abonnement Unibet Coolblue
pi_195046530
Waar: L’orangerie Tilburg
Wanneer: vanavond
Wat:

We hadden een Social Deal bon omdat mijn ouders het hier heel goed vonden, en die hadden er ook een gekocht. Ik moet zeggen; service perfect! Kunnen veel restaurants nog wat van leren. Extreem vriendelijk en volle aandacht. Echt top, zelfs in vele duurdere zaken zelden zo’n goede maar niet overdreven aandacht gehad. Op dat punt 10/10.

Het eten:

We kregen eerst een broodje met boter olie en zout, was lekker krokant en goed brood


Amuse was een rilette van vis, welke werd niet vermeld. Was oke


Tartaar van zalm, beetje flauw


Mijn vrouw had thaise soep met paddenstoelen die was heerlijk!


Ik had gambas en knoflook olie, vond ook dat maar braafjes en niet eruit springen


Toen had mijn vrouw biefstuk, was gewoon goed niks op aan te merken top


Ik had schol met spaanse pikante saus en mosselen was ook super


Dessert kaas voor mijn vrouw


En ik iets met mokka (geen idee meer precies)


Kosten: social deal zelf was geloof ik 28pp, moest 44 bij betalen zonder fooi. Hadden 2 cocktails, fles bruiswater en 3 frisdrank.


Al met al lekker gegeten, service top top, hoofd en dessert super/lekker. Voorgerechten werden we niet door omver geblazen. Cijfer denk een goede 7,5?
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:47:06 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195126749
Wanneer: 17-09-2020
Waar: Restaurant 't Schippershuis in Terherne.
Wat:

Onze laatste vakantiedag in Friesland afgerond met een etentje bij het hoog gewaardeerde restaurant 't Schippershuis in Terherne.
Vanwege Covid-19 hadden ze binnen alle tafels anders gearrangeerd en sinds een dag ervoor ook nieuwe, prima zittende stoelen aangeschaft.

Kort na binnenkomst kregen we een kleine amuse:

Mousse van zoete aardappel, gepofte rijst en chorizo.

Voorgerecht.
Blues:

Koude,gebrande kabeljauw, bundelzwam ,aardappelsalade, tuinkers, gefrituurde lotusbloem en gerookte knoflook. Best een behoorlijk groot voorgerecht vanwege de aardappelsalade. Wel erg lekker.

Ik:

Gebakken coquille, pompoen, venkel, krokante spek en schuim van pernod.
2 kleine coquilles en van de pernod was weinig te proeven. Viel een beetje tegen.

Hoofdgerecht.
Voor Blues:

Surf & Turf: varkenswang, rode gamba, aardpeer, mais en polenta.
Smakelijk.

Voor mij:

Op de huid gebakken filet van snoekbaars, venkel, parelgort, radijs en een saus van dille.
Prima gebakken snoekbaars, de saus was te waterig en erg vlak van smaak.

Bij de hoofdgerechten werd salade, rabarber en friet geserveerd:


Kosten, inclusief wijn en water: 89,75 euro.

7/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195127055
Jammer zeg dat jouw (golfer) sauzen niet zo smakelijk waren
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:07:49 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195127148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer zeg dat jouw (golfer) sauzen niet zo smakelijk waren
En ik zeg altijd: je herkent een goede kok aan zijn/haar sauzen. :Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195127169
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:07 schreef golfer het volgende:

[..]

En ik zeg altijd: je herkent een goede kok aan zijn/haar sauzen. :Y
Ja, saus maakt een gerecht. Groot saus-fan hier :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_195127584
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:07 schreef golfer het volgende:

En ik zeg altijd: je herkent een goede kok aan zijn/haar sauzen. :Y
Ja, dit heb ik ook altijd zo gedacht :Y

Het ziet er wel heerlijk uit, alleen vind ik die frieten niet passen op de een of andere manier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:37:45 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195127810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:26 schreef Isabeau het volgende:


Ja, dit heb ik ook altijd zo gedacht :Y

Het ziet er wel heerlijk uit, alleen vind ik die frieten niet passen op de een of andere manier.
Klopt. Ik vind sowieso dat men niet standaard bij elk gerecht hetzelfde garnituur moet serveren. Pas dat aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195143768
Waar: Bonnefooi, Roosendaal
Wanneer: Vrijdag 18 september 2020

Wat:
Voor ons samen een Bonnefooi Chefs Table. Een schotel voor minimaal twee personen met verrassingen van de chef.

Couscoussalade, salade, rendang, varkensstoofvlees, viscurry, aubergine tempeh, kippenbout, platbrood, friet, jasmijnrijst, currysaus, cocktailsaus, pitasaus met knoflook.

Als dessert hebben we nog een stuk snickerstaart gedeeld :9~

Impressie:
Leuk! Het eten bij Bonnefooi is een mengeling van Indiaas, Surinaams en Midde-Oosters. Als je langs loopt lijkt Bonnefooi een klein restaurant maar binnen blijkt het gebouw heel diep te zijn. Gelukkig, want ze zaten echt vol. Zodra er een tafel leeg was, kwamen er weer nieuwe gasten zitten.
De eigenaren en het personeel zijn lekker jong, allemaal twintigers. De inrichting is hip. Er is niet een stijl maar het is een mengelmoes van diverse stijlen die toch bij elkaar passen. De meeste mensen zullen zich hier thuis voelen.

Onze Chefs Table was verschrikkelijk lekker. De aubergine tempeh was de hit van de avond. Zo zacht en smaakvol. Eigenlijk viel niets tegen. De sauzen waren enorm goed. Het leuke van zo'n schotel is dat je nog eens een nieuwe combinatie probeert. Rendang met friet en cocktailsaus blijkt best fijn :D

In het begin had het personeel even weinig overzicht. We hebben een half uur op de kaart moeten wachten. Men ging er vanuit dat de kaart op tafel stond maar dat was in dit geval niet zo. Toen dat eenmaal opgelost was, verliep alles prima en vlot. De fles water werd geserveerd in een koeler, dat is altijd fijn.
Er stond, zoals bij veel restaurants, te veel spullen op tafel. Bloemen, drankkaarten, een kaars en nog iets. Plus onze fles water. Dat is op een klein tweepersoonstafeltje gewoon te veel, vooral als er zo'n grote schaal eten bij komt.

Prijs: 60,50 voor twee Chefs Table, 1 grote en 1 kleine bruiswater, 1 pils en een stuk taart.

Cijfer: 9
Spoilers!
pi_195144008
Bohh! LS :9

Ik moet nog even gaan zitten voor ons diner van donderdag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195144851
Wat een heerlijke gerechten Lucky :9
pi_195147096
Leuk zeg zo'n verrassingsschotel! En allemaal lekkers. Snickerstaart moet ook echt zo lekker zijn :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 27 september 2020 @ 13:38:26 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195284356
Wanneer: 26-9-2020
Waar: Duin en Kruidberg in Santpoort
Wat:

Vrijwel om de hoek van ons huis ligt het landgoed Duin en Kruidberg met voorheen in het landhuis 2 restaurants: brasserie DenK (in de kelder gevestigd) en het met een Michelinster onderscheiden restaurant De vrienden van Jacob. Het complex heeft een nieuwe eigenaar gekregen en vanwege Covid-19 is het sterrenrestaurant al een paar maanden dicht en chef-kok Alain Alders gaat weg. (in de praktijk is hij dat al).
Het landhuis:

Beide restaurants zijn nu, mooi en ruim ingericht, op de begane grond voorlopig samengevoegd tot 1 restaurant.
De kaart bestaat uit 3 gedeeltes: 'Uit de grond' (vegetarisch), 'Van het land' (vlees) en 'Uit het water' (vis). Elk onderdeel heeft diverse keuzes uit voor-, tussen-, hoofd- en nagerechten. En... je kunt kris-kras door elkaar uit elk menu gerechten kiezen.

Wij hadden gekozen voor 3-gangen zonder dessert en als eerste kregen wij een amuse:

kroepoek met een tomatendip.

Voorgerechten.
Blues had gekozen voor 1 van de vegetarische tussengerechten als voorgerecht:

Kiwi, puree van doperwten, dragon, avocado en ricotta. Heerlijk!

Voor mij:

Steak tartare van kalfsvlees met kwartelei en Amsterdams zuur. Mooi opgemaakt en erg lekker.

Tussengerecht:

Voor ons allebei hetzelfde gerecht:

gebakken eendenlever met geroosterde hazelnoot, bloemkoolcrème, bloemkool, granaatappel en met een jus van gerookte noten.
Wat ons betreft een topgerecht!

Hoofdgerechten:

Voor Blues:

Sousvide gegaarde entrecote met baba ganoush, seizoensgroenten,salsa verde en een jus gemaakt van tomaat en kalfsvlees. Lekker stukje vlees, door de sousvide garing soms wel een beetje aan de taaie kant.

Ik:

Gebakken heilbot met risotto, mayonaise, snijbonen en sugarsnaps en een krokantje van rijst. Mooi van smaak allemaal.

Bij het eten dronken we, naast plat en bruisend water, een glas witte sauvignon blanc en voor Blues bij haar vleesgerecht een rode valpolicella ripasso.

Totale prijs, inclusief drank en water: 115,50 euro
Conclusie: de samenvoeging van de twee restaurants is voorlopig een prima oplossing en de kwaliteit van het eten is verder gewoon goed gebleven.
8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 september 2020 @ 13:59:13 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195284979
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:31 schreef Lonaa het volgende:


Ik moet nog even gaan zitten voor ons diner van donderdag.
We wachten nog steeds...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195287222
Dat kiwigerecht van Blues :9
pi_199317544
De terrassen zijn open, tijd om dit topic weer een kickje te geven. Ik heb helaas geen foto's, ik bedacht me pas thuis dat ik een recensie wilde schrijven :)

Locatie: Abel te Poortugaal

Wat hadden we: Een eggs Benedict met zalm, 2 tosti's en een Abel burger met rundvlees, cheddar, Romaine sla, augurk en nachos (lunch).

Dit was mijn eerste eggs Benedict, ik kan het dus niet vergelijken. Wel vond ik het erg lekker. Tosti's ham/kaas spreken voor zich en de Abel burger was ook prima.

Hoewel het eten op zich prima was, vond ik het wel karig voor de prijs die je betaald. We kwamen erachter dat je flink meer betaald voor de gerechten wanneer je op het terras zit dan wanneer je afhaalt. Natuurlijk moeten de bediening en afwashulp ook betaald worden, maar bij sommige gerechten bijna het dubbele vragen is best gortig. Nog een minpuntje: er lag geen aankleedkussen oid op de plek waar je je kind kan verschonen. Baby lag op een hard oppervlakte. Krijgt ie niks van, maar comfortabel is anders. Verder was de bediening keurig. Niks op aan te merken.

We waren voor het eten plus 1 koffie, 2 siroop en een smoothie 53,00 kwijt.

Cijfer: 7,5. Prijs/waar voor je geld beneden maat, eten lekker en bediening netjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-05-2021 18:22:07 ]
pi_199345469
Waar: Mireneau Turnhout
Wanneer: Vandaag
Wat:

Spaghetti Vongole


Belgie is ook weer open, dus vandaag lunch op het terras. Spaghetti Vongole, bij een restaurantje hier vlakbij. Is normaal ook geen culinair groot goed, maar wel altijd lekker. Vandaag was het smakelijk, maar minder dan normaal. Logisch misschien ook voor een eerste dag (uren) open. Bediening ook nieuw vooral, snap ik wellicht ook wel na een half jaar dicht. Het was lekker om weer eens buiten de deur te eten, niet speciaal wel smakelijk.

6,5/10.
pi_200482695
Ik vond het na 73 dagen toch zinvol te reageren :+

Want ik ging uit eten.

En wel hier https://smakenrad.nl/


Maximaal 5 mensen in een gondel en dan een uur of twee rondjes draaien tijdens je diner, Er zijn ook lunch- borrel en andere arrangementen. Drankjes bestellen via je telefoon (die vervolgens vergeten werden dus DORST toen we eruit kwamen)

View


Voor

Gepekelde zalm met veel groen. Smaakvol en fris.

Hoofd

Kabeljauw met diverse groenten, lekker stevig gebakken. Erbij frietjes.

Na

Chocoladetaartje

View




Ervaring:
Leuk om te doen!
Het eten is niet bijzonder, gewoon een goed, slim menu wat met een goede prep prima in de tijdelijke keuken klaargemaakt kan worden.
Qua procedure kan het beter. We hadden om 19.30 uur gereserveerd, zaten 40 minuten later pas in de gondel. Eerste drankje bestel je bij de incheck en wordt, met je voorgerecht, geserveerd als je instapt. Pin was stuk dus vriendelijk verzoek van hen om dat na afloop af te rekenen. Tweede drankje besteld en betaald via de telefoon maar werd niet geserveerd. Oeps… vergeten…. Dat werd dus drinken op hun terras.

Toen we het nagerecht (ter plekke te bestellen) en de daarbij behorende drankjes wilden afrekenen stonden de drankjes niet op de rekening, we voelden ons niet geroepen die te corrigeren.

Verder vriendelijk personeel, goed tempo in de gerechten, steeds wisselende uitzichten, zwaaien naar de buren in hun bakkie… leuk concept!

[ Bericht 50% gewijzigd door Cat-astrophe op 22-07-2021 09:48:42 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200482859
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 09:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond het na 73 dagen toch zinvol te reageren :+

Want ik ging uit eten.

En wel hier https://smakenrad.nl/
[ afbeelding ]

Maximaal 5 mensen in een gondel en dan een uur of twee rondjes draaien tijdens je diner, Er zijn ook lunch- borrel en andere arrangementen. Drankjes bestellen via je telefoon (die vervolgens vergeten werden dus DORST toen we eruit kwamen)

View
[ afbeelding ]

Voor
[ afbeelding ]
Gepekelde zalm met veel groen. Smaakvol en fris.

Hoofd
[ afbeelding ]
Kabeljauw met diverse groenten, lekker stevig gebakken. Erbij frietjes.

Na
[ afbeelding ]
Chocoladetaartje

View
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ervaring:
Leuk om te doen!
Het eten is niet bijzonder, gewoon een goed, slim menu wat met een goede prep prima in de tijdelijke keuken klaargemaakt kan worden.
Qua procedure kan het beter. We hadden om 19.30 uur gereserveerd, zaten 40 minuten later pas in de gondel. Eerste drankje bestel je bij de incheck en wordt, met je voorgerecht, geserveerd als je instapt. Pin was stuk dus vriendelijk verzoek van hen om dat na afloop af te rekenen. Tweede drankje besteld en betaald via de telefoon maar werd niet geserveerd. Oeps… vergeten…. Dat werd dus drinken op hun .

Toen we het nagerecht (ter plekke te bestellen) en de daarbij behorende drankjes wilden afrekenen stonden de drankjes niet op de rekening, we voelden ons niet geroepen die te corrigeren.

Verder vriendelijk personeel, goed tempo in de gerechten, steeds wisselende uitzichten, zwaaien naar de buren in hun bakkie… leuk concept!
Wat gaaf!
  donderdag 22 juli 2021 @ 12:11:10 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200485073
Je betaalt dus vooral voor het concept. Het eten is zo te zien inderdaad niet bijzonder en der service dus ook niet.
Ik sla over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200485936
Jammer want het concept is aardig aan de prijs. Maar wel weer een ervaring rijker :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200514126
Waar: Eetkamer Goirle
Wanneer: Gisteren
Wat:

Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.

Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.




8/10.

Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
pi_200517112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Waar: Eetkamer Goirle
Wanneer: Gisteren
Wat:

Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.

Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

8/10.

Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
Mooie steak tartare!
pi_200517469
quote:
3s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:23 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 8 september 2020
Waar: Vooges, strand Zandvoort.
Wat:
In het kader van onze septembervakantie en de restaurantweek eerst lekker een strandwandeling gemaakt en daarna gegeten bij Vooges Strand. (aanbieding: 4 gerechten van de kaart uitzoeken voor de prijs van 3 gerechten)
[ afbeelding ]
Met een glaasje Spaanse sauvignon blanc begonnen wij allebei met
[ afbeelding ]
zalm tataki met kimchi, yuzumayonaise, furikake en wasabi-kroepoek.
Lekkere zalm en begeleidende groentes, maar helaas was de kroepoek oud en taai.

Tussengerecht:
[ afbeelding ]
Voor ons allebei de bisque van homard oftewel kreeftensoep. Heerlijk met een scheutje cognacroom en stukjes echte kreeft erin.

Hoofdgerecht:
[ afbeelding ]
Voor Blues ravioli met rode biet, sjalot en aardappeltruffel, room en Parmezaan. Lekker, maar jammer dat de saus erg dun (soepachtig) was.

[ afbeelding ]
Ik had de gegrilde kalfs-ribeye met seizoensgroente, paddenstoelensaus, trostomaatjes en friethoesfrieten.
Mooi medium-rare gebakken en prima van smaak met een heerlijk sausje.


Dessert:
[ afbeelding ]
Voor Blues 3 smaken ijs (vanille, mango en mokka) met vruchtencoulis en fruit.
[ afbeelding ]
Ik had gekozen voor chocolademousse met brownies en gekarameliseerde ananas.
Ook allebei lekkere desserts!

Voor een 'strandtent' allemaal prima kwaliteit eten en vriendelijke bediening!

Totale kosten, inclusief wijn en water: 99 euro
Prijs/kwaliteit: 8/10.
Bestaat nep kreeft ook?
pi_200517647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Waar: Eetkamer Goirle
Wanneer: Gisteren
Wat:

Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.

Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

8/10.

Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
Ohhh die steak tartare :9 O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:09:14 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200517895
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:42 schreef Moass het volgende:

[..]

Bestaat nep kreeft ook?
Goeie vraag, die sturen we door aan Hiske Versprille en Herman den Blijker

https://www.volkskrant.nl(...)-verpesten~bb631e88/
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:35:52 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200518300
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:42 schreef Moass het volgende:

Bestaat nep kreeft ook?
Leuk dat je nog even terugkomt op een review van bijna een jaar geleden, maar er wordt inderdaad gesjoemeld met kreeftachtigen. En behalve rivierkreeft wordt er ook surimi wel eens gebruikt om door te gaan als kreeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200518339
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Leuk dat je nog even terugkomt op een review van bijna een jaar geleden, maar er wordt inderdaad gesjoemeld met kreeftachtigen. En behalve rivierkreeft wordt er ook surimi wel eens gebruikt om door te gaan als kreeft.
Dan is het niet nep maar gewoon geen kreeft.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:44:32 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200518428
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:38 schreef Moass het volgende:

Dan is het niet nep maar gewoon geen kreeft.
Klopt, maar wordt geserveerd als zijnde kreeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker zaterdag 24 juli 2021 @ 11:45:38 #231
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200518446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Waar: Eetkamer Goirle
Wanneer: Gisteren
Wat:

Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.

Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

8/10.

Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
Ook weleens gegeten, lang geleden. Was toen ook top!
pi_200526184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 08:01 schreef anndb het volgende:
Waar: Eetkamer Goirle
Wanneer: Gisteren
Wat:

Vooraf hadden we wat te snacken besteld bij de cocktail (tempura garnalen, kroepoek) en verder alleen een hoofd gerecht genomen. Wouden even snel wat eten, dus dit was perfect. Voor mij de steak tartaar, welke ze vooraf op een lepeltje kwamen laten proeven of deze zo naar wens was of specifiek bijgekruid moest worden (top!) en mijn vrouw ossenhaas puntjes met blauwe kaas.

Smaakte ons goed, lekker buiten op het terras gezeten en voldeed (snelle hap maar toch wat lekkers) dus geslaagde avond.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

8/10.

Prijs: 98 euro inclusief 2 cocktails en 2 alcoholvrije biertjes + de hapjes vooraf.
Wat tof dat ze naar je wens kruiden! Dat gebeurt niet snel.
Ossenhaas met blauwe kaas en jus :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200539203
Waar: Mijn Keuken, Wouw
Wanneer: Gisteren

Ik had mijn vriendin 1,5 jaar geleden om haar eens mee uit eten te nemen naar een mooi restaurant. Toen kwam Corona. Gisteravond eindelijk de belofte waar gemaakt. Ze was in het begin wat sceptisch over de ervaring, maar aan het einde van de avond was ze helemaal overtuigd.
Gisteravond dus een diner bij Mijn Keuken in Wouw, een leuk klein plaatsje in Brabant, vlak bij de Belgische grens. Een mooi, relatief klein, restaurant.

Ik ben er ooit, een jaar of 8-10 geleden, al eens geweest en wilde graag nog eens terugkomen. En het was fantastisch. Ik ga alleen wat foto's plaatsen met een korte beschrijving (voor zover ik het gisteravond kon noteren). Geen beoordeling per gerecht. Ik heb van alles genoten.
De wijnen die erbij werden geserveerd pasten heel mooi.


Bonbon witte chocola met blauwschimmelkaas
Watermeloen met geitenkaas
Tartelette met parmezaan en zwammetjes
Tartelette met olijf en radijsjes


BuffelYoghurt met plakjes biet, zoutzuur van sjalotjes, spinazie, dille en kruidenolie en honing


Carpaccio van langoustine met diverse zilte groenten, grapefruit en kuit van haring


Hamachi / Dutch yellow tail / geelvinmakreel - tartaar met avocado en een kruidige bouillon


Gestoomde noordzeeschol, schuim van prei, saus van prei, ansjovis, zeekraal en dachi, zoetzure prei, gegrilde prei


Oosterschelde zeebaars, geroosterde bospeen met komijn, spinazie, mousse van peen / sinaasappel en saus met valdoval


Entrecote nederlandse melkkoe met cantharellen, knolselderij met madeirajus


IJs van hibiscus, parfait van kers, amarenenschuim en soort nogatine


Red velvet met popcornvulling
Madeleine met citroen / frambozenvulling
Bonbon met basilicum
Sticky Toffee pudding

We waren in totaal 255 EUR kwijt voor een aperitiefje, de twee menu's, de wijn en thee en koffie na afloop. Het was een heerlijk avondvullend programma zodat we om 22:30 uiterst voldaan terugreden naar de B&B in de buurt. Als ik dan toch een minpunt van de avond moet noemen: het weer.......Ik had gehoopt op zomers weer zodat we hadden kunnen wandelen naar en van het restaurant.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 25 juli 2021 @ 15:30:43 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200540313
Ziet er prima en lekker uit, Pee. :Y)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200541354
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:30 schreef golfer het volgende:
Ziet er prima en lekker uit, Pee. :Y)
Yup :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 25 juli 2021 @ 17:02:05 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200541498
Mijn Keuken ziet er heerlijk uit :9
Spoilers!
  zondag 25 juli 2021 @ 17:13:50 #237
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_200541615
Kijk Wouw daar wonen mijn ouders vlakbij. Daar eens een keer gaan eten :Y)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200541923
Ziet er geweldig uit ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200547447
Oh wat lekker lekker allemaal :9
pi_200654647
Waar: Mireneau Turnhout
Wanneer: Gisteren

Mijn ouders zijn aan het klussen in onze nieuwe woning, en we hadden daarna honger. Bedoeling was om steppegras te gaan eten, maar die was gesloten. Toen maar naar een andere brasserie waar we vaker komen en smakelijke gerechten heeft.

Hebben twee voorgerechtjes gedeeld met zijn 4en gezien de porties (voor ons doen) nogal groot zijn.

Garnaal/kaas kroketten met bloemkool pesto en geconfijte tomaat.
Gravad Lax




Volgend als hoofd:
Steak tartare


Stoofvlees


Rogvleugel met kappertjes/boter saus


Kabeljauw met mousseline saus en garnaaltjes


Mijn vader vroeg of 'ie nog een ei dooier kon krijgen op zijn steak tartare maar ze hadden geen eitjes. Dat was wel weer vreemd. Verder alles lekker op smaak, porties wel wat groot maar dat zijn we gewend hier in belgie, en prima. Iedereen lekker gegeten.

Kosten: 180 euro geloof ik met wat drankjes. Niet precies op gelet.
Cijfer: 7,5/10

Mireneau is een prima bistro/brasserie met lekkere gerechten, niet om super speciaal uit eten te gaan maar wel gewoon lekker eten.
pi_200692307
Waar: Vijverhuys Ravels
Datum: gisteren

We hadden na het klussen geen zin meer om te koken maar ook te moe om ver te gaan rijden op een zondag. Brasserietje hier in de straat een paar deuren verder voor het eerst gedaan dan maar. We wisten al dat niet geweldig zou zijn, dus besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Er stond bouillabaisse op de kaart, normaal ben ik huiverig om dit ergens te bestellen omdat je of heel erg verrast kan zijn door de smaak of deze zwaar tegen kan vallen. Hetzelfde met vissoep merk ik vaak. Op aanraden van de jongen in de bediening welke onze oud buurman bleek te zijn toch er voor gekozen. Helaas viel deze wat tegen, leek meer een tomatensoep met vis er in. Mijn vrouw had zalm in de zelfde saus maar dan dikker. Beetje flauw ook allemaal. Denk dat als je hier een broodje hamburger gaat eten het oke is maar om echt lekker te gaan eten zal ik niet snel terug gaan.




Cijfer: 4/10
Prijs 77 eur met wat drankjes

Denk voor een zeer simpel iets en veel honger een 6je maar dit was niet de moeite
pi_200737354
Waar: de Librije
Wanneer: afgelopen zaterdag

Door corona was ons potje met leuke dingen budget wat meer gevuld, en het was ons 14 jarig samenzijn jubileum, dus de knoop doorgehakt, en hier een paar maanden gereserveerd voor de lunch. De kaart is dan hetzelfde als met diner, maar de plekken zijn makkelijker te reserveren.

Aankomst was wat ad-hoc, we gingen met de trein, en waren van plan nog wat van Zwolle te zien voordat we bij de Librije moesten zijn. Echter regende het net toen we langs het restaurant liepen, dus even gevraagd of we misschien een half uurtje eerder konden beginnen. De goed geoliede machine gaf geen krimp, en zo gevraagd, zo gedaan.

Het is een oud pand, dus wat kruipdoor-sluipdoor, maar de overdekte binnenplaats is dus waar het restaurantgedeelte is, en dat is daardoor lekker ruim van opzet. Als ik oude foto's bekijk, hoefden ze weinig tot geen tafels te verwijderen om het 1,5m proof te maken. Dus je zit lekker in je eigen bubbel, je krijgt niks mee van de andere tafels, tenzij je er echt naar gaat luisteren.

Eenmaal zittend werden we gevraagd of we een aperitief wensten, jazeker, en kregen we wat mondvermaakjes tijdens het grasduinen door het menu. Dat is vrij simpel, 7 of 10 gangen normaal, en een vega-variant met ook twee opties qua gangen. Er zijn wat supplementen als een extra gang te kiezen, of kaas ipv een van de toetjes, en dan ben je er wel. Gelukkig niks van die verassingsflauwekul, je ziet wat je besteld.

Wij kozen voor het 7 gangen menu, met 1 supplement (zwezerik met pinda), kaas voor mijn lief als dessert, en beiden een wijnarrangement.

We aten oa;
- Noordzeekrab, ganzenlever en tulp (met een dr. Loosen Riesling)
- Geschroeide langoustine, verveine, kombucha en sap van broccoli.
- Koningsvis "shabu-shabu"
- Gul, een jonge kabeljauw, hooi en zwarte knoflook. (met een Johnson&Johnson Chardonnay om voor te knielen)
- Snoekbaars, appelstroop en zolderspek
- Dry aged "T-bone" van boerderij-eend met een 100% cabernet-sauvignon
- Zwezerik met pinda en garnaaltjes,
- Voor mij Hollandse kers, rauwe amandel en moerasspirea, en voor mijn lief dus de kaas.

Alle gerechten waren spot-on zoals dat dan heet, de smaakcombinaties werkten gewoon allemaal goed, ook icm de wijnen. We zijn een paar keer eerder in een type restaurant als dit geweest, en dan was het menu soms wat spannender, met hogere pieken en lagere dalen, en het blijft persoonlijke smaak, maar dit is meer een solide hoog niveau te noemen, met toch echt een eigen signatuur.

Er is uiteraard een keur aan personeel die je op je wenken bedient, en zich comfortabel voelen in hun omgeving, dus vriendelijk en netjes, maar niet stijf, maar ook niet té joviaal. Zowel Jonnie als Thèrése kwamen een keer of twee langs de tafel om gerechtjes of wijnen toe te lichten, ook leuk.

Al met al was het de gehoopte fantastische ervaring, en zeker het geld waard voor een keer, maar het is zelfs in de wereld van dit soort restaurants, wel leuk aan de prijs.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200737386
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef anndb het volgende:
Waar: Vijverhuys Ravels
Datum: gisteren

We hadden na het klussen geen zin meer om te koken maar ook te moe om ver te gaan rijden op een zondag. Brasserietje hier in de straat een paar deuren verder voor het eerst gedaan dan maar. We wisten al dat niet geweldig zou zijn, dus besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Er stond bouillabaisse op de kaart, normaal ben ik huiverig om dit ergens te bestellen omdat je of heel erg verrast kan zijn door de smaak of deze zwaar tegen kan vallen. Hetzelfde met vissoep merk ik vaak. Op aanraden van de jongen in de bediening welke onze oud buurman bleek te zijn toch er voor gekozen. Helaas viel deze wat tegen, leek meer een tomatensoep met vis er in. Mijn vrouw had zalm in de zelfde saus maar dan dikker. Beetje flauw ook allemaal. Denk dat als je hier een broodje hamburger gaat eten het oke is maar om echt lekker te gaan eten zal ik niet snel terug gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Cijfer: 4/10
Prijs 77 eur met wat drankjes

Denk voor een zeer simpel iets en veel honger een 6je maar dit was niet de moeite
Slordig bord met die zalm. Jammer dat dit tegenviel. Als ze het niet kunnen moeten ze het ook niet op de kaart zetten. Zou het wel aangeven als ik jou was.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200737410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:37 schreef fruityloop het volgende:
Waar: de Librije
Wanneer: afgelopen zaterdag

Door corona was ons potje met leuke dingen budget wat meer gevuld, en het was ons 14 jarig samenzijn jubileum, dus de knoop doorgehakt, en hier een paar maanden gereserveerd voor de lunch. De kaart is dan hetzelfde als met diner, maar de plekken zijn makkelijker te reserveren.

Aankomst was wat ad-hoc, we gingen met de trein, en waren van plan nog wat van Zwolle te zien voordat we bij de Librije moesten zijn. Echter regende het net toen we langs het restaurant liepen, dus even gevraagd of we misschien een half uurtje eerder konden beginnen. De goed geoliede machine gaf geen krimp, en zo gevraagd, zo gedaan.

Het is een oud pand, dus wat kruipdoor-sluipdoor, maar de overdekte binnenplaats is dus waar het restaurantgedeelte is, en dat is daardoor lekker ruim van opzet. Als ik oude foto's bekijk, hoefden ze weinig tot geen tafels te verwijderen om het 1,5m proof te maken. Dus je zit lekker in je eigen bubbel, je krijgt niks mee van de andere tafels, tenzij je er echt naar gaat luisteren.

Eenmaal zittend werden we gevraagd of we een aperitief wensten, jazeker, en kregen we wat mondvermaakjes tijdens het grasduinen door het menu. Dat is vrij simpel, 7 of 10 gangen normaal, en een vega-variant met ook twee opties qua gangen. Er zijn wat supplementen als een extra gang te kiezen, of kaas ipv een van de toetjes, en dan ben je er wel. Gelukkig niks van die verassingsflauwekul, je ziet wat je besteld.

Wij kozen voor het 7 gangen menu, met 1 supplement (zwezerik met pinda), kaas voor mijn lief als dessert, en beiden een wijnarrangement.

We aten oa;
- Noordzeekrab, ganzenlever en tulp (met een dr. Loosen Riesling)
- Geschroeide langoustine, verveine, kombucha en sap van broccoli.
- Koningsvis "shabu-shabu"
- Gul, een jonge kabeljauw, hooi en zwarte knoflook. (met een Johnson&Johnson Chardonnay om voor te knielen)
- Snoekbaars, appelstroop en zolderspek
- Dry aged "T-bone" van boerderij-eend met een 100% cabernet-sauvignon
- Zwezerik met pinda en garnaaltjes,
- Voor mij Hollandse kers, rauwe amandel en moerasspirea, en voor mijn lief dus de kaas.

Alle gerechten waren spot-on zoals dat dan heet, de smaakcombinaties werkten gewoon allemaal goed, ook icm de wijnen. We zijn een paar keer eerder in een type restaurant als dit geweest, en dan was het menu soms wat spannender, met hogere pieken en lagere dalen, en het blijft persoonlijke smaak, maar dit is meer een solide hoog niveau te noemen, met toch echt een eigen signatuur.

Er is uiteraard een keur aan personeel die je op je wenken bedient, en zich comfortabel voelen in hun omgeving, dus vriendelijk en netjes, maar niet stijf, maar ook niet té joviaal. Zowel Jonnie als Thèrése kwamen een keer of twee langs de tafel om gerechtjes of wijnen toe te lichten, ook leuk.

Al met al was het de gehoopte fantastische ervaring, en zeker het geld waard voor een keer, maar het is zelfs in de wereld van dit soort restaurants, wel leuk aan de prijs.
Gave review! Te gek dat je daar bent geweest *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200737565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Gave review! Te gek dat je daar bent geweest *O*
Wel één minpuntje. Een handtas hangen aan de stoel is not done, net als op de vloer laten slingeren, maar bij een ander restaurant met evenveel sterren kreeg mijn lief een bekleed poefje voor de handtas, bij de Librije was het slechts een kaal krukje.. _O-
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200738098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wel één minpuntje. Een handtas hangen aan de stoel is not done, net als op de vloer laten slingeren, maar bij een ander restaurant met evenveel sterren kreeg mijn lief een bekleed poefje voor de handtas, bij de Librije was het slechts een kaal krukje.. _O-
Pff wist dat niet eens over restaurants. Mij maakt het niet uit of mn tasje op de grond staat of mn jas over de stoel. Ben niet zo luxe :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200738164
Ik wil ook ergens eten waar er mijn tas een eigen zitplaats krijgt :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200738220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wel één minpuntje. Een handtas hangen aan de stoel is not done, net als op de vloer laten slingeren, maar bij een ander restaurant met evenveel sterren kreeg mijn lief een bekleed poefje voor de handtas, bij de Librije was het slechts een kaal krukje.. _O-
Heerlijk O+ Iets wat ik ook zou opmerken _O-

Zou hebben moeten opmerken, eigenlijk, want ik weet echt niet meer wat de krukjes situatie was toen ik er was. Wel dat we heerlijk hadden gegeten. Dit menu ziet er ook geweldig uit O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 4 augustus 2021 @ 16:47:38 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200738260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:37 schreef fruityloop het volgende:
Waar: de Librije
Wanneer: afgelopen zaterdag
-knip-
De librije blijft echt tot de absolute top van Nederland behoren.
Heerlijk menu wat jullie hebben gegeten. ^O^

Het is alweer heel lang geleden (juli 2006) dat wij daar (in het oude pand en in de keuken) gegeten hebben met een groep van Fok! Cul. Met o.a. @Isabeau.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200752591
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Pff wist dat niet eens over restaurants. Mij maakt het niet uit of mn tasje op de grond staat of mn jas over de stoel. Ben niet zo luxe :P
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Pff wist dat niet eens over restaurants. Mij maakt het niet uit of mn tasje op de grond staat of mn jas over de stoel. Ben niet zo luxe :P
De jas pakten ze meteen al af, die hoef je niet mee te nemen naar tafel, die ging naar de garderobe. Maar dat van dat handtasje gebeurde mijn lief voor de 1e keer in Italië (Piazza Duomo in Alba), tot mild amusement en verwondering van ons beiden, en sindsdien letten we er wat op. Bij de Leest deden ze daar niet aan, maar volgens mij kijkt dit soort restaurants ook wel wat van dit soort dingen, bij elkaar af.

Overigens kwamen ze ook met een klein stoffer en blikje de broodkruimels van het tafelkleed vegen, en dan ook met zo'n bloedserieus gezicht, heerlijk gewoon.

We voelen ons elke keer wel wat een filistijn als we het bestek in zo'n mooi gerechtje zetten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:42:17 #251
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_200753724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:45 schreef fruityloop het volgende:

[..]


[..]

De jas pakten ze meteen al af, die hoef je niet mee te nemen naar tafel, die ging naar de garderobe. Maar dat van dat handtasje gebeurde mijn lief voor de 1e keer in Italië (Piazza Duomo in Alba), tot mild amusement en verwondering van ons beiden, en sindsdien letten we er wat op. Bij de Leest deden ze daar niet aan, maar volgens mij kijkt dit soort restaurants ook wel wat van dit soort dingen, bij elkaar af.

Overigens kwamen ze ook met een klein stoffer en blikje de broodkruimels van het tafelkleed vegen, en dan ook met zo'n bloedserieus gezicht, heerlijk gewoon.

We voelen ons elke keer wel wat een filistijn als we het bestek in zo'n mooi gerechtje zetten.
Met stoffer en blik :? Hier doen ze het gewoon met een soort hard platic, maar zeker niet met een stoffer :X en ook gewoon in recht toe recht aan restaurants eigenlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_200753811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:37 schreef fruityloop het volgende:
Waar: de Librije
Wanneer: afgelopen zaterdag

Door corona was ons potje met leuke dingen budget wat meer gevuld, en het was ons 14 jarig samenzijn jubileum, dus de knoop doorgehakt, en hier een paar maanden gereserveerd voor de lunch. De kaart is dan hetzelfde als met diner, maar de plekken zijn makkelijker te reserveren.

Aankomst was wat ad-hoc, we gingen met de trein, en waren van plan nog wat van Zwolle te zien voordat we bij de Librije moesten zijn. Echter regende het net toen we langs het restaurant liepen, dus even gevraagd of we misschien een half uurtje eerder konden beginnen. De goed geoliede machine gaf geen krimp, en zo gevraagd, zo gedaan.

Het is een oud pand, dus wat kruipdoor-sluipdoor, maar de overdekte binnenplaats is dus waar het restaurantgedeelte is, en dat is daardoor lekker ruim van opzet. Als ik oude foto's bekijk, hoefden ze weinig tot geen tafels te verwijderen om het 1,5m proof te maken. Dus je zit lekker in je eigen bubbel, je krijgt niks mee van de andere tafels, tenzij je er echt naar gaat luisteren.

Eenmaal zittend werden we gevraagd of we een aperitief wensten, jazeker, en kregen we wat mondvermaakjes tijdens het grasduinen door het menu. Dat is vrij simpel, 7 of 10 gangen normaal, en een vega-variant met ook twee opties qua gangen. Er zijn wat supplementen als een extra gang te kiezen, of kaas ipv een van de toetjes, en dan ben je er wel. Gelukkig niks van die verassingsflauwekul, je ziet wat je besteld.

Wij kozen voor het 7 gangen menu, met 1 supplement (zwezerik met pinda), kaas voor mijn lief als dessert, en beiden een wijnarrangement.

We aten oa;
- Noordzeekrab, ganzenlever en tulp (met een dr. Loosen Riesling)
- Geschroeide langoustine, verveine, kombucha en sap van broccoli.
- Koningsvis "shabu-shabu"
- Gul, een jonge kabeljauw, hooi en zwarte knoflook. (met een Johnson&Johnson Chardonnay om voor te knielen)
- Snoekbaars, appelstroop en zolderspek
- Dry aged "T-bone" van boerderij-eend met een 100% cabernet-sauvignon
- Zwezerik met pinda en garnaaltjes,
- Voor mij Hollandse kers, rauwe amandel en moerasspirea, en voor mijn lief dus de kaas.

Alle gerechten waren spot-on zoals dat dan heet, de smaakcombinaties werkten gewoon allemaal goed, ook icm de wijnen. We zijn een paar keer eerder in een type restaurant als dit geweest, en dan was het menu soms wat spannender, met hogere pieken en lagere dalen, en het blijft persoonlijke smaak, maar dit is meer een solide hoog niveau te noemen, met toch echt een eigen signatuur.

Er is uiteraard een keur aan personeel die je op je wenken bedient, en zich comfortabel voelen in hun omgeving, dus vriendelijk en netjes, maar niet stijf, maar ook niet té joviaal. Zowel Jonnie als Thèrése kwamen een keer of twee langs de tafel om gerechtjes of wijnen toe te lichten, ook leuk.

Al met al was het de gehoopte fantastische ervaring, en zeker het geld waard voor een keer, maar het is zelfs in de wereld van dit soort restaurants, wel leuk aan de prijs.
Prachtig. Dit willen wij ook een keer doen. Wij gaan (te) vaak uit eten, maar nog nooit bij een restaurant met deze status. Alleen wijn is niet ons ding, is het zeg maar 'not done' als je geen wijn er bij drinkt? Hoe kijkt men daar tegen aan in zo'n zaak?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:02:29 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200754154
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:45 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Prachtig. Dit willen wij ook een keer doen. Wij gaan (te) vaak uit eten, maar nog nooit bij een restaurant met deze status. Alleen wijn is niet ons ding, is het zeg maar 'not done' als je geen wijn er bij drinkt? Hoe kijkt men daar tegen aan in zo'n zaak?
Is geen enkel probleem: https://www.librije.com/eten/menu/menuwensen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200754670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:45 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

. Alleen wijn is niet ons ding, is het zeg maar 'not done' als je geen wijn er bij drinkt? Hoe kijkt men daar tegen aan in zo'n zaak?
Volgens mij is dat wel redelijk normaal op dit niveau. Ik ben nog nooit in een 3*-restaurant geweest maar bij de meeste 1 en 2-sterren die ik ken, hebben ze ook bijpassende alcoholvrije arrangementen. Bij Voltaire in Leersum doen ze bijvoorbeeld aan thee-pairing en bij &Moshik hadden ze iets van een groentesapjes-arrangement.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200754697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:45 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Prachtig. Dit willen wij ook een keer doen. Wij gaan (te) vaak uit eten, maar nog nooit bij een restaurant met deze status. Alleen wijn is niet ons ding, is het zeg maar 'not done' als je geen wijn er bij drinkt? Hoe kijkt men daar tegen aan in zo'n zaak?
Ene kant naast ons zat een man enorm te genieten van een bier-arrangement, en even verderop een stel van de non-alcoholische cocktails, waarbij ze ook nog wat gerechten uit beide menu's hadden uitgewisseld. Toen wij hintten op evt nog een keer dineren, ipv lunchen, maar ons afvroegen hoe lang ze een menu voerden, gaven ze aan dat er naast de kaart ook nog wel het eea mogelijk zou zijn om het wéér uniek te maken, dus zonder alcohol is zeker wél done, en geen enkel probleem.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200754876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:30 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Volgens mij is dat wel redelijk normaal op dit niveau. Ik ben nog nooit in een 3*-restaurant geweest maar bij de meeste 1 en 2-sterren die ik ken, hebben ze ook bijpassende alcoholvrije arrangementen. Bij Voltaire in Leersum doen ze bijvoorbeeld aan thee-pairing en bij &Moshik hadden ze iets van een groentesapjes-arrangement.
De "betere" restaurants, sterren of niet, hebben eigenlijk altijd wel opties op dit vlak is onze ervaring. The Lemon Tree hier in Deventer (aanrader trouwens) doet ook iets met thee meen ik me te herinneren.

Af en toe tref je een wat ouderwetse restaurateur, die bijvoorbeeld niet aan bob-arrangementen doet, of alleen wijn serveert, en niks anders, maar wat je zegt, er is meestal plenty keuze.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200767607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:42 schreef flipsen het volgende:

[..]

Met stoffer en blik :? Hier doen ze het gewoon met een soort hard platic, maar zeker niet met een stoffer :X en ook gewoon in recht toe recht aan restaurants eigenlijk.
Echt zo'n mini houten borsteltje met een klein "blik", zegmaar ter grootte van een cd-doosje. Het waren ook maar drie kruimeltjes van het broodje wat we kregen met wat boter, je probeert toch wat netjes te eten, maar goed, ze hebben haviksogen.

Als jij denkt dat je nog wel een slokje wijn extra wilt, staan ze al aan tafel om er nog wat bij te doen. Wat overigens niet op de rekening extra opgevoerd werd. Dit itt een ander restaurant waar we ooit aten.

Toen ik op stond om naar het toilet te gaan bijvoorbeeld, stond er even verderop iemand bij de deur om me die te wijzen, dat soort dingen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200768136
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Echt zo'n mini houten borsteltje met een klein "blik", zegmaar ter grootte van een cd-doosje. Het waren ook maar drie kruimeltjes van het broodje wat we kregen met wat boter, je probeert toch wat netjes te eten, maar goed, ze hebben haviksogen.

Als jij denkt dat je nog wel een slokje wijn extra wilt, staan ze al aan tafel om er nog wat bij te doen. Wat overigens niet op de rekening extra opgevoerd werd. Dit itt een ander restaurant waar we ooit aten.

Toen ik op stond om naar het toilet te gaan bijvoorbeeld, stond er even verderop iemand bij de deur om me die te wijzen, dat soort dingen.
Tafelstoffer O+ En dan met een flukse handbeweging de gevangen kruimels vangen in de holle steel.

Zelf het servet wat op je schoot ligt opvouwen om naar het toilet te gaan doen we blijkbaar nooit goed. Dus toen in de Librije de ober kwam om het opnieuw te vouwen hebben we om een lesje gevraagd. Hij kon er ook wel mee lachen :) Hebben ze het met twee man sterk overdreven voorgedaan _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200769114
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tafelstoffer O+ En dan met een flukse handbeweging de gevangen kruimels vangen in de holle steel.

Zelf het servet wat op je schoot ligt opvouwen om naar het toilet te gaan doen we blijkbaar nooit goed. Dus toen in de Librije de ober kwam om het opnieuw te vouwen hebben we om een lesje gevraagd. Hij kon er ook wel mee lachen :) Hebben ze het met twee man sterk overdreven voorgedaan _O_
Wij zaten aan de rand, dus op die lange bank. Ik kon mijn servet, matig opgevouwen, naast me neer leggen. Dat vonden ze blijkbaar wel ok. (een van het bedienend personeel zág het me doen). Wij hadden nog wel wat lol met de jongeman die het water bijvulde, volgens mij was die relatief nieuw, en onderaan de totempaal. Gewoon een beetje aandoenlijk hoe hij bloedserieus water bijschonk elke keer.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200769152
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:47 schreef golfer het volgende:

De librije blijft echt tot de absolute top van Nederland behoren.
Heerlijk menu wat jullie hebben gegeten. ^O^

Het is alweer heel lang geleden (juli 2006) dat wij daar (in het oude pand en in de keuken) gegeten hebben met een groep van Fok! Cul. Met o.a. @:Isabeau.
Alweer zó lang geleden :o -O- Het was verder wel onvergetelijk O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200769318
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef anndb het volgende:
Waar: Vijverhuys Ravels
Datum: gisteren

We hadden na het klussen geen zin meer om te koken maar ook te moe om ver te gaan rijden op een zondag. Brasserietje hier in de straat een paar deuren verder voor het eerst gedaan dan maar. We wisten al dat niet geweldig zou zijn, dus besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Er stond bouillabaisse op de kaart, normaal ben ik huiverig om dit ergens te bestellen omdat je of heel erg verrast kan zijn door de smaak of deze zwaar tegen kan vallen. Hetzelfde met vissoep merk ik vaak. Op aanraden van de jongen in de bediening welke onze oud buurman bleek te zijn toch er voor gekozen. Helaas viel deze wat tegen, leek meer een tomatensoep met vis er in. Mijn vrouw had zalm in de zelfde saus maar dan dikker. Beetje flauw ook allemaal. Denk dat als je hier een broodje hamburger gaat eten het oke is maar om echt lekker te gaan eten zal ik niet snel terug gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Cijfer: 4/10
Prijs 77 eur met wat drankjes

Denk voor een zeer simpel iets en veel honger een 6je maar dit was niet de moeite
Het ziet er gewoon ook niet smakelijk uit :D
Jammer hoor.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200769404
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef anndb het volgende:
Waar: Vijverhuys Ravels
Datum: gisteren

We hadden na het klussen geen zin meer om te koken maar ook te moe om ver te gaan rijden op een zondag. Brasserietje hier in de straat een paar deuren verder voor het eerst gedaan dan maar. We wisten al dat niet geweldig zou zijn, dus besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Er stond bouillabaisse op de kaart, normaal ben ik huiverig om dit ergens te bestellen omdat je of heel erg verrast kan zijn door de smaak of deze zwaar tegen kan vallen. Hetzelfde met vissoep merk ik vaak. Op aanraden van de jongen in de bediening welke onze oud buurman bleek te zijn toch er voor gekozen. Helaas viel deze wat tegen, leek meer een tomatensoep met vis er in. Mijn vrouw had zalm in de zelfde saus maar dan dikker. Beetje flauw ook allemaal. Denk dat als je hier een broodje hamburger gaat eten het oke is maar om echt lekker te gaan eten zal ik niet snel terug gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Cijfer: 4/10
Prijs 77 eur met wat drankjes

Denk voor een zeer simpel iets en veel honger een 6je maar dit was niet de moeite
Jammer inderdaad. Ze hadden de randen van de borden ook wel schoon mogen maken...
  Spellchecker vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:16:31 #263
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:19:50 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200776917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij zaten aan de rand, dus op die lange bank. Ik kon mijn servet, matig opgevouwen, naast me neer leggen. Dat vonden ze blijkbaar wel ok. (een van het bedienend personeel zág het me doen). Wij hadden nog wel wat lol met de jongeman die het water bijvulde, volgens mij was die relatief nieuw, en onderaan de totempaal. Gewoon een beetje aandoenlijk hoe hij bloedserieus water bijschonk elke keer.
ik vraag altijd om stoelen, die bankmode in restaurants vind ik onbegrijpelijk, zal prachtig staan op Instagram maar een goede zitpositie heb je nooit
pi_200778253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vraag altijd om stoelen, die bankmode in restaurants vind ik onbegrijpelijk, zal prachtig staan op Instagram maar een goede zitpositie heb je nooit
Deze bank zat prima, en wij vonden het dan wel weer wat hebben dat we naast elkaar konden zitten, zo voor ons jubileum. Deze tafel was zo breed, dat dat ook gewoon kon.

Meestal zijn wij ook niet zo van de banken, en al helemaal niet van die halfhoge tafels, waar je op een soort veredelde barkruk moet zitten zonder rugleuning.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:38:25 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200780045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:19 schreef Tarado het volgende:


ik vraag altijd om stoelen, die bankmode in restaurants vind ik onbegrijpelijk, zal prachtig staan op Instagram maar een goede zitpositie heb je nooit
Wij willen ook altijd op gewone stoelen zitten in restaurants en niet op banken. Vaak staan die banken ook nog eens tegen een muur, zodat degene die op een stoel tegenover je zit 'gezellig' tegen een muur moet aankijken. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 augustus 2021 @ 13:28:16 #267
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_200813028
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Wij willen ook altijd op gewone stoelen zitten in restaurants en niet op banken. Vaak staan die banken ook nog eens tegen een muur, zodat degene die op een stoel tegenover je zit 'gezellig' tegen een muur moet aankijken. :{w
Ik ga juist altijd voor een bank als het kan, ik zit op een stoel ook nooit met m’n rug tegen de leuning tijdens het eten. Tas kan mooi naast me staan en je hebt de ruimte om te zitten. En vanaf kind af aan gewend tegen een muur te zitten bij een restaurant aangezien mijn vader ooit van achter is aangevallen en dus altijd beschermt wilde zitten. Voor iedereen anders dus
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_200828715
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Wij willen ook altijd op gewone stoelen zitten in restaurants en niet op banken. Vaak staan die banken ook nog eens tegen een muur, zodat degene die op een stoel tegenover je zit 'gezellig' tegen een muur moet aankijken. :{w
Bij een ander restaurant, Vis & Ko in Haarlem, het pand waar nu Ratatouille in zit, hadden ze toentertijd ook van die banken, maar dan aan de muur boven de bank een spiegel, zodat de persoon zittend op de stoel, ook "achter" zich kon kijken, de open keuken in.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200843937
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 13:28 schreef SV-tje het volgende:

[..]

t aangezien mijn vader ooit van achter is aangevallen en dus altijd beschermt wilde zitten.
Wat zit daar voor verhaal achter ? Normaal weet ik dat alleen maffia e.d. in ruimtes overzicht willen hebben, en dus met hun rug tegen de muur gaan zitten :o
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:34:40 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200845315
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:46 schreef fruityloop het volgende:

Bij een ander restaurant, Vis & Ko in Haarlem, het pand waar nu Ratatouille in zit, hadden ze toentertijd ook van die banken, maar dan aan de muur boven de bank een spiegel, zodat de persoon zittend op de stoel, ook "achter" zich kon kijken, de open keuken in.
Klopt. En toch vond ik dat weer anders zitten dan gewoon tegenover iemand zitten en langs iemand kunnen kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200918904
Waar: Konijnenvoer in Arnhem
Wanneer: Gisteren
Wat at je: Antipastaplank en we deelde een pasta carbonara en gehaktballen in tomatensaus en als toetje hebben we nog een tiramisu gedeeld
Kosten: 90 euro voor alles, inclusief drankjes en fooi.
Cijfer: 9,5

Zaak gaat op deze locatie bijna sluiten, dus wilde er graag een keer naartoe. En het was echt helemaal geweldig. We hadden mazzel met heerlijk weer, dus we konden lekker buiten in tuin zitten.

Menukaart zoals een leuke en goede Italiaan, maar alles is volledig plantaardig. Eten smaakt ook gewoon als een hele goede Italiaan. Maar gewoon een keer zonder de beperkingen die je normaal als vegetariër wel hebt, laat staan als veganist. Ik was zo onder de indruk. Ik eet niet plantaardig, maar je hebt hier niet één keer de gedachten 'oh, hadden ze hier toch maar echte kaas gebruikt'.

Antipasta vooraf was geweldig. Van de zwarte knoflook aioli tot de 'oesters' (smaakte door de citroen meer als een cheviche.) Sjalottenboter, watermeloensalade met feta, bieten met crème fraîche, pesto, mozzarellasticks, aubergine, courgette en zelfs geweldige pastrami.

De carbonara was ook geweldig. Heerlijke pasta, geweldige saus. De kimchi ernaast maakte het vreemd genoeg wel helemaal af. Gehaktballen vond ik ook erg goed.

En geen idee hoe ze het doen, maar de tiramisu was ook niet van 'echt' te onderscheiden. Alleen helaas vergeten op de foto te zetten.


pi_200919616
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 09:35 schreef Myraela het volgende:
Waar: Konijnenvoer in Arnhem
Wanneer: Gisteren
Wat at je: Antipastaplank en we deelde een pasta carbonara en gehaktballen in tomatensaus en als toetje hebben we nog een tiramisu gedeeld
Kosten: 90 euro voor alles, inclusief drankjes en fooi.
Cijfer: 9,5

Zaak gaat op deze locatie bijna sluiten, dus wilde er graag een keer naartoe. En het was echt helemaal geweldig. We hadden mazzel met heerlijk weer, dus we konden lekker buiten in tuin zitten.

Menukaart zoals een leuke en goede Italiaan, maar alles is volledig plantaardig. Eten smaakt ook gewoon als een hele goede Italiaan. Maar gewoon een keer zonder de beperkingen die je normaal als vegetariër wel hebt, laat staan als veganist. Ik was zo onder de indruk. Ik eet niet plantaardig, maar je hebt hier niet één keer de gedachten 'oh, hadden ze hier toch maar echte kaas gebruikt'.

Antipasta vooraf was geweldig. Van de zwarte knoflook aioli tot de 'oesters' (smaakte door de citroen meer als een cheviche.) Sjalottenboter, watermeloensalade met feta, bieten met crème fraîche, pesto, mozzarellasticks, aubergine, courgette en zelfs geweldige pastrami.

De carbonara was ook geweldig. Heerlijke pasta, geweldige saus. De kimchi ernaast maakte het vreemd genoeg wel helemaal af. Gehaktballen vond ik ook erg goed.

En geen idee hoe ze het doen, maar de tiramisu was ook niet van 'echt' te onderscheiden. Alleen helaas vergeten op de foto te zetten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zwarte knoflook aïoli is echt zo lekker. Zat ook in mijn kerstdiner die ik van hen had. Bakje leeggelikt, zelfs maar een klein beetje achterlaten in het bakje was zonde
We have far more in common than that which devides us..
pi_200920883
Jezus, ziet er goed uit!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 15 augustus 2021 @ 18:45:30 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_200925475
Ik vind de naam echt geweldig _O- Ik ga het even doorgeven aan mijn vegetarische schoonzus :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_200925997
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, ziet er goed uit!
Paar weken geleden had ik pasta bolognese (en hetzelfde voorgerecht als @Myraele)
We have far more in common than that which devides us..
pi_200997911
Waar?
Hemel en Aarde, Utrecht
Wanneer?
7 augustus
Wat at je?
Het 6 gangen menu. Je kunt bij de meeste gangen uit 2 gerechten kiezen.

De amuse van een topiaca-cracker met iets groens. Was het doperwt? Geen idee meer.

Kvass met dille, snijboon en een bessentak. Alternatief was een gazpacho met makreel en kruisbes geweest.
Prima hartig begin van de avond.

Coeur de Boeuf-tomaat met botarga van runderhart. Qua smaak interessant maar niet helemaal mijn ding. Denk aan tomaat met en flinke berg parmezaanse kaas maar dan anders. Wel leuk gevonden om een coeur de boeuf te combineren met een letterlijke coeur de boeuf.



Ge-BBQ-de bolcourgette met zwarte knoflook-schuim en za'atar.


Aubergine-lasagnatje, wederom met zwarte knoflook en amaranth.

Dubbeldoelkoe met picallily, koolrabi.

En het dessert.

Impressie?
Hemel en aarde is net geopend in het prachtig gerenoveerde Polmanhuis en moet de hoop zijn om Utrecht weer mee te krijgen in de culinaire vaart der volkeren. De chefkok is ex-Karel V-kok Vito Reekes. En qua eten zijn ze prima op weg. Alles was prima klaargemaakt, creatief bedacht en leuk gecombineerd. Ook fijn dat groenten een prominente plek op het menu hebben. Het bedienende team behoeft wel nog wat aandacht. Een sommelier die een overduidelijk uit Franken komende Scheurebe als Oostenrijkse wijn presenteert. En die eerlijk aangeeft niets met de wijnkaart te hebben ('die is samengesteld door degene 2 sommeliers voor mij') en niet goed te weten wat hij ermee aan moet. Profesioneel is anders. Nog even afgezien van hoe een restaurant of dat niveau, dat amper open is, als twee sommeliers heeft kunnen verslijten. Een meid haar uiterste best doet om het de gasten naar hun zin te maken maar het ook nog niet helemaal weet omdat ze pas twee avonden geleden blijkt te zijn ingevlogen. Het personeel kan ik niets kwalijk nemen, ondanks hun eerlijkheid deden ze hun uiterste best. Maar op managementniveau lijkt daar iets flink mis te gaan. Daarnaast was er om stipt 22:00 nog een vage new-age achtige interruptie vanaf een podium met wat gezwam over sterren, hemel en aarde. Geen idee wat ik daar mee moet.
Wil Hemel en Aarde werkelijk Utrechts culinaire uithangbordje worden, moeten ze naast uitstekend eten wel beter voor hun bedienend personeel zorgen. En die rare interruptie: tja, van mij hoeft het niet.

Kosten?
275 voor 2 personen, inclusief wijnarrangement, bubbels voor en koffie na.

Cijfer?[/b]
Eten 8,5. Personeel en service: zie boven.

[ Bericht 3% gewijzigd door stavromulabeta op 20-08-2021 14:26:01 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200998474
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
WT Urban Kitchen, Utrecht
Op de 10e verdieping van de watertoren langs de Vaarsche Rijn.



Wanneer?
Afgelopen week.

Wat at je?
Het 6 gangen menu. Eentje met vlees/vis, eentje vega.

Impressie?


Als amuse een soort bladerdeegzakje met een variatie op gado-gado met pindasaus, tauge en wat lente-ui.

Courgetteslierten en caponata met rauwe zeebaars in een sinaasappel-oliesaus. De vega-versie was zo'n beetje het zelfde maar dan zonder de vis. Best lekker maar de zeebaars viel een beetje weg bij de intensiteit van de caponata.

aardappel met heerlijk zoete uienpuree in een fantastische beurre blanc. Echt het hoogtepunt van de avond. Zo ongelooflijk lekker, die beurre blanc. Het enige punt van kritiek is het ontbreken van een schraper om zelfs de laatste restjes beur blanc op te kunnen schrapen.

Het minste gerecht van de avond: Harder met watermeloen, radijs, miso en dashi. Ik denk dat iemand hiermee het smaakprofiel van meloen met parmaham wilde nabootsen waar ik toch al geen fan van ben. Maar de dashi was in dit geval echt gortzout in combinatie met de meloen. De harder was niet meer te proeven onder dit zoutgeweld. Niet lekker. Bah.
De vegetarische variant met een soort zoete chili-saus in plaats van dashi en een gyoza in plaats van vis was veel lekkerder.


Buikspek met garnalen in een palingsaus. Erg lekker en perfect gegaard. Paling eten vind ik anno 2021 niet meer oké maar desondanks een prima gerecht. De gedroogde garnalen gaven een leuk smaakaccent, een beetje zoals trassi maar dan veel subtieler.

Eend in een saus van gerookt hooi met savooiekool en rode kool. Daarbij een bol van pommes duchesse met knapperige bolletjes van iets. De eend was wederom prima, de saus was ook lekker ondanks dat ik er geen gerookt hooi uit kon halen. Minpuntje was de rode kool: veel en veel te zoet gemaakt voor de rest van het gerecht. Zou niemand in de keuken het even voorproeven?

Het dessert, geitenyoghurt met 50 tinten braam, verveine en hibiscus. Erg lekker. Daarbij eigenwijs geweest en in plaats van de rosé-dessertwijn uit het wijnarrangement de wijn bij het kaasplankje gekozen. Deze port-achtige muscatel smaakte hier prima bij, ondanks dat het arrangement iets anders vindt :)

Wat betreft het personeel valt er weinig aan te merken: vriendelijk, voldoende afstandelijk om je niet bekeken te voelen en toch voldoende alert om op het juiste moment aan je tafel te staan. We zaten in een hoekje van het restaurant naast de serveerkeuken (heet dat zo?) waardoor je af en toe wel wat 'geroddel' over de wensen van andere klanten meekreeg. Kan er niet echt mee zitten.
Wat de snelheid van serveren betreft: De keuken lijkt hier te werken met verschillende tafels gelijktijdig een bepaalde gang krijgen. Daardoor ben je een beetje afhankelijk van de snelheid van je buren. Soms moet je lang tussen twee gangen wachten, vervolgens staat er bijna onmiddellijk de volgende gang op tafel. Maar het blijft binnen de perken, ik heb hier nooit het industriële Van der Valk-gevoel gehad dat ik wel had bij het Amsterdammertje in Loenen.

Kosten?
160 voor twee personen, inclusief een fles pinot noir en twee losse dessertwijnen.

Cijfer?
7,5. De locatie is fantastisch, de bediening professioneel, vriendelijk en efficiënt.. Het eten is over de gehele linie prima maar soms zit er dan toch een misser tussen zoals de vreemde watermeloen/gortzoute dashi-combinatie en de veel te zoete rode kool bij de eend.

[ Bericht 10% gewijzigd door stavromulabeta op 20-08-2021 15:12:07 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:29:08 #278
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_201001199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 13:10 schreef Xlarge het volgende:

[..]
Wat zit daar voor verhaal achter ? Normaal weet ik dat alleen maffia e.d. in ruimtes overzicht willen hebben, en dus met hun rug tegen de muur gaan zitten :o
Zoals ik zei van achter aangevallen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:44:20 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201001440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:29 schreef SV-tje het volgende:

Zoals ik zei van achter aangevallen
Maar hoe en waarom dan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201002010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:29 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Zoals ik zei van achter aangevallen
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]
Maar hoe en waarom dan?
In dit kader zou ik ook nog mijn recensie van Hemel en Aarde moeten aanvullen. Daar hadden ze ook van die banken waarbij je met rug tegen een plantenbak zit (c.q. met je hoofd in de bladeren). Bladeren houden geen maffiakogels of aanvallers tegen maar ik vond het wel prettig omdat de uitstekende varenbladeren de steeds sterker kalende plek op mijn hoofd discreet camoufleerden.

Nog een voordeel van bankjes.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201002114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
[..]
In dit kader zou ik ook nog mijn recensie van Hemel en Aarde moeten aanvullen. Daar hadden ze ook van die banken waarbij je met rug tegen een plantenbak zit (c.q. met je hoofd in de bladeren). Bladeren houden geen maffiakogels of aanvallers tegen maar ik vond het wel prettig omdat de uitstekende varenbladeren de steeds sterker kalende plek op mijn hoofd discreet camoufleerden.

Nog een voordeel van bankjes.
:D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201010387
Waar: huyskamer in esbeek
Wanneer: vorige week

Wat vroeger het langoed was is verkocht en heet nu de huyskamer. Helaas zijn enkele klassiekers van het menu verdwenen. Tijd om het nieuwe menu en de chef eens te bekijken tijdens een lunch.



Voorgerecht ceviche van corvina. Was lekker echter niet echt een ceviche voor mij, meer gewoon een tartaar. Jammer ook dat ze dan zo’n vis er voor gebruiken ipv iets lokaals. Was wel lekker verder.



Stukje rund daarna met knolselder puree. Goed maar niet super speciaal.



Dit was een topper, dessert pina colada. Heerlijk ijs en andere toevoegingen, super fris en heerlijk van smaak.

Prijs: 78 eur geloof ik? 2 personen incl drankjes
Cijfer: 7,5
pi_201010532
Waar: Orangerie Tilburg
Wanneer: vorige week

Voor sashimi en carpaccio
Tussen risotto paddenstoelen en pasta garnalen
Hoofd speenvarken en rund








Allemaa lekker op smaak en beter dan de vorige keer. Sevice blijft hier top top dus een welverdiende 8.
Kosten geen idee uitgenodigd.
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:26:28 #284
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_201039678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]
Maar hoe en waarom dan?
Door overvallers in onze winkel.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:00:45 #285
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201114900
Wanneer: 28-8-2021
Waar: Brasserie Monsieur Rouge in Haarlem.
Wat:
We zijn met onze e-bikes naar brasserie Monsieur Rouge aan het Spaarne in Haarlem gefietst.
Kleine pijpenlade, leuk ingericht.

Voorgerecht.

Om samen te delen namen we gehaktballetjes en garnalen.
De zelfgemaakte gehaktballen met een dijonnaisesaus waren erg lekker, net zoals de in een mini-cocottepannetje geserveerde garnalen in een pittige knoflookolie.

Hoofdgerecht.

Voor Bluezz een vegetarisch gerecht, korma curry met kikkererwten, spinazie, courgette, koriander, aardappelpartjes en platbrood.
Erg lekker van smaak.

Voor mijzelf:

Bavette met aardappelpuree, groene groentes en rode wijnsaus. Ook helemaal goed.

Aardige (wel heel jonge en onervaren) meisjes en jongens in de bediening.
Kosten, inclusief elk een glas wijn en de korting via een restaurantsite totaal 49,95 euro.

Leuke brasserie om eens tussendoor een keer te gaan eten.
8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201231174
Ik deed vandaag een rondje bieren. Met hapjes.
Als matige drinker was dat best een ervaring :P idee is dat je zo’n 35 minuten per café besteedt en daarna volgens een vaste planning door wandelt naar het volgende.

Bieren en hapjes dus


Affligem dubbel met daarbij een mousse van champignon en truffel. Met chips waarvan ik vergeten ben wat het produkt was :@

Lekker hapje.

Beetje jammer dat we hier pas na een half uur hapje en drankje kregen, omdat er gewacht werd op twee ontbrekende gasten, die nooit kwamen. Dus met vertraging naar zaak2.

Omdat ik zelden drink en vriendin nog met de auto weg moest vroegen we om een bobarrangement. De serveerster vind het blijkbaar grappig om te zeggen: ‘ waarom geen volle glazen, daar heb je toch zelf om gevraagd en voor betaald?’ Wij hoeven echt niet uit te leggen waarom we geen volle glazen willen }:|
Daarna weer ruim 20 minuten wachten op het gerechtje wat letterlijk in 7 minuten klaar kan zijn. Terwijl we al een half uur later waren.
Uitleg van het bier werd gedaan door een (hele) jongedame die wat opdreunde maar duidelijk niet wist wat ze serveerde. Gelukkig is er internet.
En om na het hapje en drankje de vraag (van een andere serveerster) te krijgen of we nog wat wilden bestellen (neuh), of we dan wilden betalen (neuh? Arrangement… O ja!) bevestigde ons beeld van de zaak. We kwamen er eerder al niet, dit nodigt zeker niet uit.

Anywho:

Garnalenkroket met salade (gewoon sla hoor) en aioli. Ik heb betere kroketten gehad. En absoluut betere service. Bier: De Molen Kort en Krachtig.

We waren ingedeeld in een groepje van nog een setje en een drietal. Bij café 3 zaten we aan één grote tafel en was de verbroedering compleet O+


Boooh!
GT I-mperial biertje. Koffie! Chocolade! O+ Lokaal gebrouwen robuuste Stout die wel erg makkelijk wegdronk.
Met daarbij gehaktbrood waarin zomaar, per ongeluk diezelfde Stout beland was :+
Inclusief update van de ober over de F1 situatie.

Voor de mensen die dit topic volgen CUL / Milky Road Brewery: van hobbybrouwen naar huurbrouwen #2 Dit is tevens de geboorteplaats van de laatste biertjes van deze brouwers :)

Vervolgens in een gezellige wandeling naar locatie 4.
Beste verhaal, beste bier.
Mooie uitleg over de Belgische brouwer die dit Betty Ford biertje gebrouwen had, inclusief het verhaal van Betty en haar klinieken. Met uiteraard Amerikaans hapje. Lekkere medium rare hamburger en portie kip.

Belgium red ale Betty Ford


Op naar de andere kant van de stad (klein stadje) naar locatie 5 voor de een na laatste stop.
Konden we Max ook nog live zien winnen.

Ook een lokaal biertje: Rare Wertha brouwerij weizen.
Met daarbij vitello tonnato. Smakelijk gerechtje, en het biertje was prima voor zo’n zomerse dag.

Laatste stop, mooiste bordje

Uiltje IPA met tartaar en nog wat dingen die ik na vijf (halve) speciaalbiertjes vergeten ben.

En dawast :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201232167
Sodemieters, zoveel bier, zat je niet megavol :D
Wel leuk zo en best lekkere hapjes.
pi_201232250
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 20:30 schreef Blues het volgende:
Sodemieters, zoveel bier, zat je niet megavol :D
Wel leuk zo en best lekkere hapjes.
Uiteindelijk dronk ik zo’n 3,5 glazen dus dat viel mee. Maar ik zit nu nog vol _O-
Een van de tafelgenoten kon het beter hebben, en bij café vier waren we erachter dat we ongewenste restjes bier prima bij hem kwijt konden :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 september 2021 @ 21:22:44 #289
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201517747
Waar? Bartje Bloemendaal
Wanneer? Vandaag
Wat at je? Trio van Tonijn, Ossenhaas
Impressie? Zie hieronder
Kosten? Geen idee
Cijfer?
8

Broertje was jarig en nam ons mee. :) Het werd Bartje Bloemendaal. Aan de rand van de sportvelden.
Buiten begonnen met een biertje. Eerste gang naar binnen. De tonijn op drie manieren was heerlijk :9. Broertje en moeders hadden de Oosterse salade met Gegrilde diamanthaasfilet. Niet op de foto. Wel goedgekeurd.
Daarna twee sate Ossenhaas. Nog mooi rood van binnen. :). Niet op de foto ook nog een flinke schaal patat erbij.

Broertje en moeders hadden nog een toetje. Zie fotos. Prima avond. ^O^









winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 27 september 2021 @ 12:57:11 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201539500
Waar: Restaurant Moustique in Haarlem.
Wanneer: 26 september 2021
Wat:
Naar aanleiding van een aantal zeer lovende recensies hebben wij ook maar een keer dit nieuwe restaurant bezocht.
Gevestigd aan de Oude Groenmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen restaurant Parels zat. Mooi ingericht en met een lekker terras buiten met (zelf te regelen) verwarmde zitkussens.
Chef Jesse en maitre Jelmer kennen elkaar nog van restaurant Duin en Kruidberg en besloten in het voorjaar van dit jaar de sprong in het diepe: een eigen restaurant met goed en lokaal eten uit het seizoen dat mooi opgediend wordt.
Ook hebben ze samenwerkingsverbanden met ander lokale ondernemingen, zoals brood van Boulangerie Oscar en gebak van Huize van Wely.
Omdat het waarschijnlijk de laatste mooiweer-dag was besloten wij voor een plek op het terras met naarmate het donker werd dit uitzicht:


Er is de mogelijkheid om a la carte te eten, maar je kunt ook kiezen voor het verrassings menu van de chef van 3, 4 of 5 gangen.
Wij besloten voor 4 gangen te gaan en gaven de chef carte blanche met de opmerking erbij dat Blues weliswaar niet vegetarisch is, maar wel gek op groenten is. Daar werd bij het hoofdgerecht dan ook rekening mee gehouden.
We bestelden bij het eten een fles Dashwood, Marlborough Sauvignon Blanc en verder een karaf kraanwater.

We begonnen allereerst met wat amuses en heerlijk brood met daarbij truffelboter:

Een amuse van een klein taartje met rauwe andijvie met aardappelschuim en spekjes en een amuse als goi cuon (Vietnamese loempia met rijstpapier) geserveerd met allerlei groentes en pinda crumble. Een lekker begin van de maaltijd.

1e gerecht:


Filet Americain gemaakt van tonijn met daar bovenop een biscuitje met ingelegde groentes en rettich en daarbij een bouillon van komkommer. Heel erg lekker en bijzonder om filet Americain van tonijn te verzinnen.

2e gerecht:

Scholfilet op een bedje van parelgort met aardappelschuim en olijven met daarbij een met pata negra gevuld stukje witlof op mousse van knolselderij, aardappelchips en geserveerd met een pata negrasaus. Alweer heel erg lekker allemaal.

3e gerecht:
Voor Blues:

Allerlei bereidingen van knolselderij. Gebakken, gefrituurd, als crème, ravioli met knolselderij etc. etc. Erbij een groene asperge en wortel. En zelfs een apart schaaltje met ijs van knolselderij met crumble:

Blues vond het allemaal heel erg lekker!

Voor mijzelf:

Gebakken tamme eendenborstfilet met daaronder nasi goreng, structuren van rode biet, bietencompote, een gyozo gevuld met eendenvlees en met hoisinsaus. Heerlijk!

Dessert:


Een taartbodem gevuld met chocolade ganache, met citroenmelisse, structuren van witte chocolade en ijs van witte chocola. Alweer lekker, maar wat ons betreft iets teveel aan de zoete kant.

Totale kosten voor ons tweeën: 139 euro.

Moustique is een absolute aanwinst voor Haarlem met een creatieve kok, mooi opgemaakte gerechten en ter zake kundige bediening, die gisteravond nog werd aangevuld door de enthousiaste moeder van Jelmer die zichzelf steevast 'stagiaire' bleef noemen.
Het zou ons niet verbazen als daar binnenkort op z'n minst een vermelding in de Gault Millau-gids volgt en wie weet volgt er zelfs wel een Michelinster.

9/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 september 2021 @ 14:02:40 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201540201
quote:
14s.gif Op maandag 27 september 2021 12:57 schreef golfer het volgende:
Waar: Restaurant Moustique in Haarlem.
Wanneer: 26 september 2021
Wat:
Naar aanleiding van een aantal zeer lovende recensies hebben wij ook maar een keer dit nieuwe restaurant bezocht.
Gevestigd aan de Oude Groenmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen restaurant Parels zat. Mooi ingericht en met een lekker terras buiten met (zelf te regelen) verwarmde zitkussens.
Chef Jesse en maitre Jelmer kennen elkaar nog van restaurant Duin en Kruidberg en besloten in het voorjaar van dit jaar de sprong in het diepe: een eigen restaurant met goed en lokaal eten uit het seizoen dat mooi opgediend wordt.
Ook hebben ze samenwerkingsverbanden met ander lokale ondernemingen, zoals brood van Boulangerie Oscar en gebak van Huize van Wely.
Omdat het waarschijnlijk de laatste mooiweer-dag was besloten wij voor een plek op het terras met naarmate het donker werd dit uitzicht:
[ afbeelding ]

Er is de mogelijkheid om a la carte te eten, maar je kunt ook kiezen voor het verrassings menu van de chef van 3, 4 of 5 gangen.
Wij besloten voor 4 gangen te gaan en gaven de chef carte blanche met de opmerking erbij dat Blues weliswaar niet vegetarisch is, maar wel gek op groenten is. Daar werd bij het hoofdgerecht dan ook rekening mee gehouden.
We bestelden bij het eten een fles Dashwood, Marlborough Sauvignon Blanc en verder een karaf kraanwater.

We begonnen allereerst met wat amuses en heerlijk brood met daarbij truffelboter:
[ afbeelding ]
Een amuse van een klein taartje met rauwe andijvie met aardappelschuim en spekjes en een amuse als goi cuon (Vietnamese loempia met rijstpapier) geserveerd met allerlei groentes en pinda crumble. Een lekker begin van de maaltijd.

1e gerecht:

[ afbeelding ]
Filet Americain gemaakt van tonijn met daar bovenop een biscuitje met ingelegde groentes en rettich en daarbij een bouillon van komkommer. Heel erg lekker en bijzonder om filet Americain van tonijn te verzinnen.

2e gerecht:
[ afbeelding ]
Scholfilet op een bedje van parelgort met aardappelschuim en olijven met daarbij een met pata negra gevuld stukje witlof op mousse van knolselderij, aardappelchips en geserveerd met een pata negrasaus. Alweer heel erg lekker allemaal.

3e gerecht:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Allerlei bereidingen van knolselderij. Gebakken, gefrituurd, als crème, ravioli met knolselderij etc. etc. Erbij een groene asperge en wortel. En zelfs een apart schaaltje met ijs van knolselderij met crumble:
[ afbeelding ]
Blues vond het allemaal heel erg lekker!

Voor mijzelf:
[ afbeelding ]
Gebakken tamme eendenborstfilet met daaronder nasi goreng, structuren van rode biet, bietencompote, een gyozo gevuld met eendenvlees en met hoisinsaus. Heerlijk!

Dessert:

[ afbeelding ]
Een taartbodem gevuld met chocolade ganache, met citroenmelisse, structuren van witte chocolade en ijs van witte chocola. Alweer lekker, maar wat ons betreft iets teveel aan de zoete kant.

Totale kosten voor ons tweeën: 139 euro.

Moustique is een absolute aanwinst voor Haarlem met een creatieve kok, mooi opgemaakte gerechten en ter zake kundige bediening, die gisteravond nog werd aangevuld door de enthousiaste moeder van Jelmer die zichzelf steevast 'stagiaire' bleef noemen.
Het zou ons niet verbazen als daar binnenkort op z'n minst een vermelding in de Gault Millau-gids volgt en wie weet volgt er zelfs wel een Michelinster.

9/10
dit is toch waar Parels zat?
pi_201540262
Ziet er top uit golfer, die Tonijn lijkt mij een topper ook ja!
  maandag 27 september 2021 @ 15:27:50 #293
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201541046
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:02 schreef Tarado het volgende:
dit is toch waar Parels zat?
Klopt. Dat staat ook in het verslag.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 september 2021 @ 15:29:03 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201541063
quote:
84s.gif Op maandag 27 september 2021 15:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Klopt. Dat staat ook in het verslag.
sorry, overheen gelezen :@
pi_201605086
Na bijna twee jaar ging ik eindelijk weer eten bij Sabero**
Deze keer nam ik mijn neef(je) mee, want ik trakteer hem elke verjaardag op een etentje. Dit jaar met vertraging, over twee maanden wordt hij 18. Of -nadat ik had gezegd dat hij lekker mag eten en drinken, en ik erop vertrouw dat ik hem niet naar huis hoef te dragen- werd hij in een praatje met de gastvrouw nét 18 :+ Al had ik niet het idee dat ze hem echt niet hadden geschonken als ze zijn ID hadden gecheckt.
Coronacheck was mondeling en op basis van vertrouwen dat we de QR code hebben (hadden we uiteraard).

En het is er zo leuk O+ Knus, ontspannen, persoonlijk (ze kende me nog van 2 jaar geleden :D ) en heerlijk eten. De produkten worden niet teveel bewerkt, het menu is licht en daar houd ik van.

Neef dronk zich door Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland heen, ik ging voor alcoholvrij en had een virgin Mojito, frambozen-jasmijn sparkling tea en jus met crodino en kokos. Mooie matches met de gerechten.

Amuses:




Ik vond de derde (panna puri) het lekkerst. Maar ook de oester verraste aangenaam en neef kon de pittigheid van nummer twee waarderen.

Bluefin tonijn-bundelzwammen-mierikswortel-sambai- BBQolie

Heerlijke verse vis, BBQ olie gaf net dat rokerige smaakje, mierikswortel konden we niet vinden. Prima gerecht.

Noordzeekrab-ganzenlever-Thom kha Kai-kokos-komkommer

Omdat ik niet van orgaanvlees houd kreeg ik een alternatief

Noordzeekrab-komkommer-avocado-Thom kha Kai


Beiden mooie, frisse en smaakvolle bordjes.

Noordzeetong-groene kool-gerookte paling-lardo-hazelnoot

Heerlijk. Mooie combinatie van vis en de halve hazelnoten vulden het mooi aan.

Hierna even verwarring. Gastvrouw kwam overleggen of neef nog een slokje bijpassende wijn wilde omdat de volgende gang de tong was. Nu lopen die gangen bij mij snel door elkaar, maar ik wist vrij zeker dat we net tong hadden gehad. Gelukkig hadden we de foto nog en kon ze me gelijk geven. Er bleek een verwarring over tafelnummers te zijn, gelukkig zonder gevolgen. En neef kreeg de wijn voor bij de reerug.

Reerug-pastinaak-braam-chaource-zwarte olijf-hachee jus

Botermalse ree, hele bramen die lekker sappig ontploffen in je mond, krachtige jus. Nom!

Mango-pittige karnemelk-passievrucht-lychee-galanga

Van toetjes word ik altijd blij en dus ook van deze. Qua opmaak miste ik wel wat kleur, maar dat is een kwestie van smaak. Leuke verschillende structuurtjes. Wel veel zoet. Tot je op het laatst bij de pittige karnemelk komt. BAM! Leuke verrassing.

Afsluiten met koffie (thee) met creatieve friandises, ik kreeg de linker helft van de tafel niet leeg :@


Al in: zeker het terugkomen waard. Goed gezelschap, heerlijk gegeten.

Kosten pp zo om en nabij 150 euro.

[ Bericht 38% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-10-2021 14:43:36 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201605305
Dat ziet er mooi en lekker uit :9 leuk cadeau voor je neef!
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:08:57 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201605413
Doe mij zo´n tante :D Die reerug :9~ doe mij die maar 3x en daarna toetje en koffie met friandingest, hoeven de andere gangen niet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_201605497
Super Cat :9 :9
pi_201605574
Ziet er heerlijk uit zeg!
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:56:40 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201605970
Wow. @Cat-astrophe Het water loopt mij in de mond bij die foto's en de omschrijvingen. :9~
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201611631
Wat een prachtig en heerlijk eten Cat! Super kado ook voor je neefje. Je bent vast z'n lievelingstante ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')