abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42182129
Ik rij ook de hele tijd te hard... ''Loehoes, je mag hier maar 50'', ehh.... ''oh ja''...
Ik vergeet het gewoon de hele tijd, moet best frustrerend zijn voor die man.
En ik trek teveel aan 't stuur tijdens de bochten.. Dus heel soepel gaat 't niet
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_42182258
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:01 schreef Robbiej het volgende:
als mijn instructeur een ingreep op mijn stuur doet. ga ik 100% dwars door de bodem met de rem. en dat weet 'ie. ingreep stuur = ik pissig. levensgevaarlijk. en ik ben niet achterlijk dat ik niet weet wat ik doe. heb ook maar 1x een ingreep op het stuur gehad de 4e les ofzo. en verder ook niet nodig geweest volgens mijn instructeur. maar het is gewoon zo dat je zo ongelooflijk schrikt als ineens aan je stuur gerukt word.
precies, maar ja, 't waren ook geen ingrepen tegen levensbedreigende ongelukken ofzo, alleen dat ik met de rechterbuitenspiegel dan te dicht bij paaltjes zit, of als ik met die kant tegen de stoeprand zou kunnen komen, en dan ben ik behoorlijk pissig omdat ik denk dat er nog genoeg ruimte was aan die kant en dacht dat ik bijna iemand zou aanrijden ofzo, en dan gaat het om zoiets, tja wat moet je daarop zeggen.
  woensdag 27 september 2006 @ 22:09:55 #53
88233 Steve
Still the best.
pi_42182319
50 k/u is ook echt een klotesnelheid. . Gaat echt veel te traag... .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_42182400
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Marloes het volgende:
Ik rij ook de hele tijd te hard... ''Loehoes, je mag hier maar 50'', ehh.... ''oh ja''...
Ik vergeet het gewoon de hele tijd, moet best frustrerend zijn voor die man.
En ik trek teveel aan 't stuur tijdens de bochten.. Dus heel soepel gaat 't niet
ik rij juist te langzaam: "Ferdi, je zit weer met de wijzer precies op de 50, ga 's wat harder rijden, dit is nergens voor nodig!" , maar als ik dan iets harder ga rijden (plusminus 55) en ik let ff niet op en de wijzer gaat hoger doordat de weg aan het dalen is, dan "let je ff op je snelheid".

ach ja, hij bedoeld 't goed.
pi_42183742
Oja inderdaad:

• Geen snelheidsgevoel hebben in de auto, zeker niet op 3-baans-wegen waar je 50 mag
  • 'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_42183843
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 21:04 schreef TNA het volgende:
    Weet iemand trouwens hoe het met izzypizzy en jorienvdherik gaat? Daar heb ik al een hele tijd niks meer van gehoord.
    ik heb ook geen idee, ze staan iig nog niet bij de geslaagden, maar heb ze hier ook al ff niet meer gezien nee
    pi_42184130
    Mijn instructrice moest in het begin ook erg wennen aan mn heftruck-rijstijl (ben heftruckchauffeur van huis uit)

Een heftruck heeft twee snelheden: topsnelheid en noodstop

Ze mag nog blij zijn dat ik de heftruck voorrangsregels niet toe ging passen in het verkeer (Wie het eerst toetrt heeft voorrang, en altijd toeteren voor bochten en kruispunten )
    pi_42184233
    Dank jullie wel voor de felicitaties!

Ook ik had aardig wat opmerkingen hoor, tijdens mijn eerste les en in nog vele lessen daarna..

- Babbel, denk jij soms dat je een vrachtwagen bestuurt? (ja, ik vond het ook wel cool om van die wijde bochten te maken)
    - Doe eens rustig met die koppeling! Jij schakelt als een formule 1 racer!!
    - Moet je soms ergens zijn ofzo? (erg droog).. Je moet rijden alsof je op vakantie bent!

Haha, maar toch in één keer geslaagd, dus maak je niet teveel zorgen!

Ik ben vanmiddag/vanavond naar mijn oma geweest (zij woont in ommoord, Rotterdam en ik kom uit Schiedam). Gelijk snelweg gedaan, ff een stukkie 130 gereden, gaaf!

Ik ga nu slapen, ik was vanmorgen al in de kleine uurtjes wakker, dus even bijslapen! Succes iedereen met lessen! Houd het maar in je achterhoofd: Als je het doorhebt en dat papiertje (naja, pasje) hebt, is het zoooo cool! Het is het allemaal waard!
    pi_42185337
    Mag je nou eigenlijk al rijden met briefje van het CBR, of moet je echt wachten?
    pi_42185429
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 23:31 schreef Mathijz het volgende:
    Mag je nou eigenlijk al rijden met briefje van het CBR, of moet je echt wachten?
    Yep, je moet wachten. Dat was eerst niet zo vervelend, want je kon je papiertje gelijk ophalen, maar met de nieuwe pas duurt het 5 werkdagen en je krijgt geloof ik ook geen 'tijdelijk rijbewijs' ofzo. Best gek, aangezien je al hebt aangetoond dat je het kan, maar ja, regels, regels
    pi_42185614
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 23:33 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Yep, je moet wachten. Dat was eerst niet zo vervelend, want je kon je papiertje gelijk ophalen, maar met de nieuwe pas duurt het 5 werkdagen en je krijgt geloof ik ook geen 'tijdelijk rijbewijs' ofzo. Best gek, aangezien je al hebt aangetoond dat je het kan, maar ja, regels, regels
    ah, nee toch ... da's niet grappig meer.
    pi_42193003
    hey daar ben ik weer eens! heel druk geweest! En ik zie dat Faithy's icoontje is weggehaald

ze is nog bezig hoor

en ze mag bijna afrijden
    Fragile like a rose on the snow...
    pi_42193834
    zo over kwartiertje weer lessen, vorige keer snelweg gedaan, hoop dat ik dat weer mag doen, was leuk in ieder geval tot over 2 uur en een beetje
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_42195123
    De dag voor mijn verjaardag heb ik mijn rijbewijs in 1x behaald.
    Vanaf het CBR bij de fotograaf gedumpt tot het loopje naar de gemeente.. en weer terug naar school.... 1 big ass smiling grimmmmm on the face ... haha
    Na school meteen naar pa, auto afpakken achtereenvolgens 3 avonden lang gereden...her en der.
    Kan me nog herinneren..

Wat rijdt het toch zo heerlijk zonder commentaar op alles (uiteindelijk heeft waarschijnlijk ervoor gezorgd dat ik keurig netjes kon rijden op mijn rijexamen)
    Of no more.........3.000.000.000 keer spiegelen
    enzovoorts

Ik heb in totaal 30 lessen gehad, deed er wel een jaar over ivm met vakanties en dergelijke.. en dan rijd je af... 1 jaar bezig en binnen half uur kan je het papiertje hebben... gevoelsmatig is het ook maar 10minuten rijden.
    pi_42195429
    ja, bedankt voor de medeling
    pi_42195546
    Hug-Life, leuk voor je Alleen zoals Knuffelslet al zei, in dit topic zijn het vooral mensen die elke keer dat ze rijles hebben gehad melden hoe het ging, vertellen wanneer ze examen hebben, hoe hun examen ging en verder mee discussieren. Dus niet alleen zeggen dat ze afgereden hebben zoals jij, maar dat je alles van hun gevolgd hebt zeg maar
    pi_42196618
    Heb er ook weer 2 uur opzitten ging allemaal wel soepel alleen na 1 uur stopte we ff voor een sanitaire stop en daarna moest ik een half uur wennen. Echt heel raar, alles ging mis heb em 7x laten afslaan op de meest knullige manieren (optrekken in z'n 3 bergop om maar ff wat te noemen) en geen voorang geven aan wegen van rechts en er ook niet inkijken. Hoop dat het volgende week weer beter gaat. En ik heb m'n eerste echte benzinedief gezien, die gast ging er gewoon vandoor en dat vrouwtje er nog achteraan rennen maar dat had natuurlijk helemaal geen zin. Maandag weer 2uurtjes.
    pi_42197829
    Ik ben zojuist geslaagd voor rijbewijs B

Na 50 lessen en 2 eerdere examens heb ik nu eindelijk het roze papiertje! Ik had Mevr. Snijders (Regio Dordrecht) en een examen van wel 50 minuten gehad. Nouja, niks op de hele rit aan te merken et voilá.
      donderdag 28 september 2006 @ 13:54:09 #69
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_42198134
    Gefeliciteerd!
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_42198257
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef Lunar het volgende:
    Ik ben zojuist geslaagd voor rijbewijs B

Na 50 lessen en 2 eerdere examens heb ik nu eindelijk het roze papiertje! Ik had Mevr. Snijders (Regio Dordrecht) en een examen van wel 50 minuten gehad. Nouja, niks op de hele rit aan te merken et voilá.
    gefeliciteerd
    pi_42198270
    Dankje!

Vanavond maar eens proberen in de auto van m'n zus te rijden. Ik heb altijd in een 1.9 TDi diesel gereden, en dan is een 1.2 benzine motortje toch ff wat anders.

En dan morgen denk ik lekker met de auto van zus/moeder naar school en sparen voor een eigen wagentje uiteraard.
    pi_42199278
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:05 schreef Sylvana het volgende:
    Hug-Life, leuk voor je Alleen zoals Knuffelslet al zei, in dit topic zijn het vooral mensen die elke keer dat ze rijles hebben gehad melden hoe het ging, vertellen wanneer ze examen hebben, hoe hun examen ging en verder mee discussieren. Dus niet alleen zeggen dat ze afgereden hebben zoals jij, maar dat je alles van hun gevolgd hebt zeg maar
    hm.. damn, alleen jij weet dus wanneer ik examen doe

mondje dicht he? of heb je niet opgelet?
    pi_42199428
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 14:43 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

hm.. damn, alleen jij weet dus wanneer ik examen doe

mondje dicht he? of heb je niet opgelet?
    ik vertel niks hoor
    pi_42199532
    damn!

maar dank je
    pi_42199767
    zojuist om 13:00 afgererden voor m'n motor,... en geslaagd

heb net m'n rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis
    pi_42200012
    *jaloers*

gefeliciteerd
    pi_42200027
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:01 schreef Blapiet het volgende:
    zojuist om 13:00 afgererden voor m'n motor,... en geslaagd

heb net m'n rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis
    je zit al op www.motor-forum.nl ?
    pi_42201337
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mijn instructrice moest in het begin ook erg wennen aan mn heftruck-rijstijl
    En sturen met je rechterpols op een denkbeeldige knop op het stuur?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_42201383
    Ff wat anders: in maart 2007 loopt mijn rijbewijs af. Kan ik gewoon een nieuwe halen op het gemeentehuis? Krijg ik daar bericht over? Moet ik dat zelf aanvragen? Moet ik misschien een opfris-examen doen of zo?
    pi_42201402
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En sturen met je rechterpols op een denkbeeldige knop op het stuur?
    Nee, ik had op de heftruck al geoefend met het zonder stuurknop sturen, goed van me he?

Op de auto's met automaat die ik ga bezitten komt trouwens wel een stuurknop te zitten
    pi_42201414
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ff wat anders: in maart 2007 loopt mijn rijbewijs af. Kan ik gewoon een nieuwe halen op het gemeentehuis? Krijg ik daar bericht over? Moet ik dat zelf aanvragen? Moet ik misschien een opfris-examen doen of zo?
    Helemaal een nieuwe examen en alles. Ik zou maar vast beginnen met lessen als ik jou was
    pi_42201487
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Helemaal een nieuwe examen en alles. Ik zou maar vast beginnen met lessen als ik jou was
    Ik wou een serieus antwoord, kuttekop
    pi_42201535
    quote:
    Nee, ik had op de heftruck al geoefend met het zonder stuurknop sturen, goed van me he?

Op de auto's met automaat die ik ga bezitten komt trouwens wel een stuurknop te zitten
    Stuurknoppen roeleren de pan uit gewoon vooral op kleine stuurtjes, en het liefst met een slag of 8-10 van uiterst links naar uiterst rechts. Wel met bekrachtiging natuurlijk

Maar goed, rijbewijzen dus
    pi_42201651
    Zelf erheen gaan en laten verlengen, hou wel rekening mee dat het wel een weekje kan duren voordat je je rijbewijs weer heb.
    pi_42203521
    Ik heb vandag de tweede les gehad op de vrachtwagen met aanhanger en het ging best heul goed.

Ik begin me zeker van mijn zaak te voelen en dat is een goed teken.

Tsja,goede instructeur doet wonderen.
    pi_42203879
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 22:46 schreef Me_Wesley het volgende:
    Oja inderdaad:

• Geen snelheidsgevoel hebben in de auto, zeker niet op 3-baans-wegen waar je 50 mag
  • 3 baans weg waar je 50 mag?? Of je bedoelt op de snelweg als die matrix dingen aanstaan (waar je je dan als enige op de hele fucking weg aan moet houden) dat is zo godsgruwelijk hinderlijk inderdaad..

Gister getuigen van een bijna ongeluk.. was vlak bij utrecht, 2 baans, zo'n stuk waar je 80 moet op de snelweg. Een of andere kut oostblokker met zn stinktruck vond 80 te langzaam dus begon (in de drukte) autos in te halen.. eerst mij, duurde best een poosje dus liet mn gas maar los zodat die idioot er snel weer tussen kon, deed ie, maar 1 minuut later ging het al weer te langzaam.. op dat moment besluit ook iemand achter mij in te gaan halen.. blijkbaar zat die gast in zn truck te pitten ofzo want precies op het moment dat ie mij voorbij is en half naast dr truck zit gooit ie m opzij.. noodstop, bijna de vangrail in etc letterlijk naast mijn raampje dus scheelde echt hoogstens 10 cm.. nouja die leipe trucker ging zo nog een tijdje door (incl op de 2e baan rijden door een bocht van snelweg naar snelweg enzo )

Idioten zijn het.. alleen door de oplettendheid van andere komen ze er mee weg
    pi_42204465
    quote:

[..]

wat voor pc hoofd traktor ga je rijden dan ?
    pi_42205063
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:05 schreef Sylvana het volgende:
    Er staat toch ook rijbewijs in de TT ? Of ze moeten dit topic splitsen, kan ook een idee zijn. En ik vind het zo flauw als mensen perse alles van iedereen moeten weten, dan word het zo'n kliekje
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
    pi_42205164
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 17:55 schreef rena het volgende:

[..]

Er staat toch ook rijbewijs in de TT ? Of ze moeten dit topic splitsen, kan ook een idee zijn. En ik vind het zo flauw als mensen perse alles van iedereen moeten weten, dan word het zo'n kliekje
    Je hebt gelijk, en we gaan de boel niet splitsen.
    pi_42205254
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, en we gaan de boel niet splitsen.
    Ik heb altijd gelijk.
    And you know I might
    pi_42205257
    ik heb al twee jaar m'n rijbewijs

ik denk dat er wel een verschil is in rij-opleidingen (in Nederland hebben jullie geen voorlopig rijbewijs, klopt dit?)
    Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
    pi_42206598
    ja, er is een verschil
      donderdag 28 september 2006 @ 19:19:49 #93
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_42207784
    Even nog een vraagje, je krijgt na het slagen bij het CBR zo'n soort papier als je theoriecertificaat. Ze plakken je foto erop en die moet je dan meenemen naar het gemeentehuis. Maar klopt het dat ze die daar houden?? Ik kan hem nl nergens meer vinden, dus kan me niet voorstellen dat ik hem terug heb gehad. Ik heb nu alleen dus helemaal geen bewijs meer van hoe je examen is gegaan enzo en wie je had als examinator. Vroeger kreeg je een geel formulier mee (dat heeft mijn vriend hier nog liggen nl). Maar klopt het dat je nu nix meer terug krijgt dan op het gemeentehuis??

Ben gisteren nog van vianen naar Tilburg gereden Ging echt heel goed, vond het echt leuk!! En baalde dat mijn vriend wilde terug rijden
    Overigens reed ik ook vaak te langzaam...en ik trok veel te hard aan de versnellingspook Maar dat komt allemaal wel goed op een gegeven moment. Snap alleen nog steeds niet waarom mensen wachten met het ophalen van het rijbewijs, je kan altijd nog zo'n pasje halen als je dat perce wil. Ik ben echt blij dat ik mijn rijbewijs meteen heb opgehaald, kon niet wachten tot ik kon laten zien dat ik kan autorijden
    Heb trouwens in totaal 48,5 les gehad in iets meer dan 4,5 maand. Heb 6 weken in het gips gezeten met mijn hand en 3 weken vakantie gehad, dus in totaal niet zo heel lang erover gedaan
    To infinity…and beyond!
    pi_42207872
    Dat is wel snel, hoeveel lessen had je dan per week?
    The more that I appear.
      donderdag 28 september 2006 @ 19:25:17 #95
    11458 ivetje
    pi_42207997
    1 dubbele les normaal gesproken, maar na mijn vakantie had ik vrij van school en geen werk dus toen heb ik wat vaker gereden 2 keer of zelfs 3 keer. Maar dat is echt maar 3 keer voorgekomen ofzo
    To infinity…and beyond!
    pi_42209092
    Ik heb ook alleen mijn theoriecertificaat terug gehad, Ivetje.
    And you know I might
      donderdag 28 september 2006 @ 20:00:00 #97
    11458 ivetje
    pi_42209272
    Ah ok, ja die hoefde je ook niet in te leveren idd. Maar vond het zo vreemd dat je dat andere dus niet terug krijgt, bij het gemeentehuis is het enige wat je krijgt je rijbewijs en je paspoort terug
    Maar goed, ik had geloof ik meneer schreur(s) als examinator, aardige vent Omgeving uttrecht overigens.
    To infinity…and beyond!
    pi_42210815
    Ze hebben bij het cbr een tijd geleden al dat papierwerk afgeschaft. Eerst kreeg je ook als je gezakt was een papiertje mee, nu niet meer. En als je geslaagd was kreeg je volgens mij twee papiertjes mee en 1 mocht je dan houden, nu krijg je er nog maar 1 en die moet je bij het gemeentehuis afgeven.
    Als je dat briefje echt wil kan je dat volgens mij bij je rijschool opvragen.
    No bitch to me
    pi_42211751
    Jorienvdheerik en izzypizzy zitten op hun BNOR-examen te wachten denk ik. Als ze in Barendrecht moeten en dezelfde examinator hebben als ik, dan kunnen we binnenkort nog twee geslaagden aan de lijst toevoegen.

Voor dat rijbewijs dat bijna verloopt: per 1 oktober krijg je bericht thuis van RDW dat je je rijbewijs moet verversen, doe dit wel op tijd want dat proces duurt 5 werkdagen en je krijgt geen tussenrijbewijs. Dus als je te laat bent zit je gewoon een paar dagen zonder rijbewijs.

@ Ivetje: het wachten op mijn rijbewijs doet pijn, maar ik had geen zin om bijna 70 euro uit te gaan geven aan 2 rijbewijzen. Dus wacht ik even en heb ik straks gelijk een pasje die bestendig is en niet bij het minste geringste scheurt. Nog anderhalve week dan kan ik ook achter het stuur kruipen....Mijn God wat duurt het lang....
    ;)
    pi_42213847
    Ik heb morgen om 8 uur weer rijles. Het zal me benieuwen...
    The more that I appear.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')