SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.![]()
![]()
Aan een spoor werken/schouwen terwijl het naastgelegen spoor nog in dienst is, dat mag in Nederland al even niet meer toch?![]()
Alleen als er een hek tussen staat geloof ik.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jawel, als er maar voldoende afstand tussen spoor en persoon is, zie hiervoor voorschrift veilig werken 2013. Afstand tussen hart spoor en persoon moet bij 140 minimaal 2,25 meter zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:42 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Aan een spoor werken/schouwen terwijl het naastgelegen spoor nog in dienst is, dat mag in Nederland al even niet meer toch?![]()
En geldt dat dan voor elk lichaamsdeel waarmee je een doelpunt kunt maken?quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:42 schreef b2py het volgende:
Afstand tussen hart spoor en persoon moet bij 140 minimaal 2,25 meter zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
![]()
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen.
Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'.
Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen?![]()
Is dit nu formeel nog een overweg of niet?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen.
Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'.
Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen?
Hij is wel afgesloten, maar is ie ook officieel opgeheven? Prorail roept wel dat overstekers nu spoorlopers zijn, maar is dat juridisch ook zo, denk ik dandag![]()
De gemeente was ook betrokken bij het sluiten van deze overweg, dus dat zal juridisch wel geregeld zijn lijkt me?
Ik las overigens dat de gemeente van plan is om een onderdoorgang te bouwen op deze plek, en bij een onbewaakte overweg een stuk verderop (waarvoor geen alternatief is) maar dat de financiering nog niet rond is.![]()
Je moet een hek over klimmen. Ik denk dat daar wel jurisprudentie over bestaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Is dit nu formeel nog een overweg of niet?
Hij is wel afgesloten, maar is ie ook officieel opgeheven? Prorail roept wel dat overstekers nu spoorlopers zijn, maar is dat juridisch ook zo, denk ik danMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik denk dat het belangrijkste nog het ontbreken van Andreaskruizen is.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ontbreken?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:36 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat het belangrijkste nog het ontbreken van Andreaskruizen is.![]()
2 kilometer omlopen natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 12:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen.
Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'.
Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, borden houden een gemiddelde Nederlander wel tegen. Daar heb je me tukquote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:24 schreef James1988 het volgende:
En er staan borden:
[ afbeelding ]
Bron: sittard-geleen.nieuws.nl![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En de analfabeten snappen dat natuurlijk niet.. En het blijft Geleen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, borden houden een gemiddelde Nederlander wel tegen. Daar heb je me tuk![]()
dag![]()
Vanaf augustus bij ProRail:twitter:MichelvandenBo5 twitterde op vrijdag 22-02-2019 om 10:47:58In Duitsland zijn ze inmiddels druk bezig met het opbouwen van de Unimogs. Bij het 1e voertuig is inmiddels het chassis verlengd en hebben ze het systeem om de bandenspanning af te lezen geīnstalleerd. Niet snel hierna zullen ze aan het rail/wegsysteem gaan beginnen. https://t.co/OpR8G0dhyY reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wilde al zeggen, op het plaatje zijn ze niet te missen 😅quote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zie de video, of de eerste foto op de site waar ik naar linkte![]()
Dat is dé vraag inderdaad. En ik kan er niets over vinden: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/quote:
Ik vind nog altijd dat als er geen verkeersbesluit ligt Prorail tot die tijd maar op hun spoorweg een trein moet parkeren. Maar afijn.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Aan de andere kant, soms is een beetje rebelsheid nodig om wat mensen te bewegen. En Marion Gout had ik dit echt nooit zien doen.![]()
Tja, helaas is de gemeente Sittard-Geleen platzak, dus vervanging door een tunnel (laat staan twee) hoef je daar voorlopig niet te verwachten. Het zal voorlopig dus nog wel zo blijven als het nu is
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2019 11:14:19 ]![]()
Heeft ProRail de voetbruggen van Delft/Venlo en Zwolle/Assen/Meppel niet meer? Die hadden ze er natuurlijk ook prima neer kunnen zetten.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Is vast weer in strijd met het bestemmingsplan, of horizonvervuiling of weet ik wat voor onzin.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik wil komende week een dagje treinen, rondje Nederland. Met die Kruidvat kaarten zit je dat je buiten de spits moet reizen. Zijn er nog andere opties? Ik zie ook de dagretour van NS, maar dan is een rondje niet zo makkelijk te doen.We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.![]()
Al die dagkaarten mogen tegenwoordig enkel buiten de spits gebruikt worden, dus daar zit je aan vast denk ik.
Dat geldt overigens alleen doordeweeks, in het weekend is er geen spits![]()
![]()
Mooi plaatje!twitter:calandamountain twitterde op zaterdag 23-02-2019 om 17:39:25Ein weiteres Bild zur Serie "Bahnhöfe von oben". https://t.co/kGAdHQ7IAl reageer retweet
![]()
![]()
Staat die Shard nou midden in dat station of wat??Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wel vet als je daar woont trouwensNou ja beetje net zoals je nou woont jij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
begrijpelijk. Zelfs voor een weekendje weg zoek ik een hotel noord van de rivier.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:42 schreef James1988 het volgende:
Probleem is alleen, niemand wil er wonen![]()
https://www.dailymail.co.(...)tood-FIVE-YEARS.html![]()
twitter:ProRail_VL twitterde op zondag 24-02-2019 om 10:35:00Amsterdam-Rotterdam #HSL> Trein 918 staat inmiddels 100 minuten gestrand in de spanningssluis> Evacuatie van de reizigers is in gang gezet door ProRail Incidentenbestrijding> Beperkt treinverkeer op de HSL. reageer retweet
twitter:ProRail_VL twitterde op zondag 24-02-2019 om 11:20:47Amsterdam-Rotterdam #HSL> Na evacuatie van trein 918 blijft de tunnel in de calamiteitenmodus in stopring> Geen treinverkeer. reageer retweet
twitter:ProRail_VL twitterde op zondag 24-02-2019 om 13:11:53Amsterdam-Rotterdam #HSL> De wet van Murphy lijkt van kracht op de HSL> Het defecte materieel van trein 918 staat nu bij Rijpwetering opnieuw gestrand zonder reizigers, dit keer met vastgelopen remmen> HSL is weer gedeeltelijk versperd. reageer retweet
twitter:ProRail_VL twitterde op zondag 24-02-2019 om 13:40:32Rotterdam-Amsterdam #HSL> Wet van Murphy volgende hoofdstuk> Wisselstoring van een gecombineerd hoge snelheidswissel bij Roelofarendsveen> Geen treinverkeer. reageer retweet
Het is weer zo'n dagtwitter:ProRail_VL twitterde op zondag 24-02-2019 om 15:10:08Amsterdam-Rotterdam #HSL> De wisselstoring is verholpen, helaas staat het lege materieel van trein 918 nog steeds defect op het spoor> Beperkt treinverkeer kan over het andere spoor opgestart worden. reageer retweet
![]()
![]()
Ik heb nog geen problemen gehad vandaag (afkloppen)
Maar ik mag nog anderhalve keer op en neer Breda - Rotterdam, dus alles kan nog gebeuren![]()
![]()
Nope, niks gebeurd
Enige en grootste vertraging was +5, vanwege een voetbaltrein die met absolute topprio voorlangs mocht, dus daar moest ik even op wachten![]()
![]()
Nee, dat doen de collega's van de IC Brussel-pool. Ik rij ook binnenlands niet op de IC Brussel.
Zij rijden dan weer niet op de ICD. Eerder was dar gemengd, maar inmiddels is het ICD product echt gescheiden van de ICB.![]()
Koning voetbal hčquote:Op zondag 24 februari 2019 17:50 schreef MTL het volgende:
Nope, niks gebeurd
Enige en grootste vertraging was +5, vanwege een voetbaltrein die met absolute topprio voorlangs mocht, dus daar moest ik even op wachtenSo we just called him Fred![]()
Nee dat vaguebooking van jou schiet lekker op wou je zeggenquote:Op maandag 25 februari 2019 09:52 schreef FredvZ het volgende:
NS blinkt weer uit in de informatieverstrekking op Schiedam Centrum.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik pas me helemaal aan aan de omgeving.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat vaguebooking van jou schiet lekker op wou je zeggenSo we just called him Fred![]()
men is al een jaar bezig bij HKS in Amsterdam met het slopen van dubbeldekkers onder de titel "circulair ontmantelen"
ter info: het geluid is matig van deze video
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Die aankondigingen waren bijna niet te missen?quote:Op maandag 25 februari 2019 09:52 schreef FredvZ het volgende:
NS blinkt weer uit in de informatieverstrekking op Schiedam Centrum.
Tuffy ratelde in elk geval zowat al de hele week al over de werkzaamheden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik weet niet meer wie hier in december ook alweer deelde dat Lidl kaarten voor DB verkocht, maar die persoon heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik een fijn weekend in Lübeck en Hamburg heb doorgebracht, dus bedankt voor het delen.Bovendien waren zowel de rit Frankfurt - Lübeck, Lübeck - Hamburg als Hamburg - Frankfurt perfect op tijd, dus na het debacle in Hannover een dikke maand geleden is mijn vertrouwen in Deutsche Bahn weer enigszins hersteld
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 21:24:42 ]![]()
Waarschijnlijk is dat @dennistdquote:Op maandag 25 februari 2019 21:20 schreef J.B. het volgende:
Ik weet niet meer wie hier in december ook alweer deelde dat Lidl kaarten voor DB verkocht,
En goed om te horen dat je prima reizen hebt gehad![]()
![]()
Nou en, toch niet bij je in de cabine?quote:Op maandag 25 februari 2019 23:55 schreef Salatrel het volgende:
De halve ziggo dome bij mij in de trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
nou het scheelde niet veel want aan het gebonk tegen de deur te horen was de vluchtweg niet vrijquote:Op maandag 25 februari 2019 23:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou en, toch niet bij je in de cabine?![]()
![]()
Maar wel gewoon gaan rijden dus?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Oh tjee wat kut voor je. Je zult eens moeten doen waar je voor betaald wordtquote:Op maandag 25 februari 2019 23:55 schreef Salatrel het volgende:
De halve ziggo dome bij mij in de trein![]()
Nee dat kan natuurlijk niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De HSL is een boemeltje op een racecircuit
IC DIRECT DRAMA Het is weer hommeles op de HSL. Mede door een mysterieuze softwarebug is de betrouwbaarheid van de IC Direct gekelderd tot onder de minimumeis. Experts, NS en ProRail stellen dat verbetering alleen mogelijk is als het kabinet kostbare keuzes maakt.
David Bremmer 26-02-19, 11:30 Laatste update: 11:52
Een rode driehoek op het scherm. Weglopende lucht. Een automatische noodstop. ,,Daar sta je dan ergens langs een weiland.'' Met enige dramatiek beschrijft HSL-machinist Wieger Mulder het probleem met de IC Direct. Hij maakt de vergelijking met een pc. ,,Je moet resetten, na een paar minuten kan de power weer aan.'' In het gunstigste geval kan de reis na 15 tot 20 minuten verder. En als de IC Direct op de verkeerde plek stilvalt, bijvoorbeeld in een spanningssluis zonder bovenleiding? ,,Dan duurt het uren.’’
De fout openbaarde zich medio vorig jaar. NS had net op bevel van de Inspectie Leefomgeving & Transport een software-update laten uitvoeren. ,,Om de IC Direct bij problemen sneller weg te krijgen, rijdt deze met zowel voor als achter een locomotief’’, vertelt Geert Jan Bazuin, hoofd management NS Techniek. Bij snel optrekken kan dit tot spoorschade leiden, vandaar dat de inspectie vorig jaar een spoorkrachtbegrenzer in de software eiste. ,,Sindsdien zijn er problemen.’’
Geert Jan Bazuin, hoofd management NS Techniek
Wekelijks maken circa tien treinen abrupt een noodstop ergens tussen Schiphol en de Belgische grens. ,,Het is mysterieus, er valt geen enkel patroon in te ontdekken.’’ Door de softwarebug is de al lage betrouwbaarheid op het HSL-spoor sinds oktober met 3 procent gezakt tot onder het jaarlijks wettelijk minimum van 82,1 procent. Ter vergelijking: het gewone spoor scoort ruim 10 procent beter.
Een oplossing blijft vooralsnog uit, dit tot wanhoop van het HSL Verbeterteam van NS, dat zetelt bovenin het monumentale hoofdgebouw van Amsterdam CS. ,,Als dit niet snel wordt opgelost, dreigt een boete’’, vertelt NS-programmamanager Sacha Göddeke, die het Verbeterteam aanvoert. Een herstelupdate van Canadese fabrikant Bombardier begin december bood geen soelaas. ,,Vorige maand was duidelijk dat treinen blijven stilvallen.’’
Fyra-fiasco
De softwareproblemen vormen het zoveelste dieptepunt in de korte historie van de HSL. Na het Fyra-fiasco van begin 2013 rijdt NS met locomotieven van Bombardier op de voor 7 miljard euro aangelegde lijn. Deze TRAXX-locomotieven zijn bedoeld voor goederenvervoer en rijden maximaal 160 kilometer per uur. ,,Probleem is dat NS verkeerde treinen op de HSL inzet’’, stelt Rolf Dollevoet, hoogleraar Railbouwkunde aan de TU Delft. Hij wijst er op dat de Thalys en Eurostar zelden stilvallen. ,,Die zijn namelijk gemaakt voor de HSL.’’
Om de betrouwbaarheid van de IC Direct op te kalefateren hebben NS en ProRail in 2017 een speciaal HSL Verbeterteam opgetuigd. Eén van de maatregelen: reserveploegen machinisten en conducteurs paraat houden. Bij een gestrande IC Direct kan NS meteen een vervangende trein het spoor op sturen. Ook is een helpdesk van ervaren machinisten opgetuigd.
Met 60 miljoen euro van het vorige kabinet worden daarnaast enkele knelpunten aangepakt. Zo worden er windschermen op de brug over het Hollands Diep geplaatst en camera's op storingsgevoelige plekken neergezet. Met die maatregelen is de koek voorlopig op, zegt NS. In de krant sprak NS-topman Roger van Boxtel over de HSL als een 'uitgeperste sinaasappel'.
Verbetering
NS denkt pas verdere verbetering te boeken als vanaf 2021 gloednieuwe treinen op de IC Direct gaan rijden. Bij fabrikant Alstom zijn 79 IC's Nieuwe Generatie besteld. Experts stellen echter dat dit weinig soelaas biedt. ,,Ook dat zijn geen speciale HSL-treinen’’, zegt Dollevoet.
Al met al blijft het lapwerk, fundamentele manco's aan het HSL worden niet aangepakt. ,,De route is eigenlijk geen echte hogesnelheidslijn. Die is een mix van stukken bestaand- en hoge snelheidsspoor’’, aldus hoogleraar Dollevoet. Na Schiphol schakelen treinen bij Hoofddorp over naar het HSL-deel en bij Rotterdam CS weer terug. Ze gaan daarbij van 1500 volt op het gewone spoor naar 25.000 volt op de HSL.
Die voltageswitch is een 'recept voor ellende'. Treinen moeten door spanningssluizen: honderden meters spoor zonder bovenleiding. Rijdt een trein te langzaam, dan valt hij stil. De sluizen bevinden zich bovendien op moeilijke plekken als viaducten en fly-overs. ,,Helaas zijn er onhandige keuzes gemaakt in het ontwerp van de lijn’’, zegt Rob Goverde, hoogleraar Railverkeerskunde. De HSL en het gewone spoor kennen daarnaast verschillende beveiligingssystemen. Goverde: ,,Treinen moeten daartussen schakelen en dat gaat regelmatig fout.’’
Het oplossen van de manco's oplossen vergt harde en dure keuzes. De vorig jaar verschenen Langetermijnvisie HSL-Zuid schetst twee mogelijkheden: of de hogesnelheidslijn in zijn geheel los snijden van het hoofdspoornet of de lijn geheel integreren in het reguliere net. De eerste variant kost 10 miljard euro en betekent dat HSL tot twee jaar op slot moet. De andere variant is met 'slechts' enkele miljarden euro's goedkoper, maar ligt politiek gevoelig. Die betekent de bevestiging dat de HSL, die al 11 miljard heeft gekost, geen racetrein is, maar een opgevoerde boemel.
Niets doen is geen optie: doordat het gewone spoor komend decennium op het Europees beveiligingssysteem ERTMS overstapt, dreigt de betrouwbaarheid van de HSL verder te dalen. Dit nieuwe systeem communiceert slecht met de sterk verouderde ERTMS-variant op de hogesnelheidslijn. Alleen een dure upgrade kan dat voorkomen.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur, D66), verantwoordelijk voor de HSL, zit met de kwestie in haar maag. Zelfs voor het minst ingrijpende verbeterwerk lijkt op het Binnenhof weinig draagvlak. Door voor 700 miljoen euro het beveiligingssysteem op de HSL te vervangen en spanningssluizen rond Rotterdam te verplaatsen, zou de punctualiteit aanzienlijk omhoog kunnen, blijkt uit de Langetermijnvisie.
De toekomst van de HSL leidt tot verschil van inzicht tussen NS en ProRail. ,,NS rijdt met een tractor op een Formule 1-circuit’’, klinkt het intern bij de laatste. Waar de spoorwegen de HSL juist zoveel mogelijk willen inbedden in het hoofdnet, wenst ProRail een niet te vergaande integratie.
Expert Dollevoet, wiens leerstoel deels door ProRail wordt betaald, denkt aan een tussenoplossing. ,,Snij de HSL los van het gewone spoor en maak Rotterdam het enige HSL-station van Nederland. Het traject Schiphol-Rotterdam kan dan in het gewone net geīntegreerd worden en blijft een snelle route.’’ Hij beklemtoont dat langdurig op 300 km per uur rijden eigenlijk alleen na Rotterdam mogelijk is.
Wat verder zou helpen, is het hele Nederlandse spoor op hetzelfde voltage te laten rijden. De huidige 1500 volt stamt uit 1920, als NS meer treinen wil laten rijden is 3000 volt dringend gewenst. Met dat voltage kan ook de HSL prima uit te voeten, Belgische treinen rijden ook op 3000 volt.
Dollevoet wijst op het oorspronkelijke doel van de HSL. Dat is het snel verbinden van Nederland met Europese steden. ,,In Nederland wilden wij alles. We willen meerdere steden aansluiten en het moest goedkoop.’’ Hetzelfde geldt voor de treinen. ,,NS had destijds beter duurdere TGV's of Duitse ICE's kunnen aanschaffen. Zoals zo vaak bij grote infraprojecten is goedkoop duurkoop op de lange termijn.’’
NS wijst erop dat de IC Direct ondanks de problemen de snelst groeiende railverbinding is. Het aantal reizigers steeg vorig jaar met een kwart. ProRail en NS hopen daarom dat in ieder geval de 700 miljoen euro beschikbaar komt. De spoorbeheerder beklemtoont dat dit bedrag uitgesmeerd kan worden over vijftien tot twintig jaar. Ook wil ProRail het beheer over de HSL krijgen. Nu onderhoudt Infraspeed de lijn, een consortium van BAM en Siemens. Het overleggen met meerdere partijen bemoeilijkt het verbeeteren van de route.
Terug naar de mysterieuze softwareproblemen op de IC Direct. Inmiddels denkt fabrikant Bombardier de oorzaak te kennen. Nieuwe updates moeten echter fiat krijgen van IL&T, wat nog maanden kan vergen. ,,Het mag duidelijk zijn dat dit geen fijne start van het jaar is’’, verzucht Göddeke van het HSL Verbeterteam. Hoe hoog een eventuele boete kan zijn? ,,Dat wil ik expres niet weten.’’
bron https://www.ad.nl/binnenl(...)acecircuit~afe8c8e3/![]()
quote:NS denkt pas verdere verbetering te boeken als vanaf 2021 gloednieuwe treinen op de IC Direct gaan rijden. Bij fabrikant Alstom zijn 79 IC's Nieuwe Generatie besteld. Experts stellen echter dat dit weinig soelaas biedt. "Ook dat zijn geen speciale HSL-treinen", zegt Dollevoet.
[..]
Expert Dollevoet, wiens leerstoel deels door ProRail wordt betaald [..]![]()
Ze weten de "experts" wel te strikken daar bij het AD![]()
Nou weet ik niet in hoeverre het interpretatie is van de krant, maar om nou te stellen dat de ICNG niet voldoet vķķr deze überhaupt één meter op eigen kracht heeft gereden, is wel sterk.
Blijkbaar voldoen alleen treinen die 300 km/u kunnen, voor dhr. Dollevoet en kijkt hij niet naar het daadwerkelijk technisch ontwerp van de trein.
En ja, daar zitten dingen in speciaal voor de HSL-Zuid.
Ik kan uiteraard ook niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat het qua techniek een stukje eenvoudiger zal worden voor de machinist.![]()
Het ligt aan de baan, daar worden treinen kut van![]()
want die ICd locs rijden verder overal prima toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Rond de Gotthardbasistunnel was er ook wel gedoe met Traxxlocs en software, maar dat is inmiddels opgelost.
De pijnpunten die ik heb begrepen zijn dat er specifieke software nodig is (ETCS 2.3.0c + specifieke patches), en dat machinisten veel handelingen moeten verrichten in korte tijd. Wissel ATB/ETCS L1/ETCS L2, wissel 1500V/25kV, en dat moet ook allemaal goed gaan.
Op andere routes heb je daar veel minder last van omdat er minder transities zijn en ze veel verder uit elkaar liggen.![]()
De ICNG kan de spanningssluis semi-automatisch nemen (automatisch schakelen en omwisselen). Althans, dat is de bedoeling van Alstom.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:41 schreef James1988 het volgende:
Meer dingen die uit zichzelf gebeuren i.p.v. dat de machinist het allemaal moet doen?
Volgens mij zijn ze overigens nog steeds niet op de hoogte dat de HSL op versie 2.3.0 draait, en die functie pas in Baseline 3 er in zit(de HSL zendt al die info helemaal niet uit).
Ik ben dus erg benieuwd hoe ze het voor elkaar gaan krijgen![]()
Maar zonder gekheid: zelfs zonder het automatisch nemen van de spanningssluizen zal ICNG een stukje eenvoudiger en vooral meer foolproof zijn dan de Traxx. Het systeem zit veel meer dichtgetimmerd, waardoor je ook niet per ongeluk allerlei rare knopjes kan bedienen.![]()
Misschien dat ze dat op basis van GPS willen gaan doen dan?
"Hey machinist, ik denk dat je zometeen een spanningssluis om je oren krijgt... wil je wisselen?
[Ja]
[Nee]
[Ik rij niet op de HSL, gek!]
"![]()
Sinds wanneer vertrekt er vanuit Zutphen een sprinter naar Groningen. Dr staat hier een trein naast het station met Groningen er op.zie email 27 oktober![]()
Als die GPS even betrouwbaar is als in de Traxx...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:57 schreef James1988 het volgende:
Misschien dat ze dat op basis van GPS willen gaan doen dan?
"Hey machinist, ik denk dat je zometeen een spanningssluis om je oren krijgt... wil je wisselen?
[Ja]
[Nee]
[Ik rij niet op de HSL, gek!]
"
> "STM-ATB is op deze locatie niet toegestaan"... poef, snelremming.
< Eh, waar de f*ck denk je dat we rijden?
> Lyon, hoezo?
< * MTL drukt weer eens op het knopje "Override GPS"![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:04 schreef MTL het volgende:
[..]
Als die GPS even betrouwbaar is als in de Traxx...
> "STM-ATB is op deze locatie niet toegestaan"... poef, snelremming.
< Eh, waar de f*ck denk je dat we rijden?
> Lyon, hoezo?
< * MTL drukt weer eens op het knopje "Override GPS"![]()
![]()
Moet er wel de kanttekening bij plaatsen dat het mij in de jaren dat ik nu op het spul rij exact één keer is overkomen, dus zo vaak komt het nou ook weer niet voor![]()
![]()
dat kan ook gewoon handmatig ingesteld worden hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:04 schreef trein2000 het volgende:
Sinds wanneer vertrekt er vanuit Zutphen een sprinter naar Groningen. Dr staat hier een trein naast het station met Groningen er op.![]()
![]()
Dat geloof ik meteen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat kan ook gewoon handmatig ingesteld worden hoorzie email 27 oktober![]()
verveling tijdens het wachten?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, maar waarom zou je dat in godsnaam doen?![]()
In de ris van de sgm staan ook nog steeds de stations van de oude hofpleinlijn. Die kun je dus ook nog steeds instellen![]()
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:26 schreef MTL het volgende:
Gok collega's uit de standplaats Groningen die in Zutphen de opleiding voor de SNG krijgen
Edit: u zei Spekholzerheide?
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
Ik zou me eerst maar eens zorgen maken over die ontsporingquote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:04 schreef trein2000 het volgende:
Sinds wanneer vertrekt er vanuit Zutphen een sprinter naar Groningen. Dr staat hier een trein naast het station met Groningen er op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoe heten die sporen niet aan het perron dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou me eerst maar eens zorgen maken over die ontsporingzie email 27 oktober![]()
oneerlijke vergelijking!quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij is van de spoorconstructies. Dat tekent zijn antwoorden ook wel want er is geen enkele reden waarom de huidige combinaties echt slechter zouden moeten presteren. Dat dit wel gebeurt heeft te maken met een type storingen dat niets van doen heeft met de opzet van het materieel. ICR en TRAXX is inmiddels zo aan elkaar geknutseld dat het een soort slome ICE1 is. Voor de spoorconstructie is dat anders. De locs zijn te zwaar en de treinen te traag. Daardoor slijt de boel teveel.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:19 schreef b2py het volgende:
Dollevoet, dat is toch die ProRailer die ook iets doet bij de TU Delft?![]()
Ik heb het artikel verder niet gelezenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hij is van de spoorconstructies. Dat tekent zijn antwoorden ook wel want er is geen enkele reden waarom de huidige combinaties echt slechter zouden moeten presteren. Dat dit wel gebeurt heeft te maken met een type storingen dat niets van doen heeft met de opzet van het materieel. ICR en TRAXX is inmiddels zo aan elkaar geknutseld dat het een soort slome ICE1 is. Voor de spoorconstructie is dat anders. De locs zijn te zwaar en de treinen te traag. Daardoor slijt de boel teveel.![]()
Sporen die niet aan een perron liggen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe heten die sporen niet aan het perron dan?![]()
Ik denk dat het al een beetje helpt als de locs bij Hoofddorp al eerder kunnen om kunnen schakelen naar ETCS of dat wisselen van beveiligingssysteem op de gehele route niet meer nodig is.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:48 schreef James1988 het volgende:
Rond de Gotthardbasistunnel was er ook wel gedoe met Traxxlocs en software, maar dat is inmiddels opgelost.
De pijnpunten die ik heb begrepen zijn dat er specifieke software nodig is (ETCS 2.3.0c + specifieke patches), en dat machinisten veel handelingen moeten verrichten in korte tijd. Wissel ATB/ETCS L1/ETCS L2, wissel 1500V/25kV, en dat moet ook allemaal goed gaan.
Op andere routes heb je daar veel minder last van omdat er minder transities zijn en ze veel verder uit elkaar liggen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Niet-perronsporen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:09 schreef BLS het volgende:
[..]
Sporen die niet aan een perron liggen.Mwa, op zich gaat het vrijwel nooit fout bij de transitie. Het gaat tegenwoordig vaak ergens willekeurig fout door de softwarebug. Voor de rest zijn er voor zover ik weet weinig structurele problemen met de nieuwe software.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het al een beetje helpt als de locs bij Hoofddorp al eerder kunnen om kunnen schakelen naar ETCS of dat wisselen van beveiligingssysteem op de gehele route niet meer nodig is.![]()
Hoe werkt dit dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
de treinen te traag. Daardoor slijt de boel teveel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Enige wat ik me kan bedenken is de boog tussen Hoofddorp en de Koeientunnel, die heeft flinke verkanting berekend op 300km/h. Met 160km/h of 200km/h hang je daar aardig met de flens tegen de ene rail aan natuurlijk.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Zelfs Winschoten staat erinquote:
Bij Arriva heb je vrije teksten. Heb zelfs een keer Sinterswijk zien staan rond Sinterklaas.![]()
![]()
De HSL is gebouwd voor treinen met een hogere snelheid (ontwerpsnelheid van 230 km/u) en een lagere aslast. De locs zijn behoorlijk zwaar, en rijden te langzaam, waardoor al het gewicht in de bochten tegen de binnenkant van de spoorstaaf drukt. Gevolg is dus dat die overmatig slijt en Infraspeed stelt (op zich terecht) dat het niet onder hun beheersconcessie valt en dus apart vergoed moet worden.quote:
Wel grappig, Thalys en Eurostar rijden dus eigenlijk te snel als ze 300 rijden. Dat is ook goed te merken. Als je rond de 230 km/u zit, dan merk je de bochten vrijwel helemaal niet, terwijl je ze bij 300 goed merkt. Wat dat betreft was de V250 helemaal niet gek, maar die lag ook als een blok op de rails![]()
![]()
klopt. Je kunt daar handmatig nog teksten instellen. Draaien aan een knop en zo kun je letter voor letter iets invoeren.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:19 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Zelfs Winschoten staat erin
Bij Arriva heb je vrije teksten. Heb zelfs een keer Sinterswijk zien staan rond Sinterklaas.
De normale bestemmingen gaan wel iets makkelijker natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Je kunt daar handmatig nog teksten instellen. Draaien aan een knop en zo kun je letter voor letter iets invoeren.
De normale bestemmingen gaan wel iets makkelijker natuurlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Blokken, platen, boutjes...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Wat dat betreft was de V250 helemaal niet gek, maar die lag ook als een blok op de rails![]()
![]()
![]()
Ah okee danquote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:27 schreef MTL het volgende:
[..]
De HSL is gebouwd voor treinen met een hogere snelheid (ontwerpsnelheid van 230 km/u) en een lagere aslast. De locs zijn behoorlijk zwaar, en rijden te langzaam, waardoor al het gewicht in de bochten tegen de binnenkant van de spoorstaaf drukt. Gevolg is dus dat die overmatig slijt en Infraspeed stelt (op zich terecht) dat het niet onder hun beheersconcessie valt en dus apart vergoed moet worden.
Wel grappig, Thalys en Eurostar rijden dus eigenlijk te snel als ze 300 rijden. Dat is ook goed te merken. Als je rond de 230 km/u zit, dan merk je de bochten vrijwel helemaal niet, terwijl je ze bij 300 goed merkt. Wat dat betreft was de V250 helemaal niet gek, maar die lag ook als een blok op de rails![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hee ff iets anders trouwens, dacht ik net aan toen ik weer eens Rail Away aan het bingen was. De MBS heeft zo'n Wismarer railbus toch? Ik ben daar in 2011 of zo nogeens heen geweest, toen was het een project waar nog veel aan moest gebeuren. Inmiddels zal hij toch wel klaar zijn? Ik wil er weleens een ritje mee maken![]()
Trouwens, speakin of which, hoe zit het met die NS 2000 loc van de SGB eigenlijk? Daar is toen nog crowdfunding voor geweestSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Komend voorjaar maar eens heen danquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
In 2015 in werking gesteld: https://www.museumbuurtsp(...)057&nmmd_action=data
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hij rijdt alleen op bepaalde dagen, normale rijdagen is alleen een stoomtrein.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komend voorjaar maar eens heen danPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ze zullen wel wat aan het opknappen zijn maar rijvaardig is de loc nog lang niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens, speakin of which, hoe zit het met die NS 2000 loc van de SGB eigenlijk? Daar is toen nog crowdfunding voor geweest
Wil er in de zomer op een zondag wel eens naar toe. Even rondkijken op hun terrein in Goes, wat eten en drinken bij de goederenloods en dan om 14.00 stomen naar Hoedenskerke. Lopend naar Baarland gaan en van daar uit met de railbus terug naar Goes
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik verwacht dat tegen het begin van het seizoen (7 april is de eerste rijdag) er wel bekendgemaakt wordt wanneer wat gaat rijdenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij rijdt alleen op bepaalde dagen, normale rijdagen is alleen een stoomtrein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bombardier is begonnen met de uitrol van Traxx software 9.4.2, waarin de problemen opgelost zouden moeten zijn![]()
Uiteraard eerst zien, dan geloven.
Overigens wel weer suf: de IC Brussel wordt nog niet voorzien. België heeft nog geen toelating gegeven. Dus de oude software blijft helaas nog altijd rondrijden tot die toelating er is.
Maar goed, het updaten van alle locs kost sowieso al wel weer een paar weken, dus wie weet dat na die tijd de Belgen ook het licht hebben gezien![]()
![]()
Terecht. Wie weet veroorzaakt het meer nieuwe problemen dan het oplost. 50-50 kans.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wie nog mee wil met de NVBS-rit naar de Eemshaven en de haven van Delfzijl kan zich nog inschrijven tot 3 maar, inschrijving is verlengd er gaat met 2x GTW 2/6 gereden worden:
https://nvbs-excursies.nl/havenrit2019/
Verder op Koningsdag nog een rit door het Ruhrgebiet met Zwitsers materieel deels over goederenlijnen. Als ik de omschrijving goed interpreteer is dit de route:
https://nvbs-excursies.nl/koningsdag2019/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
NS had net op bevel van de Inspectie Leefomgeving & Transport een software-update laten uitvoeren.
Inspecties zijn er om vast te stellen wat de situatie is. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de uitvoerende partij om daar wel of niet naar te luisteren.So we just called him Fred![]()
Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur.
Inspecties zijn er om vast te stellen wat de situatie is. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de uitvoerende partij om daar wel of niet naar te luisteren.![]()
Nou.. Als je in alle artikelen leest waarom de inspectie dat aan NS heeft gevraagd dan vraag ik mij toch heel hard af waarom we wel combinaties met 2x1700 met DDAR of 2x BR189 hebben. Dat zet meer kracht op de rails dan afgeknepen TRAXX-en. Die 1700'en en BR189 rijden immers op vermogensbeperking. Dat betekent dat combinaties bij lage snelheid waar het vermogen niet maatgevend is, rustig 500-600 kN op de rails zetten. Dan hebben we het nog niet over 3xFLIRT-III gehad wat helemaal buitensporig grote krachten geeft.![]()
Dat zegt nog niets over de vermeende storingen..quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Als je in alle artikelen leest waarom de inspectie dat aan NS heeft gevraagd dan vraag ik mij toch heel hard af waarom we wel combinaties met 2x1700 met DDAR of 2x BR189 hebben. Dat zet meer kracht op de rails dan afgeknepen TRAXX-en. Die 1700'en en BR189 rijden immers op vermogensbeperking. Dat betekent dat combinaties bij lage snelheid waar het vermogen niet maatgevend is, rustig 500-600 kN op de rails zetten. Dan hebben we het nog niet over 3xFLIRT-III gehad wat helemaal buitensporig grote krachten geeft.![]()
Alleen over wat de artikelen melden wat de inspectie heeft gevraagd, dat hoeft inderdaad weinig met de storingen te maken te hebben. Het kan alleen wel extra complexiteit in de software hebben toegevoegd die het bepaald niet makkelijker maakt om goede software op te leveren. Er is indirect dus wel degelijk een mogelijk verband.![]()
Als er schade aan het spoor ontstaat moet ProRail dat eisen, de inspectie kan alleen vaststellen dat de schade optreed.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen.
En dan nog kan NS nee zeggen en de eventuele schade aan het spoor herstellen als dat goedkoper of efficiënter (en net zo veilig) is.So we just called him Fred![]()
Het ging in dit geval wel degelijk om veiligheid. Er werd daarom voor de oude software slechts een tijdelijke toelating onder voorwaarden afgegeven. Die toelating verliep eind vorig jaar, dus daarom moest er nieuwe software komen die wel aan de eisen voldeed.![]()
PICK ME!quote:Helft NS-stations wordt opgeknapt
De helft van alle 395 treinstations
in Nederland krijgt een opknapbeurt,
heeft de NS bekendgemaakt.Dat betekent
dat straks op veel meer stations wc's
zijn en plekken waar je koffie kunt
kopen.De operatie kost zo'n 65 miljoen.
Volgens NS-topman Van Boxtel bepalen de
stations voor een belangrijk deel de
ervaring van de treinreizigers."We
willen hier betrouwbaar,comfortabel en
schoon reizen",aldus Van Boxtel.
De afgelopen jaren zijn al een aantal
grotere stations verbouwd.Nu zijn de
kleinere aan de beurt.Sommige krijgen
een 'huiskamer' waar reizigers kunnen
zitten,met wifi en reisinformatie.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tenzij storingen directe weerslag hebben op heel veel andere vervoerders of de infra gaan ze zoiets toch in dat geval helemaal niet eisen van NS?quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets over de vermeende storingen..Bier.![]()
Nietes pipoquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, dat kippenhok van jullie is al gedaan.Wij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vind de keuze voor stations met een stationshuiskamer wel wat vreemd. Hoezo krijgt een klein station als Culemborg er een en een station als Delft wat veel meer mensen bedient niet?![]()
Sinds wanneer is het toilet weg dan? Daar zat een volledig geautomatiseerd ding en dat werkt prima. Was ook schoon. Daarvoor moest je de sleutel nog bij de Kiosk ophalen. In Hengelo zijn ze ook recentelijk geswitcht.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietes pipoWij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes.
En over winkeltjes moet je je anus kurken met je gewauwel over schoenmakers en leesten
Iets meer licht mag er wel zijn daar.Bier.![]()
Precies wat ik zeg. Het toilet zit in het losstaande gebouw op het perron, richting jouw balkon, na de rookpaal. Daarna begint dat tuintje op het perron toch?Bier.![]()
Oh en je SMSt dus even een code naar een nummer en dan is een seconde later het toilet geopend.Bier.![]()
Ja, daar ben ik al een aantal jaren niet geweest. Ik wist niet dat dat tegenwoordig schoon was. Heb het eigenlijk nooit als een fatsoenlijke optie gezien.
Maar waar moet ik nou mijn anus mee kurken zei je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mat64 conditierit Zaterdag 2 maart 2019 LM 82101twitter:Spoorwegmuseum twitterde op donderdag 28-02-2019 om 13:24:59Liefhebbers opgelet! Zaterdag 2 maart zie je de Mat '64 door Nederland rijden. De #trein moet worden 'gedriehoekt' (omgedraaid) voor de tentoonstelling Tienertoer. We maken van de gelegenheid gebruik om een 'conditierit' te maken. Kilometers maken om in vorm te blijven! #mat64 https://t.co/gLZOx2ubJm reageer retweet
Maliebaan vertrek 10.25
Via Soest en Baarn
Muiderpoort 11.21/11.36
Amsterdam 11.41/11.45
Zaandam 11.58/12.02
Uitgeest 12.15/12.23
Haarlem Goederen 12.43/13.19
Haarlem 13.24/14.10
Zandvoort 14.20/14.39
Haarlem 14.50/15.18
Alkmaar 15.50/16.05
Schagen 16.23/16.37
Heerhugowaard 16.46/16.47
Alkmaar 16.52/17.00
Amsterdam 17.35/17.42
Muiderpoort 17.48/18.08
Hilversum 18.32/18.35
Maliebaan 18.49 .
[ Bericht 8% gewijzigd door spectrumanalyser op 28-02-2019 16:10:14 ]Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Delft heeft al een Starbucks en zoveel treinen dat er nauwelijks tijd is om te wachten op je trein.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vind de keuze voor stations met een stationshuiskamer wel wat vreemd. Hoezo krijgt een klein station als Culemborg er een en een station als Delft wat veel meer mensen bedient niet?So we just called him Fred![]()
Omdat de belangstelling onder exploitanten voor ruimte op stations niet bijzonder groot is. NS wilde het wel. Maar die doen het niet meer omdat ze een stortvloed van kritiek over zich heen kregen dat ze treinen moesten rijden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar waar moet ik nou mijn anus mee kurken zei je?Bier.![]()
Waar moet er iets in de bovenleiding zitten bij Breda om er voor te zorgen dat Breda - Antwerpen en Breda - Dordrecht niet mogelijk is, maar Breda - Rotterdam en Breda - Roosendaal wél
So we just called him Fred![]()
Op de HSL lijkt me? Als er iets stuk is moet de stroom eraf.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:40 schreef FredvZ het volgende:
Waar moet er iets in de bovenleiding zitten bij Breda om er voor te zorgen dat Breda - Antwerpen en Breda - Dordrecht niet mogelijk is, maar Breda - Rotterdam en Breda - Roosendaal wélBier.![]()
Maar dan kan de Sprinter Breda - Dordrecht toch gewoon rijden?quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op de HSL lijkt me? Als er iets stuk is moet de stroom eraf.
En dan zou je verwachten dat de ICD niet Rotterdam - Breda kan rijden.So we just called him Fred![]()
Misschien is die Sprinter Breda - Dordrecht opgeheven om ruimte te maken om de ICD via Dordt om te leiden?![]()
Op het station zelf?quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:40 schreef FredvZ het volgende:
Waar moet er iets in de bovenleiding zitten bij Breda om er voor te zorgen dat Breda - Antwerpen en Breda - Dordrecht niet mogelijk is, maar Breda - Rotterdam en Breda - Roosendaal wél![]()
Nou boys, braaf zijn, de belangrijkste helft van de stamgasten is een weekendje de hort op.![]()
Lurkersboekje voor bork
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Woah, heel mooi gedaan, complimenten! Veel plezier allemaal!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 07:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou boys, braaf zijn, de belangrijkste helft van de stamgasten is een weekendje de hort op.![]()
Lurkersboekje voor bork![]()
Niet weer haren trekken met deadlock jijquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zal hem hooguit voor z'n kont schoppen of laten struikelen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet weer haren trekken met deadlock jijBier.![]()
Veel plezier aan de andere kant van het kanaal
en leuk boekie, Fles
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Een Plan V kan niet onopgemerkt over het hoofdspoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
thx! makker en veel plezier! De rest van de nieuwjaarsbende uiteraard ook!I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
... en toen vertrok mijn trein met kleuter aan boord. Bagage tussen de deur. Moeder op het perron. Man man man.![]()
Dan blijkt die noodrem toch vervelend ver weg te zitten vanaf mijn stoel.![]()
Wel goed afgelopen gelukkig.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: