GB zatyal niet in Schengen, dus grenscontroles zijn nooit afgeschaft naar/van GB. Brexit is dus niet de issue. Zekerheid van bewaakte grens dus wel. GB zegt daarip: in land van vertrek, anders laten we de hele trein niet toe... Eigenlijk net als bij de boot, dacht ik.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, niet ons probleem. GB wilde zo graag uit de EU, ik zeg; hun probleem.
Natuurlijk is brexit wel het issue. Denk je dat de EU alleen Schengen doet? Er zijn echt duizenden kleine verdragen, waaronder die van gemeenschappelijke grensbewaking waar GB wél aan meedeed. Tevens waren ze wel lid van de EER, waarmee vrij verkeer van arbeid en personen nog steeds mogelijk is, alleen dan met grenscontroles.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
GB zatyal niet in Schengen, dus grenscontroles zijn nooit afgeschaft naar/van GB. Brexit is dus niet de issue. Zekerheid van bewaakte grens dus wel. GB zegt daarip: in land van vertrek, anders laten we de hele trein niet toe... Eigenlijk net als bij de boot, dacht ik.
Jep, toen werd er nog geluisterd naar techneuten en hoefde niet voor elk project het onderste uit de kan worden gehaald.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
50 jaar metro in Rotterdam https://nos.nl/artikel/22(...)-nooit-vergeten.html
Schijnbaar werd dat project wel binnen budget opgeleverd
Wat is er kort daarna eigenlijk zo mis gegaan?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, toen werd er nog geluisterd naar techneuten en hoefde niet voor elk project het onderste uit de kan worden gehaald.
Het idee dat alles goedkoper moet, management geneuzel en Amsterdammers die het beter denken te kunnen dan Rotterdammers.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er kort daarna eigenlijk zo mis gegaan?
ja dan heb je allemaal van die sukkels die er zelf een mening over gaan lopen te zitten te hebben "iemand met een studentenOV hoort helemaal geen 1e klas te kunnen zitten!"quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:00 schreef Kansenjongere het volgende:
"Vergeten" in te checken met je studentenov en dat alsnog doen op het moment dat je Weekend Vrij wil gaan gebruiken. Afgekocht reisrecht, dus geen boete.
Daarom en om geen gezeik te krijgen over tijdstip van inchecken raadde ik aan om wel in te checken met Weekend Vrij, maar niet met het studentenreisproduct.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dan heb je allemaal van die sukkels die er zelf een mening over gaan lopen te zitten te hebben "iemand met een studentenOV hoort helemaal geen 1e klas te kunnen zitten!"
juuh juuh generaliserend bla bla, maar zo werkt het wel
Ik weiger met 2 kaarten rond te lopen voor die paar overlappende uren. Zal toch niet vaak in deze situatie komen. Het toont alleen de absurde complexiteit aan van dit "alles met 1 kaart" systeemquote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon niet die 2 producten op 1 kaart laden. Je weet dat dat teveel gevraagd is.
Prima, dan leef met de gevolgenquote:
ja maar niet klassen mengen he. Apartheid ftwquote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:26 schreef b2py het volgende:
Je kan prima SOV met weekendvrij combineren op 1 kaart, ook jaren gedaan
Vandaag de nieuwe Op de Rails met een artikel over de aanleg van de Rotterdamse metro. Ook toen 2,5 keer duurder dan aanvankelijk beraamd en zelfs 7x duurder dan het eerste plan van een ondergrondse verbinding.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, toen werd er nog geluisterd naar techneuten en hoefde niet voor elk project het onderste uit de kan worden gehaald.
Jazeker. Check ook de mooie foto's op de pagina's 52 en 89 en de onderste op de achterzijde trouwensquote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:59 schreef Bitlord het volgende:
Voor iedereen die het wil lezen verwijs ik naar de Op de Rails in de brievenbus; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Vandaag de nieuwe Op de Rails met een artikel over de aanleg van de Rotterdamse metro. Ook toen 2,5 keer duurder dan aanvankelijk beraamd en zelfs 7x duurder dan het eerste plan van een ondergrondse verbinding.
De bouw startte in 1960 en opening was beraamd in 1965. Dat werd uiteindelijk dus februari 1968.
Volledigheidshalve wil ik er wel bij zeggen dat kostenschattingen waren gemaakt net voor die grote loonkostenstijgingen van de jaren zestig die door aannemers mede werden doorberekend in de bouwmaterialen.
Voor iedereen die het wil lezen verwijs ik naar de Op de Rails in de brievenbus; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
[ afbeelding ]
Nee, ik koop alleen jaarlijks de kalender nogquote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:59 schreef Bitlord het volgende:
; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
Oh die tentoonstelling lijkt me wel geinig trouwens. Zijn daar ook wat plaatjes van? Ik ga er niet helemaal voor naar Rotjeknor, al was het maar omdat ik piketdienst hebquote:Op zaterdag 10 februari 2018 03:48 schreef dennistd het volgende:
En als ik het dan toch over foto's heb: ik was vanavond dus 'even' naar Rotterdam:
[ afbeelding ]
Vandaag bestond de Rotterdamse metro precies 50 jaar. Ter gelegenheid hiervan is museummetro 5024 van de stichting RoMeO uiterlijk helemaal opgeknapt en staat het hele weekend op station Blaak, dat overigens pas in 1982 een metrostation werd. In het door Werkspoor gebouwde metrostel bevindt zich een kleine tentoonstelling over de ondergrondse van Rotterdam. Of zoals ze het in de Maasstad ook wel noemen: Met Een Teringgang Rotterdam Onderdoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |