Goverman | donderdag 21 februari 2019 @ 08:46 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Goverman | donderdag 21 februari 2019 @ 08:47 |
Zo, en weer door | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2019 @ 08:53 |
nieuwe trein in de OP? | |
James1988 | donderdag 21 februari 2019 @ 11:42 |
Aan een spoor werken/schouwen terwijl het naastgelegen spoor nog in dienst is, dat mag in Nederland al even niet meer toch? | |
dennistd | donderdag 21 februari 2019 @ 11:50 |
Alleen als er een hek tussen staat geloof ik. | |
b2py | donderdag 21 februari 2019 @ 12:42 |
Jawel, als er maar voldoende afstand tussen spoor en persoon is, zie hiervoor voorschrift veilig werken 2013. Afstand tussen hart spoor en persoon moet bij 140 minimaal 2,25 meter zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2019 @ 12:44 |
En geldt dat dan voor elk lichaamsdeel waarmee je een doelpunt kunt maken? | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2019 @ 12:28 |
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen. Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'. Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen? | |
GlenSpey | vrijdag 22 februari 2019 @ 12:37 |
Gewoon het hekketje wat ophogen en voor de zekerheid nog een paar berenvallen in het gras erachter | |
Peter | vrijdag 22 februari 2019 @ 13:55 |
Is dit nu formeel nog een overweg of niet? Hij is wel afgesloten, maar is ie ook officieel opgeheven? Prorail roept wel dat overstekers nu spoorlopers zijn, maar is dat juridisch ook zo, denk ik dan | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2019 @ 13:57 |
De gemeente was ook betrokken bij het sluiten van deze overweg, dus dat zal juridisch wel geregeld zijn lijkt me? Ik las overigens dat de gemeente van plan is om een onderdoorgang te bouwen op deze plek, en bij een onbewaakte overweg een stuk verderop (waarvoor geen alternatief is) maar dat de financiering nog niet rond is. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 februari 2019 @ 16:21 |
Je moet een hek over klimmen. Ik denk dat daar wel jurisprudentie over bestaat. | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2019 @ 16:24 |
En er staan borden: Bron: sittard-geleen.nieuws.nl | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2019 @ 16:36 |
Ik denk dat het belangrijkste nog het ontbreken van Andreaskruizen is. | |
Piles | vrijdag 22 februari 2019 @ 16:59 |
Is er een verkeersbesluit genomen? | |
b2py | vrijdag 22 februari 2019 @ 17:01 |
Ontbreken? | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2019 @ 17:03 |
Zie de video, of de eerste foto op de site waar ik naar linkte | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2019 @ 17:54 |
2 kilometer omlopen natuurlijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2019 @ 17:55 |
Ja, borden houden een gemiddelde Nederlander wel tegen. Daar heb je me tuk | |
Peter | vrijdag 22 februari 2019 @ 20:15 |
En de analfabeten snappen dat natuurlijk niet.. En het blijft Geleen. | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2019 @ 22:25 |
Vanaf augustus bij ProRail:
| |
b2py | vrijdag 22 februari 2019 @ 23:46 |
Wilde al zeggen, op het plaatje zijn ze niet te missen 😅 | |
Eix | zaterdag 23 februari 2019 @ 09:31 |
Dat is dé vraag inderdaad. En ik kan er niets over vinden: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ Ik vind nog altijd dat als er geen verkeersbesluit ligt Prorail tot die tijd maar op hun spoorweg een trein moet parkeren. Maar afijn. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2019 @ 11:05 |
Aan de andere kant, soms is een beetje rebelsheid nodig om wat mensen te bewegen. En Marion Gout had ik dit echt nooit zien doen. | |
J.B. | zaterdag 23 februari 2019 @ 11:13 |
Tja, helaas is de gemeente Sittard-Geleen platzak, dus vervanging door een tunnel (laat staan twee) hoef je daar voorlopig niet te verwachten. Het zal voorlopig dus nog wel zo blijven als het nu is | |
dennistd | zaterdag 23 februari 2019 @ 11:53 |
Heeft ProRail de voetbruggen van Delft/Venlo en Zwolle/Assen/Meppel niet meer? Die hadden ze er natuurlijk ook prima neer kunnen zetten. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 februari 2019 @ 12:35 |
Is vast weer in strijd met het bestemmingsplan, of horizonvervuiling of weet ik wat voor onzin. | |
YourCaptor | zaterdag 23 februari 2019 @ 17:08 |
Ik wil komende week een dagje treinen, rondje Nederland. Met die Kruidvat kaarten zit je dat je buiten de spits moet reizen. Zijn er nog andere opties? Ik zie ook de dagretour van NS, maar dan is een rondje niet zo makkelijk te doen. | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2019 @ 17:10 |
Al die dagkaarten mogen tegenwoordig enkel buiten de spits gebruikt worden, dus daar zit je aan vast denk ik. Dat geldt overigens alleen doordeweeks, in het weekend is er geen spits | |
Adrie072 | zaterdag 23 februari 2019 @ 17:41 |
Mooi plaatje!
| |
James1988 | zaterdag 23 februari 2019 @ 17:42 |
Hallo London Bridge | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2019 @ 12:29 |
Staat die Shard nou midden in dat station of wat?? | |
James1988 | zondag 24 februari 2019 @ 12:34 |
Nee, ernaast. London Bridge heeft een paar kopsporen. | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2019 @ 12:36 |
Wel vet als je daar woont trouwens Nou ja beetje net zoals je nou woont jij | |
James1988 | zondag 24 februari 2019 @ 12:42 |
Probleem is alleen, niemand wil er wonen https://www.dailymail.co.(...)tood-FIVE-YEARS.html | |
Salatrel | zondag 24 februari 2019 @ 12:48 |
begrijpelijk. Zelfs voor een weekendje weg zoek ik een hotel noord van de rivier. | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2019 @ 12:53 |
Wauw. En dat zag niemand aankomen. Okee. | |
James1988 | zondag 24 februari 2019 @ 15:14 |
Het is weer zo'n dag | |
MTL | zondag 24 februari 2019 @ 15:33 |
Ik heb nog geen problemen gehad vandaag (afkloppen ) Maar ik mag nog anderhalve keer op en neer Breda - Rotterdam, dus alles kan nog gebeuren | |
MTL | zondag 24 februari 2019 @ 17:50 |
Nope, niks gebeurd Enige en grootste vertraging was +5, vanwege een voetbaltrein die met absolute topprio voorlangs mocht, dus daar moest ik even op wachten | |
James1988 | zondag 24 februari 2019 @ 17:53 |
Rij jij eigenlijk ook naar België, of is dat een apart clubje? | |
MTL | zondag 24 februari 2019 @ 17:55 |
Nee, dat doen de collega's van de IC Brussel-pool. Ik rij ook binnenlands niet op de IC Brussel. Zij rijden dan weer niet op de ICD. Eerder was dar gemengd, maar inmiddels is het ICD product echt gescheiden van de ICB. | |
Fred | maandag 25 februari 2019 @ 09:51 |
Koning voetbal hè | |
Fred | maandag 25 februari 2019 @ 09:52 |
NS blinkt weer uit in de informatieverstrekking op Schiedam Centrum. | |
Dr_Flash | maandag 25 februari 2019 @ 16:01 |
Nee dat vaguebooking van jou schiet lekker op wou je zeggen | |
Fred | maandag 25 februari 2019 @ 18:44 |
Ik pas me helemaal aan aan de omgeving. | |
spectrumanalyser | maandag 25 februari 2019 @ 20:24 |
men is al een jaar bezig bij HKS in Amsterdam met het slopen van dubbeldekkers onder de titel "circulair ontmantelen" ter info: het geluid is matig van deze video | |
_serial_ | maandag 25 februari 2019 @ 21:08 |
Die aankondigingen waren bijna niet te missen? Tuffy ratelde in elk geval zowat al de hele week al over de werkzaamheden. | |
J.B. | maandag 25 februari 2019 @ 21:20 |
Ik weet niet meer wie hier in december ook alweer deelde dat Lidl kaarten voor DB verkocht, maar die persoon heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik een fijn weekend in Lübeck en Hamburg heb doorgebracht, dus bedankt voor het delen. Bovendien waren zowel de rit Frankfurt - Lübeck, Lübeck - Hamburg als Hamburg - Frankfurt perfect op tijd, dus na het debacle in Hannover een dikke maand geleden is mijn vertrouwen in Deutsche Bahn weer enigszins hersteld | |
James1988 | maandag 25 februari 2019 @ 21:21 |
Waarschijnlijk is dat @dennistd En goed om te horen dat je prima reizen hebt gehad | |
Salatrel | maandag 25 februari 2019 @ 23:55 |
De halve ziggo dome bij mij in de trein | |
dennistd | maandag 25 februari 2019 @ 23:56 |
Nou en, toch niet bij je in de cabine? | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 00:01 |
nou het scheelde niet veel want aan het gebonk tegen de deur te horen was de vluchtweg niet vrij | |
dennistd | dinsdag 26 februari 2019 @ 00:03 |
Maar wel gewoon gaan rijden dus? | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 00:14 |
gewoon strak 140 naar Utrecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 00:49 |
Oh tjee wat kut voor je. Je zult eens moeten doen waar je voor betaald wordt Nee dat kan natuurlijk niet | |
Adrie072 | dinsdag 26 februari 2019 @ 13:09 |
De HSL is een boemeltje op een racecircuit IC DIRECT DRAMA Het is weer hommeles op de HSL. Mede door een mysterieuze softwarebug is de betrouwbaarheid van de IC Direct gekelderd tot onder de minimumeis. Experts, NS en ProRail stellen dat verbetering alleen mogelijk is als het kabinet kostbare keuzes maakt. David Bremmer 26-02-19, 11:30 Laatste update: 11:52 Een rode driehoek op het scherm. Weglopende lucht. Een automatische noodstop. ,,Daar sta je dan ergens langs een weiland.'' Met enige dramatiek beschrijft HSL-machinist Wieger Mulder het probleem met de IC Direct. Hij maakt de vergelijking met een pc. ,,Je moet resetten, na een paar minuten kan de power weer aan.'' In het gunstigste geval kan de reis na 15 tot 20 minuten verder. En als de IC Direct op de verkeerde plek stilvalt, bijvoorbeeld in een spanningssluis zonder bovenleiding? ,,Dan duurt het uren.’’ De fout openbaarde zich medio vorig jaar. NS had net op bevel van de Inspectie Leefomgeving & Transport een software-update laten uitvoeren. ,,Om de IC Direct bij problemen sneller weg te krijgen, rijdt deze met zowel voor als achter een locomotief’’, vertelt Geert Jan Bazuin, hoofd management NS Techniek. Bij snel optrekken kan dit tot spoorschade leiden, vandaar dat de inspectie vorig jaar een spoorkrachtbegrenzer in de software eiste. ,,Sindsdien zijn er problemen.’’ Geert Jan Bazuin, hoofd management NS Techniek Wekelijks maken circa tien treinen abrupt een noodstop ergens tussen Schiphol en de Belgische grens. ,,Het is mysterieus, er valt geen enkel patroon in te ontdekken.’’ Door de softwarebug is de al lage betrouwbaarheid op het HSL-spoor sinds oktober met 3 procent gezakt tot onder het jaarlijks wettelijk minimum van 82,1 procent. Ter vergelijking: het gewone spoor scoort ruim 10 procent beter. Een oplossing blijft vooralsnog uit, dit tot wanhoop van het HSL Verbeterteam van NS, dat zetelt bovenin het monumentale hoofdgebouw van Amsterdam CS. ,,Als dit niet snel wordt opgelost, dreigt een boete’’, vertelt NS-programmamanager Sacha Göddeke, die het Verbeterteam aanvoert. Een herstelupdate van Canadese fabrikant Bombardier begin december bood geen soelaas. ,,Vorige maand was duidelijk dat treinen blijven stilvallen.’’ Fyra-fiasco De softwareproblemen vormen het zoveelste dieptepunt in de korte historie van de HSL. Na het Fyra-fiasco van begin 2013 rijdt NS met locomotieven van Bombardier op de voor 7 miljard euro aangelegde lijn. Deze TRAXX-locomotieven zijn bedoeld voor goederenvervoer en rijden maximaal 160 kilometer per uur. ,,Probleem is dat NS verkeerde treinen op de HSL inzet’’, stelt Rolf Dollevoet, hoogleraar Railbouwkunde aan de TU Delft. Hij wijst er op dat de Thalys en Eurostar zelden stilvallen. ,,Die zijn namelijk gemaakt voor de HSL.’’ Om de betrouwbaarheid van de IC Direct op te kalefateren hebben NS en ProRail in 2017 een speciaal HSL Verbeterteam opgetuigd. Eén van de maatregelen: reserveploegen machinisten en conducteurs paraat houden. Bij een gestrande IC Direct kan NS meteen een vervangende trein het spoor op sturen. Ook is een helpdesk van ervaren machinisten opgetuigd. Met 60 miljoen euro van het vorige kabinet worden daarnaast enkele knelpunten aangepakt. Zo worden er windschermen op de brug over het Hollands Diep geplaatst en camera's op storingsgevoelige plekken neergezet. Met die maatregelen is de koek voorlopig op, zegt NS. In de krant sprak NS-topman Roger van Boxtel over de HSL als een 'uitgeperste sinaasappel'. Verbetering NS denkt pas verdere verbetering te boeken als vanaf 2021 gloednieuwe treinen op de IC Direct gaan rijden. Bij fabrikant Alstom zijn 79 IC's Nieuwe Generatie besteld. Experts stellen echter dat dit weinig soelaas biedt. ,,Ook dat zijn geen speciale HSL-treinen’’, zegt Dollevoet. Al met al blijft het lapwerk, fundamentele manco's aan het HSL worden niet aangepakt. ,,De route is eigenlijk geen echte hogesnelheidslijn. Die is een mix van stukken bestaand- en hoge snelheidsspoor’’, aldus hoogleraar Dollevoet. Na Schiphol schakelen treinen bij Hoofddorp over naar het HSL-deel en bij Rotterdam CS weer terug. Ze gaan daarbij van 1500 volt op het gewone spoor naar 25.000 volt op de HSL. Die voltageswitch is een 'recept voor ellende'. Treinen moeten door spanningssluizen: honderden meters spoor zonder bovenleiding. Rijdt een trein te langzaam, dan valt hij stil. De sluizen bevinden zich bovendien op moeilijke plekken als viaducten en fly-overs. ,,Helaas zijn er onhandige keuzes gemaakt in het ontwerp van de lijn’’, zegt Rob Goverde, hoogleraar Railverkeerskunde. De HSL en het gewone spoor kennen daarnaast verschillende beveiligingssystemen. Goverde: ,,Treinen moeten daartussen schakelen en dat gaat regelmatig fout.’’ Het oplossen van de manco's oplossen vergt harde en dure keuzes. De vorig jaar verschenen Langetermijnvisie HSL-Zuid schetst twee mogelijkheden: of de hogesnelheidslijn in zijn geheel los snijden van het hoofdspoornet of de lijn geheel integreren in het reguliere net. De eerste variant kost 10 miljard euro en betekent dat HSL tot twee jaar op slot moet. De andere variant is met 'slechts' enkele miljarden euro's goedkoper, maar ligt politiek gevoelig. Die betekent de bevestiging dat de HSL, die al 11 miljard heeft gekost, geen racetrein is, maar een opgevoerde boemel. Niets doen is geen optie: doordat het gewone spoor komend decennium op het Europees beveiligingssysteem ERTMS overstapt, dreigt de betrouwbaarheid van de HSL verder te dalen. Dit nieuwe systeem communiceert slecht met de sterk verouderde ERTMS-variant op de hogesnelheidslijn. Alleen een dure upgrade kan dat voorkomen. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur, D66), verantwoordelijk voor de HSL, zit met de kwestie in haar maag. Zelfs voor het minst ingrijpende verbeterwerk lijkt op het Binnenhof weinig draagvlak. Door voor 700 miljoen euro het beveiligingssysteem op de HSL te vervangen en spanningssluizen rond Rotterdam te verplaatsen, zou de punctualiteit aanzienlijk omhoog kunnen, blijkt uit de Langetermijnvisie. De toekomst van de HSL leidt tot verschil van inzicht tussen NS en ProRail. ,,NS rijdt met een tractor op een Formule 1-circuit’’, klinkt het intern bij de laatste. Waar de spoorwegen de HSL juist zoveel mogelijk willen inbedden in het hoofdnet, wenst ProRail een niet te vergaande integratie. Expert Dollevoet, wiens leerstoel deels door ProRail wordt betaald, denkt aan een tussenoplossing. ,,Snij de HSL los van het gewone spoor en maak Rotterdam het enige HSL-station van Nederland. Het traject Schiphol-Rotterdam kan dan in het gewone net geïntegreerd worden en blijft een snelle route.’’ Hij beklemtoont dat langdurig op 300 km per uur rijden eigenlijk alleen na Rotterdam mogelijk is. Wat verder zou helpen, is het hele Nederlandse spoor op hetzelfde voltage te laten rijden. De huidige 1500 volt stamt uit 1920, als NS meer treinen wil laten rijden is 3000 volt dringend gewenst. Met dat voltage kan ook de HSL prima uit te voeten, Belgische treinen rijden ook op 3000 volt. Dollevoet wijst op het oorspronkelijke doel van de HSL. Dat is het snel verbinden van Nederland met Europese steden. ,,In Nederland wilden wij alles. We willen meerdere steden aansluiten en het moest goedkoop.’’ Hetzelfde geldt voor de treinen. ,,NS had destijds beter duurdere TGV's of Duitse ICE's kunnen aanschaffen. Zoals zo vaak bij grote infraprojecten is goedkoop duurkoop op de lange termijn.’’ NS wijst erop dat de IC Direct ondanks de problemen de snelst groeiende railverbinding is. Het aantal reizigers steeg vorig jaar met een kwart. ProRail en NS hopen daarom dat in ieder geval de 700 miljoen euro beschikbaar komt. De spoorbeheerder beklemtoont dat dit bedrag uitgesmeerd kan worden over vijftien tot twintig jaar. Ook wil ProRail het beheer over de HSL krijgen. Nu onderhoudt Infraspeed de lijn, een consortium van BAM en Siemens. Het overleggen met meerdere partijen bemoeilijkt het verbeeteren van de route. Terug naar de mysterieuze softwareproblemen op de IC Direct. Inmiddels denkt fabrikant Bombardier de oorzaak te kennen. Nieuwe updates moeten echter fiat krijgen van IL&T, wat nog maanden kan vergen. ,,Het mag duidelijk zijn dat dit geen fijne start van het jaar is’’, verzucht Göddeke van het HSL Verbeterteam. Hoe hoog een eventuele boete kan zijn? ,,Dat wil ik expres niet weten.’’ bron https://www.ad.nl/binnenl(...)acecircuit~afe8c8e3/ | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:32 |
Ze weten de "experts" wel te strikken daar bij het AD Nou weet ik niet in hoeverre het interpretatie is van de krant, maar om nou te stellen dat de ICNG niet voldoet vóór deze überhaupt één meter op eigen kracht heeft gereden, is wel sterk. Blijkbaar voldoen alleen treinen die 300 km/u kunnen, voor dhr. Dollevoet en kijkt hij niet naar het daadwerkelijk technisch ontwerp van de trein. En ja, daar zitten dingen in speciaal voor de HSL-Zuid. Ik kan uiteraard ook niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat het qua techniek een stukje eenvoudiger zal worden voor de machinist. | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:40 |
Makkelijk genoeg dat ik het ook kan of is dat teveel gevraagd? | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:41 |
Kan je SLT, SNG en FLIRT rijden? Dan lukt dit jou ook nog wel | |
James1988 | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:41 |
Meer dingen die uit zichzelf gebeuren i.p.v. dat de machinist het allemaal moet doen? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:44 |
Het ligt aan de baan, daar worden treinen kut van want die ICd locs rijden verder overal prima toch? | |
James1988 | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:48 |
Rond de Gotthardbasistunnel was er ook wel gedoe met Traxxlocs en software, maar dat is inmiddels opgelost. De pijnpunten die ik heb begrepen zijn dat er specifieke software nodig is (ETCS 2.3.0c + specifieke patches), en dat machinisten veel handelingen moeten verrichten in korte tijd. Wissel ATB/ETCS L1/ETCS L2, wissel 1500V/25kV, en dat moet ook allemaal goed gaan. Op andere routes heb je daar veel minder last van omdat er minder transities zijn en ze veel verder uit elkaar liggen. | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:55 |
De ICNG kan de spanningssluis semi-automatisch nemen (automatisch schakelen en omwisselen). Althans, dat is de bedoeling van Alstom. Volgens mij zijn ze overigens nog steeds niet op de hoogte dat de HSL op versie 2.3.0 draait, en die functie pas in Baseline 3 er in zit (de HSL zendt al die info helemaal niet uit). Ik ben dus erg benieuwd hoe ze het voor elkaar gaan krijgen Maar zonder gekheid: zelfs zonder het automatisch nemen van de spanningssluizen zal ICNG een stukje eenvoudiger en vooral meer foolproof zijn dan de Traxx. Het systeem zit veel meer dichtgetimmerd, waardoor je ook niet per ongeluk allerlei rare knopjes kan bedienen. | |
James1988 | dinsdag 26 februari 2019 @ 15:57 |
Misschien dat ze dat op basis van GPS willen gaan doen dan? "Hey machinist, ik denk dat je zometeen een spanningssluis om je oren krijgt... wil je wisselen? [Ja] [Nee] [Ik rij niet op de HSL, gek!] " | |
trein2000 | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:04 |
Sinds wanneer vertrekt er vanuit Zutphen een sprinter naar Groningen. Dr staat hier een trein naast het station met Groningen er op. | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:04 |
Als die GPS even betrouwbaar is als in de Traxx... > "STM-ATB is op deze locatie niet toegestaan"... poef, snelremming. < Eh, waar de f*ck denk je dat we rijden? > Lyon, hoezo? < * MTL drukt weer eens op het knopje "Override GPS" | |
James1988 | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:11 |
| |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:17 |
Moet er wel de kanttekening bij plaatsen dat het mij in de jaren dat ik nu op het spul rij exact één keer is overkomen, dus zo vaak komt het nou ook weer niet voor | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:21 |
dat kan ook gewoon handmatig ingesteld worden hoor | |
trein2000 | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:22 |
Dat geloof ik meteen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen? | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:25 |
verveling tijdens het wachten? | |
James1988 | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:25 |
Wees blij dat hij niet naar Spekholzerheide gaat | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:26 |
Gok collega's uit de standplaats Groningen die in Zutphen de opleiding voor de SNG krijgen Edit: u zei Spekholzerheide? | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:27 |
In de ris van de sgm staan ook nog steeds de stations van de oude hofpleinlijn. Die kun je dus ook nog steeds instellen | |
James1988 | dinsdag 26 februari 2019 @ 16:28 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:16 |
Ik zou me eerst maar eens zorgen maken over die ontsporing | |
b2py | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:19 |
Dollevoet, dat is toch die ProRailer die ook iets doet bij de TU Delft? | |
b2py | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:20 |
Weeeeeee NS is kutttt | |
trein2000 | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:20 |
Hoe heten die sporen niet aan het perron dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:31 |
emplacement? | |
Salatrel | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:31 |
oneerlijke vergelijking!
| |
Mr_Klaasje | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:48 |
Hij is van de spoorconstructies. Dat tekent zijn antwoorden ook wel want er is geen enkele reden waarom de huidige combinaties echt slechter zouden moeten presteren. Dat dit wel gebeurt heeft te maken met een type storingen dat niets van doen heeft met de opzet van het materieel. ICR en TRAXX is inmiddels zo aan elkaar geknutseld dat het een soort slome ICE1 is. Voor de spoorconstructie is dat anders. De locs zijn te zwaar en de treinen te traag. Daardoor slijt de boel teveel. | |
b2py | dinsdag 26 februari 2019 @ 17:53 |
Ik heb het artikel verder niet gelezen | |
BLS | dinsdag 26 februari 2019 @ 18:09 |
Sporen die niet aan een perron liggen. | |
Peterselieman | dinsdag 26 februari 2019 @ 18:13 |
Ik denk dat het al een beetje helpt als de locs bij Hoofddorp al eerder kunnen om kunnen schakelen naar ETCS of dat wisselen van beveiligingssysteem op de gehele route niet meer nodig is. | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 18:13 |
Niet-perronsporen. Mwa, op zich gaat het vrijwel nooit fout bij de transitie. Het gaat tegenwoordig vaak ergens willekeurig fout door de softwarebug. Voor de rest zijn er voor zover ik weet weinig structurele problemen met de nieuwe software. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 19:05 |
Hoe werkt dit dan? | |
dennistd | dinsdag 26 februari 2019 @ 19:12 |
Enige wat ik me kan bedenken is de boog tussen Hoofddorp en de Koeientunnel, die heeft flinke verkanting berekend op 300km/h. Met 160km/h of 200km/h hang je daar aardig met de flens tegen de ene rail aan natuurlijk. | |
Claude_Viole | dinsdag 26 februari 2019 @ 19:19 |
Zelfs Winschoten staat erin Bij Arriva heb je vrije teksten. Heb zelfs een keer Sinterswijk zien staan rond Sinterklaas. | |
MTL | dinsdag 26 februari 2019 @ 19:27 |
De HSL is gebouwd voor treinen met een hogere snelheid (ontwerpsnelheid van 230 km/u) en een lagere aslast. De locs zijn behoorlijk zwaar, en rijden te langzaam, waardoor al het gewicht in de bochten tegen de binnenkant van de spoorstaaf drukt. Gevolg is dus dat die overmatig slijt en Infraspeed stelt (op zich terecht) dat het niet onder hun beheersconcessie valt en dus apart vergoed moet worden. Wel grappig, Thalys en Eurostar rijden dus eigenlijk te snel als ze 300 rijden. Dat is ook goed te merken. Als je rond de 230 km/u zit, dan merk je de bochten vrijwel helemaal niet, terwijl je ze bij 300 goed merkt. Wat dat betreft was de V250 helemaal niet gek, maar die lag ook als een blok op de rails | |
Peterselieman | dinsdag 26 februari 2019 @ 19:30 |
klopt. Je kunt daar handmatig nog teksten instellen. Draaien aan een knop en zo kun je letter voor letter iets invoeren. De normale bestemmingen gaan wel iets makkelijker natuurlijk | |
dennistd | dinsdag 26 februari 2019 @ 19:39 |
| |
Fixers | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:01 |
Blokken, platen, boutjes... | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:09 |
Ah okee dan | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:11 |
Hee ff iets anders trouwens, dacht ik net aan toen ik weer eens Rail Away aan het bingen was. De MBS heeft zo'n Wismarer railbus toch? Ik ben daar in 2011 of zo nogeens heen geweest, toen was het een project waar nog veel aan moest gebeuren. Inmiddels zal hij toch wel klaar zijn? Ik wil er weleens een ritje mee maken Trouwens, speakin of which, hoe zit het met die NS 2000 loc van de SGB eigenlijk? Daar is toen nog crowdfunding voor geweest | |
b2py | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:31 |
In 2015 in werking gesteld: https://www.museumbuurtsp(...)057&nmmd_action=data | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:39 |
Komend voorjaar maar eens heen dan | |
dennistd | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:44 |
Hij rijdt alleen op bepaalde dagen, normale rijdagen is alleen een stoomtrein. | |
Peterselieman | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:45 |
Ze zullen wel wat aan het opknappen zijn maar rijvaardig is de loc nog lang niet. Wil er in de zomer op een zondag wel eens naar toe. Even rondkijken op hun terrein in Goes, wat eten en drinken bij de goederenloods en dan om 14.00 stomen naar Hoedenskerke. Lopend naar Baarland gaan en van daar uit met de railbus terug naar Goes | |
Dr_Flash | dinsdag 26 februari 2019 @ 21:47 |
Ik verwacht dat tegen het begin van het seizoen (7 april is de eerste rijdag) er wel bekendgemaakt wordt wanneer wat gaat rijden | |
MTL | woensdag 27 februari 2019 @ 15:43 |
Bombardier is begonnen met de uitrol van Traxx software 9.4.2, waarin de problemen opgelost zouden moeten zijn Uiteraard eerst zien, dan geloven. Overigens wel weer suf: de IC Brussel wordt nog niet voorzien. België heeft nog geen toelating gegeven. Dus de oude software blijft helaas nog altijd rondrijden tot die toelating er is. Maar goed, het updaten van alle locs kost sowieso al wel weer een paar weken, dus wie weet dat na die tijd de Belgen ook het licht hebben gezien | |
Dr_Flash | woensdag 27 februari 2019 @ 18:49 |
Terecht. Wie weet veroorzaakt het meer nieuwe problemen dan het oplost. 50-50 kans. | |
dennistd | donderdag 28 februari 2019 @ 00:49 |
Wie nog mee wil met de NVBS-rit naar de Eemshaven en de haven van Delfzijl kan zich nog inschrijven tot 3 maar, inschrijving is verlengd er gaat met 2x GTW 2/6 gereden worden: https://nvbs-excursies.nl/havenrit2019/ Verder op Koningsdag nog een rit door het Ruhrgebiet met Zwitsers materieel deels over goederenlijnen. Als ik de omschrijving goed interpreteer is dit de route: https://nvbs-excursies.nl/koningsdag2019/ | |
Fred | donderdag 28 februari 2019 @ 07:57 |
Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur. Inspecties zijn er om vast te stellen wat de situatie is. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de uitvoerende partij om daar wel of niet naar te luisteren. | |
b2py | donderdag 28 februari 2019 @ 09:22 |
Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 februari 2019 @ 10:15 |
Nou.. Als je in alle artikelen leest waarom de inspectie dat aan NS heeft gevraagd dan vraag ik mij toch heel hard af waarom we wel combinaties met 2x1700 met DDAR of 2x BR189 hebben. Dat zet meer kracht op de rails dan afgeknepen TRAXX-en. Die 1700'en en BR189 rijden immers op vermogensbeperking. Dat betekent dat combinaties bij lage snelheid waar het vermogen niet maatgevend is, rustig 500-600 kN op de rails zetten. Dan hebben we het nog niet over 3xFLIRT-III gehad wat helemaal buitensporig grote krachten geeft. | |
b2py | donderdag 28 februari 2019 @ 10:25 |
Dat zegt nog niets over de vermeende storingen.. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 februari 2019 @ 10:30 |
Alleen over wat de artikelen melden wat de inspectie heeft gevraagd, dat hoeft inderdaad weinig met de storingen te maken te hebben. Het kan alleen wel extra complexiteit in de software hebben toegevoegd die het bepaald niet makkelijker maakt om goede software op te leveren. Er is indirect dus wel degelijk een mogelijk verband. | |
Fred | donderdag 28 februari 2019 @ 11:09 |
Als er schade aan het spoor ontstaat moet ProRail dat eisen, de inspectie kan alleen vaststellen dat de schade optreed. En dan nog kan NS nee zeggen en de eventuele schade aan het spoor herstellen als dat goedkoper of efficiënter (en net zo veilig) is. | |
MTL | donderdag 28 februari 2019 @ 11:41 |
Het ging in dit geval wel degelijk om veiligheid. Er werd daarom voor de oude software slechts een tijdelijke toelating onder voorwaarden afgegeven. Die toelating verliep eind vorig jaar, dus daarom moest er nieuwe software komen die wel aan de eisen voldeed. | |
Dr_Flash | donderdag 28 februari 2019 @ 12:20 |
PICK ME! | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 12:26 |
Tenzij storingen directe weerslag hebben op heel veel andere vervoerders of de infra gaan ze zoiets toch in dat geval helemaal niet eisen van NS? | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 12:27 |
Nee, dat kippenhok van jullie is al gedaan. | |
Dr_Flash | donderdag 28 februari 2019 @ 12:41 |
Nietes pipo Wij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes. | |
GlennQuagmire | donderdag 28 februari 2019 @ 12:54 |
Vind de keuze voor stations met een stationshuiskamer wel wat vreemd. Hoezo krijgt een klein station als Culemborg er een en een station als Delft wat veel meer mensen bedient niet? | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 12:54 |
Sinds wanneer is het toilet weg dan? Daar zat een volledig geautomatiseerd ding en dat werkt prima. Was ook schoon. Daarvoor moest je de sleutel nog bij de Kiosk ophalen. In Hengelo zijn ze ook recentelijk geswitcht. En over winkeltjes moet je je anus kurken met je gewauwel over schoenmakers en leesten Iets meer licht mag er wel zijn daar. | |
Dr_Flash | donderdag 28 februari 2019 @ 12:56 |
huh wat | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 12:59 |
Precies wat ik zeg. Het toilet zit in het losstaande gebouw op het perron, richting jouw balkon, na de rookpaal. Daarna begint dat tuintje op het perron toch? | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 13:00 |
Oh en je SMSt dus even een code naar een nummer en dan is een seconde later het toilet geopend. | |
Dr_Flash | donderdag 28 februari 2019 @ 13:45 |
Ja, daar ben ik al een aantal jaren niet geweest. Ik wist niet dat dat tegenwoordig schoon was. Heb het eigenlijk nooit als een fatsoenlijke optie gezien. Maar waar moet ik nou mijn anus mee kurken zei je? | |
spectrumanalyser | donderdag 28 februari 2019 @ 13:48 |
Mat64 conditierit Zaterdag 2 maart 2019 LM 82101 Maliebaan vertrek 10.25 Via Soest en Baarn Muiderpoort 11.21/11.36 Amsterdam 11.41/11.45 Zaandam 11.58/12.02 Uitgeest 12.15/12.23 Haarlem Goederen 12.43/13.19 Haarlem 13.24/14.10 Zandvoort 14.20/14.39 Haarlem 14.50/15.18 Alkmaar 15.50/16.05 Schagen 16.23/16.37 Heerhugowaard 16.46/16.47 Alkmaar 16.52/17.00 Amsterdam 17.35/17.42 Muiderpoort 17.48/18.08 Hilversum 18.32/18.35 Maliebaan 18.49 . [ Bericht 8% gewijzigd door spectrumanalyser op 28-02-2019 16:10:14 ] | |
Fred | donderdag 28 februari 2019 @ 13:55 |
Delft heeft al een Starbucks en zoveel treinen dat er nauwelijks tijd is om te wachten op je trein. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 14:00 |
Omdat de belangstelling onder exploitanten voor ruimte op stations niet bijzonder groot is. NS wilde het wel. Maar die doen het niet meer omdat ze een stortvloed van kritiek over zich heen kregen dat ze treinen moesten rijden. | |
Fred | donderdag 28 februari 2019 @ 14:40 |
Waar moet er iets in de bovenleiding zitten bij Breda om er voor te zorgen dat Breda - Antwerpen en Breda - Dordrecht niet mogelijk is, maar Breda - Rotterdam en Breda - Roosendaal wél | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 februari 2019 @ 14:59 |
Op de HSL lijkt me? Als er iets stuk is moet de stroom eraf. | |
Fred | donderdag 28 februari 2019 @ 15:16 |
Maar dan kan de Sprinter Breda - Dordrecht toch gewoon rijden? En dan zou je verwachten dat de ICD niet Rotterdam - Breda kan rijden. | |
ReisT | donderdag 28 februari 2019 @ 15:26 |
Misschien is die Sprinter Breda - Dordrecht opgeheven om ruimte te maken om de ICD via Dordt om te leiden? | |
b2py | donderdag 28 februari 2019 @ 21:00 |
Op het station zelf? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 maart 2019 @ 07:15 |
Nou boys, braaf zijn, de belangrijkste helft van de stamgasten is een weekendje de hort op. Lurkersboekje voor bork | |
b2py | vrijdag 1 maart 2019 @ 08:27 |
Veel plezier! | |
Salatrel | vrijdag 1 maart 2019 @ 09:43 |
iemand die #yolo met de ICd naar schiphol gaat? | |
James1988 | vrijdag 1 maart 2019 @ 10:03 |
Ik zit in de 9219. Die vertrok met +7 uit Breda en is inmiddels op tijd op de noordsectie. | |
boriq | vrijdag 1 maart 2019 @ 11:05 |
Woah, heel mooi gedaan, complimenten! Veel plezier allemaal! | |
Dr_Flash | vrijdag 1 maart 2019 @ 11:53 |
We gaan zo opstijgen | |
MTL | vrijdag 1 maart 2019 @ 12:00 |
Hf en een goede reis! | |
b2py | vrijdag 1 maart 2019 @ 12:59 |
Zo, kan het eindelijk gezellig worden | |
Dr_Flash | vrijdag 1 maart 2019 @ 13:25 |
Niet weer haren trekken met deadlock jij | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 maart 2019 @ 13:31 |
Ik zal hem hooguit voor z'n kont schoppen of laten struikelen. | |
b2py | vrijdag 1 maart 2019 @ 13:41 |
Doe je nog carnaval in dat dorp van je? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 maart 2019 @ 14:38 |
Ik zit in Edinburgh. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 maart 2019 @ 15:38 |
Nee man. | |
Peterselieman | vrijdag 1 maart 2019 @ 18:01 |
Veel plezier aan de andere kant van het kanaal en leuk boekie, Fles | |
spectrumanalyser | zaterdag 2 maart 2019 @ 11:45 |
Een Plan V kan niet onopgemerkt over het hoofdspoor. | |
bork | zaterdag 2 maart 2019 @ 12:09 |
thx! makker en veel plezier! De rest van de nieuwjaarsbende uiteraard ook! | |
Salatrel | zaterdag 2 maart 2019 @ 12:57 |
Is dat een monkey op het perron? | |
Peterselieman | zaterdag 2 maart 2019 @ 13:49 |
het rijdt hoor | |
Eix | zaterdag 2 maart 2019 @ 16:20 |
... en toen vertrok mijn trein met kleuter aan boord. Bagage tussen de deur. Moeder op het perron. Man man man. Dan blijkt die noodrem toch vervelend ver weg te zitten vanaf mijn stoel. Wel goed afgelopen gelukkig. | |
MTL | zaterdag 2 maart 2019 @ 17:20 |
Over de HSL, met een loc zonder storingen en mét de nieuwe software waarin de bug verholpen zou moeten zijn. Wat kan er nu nog mis gaan? | |
Maegrim | zaterdag 2 maart 2019 @ 17:34 |
zit de stroomafnemer boven ja | |
MTL | zaterdag 2 maart 2019 @ 17:46 |
Ja, boven, ja! | |
spectrumanalyser | zaterdag 2 maart 2019 @ 18:12 |
Rond de 15 a 20 spotters op Alkmaar gezien, bij de Plan V van het spoorwegmuseum. Spotters uit Almelo en Amersfoort gespot. | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2019 @ 18:40 |
Send help. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 maart 2019 @ 18:43 |
Splendid old chaps! | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2019 @ 18:47 |
Het is wel een erg lekker biertje. | |
Peterselieman | zaterdag 2 maart 2019 @ 18:51 |
Ook gelijk vier sterren gegeven zie ik https://untappd.com/b/rudgate-brewery-hop-on-board/1244039 | |
MTL | zaterdag 2 maart 2019 @ 19:32 |
Stiekem had ik gehoopt dat ik gewoon toch een system failure had gekregen. Ik had dan wel eens de gezichten willen zien van de system engineers Helaas, alles ging goed en heb keurig op tijd gereden | |
Dr_Flash | zaterdag 2 maart 2019 @ 20:17 |
Aangekomen in London | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 maart 2019 @ 20:20 |
Geef London een kusje van me <3 | |
spectrumanalyser | zondag 3 maart 2019 @ 12:19 |
het gerucht gaat dat per december de DDM1 en DDAR stellen uit dienst gaan. dit, omdat de revisietermijnen van de 1700 e-loc's verlopen en men de instroom verwacht van de SNG. | |
Mr_Klaasje | zondag 3 maart 2019 @ 12:25 |
Grote kans zelfs dat ze halverwege het jaar al op reserve staan. | |
Salatrel | zondag 3 maart 2019 @ 12:33 |
vervolgens mij verloopt ook van een grote groep de bevoegdheid om ermee te rijden eind dit jaar dus als ze zouden moeten blijven rijden moet ook een hoop personeel weer naar de herinstructie | |
MTL | zondag 3 maart 2019 @ 12:36 |
Eh, gerucht? Dat werd zelfs letterlijk nog tijdens de presentatie van het jaarverslag een paar dagen terug gezegd en was ook daarvoor al even bekend | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2019 @ 12:40 |
Is de onbeperkte toelating voor SNG al in zicht/afgegeven? | |
James1988 | zondag 3 maart 2019 @ 18:19 |
Deuren dicht, op naar Nederland. Rondje is weer bijna voorbij | |
spectrumanalyser | zondag 3 maart 2019 @ 18:31 |
Tja en de intercity Berlijn daar moet nog even snel een Vectron voor worden geregeld. Alsof het niets is. Ik reken er op dat er in december nog 1700 zal rijden. | |
Adrie072 | zondag 3 maart 2019 @ 18:38 |
https://www.facebook.com/(...)605496800932?sfns=mo | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2019 @ 20:36 |
Die dingen zijn zo geleased. Of je dan ook de goede 200km/u met alle toelatingen hebt weet ik niet trouwens, maar Vectrons rijden ondertussen al weer een tijdje de grens over zonder locwissel. | |
James1988 | zondag 3 maart 2019 @ 20:40 |
Je kunt ze ook 1-op-1 vervangen en de locwissel in Bad Bentheim handhaven. Dat was toch de bedoeling geloof ik? | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2019 @ 20:47 |
Nee, de locwissel en het kwartier wat daarmee gemoeid is moet juist komen te vervallen. | |
James1988 | zondag 3 maart 2019 @ 21:16 |
Ongetwijfeld, maar dat staat los van het huren van Vectrons. Als ze willen kunnen ze vast ook wel ergens een paar traxxen of BR189's regelen om de pimpel te rijden in Nederland? | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2019 @ 21:24 |
Ooooh je bedoelt VOOR het invoeren van het versnellen? Ja inderdaad. Klopt. Sorry, ik zit al een maand lang ziek thuis en door medicatie ben ik allesbehalve scherp. | |
James1988 | zondag 3 maart 2019 @ 22:01 |
Beterschap! Wij zijn net aangekomen in Rotterdam. | |
Maegrim | zondag 3 maart 2019 @ 22:22 |
sterkte | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 00:17 |
Klote joh Beterschap. | |
spectrumanalyser | maandag 4 maart 2019 @ 09:04 |
Verwarrend bericht. Er rijden sinds 2016 geen intercity's meer tussen Haarlem en Beverwijk. alleen een spitstrein in de spitsrichting. | |
b2py | maandag 4 maart 2019 @ 09:19 |
Die spitstrein is een intercity | |
Hallojo | maandag 4 maart 2019 @ 09:22 |
Goedemorgen treinfappers en ander gespuis. Ik heb een vraagje en misschien weet iemand daar wel antwoord op. Ik moet binnenkort naar Berlijn en nu dacht ik met de ICE te gaan. Ik moet onderweg echter wel fatsoenlijk kunnen FOK!ken werken. Heeft iedere plek een tafeltje waar ik mijn laptop op kan zetten en stroom om de boel op gang te houden? Bij voorbaat dank voor jullie helpende hand. | |
Fred | maandag 4 maart 2019 @ 09:27 |
Had je anders verwacht van de NS? Door een aanrijding rijden er geen treinen tussen Tilburg en Eindhoven én door de wind wordt er niet over de HSL zuid gereden. Gevolg: treinen rijden niet over de HSL door een aanrijding en treinen rijden niet verder dan Tilburg door de harde wind volgens de reisinformatie van NS. Edit: En tussen Den Haag HS en C nu geen treinen door wateroverlast. Nu is er helemaal geen touw meer vast te knopen aan de reisinfo van NS | |
Sandrvich | maandag 4 maart 2019 @ 11:13 |
De directe intercity van Amsterdam naar Berlijn heeft ook klaptafeltjes bij tweezitters en een grote tafel bij vierzitters. Volgens mij zit er tegenwoordig ook bij iedere stoel stopcontact. Als je per ICE zou gaan ben je langer onderweg en moet je overstappen in Duisburg of Düsseldorf. | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 11:56 |
En als je de Pimpel neemt kun je naar Ome Flessie zwaaien in Deventer | |
James1988 | maandag 4 maart 2019 @ 12:12 |
Als je boekt via de website van Deutsche Bahn kun je zelf je zitplaats uitzoeken op een plattegrond. | |
b2py | maandag 4 maart 2019 @ 15:21 |
Nou heren, hoe was het in vk? Nog wat bijzonders meegemaakt? | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 15:26 |
Neuh niet echt | |
James1988 | maandag 4 maart 2019 @ 16:22 |
Awesome Ja, maar dan had je er maar bij moeten zijn | |
b2py | maandag 4 maart 2019 @ 17:34 |
Guttegut | |
DeaDLocK2K | maandag 4 maart 2019 @ 18:03 |
Gast zo werkt het gewoon Op alle forummeetings ever zelfs denk ik wel. | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 18:21 |
Er komen heus nog wel reisverslagen hoor, maar dat heeft gewoon even tijd nodig. Iedereen moet eerst even bijkomen, dan materiaal uitzoeken, tijd hebben om er iets moois van te maken etc. Je moet gewoon wachten En dan nog heb je mazzel DAT je wat krijgt idd want op de meeste andere forummeets, zowel binnen als buiten Fok!, is het gewoon "What happens op de meet, stays op de meet". Dus, kop dicht en afwachten Mijn Travelsnack komt bijvoorbeeld over een week pas. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 maart 2019 @ 18:38 |
De echte truc is actief genoeg zijn om het roddelcircuit natuurlijk wel zsm naar je toe te krijgen gegooid eah. Wanneer is er weer zon op je terras, Fles? | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 19:01 |
Er is niks te roddelen hoor Komende twee weken elke dag regen zag ik net | |
DeaDLocK2K | maandag 4 maart 2019 @ 19:29 |
Ja maar ik blijf denk ik ook nog wel een maand verre van een terras waar pils in de buurt is. Tegen die tijd is het ook weer echt warm. | |
derLudolf | maandag 4 maart 2019 @ 21:14 |
Afgelopen week was in in Slovenië, zag daar een loc rijden die ik, afgezien van drie assige draaistellen, verdomde veel op een 1700 vond lijken. Maar het zijn dus gewoon Alsthom locs, nieuw aangeschaft in het Joegoslavië tijdperk https://de.wikipedia.org/wiki/J%C5%BD-Baureihe_363 | |
DeaDLocK2K | maandag 4 maart 2019 @ 21:26 |
Ja, die gebroken neuzen vind je ook nog in Portugal in ieder geval. En euh, Noord Afrika natuurlijk, waar Frankrijk de grootste dekolonisator was in de jaren '60 en daarna. | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 22:25 |
Dan wil je wel heel graag van alles zien wat er niet is hoor | |
dennistd | maandag 4 maart 2019 @ 22:36 |
Ik ken wel de Bardotka: https://de.wikipedia.org/wiki/%C4%8CSD-Baureihe_T_478.1 En de prototype V160's werden ook wel Lollo genoemd: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_V_160 | |
BLS | maandag 4 maart 2019 @ 23:02 |
3D-tekenaar maakt ontwerp voor treinstations Vijfheerenlanden Hoe vet zou het voor deze vent zijn als dankzij zijn ontwerpen het project ineens van de grond komt. Meer ontwerpen op zijn Flickr-account Misschien deze qua huisstijl iets voor de IC Brussel ofzo? | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2019 @ 23:51 |
Ja hoe vet zou dat zijn. Hoe vet zou het zijn als ik morgen 10 miljard Euro, een peloton lekkere wijven en een kratje koud bier zou winnen met een loterij waar ik niet aan meedoe. Is precies even waarschijnlijk. | |
b2py | dinsdag 5 maart 2019 @ 08:21 |
Ik dacht, leuk plaatje van een trein, moet wel lukken toch? | |
BLS | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:23 |
Het is wel regionale verkiezingstijd hè. In de politiek kunnen die dingen soms raar lopen. | |
Salatrel | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:01 |
tijd voor een spelletje: wie deed wat met wie en waar? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:18 |
Prima, begin maar | |
Dr_Flash | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:42 |
Ah, aids. De DB-site waar je kan zien wat een treinreis zou kosten heeft weer eens "technische problemen", Die lui kunnen echt niks. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:47 |
Oh wauw, de terugreis zou zelfs met alleen maar nahverkehr zijn en nog steeds 58,40 kosten terwijl de heenreis met ICE en EC 34,90 is Jaaa je moeder. Dat doen we dus niet. | |
James1988 | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:50 |
Welke reis wil je gaan maken? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:53 |
Wou ff een dagje naar Traben-Trarbach op en neer. Kan op een zaterdag net 2 uur daar zijn, maar okee. Maar als het ook nog fakking duur moet kosten en fakking traag is dan laat maar | |
James1988 | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:13 |
Dat schiet niet op dan | |
Dr_Flash | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:14 |
Nee misschien zijn er wel werkzaamheden of zo die dag, ik kijk later nog wel ff | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 maart 2019 @ 22:56 |
Zo, dat was een interessante voetbalavond.... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 maart 2019 @ 23:21 |
Fuck yeah was uit zelfbescherming maar niet eens gaan kijken maar toen het bij rust 0-2 stond ben ik maar even gaan kijken | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 maart 2019 @ 13:52 |
Een wordt-snel-beter-pakket van Flessemans gekregen, met daarin 3 zakken van m'n lievelingssnaai, een neem-zelf-mee-beker uit het National Railway Museum in York zodat ik lekker Nederlands 10 cent op m'n thee kan besparen, ansichtkaarten uit Parijs & Nederland en het boekje. Vindikleuk <3 | |
Dr_Flash | woensdag 6 maart 2019 @ 14:27 |
Ho ho, 25 cent Waarvan je per 1 januari jl. 20 cent kwijt bent aan de prijsverhoging. BTW 3 % omhoog = NS Geldharktarieven 10 % omhoog, da's logisch | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 maart 2019 @ 14:39 |
Als de Kiosk-medewerkers nou eens een salarisverhoging van 10% kregen dan betaalde ik met liefde 15% extra, het is sowieso al een luxeproduct en als het geld goed terechtkomt dan heb ik er geen moeite mee. | |
Salatrel | woensdag 6 maart 2019 @ 14:46 |
Het kan toeval geweest zijn maar bij de broodzaak lijken ze het sindsdat hms de boel heeft overgenomen het met minder personeel te moeten doen. Stond de laatste keer dat ik er was maar 1 iemand te smeren en 1 iemand af te rekenen. Resultaat: lege schappen en rij bij de kassa. | |
Dr_Flash | woensdag 6 maart 2019 @ 15:20 |
Ja. Maar dat gebeurt dus niet. | |
BLS | woensdag 6 maart 2019 @ 17:51 |
WTF-treinmomentje van de dag. Meneer 1 loopt langs en vraagt aan een willekeurige meneer 2 "is dit de stiltecoupé?" waarop meneer 2 ongeïnteresseerd antwoordt "ja hoor..." Ennn meneer 1 loopt weer weg. En meneer 2 en ik keken elkaar aan zo van "zo daar zijn we van af" En het was niet eens de stiltecoupé. | |
BLS | woensdag 6 maart 2019 @ 17:57 |
En nou spuit iemand even lekker zijn bus deo leeg | |
b2py | woensdag 6 maart 2019 @ 18:09 |
Ga lekker in de auto zitten ofzo | |
Maegrim | woensdag 6 maart 2019 @ 18:24 |
dan kan je je dagboek niet typen | |
BLS | woensdag 6 maart 2019 @ 19:19 |
Was ik toevallig wel binnenkort van plan, maar ik snap niet wat dat hier mee te maken heeft. [ Bericht 6% gewijzigd door BLS op 06-03-2019 19:28:52 ] | |
_serial_ | woensdag 6 maart 2019 @ 20:06 |
Toeval denk ik, ik merk geen verschil in de 4 vestigingen waar ik regelmatig kom. (Dordrecht, Rotterdam CS, Utrecht CS, Amsterdam Sloterdijk) Wel is de koffie weer 10 cent duurder geworden (sinds vorige prijsverhoging van 10cent op 1juni) en schijnbaar kan je broodjes niet meer samenstellen. Daarnaast krijg je nu wel korting van 25 cent als je eigen beker meebrengt. | |
James1988 | donderdag 7 maart 2019 @ 16:57 |
Nou, dat was weer grappig. Ik stapte in Den Bosch in de sprinter richting Breda. Die vertrok met +6 uit Den Bosch, dankzij gedoe daar. Vlak voor Tilburg werd er omgeroepen dat Tilburg Universiteit zou worden overgeslagen in verband met 'de grote vertraging', wat dus ook gebeurde. Aankomst in Gilze-Rijen was met +4. In Gilze-Rijen bleef de trein vervolgens een tijd staan, om na vertrek via het linkerspoor naar Breda te rijden. Op het rechterspoor stond ineens een defecte IC Eindhoven -> Den Haag, waar we mooi omheen gingen. Uiteindelijk met +7 in Breda aangekomen. | |
b2py | donderdag 7 maart 2019 @ 17:53 |
Dr_Flash | donderdag 7 maart 2019 @ 17:55 |
loop eens niet zo te zuurkutten man. Als je niks te zeggen hebt, zeg dan niks | |
b2py | donderdag 7 maart 2019 @ 17:57 |
Is dat zuur? | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 maart 2019 @ 18:04 |
Ja nogal. Waarom zou je moeten reageren met een kijk-mij-eens-WOW-reageren-op-je-stoere-verhaal-gozer-plaatje? Schermvullend? | |
BLS | donderdag 7 maart 2019 @ 18:20 |
b2py heeft het niet zo op dagelijkse treinavonturen, volgens mij. | |
James1988 | donderdag 7 maart 2019 @ 18:21 |
Wat verwacht je, van een betonfapper? | |
BLS | donderdag 7 maart 2019 @ 18:24 |
In ieder geval heb ik vandaag niks bijzonders meegemaakt in de trein, dus dat scheelt weer voor hem | |
b2py | donderdag 7 maart 2019 @ 18:27 |
Ah yeah <3 | |
Peterselieman | donderdag 7 maart 2019 @ 20:57 |
Bij de beroemde brug in de VS is lezen voor sommigen niet weggelegd. Maar dit spoorviaduct in Engeland kan er kennelijk ook wat van. 120 ongevallen in 8 jaar https://www.ad.nl/auto/de(...)achtwagens~a163e483/ | |
James1988 | donderdag 7 maart 2019 @ 21:01 |
Ik denk dat ze er een bordje bij moeten zetten om aan te geven hoe hoog die brug is | |
Peterselieman | donderdag 7 maart 2019 @ 21:08 |
Vanaf zaterdag testen ze met een 'zelfrijdende' trein tussen Groningen en Zuidhorn https://www.oogtv.nl/2019(...)oningen-en-zuidhorn/ | |
BLS | vrijdag 8 maart 2019 @ 07:57 |
Gaat het nou om volledig automatisch rijden, of alleen ondersteuning van de machinist, of gewoon cruise control? | |
Fred | vrijdag 8 maart 2019 @ 09:51 |
Klinkt als ERTMS.De machinist kan sudoku's invullen in de cabine. Bij de overige niveau's geldt: GoA 1: De machinist kan geen sodoku invullen. GoA 3: De machinist kan sudoku's in de eerste klas invullen GoA 4: De machinist zit thuis op de bank sudoku's in te vullen [ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 08-03-2019 09:57:02 ] | |
MTL | vrijdag 8 maart 2019 @ 10:37 |
De proef kan daar omdat er ATB-NG ligt. De trein zal zelf rijden en remmen, maar de machinist houdt toezicht en grijpt in als het mis gaat. | |
Maegrim | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:30 |
en wanneer het tijd is voor een bakkie | |
Peter | vrijdag 8 maart 2019 @ 14:24 |
Leuke reis | |
Peterselieman | vrijdag 8 maart 2019 @ 18:54 |
Over de treinen in het noorden gesproken. Volgens deze post op Instagram gaat treinstel 10231 een GTW 2/6 naar Polen voor in ieder geval een nieuw interieur en livery. https://www.instagram.com/p/BuujQc1HtkZ/ Het treinstel 10327 (aanrijding Winsum, vrachtwagen die trein aanreed) schijnt weer rijvaardig gemaakt te zijn en komt mogelijk binnenkort weer naar Nederland | |
JDude | vrijdag 8 maart 2019 @ 19:02 |
Groeten uit één of andere stoptrein van Berchem naar Luxemburg. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 maart 2019 @ 20:53 |
Wel even naar Volmerange-les-Mines geweest? | |
James1988 | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:04 |
Vraag even aan Dennis hoe je dat uitspreekt | |
Dr_Flash | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:09 |
Pas nu heb ik spijt dat ik toen niet mee gegaan ben | |
greavy | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:36 |
Oh, hallo. Ja ik leef ook nog. Druk de laatste tijd en moet eerlijk bekennen dat ik Fok! gewoon helemaal vergeten ben Nog veel gemist hier? Zoals eerder al aangegeven ging het Nieuwjaarsrondje hem niet worden voor mij | |
James1988 | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:58 |
Hey greavy! Kan gebeuren hoor Hier gaat het z'n gangetje. We hebben je wel gemist hoor bij het nieuwjaarsrondje... ik voelde toch wel een gemis. Volgend jaar ga je wel mee hè, tiende rondje enzo | |
greavy | vrijdag 8 maart 2019 @ 23:05 |
Volgend jaar moet het zeker wel lukken. Dit jaar kon ik sowieso al geen vrij krijgen, want ga straks 6 weken naar Canada, en moet al vrije dagen "terugkopen". Rondreis Toronto-Vancouver-Toronto. Heb ook zin in The Canadian van Vancouver naar Toronto. 4 nachten, 3 dagen vanwege de tijdsverschillen en 4500km afleggen. Toronto-Vancouver leg ik met de auto af. Trein snel? Neuh, maar dat hoeft daar ook niet | |
Dr_Flash | vrijdag 8 maart 2019 @ 23:16 |
ja we wilden je nog een kaartje sturen, maar niemand had je adres | |
Dr_Flash | vrijdag 8 maart 2019 @ 23:17 |
Ja je hebt echt wel wat gemist hoor Maandag komt mijn Travelsnack. | |
dennistd | vrijdag 8 maart 2019 @ 23:35 |
Je bedoelt https://soundcloud.com/dennistd/volmerange-les-mines/s-Zl1QW ? | |
Dr_Flash | vrijdag 8 maart 2019 @ 23:39 |
Dortmond Sentraaal | |
JDude | zaterdag 9 maart 2019 @ 00:05 |
Rest van de dag in de auto gezeten eigenlijk. Naar Lux-stad afgereisd om te bieren. Wat eigenlijk nog verrassend goed ging daar. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 00:24 |
Olieblikslaafverrader | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 01:19 |
Ik ga morgen ook weer met mijn olieblik naar het werk om daar de hele dag met een olieblik rond te rijden | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2019 @ 06:48 |
Groetjens vanuit de Thalys naar Bourg st Maurice | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:04 |
Ah, die discriminerende trein die alleen door mensen uit de Randstad gebruikt kan worden. | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:15 |
ze hebben net een zwartrijdende student aangetroffen die in Schiphol was ingestapt en naar Rotterdam moest.... we rijden tussen Brussel en chambery | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:17 |
Als er maar genoeg drank in zit En nu moet ie mee tot Chambery? | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:33 |
Ja want trein stopt niet onderweg
| |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:39 |
Er schijnt volgens jaar wel een ski ice te gaan rijden van Amsterdam via Ut naar Innsbruck | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 09:51 |
Dan mogen ze wel eerst de toelating in Oostenrijk gaan regelen: een ICE3 mag daar namelijk niet verder dan Salzburg en Kufstein komen. | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:01 |
Je kan toch gewoon overnachten in de randstad? | |
Peterselieman | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:07 |
Die heeft een goed verhaal als hij weer thuis is | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:07 |
Die trein kan ook later vertrekken en op zondag teruggaan. | |
BLS | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:07 |
Geen ICE, maar mogelijk eventueel misschien wellicht een Nightjet. | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:10 |
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:27 |
Hij heeft groot gelijk. Nederland bestaat niet alleen uit die 7 miljoen onbeschofte idioten aan de linkerkant. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:29 |
Het verste van waar je 's ochtends je die trein kunt bereiken zijn Lelystad en Amersfoort. En dat is ook alleen vanwege de extra vroege Schipholsprinters. | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:49 |
Dan nog, zoek je toch een overnachting in de buurt? Als je 190 retour voor een ski-thalys wil/kan neerleggen kan een overnachting ook niet het issue zijn, toch? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:53 |
Een overnachting kost minstens 100,- en in Amsterdam zitten we rond de 200,- per nacht exclusief ontbijt helemaal tot en met september. Het is de reden dat ik aankomende april (eerste week) niet in Damsco een conferentie organiseer maar dat het fucking Vlaardingen wordt. Ruim 50% extra bovenop een al gekocht ticket is fucking bullshit. Daarnaast moet je ook nog daar komen en dat zit vast niet inbegrepen als je een andere reisdag begint. Eerst nadenken, dán schreeuwen. | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:56 |
hij zou idd s nachts gaan rijden. Ik ging uit van een ice maar iig een rechtstreekse hst | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:57 |
Haha grappenmaker. Denk even zelf na. Een ontbijt ga je niet krijgen met ene vertrek in Nederland voor half zeven. Doe je gewoon lekker aan bord. Zie zat hotels in de nabijheid van Amsterdam C voor rond de 100 voor aankomende nacht. Verder vooruit boeken wordt alleen maar goedkoper. En als ik zo naar die treintijden kijk hebben ze op wisseldag zaterdag een treinstel 'vrijgespeeld', er rijden immers op zaterdag minder Thalys treinparen dan op zo-vr. Het is meer een geluk bij een ongeluk dat er uberhaupt op 1 dag heen en weer gereden kan worden. | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:00 |
Hehehe | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:02 |
De laatste drie overnachtingen waarbij ik in Amsterdam een hotel had ging dat makkelijk. Op de dagen dat de Ski-Thalys rijdt zie ik gigantisch hoge prijzen, overal. Ik kijk niet naar ma-di natuurlijk. Maargoed, wat zou iemand weten die net een maand lang met 40 hotels in Amsterdam geprobeerd heeft een deal te maken waarbij het consequent stukliep op vrij-za en za-zo op de prijs. | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:03 |
Lekkere dooddoener die laatst. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:06 |
Past mooi bij de standaardmanier waarop je iets beargumenteert. | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:23 |
En trouwens, je kan ook een airBNB'tje doen, waarschijnlijk stuk goedkoper (Y) | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30 |
Daar heb ik principiële problemen mee in de hoofdstad maar dat is redelijk acceptabel, alhoewel het vaak een hoop gedoe is voor één nacht. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 12:49 |
Slaat sowieso nergens op dat die trein overdag rijdt natuurlijk. Laat hem snachts rijden, kan iedereen hem halen, en het reizen kost je geen ski-dag. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:09 |
Hij kan prima twee uur later weg. Dan ben je ook nog voor het avondeten op de eindbestemming. | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:10 |
alleen zijn de aankomst en vertrekdata eigenlijk standaard op zaterdag en inchecken is pas vanaf een uur of 16:00. En uitchecken al om 10:00 | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:16 |
Aankomst Amsterdam 02:10, kan dat met HSL op za/zo nacht? | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:19 |
Vast wel, maar dat is natuurlijk ook niet in beton gegoten. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:39 |
Kan ik ergens een OV Chipkaart aanschaffen online ZONDER dat ik iDEAL hoef te betalen maar gewoon met credit card? Ik moet 70 buitenlanders aan zo'n ding helpen.... | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:45 |
Misschien kun je daarvoor beter even TLS bellen? | |
Peterselieman | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:48 |
Deze al gezien? https://www.ovshop.nl/pro(...)v-chipkaarten-kopen/ | |
TjjWester | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:54 |
Geef ze een holland travel ticket. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 13:58 |
¤41,- voor één dag om van Shithole in Vlaardingen te komen, twee dagen later naar Amsterdam en terug te gaan en een week later weer naar Schiphol te gaan? Lijkt me ietwat onhandig. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:03 |
Of een soort NS zakelijk? | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:10 |
e-tickets? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:15 |
Dan word je doorverbonden met NS International, met een wachttijd van een kwartier en ¤1,20 per minuut ofzo. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:17 |
Ja, is heen en weer naar Schiphol wel aardig en dat gebruik ik voor een paar mensen die van buiten Europa komen en geen OVC kunnen bestellen (dat ding komt gewoon niet op tijd aan zelfs als het mogelijk zou zijn en ik ga ze niet fedexen), maar dan zijn ze nog niet van Rotterdam Centraal in Vlaardingen. Waarom moet dit in Nederland zo fucking achterlijk. In London check je gewoon in met je fucking credit card of een bankpas zonder registratie of wat dan ook. Maar wij moeten het wiel opnieuw uitvinden en we maken het verdomme nog vierkant ook. | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:20 |
reizen ze allemaal tegelijkertijd? Dan kan het misschien wel interessant zijn om een bus te huren voor Schiphol - Vlaardingen en Vlaardingen - Amsterdam | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:33 |
Klopt, dat zou met afstand de meest goedkope optie zijn, ¤450,- ex btw, maar helaas pindakaas, ze komen verspreid over verschillende dagen uit alle hoeken van de wereld aan. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:35 |
Hoe ga jij ze die OVC's geven dan? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:40 |
Die ene shop die gelinkt wordt die bezorgt ze thuis, dat lost het probleem voor de Europeanen op maar het is nog steeds veel te veel gedoe om een week hier dingen te kunnen doen en veel te duur allemaal, want naast de ¤7,50 moet er natuurlijk ook nog eens ¤16, op staan om in te kunnen checken. Oh wacht, ICD toeslag moet ook nog natuurlijk en die kan er ook niet meer af als het negatief staat, dus er moet minstens ¤50,- op geladen worden. ¤57,50 verder voor iets wat ook voor ¤30 euro had gekund (een retour kost ¤26,- en nog een stukje bus). Met eTickets heb ik het probleem dat er daarna nog een kaartje aangeschaft moet worden in de bus; Hoe gaat dat? Wordt er nog contant geaccepteerd? Zo nee; 99,99% kans dat er alleen Nederlandse bankpassen geaccepteerd worden. Het is gewoon echt gezeik. | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:43 |
Ook pas 11 jaar na introductie van de Oyster card, en niet alle kaarten worden geaccepteerd. Met een bankpas van ABN AMRO kom je niet ver NS en TLS zijn bezig met reizen op bankpas en creditcard, er loopt een proef tussen Den Haag en Leiden. | |
Eix | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:46 |
RET 2 uurticket kopen? https://www.ret.nl/home/r(...)-retour.html#tariffs Of dagkaart voor 8 euro. | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:47 |
Ook verkrijgbaar als mobiel ticket, betalen kan met iDEAL en creditcard. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:49 |
11 jaar na intro pas? Mooi, de OVC is 17 jaar geleden geïntroduceerd... En nu? Dat komt omdat het Maestro-systeem een feature heeft die ik persoonlijk heel prettig vindt en dat is dat iedere transactie apart geautoriseerd moet worden en er mag geen batchverwerking plaatsvinden. Het kan wel gaan werken hoor, maar daar moet een software-oplossing voor gemaakt worden, waarbij je kaartnummer aan je eigen account gekoppeld zal moeten worden. Ik had hier een couchsurfer die bij Transport for London nieuwe lijnen ontwerpt en die vertelde dat er wel over nagedacht wordt. "Bezig met" en "een proef". Om techniek die uitontwikkeld is nog een keer te kunnen ontwikkelen. Wie is hier nou de developer, jij of ik | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:51 |
In Twente worden de gekste passen geaccepteerd in de bus in elk geval. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:53 |
Ideetje: Laat ze het gewoon zelf uitzoeken? Geef aan hoe een automaat eruit ziet en laat ze zelf een kaartje kopen. Iets minder pamperen, beter voor je bloeddruk | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:56 |
vol |