waar bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:45 schreef -IksRee- het volgende:
dan ook nog eens de mensen aan het verdedigen die in hun dromen jou een pijnlijke dood toewensen.
Hezbollah en Hamas zijn fundamentalistische moslimorganisaties die vrouwen als Erodome per direct een kopje kleiner zouden maken als ze de kans zouden krijgen.quote:
Ik denk dat het bedoelt dat de moslims de niet moslims willen uitroeien, het liefst met een pijnlijke dood.quote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hezbollah en Hamas zijn fundamentalistische moslimorganisaties die vrouwen als Erodome per direct een kopje kleiner zouden maken als ze de kans zouden krijgen.
Ik mag toch hopen van niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:55 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
alsof zij haar video's niet in de kast hebben staan.
Als Arabieren slachtoffers maken dan gaat hun volk juist de straat op om het uitgebreid te vieren. Daar is echt geen publieke opinie, laat staan media, die Hamas, Hezbollah of wat voor groep dan ook tot de orde roept. Die jongens lachen zich te pletter om onze pers.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:49 schreef Abe_Lenstra het volgende:Ze begrijpen waarschijnlijk zelf ook niet waarom maar de Westerse Media geeft alleen maar druk op Israel om toe te geven. Nog nooit heb ik ten minste de westerse media druk op Hezbolla, de PLO of Iran zien geven. Wel op Amerika, Groot Britannië en Israel.
Hezbollah geeft al lang toe dat ze zich wat dat betreft kapot lachen: hun tegenstander kan het toch nooit goed doen want als die terugschiet vallen burgerdoden en krijgen die de shit over zich heen, maar Hezbollahs burgerdoden worden goedgepraat onder het mom van 'ze kunnen het Israelische leger niet aan dus ze moeten wel'quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:57 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Als Araabieren slachtoffoffers maken dan gaat hun volk juist de straat op om het uitgebreid te vieren. Daar is echt geen publieke opinie, laat staan media, die Hamas, Hezbollah of wat voor groep dan ook tot de orde roept. Die jongens lachen zich te pletter om onze pers.
Ook schijnt men te vergeten dat Hezbollah zelf 10 jaar lang burgerdoelen heeft lopen bestoken in zowel Israel als Libanon zelf!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:06 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Die worden niet direct goedgepraat, dat gaat te ver, maar er wordt nooit gesuggereerd door de heren en dames journalisten dat Hezbollah er mee zou moeten stoppen.
Het moet allemaal van Israel komen.
Toch wel leuk om te merken dat de opinievorming door de media (propaganda) niet altijd helemaal slaagt. Een NIPO enquete geeft aan dat er meer mensen begrip hebben voor de Israelische acties dan voor de acties van Hezbollah.![]()
Natuurlijk ligt er ook verantwoordelijkheid bij de palestijnen, zeker als we het over de beginfase van dit conflict hebben, maar het gaat inmiddels nergens meer over, alleen maar wraak op wraak op wraak...quote:
Ik denk dat sowieso voor aanvang van de aanvallen de kaarten al geschud waren. Grote spelers zoals Iran en Syrie zijn toch al soort van anti-Israel dus de publieke opinie zal daar weinig veranderen. Hetzelfde als dat de VS ook niet anders zal gaan denken over Israel. Israel zelf zal het denk ik niets schelen wat de rest van de wereld denkt. Israel is heel behoudend in het brengen van overwinningsberichten of verliesberichten. Ik zie vrijwel alleen maar neutrale feiten langskomen en daarmee is voor Israel vaak de kous al af. Denk dat die zich liever bezig houden met het militaire gedeelte ipv hun imago op de wereld.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:06 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Die worden niet direct goedgepraat, dat gaat te ver, maar er wordt nooit gesuggereerd door de heren en dames journalisten dat Hezbollah er mee zou moeten stoppen.
Het moet allemaal van Israel komen.
Toch wel leuk om te merken dat de opinievorming door de media (propaganda) niet altijd helemaal slaagt. Een NIPO enquete geeft aan dat er meer mensen begrip hebben voor de Israelische acties dan voor de acties van Hezbollah.![]()
Tja, die zijn er hier ook die dat het liefste zouden doen, maar dat maakt niet dat ik hen dood wil, dat ik maar mijn ogen sluit voor dingen die ik onrechtvaardig vind.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hezbollah en Hamas zijn fundamentalistische moslimorganisaties die vrouwen als Erodome per direct een kopje kleiner zouden maken als ze de kans zouden krijgen.
Dat doe je wel: je sluit je ogen voor wat Hamas en Hezbollah daadwerkelijk doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, die zijn er hier ook die dat het liefste zouden doen, maar dat maakt niet dat ik hen dood wil, dat ik maar mijn ogen sluit voor dingen die ik onrechtvaardig vind.
Als je op deze wijze redeneert dan vind je Nazi-Duitsland waarschijnlijk ook het slachtoffer van de Tweede Wereldoorlog n.a.v het gruwlijke bombardement op Dresden.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt er ook verantwoordelijkheid bij de palestijnen, zeker als we het over de beginfase van dit conflict hebben, maar het gaat inmiddels nergens meer over, alleen maar wraak op wraak op wraak...
Maar de hoofdverantwoordelijke in de huidige tijd is israel, die kweekt letterlijk terroristen, maakt de grond ervoor vruchtbaar door mensen als honden te behandelen.
Lees bv dit eens: http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/8854
Waarom heeft israel wel alle reden om boos te zijn en zijn dit geen redenen om boos te zijn?
Leg me dat eens uit, want dat snap ik werkelijk niet namelijk.
Moeders in palestina die wanhopig zijn omdat hun kinderen vergiftigd worden, maar op 1 plek terrecht kunnen waar ze iets kunnen doen en dat is bij hamas, het is israel die dit veroorzaakt door te zorgen dat de mensen in palestina geen normaal leven kunnen hebben, naar school gaan, werken, dat soort zaken, het is er gewoon niet bij voor de palestijnen.
Kinderen die opgroeien in oorlogsgebied, alles kapotgeschoten om hen heen en dat continu, dat heeft gewoon effecten op een mens, dat gaat iemand niet in de koude kleren zitten.
Neen, dat is niet waar, maar is het je niet opgevallen dat een heel land plat wordt gelegd en dat er gigantisch veel slachtoffers vallen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:13 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat doe je wel: je sluit je ogen voor wat Hamas en Hezbollah daadwerkelijk doen.
De burgers die stonden te feesten nadat ze hoorden dat Hezbollah Israelische soldaten had ontvoerd in Israel?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn gedachte is bij de burger, niet bij hamas of hez, ik ben niet voor hamas en hez, ik ben voor de burgers.
Dan zou je het Hezbollah kwalijk moeten nemen dat ze burgers als menselijk schild gebruiken, dat ze expres in woonwijken raketten afvuren en burgers tegenhouden te vluchten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Neen, dat is niet waar, maar is het je niet opgevallen dat een heel land plat wordt gelegd en dat er gigantisch veel slachtoffers vallen?
Mijn gedachte is bij de burger, niet bij hamas of hez, ik ben niet voor hamas en hez, ik ben voor de burgers.
Oh je bedoelt het bestand wat Hezbollah al 6 jaar lang overtrad? Waar was je de afgelopen 6 jaar met je commentaar?quote:En in dit geval heb ik wat dingen die mijn tenen doen krullen van ellende, namelijk dat de oplossing op een andere manier in het verschiet lag, dat wil zeggen, de besprekingen van amerika met libanon voor deze ellende, over de opbouw en de verwijdering van de gewpande hez.
Er was geen licht aan de horizon, er was alleen Hamas die nog duidelijk maakte Israel nooit te accepteren. DAT is de realiteit, niet de dingen die je WILT zien.quote:En wat palestina betrefd de discussie binnen hamas, wat een scheuring begon te worden, stemmen binnen hamas om israel te erkennen, volledig, andere stemmen voor iig een 10 jarige vrede(wat zat zou zijn geweest om de dingen op te lossen!), er was vooruitgang, er was een licht aan de horizon, nu niet meer, nu is er alleen nog maar duister...
Nee, omdat Hezbollah al 6 jaar het bestand overtreed en raketten op Israelische burgerdoelen afschiet. DAAROM. NIET oorzaak en gevolg omdraaien. Vergeet verder niet dat Hezbollah 1 vd partijen in de Libaneze burgeroorlog was en zelf jarenlang burgerdoelen in Libanon heeft lopen bestoken. ZIJ zijn de grens met Israel overgestoken, ZIJ zijn verantwoordelijk voor de huidige oorlog.quote:Ook kijk ik terug naar de israelische bezetting van libanon en de koude rillingen lopen me over de rug als ik zie dat het zo goed als hetzelfde wordt herhaalt, als straks een bufferzone wordt opgesteld zijn we terug bij af, terug bij de reden waarom hez is ontstaan, een conflict die duizenden en duizenden aan beide zijde het leven heeft gekost en dat alles omdat olmert niet zwak wil overkomen omdat hij zwak genoemd is.
Maar je bekijkt het selectief: je geeft Israel volledig de schuld terwijl je de veroorzaken vrijpleit.quote:Het is niet alsof deze manier van doen nieuw is ofzo, hoe het loopt kan je bekijken in de geschiedenis, dit is allemaal al gebeurt en daar is niemand wat mee opgeschoten, er is alleen maar leed veroorzaakt aan beide zijden.
Israel is uit libanon weggegaan omdat het een gebed zonder einde was en de prijs veel en veelste hoog was, dat gaat nu niet anders worden en dat is waarom ik dit zo haat.
Ja, en dat zijn ze dankzij Hezbollah die zo nodig door moest gaan met schieten en ontvoeren allemaal kwijt. En dankzij Iran die Hezbollah gebruikt om een Iran-style staat in Libanon te vestigen. Maar ook daar hoor ik je niet over. Amerika zit erachter, maar Irans ZEER grote rol hierin, daar zwijg je compleet over.quote:Mijn hart huilt voor libanon die zo goed bezig was, zo uit dat gat begon te kruipen, ze hebben zich de touwtakke gewerkt om dat voor elkaar te krijgen, echt heel fiks hun schouders eronder gezet, nog even en dan waren ze instaat geweest dat laatste probleem op te lossen, toerisme trok lekker aan, geld begon te rollen, economie begon op te werken, macht begon groter te worden, steun van amerika was een feit.
Je helpt ze om zeep door ze uit te roeien tot de laatste man. Dat is het enige wat helpt. De diplomatie heeft de afgelopen 6 jaar gefaald en Hezbollah alleen maar machtiger gemaakt.quote:En dat is allemaal weg nu, waar net voor deze oorlog het grootste deel van de bevolking hez helemaal niets vond scharen nu steeds meer mensen zich achter de hez omdat israel ze pijn doet en goed ook.
Hez is nu invloedrijker dan ze waren, hun macht is groter geworden ipv minder en dat is presies zoals ze werken, van ellende gaan ze niet door, maar worden ze groter.
Dit hele goede gaat alleen maar averechts werken en dat is het probleem, dat het niet realistisch is te denken dat je op deze manier deze organisatie's om zeep helpt.
Ik durf te stellen dat als duitsland niet zo was vernederd na de eerste wereld-oorlog de wereld er weleens anders uit had kunnen zien, want dat gaf grond voor hitler om op te bouwen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:21 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Als je op deze wijze redeneert dan vind je Nazi-Duitsland waarschijnlijk ook het slachtoffer van de Tweede Wereldoorlog n.a.v het gruwlijke bombardement op Dresden.
Ik ga ervanuit dat als zij zich vredelievender opsteld het geweld zienderogen zal afnemen ja.quote:Jij gaat uit van de voorwaarde dat als Israel zich vredelievend opstelt, er geen geweld op ze wordt uitgeoefend (en andersom) en dat klopt niet. En als jij je geschiedenis had gekend dat had je geweten dat ik gelijk heb.
En israel heeft braaf op zijn stoeltje gezeten in die tijd?quote:Israel heeft zich in 2000 uit Zuid Libanon teruggetrokken. Gevolg: Tot en met het heden aanvallen op Noord Israel vannuit Zuid Libanon. Unifill, de Libanese Regering, de Syrische regering en de Media vonden het allemaal best.
Ze hebben zich alleen in woord teruggetrokken, gaza is in die tijd omsingelt geweest en het leven van de palestijn daar is er alleen maar slechter op geworden, aangezien israel land, lucht en water beheert kan niets en niemand in en uit gaza zonder de toestemming van israel, wat als gevolg heeft dat de meeste mensen niet kunnen werken, niet kunnen handelenen, niet naar hun landbouwgrond kunnen, de armoedde is aanzienelijk gestegen sinds dat de bezetting een omsingeling is geworden.quote:Israel heeft zich uit Gaza teruggetrokken. Gevolg: onophoudelijke raketaanvallen op Israel vanuit Gaza.
Dus jij vindt dat israel geen enkele verantwoordelijkheid in deze heeft, dat ze 100% slachtoffer is en dat d ebehandeling van mensen helemaal geen enkele reden is dat mensen boos zijn op israel?quote:Arabisch geweld tegen Israel is er toch wel. Ook als JIJ het niet zien wil.
Of de burgers waarbij herinneringen omhoog kwamen van de burgeroorlog en de vrees hadden dat wat nu gebeurd het in opbouw zijnde beiroet weer met de grond gelijk gemaakt werdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:31 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
De burgers die stonden te feesten nadat ze hoorden dat Hezbollah Israelische soldaten had ontvoerd in Israel?![]()
Volgens mij denken de mensen in Noord Israel daar heel anders over. Maar goed, dat zijn Joden en geen Libanezen dus daar huilt je hart niet voor natuurlijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn hart huilt voor libanon die zo goed bezig was.
Had Hamas die interne discussie niet beter kunnen voeren voordat ze het voor het zeggen kregen ? En het is diezelfde Hamas die die soldaat gevangen nam. Jammer voor het deel van Hamas wat het daar niet mee eens was, maar daar heeft Israël natuurlijk geen hol mee te maken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:25 schreef erodome het volgende:
En wat palestina betrefd de discussie binnen hamas, wat een scheuring begon te worden, stemmen binnen hamas om israel te erkennen, volledig, .....
Je bedoelt die burgeroorlog waarin oa de PLO en Hezbollah Beirout met de grond gelijk maakten?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Of de burgers waarbij herinneringen omhoog kwamen van de burgeroorlog en de vrees hadden dat wat nu gebeurd het in opbouw zijnde beiroet weer met de grond gelijk gemaakt werd
ohw, fuck die zijn er niet
Ik heb helemaal niets met Hamas.. het is een reactie op al die knakkers die ineens met Israelische vlaggetjes aan kwamen kakken. dat irriteerde mij nogal, vandaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:33 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En wat zit jij met een Hamas logo in je icoon?
En daarom ga je met een fascistische joden- en westerlingenhatende terreurorganisatie in je icoon zitten?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met Hamas.. het is een reactie op al die knakkers die ineens met Israelische vlaggetjes aan kwamen kakken. dat irriteerde mij nogal, vandaar.
prcs, zouden die mensen nu weer staan juichen om een oorlog?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Je bedoelt die burgeroorlog waarin oa de PLO en Hezbollah Beirout met de grond gelijk maakten?
Ja maar das niet erg want dat zijn moslims onderling
Nee dat lijkt mij niet. Maar door hun steun en het volledig vrij laten van Hezbollah hebben ze er wel medeverantwoordelijkheid aan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, zouden die mensen nu weer staan juichen om een oorlog?
Ik denk dat die mensen die met een Israelisch vlaggetje kwamen dat deden om hun steun aan Israel Uit te dragen. Dit is nog steeds een vrij land: Als jij je steun in Hamas wilt uitspreken dan mag dat gerust hoor. Maar doe dan niet zo triest door te zeggen dat je niks met Hamas hebt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met Hamas.. het is een reactie op al die knakkers die ineens met Israelische vlaggetjes aan kwamen kakken. dat irriteerde mij nogal, vandaar.
Mja, de mensen zijn gelokt met het zoet en krijgen nu het bitter voor de kiezen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij niet. Maar door hun steun en het volledig vrij laten van Hezbollah hebben ze er wel medeverantwoordelijkheid aan.
Kennis van mij heeft een half jaar in Gaza doorgebracht met een hulp organisatie. Hij is geen moslim, heeft daar met genoeg palestijnen aan tafel gezeten, ook hamas leden en verdorie... hij leeft nog..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:38 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Man, ze zouden je kop gelijk eraf snijden als ze je zouden zien, ongelovige infedel
Ja Abe.. ik ben een fanatieke extremistische moslim die Israel de zee in wil drijven..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:42 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Maar doe dan niet zo triest door te zeggen dat je niks met Hamas hebt.
Dat komt erg kinderachtig over.
Pertinent niet waar, er is een tijdelijke vrede aangeboden, er waren discussie's binnen hamas over het erkennen van israel, dit is een FEIT, die jij niet wil zien omdat het makkelijker is als je denkt dat ze allemaal de joden dood willen hebben, enge naarlingen zijn die het niet verdienen te leven, als je wereld maar zwart/wit blijft he?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:33 schreef -IksRee- het volgende:
Er was geen licht aan de horizon, er was alleen Hamas die nog duidelijk maakte Israel nooit te accepteren. DAT is de realiteit, niet de dingen die je WILT zien.
Amerika's schuld, ik zeg in dat stukje dat amerika libanon aan het helpen was met verdere opbouw en de oplossing van het zuidelijke probleem, dus waarom je nu stuitert is me niet duidelijk.quote:Ja, en dat zijn ze dankzij Hezbollah die zo nodig door moest gaan met schieten en ontvoeren allemaal kwijt. En dankzij Iran die Hezbollah gebruikt om een Iran-style staat in Libanon te vestigen. Maar ook daar hoor ik je niet over. Amerika zit erachter, maar Irans ZEER grote rol hierin, daar zwijg je compleet over.
En hoe wil je dat doen als ze zich verbergen tussen de burgers en als burgers dan, ga je iedereen daar dood maken?quote:Je helpt ze om zeep door ze uit te roeien tot de laatste man. Dat is het enige wat helpt. De diplomatie heeft de afgelopen 6 jaar gefaald en Hezbollah alleen maar machtiger gemaakt.
De manier van het MO, oog om oog, tand om tand.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar het werkt, want ik zie dat jij je al net zo irriteerd als ik aan die vlaggetjes..![]()
Een partij als Hezbollah krijgt steun uit onvrede.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:40 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee dat lijkt mij niet. Maar door hun steun en het volledig vrij laten van Hezbollah hebben ze er wel medeverantwoordelijkheid aan.
iiddquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Mja, de mensen zijn gelokt met het zoet en krijgen nu het bitter voor de kiezen.
Dat kun je de "normale bürger" niet kwalijk nemen. Propaganda is een machtig wapen.
(Hoeveel mensen hier zijn nog steeds van plan PvdA te stemmen?)
Ik denk dat het hart van vele joden in noord israel ook huilt om het libanon dat nu weer tot in zijn enkels in de shit zit, denk dat zij dat beter begrijpen als jij ventje, de mensen in libanon willen vrede, willen geen oorlog, zijn zo moe na een leven vol van oorlog.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:34 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Volgens mij denken de mensen in Noord Israel daar heel anders over. Maar goed, dat zijn Joden en geen Libanezen dus daar huilt je hart niet voor natuurlijk.
En wat had de gewone burger in gaza er dan mee te maken?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Had Hamas die interne discussie niet beter kunnen voeren voordat ze het voor het zeggen kregen ? En het is diezelfde Hamas die die soldaat gevangen nam. Jammer voor het deel van Hamas wat het daar niet mee eens was, maar daar heeft Israël natuurlijk geen hol mee te maken.
mjah goed er werd aan wederopbouw gewerkt, zeker weten en ik vind het enorm triest dat het erfgoed van Rafik Hariri nu weer in puin geschoten wordt maar wmb hadden ze eerst moeten beginnen met het voorkomen van de problemen in de toekomst (Hezbollah terugfluiten) dan megalomane winkelcentra's in Beiroet te bouwen want hier kon je gewoon op wachten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat het hart van vele joden in noord israel ook huilt om het libanon dat nu weer tot in zijn enkels in de shit zit, denk dat zij dat beter begrijpen als jij ventje, de mensen in libanon willen vrede, willen geen oorlog, zijn zo moe na een leven vol van oorlog.
DIE mensen hebben dit NIET verdient, die waren keihard aan het werk het beter te maken, wilde geen problemen, waren alleen net nog niet instaat dat zuidelijk probleem aan te pakken.
Het zuidelijke probleem is iets wat over en weer ging, israel schond dagelijks het luchtruim van libanon bv, heeft ook mensen opgepakt vanuit libanon en alles.
Een heel naar probleem maar niet deze oorlog waard die alles waar zo hard voor gewerkt is vernietigd en de kans om hez echt uit te schakelen in libanon vergalt heeft.
Nu zal hez misschien schade aangedaan worden, maar ze zal blijven sluimeren en weer problemen gaan geven, want dat is hoe het werkt.
Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:53 schreef erodome het volgende:
En wat had de gewone burger in gaza er dan mee te maken?
Waarom moest die mee gestrafd worden, waarom een collectieve straf, een hele vieze, een mensonterende?
De gewone burger is moe, en radeloos.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:
Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.
Ik denk dat er zat mensen waren (ook in het Westen) die hadden gehoopt dat Hamas zijn koers zou bijstellen, maar helaas dacht Hamas daar zelf anders over.
Dat had niet gewerkt, zolang de situatie slecht is blijft hez veel steun behouden en is ze niet weg te krijgen, als je het eruit probeert te snijden dan gaat ze ondergronds.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah goed er werd aan wederopbouw gewerkt, zeker weten en ik vind het enorm triest dat het erfgoed van Rafik Hariri nu weer in puin geschoten wordt maar wmb hadden ze eerst moeten beginnen met het voorkomen van de problemen in de toekomst (Hezbollah terugfluiten) dan megalomane winkelcentra's in Beiroet te bouwen want hier kon je gewoon op wachten.
En veel keuze hebben ze ook niet, nogmaals ik vind het niet zo vreemd dat ze voor Hamas kozen, maar dan had Hamas dat vertrouwen moeten belonen door een oplossingsgezinde weg te kiezen. En niet weer de boel op scherp moeten zetten, met als resultaat alleen maar verliezers en geen winnaars.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:07 schreef Hallulama het volgende:
De gewone burger is moe, en radeloos.
En zo denken ze aan de andere kant, israelische mensen hebben toch echt rechts gestemt, voor de muur, voor een harde lijn tegen ons, zie je nou wel, de inwoners van israel willen geen vrede met ons, ze zijn allemaal vijanden en verdienen allemaal straf, net als dat wij allemaal straf verdienen volgens israel....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.
Ik denk dat er zat mensen waren (ook in het Westen) die hadden gehoopt dat Hamas zijn koers zou bijstellen, maar helaas dacht Hamas daar zelf anders over.
Ik word er moedeloos van, ze hebben het zelf niet in de gaten, ze snappen niet dat als je een voet in dit conflict zet en partij kiest, dat je dan bij voorbaat al verloren bent.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef erodome het volgende:
Werkt deze manier van denken nu erg goed?
Het valt me op dat veel van de mensen die voor deze lijn van handelen zijn(wat israel nu doet) erg veel overeenkomsten hebben met degene die ze als vijand zien in denkwijze
Volgens mij was Sharon al aardig bijgedraaid, het is niet meer die ijzeren tijger van weleer. Er werden concessies gedaan en aangezien Hamas niet wou onderhandelen, ging Israël eenzijdig door met het 'vredesproces'. Ik had in ieder geval niet het idee dat Israël de hakken in het zand zette.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef erodome het volgende:
En zo denken ze aan de andere kant, israelische mensen hebben toch echt rechts gestemt, voor de muur, voor een harde lijn tegen ons, zie je nou wel, de inwoners van israel willen geen vrede met ons, ze zijn allemaal vijanden en verdienen allemaal straf, net als dat wij allemaal straf verdienen volgens israel....
Ja dat is ook het hele probleem. Beide partijen weten precies hoe ze de boel kunnen verpesten en daar hebben ze al een mooie historie vol van. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat dit een onvermijdelijk conflict is en zoals het beide partijen betaamt maken ze de ene fout na de andere. Maar raar van Israël vind ik het niet dat ze er een keer klaar mee zijn.quote:Werkt deze manier van denken nu erg goed?
Het valt me op dat veel van de mensen die voor deze lijn van handelen zijn(wat israel nu doet) erg veel overeenkomsten hebben met degene die ze als vijand zien in denkwijze
Het droevige is, vind ik, dat Israël denkt er op deze wijze mee klaar te kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:23 schreef elcastel het volgende:
Ja dat is ook het hele probleem. Beide partijen weten precies hoe ze de boel kunnen verpesten en daar hebben ze al een mooie historie vol van. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat dit een onvermijdelijk conflict is en zoals het beide partijen betaamt maken ze de ene fout na de andere. Maar raar van Israël vind ik het niet dat ze er een keer klaar mee zijn.
Ja en in Israel stemmen ze al jaren op partijen die de bezetting continueren, honderden mensen zonder aanklacht gevangen houdt, soms al jarenlang. Het meest brute, zeg maar barbaars, optreden naar de Palestijnen tot routine heeft gemaakt en naar nu weer blijkt een totaal disrespect voor menselijk leven toont. En dan hebben we het niet alleen over de 820+ doden van nu maar alle mensenleven die het verwoest heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
quote:
When referring to Israel, the press and politicians use words and phrases such as,
The only democracy in the Middle East!
The Israeli Defense Forces!
Israel's right to defend itself!
In contrast, when speaking of Israel's Islamic neighbors, the press and the politicians constantly use the words,
Terrorist states!
Harboring terrorist organizations!
They want to destroy Israel!
The United States of Israel
Daar heb je het vaak over.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik word er moedeloos van, ze hebben het zelf niet in de gaten, ze snappen niet dat als je een voet in dit conflict zet en partij kiest, dat je dan bij voorbaat al verloren bent.
Inhoudelijk graag. En ik waarschuw maar alvast, als je die kant op wil gaan, dan is dat prima, maar dan wel ALL THE WAY, en niet slechts een stukje, en eindigen bij "Ze willen ons opblazen!", nee, WAAROM willen ze dat dan? En hoe heeft het zover kunnen komen? Etc., ga je gang, ik volg wel...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Club "knuffel-je-vijand" door de bocht...
Och ik heb zelfs wel eens de hoop gehad dat het wat zou worden met Hamas toen ze een keer wél de wapens lieten liggen. Maar dan staat er weer een Al-Aqsa brigade en als die het niet zijn is er wel weer een ander clubje.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:29 schreef NorthernStar het volgende:
Dus schei uit met je "Hamas is slecht" riedeltje.
Ik heb de mens, zijn biologie, en dan met name zijn instinct, flink uitgediept de afgelopen jaren, en ben tot de conclusie gekomen, dat de mens in wezen goedaardig is, ECHTER, door FOUTE DENKBEELDEN, kunnen mensen hele rare handelingen verrichten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:35 schreef Incomplete het volgende:
Daar heb je het vaak over.![]()
Anderzijds moet je misschien eens wat verder terug in de tijd zodat je kunt zien
dat de mens nooit anders is geweest als dat hij nu is, op een laagje vernis na bij
sommige, wat we beschaving noemen.
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat oa territoriumdrift, gepaard gaande met geweld, al
bij de jager/verzamelaar voorkwam. Het zit imo gewoon in de genen bij de mens.
Aangezien dat het zo druk is op deze aarde en veel mensen op elkaars lip zitten, zullen er altijd conflicten zijn.
Dat de mens zich ooit zal ontwikkelen tot een vreedzaam ras is imo een utopie.
![]()
Als je niet zo'n selectief geheugen zou hebben dan zou je erbij kunnen vermelden dat alles erop wijst dat het een landmijn van Hamas geweest is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
blahblahblah... Zelfs toen nog. Het begon toen Israel een gezin aan het strand van Gaza kapot schoot remember?
...
[..]
Dat, Hallulama, kan jou niet verweten worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Think different, zo luidt het devies.
Die discussie hebben we al gevoerd, jij denkt dat wanneer wij onze handjes van het MO af trekken, de ellende voorbij is. Ik denk van niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Inhoudelijk graag. En ik waarschuw maar alvast, als je die kant op wil gaan, dan is dat prima, maar dan wel ALL THE WAY, en niet slechts een stukje, en eindigen bij "Ze willen ons opblazen!", nee, WAAROM willen ze dat dan? En hoe heeft het zover kunnen komen? Etc., ga je gang, ik volg wel...
Vele boeken zijn er al over geschreven, no doubt, en ik kom wel meer mensen tegen die het beseffen, het is allemaal pure logica.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Incomplete het volgende:
Dat, Hallulama, kan jou niet verweten worden.
![]()
Jij denkt dat ze ons achterna komen, waarom?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Die discussie hebben we al gevoerd, jij denkt dat wanneer wij onze handjes van het MO af trekken, de ellende voorbij is. Ik denk van niet.
Ook dit heb aan de hand van het grote voorbeeld nazisme al uitgelegd. De joden waren weg uit Duitsland, toen was de rest van Europa aan de beurt, enzovoorts enzovoorts.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:50 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze ons achterna komen, waarom?
Het is zo onnatuurlijk. Een leeuw jaagt je ook slechts weg uit zijn habitat, en volgt je niet tot in vreemd gebied.
Harde lijn nodigt uit tot harde lijn, zachte lijn nodigt uit tot zachte lijn, laws of attraction, maar ja, wie is er STOER genoeg om de zachte lijn als eerste in te zetten?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:51 schreef -scorpione- het volgende:
Ik lees wéér onzinnige argumenten. 'Ja maar de Israeli's stemmen óók voor de harde lijn'. Dat is een prima reden om Israel niet te steunen, idd, maar het schrikt velen hier niet af om wel H&H te steunen, het is zelfs een extra argument ze wel te steunen blijkbaar. Heel frappant allemaal.
Nogmaals, ik kies geen kant, maar de mensen hier die dat wel doen lullen alles recht wat krom is en zijn volkomen Oos-Indisch doof.
Ik zal je nog sterker vertellen, ze zeggen ook :quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
Hezbollah zegt: Eerst het geweld stoppen
Israël zegt: Eerst die soldaten vrijlaten
ik verwacht niet dat als Israel softie gaat dat H&H dan stoppen. Het zal eerder een teken voor hun zijn dat ze winnende zijn en dus een schepje er bovenop doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Harde lijn nodigt uit tot harde lijn, zachte lijn nodigt uit tot zachte lijn, laws of attraction, maar ja, wie is er STOER genoeg om de zachte lijn als eerste in te zetten?
Tot nu toe geen van beide partijen.
Hezbollah zegt: Eerst het geweld stoppen
Israël zegt: Eerst die soldaten vrijlaten
What the fuck![]()
Verder zijn de Arabieren, over het algemeen genomen, het meest temperamentvol, gok ik, dus voor hen is het 't moeilijkst om hun emoties aan de kant te zetten en tot bedaren te komen, die lui zijn zo geënd op EER, daar word je werkelijk misselijk van.
Israël zou dat moeten snappen, ik zie Israël nog steeds als de meest volwassen partij, met daarom ook de meeste verantwoordelijkheid.
Ik denk dat Islamitische leiders en extremistische imams een stelletje druiloren zijn, die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Het zijn gewoon overdreven emotionele mensen met een kleine piemel, misschien zijn ze wel bang voor vrouwen ofzo, ik weet 't niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Ook dit heb aan de hand van het grote voorbeeld nazisme al uitgelegd. De joden waren weg uit Duitsland, toen was de rest van Europa aan de beurt, enzovoorts enzovoorts.
Luister voor de grap gewoon eens naar Islamistische leiders en extremistische imams...
Als Israël een mooi gebaar maakt, dan mogen alle anderen schreeuwen dat ze gewonnen hebben prima, dat laat me koud, laat die mensen toch lekker hun feestje gebaseerd op waanideeën vieren, echter, als H&H geweld blijft toepassen, nogmaals, dan kom ik Israël wel even een handje helpen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:58 schreef -scorpione- het volgende:
ik verwacht niet dat als Israel softie gaat dat H&H dan stoppen. Het zal eerder een teken voor hun zijn dat ze winnende zijn en dus een schepje er bovenop doen.
Het verhaal gaat dat vele Arabieren in West Europa al op vechtsporten, vlieglessen e.d. gaan, voorbereidend op wat komen gaatquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat Islamitische leiders en extremistische imams een stelletje druiloren zijn, die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Het zijn gewoon overdreven emotionele mensen met een kleine piemel, misschien zijn ze wel bang voor vrouwen ofzo, ik weet 't niet.
Ik denk verder dat Duitsland niet de rest van Europa binnenviel om enkel achter de Joden aan te zitten.
En weet u, als de Islamitische Revolutionaire Garde voor de poorten van Maastricht staat, dan ben ik de eerste die afreist, tot aan de tanden bewapend.
MAAR, als we op dat moment stiekem nog steeds bezig zijn met onderdrukking en exploitatie in hun Arabische wereld, dan doe ik helemaal NIETS, dan zeg ik slechts: "Tsja, logisch!"
Zo moeten we in jouw ogen trouwens wel in een aardige patstelling zijn beland. Volgens jou moeten we door, tot de laatste man, want anders komen ze hun gram hier halen.
Fijn toekomstbeeld heb je in dat geval, kun je nog wel slapen, serieus?
Nachtmerries van Arabieren met zwaarden achter je aan rennend enzo?
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:01 schreef Hallulama het volgende:
Nachtmerries van Arabieren met zwaarden achter je aan rennend enzo?
Ga dan gewoon een keertje parachutespringen man !quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Haha, nee ik verheug me op een breuk in de dagelijkse sleur!
Ja, pas maar op, ze hebben nog een groot wapen, het allergrootste wapen, namelijk:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:04 schreef Alulu het volgende:
Het verhaal gaat dat vele Arabieren in West Europa al op vechtsporten, vlieglessen e.d. gaan, voorbereidend op wat komen gaat![]()
het hoeft er niet uitgesneden te worden, het moet ontwapend wordenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat had niet gewerkt, zolang de situatie slecht is blijft hez veel steun behouden en is ze niet weg te krijgen, als je het eruit probeert te snijden dan gaat ze ondergronds.
Hezbollah heeft naar schatting 5000 tot 10.000 manschappen waarvan alleen de harde kern (1000 tot 3000) relatief goed geoefend is, veel lange afstandsraketten, anti tank raketten en geen pantserquote:Als de situatie beter wordt verliest hez steun en bloed ze dood bij wijze van spreken, dan kan er wel gesneden worden.
Hamas werkt presies hetzelfde....
Daarbij is hamas sterker in die regio dan het libaneze leger was tot nu toe, dus tja, nog meer burgeroorlog dan maar, na ruim 20 jaar van oorlog?
En ze staan bekend om hun eenheid.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, pas maar op, ze hebben nog een groot wapen, het allergrootste wapen, namelijk:
Zij geloven.
Could well be.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:08 schreef Alulu het volgende:
En ze staan bekend om hun eenheid.
(ff serieus, ik denk dat mensen Arabieren hier hoger aanslaan dan de Arabier zelf doet in deze tijden, aldus een halve arabier)
Moet ik nu al die Arabieren bij mij op de club gaan aankijken van jij wordt later een strijder tegen mij?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:04 schreef Alulu het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat vele Arabieren in West Europa al op vechtsporten, vlieglessen e.d. gaan, voorbereidend op wat komen gaat![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:14 schreef -scorpione- het volgende:
Daarnaast moet ik zeggen dat ik voorlopig nog echt niet ga bibberen van de generatie Arabieren die er aan komt. Als ik ze 10 keer laat opdrukken beginnen ze al te kreunen en reken er maar niet op dat ze de 10 halen.
Gisteren toch maar een keer gekeken, maar ik vind het net zo suggestief als al die conspiracy docu's.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:17 schreef zoalshetis het volgende:
goed voor mensen die graag wat meer willen weten over oorlogvoering door terroristen. wellicht ken je het al, maar dat maakt niet uit, nog een keer kijken dan.
http://www.youtube.com/watch?v=c1oq7oGO_N8
van welke volk dan ook uiteraardquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Arabieren heb je in allerlei soorten en maten. Volgens mij bestaan er geeneens echt zuivere arabieren meer.
Dat zou wel stom zijn niet? Dan zou je een Belg een Nederlander kunnen noemen omdat ie ook de Nederlandse taal beheerst.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:28 schreef -scorpione- het volgende:
Is een Arabier niet vooral een Arabier omdat hij Arabisch spreekt?
over het algemeen is daar geen overeenstemming over, ben ik bv nederlander, omdat ik nederlands spreek? daar kunnen we hier moeijlijk overeenstemming over krijgenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:28 schreef -scorpione- het volgende:
Is een Arabier niet vooral een Arabier omdat hij Arabisch spreekt?
in feite zijn belgen ook nederlanders...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou wel stom zijn niet? Dan zou je een Belg een Nederlander kunnen noemen omdat ie ook de Nederlandse taal beheerst.
Arabië is geen land, NL en België wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou wel stom zijn niet? Dan zou je een Belg een Nederlander kunnen noemen omdat ie ook de Nederlandse taal beheerst.
En dus? "Arabie" bestaat ook niet, de Arabische wereld wel, en die omvat gebieden waarin Arabisch gesproken wordt, maar dat maakt hen nog geen Arabier.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Arabië is geen land, NL en België wel.![]()
Dat was dus mijn vraag eerder. Wat maakt dan wel een Arabier als het de taal Arabisch niet is?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dus? "Arabie" bestaat ook niet, de Arabische wereld wel, en die omvat gebieden waarin Arabisch gesproken wordt, maar dat maakt hen nog geen Arabier.
Dat is toch echt een belediging voor "de Belg".quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
in feite zijn belgen ook nederlanders...
De term Arabier duid een bepaalde etnische achtergrond aan. Een voorbeeld, Marokko ligt in de Arabische wereld, en er wordt arabisch gesproken. Tenminste dat is 1 van de officiele talen. Echter bijna de helft van de bevolking van Marokko heeft een berberse achtergrond. De term arabier is daarom bijna net zo vaag als de term aziaat.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat was dus mijn vraag eerder. Wat maakt dan wel een Arabier als het de taal Arabisch niet is?
wiki is duidelijk, een arabier is een paardquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat was dus mijn vraag eerder. Wat maakt dan wel een Arabier als het de taal Arabisch niet is?
o? ik denk dat ze nog steeds spijt hebben, dat ze ooit zo koppig waren om zich af te scheiden van het koninkrijkquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Dat is toch echt een belediging voor "de Belg".
Shame on you![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
o? ik denk ...................................
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |