abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 10:35:38 #226
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_31020692
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:37 schreef Timo20 het volgende:
Niet de beste maffiafilm allertijden (dat zijn nog altijd de 1e 2 Godfather films) maar Goodfellas staat toch op een stevige 3e plaats, helemaal niet ver achter de Godfather films.
Once Upon a Time in America ook gezien?
Sheridana +1
pi_31022197
ff twee EGR-films aftikken:

The Glass Web

EGR speelt een medewerker aan een tv-programma dat moorden naspeelt. vergelijk t maar met de reconstructies van PRDV of opsporing verzocht. hij is verliefd op een van de actrices en meent een relatie met haar te hebben (ze gaan wel eens eten en hij geeft haar geld). zoiets doet ze ook met een van zijn collega's, een getrouwde scenario-schrijver.

zij wil EGR dumpen, de collega haar.
EGR wil ook scenario's schrijven, maar hij wordt tegengewerkt door de collega.

dan vindt de collega de actrice vermoord in het appartement. haar echtgenoot wordt gearresteerd en de moord gaat nagespeeld worden in het tv-programma.

vermakelijke film, dat wel, maar zeker geen topper.
EGR is niet goed op dreef, maar misschien komt dat omdat john forsythe in de decennia na deze film heeft bewezen een maitg acteur te zijn.

Manpower

EGR speelt een medewerker van de electriciteitsmaatschappij en moet geregeld hoogspanningsmasten in.
zijn vriend, George Raft, raakt gewond boven in een mast en bij de reddingsoperatie komt EGR bijna om t leven.
omdat hij niet meer goed kan lopen wordt hij voorman. Als bij een ongeluk een van de mannen het leven verliest, moet hij naar diens dochter (marlene dietrich). hij wordt verliefd op haar. zij werkt in een nachtclub en trouwt met hem als vlucht.
maar ze wordt verliefd op zijn vriend.....

behoorlijke film, mede doordat de serieuze scenes worden afgewisseld met humoristische scenes.
zeker de ziekenhuis-scenes zijn t vermelden waar.
vooral Jumbo speelt heel komisch sterk (alan hale).

zeker de moeite waard, deze film
  donderdag 29 september 2005 @ 11:50:04 #228
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31022700
Assault on Precinct 13 (2005)

Standaard actiefilmpje dat in het niet valt bij het origineel van Carpenter.
Ook weer zo'n standaard cliché:
Als je de hele film al bezig bent om een groep mensen te vermoorden, waarom ga je dan als je eindelijk de kans krijgt nog een of ander lulverhaal vertellen.

Er zat maar één mooie scene in:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_31023167
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:52:46 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_31024424
Wild Strawberries

Mooie Bergman, even diepgaand als zijn latere films maar (gelukkig) ook wat lichtvoetiger qua uitvoering, zodat het ook een aangename kijkervaring is.
De film heeft een boeiend thema (stilstaan en terugkijken op gemaakte keuzes in het leven), wat sterk is uitgewerkt en voor iedereen tot een verschillende hoogte relevant is.

Hoogtepunt vond ik de uitwerking van de droomfragmenten van de professor aan het begin van de film; geweldig!

The Seventh Seal vond ik beter, maar deze film toont aan dat diepgang niet per definitie ontoegankelijk en droog kijkvoer hoeft op te leveren.
  donderdag 29 september 2005 @ 22:16:03 #231
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_31041885
Alien vs Predator
Best een aardige SF actie film.

Het begint zeg maar als Sphere (1998) , er wordt ontdekking gedaan van een ondergronds bouwwerk. Als ze eenmaal de pyramide binnen zijn komen de aliens en de predators voor schijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imdb 5.5 / cijfer 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_31042746
Nae maeumui punggeum (aka The Harmonium in My Memory) (1998, South Korea)
Een jonge leraar van 21 jaar komt op een lagere school te werken, waar hij verliefd wordt op een collega-lerares. Eén van zijn leerlingen raakt echter weer verliefd op haar leraar. Als er een land is dat dergelijke verhalen succesvol in een film kan vertalen, is dat Korea wel. Maar deze film is wat mij betreft een uitzondering. Het verhaal is oninteressant, rommelig en bepaalde scenes slaan de plank finaal mis. Daarnaast is de soundtrack geheel niet bijzonder en wordt het zelfs bijna genant als de hoofdrolspeler Amerikaanse singles uit de 60-er jaren mee gaat zingen.

The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D (2005, USA)

Een jongen wordt gevraagd door twee jonge superhelden, Lavagirl en Sharkboy, om hun wereld van de ondergang te redden. Sinds Desperado en vóóral Roadracers ben ik een enthousiast volgeling van Robert Rodriguez, maar zijn motivatie tot de Spy Kids-reeks heb ik nooit zo begrepen. Ook deze film volgt weer de stijl van Spy Kids. Toegegeven, het ziet er allemaal best mooi uit en de film heeft zeker zijn komische momenten, maar de film is toch duidelijk voor het jongere publiek. Op zich niet zo vreemd, aangezien Rodriguez' zoon de credits voor het verhaal krijgt. Gewoon een aardig tussendoortje.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_31044947

oldboy

Nadat Koreaan Dae Su Oh "개수오" eindelijk wordt vrijgelaten na 15 jaar, is er echter nog maar een ding waar zijn hoofd naar staat... er achter komen waarom en wie hem heeft ontvoerd en vastgehouden.

De beste Koreaanse film die ik tot nu toe heb gezien. Vooral die wanhopige woede uitbarstingen van de Dae Su Oh "Min-sik Choi" vondt ik zeer goed gespeeld !

Cijfer = 9
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_31051174
Gisteren in de Sneak:

Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit

Ik ben geen specifiek Wallace & Gromit fan en Chicken Run vond ik zelfs erg weinig aan. Maar deze film vond ik helemaal geweldig. Stop motion heeft nog altijd veel meer charme dan het pure CGI geweld dat tegenwoordig door Hollywood op je afgevuurd wordt. Dát in combinatie met veel subtielere Britse humor heeft mij anderhalf uur lang laten genieten.
pi_31053655
quote:
Op woensdag 28 september 2005 21:49 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Deden wij dat maar met school.
Het was buiten schooltijd maar wel verplicht
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:39:52 #236
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31059576
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:35 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Once Upon a Time in America ook gezien?
zeker wel. Vond The Godfather toch echt beter

Gisteren in de sneak:
Crash
Ik vond `m prachtig. Erg mooi en sfeervol gefilmd, mooie beelden, prachtige soundtrack en de best acterende cast van het jaar. Wat wil je nog meer? Vooral het eerste gedeelte - voor de pauze ( ) - vond ik erg sterk. Na de pauze zakt het geheel wat in, met een aantal mindere scenes. Daaronder, zonder te veel weg te geven, 1 scene die deze film geweldig had kunnen maken. Maar door de manier waarop ie nu was uitgewerkt werd `t een beetje lachwekkend. Dit, samen met t teleurstellende einde zijn eigenlijk de enige minpuntjes aan deze verder zeer sterke film.
Aanrader

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2005 @ 15:02:29 #237
4571 Sokolsky
pi_31060274
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:39 schreef Timo20 het volgende:

[..]

zeker wel. Vond The Godfather toch echt beter
Dat snap ik wel, maar Goodfellas blijkbaar ook. Dat staat bij mij toch echt andersom. Goodfellas staat dan in de categorie van I Cento Passi enzo.
Sheridana +1
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:03:32 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31060305
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:02 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar Goodfellas blijkbaar ook. Dat staat bij mij toch echt andersom. Goodfellas staat dan in de categorie van I Cento Passi enzo.
ach ja, smaken verschillen he
vind Goodfellas beter
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:25:17 #239
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31060952
The Princess Diaries (Garry Marshall, 2001): truttiger dan tachtig Tina's en tòch vond ik hem niet leuk. Moet je nagaan. De reactieshots van de kat waren eigenlijk het enige grappige, voor de rest is dit vooral oersaai. 3,5.
The Adams Family (Barry Sonnenfeld, 1991): tachtig procent van de film bestaat uit dezelfde grap, en hoewel die best aardig is komt het de voorspelbaarheidsfactor niet echt ten goede. Vooral het scenario zuigt nogal, met verschrikkelijk niet-overtuigende personages. Matigjes. 5,5.
En over Leef! heb ik hier nog wat geschreven.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_31061797
Dogville

Wat een heerlijke provocateur blijft Lars von Trier toch!

Doordat alles zich op een kale set plaatsvind, word je fantasie geprikkeld en ontstaat er naast hetgeen je ziet, ook je eigen (veel mooiere) versie van de film.
Leuke truc, jammer dat hij dit in zijn nieuwste film (Manderlay) op exact dezelfde wijze toepast.

Daarnaast is er het verhaal, waarin Triers' bekende pessimistische kijk op de medemens terugkomt.
Meest sprekende voorbeeld hiervan is de eindscene die beveredigend zou moeten zijn, maar een nog groter gevoel van onbegrip en somberheid teweeg brengt.

Wederom een bijtend meesterwerkje van von Trier.
pi_31071496
SUNRISE- A SONG OF TWO HUMANS

SUNRISE

Ongetwijfeld een meesterwerk, maar ik zie het er niet zo in. Een paar aardige momenten maken voor mij een film nog geen klassieker

Waar Murnau mij verpletterde met NOSFERATU en FAUST stelde hij mij hier zwaar teleur

[ Bericht 1% gewijzigd door kinky_queen op 01-10-2005 00:19:27 ]
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:17:22 #242
40664 Durbin
Who knows..
pi_31074783
Terror Firmer (1999, USA)

De crew van een lowbudget-film wordt tijdens het opnemen van een film geteisterd door een serie-moordenaar. Het is aan hun om uit te zoeken wie deze moordenaar is. Een Troma-produktie met de gebruikelijke gore en amateurisme, maar in vergelijking met vorige Troma-produkties is deze film toch wat professioneler (voor zover mogelijk) aangepakt. De Toxic Avenger-reeks waren de enige films die ik echt leuk vond van Troma, maar daar kan nu deze ook wel bij. Zoals gezegd veel gore en onzinnigheid, maar wél leuk voor de gehele 100 minuten.
quote:
Casey: The perversions must end!... Family values must be saved!
Christine: No! - this is a Troma movie!
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:58:54 #243
4571 Sokolsky
pi_31077029
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:30 schreef kinky_queen het volgende:
SUNRISE- A SONG OF TWO HUMANS

SUNRISE

Ongetwijfeld een meesterwerk, maar ik zie het er niet zo in. Een paar aardige momenten maken voor mij een film nog geen klassieker

Waar Murnau mij verpletterde met NOSFERATU en FAUST stelde hij mij hier zwaar teleur

Ik snap die verering ook niet zo.
Sheridana +1
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:20:24 #244
4571 Sokolsky
pi_31077304
Maandlijstjes!

Laat ik maar geen aantallen noemen, want daar schrok ik zelf een beetje van

In ieder geval in september veel films uit mijn top-50 herzien. Van de "nieuwe" films is dit de top-10 (shorts en docu's weggelaten):

1. Salaire de la peur, Le (Clouzot, 1953) - 9+
2. Yume (Kurosawa, 1990) - 9
3. Huitième jour, Le (Van Dormael, 1996) - 9-
4. Corbeau, Le (Clouzot, 1943) - 9-
5. Pierrot le fou (Godard, 1965) - 9-
6. Warui yatsu hodo yoku nemuru (Kurosawa, 1960) - 8½
7. Tierra (Medem, 1996) - 8½
8. Höstsonaten (Bergman, 1978) - 8½
9. Vargtimmen (Bergman, 1968) - 8½
10. Bloody Sunday (Greengrass, 2002) - 8½

Eervolle vermeldingen voor de shorts Rivière du hibou, La (Enrico, 1962) en Vincent (Burton, 1982).

En een flop-5:

1. Princess Diaries, The (2001) - 2
2. Iron Giant, The (1999) - 5-
3. Hard Day's Night, A (1964) - 5
4. Koktebel (2003) - 5+
5. A.K. (1985) - 5+
Sheridana +1
pi_31078023

Er wordt een reeks escalerende gebeurtenissen in gang gezet wanneer de in Afrika geboren tolk Silvia Broome (Kidman) beweert dat ze toevallig een doodsbedreiging heeft opgevangen tegen een Afrikaans staatshoofd. Er werd gesproken in een dialect dat maar weinig mensen behalve Silvia verstaan. Met de woorden ëde leraar komt deze kamer nooit levend uití wordt Silviaís leven in een oogwenk op zijn kop gezet en wordt ze het doelwit van de moordenaars. Eenmaal onder bescherming gesteld van agent Tobin Keller (Penn) wordt Silviaís leven steeds meer een nachtmerrie.

Naarmate Keller dieper in het verleden van de ooggetuige en haar geheimzinnige wereld van wereldwijde connecties duikt, wordt hij steeds achterdochtiger en denkt hij dat zijzelf deel uitmaakt van de samenzwering. Hoe meer hij te weten komt des te sterker wordt zijn wantrouwen.
Is Silvia een slachtoffer? Een verdachte? Of nog heel iets anders? En kan Tobin met zijn eigen hartzeer haar wel afdoende beschermen...?

© The Interpreter
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 06:39:57 #246
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31078255
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:53 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Er wordt een reeks escalerende gebeurtenissen in gang gezet wanneer de in Afrika geboren tolk Silvia Broome (Kidman) beweert dat ze toevallig een doodsbedreiging heeft opgevangen tegen een Afrikaans staatshoofd. Er werd gesproken in een dialect dat maar weinig mensen behalve Silvia verstaan. Met de woorden ëde leraar komt deze kamer nooit levend uití wordt Silviaís leven in een oogwenk op zijn kop gezet en wordt ze het doelwit van de moordenaars. Eenmaal onder bescherming gesteld van agent Tobin Keller (Penn) wordt Silviaís leven steeds meer een nachtmerrie.

Naarmate Keller dieper in het verleden van de ooggetuige en haar geheimzinnige wereld van wereldwijde connecties duikt, wordt hij steeds achterdochtiger en denkt hij dat zijzelf deel uitmaakt van de samenzwering. Hoe meer hij te weten komt des te sterker wordt zijn wantrouwen.
Is Silvia een slachtoffer? Een verdachte? Of nog heel iets anders? En kan Tobin met zijn eigen hartzeer haar wel afdoende beschermen...?

© The Interpreter
ja we weten waar de film over gaat, maar we zijn meer geinteresseerd in wat jij er van vond

In september nogal weinig films gezien: 15
De beste was Goodfellas met een 9,5/10
De slechtste was The Texas Chainsaw Messacre (2003) met een 6,3/10

Op naar oktober
pi_31079080
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 06:39 schreef Timo20 het volgende:

ja we weten waar de film over gaat, maar we zijn meer geinteresseerd in wat jij er van vond
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:28:28 #248
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31079254
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:53 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

© The Interpreter
Origineel

http://www.uip.nl/interpreter.html
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:49:30 #249
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31079557

Van alles getypt, krijg ik foutmelding

Dan alleen maar de titels hoor:

The Rocky Horror Picture Show: 5
The Sting: 10
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:06:22 #250
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31079871
Deze maand 31 films gezien waarvan 18 nieuw. De top 10 hiervan:

Le Salaire de la Peur (Wages of Fear): 10
Divorzio all'italiana (Divorce: Italian Style): 9
La Marche de l'empereur: 9
Batman Begins: 8,5
Playtime: 8+
Kagemusha: 8
Aguirre, der Zorn Gottes: 8-
The Pink Panther: 7+
Gongdong gyeongbi guyeok JSA: 7-
Hell in the Pacific: 6,5

Slechtste 5:

Crash: 3
The Rocky Horror Picture Show: 5
Mister Roberts: 6
My Man Godfrey: 6
Ocean's Eleven (1960): 6,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')