Ik verwacht dat tegen het begin van het seizoen (7 april is de eerste rijdag) er wel bekendgemaakt wordt wanneer wat gaat rijdenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij rijdt alleen op bepaalde dagen, normale rijdagen is alleen een stoomtrein.
Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
NS had net op bevel van de Inspectie Leefomgeving & Transport een software-update laten uitvoeren.
Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur.
Inspecties zijn er om vast te stellen wat de situatie is. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de uitvoerende partij om daar wel of niet naar te luisteren.
Dat zegt nog niets over de vermeende storingen..quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Als je in alle artikelen leest waarom de inspectie dat aan NS heeft gevraagd dan vraag ik mij toch heel hard af waarom we wel combinaties met 2x1700 met DDAR of 2x BR189 hebben. Dat zet meer kracht op de rails dan afgeknepen TRAXX-en. Die 1700'en en BR189 rijden immers op vermogensbeperking. Dat betekent dat combinaties bij lage snelheid waar het vermogen niet maatgevend is, rustig 500-600 kN op de rails zetten. Dan hebben we het nog niet over 3xFLIRT-III gehad wat helemaal buitensporig grote krachten geeft.
Als er schade aan het spoor ontstaat moet ProRail dat eisen, de inspectie kan alleen vaststellen dat de schade optreed.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen.
PICK ME!quote:Helft NS-stations wordt opgeknapt
De helft van alle 395 treinstations
in Nederland krijgt een opknapbeurt,
heeft de NS bekendgemaakt.Dat betekent
dat straks op veel meer stations wc's
zijn en plekken waar je koffie kunt
kopen.De operatie kost zo'n 65 miljoen.
Volgens NS-topman Van Boxtel bepalen de
stations voor een belangrijk deel de
ervaring van de treinreizigers."We
willen hier betrouwbaar,comfortabel en
schoon reizen",aldus Van Boxtel.
De afgelopen jaren zijn al een aantal
grotere stations verbouwd.Nu zijn de
kleinere aan de beurt.Sommige krijgen
een 'huiskamer' waar reizigers kunnen
zitten,met wifi en reisinformatie.
Tenzij storingen directe weerslag hebben op heel veel andere vervoerders of de infra gaan ze zoiets toch in dat geval helemaal niet eisen van NS?quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets over de vermeende storingen..
Nietes pipo Wij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, dat kippenhok van jullie is al gedaan.
Sinds wanneer is het toilet weg dan? Daar zat een volledig geautomatiseerd ding en dat werkt prima. Was ook schoon. Daarvoor moest je de sleutel nog bij de Kiosk ophalen. In Hengelo zijn ze ook recentelijk geswitcht.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietes pipo Wij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes.
Mat64 conditierit Zaterdag 2 maart 2019 LM 82101twitter:Spoorwegmuseum twitterde op donderdag 28-02-2019 om 13:24:59 Liefhebbers opgelet! Zaterdag 2 maart zie je de Mat '64 door Nederland rijden. De #trein moet worden 'gedriehoekt' (omgedraaid) voor de tentoonstelling Tienertoer. We maken van de gelegenheid gebruik om een 'conditierit' te maken. Kilometers maken om in vorm te blijven! #mat64 https://t.co/gLZOx2ubJm reageer retweet
Delft heeft al een Starbucks en zoveel treinen dat er nauwelijks tijd is om te wachten op je trein.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vind de keuze voor stations met een stationshuiskamer wel wat vreemd. Hoezo krijgt een klein station als Culemborg er een en een station als Delft wat veel meer mensen bedient niet?
Omdat de belangstelling onder exploitanten voor ruimte op stations niet bijzonder groot is. NS wilde het wel. Maar die doen het niet meer omdat ze een stortvloed van kritiek over zich heen kregen dat ze treinen moesten rijden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar waar moet ik nou mijn anus mee kurken zei je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |