God hebbe zijn zielquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar @:iwanius heeft gegeten in de corona tijd
Ha, wij deden dat een paar keer in Bariloche, beviel héél erg goed. Ok, niet de ambiance van een geweldig restaurant, want je zit gewoon in de aula van de school, maar heel erg goed en verrassend eten. De bediening moest duidelijk nog praktijkervaring opdoen, maar ze waren allemaal erg geïnteresseerd in onze mening en (opbouwende) kritiek. Zeker aan te radenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 21:13 schreef Ole het volgende:
ik werk nu ROC hotelschool. Ga binnenkort daar eten! dan ga ik zeker verslag doen!
hier ziet het restaurant er echt uit als een restaurant!quote:Op donderdag 14 oktober 2021 21:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, wij deden dat een paar keer in Bariloche, beviel héél erg goed. Ok, niet de ambiance van een geweldig restaurant, want je zit gewoon in de aula van de school, maar heel erg goed en verrassend eten. De bediening moest duidelijk nog praktijkervaring opdoen, maar ze waren allemaal erg geïnteresseerd in onze mening en (opbouwende) kritiek. Zeker aan te raden
Hilarisch.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:45 schreef jameshond7 het volgende:
Gwn thuis wit bolletje met pindakaas
8.5/10
quote:Op vrijdag 3 december 2021 19:29 schreef anndb het volgende:
Ik kan zo te zien niet meer reageren in nr 30 gezien die al (te) oud is?
Graag deze maar reeksen of corrigeren een mod?
Afin, mijn recensie:
Wanneer: Vandaag
Waar:
Lindehof Nuenen (**)
Vandaag lunch bij Lindehof in Nuenen. We zaten eerst nog te twijfelen tussen hier, Treestwijkhoeve en Tribeca. Treestwijkhoeve viel al af gezien brand in de keuken, en het is dus Lindehof geworden. Geen spijt van gehad. Reden dat deze ook de voorkeur had is dat chef Soeniel veel gebruik maakt in de keuken van zijn surinaamse roots, dat samen met 2 michelin sterren leek dat ons een uitdagend menu in plaats van het "standaard sterren werk". En dat was ook zo wel zo! Niet teleurgesteld dus. Erg veel gebruik van specerijen en knipogen naar de surinaamse keuken.
We begonnen met als aperatief de huis champagne (Bollinger) en voor mij een alcoholvrij alternatief, dat was een thee uit Kopenhagen welke een zelfde bubbel had als champagne en ook de look er van. En eerlijk is eerlijk die was super, ik ga die voor thuis ook bestellen. Als je niet zou zeggen dat het thee is, zou je dit zeker niet er in proeven (het is lees ik nu ook een blend van 9 thee-en en dan met een champagne bubbel).
Daarna volgde drie gangen amuse's. Ik ga helaas niet alles specifiek bij elke gang kunnen vermelden want de uitleg was te veel, het waren ook steeds veel componenten per hapje/gang en zonder geschreven menu, dus dat was wat lastig te onthouden. Het zal in grove lijnen zijn vandaag wat ik kon onthouden.
In ieder geval waren hierbij balletjes van krab, bara's en verder sja... geen idee meer. Samen met een breek-vel van garnalen en kruiden met bloemkool curry dip:
Daarna volgende (op de achtergrond zie je ze) bonbons van chocolade met een bloody mary vulling. Heel vloeibaar, dus moest een foto van veraf maken want je moest ze pakken en direct in de mond. Ontplofte gelijk en heel vloeibaar en koud, hierna volgde de chocolade smaak welke een zoetje gaf en ook flink wat chili als smaak achteraf. Heel lekker.
Toen nog een amuse was een sate van de BBQ met of zelfs van beukenzwam? Geen idee, heel smakelijk:
Laatste amuse was een courgette iets met pakora geloof ik en een masala saus, lekker en flink wat pit ook weer! Je proeft echt hier dat de kruiden gebruikt worden en niet zo braaf sterren-eten zoals vaak gewend:
Heerlijk brioche broodje met boter:
Twee bereidingen van zeebaars, gebakken en een tartaar in een rolletje met een aardappel gerecht/eenpansgerecht (naam ben ik kwijt, geen idee) en een schuim erop. Beide heel smakelijk:
Toen een stukje tarbot met weer een bepaald gerecht met aubergine en een krokant bolletje met ook weer iets waarvan ik de naam helaas niet meer weet. Dit met vandouvan saus:
Een langoustine met daarnaast een aardappel roti:
Zeeduilvel en in bakje kreeft:
Patrijs, met een boutje van patrijs welke ze opnieuw gevuld hebben en daarbij nasi en surinaamse bloedworst. De surinaamse bloedworst (zat in het bakje) was eigenlijk de topper van dit gerecht, de rest was ook lekker maar die bloedworst, man man wat heerlijk. Ook lekker spicy, samen met de patrijs heerlijk.
Toen foigras met een krokant bakje met een ijs er in.Heerlijk zacht en smolt op de tong, ben echter niet zo'n groot fan er van maar ging toch netjes op en was perfect van smaak. Zou dit echter zelf niet zo snel bestellen.
Peer met 5 spices was het dessert:
En toen hebben we nog kaas gedeeld, geen foto daarvan helaas maar was kaas van Van Tricht uit Antwerpen, zelf te kiezen van de kaas kar. Kaas was perfect op temperatuur, en ook perfect van smaak.
Koffie hebben we overgeslagen was al 5 uur en de tent moest (helaas) dicht.
Kosten: 640 EUR met zijn 3en.
Cijfer: 9
Ja die surinaamse/buitenlandse invloeden waren heel leuk! Echt een aanrader. Vaak is het bij sterrenzaken een beetje braafjes vind ik, nu komt een stukje vis, nu vlees zal wel weer lam zijn, dat is hier echt niet. Heel veel kruiden en en soms ook echt lekker pittig. Heel leuk, twee sterren met zo’n invloeden. Ook dat je roti krijgt bij je gerecht en zo, stuk leuker dan al die brave gerechten.quote:
Ja, ik snap precies wat je zegt en vindt dit super verrassend op sterrenniveauquote:Op zaterdag 4 december 2021 15:21 schreef anndb het volgende:
Ja
[..]
Ja die surinaamse/buitenlandse invloeden waren heel leuk! Echt een aanrader. Vaak is het bij sterrenzaken een beetje braafjes vind ik, nu komt een stukje vis, nu vlees zal wel weer lam zijn, dat is hier echt niet. Heel veel kruiden en en soms ook echt lekker pittig. Heel leuk, twee sterren met zo’n invloeden. Ook dat je roti krijgt bij je gerecht en zo, stuk leuker dan al die brave gerechten.
Wat tof, ik ben 19172727 jaar geleden daar geweest toen er nog 1 ster was en toen was het nog net iets minder gedurfd, geen pit etc, maar wel veel kruidiger dan veel andere sterrenrestaurants.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:21 schreef anndb het volgende:
Ja
[..]
Ja die surinaamse/buitenlandse invloeden waren heel leuk! Echt een aanrader. Vaak is het bij sterrenzaken een beetje braafjes vind ik, nu komt een stukje vis, nu vlees zal wel weer lam zijn, dat is hier echt niet. Heel veel kruiden en en soms ook echt lekker pittig. Heel leuk, twee sterren met zo’n invloeden. Ook dat je roti krijgt bij je gerecht en zo, stuk leuker dan al die brave gerechten.
Na Moass, jij en ik en onze schatjes.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat tof, ik ben 19172727 jaar geleden daar geweest toen er nog 1 ster was en toen was het nog net iets minder gedurfd, geen pit etc, maar wel veel kruidiger dan veel andere sterrenrestaurants.
Ja goeie hut ditquote:
Vriendin werkt in een restaurant en alle kerstdiners zijn verplaatst naar 1 uur 's middags. Doen ze dat daar niet of komt dat helemaal niet uit?quote:Op woensdag 15 december 2021 15:35 schreef fruityloop het volgende:
Wij zouden op kerstavond gaan dineren bij The Lemon Tree hier in Deventer, echt een aanrader trouwens, maar dat gaat dus mooi niet door weten we sinds gisteravond.. :-(
Ze gooien het wel om naar de lunch inderdaad, de week voor de kerst, en 1e en 2e kerstdag. We werden de dag na de "persco" keurig gebeld. Maar goed, één van ons moet de hele week voor kerst nog werken, en met de kerstdagen gaan we meestal bij la familia gourmetten oid, ivm de neefjes en nichtjes. Dit zou wat meer "ons" ding zijn. Maar goed, met wat passen en meten wordt het lunchen op 2e kerstdag bij ze, dus het komt allemaal wel goed.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin werkt in een restaurant en alle kerstdiners zijn verplaatst naar 1 uur 's middags. Doen ze dat daar niet of komt dat helemaal niet uit?
Dat ziet er héérlijk uitquote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Waar?
Herberg D'n Brouwer
Wanneer?
14 februari 2022
Wat at je/impressie?
Valentijns High Beer
Amuse van eend en mandarijn
[ afbeelding ]
Gambas
[ afbeelding ]
Vitello tonato
[ afbeelding ]
Yuzu kip in een bao
[ afbeelding ]
Naked beef Wellington
[ afbeelding ]
Eton mess
[ afbeelding ]
Het was allemaal erg lekker en de bieren pasten er goed bij.
We gaan hier zeker weer eens eten.
Kosten?
85 euro voor 2 personen
Cijfer?
8+
Je deelde gelukkig de flesjesquote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:37 schreef Blues het volgende:
Wat lekker zeg @:sarabi de gerechten zien er goed uit en met een bierarrangement erbij, weer eens wat anders dan wijn!
Zit je niet erg 'vol' door het bier?
Van mij zou je commentaar krijgen dat je geen Waygu bij een Argentijn moet bestellenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef anndb het volgende:
Ik koos voor de waygu, kreeg natuurlijk wel wat "commentaar" dat ik voor de ossenhaas koos...
I rest my casequote:En je komt hier voor het vlees, en dat is fantastisch. Ik heb ook geproefd van mijn vrouw haar vlees en moet zeggen - vooral met de prijs in het achterhoofd (mijn steak was 71 EUR en die van haar 27): die was net zo lekker.
Maar dus geen tzatziki gegetenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:29 schreef stavromulabeta het volgende:
een plotselinge behoefte aan vlees en tzatziki
Ik denk de schaduw?quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Wat was de zwarte onderkant van de asperge? Een saus ofzo?
Schaduw.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Wat was de zwarte onderkant van de asperge? Een saus ofzo?
Zal ik het voor jou verklappen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ok ik ga me ff in een hoekje zitten schamen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Sabero staat ook op onze verlanglijst.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort meer sperma schaduw foto’s!
In mei weer naar Sabero** en in juni naar https://under.no/ *
Waar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?
Ziet er goed uit. Misschien eindelijk weer eens een echt goed restaurant in Utrecht?quote:Op donderdag 14 april 2022 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Maeve, Utrecht
Wat at je?
Het 6-gangen menu.
Er lijkt inderdaad iets te gebeuren op culinair gebied in Utrecht. Eind 2020 Hemel en Aarde van Vito Reekers die al niet verkeerd is en nu deze erbij.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Misschien eindelijk weer eens een echt goed restaurant in Utrecht?
#zetoplijstje
Godmiljaar wat een geld. Ik heb nog nooit zo chique gegeten. Is dat nou echt de moeite waard?quote:Op donderdag 14 april 2022 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar?
Wat at je?
Het 6-gangen menu.
Te beginnen met een drietal amuses, plus een meringue gevuld met eendenlever
[ afbeelding ]
Zeebaars met Macadamia, komkommer en kaffir limoen
[ afbeelding ]
Asperges met Galanga in een olie van Thaise basilicum, en een kruidenboeketje
[ afbeelding ]
Langoustine, Bospeen, vadouvan, curry, kamille
[ afbeelding ]
Tarbot met peterselie, zeewier, zeekraal, gerookte paling beurre blanc
Hollands lam met Artisjok, raapjes gevuld met ansjovis, daslook
Mandarijn van de BBQ, sake, yuzu en Kaapse kruisbes
[ afbeelding ]
Impressie?
Maeve is er pas sinds de zomer van 2021, waardoor we - mede door alle lockdowns - nog geen kans hadden daar te eten. De chef en de gastvrouw hebben jarenlange ervaring in sterrenrestaurants en hebben nu besloten zelf iets op te zetten. En dat stelt zeker niet teleur. Het eten was gewoon heerlijk met veel aandacht voor groenten en een interessante wijnarrangement met veel nadruk op Nederlandse wijnen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. En ook een paar bijzondere dranken zoals de saké-yuzu bij het dessert, plus heel veel aandacht voor de structuren., Ik vraag me nog steeds af wat de caviaar-achtige bolletjesplant in het kruidenbuiltje bij de asperges was.
Waarbij de enige opmerking zou zijn dat het lam net iets minder goed in elkaar zat dan de voortreffelijke rest, door een wel erg zoute jus en wat onbalans in de smaakintensiteit van de verschillende bereidingen van lam. Maar dat is allemaal mierenneukerij in de marge.
Het personeel is goed, professioneel met af en toe een ruimte voor een rustig praatje met de gasten om vervolgens weer naar gezwinde spoed richting de open keuken te verdwijnen. Fantastisch als je dat ongehaast aan tafel kunt overkomen, terwijl je daarna weer super-efficiënt en snel doorgaat met uitserveren. Ik zou dat niet kunnen.
Al met al is het me supergoed bevallen. On-Utrechts hoog niveau. Het restaurant bestaat vermoedelijk nog te kort om in alle lijstjes voor te komen maar ik voorspel een grootse toekomst in de Lekker 100. En als er ooit weer een ster in Utrecht valt, zou het zomaar Maeve kunnen zijn. Oftewel: gaat daarheen mensen, voordat de lijstjes komen en het bekend en beroemd wordt.
Kosten?
330 inclusief fooi en wijn.
Cijfer?
9,5
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:36 schreef Mubassie het volgende:
Godmiljaar wat een geld. Ik heb nog nooit zo chique gegeten. Is dat nou echt de moeite waard?
Dat kan alleen een mod doen en die zijn er niet op CUL. Het zal ooit wel weer opgepakt worden door iemand.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:
En misschien kan iemand dit lijstje https://forum.fok.nl/topic/2481440/restaurantreviews.html bijwerken?
(Wil ik ook wel doen als ik weet hoe het moet)
Ziet er fantastisch uit!quote:Op zaterdag 16 april 2022 07:53 schreef anndb het volgende:
Waar: Le Pristine van Sergio Herman met 1 ster, te Antwerpen
Wanneer: Afgelopen dinsdag
We zijn al een hele tijd aan het proberen om te reserveren bij Le Pristine, de italiaanse keuken van de hand van Sergio Herman, we waren niet de enige die dat probeerde: na 1,5 jaar is het gelukt om een reservering te krijgen, voor 2 personen op een dinsdag. Hier zat natuurlijk ook een corona periode tussen, maargoed, de verwachtingen waren hoog dus.
Ontvangst was super door het personeel en een welkomstgroet van Sergio Herman die tot onze verbazing ook zelf aanwezig was en die avond ook mee in de open keuken stond waarop we goed zicht hadden.
Fantastische inrichting van het restaurant, geweldig mooi allemaal en top personeel met kennis van zaken. De start was goed dus. Ze adviseren je om te beginnen met een hapje bij je eerste drankje (betaald, krijgt geen "kosteloze" amuse(s)). Wij gingen voor de pizette met kreeft:
[ afbeelding ]
Samen met twee heerlijke cocktails welke fantastisch van smaak waren maar wel in erg kleine glaasjes (dit was voor de wijn later het zelfde trouwens) kan ik zeggen de beste pizza ooit. Ik weet niet welke italiaan hij hiervoor in huis heeft gehaald of zichzelf heeft verdiept in dit proces, maar zo'n lekkere korst heb ik nog nooit gegeten. Niet te dun of krokant, voldoende volume maar tegelijk super crispy, echt goddelijk. Ik denk dan ook dat dit gelijk het beste van de avond was voor mij.
Hierna adviseerde ze te gaan voor een voorgerecht, een tussen om te delen en een hoofdgerecht, echter, wij wouden de specialiteit/signature dish proberen en dat was al pasta, de tussengerechten waren ook pasta dus we zijn voor voor - hoofd - na gegaan en dat bleek ook meer dan voldoende.
Als voorgerecht gingen we dus voor de salade kreeft welke je met 2 personen dient te bestellen, fantastisch van smaak, portie zeer royaal en samen met het lekkere brood dat ze serveren (forcaccia was net zo goddelijk als de pizza) een super start:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen volgde het hoofdgerecht, orecchiette pasta met het beste dat zeeland te bieden heeft (langoustine, kokkels, mosselen). De pasta zelf was super goed van smaak en textuur, met een heerlijke saus met soms ook flink wat pit er in en natuurlijk perfecte zeevruchten van een super cuisson. De mosselen hierin, zoiets heb ik nog nooit geproefd. Sergio kent zeker zijn leveranciers en weet het beste te krijgen, ik eet zo nu en dan graag een pannetje mosselen maar zo ziltig en smaakvol als deze heb ik ze nog nooit gehad.
[ afbeelding ]
De sommelier is trouwens ook erg leuk en speels in zijn vak en adviseert je graag wat lekkers, hij merkte op dat ik alcoholvrije dranken dronk en bood me wat aan om te proeven iets dat hij zelf lekker vond, een alcoholvrije wijn. Nou drink ik normaal geen alcoholvrije "wijn" omdat het meestal 3x niks is, een alcoholvrije cocktail is doorgaans veel lekkerder, maar hij kwam met L'antidote en die was heerlijk, ik heb gelijk toen ik thuis kwam een doosje er van besteld.
Toen het dessert, de dessert kaart is heel simpel: diverse italiaanse kazen naar keus met wat bereidingen daarbij OF 2 soorten ijs, ijs is vers a la minute gedraaid en dat proef je ook, maar verder hele simpele kaart dus. Wij hadden geen zin meer in kaas, en gingen voor pistasche met passievrucht ijs. Met wat witte chocolade schotsen. Doordat het ijs a la minute gedraaid is heb je natuurlijk de allerbeste smaak en textuur, heerlijk, wel prijzig voor een ijsje (18 euro pp, minimaal 2 personen weer).
[ afbeelding ]
Kosten: 350 euro zonder fooi
Cijfer: 8,5
Al met al heerlijk gegeten, ik zou er denk zeker nog een keer gaan eten als het makkelijker reserveren was, waarom "maar" een 8,5 is vooral omdat prijs/kwaliteit toch (volgens mijn mening) niet helemaal in orde is, het blijft natuurlijk pizza/pasta/salade wat we kregen, en ondanks dat het allemaal super bereid is vind ik dat je met 2 voor 350 euro toch ook wel "luxer" en uitdagender kunt eten. Al met al wel een leuke ervaring, en ook leuk dat Sergio zelf aanwezig was.
quote:Op donderdag 14 april 2022 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:
En misschien kan iemand dit lijstje https://forum.fok.nl/topic/2481440/restaurantreviews.html bijwerken?
(Wil ik ook wel doen als ik weet hoe het moet)
Dat weet ik zo niet, heb niet het hele topic doorgelopen. Vanaf welke post moeten ze nog toegevoegd? Dan doe ik dat later even.quote:
Ergens vanaf het vorige topic en dan vanaf golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29 (september 2020)quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Dat weet ik zo niet, heb niet het hele topic doorgelopen. Vanaf welke post moeten ze nog toegevoegd? Dan doe ik dat later even.
Dat is Moai caviar.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar?
Wat at je?
Het 6-gangen menu.
Ik vraag me nog steeds af wat de caviaar-achtige bolletjesplant in het kruidenbuiltje bij de asperges was.
Dat staat in de OP van het reviewtopicquote:Op zaterdag 16 april 2022 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet, heb niet het hele topic doorgelopen. Vanaf welke post moeten ze nog toegevoegd? Dan doe ik dat later even.
quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ergens vanaf het vorige topic en dan vanaf golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29 (september 2020)
En de reviews staan op cijferbeoordeling, dus die laatste die jij in Utrecht toevoegde moet ergens in Utrecht bovenaan komen met een 9,5.
Veel succes ermee.
Ik heb de laatste weer toegevoegd en ben tot augustus 2020 met oude toevoegen. Nu even weer aan het werk, ik ga later weer verder.quote:Op zaterdag 16 april 2022 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat staat in de OP van het reviewtopic
Super!quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de laatste weer toegevoegd en ben tot augustus 2020 met oude toevoegen. Nu even weer aan het werk, ik ga later weer verder.
quote:Op zondag 24 april 2022 13:24 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 23 april 2022
Waar: Restaurant Mano, Haarlem.
Wat:
Al een tijdje geleden (vanwege een belastingmeevaller en carpe diem) gereserveerd om te eten bij het veelvuldig geprezen Restaurant Mano.
Niet echt geschikt voor mensen die slecht ter been zijn, maar wel mooi verbouwd en plaats biedend aan ca. 20 couverts in een mooi pandje op de hoek van de Bakenessergracht en Spaarne in Haarlem.
[ afbeelding ]
Mano komt deels van het Spaanse woord Hermanos (broers) maar betekent ook zoiets als mano (hand), de handen uit de mouwen steken en dat doen de chefs en het bedienend personeel dan ook volop.
De 2 jonge eigenaren/chefs Kevin Kion en Daniël Damen kennen elkaar vanaf hun peuterleeftijd en zijn altijd bevriend met elkaar gebleven.
Beiden hebben intussen ruim 15 jaar ervaring in de horeca opgedaan. Kevin voornamelijk in Haarlem e.o. bij o.a. sterrenrestaurants de Bokkedoorns en ML. Daniël werkte o.a. bij Vis&Co en later in Amsterdam bij onder meer de sterrenzaken Bolenius en Ciel Blue in Amsterdam.
Vorig jaar april besloten de vrienden de handen in elkaar te slaan en samen dit restaurant te beginnen.
Ook het bedienend personeel onder leiding van maître Tekura Osumi was gewend op hoog niveau te werken en dat merk je aan alles. Heldere uitleg van alle gerechten, een enthousiaste sommelier en het tempo wordt goed in de gaten gehouden.
In de loop van de avond komen alle werkzame personen wel een keer aan de tafel langs voor een praatje.
Hoewel je ook a la carte kunt eten kiezen de meeste mensen voor een menu van 5 - t/m 7-gangen.
Wij kregen een tafeltje aan het raam met uitzicht op de brug van de Bakenessergracht aan het Spaarne. Een topplek!
Bij binnenkomst begonnen we elk met een glas wijn. Voor Blues een rode Sentido, Ribera del Duero en voor mij een Cote de Gascogne. Daarbij namen we ook elk een fles water (plat voor B., bruisend voor mij).
Wij besloten allebei voor het 5-gangenmenu te gaan met als uitbreiding i.p.v. dry-aged lendestuk te gaan voor A-4 Wagyu uit Kobe (supplement van 28 euro per persoon).
En bij het menu kozen wij ook voor het bijpassende wijnarrangement.
Amuses.
Al vrij snel kregen we 3, prachtig gepresenteerde, amuses.
[ afbeelding ]
Een bakje met Hollandse garnalen met bloedsinaasappel.
[ afbeelding ]
Een mousse van miso en koriander tussen krokant gebakken kippenhuid die met poeder van bosui was bestrooid.
[ afbeelding ]
Okonomiyaki (japans pannenkoekje) met kewpie mayonaise.
Alle 3 heerlijke beginhapjes!
1e gerecht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allereerst een beignet met daarin alle smaken die ook in het gerecht zelf zaten. En daarna langoustinetartaar, pompoen en vadouvan met o.a. zeekraal, een krokantje en wat radijs.
Volle, erg lekkere smaken allemaal!
We kregen daarbij als bijpassende wijn een glas heerlijke (mollige, zoals onze sommelier enthousiast vertelde) Kruger Rumpf, Weißer Burgunder.
2e gerecht:
[ afbeelding ]
Een coquille met een sausje van bacon en ui en daarbij een crème van sereh, gevuld met o.a. daikon en zeebanaantjes.
Knapperig en vol van smaak!
Hierbij kregen we ook supervers gebakken brioche met daarbij olijfolie, beurre noisette en mineraalzout uit de Murrayrivier uit Australie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij dit gerecht dronken wij een fris glas witte Jurtschitsch, een Grüne Veltliner.
Gerecht 3:
[ afbeelding ]
Een rouleau van kabeljauw met gamba met aardpeer, beurre blanc saus met daarin gedruppelde peterselie-olie.
Heerlijk!
Bij dit gerecht hoorde een glas witte Domaine Lavallée, een Bourgogne Côtes d'Auxerre. Fris, iets krijtig.
4e gerecht:
[ afbeelding ]
Als extra gekozen door ons: A4 Wagyuvlees uit Kobe. Met daarbij compote van black garlic en ui, pomme souffle en (niet op de foto) een romige dashisaus, gemaakt zonder bonitoflakes maar met kelp.
Supermals vlees, perfect bereid!
Hierbij kregen wij een glas van dezelfde rode wijn die Blues al aan het begin van de avond gedronken had: Sentido, Ribera del Duero.
5e gerecht:
We kregen eerst een pré-dessert:
[ afbeelding ]
Een in een mooi glaasje geserveerde mix van kokos, sereh, lime en merengue.
Daarna volgde het echte dessert:
[ afbeelding ]
Een vanillesoufflé met ijs en daarbij een bordje met o.a. yoghurt, citrus en merengue.
Als dessertwijn dronken we hierbij een glas Coteaux du Layon, Chenin.
Alles werd prachtig opgediend uitgeserveerd en was bijzonder lekker van smaak.
Niet goedkoop, totaal waren we met de extra Wagyu en het wijnarrangement, samen 326 euro kwijt, maar het zou ons niet verbazen als dit restaurant binnen nu en een paar jaar een Michelinster gaat krijgen.
Aan het niveau van de gerechten en de bediening kan het niet liggen.
Absoluut een nieuw toprestaurant in Haarlem!
9,8/10
Hier een late reactie -maar kan nog net vind ikquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef anndb het volgende:
Ik had hier al lang niet meer gepost, maar zijn wel uit eten geweest natuurlijk nog. Bij deze wat updates van de laatste tijd.
Goed we beginnen bij:
Waar: Restaurant Becherelle te Turnhout
Ik heb er nog wel wat maar genoeg voor vandaag zeg ik zo :-)
Ik had inderdaad precies het zelfde, ik dacht dit lust ik wel, maar helaas niet dus. Marche 17 is top in Turnhout inderdaad!quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hier een late reactie -maar kan nog net vind ik, vanwege het feit dat ik me ineens weer moest denken aan de enige (althans niet verdrongen) keer dat ik mijn bordje niet leeg at in een restaurant, ergens tussen de tien en twintig jaar geleden in een restaurant Tilburg: Paling in het groen! Ik hield namelijk wel van gerookte paling
![]()
. Het zag er precies zo uit: grote brokken dikke, aasetende paling. Het lukte me na een stuk of zo echt niet meer om de rest weg te krijgen, en dan moest ik nog niet eens aan de film die Blechtrommel denken.
Overigens ook lang geleden dat ik in Turnhout geweest ben. De laatste keer at ik daar in 'Marche 17' (even opgezocht) ook wel heel lang geleden volgens mij. Ik weet er weinig meer van behalve dat het prima was. Maar vandaag gaan we weer even, en wie weet , ook ergens eten. We weten nu waar we heen kunnen.
quote:Op zondag 24 april 2022 21:42 schreef Isabeau het volgende: (krijg ik iets in een oud vogelkooitje, verstopt tussen glazen knikkers?)
Leuk. Elke keer als ik in H. ben wil ik daar of bij Pikaar eten. Dat komt er dan niet van omdat het dan niet echt uitkomt, maar goed.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:48 schreef anndb het volgende:
Waar: Wood Gastrobar te Hilvarenbeek
Wanneer: Gisteren
Ziet er allemaal smakelijk uit. Wat waren de amuses?quote:Op maandag 16 mei 2022 12:48 schreef anndb het volgende:
Waar: Wood Gastrobar te Hilvarenbeek
Wanneer: Gisteren
En is dat een minder goed signaal?quote:en waren de gehele avond de enige gasten.
quote:Op maandag 16 mei 2022 14:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er allemaal smakelijk uit. Wat waren de amuses?
Ja een hele goede vraag, durf het echt niet meer te zeggen. Ik was te druk met de chef aan het lullen welke al meteen aan tafel kwam en raakte aan de praat en met 1 oor geluisterd/onthouden wat dat was. Gesprek ging o.a. over dat ze dit dus sinds kort als nieuw concept deden, en dat ie vroeger nog bij de De Librije had gewerkt en hiervoor bij Lindehoff nog niet zo lang geleden (en nog een hoop tenten zoals &Moshik). Dus al sla je me dood, geen idee, was wel heerlijk ook.
[..]
En is dat een minder goed signaal?
Goh voor ons was het heerlijk zo in ons eentje op het terras met volle aandacht van al het (toch 4 man) personeel. Echter gezien de prijs en kwaliteit van het eten wel frappant dat er verder niemand zat, tent er naast zat bomvol binnen en op het terras.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Haha, wij gaan binnenkort op fietsvakantie om het bespaarde aan decadent eten uit te gevenquote:Op maandag 30 mei 2022 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
om te compenseren hebben we op de terugweg een To Good To Go box opgehaald Cat-astrophe in CUL / Too good to go ervaringen #15 Veel voor weinig! , waarmee we een dag of twee een basis hebben voor alle maaltijden![]()
Wat een mooie opmaak op de bordenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:26 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 9 juni 2022
Waar: restaurant Lev. by Mike in Winterswijk.
Wat:
Naar aanleiding van de opening van een expositie van een tentoonstelling in de synagoge van Aalten hebben we daarna, samen met mijn broer en schoonzus gegeten bij Restaurant Lev. by Mike in Winterswijk.
Het restaurant is gevestigd in het gebouw bij het Strandbad Winterswijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nadat we eerst een heerlijk glas Cava getrakteerd kregen van broer en schoonzus werd ons het concept van het verrassingsmenu uitgelegd: het menu bestaat uit 4 gangen, die elk weer uit 2 gerechtjes bestonden. In totaal dus 8 gerechten. De gerechten hebben allemaal de grootte van een tussengerecht en worden bereid met ingrediënten uit de regio en het seizoen.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Regenboogforel gerold in huisgemaakte lardo van black angus rundvlees, bulgur, zoetzure radijs, rucola,aardappelchip en een crème van tuinkers.
Prima begin van de maaltijd.
[ afbeelding ]
Steak tartaar met Amsterdamse uitjes, een pomme soufflé gevuld met rauwe sla en zonnebloempitten en met mosterdmayonaisse.
De sla in de pomme soufflé was wat droog en onaangemaakt. Het zogenaamd gebarsten en gerestaureerde bord was wel erg leuk.
Tussengerechten:
[ afbeelding ]
Gegrilde dorade met drie bereidingen van bloemkool en een crème van de stelen en de bladeren. (wat aan de bittere kant), beurre blanc en beurre noisette. Lekker visje wel.
[ afbeelding ]
Kruidenrisotto met groene asperges en rucola met een schuim van groene kruiden en een krokantje van schapenkaas.
Als tussengerecht eigenlijk iets te veel risotto. Verder wel erg smakelijk.
Hoofdgerechten:
[ afbeelding ]
Vegetarisch gerecht: gepofte bospeen met doperwtencrème, rode wortel, bimi en een saus van vadouvan.
Prima.
[ afbeelding ]
Steak van Black Angusrund en 'Naegelholt' van Achterhoeks rundvlees (Naegelholt is een streekproduct uit het oosten van Nederland, het woord bestaat eigenlijk uit 2 woorden 'Naegel' en 'Holt'; naegel is in het oosten van het land een spijker en holt betekende een stukje vlees. Vroeger was er nog geen koeling en moest men vlees conserveren om het langer te kunnen bewaren, vaak ging men het zouten om daarna te laten drogen aan een spijker boven de houtkachel in de keuken, de Naegelholt wordt uitsluitend gemaakt van de malse delen van het rund, de rosbief en biefstukdelen, deze krijgen een bijzondere kruidenmelange, volgens oud recept) en daarbij asperges van een zorgboerderij uit de buurt, aardappelpuree en een jus van rode port met dragon.
Lekker gerecht, maar de steak had iets minder ver doorgebakken en iets meer medium-rare mogen zijn.
Nagerechten:
Zoet:
[ afbeelding ]
Parfait van bergamot met aardbeiencrème, aardbeien en grapefruit.
[ afbeelding ]
Cheesecake met passievruchtencreme, brownie-ijs, amandelschaafsel, passievruchtensaus en gel.
Lekkere zoete toetjes allebei.
Daarnaast was er voor de dames nog een kaasplankje om met elkaar te delen:
[ afbeelding ]
o.a. een venegriekgeitenkaas, een blauwschimmelkaas en een schapenkaas.
Bij het eten dronken we 2 glazen lekkere Nieuw-Zeelandse Sauvignon Blanc en na afloop namen we allemaal nog koffie/espresso/cappuccino.
Totale kosten per 2 personen 120 euro.
Het concept van 2 bordjes per menugang is soms wat onhandig en het is onduidelijk wat in welke volgorde of misschien door elkaar gegeten moet worden.
Alles was wel met zorg klaargemaakt.
7/10
Afgelopen dinsdag was het zover!quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort meer sperma schaduw foto’s!
In mei weer naar Sabero** en in juni naar https://under.no/ *
Het was fantastisch!quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:05 schreef flipsen het volgende:
Ik zie geen prijs vermeld, maar dat is misschien maar beter ook voor deze ervaring
Kun je prima in een weekend doenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:15 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat gaaf, @:Cat-astrophe! Ik zou zo naar Noorwegen willen. Zowel de ervaring als de gerechten. Ik wil niet weten wat dat gekost heeft
Wat een leuk concept en wat een prachtige ervaringquote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag was het zover!
Ik had een maaltijd ervaring bij
[ afbeelding ]
Genoten, een meter of vijf onder water.
Het restaurant is de belichaming van de visie van de chef
[ afbeelding ]
Via een paar stappen word je steeds dieper meegenomen onder water, met bijbehorende gerechten.
Entree via de grijze oprijlaan, waar je ontvangen wordt en wordt meegenomen naar beneden, eerste verdieping, de loungeruimte waar de eerste vier gangen (of, zoals zij zeggen: snacks) geserveerd worden. Geen foto van die ruimte, of van het slimme raampje waar doorheen je letterlijk zit dat je half onder water bent.
Wel een foto van het uitzicht, en dus voorpret van wat nog komt.
[ afbeelding ]
Wij zaten voor de gangen na gang 4 op de voorste rij (foto genomen na het eten, zodra wij vertrokken schoot iemand snel op onze plek om een foto te maken. Ik snap dat). Tip: reserveer voor de zitting van 18.00 of 18.30 uur en met maximaal 2 personen want die gasten krijgen tafeltjes aan het glas en echt, dat doet zoveel met de beleving![]()
Het menu
[ afbeelding ] Ik hoop dat ik alle gerechten qua foto op de juiste volgorde heb geplaatst….
Wij kozen daarnaast voor de non alcoholische pairings. Briljant! Bij elk gerecht was een sapje bedacht wat de smaken versterkte, compenseerde etc.
Under heeft nu nog 1 ster, maar dat zullen er vast meer worden, gezien de kwaliteit van eten en drinken en aandacht voor detail. Wij hadden wat voorkeuren en per gerecht werd precies uitgevraagd wat we wel en wat we niet bliefden (graag geen orgaanvlees in de ragout, maar een saus met lever bij de langoustine is voor ons geen probleem, dat idee).
Leuk detail: alles wat op tafel kwam, behalve de koffie en thee, komt uit een straal van maximaal 20 km van het restaurant. Kaas van een boertje met zes koeien, kruiden van een strandje wat een kilometer verder ligt, pollen en honing van bijen uit hun eigen korf. En ik denk dat we wel wat hebben zien langszwemmen wat binnenkort ook op een bord ligt.
Het tasting menu is uitgebreid, ik ga niet per gerecht benoemen wat het was, zie kaart![]()
Het tempo was hoog in het begin, ik denk dat we in een half uur vier gangen hadden. Maar met eenhaps gerechtjes kan dat prima. Later zakte het tempo en al in al hebben we zo’n vier uur aan tafel gezeten.
Zoals gezegd: starten op de eerste verdieping (half onder water) met de eerste vier gangen. Van alles wat op de water oppervlakte leeft.
Super hoe men het produkt imiteert door bepaalde baktechnieken, kleurstoffen etc. En erg fijn hoe men per gerecht tips gaf wat eetbaar was van het bord (wat soms echt wel handig was) en over hoe je het het beste kunt eten. Vaak met de handjes. Waarvoor meteen een vochtig doekje werd neergelegd.
[ afbeelding ]
De schelpjes zijn van deeg, eenhapsgerechtje.
[ afbeelding ]
Berkenbast, gemaakt van deeg, en geverfd met diverse natuurlijke kleurstoffen. Vulling: zie kaart.
[ afbeelding ]
Hapje met kaas (van die zes koeien) voor tafelgenoot en hapje met een gelei van zuring voor mij, want ik blijf geen kaas. Beiden daardoor dezelfde smaaksensaties.
[ afbeelding ]
Wederom eetbaar schelpje, met zeekraal en bloemen uit de buurt. En vulling: zie kaart
Daarna mochten we een verdieping lager. En werd een schaal getoond met alle zeevruchten die we die avond gingen eten (of al hadden gegeten). De grote schaaldieren zwaaiden nog naar ons…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gang vijf: check de levende vis!
Het was blijkbaar een goede avond qua zeeleven, we hebben een school vis van zo’n 30 leden een paar keer langs zien zwemmen, een paar grotere vissen en heel veel kwallen die onder water hun sierlijke dans deden. Soms had vervelend dat men je kwam storen met… eten
Volgende gangen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Langoustine met honing en nog iets wat tegenwicht gaf aan het zoet van vis en honing. De trots van het restaurant en zeker smakelijk. En ik hoop dat ik de foto’s op de goede volgorde heb hier…
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een van de grotere succesnummers: strandkruiden (van die kilometer verderop) met iets van vis eronder, en bovenop een granita van appel. Die we zelf vanuit het schelpje erbij mochten gieten.
[ afbeelding ]
Deze maakte op mij de minste indruk. Onder het schuim lag een mengsel van aardappel, zeevruchten en nog wat zaken. Het mondgevoel was fijn, een beetje een stevige bite na veel zachtheid. Maar de smaken sprongen er voor mij niet echt uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht: Peking duck, op de chef zijn manier. Botermalse eendebout, en in het bakje een ragout van eendepootjes (zonder orgaanvlees voor ons), die je met de kruiden in een aardappelpannekoekje mocht wikkelen.
Het ‘broodje’ was een gestoomd broodje, met daarin ook vlees. Tip: je kon er de saus mee opsoppen als je wilde![]()
![]()
Tijd voor toet!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was voor mij de winnaar van de avond. Ik ben een toetjesmens en als je zowel rode biet als knolselderij zo kunt verwerken dat het echt als een zoet nagerecht smaakt… nou dan heb je me hoor!
Afgesloten met friandises
[ afbeelding ]
Dit was meer dan uit eten, dit was een ervaring.
En daarom: 10/10!
Oh wow, wat gaaf zoquote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eens kijken of bonusfilmpje van de kwallenshow wil laden (dit waren er twee van…. 50? Zeker drie soorten!)
[ afbeelding ]
Edit: en andere zeebeesten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar foto’s en filmpjes doen het echt geen recht. Als je voor die ruit zit, word je gewoon meegezogen in de deining van de oceaan en de bewegingen van het zeeleven.
Ik ben echt een sucker voor dat soort opmaakquote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
maar de presentatie van de gerechten is nou precies waar ik van moet zuchten omdat ik het zo stom vind![]()
Ik ben zelf normaliter geen fan van zulke overdadige opmaak (een mens moet zich niet af hoeven vragen wat wel en niet eetbaar is), maar hier páste het gewoon.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik ben echt een sucker voor dat soort opmaak![]()
Behalve die ene keer waar ik de opmaak begon te eten omdat ik niet door had dat het niet bij het gerecht hoorde
Nou, dát dus! Ik vind dat alles op je bord eetbaar moet zijnquote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:01 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik ben echt een sucker voor dat soort opmaak![]()
Behalve die ene keer waar ik de opmaak begon te eten omdat ik niet door had dat het niet bij het gerecht hoorde
We wilden naar Noorwegen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:52 schreef Blues het volgende:
Cat
Voor mij geldt een beetje hetzelfde als Isa, als je dingen niet kunt eten op een bord, leg het er dan niet bij
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
En hadden jullie dit al geboekt tijdens/voor de vakantie? Want ik neem niet aan dat je ff een dag tevoren een tafeltje reserveert?
Prioriteitenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
We wilden naar Noorwegen.
En zouden ergens in februari/maart beginnen met plannen.
Begin januari kwam reisgenoot met een link naar het restaurant en bleek hun enige tafel in onze vakantieperiode vrij te zijn op 7 juni.
Die geboekt, en daarmee was de richting van onze rondreis duidelijk, zijn we overnachting in de buurt en de boot terug naar NL gaan boeken en vervolgens gaan terugtellen met dagen en plekken die we wilden zien, om zo tot het definitieve reisplan te komen qua boekingen.
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
We wilden naar Noorwegen.
En zouden ergens in februari/maart beginnen met plannen.
Begin januari kwam reisgenoot met een link naar het restaurant en bleek hun enige tafel in onze vakantieperiode vrij te zijn op 7 juni.
Die geboekt, en daarmee was de richting van onze rondreis duidelijk, zijn we overnachting in de buurt en de boot terug naar NL gaan boeken en vervolgens gaan terugtellen met dagen en plekken die we wilden zien, om zo tot het definitieve reisplan te komen qua boekingen.
Is wel gepost, maar dan moet je de moeite nemen om alle posts te lezen.quote:Op zondag 12 juni 2022 00:07 schreef flipsen het volgende:
Ik zie geen prijs vermeld, maar dat is misschien maar beter ook voor deze ervaring
Er ging iets mis op mijn mobiel, waardoor ik het 3x het gepost geloof ik, sorry hoor. Ik ga zo alle nieuwe reacties lezen, heb nog geen tijd gehad. Niet iedereen is al met pensioenquote:Op zondag 12 juni 2022 00:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Is wel gepost, maar dan moet je de moeite nemen om alle posts te lezen.
Shrinkflation. Qua prijsstijgingen is de rek er daar misschien een beetje uit (al valt ¤2,75 nog wel mee) dus dan krijg je gewoon minder product.quote:Op zondag 26 juni 2022 09:07 schreef Nober het volgende:
Impressie?
De friet en mayonaise zijn erg lekker maar het was wel wat weinig.
De gerechten zien er ook erg rommelig uit vind ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 06:45 schreef anndb het volgende:
Waar: Broosend Hof, Oud Turnhout
Goh wat zal ik er van zeggen, het smaakte allemaal wel prima en was lekker echter toch zoals de amuses wellicht wat simpel/ouderwets? En niet onbelangrijk, de kosten, 196 euro zonder fooi. Dat vond ik vooral gezien wat we kregen toch wel flink aan de prijs hiervoor. Ik zou dus helaas hier niet snel terug gaan, voor dat geld kan ik elders leuker eten. Cijfer dus een 7+
Vind ik ook als het nou de helft kostte zou ik zeggen fijn tentje om op de zondag te eten als we geen zin hebben om te koken maar dit zijn tarieven van top-top restaurants bijna.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:38 schreef golfer het volgende:
Erg aan de prijs voor wat ik op die borden zie.
Ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 06:56 schreef Xlarge het volgende:
[..]
De gerechten zien er ook erg rommelig uit vind ik.
Op zich is 200 euro niet zo gek voor een fatsoenlijke restaurantmaaltijd inclusief drank. Desalniettemin betalen we al ruim 20 jaar niet meer met de gulden en is 200 euro omrekenen naar 440 gulden net zo relevant als omrekenen naar 30 miljard Reichsmark, 6 Romeinse Dinari, een zak kralen of 8 vuurstenen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:50 schreef r3gi3boy het volgende:
Bi-zar, bijna de helft van duizend gulden betalen voor die paar flubjes op de borden. Had de chef nog een AH Carrefour-tuinkruidenrekje staan dat op moest? En was het de bedoeling dat je de kroontjes aan dat partje rode ui lekker mee zou snavelen? Dat bolletje ijs lijkt wel hol? En die houten tak was handig voor het flossen nadien zeker...
En dan lees ik op die menukaart dat, wanneer je de brok in je keel na het zien van de rekening wilt wegspoelen met een glaasje water, je óók nog voor dit water moet betalen!
Nou, ik zie mij gesterkt in mijn onlangs uitgesproken oekaze om hier niet binnen te stappen na een teammiddag met collega's. Ik had al zo'n voorgevoel dat ik niet erg blij zou worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een review van een laagdrempelige vreetschuur zónder foto's. Hoop dat jullie er wat aan hebben![]()
Waar: Happy Italy bij de Kuip in Rotterdam.
Wat: Ik had een bord met fusilli met zalm en roomsaus, vriend had pizza döner, kind 1 had een pizza salami en kind 2 had een kindermenu.
Het eten was niet best. Mijn bord pasta met zalm was veel te zout wat op een gegeven moment ook echt tegen ging staan. Niet mijn hele bord op gegeten. Pizza's van de rest waren bagger maar dan ook baggervet. De hoeveelheid kaas wat op de pizza's ligt is niet normaal. Enige pluspunt was de pizza uit het kindermenu. Die had de vorm van een konijntje![]()
Bediening vond ik wel heel fijn, je ziet dat ze daar wat betreft bediening gestructureerd werken waardoor we elke keer dezelfde serveerster aan tafel kregen en niemand als een kip zonder kop door die zaak banjert.
We waren voor 4 personen inclusief 4 drankjes ruim 60 euro kwijt.
Cijfer 6/10. Bediening heeft hier aardig wat punten gepakt.
Maar ook deze vestiging? Het kan best zijn dat het in een andere vestiging wat beter isquote:Op maandag 4 juli 2022 20:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nou, ik zie mij gesterkt in mijn onlangs uitgesproken oekaze om hier niet binnen te stappen na een teammiddag met collega's. Ik had al zo'n voorgevoel dat ik niet erg blij zou worden.
Wij halen een paar keer per jaar af bij Happy Italy in Hendrik-Ido-Ambacht. Dat is eigenlijk best goed te doen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het in andere vestigingen bedroevend slecht is.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar ook deze vestiging? Het kan best zijn dat het in een andere vestiging wat beter is
Waar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?
Nee, Amsterdam. Maar ik heb bij dat soort ketens het idee dat het allemaal aangevoerd wordt vanuit dezelfde productiekeuken en dus weinig verschillen tussen de zaken zullen zijn. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar ook deze vestiging? Het kan best zijn dat het in een andere vestiging wat beter is
Culinaire fietsvakantiequote:Op maandag 4 juli 2022 21:15 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar?
Stop nummer 1 van de culinaire fietsvakantie was Restaurant Vanille, Eijsden
Grappig, dat is juist het gerecht dat ik helemaal zie zitten na je omschrijving.quote:Het bananenbrood was dan weer een enorm creatieve en goed passende vondst. De combinatie van bananenbrood, geitenkaasje en een soort minimalistische waldorfsalade klinkt al raar. Het ziet er ook niet uit als iets waar ik met veel plezier een hap van zou nemen. Maar man, wat was die combinatie heerlijk. Joel Broekaert zou hier nu iets over een trio van Patrick Swayze en Jennifer Grey schrijven.
Een week maar. Drie restaurants, in totaal drie sterren. Exclusief een hamburger in het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer. En nu nog de tijd vinden om het allemaal op fok te slingeren.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Culinaire fietsvakantieHoe lang duurt de reis? Ik ben benieuwd waar jullie nog meer geweest zijn.
[..]
Grappig te zout. Jaren geleden bestelde ik bij Happy een pasta en die was zo flauw/waterig als de pest. Halve pepermolen erover hielp nog niks.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een review van een laagdrempelige vreetschuur zónder foto's. Hoop dat jullie er wat aan hebben![]()
Waar: Happy Italy bij de Kuip in Rotterdam.
Wat: Ik had een bord met fusilli met zalm en roomsaus, vriend had pizza döner, kind 1 had een pizza salami en kind 2 had een kindermenu.
Het eten was niet best. Mijn bord pasta met zalm was veel te zout wat op een gegeven moment ook echt tegen ging staan. Niet mijn hele bord op gegeten. Pizza's van de rest waren bagger maar dan ook baggervet. De hoeveelheid kaas wat op de pizza's ligt is niet normaal. Enige pluspunt was de pizza uit het kindermenu. Die had de vorm van een konijntje![]()
Bediening vond ik wel heel fijn, je ziet dat ze daar wat betreft bediening gestructureerd werken waardoor we elke keer dezelfde serveerster aan tafel kregen en niemand als een kip zonder kop door die zaak banjert.
We waren voor 4 personen inclusief 4 drankjes ruim 60 euro kwijt.
Cijfer 6/10. Bediening heeft hier aardig wat punten gepakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik daar een tijd geleden was ik een andere pasta had gegeten en die was vele malen smakelijker. Misschien lag het gewoon aan de combi van roomsaus en zalm dat het te zout was. Pasta zelf vond ik gisteren prima gekookt. Sommigen zullen misschien zeggen dat het te doorgekookt was, maar ik hou daar wel van.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Grappig te zout. Jaren geleden bestelde ik bij Happy een pasta en die was zo flauw/waterig als de pest. Halve pepermolen erover hielp nog niks.
Pizza's zijn voor de prijs zo groot en idd veel kaas waardoor bijna iedereen nog een maaltijd over heeft voor de volgende dag.
Toch vind ik ze best goed te doen voor die prijzen.
Ja, dit dus! Je schrijft heel prettig en het leest fijn weg. Mooie recensie.quote:
Gave review! Had bij de foto's geen moment aan Japans gedacht, dat is wel jammer als ze dit aangeven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige minpunt. En ik begrijp echt niet hoe dat kan in een restaurant op dit niveau, is het drankarrangement. Ook weer uitermate spannend en vernieuwend. Niet de eeuwige wijn maar zuurbier, natuurwijnen en gefermenteerde ('botanische') dranken zoals gefermenteerd kweepeersap met dahlia en brandnetelwortel, verrijkt met druppeltjes lavasolie. Klinkt als een perfecte combinatie bij de gerechten. Helaas: iemand heeft de ondoorgrondelijke keuze gemaakt om in sommige gevallen de zelfde drank bij twee gerechten te serveren. Zou kunnen werken maar doet het niet als de gerechten totaal verschillend zijn. En ook in de gevallen van één drank, één gerecht: waarom in vredesnaam dit? In mijn bescheiden mening sloegen de dranken regelmatig als een tang op een varken. Een goede sommelier zou wonderen doen. Maar wellicht zit ik vastgeroest een in wat te klassiek wereldbeeld waarbij de begeleidende dranken of complementerend of contrasterend moeten zijn. Eigenlijk net zo vastgeroest als mijn verwachtingen van plaatjes van mannetjes met broek en vrouwtjes met jurkjes die op toiletdeuren horen. Pas na de derde keer naar toilet (en het zien van een urinoir in een van de toiletten) begon bij mij de betekenis van de mysterieuze maar bij nader inzien expliciete schildering boven de toiletten te dagen.
Al met al doet het eten me denken aan een vegetarisch versie van Le Héron in Utrecht. Net zo creatief en spannend maar dan wel met een enorme aandacht voor detail en finesse. Niet altijd even geslaagd en toegankelijk maar ik had wel de hele avond de indruk dat het hier gebeurde, een plek waar de toekomst van de Franse keuken wordt vormgegeven. Alleen dat drankarrangement, man, man, man. Geen idee wat ze bezielt.
Kosten?
Mijn pinpas bleef in de portemonnaie. Maar uit betrouwbare bron heb ik 450,- ('echt fantastisch') vernomen.
Cijfer?
Het eten varieerde tussen fenomenaal tot 'euh, best geinig, nog nooit boomschors gegeten'. Maar het is wel allemaal fucking spannend. Een 9. En het drankarrangement: dat zal wel iets te maken hebben mijn conservatieve vastgeroeste Escoffieriaanse denkbeelden.
[ Bericht 1% gewijzigd door stavromulabeta op 18-07-2022 23:22:06 ]Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Aanrader, hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:15 schreef flipsen het volgende:
Dat is een goede optie als ik ooit weer eens in Amsterdam kom, ik heb jarenlang in Noord gewoond bij de Van der Pekstraat. Hele nette prijs voor wat je zo ziet en die stroopwafel, daar zal mijn Argentijnse vrouw (misschien wel letterlijk) een moord voor doen
Ziet er top uit!quote:Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wanneer: gisteren
Wat:
-knip-
Die bij de kwartel bedoel je?quote:Op maandag 25 juli 2022 21:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Mooi hoor, en lekker.
Die bladeren bij het hoofdgerechtje zien er puik uit
Is me niet eerder opgevallen eigenlijkquote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die bij de kwartel bedoel je?
Het valt mij op dat je de laatste tijd dat soort 'bladeren' overal ziet. Zie ook de laatste recensies hier, daar zie je ze bij bijna elk restaurant wel ergens opduiken. Bij Mano in Haarlem had ik ze laatst zelf ook.
Voor zover iemand bekend, is dit een nieuwe trend, zijn ze zelfgemaakt (3D geprint wellicht) of is dit een kant en klaar product?
Wat foto's van recente recensies:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij Mano leek op een soort deeg/bite zoals je ook bij oubliehoorns of kniepertjes hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is me niet eerder opgevallen eigenlijk
Waarvan is het gemaakt bij een hartig gerecht?
Tuilledeeg. Maar dan zonder suiker. Meestal zijn die blaadjes ook vooral decoratief, zonder al te veel smaak.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is me niet eerder opgevallen eigenlijk
Waarvan is het gemaakt bij een hartig gerecht?
Als ze je dan molt na het dessert en voordat de rekening komt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:15 schreef flipsen het volgende:
Dat is een goede optie als ik ooit weer eens in Amsterdam kom, ik heb jarenlang in Noord gewoond bij de Van der Pekstraat. Hele nette prijs voor wat je zo ziet en die stroopwafel, daar zal mijn Argentijnse vrouw (misschien wel letterlijk) een moord voor doen
Je foto's zijn stuk...quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:17 schreef borisz het volgende:
Waar? Southern Cross te Heemstede
Wanneer? 20 augustus, verjaardagsfeestje
Wat at je? Het Experience Menu. Zie hieronder
Impressie? Zie hieronder
Kosten? 52,50 voor het vijfgangenmenu. Wijn is 6 euro per glas.
Cijfer? 9
Het was heerlijk en iedere cent waard. Ik heb het menu ge-c/p't en wat fotootjes gemaakt.. Ik had gereserveerd. Het was volle bak. Na het eerste drankje en kregen we de kaart. Ik had al besloten dat we voor het menu gingen. Er zat een prima tempo in tussen de gangen. We waren er 18.30u en gingen 21.30u weg. Ik had er ook een bijpassend wijn arrangement bij. Overal uitleg bij en een goede bediening.
Je hoeft niet aan het menu. Er is ook een kaart met formaatje tussengerechten of voor de vleesliefhebbers gaat de BBQ aan voor een stuk vlees.
[ afbeelding ]
Vooraf broodjes
[ afbeelding ]
Yellowfin tuna, cauliflower + coconut puree, finger lime oil, heirloom carrot, macadamia, curried Geraldton wax (v*)
. . .
[ afbeelding ]
Barramundi fillet, lima bean paste, sea lettuce, pickled kohlrabi, mustard leaf, chicken wing + beurre noisette reduction (v*)
[ afbeelding ]
Quail breast, puffed buckwheat, yellow beet, bacon vinaigrette, Davidson plum chutney, preserved beet creme, beet chips (v*)
[ afbeelding ]
BBQ Black Angus steak, caramelised pumpkin, braised pearl onion, fermented squash, pepita crunch, native pepper sauce (v*)
[ afbeelding ]
"Golden Gaytime", vanilla + toffee puree, dried cocoa sponge, malted milk gel, honeycomb, golden chocolate
. . .
Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?
Leuk om te lezen! Friet ziet er goed uit. Kroketje vind ik ook te duur, dat is zonde.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar
Sergio Hermans Frites Atelier, Roosendaal
Wanneer
16 augustus
Wat at je?
Slow cooked beef croquette
Frites Specials:
- Flemish Beef Stew
- Arabic Baba & Feta
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie
In het sfeerloze tokkieparadijs Outlet Mall Rosada, is een pleintje met wat restaurants. Daar heeft Sergio Herman zijn frites atelier met een terrasje. Je moet binnen bestellen en krijgt dan een pieper mee. Als de pieper af gaat, kan je je eten ophalen.
De frites was optimaal. Slechts een keer aten we lekkerder frites. De toppings waren echt lekker. De Vlaamse stoof smaakte echt zoals het hoort.
Mijn frites met baba ganoush, aioli, harissa, feta en courgette was echt subliem. Echt een geweldige combinatie.
Mijn man had honger en bestelde nog een kroket na de frites. Die kroket had een goede smaak en geweldige paneerlaag maar was niet meer dan 2 bitterballen groot.
De prijs van ¤ 5,95 is toch echt wat te hoog daarvoor.
Het grootste nadeel waren de kleine tafeltjes. Gelukkig was er bijna geen publiek, we konden allebei ons eigen tafeltje nemen.
Leuk detail is dat Kamagurka mee heeft gewerkt aan de servetten en placemats.
[ afbeelding ]
Kosten
¤ 28,90 voor 2 frites. 1 kroket en 1 bruiswater.
Cijfer
9 voor de frites met toppings, 7 voor de kroket, 4 voor de ambiance.
He! Je was bij mij in de straatquote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar
Wanneer
16 augustus
Wat at je?
Frites Specials:
- Flemish Beef Stew
- Arabic Baba & Feta
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie
In het sfeerloze tokkieparadijs Outlet Mall Rosada, is een pleintje met wat restaurants. Daar heeft Sergio Herman zijn frites atelier met een terrasje. Je moet binnen bestellen en krijgt dan een pieper mee. Als de pieper af gaat, kan je je eten ophalen.
De frites was optimaal. Slechts een keer aten we lekkerder frites. De toppings waren echt lekker. De Vlaamse stoof smaakte echt zoals het hoort.
Mijn frites met baba ganoush, aioli, harissa, feta en courgette was echt subliem. Echt een geweldige combinatie.
Mijn man had honger en bestelde nog een kroket na de frites. Die kroket had een goede smaak en geweldige paneerlaag maar was niet meer dan 2 bitterballen groot.
Het grootste nadeel waren de kleine tafeltjes. Gelukkig was er bijna geen publiek, we konden allebei ons eigen tafeltje nemen.
[ afbeelding ]
Kosten
Cijfer
Volgende keer zwaai ik naar jequote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
He! Je was bij mij in de straat
Heb het daar nog nooit druk gezien trouwens maar
de paar keer dat ik nu ben geweest was altijd doordeweeks.
Sfeerloos is het sowieso
Die frieten zien eruit!
Wat precies begrijp jij niet aan de TT: WAAR heb je gegeten?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:11 schreef FlauwKapsel het volgende:
Conclusie: besteld en kwam precies binben de aangegeven tijd. Alles warm. Fufu met de saus was lekker maar fufu is erg machtig.
Je kunt daar niet eten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 23:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat precies begrijp jij niet aan de TT: WAAR heb je gegeten?
Het is nu 7.25 en ik heb trek in frietquote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar
Wanneer
16 augustus
Wat at je?
Frites Specials:
- Flemish Beef Stew
- Arabic Baba & Feta
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie
[ afbeelding ]
Kosten
Cijfer
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is nu 7.25 en ik heb trek in friet![]()
Het ziet er heerlijk uit.
Wat heb je er gegeten en wat kostte het?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:34 schreef Azula2.0 het volgende:
The Anthony Utrecht is echt suuuuuper lekker eten.
Ik ga daar zaterdag lunchen!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:34 schreef Azula2.0 het volgende:
The Anthony Utrecht is echt suuuuuper lekker eten.
Geniet ervan. Ben er al drie keer geweest.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ga daar zaterdag lunchen!
Ben benieuwd
Hm geen idee hoe het allemaal heet. Zal later even de foto’s zoeken. Prijzen zijn verrassend laag.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat heb je er gegeten en wat kostte het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Nu wil ik ook naar Durbuy!
Alleen die pizza, die ziet er uit als iets wat je hier bij de shoarmatent krijgt
Kan je vertellen dat ie zeker niet zo smaakt. Toch wel top, maar anders. Maar vakantie was heerlijk daar ik heb het denk ik wat onderschat, maar Marc Coecke heeft er echt een paradijs van gemaakt. Wil graag terug, ondanks dat ik eerst dacht dat het shit was (midden in corona geboekt, omdat er niks anders was en overal een run was op vakantie huizen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou bijna willen zeggen dat ik er wil wonen, echt top
2 jaar geleden een keer gegeten aangezien we daar redelijk in de buurt wonen, was echt een geweldige maaltijd inderdaad! Fijn restaurant, fijne ambiance en mooie en smakelijke gerechtenquote:Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wanneer: gisteren
Wat:
Amuse was een crackertje met parfait van miso:
[ afbeelding ]
Volgende amuse structuren van rode biet:
[ afbeelding ]
Gegrilde en gemarineerde watermeloen en tomaat:
[ afbeelding ]
Zachtgegaarde kabeljauw met gerookte paling en pompoen:
[ afbeelding ]
Zeebaars met beurre blanc, klassiek:
[ afbeelding ]
Kwartel met jus en een aardappel bereiding:
[ afbeelding ]
Banaan ijs met witte chocolade:
[ afbeelding ]
Iets witte chocolade met granite en zanddeeg:
[ afbeelding ]
Al met al weer top gegeten, blijft een super tentje vooral voor de prijs (160 eur inclusief drinken voor 2). Cijfer dus weer een dikke 9.
Vind het eigenlijk nu zijn sous chef het overgenomen heeft nog beter. Toch iets meer spannendere gerechten/minder wat je verwacht.quote:Op maandag 5 september 2022 15:18 schreef Molleman het volgende:
[..]
2 jaar geleden een keer gegeten aangezien we daar redelijk in de buurt wonen, was echt een geweldige maaltijd inderdaad! Fijn restaurant, fijne ambiance en mooie en smakelijke gerechten
Dan wordt het weer eens nodig tijd om op bezoek te gaan. Vorige keer al ontzettend van genoten.quote:Op maandag 5 september 2022 15:32 schreef anndb het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk nu zijn sous chef het overgenomen heeft nog beter. Toch iets meer spannendere gerechten/minder wat je verwacht.
Wij vonden het absoluut niet zo subliem.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:22 schreef Nielojram75 het volgende:
Voor degene uit de buurt, hoe goed is Subliem?
Staat op het lijstje voor deze maand.. Maar hoor verschillende berichten.
quote:Jammer dat al het garnituur bij elk gerecht hetzelfde was. Ook vreemd om bij een tournedos (je zult maar kosjer of halal zijn) ongevraagd een plak spek te serveren. En tenslotte zou het netter zijn om de gerechten buiten de kaart om op een bord met de prijs erbij te zetten of in ieder geval de prijs ervan op te vermelden bij het opnoemen van die gerechten. Dan hadden we niet achteraf zo geschrokken toen we zagen dat er voor een paar plakken kort aangebraden tonijn ( ca. 100 gram) maar liefst 35 euro in rekening werd gebracht. Kwaliteit/prijsverhouding is niet goed.
Ziet er idd wel wat troosteloos uit, zeker voor die prijsquote:Op woensdag 7 september 2022 09:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh wat erg! 1985 belde, ze willen hun garnituur terug
Ik waardeer jullie smaak, volgens mij ben ik net zo'n zeikerd qua eten als jullie ( = compliment)quote:Op donderdag 8 september 2022 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij vonden het absoluut niet zo subliem.
Een deel van onze recensie:
[..]
Absolute aanraders in Haarlem (niet goedkoop) zijn ML, Olivijn, Ratatouile, Moustique en sinds kort Mano.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:55 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik waardeer jullie smaak, volgens mij ben ik net zo'n zeikerd qua eten als jullie ( = compliment)
Wat zijn volgens jou en Bluess de places to go in Haarlem, momenteel?
( Ik hou niet van vis, en bestie is het liefst vegetarisch..)
Dank. Ga even neuzen!quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Absolute aanraders in Haarlem (niet goedkoop) zijn ML, Olivijn, Ratatouile, Moustique en sinds kort Mano.
Het ziet er allemaal likkebaardend lekker uit, maar de prijzen zijn tegenwoordig echt niet normaal meer.quote:Op maandag 12 september 2022 20:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Voltaire*, Parc (met een chique c) Broekhuizen, Leersum
Wat at je?
Het 7 gangen-menu 'Voltaire'
• Kingkrab l pompoen | nectarine | verveine
• Coquille l ganzenlever | paling | selderij
• Langoustine l komkommer l rookolie l gember
• Kalfszwezerik l aubergine | spitskool | ricotta
• Anjou duif l bietjes l kersen l pompoenpit
• Ananas l kokos | chocolade | bergamot l Blauwe Bessen
• basilicum | rode wijn | karnemelk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie?
Ik was als een eerder bij Voltaire gaan eten maar wat een ontzettend fijn restaurant blijft het toch! Om er - zonder dat iemand hoeft te Bobben - te komen heeft wat voeten in de aarde: Een lang ritje met buslijn 50 dwars door de heuvelrug en dan nog 20 minuten over een donker pad door het bos vol wortels en met spannende greppeltjes links en rechts of op de suïcidale manier langs een onverlichte weg waar nogal hard gereden wordt. Maar dan doemt in de verte het landhuis op aan het eind van een lange oprijlaan en weet je al dat het de moeite waard gaat zijn. Bij binnenkomst volgt een vriendelijke ontvangst door de gastvrouw (die je de rest van de avond niet meer zult zien tenzij je op terugweg van de toiletten verdwaalt in het omvangrijke landhuis) en ga je naar de knusse maar smaakvol klassiek-modern ingerichte eetzaal met uitzicht over het terras en de vijver. Niet te klein maar ook niet te groot. Precies het juiste formaat voor persoonlijke aandacht door het personeel zonder benauwend te worden.
Het eten is prima, zoals je ook mag verwachten. Klassieke gerechten maar dan in een moderne kookstijl met frisse zuren en genoeg aandacht voor groenten. En spannende combinaties die dan net weer klassiek genoeg zijn om ook aan je oma voor te schotelen. Geen trendsettende verrassingen die de culinaire 22ste eeuw gaan beïnvloeden maar wel degelijk en perfect uitgevoerd vakmanschap.
[ afbeelding ]
En dan de sfeer en het personeel: Ik kan weinig restaurants waar het personeel elk type gezelschap zo goed thuis kan laten voelen en het personeel zo zorgzaam is. Ik was zo eigenwijs om de subtiel gebrachte waarschuwing bij onze wijnkeuze (een redelijk heftige pinot noir) maar in de wind te slaan om vervolgens tot de conclusie te komen dat die bij de gerechten toch wel de plank missloeg. Toch weten ze je dan haarfijn gerust te stellen met de mededelingen dat het belangrijker is dat je lekkere wijn drinkt dan dat het de wijn/spijscombinatie klopt. En om dingen als de bus halen hoef je je ook geen zorgen te maken: Een mededeling aan het begin van de avond dat we uiterlijk om 22:46 weg moeten en je hebt er geen omkijken meer na. Inclusief het aanbod om de nachtportier even naar de bushalte te laten rijden. Je hebt echt een avond lang de indruk dat je in een klassieke film met James Dean en Audrey Hepburn terecht bent gekomen. Waren alle restaurants maar zo perfect.
Kosten?
425,- voor 2 personen, inclusief aperitief, fles wijn en koffie
Cijfer?
9 1/2. Puur omdat ik de 10 bewaar voor wat ik nooit ga vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poef.....gone! ©golfer
Een keer per ongeluk terecht gekomen.. nooit meer.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:52 schreef golfer het volgende:
Sinds 1984 niet meer bij Wilma en Albert geweest en nu weet ik weer waarom.
quote:Op maandag 12 september 2022 22:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ziet er allemaal likkebaardend lekker uit, maar de prijzen zijn tegenwoordig echt niet normaal meer.Bij Voltaire snap ik de kosten wel. 0,3 FTE per tafel ronddrentelend en nog wat mensen in de keuken aan de gang. Het is het ook wel waard. Liever ruim 400,- voor een fantastische avond dan 100,- voor pizza, Unilever Food Solutions Panna Cotta + een fles middelmatige prosecco bij de Pizzabakkers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik schrok wel want in 2019 heb ik voor iets vergelijkbaar 310,-- afgerekend bij Voltaire (blijkens mijn afschriften).Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Betraptquote:Op dinsdag 13 september 2022 19:02 schreef Gripper het volgende:
Nou niet overdrijven Stavro, het is vanaf de rotonde 5 minuten lopen langs een kaarsrechte weg, het is nu zomer en dus gewoon licht en je kan ook op het laantje naast de weg lopen zodat je niet van de sokken wordt gereden :
Het is echt heel erg de moeite waard, ook al is het een keer op donderdag. Gewoon doen!quote:Ik woon er vlakbij en wil er al lang eens gaan eten maar ze houden in het weekend vast aan de regel dat je dan ook moet overnachten en dat vinden we toch wat gortig. Dus toevallig afgelopen zaterdag nog eens gebeld of ze een afzegging hadden, maar t zat helemaal vol. Onze kans komt nog wel en na jouw recensie nog meer zin in!
Krijgen we daar ook nog een recensie en cijfer van?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Wel járen geleden een keer een paar wijntjes aan de bar gehad (en vervolgens buiten de deur staan zoenen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:18 schreef Blues het volgende:
Ook weer mooie gerechten
Ik had wel een associatie met die sigaar in het ijs
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:18 schreef Blues het volgende:
Ook weer mooie gerechtenBraadappel. Een Duits klassieker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Zijn die borden nou zo groot of die gerecjten zo klein? Dat viel me vooral op bij de zalm overigens, misschien niet handig gepresenteerd? Daarnaast viel ik ook over de beschadiging op foto van de "bloempot" bij de panja puri, noem me een snobquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:28 schreef anndb het volgende:
Waar: Hofstede de Blaak, Tilburg
Al met al heeeeerlijk gegeten, cijfer 9,5/10
Pani puri, bijnaquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:28 schreef anndb het volgende:
Wanneer: vanavond
Wat:
Wij eten graag vroeg en had zin in wat lekkers, ik dacht ik probeer eens last minute te reserveren bij de hofstede, 9/10 keer als ik last minute bel zitten ze vol maar er was nog plek. Toen we weg gingen waren alle tafels bezet wel trouwens en dat voor een dinsdag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste amuse was een gel van mossel met mousse van mosterd en picalilly met gepofte rijst:
[ afbeelding ]
Hierna panja puri (als ik het goed schrijf) met zalm:
[ afbeelding ]
Steak tartare in een rolletje van gerijpt rundsvlees met krokante brioche en biet met geitenkaas:
[ afbeelding ]
Varkenswang met buikspek:
[ afbeelding ]
Zalm:
[ afbeelding ]
Braam chocolade gember munt:
[ afbeelding ]
Kaas, brie, een die ik niet meer weet, gorgonzola picante, oude remeker:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ging vanavond ook uit eten.
Op het menu:
[ afbeelding ]
Pompoensoep met kokos, pitjes en wat koriander
[ afbeelding ]
Hachee met een Indisch tintje en rode kool stamppot
[ afbeelding ]
Yoghurt, geconfijte sinaasappel, speculaas en slagroom
Waar at ik dit?
[ afbeelding ]
Mooi initiatief door het hele land heen.
Hun missie: mensen met elkaar verbinden, contact leggen, eenzaamheid verminderen. Omdat eten verbindt is de link snel gelegd en op diverse plaatsen kookt een professionele kok, samen met diverse vrijwilligers elke week een driegangenmenu wat gezamenlijk aan grote tafels genuttigd wordt.
Kosten: normaal 7,50 euro.
Voor mij was het gratis, ik was uitgenodigd voor een informatief praatje, zo net voor het eten.
De soep was geweldig, lekker romig en pompoen en kokos past prima.
Hachee was goed op smaak, had duidelijk al uuuuuren geprutteld![]()
En de toet was verrassend lekker, normaal houd ik niet zo van de combi yoghurt en sinaasappel. Misschien dat de speculaas het samen bracht.
Cijfer: 10/10!
Geen cijfer vermeld. Moet deze wel opgenomen in het overzicht?quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond het na 73 dagen toch zinvol te reageren
Want ik ging uit eten.
En wel hier https://smakenrad.nl/
[ afbeelding ]
Maximaal 5 mensen in een gondel en dan een uur of twee rondjes draaien tijdens je diner, Er zijn ook lunch- borrel en andere arrangementen. Drankjes bestellen via je telefoon (die vervolgens vergeten werden dus DORST toen we eruit kwamen)
View
[ afbeelding ]
Voor
[ afbeelding ]
Gepekelde zalm met veel groen. Smaakvol en fris.
Hoofd
[ afbeelding ]
Kabeljauw met diverse groenten, lekker stevig gebakken. Erbij frietjes.
Na
[ afbeelding ]
Chocoladetaartje
View
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ervaring:
Leuk om te doen!
Het eten is niet bijzonder, gewoon een goed, slim menu wat met een goede prep prima in de tijdelijke keuken klaargemaakt kan worden.
Qua procedure kan het beter. We hadden om 19.30 uur gereserveerd, zaten 40 minuten later pas in de gondel. Eerste drankje bestel je bij de incheck en wordt, met je voorgerecht, geserveerd als je instapt. Pin was stuk dus vriendelijk verzoek van hen om dat na afloop af te rekenen. Tweede drankje besteld en betaald via de telefoon maar werd niet geserveerd. Oeps… vergeten…. Dat werd dus drinken op hun terras.
Toen we het nagerecht (ter plekke te bestellen) en de daarbij behorende drankjes wilden afrekenen stonden de drankjes niet op de rekening, we voelden ons niet geroepen die te corrigeren.
Verder vriendelijk personeel, goed tempo in de gerechten, steeds wisselende uitzichten, zwaaien naar de buren in hun bakkie… leuk concept!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben verder aan het aanvullen in het recensietopic, en ik kwam deze recensie tegen:
Dat ziet er goed uitquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:28 schreef anndb het volgende:
Wat:
Wij eten graag vroeg en had zin in wat lekkers, ik dacht ik probeer eens last minute te reserveren bij de hofstede, 9/10 keer als ik last minute bel zitten ze vol maar er was nog plek. Toen we weg gingen waren alle tafels bezet wel trouwens en dat voor een dinsdag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste amuse was een gel van mossel met mousse van mosterd en picalilly met gepofte rijst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steak tartare in een rolletje van gerijpt rundsvlees met krokante brioche en biet met geitenkaas:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zalm:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morbierquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:28 schreef anndb het volgende:
Wat:
afbeelding ]
Geen ster, wel bib gourmand.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 21:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pani puri, bijna
Was dit een sterrentent? Heerlijke gerechten allemaal
Sja ik had vorige keer zelf wagyu besteld maar nu een gewoon stuk argentijns vlees. De eigenaar wou echter omdat we terug kwamen een goed gebaar maken wat goed bedoeld is natuurlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:14 schreef Nielojram75 het volgende:
Oh, wat zonde.. Zo'n lekker stuk vlees met saus bedekken....
Blijft een top tent inderdaad, alleen soms lastig last minute te reserveren wat ik ook wel snap.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:29 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Na meer dan tien bezoeken nog nooit echt teleurgesteld daar.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:28 schreef anndb het volgende:
Wat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zalm:
[ afbeelding ]
[ afbeelding