dennistd | zondag 27 juni 2021 @ 22:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
dennistd | zondag 27 juni 2021 @ 22:45 |
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18. | |
Erno-BE | maandag 28 juni 2021 @ 06:47 |
Voor mijn gevoel duurt een rit naar Apeldoorn ook vele male sneller met de sneltrein, ten opzichte van de stoptrein. De lange overstap in Zutphen en het eindeloze geboemel tussen Zutphen en Apeldoorn maakte dat een rit tussen Winterswijk en Apeldoorn voorheen veel langer duurde dan nu. | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2021 @ 07:08 |
Er staat hier een trein voor de post met twee draaistellen ernaast... | |
derLudolf | maandag 28 juni 2021 @ 07:17 |
En dat zijn de draaistellen die onder die trein hoort te zitten? | |
b2py | maandag 28 juni 2021 @ 07:45 |
Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats? | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2021 @ 07:59 |
Dat ligt aan jou. | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2021 @ 09:12 |
Het haalt eerder de media omdat er verder best weinig mis gaat. | |
MTL | maandag 28 juni 2021 @ 09:15 |
Ziet eruit alsof het ding op het wissel ontspoord is. Een Hilversumpje gedaan? | |
Dr_Flash | maandag 28 juni 2021 @ 09:22 |
Daar zat ik in trouwens ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 juni 2021 @ 11:59 |
Ik denk het niet, het wissel waar hij op staat, heeft hij met de punt mee bereden. | |
Duvel | maandag 28 juni 2021 @ 13:14 |
Dat is wel de moeite waard zeg! | |
Duvel | maandag 28 juni 2021 @ 13:17 |
Dat kostte je een avondje bieren, toch? Mooi lullig. | |
MTL | maandag 28 juni 2021 @ 15:22 |
Ah ok, zo goed had ik de foto's niet bekeken. Dan ben ik benieuwd wat er precies is gebeurd. | |
Duvel | maandag 28 juni 2021 @ 16:12 |
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten. | |
dennistd | maandag 28 juni 2021 @ 16:19 |
Die machinist is ook niet heel snugger om het te gaan filmen... Je weet dat het dan uit kan lekken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 28-06-2021 17:08:11 ] | |
dennistd | maandag 28 juni 2021 @ 16:20 |
Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie ![]() | |
Duvel | maandag 28 juni 2021 @ 16:24 |
Ja dat is ook waar... | |
Duvel | maandag 28 juni 2021 @ 16:24 |
Hier rijdt voorlopig niks meer... | |
b2py | maandag 28 juni 2021 @ 17:10 |
3 foodunits in de fik, dan houdt het wel op ja. Vuur inmiddels onder controle. | |
derLudolf | maandag 28 juni 2021 @ 18:08 |
Smartphones en overal internet maken wat dat betreft veel dingen kapot. Nee, het is niet de bedoeling om elke wildvreemde 15 jarige op de bok te zetten en nee het is niet handig dit online te zetten. Maar wat had er kunnen gebeuren, daarvoor is er toch ATB ![]() | |
dennistd | maandag 28 juni 2021 @ 18:59 |
In Frankfurt wordt een tunnel gepland om het grote nadeel van Hbf (het is een kopstation) weg te nemen. Er wordt gerekend dat ie in 2040 klaar is: https://bahnblogstelle.ne(...)l-in-frankfurt-main/ | |
Janneke141 | maandag 28 juni 2021 @ 19:01 |
Omdat dat in Stuttgart ook zo'n succesverhaal was? | |
Erno-BE | maandag 28 juni 2021 @ 19:22 |
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich). | |
Janneke141 | maandag 28 juni 2021 @ 19:26 |
Tsja. Volgens mij is het gewoon een totaal uit de hand gelopen, megalomaan project. Het overschrijdt alle tijdsplanningen en alle budgetten, vandaar dat het me zo verrast dat ze hetzelfde in Frankfurt nog eens willen proberen. Al neem ik aan (of mag ik hopen) dat ze het bestaande station min of meer intact laten en er alleen een spoorlijn onderdoor trekken. Beetje zoals Zürich zeg maar. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 juni 2021 @ 19:41 |
Indrukwekkend toch wel! Bedankt voor de info. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 juni 2021 @ 19:43 |
Ik meen me uit ProRail-jaarverslagen te herinneren dat er een substantiële verbetering was in recentere jaren. Ik ga het eens even opzoeken. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 juni 2021 @ 19:46 |
Yeah precies. Ik heb toen ik 18 was ook eens op de Maaslijn op de machinistenstoel achter de hendels van de Plan U mogen zitten en ik heb gestopt en ben vertrokken op een station tussen Venlo en Roermond. Daarna nam hij het weer over en ben ik met z'n aansluitende trein, voorin de 1600 met getrokken trein van Roermond naar Maastricht gegaan. Wat een dag was dat <3 | |
Erno-BE | maandag 28 juni 2021 @ 20:36 |
Winterswijk-Arnhem en Winterswijk-Apeldoorn zijn beide ongeveer 70 kilometer. Winterswijk-Arnhem is altijd 65 minuten, Winterswijk-Apeldoorn op werkdagen 65 minuten (met 12-13 minuten overstap in Zutphen) en in het weekend 47 minuten. | |
Goverman | maandag 28 juni 2021 @ 20:47 |
nu op NPO2: Andere Tijden speciaal over de TEE uit de jaren 50. Mooie beelden! Vast wel terug te kijken. | |
derLudolf | maandag 28 juni 2021 @ 21:56 |
Ik kijk nu, bedankt voor de tip! Baas met z'n Leica diaprojector trouwens ![]() | |
Piles | maandag 28 juni 2021 @ 21:59 |
Goeie tip, was leuk ![]() | |
b2py | maandag 28 juni 2021 @ 22:34 |
Nouja de eindigende verbindingen in Stuttgart zullen dan wel doorgetrokken worden. En je hebt niet zo heel veel keus om de verbinding Frankfurt - Stuttgart - München significant te versnellen | |
Duvel | dinsdag 29 juni 2021 @ 06:37 |
Ja vroeger kon je in het noorden ook gewoon vragen of je even mee mocht op de bok van een Wadloper. Alleen in Sneek ff weg want daar was de stationschef vervelend. Maar ja, dat was allemaal in de vorige eeuw hè... Wel stoer trouwens, een Plan U rijden. De kant van de motorwagen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 juni 2021 @ 15:39 |
Ook het begin van deze eeuw nog wel. De eerste paar jaren dat ik van Zwolle naar Deventer forensde heb ik denk ik een kwart van alle ritten voorin gezeten. Dat was in de tijd dat de ic op zichzelf keerde en er maar 19 minuten over deed. En ja motorwagenkant! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 juni 2021 @ 15:40 |
Weet iemand trouwens waarom het nodig was om in Hengelo meer dan de helft van de zitplaatsen op het perron te verwijderen zonder dat er een alternatief voor is gekomen? In Deventer is een van de twee verwarmde wachthokken enkele jaren geleden ook al gesloten... | |
Peter | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:20 |
Ik heb wel eens een 6400 door Deventer bestuurd ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:34 |
Heeft dat niet met de vernieuwing van het meubilair te maken? https://www.prorail.nl/nieuws/nieuw-perronmeubilair-stations | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:37 |
Idioterie. En het is veel langer dan vier weken. | |
Kentekenplaat | dinsdag 29 juni 2021 @ 20:50 |
Net als alle infrastructurele werken in Duitsland. Dat 2040, daar zou ik gewoon 2070 van maken. | |
Adrie072 | dinsdag 29 juni 2021 @ 21:39 |
Peterselieman | dinsdag 29 juni 2021 @ 21:44 |
De boot van 21.45 uur heeft een vertraging van 5 minuten. Ik herhaal, de boot van 21.45 uur heeft een vertraging van vijf minuten. | |
dennistd | woensdag 30 juni 2021 @ 01:36 |
NS zet vervangend vervoer in ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 30 juni 2021 @ 10:33 |
https://nieuws.ns.nl/eval(...)beteringen-mogelijk/ ProRail en NS hebben een evaluatie gedaan van de winterse omstandigheden eerder dit jaar. ‘Systeem niet berekend op uitzonderlijk winterweer, zijn wel verbeteringen mogelijk’ | |
Dr_Flash | woensdag 30 juni 2021 @ 10:38 |
haha lol al 15 jaar hebben ze de mond vol over wintermaatregelen et al. En nu is het systeem er niet op berekend ![]() Want zeg zelf: we hebben drie dagen winters winterweer gehad. En dat was in Nederland eigenlijk hoog tijd. Er was niks "uitzonderlijks" aan. | |
MTL | woensdag 30 juni 2021 @ 10:52 |
Nog meer kamerbriefjes, onder andere over de voortgang van de ICNG (zoals al gezegd komt ie pas in 2022, reden is dus softwareproblemen) en de recente telefoniestoring bij ProRail. | |
James1988 | woensdag 30 juni 2021 @ 23:47 |
Gaat Abellio Duitsland de zomer overleven? | |
Peter | donderdag 1 juli 2021 @ 00:07 |
In hoeverre is NS aansprakelijk voor schulden? | |
Maegrim | donderdag 1 juli 2021 @ 00:12 |
dat geld halen ze bij standplaats rotterdam vandaan | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 juli 2021 @ 09:13 |
Gaat Arthur Kamminga ooit eens een Tweet schrijven die *niet* bol staat van de leugens en verdraaiingen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 juli 2021 @ 09:14 |
Vraag eens aan 'm hoe het met die rechtszaak gaat van ze. | |
MTL | donderdag 1 juli 2021 @ 09:44 |
Op sommige dingen heeft 'ie zeker gewoon een punt, maar hij doet op een zodanig drammerige manier (en altijd weer het grote boze NS erbij halen, zelfs als het er helemaal niks mee te maken heeft) dat het gewoon zeiken om het zeiken wordt. Als dat Flixtrain-bedrijf van 'm een keer een open access IC in gaat leggen in Nederland in plaats van dit gezeik, dan zal ik 'm daarin van harte steunen (heck, ik ben nog benieuwd ook hoe dat zou gaan), maar met dit onvolwassen gedrag mag hij van mij wegblijven. | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 juli 2021 @ 09:59 |
Net als Rikus Spithorst nogal een Karen in ieder geval. Altijd op zoek naar iemand hoger om tegen te klagen. | |
Salatrel | donderdag 1 juli 2021 @ 10:34 |
Shit weer geen kerstpakket dit jaar. | |
James1988 | donderdag 1 juli 2021 @ 13:32 |
Niet onbeperkt, want Abellio is juridisch een separaat bedrijf met eigen verantwoordelijkheden. | |
spectrumanalyser | donderdag 1 juli 2021 @ 16:45 |
Voor 10 September staat de eerste Müller-tours partytrein gepland. Een week later nog eentje. dat is een weekendje Egmond aan Zee voor duitse toeristen. De trein bestond voorheen uit acht rijtuigen en gaat van Münster naar Alkmaar. Dinnertrain gaat in het eerste weekend van September al rijden. 3,4,5 september vanaf Haarlem. | |
dennistd | donderdag 1 juli 2021 @ 22:39 |
![]() | |
TjjWester | donderdag 1 juli 2021 @ 22:42 |
NS heeft zicht garant gesteld voor abellio. Is nodig om te voldoen aan consessie eisen. | |
b2py | donderdag 1 juli 2021 @ 23:12 |
Kan mij niet voorstellen dat NS Groep een ongelimiteerde aansprakelijkheid kent voor activiteiten van Abellio Duitsland.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 juli 2021 @ 23:33 |
Nee, het heet hier alleen niet expliciet limited liability company... | |
Socios | zaterdag 3 juli 2021 @ 09:03 |
Is het alweer tijd voor nieuwe, mooie fotoreportages? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 juli 2021 @ 09:29 |
Als je er eentje hebt: graag | |
Socios | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:19 |
Nee, helaas. Ik dacht eens kijken in het Treinpics, -nieuws en -praattopic of er iets te vinden is. ![]() | |
b2py | zaterdag 3 juli 2021 @ 18:47 |
Zat pics op Twitter van die milieukiller die dit weekend een onnodig rondje rijdt | |
Erno-BE | zaterdag 3 juli 2021 @ 20:20 |
Wie bedoel je? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 juli 2021 @ 20:32 |
Vast een stoomlocomotief! | |
b2py | zaterdag 3 juli 2021 @ 21:54 |
![]() Dit ding rijdt van het weekend een rondje. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 juli 2021 @ 22:18 |
Oh jah. Eternit op wielen ![]() Leuk hoor. | |
b2py | zondag 4 juli 2021 @ 09:41 |
![]() | |
derLudolf | zondag 4 juli 2021 @ 09:48 |
Daar wordt een hoop verdient ![]() | |
dennistd | zondag 4 juli 2021 @ 11:15 |
Gemiste kans dat ze niet de SR10 achterop de Pimpel hangen.... Koning weer vaker op pad, morgen voor staatsbezoek naar Berlijn - https://nos.nl/l/2387873 | |
dennistd | zondag 4 juli 2021 @ 11:16 |
Dit was mijn uitzicht vanmorgen vanuit de hotelkamer in Goes ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 juli 2021 @ 11:39 |
Ben je ook nog even naar het restaurant op het terrein van de SGB geweest? | |
derLudolf | zondag 4 juli 2021 @ 12:03 |
![]() ![]() | |
b2py | zondag 4 juli 2021 @ 12:51 |
Drie dagen staatsbezoek waarvan 2 al kwijt aan in een trein zitten, ik snap het wel hoor | |
derLudolf | zondag 4 juli 2021 @ 13:01 |
Dan maar eens afvragen hoe belangrijk dat bezoek is ![]() | |
dennistd | zondag 4 juli 2021 @ 13:17 |
Vanmorgen eventjes ja, op het terras wat gedronken voor we weer vertrokken. Gisteravond waren we pas om 21u bij de SGB, toen zat het restaurant al dicht. We zijn nog wel met de Plan U de lijn op geweest voor het echte safarigevoel (het gras stond nogal hoog...) | |
DeaDLocK2K | zondag 4 juli 2021 @ 13:18 |
Ik ook want het zijn rijke mensen en voor rijke mensen gelden er nou eenmaal andere regels. | |
#ANONIEM | zondag 4 juli 2021 @ 15:11 |
Angriff auf die Deutsche Bahn: Russen-Milliardäre sollen Züge für Flixtrain bauen https://www.businessinsid(...)r-flixtrain-bauen-a/ Kwam toevallig dit artikel tegen in de Duitse media. FlixTrain wil blijkbaar in Europa verder uitbreiden door 60+ treinen van vier tot tien wagons lengte bij Transmashholding (Rusland) te kopen. Het lijkt er wel op dat er wat dubieus Russisch geld bij zit ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2021 15:12:49 ] | |
b2py | zondag 4 juli 2021 @ 16:08 |
Las op Twitter nog een aandachtspuntje, rijtuigen van Wimlex mogen 160 terwijl die in DE 200 zou moeten kunnen. | |
Peterselieman | maandag 5 juli 2021 @ 20:17 |
De ontsporing van een Arrivatrein vorige week in Groningen is veroorzaakt doordat de spoorwijdte te groot was geworden. https://www.prorail.nl/nieuws/ontsporing-groningen | |
Duvel | maandag 5 juli 2021 @ 20:45 |
De begeleidingsrijtuigen zijn volgens mij niet toegelaten in Duitsland. | |
derLudolf | maandag 5 juli 2021 @ 20:56 |
Ja boeiend, er pensen ook landen toch ook vliegtuigen van Emirates en Qatar in Europa. Maar ja, Rusland, da's nog fouter hè. | |
Dr_Flash | maandag 5 juli 2021 @ 21:13 |
Worden gewoon gejat, net als de fiets van Prins Bernhard toen huehue ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 5 juli 2021 @ 22:47 |
Daar was toch een oplossing voor? En anders vraag je aan de Duitsers of ze er gewoon een salonrijtuig en twee 1e klasse rijtuigen die 200 kan achter de pimpel zetten. | |
spectrumanalyser | maandag 5 juli 2021 @ 22:58 |
korte treintjes zijn gaaf zou deze gered zijn van de sloop? | |
Peterselieman | maandag 5 juli 2021 @ 23:04 |
zeker. Deze kopbakken van het DD-AR worden door Strukton gebruikt als mobiel verblijf. Daarnaast gaan ze mogelijk accupakketten bevatten zodat de 1700-loc ook over bovenleidingloze stukken kan rijden. | |
spectrumanalyser | maandag 5 juli 2021 @ 23:07 |
Dat Strukton twee DDAR-stuurstandrijtuigen gekocht had wist ik. Op deze foto is een DDM1 bak te zien. | |
Peterselieman | maandag 5 juli 2021 @ 23:15 |
kan best eenzelfde doel dienen | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 juli 2021 @ 12:42 |
Ze hebben geld voor de Maaslijn gevonden. Ben benieuwd of het bij die 96 miljoen blijft... | |
dennistd | vrijdag 9 juli 2021 @ 12:37 |
In Oostenrijk is vanmorgen een treinstel op de Murtalbahn tegen de wortels van een vannacht omgevallen boom gereden. Hierdoor is de voorste bak ontspoord, omgevallen en in de rivier terecht gekomen. In de trein vielen 17 gewonden, van wie er 9 naar het ziekenhuis gebracht werden. https://salzburg.orf.at/stories/3111969/ | |
b2py | vrijdag 9 juli 2021 @ 16:18 |
Zal vast afhangen van de materiaalprijzen | |
Peterselieman | vrijdag 9 juli 2021 @ 23:11 |
ziet er wel mooi uit zo ![]() | |
derLudolf | vrijdag 9 juli 2021 @ 23:13 |
Naar wat ik begrepen heb (oa van onze leveranciers) is de verwachting dat de staalprijs toch wel weer gaat dalen in de loop van het jaar. Ik hoop het. | |
b2py | zaterdag 10 juli 2021 @ 09:43 |
En als je die leverancier 1 jaar terug had gevraagd dat het door dak zou gaan had ie ook nee gezegd | |
derLudolf | zaterdag 10 juli 2021 @ 11:22 |
Het zal ook een stukje wensdenken zijn. Maar goed, als men voornemens is bepaalde hoogovens/walserijen weer op te starten doet het hopelijk iets aan de krapte. Goed, genoeg off topic. Vanochtend naar Rheine gereden, NRW Ticket gekocht, zit nu in de RE7 richting Wuppertal. Even rondje Schwebebahn | |
TjjWester | zaterdag 10 juli 2021 @ 14:55 |
Vandaag toevallig voor het eerst een desiro van de RRX kunnen zien in herzogenrath. Prachtige treinen. Mooi interieur. | |
derLudolf | zaterdag 10 juli 2021 @ 17:00 |
Redelijke fik in de buurt van Wuppertal Vohwinkel. Als het goed is gaat de Schwebebahn over de straat waar net brandweerwagens stonden. Hoop ik. Of hij rijdt niet omdat de hoogwerker toch in de straat staat waar de Schwebebahn over heen gaat. Hij stond net in een zijstraat. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 juli 2021 @ 20:44 |
Hey liefjes, weet een van jullie of de nachttrein net als de ICE weleens 160 rijdt tussen Utrecht en Amsterdam? | |
Duvel | zondag 11 juli 2021 @ 20:49 |
Nee. Dat weet ik niet. Het zou op zich geen probleem moeten zijn mits ie daar onder ETCS rijdt. En als ie daar de juiste installatie voor heeft en is toegelaten, dan zou ie dat wel moeten (want het hoogste veiligheidsniveau). | |
DeaDLocK2K | zondag 11 juli 2021 @ 20:56 |
Ja want bij de ETCS-test-stellen (SLT?) had ETCS voorrang als beiden aanwezig waren op een traject. Ik las in Rail Magazine dat dat nog weleens voor problemen zorgde. | |
Peterselieman | zondag 11 juli 2021 @ 21:00 |
Het heeft wel eens vreemde gezichten opgeleverd omdat een stoptrein een IC inhaalde ![]() | |
ReisT | maandag 12 juli 2021 @ 12:02 |
Helaas is de aslast van een Vectron wat hoger dan die van een ICE 3. Volgens de netverklaring mag in Nederland materieel met een aslast boven de 20 t (dat zijn de meeste moderne e-locs waaronder de Vectron) nergens sneller rijden dan 140 km/h, met uitzondering van de HSL en Hanzelijn. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 juli 2021 @ 13:17 |
Ook niet meer op Schiphol-Laan van NOI? | |
dennistd | maandag 12 juli 2021 @ 14:03 |
Geen idee wat de aslast van de Thalys is, maar ik kan me zo voorstellen dat die lager is dan een Vectron. | |
Duvel | maandag 12 juli 2021 @ 14:10 |
Alles heeft een lagere aslast dan de Vectron. | |
ReisT | maandag 12 juli 2021 @ 14:16 |
Aslast van de Thalys is niet meer dan 17 t, omdat zwaardere treinen geen 300 mogen op de Belgische HSL. | |
Peter | maandag 12 juli 2021 @ 16:53 |
Bind een pomplorry vast aan de loc en je het meer assen en dus een lagere aslast? ![]() | |
derLudolf | maandag 12 juli 2021 @ 17:54 |
Bestaan er geen Co'Co Vectrons? ![]() | |
derLudolf | maandag 12 juli 2021 @ 17:57 |
Is Duits spoor dan zoveel degelijker, of mogen Vectrons daar ook geen 160? Ik kwam zaterdag over een stuk spoor dat schreef lag, volgens mij vlak voor station Unna (vanuit richting Münster (Westf)) | |
DeaDLocK2K | maandag 12 juli 2021 @ 18:45 |
Nou jah, hier heeft het onder andere te maken met de bodemkwaliteit. Vanwege een rapport van dit of vorig jaar krijg ik de indruk dat er op bijna het hele spoornet in NL een tijdelijke snelheidsrestrictie ligt. Klaasje heeft er ook al eens iets over gepost geloof ik. | |
Peterselieman | maandag 12 juli 2021 @ 20:26 |
Je hebt in ieder geval een aantal langdurige snelheidsbeperkingen zoals tussen Culemborg en Geldermalsen en tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen. Daarnaast heb je nu die beperkingen bij onbewaakte overwegen. Dus het tikt wel aan. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 juli 2021 @ 22:13 |
Klopt, maar dat is niet helemaal waar ik het over heb. Even kijken of ik het gesprek erover kan terugvinden. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 juli 2021 @ 23:42 |
Wel semi-relevant voor deze topicreeks toch wel: https://eenvandaag.avrotr(...)t-bom-onder-plannen/ | |
Duvel | maandag 12 juli 2021 @ 23:43 |
Prachtig toch? | |
DeaDLocK2K | maandag 12 juli 2021 @ 23:56 |
Ja ik word heel gelukkig van het rapport maar als dit één van de Paarse Kabinetten, Bakellende of Rutte was geweest dan gebeurt er niets mee en verzint men wel redenen om het onder de bank te schoffelen, net als dat al jaren gedaan wordt met berekeningen waar daadwerkelijk alle externaliteiten bij betrokken zijn, zoals de collectieve schade aan de volksgezondheid. En het probleem is nou juist dat we een van die kabinetten hebben. Nederland heeft het al 30 jaar over "linkse hobbies" terwijl er al 30 jaar een neoliberale, behoorlijk rechtse koers gevaren wordt. En de bezuinigingen van de Kabinetten Lubbers ervoor waren ook niet bepaald "linkse hobbies". Dat waren er ook 3 in 11 of 12 jaar? Fucking hell zeg. Het zou mij niet verbazen als die gezondheidsschade zou gaan om enkele miljarden per jaar, en zoveel kan 't nooit gaan opleveren dus dan valt de vraag ook wel weg. Net als dat item over energiebelastingen vandaag. Kan ik me echt kwaad om maken. De handen gaan me steeds meer jeuken om zelf in het politieke harnas te springen maar ik ben bang dat het grotendeels tegen windmolens vechten is en tegen het systeem. Sorry voor de /rant maar het zat me na het lezen van een tweet van Elon Musk over een belangrijk en bewezen theorie uit de verkeerskunde, https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand dat het "slechts een theorie" gewoon gigantisch hoog. Stelletje droeftoeters aan de leiding. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 juli 2021 @ 09:42 |
"Het is niet gelukt om uw facturen op te halen." Nee maar afschrijven lukte wel he ![]() Falende nikskunners ![]() ![]() | |
Sjoerd102 | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:17 |
Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend. Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten ![]() Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af. Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen. Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal. Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes. Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer. Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen? | |
spectrumanalyser | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:26 |
Station Koog Zaandijk - Station Koog aan de Zaan. De afstand tussen de perrons van deze stations is 838 meter. | |
Sjoerd102 | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:26 |
Tevens nog een vraag: Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt. Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan. Wat is hier de reden van? Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk. | |
Frozen-assassin | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:27 |
Omdat je anders dan trein van 18.15 kan pakken. Dat is niet de bedoeling want de dal begint pas om 18.30 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:29 |
En het weren van secondenterroristen is belangrijker dan ze een poot uit te kunnen draaien via de winkeltjes op de stations. | |
spectrumanalyser | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:29 |
Ik denk dat dit gedaan is om tijd te geven om naar het perron te lopen. Stations zijn soms groot, zoals Amsterdam Centraal. Maar ook als je Sloterdijk door moet ben je meerdere minuten aan het lopen. | |
Sjoerd102 | dinsdag 13 juli 2021 @ 10:30 |
nogmaals: ik snap dat je 18:30u de trein moet pakken (en niet om 18:28u of 18:29u). We stappen echter niet in de trein, maar willen nog in winkel wat kopen. in 5minuten redden we het meestal niet om en iets te kopen, eventueel op te eten en in trein te stappen. We zouden natuurlijk een trein later kunnen nemen, maar ivm met een ongunstige overstap zouden wij dan een uur later thuis zijn geweest. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 juli 2021 @ 11:03 |
Dan vraag je aan een personeelslid of ze je erdoor willen laten of je gaat aan de achterkant naast de ingang van één van die tunnels iets halen of bij de Ah2Go aan de Oosttunnel. | |
Salatrel | dinsdag 13 juli 2021 @ 11:50 |
En dat doen ze als het goed is niet. Via de tunnel zonder poortjes naar de achterkant en daar bij de ah2go je eten en drinken halen is ook een optie. Julia’s heeft daar nog een locatie buiten de poortjes. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 juli 2021 @ 12:40 |
Dan check je in met je normale OV-chipkaart in plaats van zo'n papieren kaart, haal je je meuk en dan check je weer uit tot het 18:25 is. Tja. | |
Duvel | dinsdag 13 juli 2021 @ 16:06 |
Vaartsche Rijn ligt er vooral voor overstappers op de tram. Die hoeven dan niet de hal van Utrecht Centraal te doorkruisen. | |
Ireyon | dinsdag 13 juli 2021 @ 16:30 |
Santpoort-Noord - Driehuis: 740 meter | |
Piles | dinsdag 13 juli 2021 @ 19:48 |
En overstappers sprinters Arnhem <> Den Bosch was ooit bedacht toch? Weet niet of daar iets van terecht komt. En dan straks ook nog (IC-)station Lunetten... | |
Socios | dinsdag 13 juli 2021 @ 19:56 |
Niettegenstaande buiten Nederland: tussen de perrons van de Duitse Intercitystations Norddeich en Norddeich Mole ligt letterlijk alleen een spoorwegovergang en een wissel. ![]() | |
b2py | woensdag 14 juli 2021 @ 11:46 |
Ze liggen dan wel niet aan dezelfde spoorlijn maar de kortste afstand tussen een ingang en uitgang van Gare du Nord en Gare de l’Est is circa 100-150m. | |
spectrumanalyser | woensdag 14 juli 2021 @ 12:14 |
Je kunt stellen dat lopen van Utrecht Centraal naar Utrecht Maliebaan sneller is dan met de trein. | |
spectrumanalyser | woensdag 14 juli 2021 @ 15:05 |
Komend weekend werkzaamheden tussen Alkmaar, Zaandam en Beverwijk. Er rijden stop- en snelbussen.In ieder geval zal er worden gewerkt aan station Castricum. werkzaamheden aan het perron. tussen Zaandijk en Koog aan de Zaan zal worden gewerkt aan de bovenleiding. [ Bericht 9% gewijzigd door spectrumanalyser op 14-07-2021 16:10:31 ] | |
Oriente | woensdag 14 juli 2021 @ 16:19 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 juli 2021 @ 16:24 |
Zolang ze pakketreisaanbieders zijn, is het geen trein van interesse maar dan is het net zoiets als de Sziget-trein. Wel leuk om te spotten maar daar reis je nooit mee. Tenminste, ik doe niet aan pakketreizen. Ik hou van lego. | |
Oriente | woensdag 14 juli 2021 @ 16:25 |
Ik ben ook niet van de pakketreizen, maar wie weet. | |
James1988 | donderdag 15 juli 2021 @ 00:26 |
Eerst zien, dan geloven. Herinnert u zich die Thalys-concurrent nog van een bedrijf dat handtassen verkocht? Zou er ook gegarandeerd komen, nooit meer wat van gehoord ![]() Dat GreenCityTrip.nl het heeft over treinen van 442 meter lang, terwijl de perrons hier in Breda niet langer dan 350 meter zijn, overtuigt me niet echt. Of ze moeten 2 treinen laten rijden, maar zo vertellen ze het niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juli 2021 @ 00:47 |
Tja. Mee eens. Maar ik denk dat het ook niet uitgesloten is dat het ze wel lukt. In dit geval is de constructie gewoon vrij duidelijk; ze regelen bij genoeg animo dus treinen, waarvoor ze waarschijnlijk een raamcontract hebben met diverse operators (de EETCs, maar soms ook gewoon NMBS, DB of SBB) waar je treinen kan charteren. En materieel wat de grens over kan is niet bepaald meer een probleem. | |
Socios | donderdag 15 juli 2021 @ 08:04 |
Net als: hoe is het met de concretisering van de nachttrein Oostende - Brussel - Amsterdam - Praag van "European Sleeper"...? | |
Ireyon | donderdag 15 juli 2021 @ 08:51 |
Die staat inmiddels wel vrij concreet in de planning. Maar die waren er dan ook (net) op tijd bij om meegenomen te worden in de capaciteitsaanvraag voor 2022. Maar een nieuwe partij die *nu* zegt komende oktober te gaan rijden? Succes, het spoor zit toch echt vol en al helemaal in Breda en omstreken. | |
b2py | donderdag 15 juli 2021 @ 09:26 |
Trein van het talud in België | |
spectrumanalyser | donderdag 15 juli 2021 @ 12:21 |
Elektrische onderdelen zijn volledig onder water komen te staan. Die zullen vervangen moeten worden. https://www.prorail.nl/nieuws/wateroverlast-limburg ![]() Er waren landen die een derde spoorstaaf gebruikte, zonder bovenleiding. Hoe zou dat dan werken als het water zo hoog komt. | |
b2py | donderdag 15 juli 2021 @ 12:21 |
‘Mogelijk vervangen moeten worden’, wel goed citeren | |
DeaDLocK2K | donderdag 15 juli 2021 @ 12:45 |
Er was vroeger een website waar de complete stroomvoorziening (.net? .nl?) van de spoorwegen in NL werd uitgelegd. Inclusief het hele 3KV net wat daar voor nodig is enzo. Was vrij boeiend en net als de website van de Feijenoordse Meesters met Notepad en heerlijke zelfvergaarde HTML2 kennis in elkaar gezet. Kan 't kreng nergens weervinden :S | |
Tochjo | donderdag 15 juli 2021 @ 14:45 |
http://users.telenet.be/kontich/tractie/N/index.htm? | |
MTL | donderdag 15 juli 2021 @ 15:27 |
Ik gok op http://energievoorziening.funnymedia.nl, maar die lijkt helaas niet meer als zodanig te bestaan. | |
dennistd | donderdag 15 juli 2021 @ 17:54 |
Als we dan toch bezig zijn : Norddeich en Norddeich Mole | |
derLudolf | donderdag 15 juli 2021 @ 17:56 |
Internetwayback machine heeft gelukkig een kopie Edit: En via Internetwaybackmachine vond ik een link naar een Facebook-pagina waarop onderstaande link weer stond http://www.energievoorziening.info/start.html | |
James1988 | donderdag 15 juli 2021 @ 20:18 |
In het zuidoosten van Engeland (en ook rond Liverpool bij Merseyrail) wordt veel gebruik gemaakt van energievoorziening via derde rail. Als de boel daar blank komt te staan kan dat leiden tot een hoop stoom. Wanneer dat gebeurt wordt de spanning van het systeem gehaald, en gaan ze aan de slag om het water weg te pompen, de infrastructuur controleren, en waar nodig repareren. Wanneer het veilig kan, natuurlijk. | |
dennistd | vrijdag 16 juli 2021 @ 01:13 |
Hagen Hbf![]() Gerolstein ![]() Bron: https://www.deutschebahn.(...)-beschaedigt-6303680 | |
dennistd | vrijdag 16 juli 2021 @ 01:50 |
Dit was ooit station Ahrweiler ![]() | |
Salatrel | vrijdag 16 juli 2021 @ 07:47 |
Maegrim en ik hebben in die omgeving wel eens in een hotel gezeten. Het hotel bestaat inmiddels niet meer maar als het niet verkocht was had het nu dus een hotel met zwembad geweest… | |
derLudolf | vrijdag 16 juli 2021 @ 08:03 |
Bij Hagen zie ik niet echt hoe hoog het water staat, maar er zijn al diverse lijnen opgeheven las ik, zoals de RE57 langs Hagen. Hopelijk gaat het herstel sneller als bij de Friesenbrücke | |
derLudolf | vrijdag 16 juli 2021 @ 08:05 |
Ahrweiler, das toch bij een van die bruinkool groeven? Dat zullen ook wel flinke meren zijn geworden dan ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 juli 2021 @ 09:27 |
Wat een bende... In 2014 zag Gerolstein er nog zo uit...![]() Het station was trouwens wel echt een desolaat geheel destijds, geen idee of ze dat de afgelopen jaren hebben aangepakt, | |
Salatrel | vrijdag 16 juli 2021 @ 09:42 |
Klopt kwam gisteren al een gifje van voorbij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juli 2021 @ 09:49 |
Nou nee dat ligt er wel een kilometer of 80 bij vandaan. | |
derLudolf | vrijdag 16 juli 2021 @ 09:54 |
Volgens mij reed ik daar vorige maand nog langs. Vanuit Köln richting Luxemburg. Volgens de navigatie reed ik offroad, de Autobahn was splinternieuw. Helaas was het mistig/rouwig, kon niet veel kijken ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 juli 2021 @ 10:09 |
![]() | |
Duvel | vrijdag 16 juli 2021 @ 10:57 |
Andere "-weiler". | |
derLudolf | vrijdag 16 juli 2021 @ 11:14 |
Zei ik Friesenbrücke vanochtend? https://www.oogtv.nl/2021(...)gens-overstromingen/ ![]() | |
Salatrel | vrijdag 16 juli 2021 @ 11:19 |
Ze hebben de autobahn idd een stukje omgelegd | |
Socios | vrijdag 16 juli 2021 @ 11:22 |
Meteen dubbelspoor en electrificatie. ![]() ![]()
| |
derLudolf | vrijdag 16 juli 2021 @ 11:49 |
Ik ben voor. EC (Deventer)-Zwolle-Grunn-Bremen-Hamburg Een echte Hanzelijn | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 juli 2021 @ 19:41 |
Aanrijding op de Hanzelijn. Daar zijn geen overwegen. Iemand meer info? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 juli 2021 @ 22:35 |
Hier ben ik weleens wezen spotten: https://www.stgeorgeutah.(...)ment-in-iron-county/ | |
dennistd | zondag 18 juli 2021 @ 13:14 |
Binnenkort met de OV-chipkaart naar Gronau? | |
Erno-BE | zondag 18 juli 2021 @ 13:18 |
Komen er dan ook OV-chipkaartpalen in Bad Bentheim dan? | |
Peterselieman | zondag 18 juli 2021 @ 13:20 |
is wel handig als je met een QDL-ticket wilt reizen | |
DeaDLocK2K | zondag 18 juli 2021 @ 13:31 |
Dat is geen Blauwnet en aangezien het een Blauwnet-paaltje is ga ik er vanuit dat het een initiatief/samenwerking met hen is. Zou wel leuk zijn natuurlijk! Ik snap überhaupt niet waarom er geen haast gemaakt wordt met de invoering van algemene NFC via mobieltjes. Veel veiliger en als je het direct op Apple/Google Pay laat afkoppelen heeft opeens iedereen met een smartphone een OVC. Dan heb je ook gelijk een sterk argument om "iets" met het buitenland te gaan afspreken. | |
dennistd | zondag 18 juli 2021 @ 13:47 |
Nou ja, Blauwnet = Provincie Overijssel/Drenthe. De enige reden dat er Blauwnet-paaltjes op De Eschmarke en Glanerbrug staan is omdat de lijn als (mede)opdrachtgever de Provincie Overijssel heeft. En laat die nou ook bijdragen aan de RB61 op het deel Bentheim-Hengelo. Op het deel tot Oldenzaal kun je immers ook gewoon met je OV-chipkaart in de Eurobahn reizen. Helaas zijn ze er alleen nog niet mee bezig... | |
Adrie072 | zondag 18 juli 2021 @ 14:05 |
Mooi plaatje in de tweet. | |
DeaDLocK2K | zondag 18 juli 2021 @ 18:03 |
Ja, dus m'n goed geïnformeerde gok klopt gewoon. Kan je wel ja maren, verandert niets aan de zaak ![]() | |
dennistd | zondag 18 juli 2021 @ 18:55 |
Enschede-Gronau is niets meer of minder Blauwnet dan Hengelo-Bentheim. In beide treinen kun je S&V van Keolis aantreffen en in beide treinen reis je binnen NL met de Blauwnet-paaltjes. | |
dennistd | zondag 18 juli 2021 @ 18:56 |
Hier nog meer verwoesting in Duitsland trouwens.... Zie ook https://www.deutschebahn.(...)isiert-sich--6308204 | |
derLudolf | zondag 18 juli 2021 @ 19:18 |
Dat duurt wel even voordat dat allemaal hersteld is zeg ![]() Zijn er veel echt grote lijnen betroffen? | |
dennistd | zondag 18 juli 2021 @ 21:55 |
- Strecke Köln - Düsseldorf - Essen - Dortmund ist mit Einschränkungen befahrbar - Abschnitt Köln - Wuppertal - Hagen - Dortmund ist derzeit nicht befahrbar - zwischen Bad Schandau und Dečin (Tschechien) kommt es im internationalen Fernverkehr der Deutschen Bahn derzeit zu Beeinträchtigungen. Die Strecke wurde gesperrt. En nog een hele lading Regionalverkehr: En dat is alleen nog maar DB, treinen van andere vervoerders staan er niet bij. Oh ja, en Geilenkirchen-Aachen ligt nog plat na de regen van een paar weken terug. | |
Adrie072 | maandag 19 juli 2021 @ 20:42 |
spectrumanalyser | dinsdag 20 juli 2021 @ 14:35 |
vannacht was een slijptrein bezig tussen Alkmaar en Castricum. Sommige zeggen dat de vonken schade kunnen geven op auto's langs het spoor. Dit lijkt mij een sterk verhaal. Bij een versleten pantograaf komen er vonken op een hogere plek en daar lees ik nooit iets over. | |
dennistd | woensdag 21 juli 2021 @ 21:27 |
Tja, je moet toch wat om je bier in de trein koel te houden ![]() https://bahnblogstelle.ne(...)en-kuehlschrankdieb/ | |
Erno-BE | vrijdag 23 juli 2021 @ 21:35 |
De dienstregeling 2022 staat in Hafas en godzijdank blijven de reistijden en reismogelijkheden op Doetinchem-Nijmegen/Utrecht/Den Haag/Rotterdam gelijk, enkel de IC3100 (Nijmegen-Utrecht-Schiphol) is wat versneld en stopt niet meer tussen Ede en Utrecht. | |
dennistd | vrijdag 23 juli 2021 @ 22:10 |
De eerste fout is er ook alweer in ontdekt: de stopper Enschede -> Zwolle zou 1x per uur niet meer in Heino stoppen. Klopt alleen niets van volgens een zeer betrouwbare bron ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 juli 2021 @ 01:15 |
De Duitse autoriteiten hebben het rapport gepubliceerd over het onderzoek naar de aanrijding tussen een trein en een op het spoor gevallen brugdeel, waarbij op 2 april 2020 de machinist om het leven kwam: https://www.eisenbahn-unf(...)=publicationFile&v=2 | |
derLudolf | zaterdag 24 juli 2021 @ 14:41 |
Die andere IC (richting Den Helder) stopt nog wel? | |
Erno-BE | zaterdag 24 juli 2021 @ 15:00 |
De IC3000 Den Helder-Nijmegen stopt in Driebergen-Zeist | |
derLudolf | zaterdag 24 juli 2021 @ 15:08 |
Dan die andere dus in Veenendaal-de Klomp. Stoppen daar überhaupt andere treinen of wordt het station opgedoekt? | |
Peterselieman | zaterdag 24 juli 2021 @ 15:12 |
Er blijft daar ieder half uur een IC stoppen | |
Helly | zondag 25 juli 2021 @ 09:19 |
Hoi treinkenners,paar vraagjes voor jullie. Is de wifi in Thalys en Franse TGV's stabiel genoeg om beetje te kunnen werken tegenwoordig? En als ik ticket naar Turijn wil boeken wat is dan de goedkoopste boekingssite? Of nog tips & tricks om op te splitsen in losse boekingen mss, of boeken vanaf start-station of pas vanaf Rotterdam? Meen hier vroeger wel eens gelezen te hebben dat dat allemaal uit kan maken. | |
b2py | zondag 25 juli 2021 @ 20:52 |
![]() | |
derLudolf | zondag 25 juli 2021 @ 21:56 |
Nog boos worden op die machinist ook. Hoe durft ie, over het spoor te rijden. Helaas traumatiseert een Darwin award mogelijk een machinist en mensen die achter de slagboom staan te wachten. | |
Peterselieman | zondag 25 juli 2021 @ 22:19 |
Het is een beetje trial and error om de goedkoopste tarieven er uit te krijgen. Bijvoorbeeld Bahn.de kan jou al wat op weg helpen. Kijk hier ook eens op: https://metdetreinnaarhetbuitenland.nl/ | |
Janneke141 | zondag 25 juli 2021 @ 22:50 |
Er komt een IC Arnhem-Rotterdam zo te zien. Die stopt in de Klomp. | |
Duvel | zondag 25 juli 2021 @ 23:10 |
Pre-corona met de Eurostar naar Londen geweest, daar wordt op de schermen aangegeven waar je geen goeie verbinding hebt, en die stukken zijn er wel ja. Maar als er dan een netwerkverbinding was, kon ik via VPN prima werken. | |
BLS | maandag 26 juli 2021 @ 19:25 |
Zeker weer bedacht door iemand vanachter z'n bureau. Ze kunnen ook helemaal niks daar ![]() | |
Ireyon | maandag 26 juli 2021 @ 19:59 |
Zo spannend is het niet hoor, een kwestie van per ongeluk één lettertje toevoegen waar het niet hoort ![]() | |
BLS | maandag 26 juli 2021 @ 22:04 |
/sarcasme uit ![]() | |
Erno-BE | maandag 26 juli 2021 @ 22:08 |
Ik hoop wel dat op de borden van Utrecht, Ede en Arnhem “Leiden Centraal” als eindbestemming staat aangegeven en op de borden van Rotterdam, Delft en Den Haag HS “Amsterdam Bijlmer ArenA” als eindbestemming staat aangegeven. | |
Peterselieman | maandag 26 juli 2021 @ 22:11 |
kun je beter Schiphol op de borden zetten, op Bijlmer ArenA Leiden of Den Haag en vanaf Amsterdam Zuid Rotterdam weergeven. Ik geloof dat dit soort dingen ook weer gaan gebeuren. | |
Janneke141 | maandag 26 juli 2021 @ 22:14 |
Hoezo dat nu weer? Oh wacht, wordt het Arnhem-Utrecht-Schiphol-Rotterdam? Zo goed had ik nog niet gekeken. | |
Erno-BE | maandag 26 juli 2021 @ 22:17 |
Vanuit Ede en Arnhem is de IC3200 (Arnhem-Rotterdam) wel de snelste verbinding naar Leiden, vanuit Utrecht maakt de route via Schiphol of de route via Alphen niet veel uit. Vanuit Rotterdam is Amsterdam Zuid de meest logische eindbestemming en vanuit Bijlmer ArenA is Delft de meest logische eindbestemming om weer te geven. Ik had alleen geen rekening gehouden dat Bijlmer ArenA-Rotterdam het snelst via Gouda gaat. | |
Erno-BE | maandag 26 juli 2021 @ 22:18 |
Arnhem/Ede-Rotterdam is sneller en frequenter met een overstap in Utrecht en de route via Gouda. | |
Janneke141 | maandag 26 juli 2021 @ 22:21 |
Ja, dat weet ik. Ik had ff snel de vertrekstaat van Arnhem bekeken en het eindpunt Rotterdam zien staan, en toen ging ik er blind vanuit dat zo'n trein dan wel de meest logische route pakt, Stomme gedachte, in dit geval. | |
Duvel | maandag 26 juli 2021 @ 23:44 |
Ja dat is die kutstopper binnendoor. Voor een beetje comfort stap je over in Utrecht. | |
Socios | dinsdag 27 juli 2021 @ 04:19 |
Zowel het snelst als het beste comfort: in 39 minuten via Schiphol Airport. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 27 juli 2021 @ 13:58 |
Het Nieuwjaarsrondje van 2021 is gepland. Hier nog mensen die het leuk vinden om mee te gaan? Meld je hier: PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2020 #4 | |
greavy | donderdag 29 juli 2021 @ 06:01 |
Hoi Ik leef nog, tijdje hier niet meer gekeken .. Als het meezit over anderhalve week even de Wadloper in Roemenië opzoeken :-) | |
dennistd | donderdag 29 juli 2021 @ 12:31 |
Flinke ravage na een aanrijding tussen een trein en een vrachtwagen tussen Stettin (PL) en Tantow (D). Wonder boven wonder alleen maar acht lichtgewonden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 juli 2021 @ 15:28 |
Geil pornodeuntje eronder zeg | |
b2py | donderdag 29 juli 2021 @ 22:51 |
Hoe lang is dit nog te verkopen, ProRail meldt om 22:24 dat vanaf 23:00 geen treinen zullen rijden tussen Utrecht en Arnhem door een ziektemelding. Lekker zo kort van te voren | |
derLudolf | donderdag 29 juli 2021 @ 23:24 |
Prutsers. | |
dennistd | vrijdag 30 juli 2021 @ 11:54 |
Is het geen tekort aan personeel dan verzinnen ze wel weer wat anders ![]() | |
Socios | vrijdag 30 juli 2021 @ 11:58 |
![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 30 juli 2021 @ 12:43 |
Waar loopt zo'n leiding dan? Goederenvervoer heeft daar niets te zoeken toch? | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 13:35 |
Schijnbaar een zeer groot tekort aan TRDL https://www.spoorpro.nl/p(...)or-personeelstekort/ Ook onder machinisten zijn er op plaatsen tekorten. Van de andere kant is het wel gunstig voor werkzoekenden. Werk genoeg in het OV en bij Prorail | |
MTL | vrijdag 30 juli 2021 @ 13:38 |
Er zijn werkzaamheden aan een viaduct over de HSL, waarbij dus die slang gesprongen is: | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 13:38 |
Word dat niet gebruikt voor funderingen en waren daar werkzaamheden? Ik durf het ook niet te zeggen. Zie boven mijn post, gelijktijdig geplaatst maar dit maakt e.e.a duidelijk. | |
Piles | vrijdag 30 juli 2021 @ 13:48 |
Tja, maar die zijn er dus amper. En de werkzoekenden die er zijn, zijn niet geschikt. Kun je een paar dingen doen: - Minder mensen nodig hebben (door slimmer werken / automatiseren) - Een hele leuke werkgever zijn (klinkt niet zo als ik dat artikel zo lees) - (veel) meer gaan betalen In plaats van piepen dat je geen mensen kan vinden... | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 13:59 |
Iemand die klaagt over het salaris, is niet goed wijs. De werkdruk zal er zeker zijn. Maar een slechte cao daar zal geen geen sprake van zijn. Ik moet toegeven dat ik natuurlijk niet de cao ken van Prorail maar die lijkt mij niet slechter als die van NSr. Een Trdl heeft het ook steeds drukker mbt aanwijzingen. Ik krijg steeds vaker alarmoproepen en aanwijzingen VR en OVW(voorzichtig rijden en overweg). Bijsturing word ook steeds meer gecentraliseerd en geautomatiseerd. En of dat beter is betwijfel ik maar deskundigen zien daar schijnbaar een groot voordeel in(kosten). | |
Piles | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:03 |
Ik zeg ook niet dat iemand klaagt, maar als je meer mensen wil trekken, kun je meer betalen. Dan kiezen mensen eerder voor jou, dan voor een vergelijkbare functie in een ander bedrijf/sector. | |
spectrumanalyser | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:11 |
Als ProRail al zo krap zit in het personeel en de vakantieperiode komt er aan dan kan dit gebeuren. Niemand kan zich ziek melden zonder dat de treinenloop in gevaar komt. Tja, je kunt moeilijk van je personeel verlangen dat ze dit jaar de vakantie maar een jaartje overslaan, want dit werk moet doorgaan. De sloop van het SGM materieel ligt wel 3 weken stil wegens vakantie. Dat is geen probleem. | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:21 |
Je kunt natuurlijk altijd vragen of personeel de vakantie wil verplaatsen. Maar een cao laat dat amper toe. Ik weet niet hoe het bij Prorail zit. Maar bij NSr kan dat nauwelijks. Zeker niet zonder toestemming van een overlegorgaan zoals het POC. Dit heeft ermee te maken dat je al in december voor het daarop volgende jaar je verlof moet inschrijven. Dat gaat via lijsten met een volgorde. Sta ik boven persoon X en vraag voor een blok in september verlof aan, en ik ben de laatste die nog in dat blok kan inschrijven en persoon X zou daar ook graag verlof willen hebben kan persoon X dat niet krijgen. Je kunt je voorstellen als ik dan mijn vakantie wil verplaatsen gaat dat problemen opleveren. Dat gaat dus niet zo gemakkelijk. Bovendien mag je maar 160 uur verlof mee overnemen. Al de overige overuren word omgezet in loon. En de meeste personen willen liever tijd voor tijd. Maar dat is bij rijdend personeel het geval. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:22 |
Het zou persoonlijk strafbaar moeten zijn voor de directie, als ze van personeel verlangen dat ze hun vakantie gaan verzetten omdat ze zelf hun bedrijfsvoering niet op orde hebben. | |
spectrumanalyser | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:27 |
Ik heb daar morele bezwaren bij, als personeel de vraag krijgt door te blijven werken. Als het personeel snoeihard door blijft buffelen dan kan de leiding mooi weer spelen en zeggen dat er niets aan de hand is. Vakantie is niet alleen ter vermaak, elk mens heeft rust nodig. | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:36 |
Morele bezwaren heb ik niet. Alles in overleg zonder gevolgen. Maar goed, ik heb ook in de engineering gewerkt en daar was het normaal dat je de vankantie uitstelde als een project nog niet afgerond was. Daar stond dan wel een boorlijk bedrag tegenover met een compleet betaalde vakantie erbij. Man man dat waren nog eens tijden. Maar bij een spoorbedrijf zal dat niet mogelijk zijn vanwege een cao. Overigens mocht je op een rustdag komen werken staat daar een hoge oproep voor. Dat is niet misselijk. Er is personeel die een 24 uur contract hebben maar profiteren van te weinig personeel en als het uitkomt komen werken. Dan nog maar te zwijgen over streepjesdagen. Als het gaat om de cao en loon hoor je mij niet klagen, maar dat is persoonlijk. Uiteraard word de werkdruk steeds hoger. ook steeds langere diensten. Ik bouw ongekend veel overuren op. Draai momenteel allemaal diensten van 8.49. Ik heb meer problemen met de uitholling van het vak machinist. Daar klaag ik dan wel over. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 30-07-2021 14:45:40 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:38 |
Dan heb je mooie persoonlijke afspraken en op die basis heb ik ook al diverse vakanties verplaatst. Maar helaas werkt het op veel werkvloeren net iets anders. | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:43 |
Dat ben ik wel met je eens. Dat is het voor- of nadeel van een cao. Daar kies je voor. Ik wist toen ik machinist werd te maken zou krijgen met een cao. Dan heb je verder niets te kiezen. Dan is het aan vakbonden om er alles uit te halen. Sinds die tijd ben ik ook lid van een vakbond geworden. | |
spectrumanalyser | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:43 |
In de ICT exact dezelfde problemen met personeel. Het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden is echter geen project. En een mens is geen robot. Vakantie is er om tot rust te komen. Het laatste wat je wilt als werkgever is dat je mensen met een burn-out thuis hebt zitten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:50 |
Bingo! Sodeju zeg wat een gedoe is dat bij functies met een "eigen omgeving". | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 14:53 |
Je moet een werkgever hebben die het personeel ook serieus neemt. Dat je open en eerlijk het gesprek kan voeren en aangeeft als het nu even niet gaat zonder een bepaalde drang van een manager. Daar voorkom je ook een burn-out mee. Helaas heeft dat te maken met een teammanager. Als die alleen naar de cijfers kijkt dan weet je het wel. | |
derLudolf | vrijdag 30 juli 2021 @ 15:20 |
Uit eigen ervaring ook met lassers, werktuigbouwkundigen. Eigenlijk de algehele machinebouw wel. In de horeca ook, in de bouw ook, niet uit eigen ervaring, wel uit "eerste hand" | |
Cherni | vrijdag 30 juli 2021 @ 15:33 |
Met werktuigbouw zit je altijd wel goed als het om werk gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat je met een opleiding wtb werkloos thuis zit. Tenzij je voor de verkeerde opleiding hebt gekozen. Maar een wtber moet instaat zijn om zich makkelijk te laten omscholen mocht dat het geval zijn . | |
b2py | vrijdag 30 juli 2021 @ 16:46 |
Ze maken een viaduct over de HSL heen en grout wordt gebruikt bij het maken van funderingspalen. | |
dennistd | vrijdag 30 juli 2021 @ 17:59 |
Ik ken een OV-bedrijf dat momenteel het verzoek doet aan personeel om vrijwillig (een deel van) de vakantie in te leveren, waarvoor dan per ingeleverde dag 1,5 dag teruggegeven wordt. Anders valt er gewoon vervoer uit. Overigens is van druk geen sprake. | |
derLudolf | vrijdag 30 juli 2021 @ 18:34 |
Kunnen die dagen wel opgenomen worden dan als er zo'n tekort is? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 juli 2021 @ 19:55 |
Ik gok dat het uitgesteld wordt met voorwaarden óf dat de optie bestaat om ze te laten uitbetalen. Dan vind ik 150% aan de krappe kant eigenlijk. | |
Peter | zaterdag 31 juli 2021 @ 13:29 |
En je mag niet onder het wettelijk minimum aantal vakantiedagen komen.. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 juli 2021 @ 14:09 |
Alleen is de controle daarop zo'n beetje niet bestaand. | |
dennistd | zondag 1 augustus 2021 @ 02:34 |
In Nordhorn zijn ze het station aan het opknappen. En het is een goede opknapbeurt ook: veel meer dan de buitenmuren staat er niet meer ![]() https://www.facebook.com/(...)sts/4535915433087133 | |
spectrumanalyser | zondag 1 augustus 2021 @ 11:35 |
Station Heiloo krijgt ook een opknapbeurt. Verroeste dakpanelen zitten al een tijd met spanband vast. geen overbodige luxe. | |
Erno-BE | zondag 1 augustus 2021 @ 11:38 |
Wanneer gaan de laatste SGM’s uit dienst eigenlijk? En wanneer kunnen we de ICNG in dienst verwachten? | |
MTL | zondag 1 augustus 2021 @ 12:41 |
Eind dit jaar en ergens volgend jaar. | |
Peterselieman | zondag 1 augustus 2021 @ 12:43 |
De stations van Leeuwarden en Groningen al eens gezien? Kale bende daar, omdat de complete perronkappen weggehaald zijn ![]() | |
derLudolf | zondag 1 augustus 2021 @ 13:37 |
Alle genoemde stations zijn nog niet zo erg als Duisburg HBf, dus valt best mee. | |
ijs_beer | maandag 2 augustus 2021 @ 06:51 |
Dan noem je ook wat. ![]() | |
derLudolf | maandag 2 augustus 2021 @ 08:07 |
Ik vind het wel wat hebben ![]() | |
Erno-BE | maandag 2 augustus 2021 @ 08:25 |
Ja, ik ook. Ook nooit onveilig gevoeld op Duisburg HBF, terwijl ik daar al veelvuldig moest overstappen tussen Fernverkehr en de trein van/naar Emmerich. Genoeg interessant materieel wat er langs komt als je een uur moet wachten. Alleen jammer dat de Stadtbahn vrij ver van het station af ligt. | |
boriq | maandag 2 augustus 2021 @ 08:45 |
Iemand die weet wat de dienstregeling is van de SEV-bus Hengelo - Bad Bentheim? Ik heb morgen (in theorie) de stoptrein van Hengelo naar Bad Bentheim (laatste dagen lijkt het een drama te zijn met niet-toegelaten Flirts op die lijn) en dan de IC verder Duitsland in, maar weet niet of die SEV-bus aansluiting geeft op de IC Duitsland in. Het is ook de laatste IC naar Berlijn, dus ik heb weinig zin om die te missen. | |
derLudolf | maandag 2 augustus 2021 @ 09:03 |
Kun je geen bus eerder nemen? Als ik voor morgen die reis in de NS reisplanner*gooi zie ik niets vanaf/via Bentheim en via bahn.de zie ik ook niets over SEV ![]() ![]() | |
Erno-BE | maandag 2 augustus 2021 @ 09:14 |
Volgens mij zijn er wat Flirt3-stellen defect waardoor er WFB-Flirts ingezet moeten worden. Die kunnen uiteraard niet verder komen dan Bad Bentheim. Normaal is het zo dat de treinvervangende bus er een klein uurtje over doet om van Bad Bentheim, met stop in Oldenzaal naar Hengelo te komen. De treinvervangende bus vertrekt meestal rond het hele uur uit Hengelo. | |
dennistd | maandag 2 augustus 2021 @ 12:23 |
Meestal wordt er vertrokken uit Hengelo op of iets na de normale vertrektijd. Je haalt dus niet de overstap op de Eurobahn in Bentheim, maar de IC moet je normaliter wel kunnen halen lijkt me (bijna een uur immers om van Hengelo in Bentheim te komen). | |
boriq | maandag 2 augustus 2021 @ 15:41 |
Bedankt voor de reacties! Ik zag in oude documenten inderdaad vertrektijd rond het hele uur, maar bij recente werkzaamheden lag de vertrektijd rond het tijdstip van de trein. Ik hoop maar gewoon dat de slag die ik moet hebben niet uitvalt ![]() | |
Peter | maandag 2 augustus 2021 @ 16:53 |
Ik kan de naam Duisburg niet horen zonder de doden en gewonden te herinneren.. ' 21 doden en ruim 650 gewonden' Door verdrukking bij een tunnel onder het spoor bij het station tijdens de laatste Loveparade.. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2021 @ 10:37 |
https://nos.nl/artikel/23(...)reinongeluk-tsjechieOnderzoek naar de oorzaak is niet meer nodig, ze weten het al. ![]() Los van dat het onmogelijk is trouwens door tachtig beveiligingssystemen, maar okee. | |
Maegrim | woensdag 4 augustus 2021 @ 10:44 |
op nu.nl hebben ze het rode sein maar even voor een rood stoplicht vervangen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2021 @ 10:50 |
Je hoeft echt niks meer te kunnen om journalist te worden tegenwoordig he ![]() | |
Erno-BE | woensdag 4 augustus 2021 @ 11:15 |
Sinds wanneer is de Alex München-Praag een hogesnelheidstrein eigenlijk? En hoe zit het met de InterJet op Praag-Pilsen/Usti nad Labem-Cheb? Gaat de InterJet (Siemens Viaggio Comfort) vanaf half december rijden op Praag-Pilsen/Usti nad Labem-Cheb of blijven er op Praag-Pilsen/Usti nad Labem-Cheb klassieke getrokken CD-treinen rijden? | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 augustus 2021 @ 11:56 |
Je moet je kunnen inschrijven aan de opleiding journalistiek op Windesheim. Slagen hoeft niet, dat regelen ze gewoon ff. Dus inderdaad. | |
derLudolf | woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59 |
Vanuit Nederlands perspectief is 160km/u al "hogesnelheidstrein" natuurlijk ![]() | |
James1988 | woensdag 4 augustus 2021 @ 14:27 |
Een paar dagen geleden heb ik een ritje gemaakt met de IC Berlijn van Hengelo naar Amsterdam. Deze kwam met +20 de grens over en bereikte Amsterdam uiteindelijk met +30. Daarvoor heb ik een GtbV-claim ingediend, die heeft NS echter afgewezen met als motivatie: "De vertraging is veroorzaakt door een andere vervoerder, misschien kun je je claim bij Deutsche Bahn indienen." Volgens de GtbV-voorwaarden is er inderdaad geen reden voor uitkering van GtbV als de vertraging door een andere vervoerder is veroorzaakt. Dat lees ik echter als "Mijn Arriva-trein kwam met +10 binnen in Groningen, waardoor ik de IC naar Zwolle niet meer kon halen" en zo'n situatie is hier niet. Hoe zien jullie dat? | |
derLudolf | woensdag 4 augustus 2021 @ 14:30 |
De Pimpel geldt gewoon als binnenlandse IC toch? Dus bij NS claimen. Ik zou er overigens geen moeite insteken. | |
ReisT | woensdag 4 augustus 2021 @ 14:53 |
Ja, zo lees ik het ook. Die bepaling is alleen van toepassing als je en reis maakt met meerdere vervoerders. Hengelo-Amsterdam is alleen maar NS, je hebt als binnenlandse reiziger niets met DB te maken. | |
b2py | woensdag 4 augustus 2021 @ 15:23 |
Denk dat NS de coulance die ze hadden met GtbV een beetje heeft ingedikt door coroon. | |
b2py | woensdag 4 augustus 2021 @ 15:24 |
In other news, ik ben momenteel in Zagreb. Toch bijzonder hoe weinig treintjes er rijden naar dorpen/steden in het land en hoe zo’n grote stad kan draaien op wat trams. Heel bijzonder. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2021 @ 17:42 |
Precies. Gewoon oorlog maken. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:33 |
Op 9 juli ben ik naar Hengelo geweest, auto heen, trein & bus terug vanwege werkzaamheden rond Zwolle. In Zwolle worden we uit de bus gegooid met nergens een uitcheckpaal in zicht. Blauwnet doet behoorlijk anaal over niet ingecheckt in treinvervangende bussen, want met NS check ik nooit in voor busvervoer want geen controle en geen medewerker die het erg vindt. In Zwolle ben ik dus door de poortjes gegaan want geen losse uitcheckpaal tegengekomen van Keolis onderweg van de bus naar de achteringang, door de tunnel en m'n fiets gepakt. Dus: 20,- berekend ipv wat het normaal met 40% korting kost: Vergeten uitcheck doen. Rekenen ze vol tarief. En dan? Formuliertje invullen, voorzien van bewijs. Binnen tien minuten komt er een mailtje: "U heeft NS Flex, dit moet via NS, claim afgewezen." NS: "Nee, u heeft gewoon vergeten uit te checken." Ze zegt nu dat ze uit coulance het resterende bedrag gaat restitueren. Zal straks de chat wel ff linken. [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 06-08-2021 15:10:26 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:37 |
Ze willen ook allemaal van zelf van me horen welk bedrag ik terug moet krijgen. Ja weetikveel. Doe je eigen werk ff lekker zelf ofzo. | |
b2py | vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:37 |
Als er geen werkzaamheden zijn waarom ga je dan met de bus. | |
Salatrel | vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:09 |
Ga de volgende keer lekker lopen ofzo als je niet wil betalen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:10 |
Op 9 juli reden er geen treinen van en naar Zwolle sukkel. Ik checkte in in Hengelo en kon in Zwolle niet uitchecken omdat er geen uitcheckpaal stond omdat de buschauffeur besloot om verkeerd te rijden en de reizigers er op een bizarre plek uit te taffen. edit: Ik zag dat er een geen in stond. Jullie zijn ook lekker makkelijk eah, lezen alleen het godverdommese schitjwoord wat er abusievelijk staat. Ik had "geen trein want werkzaamheden" willen schrijven. Uit de fucking context kan je de rest toch wel halen joh. Roeptoeters. Ik hoef m'n 20 euro niet terug, ik wil gewoon reizen met korting in plaats van vol tarief. | |
dennistd | vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:41 |
Altijd fijn die touringcarchauffeurs.... ![]() Bij de halte waar de bus wel had moeten stoppen stond gewoon een paal voor zover ik weet in elk geval. Heb je helaas niks aan alleen | |
b2py | vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:07 |
Ja sorry man, was lang verhaal. Wel kut voor je. Maja, is iets van Keolis toch? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:44 |
"Nee want u heeft NS Flex" | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:45 |
Ik vind het allemaal helemaal niet zo erg, ik snap alleen niet zo goed waarom ik daar op een vrijdagochtend van 9:15 tot 12:30 mee bezig moet zijn, aaneengesloten, ben terwijl ik voor de Xte keer in de rij stond nog met de hond gaan lopen. Het is dat het een principekwestie is, want m'n eigen tijd is me normaliter veel meer waard dan dit. | |
Adrie072 | zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:29 |
Even een mooi plaatje. | |
Peterselieman | zondag 8 augustus 2021 @ 14:51 |
Peterselieman | zondag 8 augustus 2021 @ 17:35 |
Regels zijn regels in Duitsland ... | |
dennistd | dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:18 |
De ÖBB heeft nog eens 20 extra zevendelige Nightjet-stammen besteld bij Siemens, waarmee het totaal op 33 komt. De extra worden o.a. gebruikt voor Amsterdam-Zürich: https://press.siemens.com(...)bei-siemens-mobility | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:00 |
De oude vergane trein op de Dijksgracht, niet ver van Amsterdam Centraal station, was de Trans-Europe Express (TEE). vandaag is deze trein daar vandaan gehaald. er blijkt een groep enthousiastelingen een project gestart om het ding te restaureren. https://www.gofundme.com/f/aankoop-teetrein-fase-1 Een half uur geleden is de trein weggehaald. https://www.facebook.com/TEEtreinNTM/videos/1064013574130465 | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:13 |
Sinds vanmorgen is er een seinstoring tussen Haarlem en Zandvoort aan Zee. Daardoor rijden er maximaal 2 treinen per uur van- en naar Zandvoort aan Zee. De verwachting is dat deze storing pas om 16:00 uur verholpen is. Dit voorspelt niet veel goeds voor de Dutch Grand Prix over een paar weken. | |
b2py | dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:57 |
Waarom voorspelt dat niet veel goeds voor de grandprix over een paar weken? | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:28 |
Misschien heb ik het mis en is het slechts een incident. Deze seinstoring begon vanmorgen 9:33 en de verwachte eindtijd is zojuist opgeschoven naar 17:00 uur. | |
Salatrel | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:07 |
Omdat de monteur die ter plaatse kwam in eerste instantie het probleem niet kon vinden en na een karrevracht metingen tot de conclusie kwam dat er een specifieke kabel vervangen moest worden en die kabel werd pas om 14:00 op locatie verwacht. | |
Salatrel | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:09 |
Oh en die kabel was er pas om 15:00 :’) | |
b2py | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:12 |
![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:27 |
Omdat er een half jaar geleden een storing was op traject Sloterdijk - Centraal betekent dat weinig goeds voor mijn volgende treinreis over een willekeurig aantal dagen, correct? | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:30 |
achja. ik was in de verkeerde war. over dit lijntje gaan dadelijk 10 treinen per uur. er zal een sleeplok op Haarlem komen en een aannemer zal verhoogd standby staan. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:30 |
Laat lekker iedereen met de auto gaan ![]() ![]() | |
boriq | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:33 |
Asfalt om te parkeren ook toch? ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:34 |
Lekker fietsen vanaf Bloemendaal. Want als Formule-1 fans ergens van houden, dan is het wel van fietsen. de seinstoring bij Zandvoort zal tot 20:00 uur duren. [ Bericht 22% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-08-2021 16:49:17 ] | |
derLudolf | dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:16 |
Wat gasten een dorp verderop charters een vorige week in Hongarije gewoon helikopter ![]() Voor ¤200 de neus hoefden ze niet 3 uur te wachten. Ach, zo'n weekend is sowieso al duur. | |
Salatrel | dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:24 |
Toen ik in 2009 bij de F1 in Hongarije was namen we met 4 man gewoon een taxi want taxi’s mochten over de vluchtstrook naar het circuit ![]() | |
Socios | dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:26 |
Jammer dat er geen ICR(m) meer over dat baanvak rijdt. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:22 |
Ja dat is spijtig idd ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:44 |
IC Zandvoort - Maastricht/Heerlen met ieder half uur een overstap te Sittard voor de andere tak. De goede oude tijd | |
James1988 | dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:58 |
Seinstoringen kunnen soms erg vervelend zijn, met niet altijd meteen een duidelijke oorzaak. Network Rail Wessex had een aantal weken geleden last van een erg vervelende seinstoring, meerdere secties werden ten onrechte als bezet gemeld (ook al waren ze vrij) en het vervangen van kabels hielp niet. Uiteindelijk bleek de oorzaak te liggen in een liggende koelunit in een kast langs het spoor, die kortsluiting veroorzaakte. NR Wessex heeft daar toen deze uitleg over gegeven op Twitter: | |
James1988 | dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:59 |
Deel twee in een aparte post, want FOK! crasht met alle 8 tweets in één post. | |
Adrie072 | dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:49 |
Netjes! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:05 |
Net als in de IT en medische meuk; het zijn hypercomplexe systemen met oneindig veel componenten. Ik denk dat jij, maar Flessemans ook en ik ook uit ervaring kan spreken dat je soms 50 uur aan het zoeken bent naar een speld in zwembad met spelden. https://web.mit.edu/jemorris/humor/500-miles Ooit had ik eens een probleem in onze emailsoftware, die bij geen enkele andere klant ter wereld voorkwam en door onze specifieke situatie kwamen er ruim 50 bugs naar boven in componenten die er niets mee te maken leken te hebben, maar de server ging ook plat als de client een bepaalde verzoeken stuurde die niet helemaal in orde waren. Iedere 3 minuten ging het mailsysteem plat en er was *niets* aan te doen behalve iedere dag een nieuwe nightly-build krijgen en die in productie flikkeren.... Na een week was het genoeg onder controle dat we het mailsysteem ieder kwartier ff konden herstarten, daar merkt de client niets van en duurt een seconde, verder best goeie software namelijk. We hebben nu geleerd om in onze apparatuur, software en protocollen zo goed en zo kwaad als dat kan, al zoveel mogelijk foutopsporingstechnieken en correctiemechanismen in te bouwen. Zo kunnen we tegenwoordig bij een kabelbreuk, of 't nou een optische of elektrische verbinding is, in de apparatuur zelf meten waar een draadbreuk of knik zich ongeveer bevindt. Die techniek was echter compleet onbetaalbaar óf bestond niet (niet klein genoeg bijvoorbeeld) om in alle hardware te zetten die je produceert. Daarnaast brengt ook het compleet dubbel uitvoeren van in ieder geval je kritische technische infrastructuur (fysieke spoor uitgezonderd) een extra complexiteitslaag met zich mee en niet zomaar eentje; dit maakt naar mijn niet zo bescheiden mening het grote verschil. In de IT-wereld zijn de meeste dingen voor een beetje beheerder eigenlijk wel te doen. Daarom hebben op kleinere scholen de klassieke systeembeheerders het allemaal zo lang overleefd. Zo goed waren ze niet maar het is allemaal best te behappen. Maar als je het gaat hebben over high-availability & load balancing clusters, alles in zogenaamde realtime, dan gaan in de IT-wereld dus de rekeningen ook hard oplopen en er zijn bedrijven die voor dit type databasebeheer alleen consultants hebben vanaf 300 euro per uur exclusief btw. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het naar mijn perceptie de afgelopen jaren best redelijk goed gaat met storingen. Werkzaamheden zijn onhandig en veel te veel maar ja, zonder wordt 't ook zo'n puinbak van en denk dat het eenvoudig te beargumenteren valt waarom dit eigenlijk de verantwoordelijkheid van de politiek is of zou moeten zijn. Wall of text. Oops. Sorry, not sorry. | |
Socios | dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:21 |
Meer seinhuizen plaatsen. ![]() | |
Socios | dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:21 |