En zo denken ze aan de andere kant, israelische mensen hebben toch echt rechts gestemt, voor de muur, voor een harde lijn tegen ons, zie je nou wel, de inwoners van israel willen geen vrede met ons, ze zijn allemaal vijanden en verdienen allemaal straf, net als dat wij allemaal straf verdienen volgens israel....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.
Ik denk dat er zat mensen waren (ook in het Westen) die hadden gehoopt dat Hamas zijn koers zou bijstellen, maar helaas dacht Hamas daar zelf anders over.
Ik word er moedeloos van, ze hebben het zelf niet in de gaten, ze snappen niet dat als je een voet in dit conflict zet en partij kiest, dat je dan bij voorbaat al verloren bent.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef erodome het volgende:
Werkt deze manier van denken nu erg goed?
Het valt me op dat veel van de mensen die voor deze lijn van handelen zijn(wat israel nu doet) erg veel overeenkomsten hebben met degene die ze als vijand zien in denkwijze
Volgens mij was Sharon al aardig bijgedraaid, het is niet meer die ijzeren tijger van weleer. Er werden concessies gedaan en aangezien Hamas niet wou onderhandelen, ging Israël eenzijdig door met het 'vredesproces'. Ik had in ieder geval niet het idee dat Israël de hakken in het zand zette.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef erodome het volgende:
En zo denken ze aan de andere kant, israelische mensen hebben toch echt rechts gestemt, voor de muur, voor een harde lijn tegen ons, zie je nou wel, de inwoners van israel willen geen vrede met ons, ze zijn allemaal vijanden en verdienen allemaal straf, net als dat wij allemaal straf verdienen volgens israel....
Ja dat is ook het hele probleem. Beide partijen weten precies hoe ze de boel kunnen verpesten en daar hebben ze al een mooie historie vol van. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat dit een onvermijdelijk conflict is en zoals het beide partijen betaamt maken ze de ene fout na de andere. Maar raar van Israël vind ik het niet dat ze er een keer klaar mee zijn.quote:Werkt deze manier van denken nu erg goed?
Het valt me op dat veel van de mensen die voor deze lijn van handelen zijn(wat israel nu doet) erg veel overeenkomsten hebben met degene die ze als vijand zien in denkwijze
Het droevige is, vind ik, dat Israël denkt er op deze wijze mee klaar te kunnen zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:23 schreef elcastel het volgende:
Ja dat is ook het hele probleem. Beide partijen weten precies hoe ze de boel kunnen verpesten en daar hebben ze al een mooie historie vol van. De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat dit een onvermijdelijk conflict is en zoals het beide partijen betaamt maken ze de ene fout na de andere. Maar raar van Israël vind ik het niet dat ze er een keer klaar mee zijn.
Ja en in Israel stemmen ze al jaren op partijen die de bezetting continueren, honderden mensen zonder aanklacht gevangen houdt, soms al jarenlang. Het meest brute, zeg maar barbaars, optreden naar de Palestijnen tot routine heeft gemaakt en naar nu weer blijkt een totaal disrespect voor menselijk leven toont. En dan hebben we het niet alleen over de 820+ doden van nu maar alle mensenleven die het verwoest heeft.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die gewone burger stemt wel op een partij die Israël niet erkennen, bommen in bussen plaatst en soldaten ontvoert hè. Ik begrijp best dat die gewone burger op een partij stemt die een hoop goed doet voor het binnenland, maar diezelfde gewone burger weet ook dat als je Hamas in het zadel helpt, je er donder op kan zeggen dat er gelul van komt.
Ik denk dat er zat mensen waren (ook in het Westen) die hadden gehoopt dat Hamas zijn koers zou bijstellen, maar helaas dacht Hamas daar zelf anders over.
quote:
When referring to Israel, the press and politicians use words and phrases such as,
The only democracy in the Middle East!
The Israeli Defense Forces!
Israel's right to defend itself!
In contrast, when speaking of Israel's Islamic neighbors, the press and the politicians constantly use the words,
Terrorist states!
Harboring terrorist organizations!
They want to destroy Israel!
The United States of Israel
Daar heb je het vaak over.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik word er moedeloos van, ze hebben het zelf niet in de gaten, ze snappen niet dat als je een voet in dit conflict zet en partij kiest, dat je dan bij voorbaat al verloren bent.
Inhoudelijk graag. En ik waarschuw maar alvast, als je die kant op wil gaan, dan is dat prima, maar dan wel ALL THE WAY, en niet slechts een stukje, en eindigen bij "Ze willen ons opblazen!", nee, WAAROM willen ze dat dan? En hoe heeft het zover kunnen komen? Etc., ga je gang, ik volg wel...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Club "knuffel-je-vijand" door de bocht...
Och ik heb zelfs wel eens de hoop gehad dat het wat zou worden met Hamas toen ze een keer wél de wapens lieten liggen. Maar dan staat er weer een Al-Aqsa brigade en als die het niet zijn is er wel weer een ander clubje.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:29 schreef NorthernStar het volgende:
Dus schei uit met je "Hamas is slecht" riedeltje.
Ik heb de mens, zijn biologie, en dan met name zijn instinct, flink uitgediept de afgelopen jaren, en ben tot de conclusie gekomen, dat de mens in wezen goedaardig is, ECHTER, door FOUTE DENKBEELDEN, kunnen mensen hele rare handelingen verrichten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:35 schreef Incomplete het volgende:
Daar heb je het vaak over.![]()
Anderzijds moet je misschien eens wat verder terug in de tijd zodat je kunt zien
dat de mens nooit anders is geweest als dat hij nu is, op een laagje vernis na bij
sommige, wat we beschaving noemen.
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat oa territoriumdrift, gepaard gaande met geweld, al
bij de jager/verzamelaar voorkwam. Het zit imo gewoon in de genen bij de mens.
Aangezien dat het zo druk is op deze aarde en veel mensen op elkaars lip zitten, zullen er altijd conflicten zijn.
Dat de mens zich ooit zal ontwikkelen tot een vreedzaam ras is imo een utopie.
![]()
Als je niet zo'n selectief geheugen zou hebben dan zou je erbij kunnen vermelden dat alles erop wijst dat het een landmijn van Hamas geweest is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
blahblahblah... Zelfs toen nog. Het begon toen Israel een gezin aan het strand van Gaza kapot schoot remember?
...
[..]
Dat, Hallulama, kan jou niet verweten worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Think different, zo luidt het devies.
Die discussie hebben we al gevoerd, jij denkt dat wanneer wij onze handjes van het MO af trekken, de ellende voorbij is. Ik denk van niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Inhoudelijk graag. En ik waarschuw maar alvast, als je die kant op wil gaan, dan is dat prima, maar dan wel ALL THE WAY, en niet slechts een stukje, en eindigen bij "Ze willen ons opblazen!", nee, WAAROM willen ze dat dan? En hoe heeft het zover kunnen komen? Etc., ga je gang, ik volg wel...
Vele boeken zijn er al over geschreven, no doubt, en ik kom wel meer mensen tegen die het beseffen, het is allemaal pure logica.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:43 schreef Incomplete het volgende:
Dat, Hallulama, kan jou niet verweten worden.
![]()
Jij denkt dat ze ons achterna komen, waarom?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Die discussie hebben we al gevoerd, jij denkt dat wanneer wij onze handjes van het MO af trekken, de ellende voorbij is. Ik denk van niet.
Ook dit heb aan de hand van het grote voorbeeld nazisme al uitgelegd. De joden waren weg uit Duitsland, toen was de rest van Europa aan de beurt, enzovoorts enzovoorts.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:50 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze ons achterna komen, waarom?
Het is zo onnatuurlijk. Een leeuw jaagt je ook slechts weg uit zijn habitat, en volgt je niet tot in vreemd gebied.
Harde lijn nodigt uit tot harde lijn, zachte lijn nodigt uit tot zachte lijn, laws of attraction, maar ja, wie is er STOER genoeg om de zachte lijn als eerste in te zetten?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:51 schreef -scorpione- het volgende:
Ik lees wéér onzinnige argumenten. 'Ja maar de Israeli's stemmen óók voor de harde lijn'. Dat is een prima reden om Israel niet te steunen, idd, maar het schrikt velen hier niet af om wel H&H te steunen, het is zelfs een extra argument ze wel te steunen blijkbaar. Heel frappant allemaal.
Nogmaals, ik kies geen kant, maar de mensen hier die dat wel doen lullen alles recht wat krom is en zijn volkomen Oos-Indisch doof.
Ik zal je nog sterker vertellen, ze zeggen ook :quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
Hezbollah zegt: Eerst het geweld stoppen
Israël zegt: Eerst die soldaten vrijlaten
ik verwacht niet dat als Israel softie gaat dat H&H dan stoppen. Het zal eerder een teken voor hun zijn dat ze winnende zijn en dus een schepje er bovenop doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Harde lijn nodigt uit tot harde lijn, zachte lijn nodigt uit tot zachte lijn, laws of attraction, maar ja, wie is er STOER genoeg om de zachte lijn als eerste in te zetten?
Tot nu toe geen van beide partijen.
Hezbollah zegt: Eerst het geweld stoppen
Israël zegt: Eerst die soldaten vrijlaten
What the fuck![]()
Verder zijn de Arabieren, over het algemeen genomen, het meest temperamentvol, gok ik, dus voor hen is het 't moeilijkst om hun emoties aan de kant te zetten en tot bedaren te komen, die lui zijn zo geënd op EER, daar word je werkelijk misselijk van.
Israël zou dat moeten snappen, ik zie Israël nog steeds als de meest volwassen partij, met daarom ook de meeste verantwoordelijkheid.
Ik denk dat Islamitische leiders en extremistische imams een stelletje druiloren zijn, die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Het zijn gewoon overdreven emotionele mensen met een kleine piemel, misschien zijn ze wel bang voor vrouwen ofzo, ik weet 't niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Ook dit heb aan de hand van het grote voorbeeld nazisme al uitgelegd. De joden waren weg uit Duitsland, toen was de rest van Europa aan de beurt, enzovoorts enzovoorts.
Luister voor de grap gewoon eens naar Islamistische leiders en extremistische imams...
Als Israël een mooi gebaar maakt, dan mogen alle anderen schreeuwen dat ze gewonnen hebben prima, dat laat me koud, laat die mensen toch lekker hun feestje gebaseerd op waanideeën vieren, echter, als H&H geweld blijft toepassen, nogmaals, dan kom ik Israël wel even een handje helpen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:58 schreef -scorpione- het volgende:
ik verwacht niet dat als Israel softie gaat dat H&H dan stoppen. Het zal eerder een teken voor hun zijn dat ze winnende zijn en dus een schepje er bovenop doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |