abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40689785
Zowwww

alweer een nieuw deel

In dit topic kan JIJ aan ons, het publiek, vertellen welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

U mag dit op diverse manieren brengen. Er zijn mensen die een uiteenzetting doen van de film, meteen er de hele historie van de regisseur bijhalen en parallellen trekken met andere iconen uit de filmgeschiedenis, teneinde de diepere betekenis of de drijfveren van de maker te achterhalen.

Anderen plaatsen enkele plaatjes, vaak bevatten deze prentjes afbeelden van vreselijke wezens, spetterende actiescenes of indrukwekkende close-ups van vlezige, in een tepel eindigende klieren tussen de 3e en de 7e rib bij vrouwen waarin zich moedermelk kan afscheiden

Anderen posten gewoon: "police academy 7, vette film" en dan moet we het daar maar mee doen.

misschien als fok sneller en vlotter is een leuk overzicht van oudere topics
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 19:26:25 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_40689854
Ladybird Ladybird (1984)

Je zou kunnen zeggen dat dit een aangrijpend drama is over hoe bureaucratische autoriteiten het leven van een vrouw en haar gezin kunnen ruïneren. Je zou ook kunnen zeggen dat dit een depressieve film is over een krijsend viswijf met een aangeboren talent om haarzelf en haar omgeving te gronde te richten.

Helaas neig ik wat meer naar de tweede versie. Zesje. En voorlopig heb ik het wel weer gehad met films over de onderkant van onze samenleving.
Sheridana +1
pi_40689983
Frankenstein
Hij viel lichtelijk tegen; ik vond namelijk de tweestrijd tussen het goede en het kwade niet echt terugkomen in het monster en ik had dat wel verwacht. Desalniettemin is dit eigenlijk een film die iedereen gezien moet hebben. Het is namelijk wél gewoon een mooie film.
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 19:37:01 #4
4571 Sokolsky
pi_40690007
The World's Fastest Indian (2005)

Heeft een 8,1 op IMDB, waarom is mij een raadsel. De aanwezigheid van Anthony Hopkins is de grote kracht van de film. Verder is het allemaal leuk en boeiend gebracht, maar nergens echt bijzonder. Of je moet kicken op motoren, waargebeurde verhalen of een combinatie daarvan. Eigenlijk een typische 6,5-film, maar ik geef 'm toch een 7-.
Sheridana +1
pi_40690882
Ergens afgelopen week Hard Candy. Ontzettend goede film. Vanaf het begin af aan kon 'ie me erg boeien en dat wist de film de rest van de tijd vol te houden. Sowieso houd ik van claustrofobie-films waarin enkel één omgeving te zien is en vooral waar maar zo'n kleine cast in speelt. Page en Wilson spelen echt erg overtuigend en intrigerend. Het verhaal is spannend, energiek en soms onverwacht. Erg leuk, gewoon. 8+.

Ook nog ergens Brick. Jezus, wat een absurd goede film. Gordon-Levitt is echt weer geniaal en begint steeds meer mijn interesse te wekken. Het verhaal is lekker mysterieus en spannend en zorgt samen met de sfeer voor dat heerlijke film-noir gevoel . Apart taalgebruik waar ik de hele film door aan moest wennen maar wat totaal niet voor irritatie zorgde. Je moet alleen wel de hele film door erg goed opletten, maar dat was sowieso al geen enkel probleem. Erg leuk. 9.
pi_40691618
Wat vooraf ging:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:25:34 #7
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40695436
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:37 schreef Sokolsky het volgende:
The World's Fastest Indian (2005)

Heeft een 8,1 op IMDB, waarom is mij een raadsel. De aanwezigheid van Anthony Hopkins is de grote kracht van de film. Verder is het allemaal leuk en boeiend gebracht, maar nergens echt bijzonder. Of je moet kicken op motoren, waargebeurde verhalen of een combinatie daarvan. Eigenlijk een typische 6,5-film, maar ik geef 'm toch een 7-.
Ik vond het meer dan terecht eigenlijk. die 8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:37:22 #8
52357 Lambiekje
pi_40695860
Sky High (2005)
Geweldig geweldig geweldig!!

Zoontje van 2 superhelden gaan naar Sky High school. Alle leerlingen hebben hun eigen krachten. Uiteraard zit er natuurlijk de boy en girlfriend cliche's in daarvoor is het highschool.

Maar echt goed hoor .. leuk orginelen grappen, terwijl zo simpel.

cijfer 7.5 / imdb 6.8

The Squid and the Whale (2005)
Erg goede coming of age film.

Een gezin die in eerste opzicht wel aardig is .. maar als snel wordt duidelijk dat er een scheiding in zit. De 2 kinderen 11/ 16 schat ik zo. Zitten best wel met dit dilemma. Ene helft van de week bij ma (Laura Linney) andere bij pa (Jeff Daniels).
Het komt best naturel allemaal over. Ergens is het oprecht naar mijn idee.

cijfer 8 / imdb 7.8

Zathura (2005)
Of terwijl eigenlijk Jumani 2.

2 broertjes vinden een space adventure spel in de kelder. Als ze eenmaal het spel zijn begonnen schiet het compleet huis de ruimte in. Gaan de weg worden ze confronteerd met zonneflares, astronauten, robots en weet ik veel. Hier is het dus in plaats van de zoo-dieren in jumani allerlei space gerelateerde stuff.

Al is de opzet van de film nagenoeg identiek aan Jumani is het best aardig. Het huis wat dus door de ruimte zweeft wordt aardig vernaggeld wat best goed is geCGI'ed.

cijfer 6.5 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 23:45:17 #9
4571 Sokolsky
pi_40696175
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vond het meer dan terecht eigenlijk. die 8
En waarom? Wat maakt 'm zo bijzonder? Een 8,1 is echt hoog.
Sheridana +1
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:48:02 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40698404
United 93

Na vorige week 'Flight 93' te hebben gezien (wat een tv film is), heb ik nu ook 'United 93' gezien, de bioscoopfilm. Ik vond eerlijk gezegd de tvfilm beter dan deze. 'United 93' is heel onpersoonlijk. Je leert de inzittenden niet of nauwelijks kennen. Deze versie richt zich ook wat meer op wat er allemaal gebeurde in de verschillende 'flight control centers' en de paniek die daar leek uit te breken nadat het tweede vliegtuig in het WTC was gevlogen.
Ik geef dus de voorkeur aan 'Flight 93', de meer persoonlijke invalshoek zeg maar.

Cijfer: 7
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_40703231
KOROSHI NO RAKUIN

BRANDED TO KILL

Niet zo leuk als TOKYO DRIFTER deze geheel in zwart/wit geschoten gangsterfilm. Wat zo leuk is aan TOKYO DRIFTER is de kitscherige en campy stijl. En hij was volgbaar.

vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:11:50 #12
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40706167
RV (Barry Sonnenfeld, 2006)
Vrij clichematige film met Robin Williams. Vooral in het begin is de film vaak totaal niet grappig terwijl dat wel zo bedoeld is. Toch heeft de film wel enige charme en boeit hij genoeg om je anderhalf uur te vermaken als je echt niets anders te doen hebt. **

Ascenseur pour l'echafaud (Louis Malle, 1958)
Erg fijne thriller van Louis Malle die van Jeanne Moreau een ster maakte. In het verhaal zit lekker veel vaart en door de fijne muziek is de film helemaal voorbij eer je er erger in hebt. Vooral ook het mooie einde is het vermelden waard. Voordat de Nouvelle Vague echt z'n intrede deed in de filmwereld flirtte deze film al met de frisheid die die films brachten. ****
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:51:53 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40707218
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:22 schreef kinky_queen het volgende:
Niet zo leuk als TOKYO DRIFTER deze geheel in zwart/wit geschoten gangsterfilm. Wat zo leuk is aan TOKYO DRIFTER is de kitscherige en campy stijl. En hij was volgbaar.
Zie je wel .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40707730
FROGTOWN II

RETURN TO FROGTOWN/HELL COMES TO FROGTOWN 2

Deze sequel op de klassieke cult b-film HELL COMES TO FROGTOWN waarin de laatst overgebleven 'vruchtbare' mannen die niet in kikkers zijn gemuteerd getest worden door de laatst overgebleven humanoide dames, is dit x zonder Roddy Piper als Hell. Deze rol is overgenomen door Robert Z'dar die we allemaal kennen van die andere cultclassic uit de jaren '80 genaamd MANIAC COP

Het sterkste punt uit het origineel zijn de maskers van de kikkers, die net als de maskers van de clowns uit KILLER KLOWNS FROM OUTER SPACE erg mooi gemaakt zijn en dus overtuigend overkomen.

Aangezien FROGTOWN II een aanzienlijk lager budget heeft zijn de maskers kartonnen dingetjes wat een hoop kijkplezier wegneemt maar er blijft voldoende te genieten over.

Is het slecht? Ja. Is het dom? Ja. Is het vermakelijk? Ja

vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:38:32 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40710228
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:41 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Gisteren in de sneak:

Fearless
Nieuwe Jet Li film die zich afspeelt aan `t begin van de vorige eeuw. Door middel van redelijk lang uitgerekte flash backs krijgen we te zien waarom de beste man aan wushu is gaan doen.
Het verhaal is nogal dun en vrij standaard, maar de vecht scenes zien er door de strakke goreografie wel strak uit. Jet Li zet een goede rol neer die aan de verwachtingen voldoet.
Tamelijk leuk om eens te zien, maar verre van een topper.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_40710959
Gladiator (2000)
Het verhaal behoeft geen uitleg. De film zit goed in elkaar, acteerwerk is overtuigend en ondanks de niet historische accuraatheid is het een boeiend verhaal (waarschijnlijk boeiender dan dat het wel accuraat zou zijn). Uitstekende film gewoon.
pi_40714019
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 13:38 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Gisteren in de sneak:
Vond het wel grappig dat de eerste keer na mijn opmerking over jouw scores, je de film een tiende lager gaf dan het IMDb gemiddelde.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:39:06 #18
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40714356
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:28 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Vond het wel grappig dat de eerste keer na mijn opmerking over jouw scores, je de film een tiende lager gaf dan het IMDb gemiddelde.
oh
normaal loopt iedereen te zeuren als iemand bijv. 8,3 ofzo geeft. Dus ik dacht: geef eens een mooi afgerond cijfer
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:55:24 #19
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_40720002
Tasogare Seibei (The Twilight Samurai) leuke film, alles gaat lekker op het gemakje, lekker muziekje op de achtergrond, beetje familie-drama hier en daar, leuke meid erin en af en toe komt er nog eens een sabel uit de scheden. Ja, ik ben weer helemaal ontspannen. 7.5/10
pi_40727868
Ben nu Dead Calm aan het kijken... Billy Zane is echt geweldig als psychopaat
pi_40728362
C'est Arrivé près de chez Vous (Man Bites Dog)

Een film die in alle fasetten voorleefd, Rauwe beelden, grappige momenten, one shots, soms bizar om te zien. Maar in z'n totaal wel impressive en orgineel gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door pascalheister op 12-08-2006 11:25:58 ]
  † In Memoriam † zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:56:48 #22
4571 Sokolsky
pi_40736229
facetten pascal
Sheridana +1
pi_40737090
Boudu sauvé des eaux

als Boudu, een zwerver, wordt weggejaagd door de politieagent, bij wie hij vraagt of hij zijn hond heeft gezien, ziet hij het niet meer zitten.
hij klimt over de reling van een brug en springt.
Lestingois, de chique boekhandelaar ziet t en aarzelt niet. hij springt er achter aan en redt de arme man.
vervolgens vangt hij hem op in zijn huis.
Boudu zet t huis op stelten eb na enkele dagen baalt men er van dat ze deze zwerver hebben gered.

hele amusante en sterke film van Renoir, waarbij hij heel sterk de toon en gevoelens richting Boudu weet te stellen.
  Moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:37:36 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40737734
The Train

Net voor de bevrijding van Parijs probeert een Duitse officier tal van kunstwerken van o.a. Monet, Picasso, Gaugain en van Gogh per trein naar Duitsland te vervoeren. Het Franse verzet komt in actie en doet er alles aan om de trein te stoppen.

Ik had nog nooit van deze film van Frankenheimer gehoord terwijl er toch bekende namen in meedoen als Lancaster, Scofield en Moreau. Apart dat deze film niet wat bekender is, want het is allemaal erg boeiend en de hoofdrolspelers zijn goed op dreef. Als je van oorlogsfilms (of actiefilms in het algemeen) houdt, dan moet je deze film zeker eens een kans geven.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_40739759
Silent Hill 5/10
28 Days Later 8/10
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:16:13 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40740772
Huo Yuan Jia
Ik ben meestal niet zo kapot van martial arts, maar buiten het knokken zelf is dit toch wel een erg mooie film. Minder groots en weids als Ying Xiong en net wat minder overweldigend qua bijvoorbeeld kleurgebruik, maar toch erg fijn om naar te kijken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_40744855
Gisteren naar Superman Returns geweest, en ik vond het wel aardig, maar niet meer dan dat:
+ Kevin Spacey heeft zichtbaar lol in zn rol!
+ lekker flauwe grapjes, dat hoor bij Superman
+ bij vlagen spannend, en veel actie
- maar het laatste half was mij te veel uitgerekt.

Al met al een aankoop op DVD waard, maar niet voor de volle mep. Beduidend minder dan Batman Begins trouwens!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_40748416
Shichinin no Samurai (Seven Samurai)

Genieten over de volle 206 minuten, ondanks de lengte verliest de film helemaal niks aan kracht, mooie gevechtscenes, dito dialogen en magnefieke muziek. Met recht een meesterwerk.

zondag 13 augustus 2006 @ 01:38:03 #29
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40755254

Trainspotting vertelt het verhaal van de werkloze Mark Renton (Ewan McGregor) die samen met zijn zogenaamde vrienden het alledaagse leven in Edinburgh kleur probeert te geven. Hun leven bestaat voornamelijk uit bier drinken, uitgaan, drugs en voetballen. Dat is hun manier om de jaren '90 door te komen. Door verschillende gebeurtenissen besluit Mark te kiezen voor een nieuw leven dat hij los van zijn verleden op wil bouwen in Londen. Als één van zijn vroegere vrienden, Begbie (Robert Carlyle), in Edinburgh in moeilijkheden komt, zoekt hij onderdak bij Mark. Wanneer ook de anderen naar Londen komen, lijkt Mark onder de druk van zijn Schotse vriendenclub al snel zijn oude levensgewoontes weer op te pakken.
  zondag 13 augustus 2006 @ 01:43:19 #30
45532 ziggyziggyziggy
pi_40755351
Tim Burton, Johnny Depp, Danny Elfman. Altijd een leuke combinatie. Ook Sleepy Hollow is weer en goed product van deze drie. Een mysterieus verhaal over een rechercheur uit de Grote Stad die in een klein plattelandsdorpje wel even een reeks moorden zal oplossen. Het is weer een bijzondere mengelmoes van spanning, symboliek en humor met een vleugje fin de siécle.
pi_40758947
Girl with a Pearl Earring (2003)

Gister gezien, en ben echt onder de indruk geraakt van de film. De hele entourage eromheen, de goeie acteerkunsten van Scarlett en Colin Firth. Ik wil binnekort ook dan echt het schilderij zien in het Mauritshuis, je krijgt toch dan een hele andere perceptie bij het zien van zo'n schilderij.
Iig een topfilm die mij zeer heeft kunnen boeien! Hulde.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_40759338
V for Vendetta
Vlotte, niet-standaard, mooi uitziende, comic-verfilming. Alle 4 goed
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2006 @ 12:00:38 #33
4571 Sokolsky
pi_40760409
Nijushi no hitomi (1954)

In vergetelheid geraakte Japanse klassieker, die in 1954 werd verkozen tot beste Japanse film. Opvallend, omdat er in dat jaar ook een beetje concurrentie was. Het gaat over een moderne lerares die aan het werk gaat in een plattelandsdorpje en het beste met haar kinderen voor heeft. Helaas werkt de tijdgeest, met de aankomende oorlog, niet echt mee. We volgen de twaalf kinderen op hun weg naar volwassenheid, inclusief alle problemen die ze ervaren.

Het schijnt normaal te zijn om deze film een 10 te geven, maar dat ga ik niet doen. Weliswaar zijn alle aspecten dik in orde, maar het was me iets te sentimenteel. Bovendien heb ik het niet zo op kinderkoortjes, en die zijn op de achtergrond nogal vaak aanwezig. Wel een ruime 8.
Sheridana +1
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:14:38 #34
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_40760719
Vrijdag >> Fast and the Furious: Tokyo Drift en gisteren Pirates of the Carribean 2.

Ik vond ze allebei leuk!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_40761193
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:10 schreef SoA-Holic het volgende:
Girl with a Pearl Earring (2003)

Gister gezien, en ben echt onder de indruk geraakt van de film. De hele entourage eromheen, de goeie acteerkunsten van Scarlett en Colin Firth. Ik wil binnekort ook dan echt het schilderij zien in het Mauritshuis, je krijgt toch dan een hele andere perceptie bij het zien van zo'n schilderij.
Iig een topfilm die mij zeer heeft kunnen boeien! Hulde.
Hele mooie film inderdaad. Ik vond het sterktste punt dat sommige shots ook net schilderijen van hem zelf leken puur door de belichting e.d.
pi_40762099
American Psycho (2000)
De eerste keer dat ik deze zag had ik zoiets van het is leuk maar dat is het dan ook. Nu heb ik het nog eens geprobeerd en mijn mening is toch wel veranderd. De satire/comedy die de film levert werkt fantastisch, zeker op de droge manier van Patrick Bateman (Christian Bale). De film heeft hier en daar wat zwakke punten, maar dat is gauw vergeven door de zwarte humor en de thriller elementen. Niet voor iedereen weggelegd, maar ik vind hem goed.
pi_40762479
A Home At The End Of The World

Aardig niemendalletje over de driehoeksverhouding, tussen een gay, bi-man en hetro dame.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 augustus 2006 @ 13:41:30 #38
862 Arcee
Look closer
pi_40762682
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:21 schreef pascalheister het volgende:

[afbeelding]

Genieten over de volle 206 minuten, ondanks de lengte verliest de film helemaal niks aan kracht, mooie gevechtscenes, dito dialogen en magnefieke muziek. Met recht een meesterwerk.

[afbeelding]
Ik vond 't maar een clowneske film. Nauwelijks actie, alleen maar wat semilollige onzin.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_40764159
Gister 2 mooie hitchcockies gezien

Rear Window

Een van de beste films van Hitchcock die ik tot nu toe heb gezien, briljante setting, sterk geacteerd, sterke dialogen en spannend tot het eind. Grace Kelly is toch wel een edelsteentje hoor

Vertigo

Wederom een ijzersterke film, al vond ik hem op sommige momenten wat minder krachtig, verder prachtig camerawerk evenals de dialogen.

pi_40765062
UNA FARFALLA CON LE ALI INSANGUINATE

THE BLOODSTAINED BUTTERFLY/BLOODY BUTTERFLY

Een 8 jarig meisje vind een lijk in het bos, als de politie op onderzoek uitgaat komen er een aantal getuigen opdraven die het de rechter nou niet bepaald makkelijk maken

Schitterende crossover tussen giallo en rechtbankdrama, hele mooie panoramische shots, een onvoorstelbaar einde, goed akteerwerk en mischien wel de mooiste soundtrack ooit!

Nu nog wachten op een goede dvdrelease

[ Bericht 4% gewijzigd door kinky_queen op 13-08-2006 15:33:17 ]
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 15:21:52 #41
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40765082
KQ, je weet nu toch onderhand wel dat jouw plaatjes vaak in kikkers eindigen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_40765422
Offret

Laatste film van Tarkovsky over het maken van een ultiem offer voor je dierbaren ten koste van jezelf.
Begin en eindstuk zijn typisch Tarkovsky, maar het grote middengedeelte van de film is vooral Bergman-achtig, wat betreft de uitwerking van de gedachtengangen en drijfveren van de hoofdrolspelers.

Traag en weinig toegankelijk, maar achteraf toch de moeite waard.
pi_40765450
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:21 schreef Mike het volgende:
KQ, je weet nu toch onderhand wel dat jouw plaatjes vaak in kikkers eindigen?
Weet niet waar je het over hebt.

gelukkig heb ik m'n avatar nog die altijd normaal doet
pi_40770579
Der Untergang

indrukwekkend en fascinerend om de laatste dagen van Hitler te zien. Overigens ook een prima prestatie van Bruno Ganz die de rol van Hitler overtuigend speelde.

† In Memoriam † zondag 13 augustus 2006 @ 19:43:13 #45
4571 Sokolsky
pi_40773096
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:33 schreef Kolkus het volgende:
Offret

[afbeelding]

Laatste film van Tarkovsky over het maken van een ultiem offer voor je dierbaren ten koste van jezelf.
Begin en eindstuk zijn typisch Tarkovsky, maar het grote middengedeelte van de film is vooral Bergman-achtig, wat betreft de uitwerking van de gedachtengangen en drijfveren van de hoofdrolspelers.

Traag en weinig toegankelijk, maar achteraf toch de moeite waard.
Ik heb 'm ook gezien, vorig jaar ofzo, en kan me er werkelijk niks meer van herinneren...
Sheridana +1
pi_40773828
Mary Poppins

Tja, ik had verder niets te doen. Behalve bankhangen en ziek zijn
Hoewel de liedjes mij dan wel weer opvrolijkten
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2006 @ 21:15:46 #47
4571 Sokolsky
pi_40776328
Bakha satang (Peppermint Candy) (2000)

IJzersterk Koreaans drama over een man die in het begin van de film zelfmoord pleegt. In een Irréversible-achtige structuur duiken we in zijn verleden om de oorzaken hiervoor te achterhalen. De scènes worden steeds sterker naarmate de film vordert, en bij het eind bleef ik tamelijk verslagen achter. Naast de sterke cinematografie is ook de tour langs de donkere bladzijden uit de Koreaanse geschiedenis een reden om de film te gaan zien. Cijfer ligt tussen de 8,5 en de 9-.
Sheridana +1
pi_40776824
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:21 schreef pascalheister het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
ook weer opgezet en volledig van genoten.
de film heeft gewoon alles in zich, humor, drama, traagheid en actie. en ook de overacting door TM is magistraal.
pi_40776927
13 (TZAMETI)

Owkeeeeeeeeeeej........ Nachtmerrieachtig, compromisloos overdonderend debuut van een moedige regisseur.

Ik plaats geen link om spoilers te voorkomen en ik raad aan om ook geen review te zoeken maar deze film te checken. Aangezien de poster veel verraad over de film ook geen poster.

Screenshotje kan nog net

9.5

pi_40779488
The Scarlet Empress

Stijlvolle film, gevuld met de nodige (seksuele) humor en leuke dialogen, De bizarre locatie's en opvallende kledij zijn allemaal prachtig in beeld gebracht. Met Marlene Ditrich natuurlijk in het middelpunt.

zondag 13 augustus 2006 @ 23:23:36 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40781709
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:15 schreef Sokolsky het volgende:
Bakha satang (Peppermint Candy) (2000)

[afbeelding]

IJzersterk Koreaans drama over een man die in het begin van de film zelfmoord pleegt. In een Irréversible-achtige structuur duiken we in zijn verleden om de oorzaken hiervoor te achterhalen. De scènes worden steeds sterker naarmate de film vordert, en bij het eind bleef ik tamelijk verslagen achter. Naast de sterke cinematografie is ook de tour langs de donkere bladzijden uit de Koreaanse geschiedenis een reden om de film te gaan zien. Cijfer ligt tussen de 8,5 en de 9-.
Oasis al gezien? Is van dezelfde regisseur met dezelfde acteur en actrice. En imo net beter.
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2006 @ 23:58:58 #52
4571 Sokolsky
pi_40782866
Oasis gezien, is niet mijn ding. Plaatsvervangende schaamte enzo.

Verder natuurlijk ook totaal onvergelijkbaar. Het thema van het terugkijken op een leven wat misgelopen is is denk ik mijn favoriete filmthema, zie ook mijn toplijst.
Sheridana +1
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:39:10 #53
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_40784170
Doodeind:
Het heeft potentie. De sfx zijn tof, het camerawerk ook.
Alleen de verhaalstructuur stond me totaal niet aan, de flashbacks aan het begin proberen je gelijk emotioneel te hechten aan de karakters wat echt niet lukt.
Ook ergerde ik me rot aan die negert uit GTST die ècht niet acteren kan. Victoria, Anniek en de rest zijn redelijk overtuigend. Het verhaal is wel okay incl einde maar wederom doet de structuur de film geen goed doordat er weinig spanning inzit.
Ik geef m 2 sterren, geen 4 zoals sommige media.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:46:46 #54
45532 ziggyziggyziggy
pi_40784392
La Cité des Enfants Perdus
Bizar, surrealistisch en prachtig vormgegeven. Het verhaal vond ik dan weer wat minder en hier en daar verwarrend.

Fargo
Eindelijk weer eens een film uit de IMDb Top 250 gezien en deze verdient dat predikaat ook. Heerlijk offbeat en sterke acteerprestaties rond een net-niet standaard plot. De houtversnipperaar maakte het natuurlijk af.
  maandag 14 augustus 2006 @ 02:05:13 #55
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40786078

De alien Klaatu en zijn machtige robot landen hun ruimteschip op de Aarde tijdens de koude oorlog. Ze brengen een belangrijke boodschap voor de planeet, welke Klaatu door wil geven aan de leiders van alle naties. Aangezien de communicatie nogal lastig blijkt te zijn besluit Klaatu tot een alternatieve aanpak over te gaan.
9/10
pi_40786245
Evil Dead 3: Army of Darkness
just because you're hung like a moose doesn't mean you have to do porn.
pi_40786272
ILYA MUROMETS

THE SWORD AND THE DRAGON

Schitterende Russische fantasy met grandioze sets, mooie kastelen en uitgebreide landschappen. De film is mischien wat aan de trage kant, maar dat hindert niet omdat de art-direction prima in orde is. De charme van de film is dat het vreselijk probeert maar faalt, wat leid tot lachsalvo's bij de kijker

Vreselijk genoten van de grandioze veldslagen a la THE LORD OF THE RINGS met monsters e.d

Die finale met de draak is geweldig!
quote:
This was the first Soviet wide-screen motion picture. Participating in the shooting were 106,000 soldiers-extras and 11,000 horses – the record numbers in the history of world cinema (as documented in Patrick Robertson’s “The New Guinness Book of Movie Records”, published in 1993).

[ Bericht 20% gewijzigd door kinky_queen op 14-08-2006 02:30:07 ]
pi_40792126
MAD RON'S PREVUES FROM HELL

Een trailertape die aan elkaar geluld wordt door een buikspreker met een zombie op schoot.

In een bioscoop die vol zit met zombies worden trailers gedraaid van vooral veel grindhouse flicks uit de jaren '70 zoals THREE ON A MEATHOOK, I DRINK YOUR BLOOD, I DISMEMBER MAMA en de niet te missen THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE. Ik denk dat er een hoop kijkplezier voor mij is weggenomen doordat ik de meeste films al gezien had

Redelijk als je het melige gelul van die buikspreker kan uitstaan

† In Memoriam † maandag 14 augustus 2006 @ 14:48:36 #59
4571 Sokolsky
pi_40795029
Nog een paar Koreaanse filmpjes gezien, trouwens. Suchwiin Bulmyeong is een vroege Ki-duk Kim die gaat over een plattelandsgemeenschap en hun littekens uit de oorlog. Vrij gewelddadig, vrij depressief ook, maar wel interessante personages. Cameravoering is nog niet zo briljant als in zijn latere films. Ruime zeven. Saekjeuk Shigong is vooral flauw, en de genretwist verandert daar niet veel aan. Vijf. Dalkomhang Insaeng gaat over wraak in het gangsterwereldje; érg mooi geschoten, zeg maar een Parkverhaal in een Finchersetting met Wooscènes. Alleen ben ik niet zo'n fan van Woo en is het plot niet zo origineel en speels als die van Park. Daarom blijft 'ie op een zeven-plus steken, maar voor genreliefhebbers zeker een aanrader. Tellmisseomding tenslotte is een whodunnit met slashertrekjes, zeg maar het genre van Se7en. Ondanks behoorlijk acteerwerk van het Palwolui Christmas-duo Suk-kyu Han en Eun-ha Shim en aardige beelden en muziek gaat de film het eerste driekwart eigenlijk wat te traag. Dan bedenkt de regisseur zich ineens dat 'ie nog het plot en de bijbehorende twists moest behandelen en schakelt over op turbotempo. Dat plot is uiteindelijk heel aardig, maar het had wat evenwichtiger gekund. Zeveneneenhalf.
Sheridana +1
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:30:24 #60
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40797905
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond 't maar een clowneske film. Nauwelijks actie, alleen maar wat semilollige onzin.
dude, you need yourself checked out

Gisteren:

Matilda
Blijft een toffe, fantasie volle film van en met Danny De Vito. Lekker overdreven karakters, toffe effecten en een verhaal dat met veel humor wordt gebracht.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Vandaag:
Bad Boys 2
Lang niet zo slecht als dat ik `m me herinner. Ok, hij haalt het niet bij het eerste deel maar hij vermaakt zeker wel met z`n over the top met z`n auto achtervolgingen. Smith en Lawrence vormen nog steeds een cool en grappig duo maar zijn niet zo op dreef als `t eerste deel. Uiteraard zijn de vele explosies ook weer aanwezig.
Vermakelijk voor op een regenachtige middag

IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 14-08-2006 20:25:27 ]
pi_40798062
BELA LUGOSI MEETS A BROOKLYN GORILLA

THE BOYS FROM BROOKLYN/THE MONSTER MEETS THE GORILLA

Dodelijk irritante horror/comedy (tis het alleen allebei niet) over 2 druiloren op een eiland of zo met die grietjes met die bloemenkransen om hun nek, en Lugosi (die zich duidelijk afvraagt hoe hij in godsnaam in zo'n draak terecht is gekomen, al zou het voor hem nóg slechter worden) als mad scientist die al jaren aan een experiment bezig is, en een ontsnapte gorilla

Als het je wat lijkt, mijn zege heb je

maandag 14 augustus 2006 @ 16:43:38 #62
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40798443
KQ: je avatar doet t trouwens niet
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:54:38 #63
67640 SaintOfKillers
pi_40798878
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:43 schreef Timo20 het volgende:
KQ: je avatar doet t trouwens niet
Moet jij net zeggen met je gele kikker .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:56:35 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40798966
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Moet jij net zeggen met je gele kikker .
? is m`n avatar ook een gele kikker? hier zie ik Sam Jackson met een slang
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:50 #65
67640 SaintOfKillers
pi_40799165
Ik zag al meer dan een week een gele kikker.
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:05:20 #66
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40799375
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zag al meer dan een week een gele kikker.
niet dat je `t ook ff zegt ofzo

ik zag `m namelijk gewoon
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:06:54 #67
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40799442
Over the hedge
Ik had me er heel weinig van voorgesteld. Ik bedoel, voor een Disney ga ik al niet eens meer naar de bios, laat staan voor een slap aftreksel. En na het ronduit belabberde Madagascar had ik het helemaal gehad met animatie uit de Dreamworks-koker. Toch heb ik me met de belofte van aansluitend zuipen laten overhalen tot bioscoopbezoek. En het is me allebei goed bevallen.
Goeie grappen, uitstekende animatie en veel actie, waaronder een spectaculaire, Toy Story-achtige luchtreis, maakten dat Over the hedge mijn verwachtingen ruimschoots overtrof. Een 7,5.

Just like heaven
Vlekkeloos uitgevoerde romcom met Reese Witherspoon en een gozer. Ook een 7,5.
pi_40799573
Platoon 7,5/10
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:23:22 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40800055
Oogst van dit weekend:

Dude, Where's My Car? (2000)
Het begint als een leuke stonerkomedie, maar al snel ontspoort de film totaal tot in het absurde. En wordt de film slechter en slechter. En daar is maar één reden voor imo, namelijk dat de schrijvers geen normaal goed leuk verhaal konden verzinnen.
cijfer: 3

Grandma's Boy (2006)
Alex is een man van 36, die als baan de nieuwste videogames test. En verder niet veel meer doet dan blowen ,videogames spelen en andere dingen die normaal voorbehouden zijn voor college-studenten. Op een dag wordt hij zijn huis uitgekickt en moet hij op zoek naar nieuwe woonruimte. Wegens nood besluit hij bij oma en haar huisgenoten in te trekken. Ondertussen wordt op werk een vrouw (gespeeld door de schattige Linda Cardellini) aangesteld die ervoor moet zorgen dat het nieuwe hitspel op tijd af en getest is.
De film zit met leuke goede grappen. Zeker als je een beetje geeky bent en van videogames e.d. houdt. Maar toch hiel ik ook de hele film het gevoel dat je naar een 36-jarige die zich gedraagt als een college-student. Er zijn films (Old School, 40 Year Old Virgin) waarin dit beter en realistischer is weer gegeven. Maar ondanks dat toch een aanrader voor mensen die van dit soort films houden.
cijfer: 7

Dead Man's Shoes (2004)
Een heel erg realistische wraak film over een Engelse soldaat die terugkeert naar zijn dorp om daar wraak te nemen op een aantal drugsdealers die tijdens zijn afwezigheid zijn achterlijke broertje hebben lopen pesten. De film is erg realistisch. Wie een actie film verwacht, moet deze film overslaan. Wie een realistische film wil over hoe iemand totaal los van de maatschappij staat en tot afschuwelijke wraakdaden overgaat moet deze film kijken. Paddy Considine speelt heel sterk in de film. Zijn ingehouden agressie en razernij straalt van het scherm alsof hij elk moment kan ontploffen en als kijker wordt je bijna bang voor dat moment.
cijfer: 7.5

Imagine Me & You (2005)
Op dag dat Rachel (Piper Perabo) met Heck (Matthew Goode) gaat trouwen gebeurt er iets van ze niet had verwacht. Ze wordt verliefd op de vrouw van de bloemen, Luce (Lena Headey). Maar dat kan toch niet ze is toch gelukkig met Heck, de man van haar leven, waar ze al zo veel jaren gelukkig bij is. En liefde op het eerste gezicht dat bestaat toch niet en is iets voor sprookjes? Maar wat is dan dat rare gevoel en verlangen wat ze voelt. Ondertusen vraagt Heck zich af wat er aan de hand is met hun relatie. Dat zijn de vragen die centraal staan in deze romcom.
Dit is één van de betere romcoms die ik ken. De karakters zijn zeer goed uitgediept en maken een goede karakterontwikkeling door. Piper en Matthew doen het beide goed. Maar de echte ster van de film is de lieftallige, zeer zeer knappe Lena Headey.

Failure to Launch (2006)
Deze film verraste me positief. Het is niet het beste in zijn soort, maar leuk genoeg voor 90 minuutjes. Matthew McConaughey speelt een man in zijn 30er jaren, die nog bij zijn ouders woont. (Ja dat is volgens mij de nieuwste rage in romcom land) Omdat zijn ouders toch echt eens van hem af willen huren ze Sarah Jessica Parker in, die gespecialiseerd is in het verleiden van thuiswonenende mannen en ze uit het ouderlijk huis te lokken.
Sa ah Jessica Parke is het allergrootste minpunt. Wat een irritant, kijk mij belangrijk doen want ik speelde in Sex and the City wijf is dat toch. Maar afgezien daarvan, is de film vermakelijk genoeg. Vooral de ouders gespeeld Kathy Bates en Terry Bradshaw hebben hun momenten, alsmede natuurlijk de onvermijdelijke comicrelief vrienden van hem en rare huisgenote van haar. Matthew McConaughey is ondertussen hard op weg om de tweede Hugh Grant te worden.
O'ja de film heeft ook nog een leuke minirolletje voor Rob Corddry.
cijfer: 6.5

16 Blocks (2006)
Detective Jack Mosley (Bruce Willis) moet aan het einde van een lange zware dag nog even snel één simpel klusje doen. Hij moet een getuige even naar het gerechtshof enkele blokken verder op brengen. Maar natuurlijk blijkt dat toch niet zo makkelijk te zijn als hij dacht. (Anders hielden we geen film over.)
De film laat zien dat je met een simpel verhaal toch een degelijke spannende actie film kan maken. Bruce Willis valt op doordat hij nu eens een keer een loser-cop met een drankprobleem speelt ipv de typische Bruce Willis met kaal hoofd rollen.

Whole New Thing (2005)
Een realistisch coming-of-age film over Emerson is een jongen van 13 die zijn hele leven thuisgeschoold is door zijn ouders die ergens in een hutje in afzondering leven. Om dat het beter is voor zijn sociale ontwikkeling besluiten ze hem toch maar eens naar een echte school te sturen. Daar raakt Emerson steeds beter en verder bevriend met zijn Engels leraar.

Fetching Cody (2005)
Art (Jay Baruchel) en Cody (Sarah Lind) zijn twee kinderen die ergens in een kansloze achterwijk leven, spuiten, dealen en zichzelf prostitutiëren. Het enige wat ze op de been houdt is de liefde voor elkaar. Op een dag beland Cody in een coma na een OD. Art komt toevallig via een zwerver in het bezit van een tijdmachine. En besluit terug tijd te reizen in de tijd om Cody's leven in het juiste spoor te zetten voordat ze naar uit school stapte en een junkie werd, zodat ze nooit ziek wordt. Dat is niet zo makkelijk als hij dacht.
Ik kom er niet aan om deze film niet te vergelijken met The Butterfly Effect en Donnie Darko, aangezien de films zo gelijk van thema en opzet zijn. En al is dit imo duidelijk de minste van de drie. Is het nog steeds een goede film. De grappen zijn goed. De acteerprestatie van Jay Baruchel erg sterk.
cijfer: 8

Suchwiin bulmyeong (Address Unknown) (2001)
Film van Ki-duk Kim over een gemeenschap vlak bij een Amerikaanse militaire basis, die op één of andere manier invloed heeft in hun levens. Ki-duk Kim richt zich in deze film voor het eerst op een groep karakters ipv 2 karakters, zoals altijd. En slaagt daar goed in. Zo is er een meisje dat aan één oog gewond is en een relatie begint met een Amerikaanse soldaat die voor haar operatie betaald. Verder is er een vrouw die de Amerikaanse man van haar achterlijke zoon probeert te achterhalen. En nog veel meer plot dat te lang is om hier te vertellen.
De film heeft behalve dat het zich dit keer op meerdere karakters richt duidelijk het Ki-duk Kim gevoel. Het is rustig. Bevat enkele geweldadige gruwelijke scené's. Al is het verre van de beste van hem, is een slechte Ki-duk Kim (bijna) altijd nog steeds erg goed.

Why We Fight (2005)
Documentaire over waarom Amerika de oorlog in Irak is begonnen en het antwoord probeert te vinden in Eisenhowers waarschuwing tegen het militair-industrieel complex. En al ben ik het op inhoud redelijk met deze documentaire eens. (En ik baseer me daarbij op meer dan deze docu alleen.) Vind ik toch dat de docu als docu de grond een beetje misslaat. De hele docu blijft het gevoel dat de makers een hypothese hebben gesteld, daar zelf hun antwoord op klaar hebben. En de rest van de docu vullen met beelden en bewijzen die dat antwoord op de hypothese bevestigen. Enige ruimte voor serieuze tegenargumenten wordt er niet geboden. En dat blijft altijd een zwakte als documentaire maker of ik het nu er mee eens ben of niet.

Chat gim (Seven Swords) (2005)
Bijna even goed als zijn bijna naamgenoot.

Haha grapje. Verre van zelfs. Dit is één van de minste wuxia films die ik heb gezien. De film is redelijk op zijn beste momenten.
cijfer: 5.5

The Browning Version (1994)
Ijzersterk drama over een leraar van Grieks en Latijn op een jongens kotsschool, die om gezondheid redenen moet stoppen. Op de eerste dagen van het nieuwe semester als hij afscheid moet nemen, moet hij leren omgaan met zijn mislukte leven. Hij wordt gehaat door zijn leerlingen, die hem de Hitler van de derde klas noemen. Zijn vrouw gaat vreemd. Alleen een klein gebaar maakt alles goed.
Ik heb altijd een speciaal zwak voor kostschool films. Er is iets aan die tijdloze onverandbare ruimte die er imo altijd voor een goede film zorgen. Albert Finney speelt de rol van zijn leven. Op het einde rolde de tranen over mijn wangen.
cijfer: 8.5

Little Manhattan (2005)
Weer een romcom. Maar dit keer niet over volwassenen. Nee deze romcom gaat over een 10-jarige jongentje en de eerste liefde van zijn leven, Rosemary. En alle onzekerheden die daarbij horen. Want meisjes zijn toch stom en helemaal niet schattig. En dat rare gevoel wat is dat. Maar vergis je niet. Dit is zeker geen kinderfilm. De film heeft een heel erg cynische voice-over. En is duidelijk bedoelt om ons volwassenen dat moment van onze eerste liefde te doen herleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 14-08-2006 17:37:18 ]
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:28:54 #70
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_40800194
Lonewolf, check de spelling van het woord 'kostschool' even.
pi_40800816
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Oogst van dit weekend:
nog wel geslapen
  † In Memoriam † maandag 14 augustus 2006 @ 19:12:40 #72
4571 Sokolsky
pi_40803376
Daisy (2006)

Nederland is erg mooi, als je het maar door Koreanen laat filmen en Ji-hyun Jun er doorheen laat huppelen. Film is een beetje traag en een beetje zoet, maar ik bleef constant geboeid. Wel probeert de film enkele moderne Koreaanse truukjes uit te halen, die niet echt nodig zijn. Mooie muziek, dat dan weer wel. Ik vind 't wel een 8 waard. Regisseur is trouwens van Internal Affairs en schrijver van My Sassy Girl. En wat is dit een warrig verhaaltje geworden... ach, het zij zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sokolsky op 14-08-2006 19:18:03 ]
Sheridana +1
pi_40803709
Key Largo

Noir klassieker, die ik toch echt niet typsich noir vind. Naar het einde toe zou ik er zelfs een andere (sub-)genre aan toekennen, maar dan zou ik tamelijk spoilen ben ik bang.
Heb ik trouwens al ooit gezegd dat Bogart de mèn is? EGR is dat ook namelijk....de mèn. Twee mèèènnen dus in deze dijk van een film (insider grapje).
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:35:55 #74
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40811112
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:51 schreef pascalheister het volgende:

[..]

nog wel geslapen
Ja wel hoor. En goed ook. Maar verder niet veel meer gedaan dan film kijken en ondertussen wat eten. En een keertje douchen. Relaxed zo'n weekendje zonder huisgenoten.
pi_40813103
Shaun of the Dead (2004)
Briljant uiteraard.

Silent Hill (2006)
De trailer was veelbelovend, maar ik had geen idee wat ik kon verwachten. De film zet gelijk in het begin een creepy sfeertje neer, maar dat wordt nog een stukje heftiger waarneer 'Silent Hill' wordt bereikt. Daar breekt de hel los, letterlijk. Vooral de suspense was erg goed, zeker wanneer er weer eens een monster te voorschijn kwam, die er overigens zeer goed uitzagen. Het niveau blijft erg sterk tot en met het einde, hoewel het einde een beetje vaag is. Zeer goede game-verfilming.
pi_40814561
SID & NANCY

De tering. Wat een film...

Met wat mij betreft dé akteerprestatie van de jaren '80 van Oldman
pi_40816827
Wo de fu qin mu qin (aka The Road Home) (1999, China)
Wanneer zijn vader overlijdt, keert Luo Yusheng terug naar zijn geboortedorp voor de begrafenis. Zijn vader blijkt echter buiten het dorp te zijn overleden en zijn moeder staat erop dat haar man op traditionele wijze terug naar het dorp wordt gedragen. Hierdoor blikt Luo terug op de wijze waarop zijn ouders elkaar hebben ontmoet. Een Chinese film in de traditie zoals ik die voornamelijk vanuit Korea ken; een verhaam met simpele opzet, maar oprecht en mooi uitgewerkt. Alleen had ik een beetje moeite om sympathie op te brengen voor de beide hoofdrolspelers. De kant van de man wordt te weinig belicht en de vrouw is mij af en toe een beetje te wanhopig, waardoor de oprechtheid een beetje verloren gaat. En dat is best jammer, want het verhaal en de uitwerking op zich is best goed.

V for Vendetta (2005, USA/Germany)
In een onderdrukte samenleving stapt ineens een revolutionist naar voren, genaamd V. Een jonge vrouw (Natalie Portman) is in eerste instantie onschuldig voorbijganger, maar raakt steeds meer betrokken bij de plannen van V. Een goede film, maar ik had wel iets meer verwacht na het lofzang wat ik alom hoorde en las. Maar misschien waren mijn verwachtingen daarom ook iets te hoog gespannen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_40817677
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
Eigenlijk zag ik per toeval dat deze film vanavond uitgezonden werd op RTL7, maar ik wist wel dat dit een klassieker was. Blijkbaar heeft deze film ook nog eens in een jaar alle vijf belangrijkste oscars gewonnen, wat slechts twee andere films ook hebben gepresteerd. In ieder geval vond ik het een erg goede film: een mooi verhaal met uitstekend acteerwerk. Ik ben blij dat ik hem alsnog gezien heb, de film is al meer dan 30 jaar oud, maar blijft nog steeds heel erg goed in mijn ogen
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:36:29 #79
52357 Lambiekje
pi_40821788
Feed (2005)
Australische pornopolitieagent komt een Fatwoman fetish freak tegen op het internet. En gaat op onderzoek uit. Deze freak heeft een webcam website waar je vrouwen meer dan 300kg kan bewonderen. Hij houdt ze vast een voert ze gewoon pure vet via een slang in. En laat ze honderden donuts schranzen. Z'n beweegredenen vrouwen zijn zo mooier. Ja vast!!.

Van deze film krijg je nachtmerries, wat een lelijkheid.

cijfer 5.5 / imdb 5.8
pi_40823793
LA MORTE HA SORRISO ALL'ASSASSINO

DEATH SMILED AT MURDER/SETTE STRANI CADAVERI

Onduidelijke film van Joe D'Amato die wat leent van Frankenstein en E.A. Poe en zich ophoud tussen giallo en een zombiefilm. De muziek is aardig maar het geheel komt niet overtuigend uit de verf
pi_40824204
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

Vorige jaar had ik deze film voor het laatst gezien, dus het was wel weer eens tijd om hem nogmaals te bekijken, en RTL 7 bood de gelegenheid hiervoor. Het blijft een van mijn favoriete films, het is een combinatie van een meeslepend verhaal en zeer goed acteerwerk. De film verveelt nooit, en is dan ook een echte klassieker. Een van de beste films ooit gemaakt.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:40:42 #82
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40826029
Silent Hill (Christophe Gans, 2006)
Prima horrorfilm. Binnen no time zijn we in Silent Hill beland en vanaf dat moment verliest de film z'n vaart ook nooit. Heerlijke sfeer, intrigerende opbouw van het verhaal en een prima einde maken het tot één van de betere horrorfilms van de laatste tijd. Het was ook een verademing om weer eens een horrorfilm te zien zonder clichematige schrikeffecten. Alleen vond ik de politieagente een enigszins overbodig en matige personage. ***½

The Ninth Configuration (William Peter Blatty, 1980)
Apart, dat is nog wel de beste omschrijving voor deze cultfilm. Van de schrijver van The Exorcist en door hem ook ooit de enige echte sequel op die film genoemd. Het heeft weinig te maken met die film echter alleen zou de astronaut uit deze film dezelfde zijn die Regan waarschuwt in The Exorcist. De film is misschien nog wel het best te omschrijven als een kruising tussen One Flew over the Cuckoo's Nest en Catch-22. Apart. ***½
pi_40826140
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:40 schreef Gorro het volgende:
Het was ook een verademing om weer eens een horrorfilm te zien zonder clichematige schrikeffecten.
Er zijn er wel meerdere maar die komen niet zo commercieel uit, maar idd die clichématige geluids en schrikeffecten... je wordt er naar van
pi_40827570
L.I.E. Long Island Expressway
Goede film
l'ivresse du pouvoir
Mwaaah, ik kijk graag naar Isabelle Huppert, maar ik vond dit geen bijster interessante film.
One flew over the cuckoo's nest
Ik kon me niet meer herinneren dat ie ook zo grappig was. Vooral de nare scenes waren blijven hangen. Blijft een topfilm.
A spoonful of sugar...
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:32:02 #85
4571 Sokolsky
pi_40827686
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:40 schreef Gorro het volgende:
Het was ook een verademing om weer eens een horrorfilm te zien zonder clichematige schrikeffecten.
Ah, dan moet ik 'm ook gaan kijken, dit vind ik de grootste afknapper op de moderne horror.

Zelf weer wat Koreaans spul gezien:

Nae yeojachingureul sogae habnida (Windstruck) (2004)

Van de regisseur en met de hoofdrolspeler van My Sassy Girl, maar dit is een slap aftreksel. Een paar leuke scènes, maar ook een aantal tamelijk flauwe. De sentimentele scènes worden net wat te lang aangehouden en de muziekkeuze is hier en daar vreselijk misplaatst. Het plot was ook lang niet zo ingenieus als bij de illustere voorganger. Mager zesje.

...ing (2003)

Deze is een heel stuk geslaagder. Een oprecht romantisch drama, waarin Liefde (in alle verschijningsvormen) het hoofdthema is. Sterk acteerwerk van de drie hoofdrolspelers (met name de ervaren actrice Mi-suk Lee vond ik indruk maken), mooie muziek en over de cinematografie hoef ik bij Koreaanse films niets meer te vertellen. Prachtig einde ook. Past mooi in het rijtje van Palwolui Christmas en A Moment to Remember, en krijgt dus net als die films een ruime 8.
Sheridana +1
pi_40830410
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:36 schreef Lambiekje het volgende:
Feed (2005)
Australische pornopolitieagent komt een Fatwoman fetish freak tegen op het internet. En gaat op onderzoek uit. Deze freak heeft een webcam website waar je vrouwen meer dan 300kg kan bewonderen. Hij houdt ze vast een voert ze gewoon pure vet via een slang in. En laat ze honderden donuts schranzen. Z'n beweegredenen vrouwen zijn zo mooier. Ja vast!!.

Van deze film krijg je nachtmerries, wat een lelijkheid.

cijfer 5.5 / imdb 5.8
Het einde was wel briljant, alleen daarom al was ik blij 'm af gekeken te hebben.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:33:34 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40831309
Everything You Want (2005)
De film is hartstikke voolspelbaar, de grappen uiterst matig, de "plottwist" zie je al na 5 minuten aankomen, maar dankzij de verschrikkelijke cute Shiri Appleby heb ik me geen seconde verveelt.
Shiri Appleby : 9
film: 6.5

Poseidon (2006)
Ik vraag me echt af wat Wolfgang Petersen denkt 's avonds voor het slapen gaan. Spookt dan door zijn hoofd waar het verkeerd is gegaan? Hoe het kan dat hij, die ooit een meesterwerk als Das Boot maakte, tegenwoordig derderangs troep als Poseidon en Troy aflevert?
cijfer: 4

Breakfast on Pluto (2005)
Aparte film over een transsexueel die opgroeit in het turmelente geweldadige Ierland. En besluit dan om naar zijn moeder, die hem ooit te vondeling legde, op zoek te gaan in London. Waar hij van de ene situatie in de andere terecht komt.
De film is door de speciale onverschillige houding van Patrick (Patricia) 'Kitten' Braden erg luchtig, doch serieus. Cillian Murphy doet het uitstekend als Patrick (Patricia) 'Kitten' Braden.
cijfer: 8.5

Shall we dansu? (1996)
Erg leuke romcom over een serieuze saaie accountant, die gegrepen wordt door een vrouw die hij elke dag voor een raam van een dansschool ziet staan. Hij besluit om dansles te nemen. Wat in Japan een sociaal taboe is.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:46:37 #88
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40831633
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Poseidon (2006)
Ik vraag me echt af wat Wolfgang Petersen denkt 's avonds voor het slapen gaan. Spookt dan door zijn hoofd waar het verkeerd is gegaan? Hoe het kan dat hij, die ooit een meesterwerk als Das Boot maakte, tegenwoordig derderangs troep als Poseidon en Troy aflevert?
cijfer: 4
Ik vind dat je wat overdrijft. Natuurlijk is deze film overbodig, maar zo slecht is deze film nou ook weer niet. Het kijkt toch lekker weg?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:56:28 #89
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40831926
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:46 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vind dat je wat overdrijft. Natuurlijk is deze film overbodig, maar zo slecht is deze film nou ook weer niet. Het kijkt toch lekker weg?
Zelfs dat niet. Ik zat me de hele film alleen maar te ergeren. Alleen de hoop dat er misschien nog iets gaaf en schokkends ging gebeuren zorgde ervoor dat ik hem niet afzette.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:51:32 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40842259
Vandaag:

Pitch Black
Vermakelijk sci-fi avontuur met een verhaal dat opzich origineel is maar ten onder gaat aan de cliche matige slasher uitwerking en ditto personages. Gelukkig ziet de film er wel verzorgd uit met coole effecten en veelvuldig gebruik van kleuren filters.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Short Cuts
Het is duidelijk waar films als Amores Perros en vooral Crash hun inspiratie vandaan halen. Alleen doen ze `t bij lange na niet zo goed als in Short Cuts. Alle losse verhalen op zich zelf zijn interessant en als 1 groot verhaal zijn ze zo mogelijk nog interessanter. De film heeft alles: drama, humor, liefdes perkiekelen en zelfs de nodige tranen trekkende momenten. De personages zijn "echte" mensen en geen helden achtige types, wat natuurlijk wel helpt bij het realiteits gevoel. Ze maken dingen mee die iedereen van ons zou kunnen mee maken, waardoor je je wat makkelijker met ze kunt identificeren.
De all star cast zet stuk voor stuk geweldige prestaties neer, met Tim Robbins en Andie McDowell voorop.
De soundtrack is geweldig, zowel de gezongen tracks als de instrumentale. Altman`s toelichting hierover is te zien in het gesprek op de extra`s disc van Tim Robbins met Altman. Erg interessant, maar eigenlijk te kort
Een ronduit briljante film die met z`n ruim 3 uur wel lang lijkt maar laat je daar niet door afschrikken: hij is voorbij voor je er erg in hebt.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_40842557
TROG

Zeer zeldzaam filmpje die al een tijdje op mijn wislist stond

Joan Crawford is een wetenschapster die een man onderzoekt die een gorillamasker op zijn kop geplakt heeft gekregen van filmmakers die geld wilden verdienen. Nou dat is niet gelukt.

Ik heb hem nu eindelijk gezien en het was precies wat ik had verwacht. Best geestig af en toe, maar niet om over de volle lengte te kunnen boeien

dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:06:28 #92
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40842850

Film over Jake La Motta die terugkijkt op zijn carrière. In 1941 wilde hij meer bereiken en zich voorbereiden op zwaargewicht boksen. Hij stond bekend als een bokser die ongelofelijk geweldadig was en daarom ook niet te stoppen was in de ring. Hij was dat ook buiten de ring: zo sloeg hij zijn vrouw en zijn broer
Zovaak gezien blijft een top film
9.5/10
pi_40844323
The Seventh Seal
Ik zag parallellen met Tarkovsky's Stalker qua thema, maar TSS blijft wel een stuk toegankelijker. En laat de geringe uitdaging nu net de reden zijn waarom ik vind dat TSS in Stalker zijn meerdere zou moeten erkennen, wanneer je de twee films tegenover elkaar zou zetten.
Neemt niet weg dat ik TSS met name door het einde ontzettend goed vond.
pi_40844868
Partie de campagne

hele leuke korte renoir.
goed verhaal van GDM natuurlijk

Baisers volés

alleraardigste film, maar wat FT er mee wil zeggen weet ik niet.
wat hij met de persoon antoine wil ook niet. plotse functiewisselingen. apart.
maar leuk
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:21:07 #95
4571 Sokolsky
pi_40845670
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:00 schreef dolle_hond het volgende:
Partie de campagne

hele leuke korte renoir.
goed verhaal van GDM natuurlijk
Sheridana +1
pi_40848543
FEED
quote:
'Feeders' being those who 'get off' on housing (what is virtually willing imprisonment) and over-feeding women for their own sexual stimulation. 'Gainers' are the women who seem to willingly succumb to this bizarre treatment. While confined to a bed, their 'captor' either funnels food directly down their throat or gleefully crams cheeseburgers into their mouth while masturbating.

Een cybercrime agent ontdekt een site waar 'grote' dames die niet van hun bed kunnen komen gevoerd worden door een fetisjist, en gaat op zoek naar de beste man

Ik heb werkelijk vol afgrijsen en verbijstering naar dit smerige en boeiende filmpie zitten kijken. Vreemd dat ik begon te kokhalzen en op het puntje van mijn stoel zat om nix te missen.

Een meesterwerk of een stukje schaamteloos grand guignol

Ik ga ff een luchtje scheppen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:24:57 #97
862 Arcee
Look closer
pi_40848768
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:51 schreef Timo20 het volgende:
Short Cuts
Het is duidelijk waar films als Amores Perros en vooral Crash hun inspiratie vandaan halen. Alleen doen ze `t bij lange na niet zo goed als in Short Cuts.
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:30 schreef Timo20 het volgende:
dude, you need yourself checked out
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef Morrigun99 het volgende:
The Seventh Seal
Ik zag parallellen met Tarkovsky's Stalker qua thema, maar TSS blijft wel een stuk toegankelijker.
Dan wil ik niet weten hoe ontoegankelijk Stalker is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_40848836
Ik heb gister een sjieke film gezien. Geen idee meer hoe hij heette, maar er zat een helikopter in, schieten en een lekker wijf.

Dus dat was goed

=edit=
Ik zal ff imdb-en om te kijken welke het was; brb
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_40848935
Edison

Die was het; best vermakelijk. Lekker dom kijken zonder veel bij na te denken zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:55:05 #100
4571 Sokolsky
pi_40850127
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:24 schreef Arcee het volgende:

Dan wil ik niet weten hoe ontoegankelijk Stalker is.

Hoewel ik tot op de dag van vandaag niet begrijp waar Stalker nou over gaat zijn er wel een heleboel scènes blijven hangen. Waarderingscijfer groeit dan ook gestaag. Ooit nog maar eens kijken.
Sheridana +1
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:06:54 #101
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_40850636
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:26 schreef vosss het volgende:
Ik heb gister een sjieke film gezien. Geen idee meer hoe hij heette, maar er zat een helikopter in, schieten en een lekker wijf.
Afgelopen week ook zo'n film gezien.

Transporter 2

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_40854706
DUST DEVIL- THE FINAL CUT

Leuker dan ik me kon herinneren, deze speciale film. Vrij grafisch bij vlagen maar ook poetisch en haast western like. Niet je alledaagse slasher

Toch maar even weer gekeken met de komst van die 5-disc dvd set on the way. Heb besloten dat ik die ga bestellen

pi_40855196
Tarantula (Arnold, 1955). Die jaren ’50 sci-fi/monster films zijn vrijwel altijd vermakelijk en deze is geen uitzondering; Jack Arnold bewijst andermaal zichzelf prima thuis te voelen in het genre. Toch vond ik de film wat traag op gang komen, maar dit licht verteerbare filmpje verveelt feitelijk geen minuut.

Revolver (Ritchie, 2005). Jezus, wat een vreselijk stuk stront is dit. De eerdere films van Guy Ritchie vond ik nog best te pruimen, maar of mijn smaak is totaal veranderd of de man is het Oosten en het Zuiden kwijt. Visueel tenenkrommend ‘flitsend’, maar bovenal wordt het geheel met de minuut ridiculer als er allerlei bespottelijke filosofietjes op de kijker afgevuurd worden. Meneer Ritchie kan beter bij Madonna op de bank gaan zitten dan de hippe intellectueel uithangen.

Topaz (Hitchcock, 1962). Grappig genoeg ben ik het een keer eens met een user op IMDB: ‘Interesting but unsatisfying’. De film kent enkele prachtige scènes en Hitchcock gebruikt zijn close-ups weer als geen ander, maar het scenario is uiteindelijk te langdradig en naar het einde toe verzandt de film om als een nachtkaars uit te gaan.
pi_40857025
Wilderness (2006)

Horror/Thriller achtige film over een groep jeugdige criminelen uit een Youth Detention Center die naar een oud militair oefeneiland gaan van het Britse leger. Eenmaal daar zit er een 'jager' die ze graag te grazen neemt. Vette film toch wel in de trend van Dog Soldiers .
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:19:00 #105
52357 Lambiekje
pi_40858017
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
FEED
[..]

[afbeelding]

Een cybercrime agent ontdekt een site waar 'grote' dames die niet van hun bed kunnen komen gevoerd worden door een fetisjist, en gaat op zoek naar de beste man

Ik heb werkelijk vol afgrijsen en verbijstering naar dit smerige en boeiende filmpie zitten kijken. Vreemd dat ik begon te kokhalzen en op het puntje van mijn stoel zat om nix te missen.

Een meesterwerk of een stukje schaamteloos grand guignol

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga ff een luchtje scheppen
Grote bak popcorn erbij ... nee echt ik zat ook met kokhals neigingen te kijken ...brrrrr
pi_40859656
Twee films waar ik nog steeds verliefd op ben:
Mary Poppins en Beautiful thing

mean creek
Na Makaulay Culkin ( fijn dat die een tijdlang onzichtbaar was) en Kieran Culkin (mooie rollen als rebelse tiener) is nu deze telg uit het gezin aan het opgroeien: Rory Culkin. Ook deze broer kan aardig acteren in dit goed gespeelde, maar voorspelbare drama.
Nu nog even wachten op wat Christian, Quinn en Shane Culkin ons zullen brengen.
A spoonful of sugar...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:41:34 #107
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_40859887
Zaterdag naar Miami Vice geweest, (kut film)
wat?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:31:32 #108
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40861412
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

`t zal aan mij liggen, maar waarom een " "?? wat heeft `t 1 met `t andere te maken??
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:04:18 #109
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40866498
Step Up (Anne Fletcher, 2006)
Zo cliche als deze film zie je ze nauwelijks. Geen enkel sprankje van originaliteit. Maar toch maakt dat de film niet per se erg slecht. De film is wel degelijk gemaakt en de dansscenes zijn opzwepend. De mix van klassieke en moderne dans en muziek werkt wel. De film is ook nog best grappig af en toe. **½
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 augustus 2006 @ 14:12:31 #110
862 Arcee
Look closer
pi_40866774
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:31 schreef Timo20 het volgende:

[..]

`t zal aan mij liggen, maar waarom een " "?? wat heeft `t 1 met `t andere te maken??
Dat jij Amores Perros bij lange na niet zo goed vindt als Short Cuts. Of iig 't verweven van de verhaallijnen niet. Ik vind Amores Perros ge-ni-aal. Vandaar dus: dude, you need yourself checked out, om je eigen woorden maar 'es te gebruiken.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:01:57 #111
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40868667
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat jij Amores Perros bij lange na niet zo goed vindt als Short Cuts. Of iig 't verweven van de verhaallijnen niet. Ik vind Amores Perros ge-ni-aal. Vandaar dus: dude, you need yourself checked out, om je eigen woorden maar 'es te gebruiken.
ah op die toer
Amores Perros vond ik zeker goed, maar bij lange na niet zo goed als Short Cuts
pi_40870353
High Sierra (1941)
Humphrey Bogart speelt hierin de crimineel Roy Earle, die uit de gevangenis gehaalt wordt door een oude partner om een beroving te plegen. Voordat dit gebeurt ontmoet hij een paar mensen die een kleindochter hebben met een kreupele enkel/voet en omdat het een gewoon meisje is raakt hij verliefd op haar en betaald een operatie om haar voet weer te herstellen. Helaas gaat het niet op zijn manier omdat zij dat weer niet op hem is, dit is één voorbeeld van dingen die misgaan in de film voor Roy Earle. Uiteindelijk is Earle op de vlucht voor de politie en dat eindigd in de 'High Sierra'. Ik heb zeer genoten van de film, de film heeft een vlot tempo en laat je langzaam Roy Earle kennen, het verhaal nam voor mij toch wel verrassende wendingen, waardoor de film zeer goed is. Overigens nog een speciale melding voor de hond 'Pard' ik vond het erg leuk om die hond bezig te zien.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:03:47 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40870864
Duane Hopwood (2005)
Drama waarin Ross van zijn Ross imago probeert te komen. En daar wonderbaarlijk imo erg in slaagt.

Sabah (2005)
Verschrikkelijk politiek correcte film over een moslim vrouw die verliefd wordt op een autochtoon. Wat natuurlijk niet geaccepteerd kan worden door de familie. En het daarom in het geniep doet. Maar verder zit de film prima in elkaar. Al is bij sommige wel heel erg duidelijk dat Engels niet hun eerste taal is.

Candy (2006)
Standaard drugsverslaving film met twee geliefden die alleen voor elkaar en hun verslaving leven met standaardopbouw van verslaafd, afkicken, relapse etc.
cijfer:7

We Don't Live Here Anymore (2004)
Zeer degelijk drama over twee koppels, waarvan de ene man met de vrouw van de ander vreemd gaat. Mark Ruffalo, Laura Dern, Peter Krause en Naomi Watts leveren alle vier uitstekend werk af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-08-2006 16:09:36 ]
pi_40872311
The Invasion of Thunder Pagoda (Cohen, 1968). Jemig, wat een film weer zeg! Hoe dit te omschrijven? Als ‘Caligari’ op LSD wellicht? Of een kruising tussen ‘Flaming Creatures’ en ‘Lucifer Rising’? Zoiets. Tja, tegenstanders kunnen een film als deze erg gemakkelijk de grond in boren: zet een stel wazige figuren met uitzinnige kleding en schmink in een nog vreemdere ruimte met iets teveel LSD en laat ze over elkaar heen rollen, in de weer zijn met objecten en film het geheel met allerlei vreemdsoortige technieken. En als kers op de taart vergezellen we het geheel met merkwaardige acidrock in de trant van Amon Duul II, Hawkwind of Popul Vuh. Dat kan toch iedereen? Wellicht. Maar dat zijn dan dezelfde soort mensen die zeggen dat ze Nijntje gemakkelijk kunnen natekenen en die mensen neem ik niet graag serieus.

Wat nou verhaal, wie heeft dat nodig? Natuurlijk is dit duidelijk een film uit de psychedelische jaren ’60 en wellicht heeft het de tand des tijds niet doorstaan. Aan de andere kant blijft het een volstrekt unieke ervaring, een puur visuele filmervaring waarin je kunt verdwalen en verdwijnen. Ik mag het altijd wel, dit soort films.

pi_40872510
V for Vendetta

Wat een steengoede film Wist weinig van deze film en had er dus ook weinig verwachtingen van, maar echt een meeslepend verhaal en heerlijke sfeer.

[ Bericht 1% gewijzigd door devv05 op 16-08-2006 20:15:43 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:08:41 #116
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40872947

Zij werd in 1910 geboren in Rowena,Texas. In haar jeugd verhuisde ze naar West-Dallas. Ze komt aan de kost als dienster in een café, maar begint in 1931 haar carrière in de misdaad. Hij werkte zich op van kruimeldief tot overvaller. Toen hij de kassa van een benzinestation plunderde, werd hij echter gevat en veroordeeld tot twee jaar cel. In 1931 wordt hij wegens goed gedrag uit de gevangenis ontslagen. Zij heet Bonnie Parker, hij Clyde Barrow. Samen vormen ze het beruchte bankroversduo Bonnie en Clyde...
Eindscene blijft het mooiste

[ Bericht 0% gewijzigd door dvdfreak op 16-08-2006 17:19:26 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:12:32 #117
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_40878418
Doodeind
Ik weet het, ik moet geen Nederlandse films kijken.
Maar het was een horrorfilm dus daarom wilde ik hem nog wel een kans geven...

Het is een samenvoegsel van een flink aantal andere horrorfilms.
Blair Witch Project, Japanse horrors, The Evil Dead etc...
Alleen dan totaal niet spannend en erg traag. Tevens bestaan de "schrikeffecten" alleen maar uit harde geluiden, waar ik een hekel aan heb.

Het enige positieve wat ik over deze film kan zeggen zijn de goede make-up en sfx.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_40879303
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:12 schreef victorinox het volgende:
Doodeind
Ik weet het, ik moet geen Nederlandse films kijken.
Alsof alle Nederlandse films slecht zijn...

Step Up
Nu weet ik hoe Dante zich gevoeld heeft tijdens zijn grote depressie. Ook ik heb nu de Hel gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Morrigun99 op 16-08-2006 20:50:41 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:20:57 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40880925
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:37 schreef Morrigun99 het volgende:

Step Up
Nu weet ik hoe Dante zich gevoeld heeft tijdens zijn grote depressie. Ook ik heb nu de Hel gezien.
pi_40884144
Kika (Almodóvar, 1993). Met ‘Volver’’in aantocht maar een oude Almodóvar uit de kast getrokken en het is sowieso typisch Almodóvar materiaal, met de combinatie van flamboyante karakters, perverse seksualiteit en melodrama. Het is echter ook typisch ouder Almodóvar materiaal, want niet zo sterk als de meeste van zijn latere werken. Het hysterische van een ‘Mujeres al borde de un ataque de nervios’ wordt in ‘Kika’ gecombineerd met de verhaaltechnische gecompliceerdheid van een ‘La Mala Educacion’, zonder dat het niveau van die twee films gehaald wordt. Desalniettemin is het zeker een van Almodóvar’s betere werken uit zijn vroege periode met voldoende bijzondere momenten en zonder meer een van de meest hilarische verkrachtingsscènes uit de filmgeschiedenis.
pi_40884859
Dogville van Lars von Trier.

Ben er nog ontdaan van, deze gaat absoluut in mijn top 3 (met stip momenteel) en ik vind eigenlijk gewoon dat iedereen 'm moet zien.
Film duurt bijna 3 uur maar dat vliegt voorbij.

Hier hebben ze een mooie site van gemaakt http://www.dogvillemovie.com/ voor als je je echt niet kunt beheersen, maar ik raad je aan er eigenlijk niks over te lezen of zien, gewoon met een open mind gaan zitten en kijken.

Geniaal, verhaal, dialogen, spel (nicole Kidman kan écht iets), set, alles.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:47:20 #122
67640 SaintOfKillers
pi_40885029
Hij heeft ook een vervolg, oh zeer hooggeachte FA.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 augustus 2006 @ 22:58:41 #123
862 Arcee
Look closer
pi_40885615
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:43 schreef shmoopy het volgende:

Ben er nog ontdaan van, deze gaat absoluut in mijn top 3 (met stip momenteel) en ik vind eigenlijk gewoon dat iedereen 'm moet zien.
Film duurt bijna 3 uur maar dat vliegt voorbij.

Hier hebben ze een mooie site van gemaakt http://www.dogvillemovie.com/ voor als je je echt niet kunt beheersen, maar ik raad je aan er eigenlijk niks over te lezen of zien, gewoon met een open mind gaan zitten en kijken.

Geniaal, verhaal, dialogen, spel (nicole Kidman kan écht iets), set, alles.

Mag ik 't hier heul erg mee oneens zijn?

Ik heb 3 uur zitten wachten tot 't me eindelijk iets deed. Iets, gewoon iéts, maakt niet uit wat, maar 't kwam niet. 't Deed me niks, he-le-maal niks. Ik had net zo goed 3 uur naar een paraplubak kunnen staren, had ik toch nog een redelijke leuke avond gehad.

Oh, wacht, je was sarcastisch.

Toch?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:19:21 #124
67640 SaintOfKillers
pi_40886636
The Razor's Edge
Een kerel is verloofd met een snob en besluit dat hij eerst wat wil rondreizen voor hij trouwt, maar mevrouw wil vooral geld en kiest dan maar voor een ander. Deze film viel eigenlijk wat tegen, ik weet niet echt wat de bedoeling was van de film en ik zat te wachten op iets wat uiteindelijk niet kwam.

Wel leuk dat Gene Tierney en Anne Baxter meedoen en het is vooral die tweede die positief opviel, ze kreeg er dan ook zo'n gouden beeldje voor. De rest staat wat op automatische piloot te acteren, er was alleen nog een venijnige oom die ook wel af en toe leuk was.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 00:22:54 #125
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40889147
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik heb 3 uur zitten wachten tot 't me eindelijk iets deed. Iets, gewoon iéts, maakt niet uit wat, maar 't kwam niet. 't Deed me niks, he-le-maal niks. Ik had net zo goed 3 uur naar een paraplubak kunnen staren, had ik toch nog een redelijke leuke avond gehad.

Toch?
Ik vond het ook een vreselijk saaie, nare film, maar ik heb het idee dat we de enige zijn op Fok, Arcee.
pi_40889180
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vond het ook een vreselijk saaie, nare film, maar ik heb het idee dat we de enige zijn op Fok, Arcee.
Ik heb 'm na 1 minuut weer afgezet
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 00:25:45 #127
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40889257
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:23 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik heb 'm na 1 minuut weer afgezet
Ik zat in de bios met iemand die het wel een schitterende film vond, dus ik ben netjes blijven zitten.
pi_40889424
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog. Ik heb het een half uur vol weten te houden (leek wel 2 uur) en daarna kon ik het niet meer aan. Ik geef films altijd een kans maar dit hield ik niet meer.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 00:31:31 #129
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40889453
Dit topic voelt als een warm bad.
pi_40890299
Lords of dogtown (2005) , Cidade de Deus (2002) en
The Wind That Shakes the Barley (2006)

Ik heb geen zin om er een verhaaltje bij te schrijven
A spoonful of sugar...
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 00:58:53 #131
4571 Sokolsky
pi_40890359
Stelletje barbaren.
Sheridana +1
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 01:02:11 #132
4571 Sokolsky
pi_40890466
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:57 schreef Sasandra het volgende:
Lords of dogtown (2005) , Cidade de Deus (2002) en
The Wind That Shakes the Barley (2006)

Ik heb geen zin om er een verhaaltje bij te schrijven
Oh ja, zo kan het ook

Ik heb Chingoo, Hae anseon, Para daemun, Keulraesik en Holy Smoke gezien. Al die Koreanen waren zevens, de een wat ruimer dan de ander, vanwege prachtige soundtracks enzo. Die Australiër was niet wat. Kate kreeg wel een paar heel beroerde scènes ingefluisterd en wist daar ook niks van te maken; Keitel trekt 'm naar een nipte voldoende. Heel nipt.
Sheridana +1
pi_40890662
SNAKES ON A TRAIN

De titel en onderstaand plaatje, en dat was het wel zo'n beetje op één of twee stomme subplotjes na

Vooral saai

pi_40890715
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:25 schreef Mike het volgende:

Ik zat in de bios met iemand die het wel een schitterende film vond, dus ik ben netjes blijven zitten.
Jij wilde gewoon niet bij die griet weg volgens mij

Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 01:13:54 #135
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40890749
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:12 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Jij wilde gewoon niet bij die griet weg volgens mij

Het was een vriend van me.

Maar ik loop sowieso niet snel weg bij een film....nooit gedaan nog in de bios.
pi_40890788
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:10 schreef kinky_queen het volgende:
SNAKES ON A TRAIN

De titel en onderstaand plaatje, en dat was het wel zo'n beetje op één of twee stomme subplotjes na

Vooral saai

[afbeelding]
ik kreeg in de bios een voorfilmpje van 'Snakes on the plane'

[ Bericht 6% gewijzigd door mini-lellan op 17-08-2006 13:32:12 ]
pi_40892512
Miami Vice, prachtige film!
Ik ken de serie ervan niet, maar die ga ik wel kijken binnenkort
pi_40893927
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 02:50 schreef DutchTennis. het volgende:
weet je zeker dat je Miami Vice gezien hebt. Ik vond hem echt vreselijk... geen verhaal, niet echt veel actie
pi_40894795
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Toch?
nou werk ik toevallig in de paraplubak-industrie en weet ik dus dat daar echt pareltjes geproduceerd worden.
anders zou ik triest worden van deze post
pi_40894886
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:58 schreef Sokolsky het volgende:
Stelletje barbaren.
Jij zegt 't, ik dacht 't.
pi_40895571
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 02:50 schreef DutchTennis. het volgende:
Uhm, de serie is nogal anders vrees ik..
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:23:39 #142
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_40896716
Rated X van Emilio Estevez (broertje van Charlie Sheen)

Film op zich was wel te doen.. het is zeker geen bioscoopfilm, maar wel leuk om op de bank te bekijken onder het genot van wat snacks

From Wikipedia, the free encyclopedia

Rated X is a 2000 film starring Charlie Sheen and Emilio Estevez, who also directs. It is based on the novel X-Rated by David McCumber. The movie is based on the real lives of the Mitchell brothers, Jim and Artie Mitchell, who were successful in the pornography and strip club business in San Francisco, California in the 1960s and 1970s.

Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:10:55 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40900036
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:13 schreef Mike het volgende:

[..]

Het was een vriend van me.
je wilde gewoon niet bij die vriend weg
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 12:11:44 #144
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40900073
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

je wilde gewoon niet bij die vriend weg
Dan had 'ie lopend naar huis gemoeten...da's zielig.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:17:12 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40900282
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Dan had 'ie lopend naar huis gemoeten...da's zielig.
wordt ie hard van
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:47:28 #146
45532 ziggyziggyziggy
pi_40901241
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:43 schreef shmoopy het volgende:
En dan nu Nicole Kidman even uit je hoofd zetten en Manderlay gaan kijken.
pi_40901298
REVOLT OF THE ZOMBIES

Vroeger, toen zombies nog geen echte zombies waren, dus geen rottende lijken met een honger naar mensenvlees maar willoze slaven, waren zombies saai

En in deze film komen helemaal geen zombies voor

Leuk eh?

pi_40902118
KQ je usericon is foetsie.
pi_40902297
Ja ik weet het, maar ik zie hem zelf wel dus...

pi_40902555
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En dan nu Nicole Kidman even uit je hoofd zetten en Manderlay gaan kijken.
Even op de site gekeken, deze gaat snel bekeken worden.
Goeie cast (wel weer een Grace), en dezelfde narrator als in Dogville, zo mooi gedaan, enig idee wie dat is?
En weer Lauren Bacall.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:32:22 #151
45532 ziggyziggyziggy
pi_40902644
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:28 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Even op de site gekeken, deze gaat snel bekeken worden.
Goeie cast (wel weer een Grace), en dezelfde narrator als in Dogville, zo mooi gedaan, enig idee wie dat is?
En weer Lauren Bacall.
Da's John Hurt, Chancellor Adam Sutler uit V For Vendetta. Hè, moet je die ook weer gaan kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')