God hebbe zijn zielquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar @:iwanius heeft gegeten in de corona tijd
Ha, wij deden dat een paar keer in Bariloche, beviel héél erg goed. Ok, niet de ambiance van een geweldig restaurant, want je zit gewoon in de aula van de school, maar heel erg goed en verrassend eten. De bediening moest duidelijk nog praktijkervaring opdoen, maar ze waren allemaal erg geïnteresseerd in onze mening en (opbouwende) kritiek. Zeker aan te radenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 21:13 schreef Ole het volgende:
ik werk nu ROC hotelschool. Ga binnenkort daar eten! dan ga ik zeker verslag doen!
hier ziet het restaurant er echt uit als een restaurant!quote:Op donderdag 14 oktober 2021 21:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, wij deden dat een paar keer in Bariloche, beviel héél erg goed. Ok, niet de ambiance van een geweldig restaurant, want je zit gewoon in de aula van de school, maar heel erg goed en verrassend eten. De bediening moest duidelijk nog praktijkervaring opdoen, maar ze waren allemaal erg geïnteresseerd in onze mening en (opbouwende) kritiek. Zeker aan te raden
Hilarisch.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:45 schreef jameshond7 het volgende:
Gwn thuis wit bolletje met pindakaas
8.5/10
quote:Op vrijdag 3 december 2021 19:29 schreef anndb het volgende:
Ik kan zo te zien niet meer reageren in nr 30 gezien die al (te) oud is?
Graag deze maar reeksen of corrigeren een mod?
Afin, mijn recensie:
Wanneer: Vandaag
Waar:
Lindehof Nuenen (**)
Vandaag lunch bij Lindehof in Nuenen. We zaten eerst nog te twijfelen tussen hier, Treestwijkhoeve en Tribeca. Treestwijkhoeve viel al af gezien brand in de keuken, en het is dus Lindehof geworden. Geen spijt van gehad. Reden dat deze ook de voorkeur had is dat chef Soeniel veel gebruik maakt in de keuken van zijn surinaamse roots, dat samen met 2 michelin sterren leek dat ons een uitdagend menu in plaats van het "standaard sterren werk". En dat was ook zo wel zo! Niet teleurgesteld dus. Erg veel gebruik van specerijen en knipogen naar de surinaamse keuken.
We begonnen met als aperatief de huis champagne (Bollinger) en voor mij een alcoholvrij alternatief, dat was een thee uit Kopenhagen welke een zelfde bubbel had als champagne en ook de look er van. En eerlijk is eerlijk die was super, ik ga die voor thuis ook bestellen. Als je niet zou zeggen dat het thee is, zou je dit zeker niet er in proeven (het is lees ik nu ook een blend van 9 thee-en en dan met een champagne bubbel).
Daarna volgde drie gangen amuse's. Ik ga helaas niet alles specifiek bij elke gang kunnen vermelden want de uitleg was te veel, het waren ook steeds veel componenten per hapje/gang en zonder geschreven menu, dus dat was wat lastig te onthouden. Het zal in grove lijnen zijn vandaag wat ik kon onthouden.
In ieder geval waren hierbij balletjes van krab, bara's en verder sja... geen idee meer. Samen met een breek-vel van garnalen en kruiden met bloemkool curry dip:
Daarna volgende (op de achtergrond zie je ze) bonbons van chocolade met een bloody mary vulling. Heel vloeibaar, dus moest een foto van veraf maken want je moest ze pakken en direct in de mond. Ontplofte gelijk en heel vloeibaar en koud, hierna volgde de chocolade smaak welke een zoetje gaf en ook flink wat chili als smaak achteraf. Heel lekker.
Toen nog een amuse was een sate van de BBQ met of zelfs van beukenzwam? Geen idee, heel smakelijk:
Laatste amuse was een courgette iets met pakora geloof ik en een masala saus, lekker en flink wat pit ook weer! Je proeft echt hier dat de kruiden gebruikt worden en niet zo braaf sterren-eten zoals vaak gewend:
Heerlijk brioche broodje met boter:
Twee bereidingen van zeebaars, gebakken en een tartaar in een rolletje met een aardappel gerecht/eenpansgerecht (naam ben ik kwijt, geen idee) en een schuim erop. Beide heel smakelijk:
Toen een stukje tarbot met weer een bepaald gerecht met aubergine en een krokant bolletje met ook weer iets waarvan ik de naam helaas niet meer weet. Dit met vandouvan saus:
Een langoustine met daarnaast een aardappel roti:
Zeeduilvel en in bakje kreeft:
Patrijs, met een boutje van patrijs welke ze opnieuw gevuld hebben en daarbij nasi en surinaamse bloedworst. De surinaamse bloedworst (zat in het bakje) was eigenlijk de topper van dit gerecht, de rest was ook lekker maar die bloedworst, man man wat heerlijk. Ook lekker spicy, samen met de patrijs heerlijk.
Toen foigras met een krokant bakje met een ijs er in.Heerlijk zacht en smolt op de tong, ben echter niet zo'n groot fan er van maar ging toch netjes op en was perfect van smaak. Zou dit echter zelf niet zo snel bestellen.
Peer met 5 spices was het dessert:
En toen hebben we nog kaas gedeeld, geen foto daarvan helaas maar was kaas van Van Tricht uit Antwerpen, zelf te kiezen van de kaas kar. Kaas was perfect op temperatuur, en ook perfect van smaak.
Koffie hebben we overgeslagen was al 5 uur en de tent moest (helaas) dicht.
Kosten: 640 EUR met zijn 3en.
Cijfer: 9
Ja die surinaamse/buitenlandse invloeden waren heel leuk! Echt een aanrader. Vaak is het bij sterrenzaken een beetje braafjes vind ik, nu komt een stukje vis, nu vlees zal wel weer lam zijn, dat is hier echt niet. Heel veel kruiden en en soms ook echt lekker pittig. Heel leuk, twee sterren met zo’n invloeden. Ook dat je roti krijgt bij je gerecht en zo, stuk leuker dan al die brave gerechten.quote:
Ja, ik snap precies wat je zegt en vindt dit super verrassend op sterrenniveauquote:Op zaterdag 4 december 2021 15:21 schreef anndb het volgende:
Ja
[..]
Ja die surinaamse/buitenlandse invloeden waren heel leuk! Echt een aanrader. Vaak is het bij sterrenzaken een beetje braafjes vind ik, nu komt een stukje vis, nu vlees zal wel weer lam zijn, dat is hier echt niet. Heel veel kruiden en en soms ook echt lekker pittig. Heel leuk, twee sterren met zo’n invloeden. Ook dat je roti krijgt bij je gerecht en zo, stuk leuker dan al die brave gerechten.
Wat tof, ik ben 19172727 jaar geleden daar geweest toen er nog 1 ster was en toen was het nog net iets minder gedurfd, geen pit etc, maar wel veel kruidiger dan veel andere sterrenrestaurants.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:21 schreef anndb het volgende:
Ja
[..]
Ja die surinaamse/buitenlandse invloeden waren heel leuk! Echt een aanrader. Vaak is het bij sterrenzaken een beetje braafjes vind ik, nu komt een stukje vis, nu vlees zal wel weer lam zijn, dat is hier echt niet. Heel veel kruiden en en soms ook echt lekker pittig. Heel leuk, twee sterren met zo’n invloeden. Ook dat je roti krijgt bij je gerecht en zo, stuk leuker dan al die brave gerechten.
Na Moass, jij en ik en onze schatjes.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat tof, ik ben 19172727 jaar geleden daar geweest toen er nog 1 ster was en toen was het nog net iets minder gedurfd, geen pit etc, maar wel veel kruidiger dan veel andere sterrenrestaurants.
Ja goeie hut ditquote:
Vriendin werkt in een restaurant en alle kerstdiners zijn verplaatst naar 1 uur 's middags. Doen ze dat daar niet of komt dat helemaal niet uit?quote:Op woensdag 15 december 2021 15:35 schreef fruityloop het volgende:
Wij zouden op kerstavond gaan dineren bij The Lemon Tree hier in Deventer, echt een aanrader trouwens, maar dat gaat dus mooi niet door weten we sinds gisteravond.. :-(
Ze gooien het wel om naar de lunch inderdaad, de week voor de kerst, en 1e en 2e kerstdag. We werden de dag na de "persco" keurig gebeld. Maar goed, één van ons moet de hele week voor kerst nog werken, en met de kerstdagen gaan we meestal bij la familia gourmetten oid, ivm de neefjes en nichtjes. Dit zou wat meer "ons" ding zijn. Maar goed, met wat passen en meten wordt het lunchen op 2e kerstdag bij ze, dus het komt allemaal wel goed.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin werkt in een restaurant en alle kerstdiners zijn verplaatst naar 1 uur 's middags. Doen ze dat daar niet of komt dat helemaal niet uit?
Dat ziet er héérlijk uitquote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Waar?
Herberg D'n Brouwer
Wanneer?
14 februari 2022
Wat at je/impressie?
Valentijns High Beer
Amuse van eend en mandarijn
[ afbeelding ]
Gambas
[ afbeelding ]
Vitello tonato
[ afbeelding ]
Yuzu kip in een bao
[ afbeelding ]
Naked beef Wellington
[ afbeelding ]
Eton mess
[ afbeelding ]
Het was allemaal erg lekker en de bieren pasten er goed bij.
We gaan hier zeker weer eens eten.
Kosten?
85 euro voor 2 personen
Cijfer?
8+
Je deelde gelukkig de flesjes en dan verdeeld over 3u was het goed te doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:37 schreef Blues het volgende:
Wat lekker zeg @:sarabi de gerechten zien er goed uit en met een bierarrangement erbij, weer eens wat anders dan wijn!
Zit je niet erg 'vol' door het bier?
Van mij zou je commentaar krijgen dat je geen Waygu bij een Argentijn moet bestellenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef anndb het volgende:
Ik koos voor de waygu, kreeg natuurlijk wel wat "commentaar" dat ik voor de ossenhaas koos...
I rest my case Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook een keer Waygu besteld bij de Argentijn. Mijn excuus is uiteraard wel dat het bij mijn vaste restaurant was én in Argentinië Vlees was extreem mals, maarrr, ik miste toch een beetje de smaak van de Argentijnse bife de lomo of bife de chorizo. Leuk om eens geprobeerd te hebben, maar ik hou het bij gewoon een Argentijnse koe. Zie ook dat ik nooit een review erover heb geschreven, foei flipsen.quote:En je komt hier voor het vlees, en dat is fantastisch. Ik heb ook geproefd van mijn vrouw haar vlees en moet zeggen - vooral met de prijs in het achterhoofd (mijn steak was 71 EUR en die van haar 27): die was net zo lekker.
Maar dus geen tzatziki gegeten Dan moeten jullie weer terugquote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:29 schreef stavromulabeta het volgende:
een plotselinge behoefte aan vlees en tzatziki
Ik denk de schaduw?quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Wat was de zwarte onderkant van de asperge? Een saus ofzo?
Schaduw.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Wat was de zwarte onderkant van de asperge? Een saus ofzo?
Zal ik het voor jou verklappen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ok ik ga me ff in een hoekje zitten schamen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Sabero staat ook op onze verlanglijst.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort meer sperma schaduw foto’s!
In mei weer naar Sabero** en in juni naar https://under.no/ *
Waar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?
Ziet er goed uit. Misschien eindelijk weer eens een echt goed restaurant in Utrecht?quote:Op donderdag 14 april 2022 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Maeve, Utrecht
Wat at je?
Het 6-gangen menu.
Er lijkt inderdaad iets te gebeuren op culinair gebied in Utrecht. Eind 2020 Hemel en Aarde van Vito Reekers die al niet verkeerd is en nu deze erbij.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Misschien eindelijk weer eens een echt goed restaurant in Utrecht?
#zetoplijstje
Godmiljaar wat een geld. Ik heb nog nooit zo chique gegeten. Is dat nou echt de moeite waard?quote:Op donderdag 14 april 2022 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar?
Wat at je?
Het 6-gangen menu.
Te beginnen met een drietal amuses, plus een meringue gevuld met eendenlever
[ afbeelding ]
Zeebaars met Macadamia, komkommer en kaffir limoen
[ afbeelding ]
Asperges met Galanga in een olie van Thaise basilicum, en een kruidenboeketje
[ afbeelding ]
Langoustine, Bospeen, vadouvan, curry, kamille
[ afbeelding ]
Tarbot met peterselie, zeewier, zeekraal, gerookte paling beurre blanc
Hollands lam met Artisjok, raapjes gevuld met ansjovis, daslook
Mandarijn van de BBQ, sake, yuzu en Kaapse kruisbes
[ afbeelding ]
Impressie?
Maeve is er pas sinds de zomer van 2021, waardoor we - mede door alle lockdowns - nog geen kans hadden daar te eten. De chef en de gastvrouw hebben jarenlange ervaring in sterrenrestaurants en hebben nu besloten zelf iets op te zetten. En dat stelt zeker niet teleur. Het eten was gewoon heerlijk met veel aandacht voor groenten en een interessante wijnarrangement met veel nadruk op Nederlandse wijnen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. En ook een paar bijzondere dranken zoals de saké-yuzu bij het dessert, plus heel veel aandacht voor de structuren., Ik vraag me nog steeds af wat de caviaar-achtige bolletjesplant in het kruidenbuiltje bij de asperges was.
Waarbij de enige opmerking zou zijn dat het lam net iets minder goed in elkaar zat dan de voortreffelijke rest, door een wel erg zoute jus en wat onbalans in de smaakintensiteit van de verschillende bereidingen van lam. Maar dat is allemaal mierenneukerij in de marge.
Het personeel is goed, professioneel met af en toe een ruimte voor een rustig praatje met de gasten om vervolgens weer naar gezwinde spoed richting de open keuken te verdwijnen. Fantastisch als je dat ongehaast aan tafel kunt overkomen, terwijl je daarna weer super-efficiënt en snel doorgaat met uitserveren. Ik zou dat niet kunnen.
Al met al is het me supergoed bevallen. On-Utrechts hoog niveau. Het restaurant bestaat vermoedelijk nog te kort om in alle lijstjes voor te komen maar ik voorspel een grootse toekomst in de Lekker 100. En als er ooit weer een ster in Utrecht valt, zou het zomaar Maeve kunnen zijn. Oftewel: gaat daarheen mensen, voordat de lijstjes komen en het bekend en beroemd wordt.
Kosten?
330 inclusief fooi en wijn.
Cijfer?
9,5
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:36 schreef Mubassie het volgende:
Godmiljaar wat een geld. Ik heb nog nooit zo chique gegeten. Is dat nou echt de moeite waard?
Dat kan alleen een mod doen en die zijn er niet op CUL. Het zal ooit wel weer opgepakt worden door iemand.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:
En misschien kan iemand dit lijstje https://forum.fok.nl/topic/2481440/restaurantreviews.html bijwerken?
(Wil ik ook wel doen als ik weet hoe het moet)
Ziet er fantastisch uit!quote:Op zaterdag 16 april 2022 07:53 schreef anndb het volgende:
Waar: Le Pristine van Sergio Herman met 1 ster, te Antwerpen
Wanneer: Afgelopen dinsdag
We zijn al een hele tijd aan het proberen om te reserveren bij Le Pristine, de italiaanse keuken van de hand van Sergio Herman, we waren niet de enige die dat probeerde: na 1,5 jaar is het gelukt om een reservering te krijgen, voor 2 personen op een dinsdag. Hier zat natuurlijk ook een corona periode tussen, maargoed, de verwachtingen waren hoog dus.
Ontvangst was super door het personeel en een welkomstgroet van Sergio Herman die tot onze verbazing ook zelf aanwezig was en die avond ook mee in de open keuken stond waarop we goed zicht hadden.
Fantastische inrichting van het restaurant, geweldig mooi allemaal en top personeel met kennis van zaken. De start was goed dus. Ze adviseren je om te beginnen met een hapje bij je eerste drankje (betaald, krijgt geen "kosteloze" amuse(s)). Wij gingen voor de pizette met kreeft:
[ afbeelding ]
Samen met twee heerlijke cocktails welke fantastisch van smaak waren maar wel in erg kleine glaasjes (dit was voor de wijn later het zelfde trouwens) kan ik zeggen de beste pizza ooit. Ik weet niet welke italiaan hij hiervoor in huis heeft gehaald of zichzelf heeft verdiept in dit proces, maar zo'n lekkere korst heb ik nog nooit gegeten. Niet te dun of krokant, voldoende volume maar tegelijk super crispy, echt goddelijk. Ik denk dan ook dat dit gelijk het beste van de avond was voor mij.
Hierna adviseerde ze te gaan voor een voorgerecht, een tussen om te delen en een hoofdgerecht, echter, wij wouden de specialiteit/signature dish proberen en dat was al pasta, de tussengerechten waren ook pasta dus we zijn voor voor - hoofd - na gegaan en dat bleek ook meer dan voldoende.
Als voorgerecht gingen we dus voor de salade kreeft welke je met 2 personen dient te bestellen, fantastisch van smaak, portie zeer royaal en samen met het lekkere brood dat ze serveren (forcaccia was net zo goddelijk als de pizza) een super start:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen volgde het hoofdgerecht, orecchiette pasta met het beste dat zeeland te bieden heeft (langoustine, kokkels, mosselen). De pasta zelf was super goed van smaak en textuur, met een heerlijke saus met soms ook flink wat pit er in en natuurlijk perfecte zeevruchten van een super cuisson. De mosselen hierin, zoiets heb ik nog nooit geproefd. Sergio kent zeker zijn leveranciers en weet het beste te krijgen, ik eet zo nu en dan graag een pannetje mosselen maar zo ziltig en smaakvol als deze heb ik ze nog nooit gehad.
[ afbeelding ]
De sommelier is trouwens ook erg leuk en speels in zijn vak en adviseert je graag wat lekkers, hij merkte op dat ik alcoholvrije dranken dronk en bood me wat aan om te proeven iets dat hij zelf lekker vond, een alcoholvrije wijn. Nou drink ik normaal geen alcoholvrije "wijn" omdat het meestal 3x niks is, een alcoholvrije cocktail is doorgaans veel lekkerder, maar hij kwam met L'antidote en die was heerlijk, ik heb gelijk toen ik thuis kwam een doosje er van besteld.
Toen het dessert, de dessert kaart is heel simpel: diverse italiaanse kazen naar keus met wat bereidingen daarbij OF 2 soorten ijs, ijs is vers a la minute gedraaid en dat proef je ook, maar verder hele simpele kaart dus. Wij hadden geen zin meer in kaas, en gingen voor pistasche met passievrucht ijs. Met wat witte chocolade schotsen. Doordat het ijs a la minute gedraaid is heb je natuurlijk de allerbeste smaak en textuur, heerlijk, wel prijzig voor een ijsje (18 euro pp, minimaal 2 personen weer).
[ afbeelding ]
Kosten: 350 euro zonder fooi
Cijfer: 8,5
Al met al heerlijk gegeten, ik zou er denk zeker nog een keer gaan eten als het makkelijker reserveren was, waarom "maar" een 8,5 is vooral omdat prijs/kwaliteit toch (volgens mijn mening) niet helemaal in orde is, het blijft natuurlijk pizza/pasta/salade wat we kregen, en ondanks dat het allemaal super bereid is vind ik dat je met 2 voor 350 euro toch ook wel "luxer" en uitdagender kunt eten. Al met al wel een leuke ervaring, en ook leuk dat Sergio zelf aanwezig was.
quote:Op donderdag 14 april 2022 18:56 schreef stavromulabeta het volgende:
En misschien kan iemand dit lijstje https://forum.fok.nl/topic/2481440/restaurantreviews.html bijwerken?
(Wil ik ook wel doen als ik weet hoe het moet)
Ik mis er nog wel een heel stel?quote:
Dat weet ik zo niet, heb niet het hele topic doorgelopen. Vanaf welke post moeten ze nog toegevoegd? Dan doe ik dat later even.quote:
Ergens vanaf het vorige topic en dan vanaf golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29 (september 2020)quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Dat weet ik zo niet, heb niet het hele topic doorgelopen. Vanaf welke post moeten ze nog toegevoegd? Dan doe ik dat later even.
Dat is Moai caviar.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar?
Wat at je?
Het 6-gangen menu.
Ik vraag me nog steeds af wat de caviaar-achtige bolletjesplant in het kruidenbuiltje bij de asperges was.
Dat staat in de OP van het reviewtopicquote:Op zaterdag 16 april 2022 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet, heb niet het hele topic doorgelopen. Vanaf welke post moeten ze nog toegevoegd? Dan doe ik dat later even.
quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ergens vanaf het vorige topic en dan vanaf golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29 (september 2020)
En de reviews staan op cijferbeoordeling, dus die laatste die jij in Utrecht toevoegde moet ergens in Utrecht bovenaan komen met een 9,5.
Veel succes ermee.
Ik heb de laatste weer toegevoegd en ben tot augustus 2020 met oude toevoegen. Nu even weer aan het werk, ik ga later weer verder.quote:Op zaterdag 16 april 2022 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat staat in de OP van het reviewtopic
Super!quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de laatste weer toegevoegd en ben tot augustus 2020 met oude toevoegen. Nu even weer aan het werk, ik ga later weer verder.
wat een geweldige gangen Zou eten.quote:Op zondag 24 april 2022 13:24 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 23 april 2022
Waar: Restaurant Mano, Haarlem.
Wat:
Al een tijdje geleden (vanwege een belastingmeevaller en carpe diem) gereserveerd om te eten bij het veelvuldig geprezen Restaurant Mano.
Niet echt geschikt voor mensen die slecht ter been zijn, maar wel mooi verbouwd en plaats biedend aan ca. 20 couverts in een mooi pandje op de hoek van de Bakenessergracht en Spaarne in Haarlem.
[ afbeelding ]
Mano komt deels van het Spaanse woord Hermanos (broers) maar betekent ook zoiets als mano (hand), de handen uit de mouwen steken en dat doen de chefs en het bedienend personeel dan ook volop.
De 2 jonge eigenaren/chefs Kevin Kion en Daniël Damen kennen elkaar vanaf hun peuterleeftijd en zijn altijd bevriend met elkaar gebleven.
Beiden hebben intussen ruim 15 jaar ervaring in de horeca opgedaan. Kevin voornamelijk in Haarlem e.o. bij o.a. sterrenrestaurants de Bokkedoorns en ML. Daniël werkte o.a. bij Vis&Co en later in Amsterdam bij onder meer de sterrenzaken Bolenius en Ciel Blue in Amsterdam.
Vorig jaar april besloten de vrienden de handen in elkaar te slaan en samen dit restaurant te beginnen.
Ook het bedienend personeel onder leiding van maître Tekura Osumi was gewend op hoog niveau te werken en dat merk je aan alles. Heldere uitleg van alle gerechten, een enthousiaste sommelier en het tempo wordt goed in de gaten gehouden.
In de loop van de avond komen alle werkzame personen wel een keer aan de tafel langs voor een praatje.
Hoewel je ook a la carte kunt eten kiezen de meeste mensen voor een menu van 5 - t/m 7-gangen.
Wij kregen een tafeltje aan het raam met uitzicht op de brug van de Bakenessergracht aan het Spaarne. Een topplek!
Bij binnenkomst begonnen we elk met een glas wijn. Voor Blues een rode Sentido, Ribera del Duero en voor mij een Cote de Gascogne. Daarbij namen we ook elk een fles water (plat voor B., bruisend voor mij).
Wij besloten allebei voor het 5-gangenmenu te gaan met als uitbreiding i.p.v. dry-aged lendestuk te gaan voor A-4 Wagyu uit Kobe (supplement van 28 euro per persoon).
En bij het menu kozen wij ook voor het bijpassende wijnarrangement.
Amuses.
Al vrij snel kregen we 3, prachtig gepresenteerde, amuses.
[ afbeelding ]
Een bakje met Hollandse garnalen met bloedsinaasappel.
[ afbeelding ]
Een mousse van miso en koriander tussen krokant gebakken kippenhuid die met poeder van bosui was bestrooid.
[ afbeelding ]
Okonomiyaki (japans pannenkoekje) met kewpie mayonaise.
Alle 3 heerlijke beginhapjes!
1e gerecht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allereerst een beignet met daarin alle smaken die ook in het gerecht zelf zaten. En daarna langoustinetartaar, pompoen en vadouvan met o.a. zeekraal, een krokantje en wat radijs.
Volle, erg lekkere smaken allemaal!
We kregen daarbij als bijpassende wijn een glas heerlijke (mollige, zoals onze sommelier enthousiast vertelde) Kruger Rumpf, Weißer Burgunder.
2e gerecht:
[ afbeelding ]
Een coquille met een sausje van bacon en ui en daarbij een crème van sereh, gevuld met o.a. daikon en zeebanaantjes.
Knapperig en vol van smaak!
Hierbij kregen we ook supervers gebakken brioche met daarbij olijfolie, beurre noisette en mineraalzout uit de Murrayrivier uit Australie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij dit gerecht dronken wij een fris glas witte Jurtschitsch, een Grüne Veltliner.
Gerecht 3:
[ afbeelding ]
Een rouleau van kabeljauw met gamba met aardpeer, beurre blanc saus met daarin gedruppelde peterselie-olie.
Heerlijk!
Bij dit gerecht hoorde een glas witte Domaine Lavallée, een Bourgogne Côtes d'Auxerre. Fris, iets krijtig.
4e gerecht:
[ afbeelding ]
Als extra gekozen door ons: A4 Wagyuvlees uit Kobe. Met daarbij compote van black garlic en ui, pomme souffle en (niet op de foto) een romige dashisaus, gemaakt zonder bonitoflakes maar met kelp.
Supermals vlees, perfect bereid!
Hierbij kregen wij een glas van dezelfde rode wijn die Blues al aan het begin van de avond gedronken had: Sentido, Ribera del Duero.
5e gerecht:
We kregen eerst een pré-dessert:
[ afbeelding ]
Een in een mooi glaasje geserveerde mix van kokos, sereh, lime en merengue.
Daarna volgde het echte dessert:
[ afbeelding ]
Een vanillesoufflé met ijs en daarbij een bordje met o.a. yoghurt, citrus en merengue.
Als dessertwijn dronken we hierbij een glas Coteaux du Layon, Chenin.
Alles werd prachtig opgediend uitgeserveerd en was bijzonder lekker van smaak.
Niet goedkoop, totaal waren we met de extra Wagyu en het wijnarrangement, samen 326 euro kwijt, maar het zou ons niet verbazen als dit restaurant binnen nu en een paar jaar een Michelinster gaat krijgen.
Aan het niveau van de gerechten en de bediening kan het niet liggen.
Absoluut een nieuw toprestaurant in Haarlem!
9,8/10
Hier een late reactie -maar kan nog net vind ik , vanwege het feit dat ik me ineens weer moest denken aan de enige (althans niet verdrongen) keer dat ik mijn bordje niet leeg at in een restaurant, ergens tussen de tien en twintig jaar geleden in een restaurant Tilburg: Paling in het groen! Ik hield namelijk wel van gerookte paling . Het zag er precies zo uit: grote brokken dikke, aasetende paling. Het lukte me na een stuk of zo echt niet meer om de rest weg te krijgen, en dan moest ik nog niet eens aan de film die Blechtrommel denken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:47 schreef anndb het volgende:
Ik had hier al lang niet meer gepost, maar zijn wel uit eten geweest natuurlijk nog. Bij deze wat updates van de laatste tijd.
Goed we beginnen bij:
Waar: Restaurant Becherelle te Turnhout
Ik heb er nog wel wat maar genoeg voor vandaag zeg ik zo :-)
Ik had inderdaad precies het zelfde, ik dacht dit lust ik wel, maar helaas niet dus. Marche 17 is top in Turnhout inderdaad!quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hier een late reactie -maar kan nog net vind ik , vanwege het feit dat ik me ineens weer moest denken aan de enige (althans niet verdrongen) keer dat ik mijn bordje niet leeg at in een restaurant, ergens tussen de tien en twintig jaar geleden in een restaurant Tilburg: Paling in het groen! Ik hield namelijk wel van gerookte paling . Het zag er precies zo uit: grote brokken dikke, aasetende paling. Het lukte me na een stuk of zo echt niet meer om de rest weg te krijgen, en dan moest ik nog niet eens aan de film die Blechtrommel denken.
Overigens ook lang geleden dat ik in Turnhout geweest ben. De laatste keer at ik daar in 'Marche 17' (even opgezocht) ook wel heel lang geleden volgens mij. Ik weet er weinig meer van behalve dat het prima was. Maar vandaag gaan we weer even, en wie weet , ook ergens eten. We weten nu waar we heen kunnen.
quote:Op zondag 24 april 2022 21:42 schreef Isabeau het volgende: (krijg ik iets in een oud vogelkooitje, verstopt tussen glazen knikkers?)
Leuk. Elke keer als ik in H. ben wil ik daar of bij Pikaar eten. Dat komt er dan niet van omdat het dan niet echt uitkomt, maar goed.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:48 schreef anndb het volgende:
Waar: Wood Gastrobar te Hilvarenbeek
Wanneer: Gisteren
Ziet er allemaal smakelijk uit. Wat waren de amuses?quote:Op maandag 16 mei 2022 12:48 schreef anndb het volgende:
Waar: Wood Gastrobar te Hilvarenbeek
Wanneer: Gisteren
En is dat een minder goed signaal?quote:en waren de gehele avond de enige gasten.
quote:Op maandag 16 mei 2022 14:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er allemaal smakelijk uit. Wat waren de amuses?
Ja een hele goede vraag, durf het echt niet meer te zeggen. Ik was te druk met de chef aan het lullen welke al meteen aan tafel kwam en raakte aan de praat en met 1 oor geluisterd/onthouden wat dat was. Gesprek ging o.a. over dat ze dit dus sinds kort als nieuw concept deden, en dat ie vroeger nog bij de De Librije had gewerkt en hiervoor bij Lindehoff nog niet zo lang geleden (en nog een hoop tenten zoals &Moshik). Dus al sla je me dood, geen idee, was wel heerlijk ook.
[..]
En is dat een minder goed signaal?
Goh voor ons was het heerlijk zo in ons eentje op het terras met volle aandacht van al het (toch 4 man) personeel. Echter gezien de prijs en kwaliteit van het eten wel frappant dat er verder niemand zat, tent er naast zat bomvol binnen en op het terras.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Haha, wij gaan binnenkort op fietsvakantie om het bespaarde aan decadent eten uit te gevenquote:Op maandag 30 mei 2022 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
om te compenseren hebben we op de terugweg een To Good To Go box opgehaald Cat-astrophe in CUL / Too good to go ervaringen #15 Veel voor weinig! , waarmee we een dag of twee een basis hebben voor alle maaltijden
Wat een mooie opmaak op de borden Ik hou er wel van dat het geen overdreven presentatie is, maar wel met zorg samen gesteld. Op een normaal bord. En niet 'op een bedje van stenen' of andere creatieve ondergrond. Het ziet er allemaal smakelijk uit en de prijs valt me eigenlijk ook mee.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:26 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 9 juni 2022
Waar: restaurant Lev. by Mike in Winterswijk.
Wat:
Naar aanleiding van de opening van een expositie van een tentoonstelling in de synagoge van Aalten hebben we daarna, samen met mijn broer en schoonzus gegeten bij Restaurant Lev. by Mike in Winterswijk.
Het restaurant is gevestigd in het gebouw bij het Strandbad Winterswijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nadat we eerst een heerlijk glas Cava getrakteerd kregen van broer en schoonzus werd ons het concept van het verrassingsmenu uitgelegd: het menu bestaat uit 4 gangen, die elk weer uit 2 gerechtjes bestonden. In totaal dus 8 gerechten. De gerechten hebben allemaal de grootte van een tussengerecht en worden bereid met ingrediënten uit de regio en het seizoen.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Regenboogforel gerold in huisgemaakte lardo van black angus rundvlees, bulgur, zoetzure radijs, rucola,aardappelchip en een crème van tuinkers.
Prima begin van de maaltijd.
[ afbeelding ]
Steak tartaar met Amsterdamse uitjes, een pomme soufflé gevuld met rauwe sla en zonnebloempitten en met mosterdmayonaisse.
De sla in de pomme soufflé was wat droog en onaangemaakt. Het zogenaamd gebarsten en gerestaureerde bord was wel erg leuk.
Tussengerechten:
[ afbeelding ]
Gegrilde dorade met drie bereidingen van bloemkool en een crème van de stelen en de bladeren. (wat aan de bittere kant), beurre blanc en beurre noisette. Lekker visje wel.
[ afbeelding ]
Kruidenrisotto met groene asperges en rucola met een schuim van groene kruiden en een krokantje van schapenkaas.
Als tussengerecht eigenlijk iets te veel risotto. Verder wel erg smakelijk.
Hoofdgerechten:
[ afbeelding ]
Vegetarisch gerecht: gepofte bospeen met doperwtencrème, rode wortel, bimi en een saus van vadouvan.
Prima.
[ afbeelding ]
Steak van Black Angusrund en 'Naegelholt' van Achterhoeks rundvlees (Naegelholt is een streekproduct uit het oosten van Nederland, het woord bestaat eigenlijk uit 2 woorden 'Naegel' en 'Holt'; naegel is in het oosten van het land een spijker en holt betekende een stukje vlees. Vroeger was er nog geen koeling en moest men vlees conserveren om het langer te kunnen bewaren, vaak ging men het zouten om daarna te laten drogen aan een spijker boven de houtkachel in de keuken, de Naegelholt wordt uitsluitend gemaakt van de malse delen van het rund, de rosbief en biefstukdelen, deze krijgen een bijzondere kruidenmelange, volgens oud recept) en daarbij asperges van een zorgboerderij uit de buurt, aardappelpuree en een jus van rode port met dragon.
Lekker gerecht, maar de steak had iets minder ver doorgebakken en iets meer medium-rare mogen zijn.
Nagerechten:
Zoet:
[ afbeelding ]
Parfait van bergamot met aardbeiencrème, aardbeien en grapefruit.
[ afbeelding ]
Cheesecake met passievruchtencreme, brownie-ijs, amandelschaafsel, passievruchtensaus en gel.
Lekkere zoete toetjes allebei.
Daarnaast was er voor de dames nog een kaasplankje om met elkaar te delen:
[ afbeelding ]
o.a. een venegriekgeitenkaas, een blauwschimmelkaas en een schapenkaas.
Bij het eten dronken we 2 glazen lekkere Nieuw-Zeelandse Sauvignon Blanc en na afloop namen we allemaal nog koffie/espresso/cappuccino.
Totale kosten per 2 personen 120 euro.
Het concept van 2 bordjes per menugang is soms wat onhandig en het is onduidelijk wat in welke volgorde of misschien door elkaar gegeten moet worden.
Alles was wel met zorg klaargemaakt.
7/10
Afgelopen dinsdag was het zover!quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort meer sperma schaduw foto’s!
In mei weer naar Sabero** en in juni naar https://under.no/ *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |