James1988 | zondag 14 januari 2018 @ 13:38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 13:40 |
Over een paar weken (misschien zelfs over een paar dagen) rijdt Hengelo-Osnabrück wel soepel. | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 13:41 |
"Het draait alleen niet zo goed als al die anderen die je zo van de plank kunt trekken. Maar vind ons toch maar geweldig." ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 13:41 |
Ja, maar het had ook gewoon op 11 december gekund. Hoor jezelf eens praten man ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 13:41 |
Ja over een paar weken, misschien zelfs over een paar dagen heb ik ook honderd miljoen euro en een lekker wijf. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 13:42 |
Doet me denken aan een gozer die kwaad werd omdat er geen ruimte in de trein was, stapt bij uitkomst uit en zegt "ach jah, normaliter past een zesje prima" en niemand mocht er verder meer over klagen dat het vol was. | |
dennistd | zondag 14 januari 2018 @ 19:19 |
Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:![]() Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op: ![]() Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter: ![]() Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd: ![]() Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige teammanager van Syntus ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus kwam ik dus in Bad Bentheim terecht: ![]() Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen: ![]() Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag: ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 14-01-2018 19:41:03 ] | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 19:29 |
Krankzinnig wat een amateurisme. We zijn weer terug naar de tijden van de doodstraf. Dat opent gelijk weer mogelijkheden ![]() | |
James1988 | zondag 14 januari 2018 @ 19:30 |
Die "NL" ![]() | |
Salatrel | zondag 14 januari 2018 @ 19:30 |
Zo had Pim het niet gewild... | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 19:32 |
Zelfs zoiets nog niet eens goed kunnen doen, na een MAAND uitstel. En dat uitlijnen van dat infoscherm. Echt, hef jezelf op dan. | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 19:55 |
Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week. Ik hoop wel dat Keolis de problemen snel oplost, zodat ook op het laatste actieve grensbaanvak naar Duitsland regionale treinen kunnen rijden. Wel mooie foto's Dennis, beetje overdreven van Syntus om twee bussen achter elkaar in te zetten maar goed. Als de treindienst rijdt ga ik wel een keer een kijkje nemen. Ik moet de Syntus-Flirts ook nog een keer pakken, dus dan kan ik beide Flirt-soorten op een dag pakken. | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 20:01 |
Bij mijn werkt zulk soord dingun wel meteen choedt ja ga weg joh figuur | |
JDude | zondag 14 januari 2018 @ 20:05 |
Had 'ie met z'n vingers moeten doen eigenlijk. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 20:05 |
Wat denk je, dat de beslissing om tussen Bielefeld en Hengelo te gaan pendelen gisteren is gevallen? Dit is al jaren bekend, dan is dit soort gekanker gewoon niet nodig, het had gewoon bij dienstregelingsovergang moeten gaan rijden. Denk even na joh. | |
Adrie072 | zondag 14 januari 2018 @ 20:05 |
De man of vrouw die verantwoordelijk is voor het NL laten aanbrengen, hoe denkt zo iemand? Zal ie tevreden achterover leunen, blij met het resultaat. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 20:07 |
Dat is wel echt het minste van alles waar ik me druk om kan maken ![]() ![]() | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 20:13 |
Er is sprake van een wanprestatie, maar hoeveel lui worden er werkelijk door gedupeerd? Vergeet niet dat in januari, februari en maart het aantal recreatieve reizigers (dat is waar deze verbinding vooral van moet hebben) erg laag is. Nogmaals, verstoringen en uitval van treinen is voor niemand leuk, maar als Keolis de problemen snel oplost dan is er weinig aan de hand. Een dagtrip naar Bremen lukt voor deze trein toch niet door de beroerde aansluiting in Osnabrück. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 20:18 |
Als het er één is, is het er één teveel. Een dagtrip naar Bremen is met deze trein maar een half uur langer dan met de IC's (2h42m) en vanaf Hengelo prima te doen volgens mij. | |
Adrie072 | zondag 14 januari 2018 @ 20:19 |
Ja die landcode zal me ook een rotzorg zijn. Maar als die persoon werkzaam is bij de vervoerder, zou ik m`n ogen uit het hoofd schamen. | |
Adrie072 | zondag 14 januari 2018 @ 20:19 |
Vind het wel een mooi treintje! | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 20:51 |
Dan zit je alsnog met een duur IC-kaartje voor Osnabrück-Bremen. Met regionalverkehr wordt Hengelo-Bremen 3 uur en 17 minuten met 49 minuten overstap in Osnabrück. Uur langer dan met de IC. Met de RB61 kun je alleen dagtrips maken naar Bad Bentheim, Osnabrück, Münster, Herford, Bielefeld, Detmold en Altenbeken. Niet heel veel in mijn ogen. De RE13 en RE19 bieden meer mogelijkheden voor dagtrips. | |
derLudolf | zondag 14 januari 2018 @ 21:35 |
Waar naar toe? ![]() | |
Peter | zondag 14 januari 2018 @ 21:43 |
Kennen jullie dit project al? http://www.channel4.com/p(...)world/episode-guide/ Ik kijk nu naar een aflevering op Channel 4, wat een monsterklus zeg! | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 21:44 |
Best een leuke stad, ze hebben ook een klein tramnet dat deels onder de grond rijdt. Herford en Osnabrück zijn ook aardig, Bad Bentheim heeft het kasteel, Rheine is geen klap aan, soort van Almelo, maar dan in Merkelland. | |
dennistd | zondag 14 januari 2018 @ 21:47 |
En dat moeten wij geloven? ![]() | |
derLudolf | zondag 14 januari 2018 @ 21:47 |
Die hele stad is een groot complot | |
dennistd | zondag 14 januari 2018 @ 23:14 |
![]() Komt de trein dan ook op alle stations 3 minuten eerder aan of zo? Anders heb je toch echt 3 minuten extra reistijd volgens mij ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 23:36 |
Staat dat er? Er staat dat er 3 minuten eerder uit Amsterdam Centraal vertrokken wordt. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 23:37 |
De wijziging is nog niet opgenomen in de reisplanner dus er is geen zinnig woord over te zeggen. We hebben ook nog een maand of vier en een week voordat het zover is. Waar heb je nou precies kritiek op? Op drie minuten eerder vertrek uit Amsterdam Centraal? Terwijl over het algemeen bij een volledig gewijzigde dienstregeling gemeld wordt dat er eerder vertrek is van station A, B, C en X ofzo? Ik snap het niet... | |
dennistd | maandag 15 januari 2018 @ 07:32 |
Op het feit dat er staat:Volgens mij heb je bij een drie minuten eerder vertrek toch echt drie minuten extra reistijd, of ben ik nou gek? | |
dennistd | maandag 15 januari 2018 @ 07:42 |
In vijftig jaar tijd is er niet veel veranderd: materieel kan nog steeds niet tegen sneeuw, er valt nog altijd het verkeerde soort sneeuw, wissels vriezen nog steeds vast en nog altijd noemt men alle treinen die maar enigszins op mat'54 lijken hondekop ![]() https://www.dekrantvantoe(...)kop,LC,KHN,0&v2=true | |
Mr_Klaasje | maandag 15 januari 2018 @ 08:18 |
Hee, daar was ik bij! | |
Mr_Klaasje | maandag 15 januari 2018 @ 08:22 |
Probeer jij eens na een maand uitstel in Hoek van Holland te komen. Succes! | |
ReisT | maandag 15 januari 2018 @ 08:26 |
Afgerond ben je 0 kwartier langer onderweg dus dat telt niet als extra reistijd. | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 09:57 |
ja, dat is ook kut. En nou? ![]() | |
b2py | maandag 15 januari 2018 @ 11:51 |
![]() | |
Salatrel | maandag 15 januari 2018 @ 13:58 |
Als je door NS gebied reist kun je die 3 minuten net zo goed incalculeren dus als je die bij vertrek al cadeau krijgt kom je dus precies op tijd aan | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 18:44 |
| |
James1988 | maandag 15 januari 2018 @ 20:02 |
Voorlopig wordt de RB 61 tussen Hengelo en Bad Bentheim verbust, aldus Keolis Deutschland. http://www.eurobahn.de/ak(...)heim-und-hengelo-88/ | |
b2py | maandag 15 januari 2018 @ 20:15 |
Syntus ![]() | |
b2py | maandag 15 januari 2018 @ 20:17 |
![]() Storm des doods donderdag | |
James1988 | maandag 15 januari 2018 @ 20:25 |
Dan ligt vrijdag in half Duitsland de bovenleiding eraf ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 20:34 |
Zal wel loslopen die storm, windkracht zes staat er vooralsnog op KNMI. En hier zal er wel helemaal niets aan de hand zijn zoals gewoonlijk. | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 20:37 |
ja dat was de voorspelling die sinds afgelopen nacht 2:32 niet meer bijgewerkt is. Die stormgeluiden zijn er pas net ![]() | |
dennistd | maandag 15 januari 2018 @ 20:59 |
Syntus heeft de machinisten anders prima voor elkaar hoor. Dit ligt echt alleen bij Eurobahn en vooral Stadler. | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2018 @ 21:00 |
Tot die tijd rij jij het treinvervangend vervoer? ![]() | |
b2py | maandag 15 januari 2018 @ 21:02 |
Syntus Duitsland dan ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 21:17 |
Ik zie het wel. Was niet van plan thuis te blijven in ieder geval. Misschien valt die schijtboom naast het huis eindelijk eens om. Zuidwest is goed want dan dondert 'ie op straat. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 21:18 |
Ik lees trouwens dingen over treinen in China en ik kwam hierop: https://en.wikipedia.org/wiki/Amur_Bridge_Project Verder niet zo belangrijk maar ik de Russen blijken dus wel weer de Belgen van de wereld: n November 2014, the local Russian media reported that a significant amount of the construction work had been carried out on the Chinese part of the bridge, but hardly anything has been done on the Russian part.[9] By July 2016, the Chinese portion of the bridge was finished but work had not started on the much shorter Russian portion.[10] In December 2016, work began on the Russian portion of the bridge.[1] Vond ik grappig. Verder waarschijnlijk totaal niet boeiend. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 21:20 |
En ik vind dit een mooi plaatje:![]() (ik ben een treinreis van India via China en Rusland naar huis aan het proberen te plannen) | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 21:22 |
Wel typisch ![]() | |
Pirtdator | maandag 15 januari 2018 @ 21:25 |
Zelfs met SchienenErsatzVerkehr is de verbinding tussen Nederland en Bad Bentheim/Rheine/Osnabrück/Herford/Bielefeld m.u.v. 2010-2013 beter dan ooit ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 21:26 |
Hehehehe, ja inderdaad dat stelde ik me eerst ook zo voor maar toen bedacht ik dat er ook pijlers gebouwd kunnen worden zonder er verder een brug op te bouwen ![]() | |
Zug-Chef | maandag 15 januari 2018 @ 21:27 |
gave cargo! | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 21:30 |
Nja of je daar zo gelukkig mee moet zijn.. Er gebeuren geregeld ongelukken met die Chinese troep omdat het allemaal TE snel uit de grond gestampt wordt ![]() | |
b2py | maandag 15 januari 2018 @ 21:31 |
Ik las exact dezelfde post een paar minuten geleden elders | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 21:33 |
Zeker op eoa asfalttrollenforum of zo ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 21:34 |
Op OVNL zeker? | |
DeaDLocK2K | maandag 15 januari 2018 @ 21:36 |
Ik heb hier een heel dubbel gevoel bij. Aan de ene kant heeft China in 2016 & 2017 een hele berg met corrupte officials geëxecuteerd omdat ze stom hadden gedaan bij het bouwen van een heleboel van die HSL-meuk, en dat kunnen ze dus niet hebben; China wil dit exporteren naar andere landen en als er dan dingen zijn die nogal stukgaan met gewonden of doden, dan lukt dat niet zo goed, daarom heb ik aan de ene kant wel vertrouwen. Temeer daar minsten 80% van alle spullen die ik bezit onderdelen bevat die gemaakt zijn in China, de kwaliteit is opzich gewoon "goed". Maar is het goed genoeg, is die corruptie wel helemaal uitgebannen, dat is lastiglastiglastig. | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 21:38 |
Ja, alle speedcubes komen tegenwoordig uit China, en die zijn ook gewoon "goed". Maar mocht er eens wat mis gaan, hey dan tief ik hem weg en koop ik een nieuwe. Het is niet alsof er dan meteen tientallen doden vallen. HST/HSL bouwen komt toch iets meer bij kijken idd ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 januari 2018 @ 22:04 |
https://nos.nl/artikel/22(...)elen-van-ruiten.html ![]() | |
derLudolf | maandag 15 januari 2018 @ 22:09 |
Een ICE nog wel | |
dennistd | maandag 15 januari 2018 @ 22:14 |
Deze InterCity rijdt wel met een Expres-vaart door Wierden hoor ![]() | |
James1988 | maandag 15 januari 2018 @ 22:19 |
Vandaag anders niet ![]() | |
dennistd | maandag 15 januari 2018 @ 22:36 |
Klopt ![]() Overigens maar goed dat er in Wierden geen wissels gesaneerd zijn. | |
James1988 | maandag 15 januari 2018 @ 22:40 |
![]() Unsere Flotte wird um neue und moderne Nahverkehrszüge erweitert. Ab 2019 werden die ÖBB Cityjet TALENT3 Züge die Fahrgast-Kapazitäten für Pendler und Freizeitreisende in Vorarlberg deutlich erhöhen. #talent3 #oebb #modern Bron: unsereOEBB op Instagram [ Bericht 41% gewijzigd door James1988 op 15-01-2018 22:47:37 ] | |
TjjWester | maandag 15 januari 2018 @ 23:25 |
Kan iemand mij uitleggen waar de treinen die gebruik maken van de betuweroute in grote lijnen naar toe gaan? Onze betuweroute is sterk gericht op het rurhgebied, echter kan ik mij moeilijk voorstellen dat veel containers hier hun eindbestemming hebben of worden overgeslagen(dat kan ook in rotterdam, waarom moeilijk als het makkelijk kan). Ik heb het idee dat het grootste gedeelte van de containers zijn bestemming heeft in het binnenland van duitsland maar vooral het achterland(landen achter duitsland), klopt dat? | |
dennistd | maandag 15 januari 2018 @ 23:44 |
Zowel richting Tsjechië als Italië, en alles wat er voor en achte ligt. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 januari 2018 @ 00:30 |
Wat het bouwen van infrastructuur betreft lijken Russen dan meer op Duitsers, in de buurt van mijn ouders is rond 2005 een ongelijkvloerse weg gebouwd die uiteindelijk op een Duitse autosnelweg moest aansluiten. Toen het Nederlandse deel af was moesten de Duitsers nog beginnen bouwen, het gevolg was dat er aan Nederlandse zijde een stuk weg van ±2 km er een jaar of 3 ongebruikt heeft bij gelegen ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2018 00:36:11 ] | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 05:55 |
Somda | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 05:57 |
Oh oh oh, ProRail was er niet klaar voor: https://nos.nl/l/2212135 | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 06:03 |
Ja het kost tijd he ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 07:37 |
Ik ben nog maar matig te spreken over dat Etmet. In de praktijk komt het toch vaak neer op een kwartier wachten. En geregeld is het materieel te kort. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 07:39 |
Italië, Tsjechië, Zwitserland, Rusland, China. Maar Duitsland blijft natuurlijk met afstand onze grootste handelspartner. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 07:39 |
Welke mongool denkt er nou ook dat de winter op 21 december begint ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 07:42 |
Nou ja, het is natuurlijk op zijn zachtst gezegd nogal naïef om er vanuit te gaan dat het weer zich WEL aan het spoorboekje houdt ![]() | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 07:55 |
Het winterseizoen start volgens mij bij ProRail op 15 oktober, oftewel, te laat begonnen | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 08:18 |
Stapvoets door Boxtel, cargo haalt ons in, intercom zwijgt. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 08:55 |
Zeg capaciteitsspecialisten.... Wierden aansluiting is toch eigenlijk net zo'n drama als Herfte? Qua hoeveelheid treinen in de spits? Waarom hoor ik daar zoveel minder over? | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 09:45 |
Minder treinen en geen knoop waar op geplant moet worden? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 09:47 |
Planten zou ik sowieso eerder op tuinaarde doen. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 januari 2018 @ 10:29 |
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag? | |
boriq | dinsdag 16 januari 2018 @ 10:39 |
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben... | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 januari 2018 @ 10:47 |
Tjah. Laat Deventer-Olst in de dienstregeling totaal geen knelpunt zijn. Dat is ook niet raar als je meer dan 3 minuten marge aan de krapste kant van het enkelspoor hebt. En ja, de Overijsselse staten en de rapporten die besproken worden. Laat ik zeggen dat de rapporten geen goede dienstregelings-/capaciteitsstudie omvatten. Dat leidt in de IJssellijn tot een raar infrastructuurmaatregelenpakket en bij de IC-Berlijn tot een bijzondere overschatting van de maximale tijdswinst met relatief weinig investeringen. | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:09 |
Er heeft vast iemand een keer op de kalender gekeken ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:38 |
Olst-Deventer(ev) heeft minder reizigers dan Nijverdal-Wierden(ev) Daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken eigenlijk wel ![]() | |
Goverman | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:39 |
ja maar, ik kom uit Olst. Dat moet toch ook wel IETS doen met nut/noodzaak? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:39 |
Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden? | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:40 |
Aldus Jan Mastwijk de tweede ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:40 |
Ik heb een collega die uit Olst komt, hoe meer die ramptoerist in Olst blijft hoe beter: Sluiten dat station. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:43 |
Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken." | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:48 |
Als er bij de Platvoet een station komt moet je inderdaad wat doen en het verdubbelen Deventer-Deventer Platvoet is dan het meest logisch. De vraag is alleen of je dat station moet willen. | |
dennistd | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:53 |
Het verbaasde mij eerlijk gezegd wel dat er geen wissels met een grotere hoek in Wierden gelegd zijn, om zo sneller door te kunnen. De sneltrein Intercity naar Zwolle moet nu terug naar 40km/h terwijl ie eigenlijk zo goed als rechtdoor gaat (op de kaart) terwijl de IC naar Deventer wel met 110km/h door kan rijden met een vrij scherpe boog achter het station. Oh wacht, dat was je laatste punt al Bij vertragingen is het inderdaad vaak filerijden tegenwoordig. De layout an sich is in Hengelo op zich wel goed: het biedt veel mogelijkheden, en in de knoop kunnen vier (kruisende) treinen gelijktijdig aankomen en vertrekken. Nadeel is wel dat je voor alle treinen terug moet naar 40km/h, ook doorgaande goederen. Maar ik denk dat je daar gewoon geen langere wissels kwijt kunt, gezien de kruisende lijnen. Voor Almelo zou het vooral gaan om de kruisjes tussen a- en b-fase neem ik aan. Maar om die te kunnen verlengen verlies je wel heel veel ruimte aan het perron en maak je de loopafstanden nog langer. Iets sneller naar het wachtspoor (206) zou ook wel handig zijn. Verder zit je natuurlijk met de trein naar Hardenberg. Dit zou je naar een zijperron kunnen verplaatsen, maar dat is voor de trein-trein overstappers niet handig. Alternatief zou een zijperron zijn aan het huidige 206 zijn (dus tussen de sporen in) met een loopbrug/tunnel naar het busstation en het huidige perron (ter hoogte van het kruis) | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 13:01 |
En ik kom uit Deventer en ik was hier eerst ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 januari 2018 @ 13:01 |
Het probleem is dat als je een NS-IC of een intercity berlijn hebt je vastzit aan het plannen over de hele lengte van het perron. Dan is het station meteen volgebouwd. Keren kan dus alleen binnen korte tijd (voordat de volgende IC komt!), inhalen kan je nauwelijks fatsoenlijk in de planning zetten op die stations omdat je dan perronsporen tekort komt en zo zijn er nog een aantal factoren die maken dat je de stations Almelo en Hengelo eigenlijk niet handig kan gebruiken in de dienstregelingsplanning. | |
boriq | dinsdag 16 januari 2018 @ 13:07 |
Het was meer bedoeld van "Er zijn dingen gedaan, maar niet helemaal vlekkeloos door Prorail c.s., dus we gaan even evalueren voordat we gelijk in het volgende infra-project springen" | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 13:58 |
We gaan toch echt dood donderdag: https://twitter.com/prorail_vl/status/953201386262552576 | |
dennistd | dinsdag 16 januari 2018 @ 14:05 |
Als ze vrijdagmorgen de boel maar weer gefixt hebben dan... | |
Maegrim | dinsdag 16 januari 2018 @ 14:06 |
Punctualiteit van de pendeldienst watergraafsmeer - Amsterdam cs is gezakt van 93 naar 70% sinds 8 januari. NSR begon toen ![]() | |
MTL | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:13 |
Waarom is het weer terug naar NSR? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:14 |
Station Boxbergerweg heropenen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:18 |
Is daar een pendeldienst? ![]() | |
Maegrim | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:27 |
Personeelstekort doordat de grootste personeelsteller niet meer welkom is Elke trein in de 900 serie keert op de watergraafsmeer ![]() | |
Goverman | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:39 |
Ja... maar juist daarom een twee-sporen-beleid tussen Deventer en Olst... ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2018 @ 16:01 |
Kan er ook nooit iets lang goed gaan met de HSL en het spul dat erop rijdt ... | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 januari 2018 @ 16:46 |
Een sprinter of met de fiets? Is best te doen. | |
MTL | dinsdag 16 januari 2018 @ 17:03 |
Ah ja, dat gedoe ![]() | |
Duvel | dinsdag 16 januari 2018 @ 17:21 |
Haha, die ontspoortong op de grens! | |
Adrie072 | dinsdag 16 januari 2018 @ 19:33 |
Wat is een personeelsteller? | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 19:39 |
Planner gok ik | |
Maegrim | dinsdag 16 januari 2018 @ 19:40 |
uitzendbureau | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 19:41 |
Is dat niet een personeelssteller? | |
Adrie072 | dinsdag 16 januari 2018 @ 19:44 |
Thanks, dus als ik het goed begrijp, uitzendpersoneel rangeert de boel van a`dam centraal naar watergraafsmeer, maar daar is niet voldoende van, zoiets? | |
Maegrim | dinsdag 16 januari 2018 @ 19:50 |
genoeg bedrijven die dat door elkaar gebruiken ![]() er werkt een man of 8-10 per dienst (vroeg/laat/nacht) waarvan 3 diensten voor het pendelen met de ICd, de rest voor uitwendige reininging, NSR mat rangeren en onderhoud van de ICd en benelux mat edit: waarvan ongeveer 50% inhuur [ Bericht 5% gewijzigd door Maegrim op 16-01-2018 20:01:30 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:17 |
Goed taalgebruik is het verschil tussen "I helped my uncle jack off a horse" en "I helped my uncle Jack off a horse".... | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:19 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:22 |
Ja maar is toch zo. Ze kunnen het wel door elkaar gebruiken maar een wisselsteller en een wisselteller of een assenteller en een assensteller zijn echt compleet verschillende dingen. Een personeelsteller telt personeel, een personeelssteller stelt personeel ter beschikking. Dit is precies de reden waarom we daar regels over af hebben gesproken. Je kan het nu uit de context wel halen maar als deze tekst door een leek gelezen wordt dan snappen ze er geen kloten van óf gaan ze de verkeerde acties uitzetten om het probleem op te lossen. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:25 |
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik vind die zin over ome Jack gewoon grappig ![]() | |
Peter | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:29 |
Je ziet het al voor je? ![]() | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:31 |
Ik kende hem met in de tweede een komma na Jack maar deze is nog 1000 keer zo subtiel, applaus. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:32 |
Ag juh begreipd tog wad ur staad ![]() | |
Yreal | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:32 |
Staan er achteraan in Heerenveen checkin paaltjes? Andere zijde van de stationshal. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:32 |
Nee, alleen op het perron=>poortjes. | |
Peter | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:35 |
Staan er op Amersfoort uitcheckpaaltjes op de perrons? Jah toch? | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:35 |
Ja alleen midden volgens mij | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:36 |
Ja, wat b2py zegt, maar net als in Zwolle staan ze er alleen om over te kunnen stappen naar Connexxion. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:38 |
Klotedingen. Zowel gisteren als vandaag ben ik vol tegen die dingen geklapt terwijl ik gewoon netjes uitcheckte (ik zag 'uitgecheckt' op het scherm verschijnen) en ik niet eens zo heel hard liep. ![]() | |
b2py | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:39 |
Lees jij het schermpje? | |
nijnja | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:40 |
In Deventer ook eens gehad... *checkout *loop vol op die poortjes *checkt nog een keer uit: U bent al uitgecheckt. *kutpoortje blijft dicht. Toen maar 'overheen' geklommen (Was aan de centrumzijde dus zijn van die lage poortjes) | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:43 |
Pas ook voor de eerste keer last van gehad ja, kon me nog net door die ene wurmen die wel open ging. Verder eigenlijk nooit problemen mee. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:45 |
Ja. Ik gisteren in Breda: *Checkt uit [Piep piep, uitgecheckt] *Loopt door en klapt tegen poortje [Uitgecheckt] *Houdt pasje nogmaals voor lezer [Niets, display blijft staan] *Stapt terug en vraagt hardop aan het poortje "zeg vriend, ga je nog open?" [Poortje ontgrendelt en zwaait open] *Loopt door [Poortje begint keihard te loeien] ![]() Vanochtend in Utrecht had ik ook een opvallende actie. Het poortje ontgrendelde slechts half... die zie je ook niet aankomen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:47 |
Had ik zondag ook toen ik naar Assen ging! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:47 |
Ik heb er een trap tegenaan gegeven. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:51 |
En dan hebben Breda en Utrecht gelukkig lage poortjes. Met die hoge krengen die je op veel onbemande stations ziet lijkt het me helemaal vervelend. | |
Peter | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:51 |
Gister op Lombardijen ging het poortje eerst 10cm richting mij open en toen toch maar de andere kant op open. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:52 |
Toevallig het brede poortje? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:53 |
Dat doet het NS-poortje in Zwolle ook en wel precies die ene die, als je door de oude stationshal rechtdoor naar spoor 1 loopt linksaf gaat. | |
Yreal | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:57 |
Weetje, niet dat ik geweld goedkeur, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen aggresief zijn tegen conducteurs. Zit met een halve huisraad na een begravenis in de trein en moest uit harlingen van arriva in leeuwarden door naar den haag met ns. overchecken mislukt, vertelt die knakker me doodleuk dat ik maar even in heereveen moet gaan inchecken. Niet steenwijk, waar het paaltje naast de trein staat, nee heereveen, waar ik dus ook niet eens het perron afkon. Met vier volle tassen meegeglipt achter een ouwe vent aan en meteen weer terug. HEt was dat er een rolstoel uit moest, anders had ik nog een half uur kunnen wachten. Per saldo wint de ns hier niks op, want ik heb gewoon een dalvrij. Dus de NS schiet er niks mee op en er is iemand pislink op de conducteur. Why? | |
Kansenjongere | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:00 |
De poortjes op Utrecht weigerden zowel op de heen- als terugreis de barcode op mijn internationale ticket. Heen maar in- en direct weer uitgecheckt met mijn ov-chipkaart, terug voor tailgaten gekozen. | |
Peter | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:01 |
Yep, was traag ook ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:08 |
Ah, je hebt een IQ van minder dan 5. Dus de conducteur moet maar begrip hebben voor iets wat hij niet weet omdat jij je niet aan de regels houdt en een slechte dag hebt. De HC heeft alles al vijftig keer gehoord trouwens. En afgezien daarvan weet jij niet hoe zijn dag eruit heeft gezien. De HC doet z'n werk. Loop niet te janken man. | |
Yreal | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:13 |
Omdat ik kan snappen waarom mensen met het IQ van een baksteen aggresief kunnen reageren op iemand die het bloed onder je nagels vandaan haalt? Ik heb gewoon betaald. Lekker boeiend dat ik niet ben ingecheckt joh. Lekker handig om mensen dan in heereveen eruit te zetten waar ze alsnog niet in kunnen checken. Man, als ik een vrouwtje was van 68 had ik morgen op de voorpagina van de telegraaf gestaan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:17 |
https://twitter.com/bpenris/status/953354741421150208 trouwens | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:19 |
Een fysiek papieren ticket, of een barcode in een app van DB of NS International? Toen ik vorige maand in Breda door het poortje wilde gaan met een internationaal ticket lukte dat ook niet, de RFID-lezer van het poortje reageerde op de NFC-chip van m'n telefoon: bliepbloep, "Bied een OV-chipkaart aan". Pas nadat ik NFC had uitgezet en ik het opnieuw probeerde ging het poortje open. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:19 |
Ja. Geweld is namelijk nooit okay en impliciet goedkeuren ook niet, zelfs niet als je een slechte dag hebt. En het op zo'n soortgelijke manier stellen als "Ik wil me nergens mee bemoeien maaaarrr".... doe dat dan ook niet. Ja nou en? Je mag ook het land niet uit zonder ID kaart ook al betaal je belasting. Dat zijn de regels en de rechter heeft die regels goedgekeurd. Wat maar weer aangeeft wat voor pauperkrant De Telegraaf is. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:22 |
God god wat willen we allemaal weer graag gelijk hebben. Staat daar een prijs op of zo? ![]() Doeslief en zo ![]() | |
Yreal | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:23 |
Nee, ik zeg niet dat ik het goedkeur, ik zeg waar die acties uit voortkomen. Ik doe zelf ook iets soortgelijks, en daar leer je heel erg om mensen vooral niet tegen je in het harnas te jagen. Vooral als je ergens alleen bent en geen mogelijkheid hebt tot backup. Natuurlijk mag ik het land wel uit zonder ID. Wel eens gehoord van schengen? Daar zijn we het dan tenminste over eens. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:24 |
Goed bezig ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:26 |
Dat je je niet hoeft te identificeren betekent niet dat het mag. Het is illegaal om een grens over te steken zonder een vorm van ID, je wordt er alleen bijna niet om gevraagd. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:30 |
![]() ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:31 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:31 |
Die heb ik al een tijd niet meer gezien ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:36 |
Klopt, ze zijn uit 2011. Maar ze staan er nog hoor ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:48 |
Mijn ticket was minder geavanceerd en maakte nog gebruik van dodebomentechnologie. | |
James1988 | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:49 |
Kan niet falen ![]() behalve als het met een inkjetprinter is afgedrukt en je door de regen loopt | |
Dr_Flash | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:51 |
Een beetje dode boom laat weinig heel van zo'n poortje anders hoor ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 16 januari 2018 @ 22:36 |
In kleur geprint met de professionele printer op het werk, maar dat mocht niet baten. | |
Zelus | woensdag 17 januari 2018 @ 15:56 |
Al bekend of de NS morgen met een storm dienstregeling gaat rijden? (ns website stond nog niks) | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 16:01 |
Jep, morgen lud (landelijk uitgedunde dienstregeling). Berichtgeving volgt. | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 16:38 |
Ja, morgen LUD. De zuidsectie van de HSL gaat ook preventief op slot. https://www.prorail.nl/nieuws/flinke-storm-op-komst https://www.ns.nl/reisinf(...)-dienstregeling.html | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 januari 2018 @ 16:48 |
Godkolere voor de derde keer in twee weken tijd rijdt er niets ten westen Almelo. Preventief via Zutphen dan maar de vorige keer was ik 3h30m onderweg omdat die kutchauffeur twee keer verkeerd reed. | |
boriq | woensdag 17 januari 2018 @ 17:03 |
De IC's naar Deventer rijden nog wel, maar heb geen enkele overweg in storing gezien. Gezien de melding had ik de overweg bij het station van Almelo verwacht, maar daar knipperde alles mooi... | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 17:06 |
Alles moet uitstaan he als er geen trein rijdt ![]() | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 17:06 |
Hele dag? | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 januari 2018 @ 17:08 |
Toen ik bij gezondheidspark was kwam die melding maar in Hengelo werd er gezegd tot half acht geen treinen. Dus dan maar via Zutphen. Ben nu bijna in Lochem. | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 17:09 |
Daar lijkt het op. Ik zie in ieder geval de hele dag de ICd (900) via Dordrecht rijden. Breda - Dordrecht als stoptrein, daarna als IC verder naar Amsterdam, met extra stop in Lombardijen. | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 17:10 |
Oké, ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Mocht het massaal de soep in lopen, morgenmiddag rond 1600 vertrekt een vierwieler uit Woerden richting Haarlem, doe er uw voordee mee mocht u stranden ;-) | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 17:12 |
Ik ben meer benieuwd naar hoe het in Duitsland gaat. Ook daar verwachten ze storm, en na eerdere stormen in Duitsland had het treinverkeer daar soms nog lang last van. (dit ivm het nieuwjaarsrondje) | |
ReisT | woensdag 17 januari 2018 @ 17:17 |
Vanzelfsprekend. NS doet toch nooit anders? | |
boriq | woensdag 17 januari 2018 @ 17:21 |
De IC naar Berlijn werd voor Hengelo vast gehouden om de Keolisknoop rond :15 niet in de soep te gooien. Nou, meneer achter mij heeft alle ziektes inmiddels wel gehad ![]() | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 17:24 |
Dichtgooien brug niet | |
dennistd | woensdag 17 januari 2018 @ 17:30 |
Best kans dat er geen heel perron vrij was totdat er iets vertrokken was. Tja, dan kun je niet anders dan wachten... | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 17:45 |
Eigenlijk jammer dat ik morgen vrij ben. Had wel eens met de ICD voor stoptrein willen spelen ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 17:48 |
Die stop-ICd is ook meteen het enige wat er nog rijdt tussen Breda, Dordrecht en Rotterdam. Die zal wel lekker druk worden dan. | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 17:56 |
IC Den Haag - Eindhoven rijdt toch ook gewoon? Edit: huh, alleen tussen Tilburg en Eindhoven | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 17:58 |
Nee, die IC (de 1100) wordt beperkt tot Breda - Eindhoven v.v. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 januari 2018 @ 18:07 |
Lees de OP even joh! | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 18:10 |
De ICd rijdt niet, maar de Eurostar gaat wel gewoon over de HSL? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 18:39 |
Ik ga er vanuit dat het winterklare Prorail alles vrijdagochtend vroeg weer pico bello op de rit heeft. | |
Yreal | woensdag 17 januari 2018 @ 18:57 |
Ik vind de ns klantenservice zulke toppers ![]() Gewoon even bam bam bam. Heerlijk. | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 19:27 |
Vangt op een andere manier wind, minder gevoelig gok ik | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 19:29 |
![]() ![]() | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 19:31 |
Ik ben bloedserieus, de ene trein vangt meer en andere wind dan de ander. | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 19:34 |
Nou, het beveiligingssysteem legt automatisch een tijdelijke snelheidsbeperking in het systeem als het te hard waait. Als het echt hard waait is die beperking 0 km/u. Ben benieuwd hoe ver ze dan komen met die trein. | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 19:35 |
Gast denk ff na plz. Bij windkracht 7 gaat die kutbrug al dicht. En nou wordt er windkracht 10-11 verwacht en gaat die testrit gewoon door ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 17 januari 2018 @ 19:35 |
Im sorry | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 19:37 |
Aan 30 km/u doorrijden in Staff Responsible-modus terwijl de wind tegen de trein beukt? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 19:39 |
Ik weet ook niet waarom die rit wel doorgaat. Misschien wurgcontractuele verplichtingen in combinatie met geen reizigers en het idee dat een deel van die eurostars toch al gesloopt ging worden ![]() 1 ding kunnen we van deze test leren: Als het inderdaad doorgaat en die trein waait niet de plomp in, dan hoeft die brug NOOIT meer dicht "vanwege de wind" ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 17 januari 2018 @ 19:39 |
gewoon binnendoor naar de andere kopbak lopen ben je iig van de brug af ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 19:40 |
Gesloopt? Ze rijden met de Velaro e320, die dingen zijn gloednieuw ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 19:45 |
Daar was toch wat mee een paar weken geleden? Dat er toch niemand mee ging rijden en zo? ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 19:49 |
Dat ging denk ik over de oude stellen (TGV-TMST ofwel Class 373). Die zijn 25 jaar oud, de laatste rit van de meeste van die stellen is een enkeltje naar de scheermesjesfabriek. | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 19:52 |
Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 19:54 |
Nu Rail Away kijken ![]() ![]() | |
Peter | woensdag 17 januari 2018 @ 20:05 |
Ik heb deze op staan ![]() | |
derLudolf | woensdag 17 januari 2018 @ 20:29 |
Lol, de Chineze rijtuigen in de Transsiberië express hebben verwarming op kolen ![]() Opzicht wel geinig, maar voor vijf dagen had ik toch liever comfortabeler Russische rijtuigen ![]() | |
derLudolf | woensdag 17 januari 2018 @ 20:29 |
En lekker wijf wel ![]() | |
boriq | woensdag 17 januari 2018 @ 20:39 |
In de werkcoupes in de DDZ/VIRMm wordt het duidelijker gemaakt dat het toch om een stiltecoupe gaat.
![]() | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 20:40 |
Nee, niet dus. Mevrouw zit nu toevallig in de echte stiltecoupé. Dat overigens personeel het niet door heeft vind ik wel schokkend. | |
#ANONIEM | woensdag 17 januari 2018 @ 20:41 |
Veel Russische rijtuigen hebben dat toch ook nog? Ik kan me herinneren dat ik tijdens m'n eerste tripje in Rusland me erover verbaasde dat sommige stations compleet blauw stonden van de rook die uit de schoorsteen van de rijtuigen kwam. | |
derLudolf | woensdag 17 januari 2018 @ 20:45 |
Oh geen idee wat voor rijtuigen dat precies zijn, las wel dat die luxer zijn. Maar dus niet hetzelfde niveau als het spul dan Nice-Moskva rijdt? ![]() Lijkt me nog wel een keer gaaf om te doen zeg ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 20:46 |
Het is dan ook raar icoontje. | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 20:47 |
Helemaal mee eens, maar als personeel zou het mijns inziens gewoon moeten weten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 januari 2018 @ 20:49 |
Het gaat om gewicht natuurlijk, PBKA/PBA/ICd heeft locomotieven met relatief weinig wegende rijtuigen ertussen. Dat is bij een 320 wel anders aangezien daar de techniek onder de trein de boel een hoop zwaarder maakt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 januari 2018 @ 20:52 |
Én handhaven ook. | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 20:52 |
DB waarschuwt inmiddels ook:Bron: bahn.de | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 21:01 |
Lekker op tijd ook. Trouwens wel cool dat we evt de tickets gewoon kunnen teruggeven en ons geld dan terug krijgen. Zo kan ons eigenlijk niet heel veel gebeuren ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 17-01-2018 21:31:52 ] | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 22:09 |
Zal mij benieuwen waar "het zekere" dan uit bestaat ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 22:22 |
Volgens mij is de NS-reisplanner nog niet helemaal geüpdatet. Probeer voor morgen maar eens een reis te plannen van Breda-Prinsenbeek naar Breda ![]() edit: OVtijden.com heeft de informatie op dagplanniveau ontvangen, het lijkt erop dat Breda-Prinsenbeek morgen alleen maar treinen naar Amsterdam krijgt maar niks richting het zuiden. ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 17 januari 2018 @ 22:27 |
Het zekere bestaat uit de treinen die in ieder geval niet gaan rijden, het onzekere zijn de treinen die nog wel zijn ingepland. | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 22:28 |
Ik hoor het al, de plannen zijn ongeveer bijna klaar als de storm dat ook is ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 22:36 |
Ik zit de reisplanner nog eens te verversen, net kreeg ik voor de hele dag "geen reisadvies mogelijk" voor een reis van Prinsenbeek naar Breda. Inmiddels krijg ik vanaf 12:46 aldaar stoppende ICd's. ![]() De IT'er in mij vraagt zich dan weer af hoe dat proces eruit ziet. Het besluit om te gaan uitdunnen is inmiddels 6,5 uur geleden genomen, moet iemand nu per trein in de systemen invoeren dat hij rijdt en waar hij stopt? Is er geen bulk edit-functie of een Excel-importer? | |
Kansenjongere | woensdag 17 januari 2018 @ 22:39 |
Op het NS forum zag ik ook een leuk advies uit de reisplanner:![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 22:40 |
In Hongarije is van elke trein, het hele jaar door, en al tientallen jaren lang, van tevoren bepaald en bekend of hij rijdt of niet, als er LUD gereden moet worden. Misschien een idee om daar eens te gaan kijken. Hier wordt klaarblijkelijk namelijk te pas en te onpas geschermd met LUD zonder dat men zelf een idee heeft wat dat voor moet stellen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 januari 2018 @ 22:41 |
Dit lijkt me eerder een IT-issue ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 22:43 |
Huh ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 22:46 |
Dit advies voor morgen vind ik ook mooi:![]() | |
nijnja | woensdag 17 januari 2018 @ 22:54 |
Een uur. Één uur... Kan je nog beter kruipen. Tijgeren ![]() | |
dcm360 | woensdag 17 januari 2018 @ 23:02 |
Dan heb ik er nog één die tenminste geen overstap heeft, maar toch wat lang duurt: | |
Dr_Flash | woensdag 17 januari 2018 @ 23:25 |
Wat is er gebeurd met bus 2/6 Haagse Beemden - Ypelaar? ![]() | |
James1988 | woensdag 17 januari 2018 @ 23:28 |
Die heeft waarschijnlijk een ander lijnnummer gekregen. Arriva heeft anderhalf jaar terug het complete lijnennet overhoop gehaald. | |
MTL | woensdag 17 januari 2018 @ 23:32 |
Mja, die +36 is ten opzichte van de reguliere aankomsttijd om :15. Gebeurt vaker bij ongeleide treinen ![]() | |
JDude | donderdag 18 januari 2018 @ 08:10 |
De StoptreinDirect stopt in noordelijke richting op Lombardijen en in zuidelijke richting op Blaak. Ook heel logisch. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 08:49 |
Proef hier het dagelijkse leed van reizigers tussen Maarn en Veenendaal-De Klomp ![]() | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 11:07 |
Treinverkeer wordt compleet gestaakt... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 11:12 |
NS legt treinverkeer in heel Nederland plat http://nos.nl/l/2212498 Is dit al eens eerder gebeurd? ![]() | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 11:13 |
Ja | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 11:15 |
In Nordrhein-Westfalen is ook al het treinverkeer stilgelegd zie ik. | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 11:16 |
Ja, 11 jaar geleden ofzo tijdens een flinke winterse bui. Edit: precies 11 jaar geleden, toen ook vanwege storm. http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=6322 [ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 18-01-2018 11:21:30 ] | |
Yreal | donderdag 18 januari 2018 @ 11:19 |
Lol. Maar de post moet ik zo nog gewoon bezorgen. Man man man. | |
Isabeau | donderdag 18 januari 2018 @ 11:24 |
Ja, toen kwamen veel mensen waaronder ik niet meer thuis. Overigens rijden er volgens de reisplanner in het noorden nog treinen. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 11:26 |
Las op Somda dat ProRail heeft besloten het treinverkeer landelijk stil te leggen, interessant wel | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 januari 2018 @ 11:28 |
Klopt. Arriva rijdt door. Twee jaar geleden, met die oktoberstorm, is ook heel Nederland stilgelegd. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 januari 2018 @ 11:28 |
In overleg met NS, ga ik van uit. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 11:30 |
En toen reed er dus niks meer. Er staat hier een SGM opgesteld die er al een hele tijd staat, ik denk dat die bedoeld is om in te schuilen. Verder heb ik hier in huis af en toe korte stroomuitval (!) | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 11:32 |
Ten zuiden van Sittard rijdt Arriva vooralsnog ook nog, van Sittard tot Nijmegen liggen overal bomen op het spoor. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 januari 2018 @ 11:33 |
We hebben op dit moment ruim 60 incidenten openstaan landelijk, allemaal bomen en/of bovenleiding. | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 11:40 |
En deze natuurlijk ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 januari 2018 @ 11:42 |
![]() | |
Salatrel | donderdag 18 januari 2018 @ 11:45 |
had je maar een vak moeten leren. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 11:54 |
Kan ProRail niet eigenhandig stilleggen ivm infrastructuur die niet meer houdt? Daar hebben ze NS toch niet voor nodig? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 januari 2018 @ 12:03 |
Vast wel. Maar dan had Arriva vast ook niet meer gereden. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 12:07 |
Héél Nederland? Nee, één dappere provincie hield heldhaftig stand... | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 12:20 |
![]() Dat die mensen niet even denken: hé het gaat waaien, laat ik mijn trampoline eens vastzetten. | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 12:21 |
Het waait toch nauwelijks? | |
Litpho | donderdag 18 januari 2018 @ 12:24 |
Nu staan op Utrecht CS de poortjes weer open. Voor als het dak naar beneden komt of zo? | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 12:33 |
Met je bijdehante aannames ![]() Misschien hebben ze hem wel vastgezet met alles wat ze konden, maar was dat simpelweg niet genoeg. Kan maar zo he. | |
Kansenjongere | donderdag 18 januari 2018 @ 12:45 |
Is die storm toch nog ergens goed voor... | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 12:56 |
De poortvrije passage buitenom is afgesloten. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 18 januari 2018 @ 12:56 |
Ik heb net even een rondje door centrum Deventer gelopen: - De hoeveelheid stukke dakpannen is niet te tellen. - Je kunt ineens terras-tafels categoriseren op stormbestendigheid: hele terrassen zijn naar de overkant van de straat gewaaid, terwijl bij de buren niks aan de hand is. - De IJssel golft alsof je aan zee staat Kortom: lekker weertje! ![]() | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 13:05 |
Geen BVL? | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 13:12 |
Bij mij is de schade tot nu toe: - 4 schuttingpanelen omgewaaid, één is er onvindbaar, één bleef niet liggen met 4 van die 60KG zware grindtegels erop, één lag aan de overkant van de weg dus die staat nu in de garage - Kan de wijk niet in officieel met de auto, eruit wel - Drie keer stroomdip gehad (thank god for UPS's) - In ons datacenter in Enschede staan de noodgeneratoren aan - Collega zit vast tussen twee omgevallen bomen met de auto - Veertien auto's op de parkeerplaats op de zaak beschadigd - De helft van m'n teunmeubels zijn euh, ja, geen idee waar ze zijn | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 13:18 |
Het oog van de storm trok grotendeels over het noorden heen, waardoor het hier meevalt. | |
Maegrim | donderdag 18 januari 2018 @ 13:41 |
Zit je daar nog steeds joh | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 13:53 |
Ribbedebie ![]() Stroomdips had ik ook trouwens. Verbruikers bleven allemaal up gelukkig. | |
Yreal | donderdag 18 januari 2018 @ 14:14 |
Achja, prima excuus om koffie bij mijn oma te gaan drinken | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 14:18 |
Oh joh, ik had nog helemaal niet gezien dat het volledige treinverkeer gestaakt was. | |
boriq | donderdag 18 januari 2018 @ 14:19 |
Lijkt er op dat ze bij Arriva een nieuwe concessie binnen hebben gesleept, en wel Ermelo-Hardenberg:Moest wel hier aan denken bij Ermelo = Almelo: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 14:35 |
Nou nou nou ![]() | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 15:03 |
Update 14:50: treinverkeer wordt voorlopig nog niet hervat, geen prognose. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 15:11 |
Ze zouden inmiddels op z'n minst begonnen kunnen zijn met iets ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 15:12 |
Ze zijn de bomen aan het opruimen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 18 januari 2018 @ 15:15 |
Je zou verwachten dat men schouwritten gaat doen op baanvakken waar men geen meldingen heeft. Maar als dat er weinig zijn houdt 't snel op. | |
dennistd | donderdag 18 januari 2018 @ 15:23 |
Er rijden nu: - twee SLT's van Baarn naar Amersfoort - een DDAR van Amersfoort naar Utrecht - een ICM tussen Abcoude en Breukelen - een SLT tussen Nieuwerkerk en Gouda - twee RNET-FLIRTs op de enkelsporige brug bij Gouda - een SLT tussen Ypenburg en Zoetermeer - een VIRM bij Mariahoeve - een VIRM bij Oisterwijk Al met al lijken ze nu dus aan het schouwen te zijn | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 15:43 |
ProRail is druk bezig met het schouwen van het spoor om zo de omvang van de stormschade exact vast te kunnen stellen. En daar waar mogelijk zijn de herstelwerkzaamheden al begonnen. Honderden spoorwerkers zijn bezig met herstelwerkzaamheden of de voorbereidingen daarvan. Wanneer het treinverkeer op trajecten met stormschade weer wordt opgestart is nu nog niet te zeggen. https://www.prorail.nl/re(...)ade-is-in-volle-gang | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 januari 2018 @ 15:55 |
Schouwen gaat met 40 km/h, dus daarom duurt het zo lang. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 16:03 |
Honderden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 16:35 |
Zeg hoe is het met je testrit afgelopen? ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 18 januari 2018 @ 16:56 |
Lekker man ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 16:56 |
Er heeft vlakbij Emmerich een ICE 7 uur lang vast gestaan, van half 10 vanochtend tot de ontruiming die op dit moment bezig is. Volgens het liveblog van de NOS was er geen elektriciteit en stroomden de toiletten over... [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2018 16:57:19 ] | |
Zelus | donderdag 18 januari 2018 @ 16:57 |
Me boemeltlje had beloofd er om 17.36 te zijn in het Rotterdamse richting het Haagse. Hoop dat hij mij niet vergeet ![]() | |
Zelus | donderdag 18 januari 2018 @ 16:59 |
De ravage van vandaag had ik eerlijk gezegd niet verwacht, en niet meer meegemaakt sinds 1990. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 17:06 |
Oh jawel hoor, in januari 2007 is het ook nogeens compleet stilgelegd. | |
derLudolf | donderdag 18 januari 2018 @ 17:13 |
Kwam op de N34 tussen Emmen en Coev'n heel wat bussen tegen. Aantal stond "NS bus" op ![]() Ach ja, als het maar rijdt ![]() | |
James1988 | donderdag 18 januari 2018 @ 17:15 |
Vandaag precies 11 jaar geleden. Alleen gebeurde het toen iets later. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 17:24 |
Goed, net thuisgekomen | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 17:25 |
Ja toen zat het er al de hele dag aan te komen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 17:26 |
Nee je Eurostar bedoel ik gekkie ![]() | |
Isabeau | donderdag 18 januari 2018 @ 17:30 |
Toen werd op tv medegedeeld dat er geen treinverkeer meer zou zijn na 8 uur 's avonds. Dus wij rond 5 uur snel richting station Rotterdam Centraal. Moesten richting Groningen. Maar op Rotterdam was alles afgesloten en er stond beveiliging om ons te vertellen dat hier nu al geen treinen meer reden ![]() ![]() Overigens had de NS op veel plekken veldbedjes in sporthallen geregeld voor gestrande reizigers. Maar daar hadden we niet zo'n trek in. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 17:41 |
PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 45 vanaf daar teruglezen ![]() | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 18:02 |
Morgen weer een kans. Lees net dat NS morgen ook nauwelijks treinen rijdt | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 18:10 |
waar lees je dat? | |
Janneke141 | donderdag 18 januari 2018 @ 18:12 |
https://nos.nl/artikel/22(...)s-helemaal-plat.html | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 18:15 |
Ik dacht een zinsnede gelezen te hebben dat ze morgen ook verwachten nauwelijks treinen te rijden maar kan het niet meer vinden. Zal wel niet waar zijn dan eah | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 18:19 |
ik ga er wel vanuit dat morgen nog niet overal treinen rijden. Enkele geknakte portalen moeten vervangen worden en dan moet de bovenleiding hersteld worden. | |
nijnja | donderdag 18 januari 2018 @ 18:48 |
Anderhalf uur in Vorden gestaan maar nu eindelijk een bus richting Ruurlo ![]() Tijdens het wachten wel 4 bussen naar Zutphen uitgezwaaid... Hoe dan ![]() | |
Salatrel | donderdag 18 januari 2018 @ 18:49 |
17:36 heb ik slagje den haag c gedaan vanaf rotterdam. Nu bijna weer in Rotterdam en trein gaat gewoon naar dordt. Die lijn rijs iig elk half uur | |
Zelus | donderdag 18 januari 2018 @ 19:06 |
Ik wilde de sprinter van 17.36 pakken naar Den Haag, die was nergens te bekennen,iig niet op spoor 8. Er stond daar wel een boemeltje klaar naar Den haag, die vertrok om 18.06 vanaf Rotterdam CS. | |
Dr_Flash | donderdag 18 januari 2018 @ 19:11 |
https://nos.nl/artikel/22(...)us-dichtknijpen.htmlJa ja. Dus als een trein op een spoorwegovergang staat, krijg je daardoor minder informatie over de situatie. Okee. | |
Salatrel | donderdag 18 januari 2018 @ 19:19 |
hij stond overal onderweg als opgeheven is uiteindelijk vanaf 7 vertrokken | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 19:26 |
Dat werd in eerste instantie ook gemeld. Die verwachting is blijkbaar bijgesteld. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 19:27 |
ProRail heeft zes trajecten vrijgegeven, meldt de NS. Het gaat om onder meer: Rotterdam-Gouda, Rotterdam-Den Haag, Utrecht-Gouda en Amsterdam-Nijmegen. Applaus ![]() | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 19:32 |
NS Alert ![]() | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 19:42 |
| |
SevenWonders | donderdag 18 januari 2018 @ 19:44 |
Om 17:22u op Den Haag Centraal een sprintje getrokken helemaal naar voren om de sprinter naar Dordrecht van 17:23u te halen. Reed gewoon op tijd. Mocht op last van de politie niet stoppen op Rdam Zuid. De IC's verder naar Roosendaal en ook de sprinters leken ook te rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 18 januari 2018 @ 19:50 |
Sta in de bus Utrecht Rotterdam via o.a. de Kinderdijk. Geen zin om op de trein te wachten. Reistijd ruim 2.5 uur ![]() | |
hm. | donderdag 18 januari 2018 @ 19:54 |
Er rijden op dit moment weer treinen -Den Helder <> Alkmaar vv -Hoorn <Alkmaar> Haarlem vv Ik kom er net uit. Het lijkt er op dat de stoptrein Haarlem <> Leiden ook gaat rijden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 18 januari 2018 @ 19:58 |
Bij de Duitsers is het ook feest: Orkan Friederike - im bundesweiten Fernverkehr starten keine Züge mehr. Der Nahverkehr der DB ist in NRW, Niedersachsen, Sachsen-Anhalt, Thüringen, Nordhessen sowie Sachsen aktuell eingestellt. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 20:04 |
Laat Arriva daar de toko overnemen, dan gaat het beter. | |
b2py | donderdag 18 januari 2018 @ 20:04 |
Vol. | |
Fred | donderdag 18 januari 2018 @ 20:07 |
Das wel een leuk toeristisch ritje. |