland woont, dus dan leer je niet echt veel als je alleen maar daar gaat rijden
klopt, heb ik ook vaak gedaan met rijlesquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:03 schreef Johnns het volgende:
[..]
ik merk het ook. bij mn eerste les moest ik al even langs het CBR rijden, even achterlangs waar je begint met je examen en van het CBR terrein weer verder.
En bedankt, Vianen is geen platteland hoorquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
als je buiten examengebied woont betekent dat vaak dat je ergens op het platteland woont
Waar was jouw examengebied dan? Ik woon ook wel 25 minuten rijden van Tiel af, maar het is goed te doen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:32 schreef ivetje het volgende:
[..]
En bedankt, Vianen is geen platteland hoor
Meestal is examengebied in de grotere steden, dus als je in een kleine stad (ja, vianen is een stad...in tegenstelling tot nieuwegein) woont heb je dus ook geen examengebied in de buurt
succesquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:16 schreef JapieGijs het volgende:
Nog 1 les.. dan zit ik aan de 35 en dan de 19e afrije![]()
Succes alvast!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
TVP!
Vandaag laatste rijles gehad voor het examen, ging weer foutloos. Ik ga zo hard slagen maandag
hoeveel kost het extra?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
ik weet het nog niet, de verleiding is wel groot moet ik zeggen
Dat is overal zo, en aangezien ik voor het rijbewijs zelf al 58 euro nog wat moet betalen ga ik dat dus ook echt niet doenquote:
Waar is dat? Duur zeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is overal zo, en aangezien ik voor het rijbewijs zelf al 58 euro nog wat moet betalen ga ik dat dus ook echt niet doen
Deventerquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:43 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Waar is dat? Duur zeg.
Het klikte wel denk ik tussen de instructrice en mij gisteren. Hopelijk heb ik binnen niet al te lange tijd mijn rijbewijs.![]()
Met een spoedprocedure (kost extra geld) heb je em de dag na aanvraag ipv de standaard 5 werkdagen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:47 schreef Johnns het volgende:
ik hoor maandag wanneer ik examen mag doen, maar tegen die tijd kan ik m toch gewoon direct ophalen bij het gemeentehuis?
40 euroquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:50 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Met een spoedprocedure (kost extra geld) heb je em de dag na aanvraag ipv de standaard 5 werkdagen.
dit komt allemaal door het nieuwe pasje neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
Hier kost het rijbewijs zelf rond de 20 euro (Eindhoven)
En Johnns, nee hoor, die levertijd blijft
Yep, dat wordt bij een speciale drukker gemaakt, net als de paspoorten zeg maar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:05 schreef Johnns het volgende:
[..]
dit komt allemaal door het nieuwe pasje neem ik aan?
naja, die 40 euro kan er dan nog wel van afwil direct rijden
![]()
hier 32,50 voor het rijbewijs (+40 spoed)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:17 schreef Knuffelslet het volgende:
hier kost het rijbewijs zelf 46.58
en spoedkosten ook 40 euro...
ik wacht wel een weekje
alvast succesquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef Robbiej het volgende:
straks om 14:00 weer lessen tot 16:00. maandag ook nog lessen. en donderdag de 12e afrijden.
Kloptquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:39 schreef JapieGijs het volgende:
HO.. dus als ik het goed zie moet je nu een week op je rijbewijs wachten, standaard? sinds 1 oktober is dat dan ofzo? met het nieuwe rijbewijs..
wist k helemaal nie
klopt, je moet 5 werkdagen wachten en als je hem eerder wilt ( na 1 dag) moet je dus 40 euro extra betalenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:39 schreef JapieGijs het volgende:
HO.. dus als ik het goed zie moet je nu een week op je rijbewijs wachten, standaard? sinds 1 oktober is dat dan ofzo? met het nieuwe rijbewijs..
wist k helemaal nie
ik denk dat dat bij mij ook wel handig is ja, ik ben alleen niet zo goed in sparenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk, dat ik eerst even ga sparen
Ik heb al 50 euro gespaardquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik denk dat dat bij mij ook wel handig is ja, ik ben alleen niet zo goed in sparen
Ik doe nu even een les-stop. Ik wil weer mijn zaterdag echt vrij hebben! Over 2 maanden ga ik weer door, hartje winter, dus lekker koudquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
GefeliciteerdHeb je ook al een examendatum?
Het is wel even wennen als je een frontstuurtruck gewend bent.Bij rotondes en bochten enzo.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:08 schreef Mathijz het volgende:
Zit nog een flinke neus op ook, niet erg vervelend?
Hier 45 Eypo's. (Gemeente Woensdrecht)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:43 schreef Frasier het volgende:
Gister het nieuwe rijbewijs aangevraagd, 42 euro(Gemeente Soest).
Mooi auto!!!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:44 schreef MelvinB het volgende:
Joehoe, heb zojuist mijn 1e eigen auto gekocht; Opel Tigra 1.6 16V (106pk) Optic Met 100.000km op de teller en uit 1996 met lekker wat opties. Ben wel met pa geweest en die heeft flink kunnen afdingen gelukkig. Compleet met garantie en gloednieuwe apk. Kan em volgende week zaterdag ophalen. Kan niet wachten gewoon. Bedrijf staat ook als zeer betrouwbaar te boek en een paar vertegenwoordigers komen ook vaak bij ons over de vloer voor het één en ander. (werk bij mijn oom in een automaterialen-groothandel met meerdere vestigingen)
Mankeert verder helemaal nog niks aan.
Foto's: (niet mijn eigen, maar van de advertentie)
[afbeelding]
[afbeelding]
Schijt aan de mensen die het een vrouwen-auto vinden, ik vind et een prachtbak en daar gaat het om nietwaar?
Meer dan je best doen kun je ook nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:12 schreef Jenny_ het volgende:
Dank je wel rena. Ik zal zo blij zijn als heel deze periode voorbij is. Moet gewoon mijn best doen en dan kom ik er wel. Nu ga ik naar de Mac![]()
Hij is fijnquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:44 schreef MelvinB het volgende:
Joehoe, heb zojuist mijn 1e eigen auto gekocht; Opel Tigra 1.6 16V (106pk) Optic Met 100.000km op de teller en uit 1996 met lekker wat opties. Ben wel met pa geweest en die heeft flink kunnen afdingen gelukkig. Compleet met garantie en gloednieuwe apk. Kan em volgende week zaterdag ophalen. Kan niet wachten gewoon. Bedrijf staat ook als zeer betrouwbaar te boek en een paar vertegenwoordigers komen ook vaak bij ons over de vloer voor het één en ander. (werk bij mijn oom in een automaterialen-groothandel met meerdere vestigingen)
Mankeert verder helemaal nog niks aan.
Foto's: (niet mijn eigen, maar van de advertentie)
[afbeelding]
[afbeelding]
Schijt aan de mensen die het een vrouwen-auto vinden, ik vind et een prachtbak en daar gaat het om nietwaar?
Word er juist rustiger van.. dus laat het maar plenzen over 2 weekiesquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:40 schreef MelvinB het volgende:
Gelukkig dat het weer volgende week beter schijnt te worden, dus dat helpt ook wel tijdens het afrijden. Van klote-weer wordt je depri.
haha moet je zo iets hebben als mij. sneeuw-afgelastquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:40 schreef MelvinB het volgende:
Gelukkig dat het weer volgende week beter schijnt te worden, dus dat helpt ook wel tijdens het afrijden. Van klote-weer wordt je depri.
Vrouw, blijf nou eens van mijn account!!!!quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
haha moet je zo iets hebben als mij. sneeuw-afgelast
week later sneeuw afgelast
weer een week later gezakt.
een paar weken later sneeuw weer afgelast.
eindelijk 4 januari heb ik het eindelijk gehaald.
sorry ik ben popples.
dat mag je mooi zelf doen op de wiki dan ( zie OP)quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:50 schreef Popples het volgende:
jullie mogen prowl ook bij het rijlessen erbij zetten want hij gaat binnenkort beginnen![]()
ik heb hem vrijdag opgegeven.![]()
Inderdaad. Gewoon vol blijven houden!quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef diertjuh het volgende:
Afgelopen vrijdag theorie-examen gehad. Helaas gezakt. 11 fouten. Zeer slecht dus. Dat kwam eigenlijk doordat ik mijn antwoorden nog ff snel ging veranderen had ik dus niet moeten doen. Morgen maar ff weer opnieuw aanvragen. En dan hopen dat het de volgende keer lukt
haha goeie hoe doe je dat?quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat mag je mooi zelf doen op de wiki dan ( zie OP)
ah das minder.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:49 schreef Even het volgende:
Potjandorie heeft mn instructeur de examen datum gewist in de comp vant CBR ofzoNu is die datum al bezet en moet ik ipv vrijdag de 20e nu dinsdag de 23e... Ach shit happens
Afleidingquote:Op zondag 8 oktober 2006 20:35 schreef Robbiej het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn gedachten van donderdag af kan halen? (examen) ik zit mezelf weer eens op te jutten/vreten.. niet echt bevordelijk lijkt me?
Ik verlang dan ook zó erg naar het moment dat ik geslaagd ben.. of het nou donderdag is of de 4e x weet ik het. maar als het eenmaal zo ver is.. héérlijk !!!!!!
Niet zo naar verlangen en ervan uitgaan dat je zakt...klinkt stom, maar als je TE graag wil salgen faal je sneller is mijn ervaring (niet met autorijden maar met andere dingenquote:Op zondag 8 oktober 2006 20:35 schreef Robbiej het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn gedachten van donderdag af kan halen? (examen) ik zit mezelf weer eens op te jutten/vreten.. niet echt bevordelijk lijkt me?
Ik verlang dan ook zó erg naar het moment dat ik geslaagd ben.. of het nou donderdag is of de 4e x weet ik het. maar als het eenmaal zo ver is.. héérlijk !!!!!!
moet toch lukken? ik kreeg mn boekje pas de middag voor het examen. 's avonds even geleerd en volgende ochtend direct examen gedaan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:02 schreef bakayarou het volgende:
Ik heb donderdag al m'n theorie en ik ken dr nog niet veel van.m'n instructrice zei dat er 2 á 3 weken wachttijd was. Niet dus binnen 1 week mocht ik al.
Ik heb gewoon eerst het boekje helemaal doorgelezen en daarna alleen maar vragen gemaakt van de anwb cdrom en zebra cdrom (tip), want je leert vooral door fouten te maken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:21 schreef Johnns het volgende:
[..]
moet toch lukken? ik kreeg mn boekje pas de middag voor het examen. 's avonds even geleerd en volgende ochtend direct examen gedaan.
ik kan de cd-rom van de ANWB zeker aanraden. krijg je direct uitleg wat je fout doet. leert beter en lekkerder dan saaie theorie uit het boekje.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
GESLAAGD
Nee, ik was nog naar mijn werk aan het fietsen![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
GESLAAGD
congratsquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks allemaal!!
Hm, wat kan ik er over vertellen? Ik was er al redelijk van overtuigd dat ik zou gaan slagen dus echt zenuwachtig was ik niet. Ik ben wel van tevoren nog 1,5 uur gaan rijden met mijn instructeur om er goed in te komen. Het enige wat even wat minder goed ging was een vrachtwagen die ineens mijn straat in reed toen ik net van de afrit kwam bij het CBR en die mij bijna aantikte vanwege zijn grote draaicirkel, maar ik had mijn rem bijtijds te pakken.
Heb denk ik 25 minuten gereden in totaal, het enige dat de examinator op te merken had is dat ik iets consequenter mijn binnenspiegel moest gebruiken maar verder was het gewoon goed
Morgen ga ik mijn rijbewijs met spoed aanvragen![]()
Ik kan daar op de site van het CBR niks over terug vinden, maar ik meen me te kunnen herinneren dat mijn rijinstructeur daar wel iets over gezegd heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:23 schreef d4nny18 het volgende:
heej mensen ik moet zelf 7 nov ttt om 8 uur smorgens en 5 dec 8 uur examen mooie sinterklar cadeautje
maar nu een vraagje hoorde vandaag van 2 mensen als je voor 1 januari 2007 niet slaagd dat je in 2007 nieuwe wetten voor examen zijn dat je examen 2 delen is wie weet het ???
quote:Minister Peijs (VenW) verandert het theorie- en het praktijkexamen voor het besturen van personenauto's. Zo komt er meer aandacht voor verkeersinzicht, herkenning van gevaar, zelfstandig rijden en 'het nieuwe rijden'.
Minister Peijs wil met het nieuwe rijexamen de verkeersveiligheid verbeteren. Ook wil zij dat minder beginnende automobilisten betrokken raken bij ongevallen.
De wijzigingen worden opgenomen in de bestaande theorie- en praktijkexamens. Het nieuwe rijexamen wordt eind 2007 ingevoerd.
Peijs reageert hiermee op voorstellen van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) om het rijexamen verder te verbeteren. Het voorstel van het CBR om een extra praktijkexamen in te voeren, neemt Peijs niet over. Dit zou tot extra kosten en administratieve lasten leiden.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
GESLAAGD
in het berichtje van tralalala staat:quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Danny18, jij hebt het over voor 1 januari 2007 en Sylvana over eind 2007?
quote:De wijzigingen worden opgenomen in de bestaande theorie- en praktijkexamens. Het nieuwe rijexamen wordt eind 2007 ingevoerd.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
GESLAAGD
Eind 2007 hoop ik hem toch wel te hebbenquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:46 schreef tralalala het volgende:
Geloof er eigenlijk niks van... ook niks van gehoord?
Edit: Dit misschien?
[..]
Huh? Je eigen verklaring onderteken je toch gewoon bij het CBR...hun hebben daar zo'n velletje liggen (uitgeprint en wel...voor 25 euro!!) en dat houden ze onder je neus en dan teken je en kan je gaan? Of is dat niet normaal ofzo...zo ging het iig wel bij mijquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:02 schreef RealZeus het volgende:
Het CBR kreeg mijn Eigen Verklaring pas na 4 dagen.Nu is er een kans dat ik volgende week maandag geen examen kan doen.
Dat betekent een hoop extra kosten en nog langer werkloos thuis zitten.
![]()
TNT Post,bedankt.
![]()
ja, als je gewoon examen doet meestal wel ja, maar als je van te voren al iets hebt waarvan je "ja" op in moet vullen, moet je hem dus voor je examen opsturen en gaan ze kijken of je dan nog wel examen mag doenquote:Op maandag 9 oktober 2006 22:48 schreef ivetje het volgende:
[..]
Huh? Je eigen verklaring onderteken je toch gewoon bij het CBR...hun hebben daar zo'n velletje liggen (uitgeprint en wel...voor 25 euro!!) en dat houden ze onder je neus en dan teken je en kan je gaan? Of is dat niet normaal ofzo...zo ging het iig wel bij mij
Ah zo, als je iets hebt van de dingen die erop staan...ok, ja ik had nix dus dat wist ik nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 22:51 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, als je gewoon examen doet meestal wel ja, maar als je van te voren al iets hebt waarvan je "ja" op in moet vullen, moet je hem dus voor je examen opsturen en gaan ze kijken of je dan nog wel examen mag doen
Ja,maar bij je vrachtwagen rijbewijs gaat dat iets anders.quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:48 schreef ivetje het volgende:
[..]
Huh? Je eigen verklaring onderteken je toch gewoon bij het CBR...hun hebben daar zo'n velletje liggen (uitgeprint en wel...voor 25 euro!!) en dat houden ze onder je neus en dan teken je en kan je gaan? Of is dat niet normaal ofzo...zo ging het iig wel bij mij
Tijd was echt zo voorbijquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:23 schreef Sylvana het volgende:
4 uur lang lessen, zou ik echt nooit volhouden
Dat zal wel wat extra hebben gekost neem ik aan? Hoeveel?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Met spoed aangevraagd, dus morgenavond lekker oefenen in de Peugeot van vriendlief![]()
Kost 40 euro extra, maar mijn pa betaalt mits ik hem zondag naar Apeldoorn rijdquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:44 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Dat zal wel wat extra hebben gekost neem ik aan? Hoeveel?
Gefeliciteerd btw![]()
Ik heb gister te horen gekregen dat ik 20 november meer op mag. Voor de tweede keer..... Op hoop van zegen dan maar...![]()
Ik met mijn instructeur wel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:23 schreef Sylvana het volgende:
Het is wel te doen. Ik leste altijd blokken van 4 uur. Wel met een pauze van een kwartiertje ertussen, maar je leert er ongelooflijk veel van. Het eerste kwartier is even wennen, maar daarna rij je gewoon door.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:23 schreef Sylvana het volgende:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Theorie gehaald in één keer, 3 foutjes
bleu is ook aan het lessenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:44 schreef miss_bleu het volgende:gisteren rijles 3 gehad en ik mocht al terug over de snelweg
quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:02 schreef RealZeus het volgende:
Het CBR kreeg mijn Eigen Verklaring pas na 4 dagen.Nu is er een kans dat ik volgende week maandag geen examen kan doen.
Dat betekent een hoop extra kosten en nog langer werkloos thuis zitten.
![]()
TNT Post,bedankt.
![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Coolquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:15 schreef Knuffelslet het volgende:
en daar issie dan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:15 schreef Knuffelslet het volgende:
en daar issie dan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Okee.
Nu ben ik echt jaloers![]()
Maar toch gefeliciteerd![]()
Praktijk binnenkrot aanvragen jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Geniet ervan man!
![]()
En praktijk? Ook binnenkort aanvragen?
Was alles nog goedgekomen met het reserve staan? Was je 1e reserve?
had je die niet al bij je auto gekregen danquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:59 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
kreeg er ook gratis mn bromcertificaat bij, das stoer
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
had je die niet al bij je auto gekregen dan
dank uquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:13 schreef Madbull het volgende:
Knuffelslet gefeliciteerd
Veel veilige kilometers toegewenst!
ben ik blij dat het stadsdeelkantoor tegenover mn werk zitquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
vanmiddag ook pasje ophalenheb er gewoon een halve dag vrij voor genomen
Zo dat scheelt inderdaad! Ik moet eerst een dik half uur fietsen en stadhuizen hebben echt ontzettend fijne openingstijdenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:22 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
ben ik blij dat het stadsdeelkantoor tegenover mn werk zit
Bij ons is hij van 9 tot 12 geopend. Nog leukerquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zo dat scheelt inderdaad! Ik moet eerst een dik half uur fietsen en stadhuizen hebben echt ontzettend fijne openingstijdenZelfs in een stad als eindhoven kun je maar tot 4 uur terecht
Ja, ik vraag me ook af wat ze de rest van de dag niet doen.quote:
Volgens mij vullen die lui zeker al 3 uur met betaalde koffie- en lunchpauzes. Verders staan ze veelal te kakelen over kinderen, caravans en afvallenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:14 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me ook af wat ze de rest van de dag niet doen.![]()
Je woont in Tilburg en moet in Tiel afrijdenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:07 schreef Yankee_One het volgende:
Weer even een berichtje van mij. Examendatum is eindelijk bekend. Donderdag 16 november mag ik in Tiel afrijden.
Ik ben 30 maart begonnen, dit was mijn 1e keer BNOR. totaal 5 keer gezakt nuquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:01 schreef rena het volgende:
jorienWat onwijs balen dat je weer gezakt bent. Maar zo lang ben jij trouwens toch nog niet bezig met autorijden dat je nu al BNOR moest doen
? Of verwar ik je met iemand anders?
Ai, da's klote. Volhouden hoor, anders is het weggegooid geld. Jij haalt het heus wel.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:02 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik ben 30 maart begonnen, dit was mijn 1e keer BNOR. totaal 5 keer gezakt nu
Ik ben net verhuisd en wil mijn rijbewijs nog in Tiel halen. Daar ken je de vervelende kruispunten ed. Daarbij kom ik elk weekend nog thuis dus kan ik mooi op vrijdag lessenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:13 schreef rena het volgende:
[..]
Je woont in Tilburg en moet in Tiel afrijdenWaarom zo'n eind van huis?
Ja, hoewel dat in dit topic niet echt leuk is aangezien iedereen die nu gaat slagen zo'n ding krijgtquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:03 schreef MelvinB het volgende:
Gaan we nou pimpen met de pasjes?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:44 schreef Jenny_ het volgende:
Joehoe! Ik ben vandaag geslaagd!
Vanmorgen om 08.00 een uurtje rijles gehad. Om 08.55 was het dan zover; ik mocht examen gaan doen! Ik had al gelijk een goed gevoel bij mijn examinator, hij stelde me heel erg op mijn gemak. Echt een top vent! Hij zei: "Je hoeft voor mij echt niet overdreven te kijken, ik weet wel wanneer je het hebt gezien". Toen was het tijd voor het rijden. Het ging geweldig, lekker gelachen onderweg, gekletst gewoon super.
Haha nee dan die speciale verrichtingen; ik moest een parkeergarage in en uit rijden, en 20 meter achteruit rijden in een straat waar geen hond kwam. Hoe fijn! Ik voelde me echt super zeker en dacht bij mezelf van, dit keer haal ik het wel.
En jawel! Nadat ik de auto had geparkeerd op het CBR, liepen we naar binnen. Ik keek mijn instructeur aan en die gaf al een goedkeurend knikje. In de examen zaal waren mijn examinators eerste woorden; je bent geslaagd! Nou ik hád het niet meer, begon gewoon serieus te gillen. Ik was zoooo blij! Na 1 jaar, dan eindelijk beloont worden met mijn rijbewijs.
Daarna naar het gemeentehuis geweest, spoedprocedure aangevraagd (40 euro extra, maar ach wat kan mij het schelen) dus nu kan ik morgen rond deze tijd lekker rijden!
Eindelijk heb ik dan mijn rijbewijs, en hoef ik nooit meer te lessen, te stressen, te betalen en nog zoveel meer. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar het is toch echt; ik ben geslaagd doordat ik goed reed, een fijne examinator had en misschien ook wel... een klein beetje geluk van boven.
Indeed, die grijns komt heel de dag niet meer van mijn gezicht!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:04 schreef MelvinB het volgende:
Lekker gevoel he Jenny_. Gefeliciteerd!
Bij wie les je? Ik vind Tiel een vervelende stad om door heen te rijdenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:01 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Ik ben net verhuisd en wil mijn rijbewijs nog in Tiel halen. Daar ken je de vervelende kruispunten ed. Daarbij kom ik elk weekend nog thuis dus kan ik mooi op vrijdag lessen
Da's klote.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:02 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik ben 30 maart begonnen, dit was mijn 1e keer BNOR. totaal 5 keer gezakt nu
Grmbl, ik heb 'm pas over twee dagen.quote:
Dit was mijn 2e keer! Dit keer veel minder zenuwachtig, had ook geen TTT gehad dus alles was de 1e keer nog nieuw. Nu heerlijk relaxt gereden, goed gekeken, goed doorgereden yadayadayada... ik heb 'm !quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:48 schreef Pino_666 het volgende:
Gefelciteerd Jenny ! Hoevaak heb je examen gedaan?
Dat had ik ook... geen TTT en de eerste keer zakken...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:51 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Dit was mijn 2e keer! Dit keer veel minder zenuwachtig, had ook geen TTT gehad dus alles was de 1e keer nog nieuw. Nu heerlijk relaxt gereden, goed gekeken, goed doorgereden yadayadayada... ik heb 'm !![]()
geen idee, de 25e weer theorie doen en als ik hem dan haal wordt me examen pas weer aangevraagdquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:45 schreef MelvinB het volgende:
Wanneer moet jij weer, Sylvana?
Dat is wel slim. Mijn instructeur heeft een keer meegemaakt dat iemand 1 dag voor haar examen haar theorie nog moest halen... Is ze gezaktquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
geen idee, de 25e weer theorie doen en als ik hem dan haal wordt me examen pas weer aangevraagd
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:02 schreef rena het volgende:
Robbiej, HEEL veel succes morgen. Ik ben er van overtuigd dat je het kunt en dat het je gaat lukken!!![]()
Succesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:21 schreef Robbiej het volgende:
[..]
bedankt. ik ga mijn uiterste best doen!
Ik dronk 2 bakken koffie, om een beetje bij de les te blijven.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:31 schreef Robbiej het volgende:
Is er iemand hier trouwens geslaagd met behulp van Valeriaan, betablokkers etc?
ik gebruik altijd valeriaan met het lessen/examen om de zenuwen wat in te perken..
dat heb ik al bijna 2 jaarquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:58 schreef Robbiej het volgende:
Ik verlang zo naar het moment dat ik geslaagd ben...
als je 40 euro betaald de volgende werkdag, anders na 5 werkdagenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:15 schreef Stevie_ het volgende:
Morgen...MORGEN ben ik de sjaak bij CBR. Straks nog vier uren les en dan moet ik het allemaal maar kunnen.
Hoe lang duurt het trouwens om het rijbewijs te krijgen? Je gaat naar gemeentehuis, levert documenten in, en wanneer kan je dan je pasje op halen? Ik las iets over een spoedprocedure voor 40 euro extra, dan heb je hem binnen 24 uur??
Ja, dat komt omdat ze niet meer op het gemeentehuis worden gemaakt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:44 schreef jstn het volgende:
Is dat wachten op je rijbewijs meegekomen met die nieuwe pasjes ofzo?
Want toen ik m'n rijbewijs haalde, kreeg ik hem gewoon meteen mee (papiertje dus)..?
Om 15.50 pasquote:
Veel oefenenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:35 schreef Baan1980 het volgende:
Zow, vandaag weer 2 uurjtes lopen sturen. Doe een spoedcursus bij de ANWB..... gisteren begonnen, de 30e heb ik me laatste les, de 31e rij-examen en 1 November beginnen bij Getronics (met lease auto)
Iemand nog tips tegen spierpijn in je poten ?
Je stoel goed zetten?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:35 schreef Baan1980 het volgende:
Zow, vandaag weer 2 uurjtes lopen sturen. Doe een spoedcursus bij de ANWB..... gisteren begonnen, de 30e heb ik me laatste les, de 31e rij-examen en 1 November beginnen bij Getronics (met lease auto)
Iemand nog tips tegen spierpijn in je poten ?
Opzich geen probleem. Enkel moet ik dan met het OV en zal ik nogal wat meer hotels zitten dan anders. Ik zit in de eerste 2 maanden voornamelijk in Bilthoven en in Deventer (opleiding) en woon in Barendrecht (onder Rotterdam). Als ik lange dagen heb in deventer ga ik zowiezo daar in een hotel zitten ook al heb ik een rijbewijs + ooto.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:55 schreef Sylvana het volgende:
En wat nou als je niet slaag Baan1980, dan gaat die baan bij Getronics dus ook nog niet door
Zijn maar weinig mensen die slagen na zo'n spoedcursus volgens mij, meesten hebben toch wel wat meer lessen nodig
volgens mijn instructeur slaag je sneller met een spoedcursusquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:55 schreef Sylvana het volgende:
En wat nou als je niet slaag Baan1980, dan gaat die baan bij Getronics dus ook nog niet door
Zijn maar weinig mensen die slagen na zo'n spoedcursus volgens mij, meesten hebben toch wel wat meer lessen nodig
Bij mijn rijschool zeggen ze het tegenovergestelde, dat ze die dingen wel aanbieden maar dat het slagingspercentage beduidend lager ligt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
volgens mijn instructeur slaag je sneller met een spoedcursus
Ik denk dat ze overal wel wat anders brabbellenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij mijn rijschool zeggen ze het tegenovergestelde, dat ze die dingen wel aanbieden maar dat het slagingspercentage beduidend lager ligt.
lolquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij mijn rijschool zeggen ze het tegenovergestelde, dat ze die dingen wel aanbieden maar dat het slagingspercentage beduidend lager ligt.
Heel veel succes!! Niet teveel nadenken, bril op en rijden maar!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:42 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd Tweakers. wow relaxte examinator had je dan!
Ik word om 14:45 opgehaald en om 15:50 is het zover..
Ik woon in Deventerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:10 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Opzich geen probleem. Enkel moet ik dan met het OV en zal ik nogal wat meer hotels zitten dan anders. Ik zit in de eerste 2 maanden voornamelijk in Bilthoven en in Deventer (opleiding) en woon in Barendrecht (onder Rotterdam). Als ik lange dagen heb in deventer ga ik zowiezo daar in een hotel zitten ook al heb ik een rijbewijs + ooto.
Ik heb nystagmus, dit is een soort trilling in de ogen. Daardoor heb ik meer tijd nodig om bij kijken in de spiegels en over de schouder het beeld scherp te stellen. Door het rijden met een automaat hoef ik niet te schakelen en heb ik voldoende tijd om alle handelingen uit te voeren.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:14 schreef Baan1980 het volgende:
Ja, van harte TweakersOnly!!! Maar je had zeker wel een tussentijdse toets gedaan of niet? Welke handicap code heb je? Ik heb zelf glazen van -13 en kom niet door de 25 meter leestest heen (glaasje verkleinen net iets teveel), heb daarom een eigen verklaring opgestuurd naar het CBR en ze hebbe goedkeuring gegeven. Krijg daarbij dan wel de code 01.06 op me rijbewijs.
Dit schijnt vanaf 2007 of 2008 elke keer zo gaan, de examinator geeft geen opdracht links/recht, maar zegt meteen waar je naar toe moet gaan. Weet alleen niet of je dan ook je eigen route mag bepalen. Nu kon ik de wat moeilijkere kruispunten ontwijken.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
Gefeliciteerd TweakersOnly en 4gent_Orang3!![]()
![]()
Wel relaxed Tweakersonly, zo'n examinator
Alleen wel apart dat je zelf de route mocht bepalen, dat heb ik nog nooit gehoord dat het zo ging
Ik denk dat dat echt niks voor mij zou zijn, ik onthou echt nooit waar ik gereden heb, dus ik ga echt hopeloos verdwalen dan denk ikquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:21 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Dit schijnt vanaf 2007 of 2008 elke keer zo gaan, de examinator geeft geen opdracht links/recht, maar zegt meteen waar je naar toe moet gaan. Weet alleen niet of je dan ook je eigen route mag bepalen. Nu kon ik de wat moeilijkere kruispunten ontwijken.![]()
Maar hoe doe je dat dan als je je rijbewijs hebt en zelf alleen ergens heen moet?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik denk dat dat echt niks voor mij zou zijn, ik onthou echt nooit waar ik gereden heb, dus ik ga echt hopeloos verdwalen dan denk ik
Succes Robbiej![]()
![]()
Routeplanner/TomTomquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan als je je rijbewijs hebt en zelf alleen ergens heen moet?
Dat was bij mijn examen ook, M'n instructeur legde uit dat je niet alleen moet rijden, maar ook borden moet kunnen lezen, zodat je zelfstandig de weg kunt vinden. Ik vind het makkelijker dan het linksaf-rechtsaf-gedoe (dat er overigens ook gewoon inzit), omdat je zelf beter kunt inschatten hoe je route eruit ziet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
Gefeliciteerd TweakersOnly en 4gent_Orang3!![]()
![]()
Wel relaxed Tweakersonly, zo'n examinator
Alleen wel apart dat je zelf de route mocht bepalen, dat heb ik nog nooit gehoord dat het zo ging
simpele routes als naar me oma ofzo zou ik wel weten, maar in een onbekende stad zou ik echt verdwalen hoorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat meen je toch hopelijk niet
Ja duhhquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
simpele routes als naar me oma ofzo zou ik wel weten, maar in een onbekende stad zou ik echt verdwalen hoor
Nouja, kijk ik kan natuurlijk best naar Utrecht rijden als iemand dat zou zeggen, gewoon naar de snelweg en de borden "Utrecht" volgen, maar in de stad zelf, waat ik niet bekend ben en waar niks aangegeven zou staan dan zou ik het niet weten
Ik ben aan 't duimen..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:38 schreef Jenny_ het volgende:
Pasje is binnen, alleen nu heeft mijn moeder de auto mee...![]()
Ik steek een kaars aan voor Robbiej hij moet over 20 minuten op...
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:05 schreef bakayarou het volgende:
Ik heb m'n theorie binnen, 1e keer op wel 6 fouten.
Wat is daar zo gek aan? Kijk het is absoluut wel slim het snelweg net een beetje uit je hoofd te kennen, maar verder zul je altijd een kaart/routeplanner op internet/tomtom nodig hebben om ergens te komenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat meen je toch hopelijk niet
ik had het ook over routes in je eigen stad/dorp, die je vaak rijdt en met je lessen ook vaak hebt geredenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat is daar zo gek aan? Kijk het is absoluut wel slim het snelweg net een beetje uit je hoofd te kennen, maar verder zul je altijd een kaart/routeplanner op internet/tomtom nodig hebben om ergens te komen
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat tomtom veruit het makkelijkst is.. en ook nog eens het veiligst, moet je eens opletten hoeveel mensen er kaart aan het lezen zijn achter het stuur (en dan met slakkentempo rondrijden, slingeren, etc)
Als ik een nieuwe telefoon koop moet er tom tom op kunnen
Volstrekt normaalquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:36 schreef Jenny_ het volgende:
Robbiej kom online, we willen het weten!![]()
Trouwens net voor het eerst gereden met mijn moeder. Echt zo raar om in een andere auto zitten dan je 'vertrouwde auto'. Is het een klassieker dat je moeder de hele tijd roept; 'rechts heeft voorrang! Zet 'm in z'n 2! Oeh! Ahh! Iehh! Kijk uit!', ahh voorlopig maar even niet met m'n moeder rijden, werd er schijtziek van!
Gelukkigquote:
Ja, deed mijn moeder ook toen ik gister met haar boodschappen ging doen hier in het dorp. Ach, ik snap haar wel natuurlijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:36 schreef Jenny_ het volgende:
Trouwens net voor het eerst gereden met mijn moeder. Echt zo raar om in een andere auto zitten dan je 'vertrouwde auto'. Is het een klassieker dat je moeder de hele tijd roept; 'rechts heeft voorrang! Zet 'm in z'n 2! Oeh! Ahh! Iehh! Kijk uit!', ahh voorlopig maar even niet met m'n moeder rijden, werd er schijtziek van!
Die van mij doet het ook! En dan vooral bij kruispunten ofzo: Babbel!! GOED opletten nu, he! Grrr, daar was ik mee bezig totdat jij in mn oor tetterde! En poef, daar slaat mn motor af, en dan hebben wij ook een leuk stuurslot, zodat je als een malloot aan je pook zit te bewegen,aan mn stuur en dan pas de sleutel, omdat je 'm anders niet om kan draaienquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:53 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Ja, deed mijn moeder ook toen ik gister met haar boodschappen ging doen hier in het dorp. Ach, ik snap haar wel natuurlijk.
Volgende ritje gewoon ff de snelweg meepakken johquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:48 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
Ja, was een beetje raar allemaal. Niemand die meer op je lip zit, die let op wat je doet. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel apart vond maar dat zal de eerste paar keren nog wel zo blijven. Ik denk dat ik de snelweg nog niet snel zal pakken, eerst maar even wat meer ervaring op doen bij de routes die ik al een beetje ken.
Echt heel apart, maar voel me gewoon nu echt een beetje meer 'volwassen'
Zie je nou welquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:51 schreef Robbiej het volgende:
![]()
![]()
GESLAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(sorry dat het zo lang duurde was hem even aanvragen, je weet hoe het gaat bij gemeentehuizenen moest ook pasfoto's maken)
Zie je nou wel? Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:51 schreef Robbiej het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(sorry dat het zo lang duurde was hem even aanvragen, je weet hoe het gaat bij gemeentehuizenen moest ook pasfoto's maken)
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:51 schreef Robbiej het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Betrapte ik mezelf ook op, Iemand met ervaring gaat dan opeens de instructeur uithangen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:36 schreef Jenny_ het volgende:
Wat is dat precies?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:09 schreef MelvinB het volgende:
Vanavond om 00:00u weer Learner Drivers op SBS6.
Documentaire over Engelsen die proberen hun rijbewijs te halen. Gaat vaak op de manier zoals in Belgie: zonder echte instructeur, maar met partner die de instructeur speelt. Gaat dus eigenlijk nooit goed.quote:
TOF!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:51 schreef Robbiej het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Robbiej je bent de bom! Super goed gedaan man, ik heb echt een kaarsje voor je aangestoken! Echt super! Misschien kom ik je binnenkort wel tegen op de weg...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:51 schreef Robbiej het volgende:
je mag mij nog wel steunen hoorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:23 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Robbiej je bent de bom! Super goed gedaan man, ik heb echt een kaarsje voor je aangestoken! Echt super! Misschien kom ik je binnenkort wel tegen op de weg...![]()
Wel jammer dat ik nu in dit topic niks meer heb te zoeken...![]()
thanks! jij ookquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:23 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Robbiej je bent de bom! Super goed gedaan man, ik heb echt een kaarsje voor je aangestoken! Echt super! Misschien kom ik je binnenkort wel tegen op de weg...![]()
Wel jammer dat ik nu in dit topic niks meer heb te zoeken...![]()
Zenuwachtiggggggg?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:38 schreef karoltje het volgende:
Ik ga vrijdag de 13e afrijden. Tegelijk met Stevie uit Groningen
.
Haha, leuk dat je dat opmerkt! Het leven werd door alle stress wel een klein beetje een bittersweet symphony (hoe stom het eigenlijk ook klinkt) nu is de lucht weer geklaard...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:43 schreef TNA het volgende:
Jenny_; Ik vind het wel mooi dat je je Bittersweet Symphony songtekst hebt veranderd in een wat optimistischere songtekst sinds je je rijbewijs hebt. Het leven is toch een wat zoetere symfonie geworden?Jij ook veel plezier met je rijbewijs toegewenst!
Pics enzo?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:31 schreef Robbiej het volgende:
Honda civic coupe(nee geen sjonnie bak)
Jeetje, hoe kan ik dat nou vergeten...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |