James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
liesje1979 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:50 |
Om met Fles te spreken, meer voorpret is meer beter. | |
SecretPret | zaterdag 29 april 2017 @ 23:51 |
Er gaat een heel topic over jou maar dan ben jij hier? ![]() | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:52 |
Fles is een wijs man. | |
liesje1979 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:52 |
Huh wat? | |
liesje1979 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:53 |
Absoluut, 1 van zijn vele geweldige eigenschappen. | |
SecretPret | zaterdag 29 april 2017 @ 23:54 |
Nee niks, geniet jij maar van de treinen ![]() | |
SecretPret | zaterdag 29 april 2017 @ 23:55 |
Wat gebeurt er als je zo'n achievement haalt? | |
liesje1979 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:56 |
Ik heb niet zoveel met treinen moet ik eerlijk zeggen, wel met reisjes en het treinreisje vorig jaar was leuk. Of naja dit jaar eigenlijk. Voelt als heel lang geleden alweer. ![]() | |
SecretPret | zaterdag 29 april 2017 @ 23:58 |
Was vast heel gezellig | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:58 |
Helemaal niks ![]() Dat was het zeker ![]() | |
SecretPret | zaterdag 29 april 2017 @ 23:59 |
Ben je ook lekker gemotiveerd om zo'n achievement te halen. | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:59 |
Het gaat om het spel, niet om de knikkers. ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 00:02 |
Niet echt mijn ding om even naar buiten te gaan om virtuele achievements te halen. | |
liesje1979 | zondag 30 april 2017 @ 00:05 |
Yep, en prettige manier van reizen ook. Lekker uit het raam kijken. ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 00:07 |
Ik kijk liever uit het raam van een vliegtuig. ![]() | |
liesje1979 | zondag 30 april 2017 @ 00:07 |
Verslag van dat rondje staat hier. TRV / Fles' Travelsnacks #2 | |
liesje1979 | zondag 30 april 2017 @ 00:09 |
Vind ik ook tof, de wolken aan de bovenkant en altijd zonnig en aan het begon en einde een miniatuurwereld onder je. ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 00:10 |
Wel grappig om fotos van FOK!kers te zien. Ben jij de dame op de laatste foto? | |
liesje1979 | zondag 30 april 2017 @ 00:12 |
Ja er was maar 1 vrouw mee, dus dan moet dat wel. ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 00:13 |
Daar kan ik ke wel gelijk in geven. | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 00:14 |
Wat doe ik eigenlijk als 15-jarige bij een treintopic terwijl ik moet slapen. ![]() | |
James1988 | zondag 30 april 2017 @ 00:17 |
Ha, ik sta lekker niet op Fles z'n foto's. Bijna niet dan. ![]() | |
Kansenjongere | zondag 30 april 2017 @ 00:18 |
Dan zie je vaak alleen maar wolken ![]() | |
liesje1979 | zondag 30 april 2017 @ 00:20 |
Al hadden de schitterende sneeuwuitzichten ook wel iets onwerkelijks. ![]() Dat is juist de charme van FOK! vind ik, je kan er zo lekker verdwalen in de meest uiteenlopende onderwerpen, en dat is lekker wanneer je wel moet, maar nog niet wil slapen, Ik heb afgelopen act een heel topic over stambomen gelezen, vond het interessant. ![]() ![]() | |
liesje1979 | zondag 30 april 2017 @ 00:21 |
Ik heb er wel een paar geloof ik. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 00:21 |
Wth nee niet echt ![]() | |
James1988 | zondag 30 april 2017 @ 00:29 |
Uh oh ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 april 2017 @ 12:23 |
Wat is deze? | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 13:33 |
deze trein vind ik mooi. ![]() ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 13:39 |
Er zijn veel snellere. | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 13:42 |
oowh ja? welke dan? | |
Kansenjongere | zondag 30 april 2017 @ 13:45 |
Onderstaande zou in theorie meer dan 1200 km per uur moeten kunnen halen. ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 13:47 |
"Trein" | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 13:49 |
Ligt er net aan hoe je trein definieert ![]() | |
RokStarr | zondag 30 april 2017 @ 13:51 |
Vind Hyperloop niet echt een trein, vooral omdat ie (voorlopig) niet structureel voor transport van mensen/goederen gebruikt zal worden. En dan nog, is het eerder lightrail dan trein denk ik | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 13:51 |
wat is dat voor raar ding. ![]() | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 13:54 |
dat.....ding kan je toch geen trein noemen? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 13:54 |
Ja, dat vonden mensen in 1830 ook van de trein. | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 13:59 |
Over 50 jaar wordt het vast normaal om in 1 uur in New york te komen. | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 14:00 |
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over. ![]() ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten. | |
Kansenjongere | zondag 30 april 2017 @ 14:04 |
Bekijk het positief, met die snelheden zit je in ieder geval niet lang gevangen in die buis ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 14:05 |
Trollin' trollin' trollin'. Zal ik happen? | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 14:07 |
een half uur lang moet ik in zo'n buis zitten als ik naar parijs wil gaan. dan vind ik geen prettig idee eigenlijk. | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 14:10 |
ik troll niet ik meen het echt serieus. ik vind dit idee super eng. maar aan de andere kant...ik ben gelukkig nooit verplicht om mee te doen aan dergelijke gekkigheid. ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 14:12 |
Je vliegt dus ook niet? Als zo'n ding met 3000km/u desintegreert is er denk ik weinig wat je er van meemaakt. | |
Anthonie24 | zondag 30 april 2017 @ 14:15 |
dat meen je niet. maar hoe kan dat dan? | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 14:17 |
Als iets 3000km/u gaat en er 'gebeurt' iets, ga ik er even vanuit dat het een soortgelijk iets is als bij een vliegtuigongevalletje, dan blijft er gewoon niet zoveel van over. En aangezien het ruim 3 keer zo hard gaat als een lijnvliegtuig zal de impact ook groter zijn. Daar voel je dus weinig van. | |
James1988 | zondag 30 april 2017 @ 14:40 |
Hyperloop... een systeem dat de nadelen van vliegen met de nadelen van treinen combineert: het heeft eigen infrastructuur nodig die nergens anders op aansluit, in geval van nood (drukverlies, defecte pod, stroomuitval) is het nagenoeg onmogelijk om mensen te evacueren, en de capaciteit van zo'n buis is ongeveer gelijk aan anderhalve TGV Duplex per uur per richting. Als de naam Elon Musk er niet aan verbonden zou zijn geweest was het hele concept allang afgeschoten. | |
Fred | zondag 30 april 2017 @ 15:11 |
En zoals de Concorde en het daverende succes van de Thalys al aantonen: de gemiddelde reiziger wil niet extra betalen om ergens sneller te zijn. De aanleg van een dergelijk systeem kost miljarden, om over het onderhoud nog maar te zwijgen. Dergelijke systemen worden al bijna 100 jaar zo nu en dan geopperd. In de jaren '30 werd bijvoorbeeld al gedacht aan zeppelins die door magnetische ringen zou bewegen. Maar ook toen was het én te duur én toen wist men al dat de snelheden dermate hoog kon te worden dat je in geval van ongeval verloren bent als passagier. In de jaren '80 werd iets vergelijkbaars verzonnen op de bodem van de oceaan. Daar heeft men jaren over gestudeerd tot met er achter kwam dat de risico's te groot zijn door trillingen (beter bekend als aardbevingen). Ik denk dat we eerst nog mee gaan maken dat conventionele vliegtuigen en treinen 100% elektrisch worden en dat pas richting (of zelfs na) 2100 hyperloop achtige zaken populair gaan worden. | |
Dr_Flash | zondag 30 april 2017 @ 15:14 |
Oh jawel hoor, voordat jij het in de gaten hebt grijpen Trump, Putin en Erdogan de macht en kun je zomaar verplicht worden aan dit soort dingen mee te doen ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 15:29 |
![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 19:48 |
Wat is er niet succesvol aan Thalys of aan de Concorde precies? Thalys werd geplaagd door traagheid maar puilt ondertussen bijna uit geloof ik? "Concorde entered service in 1976 and continued flying for the next 27 years.", ze zijn uit dienst gehaald vooral vanwege dit: In economisch zwaardere tijden ging het minder met dit soort dingen, tja. | |
greavy | zondag 30 april 2017 @ 19:58 |
30 April 2017 - Nabij het voormalige station Hulshorst heeft het voormalige restaurant 'Railroads'(nu Hof van Hulshorst) een oude vuurloze locomotief geplaatst als statisch object. De lok is in 1949 gebouwd door de firma Krupp Lokomotivfabrik in Essen, Duitsland. In het begin heeft deze lok dienst gedaan bij 'Van den Bergh's Margarinewerke in Keller, Duitsland. Tot ergens in 1966 heeft de lok nog in Wolvega gestaan, waarna het verhuisd is naar Apeldoorn, en uiteindelijk in 1999 naar deze plaats is overgebracht, maar qua uiterlijk niet meer wordt bijgehouden. | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 20:14 |
Gaaf. Misschien ga ik binnenkort even naar het smalspoormuseum in Erica. Is een oldtimerdag met trekkers. | |
Dr_Flash | zondag 30 april 2017 @ 20:22 |
Heb je de iraanse 200 Rials al ? ![]() | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 20:37 |
Stuur maar op ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 april 2017 @ 21:06 |
Dat is echt een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan met m'n modelspoorverenigingsuitje! | |
Isane | zondag 30 april 2017 @ 21:07 |
Weer een defecte trein tussen Almelo & Hardenberg. Gaat lekker daar ![]() | |
greavy | zondag 30 april 2017 @ 22:13 |
30 April 2017 - Terwijl ik naar Friesland was afgereisd om een overbrenging van NS-materieel te vinden en fotograferen, bleek deze uiteindelijk toch niet meer te rijden, hoewel die oorspronkelijk wel gepland was. Als schrale troost maar even bij Visvliet een regulier dieseltje van Arriva gefotografeerd alvorens richting de Randstad af te reizen. | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 22:15 |
Er rijdt nog een turffabriek met zulkse treintjes | |
Dr_Flash | zondag 30 april 2017 @ 22:29 |
ja je moeder ![]() | |
SecretPret | zondag 30 april 2017 @ 23:04 |
Jij was toch blauw? | |
Peterselieman | zondag 30 april 2017 @ 23:08 |
Volgens een topic in PTA bakte hij er weinig van ![]() | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 23:11 |
Anne is een coup aan het plegen. Binnenkort mogen we het hier alleen nog hebben over iets te grote motoren en Honda CRX'en ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 april 2017 @ 23:14 |
En die wil ze in treinen lepelen? Als het dezelfde kwaliteit is als hun Formule 1-motoren rijdt er binnenkort geen enkele trein meer ![]() | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 23:16 |
Erin lepelen is het probleem niet... | |
Peterselieman | zondag 30 april 2017 @ 23:17 |
Daar zijn ze bij Honda bedreven genoeg in, maar het laten werken? Nee, dat gaat niet goed komen ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 april 2017 @ 23:17 |
BTW: Reparaties spoor bij Wouw zondagavond klaar | |
Fred | maandag 1 mei 2017 @ 07:04 |
"Door werkzaamheden rijdt de intercity naar Brussel niet verder dan Brussel vliegveld Zaventem, reizigers voor Brussel Noord en Brussel Zuid stappen in Antwerpen over op een andere trein." Zelf kiezen en hopen dat je de juiste hebt. Gevolgd door de standaard omroep dat de IC naar Brussel Zuid van spoor 4 vertrekt. Gevolg door omroeper nummer 2 die bevestigd dat bovengenoemde IC inderdaad van spoor 4 vertrekt en niet verder gaat dan Brussel Vliegveld Zaventem. | |
Fred | maandag 1 mei 2017 @ 07:09 |
Vervolgens fluit de conducteur van de SGMm waar ik in zit precies op het verkeerde moment en sluit de deur voor zijn neus automatisch ![]() | |
greavy | maandag 1 mei 2017 @ 10:01 |
Ja, heel de Brusselse Noord-Zuid verbinding lag eruit. Iets wat al vele jaren niet meer voorgekomen was. Treinen werden omgeleid of je moest met metro/tram/bus. | |
GlennQuagmire | maandag 1 mei 2017 @ 11:06 |
Groot interview met Pier Eringa vandaag in de telegraaf. Ff in een spoiler gegooid omdat het anders wel een erg grote post wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GlennQuagmire op 01-05-2017 11:12:14 ] | |
Kansenjongere | maandag 1 mei 2017 @ 12:22 |
Toch lullig die willekeur bij NS: Twee mensen met TrajectVrij vergeten de wijziging van hun traject te activeren, worden geconfronteerd met hoge, onverwachte kosten, bellen de klantenservice met een verzoek om coulance en krijgen nul op het rekest, waarna ze het op het NS-forum proberen. Persoon 1 treft vervolgens een vriendelijke medewerker die bereid is het verschil met de kosten die zouden zijn gemaakt bij activeren van de wijziging te restitueren. Persoon 2 treft een minder behulpzame medewerker die beweert niets te kunnen doen. | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 12:39 |
De capaciteitsanalyse vervoer is uit voor het komende kabinet met cijfers voor 2030/2040, hierbij het document spoor en hier de gehele set documenten. | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 12:49 |
Is het inclusief uitgewerkte hyperloop tussen Hoogeveen en Den Haag? Anders verwaardig ik me niet om op die blauwe tekstjes te klikken, jij vlegel! | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 12:58 |
Het is een capaciteitsanalyse he..![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 1 mei 2017 @ 14:07 |
Hij staat er niet in. Bel de Plesmanweg! | |
Goverman | maandag 1 mei 2017 @ 14:21 |
Dit is de voicemail van Goverman. Op dit moment ben ik aan het raamstaren of koffiedrinken. Spreek een boodschap in na de bliep en ik neem contact op wanneer het een ander onderwerp betreft dan: - IC-stop Hoogeveen - Hyperloop - station Bathmen - station Staphorst - de spoorlijn Utrecht-Breda - verbreding van de brug bij Ravenstein - ... | |
Kentekenplaat | maandag 1 mei 2017 @ 14:42 |
http://bigtruck.nl/nieuws(...)WQcDPpaMiOc.facebook Rikus Spithorst is een lul. Zwaartransport chauffeurs onbekwaam noemen. Dan ben je pas echt onbekwaam. Wat een domme populistische opmerking. | |
Peterselieman | maandag 1 mei 2017 @ 14:44 |
ik zou het met een korreltje zout nemen. De bedoeling is duidelijk: een discussie losmaken. | |
GlenSpey | maandag 1 mei 2017 @ 14:59 |
Komt ie hier nog wel es buurten? Heb m al lang niet meer gezien ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 15:12 |
Heel af en toe komt hij aankondigen dat hij hier niets post en post dan toch. Verder heb ik hem weggepest geloof ik (zijn woorden). | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 15:13 |
Quatsch, je weet dondersgoed dat het een kontkruiper is die alleen z'n eigen agenda hoog in het vaandel heeft staan. Verbaast me oprecht dat hij niet heeft geklaagd dat er werkzaamheden hadden moeten zijn op dat traject ofzo om toch NS en ProRail de zwarte piet toe te kunnen spelen. | |
hemarookworst | maandag 1 mei 2017 @ 16:00 |
Wow, wist niet dat een trein zo luxe ingericht kon worden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zie verder: http://www.scmp.com/magaz(...)rain-ultimate-travel | |
Kansenjongere | maandag 1 mei 2017 @ 16:03 |
Die is vast niet inbegrepen bij de Japan Rail Pass? | |
derLudolf | maandag 1 mei 2017 @ 16:07 |
Ik dacht precies hetzelfde. Jongens die met diepladers rijden zijn vaak geen beginnelingen... | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 16:07 |
Geen onderdeel van Japan Rail eah | |
Kansenjongere | maandag 1 mei 2017 @ 16:07 |
Het is een trein van JR East. | |
derLudolf | maandag 1 mei 2017 @ 16:08 |
Foei ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 16:09 |
Dit is toch gewoon gelanceerd door JR meende ik in de Railway Gazette gelezen te hebben? Maar euh, als je geld hebt is de sky de limit hoor, zolang je binnen het omgrenzingsprofiel en veiligheidsspecificaties blijft. En met nog meer geld is zelfs daar wel wat aan te doen. | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 16:09 |
Hey jij was toch blauw? | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 16:11 |
Ik zie het ja, cool wel, zal wel niet inbegrepen zijn ![]() | |
derLudolf | maandag 1 mei 2017 @ 16:11 |
Ja geintje van een FA nadat ik hem lulhannes noemde ![]() | |
Jappie111 | maandag 1 mei 2017 @ 19:03 |
Weet iemand of er een site bestaat waarmee je de afstand tussen twee treinstations kunt opzoeken? | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:04 |
Welke afstand wil je weten? | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 19:09 |
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html Hanzelijn is ±50km | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:12 |
Die is niet meer bruikbaar voor mensen die echte browsers gebruiken geloof ik. Is een Flash applet. | |
DriekOplopers | maandag 1 mei 2017 @ 19:15 |
Ben je wel goed snik? Nee, dat is te veel eer. Jij bent heus niet de enige psycho-sociaal gestoorde sneuneus in deze toko. Dit is -zeg ik uit mijn hoofd- trouwens mijn eerste post hier in 2017. Ik kreeg een seintje dat ik hier even moest kijken. Nee, ik kan niet zeggen dat ik dit forum en het gros van zijn deelnemers nou erg mis. | |
hemarookworst | maandag 1 mei 2017 @ 19:18 |
"Minder vertragingen met koning aan boord " http://nieuwspaal.nl/minder-vertragingen-koning-aan-boord/ | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:18 |
Heb je je eigen woordenkots over het drama in Limburg gelezen joh? Nietsnut. Flikker toch een eind op joh, ga schoffelen of een ander beroep uitoefenen waar je met een IQ van kamertemperatuur geen schade doet. | |
DriekOplopers | maandag 1 mei 2017 @ 19:19 |
Dankjewel. Ik ook van jou. Ik zeg nergens namens Voor Beter OV dat ALLE beroepschauffeurs onbekwaam zijn. Dat is een beetje het lastige aan dit soort discussies. Slechts een deel van de klanten van een winkel is ook winkeldief, slechts een deel van het OV-personeel is lui, slechts een deel van de passagiers is onbeschoft. Slechts een deel van de leden van dit forum is geschift. Slechts een deel van de beroepschauffeurs is onbekwaam. Kijken we even naar de incidenten. Dalfsen. Daar blokkeerde een hoogwerker een overweg. Die hoogwerker had sowieso niet op de openbare weg mogen rijden, en had ook geen ontheffing om dat op die dag in de gemeente Dalfsen wel te doen. Bij de botsing kwam een treinmachinist om het leven. Wat vind jij nu van dit soort maling hebben aan de regels? In Wouw haalde een chauffeur het in zijn hoofd om te gaan steken op een overweg. Steken. Op een overweg! Wat vind jij daar nou van, als je heel eerlijk bent? Ik heb begrepen dat het (door achteruitrijden) mogelijk is om dat bedrijf wel veilig te bereiken, en dat dat ook een lokaal voorschrift is. De chauffeur in kwestie heeft dus blijkbaar gewoon maling gehad aan doe plaatselijke regel. Meer onderbouwing en toelichting, inclusief enig cijferwerk op basis van CBS-gegevens, vind je op je favoriete website. Je weet wel. Met die donkergroene steunkleur. | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:22 |
Je bedoelt dat gedrocht dat qua ontwerp en leesbaarheid stamt uit de tijd dat frames nog een must waren. Nee dank je. Je hebt geen onderbouwing. Jij bent alleen maar goed in cijfers en feiten verdraaien. Iedere keer dat een van je claims uitgedaagd wordt kom je alleen maar met "nee is niet zo". Stampvoeten en vingers in je oren. | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:23 |
![]() | |
hemarookworst | maandag 1 mei 2017 @ 19:24 |
Nieuwspaal is ook een soort De Speld ![]() | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 19:29 |
Dan ga je voorbij aan het daadwerkelijke probleem als je blind zegt dat overwegen weg moeten terwijl in beide gevallen de overweg niet 'fout' is geweest of niet heeft gefunctioneerd, in tegendeel. In beide gevallen heeft een persoon een fout gemaakt door zich niet aan de regels te houden, en daar zou meer aandacht aan besteed moeten worden. | |
James1988 | maandag 1 mei 2017 @ 19:29 |
Zeg, dames, als jullie met elkaar willen kibbelen kan dat ook in PM. Dus hier is een plaatje van een trein: ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:31 |
Waar is de trein dan? ![]() | |
DriekOplopers | maandag 1 mei 2017 @ 19:32 |
Nee, er wordt niet gezegd dat overwegen weg moeten (dat is Pier Eringa die dat zegt, niet MVBOV). Wij vinden dat bijzondere voertuigen een te groot risico vormen. Door het relatief hoge aantal incidenten per voertuig en door de grote schade en het grote risico. Zie verder die groene site met die mooie frames. in retro style. ![]() | |
DriekOplopers | maandag 1 mei 2017 @ 19:34 |
Nee. Als ik hier in dit forum ten overstaan van alle FOKkertjes die dat willen lezen voor lul word uitgemaakt, zal ik eveneens ten overstaan van al die FOKkertjes van repliek dienen. Maar wees gerust, ik heb mijn punt wel weer gemaakt. Nu lekker eten met mijn liefje. ![]() | |
Adrie072 | maandag 1 mei 2017 @ 19:38 |
Nog nieuws over al die defecte treinen gisteren? Een beetje weerwoord moet mogen, smakelijk! | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 19:41 |
De laatste paar keer dat iemand op Twitter een normaal weerwoord gaf, heeft hij ze geblokkeerd ![]() | |
Adrie072 | maandag 1 mei 2017 @ 19:45 |
Ja, maar stiekem houden jullie wel van elkaar net als van treintjes, tuut tuut! Ga ook eten. | |
Dr_Flash | maandag 1 mei 2017 @ 19:51 |
FEYENOORD!! | |
Prins_Pils | maandag 1 mei 2017 @ 19:52 |
ICE ontspoord in Dortmund, laatste drie bakken staan naast de rails. Hbf is afgesloten, over gewonden is nog niets bekend. http://www.n-tv.de/panora(...)article19817837.html![]() Wissel omgeklapt tijdens het passeren, net zoals in Hilversum toen? | |
Mr_Klaasje | maandag 1 mei 2017 @ 20:03 |
Of Deadlock2k nu gelijk heeft of niet, op basis van de berichtgeving van MVBOV kan ik mij best voorstellen dat iemand daar zoiets achter zoekt. En ja, wie graag een hoge boom wil zijn kan best een beetje wind vangen. Of wie de grote boom wil zijn door wind te oogsten moet niet gek opkijken als die storm oogst. Aan jou twee keuzes: Het laten gebeuren en je er niet druk over maken of iets met je eigen toon gaan doen. Boos worden vanwege de mening van anderen over jou of MVBOV gaat niemand helpen, jezelf dan nog het minst. | |
Mr_Klaasje | maandag 1 mei 2017 @ 20:07 |
Goed, treintjes. Uit de NMCA komt naar voren dat er bij goederentreinen capaciteitsknelpunten zijn bij Utrecht, bij de maatwerkoplossingen voor goederentreinen door PHS rondom Weesp en voor de goederenroute van de Betuweroute naar Oldenzaal. Is er iemand verbaasd? | |
James1988 | maandag 1 mei 2017 @ 20:07 |
Kan ook te hoge snelheid zijn, PZB doet niet echt aan snelheidsbewaking. | |
Jappie111 | maandag 1 mei 2017 @ 20:09 |
Om een beetje ideeen op te doen voor de kilometer kampioen | |
DriekOplopers | maandag 1 mei 2017 @ 20:12 |
Fixed. ![]() | |
_JdM_ | maandag 1 mei 2017 @ 20:14 |
Nee eigenlijk niet. Vooral door de beroerde verdeling van treinen in Twente (Wierden-Hengelo) en Arnhem-Nijmegen. Daardoor weinig paden op Arnhem-Betuweroute Valburg Aansluiting. Op Arnhem-Deventer immers geen problemen voor goederentreinen. | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 20:14 |
Edit: deadlock houdt van treintjes. Tjoeketjoeke <3 | |
James1988 | maandag 1 mei 2017 @ 20:23 |
Hier zijn er in ieder geval een paar ![]() ![]() | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 20:56 |
Ik was gisteren in de Kuip ![]() | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 20:57 |
Alsof dat de enige reden is waarom een trein ooit uit de wissels is gesprongen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 1 mei 2017 @ 21:08 |
Zeg ik dat dan? | |
DeaDLocK2K | maandag 1 mei 2017 @ 21:10 |
Dit is meer een IT-fail dan een treinfail maar toch relevant, was hem de vorige keer vergeten te posten: https://www.theregister.c(...)cambridge_to_horley/ | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 21:16 |
Doet me ergens aan denken ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 1 mei 2017 @ 21:18 |
Error fares, nu ook op het spoor. ![]() | |
b2py | maandag 1 mei 2017 @ 21:29 |
Nog een weekje en we krijgen United praktijken ![]() | |
dennistd | maandag 1 mei 2017 @ 23:04 |
Vandaag in Bochum-Dahlhausen geweest bij de Fototag 'Ost trifft West': http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.php Mooie dag gehad ondanks het minder mooie weer (de hele dag regen...). Hier alvast een filmpje, de rest komt de komende dagen wel: | |
Dr_Flash | maandag 1 mei 2017 @ 23:05 |
Wordt er nog een beetje gewerkt ook daar offuh..? ![]() | |
derLudolf | maandag 1 mei 2017 @ 23:08 |
Er zullen heel wat Brathähnchen en glazen bier naar binnen zijn gewerkt. Arbeid zal er op 1.Mai niet veel geleverd zijn ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 mei 2017 @ 23:12 |
Ik hoor dat allerlei links hippietuig er maar machtig druk mee is altijd ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 mei 2017 @ 05:09 |
Ik had gewoon een vrije dag gister volgens mijn rooster ![]() Staat wel tegenover dat ik vorig weekend het hele weekend gewerkt heb. | |
b2py | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:39 |
B-Logistics heeft een naamswijziging ondergaan en heet per heden Lineas -> http://www.railjournal.co(...)eas.html?channel=527 | |
ReisT | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:42 |
Het was het hele weekend feest daar, ik was er zaterdag (toen was het mooi weer). Uiteraard geen gebrek aan vlees, bier en treinen. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 mei 2017 @ 16:40 |
De waterkoker is bijna weer in Apeldoorn ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 mei 2017 @ 18:41 |
Fijn tripje retour naar Schiphol. Klein beetje vertraging maar op de terugweg maar de bus was ook te laat dus nog prima gehaald! | |
Dr_Flash | dinsdag 2 mei 2017 @ 19:40 |
Zal ik bier komen brengen? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 mei 2017 @ 19:50 |
Hahahaha, grapjas ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 mei 2017 @ 20:03 |
meh, thanks ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 mei 2017 @ 20:21 |
De VSM deed vandaag aan treintje rijden ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 mei 2017 @ 20:26 |
Beste waterkokers ter wereld <3 | |
Salatrel | dinsdag 2 mei 2017 @ 21:36 |
In Parijs is een vluchteling geëlektrocuteerd omdat hij bovenop de Eurostar was geklommen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 mei 2017 @ 21:39 |
Zo ziet dat eruit ![]() | |
GlenSpey | woensdag 3 mei 2017 @ 06:39 |
Zag vorige week nog zo'n figuur bovenop een metro liggen in Amsterdam ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 3 mei 2017 @ 08:53 |
Ligt eraan welke metro, maar behalve de Amstelveenlijn hebben die toch geen bovenleiding? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 15:15 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 15:22 |
Van de buren van Somda:
http://www.somda.nl/forum/15278/p614959/Ontwikkelingen+HSL/ | |
MTL | woensdag 3 mei 2017 @ 15:30 |
En alweer uitgesteld. Prorail zegt de maatregelen niet direct in te kunnen voeren. Wanneer het wel kan is nog onduidelijk. | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 15:40 |
ja, zo wordt het nooit wat met reizigers vervoeren | |
James1988 | woensdag 3 mei 2017 @ 15:53 |
Zo zo, ze komen nu al tot de ontdekking dat iedereen via Dordrecht sturen met de 2300 niet echt positief wordt ontvangen? Dat ze bij een storing op de noordsectie de 900 naar Den Haag willen sturen vind ik creatief bedacht. Verder naar Rotterdam en Breda zal er niet inzitten ivm capaciteit, gok ik? | |
b2py | woensdag 3 mei 2017 @ 16:15 |
Direct ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 16:20 |
Er schijnt een Sprinter Nieuwe Generatie onderweg te zijn naar Nederland, achterop vrachtwagens
| |
MTL | woensdag 3 mei 2017 @ 16:53 |
Zat er al aan te komen. De eersten worden per vrachtwagen vervoerd voor de tests, voor de serieproductie zal dat gok ik te onpraktisch zijn. Maar Frankrijk schijnt een ramp te zijn om nog niet toegelaten treinstellen te vervoeren via het spoor ![]() | |
James1988 | woensdag 3 mei 2017 @ 17:02 |
Per boot naar Amsterdam en assembleren op de Meer of in Haarlem? | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 17:06 |
Houtrakpolder en dan slepen naar Leidschendam ![]() Niet voor niets gaat DDZ binnenkort naar Onnen voor onderhoud | |
James1988 | woensdag 3 mei 2017 @ 17:10 |
Als ze als complete treinstellen worden afgeleverd kun je dat wel doen. Als er losse bakken worden afgeleverd moet je die eerst nog aan elkaar knopen tot je weer één geheel hebt. ![]() | |
Gutz | woensdag 3 mei 2017 @ 21:26 |
Soort van treinnieuws, nouja, het heeft een geleiderails van 1,3km. https://www.snowplaza.nl/weblog/9596-dorfbahn-serfaus/ | |
derLudolf | woensdag 3 mei 2017 @ 21:33 |
Fransozen moeten niet moeilijk doen en gvd blij zijn dat hun economie wordt gestimuleerd ![]() | |
RokStarr | woensdag 3 mei 2017 @ 22:49 |
Ik zie nu de 900 die niet verder rijdt dan HS als ik t goed lees, maar waar laten ze m daarna dan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 22:53 |
een 1100 bedoel je? Volgens OVtijden rijdt ie gewoon door naar Den Haag Centraal. Zo niet, dan draaien ze m na Hollands Spoor zo rechtsaf de Binckhorst op. | |
b2py | woensdag 3 mei 2017 @ 22:55 |
Keert weer om en gaat terug naar Mokum | |
James1988 | woensdag 3 mei 2017 @ 23:03 |
Rijdt gewoon terug naar Amsterdam. Nu ze met twee locs rijden is dat wat makkelijker. | |
dennistd | woensdag 3 mei 2017 @ 23:04 |
Na afloop van de Museumstage in Bochum-Dahlhausen ging de VSM-gastlocomotief 23 071 gisteren weer terug naar Nederland. Net als op de heenweg werd het transport door het ontbreken van het Duitse beveiligingssysteem PZB getrokken door V36 412 van de Eisenbahn-Tradition Lengerich. Het transport rijdt hier met ruim een uur vertraging Bad Bentheim binnen. Nadat de V36 de trein had verlaten zette de 23 071 koers richting Apeldoorn en uiteindelijk thuisbasis Beekbergen. Het doel was om ergens bij Hengelo Oost te gaan staan, maar bij het passeren van de overweg Bentheimerstraat naderde de loc al in de verte. Dit plaatje ontstond dan ook een paar honderd meter verderop bij Keet'n Zwart. Op de voorgrond stroomt de Dinkel, die door de vrij lage waterstand nauwelijks te zien is. Hoewel ik verwachtte dat de loc aan de kant zou gaan in Oldenzaal (hij was namelijk wat te laat voor het goederenpad) mocht de trein toch door. Hierdoor misten we hem net bij Hengelo Oost, maar door razendsnel naar Westermaat / De Veldkamp te rijden op de grens van Hengelo en Borne kon er nog éénmaal een foto gemaakt worden van de VSM 23 071, die hier net de gemeentegrens is gepasseerd. | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2017 @ 23:07 |
Dat dieseldingetje ziet er ook wel leuk uit ![]() | |
derLudolf | woensdag 3 mei 2017 @ 23:09 |
Ah, Bauhaus heeft inmiddels haar tweede filiaal geopend? ![]() | |
dennistd | woensdag 3 mei 2017 @ 23:09 |
Is ook wel een leuk ding ja. Zondag hebben ze er nog een rit mee: http://www.eisenbahn-tradition.de/Fahrplan07.05.17.htm | |
derLudolf | woensdag 3 mei 2017 @ 23:10 |
Vooral onder draad. | |
dennistd | woensdag 3 mei 2017 @ 23:10 |
Ja, is op goede vrijdag geopend. Had daar al eerder een plaatje gemaakt (iets verder naar rechts): https://www.flickr.com/photos/dennistd/33801093085/in/dateposted/ | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 00:09 |
Als de boel per boot komt moet je het spul ergens aan land krijgen. Waarschijnlijker is dat het spul vanuit Spanje op transport gaat naar het uiterste zuiden van Frankrijk en daar aan elkaar geknoopt wordt om per spoor gesleept te worden. Het stel schijnt trouwens nog niet naar Nederland te komen, maar richting Velim te gaan waar al een soortgenoot is. | |
Zug-Chef | donderdag 4 mei 2017 @ 00:11 |
Had ook zo maar in Friesland kunnen zijn... Us Bauhaus. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 00:15 |
James zal wel blij zijn met wat er momenteel rond Velim rondrijdt ![]() | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 11:50 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-ontwijken-a1557120 Hadden ze bij NS niet een directeur Compliancy aangenomen? (Niet dat het niet compliant is, maar veel goodwill kweekt het volgens mij niet) En hier de NS reactie: http://nieuws.ns.nl/ns-dochter-met-ierse-treinen-in-duitsland/ | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 mei 2017 @ 12:00 |
Prima reactie. Kunnen we terug naar de dingen die wel belangrijk zijn? | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 12:19 |
Heb je nog een leuk onderwerp? | |
Maegrim | donderdag 4 mei 2017 @ 12:41 |
d'r reed net een IC direct op tijd | |
MTL | donderdag 4 mei 2017 @ 12:42 |
![]() Ik werd net met de 1100 omgeleid via Dordrecht. Het kan dus wel ![]() | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 13:35 |
![]() Zo slecht ging het niet gisteren | |
Frozen-assassin | donderdag 4 mei 2017 @ 13:39 |
Als dat al 'zo slecht ging het niet' is ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 mei 2017 @ 13:49 |
Ik zou dat pas zeggen als er geen sprake van uitval is. | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2017 @ 13:57 |
Het ging alleen maar "niet nog slechter dan inmiddels vrij gebruikelijk geworden is". | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 14:05 |
Als je dit ziet ![]() ![]() ![]() Laatste dag zonder uitval: ![]() | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:09 |
De dag daarvoor was een stuk slechter ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2017 @ 14:16 |
Over welke treinen gaat dit dan wel en niet? En welke stations? Want als er landelijk vanaf eind van de middag meer dan de helft uitgevallen is dan hadden we dat wel vernomen. | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:18 |
Gaat over de Intercity Defect en de IC Den Haag - Eindhoven, op alle stations waar dat ding stopt. | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 14:31 |
Had je mijn vier minuten post daarvoor gemist of heb ik wat verneukt? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2017 @ 14:33 |
Die grafiekjes van 1 en 2 mei zijn wel echt gruwelijk slecht ![]() ![]() | |
Salatrel | donderdag 4 mei 2017 @ 14:38 |
Optimist | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:40 |
De mobiele versie van het forum zegt niet dat iemand anders al wat gepost heeft ![]() En ik denk dat dat grafiekje van 26 maart niet klopt. Als je op ovtijden.com kijkt naar de vertrektijden van Rotterdam van 26 maart zie je toch wel e.e.a. aan vertraging en uitval. | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 14:56 |
De miljoen voor Noord-Holland voor 2018 is uitgegeven: http://nieuws.ns.nl/extra(...)-2018-noord-holland/ | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2017 @ 14:57 |
Waarschijnlijk zijn op die dag twee van de drie planmatige kleuren van het grafiekje uitgevallen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 mei 2017 @ 14:58 |
Het miljoen. | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 14:59 |
Dan wordt het 15 februari ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 15:06 |
![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 4 mei 2017 @ 15:07 |
Sjonge. Ik had daar toch wel wat meer voor verwacht. | |
Frozen-assassin | donderdag 4 mei 2017 @ 15:34 |
Doekje voor het bloeden dit. Overstap op station Hoorn blijft nog steeds volstrekt kut dus | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 17:39 |
wauw. het kan dus toch. Een dag zonder een uitgevallen rit | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 mei 2017 @ 17:49 |
Dat zei je de vorige keer dat die grafiek gepost werd ook al. | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 17:55 |
Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 mei 2017 @ 18:00 |
DEZELFDE grafiek. Van DEZELFDE dag. Blahblah, huh, ik maakte een grapje, ga er niet zo op in man ![]() | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 18:01 |
Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel. | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 18:06 |
Toen ze begonnen al ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 4 mei 2017 @ 18:40 |
Spoorwegen op en rond Sylt - deel 1 (dag 1 en 2) De afgelopen dagen heb ik een bezoek gebracht aan de dieselspoorlijnen rond Niebüll, gelegen in het uiterste Noorden van Duitsland. Het traject Niebüll - Westerland is het laatste deel van de Marschbahn, de ruim 200 kilometer lange hoofdspoorlijn vanaf Hamburg naar het schiereiland Sylt, wat alleen middels een spoorwegdam met het vaste land verbonden is. Na een reis van een kleine 9 uur kon het eerste en enige zonplaatje van vrijdag 28 april 2017 gemaakt worden op het station van Klanxbüll. ![]() De spoorlijn over de Hindenburgdamm verbindt het schiereiland Sylt met het vaste land van Duitsland. Omdat op Sylt autoverkeer is toegestaan maar er geen autoweg is aangelegd rijden er elk half uur autotreinen tussen beide plaatsen. DB Autozug rijdt in het hoofdseizoen zeker 20 keer per dag. Sinds december 2016 is concurrentie toegelaten en heeft RDC zich ook in het shuttlevervoer gestort. Bij het toekennen van treinpaden aan vervoerders kon meer capaciteit op het baanvak Westerland-Niebüll verkregen worden indien reismogelijkheden geboden werden over langere afstand. DB Fernverkehr bedacht toen het concept Syltshuttle Plus: een extra IC verbinding tussen Westerland, Niebüll en het verderop gelegen Bredstedt (en 1x per dag zelfs naar Hamburg). Één tot twee keer per uur wordt sindsdien een treinstel type BR628 achterop de Syltshuttle gerangeerd en in Niebüll weer afgekoppeld. De treinen rijden bijna standaard leeg, want een ticket is flink duurder dan de veel snellere Regionalexpress van DB Regio. ![]() Zoals beschreven rijdt sinds december 2016 naast DB Autozug ook het private RDC met autotreinen over de Hindenburgdamm tussen Niebüll en Westerland. RDC rijdt vooralsnog met een enkeldeks wagenpark waarop maximaal zo'n 80 auto's per keer vervoerd kunnen worden. ![]() De tractie wordt verzorgd door locomotieven van de serie MaK DE2700 van de Nord-Ostsee-Bahn, in dit geval de DE2700-11. DB Autozug rijdt tot 20 keer per dag per richting autotreinen tussen Niebüll en Westerland. Jarenlang werden deze treinen voorzien van twee locomotieven van de serie 218, maar deze zijn inmiddels afgelost door dieseltraxxen serie 245. DB Autozug gebruikt dagelijks 5 omlopen, waarbij er tot mijn verbazing en geluk ook nu nog 1 koppeltje 218'en worden ingezet. Naar verluid staat er een dieseltraxx (kapot?) in Kassel, waardoor voorlopig(?) teruggegrepen wordt op de 218'en. ![]() De overige omlopen van de Syltshuttle van DB Autozug zijn inmiddels in vaste handen van de diesellokserie 245, de dieseltraxx. ![]() Kwa temperaturen was de lente de afgelopen week soms nog aardig ver te zoeken, want met name de wind was wel erg aanwezig op en rond Sylt. De hele dag windkracht 6-7 maakte het er niet echt aangenamer op. Gelukkig scheen de zon geregeld en waren er her en der ook al een aantal in bloei staande koolzaadvelden (of Raps zoals de Duitsers dit noemen), waardoor de lentesfeer prima vertegenwoordigd was. ![]() Het regionale treinverkeer op de Marschbahn tussen Hamburg-Altona en Westerland is na het winnen van de aanbesteding sinds december 2016 weer in handen van DB Regio. In de laatste maanden bij de Nord-Ostsee-Bahn zijn er scheurtjes ontdekt in de koppelingen van de zgn Maried-Pair-wagens, de rijtuigstammen die voorgeschreven zijn door opdrachtgever NAH.SH. Als gevolg hiervan werd een Ersatzconcept gereden en dat heeft ook de nieuwe vervoerder DB Regio moeten voortzetten. Eind april 2017 rijden er 3 van de in totaal 10 omlopen met de MariedPair-rijtuigen, de overige treinen zijn bont tot zeer bont samengesteld met oude IR/IC rijtuigen, n-wagens uit oa SüdostBayern, CNL zitrijtuigen en n-wagens in NationalExpress kleuren. ![]() Deel 2 en 3 volgen... | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 18:44 |
Toffe reeks foto's weer, zoals we van je gewend zijn ![]() Leuk detail: .sh is een bestaand top-level domain, toebehorend aan Sint-Helena, Ascension en Tristan da Cunha. www.nah.sh is dus ook een echte website ![]() | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 19:07 |
![]() Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath. | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2017 @ 19:18 |
Mooie plaatjes weer Zug! ![]() | |
_serial_ | donderdag 4 mei 2017 @ 19:21 |
Die is best goed stuk, en niet meer helemaal recht bij de cabine. | |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 19:28 |
Daar is meer van over dan van die kraan. | |
Salatrel | donderdag 4 mei 2017 @ 19:38 |
Het is toch maar een leasebak | |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 19:39 |
Geweldige plaatjes Zugchef ![]() Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen ![]() Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245. Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen. | |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 19:40 |
Zo'n lillike trein zou ik zelf ook niet kopen nee ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 19:45 |
Fraai, Zug ![]() | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 19:51 |
Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan? | |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 20:05 |
Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch? | |
b2py | donderdag 4 mei 2017 @ 20:09 |
Alles kan, zolang je er maar voldoende muntstukken tegenaan gooit. | |
James1988 | donderdag 4 mei 2017 @ 20:16 |
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX"). Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt. | |
MTL | donderdag 4 mei 2017 @ 20:17 |
Kon prima. Prototype schijnt ook gewoon gereden te hebben, maar kostte teveel geld (en tijd). Er werd inderdaad ZWS ingebouwd in de stuurstanden, meende ik te hebben begrepen. | |
dennistd | donderdag 4 mei 2017 @ 22:43 |
Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.php | |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 22:45 |
Heeft het smalspoormuseum binnenkort ook ![]() | |
Duvel | donderdag 4 mei 2017 @ 23:21 |
Eh, nee, te veel eer. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 mei 2017 @ 13:09 |
Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich möchte verlangsamen". | |
Dr_Flash | vrijdag 5 mei 2017 @ 13:53 |
Franse systemen ![]() | |
Fred | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:09 |
Ze konden het wel... vroeger: ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:12 |
Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop? ![]() | |
Fred | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:13 |
Die reed dan ook met de 25.5 van de Belgen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:14 |
Ja. Het enige wat je dus bevestigt is wat Klaasje eerder heeft gezegd. | |
Fred | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:19 |
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:24 |
Ja, mag je me dus vertellen wat dat toevoegt ten opzichte van wat Klaasje postte. Het is exact hetzelfde. Daarnaast is je assertie verkeerd. Het probleem is niet dat het nu niet kan, het probleem is dat het niet kan voor het bedrag wat er voor uitgetrokken was. Te duur. Hier staat het:
[ Bericht 18% gewijzigd door DeaDLocK2K op 05-05-2017 14:34:11 ] | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:28 |
Amen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:48 |
Daarnaast schijnt een reden te zijn dat het te lang ging duren om het inclusief ETCS goed werkend te krijgen in de stuurrijtuigen. Dan is het makkelijker om dat trucje alleen bij de TRAXX te doen. Naja.. Makkelijk nog steeds niet want anders reed de Benelux al via Breda. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:50 |
En dat is dus wel een beetje suf. Het enige wat er nodig is, is communicatie tussen de locs. Dat kan met een stuurstroomkabel waar je alle rijtuigen mee kan uitrusten of met een multiplexer in de normale stuurstroomkabel voor een redelijk bedrag. Daar hebben ze wel steken laten vallen vind ik, het had niet zo lang hoeven duren met communicatie 'wel-niet-wel-niet'. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:57 |
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:01 |
Stom! Aanpakken. Mijn reactie en de vurigheid werden trouwens ingegeven door de notie dat NedTrain een faalbedrijf zou zijn. Iedereen die dat zegt moet zich eens even heel goed achter de oren krabben en bekijken wat voor prestaties die neer hebben gezet bij de "modernisering" van DDZ, ICM, ICR en nu VIRM, welke in een gigantische hoge snelheid en kwaliteit gebeurt. De Belgen spreken door deze operaties schande van hun eigen onderhoudswerkplaatsen omdat daar met twee keer zoveel mensen een treinstel PER KWARTAAL afgeleverd wordt. En in Duitsland is er vanwege bezuinigingen in het onderhoud ooit eens een ICE tegen een brug gereden met hoge snelheid. Ik kan daar pissig om worden, een hele fucking organisatie als faalhazerig neerzetten omdat je zelf niet de moeite hebt gedaan om wat verder te lezen dan je neus lang is. Fucking typisch voor Fok! ook, vooral verontwaardigd gaan lopen doen en niet de moeite nemen om jezelf beter te informeren. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:03 |
Kan iemand me trouwens vertellen wat het probleem met BR189 in België is? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:07 |
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje). | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25 |
Ik lees iets over een toelating in november 2011 voor 3KV maar niet voor 25KV. Toch zie je die dingen daar nooit en RailMagazine heeft het er regelmatig over "Geen BR189 in België". Ik wil weten waarom. | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:28 |
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen. Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabel [ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 05-05-2017 15:38:18 ] | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:52 |
Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:58 |
Wat denk je zelf.... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:58 |
Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm. | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:07 |
Ja soms weet ik het zelf ook niet meer | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 18:13 |
Als ik de tekst op Wallorail goed lees heeft er niemand met die loc gereden in de periode dat de BR189 toegelaten is geweest in België. Ik vermoed dat Siemens / de leasemaatschappij daarom niet de moeite hebben genomen om de gevraagde aanpassingen te maken. Goederenvervoerders lijken gekozen te hebben voor de BR186 en Class 66 voor vervoer van/naar België. Wat misschien meespeelt is dat er vanuit België genoeg vervoer naar Frankrijk is (o.a. EuroCargoRail) wat met 186'igers gebeurt. Naar mijn weten mag de 189 Frankrijk niet binnen. | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 18:25 |
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 mei 2017 @ 19:37 |
Jaaaa! En doedelzak.mp3 opnemen in de vertrekprocedure van VIRM ![]() Oh wacht ![]() | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 19:45 |
Het is halfgenot als zo'n TRAXX vanaf Schiphol vertrekt maar zo'n Taurus zou echt orgastisch zijn ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 19:49 |
Een e320 is ook wel tof ![]() | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 19:52 |
![]() Nu nog in een tunnel | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 19:57 |
Schiphol ook goed? ![]() (Video van ene "Inverted T") | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:02 |
![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:04 |
Here you go. ![]() | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:06 |
Ik heb wel betere alternatieven ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:13 |
Had je die nou maar bij je gehad in Baden-Baden, dan lag er niet zoveel op het perron.... | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:14 |
![]() | |
b2py | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:19 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:43 |
Hierna bekend als Zaden-Baden ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 mei 2017 @ 20:46 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 mei 2017 @ 23:54 |
morgen vertrekt de laatste gereviseerde Noorse BM73 uit Haarlem via Amsterdam, Zwolle en DEVENTER naar een mooier land. Tijden geen idee, 10:51 uit Haarlem. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 mei 2017 @ 00:20 |
Dit heb ik gejat van het treinentopic op tweakers; | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 00:31 |
Zijn die 2 miljard van die zuiderzeelijn nou NOG niet op? Na digitale CTA's op alle Baflo's en Scheemda's van de Dutch Arctic was ook hier nog geld voor. Wauw. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 mei 2017 @ 00:35 |
Er was gewoon een webcam en hij heeft daar een timelapse van gemaakt en een muziekje eronder. Tering. | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 00:37 |
Ik bedoel niet het maken van het filmpje natuurlijk hea. Ik bedoel dat er nog geld was voor de verbouwing van het station zelf. Tering. | |
dennistd | zaterdag 6 mei 2017 @ 07:19 |
Op somda wordt gemeld dat ie rond 16u in Bentheim zou zijn. | |
b2py | zaterdag 6 mei 2017 @ 08:13 |
Meeste geld zit in project wat later dit jaar van start gaat, ring zuid te Groningen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 14:21 |
Zug-chef meldde dat hij om 13:39 door Deventer zou komen, maar ik heb niks gezien. Jammerdebammer. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 mei 2017 @ 14:49 |
Mijn pa is hier en die zegt dat 'ie vertraagd is. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 mei 2017 @ 14:49 |
13:13 is 'ie door Zwolle gekomen en het ding moet nu in Bentheim zijn ongeveer. | |
Zug-Chef | zaterdag 6 mei 2017 @ 16:16 |
Op zaterdag 6 mei 2017 reed Rotterdam Railfeeding weer een Lotos ketelwagentrein naar Bad Bentheim. Als gevolg van werkzaamheden tussen Apeldoorn en Amersfoort moest worden omgereden via Zwolle. Hierdoor werd een foto mogelijk bij de fraaie molen in Wijhe, tussen Zwolle en Deventer. Deze molen, gebouwd in 1703, is de oudste achtkantige molen van de provincie Overijssel en heeft de functie van korenmolen. ![]() Een half uur later dan de laatste overbrenging van een gereviseerde NSB Bm-stel. ![]() | |
Peter | zaterdag 6 mei 2017 @ 16:47 |
Prachtig plekje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:14 |
Net of die loc erbij hoort qua kleuren ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:25 |
Mooi hoor ![]() | |
AQUILA. | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:28 |
Die nieuwe verbinding van Abellio tussen Arnhem en Düsseldorf is volgens mij echt een farce, ben nu een aantal keren mee geweest maar het zit niet bepaald vol en dat is nog zacht uitgedrukt. | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:29 |
Ik wil hem zeker weleens gaan proberen hoor ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:30 |
Geef het wat tijd - die verbinding rijdt nu net een maand, het is de eerste grensoverschrijdende verbinding sinds de ICE is gaan rijden. | |
b2py | zaterdag 6 mei 2017 @ 17:32 |
Goede analyse. | |
derLudolf | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:05 |
Mooie plaatjes ![]() Rijdt die "blokjesloc" eigenlijk nog wel, lang geen plaatjes van gezien hier | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:06 |
Nee die is van de baan getrapt. Die club waar hij van was (en is, HSL Logistics) mag niet meer rijden ivm wat veiligheidsincidenten. | |
Salatrel | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:14 |
hij staat er nog gewoon op hoor ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:19 |
Nou allez dan. "Staat". Maar er wordt geen millimeter meer mee gereden ![]() | |
Maegrim | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:44 |
HSL Logistik. HSL Logistics rijdt met vrachtwagens ![]() | |
Maegrim | zaterdag 6 mei 2017 @ 20:10 |
Huisman vd Scheur Logistics Logistics ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 20:12 |
Auch proficiat ![]() | |
b2py | zaterdag 6 mei 2017 @ 21:22 |
Dijksma bij de Kwis, dit moet ik wel kijken ![]() (NED1) | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 21:25 |
Koop dat gebouw! ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 6 mei 2017 @ 21:49 |
Uiteraard kwam Schiphol voorbij ![]() | |
greavy | zaterdag 6 mei 2017 @ 22:54 |
Toevallig vandaag voor het eerst genomen. Met een acceptabele +2 nog weg uit Arnhem (die van 09:44), maar er werd om 9:43 nog omgeroepen dat er door een defecte trein in Zevenaar niet in Zevenaar gestopt kon worden. Waarschijnlijk is er daarom nog even gewacht, er was al veilig. In Zevenaar stond de trein van 08:44 uit Arnhem naar Düsseldorf kapot op spoor 3, dus men kon van- en naar Duitsland alleen via het perronloze spoor. In Wesel wordt er normaal gecombineerd, maar door een onduidelijke reden (en onduidelijke omroep) werd de trein daar leeg gebonjourd, en stonden aan de overkant van het perron 2 stellen klaar naar Düsseldorf. De omroep was iets van "Dieser zugabteil endet hier, bitte steigen Sie allen auf nach die Zug am uberseite dem Bahnsteig". Niet heel duidelijk verstaanbaar ook. | |
greavy | zaterdag 6 mei 2017 @ 22:55 |
En de RvB en directeur hebben ruzie gehad, dus het schijnt nu helemaal over en uit te zijn voor HSL Logistik Nederland. | |
dennistd | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:24 |
Goh, had jij daar ook al last van? Scheelt mij weer typwerk ![]() | |
greavy | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:27 |
Zag op Arnhem inderdaad al een hele groep bij de trap staan waarvan ik ook NVBS'er herkende. Toen jij later ook even kort kwam buurten, kon het ook niet anders ![]() Wij waren mooi op tijd met IC142 vanaf Bentheim. Nog mooi de BM73 zien staan achter een keteltrein en daarna achter de LTE-dozentrein uit China, en vol tegenlicht dus kon er toch niks. Toen snel Bentheim in gevlucht voor wat eten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:28 |
Leuk voor die mensen die daar al een uur stonden te wachten op de volgende trein ![]() | |
greavy | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:30 |
Mag hopen voor ze dat ze met Arriva teruggestuurd waren naar Arnhem om daar de volgende te kunnen nemen, maar of ze dan +60 hebben kunnen halen betwijfel ik | |
dennistd | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:30 |
Ja, de mensen uit die defecte trein keken ook niet heel blij naar onze trein... Die hebben dus gewoon +120 opgelopen. Wij zijn door deze actie twee mensen kwijtgeraakt, die ook met de auto Emmerich niet gehaald hebben (ondanks bellen bij Velperpoort al). Die twee hebben het eerste deel van ons reisje daardoor gemist. | |
James1988 | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:49 |
Abellio heeft 7 stellen die naar Nederland kunnen, waarvan er dus eentje defect stond in Zevenaar. Ik vermoed dat ze de dienst in Wesel hebben geknipt om te voorkomen dat er treinen zouden uitvallen als er verderop nog eentje stuk zou gaan. | |
b2py | zaterdag 6 mei 2017 @ 23:59 |
Geen bus geregeld? | |
dennistd | zondag 7 mei 2017 @ 00:00 |
Niet voor de mensen uit die eerste trein, in elk geval niet voordat onze trein er was. Die hebben dus sowieso +120. | |
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 00:33 |
"ik kan beter wachten tot de kinderziektes eruit zijn" ![]() | |
James1988 | zondag 7 mei 2017 @ 00:38 |
Ach, daar heb je in ieder geval nog een bliksembezoek aan de AB-fabriek aan overhouden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 mei 2017 @ 00:40 |
En een prachtverhaal tot ver na de eeuwigheid ![]() | |
derLudolf | zondag 7 mei 2017 @ 00:40 |
Oh vandaar, vond het al verdacht stil rondom die firma. Die 1300's (en 1200 hadden ze ook toch?) op de baan is dus ook verleden tijd ![]() Kan ik ergens wat meer lezen over die veiligheidsissues? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 7 mei 2017 @ 00:42 |
Het is wel weer genoeg geweest. Deze topic gaat op slot. Ik hoop dat jullie je beter gedragen in de nieuwe. | |
derLudolf | zondag 7 mei 2017 @ 00:43 |
Dat bepaal ik gvd zelf |