ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 14 januari 2018 13:40 schreef Pirtdator het volgende: Over een paar weken (misschien zelfs over een paar dagen) rijdt Hengelo-Osnabrück wel soepel.
Ja, maar het had ook gewoon op 11 december gekund. Hoor jezelf eens praten man
Op zondag 14 januari 2018 13:40 schreef Pirtdator het volgende: Over een paar weken (misschien zelfs over een paar dagen) rijdt Hengelo-Osnabrück wel soepel.
Ja over een paar weken, misschien zelfs over een paar dagen heb ik ook honderd miljoen euro en een lekker wijf.
Doet me denken aan een gozer die kwaad werd omdat er geen ruimte in de trein was, stapt bij uitkomst uit en zegt "ach jah, normaliter past een zesje prima" en niemand mocht er verder meer over klagen dat het vol was.
Goed, vanmorgen liep ik dus om 7.55u het perron in Bad Bentheim om voorafgaand aan het werk de eerste rit mee te maken. Even na achten kwam de trein binnen vanuit Rheine:
Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op:
Van binnen best een aardige trein, al liep de klok wel een paar minuten achter:
Ook het infoscherm was nog niet helemaal lekker uitgelijnd:
Die streep erdoor bleek echter wel de voorbode van de problemen te zijn: de snelschakelaar voor de Nederlandse spanning kwam niet in. Na overleg met een aanwezige teammanager van Syntus ben ik naar Oldenzaal gegaan om een bus te halen, mijn eigen dienst van 3 uurtjes zou een ander wel opvangen. Met die bus kwam ik dus in Bad Bentheim terecht:
Ook mijn collega van Syntus Gelderland (nou ja, een Veluwe-bus die tegenwoordig in Enschede staat) was present, al kon hij met zijn Gelderse lijnenpakket geen lijn (RB)61 tonen:
Nadat ik aan het einde van de middag de bus teruggebracht had ben ik nog even naar station Oldenzaal gegaan voor de enige trein van de vijf die nog wel in Nederland reed later vandaag:
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 14-01-2018 19:41:03 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zelfs zoiets nog niet eens goed kunnen doen, na een MAAND uitstel. En dat uitlijnen van dat infoscherm. Echt, hef jezelf op dan.
Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week. Ik hoop wel dat Keolis de problemen snel oplost, zodat ook op het laatste actieve grensbaanvak naar Duitsland regionale treinen kunnen rijden.
Wel mooie foto's Dennis, beetje overdreven van Syntus om twee bussen achter elkaar in te zetten maar goed. Als de treindienst rijdt ga ik wel een keer een kijkje nemen. Ik moet de Syntus-Flirts ook nog een keer pakken, dus dan kan ik beide Flirt-soorten op een dag pakken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op zondag 14 januari 2018 19:55 schreef Pirtdator het volgende: Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week.
Bij mijn werkt zulk soord dingun wel meteen choedt ja
Nou vragen jullie je natuurlijk af: wat doet die man daar op zijn knieën op het perron bij de trein? Nou, hij moest nog even zorgen dat er NL in het UIC-raster kwam te staan, dat stond er namelijk nog niet op: [ afbeelding ]
Had 'ie met z'n vingers moeten doen eigenlijk.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Bij jouw werkt alles wel in een keer goed zeker. Ik ben er wel van overtuigd dat de productie van deze Stadler-treinen te laat op gang is gekomen, wat mede de veroorzaker is van de maand uitstel en de uitval van vandaag en aankomende week. Ik hoop wel dat Keolis de problemen snel oplost, zodat ook op het laatste actieve grensbaanvak naar Duitsland regionale treinen kunnen rijden.
Wat denk je, dat de beslissing om tussen Bielefeld en Hengelo te gaan pendelen gisteren is gevallen? Dit is al jaren bekend, dan is dit soort gekanker gewoon niet nodig, het had gewoon bij dienstregelingsovergang moeten gaan rijden. Denk even na joh.
Wat denk je, dat de beslissing om tussen Bielefeld en Hengelo te gaan pendelen gisteren is gevallen? Dit is al jaren bekend, dan is dit soort gekanker gewoon niet nodig, het had gewoon bij dienstregelingsovergang moeten gaan rijden. Denk even na joh.
Er is sprake van een wanprestatie, maar hoeveel lui worden er werkelijk door gedupeerd? Vergeet niet dat in januari, februari en maart het aantal recreatieve reizigers (dat is waar deze verbinding vooral van moet hebben) erg laag is. Nogmaals, verstoringen en uitval van treinen is voor niemand leuk, maar als Keolis de problemen snel oplost dan is er weinig aan de hand. Een dagtrip naar Bremen lukt voor deze trein toch niet door de beroerde aansluiting in Osnabrück.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Er is sprake van een wanprestatie, maar hoeveel lui worden er werkelijk door gedupeerd? Vergeet niet dat in januari, februari en maart het aantal recreatieve reizigers (dat is waar deze verbinding vooral van moet hebben) erg laag is. Nogmaals, verstoringen en uitval van treinen is voor niemand leuk, maar als Keolis de problemen snel oplost dan is er weinig aan de hand. Een dagtrip naar Bremen lukt voor deze trein toch niet door de beroerde aansluiting in Osnabrück.
Als het er één is, is het er één teveel. Een dagtrip naar Bremen is met deze trein maar een half uur langer dan met de IC's (2h42m) en vanaf Hengelo prima te doen volgens mij.
Op zondag 14 januari 2018 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is wel echt het minste van alles waar ik me druk om kan maken Wat mij betreft laten ze die landcodes helemaal weg
Ja die landcode zal me ook een rotzorg zijn. Maar als die persoon werkzaam is bij de vervoerder, zou ik m`n ogen uit het hoofd schamen.
Als het er één is, is het er één teveel. Een dagtrip naar Bremen is met deze trein maar een half uur langer dan met de IC's (2h42m) en vanaf Hengelo prima te doen volgens mij.
Dan zit je alsnog met een duur IC-kaartje voor Osnabrück-Bremen. Met regionalverkehr wordt Hengelo-Bremen 3 uur en 17 minuten met 49 minuten overstap in Osnabrück. Uur langer dan met de IC. Met de RB61 kun je alleen dagtrips maken naar Bad Bentheim, Osnabrück, Münster, Herford, Bielefeld, Detmold en Altenbeken. Niet heel veel in mijn ogen. De RE13 en RE19 bieden meer mogelijkheden voor dagtrips.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op zondag 14 januari 2018 23:14 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Komt de trein dan ook op alle stations 3 minuten eerder aan of zo? Anders heb je toch echt 3 minuten extra reistijd volgens mij
Staat dat er? Er staat dat er 3 minuten eerder uit Amsterdam Centraal vertrokken wordt.
De wijziging is nog niet opgenomen in de reisplanner dus er is geen zinnig woord over te zeggen. We hebben ook nog een maand of vier en een week voordat het zover is. Waar heb je nou precies kritiek op? Op drie minuten eerder vertrek uit Amsterdam Centraal? Terwijl over het algemeen bij een volledig gewijzigde dienstregeling gemeld wordt dat er eerder vertrek is van station A, B, C en X ofzo? Ik snap het niet...
In vijftig jaar tijd is er niet veel veranderd: materieel kan nog steeds niet tegen sneeuw, er valt nog altijd het verkeerde soort sneeuw, wissels vriezen nog steeds vast en nog altijd noemt men alle treinen die maar enigszins op mat'54 lijken hondekop
Op zondag 14 januari 2018 13:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: Doet me denken aan een gozer die kwaad werd omdat er geen ruimte in de trein was, stapt bij uitkomst uit en zegt "ach jah, normaliter past een zesje prima" en niemand mocht er verder meer over klagen dat het vol was.
Zwitserland: Golden Pass Niet alleen de treinreis over de Golden Pass,maar ook de geschiedenis en bijzondere locaties krijgen aandacht.
Na een korte trip naar Rocher-de-Naye, met een geweldig zicht over het meer van Genčve,gaat de reis met de Golden Pass Express van Montreux naar Interlaken.Het is een winterse kennismaking met Centraal Zwitserland door de bergen,valleien,boerendorpen en chique wintersport-resorts.
Op maandag 15 januari 2018 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zal wel loslopen die storm, windkracht zes staat er vooralsnog op KNMI. En hier zal er wel helemaal niets aan de hand zijn zoals gewoonlijk.
ja dat was de voorspelling die sinds afgelopen nacht 2:32 niet meer bijgewerkt is. Die stormgeluiden zijn er pas net
ja dat was de voorspelling die sinds afgelopen nacht 2:32 niet meer bijgewerkt is. Die stormgeluiden zijn er pas net
Ik zie het wel. Was niet van plan thuis te blijven in ieder geval. Misschien valt die schijtboom naast het huis eindelijk eens om. Zuidwest is goed want dan dondert 'ie op straat.
Ik lees trouwens dingen over treinen in China en ik kwam hierop: https://en.wikipedia.org/wiki/Amur_Bridge_Project Verder niet zo belangrijk maar ik de Russen blijken dus wel weer de Belgen van de wereld: n November 2014, the local Russian media reported that a significant amount of the construction work had been carried out on the Chinese part of the bridge, but hardly anything has been done on the Russian part.[9]
By July 2016, the Chinese portion of the bridge was finished but work had not started on the much shorter Russian portion.[10]
In December 2016, work began on the Russian portion of the bridge.[1]
Vond ik grappig. Verder waarschijnlijk totaal niet boeiend.
Op maandag 15 januari 2018 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik lees trouwens dingen over treinen in China en ik kwam hierop: https://en.wikipedia.org/wiki/Amur_Bridge_Project Verder niet zo belangrijk maar ik de Russen blijken dus wel weer de Belgen van de wereld: n November 2014, the local Russian media reported that a significant amount of the construction work had been carried out on the Chinese part of the bridge, but hardly anything has been done on the Russian part.[9]
By July 2016, the Chinese portion of the bridge was finished but work had not started on the much shorter Russian portion.[10]
In December 2016, work began on the Russian portion of the bridge.[1]
Vond ik grappig. Verder waarschijnlijk totaal niet boeiend.
Wel typisch Erger nog als die driekwart afgemaakte brug dan maanden in de lucht gehangen heeft of zo
Zelfs met SchienenErsatzVerkehr is de verbinding tussen Nederland en Bad Bentheim/Rheine/Osnabrück/Herford/Bielefeld m.u.v. 2010-2013 beter dan ooit . Die boemel naar Münster is op veel van die bovenstaande reisrelaties nog trager dan met SEV via Bad Bentheim . Dus het stoppen bij iedere molshoop dat de RB64 Enschede-Münster doet helpt niet echt mee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wel typisch Erger nog als die driekwart afgemaakte brug dan maanden in de lucht gehangen heeft of zo
Hehehehe, ja inderdaad dat stelde ik me eerst ook zo voor maar toen bedacht ik dat er ook pijlers gebouwd kunnen worden zonder er verder een brug op te bouwen
Op maandag 15 januari 2018 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ik vind dit een mooi plaatje: [ afbeelding ] (ik ben een treinreis van India via China en Rusland naar huis aan het proberen te plannen)
Hehehehe, ja inderdaad dat stelde ik me eerst ook zo voor maar toen bedacht ik dat er ook pijlers gebouwd kunnen worden zonder er verder een brug op te bouwen
Nja of je daar zo gelukkig mee moet zijn.. Er gebeuren geregeld ongelukken met die Chinese troep omdat het allemaal TE snel uit de grond gestampt wordt
Op maandag 15 januari 2018 21:25 schreef Pirtdator het volgende: Zelfs met SchienenErsatzVerkehr is de verbinding tussen Nederland en Bad Bentheim/Rheine/Osnabrück/Herford/Bielefeld m.u.v. 2010-2013 beter dan ooit . Die boemel naar Münster is op veel van die bovenstaande reisrelaties nog trager dan met SEV via Bad Bentheim . Dus het stoppen bij iedere molshoop dat de RB64 Enschede-Münster doet helpt niet echt mee.
Ik las exact dezelfde post een paar minuten geleden elders
Nja of je daar zo gelukkig mee moet zijn.. Er gebeuren geregeld ongelukken met die Chinese troep omdat het allemaal TE snel uit de grond gestampt wordt
Ik heb hier een heel dubbel gevoel bij. Aan de ene kant heeft China in 2016 & 2017 een hele berg met corrupte officials geëxecuteerd omdat ze stom hadden gedaan bij het bouwen van een heleboel van die HSL-meuk, en dat kunnen ze dus niet hebben; China wil dit exporteren naar andere landen en als er dan dingen zijn die nogal stukgaan met gewonden of doden, dan lukt dat niet zo goed, daarom heb ik aan de ene kant wel vertrouwen. Temeer daar minsten 80% van alle spullen die ik bezit onderdelen bevat die gemaakt zijn in China, de kwaliteit is opzich gewoon "goed". Maar is het goed genoeg, is die corruptie wel helemaal uitgebannen, dat is lastiglastiglastig.
Ja, alle speedcubes komen tegenwoordig uit China, en die zijn ook gewoon "goed". Maar mocht er eens wat mis gaan, hey dan tief ik hem weg en koop ik een nieuwe. Het is niet alsof er dan meteen tientallen doden vallen. HST/HSL bouwen komt toch iets meer bij kijken idd
Unsere Flotte wird um neue und moderne Nahverkehrszüge erweitert. Ab 2019 werden die ÖBB Cityjet TALENT3 Züge die Fahrgast-Kapazitäten für Pendler und Freizeitreisende in Vorarlberg deutlich erhöhen. #talent3 #oebb #modern
Kan iemand mij uitleggen waar de treinen die gebruik maken van de betuweroute in grote lijnen naar toe gaan?
Onze betuweroute is sterk gericht op het rurhgebied, echter kan ik mij moeilijk voorstellen dat veel containers hier hun eindbestemming hebben of worden overgeslagen(dat kan ook in rotterdam, waarom moeilijk als het makkelijk kan).
Ik heb het idee dat het grootste gedeelte van de containers zijn bestemming heeft in het binnenland van duitsland maar vooral het achterland(landen achter duitsland), klopt dat?
Op maandag 15 januari 2018 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik lees trouwens dingen over treinen in China en ik kwam hierop: https://en.wikipedia.org/wiki/Amur_Bridge_Project Verder niet zo belangrijk maar ik de Russen blijken dus wel weer de Belgen van de wereld: n November 2014, the local Russian media reported that a significant amount of the construction work had been carried out on the Chinese part of the bridge, but hardly anything has been done on the Russian part.[9]
By July 2016, the Chinese portion of the bridge was finished but work had not started on the much shorter Russian portion.[10]
In December 2016, work began on the Russian portion of the bridge.[1]
Vond ik grappig. Verder waarschijnlijk totaal niet boeiend.
Wat het bouwen van infrastructuur betreft lijken Russen dan meer op Duitsers, in de buurt van mijn ouders is rond 2005 een ongelijkvloerse weg gebouwd die uiteindelijk op een Duitse autosnelweg moest aansluiten. Toen het Nederlandse deel af was moesten de Duitsers nog beginnen bouwen, het gevolg was dat er aan Nederlandse zijde een stuk weg van ą2 km er een jaar of 3 ongebruikt heeft bij gelegen Om over het Duitse deel van de Betuweroute nog maar te zwijgen natuurlijk...
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2018 00:36:11 ]
Op maandag 15 januari 2018 23:25 schreef TjjWester het volgende: Kan iemand mij uitleggen waar de treinen die gebruik maken van de betuweroute in grote lijnen naar toe gaan?
Onze betuweroute is sterk gericht op het rurhgebied, echter kan ik mij moeilijk voorstellen dat veel containers hier hun eindbestemming hebben of worden overgeslagen(dat kan ook in rotterdam, waarom moeilijk als het makkelijk kan).
Italië, Tsjechië, Zwitserland, Rusland, China. Maar Duitsland blijft natuurlijk met afstand onze grootste handelspartner.
Zeg capaciteitsspecialisten.... Wierden aansluiting is toch eigenlijk net zo'n drama als Herfte? Qua hoeveelheid treinen in de spits? Waarom hoor ik daar zoveel minder over?
Op dinsdag 16 januari 2018 08:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zeg capaciteitsspecialisten.... Wierden aansluiting is toch eigenlijk net zo'n drama als Herfte? Qua hoeveelheid treinen in de spits? Waarom hoor ik daar zoveel minder over?
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden. Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken. Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Tjah. Laat Deventer-Olst in de dienstregeling totaal geen knelpunt zijn. Dat is ook niet raar als je meer dan 3 minuten marge aan de krapste kant van het enkelspoor hebt. En ja, de Overijsselse staten en de rapporten die besproken worden. Laat ik zeggen dat de rapporten geen goede dienstregelings-/capaciteitsstudie omvatten. Dat leidt in de IJssellijn tot een raar infrastructuurmaatregelenpakket en bij de IC-Berlijn tot een bijzondere overschatting van de maximale tijdswinst met relatief weinig investeringen.
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Olst-Deventer(ev) heeft minder reizigers dan Nijverdal-Wierden(ev) Daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken eigenlijk wel
Op dinsdag 16 januari 2018 10:47 schreef Mr_Klaasje het volgende: Tjah. Laat Deventer-Olst in de dienstregeling totaal geen knelpunt zijn. Dat is ook niet raar als je meer dan 3 minuten marge aan de krapste kant van het enkelspoor hebt. En ja, de Overijsselse staten en de rapporten die besproken worden. Laat ik zeggen dat de rapporten geen goede dienstregelings-/capaciteitsstudie omvatten. Dat leidt in de IJssellijn tot een raar infrastructuurmaatregelenpakket en bij de IC-Berlijn tot een bijzondere overschatting van de maximale tijdswinst met relatief weinig investeringen.
Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden?
Ja, en naar Zwolle hoeft ook niet gekeken te worden. Die zijn nu wel klaar met spoor-projecten na ZwenZwoka. Ook is het enkelsporige stuk Deventer-Zwolle voor sommige partijen in de regionale en lokale politiek (met gemeenteraadsverkiezingen in aantocht) een belangrijker project. Toevalligerwijs worden de studies naar de IJssellijn en de interreg studie 'spoorregio', over Amsterdam-Berlijn en Zwolle-Münster, morgen op verzoek van twee partijen besproken in de Overijsselse staten, benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken."
Als er in Deventer een station bij de Platvoet komt, is er dan spoorverdubbeling nodig over in ieder geval Deventer-Deventer Platvoet? Of juist de andere kant op, of beiden?
Als er bij de Platvoet een station komt moet je inderdaad wat doen en het verdubbelen Deventer-Deventer Platvoet is dan het meest logisch. De vraag is alleen of je dat station moet willen.
Wierden is geen knelpunt wat momenteel leidt tot langere reistijden en waar de planning vrij goed passend gemaakt kan worden.
Het verbaasde mij eerlijk gezegd wel dat er geen wissels met een grotere hoek in Wierden gelegd zijn, om zo sneller door te kunnen. De sneltrein Intercity naar Zwolle moet nu terug naar 40km/h terwijl ie eigenlijk zo goed als rechtdoor gaat (op de kaart) terwijl de IC naar Deventer wel met 110km/h door kan rijden met een vrij scherpe boog achter het station. Oh wacht, dat was je laatste punt al
quote:
Wel begint het Twentse spoor zo langzamerhand wel vol te raken door alle verschillende treindiensten die er langzaam maar zeker bijkomen. Ik heb het laatst bijvoorbeeld gekeken wat je moet doen om de IC-Berlijn sneller in te leggen in Nederland als je Bentheim overslaat. Ik kan je vertellen dat het in Twente al mis ging. Dat geeft wel aan dat de marge wat op begint te raken.
Bij vertragingen is het inderdaad vaak filerijden tegenwoordig.
quote:
Wel is er veel ruimte voor verbetering van de infra in Twente. Seinen staan er op enorme afstanden uit elkaar, seinverdichtingen zijn er vrijwel niet en de sporenlayout van Almelo en Hengelo is waardeloos. Verder kan je makkelijk wat snellere wissels bij Wierden aanleggen om het een en ander wat vlotter en handiger te maken. Maarja, geld. Den Haag?
De layout an sich is in Hengelo op zich wel goed: het biedt veel mogelijkheden, en in de knoop kunnen vier (kruisende) treinen gelijktijdig aankomen en vertrekken. Nadeel is wel dat je voor alle treinen terug moet naar 40km/h, ook doorgaande goederen. Maar ik denk dat je daar gewoon geen langere wissels kwijt kunt, gezien de kruisende lijnen.
Voor Almelo zou het vooral gaan om de kruisjes tussen a- en b-fase neem ik aan. Maar om die te kunnen verlengen verlies je wel heel veel ruimte aan het perron en maak je de loopafstanden nog langer. Iets sneller naar het wachtspoor (206) zou ook wel handig zijn. Verder zit je natuurlijk met de trein naar Hardenberg. Dit zou je naar een zijperron kunnen verplaatsen, maar dat is voor de trein-trein overstappers niet handig. Alternatief zou een zijperron zijn aan het huidige 206 zijn (dus tussen de sporen in) met een loopbrug/tunnel naar het busstation en het huidige perron (ter hoogte van het kruis)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het probleem is dat als je een NS-IC of een intercity berlijn hebt je vastzit aan het plannen over de hele lengte van het perron. Dan is het station meteen volgebouwd. Keren kan dus alleen binnen korte tijd (voordat de volgende IC komt!), inhalen kan je nauwelijks fatsoenlijk in de planning zetten op die stations omdat je dan perronsporen tekort komt en zo zijn er nog een aantal factoren die maken dat je de stations Almelo en Hengelo eigenlijk niet handig kan gebruiken in de dienstregelingsplanning.
Dit vind ik dus een rare insteek. "Er zijn al dingen gedaan dus we gaan andere dingen doen." Zo van "Ja joh, je hartaanval is opgelost dus we gaan echt niet meer naar dat koudvuurbeen kijken."
Het was meer bedoeld van "Er zijn dingen gedaan, maar niet helemaal vlekkeloos door Prorail c.s., dus we gaan even evalueren voordat we gelijk in het volgende infra-project springen"
Als er bij de Platvoet een station komt moet je inderdaad wat doen en het verdubbelen Deventer-Deventer Platvoet is dan het meest logisch. De vraag is alleen of je dat station moet willen.
Op dinsdag 16 januari 2018 14:06 schreef Maegrim het volgende: Punctualiteit van de pendeldienst watergraafsmeer - Amsterdam cs is gezakt van 93 naar 70% sinds 8 januari. NSR begon toen
Op maandag 15 januari 2018 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ik vind dit een mooi plaatje: [ afbeelding ] (ik ben een treinreis van India via China en Rusland naar huis aan het proberen te plannen)
Haha, die ontspoortong op de grens!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Thanks, dus als ik het goed begrijp, uitzendpersoneel rangeert de boel van a`dam centraal naar watergraafsmeer, maar daar is niet voldoende van, zoiets?
Thanks, dus als ik het goed begrijp, uitzendpersoneel rangeert de boel van a`dam centraal naar watergraafsmeer, maar daar is niet voldoende van, zoiets?
er werkt een man of 8-10 per dienst (vroeg/laat/nacht) waarvan 3 diensten voor het pendelen met de ICd, de rest voor uitwendige reininging, NSR mat rangeren en onderhoud van de ICd en benelux mat
edit: waarvan ongeveer 50% inhuur
[ Bericht 5% gewijzigd door Maegrim op 16-01-2018 20:01:30 ]
Ja maar is toch zo. Ze kunnen het wel door elkaar gebruiken maar een wisselsteller en een wisselteller of een assenteller en een assensteller zijn echt compleet verschillende dingen. Een personeelsteller telt personeel, een personeelssteller stelt personeel ter beschikking. Dit is precies de reden waarom we daar regels over af hebben gesproken. Je kan het nu uit de context wel halen maar als deze tekst door een leek gelezen wordt dan snappen ze er geen kloten van ķf gaan ze de verkeerde acties uitzetten om het probleem op te lossen.
Ja maar is toch zo. Ze kunnen het wel door elkaar gebruiken maar een wisselsteller en een wisselteller of een assenteller en een assensteller zijn echt compleet verschillende dingen. Een personeelsteller telt personeel, een personeelssteller stelt personeel ter beschikking. Dit is precies de reden waarom we daar regels over af hebben gesproken. Je kan het nu uit de context wel halen maar als deze tekst door een leek gelezen wordt dan snappen ze er geen kloten van ķf gaan ze de verkeerde acties uitzetten om het probleem op te lossen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik vind die zin over ome Jack gewoon grappig
Ja maar is toch zo. Ze kunnen het wel door elkaar gebruiken maar een wisselsteller en een wisselteller of een assenteller en een assensteller zijn echt compleet verschillende dingen. Een personeelsteller telt personeel, een personeelssteller stelt personeel ter beschikking. Dit is precies de reden waarom we daar regels over af hebben gesproken. Je kan het nu uit de context wel halen maar als deze tekst door een leek gelezen wordt dan snappen ze er geen kloten van ķf gaan ze de verkeerde acties uitzetten om het probleem op te lossen.
Klotedingen. Zowel gisteren als vandaag ben ik vol tegen die dingen geklapt terwijl ik gewoon netjes uitcheckte (ik zag 'uitgecheckt' op het scherm verschijnen) en ik niet eens zo heel hard liep.
Klotedingen. Zowel gisteren als vandaag ben ik vol tegen die dingen geklapt terwijl ik gewoon netjes uitcheckte (ik zag 'uitgecheckt' op het scherm verschijnen) en ik niet eens zo heel hard liep.
In Deventer ook eens gehad... *checkout *loop vol op die poortjes *checkt nog een keer uit: U bent al uitgecheckt. *kutpoortje blijft dicht. Toen maar 'overheen' geklommen (Was aan de centrumzijde dus zijn van die lage poortjes)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
In Deventer ook eens gehad... *checkout *loop vol op die poortjes *checkt nog een keer uit: U bent al uitgecheckt. *kutpoortje blijft dicht. Toen maar 'overheen' geklommen (Was aan de centrumzijde dus zijn van die lage poortjes)
Ik gisteren in Breda: *Checkt uit [Piep piep, uitgecheckt] *Loopt door en klapt tegen poortje [Uitgecheckt] *Houdt pasje nogmaals voor lezer [Niets, display blijft staan] *Stapt terug en vraagt hardop aan het poortje "zeg vriend, ga je nog open?" [Poortje ontgrendelt en zwaait open] *Loopt door [Poortje begint keihard te loeien]
Vanochtend in Utrecht had ik ook een opvallende actie. Het poortje ontgrendelde slechts half... die zie je ook niet aankomen
Klotedingen. Zowel gisteren als vandaag ben ik vol tegen die dingen geklapt terwijl ik gewoon netjes uitcheckte (ik zag 'uitgecheckt' op het scherm verschijnen) en ik niet eens zo heel hard liep.
Ik gisteren in Breda: *Checkt uit [Piep piep, uitgecheckt] *Loopt door en klapt tegen poortje [Uitgecheckt] *Houdt pasje nogmaals voor lezer [Niets, display blijft staan] *Stapt terug en vraagt hardop aan het poortje "zeg vriend, ga je nog open?" [Poortje ontgrendelt en zwaait open] *Loopt door [Poortje begint keihard te loeien]
Vanochtend in Utrecht had ik ook een opvallende actie. Het poortje ontgrendelde slechts half... die zie je ook niet aankomen
Gister op Lombardijen ging het poortje eerst 10cm richting mij open en toen toch maar de andere kant op open.
Weetje, niet dat ik geweld goedkeur, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen aggresief zijn tegen conducteurs.
Zit met een halve huisraad na een begravenis in de trein en moest uit harlingen van arriva in leeuwarden door naar den haag met ns. overchecken mislukt, vertelt die knakker me doodleuk dat ik maar even in heereveen moet gaan inchecken. Niet steenwijk, waar het paaltje naast de trein staat, nee heereveen, waar ik dus ook niet eens het perron afkon. Met vier volle tassen meegeglipt achter een ouwe vent aan en meteen weer terug. HEt was dat er een rolstoel uit moest, anders had ik nog een half uur kunnen wachten.
Per saldo wint de ns hier niks op, want ik heb gewoon een dalvrij. Dus de NS schiet er niks mee op en er is iemand pislink op de conducteur. Why?
De poortjes op Utrecht weigerden zowel op de heen- als terugreis de barcode op mijn internationale ticket. Heen maar in- en direct weer uitgecheckt met mijn ov-chipkaart, terug voor tailgaten gekozen.
Weetje, niet dat ik geweld goedkeur, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen aggresief zijn tegen conducteurs.
Ah, je hebt een IQ van minder dan 5.
quote:
Zit met een halve huisraad na een begravenis in de trein en moest uit harlingen van arriva in leeuwarden door naar den haag met ns. overchecken mislukt, vertelt die knakker me doodleuk dat ik maar even in heereveen moet gaan inchecken. Niet steenwijk, waar het paaltje naast de trein staat, nee heereveen, waar ik dus ook niet eens het perron afkon. Met vier volle tassen meegeglipt achter een ouwe vent aan en meteen weer terug. HEt was dat er een rolstoel uit moest, anders had ik nog een half uur kunnen wachten.
Dus de conducteur moet maar begrip hebben voor iets wat hij niet weet omdat jij je niet aan de regels houdt en een slechte dag hebt. De HC heeft alles al vijftig keer gehoord trouwens. En afgezien daarvan weet jij niet hoe zijn dag eruit heeft gezien.
quote:
Per saldo wint de ns hier niks op, want ik heb gewoon een dalvrij. Dus de NS schiet er niks mee op en er is iemand pislink op de conducteur. Why?
Omdat ik kan snappen waarom mensen met het IQ van een baksteen aggresief kunnen reageren op iemand die het bloed onder je nagels vandaan haalt?
quote:
[..]
Dus de conducteur moet maar begrip hebben voor iets wat hij niet weet omdat jij je niet aan de regels houdt en een slechte dag hebt. De HC heeft alles al vijftig keer gehoord trouwens. En afgezien daarvan weet jij niet hoe zijn dag eruit heeft gezien.
[..]
De HC doet z'n werk. Loop niet te janken man.
Ik heb gewoon betaald. Lekker boeiend dat ik niet ben ingecheckt joh. Lekker handig om mensen dan in heereveen eruit te zetten waar ze alsnog niet in kunnen checken.
Man, als ik een vrouwtje was van 68 had ik morgen op de voorpagina van de telegraaf gestaan.
Op dinsdag 16 januari 2018 21:00 schreef Kansenjongere het volgende: De poortjes op Utrecht weigerden zowel op de heen- als terugreis de barcode op mijn internationale ticket.
Een fysiek papieren ticket, of een barcode in een app van DB of NS International?
Toen ik vorige maand in Breda door het poortje wilde gaan met een internationaal ticket lukte dat ook niet, de RFID-lezer van het poortje reageerde op de NFC-chip van m'n telefoon: bliepbloep, "Bied een OV-chipkaart aan". Pas nadat ik NFC had uitgezet en ik het opnieuw probeerde ging het poortje open.
Omdat ik kan snappen waarom mensen met het IQ van een baksteen aggresief kunnen reageren op iemand die het bloed onder je nagels vandaan haalt?
Ja. Geweld is namelijk nooit okay en impliciet goedkeuren ook niet, zelfs niet als je een slechte dag hebt. En het op zo'n soortgelijke manier stellen als "Ik wil me nergens mee bemoeien maaaarrr".... doe dat dan ook niet.
quote:
Ik heb gewoon betaald. Lekker boeiend dat ik niet ben ingecheckt joh. Lekker handig om mensen dan in heereveen eruit te zetten waar ze alsnog niet in kunnen checken.
Ja nou en? Je mag ook het land niet uit zonder ID kaart ook al betaal je belasting. Dat zijn de regels en de rechter heeft die regels goedgekeurd.
quote:
Man, als ik een vrouwtje was van 68 had ik morgen op de voorpagina van de telegraaf gestaan.
Wat maar weer aangeeft wat voor pauperkrant De Telegraaf is.
Ja. Geweld is namelijk nooit okay en impliciet goedkeuren ook niet, zelfs niet als je een slechte dag hebt. En het op zo'n soortgelijke manier stellen als "Ik wil me nergens mee bemoeien maaaarrr".... doe dat dan ook niet.
Nee, ik zeg niet dat ik het goedkeur, ik zeg waar die acties uit voortkomen. Ik doe zelf ook iets soortgelijks, en daar leer je heel erg om mensen vooral niet tegen je in het harnas te jagen. Vooral als je ergens alleen bent en geen mogelijkheid hebt tot backup.
quote:
[..]
Ja nou en? Je mag ook het land niet uit zonder ID kaart ook al betaal je belasting. Dat zijn de regels en de rechter heeft die regels goedgekeurd.
Natuurlijk mag ik het land wel uit zonder ID. Wel eens gehoord van schengen?
quote:
Wat maar weer aangeeft wat voor pauperkrant De Telegraaf is.
Natuurlijk mag ik het land wel uit zonder ID. Wel eens gehoord van schengen?
Dat je je niet hoeft te identificeren betekent niet dat het mag. Het is illegaal om een grens over te steken zonder een vorm van ID, je wordt er alleen bijna niet om gevraagd.