abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220902446
Waar? Grieks Restaurant Olive Garden in Schiedam
Impressie?

Geen zin om te koken en zo vaak gaan we niet uiteten in Schiedam, dus evn op google maps gezocht naar iets en we kamen uit bij een klein Grieks restaurantje met ong. 85 ratings en een score van 5.0. Dat moesten we dus even zelf checken!

Restaurant zelf was knus, maar erg stil. Er was maar 1 tafeltje bezet en halverwege kwamen er nog een gezelschap, maar daar bleef het bij.
We kozen beiden voor een combinatiemenu, waarin we 2 halve voorgerechten en 2 halve hoofdgerechten mochten uitkiezen en een toetje voor 32,50

Koos o.a. voor calamares. Dacht hierbij de typische gefrituurde inktvisringen te krijgen, maar ze waren gewoon gebakken en licht gekruid. Erg sappig! Men was ook flink scheutig met de hoeveelheden. De wijntjes zaten tot 2 vingers vol a 4,75. Dit was een half voorgerecht (foto niet van mij)

Als hoofdgerecht ging ik voor de bifteki en roast pork uit de oven met tuinkruiden.
Mijn vriendin koos ook bifteki en kabeljauwhaasjes
Ook nu weer hoeveelheden die 'half' deden ontstijgen. Lekker krokant gebakken friet erbij ook. Dat heb ik wel eens slapper op tafel gekregen.
De roast pork was boterzacht en lekker met een kruidensmaak die wat afweek van wat ik normaal eet. Bifteki was bifteki. Met goede grillsmaak. Zoals je ziet geserveerd met verse groentjes en niet de standaard bak met frisse salade en het bolletje tomatenrijst.
Bedacht toen ineens dat ik er wel een reviewtje van kon plaatsen dus snel nog een foto genomen toen we halverwege waren.

Mijn vriendin zat zo vol dat ze echt geen dessert meer hoefde. Zelf nog even een taartje met mango ijs en slagroom weggewerkt.

Kosten In totaal waren we 84 euro kwijt voor 2 personen voor 3 gangen en 2 wijntjes p.p.
Het kan dus nog: goed eten voor een betaalbare prijs. Ik snap die 5 sterren wel na 85 reviews. Hier komen we terug.

Cijfer? 9.5/10 prijs/kwaliteit. Half puntje aftrek omdat het toetje was kleffig was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 28-05-2026 10:38:38 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 1 juni 2026 @ 16:00:14 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220936369
Wanneer: 31 mei 2026
Waar: Pulcinos in Tilburg.
Cijfer: 9
Impressie:

Omdat het de volgende dag de verjaardag van Blues was en het tevens haar officiële pensioendatum was, hadden wij een overnachting in Tilburg geregeld, ook omdat we de volgende dag vroeg in Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek wilden zijn.
Dus op zoek naar een restaurant in Tilburg en volgens Tripadvisor was restaurant Pulcinos de beste.

Leuk restaurant aan de Piushaven in Tilburg. Er stond net teveel wind om buiten op het terras te eten, dus wij kregen een prima tafel binnen met uitzicht op het water.
Pulcino betekent in het Italiaans 'kuikentje' en Pulcinos is dus het meervoud daarvan.
We begonnen met elk een glas wijn. Voor mij een witte Pinot Grigio en voor Blues een rode Tempranillo.

Voorgerechten:

Voor Blues een brioche ossenworst met sjalot & mosterd jus, cornichons, eidooier crème en crumble van salie en desem. Heel erg lekker op een knapperig geroosterde brioches.

Voor mij:

Zalm tataki met nori-dressing, wasabi , bundelzwam, komkommer, radijs en furikake. Ook heel erg geslaagd en lekker.

Hoofdgerechten:

Blues had gekozen voor Pasta al Limone: linguine met citroen, buffel mozzarella, tomaatjes en pijnboompitten.
Alweer heel erg lekker.

Voor mij:

Pasta Pulcinos: zwarte (inktvis)linguine met gamba’s, kokkels, zeekraal, lamsoor en cherrytomaatjes. Echt een smulmaaltijd!

We besloten geen dessert te nemen, maar in plaats daarvan gewone koffie voor Blues en een dubbele espresso voor mij, met daarbij elk een glaasje, door de chef zelfgemaakte, limocello.

Bij elkaar waren wij, inclusief de drankjes, 115,70 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 9/10

We vonden het allemaal erg lekker en als we ooit nog eens in Tilburg zijn, gaan we zeker nog een keer bij Pulcinos eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')