Nu ben ik een echte ijsliefhebber én niet bang om nieuwe dingen te proberen, maar hierbij zou ik me toch even achter de oren krabbenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:47 schreef Sarabi het volgende:
ijshoorntje met ijs van eekhoorntjesbrood, buikspek, sinaasappel en chocolade.
Thanks!quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:40 schreef flipsen het volgende:
Nog gefeliciteerd met de 18 jaar
[..]
Nu ben ik een echte ijsliefhebber én niet bang om nieuwe dingen te proberen, maar hierbij zou ik me toch even achter de oren krabben
Ja, tochquote:Op donderdag 8 januari 2026 17:10 schreef Blues het volgende:
Lijkt me echt een leuke en lekkere beleving zo in de Efteling eten
Wij hadden vooraf ook geen hooggespannen verwachtingen, maar het viel ons alleszins mee.quote:Op zondag 1 februari 2026 13:00 schreef borisz het volgende:
Is er een goed restaurant in Hoofddorp?Ik heb het genoteerd
/flauw.
Eh, het is toch winter in Holanda? Zou ik niet bepaald seizoensgroente noemenquote:Op zondag 1 februari 2026 12:37 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 31-01-2026
Waar: Restaurant Lieveling in Hoofddorp
Cijfer: 8,5
(Tegen 5 euro meerprijs) Creamy rigatoni and prawns. Ribbelpasta met veel gamba's seizoensgroentes (worteltjes, aspergepuntjes, haricots verts, broccoli en teveel rucola)
Jullie reviews doen het altijd wel goed bij mij, gereserveerd met bestie half maartquote:Op zondag 1 februari 2026 12:37 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 31-01-2026
Waar: Restaurant Lieveling in Hoofddorp
Cijfer: 8,5
Impressie:
Via een Social Deal konden wij met 35% korting bij Restaurant Lieveling terecht voor een 3-gangen a la carte diner.
Lieveling is prachtig gelegen aan de Toolenburgerplas in Hoofddorp en is een groot restaurant met meerdere zalen voor o.a. bruiloften en partijen.
Restaurant Lieveling dankt zijn naam aan de nachtvlinder Lieveling (Timandra comae) uit de familie Geometridae. Het pand heeft de vorm van deze vlinder gekregen.
Vooraf liepen wij een rondje rondom het restaurant:
[ afbeelding ]
Een aantal gerechten van de kaart hebben voor de Social Deal een meerprijs. Variërend van 5 t/m 12 euro.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had (tegen meerprijs van 5 euro) gekozen voor Thai creamy prawns. Heerlijke grote gamba's in een romige Thaise rode curry met bosui, rode peper en taugé met daarbij een lekker broodje. Een topgerecht!
Voor mij:
[ afbeelding ]
Ook tegen meerprijs van 5 euro de Steak Tartare van ossenhaas met een kwarteleitje, kaaskrokantjes en truffelmayonaise. Ook alweer een heerlijk voorgerecht.
Hoofdgerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues saté van kippendij met atjar, krokante uitjes, satésaus en kroepoek. Simpel, goed.
Voor mij:
[ afbeelding ]
(Tegen 5 euro meerprijs) Creamy rigatoni and prawns. Ribbelpasta met veel gamba's seizoensgroentes (worteltjes, aspergepuntjes, haricots verts, broccoli en teveel rucola), crispy chili , knoflookroomsaus en rode curry.
Lekker veel grote gamba's, maar voor mij veel te veel pasta en rucola. Daarvan de helft laten staan.
Nagerechten:
Blues had geen ruimte meer voor een nagerecht en hield het bij een kop koffie.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Sorbet Romanoff. Twee soorten sorbetijs met rood fruit (besjes, een passievrucht, met slagroom en merengue schuimpjes. Lekker fris.
We dronken bij het eten allebei 2 glazen wijn en een flesje Chaudfontaine plat water.
Tegen de verwachting in (we noemden het toen we aankwamen vanwege de grootte, ten onrechte een 'vreetschuur') allemaal heel lekker eten en vooral een heel attent meisje in de bediening die keurig steeds rondjes om de tafels lopend de boel prima in de gaten hield en zich aanpaste aan ons tempo.
Totaal waren we (inclusief meerprijs en drank) 103,75 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8.5/10
Voor herhaling vatbaar.
16 februari 2026 zijn we hier nogmaals gaan eten. Een verandering is dat we nu al een amuse bij de garderobe kregen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:47 schreef Sarabi het volgende:
Waar? Mystique in de Efteling
Wanneer? 17 december
Om te vieren dat we 18 jaar samen waren gingen mijn man en ik naar het nieuwste restaurant in de Efteling. Volgens hun is het fine dining.
Toen we binnen kwamen lag er een leuk handgeschreven kaartje met felicitaties en we hadden duidelijk ook een van de mooiste plekken gekregen. Met uitzicht op de watershow Aquanura en een mooi uitgelichte Fata Morgana
[ afbeelding ]
Je hebt de keuze tussen een 3 of 4 gangenmenu. Wij kozen de 4 gangen, voor mij in combinatie met het wijnarrangement.
Maar we begonnen eerst allebei met de Mystique cocktail.
[ afbeelding ]
Vervolgens konden we de keuze maken uit 4 amuses. Op de menukaart staan niet echt omschrijvingen maar alleen de namen van de amuses dus je het is een verrassing wat je echt krijgt. Je plaatst de steentjes op de icoontje die overeenkomen met de door jou gekozen amuses.
[ afbeelding ]
Het kaarsje op de achtergrond kan je later als het iets gesmolten is gebruiken als dip bij het brood.
De eerste amuse (deze krijgt iedereen en hoort niet bij de amuses die we gekozen hebben) weet ik niet precies meer wat het was maar iets met wortel.
[ afbeelding ]
De 2e 'standaard' amuse was een soepje van aardappel, landtruffel en rozemarijn.
[ afbeelding ]
Onze eerst gekozen amuse is Anura's Parel. Witte chocolade met verschillende citroencomponenten.
[ afbeelding ]
Ons tweede gekozen amuse was Brabants Worstenbroodje met Kreeft. Worstenbrood maar dan met rivierkreeftjes.
[ afbeelding ]
Gang 1 verschillende bereidingen van biet en kefir
[ afbeelding ]
De 3e gekozen amuse Gepetto's pizza
[ afbeelding ]
Gang 2 helaas geen idee meer wat dit was![]()
[ afbeelding ]
Onze laatste gekozen amuse, zolderspek met veel verschillende rookaromas in het gerecht.
[ afbeelding ]
Gang 3 parelhoen met schorseneren, afgelakt met honing van het Loonse land.
[ afbeelding ]
Dessert amuse, ijshoorntje met ijs van eekhoorntjesbrood, buikspek, sinaasappel en chocolade.
[ afbeelding ]
Vervolgens kregen we de keuze tussen een zoet of hartig dessert. Wij kozen voor hartig.
[ afbeelding ]
Kosten? 230 euro voor 2 personen, dit is -10% abonnementkorting en + fooi.
Cijfer? 9, we vonden het eten allemaal erg lekker. Behalve de 1e amuse, die vond ik persoonlijk wat minder. Het personeel is nog wat onervaren maar wel heel aardig en behulpzaam allemaal. Helaas hadden we niet echt een klik met de gastheer maar ik denk dat dat meer aan ons lag dan aan hem.
Met het samenstellen van het menu letten ze op wat er lokaal en in het seizoen te krijgen is dus het veranderd nog wel eens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |