Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 14:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() Sneltrein uit Praag naar Decin komt hier Usti nad Labem binnen, 26 april 2017 [ Bericht 0% gewijzigd door Pirtdator op 04-02-2018 20:23:54 ] | |
desbarts | zondag 4 februari 2018 @ 19:15 |
Vanaf vandaag een eerste klas weekendvrij abonnement gekocht waardoor ik samen met mijn studentenov bijna het hele jaar gebruik kan maken van de geel-blauwe taxi's ![]() | |
Maegrim | zondag 4 februari 2018 @ 19:52 |
De ellende kan beginnen want het geld is binnen ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 4 februari 2018 @ 20:18 |
in Amerika is de ellende begonnen. een trein is op een andere trein geklapt. twee doden. https://nos.nl/artikel/22(...)otsing-in-de-vs.html | |
Basekid_NZ | zondag 4 februari 2018 @ 20:23 |
Aanstaande zondat met de trein van Maastricht naar Parijs. Eerste keer met de Thalys dus heb er zin in! | |
dennistd | zondag 4 februari 2018 @ 22:57 |
Eurostar uitgesteld naar 2020 (!) | |
Maegrim | zondag 4 februari 2018 @ 23:05 |
![]() | |
derLudolf | zondag 4 februari 2018 @ 23:08 |
*insert onoriginele vertragingsgrap* | |
James1988 | zondag 4 februari 2018 @ 23:25 |
... tot die tijd zullen reizigers in Brussel de trein uit moeten. Dan vraag ik me wel af wat het nut is van de gebouwen die nu in Amsterdam en Rotterdam worden gebouwd. Gaan hier misschien al wel de veiligheidsinspecties worden gegaan maar nog geen paspoortcontroles? | |
Peter | zondag 4 februari 2018 @ 23:42 |
denk het wel, anders moet je de treinen zelf ook nog weer helemaal inspecteren toch? | |
b2py | maandag 5 februari 2018 @ 08:33 |
300 miljoen voor Den Haag - Rotterdam: https://www.ad.nl/politie(...)en-haag-br~a4452ad6/ | |
Pirtdator | maandag 5 februari 2018 @ 09:23 |
Een vijfminutendienst neemt wel de nadelen van een tienminutendienst weg (bij aansluitende kwartiersdiensten is er altijd aansluiting) en is pas echt hoogfrequent en spoorboekloos te noemen. Als het goed is, zijn de Connexxion-Flirts in dienst gekomen vandaag. Ik zag op RijdenDeTreinen dat er Connexxion-Flirts ingepland waren op de dienst tussen Amersfoort en Barneveld. Aangezien er uitgebreid is getest zou de Connexxion-Flirts geen problemen meer moeten geven. Voor de liefhebbers is het jammer dat de Eurostar pas later gaat rijden, maar die veiligheidscontroles zijn toch wel absurd. Voor treindiensten die door lange bergtunnels rijden zijn er ook geen veiligheidscontroles. Het is vooral dat populistisch gedram van de UK dat verantwoordelijk is voor de veiligheidscontroles. | |
Mr_Klaasje | maandag 5 februari 2018 @ 09:30 |
Het probleem is dat ze in de UK niet in staat zijn om mensen die illegaal in het land verblijven uit te zetten omdat ze zelfs niet eens weten hoe het met de wel-legalen zit. Daardoor valt geen onderscheid te maken en moet je alles bij de poort al tegenhouden. Anders kom je er niet meer vanaf. | |
James1988 | maandag 5 februari 2018 @ 09:40 |
Bij de Mont Blanc-tunnel zijn er wel degelijk veiligheidscontroles, je ziet ze alleen niet. Er wordt onder andere gecontroleerd of het voertuig niet buitengewoon warm is, wat op een beginnende brand zou kunnen duiden. Deze maatregelen zijn ingevoerd na de brand in die tunnel in 1999. | |
Dr_Flash | maandag 5 februari 2018 @ 11:16 |
![]() ![]() Nu eens geen Rail Away, maar wel wat anders leuks. Denk ik ![]() Deuvm ![]() | |
ReisT | maandag 5 februari 2018 @ 11:55 |
Vijfminutendienst, hoe komen ze daar nu weer bij? Er gaan 8 IC's per uur rijden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Dat zijn twee kwartierdiensten. Die wellicht op 5 minuten na elkaar rijden, maar dan gaat daarna de volgende toch pas weer na 10 minuten. | |
b2py | maandag 5 februari 2018 @ 12:15 |
60/14 en dan naar boven afronden, quick maffs | |
MTL | maandag 5 februari 2018 @ 12:30 |
Plus 6 sprinters per uur. Volgens mij kom je daarmee aardig in de buurt ![]() | |
ReisT | maandag 5 februari 2018 @ 13:07 |
Voor Delft-Rotterdam kan je die sprinters wel meetellen, daar is het verschil in reistijd maar klein en worden de sprinters vooralsnog niet ingehaald, maar voor Den Haag-Rotterdam heb je er niks aan, dan tellen alleen de IC's. | |
Fred | maandag 5 februari 2018 @ 17:45 |
Als Delft Zuid ook 4 sporen krijgt dan valt dat nog maar te bezien, dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sprinter op Delft Zuid door de IC wordt ingehaald. | |
dennistd | maandag 5 februari 2018 @ 18:22 |
De sprinter wordt sowieso ingehaald op het viersporige deel Den Haag HS - Delft Zuid. | |
Dr_Flash | maandag 5 februari 2018 @ 19:09 |
Maar dat is nu ook al zo. | |
b2py | maandag 5 februari 2018 @ 19:17 |
Ga er maar van uit dat je met de huidige treintijden weinig vooruit kan om een knap ontwerp te maken als er dan vier sporen liggen tot Delft Zuid | |
James1988 | maandag 5 februari 2018 @ 19:37 |
Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat. | |
_serial_ | maandag 5 februari 2018 @ 20:08 |
Die mensen die daar uit moeten gaan maar roeien over de vaart hoor. | |
b2py | maandag 5 februari 2018 @ 20:14 |
Ik heb ooit vernomen dat er een tuktuk rijdt | |
Darkwing_Duck | maandag 5 februari 2018 @ 20:56 |
Weet iemand hoeveel Kilometers Marne la Vallee - Montpeliers is? of waar ik dat kan vinden? | |
James1988 | maandag 5 februari 2018 @ 20:59 |
Heb je Jizdenka (zie OP) al geprobeerd? | |
Dr_Flash | maandag 5 februari 2018 @ 21:03 |
Die heb ik al een tijd niet meer gezien trouwens. | |
Darkwing_Duck | maandag 5 februari 2018 @ 21:45 |
Ja die doet het niet binnen Frankrijk Dit is een tip http://raildar.fr/osrm/ | |
b2py | dinsdag 6 februari 2018 @ 08:41 |
Rijdt de trein nog? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 6 februari 2018 @ 09:36 |
+20 vanochtend op Deventer- Amstel. O.a. door een heel volle trein richting Utrecht. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 februari 2018 @ 10:28 |
Waren ze bang dat hij er bij de bocht uitvloog? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 6 februari 2018 @ 11:46 |
Ik paste er gewoon niet meer bij. Ze stonden als sardientjes tegen de ruiten. | |
Salatrel | dinsdag 6 februari 2018 @ 12:59 |
afgelopen nacht stond er een dronken pool in de fik in een SLT te rotterdam ![]() ![]() maar de SLT is lekker open van binnen dus die troep lag door de hele trein heen. | |
nijnja | dinsdag 6 februari 2018 @ 13:04 |
Wie moeten we hebben? Ja die witte mannen! | |
Salatrel | dinsdag 6 februari 2018 @ 13:10 |
dat is racistisch! ![]() | |
nijnja | dinsdag 6 februari 2018 @ 13:21 |
Sorry. Die witte reizigers! Onee wacht dat is te genderneutraal ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 februari 2018 @ 08:55 |
Falende schijt graf Tering NS. Leuk hoor, zo'n kwartierdienst tussen Deventer en de Randstad. Maar als je dus niet drie kwartier te vroeg op je werk bent, ben je dus gewoon te laat. Nikskunners ![]() | |
Zelus | woensdag 7 februari 2018 @ 12:20 |
Niks plat gooien, zolang ik nog gebruik maak van station Moerwijk ![]() Gooi Delft maar lekker plat, zijn we gelijk van die studenten af. | |
derLudolf | woensdag 7 februari 2018 @ 12:23 |
Poeder is behoorlijk corosief, dus dat zal lekker bijten. Interieur zal het ook niet leuk vinden... | |
derLudolf | woensdag 7 februari 2018 @ 12:24 |
Hoogeveen ook een IC stop? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 februari 2018 @ 12:29 |
Alleen voor de non-stop IC Hoogeveen - Krabbendijke | |
nijnja | woensdag 7 februari 2018 @ 12:51 |
Weer een ree te pakken fles? Vandaag die kant niet op geweest, niks van mee gekregen | |
Mr_Klaasje | woensdag 7 februari 2018 @ 12:54 |
7:48 Uit Deventer reed bijna perfect op tijd. Was alleen wat later te Amersfoort omdat er een wisselstoring was. Niet heel spannend +2 of iets dergelijks. | |
Dr_Flash | woensdag 7 februari 2018 @ 20:42 |
ja die zag ik nog wegrijden toen ik met m'n brakke harsens op die van 8:03 stond te wachten. | |
nijnja | woensdag 7 februari 2018 @ 21:44 |
En die was stuk? | |
dennistd | woensdag 7 februari 2018 @ 21:48 |
In 1852 is tussen Karlsruhe en Mannheim een locomotief van een schip gevallen. Nu denken ze de precieze locatie teruggevonden te hebben en in de herfst willen ze hem naar boven proberen te halen: https://www.swr.de/versunkene-lok | |
Dr_Flash | woensdag 7 februari 2018 @ 21:54 |
Nee die reed gewoon op tijd. Tot vlak voor Amersfoort toen er eerst even op een brug gewacht moest worden tot de aansluitende trein vertrokken was. Oh nee die had een kwartier vertraging en ging van een totaal ander spoor. Maar goed, fukkit ook maar, was de 5e en laatste keer dat ik naar Utrecht moest voor cursus. 3 keer direct gereden, en dus drie kwartier te vroeg, en 2 keer met overstap, beide keren gezeik en een kwartier vertraging. Wie op tijd wil zijn... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 februari 2018 @ 22:06 |
Dat is wel een mooi verhaal natuurlijk ![]() ![]() | |
nijnja | woensdag 7 februari 2018 @ 22:11 |
Niet nice. Vertraging is klote...
| |
Dr_Flash | woensdag 7 februari 2018 @ 22:16 |
Op tijd op cursus moeten zijn. Dat ook dat in de baas zijn tijd is maakt weinig uit. | |
dennistd | donderdag 8 februari 2018 @ 00:37 |
![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 8 februari 2018 @ 10:09 |
Hij is mooi! | |
Flodder450 | donderdag 8 februari 2018 @ 15:06 |
Er staan nieuwe arriva-incheckpaaltjes op Groningen Noord en het Hoofdstation! Eindelijk fatsoenlijk in/uitchecken zonder je OVchip door het paaltje heen te hoeven drukken ![]() | |
Gutz | donderdag 8 februari 2018 @ 15:33 |
NS ![]() http://www.omroepbrabant.(...)+NS-reisplanner.aspx Voorderest natuurlijk nog altijd incompetent ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 februari 2018 @ 18:37 |
In Leeuwarden staan poortjes, dus daar was het al een stuk sneller. Alleen voor overstappers nog niet ![]() | |
Peter | donderdag 8 februari 2018 @ 18:47 |
Staan een hoop carnavalsnamen niet in helaas.. | |
James1988 | donderdag 8 februari 2018 @ 18:52 |
De enige die het hier lijkt te doen is "kruikestad", want wordt omgezet in het stadscentrum van Tilburg. Misschien is de lijst nog niet doorgevoerd? | |
b2py | donderdag 8 februari 2018 @ 18:56 |
Hier werken degene die ken, de grote drie dus.. | |
James1988 | donderdag 8 februari 2018 @ 18:58 |
Als ik een reis wil plannen vanuit "Kielegat" (Breda) wordt dat "Kielegats Bouwkot, Hekven, Breda", een locatie waar carnavalswagens gebouwd worden. "Oeteldonk" ('s-Hertogenbosch) wordt bushalte "Oranje Nassaulaan, 's-Hertogenbosch" en "Lampegat" (Eindhoven) wordt een carnavalswinkel in de Eindhovense Hertogstraat. Hier doet het nog niks dus ![]() | |
dennistd | donderdag 8 februari 2018 @ 19:03 |
Schijnt alleen in de reisplanner app te werken. Van Krekkelstad naar Boeskoolstad levert een advies op via Windbuul'nstad, dat klopt gewoon. | |
James1988 | donderdag 8 februari 2018 @ 19:06 |
Ah, in de app werkt het inderdaad wel. Daar kijk ik echter niet als ik een laptop voor me heb ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 februari 2018 @ 19:20 |
Oh jee, de extra chromosomen zijn weer gratis ![]() Blijf toch af jong0ns ![]() | |
derLudolf | donderdag 8 februari 2018 @ 20:26 |
Dit is net zo kansloos http://www.omroepbrabant.(...)is+met+de+trein.aspx Anders hebben ze nooit ludieke acties. | |
Fred | donderdag 8 februari 2018 @ 20:54 |
Vroeger deden ze al moeilijk als je met je voeten op de bank tegenover je lag, nu mag je in de eerde klas blijkbaar zelfs op de stoelen staan? | |
Stefanovic83 | donderdag 8 februari 2018 @ 22:54 |
Wat vinden we eigenlijk van de prijs van de eerste klasse? Het reist wel lekkerder maar is meteen weer zo duur ![]() Ik reis met een trajectvrij NS business card. 2eklas kost me 160 oid in de maand, 1e klas 280 | |
dennistd | donderdag 8 februari 2018 @ 23:06 |
Weekend Vrij 1e klas is prima geprijsd hoor: 39 euro tegenover 33 euro voor de 2e klas. Ook bij Dal Vrij is het verschil kleiner: 129 voor 1e klas en 102 voor 2e klas. Duidelijk is in elk geval wel dat ze je in de spits liever niet in de 1e klas hebben zitten. | |
Stefanovic83 | donderdag 8 februari 2018 @ 23:08 |
Das idd een no-brainer! | |
Duvel | vrijdag 9 februari 2018 @ 08:49 |
Logisch, anders is daar geen plek meer voor NS'ers en ProRailers. | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 12:20 |
Eurostar Londen - Amsterdam v.v. gaat vanaf 4 april rijden, enkeltjes vanaf £ 35. Kaartverkoop begint op 20 februari. Een enkele reis van Londen naar Amsterdam zal 3:41 duren. | |
_serial_ | vrijdag 9 februari 2018 @ 12:21 |
Ben ik de enige die de Eurostar met overstap op Brussel Zuid maar een halve oplossing vind ? Met een beetje ambitie hoeft het toch geen 1,5 jaar te duren voor je de grensformaliteiten geregeld hebt? Die formaliteiten zijn er immers ook op Hoek van Holland. | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 12:24 |
Voor ferrypassagiers heb je echter ook in Harwich te maken met formaliteiten. Bij Eurostar gebeurt dat al in het vertrekstation. NS heeft ook een nieuwsbericht: Start treindienst Londen-Amsterdam op 4 april 2018 | |
MTL | vrijdag 9 februari 2018 @ 13:54 |
Dus even voor de duidelijkheid: van Amsterdam naar Londen verandert er dus helemaal niets, van Londen naar Amsterdam kan je mooi blijven zitten. Wat een flauwekul weer. Kom op zeg, regel gewoon die controles. Daar hoef je nou echt geen 4 jaar over te doen. | |
Peter | vrijdag 9 februari 2018 @ 14:26 |
Nu met de brexit gaat alles wat moeilijker vrees ik.. | |
Pirtdator | vrijdag 9 februari 2018 @ 14:42 |
UK is bang dat er ongewenste vluchtelingen meereizen met de Eurostar. Of het onzin is, weet ik niet. Ik hoop wel dat steeds meer spoorwegmaatschappijen en autoriteiten een voorbeeld nemen aan de Allergo tussen Hensinki en Sint-Petersburg. In die trein vinden grenscontroles in de trein plaats waardoor er geen oponthoud plaatsvindt voor de reizigers. Dat terwijl Finland en Rusland niet erg goede vrienden zijn. | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 15:14 |
Dus, voor Amsterdam -> Londen biedt Thalys+Eurostar vooralsnog een betere aansluiting dan Eurostar+Eurostar. | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 15:17 |
Dat is geen onzin. Verre van zelfs. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 februari 2018 @ 15:21 |
Ach natuurlijk wel.die drie halve zolen die eronder/erop gaan liggen. | |
Goverman | vrijdag 9 februari 2018 @ 15:31 |
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke? Het VK ziet hen als een bedreiging wanneer ze in Engeland zijn (ook al is dat formeel dan nog internationaal gebied enzo. Dus wil men dat liever op het Europese vaste land allemaal doen. Maar dan moeten er dus Britse en Europese grenscontroles plaatsvinden (met verschillende bevoegdheden e.d.) op diverse plaatsen (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, misschien bij uitbreiding aanbod ook op Straatsburg, Keulen en weet ik veel wat). Dat is dan lastig te regelen (en te betalen) voor een commerciële dienst als de Eurostar... En voor grenscontroles door de Britten geldt natuurlijk hetzelfde. En het is niet zo dat de marechaussee veel capaciteit over heeft ofzo. Dus grenscontroles uitvoeren op Amsterdam CS en Rotterdam CS gaat af van controlecapaciteit op bijv. Schiphol. Tja... Of je moet de marechaussee meer mensen geven. Kan, maar die zijn niet zomaar opgeleid. En die worden uit belastinggeld betaald. Voor - in de basis - een hoger comfortgehalte van reizigers... * waarmee ik overigens niet zeg dat ik uitbreiding van treinaanbod naar Londen een slecht idee vind, integendeel. Maar dit zijn aspecten die daar dus wel gewoon bij horen. | |
Peterselieman | vrijdag 9 februari 2018 @ 17:54 |
Die nieuwe incheckpaaltjes van Arriva zijn een genot vergeleken met die oude dingen. Eindelijk lekker snel, zoals het hoort | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:08 |
druppel / gloeiende plaat vergeleken met die duizenden die vrachtwagens openbreken en alles idd ![]() | |
Pirtdator | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:19 |
Ik ben benieuwd of er überhaupt ooit naar Köln gereden worden vanuit London. Vanuit London naar Köln (Hbf/Messe Deutz) is niet zo'n probleem, maar andere kant op wel. Zowel Köln Hbf als Köln Messe/Deutz hebben te weinig perroncapaciteit om één perron te reserveren voor de Eurostar. | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:21 |
In Amsterdam en Rotterdam gaan de perrons niet "gereserveerd" worden voor de Eurostar, ze blijven openbaar toegankelijk. Pas wanneer er een Eurostar vanaf dat perron gaat vertrekken wordt het perron schoongeveegd. | |
Pirtdator | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:24 |
Dus op andere tijden vertrekken er gewone binnenlandse treinen vanaf het Eurostar-perron? | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:24 |
Ja. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:25 |
hebben ze al enig idee hoe ze dt schoonvegen gaan doen dan? ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:25 |
Een groepje V&S'ers dat "Iedereen oprotten" roept? ![]() | |
b2py | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:26 |
"Dames en heren, verrassing ICDirect van 13:55 vertrekt vanaf spoor 14." "Dames en heren, Eurostar van 13:50 vertrekt van spoor 15" "Dames en heren, jokes on me, ICDirect van 13:55 vertrekt toch van spoor 15" | |
James1988 | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:28 |
Hier een mannetje die er wat over vertelt: | |
Peterselieman | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:35 |
Of ze zetten mannetjes bij de trappen en alleen mensen met een ticket voor de Eurostar mogen het perron op tot de Eurostar vertrokken is. | |
b2py | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:36 |
Het is vrijdag.. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:39 |
Ja vanaf drie uur voor vertrek of zo. Goed idee. Is gewoon hetzelfde als WEL het perron reserveren, alleen kost het veel meer personeel. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:40 |
Nee joh dat schoonveeggelul is weer bedacht door eoa pennenlikker op een kantoortje, zonder na te denken hoe dat dan zou moeten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:51 |
Euh, niet ons probleem. GB wilde zo graag uit de EU, ik zeg; hun probleem. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:52 |
Ja sowieso. Vanuit Amsterdam is het risico gewoon Heel Erg Laag. | |
Peterselieman | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:53 |
Als je dat wilt dan mag je op een aantal Nederlandse stations een paar perronnetjes bijbouwen. Zo niet, dan heb je voor een aantal man wel mooi werkverschaffing | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 18:58 |
jadoei. Kansloos plan, gewoon gereserveerd perron voor maken. Kan je het ook een beetje statig aankleden. Ipv dat de duurbetalende hispeedreiziger bij aankomst in het zichzelf heel wat vindende Amsterdam uitglijdt over een afgekloven hamburger en een heroïnespuit. | |
Peterselieman | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:03 |
Mja als je een fluwelen perron aanlegt voor de duurbetalende reiziger schep je een verkeerd beeld van Amsterdam. Dan is de schok voor die reiziger groot als hij het station verlaat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:05 |
ja maar ja, als hij de poortjes door is heeft NS/eurostar/prorail hem uitgekleed, dus dan is het klaar ![]() Of hij 5 meter verderop vermoord en in stukken gesneden wordt maakt niemand ene reet uit natuurlijk ![]() | |
Goverman | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:13 |
GB zatyal niet in Schengen, dus grenscontroles zijn nooit afgeschaft naar/van GB. Brexit is dus niet de issue. Zekerheid van bewaakte grens dus wel. GB zegt daarip: in land van vertrek, anders laten we de hele trein niet toe... Eigenlijk net als bij de boot, dacht ik. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:25 |
50 jaar metro in Rotterdam ![]() ![]() Schijnbaar werd dat project wel binnen budget opgeleverd ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:26 |
Natuurlijk is brexit wel het issue. Denk je dat de EU alleen Schengen doet? Er zijn echt duizenden kleine verdragen, waaronder die van gemeenschappelijke grensbewaking waar GB wél aan meedeed. Tevens waren ze wel lid van de EER, waarmee vrij verkeer van arbeid en personen nog steeds mogelijk is, alleen dan met grenscontroles. Door uit de EU te stappen behoren ze niet meer tot het territorium van de EU en ligt de grens ergens anders. Ik zeg; laat de Britten maar lekker de pleuris krijgen en zelf dealen ermee. Dan krijgen ze juist datgene waarom ze uit de EU zijn gestapt. Dan laten ze die trein niet toe. Boo fucking hoo. Alsof dit een praktisch werkbare en concurrerend iets is. | |
dennistd | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:27 |
Ik ben nu onderweg naar Rotterdam inderdaad voor dat museumstel op Blaak. | |
Fred | vrijdag 9 februari 2018 @ 20:21 |
Jep, toen werd er nog geluisterd naar techneuten en hoefde niet voor elk project het onderste uit de kan worden gehaald. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 20:27 |
Wat is er kort daarna eigenlijk zo mis gegaan? ![]() | |
Fred | vrijdag 9 februari 2018 @ 20:33 |
Het idee dat alles goedkoper moet, management geneuzel en Amsterdammers die het beter denken te kunnen dan Rotterdammers. (en de rare natuurlijke drang van Amsterdam om koste wat kost elk grachtenpandje in de stad te willen behouden) | |
desbarts | vrijdag 9 februari 2018 @ 20:52 |
Wat een rotzooi weer met die ovchipkaart. Weekendvrij eerste klas is vanaf 18:30 geldig. Ik vertrok eerder maar heb keurig zoals men het graag ziet op kantoor uitgecheckt en weer ingecheckt op eindhoven na 18:30 om van mijn studentenov naar het weekendvrij abbonement over te gaan. Maar door die 35 minuten rit naar reis regel werkt dat niet waardoor ik of 2e klas mag gaan zitten i.p.v. de betaalde eerste klasse of telkens aan de hc uit mag leggen dat ik een eerste klas reisrecht heb maar dat het systeem dat niet pakt en dan maar hopen dat ie niet gaan schrijven "want op mn apparaatje staat 2e klas". Echt top systeem die chipkaart | |
b2py | vrijdag 9 februari 2018 @ 20:59 |
Gewoon gaan zitten in de eerste en de NS het laten uitzoeken duhh | |
Kansenjongere | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:00 |
"Vergeten" in te checken met je studentenov en dat alsnog doen op het moment dat je Weekend Vrij wil gaan gebruiken. Afgekocht reisrecht, dus geen boete. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:14 |
gewoon niet die 2 producten op 1 kaart laden. Je weet dat dat teveel gevraagd is. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:15 |
ja dan heb je allemaal van die sukkels die er zelf een mening over gaan lopen te zitten te hebben ![]() juuh juuh generaliserend bla bla, maar zo werkt het wel ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:19 |
Daarom en om geen gezeik te krijgen over tijdstip van inchecken raadde ik aan om wel in te checken met Weekend Vrij, maar niet met het studentenreisproduct. | |
desbarts | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:22 |
Ik weiger met 2 kaarten rond te lopen voor die paar overlappende uren. Zal toch niet vaak in deze situatie komen. Het toont alleen de absurde complexiteit aan van dit "alles met 1 kaart" systeem | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:24 |
Prima, dan leef met de gevolgen ![]() | |
b2py | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:26 |
Je kan prima SOV met weekendvrij combineren op 1 kaart, ook jaren gedaan | |
Dr_Flash | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:27 |
ja maar niet klassen mengen he. Apartheid ftw | |
Bitlord | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:59 |
Vandaag de nieuwe Op de Rails met een artikel over de aanleg van de Rotterdamse metro. Ook toen 2,5 keer duurder dan aanvankelijk beraamd en zelfs 7x duurder dan het eerste plan van een ondergrondse verbinding. De bouw startte in 1960 en opening was beraamd in 1965. Dat werd uiteindelijk dus februari 1968. Volledigheidshalve wil ik er wel bij zeggen dat kostenschattingen waren gemaakt net voor die grote loonkostenstijgingen van de jaren zestig die door aannemers mede werden doorberekend in de bouwmaterialen. Voor iedereen die het wil lezen verwijs ik naar de Op de Rails in de brievenbus; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad. ![]() | |
dennistd | zaterdag 10 februari 2018 @ 03:47 |
Jazeker. Check ook de mooie foto's op de pagina's 52 en 89 en de onderste op de achterzijde trouwens ![]() | |
dennistd | zaterdag 10 februari 2018 @ 03:48 |
En als ik het dan toch over foto's heb: ik was vanavond dus 'even' naar Rotterdam: Vandaag bestond de Rotterdamse metro precies 50 jaar. Ter gelegenheid hiervan is museummetro 5024 van de stichting RoMeO uiterlijk helemaal opgeknapt en staat het hele weekend op station Blaak, dat overigens pas in 1982 een metrostation werd. In het door Werkspoor gebouwde metrostel bevindt zich een kleine tentoonstelling over de ondergrondse van Rotterdam. Of zoals ze het in de Maasstad ook wel noemen: Met Een Teringgang Rotterdam Onderdoor. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 11-02-2018 00:31:37 ] | |
Fred | zaterdag 10 februari 2018 @ 10:53 |
Toch jammer dat ze maar 1 stel bewaard hebben. In de praktijk was het echt een zeldzaamheid dat een enkel stel reed (laat staan dat dát stel dan op Blaak kwam) en er zaten best nog wat verschillen tussen de 5000- en 5100 serie die vaak genegeerd worden. | |
dennistd | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:01 |
Ach ja, aan de andere kant: er is tenminste iets bewaard. Van veel spoorwegrijtuigen is er ook maar eentje bewaard, maar wil je dan echt tien stuks ervan bewaren omdat ze altijd met tien stuks reden? Ik kan me zo voorstellen dan er van VIRM ook alleen een terugverbouwd drietje bewaard gaat worden, puur vanwege de ruimte. | |
Hr-Flip | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:04 |
![]() check, hier had ik gisteren tijdens een pauze ook even tijd om het weer door te lezen | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:05 |
Nee, ik koop alleen jaarlijks de kalender nog ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:06 |
Oh die tentoonstelling lijkt me wel geinig trouwens. Zijn daar ook wat plaatjes van? Ik ga er niet helemaal voor naar Rotjeknor, al was het maar omdat ik piketdienst heb ![]() | |
Fred | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:42 |
Daar heb je ook wel weer een punt. Ik denk dat we blij mogen zijn met een SGM-II, 1 bak ICR, 1 bak VIRM en 1 bak DDZ in het Spoorwegmuseum. En dan is het hopen dat er een stichting komt die een koploper of DM90 wil adopteren. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:44 |
1 van beide is ook wel zat. | |
derLudolf | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:48 |
Nee joh, DDZ is baas. Een 'loc' waarin je kunt zitten met drie draaistellen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:50 |
Prima. Dan geen virm ![]() | |
derLudolf | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:51 |
Daar kan ik me wel in vinden ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 februari 2018 @ 13:18 |
Vraag tien mensen om een Nederlandse trein te tekenen, en minstens de helft zal een VIRM tekenen. En dat wil je niet bewaren? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 13:22 |
Nee. Het is een kuttrein en je vraagt het aan domme mensen. Echte mensen tekenen een Plan V. | |
derLudolf | zaterdag 10 februari 2018 @ 13:23 |
Nee, die tekenen iets met een locomotief | |
James1988 | zaterdag 10 februari 2018 @ 13:28 |
Dat is de andere helft. ![]() | |
Hr-Flip | zaterdag 10 februari 2018 @ 14:00 |
De meeste mensen, die hebben de creativiteit van een baksteen en hun getekende trein zal daar dan ook op lijken, DH1 of DH2 dus | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 14:13 |
https://nos.nl/artikel/22(...)izar-vandalisme.html | |
Flodder450 | zaterdag 10 februari 2018 @ 14:48 |
| |
HaverMoutKoekje | zaterdag 10 februari 2018 @ 14:50 |
ze lopen hier te juichen NWS / ProRail: aangifte na fiets in bovenleiding bij Dieren | |
Peterselieman | zaterdag 10 februari 2018 @ 14:56 |
Er is al een museumstel DM'90 ![]() Van de Wadloper helaas weer niet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 februari 2018 @ 15:11 |
Ach ja, die NWS-amoebes. Kunnen ook beter van onze zuurstof afblijven IMO ![]() | |
dennistd | zaterdag 10 februari 2018 @ 22:56 |
Oeps ![]()
| |
James1988 | zaterdag 10 februari 2018 @ 23:05 |
Hahahaha ![]() Doet me denken aan die keer dat een metrobestuurder op de District Line de verkeerde route accepteerde en zo de Piccadilly Line opgestuurd werd. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 februari 2018 @ 23:16 |
+1 voor eerlijkheid ![]() ![]() ![]() | |
Bitlord | zaterdag 10 februari 2018 @ 23:49 |
860 rijtuigen die meer dan 30 jaar het treinbeeld in NL bepalen en dan niets bewaren? Gooi dan eerst wat 1200-en bij HKS naar binnen, waar 32% nog van bestaat met Plan U waar nog 4 van zijn 3 in opzending. | |
Ireyon | zaterdag 10 februari 2018 @ 23:49 |
Het huidige systeem is zo vanwege al de mensen die gingen zeiken dat ze vóór 16:00 uur incheckten met korting, ná 16:00 moesten overstappen en dan op vol tarief verder gingen reizen. Natuurlijk volkomen terecht aangezien zij dan ook daadwerkelijk in de spits hebben gereisd, maar na het oneindige gezeik reis je voortaan dus gewoon altijd met hetzelfde tarief als waarmee je bent ingecheckt. Maar doorgewinterde forenzen (en NS-medewerkers in blauwe hesjes..) hebben wel een oplossing voor je: - Check uit - Ga naar de automaat - Zet Klassewissel (of een ander product, bijvoorbeeld Toegang tot het Station wat in Eindhoven toevallig kan) op je kaart - Haal Klassewissel (of het andere product) van je kaart af - Tadaa, je kaart is 'gereset', de reis beëindigd en je kan een nieuwe reis starten met het product wat op dat moment geldig is. Het nadeel voor betalende reizigers is wel dat je dan bijvoorbeeld een reis Weert - Eindhoven en Eindhoven - Tilburg betaalt, wat duurder zal zijn dan een directe reis Weert - Tilburg. | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 14:27 |
Dat is geen oplossing, dat is "spring door zestien hoepels en een half uur later heb je iets dat op een workaround lijkt". | |
Bitlord | zondag 11 februari 2018 @ 15:37 |
Het terras van snackbar De Spoorhut bij voormalig station Soestduinen. ![]() In het oude stationsgebouw zelf is een Italiaans restaurant gevestigd. | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 15:52 |
Die rotzooi kan na de winter dus in 1 keer door de kliko in ![]() | |
dennistd | zondag 11 februari 2018 @ 16:14 |
Volgens mij staat dat daar al wel een paar jaar hoor. | |
ikweetnietwat | zondag 11 februari 2018 @ 17:20 |
Hey rijdend personeel, is het nou moreel correct om een 1e klas 6stoels hokje te claimen in je eentje op een rustig traject? De HC keek mij weer eens aan met een dodelijke blik ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 februari 2018 @ 17:23 |
De sudoku's moeten ergens gemaakt kunnen worden | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 17:33 |
Er zitten toch al van die afwerkplekken met een bordje "Hoofdconducteur" in de trein? ![]() | |
nijnja | zondag 11 februari 2018 @ 17:41 |
In enkele treinen kloppen ze maar... Daar staat "Zugführer" ![]() Gewoon gaan zitten, NS werkt doorgaans niet met reserveringen | |
Peterselieman | zondag 11 februari 2018 @ 17:47 |
niet overal | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 19:38 |
De introductie van de nieuwe Class 385-treinen van Hitachi bij ScotRail lijkt opnieuw vertraging op te lopen: machinisten klagen dat ze moeite hebben met het waarnemen van seinen door de vorm van de voorruit. "Het lijkt wel alsof ik door een vissenkom kijk."![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 19:39 |
God fuck jezus welke achterlijke debiel heeft zoiets bedacht? ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 11 februari 2018 @ 19:39 |
Nee dat had je niet verwacht natuurlijk ![]() Wat een godsgruwelijk lelijke voorkant | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 19:42 |
In het oorspronkelijke ontwerp van de Class 385 zat geen doorloopkop, toen was het best een mooi ding. Nu is het een gedrocht. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 19:44 |
Kunnen we ook een doorloopkop soepen op een Virm of een SLT? | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 19:45 |
Dit is de artist impression van een Class 385 zonder doorloopkop:![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 19:46 |
Prima ding zo ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 februari 2018 @ 19:46 |
Dat ziet er prima uit ![]() | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 19:49 |
Vaste land ontwerp vs eiland ontwerp | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 19:53 |
Wat maakt dat uit dan? ![]() | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 19:56 |
Er staat nota bene 'ScotRail' op de zijkant. Die doorloopkop is pas vrij laat aan de specificaties toegevoegd. | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 19:56 |
In GB hebben ze toch allemaal van die leipe doorloopkoppen, dat zie je vrijwel nergens op het vaste land | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 20:26 |
Ben je de Koploper al vergeten? ![]() Ze weten trouwens wel hoe treinen zonder doorloopkop eruit zien, zoals de Aventra: ![]() Bombardier Aventra voor Abellio Greater Anglia. Met doorloopkop: ![]() Bombardier Aventra voor Abellio/JR London Northwestern Railway. | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 20:27 |
Wauw, je ziet er niks van ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 20:27 |
Oh okee. Jammerjammerjammer ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 11 februari 2018 @ 20:28 |
Doorloopkoppen zijn niet leip | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 20:29 |
Copypastafoutje ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 februari 2018 @ 20:36 |
Mja, die zag/ziet er tenminste nog fatsoenlijk uit | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 20:40 |
'Vrijwel nergens' just saying | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 20:45 |
Deense neuzen van NMBS? IC3 en IR4 van DSB? X31 van Øresundståg? ![]() | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 20:47 |
Ja en hoeveel is dat op een totaal van al het materieel. Ja, vrijwel nergens. | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 20:50 |
Wel jammer, want het concept op zich is natuurlijk prima. | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 20:51 |
Het concept is prima, het zal wel een reden hebben dat het niet grootschalig aanslaat | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 21:00 |
Ja, gefaal met het bouwen. "storingsgevoelig" heet het dan. In Japan kan het wel gewoon hoor ![]() | |
GlenSpey | zondag 11 februari 2018 @ 21:03 |
Klopt, zitten in de eerste klas is niet toegestaan wanneer het rijdend personeel daar zetelt | |
James1988 | zondag 11 februari 2018 @ 21:14 |
Jij moet niet mauwen, jij hebt een ruimte voor jezelf ![]() | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 21:19 |
Ja hier kan het ook, zal in Japan minstens zo storingsgevoelig zijn | |
Dr_Flash | zondag 11 februari 2018 @ 21:19 |
Eh, nee. Je lult nekharen. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 februari 2018 @ 21:30 |
Er wordt daar per meter spoor meer dan twee keer zoveel uitgegeven aan onderhoud en de prijzen zijn er twee keer zo hoog als hier. | |
b2py | zondag 11 februari 2018 @ 21:30 |
Jij net zo goed, hoe weet je dat het daar wel werkt? | |
#ANONIEM | zondag 11 februari 2018 @ 22:11 |
Klassiekjes hebben ook doorloopkoppen toch? Het stikt nog steeds van die dingen in België, ook daarvoor geldt overigens dat ze bepaald geen lust voor het oog zijn. Maar goed, dat geldt voor de varkensneus ook niet, dus dat zal wel Belgische stijl zijn ![]() | |
dennistd | zondag 11 februari 2018 @ 22:21 |
Was het niet zo dat de klassiekjes de doorloopkop alleen gebruikt mag worden door de conducteur? | |
DeaDLocK2K | zondag 11 februari 2018 @ 22:46 |
Ik ben er als reiziger in m'n tienerjaren in ieder geval redelijk vaak doorheen gelopen. Dat kon gewoon, het was open. | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2018 @ 12:08 |
ProRail en de NS werken aan plannen om enkele malen per spits een supersnelle trein te laten rijden tussen bijvoorbeeld Leeuwarden/Groningen en de Randstad. Deze trein zou onderweg vrijwel nergens moeten stoppen en de snelheid op het spoor zou omhoog moeten. http://www.lc.nl/frieslan(...)-stops-22903568.html | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2018 @ 12:15 |
Lintje 40 van Syntus Keolis heeft vrijdag even naast de rails gestaan.
| |
b2py | maandag 12 februari 2018 @ 12:16 |
Zoiets las ik zaterdag ook al maar dan vanuit Limboland | |
GlenSpey | maandag 12 februari 2018 @ 12:20 |
Nou ben ik niet erg bekend met het hoge noorden, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er nou zoveel reizigers zijn die dagelijks helemaal van Leeuwarden/Groningen naar Amsterdam moeten en terug ![]() | |
nijnja | maandag 12 februari 2018 @ 12:20 |
Gereserveerd | |
b2py | maandag 12 februari 2018 @ 12:34 |
Nederlandse variant van de Duitse ICE sprinter? | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2018 @ 12:41 |
Voornamelijk dagjesmensen volgens mij. | |
Mr_Klaasje | maandag 12 februari 2018 @ 13:02 |
Ik heb een tijdje twee dagen in de week van Groningen naar Amsterdam geforensd. Als je om 8:30/9:00 uur binnen wilt zijn en om 17:00 uur weer weggaat is dat niet te doen. Je vertrekt 's ochtends rond 6 uur en komt 's avonds na 7 uur weer aan. Een trein die nergens stopt klinkt leuk maar 's ochtends vroeg (wanneer de tijdswinst het belangrijkst is voor de reizigers) is er te weinig markt en de vraag is of je met een trein die om 9:30 uur aankomt een goed pad kan krijgen én laat genoeg kan vertrekken. Groningen-Amsterdam Zuid is na de nu te verwachten aanpassingen met 140 km/h 1:58 uur. Zonder stop en met 200 km/h op de Hanzelijn kan daar met pijn en moeite een kwartiertje vanaf gehaald worden. Als je tussen Almere en Amsterdam meerijdt in de dienstregeling is een stop te Almere Centrum onvermijdelijk en dan zit je alweer onder het kwartier. Dusja.. Voor vervoerswaarde, dienstregeling en infrastructuur zijn er voldoende vraagstukken voordat je het kan uitvoeren. De vraag is dan ook of je dat allemaal moet overhebben voor een kwartier winst. Met de gewone IC's 200 km/h rijden levert de helft van de winst op en dan heb je ieder half uur winst. | |
Adrie072 | maandag 12 februari 2018 @ 14:49 |
Dode en 15 gewonden bij treinongeluk in Oostenrijk Door een botsing tussen twee treinen in de Oostenrijkse provincie Stiermarken is vandaag een dode gevallen. Zeker vijftien personen raakten gewond, zei de politie op Twitter. David van der Heeden 12-02-18, 14:40 Rond rond half een zou volgens politiewoordvoerder Leo Josefus een van de treinen de andere in de flank hebben geraakt. Daarbij ontspoorde een trein. Het ongeluk gebeurde in de zuidoostelijke stad Niklasdorf, zo'n 60 kilometer ten noorden van Graz. Wat de oorzaak van de botsing is, is nog niet duidelijk. Een persoon vond bij het ongeval de dood. Vijftien tot twintig anderen raakten gewond, zo meldt de politie. ![]() ![]()
| |
Pirtdator | maandag 12 februari 2018 @ 16:03 |
Ziet er niet best uit, sterkte aan de nabestaanden. Komen toch geregeld treinongelukken voor in de Europese Unie (laatst Italië, 2016 Duitsland), dat zou toch niet moeten. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 februari 2018 @ 16:46 |
Dit ziet eruit als een niet te voorkomen ongelukkige samenloop van omstandigheden. Per gereisde kilometer blijft het enkele ordes van magnitudes veiliger dan de auto. | |
Pirtdator | maandag 12 februari 2018 @ 16:49 |
En natuurlijk ook veiliger dan spoorvervoer in Rusland, India en de Verenigde Staten. | |
ziggyziggyziggy | maandag 12 februari 2018 @ 17:10 |
Ongelukkige samenloop van omstandigheden? Ja. Niet te voorkomen? Nee. Je ziet achteraf altijd dat er een aantal dingen mis zijn gegaan die niet mis hadden hoeven gaan en gecombineerd tot een incident hebben geleid. Ligt het aan mij, of is die ene flink opengereten? | |
James1988 | maandag 12 februari 2018 @ 17:12 |
Alweer een botsing in Oostenrijk?! In december was er ook al een, en in augustus... | |
Mr_Klaasje | maandag 12 februari 2018 @ 17:20 |
Tjah, eh, PZB toch? Dat stelt minder voor dan ATB+ATB-vv. | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2018 @ 17:51 |
Drenthe is in alvast op de barricaden geklommen. https://www.rtvnoord.nl/n(...)ze-provincie-stoppen Zoals je stelt is de vervoerswaarde het belangrijkste en dat lijkt ook de insteek te zijn. Meer vraaggestuurd werken in plaats van rijden in vaste corridors. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 februari 2018 @ 18:50 |
Met niet te voorkomen bedoel ik natuurlijk niet "als ze nou 100 miljard extra geïnvesteerd hadden dan was dit niet gebeurd!". En Fles ik kom morgen je Rs500 biljet brengen als je thuis bent. | |
Dr_Flash | maandag 12 februari 2018 @ 19:03 |
Leuk, gezellig ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 februari 2018 @ 19:05 |
Overdrijf niet zo. Behoorlijk geschampt ja ![]() | |
Bitlord | maandag 12 februari 2018 @ 19:24 |
Een non-stoptrein past toch niet in het Nederlandse concept van klokvaste treinen? Zou wel leuk zijn als ze bijv. een uitlopende Thalys oid voor gebruiken. Parijs-Groningen 1x per dag. Smorgens kan dat mooi met de Thalys 9322 & 9328; kan mij niet voorstellen dat die kort keert op de 9391 en een andere. Op die manier kan NS een soort van "premium"-trein aanbieden 1 tot 2 keer per dag en kan de baanvaksnelheid op de Hanzelijn ook eens benut worden. [ Bericht 23% gewijzigd door Bitlord op 12-02-2018 19:55:06 ] | |
Fred | maandag 12 februari 2018 @ 19:57 |
Bij de NS zijn ze er chronisch van overtuigd dat Groningen een bijzondere trein met de randstad moet hebben. We hadden al eens de IC+: (opeens lijken de stoelen in ICRm, ICMm, DDZ en VIRMm een stuk minder bijzonder) Dat reed vervolgens in de "Ambtenarentrein": https://nl.wikipedia.org/wiki/Ambtenarentrein Om nog maar te zwijgen van de magneettrein die in de jaren '90 bedacht is: ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 12 februari 2018 @ 20:12 |
Is het niet gewoon handiger om Groningen steen voor steen af te breken en opnieuw op te bouwen langs de dijk en het vliegveld bij Lelystad? | |
b2py | maandag 12 februari 2018 @ 20:13 |
Grote aardbeving, niet makkelijker? | |
DeaDLocK2K | maandag 12 februari 2018 @ 20:16 |
Groningen heeft wel wat. Een heleboel studenten zouden Groningen kunnen gaan forenzen als je de uni enzo eerst verplaatst. Dan noem je Lelystad Airport dus Lelystad-Groningen Airport of Schubbekuttehol 2 ofzo. En dan alles wat er nog in aardbevingsgebied woont ook allemaal afbreken en opnieuw opbouwen op plekken waar we niet stinkend rijk worden van het winnen van aardgas. En in de polder is het plat en winderig, net als in Groningen. | |
Dr_Flash | maandag 12 februari 2018 @ 20:35 |
![]() | |
Yreal | maandag 12 februari 2018 @ 20:37 |
Precies, laten we Groningen gewoon 1 groot gaswinning gebied maken ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 12 februari 2018 @ 20:39 |
Nuclear Testing Ground? ![]() | |
Yreal | maandag 12 februari 2018 @ 20:40 |
kernbom op een gasbel ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 12 februari 2018 @ 20:48 |
Dan is Nuclear Winter voorlopig in ieder geval wel verwarmd. | |
Frozen-assassin | maandag 12 februari 2018 @ 20:48 |
Ik ben nog steeds voorstander van dit idee http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=5840 | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2018 @ 20:53 |
Mja, flinke investering voor heel weinig tijdwinst | |
Frozen-assassin | maandag 12 februari 2018 @ 20:55 |
Klopt ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 februari 2018 @ 20:57 |
leuk plan | |
bork | maandag 12 februari 2018 @ 21:12 |
Heel normaal, het is nu meer een Kleber-Express. http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=39066496 Fantastisch verhaal btw, en heel jammer dat die natuurlijk wegmoest ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 12-02-2018 21:19:58 ] | |
Pirtdator | maandag 12 februari 2018 @ 22:21 |
Rijdt niet eens een bus tussen die twee plaatsen. Zorg er maar eerst voor dat er überhaupt 1x/uur een bus rijdt tussen Enkhuizen en Lelystad. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 13 februari 2018 @ 00:57 |
Vroeger splitsten ze de treinen naar Den Haag en Rotterdam al rijdend. Mooie capaciteitsvergroting zou dat nu zijn. Kan er even geen bron van vinden... | |
James1988 | dinsdag 13 februari 2018 @ 06:49 |
Wikipedia heeft er een artikel over: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sliptrein | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 08:46 |
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=61855.0 | |
desbarts | dinsdag 13 februari 2018 @ 10:58 |
Wat een onnodig gekl**t op lelystad zojuist. De intercity naar groningen had een spoorwijziging naar sp3 en de sprinter naar sp4, het omgekeerde van wat normaal is. Op spoor 3 kwam echter eerst de vertraagde ic uit dordrecht binnen die nog leeggelopen en gesplitst moest worden. Veel mensen stapten ook die trein in omdat op de borden stond dat het de ic groningen was. Ondertussen stond mijn ic voor het station te wachten terwijl spoor 4 nog leeg was. Daar kwam de treindienstleider na 3 minuten ook achter waarna hij binnen mocht komen. Ging helemaal nergens over en er was ook geen reden om de sporen te wijzigen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 11:04 |
jeetje DRIE minuten ![]() | |
desbarts | dinsdag 13 februari 2018 @ 11:13 |
Het gaat er om dat dit zo onnodig was | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 februari 2018 @ 11:30 |
DAAR MOETEN KOPPEN ROLLEN! ![]() Maar ja, ik snap je wel ![]() | |
Yreal | dinsdag 13 februari 2018 @ 11:34 |
Zijn er nog leuke aanbiedingen naar Düsseldorf airport? Dat albelio treintje zou toch maar 15$ worden? | |
Pirtdator | dinsdag 13 februari 2018 @ 11:43 |
Enkele reis vanuit Venlo of Arnhem is ¤15 ja. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 12:36 |
Oh ja, vingerverfgeklooi. What else is new ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:42 |
De 3651 (IC Zwolle - Roosendaal van 13:20) gaat Deventer niet halen gok ik. Kak. Eerst geen machinist, nu trein stuk. | |
toblorone | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:47 |
Op welke site kan je ook alweer opzoeken uit wat voor materieel die internationale treinen bestaan? | |
dennistd | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:47 |
Vagonweb.cz bedoel je? | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:48 |
Staat aangegeven als +14 hier | |
boriq | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:48 |
vagonweb.cz? | |
toblorone | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:48 |
Ja dat is hem, thanks | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:49 |
Oh leuk. We gaan Deventer wel halen maar daar worden we denk ik opgeheven. Staan nu in Olst te wachten. Ik gok op de trein uit.... | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 13:49 |
Nou wat erg ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 februari 2018 @ 14:06 |
Ze gaan hem in Arnhem opheffen stond op de borden. Optrekken ging niet bepaald hard. En ik ga nog op tijd komen voor mijn vergadering ook! | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 14:07 |
Oh, heet dat zo tegenwoordig ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 13 februari 2018 @ 14:27 |
Stelnummer? | |
dennistd | dinsdag 13 februari 2018 @ 14:30 |
4033+4230 aldus https://www.ovtijden.com/arnu/rl/3651/2018-02-13T13:45:00+0100 | |
GlenSpey | dinsdag 13 februari 2018 @ 14:37 |
Problemen met de snelschakelaar zie ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 14:41 |
De langzaamschakelaar deed het prima zo te zien ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 februari 2018 @ 15:00 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 13 februari 2018 @ 15:41 |
![]() | |
derLudolf | dinsdag 13 februari 2018 @ 17:05 |
![]() | |
b2py | dinsdag 13 februari 2018 @ 17:28 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:20 |
Iets meer informatie, van de machinistenvakbond: Dit is natuurlijk wel een ernstige ontwerpfout ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:27 |
Ja ![]() | |
Fred | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:41 |
Mooie gelegenheid om de machinist te elimineren of het seinbeeld in de cabine te tonen. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:48 |
![]() En als dat normaal geworden is, overal de doorloopkoppen terug ![]() | |
James1988 | dinsdag 13 februari 2018 @ 21:45 |
http://energievoorziening(...)ektrocutiegevaar.htm Wat de vliegende neuk? ![]() ![]() | |
Adrie072 | dinsdag 13 februari 2018 @ 21:47 |
Las het ook net, da's echt van de zotte 😠 | |
Peterselieman | dinsdag 13 februari 2018 @ 21:53 |
WTF ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 februari 2018 @ 21:54 |
Precies wat ik ook dacht. Wat voor gore vieze vuile pokkenbak moet je dan godverdomme wel niet zijn. Echt werkelijk waar, ik heb aarsharen met meer in hun mars. | |
James1988 | dinsdag 13 februari 2018 @ 22:08 |
Prins Harry tegen een jochie van 9: "nachttreinen zijn heel erg goed".![]() | |
James1988 | dinsdag 13 februari 2018 @ 22:49 |
Alvast een fijne Valentijnsdag gewenst, treinvriendjes ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 13-02-2018 22:56:22 ] | |
derLudolf | dinsdag 13 februari 2018 @ 23:06 |
Dan ben je toch echt geestelijk niet in orde... | |
Adrie072 | woensdag 14 februari 2018 @ 18:45 |
Een paar honderd reizigers hebben een flink deel van de dag doorgebracht in een gestrande trein tussen Woerden en Gouda. De trein kwam tot stilstand toen de bovenleiding plotseling brak en een deel op de voorkant van de trein terechtkwam. Het duurde ruim vier uur voordat een andere locomotief de trein op sleeptouw nam en de passagiers afleverde op station Gouda Midden in de polder kwamen nog twee treinen tot stilstand. Het treinverkeer op het traject is volgens de NS nog de hele dag gestremd. WC doortrekken Een van de gestrande reizigers is het Utrechtse raadslid Bert-Jan Brussaard. Hij was onderweg naar zijn werk in Rotterdam en zat in totaal 5,5 uur in de trein. "We hadden geen eten, geen water. De wc kon niet meer worden doorgetrokken," vertelt Brussaard aan RTV Utrecht. Volgens hem deed het treinpersoneel zijn best, maar was dat eigenlijk niet genoeg: "Zij kregen ook heel weinig informatie. Het was echt fijn geweest als er wat te eten en wat te drinken was gekomen. Ik hoop dit nooit meer mee te maken." Oorzaak onbekend ProRail zegt dat nog onduidelijk is waardoor de bovenleiding kapot is gegaan. Mogelijk had de trein een defecte pantograaf, een stroomafnemer. Maar het is niet zeker dat de trein zelf de bovenleiding naar beneden heeft getrokken. Mogelijk was de bovenleiding al beschadigd door een eerdere trein. RTV Utrecht sprak ook andere inzittenden van de gestrande trein. Volgens hen kwam de bovenleiding met een flinke knal tegen de voorruit van de trein terecht. Anderen zagen brokstukken van de leiding voorbijvliegen. Tussen Woerden en Gouda Goverwelle leiden door de defecte bovenleiding nog steeds geen treinen. Er worden bussen ingezet. Reizigers van Utrecht naar Den Haag en Rotterdam moeten rekening houden met vertragingen. https://nos.nl/artikel/22(...)gestrande-trein.html | |
derLudolf | woensdag 14 februari 2018 @ 18:48 |
In Litouwen bestaan draaischijven nog gewoon blijkbaar. https://m.facebook.com/st(...)6&id=578678702160165 Volgens mij moet dat het volkslied voorstellen. 16/2 vieren ze hun onafhankelijkheid. | |
#ANONIEM | woensdag 14 februari 2018 @ 18:50 |
Die meneer moet zich kapotschamen met zn ik hoop dit nooit meer mee te maken ![]() | |
James1988 | woensdag 14 februari 2018 @ 18:52 |
Hoezo? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 februari 2018 @ 18:53 |
Ja, goeie vraag. | |
Adrie072 | woensdag 14 februari 2018 @ 18:55 |
Meneer zeikt niet over de sneeuw, die meuk ziet er strak uit, het rijdt en het klinkt ook nog goed en dan begin je over draaischijven, dit is toch top! | |
Adrie072 | woensdag 14 februari 2018 @ 18:55 |
| |
#ANONIEM | woensdag 14 februari 2018 @ 18:56 |
Hij reageert alsof hij ternauwernood aan de dood ontsnapt. Het is niet fijn maar van een paar uur op je gat zitten ga je heus niet stuk, het is hooguit licht ongemakkelijk. | |
dennistd | woensdag 14 februari 2018 @ 18:59 |
In Duitsland zijn er ook nog genoeg in gebruik hoor, ook elektrisch. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 februari 2018 @ 18:59 |
Eén in Osnabrück waar ik altijd rond mocht lopen om foto's te schieten zelfs. | |
derLudolf | woensdag 14 februari 2018 @ 19:00 |
Das toch gaaf, dat dat nog steeds wordt gebruikt. Mooie oude remise met behoorlijk nieuwe locs. | |
derLudolf | woensdag 14 februari 2018 @ 19:02 |
Ah oké. Nooit geweten. Vind het ook gewoon een gaaf gezicht. Aantal van die imposante locs in de sneeuw ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 14 februari 2018 @ 19:08 |
Gewoon vies gefaal van ProRail weer. Een 6400 kan in een uur vanaf de Kijfhoek bij de gestrande trein zijn. Plus een half uur reactietijd moet die trein toch in twee uur naar minstens het dichtstbijzijnde station gebracht kunnen worden. Maar nee... | |
Adrie072 | woensdag 14 februari 2018 @ 19:17 |
![]() | |
James1988 | woensdag 14 februari 2018 @ 19:35 |
Hij mag toch best zeggen dat hij dat niet nog een keer wil meemaken? Ik heb een paar jaar geleden een keer 2,5 uur in de bocht bij 's-Gravendeel gestaan met een defecte ICd. Toen merkte ik heel goed wat verkanting is. Was het een angstige ervaring? Nee. Was het pijnlijk? Nee. Roep ik "nog een keer, nog een keer"? Absoluut niet. Of moet ik me nou ook kapot schamen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 februari 2018 @ 19:37 |
Het is wel te merken dat de veelgeventileerde mening van mijn collega's die Nederlands geven dat het niveau van begrijpend lezen de afgelopen jaren behoorlijk achteruit is gegaan, toch wel ergens gegrond is misschien. | |
#ANONIEM | woensdag 14 februari 2018 @ 19:39 |
Probeer het nog eens deadcock. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 februari 2018 @ 19:40 |
Wat wil je dat ik probeer. Je hebt gewoon een Tokkie-interpretatie gedaan van iets doodnormaals. Je deed een "HEY WAS JE NAAR ME WIJF AAN T KIJKEH!"-reactie. Kom op zeg. | |
Adrie072 | woensdag 14 februari 2018 @ 19:41 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 februari 2018 @ 19:45 |
Ik vind het gewoon een overdreven reactie. Scheld een paar keer in de trein, maak er daarna een lolletje van met je medereizigers en na een paar uur ben je weer thuis. Ik liep laatst ook niet te janken toen ik 2.5 uur moest staan in een overvolle buurtbus omdat de hele NS plat lag vanwege de storm. Die man heeft gewoon geen ruggengraat. | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 februari 2018 @ 19:46 |
What the actual fuck ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 februari 2018 @ 19:53 |
Wat vind je nou zo raar aan mn reactie? | |
DeaDLocK2K | woensdag 14 februari 2018 @ 20:00 |
Het is zo overtrokken. Het is een doodnormale reactie, het staat op schrift dus je kan kiezen of je het heel negatief ziet, dat die gast staat te stomen, of dat hij het vanuit geen enkele bijbedoeling maar precies zoals James met een eerder voorbeeld illustreerde. Ik zou het ook gezegd kunnen hebben. Echt als je altijd zo negatief denkt als je dingen leest die mensen gezegd hebben, dat kan toch niet prettig zijn? | |
obolos | woensdag 14 februari 2018 @ 20:00 |
Logisch dat de wc niet kon worden doorgetrokken. Dit treinstel (slt 2426) heeft geen toilet. | |
James1988 | woensdag 14 februari 2018 @ 20:02 |
Er stonden meer treinen daar gestrand, ook intercity's. | |
Salatrel | woensdag 14 februari 2018 @ 20:14 |
Mijn conclusie is dat het een goede dag was om volgens rooster rust te hebben ![]() | |
James1988 | woensdag 14 februari 2018 @ 20:14 |
Wat mij eigenlijk nog het meeste verbaast is dat in die vijf uur kennelijk niemand zichzelf heeft geëvacueerd. | |
#ANONIEM | woensdag 14 februari 2018 @ 20:17 |
Elektrocutiegevaar | |
James1988 | woensdag 14 februari 2018 @ 20:22 |
Bij de trein die de bovenleiding naar beneden heeft gehaald, misschien. Maar er stonden nog een paar treinen waar niks aan de hand was - behalve een gebrek aan prik dan. Deur openen, uitstappen, en wandelen maar. | |
Fred | woensdag 14 februari 2018 @ 21:05 |
Lariekoek als ik dit mag geloven: Als je buiten kan plassen kan je ook buiten naar huis lopen. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 00:07 |
Is het gereapeeerd over pak em beet 8 uur? dan mot ik er langs namelijk | |
GlenSpey | donderdag 15 februari 2018 @ 00:11 |
Misschien, maar zelf zou ik er niet op rekenen. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 00:15 |
Waarom niet? | |
GlenSpey | donderdag 15 februari 2018 @ 00:26 |
Uit voorzorg. Werkzaamheden hebben wel vaker de neiging om uit te lopen, vooral met dit soort dingen waarin ze ook nog es onverwachte zaken tegen kunnen komen. En persoonlijk rij ik zelf niet graag als eerste over een traject waar net werkzaamheden zijn afgelopen, niet dat dat er veel mee te maken heeft verder ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 00:27 |
Haha inderdaad, voor je het weet zit je weer 6 uur opgesloten in de trein en als je erover klaagt krijg je commentaar ![]() | |
Yreal | donderdag 15 februari 2018 @ 00:34 |
Maar, goedkoopste optie naar Düsseldorf airport? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 00:35 |
Zwart reizen, in vrr controleren ze niet | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 00:36 |
Afgelopen weekend ook weer 50 euro uitgegeven, nul keer gecontroleerd. | |
Yreal | donderdag 15 februari 2018 @ 01:00 |
ook wel een goeie. Hoe hoog zijn de boetes? | |
Xetran | donderdag 15 februari 2018 @ 03:43 |
Als je ze een ov chipkaart laat zien dan denken ze volgens mij dat dat een kaartje is. Ik ben trouwens wel meermaals gecontroleerd, zowel op duits- als nederlands grondgebied. Edit: Ik zit helaas op mijn mobiel. Kan iemand een nieuwe openen? |