abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:57:58 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218750005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:51 schreef Watmoetjenou het volgende:

OEPS maar dan nog
Dat is dus het voordeel van zo'n Social Deal. Soms echt wel de moeite waard.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218750612
Die ham ziet er zó goed uit :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 september 2025 @ 09:56:26 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218829729
Waar? Specktakel, Haarlem
Wanneer? 20 sep, Verjaardag broertje
Wat at je? Vijf gangen met de wijn erbij
Impressie? volgt
Kosten? Broertje trakteert
Cijfer? 6

Specktakel al jaren een begrip in Haarlem. Ik heb er acht jaar geleden voor het laatst gegeten. En daarvoor meerdere keren. Dat was altijd een feest. Drie jaar geleden heeft Hans de zaak overgenomen. En helaas Specktakel bleek geen spektakel meer.
Hans stond met één kok in de keuken. En met een grote groep in een volle toko in de zaak trokken ze het niet.

We waren op tijd 18u. En in het begin ging het nog goed. Behalve dan dat de bediening niet zn best deed om geld te verdienen. Eerste gang was de zeebaars in het zuur. En die was lekker. Wellicht het beste gerecht van de avond.
Gang twee kan optijd een to kon kai soepje met een garna dumpling. Prima, maar dat was het dan ook. Daarna begon het lange wachten. Denk bijna een uur voordat de kangaroo op tafel kwam. Best lekker. De Bavette van vier. Ik had gewoon een lekker stuk. Maar dat was bij ma en broertje waren sommige stukken te lang doorgegaard.
Het toetje is het toetje.

Specktakel is geen spektakel meer. Daar laat ik het bij.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 21 september 2025 @ 11:25:19 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218830747
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:56 schreef borisz het volgende:
Waar? Specktakel, Haarlem
Wanneer? 20 sep, Verjaardag broertje
Wat at je? Vijf gangen met de wijn erbij
Impressie? volgt
Kosten? Broertje trakteert
Cijfer? 6

Specktakel al jaren een begrip in Haarlem. Ik heb er acht jaar geleden voor het laatst gegeten. En daarvoor meerdere keren. Dat was altijd een feest. Drie jaar geleden heeft Hans de zaak overgenomen. En helaas Specktakel bleek geen spektakel meer.
Hans stond met één kok in de keuken. En met een grote groep in een volle toko in de zaak trokken ze het niet.

We waren op tijd 18u. En in het begin ging het nog goed. Behalve dan dat de bediening niet zn best deed om geld te verdienen. Eerste gang was de zeebaars in het zuur. En die was lekker. Wellicht het beste gerecht van de avond.
Gang twee kan optijd een to kon kai soepje met een garna dumpling. Prima, maar dat was het dan ook. Daarna begon het lange wachten. Denk bijna een uur voordat de kangaroo op tafel kwam. Best lekker. De Bavette van vier. Ik had gewoon een lekker stuk. Maar dat was bij ma en broertje waren sommige stukken te lang doorgegaard.
Het toetje is het toetje.

Specktakel is geen spektakel meer. Daar laat ik het bij.

Wij vonden het de laatste keer dat wij er waren (met een Social Deal, dat zegt al wat...) ook tegenvallend. Terwijl wij er al jaren kwamen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218837420
Zonde Borisz! Of eigenlijk zonde voor je broertje -O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 september 2025 @ 19:29:43 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218837569
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Zonde Borisz! Of eigenlijk zonde voor je broertje -O-
Andere zaak wilde die eigenlijk... Alleen ja dan moet je maand van te voren reserveren minimaal. Hij was een beetje laat. :+
pi_218879032
@borisz herkenbaar, het eten is goed, maar de entourage is niet best (meer).
Soortgelijke ervaringen jaar geleden, en dan denk je dat het aan jou ligt :{
pi_218887122
Normaal heb ik altijd een hekel om bij de Beren te gaan eten, maar ik wilde hier toch een positieve uitzondering plaatsen. En wel de Beren in Veenendaal. Die hebben ook best een relatief hoge google score en dat kan ik beamen.
Gerechten waren goed. Je weet wat je kan verwachten daar, maar ze lieten geen steekjes vallen.
Tot nu toe is er altijd wel wat mis als ik mezelf weer eens per ongeluk bij de Beren bevind omdat ik mijn tafelgenoten niet van keuze kon laten veranderen, maar deze was echt OK!

- Gyoza als voorgerecht waren goed op smaak
- Crunchy chicken in een bord met pittig gewokte groentes. Niks mis mee
- Mijn eigen burger...tja, vleeskwaliteit was uiteraard niet top, maar was verder ook prima klaargemaakt.

Meestal was er altijd wel iets mis. Rauwe zalm, gortdroge saté. Slappe patat etc.

[ Bericht 24% gewijzigd door Knipoogje op 28-09-2025 08:30:09 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 27 september 2025 @ 20:55:07 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218887465
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:04 schreef Knipoogje het volgende:
Normaal heb ik altijd een hekel om bij de Beren te gaan eten, maar ik wilde hier toch een positieve uitzondering plaatsen. En wel de Beren in Veenendaal. Die hebben ook best een relatief hoge google score en dat kan ik beamen.
Gerechten waren goed. Je weet wat je kan verwachten daar, maar ze lieten geen steekjes vallen.
Tot nu toe is er altijd wel wat mis als ik mezelf weer eens per ongeluk bij de Beren bevind omdat ik mijn tafelgenoten niet van keuze kon laten veranderen, maar deze was echt OK!
Wat heb je daar gegeten? Wat vond jij er goed aan?
Poef.....gone! ©golfer
pi_218887593
Ik vind die restaurant recensies van gewone burgers die denken de smaakpapillen van God te hebben altijd zo triest. :')
Vakman pur sang
  zaterdag 27 september 2025 @ 21:18:08 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218887661
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind die restaurant recensies van gewone burgers die denken de smaakpapillen van God te hebben altijd zo triest. :')
Wat heeft god voor smaakpapillen?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 27 september 2025 @ 21:20:10 #237
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218887679
Ik was vandaag bij Downies & Brownies in Ede. Mijn tafelgenoot had een Latte Macchiato en appeltaart en ik had een koffie verkeerd met havermelk (+¤0,80) en lepeltaart.

Ik ben helaas vergeten een foto te maken maar hij zag er precies zo uit als het plaatje van de website. Behalve die blauwe bessen die ernaast liggen, bij mij zaten ze gewoon allemaal in het potje.

Was lekker, wel een beetje veel dus ik had niet alles opgegeten en toen was de bediening overstuur. Dat was wel geestig.
Ik geef het geheel een 7.6.
pi_218887681
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan negeer je dit topic maar. Je hoeft niet te lezen of te reageren.

Verder met recensies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 oktober 2025 @ 23:51:02 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218972401
Waar? Oan Tafel, Wergea https://oantafel.nl/
Wanneer? Gisteren
Wat at je? 6 gangen verrassingsmenu en erbij bijpassende wijnen
Impressie? hieronder
Kosten? de baas betaalt.
Cijfer? 9,5

Met werk waren we op driedaagse in Fryslan. Op dinsdag gingen we na een dag hard werken bootje varen naar Wergea. Daar heb je restaurant Oan Tafel. Chefkok Geert-Jan Vaartjes is tig jaar teruggekeerd in zijn geboortedorp. Heeft het vak geleerd oa in De Librije, Bokkedoorns en La Rive. Sinds 2021 is hij terug in zn dorp en is er een restaurant in Dutch Cuisine begonnen. De zaak ging speciaal voor ons open omdat we met een grote groep waren. We zaten met zn allen aan de lange bar en keken toe de koks de gerechten afmaakten.

Je hebt de keuze uit vier, zes of acht gangen. Wij gingen voor zes met bijpassende wijnen. Als je wil kan het ook met bier Ze hebben een koelkast vol met Friese bieren.
Wat. Een. Feest. Alles smaakvol. Heerlijke gerechten. Ik heb niet alles onthouden. Jullie moeten het even doen met de foto's. Het was _O_. Goeie wijncombo's.

Alles komt uit eigen tuin of in de buurt. Het vleesgerecht was een plaatselijke bambi. Alles klopte. Echt één groot feest. Dit is waarom je uiteten gaat. Het begon al met de heerlijke amuses die niet op de foto staan. .

SPOILER: FOTO's!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was echt _O_

PS Hotel Princenhof te Earnewald krijgt het eten een 7,5. Daar maandag gegeten, maar heb ik geen foto?s van. Doe ik even zo af.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 08-10-2025 23:56:58 ]
pi_218985613
Waar? Spaanse wijnbar Peps https://peps-amsterdam.nl/
Wanneer 8 oktober 2025
Wat at je?
Pulpo
octopus van de plancha met paprika-saffraansaus en
gebakken aardappel, 12,50

Entrecôte
dun gesneden gegrilde entrecôte met rozemarijnzout, 14

Zeebaars
op de huid gebakken zeebaars met frisse citroen
beurre blanc 14

ik dronk er 2 glazen pinot grigio bij van 5 euro per glas

De eettentjes volgen elkaar in hoog tempo op in Amsterdam oud-west sommige overleven het en andere weer niet.
Deze zaak is onlangs pas geopend, hiervoor zat er een vegetarische Italiaan in die het niet overleefd heeft.

Het is een alleraardigste zaak met een echte Spaanse uitstraling en een keur aan lekkere hapjes.
Niet nodig om te reserveren er was genoeg plaats om 5 uur in de middag, misschien dat het later op de avond drukker is, vriendelijke bediening en het eten vond ik ook erg goed,

helaas geen foto's gemaakt, maar het zag er allemaal erg goed uit en het smaakte uitstekend :9

8 / 10

[ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 10-10-2025 22:06:44 ]
pi_218986266
waar, chinees kiosk afhaal tentje bij het westerpark
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html

wanneer eind september

wat at je ?
crepes met pekingeend
dumplings met varkensvlees

Ik was al bekend met dit Chinese tentje want ik fiets er bijna elke dag langs als ik naar mijn werk ga, en zag er altijd veel mensen voor staan wat mij ervan weerhield om in de rij te gaan staan
maar na een lange vermoeiende werkdag zag ik dat het wat rustiger was en greep ik mijn kans

ik gaf de nummers van mijn bestellingen door en kreeg een pieper in mijn handen voor wanneer mijn bestelling klaar was, de bestellingen gingen allemaal in hoog tempo door en na ongeveer een half uurtje ging de pieper af en kon ik mijn maaltje halen.

ik nam het eten mee naar huis en zag dat de crepe met pekingeend behoorlijk fors was en na er een paar happen genomen te hebben ook behoorlijk machtig, maar het is allemaal in de loop van de avond toch in mijn maag terecht gekomen

de dumplings met varkensvlees vond ik erg lekker

ik was in totaal 20 euro kwijt, je kunt er in principe met 2 personen van eten

7/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Karzai op 10-10-2025 21:19:45 ]
pi_218990581
Waar? Smaekmakers in Uden in samenwerking met Books, Beers & Beyond
Wanneer? 10 oktober
Wat at je?

"Een Avond op Zweinstein"

Een compleet gethematiseerd Harry Potter-diner met gerechten geïnspireerd op de films en boeken met 5 bijzondere bieren. Filmfragmenten, verhalen, eten met special effects en achtergrondinformatie in unieke setting met zwevende kaarsen, bezemstelen, brulbrieven en meer.

Ik heb niet onthouden wat het allemaal was maar hierbij de foto's:

Het hoogtepunt was voor mij het groentetuintje en de gouden snaai.

Kosten? 75 euro pp
Cijfer? 9
pi_218991011
Ziet er prachtig uit @Sarabi
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')