abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 27 juni 2021 @ 22:41:44 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200101256


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
Naamloos.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 27 juni 2021 @ 22:45:05 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200101354
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe lang doe je erover nu? En hoe lang was de oude situatie?
Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 28 juni 2021 @ 06:47:59 #3
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200103407
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Voor mijn gevoel duurt een rit naar Apeldoorn ook vele male sneller met de sneltrein, ten opzichte van de stoptrein. De lange overstap in Zutphen en het eindeloze geboemel tussen Zutphen en Apeldoorn maakte dat een rit tussen Winterswijk en Apeldoorn voorheen veel langer duurde dan nu.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 28 juni 2021 @ 07:08:31 #4
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_200103445
Er staat hier een trein voor de post met twee draaistellen ernaast...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 07:17:34 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200103470
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er staat hier een trein voor de post met twee draaistellen ernaast...
En dat zijn de draaistellen die onder die trein hoort te zitten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200103551
Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats?
  maandag 28 juni 2021 @ 07:59:52 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_200103632
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:45 schreef b2py het volgende:
Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats?
Dat ligt aan jou.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 28 juni 2021 @ 09:12:52 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200104166
Het haalt eerder de media omdat er verder best weinig mis gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200104203
Ziet eruit alsof het ding op het wissel ontspoord is. Een Hilversumpje gedaan?
  maandag 28 juni 2021 @ 09:22:29 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200104265
Daar zat ik in trouwens :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 juni 2021 @ 11:59:51 #11
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_200106159
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:15 schreef MTL het volgende:
Ziet eruit alsof het ding op het wissel ontspoord is. Een Hilversumpje gedaan?
Ik denk het niet, het wissel waar hij op staat, heeft hij met de punt mee bereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:14:06 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200107195
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Dat is wel de moeite waard zeg!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 juni 2021 @ 13:17:22 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200107235
quote:
2s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar zat ik in trouwens :Y
Dat kostte je een avondje bieren, toch? Mooi lullig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200108958
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk het niet, het wissel waar hij op staat, heeft hij met de punt mee bereden.
Ah ok, zo goed had ik de foto's niet bekeken. Dan ben ik benieuwd wat er precies is gebeurd.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:12:32 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200109686
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 28 juni 2021 @ 16:19:07 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200109789
quote:
15s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende:
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Die machinist is ook niet heel snugger om het te gaan filmen... Je weet dat het dan uit kan lekken 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 28-06-2021 17:08:11 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 28 juni 2021 @ 16:20:07 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200109806
Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie :o

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 28 juni 2021 @ 16:24:36 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200109891
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die machinist is ook niet heel snugger om te het gaan filmen... Je weet dat het dan uit kan lekken 8)7
Ja dat is ook waar...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 juni 2021 @ 16:24:53 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200109895
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:20 schreef dennistd het volgende:
Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie :o

[ twitter ]
Hier rijdt voorlopig niks meer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200110428
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:20 schreef dennistd het volgende:
Als de rook tussen de rails naar boven komt lijkt me dat geen best teken voor de constructie :o

[ twitter ]
3 foodunits in de fik, dan houdt het wel op ja. Vuur inmiddels onder controle.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 18:08:53 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200111538
quote:
15s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende:
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Smartphones en overal internet maken wat dat betreft veel dingen kapot.

Nee, het is niet de bedoeling om elke wildvreemde 15 jarige op de bok te zetten en nee het is niet handig dit online te zetten. Maar wat had er kunnen gebeuren, daarvoor is er toch ATB :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 28 juni 2021 @ 18:59:50 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200112589
In Frankfurt wordt een tunnel gepland om het grote nadeel van Hbf (het is een kopstation) weg te nemen. Er wordt gerekend dat ie in 2040 klaar is: https://bahnblogstelle.ne(...)l-in-frankfurt-main/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 28 juni 2021 @ 19:01:55 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200112632
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:59 schreef dennistd het volgende:
In Frankfurt wordt een tunnel gepland om het grote nadeel van Hbf (het is een kopstation) weg te nemen. Er wordt gerekend dat ie in 2040 klaar is: https://bahnblogstelle.ne(...)l-in-frankfurt-main/
Omdat dat in Stuttgart ook zo'n succesverhaal was?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 28 juni 2021 @ 19:22:10 #24
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200113004
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat dat in Stuttgart ook zo'n succesverhaal was?
Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 28 juni 2021 @ 19:26:27 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200113075
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Tsja. Volgens mij is het gewoon een totaal uit de hand gelopen, megalomaan project. Het overschrijdt alle tijdsplanningen en alle budgetten, vandaar dat het me zo verrast dat ze hetzelfde in Frankfurt nog eens willen proberen. Al neem ik aan (of mag ik hopen) dat ze het bestaande station min of meer intact laten en er alleen een spoorlijn onderdoor trekken. Beetje zoals Zürich zeg maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200113370
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Winterswijk-Apeldoorn is 47 minuten, tegenover 65 minuten (waarvan 13 minuten overstaptijd) normaal. Grote winst is ook een goede overstap in Apeldoorn (7 minuten) waardoor de totale reistijd Winterswijk-Amersfoort daalt van 1:48 naar 1:18.
Indrukwekkend toch wel! Bedankt voor de info.
Bier.
pi_200113409
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:45 schreef b2py het volgende:
Ligt het aan mijn onderbuikgevoel of vinden er de afgelopen jaren steeds meer (kleine) ontsporingen plaats?
Ik meen me uit ProRail-jaarverslagen te herinneren dat er een substantiële verbetering was in recentere jaren. Ik ga het eens even opzoeken.
Bier.
pi_200113455
quote:
15s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef Duvel het volgende:
Dat verhaal over die machinist in Limburg die een gozer van 15 liet rijden... Ik heb een nare nasmaak bij degene die zo'n filmpje openbaar maakt. Nee het mag niet, natuurlijk, maar wat voor knurft ben je om het op Dumpert te zetten.
Yeah precies. Ik heb toen ik 18 was ook eens op de Maaslijn op de machinistenstoel achter de hendels van de Plan U mogen zitten en ik heb gestopt en ben vertrokken op een station tussen Venlo en Roermond. Daarna nam hij het weer over en ben ik met z'n aansluitende trein, voorin de 1600 met getrokken trein van Roermond naar Maastricht gegaan.

Wat een dag was dat <3
Bier.
  maandag 28 juni 2021 @ 20:36:33 #29
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200114717
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Indrukwekkend toch wel! Bedankt voor de info.
Winterswijk-Arnhem en Winterswijk-Apeldoorn zijn beide ongeveer 70 kilometer. Winterswijk-Arnhem is altijd 65 minuten, Winterswijk-Apeldoorn op werkdagen 65 minuten (met 12-13 minuten overstap in Zutphen) en in het weekend 47 minuten.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 28 juni 2021 @ 20:47:02 #30
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_200114924
nu op NPO2: Andere Tijden speciaal over de TEE uit de jaren 50. Mooie beelden! Vast wel terug te kijken.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 21:56:39 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200116586
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:47 schreef Goverman het volgende:
nu op NPO2: Andere Tijden speciaal over de TEE uit de jaren 50. Mooie beelden! Vast wel terug te kijken.
Ik kijk nu, bedankt voor de tip! Baas met z'n Leica diaprojector trouwens :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200116650
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:47 schreef Goverman het volgende:
nu op NPO2: Andere Tijden speciaal over de TEE uit de jaren 50. Mooie beelden! Vast wel terug te kijken.
Goeie tip, was leuk ^O^
pi_200117738
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom wordt in Stuttgart het kopstation gesloopt? Het kopstation is prima voor het regionale vervoer en de IC’s en ICE’s die in Stuttgart eindigen. Een tunnel is enkel handig voor de IC’s en ICE’s richting Ulm en München (en eventueel richting Tübingen en Singen/Zürich).
Nouja de eindigende verbindingen in Stuttgart zullen dan wel doorgetrokken worden. En je hebt niet zo heel veel keus om de verbinding Frankfurt - Stuttgart - München significant te versnellen
  dinsdag 29 juni 2021 @ 06:37:24 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200121254
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yeah precies. Ik heb toen ik 18 was ook eens op de Maaslijn op de machinistenstoel achter de hendels van de Plan U mogen zitten en ik heb gestopt en ben vertrokken op een station tussen Venlo en Roermond. Daarna nam hij het weer over en ben ik met z'n aansluitende trein, voorin de 1600 met getrokken trein van Roermond naar Maastricht gegaan.

Wat een dag was dat <3
Ja vroeger kon je in het noorden ook gewoon vragen of je even mee mocht op de bok van een Wadloper. Alleen in Sneek ff weg want daar was de stationschef vervelend. Maar ja, dat was allemaal in de vorige eeuw hè...

Wel stoer trouwens, een Plan U rijden. De kant van de motorwagen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200127049
Ook het begin van deze eeuw nog wel. De eerste paar jaren dat ik van Zwolle naar Deventer forensde heb ik denk ik een kwart van alle ritten voorin gezeten. Dat was in de tijd dat de ic op zichzelf keerde en er maar 19 minuten over deed.

En ja motorwagenkant!
Bier.
pi_200127066
Weet iemand trouwens waarom het nodig was om in Hengelo meer dan de helft van de zitplaatsen op het perron te verwijderen zonder dat er een alternatief voor is gekomen? In Deventer is een van de twee verwarmde wachthokken enkele jaren geleden ook al gesloten...
Bier.
pi_200127595
Ik heb wel eens een 6400 door Deventer bestuurd :@
dag
  Redactie Sport dinsdag 29 juni 2021 @ 16:34:52 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200127763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand trouwens waarom het nodig was om in Hengelo meer dan de helft van de zitplaatsen op het perron te verwijderen zonder dat er een alternatief voor is gekomen? In Deventer is een van de twee verwarmde wachthokken enkele jaren geleden ook al gesloten...
Heeft dat niet met de vernieuwing van het meubilair te maken?
https://www.prorail.nl/nieuws/nieuw-perronmeubilair-stations
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_200127815
Idioterie. En het is veel langer dan vier weken.
Bier.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 20:50:16 #40
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_200132571
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat dat in Stuttgart ook zo'n succesverhaal was?
Net als alle infrastructurele werken in Duitsland. Dat 2040, daar zou ik gewoon 2070 van maken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_200133544
twitter
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2021 @ 21:44:14 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200133653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 21:39 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
De boot van 21.45 uur heeft een vertraging van 5 minuten. Ik herhaal, de boot van 21.45 uur heeft een vertraging van vijf minuten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 01:36:30 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200136461
NS zet vervangend vervoer in :+

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_200138590
https://nieuws.ns.nl/eval(...)beteringen-mogelijk/
ProRail en NS hebben een evaluatie gedaan van de winterse omstandigheden eerder dit jaar. ‘Systeem niet berekend op uitzonderlijk winterweer, zijn wel verbeteringen mogelijk’
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:38:02 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200138648
haha lol al 15 jaar hebben ze de mond vol over wintermaatregelen et al. En nu is het systeem er niet op berekend :')

Want zeg zelf: we hebben drie dagen winters winterweer gehad. En dat was in Nederland eigenlijk hoog tijd. Er was niks "uitzonderlijks" aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200138836
Nog meer kamerbriefjes, onder andere over de voortgang van de ICNG (zoals al gezegd komt ie pas in 2022, reden is dus softwareproblemen) en de recente telefoniestoring bij ProRail.
  woensdag 30 juni 2021 @ 23:47:10 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_200150191
twitter


Gaat Abellio Duitsland de zomer overleven?
pi_200150327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:47 schreef James1988 het volgende:
[ twitter ]

Gaat Abellio Duitsland de zomer overleven?
In hoeverre is NS aansprakelijk voor schulden?
dag
pi_200150354
dat geld halen ze bij standplaats rotterdam vandaan
pi_200152330
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:47 schreef James1988 het volgende:
[ twitter ]

Gaat Abellio Duitsland de zomer overleven?
Gaat Arthur Kamminga ooit eens een Tweet schrijven die *niet* bol staat van de leugens en verdraaiingen?
Bier.
pi_200152336
Vraag eens aan 'm hoe het met die rechtszaak gaat van ze.
Bier.
pi_200152687
Op sommige dingen heeft 'ie zeker gewoon een punt, maar hij doet op een zodanig drammerige manier (en altijd weer het grote boze NS erbij halen, zelfs als het er helemaal niks mee te maken heeft) dat het gewoon zeiken om het zeiken wordt.
Als dat Flixtrain-bedrijf van 'm een keer een open access IC in gaat leggen in Nederland in plaats van dit gezeik, dan zal ik 'm daarin van harte steunen (heck, ik ben nog benieuwd ook hoe dat zou gaan), maar met dit onvolwassen gedrag mag hij van mij wegblijven.
pi_200152836
Net als Rikus Spithorst nogal een Karen in ieder geval. Altijd op zoek naar iemand hoger om tegen te klagen.
Bier.
pi_200153219
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:12 schreef Maegrim het volgende:
dat geld halen ze bij standplaats rotterdam vandaan
Shit weer geen kerstpakket dit jaar.
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:32:08 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_200155181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:07 schreef Peter het volgende:

[..]

In hoeverre is NS aansprakelijk voor schulden?
Niet onbeperkt, want Abellio is juridisch een separaat bedrijf met eigen verantwoordelijkheden.
pi_200157653
Voor 10 September staat de eerste Müller-tours partytrein gepland. Een week later nog eentje.
dat is een weekendje Egmond aan Zee voor duitse toeristen. De trein bestond voorheen uit acht rijtuigen en gaat van Münster naar Alkmaar.

Dinnertrain gaat in het eerste weekend van September al rijden. 3,4,5 september vanaf Haarlem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport donderdag 1 juli 2021 @ 22:39:30 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200162258
twitter


_O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_200162308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet onbeperkt, want Abellio is juridisch een separaat bedrijf met eigen verantwoordelijkheden.
NS heeft zicht garant gesteld voor abellio. Is nodig om te voldoen aan consessie eisen.
speak only if it improves the silence.
pi_200162837
Kan mij niet voorstellen dat NS Groep een ongelimiteerde aansprakelijkheid kent voor activiteiten van Abellio Duitsland..
pi_200163048
Nee, het heet hier alleen niet expliciet limited liability company...
Bier.
pi_200181241
Is het alweer tijd voor nieuwe, mooie fotoreportages? :Y) :s)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juli 2021 @ 09:29:42 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200181431
quote:
88s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:03 schreef Socios het volgende:
Is het alweer tijd voor nieuwe, mooie fotoreportages? :Y) :s)
Als je er eentje hebt: graag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200182679
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je er eentje hebt: graag
Nee, helaas. Ik dacht eens kijken in het Treinpics, -nieuws en -praattopic of er iets te vinden is. :P
pi_200188930
Zat pics op Twitter van die milieukiller die dit weekend een onnodig rondje rijdt
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:20:38 #65
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200190267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:47 schreef b2py het volgende:
Zat pics op Twitter van die milieukiller die dit weekend een onnodig rondje rijdt
Wie bedoel je?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200190512
Vast een stoomlocomotief!
Bier.
pi_200192534

Dit ding rijdt van het weekend een rondje.
pi_200193106
Oh jah. Eternit op wielen ;)

Leuk hoor.
Bier.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:41:55 #69
256146 b2py
Beton!
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 09:48:31 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200196890
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 4 juli 2021 @ 11:15:01 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200197884
Gemiste kans dat ze niet de SR10 achterop de Pimpel hangen....

Koning weer vaker op pad, morgen voor staatsbezoek naar Berlijn - https://nos.nl/l/2387873
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 4 juli 2021 @ 11:16:49 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200197904
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ding rijdt van het weekend een rondje.
Dit was mijn uitzicht vanmorgen vanuit de hotelkamer in Goes ;)

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 juli 2021 @ 11:39:02 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200198228
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dit was mijn uitzicht vanmorgen vanuit de hotelkamer in Goes ;)

[ link | afbeelding ]
Ben je ook nog even naar het restaurant op het terrein van de SGB geweest?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 12:03:57 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200198491
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:15 schreef dennistd het volgende:
Gemiste kans dat ze niet de SR10 achterop de Pimpel hangen....

Koning weer vaker op pad, morgen voor staatsbezoek naar Berlijn - https://nos.nl/l/2387873
:') ja ja en met de troonrede de bek weer vooraan over milieu :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 juli 2021 @ 12:51:40 #75
256146 b2py
Beton!
pi_200199053
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:15 schreef dennistd het volgende:
Gemiste kans dat ze niet de SR10 achterop de Pimpel hangen....

Koning weer vaker op pad, morgen voor staatsbezoek naar Berlijn - https://nos.nl/l/2387873
Drie dagen staatsbezoek waarvan 2 al kwijt aan in een trein zitten, ik snap het wel hoor
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 13:01:05 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200199155
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Drie dagen staatsbezoek waarvan 2 al kwijt aan in een trein zitten, ik snap het wel hoor
Dan maar eens afvragen hoe belangrijk dat bezoek is ;) Overigens duurt die reis "maar" 6 uur, dus als ie met de eerste Pimpel gaat, is ie voor de middag in Berlin.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 4 juli 2021 @ 13:17:29 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200199345
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ben je ook nog even naar het restaurant op het terrein van de SGB geweest?
Vanmorgen eventjes ja, op het terras wat gedronken voor we weer vertrokken. Gisteravond waren we pas om 21u bij de SGB, toen zat het restaurant al dicht. We zijn nog wel met de Plan U de lijn op geweest voor het echte safarigevoel (het gras stond nogal hoog...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_200199356
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Drie dagen staatsbezoek waarvan 2 al kwijt aan in een trein zitten, ik snap het wel hoor
Ik ook want het zijn rijke mensen en voor rijke mensen gelden er nou eenmaal andere regels.
Bier.
pi_200201085
Angriff auf die Deutsche Bahn: Russen-Milliardäre sollen Züge für Flixtrain bauen

https://www.businessinsid(...)r-flixtrain-bauen-a/

quote:
Wie Business Insider erfuhr, soll die Europa-Tochter von TMH an Flixtrain mehr als 60 Züge mit jeweils vier bis zehn Waggons liefern. Ein Geschäft, mit dem Flixtrain europaweit expandieren will.
Kwam toevallig dit artikel tegen in de Duitse media. FlixTrain wil blijkbaar in Europa verder uitbreiden door 60+ treinen van vier tot tien wagons lengte bij Transmashholding (Rusland) te kopen. Het lijkt er wel op dat er wat dubieus Russisch geld bij zit :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2021 15:12:49 ]
  zondag 4 juli 2021 @ 16:08:16 #80
256146 b2py
Beton!
pi_200202682
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan maar eens afvragen hoe belangrijk dat bezoek is ;) Overigens duurt die reis "maar" 6 uur, dus als ie met de eerste Pimpel gaat, is ie voor de middag in Berlin.
Las op Twitter nog een aandachtspuntje, rijtuigen van Wimlex mogen 160 terwijl die in DE 200 zou moeten kunnen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2021 @ 20:17:38 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200220259
De ontsporing van een Arrivatrein vorige week in Groningen is veroorzaakt doordat de spoorwijdte te groot was geworden.

https://www.prorail.nl/nieuws/ontsporing-groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 juli 2021 @ 20:45:35 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200220752
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Las op Twitter nog een aandachtspuntje, rijtuigen van Wimlex mogen 160 terwijl die in DE 200 zou moeten kunnen.
De begeleidingsrijtuigen zijn volgens mij niet toegelaten in Duitsland.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 5 juli 2021 @ 20:56:13 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200220925
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:11 schreef J.B. het volgende:
Angriff auf die Deutsche Bahn: Russen-Milliardäre sollen Züge für Flixtrain bauen

https://www.businessinsid(...)r-flixtrain-bauen-a/
[..]

Kwam toevallig dit artikel tegen in de Duitse media. FlixTrain wil blijkbaar in Europa verder uitbreiden door 60+ treinen van vier tot tien wagons lengte bij Transmashholding (Rusland) te kopen. Het lijkt er wel op dat er wat dubieus Russisch geld bij zit :P
Ja boeiend, er pensen ook landen toch ook vliegtuigen van Emirates en Qatar in Europa.

Maar ja, Rusland, da's nog fouter hè.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 5 juli 2021 @ 21:13:50 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200221238
quote:
2s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

De begeleidingsrijtuigen zijn volgens mij niet toegelaten in Duitsland.
Worden gewoon gejat, net als de fiets van Prins Bernhard toen huehue :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200222860
quote:
2s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

De begeleidingsrijtuigen zijn volgens mij niet toegelaten in Duitsland.
Daar was toch een oplossing voor? En anders vraag je aan de Duitsers of ze er gewoon een salonrijtuig en twee 1e klasse rijtuigen die 200 kan achter de pimpel zetten.
Bier.
pi_200223011
korte treintjes zijn gaaf


zou deze gered zijn van de sloop?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2021 @ 23:04:06 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200223106
zeker. Deze kopbakken van het DD-AR worden door Strukton gebruikt als mobiel verblijf. Daarnaast gaan ze mogelijk accupakketten bevatten zodat de 1700-loc ook over bovenleidingloze stukken kan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200223167
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
zeker. Deze kopbakken van het DD-AR worden door Strukton gebruikt als mobiel verblijf. Daarnaast gaan ze mogelijk accupakketten bevatten zodat de 1700-loc ook over bovenleidingloze stukken kan rijden.
Dat Strukton twee DDAR-stuurstandrijtuigen gekocht had wist ik.
Op deze foto is een DDM1 bak te zien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2021 @ 23:15:35 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200223275
kan best eenzelfde doel dienen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200265854
Ze hebben geld voor de Maaslijn gevonden. Ben benieuwd of het bij die 96 miljoen blijft...
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 9 juli 2021 @ 12:37:03 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200281131
In Oostenrijk is vanmorgen een treinstel op de Murtalbahn tegen de wortels van een vannacht omgevallen boom gereden. Hierdoor is de voorste bak ontspoord, omgevallen en in de rivier terecht gekomen. In de trein vielen 17 gewonden, van wie er 9 naar het ziekenhuis gebracht werden.

https://salzburg.orf.at/stories/3111969/

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_200284709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze hebben geld voor de Maaslijn gevonden. Ben benieuwd of het bij die 96 miljoen blijft...
Zal vast afhangen van de materiaalprijzen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2021 @ 23:11:05 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200292311
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 23:13:58 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200292368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Zal vast afhangen van de materiaalprijzen
Naar wat ik begrepen heb (oa van onze leveranciers) is de verwachting dat de staalprijs toch wel weer gaat dalen in de loop van het jaar. Ik hoop het.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200295761
En als je die leverancier 1 jaar terug had gevraagd dat het door dak zou gaan had ie ook nee gezegd
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 11:22:45 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200296714
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:43 schreef b2py het volgende:
En als je die leverancier 1 jaar terug had gevraagd dat het door dak zou gaan had ie ook nee gezegd
Het zal ook een stukje wensdenken zijn. Maar goed, als men voornemens is bepaalde hoogovens/walserijen weer op te starten doet het hopelijk iets aan de krapte.


Goed, genoeg off topic. Vanochtend naar Rheine gereden, NRW Ticket gekocht, zit nu in de RE7 richting Wuppertal. Even rondje Schwebebahn
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200299181
Vandaag toevallig voor het eerst een desiro van de RRX kunnen zien in herzogenrath. Prachtige treinen. Mooi interieur.
speak only if it improves the silence.
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 17:00:28 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200300931
Redelijke fik in de buurt van Wuppertal Vohwinkel. Als het goed is gaat de Schwebebahn over de straat waar net brandweerwagens stonden.

Hoop ik. Of hij rijdt niet omdat de hoogwerker toch in de straat staat waar de Schwebebahn over heen gaat. Hij stond net in een zijstraat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200317693
Hey liefjes, weet een van jullie of de nachttrein net als de ICE weleens 160 rijdt tussen Utrecht en Amsterdam?
Bier.
  zondag 11 juli 2021 @ 20:49:54 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200317824
Nee.

Dat weet ik niet.

Het zou op zich geen probleem moeten zijn mits ie daar onder ETCS rijdt. En als ie daar de juiste installatie voor heeft en is toegelaten, dan zou ie dat wel moeten (want het hoogste veiligheidsniveau).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200318067
Ja want bij de ETCS-test-stellen (SLT?) had ETCS voorrang als beiden aanwezig waren op een traject. Ik las in Rail Magazine dat dat nog weleens voor problemen zorgde.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 juli 2021 @ 21:00:08 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200318215
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja want bij de ETCS-test-stellen (SLT?) had ETCS voorrang als beiden aanwezig waren op een traject. Ik las in Rail Magazine dat dat nog weleens voor problemen zorgde.
Het heeft wel eens vreemde gezichten opgeleverd omdat een stoptrein een IC inhaalde _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 juli 2021 @ 12:02:23 #103
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_200328194
Helaas is de aslast van een Vectron wat hoger dan die van een ICE 3. Volgens de netverklaring mag in Nederland materieel met een aslast boven de 20 t (dat zijn de meeste moderne e-locs waaronder de Vectron) nergens sneller rijden dan 140 km/h, met uitzondering van de HSL en Hanzelijn.
pi_200328931
Ook niet meer op Schiphol-Laan van NOI?
Bier.
  Redactie Sport maandag 12 juli 2021 @ 14:03:47 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200329675
Geen idee wat de aslast van de Thalys is, maar ik kan me zo voorstellen dat die lager is dan een Vectron.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 juli 2021 @ 14:10:18 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200329777
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef dennistd het volgende:
Geen idee wat de aslast van de Thalys is, maar ik kan me zo voorstellen dat die lager is dan een Vectron.
Alles heeft een lagere aslast dan de Vectron.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 juli 2021 @ 14:16:21 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_200329850
Aslast van de Thalys is niet meer dan 17 t, omdat zwaardere treinen geen 300 mogen op de Belgische HSL.
pi_200331791
Bind een pomplorry vast aan de loc en je het meer assen en dus een lagere aslast? :+
dag
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 17:54:22 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200332471
Bestaan er geen Co'Co Vectrons? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 17:57:56 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200332508
Is Duits spoor dan zoveel degelijker, of mogen Vectrons daar ook geen 160?

Ik kwam zaterdag over een stuk spoor dat schreef lag, volgens mij vlak voor station Unna (vanuit richting Münster (Westf))
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200333179
Nou jah, hier heeft het onder andere te maken met de bodemkwaliteit. Vanwege een rapport van dit of vorig jaar krijg ik de indruk dat er op bijna het hele spoornet in NL een tijdelijke snelheidsrestrictie ligt. Klaasje heeft er ook al eens iets over gepost geloof ik.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 juli 2021 @ 20:26:27 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200334572
Je hebt in ieder geval een aantal langdurige snelheidsbeperkingen zoals tussen Culemborg en Geldermalsen en tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen. Daarnaast heb je nu die beperkingen bij onbewaakte overwegen. Dus het tikt wel aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200336841
quote:
14s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt in ieder geval een aantal langdurige snelheidsbeperkingen zoals tussen Culemborg en Geldermalsen en tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen. Daarnaast heb je nu die beperkingen bij onbewaakte overwegen. Dus het tikt wel aan.
Klopt, maar dat is niet helemaal waar ik het over heb. Even kijken of ik het gesprek erover kan terugvinden.
Bier.
pi_200338223
Wel semi-relevant voor deze topicreeks toch wel: https://eenvandaag.avrotr(...)t-bom-onder-plannen/
Bier.
  maandag 12 juli 2021 @ 23:43:11 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200338229
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wel semi-relevant voor deze topicreeks toch wel: https://eenvandaag.avrotr(...)t-bom-onder-plannen/
Prachtig toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200338358
quote:
6s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prachtig toch?
Ja ik word heel gelukkig van het rapport maar als dit één van de Paarse Kabinetten, Bakellende of Rutte was geweest dan gebeurt er niets mee en verzint men wel redenen om het onder de bank te schoffelen, net als dat al jaren gedaan wordt met berekeningen waar daadwerkelijk alle externaliteiten bij betrokken zijn, zoals de collectieve schade aan de volksgezondheid. En het probleem is nou juist dat we een van die kabinetten hebben. Nederland heeft het al 30 jaar over "linkse hobbies" terwijl er al 30 jaar een neoliberale, behoorlijk rechtse koers gevaren wordt. En de bezuinigingen van de Kabinetten Lubbers ervoor waren ook niet bepaald "linkse hobbies". Dat waren er ook 3 in 11 of 12 jaar? Fucking hell zeg.

Het zou mij niet verbazen als die gezondheidsschade zou gaan om enkele miljarden per jaar, en zoveel kan 't nooit gaan opleveren dus dan valt de vraag ook wel weg.

Net als dat item over energiebelastingen vandaag. Kan ik me echt kwaad om maken. De handen gaan me steeds meer jeuken om zelf in het politieke harnas te springen maar ik ben bang dat het grotendeels tegen windmolens vechten is en tegen het systeem.

Sorry voor de /rant maar het zat me na het lezen van een tweet van Elon Musk over een belangrijk en bewezen theorie uit de verkeerskunde, https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand dat het "slechts een theorie" gewoon gigantisch hoog. Stelletje droeftoeters aan de leiding.
Bier.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:42:11 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200340184
"Het is niet gelukt om uw facturen op te halen."

Nee maar afschrijven lukte wel he :{w

Falende nikskunners :r klote NS :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:17:54 #118
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_200340920
Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend.
Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten :@
Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af.

Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen.
Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal.
Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes.

Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer.
Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?
Net efkes anges
pi_200341063
Station Koog Zaandijk - Station Koog aan de Zaan.
De afstand tussen de perrons van deze stations is 838 meter.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:26:32 #120
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_200341068
Tevens nog een vraag:
Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt.
Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan.
Wat is hier de reden van?
Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk.
Net efkes anges
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:27:36 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200341079
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Tevens nog een vraag:
Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt.
Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan.
Wat is hier de reden van?
Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk.
Omdat je anders dan trein van 18.15 kan pakken. Dat is niet de bedoeling want de dal begint pas om 18.30 :P
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:29:30 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_200341118
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Omdat je anders dan trein van 18.15 kan pakken. Dat is niet de bedoeling want de dal begint pas om 18.30 :P
En het weren van secondenterroristen is belangrijker dan ze een poot uit te kunnen draaien via de winkeltjes op de stations.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200341124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Tevens nog een vraag:
Aangezien we gebruik maakte van daltarief kaarten, betekend dit dat je ‘s avonds pas na 18:30u mag reizen. Duidelijk dat je dan niet eerder een trein pakt.
Tot onze verbazing bleek echter dat je pas 5minuten voor die tijd door de tourniquettes kan.
Wat is hier de reden van?
Zelf vinden mijn vriendin en ik het altijd wel prettig om voor we de trein instappen nog even een broodje/blikje drinken oid te halen in de stationshal. Op Amsterdam Centraal liggen deze voorzieningen allemaal achter de tourniquettes. Hierdoor ben je eigenlijk genoodzaakt om OF een trein later te pakken, of in de stad nog wat te kopen. Lijkt me voor de omzet van de winkels ook niet echt bevorderlijk.
Ik denk dat dit gedaan is om tijd te geven om naar het perron te lopen.
Stations zijn soms groot, zoals Amsterdam Centraal. Maar ook als je Sloterdijk door moet ben je meerdere minuten aan het lopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:30:55 #124
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_200341150
nogmaals: ik snap dat je 18:30u de trein moet pakken (en niet om 18:28u of 18:29u).
We stappen echter niet in de trein, maar willen nog in winkel wat kopen.
in 5minuten redden we het meestal niet om en iets te kopen, eventueel op te eten en in trein te stappen.

We zouden natuurlijk een trein later kunnen nemen, maar ivm met een ongunstige overstap zouden wij dan een uur later thuis zijn geweest.
Net efkes anges
pi_200341735
Dan vraag je aan een personeelslid of ze je erdoor willen laten of je gaat aan de achterkant naast de ingang van één van die tunnels iets halen of bij de Ah2Go aan de Oosttunnel.
Bier.
pi_200342532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan vraag je aan een personeelslid of ze je erdoor willen laten.
En dat doen ze als het goed is niet. Via de tunnel zonder poortjes naar de achterkant en daar bij de ah2go je eten en drinken halen is ook een optie. Julia’s heeft daar nog een locatie buiten de poortjes.
pi_200343204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 11:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

En dat doen ze als het goed is niet. Via de tunnel zonder poortjes naar de achterkant en daar bij de ah2go je eten en drinken halen is ook een optie. Julia’s heeft daar nog een locatie buiten de poortjes.
Dan check je in met je normale OV-chipkaart in plaats van zo'n papieren kaart, haal je je meuk en dan check je weer uit tot het 18:25 is.
Tja.
Bier.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 16:06:42 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_200346330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend.
Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten :@
Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af.

Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen.
Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal.
Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes.

Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer.
Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?

Vaartsche Rijn ligt er vooral voor overstappers op de tram. Die hoeven dan niet de hal van Utrecht Centraal te doorkruisen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_200346622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Station Koog Zaandijk - Station Koog aan de Zaan.
De afstand tussen de perrons van deze stations is 838 meter.
Santpoort-Noord - Driehuis: 740 meter
pi_200349614
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vaartsche Rijn ligt er vooral voor overstappers op de tram. Die hoeven dan niet de hal van Utrecht Centraal te doorkruisen.
En overstappers sprinters Arnhem <> Den Bosch was ooit bedacht toch? Weet niet of daar iets van terecht komt. En dan straks ook nog (IC-)station Lunetten...
pi_200349725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?
Niettegenstaande buiten Nederland: tussen de perrons van de Duitse Intercitystations Norddeich en Norddeich Mole ligt letterlijk alleen een spoorwegovergang en een wissel. :P
pi_200357502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nu ben ik geen ‘die-hard treinen fan, maar vind een dagje treinen nooit vervelend.
Net als ik het leuk om (op het oog) compleet nutteloze feitjes te weten :@
Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar ofzo weer eens met de trein geweest, en toen vroeg ik me het volgende af.

Tot mijn verbazing zag ik vlak voor Utrecht Centraal het Station Utrecht Vaartsche rijn liggen.
Dit station ligt amper 1kilometer hemelsbreed van Utrecht Centraal.
Deze afstand heb ik in google maps berekend tussen de perroneindes.

Tussen het perron van station Blerick en dat van Venlo zit hemelsbreed nog minder dan een kilometer.
Zijn dit de stations die het dichtst bij elkaar liggen in Nederland, of zijn er die nog dichter op elkaar liggen?

Ze liggen dan wel niet aan dezelfde spoorlijn maar de kortste afstand tussen een ingang en uitgang van Gare du Nord en Gare de l’Est is circa 100-150m.
pi_200357933
Je kunt stellen dat lopen van Utrecht Centraal naar Utrecht Maliebaan sneller is dan met de trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200360495
Komend weekend werkzaamheden tussen Alkmaar, Zaandam en Beverwijk. Er rijden stop- en snelbussen.

quote:
Zaterda 17 juli 04:00 t/m maandag 19 juli 02:00
Door werkzaamheden: tussen Beverwijk en Alkmaar rijden er bussen en tussen Zaandam en Alkmaar rijden er bussen.
In ieder geval zal er worden gewerkt aan station Castricum. werkzaamheden aan het perron.
tussen Zaandijk en Koog aan de Zaan zal worden gewerkt aan de bovenleiding.

[ Bericht 9% gewijzigd door spectrumanalyser op 14-07-2021 16:10:31 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200361840
quote:
BREDA (ANP) - Nederland krijgt weer een nieuwe nachttrein naar het buitenland. Onder de naam GreenCityTrip.nl rijdt vanaf 15 oktober tweemaal per week een slaaptrein naar diverse Europese steden.

Volgens GreenCityTrip.nl van reisorganisatie Flywise is de vraag naar een duurzaam alternatief voor vliegreizen groot. En corona heeft de interesse voor slaaptreinen verder aangewakkerd, aldus de onderneming. In Nederland kan je straks in de avond vertrekken vanuit Breda, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht of Arnhem. En de volgende ochtend kom je dan aan op bestemmingen als Praag, Wenen, Venetië, Innsbruck, Verona en Milaan. De reisorganisatie wil met pakketreizen met de trein de concurrentie aangaan met de luchtvaart.

De NS kwam in mei ook al met een nieuwe nachttrein. Die rijdt dagelijks van Amsterdam, via Utrecht en Arnhem naar München, Innsbruck en Wenen. Daarmee werd Nederland weer aangesloten op het Europese netwerk van nachttreinen, na een periode van meer dan vier jaar zonder reguliere internationale slaapverbindingen over het spoor. Mogelijk komt de NS later met meer nieuwe nachttreinen. Bij de aankomst van de eerste zogeheten Nightjet uit Oostenrijk werd gezegd dat het de ambitie is om later dit jaar ook een nachttrein tussen Nederland en Zürich in te stellen, maar of dit lukt is nog niet zeker.
*O*
pi_200361911
Zolang ze pakketreisaanbieders zijn, is het geen trein van interesse maar dan is het net zoiets als de Sziget-trein. Wel leuk om te spotten maar daar reis je nooit mee.

Tenminste, ik doe niet aan pakketreizen. Ik hou van lego.
Bier.
pi_200361917
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zolang ze pakketreisaanbieders zijn, is het geen trein van interesse maar dan is het net zoiets als de Sziget-trein. Wel leuk om te spotten maar daar reis je nooit mee.

Tenminste, ik doe niet aan pakketreizen. Ik hou van lego.
Ik ben ook niet van de pakketreizen, maar wie weet.
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:26:44 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_200370168
Eerst zien, dan geloven. Herinnert u zich die Thalys-concurrent nog van een bedrijf dat handtassen verkocht? Zou er ook gegarandeerd komen, nooit meer wat van gehoord :z

Dat GreenCityTrip.nl het heeft over treinen van 442 meter lang, terwijl de perrons hier in Breda niet langer dan 350 meter zijn, overtuigt me niet echt. Of ze moeten 2 treinen laten rijden, maar zo vertellen ze het niet.
pi_200370324
Tja. Mee eens. Maar ik denk dat het ook niet uitgesloten is dat het ze wel lukt. In dit geval is de constructie gewoon vrij duidelijk; ze regelen bij genoeg animo dus treinen, waarvoor ze waarschijnlijk een raamcontract hebben met diverse operators (de EETCs, maar soms ook gewoon NMBS, DB of SBB) waar je treinen kan charteren. En materieel wat de grens over kan is niet bepaald meer een probleem.
Bier.
pi_200371950
Net als: hoe is het met de concretisering van de nachttrein Oostende - Brussel - Amsterdam - Praag van "European Sleeper"...?
pi_200372319
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:04 schreef Socios het volgende:
Net als: hoe is het met de concretisering van de nachttrein Oostende - Brussel - Amsterdam - Praag van "European Sleeper"...?
Die staat inmiddels wel vrij concreet in de planning. Maar die waren er dan ook (net) op tijd bij om meegenomen te worden in de capaciteitsaanvraag voor 2022. Maar een nieuwe partij die *nu* zegt komende oktober te gaan rijden? Succes, het spoor zit toch echt vol en al helemaal in Breda en omstreken.
pi_200372650
twitter
Trein van het talud in België
pi_200374977
Elektrische onderdelen zijn volledig onder water komen te staan. Die zullen vervangen moeten worden.
https://www.prorail.nl/nieuws/wateroverlast-limburg



Er waren landen die een derde spoorstaaf gebruikte, zonder bovenleiding.
Hoe zou dat dan werken als het water zo hoog komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200374985
‘Mogelijk vervangen moeten worden’, wel goed citeren
pi_200375288
Er was vroeger een website waar de complete stroomvoorziening (.net? .nl?) van de spoorwegen in NL werd uitgelegd. Inclusief het hele 3KV net wat daar voor nodig is enzo. Was vrij boeiend en net als de website van de Feijenoordse Meesters met Notepad en heerlijke zelfvergaarde HTML2 kennis in elkaar gezet.

Kan 't kreng nergens weervinden :S
Bier.
pi_200378494
Ik gok op http://energievoorziening.funnymedia.nl, maar die lijkt helaas niet meer als zodanig te bestaan.
  Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 17:54:25 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200380979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze liggen dan wel niet aan dezelfde spoorlijn maar de kortste afstand tussen een ingang en uitgang van Gare du Nord en Gare de l’Est is circa 100-150m.
Als we dan toch bezig zijn : Norddeich en Norddeich Mole
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 17:56:39 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200381010
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:27 schreef MTL het volgende:
Ik gok op http://energievoorziening.funnymedia.nl, maar die lijkt helaas niet meer als zodanig te bestaan.
Internetwayback machine heeft gelukkig een kopie

Edit:
En via Internetwaybackmachine vond ik een link naar een Facebook-pagina waarop onderstaande link weer stond

http://www.energievoorziening.info/start.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:18:46 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_200383245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

Er waren landen die een derde spoorstaaf gebruikte, zonder bovenleiding.
Hoe zou dat dan werken als het water zo hoog komt.
In het zuidoosten van Engeland (en ook rond Liverpool bij Merseyrail) wordt veel gebruik gemaakt van energievoorziening via derde rail. Als de boel daar blank komt te staan kan dat leiden tot een hoop stoom.

Wanneer dat gebeurt wordt de spanning van het systeem gehaald, en gaan ze aan de slag om het water weg te pompen, de infrastructuur controleren, en waar nodig repareren. Wanneer het veilig kan, natuurlijk.
  Redactie Sport vrijdag 16 juli 2021 @ 01:13:44 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_200388495
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')