abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40418296
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.

Ik denk dat er zat mensen waren (ook in het Westen) die hadden gehoopt dat Hamas zijn koers zou bijstellen, maar helaas dacht Hamas daar zelf anders over.
En zo denken ze aan de andere kant, israelische mensen hebben toch echt rechts gestemt, voor de muur, voor een harde lijn tegen ons, zie je nou wel, de inwoners van israel willen geen vrede met ons, ze zijn allemaal vijanden en verdienen allemaal straf, net als dat wij allemaal straf verdienen volgens israel....

Werkt deze manier van denken nu erg goed?
Het valt me op dat veel van de mensen die voor deze lijn van handelen zijn(wat israel nu doet) erg veel overeenkomsten hebben met degene die ze als vijand zien in denkwijze
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:18:55 #52
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40418409
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef erodome het volgende:

Het valt me op dat veel van de mensen die voor deze lijn van handelen zijn(wat israel nu doet) erg veel overeenkomsten hebben met degene die ze als vijand zien in denkwijze
Ik word er moedeloos van, ze hebben het zelf niet in de gaten, ze snappen niet dat als je een voet in dit conflict zet en partij kiest, dat je dan bij voorbaat al verloren bent.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40418542
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef erodome het volgende:
En zo denken ze aan de andere kant, israelische mensen hebben toch echt rechts gestemt, voor de muur, voor een harde lijn tegen ons, zie je nou wel, de inwoners van israel willen geen vrede met ons, ze zijn allemaal vijanden en verdienen allemaal straf, net als dat wij allemaal straf verdienen volgens israel....
Volgens mij was Sharon al aardig bijgedraaid, het is niet meer die ijzeren tijger van weleer. Er werden concessies gedaan en aangezien Hamas niet wou onderhandelen, ging Israël eenzijdig door met het 'vredesproces'. Ik had in ieder geval niet het idee dat Israël de hakken in het zand zette.
quote:
Ja dat is ook het hele probleem. Beide partijen weten precies hoe ze de boel kunnen verpesten en daar hebben ze al een mooie historie vol van. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat dit een onvermijdelijk conflict is en zoals het beide partijen betaamt maken ze de ene fout na de andere. Maar raar van Israël vind ik het niet dat ze er een keer klaar mee zijn.

Ik heb het al 100 keer gezegd in deze reeks, het had mooi geweest als alle partijen een keer om de tafel hadden gezeten en de neuzen 1 richting op hadden gekregen. Het feit dat dit niet gebeurt en niet zal gebeuren spreekt voor de hele regio, ze zoeken het dus maar uit daar. Wat heel triest is voor de mensen die er totaal niets mee te maken hebben of willen hebben.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:26:25 #54
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40418657
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:23 schreef elcastel het volgende:

Ja dat is ook het hele probleem. Beide partijen weten precies hoe ze de boel kunnen verpesten en daar hebben ze al een mooie historie vol van. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat dit een onvermijdelijk conflict is en zoals het beide partijen betaamt maken ze de ene fout na de andere. Maar raar van Israël vind ik het niet dat ze er een keer klaar mee zijn.
Het droevige is, vind ik, dat Israël denkt er op deze wijze mee klaar te kunnen zijn.

Het droevige is tevens, dat mensen bang zijn dat als Israël inbindt, de radicale extremisten de volgende dag bij ons op de stoep staan.

† In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 14:29:38 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40418749
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.

Ik denk dat er zat mensen waren (ook in het Westen) die hadden gehoopt dat Hamas zijn koers zou bijstellen, maar helaas dacht Hamas daar zelf anders over.
Ja en in Israel stemmen ze al jaren op partijen die de bezetting continueren, honderden mensen zonder aanklacht gevangen houdt, soms al jarenlang. Het meest brute, zeg maar barbaars, optreden naar de Palestijnen tot routine heeft gemaakt en naar nu weer blijkt een totaal disrespect voor menselijk leven toont. En dan hebben we het niet alleen over de 820+ doden van nu maar alle mensenleven die het verwoest heeft.

Verdomd handig als je militair een elite leger hebt en elke vorm van verzet door de bevolking terrorisme kunt noemen.

Hamas wilde de koers bijstellen. Zelfs nadat er vanaf begin dit jaar continue door Israel op Gaza is geschoten, vliegtuigen dag en nacht boven Gaza door de geluidsbarriere gingen en voedsel en medicijnen bij de grens werden tegengehouden. Zelfs toen nog. Het begon toen Israel een gezin aan het strand van Gaza kapot schoot remember?

Wie saborteert nu eigenlijk vredesinitiatieven? Weet je nog de vredestop in Sharm el-Sheikh van 2005, toen het er op leek dat Sharon en Abbas tot een overeenstemming konden komen? -> xymphora Of hier Fake rocket attack

En een paar dagen later hebben ze Rafik Hariri opgeblazen.

Dus schei uit met je "Hamas is slecht" riedeltje.
quote:

When referring to Israel, the press and politicians use words and phrases such as,
The only democracy in the Middle East!
The Israeli Defense Forces!
Israel's right to defend itself!

In contrast, when speaking of Israel's Islamic neighbors, the press and the politicians constantly use the words,
Terrorist states!
Harboring terrorist organizations!
They want to destroy Israel!

The United States of Israel

pi_40418850
Club "knuffel-je-vijand" door de bocht...
pi_40418936
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik word er moedeloos van, ze hebben het zelf niet in de gaten, ze snappen niet dat als je een voet in dit conflict zet en partij kiest, dat je dan bij voorbaat al verloren bent.
Daar heb je het vaak over.
Anderzijds moet je misschien eens wat verder terug in de tijd zodat je kunt zien
dat de mens nooit anders is geweest als dat hij nu is, op een laagje vernis na bij
sommige, wat we beschaving noemen.

Ik hoef jou toch niet te vertellen dat oa territoriumdrift, gepaard gaande met geweld, al
bij de jager/verzamelaar voorkwam. Het zit imo gewoon in de genen bij de mens.
Aangezien dat het zo druk is op deze aarde en veel mensen op elkaars lip zitten, zullen er altijd conflicten zijn.
Dat de mens zich ooit zal ontwikkelen tot een vreedzaam ras is imo een utopie.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:36:08 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40418940
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Club "knuffel-je-vijand" door de bocht...
Inhoudelijk graag. En ik waarschuw maar alvast, als je die kant op wil gaan, dan is dat prima, maar dan wel ALL THE WAY, en niet slechts een stukje, en eindigen bij "Ze willen ons opblazen!", nee, WAAROM willen ze dat dan? En hoe heeft het zover kunnen komen? Etc., ga je gang, ik volg wel...
pi_40418971
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:29 schreef NorthernStar het volgende:
Dus schei uit met je "Hamas is slecht" riedeltje.
Och ik heb zelfs wel eens de hoop gehad dat het wat zou worden met Hamas toen ze een keer wél de wapens lieten liggen. Maar dan staat er weer een Al-Aqsa brigade en als die het niet zijn is er wel weer een ander clubje.

Het grappige van jou is dat ik hier constant Israël net zoveel (oke bijna zoveel) verwijt als Hamas of Hezbollah, maar jij alleen maar wilt horen over de misstappen van Israël. Ik ben er gewoon van overtuigd dat geen enkele partij daar in staat is om tot een oplossing te komen.

En over disrespect voor mensenlevens zoals jij stelt, kan Hamas er ook wat van.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:40:20 #60
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40419073
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:35 schreef Incomplete het volgende:

Daar heb je het vaak over.
Anderzijds moet je misschien eens wat verder terug in de tijd zodat je kunt zien
dat de mens nooit anders is geweest als dat hij nu is, op een laagje vernis na bij
sommige, wat we beschaving noemen.

Ik hoef jou toch niet te vertellen dat oa territoriumdrift, gepaard gaande met geweld, al
bij de jager/verzamelaar voorkwam. Het zit imo gewoon in de genen bij de mens.
Aangezien dat het zo druk is op deze aarde en veel mensen op elkaars lip zitten, zullen er altijd conflicten zijn.
Dat de mens zich ooit zal ontwikkelen tot een vreedzaam ras is imo een utopie.
Ik heb de mens, zijn biologie, en dan met name zijn instinct, flink uitgediept de afgelopen jaren, en ben tot de conclusie gekomen, dat de mens in wezen goedaardig is, ECHTER, door FOUTE DENKBEELDEN, kunnen mensen hele rare handelingen verrichten.

Onze wereld is zo rap veranderd, maar ons biologisch ontwerp is nog steeds ingesteld op periode STEENTIJD.

M.a.w. we moeten ons instinct een handje helpen, door na te denken, hierdoor kunnen we bepaalde primitieve hartstochten leren te ontstijgen.

Het heeft allemaal te maken met angst, angst om te verliezen wat je hebt, angst voor het onbekende, angst om je positie kwijt te raken (alsof deze nu enige waarde heeft), angst voor gezichtsverlies, angst voor een gekrenkt ego, gekrenkte trots, etc., angst, angst, angst, angst en nog eens angst.

En je weet, een emotioneel mens is net zo gevaarlijk als een kat in het nauw.

Think different, zo luidt het devies.
pi_40419076
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:29 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

blahblahblah... Zelfs toen nog. Het begon toen Israel een gezin aan het strand van Gaza kapot schoot remember?

...
[..]
Als je niet zo'n selectief geheugen zou hebben dan zou je erbij kunnen vermelden dat alles erop wijst dat het een landmijn van Hamas geweest is.
pi_40419163
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Think different, zo luidt het devies.
Dat, Hallulama, kan jou niet verweten worden.

pi_40419332
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Inhoudelijk graag. En ik waarschuw maar alvast, als je die kant op wil gaan, dan is dat prima, maar dan wel ALL THE WAY, en niet slechts een stukje, en eindigen bij "Ze willen ons opblazen!", nee, WAAROM willen ze dat dan? En hoe heeft het zover kunnen komen? Etc., ga je gang, ik volg wel...
Die discussie hebben we al gevoerd, jij denkt dat wanneer wij onze handjes van het MO af trekken, de ellende voorbij is. Ik denk van niet.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:49:17 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40419346
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Incomplete het volgende:

Dat, Hallulama, kan jou niet verweten worden.

Vele boeken zijn er al over geschreven, no doubt, en ik kom wel meer mensen tegen die het beseffen, het is allemaal pure logica.

Je lichaam is je belangrijkste stuk gereedschap hier op aarde, leer het in godsnaam kennen, lees de handleiding, snap hoe het werkt, en dan moet name je emotionele huishouding, dat geldt voor iedereen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:50:08 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40419373
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:

Die discussie hebben we al gevoerd, jij denkt dat wanneer wij onze handjes van het MO af trekken, de ellende voorbij is. Ik denk van niet.
Jij denkt dat ze ons achterna komen, waarom?

Het is zo onnatuurlijk. Een leeuw jaagt je ook slechts weg uit zijn habitat, en volgt je niet tot in vreemd gebied.
pi_40419416
Ik lees wéér onzinnige argumenten. 'Ja maar de Israeli's stemmen óók voor de harde lijn'. Dat is een prima reden om Israel niet te steunen, idd, maar het schrikt velen hier niet af om wel H&H te steunen, het is zelfs een extra argument ze wel te steunen blijkbaar. Heel frappant allemaal.

Nogmaals, ik kies geen kant, maar de mensen hier die dat wel doen lullen alles recht wat krom is en zijn volkomen Oost-Indisch doof.
pi_40419441
Allah Al Watan Al Malik
pi_40419487
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:50 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze ons achterna komen, waarom?

Het is zo onnatuurlijk. Een leeuw jaagt je ook slechts weg uit zijn habitat, en volgt je niet tot in vreemd gebied.
Ook dit heb aan de hand van het grote voorbeeld nazisme al uitgelegd. De joden waren weg uit Duitsland, toen was de rest van Europa aan de beurt, enzovoorts enzovoorts.

Luister voor de grap gewoon eens naar Islamistische leiders en extremistische imams...
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:55:05 #69
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40419523
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:51 schreef -scorpione- het volgende:
Ik lees wéér onzinnige argumenten. 'Ja maar de Israeli's stemmen óók voor de harde lijn'. Dat is een prima reden om Israel niet te steunen, idd, maar het schrikt velen hier niet af om wel H&H te steunen, het is zelfs een extra argument ze wel te steunen blijkbaar. Heel frappant allemaal.

Nogmaals, ik kies geen kant, maar de mensen hier die dat wel doen lullen alles recht wat krom is en zijn volkomen Oos-Indisch doof.
Harde lijn nodigt uit tot harde lijn, zachte lijn nodigt uit tot zachte lijn, laws of attraction, maar ja, wie is er STOER genoeg om de zachte lijn als eerste in te zetten?

Tot nu toe geen van beide partijen.

Hezbollah zegt: Eerst het geweld stoppen
Israël zegt: Eerst die soldaten vrijlaten

What the fuck

Verder zijn de Arabieren, over het algemeen genomen, het meest temperamentvol, gok ik, dus voor hen is het 't moeilijkst om hun emoties aan de kant te zetten en tot bedaren te komen, die lui zijn zo geënd op EER, daar word je werkelijk misselijk van.

Israël zou dat moeten snappen, ik zie Israël nog steeds als de meest volwassen partij, met daarom ook de meeste verantwoordelijkheid.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:57:21 #70
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40419592
tvp
Trotse papa van Eden
pi_40419610
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
Ik zal je nog sterker vertellen, ze zeggen ook :

Israël : Eerst het geweld stoppen
Hezbollah : Eerst de gevangenen vrijlaten.
.
pi_40419626
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Harde lijn nodigt uit tot harde lijn, zachte lijn nodigt uit tot zachte lijn, laws of attraction, maar ja, wie is er STOER genoeg om de zachte lijn als eerste in te zetten?

Tot nu toe geen van beide partijen.

What the fuck

Verder zijn de Arabieren, over het algemeen genomen, het meest temperamentvol, gok ik, dus voor hen is het 't moeilijkst om hun emoties aan de kant te zetten en tot bedaren te komen, die lui zijn zo geënd op EER, daar word je werkelijk misselijk van.

Israël zou dat moeten snappen, ik zie Israël nog steeds als de meest volwassen partij, met daarom ook de meeste verantwoordelijkheid.
ik verwacht niet dat als Israel softie gaat dat H&H dan stoppen. Het zal eerder een teken voor hun zijn dat ze winnende zijn en dus een schepje er bovenop doen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:01:31 #73
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40419749
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:53 schreef Evil_Jur het volgende:

Ook dit heb aan de hand van het grote voorbeeld nazisme al uitgelegd. De joden waren weg uit Duitsland, toen was de rest van Europa aan de beurt, enzovoorts enzovoorts.

Luister voor de grap gewoon eens naar Islamistische leiders en extremistische imams...
Ik denk dat Islamitische leiders en extremistische imams een stelletje druiloren zijn, die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Het zijn gewoon overdreven emotionele mensen met een kleine piemel, misschien zijn ze wel bang voor vrouwen ofzo, ik weet 't niet.

Ik denk verder dat Duitsland niet de rest van Europa binnenviel om enkel achter de Joden aan te zitten.

En weet u, als de Islamitische Revolutionaire Garde voor de poorten van Maastricht staat, dan ben ik de eerste die afreist, tot aan de tanden bewapend.

MAAR, als we op dat moment stiekem nog steeds bezig zijn met onderdrukking en exploitatie in hun Arabische wereld, dan doe ik helemaal NIETS, dan zeg ik slechts: "Tsja, logisch!"

Zo moeten we in jouw ogen trouwens wel in een aardige patstelling zijn beland. Volgens jou moeten we door, tot de laatste man, want anders komen ze hun gram hier halen.

Fijn toekomstbeeld heb je in dat geval, kun je nog wel slapen, serieus?

Nachtmerries van Arabieren met zwaarden achter je aan rennend enzo?
pi_40419842
Haha, nee ik verheug me op een breuk in de dagelijkse sleur!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:03:53 #75
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40419858
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:58 schreef -scorpione- het volgende:

ik verwacht niet dat als Israel softie gaat dat H&H dan stoppen. Het zal eerder een teken voor hun zijn dat ze winnende zijn en dus een schepje er bovenop doen.
Als Israël een mooi gebaar maakt, dan mogen alle anderen schreeuwen dat ze gewonnen hebben prima, dat laat me koud, laat die mensen toch lekker hun feestje gebaseerd op waanideeën vieren, echter, als H&H geweld blijft toepassen, nogmaals, dan kom ik Israël wel even een handje helpen.

Iemand moet de eerste stap zetten, ik zie H&H dat niet doen, want die zijn te emotioneel, ik vestig mijn hoop op Israël, maar die hebben helaas weer zo'n oog om oog, tand om tand mentaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')