Wij vonden het absoluut niet zo subliem.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:22 schreef Nielojram75 het volgende:
Voor degene uit de buurt, hoe goed is Subliem?
Staat op het lijstje voor deze maand.. Maar hoor verschillende berichten.
quote:Jammer dat al het garnituur bij elk gerecht hetzelfde was. Ook vreemd om bij een tournedos (je zult maar kosjer of halal zijn) ongevraagd een plak spek te serveren. En tenslotte zou het netter zijn om de gerechten buiten de kaart om op een bord met de prijs erbij te zetten of in ieder geval de prijs ervan op te vermelden bij het opnoemen van die gerechten. Dan hadden we niet achteraf zo geschrokken toen we zagen dat er voor een paar plakken kort aangebraden tonijn ( ca. 100 gram) maar liefst 35 euro in rekening werd gebracht. Kwaliteit/prijsverhouding is niet goed.
Ziet er idd wel wat troosteloos uit, zeker voor die prijsquote:Op woensdag 7 september 2022 09:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh wat erg! 1985 belde, ze willen hun garnituur terug
Ik waardeer jullie smaak, volgens mij ben ik net zo'n zeikerd qua eten als jullie ( = compliment)quote:Op donderdag 8 september 2022 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij vonden het absoluut niet zo subliem.
Een deel van onze recensie:
[..]
Absolute aanraders in Haarlem (niet goedkoop) zijn ML, Olivijn, Ratatouile, Moustique en sinds kort Mano.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:55 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik waardeer jullie smaak, volgens mij ben ik net zo'n zeikerd qua eten als jullie ( = compliment)
Wat zijn volgens jou en Bluess de places to go in Haarlem, momenteel?
( Ik hou niet van vis, en bestie is het liefst vegetarisch..)
Dank. Ga even neuzen!quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Absolute aanraders in Haarlem (niet goedkoop) zijn ML, Olivijn, Ratatouile, Moustique en sinds kort Mano.
Het ziet er allemaal likkebaardend lekker uit, maar de prijzen zijn tegenwoordig echt niet normaal meer.quote:Op maandag 12 september 2022 20:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Voltaire*, Parc (met een chique c) Broekhuizen, Leersum
Wat at je?
Het 7 gangen-menu 'Voltaire'
• Kingkrab l pompoen | nectarine | verveine
• Coquille l ganzenlever | paling | selderij
• Langoustine l komkommer l rookolie l gember
• Kalfszwezerik l aubergine | spitskool | ricotta
• Anjou duif l bietjes l kersen l pompoenpit
• Ananas l kokos | chocolade | bergamot l Blauwe Bessen
• basilicum | rode wijn | karnemelk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie?
Ik was als een eerder bij Voltaire gaan eten maar wat een ontzettend fijn restaurant blijft het toch! Om er - zonder dat iemand hoeft te Bobben - te komen heeft wat voeten in de aarde: Een lang ritje met buslijn 50 dwars door de heuvelrug en dan nog 20 minuten over een donker pad door het bos vol wortels en met spannende greppeltjes links en rechts of op de suïcidale manier langs een onverlichte weg waar nogal hard gereden wordt. Maar dan doemt in de verte het landhuis op aan het eind van een lange oprijlaan en weet je al dat het de moeite waard gaat zijn. Bij binnenkomst volgt een vriendelijke ontvangst door de gastvrouw (die je de rest van de avond niet meer zult zien tenzij je op terugweg van de toiletten verdwaalt in het omvangrijke landhuis) en ga je naar de knusse maar smaakvol klassiek-modern ingerichte eetzaal met uitzicht over het terras en de vijver. Niet te klein maar ook niet te groot. Precies het juiste formaat voor persoonlijke aandacht door het personeel zonder benauwend te worden.
Het eten is prima, zoals je ook mag verwachten. Klassieke gerechten maar dan in een moderne kookstijl met frisse zuren en genoeg aandacht voor groenten. En spannende combinaties die dan net weer klassiek genoeg zijn om ook aan je oma voor te schotelen. Geen trendsettende verrassingen die de culinaire 22ste eeuw gaan beïnvloeden maar wel degelijk en perfect uitgevoerd vakmanschap.
[ afbeelding ]
En dan de sfeer en het personeel: Ik kan weinig restaurants waar het personeel elk type gezelschap zo goed thuis kan laten voelen en het personeel zo zorgzaam is. Ik was zo eigenwijs om de subtiel gebrachte waarschuwing bij onze wijnkeuze (een redelijk heftige pinot noir) maar in de wind te slaan om vervolgens tot de conclusie te komen dat die bij de gerechten toch wel de plank missloeg. Toch weten ze je dan haarfijn gerust te stellen met de mededelingen dat het belangrijker is dat je lekkere wijn drinkt dan dat het de wijn/spijscombinatie klopt. En om dingen als de bus halen hoef je je ook geen zorgen te maken: Een mededeling aan het begin van de avond dat we uiterlijk om 22:46 weg moeten en je hebt er geen omkijken meer na. Inclusief het aanbod om de nachtportier even naar de bushalte te laten rijden. Je hebt echt een avond lang de indruk dat je in een klassieke film met James Dean en Audrey Hepburn terecht bent gekomen. Waren alle restaurants maar zo perfect.
Kosten?
425,- voor 2 personen, inclusief aperitief, fles wijn en koffie
Cijfer?
9 1/2. Puur omdat ik de 10 bewaar voor wat ik nooit ga vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poef.....gone! ©golfer
Een keer per ongeluk terecht gekomen.. nooit meer.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:52 schreef golfer het volgende:
Sinds 1984 niet meer bij Wilma en Albert geweest en nu weet ik weer waarom.
quote:Op maandag 12 september 2022 22:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ziet er allemaal likkebaardend lekker uit, maar de prijzen zijn tegenwoordig echt niet normaal meer.Bij Voltaire snap ik de kosten wel. 0,3 FTE per tafel ronddrentelend en nog wat mensen in de keuken aan de gang. Het is het ook wel waard. Liever ruim 400,- voor een fantastische avond dan 100,- voor pizza, Unilever Food Solutions Panna Cotta + een fles middelmatige prosecco bij de Pizzabakkers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik schrok wel want in 2019 heb ik voor iets vergelijkbaar 310,-- afgerekend bij Voltaire (blijkens mijn afschriften).Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Betraptquote:Op dinsdag 13 september 2022 19:02 schreef Gripper het volgende:
Nou niet overdrijven Stavro, het is vanaf de rotonde 5 minuten lopen langs een kaarsrechte weg, het is nu zomer en dus gewoon licht en je kan ook op het laantje naast de weg lopen zodat je niet van de sokken wordt gereden :
Het is echt heel erg de moeite waard, ook al is het een keer op donderdag. Gewoon doen!quote:Ik woon er vlakbij en wil er al lang eens gaan eten maar ze houden in het weekend vast aan de regel dat je dan ook moet overnachten en dat vinden we toch wat gortig. Dus toevallig afgelopen zaterdag nog eens gebeld of ze een afzegging hadden, maar t zat helemaal vol. Onze kans komt nog wel en na jouw recensie nog meer zin in!
Krijgen we daar ook nog een recensie en cijfer van?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Wel járen geleden een keer een paar wijntjes aan de bar gehad (en vervolgens buiten de deur staan zoenen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |