Iets meer informatie, van de machinistenvakbond:quote:Op zondag 11 februari 2018 19:38 schreef James1988 het volgende:
De introductie van de nieuwe Class 385-treinen van Hitachi bij ScotRail lijkt opnieuw vertraging op te lopen: machinisten klagen dat ze moeite hebben met het waarnemen van seinen door de vorm van de voorruit. "Het lijkt wel alsof ik door een vissenkom kijk."
Dit is natuurlijk wel een ernstige ontwerpfoutquote:Fish bowl vision problem scuppers plans for new trains
12 February 2018
ASLEF, the train drivers’ union, has called on Humza Yousaf, Minister for Transport in the Scottish government, to ensure that ScotRail’s new trains are fit for purpose – and warned that unless modifications are made to ensure the trains are safe, drivers will refuse to work them.
Kevin Lindsay, ASLEF’s organiser in Scotland, said: ‘There’s a problem with the new Class 385 units that Transport Scotland and ScotRail have purchased. The windscreen is curved and, at night, is making drivers see two signals. It’s like looking through a fish bowl all the time. ScotRail is trying to get Hitachi to come up with a solution but, so far, I’m afraid, they have failed. I’ve informed ScotRail that we won’t allow these trains to come into service like this.’
The new Class 385 electric multiple unit is being built by Hitachi for ScotRail. The train company has ordered 70 (46 three-car and 24 four-car sets) to run from Glasgow to Edinburgh via Falkirk. They were due to come into service next month (March).
‘The effect of the squashed window means that the window is giving the impression that drivers are looking through a fish bowl to view signals,’ said Kevin. ‘I have advised the company that if this problem is not resolved to our satisfaction then we will inform our members that the trains are not safe to drive in the dark.’
Drivers on a recent test run travelling between Glasgow Central and Paisley Gilmour Street immediately became aware of problems viewing of signals from the driver’s cab while sitting at Glasgow Central waiting to leave. They reported: ‘We could see a reflection of the signals on the right hand side – showing two signals. This was even more noticeable when approaching signals travelling between Glasgow Central and Paisley when, on some occasions, we could view two or three signals when we should have been viewing only one.’
Kevin added: ‘The safety of passengers – and train crew – is absolutely paramount in the rail industry. ASLEF welcomes investment in new rolling stock and new infrastructure, but it has to be fit for purpose. That’s why I’m calling on the minister to ensure these trains are safe when they come into service.’
Ja Want als er EEN sein is wat je 2 of 3 keer ziet, fakkit. Maar veel vaker dan niet staan er natuurlijk meerdere seinen. En welke is dan voor jou? Dit kan niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iets meer informatie, van de machinistenvakbond:
[..]
Dit is natuurlijk wel een ernstige ontwerpfout
quote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:41 schreef FredvZ het volgende:
Mooie gelegenheid om de machinist te elimineren of het seinbeeld in de cabine te tonen.
Las het ook net, da's echt van de zotte 😠quote:Op dinsdag 13 februari 2018 21:45 schreef James1988 het volgende:
http://energievoorziening(...)ektrocutiegevaar.htm
Wat de vliegende neuk?
WTFquote:Op dinsdag 13 februari 2018 21:45 schreef James1988 het volgende:
http://energievoorziening(...)ektrocutiegevaar.htm
Wat de vliegende neuk?
Precies wat ik ook dacht. Wat voor gore vieze vuile pokkenbak moet je dan godverdomme wel niet zijn. Echt werkelijk waar, ik heb aarsharen met meer in hun mars.quote:
twitter:GWRHelp twitterde op dinsdag 13-02-2018 om 16:15:54 Love is in the air at GWR this upcoming #ValentinesDay. We caught a couple of our trains having a cheeky snog earlier! #CoupleUp #LovePaddington reageer retweet
Dan ben je toch echt geestelijk niet in orde...quote:Op dinsdag 13 februari 2018 21:45 schreef James1988 het volgende:
http://energievoorziening(...)ektrocutiegevaar.htm
Wat de vliegende neuk?
Die meneer moet zich kapotschamen met zn ik hoop dit nooit meer mee te makenquote:Op woensdag 14 februari 2018 18:45 schreef Adrie072 het volgende:
Een paar honderd reizigers hebben een flink deel van de dag doorgebracht in een gestrande trein tussen Woerden en Gouda. De trein kwam tot stilstand toen de bovenleiding plotseling brak en een deel op de voorkant van de trein terechtkwam. Het duurde ruim vier uur voordat een andere locomotief de trein op sleeptouw nam en de passagiers afleverde op station Gouda
Midden in de polder kwamen nog twee treinen tot stilstand. Het treinverkeer op het traject is volgens de NS nog de hele dag gestremd.
WC doortrekken
Een van de gestrande reizigers is het Utrechtse raadslid Bert-Jan Brussaard. Hij was onderweg naar zijn werk in Rotterdam en zat in totaal 5,5 uur in de trein. "We hadden geen eten, geen water. De wc kon niet meer worden doorgetrokken," vertelt Brussaard aan RTV Utrecht.
Volgens hem deed het treinpersoneel zijn best, maar was dat eigenlijk niet genoeg: "Zij kregen ook heel weinig informatie. Het was echt fijn geweest als er wat te eten en wat te drinken was gekomen. Ik hoop dit nooit meer mee te maken."
Oorzaak onbekend
ProRail zegt dat nog onduidelijk is waardoor de bovenleiding kapot is gegaan. Mogelijk had de trein een defecte pantograaf, een stroomafnemer. Maar het is niet zeker dat de trein zelf de bovenleiding naar beneden heeft getrokken. Mogelijk was de bovenleiding al beschadigd door een eerdere trein.
RTV Utrecht sprak ook andere inzittenden van de gestrande trein. Volgens hen kwam de bovenleiding met een flinke knal tegen de voorruit van de trein terecht. Anderen zagen brokstukken van de leiding voorbijvliegen.
Tussen Woerden en Gouda Goverwelle leiden door de defecte bovenleiding nog steeds geen treinen. Er worden bussen ingezet. Reizigers van Utrecht naar Den Haag en Rotterdam moeten rekening houden met vertragingen.
https://nos.nl/artikel/22(...)gestrande-trein.html
Hoezo?quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Die meneer moet zich kapotschamen met zn ik hoop dit nooit meer mee te maken
Meneer zeikt niet over de sneeuw, die meuk ziet er strak uit, het rijdt en het klinkt ook nog goed en dan begin je over draaischijven, dit is toch top!quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef derLudolf het volgende:
In Litouwen bestaan draaischijven nog gewoon blijkbaar.
https://m.facebook.com/st(...)6&id=578678702160165
Volgens mij moet dat het volkslied voorstellen. 16/2 vieren ze hun onafhankelijkheid.
Hij reageert alsof hij ternauwernood aan de dood ontsnapt. Het is niet fijn maar van een paar uur op je gat zitten ga je heus niet stuk, het is hooguit licht ongemakkelijk.quote:
In Duitsland zijn er ook nog genoeg in gebruik hoor, ook elektrisch.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef derLudolf het volgende:
In Litouwen bestaan draaischijven nog gewoon blijkbaar.
https://m.facebook.com/st(...)6&id=578678702160165
Volgens mij moet dat het volkslied voorstellen. 16/2 vieren ze hun onafhankelijkheid.
Das toch gaaf, dat dat nog steeds wordt gebruikt. Mooie oude remise met behoorlijk nieuwe locs.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:55 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Meneer zeikt niet over de sneeuw, die meuk ziet er strak uit, het rijdt en het klinkt ook nog goed en dan begin je over draaischijven, dit is toch top!
Ah oké. Nooit geweten.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Duitsland zijn er ook nog genoeg in gebruik hoor, ook elektrisch.
Gewoon vies gefaal van ProRail weer. Een 6400 kan in een uur vanaf de Kijfhoek bij de gestrande trein zijn. Plus een half uur reactietijd moet die trein toch in twee uur naar minstens het dichtstbijzijnde station gebracht kunnen worden. Maar nee...quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Die meneer moet zich kapotschamen met zn ik hoop dit nooit meer mee te maken
quote:Op woensdag 14 februari 2018 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das toch gaaf, dat dat nog steeds wordt gebruikt. Mooie oude remise met behoorlijk nieuwe locs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |