Wanneer: 30-07-2026
Waar: '
t Geheim van Bergen, Bergen op Zoom
Cijfer: 8
Impressie:
Dit restaurant staat al jaren op onze lijst om naartoe te gaan. We waren eens bij een boerderij waar je vlees van eigen wroetvarkens kon kopen. De eigenaren begonnen ook een restaurant met kop tot staart vlees. In de loop der jaren veranderde het een en ander. Het vlees was niet meer op de boerderij te koop en het restaurant werd wat minder extreem qua kop tot staart bereidingen. Jammer, want dat had ik graag eens meegemaakt, ondanks dat ik wel een piepert kan zijn qua vlees. De huidige kaart stelt echter ook niet teleur. Ze serveren nog steeds vlees van eigen varkens en er staan veel producten uit de eigen omgeving op de kaart, bijvoorbeeld Oosterscheldekreeft.
Het restaurant is mooi en leuk ingedeeld. Niet te veel tafels, fijne akoestiek. We zagen al snel dat er maar een persoon in de bediening liep en dat die ook de dranken schonk. Hier en daar duurde het een tikje langer dan gewenst maar alle complimenten voor deze man die zonder gestresst over te komen de boel echt wel goed onder controle had.
We kozen voor 3 gangen.
Amuse:
uiencreme, mosterdkaviaar en piccalilly. Leuke smaakexplosie om mee te starten.
![bWf7rbrY.jpg]()
Parade van de chef:
Bloedworst op brioche, burrata met perzik, scampi's, kreeftenbisque, prosciutto carpaccio, Berkshire bitterbal, vis dimsum, gehakt met kimchi. Hier en daar wat uit balans maar het gehakt, de carpaccio, bitterbal en de dimsum waren uitstekend.
![VapmPprX.jpg]()
Hoofdgerechten:
Porkchop met appel, spek en knoflook-aardappelpuree. Prachtig vlees en de appel met spek was een geweldige aanvulling. Dat gaan we thuis ook eens maken.
![xRwciqGC.jpg]()
Berkshire schouder in eigen jus met bimi en gratin. Ik proef het nog nu ik dit schrijf. Werkelijk perfect. We vonden beiden ons eigen hoofdgerecht het meest perfecte hoofdgerecht van dit jaar overigens.
![cUSENbcm.jpg]()
Desserts:
Cheesecake met bosbessencoulis. Lemon curd tartelette. Hier ging het mis. Jammer. Cheesecake te compact, naar mondgevoel. De tartelette was te zoet met te slappe merengue.
![EvdBTn1n.jpg]()
Cijfer: 8. Minpunten voor de desserts en mijn bruiswater was tot twee keer toe lauw. Gelukkig was er ijs en citroen toen ik er om vroeg.
Prijs: 151 euro.
Overigens is de
winkel met varkensvlees weer geopend!
Edit: bonuspunten voor net toilet en echte mayo. Al verwacht je dat in deze prijsklasse natuurlijk wel.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 04-08-2026 14:21:00 ]