ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik heb niet zoveel met treinen moet ik eerlijk zeggen, wel met reisjes en het treinreisje vorig jaar was leuk. Of naja dit jaar eigenlijk. Voelt als heel lang geleden alweer.
Ik heb niet zoveel met treinen moet ik eerlijk zeggen, wel met reisjes en het treinreisje vorig jaar was leuk. Of naja dit jaar eigenlijk. Voelt als heel lang geleden alweer.
Was vast heel gezellig
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/ BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
Vind ik ook tof, de wolken aan de bovenkant en altijd zonnig en aan het begon en einde een miniatuurwereld onder je. Maar heeft ook iets onwerkelijks en dat heb je in de trein niet.
Vind ik ook tof, de wolken aan de bovenkant en altijd zonnig en aan het begon en einde een miniatuurwereld onder je. Maar heeft ook iets onwerkelijks en dat heb je in de trein niet.
Daar kan ik ke wel gelijk in geven.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/ BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
Wat doe ik eigenlijk als 15-jarige bij een treintopic terwijl ik moet slapen.
Dat is juist de charme van FOK! vind ik, je kan er zo lekker verdwalen in de meest uiteenlopende onderwerpen, en dat is lekker wanneer je wel moet, maar nog niet wil slapen, Ik heb afgelopen act een heel topic over stambomen gelezen, vond het interessant. Daar heeft leeftijd niet zoveel mee te maken volgens mij.
Vind Hyperloop niet echt een trein, vooral omdat ie (voorlopig) niet structureel voor transport van mensen/goederen gebruikt zal worden. En dan nog, is het eerder lightrail dan trein denk ik
Op zondag 30 april 2017 13:51 schreef RokStarr het volgende: Vind Hyperloop niet echt een trein, vooral omdat ie (voorlopig) niet structureel voor transport van mensen/goederen gebruikt zal worden. En dan nog, is het eerder lightrail dan trein denk ik
dat.....ding kan je toch geen trein noemen? ik schrik hier van. ik wil zelf niet in zo'n ding vervoerd worden hoor. ik vind het een dood eng idee.
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over. bah wat eng.
ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten.
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over. bah wat eng.
ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten.
Bekijk het positief, met die snelheden zit je in ieder geval niet lang gevangen in die buis .
ja maar met zo'n ding zit ik gevangen in een buis. en dan word ik afgevuurd met 3000 km per uur. dat kan toch nooit gezond zijn. en stel dat ik een ongeluk krijg terwijl ik daarin zit.....dan blijft er volgens mij niks van mij over. bah wat eng.
ik ga nooit van mijn hele leven in zo'n ding zitten.
Als iets 3000km/u gaat en er 'gebeurt' iets, ga ik er even vanuit dat het een soortgelijk iets is als bij een vliegtuigongevalletje, dan blijft er gewoon niet zoveel van over. En aangezien het ruim 3 keer zo hard gaat als een lijnvliegtuig zal de impact ook groter zijn. Daar voel je dus weinig van.
Hyperloop... een systeem dat de nadelen van vliegen met de nadelen van treinen combineert: het heeft eigen infrastructuur nodig die nergens anders op aansluit, in geval van nood (drukverlies, defecte pod, stroomuitval) is het nagenoeg onmogelijk om mensen te evacueren, en de capaciteit van zo'n buis is ongeveer gelijk aan anderhalve TGV Duplex per uur per richting.
Als de naam Elon Musk er niet aan verbonden zou zijn geweest was het hele concept allang afgeschoten.
En zoals de Concorde en het daverende succes van de Thalys al aantonen: de gemiddelde reiziger wil niet extra betalen om ergens sneller te zijn. De aanleg van een dergelijk systeem kost miljarden, om over het onderhoud nog maar te zwijgen.
Dergelijke systemen worden al bijna 100 jaar zo nu en dan geopperd. In de jaren '30 werd bijvoorbeeld al gedacht aan zeppelins die door magnetische ringen zou bewegen. Maar ook toen was het én te duur én toen wist men al dat de snelheden dermate hoog kon te worden dat je in geval van ongeval verloren bent als passagier. In de jaren '80 werd iets vergelijkbaars verzonnen op de bodem van de oceaan. Daar heeft men jaren over gestudeerd tot met er achter kwam dat de risico's te groot zijn door trillingen (beter bekend als aardbevingen).
Ik denk dat we eerst nog mee gaan maken dat conventionele vliegtuigen en treinen 100% elektrisch worden en dat pas richting (of zelfs na) 2100 hyperloop achtige zaken populair gaan worden.
Oh jawel hoor, voordat jij het in de gaten hebt grijpen Trump, Putin en Erdogan de macht en kun je zomaar verplicht worden aan dit soort dingen mee te doen
Oh jawel hoor, voordat jij het in de gaten hebt grijpen Trump, Putin en Erdogan de macht en kun je zomaar verplicht worden aan dit soort dingen mee te doen
_!!
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/ BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
Op zondag 30 april 2017 15:11 schreef FredvZ het volgende: En zoals de Concorde en het daverende succes van de Thalys al aantonen
Wat is er niet succesvol aan Thalys of aan de Concorde precies? Thalys werd geplaagd door traagheid maar puilt ondertussen bijna uit geloof ik? "Concorde entered service in 1976 and continued flying for the next 27 years.", ze zijn uit dienst gehaald vooral vanwege dit:
30 April 2017 - Nabij het voormalige station Hulshorst heeft het voormalige restaurant 'Railroads'(nu Hof van Hulshorst) een oude vuurloze locomotief geplaatst als statisch object. De lok is in 1949 gebouwd door de firma Krupp Lokomotivfabrik in Essen, Duitsland. In het begin heeft deze lok dienst gedaan bij 'Van den Bergh's Margarinewerke in Keller, Duitsland. Tot ergens in 1966 heeft de lok nog in Wolvega gestaan, waarna het verhuisd is naar Apeldoorn, en uiteindelijk in 1999 naar deze plaats is overgebracht, maar qua uiterlijk niet meer wordt bijgehouden.
Op zondag 30 april 2017 19:58 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 30 April 2017 - Nabij het voormalige station Hulshorst heeft het voormalige restaurant 'Railroads'(nu Hof van Hulshorst) een oude vuurloze locomotief geplaatst als statisch object. De lok is in 1949 gebouwd door de firma Krupp Lokomotivfabrik in Essen, Duitsland. In het begin heeft deze lok dienst gedaan bij 'Van den Bergh's Margarinewerke in Keller, Duitsland. Tot ergens in 1966 heeft de lok nog in Wolvega gestaan, waarna het verhuisd is naar Apeldoorn, en uiteindelijk in 1999 naar deze plaats is overgebracht, maar qua uiterlijk niet meer wordt bijgehouden.
Gaaf. Misschien ga ik binnenkort even naar het smalspoormuseum in Erica. Is een oldtimerdag met trekkers.
30 April 2017 - Terwijl ik naar Friesland was afgereisd om een overbrenging van NS-materieel te vinden en fotograferen, bleek deze uiteindelijk toch niet meer te rijden, hoewel die oorspronkelijk wel gepland was. Als schrale troost maar even bij Visvliet een regulier dieseltje van Arriva gefotografeerd alvorens richting de Randstad af te reizen.
"Door werkzaamheden rijdt de intercity naar Brussel niet verder dan Brussel vliegveld Zaventem, reizigers voor Brussel Noord en Brussel Zuid stappen in Antwerpen over op een andere trein."
Zelf kiezen en hopen dat je de juiste hebt.
Gevolgd door de standaard omroep dat de IC naar Brussel Zuid van spoor 4 vertrekt.
Gevolg door omroeper nummer 2 die bevestigd dat bovengenoemde IC inderdaad van spoor 4 vertrekt en niet verder gaat dan Brussel Vliegveld Zaventem.
Op maandag 1 mei 2017 07:04 schreef FredvZ het volgende: "Door werkzaamheden rijdt de intercity naar Brussel niet verder dan Brussel vliegveld Zaventem, reizigers voor Brussel Noord en Brussel Zuid stappen in Antwerpen over op een andere trein."
Zelf kiezen en hopen dat je de juiste hebt.
Gevolgd door de standaard omroep dat de IC naar Brussel Zuid van spoor 4 vertrekt.
Gevolg door omroeper nummer 2 die bevestigd dat bovengenoemde IC inderdaad van spoor 4 vertrekt en niet verder gaat dan Brussel Vliegveld Zaventem.
Ja, heel de Brusselse Noord-Zuid verbinding lag eruit. Iets wat al vele jaren niet meer voorgekomen was. Treinen werden omgeleid of je moest met metro/tram/bus.
Toch lullig die willekeur bij NS: Twee mensen met TrajectVrij vergeten de wijziging van hun traject te activeren, worden geconfronteerd met hoge, onverwachte kosten, bellen de klantenservice met een verzoek om coulance en krijgen nul op het rekest, waarna ze het op het NS-forum proberen. Persoon 1 treft vervolgens een vriendelijke medewerker die bereid is het verschil met de kosten die zouden zijn gemaakt bij activeren van de wijziging te restitueren. Persoon 2 treft een minder behulpzame medewerker die beweert niets te kunnen doen.
Op maandag 1 mei 2017 12:39 schreef b2py het volgende: De capaciteitsanalyse vervoer is uit voor het komende kabinet met cijfers voor 2030/2040, hierbij het document spoor en hier de gehele set documenten.
Is het inclusief uitgewerkte hyperloop tussen Hoogeveen en Den Haag? Anders verwaardig ik me niet om op die blauwe tekstjes te klikken, jij vlegel!
Dit is de voicemail van Goverman. Op dit moment ben ik aan het raamstaren of koffiedrinken. Spreek een boodschap in na de bliep en ik neem contact op wanneer het een ander onderwerp betreft dan: - IC-stop Hoogeveen - Hyperloop - station Bathmen - station Staphorst - de spoorlijn Utrecht-Breda - verbreding van de brug bij Ravenstein - ...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
ik zou het met een korreltje zout nemen. De bedoeling is duidelijk: een discussie losmaken.
Quatsch, je weet dondersgoed dat het een kontkruiper is die alleen z'n eigen agenda hoog in het vaandel heeft staan. Verbaast me oprecht dat hij niet heeft geklaagd dat er werkzaamheden hadden moeten zijn op dat traject ofzo om toch NS en ProRail de zwarte piet toe te kunnen spelen.
Dit is toch gewoon gelanceerd door JR meende ik in de Railway Gazette gelezen te hebben?
Maar euh, als je geld hebt is de sky de limit hoor, zolang je binnen het omgrenzingsprofiel en veiligheidsspecificaties blijft. En met nog meer geld is zelfs daar wel wat aan te doen.
Op maandag 1 mei 2017 19:03 schreef Jappie111 het volgende: Weet iemand of er een site bestaat waarmee je de afstand tussen twee treinstations kunt opzoeken?
Op maandag 1 mei 2017 19:03 schreef Jappie111 het volgende: Weet iemand of er een site bestaat waarmee je de afstand tussen twee treinstations kunt opzoeken?
Quatsch, je weet dondersgoed dat het een kontkruiper is die alleen z'n eigen agenda hoog in het vaandel heeft staan. Verbaast me oprecht dat hij niet heeft geklaagd dat er werkzaamheden hadden moeten zijn op dat traject ofzo om toch NS en ProRail de zwarte piet toe te kunnen spelen.
Ben je wel goed snik?
quote:
Heel af en toe komt hij aankondigen dat hij hier niets post en post dan toch. Verder heb ik hem weggepest geloof ik (zijn woorden).
Nee, dat is te veel eer. Jij bent heus niet de enige psycho-sociaal gestoorde sneuneus in deze toko. Dit is -zeg ik uit mijn hoofd- trouwens mijn eerste post hier in 2017. Ik kreeg een seintje dat ik hier even moest kijken. Nee, ik kan niet zeggen dat ik dit forum en het gros van zijn deelnemers nou erg mis.