abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2026 @ 13:14:41 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220300237
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?

De links naar voorgaande restaurantreviews vind je hier, die van jou voegen we er graag aan toe!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 maart 2026 @ 15:22:43 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220331645
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:49 schreef Sarabi het volgende:

16 februari 2026 zijn we hier nogmaals gaan eten. Een verandering is dat we nu al een amuse bij de garderobe kregen.

Bietensnoepje bij kaarslicht omdat deze bieten in het donker worden geplukt.

[ link | afbeelding ]

De amuses kan je zelf uit een lijst van 10 kiezen en daar kozen we voor amuses die we de eerste keer nog niet gehad hadden.
De aankleding lijkt wel nog iets verbeterd zoals hoe de vis, paddestoel en ei-amuses geserveerd werden.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Verder waren de gerechtjes met het seizoen mee veranderd.

Het nagerecht (amuses en hartige variant) is wel hetzelfde gebleven.

Het eten vond ik nog steeds erg goed. Wel is het 10 euro pp duurder geworden. En had ik spijt van mijn vis keuze bij het hoofdgerecht, de eend van mijn man was lekkerder. En aangezien het hartige nagerecht hetzelfde was had ik met die wetenschap liever nu voor het zoete gerecht gekozen. Maar goed dat zijn mijn eigen fouten.
Wel erg kwalijk vond ik dat we nadat we de rekening kregen een half uur lang niemand meer hebben gezien dus ben ik op een gegeven moment maar naar voren gelopen.

En persoonlijk vond ik het ook jammer dat we een espresso Martini als afsluiter namen en geen friandises aangeboden kregen die verder iedereen die koffie of thee bestelden wel kreeg. Nu weet ik dat het misschien niet zo hoort, maar het is toch een kleinigheid wat de avond mooi had afgesloten.
De eetrecensent van de Volkskrant, Hiske Versprille is ook bij Mystique wezen eten en haar oordeel was:
Het eten in het chique Mystique in de Efteling is helaas geen attractie

Hiske bezocht in het Efteling Grand Hotel het chique restaurant Mystique, maar: ‘Het enige écht spectaculaire dat je hier uiteindelijk krijgt gepresenteerd, is de rekening.’

:D

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 13-03-2026 15:34:06 (toevoeging) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 maart 2026 @ 21:11:59 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220335046
Wanneer: 13-03-2026
Waar: Bistro Sud in Haarlem
Cijfer: 7
Impressie:

Vandaag was het Blues haar allerlaatste werkdag voordat ze met pensioen gaat en om deze dag af te sluiten hadden wij een tafel gereserveerd bij Bistro Sud aan de Wagenweg in Haarlem. Het restaurant heette in het verleden Restaurant Hout en is sinds september 2024 onder de naam Bistro Sud verder gegaan, Ze richten zich vooral op buurtbewoners met mediterrane verse ingrediënten en smaken.

Voorgerecht:

We hadden allebei gekozen voor de kreeftenbisque.
Prima en lekker smakende bisque. Helaas wel zonder stukjes kreeft erin.

Hoofdgerecht:

Ook weer een gezamenlijke keuze. De 'catch of the day', bestaande uit op de huid gebakken heilbotfilet, gnocchi met citroenboter, aubergine, gedroogde tomatenpesto, babybladspinazie en warme tomaten.
Jammer genoeg was de heilbot te lang doorgebakken waardoor het een papperige structuur had en de huid zacht was.
Voor de rest wel goede smaken.

Bij het eten dronk Blues een rode Negromare wijn en ik een Sauvignon blanc.
Gezien de volle zaak is het wel succesvol als buurtbistro, maar wij zullen het bij 1 bezoek houden.

Totaal waren wij hiervoor 104,90 euro kwaijt.

Prijs/kwaliteit: 7/10
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2026 @ 08:16:20 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220337096
Waar? Boshuis drie in de bossen van Ermelo https://www.boshuisdrie.nl/
Wanneer? 13 maart 2026
Wat at je? Zwijn en hert
Impressie? zie hieronder
Kosten? Oom betaalt
Cijfer? 7

De vrouw van mijn oom is 67 geworden. Donderdag had ze haar laatste werkdag en gisteren werd dat gevierd met de familie. Ze kent deze plek al uit haar jeugd. Vanaf 1765 was deze Boerderij al een horecavoorziening. En de geschiedenis gaat terug tot 800, toen de eerste missionarissen zich er vestigden.
Je kan er het hele jaar wild krijgen.

We zaten met een groep in een ruimte apart. We moesten wel daarvoor achter de bar door. Maar goed wel fijn :)

Ik ging voor de combo zwijn en hert.

Prima klaargemaakt. Wel Sligro-wild. Erbij nog patatjes, rode kool, salade. En we konden meer krijgen indien we wilden.
Ik geef het een 7. Ik zou na een wandeling lekker gaan lunchen of een biertje/bitterballen. Het is gewoon prima, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Tenslotte nog de Crema Catalana als bonusfoto van ma :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220337455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 08:16 schreef borisz het volgende:
Waar? Boshuis drie in de bossen van Ermelo https://www.boshuisdrie.nl/
Wanneer? 13 maart 2026
Wat at je? Zwijn en hert
Impressie? zie hieronder
Kosten? Oom betaalt
Cijfer? 7

De vrouw van mijn oom is 67 geworden. Donderdag had ze haar laatste werkdag en gisteren werd dat gevierd met de familie. Ze kent deze plek al uit haar jeugd. Vanaf 1765 was deze Boerderij al een horecavoorziening. En de geschiedenis gaat terug tot 800, toen de eerste missionarissen zich er vestigden.
Je kan er het hele jaar wild krijgen.

We zaten met een groep in een ruimte apart. We moesten wel daarvoor achter de bar door. Maar goed wel fijn :)

Ik ging voor de combo zwijn en hert.

[ afbeelding ]

Prima klaargemaakt. Wel Sligro-wild. Erbij nog patatjes, rode kool, salade. En we konden meer krijgen indien we wilden.
Ik geef het een 7. Ik zou na een wandeling lekker gaan lunchen of een biertje/bitterballen. Het is gewoon prima, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

[ afbeelding ]
Tenslotte nog de Crema Catalana als bonusfoto van ma :+
Is Golfer jouw oom?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2026 @ 09:12:06 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220337592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Is Golfer jouw oom?
Op culinair gebied wel :P. Maar nee.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 15 maart 2026 @ 20:58:43 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220352074
Wanneer: 15 maart 2026
Waar: Strandpaviljoen San Blas, Bloemendaal aan Zee
Cijfer: 8
Impressie:

Vandaag aan het eind van de zonnige middag zijn we naar Bloemendaal aan Zee gereden om daar een korte wandeling op 'ons' strand te maken en daarna zijn we spontaan naar het strandpaviljoen San Blas gegaan voor een drankje en een hapje.

Een paar lekkere biertjes erbij:

Het eten:

Voor Blues een spies van kippendij, amandel-kokossaus, rauwkost, patatas bravas en kroepoek. Erg lekker.

En voor mij:

Rib-eye met chili-knoflookboter, aardappeltortilla en seizoensgroenten. Prima medium-rare gebakken malse rib-eye en knapperige groenten.

We sloten af met koffie en de vermaarde zelfgemaakte appeltaart van San Blas:

Vriendelijke bediening en gewoon lekker eten.
Totale kosten 76,40 euro

Prijs/kwaliteit: 8/10
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')