quote:Op woensdag 27 september 2006 12:07 schreef Aventura het volgende:
Ik ben helaas gezakt...Het ging niet goed bij de kruispunten, volgens mijn examinator sloeg ik twee keerb links af op een onveilige manier. En het invoegen ging ook niet, we reden op een verkorte strook (want wegwerkzaamheden) met betonblokken aan de rechterkant, daardoor was ik van mijn a propos en reed ik te dicht tegen die blokken aan. Later zei hij dat er vorige week iemand tegenaan en doorheen was gereden...
Gezakt dus. Maar wel lullig opzich, we reden grotendeels op plekken waar ik nog nooit was geweest. Ik weet wel dat je dat met je rijbewijs ook gaat doen, maar toch. Onbekende situaties maken mij op een examen extra nerveus. De eerste keer, in Amsterdam (ik reed nu in Bussum waar ik werk) gebeurde dat ook al. Als ik gewoon beplaade vaste routes had mogen drillen en daarop dan had moeten afrijden had ik het denk ik wel sneller gehaald.
Nu tijdfel ik of ik nog wel verder wil.
quote:Op woensdag 27 september 2006 12:52 schreef MelvinB het volgende:
Gewoon doorzetten! Niet opgeven.
quote:Op woensdag 27 september 2006 13:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Niet opgeven, Aventura!![]()
Een rijbewijs heb je voor je hele leven!En je hebt nog half geen idee ervan hoeveel plezier je er van gaat hebben!
![]()
Ik slaagde pas bij mijn zesde examen, maar ben mezelf nog elke dag dankbaar voor het feit dat ik destijds nooit gestopt ben!
Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor mij, ga er gewoon lekker mee door!!
Nee, ik reed gewoon een route waar ik al bekend mee was.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:43 schreef Aventura het volgende:
En aan de anderen, kenden jullie de route waarin je afreed al of was het voor jullie ook volslagen onbekend?
als iemand de wiki even aanpast kan ik de OP fixen.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Uhmmm modje, Alexxxx?? Er is iets niet goed gegaan met de avatars in de OP.
dat hoort erbij in het begin, komt vanzelf goed als je wat meer lessen hebt gehad, dus maak je daar niet al te druk omquote:Op woensdag 27 september 2006 17:28 schreef Marloes het volgende:
Ik had vandaag m'n 3e les en 't ging echt ongelofelijk kut
Ik heb er heel erg moeite mee om alles tegelijk te doen. En de koppeling op laten komen doe ik veeel te snel waardoor we schokkend naar voren gaan, het sloeg echt nergens op. Ik snap wel hoe ik het moet doen, maar het lukt gewoon niet
je bent echt niet de enige waar het in het begin zo gaat hoor, als je eenmaal een paar lessen gehad hebt dan ben je wel redelijk wat aan de auto gewend en dan gaan zulke dingen als schakelen automatischquote:Op woensdag 27 september 2006 17:36 schreef Marloes het volgende:
Die man werd er geloof ik ook een beetje gek van...
Ik reed nog bijna tegen een auto aan in de bocht ook
Instructeurs weten meestal wel standaard wegen waar examinators langs rijden, maar het kan best dat 'ie je een heel andere weg laat rijden.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:43 schreef Aventura het volgende:
Maar Zonnestraaltje, hoe hou je dat vol! Dacht je niet, ik haal het nooit?
Waar zakte je steeds op als ik vragen mag?
En aan de anderen, kenden jullie de route waarin je afreed al of was het voor jullie ook volslagen onbekend?
Over een half jaar kan je supersnel schakelen zonder er bij na te denken.. dat is echt bizar maar waar, eerst bezorg je je leraar bijna een whiplash terwilj je het super rustig en sucuur probeert te doen, maar tegen die tijd doe je het vliegensvlug zonder dat je het zelfs maar voelt.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:28 schreef Marloes het volgende:
Ik had vandaag m'n 3e les en 't ging echt ongelofelijk kut
Ik heb er heel erg moeite mee om alles tegelijk te doen. En de koppeling op laten komen doe ik veeel te snel waardoor we schokkend naar voren gaan, het sloeg echt nergens op. Ik snap wel hoe ik het moet doen, maar het lukt gewoon niet
Ja klopt, dat kan ook wel, maarja de OP is gewoon 'stuk' en weet zo 1 2 3 ff niet hoe ik dat moet veranderen.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:28 schreef rena het volgende:
En het vorige topic moet er nog bij.Je kunt het overigens zelf toch nog veranderen
![]()
Hoe ik het volhield? Ik wíst dat ik niet wou stoppen, dat ik het dan toch later ooit weer opnieuw wou proberen. En dan was al het tot dan toe geïnvesteerde geld weggegooid (en dat was al heel wat geld) want als je later opnieuw begint kun je eigk weer bij les 1 beginnen.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:43 schreef Aventura het volgende:
Maar Zonnestraaltje, hoe hou je dat vol! Dacht je niet, ik haal het nooit?
Waar zakte je steeds op als ik vragen mag?
Het eerste deel kende ik, daarna moest ik bordjes breda volgens, rijnsweerd en daarna centrum aanhoudenquote:Op woensdag 27 september 2006 13:43 schreef Aventura het volgende:
Heb 'm toegevoegd hoor!quote:Op woensdag 27 september 2006 19:17 schreef bakayarou het volgende:
Heb mezelf ook maar weer in de OP gemikt want ja morgen mag ik weer 2 uurtjes crossen.
*edith: shit sta ik nog niet in de openingspost![]()
Nou, nu maak je me wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 27 september 2006 18:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Pff, Marloes, dat is niks joh vergeleken bij mijn eerste lessen
Trouwens, ben hier nu al een tijdje niet meer geweest. Alle geslaagden in ieder geval hartstikke gefeliciteerd!.
Ik moet waarschijnlijk in de herfstvakantie op voor mijn TTT, zin in.
Als je het echt wilt weten.. heb je even?quote:Op woensdag 27 september 2006 19:39 schreef Marloes het volgende:
[..]
Nou, nu maak je me wel nieuwsgierig
quote:Op woensdag 27 september 2006 01:25 schreef Ms_Furious het volgende:
Oh...uh... je bent geslaagd!!!!!!!!!!!!!!!!
Allebei van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 september 2006 14:24 schreef Babbel1 het volgende:
GESLAAGD!!!
Voor mij kun je daar nog bij op tellen:quote:Op woensdag 27 september 2006 20:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je het echt wilt weten.. heb je even?Koppeling te vroeg loslaten (dus nog tijdens het schakelen), gevolgd door een snerpend geluid en een boze blik van rechts. Veel te hard doortrekken in de eerste versnelling in een poging wat vlotter op te trekken, waardoor we bij het schakelen naar zijn 2 alle kanten van de auto gezien hebben. Koppeling intrappen in plaats van rem, don't ask. Stoeprandjes. Rotonde, waarbij je dus naar eerst rechts stuurt en dan naar links. Ik zat na die manouvre met mijn handen gekruist onder het stuur, ik weet nog steeds niet hoe het me toen is gelukt richting bij verlaten aan te geven. Zo blij zijn dat je eindelijk een keer behoorlijk bent weggereden, dat je gelijk het eerstvolgende rode licht over het hoofd ziet. Niet echt een lesfout, maar voor mijn 10 les ( ongeveer ) moest ik werken, en ik drink na mijn werk altijd een paar biertjes. En ik mijn mijn domme harses helemaal niet aan die les gedacht. Gelukkig is het toen bij 3 biertjes gebleven, maar prettig volde ik me die middag niet
Maargoed, ondertussen heb ik 24 lessen gehad en gaat het op het kijkgedrag na heel goed!
In iedergeval, geniet van je eerste rijlessen, mij gaan ze in iedergeval nog heeeel lang bijblijven!![]()
Ik kreeg het verwijt truckerbochten te makenquote:Op woensdag 27 september 2006 21:31 schreef FranticDJ het volgende:
Mja ik heb al eens het verwijt gehad te rijden als een trucker(rijden alsof je zo'n knop op je stuur hebt..)
precies, maar ja, 't waren ook geen ingrepen tegen levensbedreigende ongelukken ofzo, alleen dat ik met de rechterbuitenspiegel dan te dicht bij paaltjes zit, of als ik met die kant tegen de stoeprand zou kunnen komen, en dan ben ik behoorlijk pissig omdat ik denk dat er nog genoeg ruimte was aan die kant en dacht dat ik bijna iemand zou aanrijden ofzo, en dan gaat het om zoiets, tja wat moet je daarop zeggen.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:01 schreef Robbiej het volgende:
als mijn instructeur een ingreep op mijn stuur doet. ga ik 100% dwars door de bodem met de rem. en dat weet 'ie. ingreep stuur = ik pissig. levensgevaarlijk. en ik ben niet achterlijk dat ik niet weet wat ik doe. heb ook maar 1x een ingreep op het stuur gehad de 4e les ofzo. en verder ook niet nodig geweest volgens mijn instructeur. maar het is gewoon zo dat je zo ongelooflijk schrikt als ineens aan je stuur gerukt word.
ik rij juist te langzaam: "Ferdi, je zit weer met de wijzer precies op de 50, ga 's wat harder rijden, dit is nergens voor nodig!" , maar als ik dan iets harder ga rijden (plusminus 55) en ik let ff niet op en de wijzer gaat hoger doordat de weg aan het dalen is, dan "let je ff op je snelheid".quote:Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Marloes het volgende:
Ik rij ook de hele tijd te hard... ''Loehoes, je mag hier maar 50'', ehh.... ''oh ja''...
Ik vergeet het gewoon de hele tijd, moet best frustrerend zijn voor die man.
En ik trek teveel aan 't stuur tijdens de bochten.. Dus heel soepel gaat 't niet
ik heb ook geen idee, ze staan iig nog niet bij de geslaagden, maar heb ze hier ook al ff niet meer gezien neequote:Op woensdag 27 september 2006 21:04 schreef TNA het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het met izzypizzy en jorienvdherik gaat? Daar heb ik al een hele tijd niks meer van gehoord.
Yep, je moet wachten. Dat was eerst niet zo vervelend, want je kon je papiertje gelijk ophalen, maar met de nieuwe pas duurt het 5 werkdagen en je krijgt geloof ik ook geen 'tijdelijk rijbewijs' ofzo. Best gek, aangezien je al hebt aangetoond dat je het kan, maar ja, regels, regelsquote:Op woensdag 27 september 2006 23:31 schreef Mathijz het volgende:
Mag je nou eigenlijk al rijden met briefje van het CBR, of moet je echt wachten?
ah, nee toch ... da's niet grappig meer.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Yep, je moet wachten. Dat was eerst niet zo vervelend, want je kon je papiertje gelijk ophalen, maar met de nieuwe pas duurt het 5 werkdagen en je krijgt geloof ik ook geen 'tijdelijk rijbewijs' ofzo. Best gek, aangezien je al hebt aangetoond dat je het kan, maar ja, regels, regels![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef Lunar het volgende:
Ik ben zojuist geslaagd voor rijbewijs B
Na 50 lessen en 2 eerdere examens heb ik nu eindelijk het roze papiertje! Ik had Mevr. Snijders (Regio Dordrecht) en een examen van wel 50 minuten gehad. Nouja, niks op de hele rit aan te merken et voilá.
hm.. damn, alleen jij weet dus wanneer ik examen doequote:Op donderdag 28 september 2006 12:05 schreef Sylvana het volgende:
Hug-Life, leuk voor jeAlleen zoals Knuffelslet al zei, in dit topic zijn het vooral mensen die elke keer dat ze rijles hebben gehad melden hoe het ging, vertellen wanneer ze examen hebben, hoe hun examen ging en verder mee discussieren. Dus niet alleen zeggen dat ze afgereden hebben zoals jij, maar dat je alles van hun gevolgd hebt zeg maar
![]()
ik vertel niks hoorquote:Op donderdag 28 september 2006 14:43 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
hm.. damn, alleen jij weet dus wanneer ik examen doe![]()
![]()
mondje dicht he? of heb je niet opgelet?
je zit al op www.motor-forum.nl ?quote:Op donderdag 28 september 2006 15:01 schreef Blapiet het volgende:
zojuist om 13:00 afgererden voor m'n motor,... en geslaagd![]()
heb net m'n rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis
En sturen met je rechterpols op een denkbeeldige knop op het stuur?quote:Op woensdag 27 september 2006 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn instructrice moest in het begin ook erg wennen aan mn heftruck-rijstijl
Nee, ik had op de heftruck al geoefend met het zonder stuurknop sturen, goed van me he?quote:Op donderdag 28 september 2006 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En sturen met je rechterpols op een denkbeeldige knop op het stuur?
Helemaal een nieuwe examen en alles. Ik zou maar vast beginnen met lessen als ik jou wasquote:Op donderdag 28 september 2006 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ff wat anders: in maart 2007 loopt mijn rijbewijs af. Kan ik gewoon een nieuwe halen op het gemeentehuis? Krijg ik daar bericht over? Moet ik dat zelf aanvragen? Moet ik misschien een opfris-examen doen of zo?
Ik wou een serieus antwoord, kuttekopquote:Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Helemaal een nieuwe examen en alles. Ik zou maar vast beginnen met lessen als ik jou was
Stuurknoppen roeleren de pan uit gewoonquote:Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, ik had op de heftruck al geoefend met het zonder stuurknop sturen, goed van me he?
Op de auto's met automaat die ik ga bezitten komt trouwens wel een stuurknop te zitten
3 baans weg waar je 50 mag?? Of je bedoelt op de snelweg als die matrix dingen aanstaan (waar je je dan als enige op de hele fucking weg aan moet houden) dat is zo godsgruwelijk hinderlijk inderdaad..quote:Op woensdag 27 september 2006 22:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Oja inderdaad:Geen snelheidsgevoel hebben in de auto, zeker niet op 3-baans-wegen waar je 50 mag
wat voor pc hoofd traktor ga je rijden danquote:Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, ik had op de heftruck al geoefend met het zonder stuurknop sturen, goed van me he?
Op de auto's met automaat die ik ga bezitten komt trouwens wel een stuurknop te zitten
Er staat toch ook rijbewijs in de TTquote:Op donderdag 28 september 2006 12:05 schreef Sylvana het volgende:
Hug-Life, leuk voor jeAlleen zoals Knuffelslet al zei, in dit topic zijn het vooral mensen die elke keer dat ze rijles hebben gehad melden hoe het ging, vertellen wanneer ze examen hebben, hoe hun examen ging en verder mee discussieren. Dus niet alleen zeggen dat ze afgereden hebben zoals jij, maar dat je alles van hun gevolgd hebt zeg maar
![]()
Je hebt gelijk, en we gaan de boel niet splitsen.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:55 schreef rena het volgende:
[..]
Er staat toch ook rijbewijs in de TT? Of ze moeten dit topic splitsen, kan ook een idee zijn. En ik vind het zo flauw als mensen perse alles van iedereen moeten weten, dan word het zo'n kliekje
![]()
Ik heb altijd gelijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, en we gaan de boel niet splitsen.
Klopt, je krijgt dat bewijs van rijvaardigheid sowieso niet terug, die ruil je om voor je rijbewijsquote:Op donderdag 28 september 2006 19:55 schreef rena het volgende:
Ik heb ook alleen mijn theoriecertificaat terug gehad, Ivetje.
Mja, ik snap dat niet. Dat papiertje valt best mee, heb hem gewoon in mijn portomonnee zitten en zo vaak hoeft ie er niet uit. Dus echt veel te lijden heeft ie ook niet. En als ie echt op is kan je altijd nog een nieuwe aanvragenquote:Op donderdag 28 september 2006 20:56 schreef Ms_Furious het volgende:
@ Ivetje: het wachten op mijn rijbewijs doet pijn, maar ik had geen zin om bijna 70 euro uit te gaan geven aan 2 rijbewijzen. Dus wacht ik even en heb ik straks gelijk een pasje die bestendig is en niet bij het minste geringste scheurt. Nog anderhalve week dan kan ik ook achter het stuur kruipen....Mijn God wat duurt het lang....![]()
hihihi dan ken je mij nog nietquote:Op donderdag 28 september 2006 21:48 schreef ivetje het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet. Dat papiertje valt best mee, heb hem gewoon in mijn portomonnee zitten en zo vaak hoeft ie er niet uit. Dus echt veel te lijden heeft ie ook niet. En als ie echt op is kan je altijd nog een nieuwe aanvragen
Ik zou gewoon meteen willen rijden, en dat heb ik dus ook gedaan
Maar goed, da's voor iedereen z'n eigen keus natuurlijk maar ik zou niet kunnen wachten iig!!
Ik heb mijn rijbewijs niet meer gezien sinds ik hem gekregen hebquote:Op donderdag 28 september 2006 22:27 schreef Ms_Furious het volgende:
[..]
hihihi dan ken je mij nog nietna een week zou die er al uitzien alsof ie al een jaar in mn portemonaie zit.
Ik flikkerde ook gewoon alles op de balie. Beter dan dat je iets niet bij hebt.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:50 schreef ivetje het volgende:
Ik had idd ook alles mee, theoriecertificaat, uitreksel, paspoort, TTT-formulier![]()
Of iets te dicht langs de stoep gaan, terwijl je de auto wel gewoon onder controle hebt. Schikken ze ook gauw.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:01 schreef Robbiej het volgende:
als mijn instructeur een ingreep op mijn stuur doet. ga ik 100% dwars door de bodem met de rem. en dat weet 'ie. ingreep stuur = ik pissig. levensgevaarlijk. en ik ben niet achterlijk dat ik niet weet wat ik doe. heb ook maar 1x een ingreep op het stuur gehad de 4e les ofzo. en verder ook niet nodig geweest volgens mijn instructeur. maar het is gewoon zo dat je zo ongelooflijk schrikt als ineens aan je stuur gerukt word.
whoops :$quote:Op donderdag 28 september 2006 12:05 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Dan kan je hem toch net zo goed zelf gaan halen zodra je weer in nederland bent ?quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:18 schreef Dirktator het volgende:
Proficiat Lentje!! En ook ik kan melden: GE-FECKING-SLAAGD!!!![]()
Niet perfect gereden, paar kleine foutjes gemaakt (o.a. voor elkaar door rijden in plaats van achter elkaar door bij een vrachtwagen), maar examinator vond het voldoende.![]()
Hoppaaaaa! Kan maandag echter pas mijn rijbewijs aanvragen, zit in het nieuwe pasjes-systeem. Weet iemand of ik iemand kan machtigen om mijn rijbewijs op te halen 5 dagen later? Zit namelijk in Brussel!
dat ligt toch echt aan je cbr, bij het ene cbr is het drukker dan bij het andere, gemiddeld duurt het zo'n 6 wekenquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:53 schreef hallo_mensen het volgende:
Iemand een idee wanneer ik zo snel mogelijk kan afrijden?
Wat een kneusquote:Een 19-jarige man uit Den Haag wilde gisteren zijn theorie-examen door een ander laten maken. Helaas voor hem werd hij betrapt.
De man beweert dat hij, toen hij zich gisteren voor de achtste keer aan het examen ging wagen, bij de ingang van het Centraal Bureau Rijvaardigheidbewijzen (CBR) werd aangesproken door een onbekende persoon die voorstelde om in zijn plaats examen te doen. De Hagenaar vond dat een goed aanbod.
De medewerkers van het CBR doorzagen de wisseltruc al snel. De man werd aangehouden. Zijn stand-in wist in de commotie ongezien weg te komen.
Het zal voor de man niet meevallen om in de toekomst nog zijn rijbewijs te halen. "We zullen hem in eerste instantie weigeren opnieuw examen te doen, omdat hij zich schuldig heeft gemaakt aan fraude", zegt een woordvoerder van het CBR. "Iemand kan daar alleen protest tegen aantekenen via een juridische procedure".
Niet ben ik bang, je moet namelijk je handtekening toch eronder zetten?!quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:18 schreef Dirktator het volgende:
. Weet iemand of ik iemand kan machtigen om mijn rijbewijs op te halen 5 dagen later? Zit namelijk in Brussel!
Volgens mij kan dat niet.. maar dan alsnog, je kunt het toch pas bij thuiskomst gebruiken, zul je m daarna maar ff opmoeten halen (zal toch niet lang duren bij zo'n pasje wat al gemaakt is)quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:18 schreef Dirktator het volgende:
Hoppaaaaa! Kan maandag echter pas mijn rijbewijs aanvragen, zit in het nieuwe pasjes-systeem. Weet iemand of ik iemand kan machtigen om mijn rijbewijs op te halen 5 dagen later? Zit namelijk in Brussel!
Ach, dat zegt niet zo heel veel, ik zakte ook grandioos voor sommige van die oefenexamens, maar het echte bleek een stuk makkelijker, en ben in 1 keer geslaagd. Geef in ieder geval niet op, dan haal je het zeker niet..quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:44 schreef Miss_S het volgende:
dinsdag theorie examen.....
ben nu al een week aan het leren maar vraag me af of het goed komt
heb de afgelopen 2 dagen 10 oefenexamens gemaakt en was toch 2 keer gezakt
Die oefenexamens zeggen niet zo heel veel, het echte examen is meestal makkelijker, vond ik iig wel de eerste keerquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:44 schreef Miss_S het volgende:
dinsdag theorie examen.....
ben nu al een week aan het leren maar vraag me af of het goed komt
heb de afgelopen 2 dagen 10 oefenexamens gemaakt en was toch 2 keer gezakt
Thanks, maar dat weekje wachten is nu erggggg frustrerend hoorquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:13 schreef Robbiej het volgende:
Gefeliciteerd allemaal! goed gedaan
@ Lentje, dat weekje wachten heb ik er zéér graag voor over om eindelijk van dat gestress/gezeik met lessen/examens af te zijn.
*me jaloers is
Achja, nog eventjes.. en je hebt hem in ieder geval!quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:52 schreef Lentje het volgende:
[..]
Thanks, maar dat weekje wachten is nu erggggg frustrerend hoor
je examen is al gereserveerd?quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Achja, nog eventjes.. en je hebt hem in ieder geval!
Ik heb er nu 24 lessen opzitten, en gaat gewoon goed. Ik wil dus ook gewoon mijn papiertje halen! Maargoed, binnenkort eerst maar eens TTT, vrijstellingkje halenEn dan nog 2 of 3 weken lessen, puntjes op de i zetten, en gaan met die banaan!
TTT? Nee, misschien wel, maar dat hoor ik dinsdag als ik weer ga lessen. Hopelijk is het gelukt hem in de herfstvakantie te reserverenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |