En ik zeg altijd: je herkent een goede kok aan zijn/haar sauzen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer zeg dat jouw (golfer) sauzen niet zo smakelijk waren
Ja, saus maakt een gerecht. Groot saus-fan hierquote:Op vrijdag 18 september 2020 13:07 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik zeg altijd: je herkent een goede kok aan zijn/haar sauzen.
Ja, dit heb ik ook altijd zo gedachtquote:Op vrijdag 18 september 2020 13:07 schreef golfer het volgende:
En ik zeg altijd: je herkent een goede kok aan zijn/haar sauzen.
Klopt. Ik vind sowieso dat men niet standaard bij elk gerecht hetzelfde garnituur moet serveren. Pas dat aan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dit heb ik ook altijd zo gedacht
Het ziet er wel heerlijk uit, alleen vind ik die frieten niet passen op de een of andere manier.
We wachten nog steeds...quote:Op zaterdag 19 september 2020 11:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet nog even gaan zitten voor ons diner van donderdag.
Wat gaaf!quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond het na 73 dagen toch zinvol te reageren
Want ik ging uit eten.
En wel hier https://smakenrad.nl/
[ afbeelding ]
Maximaal 5 mensen in een gondel en dan een uur of twee rondjes draaien tijdens je diner, Er zijn ook lunch- borrel en andere arrangementen. Drankjes bestellen via je telefoon (die vervolgens vergeten werden dus DORST toen we eruit kwamen)
View
[ afbeelding ]
Voor
[ afbeelding ]
Gepekelde zalm met veel groen. Smaakvol en fris.
Hoofd
[ afbeelding ]
Kabeljauw met diverse groenten, lekker stevig gebakken. Erbij frietjes.
Na
[ afbeelding ]
Chocoladetaartje
View
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ervaring:
Leuk om te doen!
Het eten is niet bijzonder, gewoon een goed, slim menu wat met een goede prep prima in de tijdelijke keuken klaargemaakt kan worden.
Qua procedure kan het beter. We hadden om 19.30 uur gereserveerd, zaten 40 minuten later pas in de gondel. Eerste drankje bestel je bij de incheck en wordt, met je voorgerecht, geserveerd als je instapt. Pin was stuk dus vriendelijk verzoek van hen om dat na afloop af te rekenen. Tweede drankje besteld en betaald via de telefoon maar werd niet geserveerd. Oeps… vergeten…. Dat werd dus drinken op hun .
Toen we het nagerecht (ter plekke te bestellen) en de daarbij behorende drankjes wilden afrekenen stonden de drankjes niet op de rekening, we voelden ons niet geroepen die te corrigeren.
Verder vriendelijk personeel, goed tempo in de gerechten, steeds wisselende uitzichten, zwaaien naar de buren in hun bakkie… leuk concept!
Mooie steak tartare!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Waar: Eetkamer Goirle
Wanneer: Gisteren
Wat:
Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.
Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8/10.
Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
Bestaat nep kreeft ook?quote:Op woensdag 9 september 2020 17:23 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 8 september 2020
Waar: Vooges, strand Zandvoort.
Wat:
In het kader van onze septembervakantie en de restaurantweek eerst lekker een strandwandeling gemaakt en daarna gegeten bij Vooges Strand. (aanbieding: 4 gerechten van de kaart uitzoeken voor de prijs van 3 gerechten)
[ afbeelding ]
Met een glaasje Spaanse sauvignon blanc begonnen wij allebei met
[ afbeelding ]
zalm tataki met kimchi, yuzumayonaise, furikake en wasabi-kroepoek.
Lekkere zalm en begeleidende groentes, maar helaas was de kroepoek oud en taai.
Tussengerecht:
[ afbeelding ]
Voor ons allebei de bisque van homard oftewel kreeftensoep. Heerlijk met een scheutje cognacroom en stukjes echte kreeft erin.
Hoofdgerecht:
[ afbeelding ]
Voor Blues ravioli met rode biet, sjalot en aardappeltruffel, room en Parmezaan. Lekker, maar jammer dat de saus erg dun (soepachtig) was.
[ afbeelding ]
Ik had de gegrilde kalfs-ribeye met seizoensgroente, paddenstoelensaus, trostomaatjes en friethoesfrieten.
Mooi medium-rare gebakken en prima van smaak met een heerlijk sausje.
Dessert:
[ afbeelding ]
Voor Blues 3 smaken ijs (vanille, mango en mokka) met vruchtencoulis en fruit.
[ afbeelding ]
Ik had gekozen voor chocolademousse met brownies en gekarameliseerde ananas.
Ook allebei lekkere desserts!
Voor een 'strandtent' allemaal prima kwaliteit eten en vriendelijke bediening!
Totale kosten, inclusief wijn en water: 99 euro
Prijs/kwaliteit: 8/10.
Ohhh die steak tartarequote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Wat:
Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.
Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8/10.
Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
Goeie vraag, die sturen we door aan Hiske Versprille en Herman den Blijkerquote:
Leuk dat je nog even terugkomt op een review van bijna een jaar geleden, maar er wordt inderdaad gesjoemeld met kreeftachtigen. En behalve rivierkreeft wordt er ook surimi wel eens gebruikt om door te gaan als kreeft.quote:
Dan is het niet nep maar gewoon geen kreeft.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk dat je nog even terugkomt op een review van bijna een jaar geleden, maar er wordt inderdaad gesjoemeld met kreeftachtigen. En behalve rivierkreeft wordt er ook surimi wel eens gebruikt om door te gaan als kreeft.
Klopt, maar wordt geserveerd als zijnde kreeft.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:38 schreef Moass het volgende:
Dan is het niet nep maar gewoon geen kreeft.
Ook weleens gegeten, lang geleden. Was toen ook top!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Wat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8/10.
Wat tof dat ze naar je wens kruiden! Dat gebeurt niet snel.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Wat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8/10.
Yupquote:
Slordig bord met die zalm. Jammer dat dit tegenviel. Als ze het niet kunnen moeten ze het ook niet op de kaart zetten. Zou het wel aangeven als ik jou was.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef anndb het volgende:
Waar: Vijverhuys Ravels
Datum: gisteren
We hadden na het klussen geen zin meer om te koken maar ook te moe om ver te gaan rijden op een zondag. Brasserietje hier in de straat een paar deuren verder voor het eerst gedaan dan maar. We wisten al dat niet geweldig zou zijn, dus besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Er stond bouillabaisse op de kaart, normaal ben ik huiverig om dit ergens te bestellen omdat je of heel erg verrast kan zijn door de smaak of deze zwaar tegen kan vallen. Hetzelfde met vissoep merk ik vaak. Op aanraden van de jongen in de bediening welke onze oud buurman bleek te zijn toch er voor gekozen. Helaas viel deze wat tegen, leek meer een tomatensoep met vis er in. Mijn vrouw had zalm in de zelfde saus maar dan dikker. Beetje flauw ook allemaal. Denk dat als je hier een broodje hamburger gaat eten het oke is maar om echt lekker te gaan eten zal ik niet snel terug gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cijfer: 4/10
Prijs 77 eur met wat drankjes
Denk voor een zeer simpel iets en veel honger een 6je maar dit was niet de moeite
Gave review! Te gek dat je daar bent geweestquote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:37 schreef fruityloop het volgende:
Waar: de Librije
Wanneer: afgelopen zaterdag
Door corona was ons potje met leuke dingen budget wat meer gevuld, en het was ons 14 jarig samenzijn jubileum, dus de knoop doorgehakt, en hier een paar maanden gereserveerd voor de lunch. De kaart is dan hetzelfde als met diner, maar de plekken zijn makkelijker te reserveren.
Aankomst was wat ad-hoc, we gingen met de trein, en waren van plan nog wat van Zwolle te zien voordat we bij de Librije moesten zijn. Echter regende het net toen we langs het restaurant liepen, dus even gevraagd of we misschien een half uurtje eerder konden beginnen. De goed geoliede machine gaf geen krimp, en zo gevraagd, zo gedaan.
Het is een oud pand, dus wat kruipdoor-sluipdoor, maar de overdekte binnenplaats is dus waar het restaurantgedeelte is, en dat is daardoor lekker ruim van opzet. Als ik oude foto's bekijk, hoefden ze weinig tot geen tafels te verwijderen om het 1,5m proof te maken. Dus je zit lekker in je eigen bubbel, je krijgt niks mee van de andere tafels, tenzij je er echt naar gaat luisteren.
Eenmaal zittend werden we gevraagd of we een aperitief wensten, jazeker, en kregen we wat mondvermaakjes tijdens het grasduinen door het menu. Dat is vrij simpel, 7 of 10 gangen normaal, en een vega-variant met ook twee opties qua gangen. Er zijn wat supplementen als een extra gang te kiezen, of kaas ipv een van de toetjes, en dan ben je er wel. Gelukkig niks van die verassingsflauwekul, je ziet wat je besteld.
Wij kozen voor het 7 gangen menu, met 1 supplement (zwezerik met pinda), kaas voor mijn lief als dessert, en beiden een wijnarrangement.
We aten oa;
- Noordzeekrab, ganzenlever en tulp (met een dr. Loosen Riesling)
- Geschroeide langoustine, verveine, kombucha en sap van broccoli.
- Koningsvis "shabu-shabu"
- Gul, een jonge kabeljauw, hooi en zwarte knoflook. (met een Johnson&Johnson Chardonnay om voor te knielen)
- Snoekbaars, appelstroop en zolderspek
- Dry aged "T-bone" van boerderij-eend met een 100% cabernet-sauvignon
- Zwezerik met pinda en garnaaltjes,
- Voor mij Hollandse kers, rauwe amandel en moerasspirea, en voor mijn lief dus de kaas.
Alle gerechten waren spot-on zoals dat dan heet, de smaakcombinaties werkten gewoon allemaal goed, ook icm de wijnen. We zijn een paar keer eerder in een type restaurant als dit geweest, en dan was het menu soms wat spannender, met hogere pieken en lagere dalen, en het blijft persoonlijke smaak, maar dit is meer een solide hoog niveau te noemen, met toch echt een eigen signatuur.
Er is uiteraard een keur aan personeel die je op je wenken bedient, en zich comfortabel voelen in hun omgeving, dus vriendelijk en netjes, maar niet stijf, maar ook niet té joviaal. Zowel Jonnie als Thèrése kwamen een keer of twee langs de tafel om gerechtjes of wijnen toe te lichten, ook leuk.
Al met al was het de gehoopte fantastische ervaring, en zeker het geld waard voor een keer, maar het is zelfs in de wereld van dit soort restaurants, wel leuk aan de prijs.
Wel één minpuntje. Een handtas hangen aan de stoel is not done, net als op de vloer laten slingeren, maar bij een ander restaurant met evenveel sterren kreeg mijn lief een bekleed poefje voor de handtas, bij de Librije was het slechts een kaal krukje..quote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gave review! Te gek dat je daar bent geweest
Pff wist dat niet eens over restaurants. Mij maakt het niet uit of mn tasje op de grond staat of mn jas over de stoel. Ben niet zo luxequote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wel één minpuntje. Een handtas hangen aan de stoel is not done, net als op de vloer laten slingeren, maar bij een ander restaurant met evenveel sterren kreeg mijn lief een bekleed poefje voor de handtas, bij de Librije was het slechts een kaal krukje..
Heerlijkquote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wel één minpuntje. Een handtas hangen aan de stoel is not done, net als op de vloer laten slingeren, maar bij een ander restaurant met evenveel sterren kreeg mijn lief een bekleed poefje voor de handtas, bij de Librije was het slechts een kaal krukje..
De librije blijft echt tot de absolute top van Nederland behoren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 15:37 schreef fruityloop het volgende:
Waar: de Librije
Wanneer: afgelopen zaterdag
-knip-
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pff wist dat niet eens over restaurants. Mij maakt het niet uit of mn tasje op de grond staat of mn jas over de stoel. Ben niet zo luxe
De jas pakten ze meteen al af, die hoef je niet mee te nemen naar tafel, die ging naar de garderobe. Maar dat van dat handtasje gebeurde mijn lief voor de 1e keer in Italië (Piazza Duomo in Alba), tot mild amusement en verwondering van ons beiden, en sindsdien letten we er wat op. Bij de Leest deden ze daar niet aan, maar volgens mij kijkt dit soort restaurants ook wel wat van dit soort dingen, bij elkaar af.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pff wist dat niet eens over restaurants. Mij maakt het niet uit of mn tasje op de grond staat of mn jas over de stoel. Ben niet zo luxe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |