abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 21:47:11 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185263811
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hij rijdt alleen op bepaalde dagen, normale rijdagen is alleen een stoomtrein.
Ik verwacht dat tegen het begin van het seizoen (7 april is de eerste rijdag) er wel bekendgemaakt wordt wanneer wat gaat rijden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185277506
Bombardier is begonnen met de uitrol van Traxx software 9.4.2, waarin de problemen opgelost zouden moeten zijn :)
Uiteraard eerst zien, dan geloven.
Overigens wel weer suf: de IC Brussel wordt nog niet voorzien. België heeft nog geen toelating gegeven. Dus de oude software blijft helaas nog altijd rondrijden tot die toelating er is.
Maar goed, het updaten van alle locs kost sowieso al wel weer een paar weken, dus wie weet dat na die tijd de Belgen ook het licht hebben gezien :+
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2019 @ 18:49:16 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185280940
Terecht. Wie weet veroorzaakt het meer nieuwe problemen dan het oplost. 50-50 kans.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 28 februari 2019 @ 00:49:31 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185290249
Wie nog mee wil met de NVBS-rit naar de Eemshaven en de haven van Delfzijl kan zich nog inschrijven tot 3 maar, inschrijving is verlengd er gaat met 2x GTW 2/6 gereden worden:
https://nvbs-excursies.nl/havenrit2019/

Verder op Koningsdag nog een rit door het Ruhrgebiet met Zwitsers materieel deels over goederenlijnen. Als ik de omschrijving goed interpreteer is dit de route:
https://nvbs-excursies.nl/koningsdag2019/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:57:40 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185291732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
NS had net op bevel van de Inspectie Leefomgeving & Transport een software-update laten uitvoeren.
Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur.

Inspecties zijn er om vast te stellen wat de situatie is. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de uitvoerende partij om daar wel of niet naar te luisteren.
So we just called him Fred
pi_185292602
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar gaat het al mis, NS die zich laat leiden door een inspecteur.

Inspecties zijn er om vast te stellen wat de situatie is. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de uitvoerende partij om daar wel of niet naar te luisteren.
Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen.
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:15:06 #107
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185293272
Nou.. Als je in alle artikelen leest waarom de inspectie dat aan NS heeft gevraagd dan vraag ik mij toch heel hard af waarom we wel combinaties met 2x1700 met DDAR of 2x BR189 hebben. Dat zet meer kracht op de rails dan afgeknepen TRAXX-en. Die 1700'en en BR189 rijden immers op vermogensbeperking. Dat betekent dat combinaties bij lage snelheid waar het vermogen niet maatgevend is, rustig 500-600 kN op de rails zetten. Dan hebben we het nog niet over 3xFLIRT-III gehad wat helemaal buitensporig grote krachten geeft.
pi_185293402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou.. Als je in alle artikelen leest waarom de inspectie dat aan NS heeft gevraagd dan vraag ik mij toch heel hard af waarom we wel combinaties met 2x1700 met DDAR of 2x BR189 hebben. Dat zet meer kracht op de rails dan afgeknepen TRAXX-en. Die 1700'en en BR189 rijden immers op vermogensbeperking. Dat betekent dat combinaties bij lage snelheid waar het vermogen niet maatgevend is, rustig 500-600 kN op de rails zetten. Dan hebben we het nog niet over 3xFLIRT-III gehad wat helemaal buitensporig grote krachten geeft.
Dat zegt nog niets over de vermeende storingen..
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:30:26 #109
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185293466
Alleen over wat de artikelen melden wat de inspectie heeft gevraagd, dat hoeft inderdaad weinig met de storingen te maken te hebben. Het kan alleen wel extra complexiteit in de software hebben toegevoegd die het bepaald niet makkelijker maakt om goede software op te leveren. Er is indirect dus wel degelijk een mogelijk verband.
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:09:58 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185293973
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kent de achtergrond van dit verhaal niet. De inspectie zit dit niet zonder gegronde redenen doen.
Als er schade aan het spoor ontstaat moet ProRail dat eisen, de inspectie kan alleen vaststellen dat de schade optreed.

En dan nog kan NS nee zeggen en de eventuele schade aan het spoor herstellen als dat goedkoper of efficiënter (en net zo veilig) is.
So we just called him Fred
pi_185294469
Het ging in dit geval wel degelijk om veiligheid. Er werd daarom voor de oude software slechts een tijdelijke toelating onder voorwaarden afgegeven. Die toelating verliep eind vorig jaar, dus daarom moest er nieuwe software komen die wel aan de eisen voldeed.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 12:20:14 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185295206
quote:
Helft NS-stations wordt opgeknapt


 De helft van alle 395 treinstations
in Nederland krijgt een opknapbeurt,
heeft de NS bekendgemaakt.Dat betekent
dat straks op veel meer stations wc's
zijn en plekken waar je koffie kunt
kopen.De operatie kost zo'n 65 miljoen.

Volgens NS-topman Van Boxtel bepalen de
stations voor een belangrijk deel de
ervaring van de treinreizigers."We
willen hier betrouwbaar,comfortabel en
schoon reizen",aldus Van Boxtel.

De afgelopen jaren zijn al een aantal
grotere stations verbouwd.Nu zijn de
kleinere aan de beurt.Sommige krijgen
een 'huiskamer' waar reizigers kunnen
zitten,met wifi en reisinformatie.
PICK ME!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185295327
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zegt nog niets over de vermeende storingen..
Tenzij storingen directe weerslag hebben op heel veel andere vervoerders of de infra gaan ze zoiets toch in dat geval helemaal niet eisen van NS?
Bier.
pi_185295358
quote:
11s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

PICK ME!
Nee, dat kippenhok van jullie is al gedaan.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 12:41:51 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185295704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, dat kippenhok van jullie is al gedaan.
Nietes pipo :( Wij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185295938
Vind de keuze voor stations met een stationshuiskamer wel wat vreemd. Hoezo krijgt een klein station als Culemborg er een en een station als Delft wat veel meer mensen bedient niet?
pi_185295940
quote:
8s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nietes pipo :( Wij hebben geen toiletten. En geen geldautomaat. En maar 3 winkeltjes.
Sinds wanneer is het toilet weg dan? Daar zat een volledig geautomatiseerd ding en dat werkt prima. Was ook schoon. Daarvoor moest je de sleutel nog bij de Kiosk ophalen. In Hengelo zijn ze ook recentelijk geswitcht.

En over winkeltjes moet je je anus kurken met je gewauwel over schoenmakers en leesten :P

Iets meer licht mag er wel zijn daar.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 12:56:18 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185295960
huh wat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185296006
Precies wat ik zeg. Het toilet zit in het losstaande gebouw op het perron, richting jouw balkon, na de rookpaal. Daarna begint dat tuintje op het perron toch?
Bier.
pi_185296018
Oh en je SMSt dus even een code naar een nummer en dan is een seconde later het toilet geopend.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 13:45:49 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185296811
Ja, daar ben ik al een aantal jaren niet geweest. Ik wist niet dat dat tegenwoordig schoon was. Heb het eigenlijk nooit als een fatsoenlijke optie gezien.

Maar waar moet ik nou mijn anus mee kurken zei je? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185296852
Spoorwegmuseum twitterde op donderdag 28-02-2019 om 13:24:59 Liefhebbers opgelet! Zaterdag 2 maart zie je de Mat '64 door Nederland rijden. De #trein moet worden 'gedriehoekt' (omgedraaid) voor de tentoonstelling Tienertoer. We maken van de gelegenheid gebruik om een 'conditierit' te maken. Kilometers maken om in vorm te blijven! #mat64 https://t.co/gLZOx2ubJm reageer retweet
Mat64 conditierit Zaterdag 2 maart 2019 LM 82101
Maliebaan vertrek 10.25
Via Soest en Baarn
Muiderpoort 11.21/11.36
Amsterdam 11.41/11.45
Zaandam 11.58/12.02
Uitgeest 12.15/12.23
Haarlem Goederen 12.43/13.19
Haarlem 13.24/14.10
Zandvoort 14.20/14.39
Haarlem 14.50/15.18
Alkmaar 15.50/16.05
Schagen 16.23/16.37
Heerhugowaard 16.46/16.47
Alkmaar 16.52/17.00
Amsterdam 17.35/17.42
Muiderpoort 17.48/18.08
Hilversum 18.32/18.35
Maliebaan 18.49 .

[ Bericht 8% gewijzigd door spectrumanalyser op 28-02-2019 16:10:14 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:55:20 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185296988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vind de keuze voor stations met een stationshuiskamer wel wat vreemd. Hoezo krijgt een klein station als Culemborg er een en een station als Delft wat veel meer mensen bedient niet?
Delft heeft al een Starbucks en zoveel treinen dat er nauwelijks tijd is om te wachten op je trein.
So we just called him Fred
pi_185297069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar waar moet ik nou mijn anus mee kurken zei je? :?
Omdat de belangstelling onder exploitanten voor ruimte op stations niet bijzonder groot is. NS wilde het wel. Maar die doen het niet meer omdat ze een stortvloed van kritiek over zich heen kregen dat ze treinen moesten rijden.
Bier.
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:40:01 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185297791
Waar moet er iets in de bovenleiding zitten bij Breda om er voor te zorgen dat Breda - Antwerpen en Breda - Dordrecht niet mogelijk is, maar Breda - Rotterdam en Breda - Roosendaal wél :?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')