ja,ok? en wat vond je er vanquote:
Die vond ik nogal tegenvallen. Allemaal weinig boeiend. Er zijn nog van die hoog aangeschreven films die me niet veel deden, maar waar ik nog elementen zag waarvan anderen misschien lyrisch werden. Maar dat had ik bij deze dus niet. De status van deze film en hoe waarom hij die heeft, is me een klein beetje een raadsel.quote:
Maar jij bent dan ook natuurlijk Belgquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
De status van deze film en hoe waarom hij die heeft, is me een klein beetje een raadsel.
Ik heb 'm toevallig net ook gezien. Tja. Ik vond het maar niks. De personages Jules en Jim vond ik niet interessant, de voice-over te nadrukkelijk aanwezig, de stem van Jules tamelijk vervelend (echt waar; ik wilde haast het geluid uitzetten als hij ging praten), de oorlogsbeelden er in geplakt à la Ed Wood... tja. Positieve punt: Jeanne Moreau.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die vond ik nogal tegenvallen. Allemaal weinig boeiend. Er zijn nog van die hoog aangeschreven films die me niet veel deden, maar waar ik nog elementen zag waarvan anderen misschien lyrisch werden. Maar dat had ik bij deze dus niet. De status van deze film en hoe waarom hij die heeft, is me een klein beetje een raadsel.
De voice-over was eigenlijk het enige waar ik me aan irriteerde. Vooral in t begin, maar ik kon daar nog wel begrijpen dat ie gebruikt werd. Maar verderop was er beter voor een andere oplossing gekozen. Beelden zeggen vaak meer dan woorden, hij was beter weg gelatenquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:13 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik heb 'm toevallig net ook gezien. Tja. Ik vond het maar niks. De personages Jules en Jim vond ik niet interessant, de voice-over te nadrukkelijk aanwezig, de stem van Jules tamelijk vervelend (echt waar; ik wilde haast het geluid uitzetten als hij ging praten), de oorlogsbeelden er in geplakt à la Ed Wood... tja. Positieve punt: Jeanne Moreau.
Misschien kan iemand als Sai uitleggen waarom dit zo briljant zou moeten zijn.
In de eerste 5 minuten dacht ik nog "Goh, da's efficient, een half levensverhaal wordt er hier even in 10 zinnen doorheen geramd". Dacht dat die voice-over daarna wel zou verdwijnen, maar helaas... show, don't tell schijnt een filmwet te zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:18 schreef Timo20 het volgende:
[..]
De voice-over was eigenlijk het enige waar ik me aan irriteerde. Vooral in t begin, maar ik kon daar nog wel begrijpen dat ie gebruikt werd. Maar verderop was er beter voor een andere oplossing gekozen. Beelden zeggen vaak meer dan woorden, hij was beter weg gelaten
so truequote:Op zaterdag 17 september 2005 22:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
In de eerste 5 minuten dacht ik nog "Goh, da's efficient, een half levensverhaal wordt er hier even in 10 zinnen doorheen geramd". Dacht dat die voice-over daarna wel zou verdwijnen, maar helaas... show, don't tell schijnt een filmwet te zijn.
Heiligschennis! Dit had je nou niet moeten zeggen. Ik hoop echt voor je, dat je een stuk in je kraag hebt of onder invloed bent van geestverruimende middelen.quote:Op zondag 18 september 2005 03:10 schreef Sai het volgende:
...
Tijdens de non-muzikale stukken kwam de film soms alleen wel erg dicht in de buurt van Spice World.
quote:Op zondag 18 september 2005 03:25 schreef Price het volgende:
[..]
Heiligschennis! Dit had je nou niet moeten zeggen. Ik hoop echt voor je, dat je een stuk in je kraag hebt of onder invloed bent van geestverruimende middelen.
Spiceworld![]()
Sai moet wel een stuk in z'n reet hebben: Truffaut heeftie verkeerd getiktquote:Op zondag 18 september 2005 03:25 schreef Price het volgende:
Heiligschennis! Dit had je nou niet moeten zeggen. Ik hoop echt voor je, dat je een stuk in je kraag hebt of onder invloed bent van geestverruimende middelen.
Spiceworld![]()
Ik vond Rushmore en Stanza del Figlio ook niet zo heel fantastisch, misschien ligt het daaraanquote:Op zondag 18 september 2005 03:10 schreef Sai het volgende:
verhaal
quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:51 schreef Timo20 het volgende:
Terecht "one of the finest films ever made".
Mijn Cijfer: 8,5/10
Een film vol met actie die daardoor saai wordt? Whoa dude.quote:Op zondag 18 september 2005 20:19 schreef Gorro het volgende:
Verder is de tweede helft eigenlijk een en al actie en daar wordt de film erg saai van. ***
De eerste keer dat ik T2 zag viel ik in slaap. De tweede keer heb ik me gewoon verveeld.quote:Op zondag 18 september 2005 20:35 schreef victorinox het volgende:
[..]
Een film vol met actie die daardoor saai wordt? Whoa dude.![]()
Blasphemyquote:Op zondag 18 september 2005 20:55 schreef Sai het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik T2 zag viel ik in slaap. De tweede keer heb ik me gewoon verveeld..
idd een toffe film, weet je trouwens dat deze film een van de eerste was waarin met open mond gekust werd en je bij een vrouw bijna onder de rok kan kijken tot aan het slipje?quote:Op zondag 18 september 2005 20:19 schreef Gorro het volgende:
Dr. Jekyll and Mr. Hyde (Rouben Mamoulin, 1931)
Toffe verfilming van het bekende verhaal. Met name Frederich March schittert in de dubbele titelrol en zet beide karakter uitstekend neer. De cinematografie is ook het vermelden waard. De first-person shots in het begin zijn tof gedaan, evenals de gedaantewisselingsscenes. ***½
quote:
quote:Op zondag 18 september 2005 20:28 schreef Hare het volgende:
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Soms een beetje flauw, soms een beetje dom, maar over het algemeen gewoon een heerlijk lekkere wegkijk film.
Die neiging had ik vroeger ookquote:Op zondag 18 september 2005 22:41 schreef Timo20 het volgende:
altijd wat te zeiken![]()
. Kan nooit eens normaal reageren he
![]()
das fijn voor jequote:Op zondag 18 september 2005 22:46 schreef Eluc het volgende:
[..]
Die neiging had ik vroeger ook
tegenwoordig lees ik je posts gewoon niet meer
Er kwam gewoon geen einde aan en steeds dezelfde over the top acties begonnen me op een gegeven moment de keel uit te hangen. Er zat geen rustige minuut in de laatste drie kwartier volgens mij.quote:Op zondag 18 september 2005 20:35 schreef victorinox het volgende:
[..]
Een film vol met actie die daardoor saai wordt? Whoa dude.![]()
Dat je over zijn eerste smiley valt kan ik begrijpen. Maar Hare is toch redelijk positief over de Pirates? Hij heeft dezelfde mening als ik: het is natuurljik allemaal niet briljant, maar wel leuk.quote:Op zondag 18 september 2005 22:41 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]![]()
Pirates... is gewoon 1 van de leukste en beste Hollywood films van de afgelopen jaren
altijd wat te zeiken![]()
. Kan nooit eens normaal reageren he
![]()
jawel, maar ik vond m niet flauw of domquote:Op zondag 18 september 2005 22:54 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat je over zijn eerste smiley valt kan ik begrijpen. Maar Hare is toch redelijk positief over de Pirates? Hij heeft dezelfde mening als ik: het is natuurljik allemaal niet briljant, maar wel leuk.
Ik lees hier überhaupt geen posts. Ik kijk alleen naar Kinky's plaatjes.quote:Op zondag 18 september 2005 22:46 schreef Eluc het volgende:
[..]
Die neiging had ik vroeger ook
tegenwoordig lees ik je posts gewoon niet meer
gelukkig noem je jezelf ookquote:Op zondag 18 september 2005 23:19 schreef kinky_queen het volgende:
Ach, Hare is nou eenmaal een rare lul, en SoK ook, en Gorro, Sai, MikeyMo, ikzelf, Timo20, Astronaut_Jones, mamamiep en ...
Maar de grootste lul is....quote:Op zondag 18 september 2005 23:19 schreef kinky_queen het volgende:
Ach, Hare is nou eenmaal een rare lul, en SoK ook, en Gorro, Sai, MikeyMo, ikzelf, Timo20, Astronaut_Jones, mamamiep en ...
Plotgaten?quote:Op maandag 19 september 2005 00:19 schreef Mikkie het volgende:
Heb je je niet helemaal de tering geërgerd aan die enorme berg plotgaten die er in die film zit? Op zich is het geinig vermaakt, maar die plotgaten werden op een gegeven moment gewoon irritant.
Wat ik ervan begreep was:quote:Op maandag 19 september 2005 10:06 schreef Sokolsky het volgende:
Begreep je het einde Blinky?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
quote:Op maandag 19 september 2005 10:12 schreef Blinky het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan toch een 7.5 ... mmmquote:Op maandag 19 september 2005 20:22 schreef Sai het volgende:
Unfaithful is een cursus 'leer In the Mood for Love nog meer waarderen'. 4,5.
Broken Flowers is erg hip, maar een kwart van de film bestaat uit Bill Murray die in zijn auto naar Afrikaanse muziek luistert. Dat is niet helemaal mijn ding. 7,5.
Kwart van 10 = 2,5. 10 - 2,5 = 7,5. Duh. Kut-alphas ook de hele tijd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4.0 / imdb 5.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Maar je zegt het is niet mijn ding ... of durf je geen onvoldoende te geven .. 7.5 is afgerond gewoon een 8. Voor het commentaar is dat te hoogquote:Op maandag 19 september 2005 21:34 schreef Sai het volgende:
[..]
Kwart van 10 = 2,5. 10 - 2,5 = 7,5. Duh. Kut-alphas ook de hele tijd.
watquote:Op maandag 19 september 2005 22:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar je zegt het is niet mijn ding ... of durf je geen onvoldoende te geven .. 7.5 is afgerond gewoon een 8. Voor het commentaar is dat te hoog...
Deel 2 is ook lachen.quote:
niet gezien, maar ik vond 3 echt slecht. Daarin stond een lekker wijf centraal dat zichzelf steeds meer pijn moest doen om de honger te onderdrukken, het werd eerder een masochistische film met een soort van gevoelsmonoloog dan dat het een leuke film was.quote:
Dat wel jaquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:00 schreef Strolie75 het volgende:
Ok, maar het was wel een erg geil wijf.
ben ik gelukkig niet de enige die m slecht vondquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:17 schreef kinky_queen het volgende:
SAHARA
Ik hoop dat ik morgen alles vergeten ben over deze film
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Al met al een aanrader, ook voor mensen die niet van voetbal houden
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,3/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
ik heb de film nog steeds liggen om nog eens te herkijken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:45 schreef Berkery het volgende:
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Toen Berkery een 10 jaar oud was mocht hij voor het eerst naar een 'volwassen' film, en dat was The Cannonbal Run, maar wat me het meest is bijgebleven is de beklemmende trailer van Christiane F die daarvoor werd getoond. 24 jaar later heb ik de film dan eindelijk een keer gezien, het is een aangrijpende film over heroinegebruik en prostitutie bij jongeren in de jaren '70. Het is 1 van de betere drugsfilms die er zijn. (Requiem for a dream ligt nog op de stapel 'nog te zien'). Het boek ga ik nog lezen.
Mijn vriendin heeft het boek ook meerdere keren gelezen maar wist niet dat er een film van was tot ze een tijdje geleden las dat ie op DVD uit was.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:53 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb de film nog steeds liggen om nog eens te herkijken.
ik heb het boek vroeger diverse keren gelezen.
Ik zag Batmanquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:38 schreef kinky_queen het volgende:
BATMAN: DEAD END
BATMAN VS. ALIEN VS.PREDATOR
Tjemig wat is dit geweldig!! Ik heb er geen woorden voor!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Billy Warlock is altijd een soort held geweest, aangezien hij ooit vieze dingen mocht doen met Erika Eleniak.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
Waar ik DEEP RISING een geslaagde film vind slaat deze monsterfilm compleet de plank mis. Enige pluspunt is een heerlijk schmierende Billy Warlock
quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:46 schreef Timo20 het volgende:
Heerlijke film, dat vooral komt door de "echtheid" van de personages. Iedereen zal zich wel kunnen identificeren met 1 van de karakters.
niet??quote:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien, maar is de laatste 5 minuten niet de conclusie waar het allemaal om draait?quote:Op zondag 25 september 2005 15:20 schreef Mikkie het volgende:
The Others.
Overigens mogen die laatst vijf minuten weggeknipt worden, die voegden in mijn ogen weinig toe. Een zesje wat mij betreft.
Moet je zeker een keer doen. Mijn vriendin had hem ook nog nooit gezien en het was echt grappig om haar op bepaalde momenten te zien schrikken.quote:
Deze film heb ik gisteren ook gezien, echt een aanraderquote:Op zondag 18 september 2005 02:34 schreef NoSigar het volgende:
Palindromes van Todd Solondz. Prima film
en???quote:Op zondag 25 september 2005 18:22 schreef vicz het volgende:
Afgelopen week pas gezien: Hitchhiker's Guide to the Galaxy
quote:Op zondag 25 september 2005 23:17 schreef Hare het volgende:
Ik heb gezien:
Butch Cassidy & the Sundance Kid 7
Kaze No Tani No Naushika 10
Ocean's Eleven (1960) 10
Batman Begins 9
En daar ga ik nu geen review over schrijven. Zie het maar als een reminder voor nog te schrijven reviewtjes. Cijfertjes wil ik al best wel geven. 2 tienen, een 9 en een 7. En nee, die 7 is niet voor Batman Begins
Haha, dat meen je toch niet he? Heb je Ocean's Eleven wel eens gezien? Eigenlijk best een erg matige film. Maar heb hem toch maar een 7 ipv 6 gegeven omdat het gewoon zo keicool is Rat Pack met z'n allen te zien schitteren, Dean Martin zingend, Shirley MacLain te zien cameonen en het Vegas van de jaren 60. Alleen daarvoor dus. Verhaal zelf is 3x niksquote:
Nee, ik zag 1960 staan en dacht Hare is altijd wel van oudere films, dus zou die wel de andere tien hebben gekregen naast de Ghibli.quote:Op zondag 25 september 2005 23:41 schreef Hare het volgende:
[..]
Haha, dat meen je toch niet he? Heb je Ocean's Eleven wel eens gezien? Eigenlijk best een erg matige film. Maar heb hem toch maar een 7 ipv 6 gegeven omdat het gewoon zo keicool is Rat Pack met z'n allen te zien schitteren, Dean Martin zingend, Shirley MacLain te zien cameonen en het Vegas van de jaren 60. Alleen daarvoor dus. Verhaal zelf is 3x niks
En Butch Cassidy & the Sundance Kid een 7? Wat kan ik toch van die film genieten zeg. Heerlijk luchtig, maar o zo leuk. Newman en Redford schitteren echt met z'n tweeen (ze spelen echt zo leuk op elkaar af) , een van de leukste filmduo's ooit, Bacharach is heerlijk op dreef , de prachtige Katherine Ross (wat een scene he die 'Raindrops keep Falling on my Head) en het goede film en editwerk maken dit echt een toppertje van de bovenste plank die van mij dus echt wel een 10 verdiend
quote:Op maandag 26 september 2005 08:39 schreef Blinky het volgende:
Being John Malkovich
...
Alles bijelkaar, een 7 1/2.
Nooit gezien, maar ik weet wel dat 'ie bij MovieMeter in de top250 staat. De meningen zijn blijkbaar verdeeld.quote:Op maandag 26 september 2005 15:20 schreef Soul79 het volgende:
Mississippi burning
Wat een waardeloze film!
quote:Op maandag 26 september 2005 20:07 schreef kinky_queen het volgende:
GOROTICA
You know, they fuck you when you are dead, and they fuck you when you are alive. So i want to be cremated...
morgen maar eens kijken danquote:Op maandag 26 september 2005 20:55 schreef Kolkus het volgende:
Ikiru
Film met een aangrijpend thema, namelijk het opmaken van de (negatieve) balans van je leven, in de wetenschap dat je nog maar enkele maanden te gaan hebt en hier nog iets aan wil veranderen.
Ondanks dit loodzware thema, is de film nergens te zwaar op de maag.
Hier helpen enkele luchtige scenes/personages goed bij.
De scene met het hoofdpersonage op de schommel, zorgt voor een zeldzaam gevoel van
ontroering en bevrediging.
Enige minpunt vond ik de te lang uitgesponnen eindscene.
Dit is dan ook het enige echte minpunt bij een film die nog wel een tijdje in m'n gedachten
zal rond blijven spoken.
Samen met GOROTICA?quote:Op maandag 26 september 2005 21:17 schreef Timo20 het volgende:![]()
geweldige quote![]()
morgen maar eens kijken dan
hehequote:
Tja, als je ziet wat daar verder in staat........................quote:Op maandag 26 september 2005 16:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Nooit gezien, maar ik weet wel dat 'ie bij MovieMeter in de top250 staat. De meningen zijn blijkbaar verdeeld.
De scene met Jay & Bob vind ik de beste scene met die twee uit de hele reeks van Kevin Smith: "It's just like Cube said; life ain't nothing but money and bitches!"quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Chasing Amy
Minder goed dan Clerks, maar er zaten zeer vermakelijke stukken in. Jammer genoeg irriteerde ik me mateloos aan de stem van die vrouw, en was af en toe iets te langdradig zoetsappig.
Die stem inderdaad, vreselijk. Vooral als ze op een gegeven moment zo een jankende rant houdt.quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Chasing Amy
Minder goed dan Clerks, maar er zaten zeer vermakelijke stukken in. Jammer genoeg irriteerde ik me mateloos aan de stem van die vrouw, en was af en toe iets te langdradig zoetsappig.
Jay & Bob scene was inderdaad het leukste gedeelte uit de film. Als er geen geluid uit komt bij die Joey is ze wel okee, maar als ze eenmaal begint te praten, brrr rilling. Respect 4 Kevin.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:08 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
De scene met Jay & Bob vind ik de beste scene met die twee uit de hele reeks van Kevin Smith: "It's just like Cube said; life ain't nothing but money and bitches!"
![]()
(die vrouw, Joey Lauren Adams, is trouwens de ex van Kevin Smith).
Je hebt hem doorquote:Op maandag 26 september 2005 11:49 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vond het cijfer 7½ erg toepasselijk. Maar ik begrijp nu dat dat niet bewust was?
(op welke verdieping zit zijn bedrijf?)
Hey, heb ik gisteravond ook gekeken, vond 'em ook erg goed!quote:Op woensdag 28 september 2005 19:27 schreef Sai het volgende:
No Direction Home: Bob Dylan (Martin Scorsese, 2005):
Deden wij dat maar met school.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:47 schreef -Marlii- het volgende:
Gister met school als 'leuke' afsluiting naar het filmhuis geweest.
Draaide 1 of andere duitse film,, was behoorlijk slaapverwekkend ,, weet amper nog waar het over ging
Sophie Scholl?quote:Op woensdag 28 september 2005 20:47 schreef -Marlii- het volgende:
Gister met school als 'leuke' afsluiting naar het filmhuis geweest.
Draaide 1 of andere duitse film,, was behoorlijk slaapverwekkend ,, weet amper nog waar het over ging
Der Untergang?quote:Op woensdag 28 september 2005 21:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
Deden wij dat maar met school.
Was die op tv dat jullie hem beiden hebben gezien. Zo ja weet je of die herhaald wordt?quote:Op woensdag 28 september 2005 20:41 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Hey, heb ik gisteravond ook gekeken, vond 'em ook erg goed!
Vooral de fragmenten waarbij hij door zijn eigen achterban continue uitgefloten wordt en de redenen hierachter, vond ik erg bijzonder/interessant.
Once Upon a Time in America ook gezien?quote:Op woensdag 28 september 2005 22:37 schreef Timo20 het volgende:
Niet de beste maffiafilm allertijden (dat zijn nog altijd de 1e 2 Godfather films) maar Goodfellas staat toch op een stevige 3e plaats, helemaal niet ver achter de Godfather films.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.imdb 5.5 / cijfer 6.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Het was buiten schooltijdquote:Op woensdag 28 september 2005 21:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Deden wij dat maar met school.
quote:Op donderdag 29 september 2005 10:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Once Upon a Time in America ook gezien?
Dat snap ik wel, maar Goodfellas blijkbaar ook. Dat staat bij mij toch echt andersom. Goodfellas staat dan in de categorie van I Cento Passi enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:39 schreef Timo20 het volgende:
[..]zeker wel. Vond The Godfather toch echt beter
ach ja, smaken verschillen hequote:Op vrijdag 30 september 2005 15:02 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar Goodfellas blijkbaar ook. Dat staat bij mij toch echt andersom. Goodfellas staat dan in de categorie van I Cento Passi enzo.
quote:Casey: The perversions must end!... Family values must be saved!
Christine: No! - this is a Troma movie!
quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:30 schreef kinky_queen het volgende:
SUNRISE- A SONG OF TWO HUMANS
SUNRISE
Ongetwijfeld een meesterwerk, maar ik zie het er niet zo in. Een paar aardige momenten maken voor mij een film nog geen klassieker
Waar Murnau mij verpletterde met NOSFERATU en FAUST stelde hij mij hier zwaar teleur
ja we weten waar de film over gaat, maar we zijn meer geinteresseerd in wat jij er van vondquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:53 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er wordt een reeks escalerende gebeurtenissen in gang gezet wanneer de in Afrika geboren tolk Silvia Broome (Kidman) beweert dat ze toevallig een doodsbedreiging heeft opgevangen tegen een Afrikaans staatshoofd. Er werd gesproken in een dialect dat maar weinig mensen behalve Silvia verstaan. Met de woorden ëde leraar komt deze kamer nooit levend uití wordt Silviaís leven in een oogwenk op zijn kop gezet en wordt ze het doelwit van de moordenaars. Eenmaal onder bescherming gesteld van agent Tobin Keller (Penn) wordt Silviaís leven steeds meer een nachtmerrie.
Naarmate Keller dieper in het verleden van de ooggetuige en haar geheimzinnige wereld van wereldwijde connecties duikt, wordt hij steeds achterdochtiger en denkt hij dat zijzelf deel uitmaakt van de samenzwering. Hoe meer hij te weten komt des te sterker wordt zijn wantrouwen.
Is Silvia een slachtoffer? Een verdachte? Of nog heel iets anders? En kan Tobin met zijn eigen hartzeer haar wel afdoende beschermen...?
© The Interpreter
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 06:39 schreef Timo20 het volgende:
ja we weten waar de film over gaat, maar we zijn meer geinteresseerd in wat jij er van vond
Origineelquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:53 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er wordt een reeks escalerende gebeurtenissen in gang gezet wanneer de in Afrika geboren tolk Silvia Broome (Kidman) beweert dat ze toevallig een doodsbedreiging heeft opgevangen tegen een Afrikaans staatshoofd. Er werd gesproken in een dialect dat maar weinig mensen behalve Silvia verstaan. Met de woorden ëde leraar komt deze kamer nooit levend uití wordt Silviaís leven in een oogwenk op zijn kop gezet en wordt ze het doelwit van de moordenaars. Eenmaal onder bescherming gesteld van agent Tobin Keller (Penn) wordt Silviaís leven steeds meer een nachtmerrie.
Naarmate Keller dieper in het verleden van de ooggetuige en haar geheimzinnige wereld van wereldwijde connecties duikt, wordt hij steeds achterdochtiger en denkt hij dat zijzelf deel uitmaakt van de samenzwering. Hoe meer hij te weten komt des te sterker wordt zijn wantrouwen.
Is Silvia een slachtoffer? Een verdachte? Of nog heel iets anders? En kan Tobin met zijn eigen hartzeer haar wel afdoende beschermen...?
© The Interpreter
Start dan alsnog maar met typen, ben wel erg benieuwd waarom jij deze hilarische film slechts een 5 op de schaal van Richter toebedeelt...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:49 schreef Hare het volgende:
Van alles getypt, krijg ik foutmelding
Dan alleen maar de titels hoor:
The Rocky Horror Picture Show: 5
Totdat ene meneer Rocky werd geboren was ie idd erg leuk. Beetje overdreven soms, maar zo nu en dan is dat best leuk. Maar na de wederopstanding van Rocky werd al dat musical gedoe me echt een beetje te veel. De film ging echt compleet nergens meer over en de nummer waren ook niet meer leuk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:41 schreef fractalis het volgende:
[..]
Start dan alsnog maar met typen, ben wel erg benieuwd waarom jij deze hilarische film slechts een 5 op de schaal van Richter toebedeelt...![]()
![]()
en je kon je weer niet inhoudenquote:
Bij mij heeft 'ie nog minder. Waarom? Omdat het mijn humor niet is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:41 schreef fractalis het volgende:
[..]
Start dan alsnog maar met typen, ben wel erg benieuwd waarom jij deze hilarische film slechts een 5 op de schaal van Richter toebedeelt...![]()
![]()
Ja, die eigen versie is al gauw veel beter dan die schijtfilm van Von Trier.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:52 schreef Kolkus het volgende:
Dogville
Doordat alles zich op een kale set plaatsvind, word je fantasie geprikkeld en ontstaat er naast hetgeen je ziet, ook je eigen (veel mooiere) versie van de film.
Ik heb hem ook alleen een vijf gegeven omdat ik anders weer een preek ga krijgen van Kinkyquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Bij mij heeft 'ie nog minder. Waarom? Omdat het mijn humor niet is.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 00:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Van god los
Ik had hem nog niet gezien. Het was een erg vermakelijke film!
8/10
Die quote had van mij inderdaad ook niet gehoeven, evenals de aanwezigheid van Riley's sidekick.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:03 schreef Wepeel2 het volgende:
Land Of The Dead
Verder was één quote tegen het einde gruwelijk: "they're just looking for a place to stay...just like us".
Ach, verder heb ik me ook wel vermaakt hoor. Het is een beetje zoals KQ ook zegt, het is een Romero dus je bent toch wat kritischer.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:52 schreef Durbin het volgende:
[..]
Die quote had van mij inderdaad ook niet gehoeven, evenals de aanwezigheid van Riley's sidekick.
Het schijnt dat Sigur Rós erin zitquote:Op zondag 2 oktober 2005 17:10 schreef Tijn het volgende:
...rare muziek...
Ik vond er geen reet aan.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:10 schreef Tijn het volgende:
The Life Aquatic With Steve Zissou (2004). Een typische Wes Anderson-film vol met rare personages die zichzelf in rare situaties wurmen wat een raar verhaal oplevert. The Life Aquatic voegt hier nog rare decors, rare animaties en rare muziek aan toe. Kortom, een heerlijke film
[afbeelding]
Ja, dat klopt. En veel nummers van David Bowie, maar dan uitgevoerd door iemand anders. Veel rare stijlen ook door elkaar, soms heel retro elektronisch en dan weer snoeiharde rock. Het werkt allemaal erg goedquote:
Tsja, dat kan, smaken verschillen. Ik vond behalve The Royal Tenenbaums ook Bottle Rocket en dus The Life Aquatic erg leuk. Alleen Rushmore moet ik nog een keer kijken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond er geen reet aan.
Terwijl ik The Royal Tenenbaums erg leuk vond.
Deze moet ik nog eens zien te vinden. Is ie goed genoeg om de tin aan te schaffen ?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:19 schreef kinky_queen het volgende:
TWO-LANE BLACKTOP
Aardige roadmovie die nét wat meer verhaal heeft dan VANISHING POINT (die had namelijk totaal geen verhaal). Fans weten wat ze te w88 staat, een filmsnob slaat deze over.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:06 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag:
Ikiru
Prachtig mooie film. Het thema van de film is erg herkenbaar en wordt mooi in beeld gebracht.Het is ook erg aandoenlijk en het hoofdpersonage raakt je tot op t bot (mij tenminste wel). Het acteerwerk is dus geweldig, heb meerdere malen met tranen in m`n ogen gezeten
. De flashbacks waar gebruik van worden gemaakt zijn effectief, de regie en `t camerawerk is fantastisch. Een topper dus, die bij mij de nodige emotie los maakte en die nog wel even in m`n hoof zal rondspelen. Met name omdat ik `t onderwerp meerdere malen van dichtbij heb meegemaakt...
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
quote:
Zeker vermakelijk, maar naar mijn mening geen 8 waard.quote:Op zondag 2 oktober 2005 00:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Van god los
Ik had hem nog niet gezien. Het was een erg vermakelijke film!
8/10
Idd zeg!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |