abonnement Unibet Coolblue
  Meest relativerende user 2022 donderdag 29 december 2016 @ 19:50:38 #101
357044 Budapestenaar
pi_167718132
O wow, Rothenburg zet ik voor komend voorjaar op m'n lijstje! Gaaf! ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Budapestenaar op 29-12-2016 20:00:38 ]
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 5 januari 2017 @ 21:39:50 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167912197
Fles' Travelsnacks, part 47
Gelukkig nieuwjaar allemaal beste volgertjes *O*

Bestemming
Essen, Duitsland

Datum / data
30 december 2016 t/m 2 januari 2017

Beweegreden
Jaarwisseling vieren met een maat van me omdat ik geen zin had om thuis te zitten.

Vervoer
ICE naar Oberhausen, S-Bahn naar Essen. Verder trams en U-bahn in de stad zelf.

Voorbereidingen
Hotel geboekt in een toffe wijk vol restaurantjes en kroegjes.

Aanraders
Zeche Zollverein, een gigantisch mijnbouwterrein met een museum en nog veel meer bezienswaardigheden erop. Unesco-werelderfgoed en bovendien op Nieuwjaarsdag geopend, dus het was nog best druk ook. Maar tof om dat een keer te zien. Er moet in Essen overigens nog veel meer tofs zijn zoals het Gruga-park, maar de toffe dingen daarvan (toeristentreintje, zwembad) zijn in de winter gesloten.

Afraders
Helaas was het hotel zelf wat minder. Kamer was klein, uitzicht op een stenen muur. En het was vrij gehorig. En het ontbijt was op Nieuwjaarsdag van 8 tot 10 uur, zoals elke zondag. Toen ik tegen de eigenaar zei van "Serieus?? Het is Nieuwjaar, niemand is voor 11 uur wakker 8)7 " was het "ja, jammer, niet mijn probleem, 8 tot 10." Maar het schraalste van alles was nog wel de ontvangst. Onbemande balie, gewoon een lijst met namen en een handvol sleutels. Zoek je naam, pak je sleutel en ga je kamer in. En ik maar denken dat Duitsers altijd zo fel waren op privacy en zulks.

Voedsel
Op Oudejaarsavond hebben we een avondvullend zesgangendiner naar binnen gewerkt, was erg lekker, behalve de tuinbonen onder de biefstuk. Die waren op zich niet smerig, voor tuinbonen dan, maar ik heb van vroegâh een soort jeugdtrauma met tuinbonen op Oudejaarsdag. Dus weg met die paardeshit. Verder nog de gebruikelijke dingetjes gegeten. Frikadelle, kipschnitzel, friet etc.

Drank
Stauder, huisbier van Essen. Goed te doen :9

Foto's!

Het hotel vanaf de straat.


De "ontvangst".


Het "uitzicht".


Dus maar de stad in voor wat opbeurends B:)B


Vlakbij het Hauptbahnhof vinden we nog een karakteristiek gebouw van Essen, het Hotel Handelshof.


Het interieur van een erg goed restaurant vlakbij het hotel, waar ik toevallig vrijdagavond terecht kwam en waar ik meteen besloot het Sylvester-arrangement voor de volgende dag te boeken.


...een Sylvester-arrangement dat overigens nogal op romantische koppeltjes gericht leek te zijn :D Overigens zag het menu er weer uit als een rouwadvertentie, maar okee.


Het bleek met de zoetsappigheid reuze mee te vallen, we hebben de hele avond prima gegeten en gedronken. Hier de biefstuk met die vervloekte tuinbonen.


Rond 22:30 was het eten voorbij en konden we nog naar een party elders in de stad, maar omdat ik het wel een beetje gehad had hebben we de jaarwisseling gewoon op de hotelkamer gevierd met een fles Rotkäppchen (bubbeltjeswijn van 3 euro) en een rol plastic bekers. Ging ook uitstekelbaars ^O^


De volgende ochtend waren we (gedwongen door het ontbijt) vrij vroeg uit de veren en liepen we door een uitgestorven Rüttenscheid naar het metrostation.


Met U-Bahn 11 en tram 107 reden we naar Zeche Zollverein, waar het op dat moment nog lekker rustig was. Het blokvormige gebouw achter de toren is het Ruhrmuseum, beslist een bezoekje waard. Op het allerhoogste punt van dat gebouw is een panoramaplatform, van waaraf de laatste foto gemaakt is over een deel van de rest van het terrein.




Prosit Neujahr en dat het maar een reislustig 2017 mag worden *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167912395
Roodkapje O+
Spoilers!
pi_167912563
Ik hoef niet naar Essen dus :D
  Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 21:54:58 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167912721
Gaaf :) Dat er nog vele posts van jou mogen volgen in deze reeks.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Meest relativerende user 2022 donderdag 5 januari 2017 @ 22:00:31 #106
357044 Budapestenaar
pi_167912892
:9 Dat bier ziet er heel opbeurend uit! Leuk verslag weer!
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 januari 2017 @ 22:16:32 #107
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_167913291
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:54 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf :) Dat er nog vele posts van jou mogen volgen in deze reeks.
Dit. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:18:45 #108
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_167913334
Een goed reisjaar gewenst. 14.gif
  vrijdag 6 januari 2017 @ 11:00:49 #109
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167920331
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:50 schreef computergirl het volgende:
Ik hoef niet naar Essen dus :D
Hoezo niet?

Essen (Ruhr) *O*
pi_167920356
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:50 schreef computergirl het volgende:
Ik hoef niet naar Essen dus :D
Je hebt het total verkeerd begrepen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 24 januari 2017 @ 12:04:34 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168392857
Fles' Travelsnacks, part 48

Bestemming
Kopenhagen, Denemarken

Datum / data
26 t/m 30 april 2013

Beweegreden
Vanwege deelname aan een discussiegroep over internationaal treinreizen had ik voor 2 personen gratis retourtickets gekregen naar een nachttreinbestemming naar keuze. Een vriend van me heeft een hoop vrienden in Kopenhagen dus ook het slapen was gratis geregeld. Hoeveel meer reden heb je nog nodig? :D

Gezelschap
DeaDLocK2K en die Deense maat van hem.

Vervoer
De EuroNight die toen nog reed. Overigens wel lekker pauper in het zitrijtuig, dus behoorlijk vercrackt aankomen.

Aanraders
Vanuit Kopenhagen kun je heel makkelijk even Zweden in, leuk rondritje met een stukje boottocht. Zeker met mooi weer, wat wij dus niet hadden.

Afraders
De Kleine Zeemeermin. Nauwelijks iets van te zien door de wolk Japanners er omheen. Maar dat wisten we van tevoren, dus dat hebben we niet eens geprobeerd.

Voedsel
Gewoon, westerse kost. En pølse, een soort hotdog. Best lekker :Y)

Drank
Bier. Maar niet te veel want duur :')

Foto's!

Hier zijn we net aangekomen in Kopenhagen Hovedbanegarden.


Eerst even flink eten.


Voorin de bestuurderloze metro.


Groepsfoto met wat lokale kroegtijgers in de buurt van Grøndal.


Hier de S-tog die een groot deel van het grootstedelijke vervoer van Kopenhagen op zich neemt.


Vanuit het Zweedse Helsingborg namen we de boot terug naar het Deense Helsingør. Helaas niet zulk best weer.


Het station van Helsingør.


DeaDLocK2K in de nachttrein terug naar Nederland.


De brug over de Store Belt (bijna 7 km lang!) vanuit Sjaelland gezien.


En tot slot wordt bij de Deens-Duitse grens de locomotief gewisseld. Een schouwspel dat aandachtig wordt gadegeslagen door DeaDLocK2K.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 24 januari 2017 @ 12:34:29 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168393378
Schattig rangeerlocje :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168393487
Schattig peper- & zoutstelletje :Y
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 24 januari 2017 @ 12:48:28 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168393618
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:41 schreef MCH het volgende:
Schattig peper- & zoutstelletje :Y
Ja goed he :D die spookjes *;
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168393951
Een paar uur later zat ik op de SEH omdat m'n pa zo nodig een hartinfarct moest hebben die ochtend. De sukkel. Verder leuk uitstapje!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 januari 2017 @ 12:42:04 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168512051
Fles' Travelsnacks, part 49

Bestemming
Innsbruck, Oostenrijk

Datum / data
24 juni t/m 2 juli 2016

Vervoer
Treinen, trams, bussen. De heenreis was in feite mijn allerlaatste rit met de CityNightLine vanuit Nederland, sinds december zijn die treinen geschiedenis :{ Overigens wel in de meest luxueuze accomodatie ooit, komen we zo op. Terug heb ik het vliegtuig genomen, gewoon omdat het kon.

Aanraders
Single sleeper 1e klas in de nachttrein. Niet alleen de hele coupé voor jezelf, met een fatsoenlijk bed, maar ook met douche en toilet op de coupé. Tot overmaat van pret kwam de conductrice vragen of ik rode wijn of champagne wilde voor het slapengaan. Was inclusief, dusjah :D De trein had wel een uur vertraging opgelopen bij aankomst in München, maar daar had ik rekening mee gehouden qua overstap. Toch stonden ze op het perron compensatieformulieren uit te delen waarmee je 25 % van je geld kon terugvragen. En omdat ik de duurst mogelijke plaats in de trein had, werd dat nog een aardig bedragje ook :9
Voorts natuurlijk Alpenlandschap, kabelbaantjes, en de wandeling door de Sillschlucht O+

Afraders
Op de terugweg eigenwijs gaan doen en per se willen vliegen :') Ten eerste is dat NOG zo'n 200 euro duurder dan de trein, en ten tweede kun je niet meer rechtstreeks van Innsbruck naar Amsterdam vliegen, zoals vroegah. Je moet overstappen in München. Ten derde: het deel van Innsbruck naar München leg je af met een bus :{ Ten vierde: Extra strenge grenscontroles dus 2 uur in de file gestaan. Uiteindelijk nog net mijn vlucht gehaald. Maar dat had anders gemoeten natuurlijk.
Ook niet zo geweldig: het Ibis hotel. Weliswaar bovenop het Hauptbahnhof, maar het zwembad wat ze claimden te hebben bleek een kwartier lopen verderop te zijn. En een fatsoenlijk restaurant was er ook niet, al kon je wel 24 uur per dag een tosti krijgen :')

Voedsel
Tosti's van het hotel :') En natuurlijk schnitzels in de stad en zo :9 En Pannenkoekensoep :~

Drank
Stiegl en Gösser bier. Niks mis mee.

Foto's!

Uitzicht op de Inn vanuit de EuroCity München - Innsbruck.


Selfie bij één van de trekpleisters van Innsbruck, het Huis met het Gouden Dak.


Doorkijkje naar de bergen.


Tosti "Pikanter Peter" van het Ibis hotel. Andere varianten waren onder andere Heisse Heidi en Süsse Stella :')


Treintje van de vernieuwde Hungerburgbahn. Die grijze kooi rijdt op de rails en de gele hokjes bungelen er min of meer tussenin, zodat de mensen erin altijd horizontaal zitten. Nice techniques.


Christusbeeld op de Alte Innbrücke. Toen dit beeld medio jaren '80 klaar was en op de brug geplaatst zou worden, ontstond er ophef over het ontbreken van de lendedoek. Na een petitie die 20.000 handtekeningen opleverde weigerde de bisschop het beeld in te wijden, en het werd ook niet op de brug geplaatst, maar in een binnentuin van eoa museum. Pas in 2007 werd het beeld alsnog op de brug geplaatst, volgens de burgemeester als dank voor het feit dat de schade bij de overstromingen van 2005 beperkt gebleven was.


Tramtrein van de Stubaitalbahn op het eindpunt Fulpmes.


Hier zien we de tram en een bus in Innsbruck.


De ietwat ouderwets aandoende gondel van de Patscherkofelbahn.


In de Patscherkofelbahn blijken ze een vrij ouderwets communicatiesysteem te gebruiken.


Hier maak ik een wandeling door de Sillschlucht. Erg mooi, flink wat klimwerk, maar goed te doen op zich :)




Aan het eind van die wandeling kom je uit bij de skispringschans van Bergisel, waar in 1964 en 1976 de Olympische Winterspelen gehouden werden, althans voor wat betreft het schansspringen. De huidige schans dateert uit 2003 en is van dezelfde architect als de stations van de Hungerburgbahn, de vorig jaar overleden Iraaks-Britse Zaha Hadid. Je kunt daar voor een fors bedrag (tientje of zo) met zo'n mongolenkarretje wat je links ziet, nog een stuk naar boven. Maar dat heb ik dus niet gedaan.


Daarna ging ik zwemmen. Gelukkig hadden ze in het zwembad aparte doelgroepstroken voor langzame, gemiddelde en snelle zwemmers :D En dat werkte eigenlijk best goed :Y


Ook leuk om eens gezien te hebben: de klokkengieterij [https://de.wikipedia.org/wiki/Glockengie%C3%9Ferei_Grassmayr_(Innsbruck)]Grassmayr[/url]. Hier nemen we een kijkje in het souvenirwinkeltje.


Daarna werd het hoog tijd voor Pannenkoekensoep en een goeie Zigeunerschnitzel natuurlijk.




Op de laatste dag maakte ik nog een tochtje met de stoom-tandradbaan van Jenbach naar de Achensee, gevolgd door een boottocht over de Achensee, waar ook nog een lekkere Bretzel genuttigd werd :Y)








Bis auf nächst! :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 14:26:10 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168515504
Zag deze net voorbij komen op de WDR http://www.barfusspfad-bad-sobernheim.de/ wat voor jou? ;)

Laten allemaal leuke plekkies in de Mösel regio zien :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 januari 2017 @ 14:47:19 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168516222
Ziet er wel leuk uit. Wel erg op kindertjes gericht :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 14:53:31 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168516431
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er wel leuk uit. Wel erg op kindertjes gericht :{
Oh er waren allerlei leeftijden te zien op tv en er zaten ook stukken in waarbij volwassenen tot over de knieën door een beek moesten. Of ik heb de verkeerde link gedumpt, wat ik bedoel is het grootste Barfußpad van D in ieder geval

Edit: never Mind, is wel dezelfde.

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 29-01-2017 15:06:19 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168516816
Ik heb zo'n blote voetenpad in België gedaan (zutendaal). Is behoorlijk gezinsgericht inderdaad. Kwestie van om openingstijd voor de deur staan dan ben je de drukte voor. Het is wel tof om eens te doen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 januari 2017 @ 15:56:20 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168518839
We hebben er hier aan de overkant van de IJssel ook eentje :Y Wie weet ga ik daar komende zomer wel een keertje kijken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168519640
Leuk verslag over Innsbruck. Ik was er een week of 2 eerder dan jij ook een paar dagen, dus het zijn veel herkenbare plaatjes. Overigens gewoon met het vliegtuig vanaf Schiphol met Transavia en dat ging allemaal heel vlot, dus dat is misschien een idee voor de volgende keer.

Wij hebben trouwens nog wel dat 'mongolenkarretje' naar die skischans genomen. Op die dag waren er een paar springers aan het oefenen, dat was erg leuk om te zien. De stoomtrein naar de Achensee hebben wij uit kostenoogpunt wel vervangen door de bus :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 januari 2017 @ 16:34:39 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168519977
Ja die stoomtrein was wel prijzig ja, ¤ 29,50 pp retour. In je eentje is dat nog wel te overzien, maar als je met bijv een vrouw en 2 kinderen bent loopt het wel hard uit de hand allemaal :X

En op die Bergisel, tsja als er wat te zien is kun je het nog overwegen, maar als er niks te doen is, meh.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 17:43:33 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168521868
* UIO_AMS zet Rothenburg op de lijst.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 19:57:54 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168669553
Fles' Travelsnacks, part 50

Jeej *O* Jubileum-editie :s) Voor de gelegenheid een snack met veel foto's, van een mooie bestemming: Een rondreis door Noorwegen van drie weken.

Bestemming
Noorwegen, dus :P

Datum / data
16 mei t/m 7 juni 2012

Vervoer
Eén van de grootste cruiseferry's ter wereld, de Color Magic, allerlei andere boten, een flink aantal treinen en natuurlijk de al vaker voorbijgekomen auberginepaarse Toyota Verso-S van m'n maat.

Voorbereidingen
Veel uitzoekwerk, alle onderkomens zelf uitgezocht en geregeld, net als alle treinschema's en de vaartijden van een aantal bootverbindingen. Meer voorpret is meer beter :s)

Aanraders
Het landschap. Noorwegen is volgens de Lonely Planet "simpelweg één van de allermooiste landen op de wereld". En dat is het.

Afraders
Het prijsniveau. Alles is best wel duur, behalve vis. Alcohol is nog ongeveer 2 keer zo duur als in Finland en Zweden. Denk in de orde grootte van 10 euro voor een halve liter in de horeca, of 4 euro in de supermarkt.

Voedsel
Om e.e.a. financieel nog enigszins draaglijk te houden hebben we veel zelf gekookt en geBBQ'd, en dat ging best wel uitstekend eigenlijk. Flinke moten zalm op de grill, prima :Y)

Drank
Gewoon, bier. En wodka-jus met wodka uit een plastic fles :')

Foto's!

De Color Magic is net aangekomen in de haven van Oslo.


17 mei is een nationale feestdag in Noorwegen (Dag van de Grondwet geloof ik), dus er waren overal feesten ende partijen, zoals hier in Hønefoss.


Hønefoss is trouwens genoemd naar deze waterval die midden in het stadje ligt.


Eerste overnachtingsplaats was Geilo, een wintersportcentrum aan de rand van de Hardangervidda (hoogvlakte). Daarvandaan maakten we een tocht naar de Vøringsfossen.


De dag ervoor had het keihard gesneeuwd op de Hardangervidda, wat leidde tot arctische taferelen.




Vanuit Geilo heb ik ook een paar treinritjes gemaakt, waaronder een ritje met de Flåmsbana, volgens velen de mooiste treinrit ter wereld. Het was inderdaad best erg mooi ja.


Hier is de trein aangekomen in Flåm.


Veerbootje op de Aurlandsfjord.


Onderweg kwamen we ook door de Laerdalstunnel, met 24,5 km de langste autotunnel van Europa of misschien wel de hele wereld. Om te voorkomen dat je de eentoningheid niet meer aan kunt hebben ze om de 6 km dit soort grotten uitgehakt waarin de illusie van daglicht gecreëerd wordt. Gewoon om je scherp te houden.


Dit soort veerponten maken standaard deel uit van het nationale wegennet.


Ons hutje op camping Kjørnes, aan een uitloper van de Sognefjord. Wel stroom, geen gas en geen water. Eén elektrisch kookplaatje. In dit soort hutjes hebben we op veel plekken gezeten.


Dr_Flash is ernstig aan het BBQ'en.


Op weg naar de volgende camping maakten we een stopover aan de voet van de Bøyabreen, een flinke berggletsjer (uitloper van de bekende Jostedalsbreen).


Schaapjes op de weg :D


Ook kwamen we onderweg ergens zomaar deze twee vikingschepen tegen. Met buitenboordmotor natuurlijk.


Doorgereden naar het eilandje Runde, waar we deze pipowagen bewoond hebben.


Runde staat bekend bij vogelliefhebbers, dus hebben we daar ook een boottochtje gemaakt. Niet met deze boot maar met een andere.




Papagaaiduiker.


HALLO!


Onze eettafel, direct aan de Atlantische kust *O*


De ligging maakte het huisje gechikt voor het maken van een cool timelapse-filmpje. Voor dit doel werd de camera tegen de gevel getaped.


Het resulterende filmpje (24 uur, elke 10 seconden een foto).

Kerstboom van geleegde bierblikken op Runde.


Daarna reden we door naar Åndalsnes, waar ik de afwas sta te doen op de camping.


Pootje baden in de Rauma.


Na Åndalsnes volgde een zeer lange verplaatsing per trein naar Narvik, behalve dan dat het laatste stukje met de bus moest vanwege de eerste staking in 30 jaar :( . Hier het Torneträsk-meer in noord-Zweden.


Helaas niet met de trein, maar toch: Het noordelijkste normaal bereikbare treinstation ter wereld *O*


Kijk eens hoe ver weg overal vandaan :)


Vanuit Narvik gingen we met de bus naar de Lofoten. Hier het uitzicht vanuit ons appartementje in Svolvaer.


En verder met de bus helemaal richting het eind van de Lofoten.


Stokvis, op elke straathoek te vinden daar.


Donker werd het niet, het was dus eind mei / begin juni en ruim boven de poolcirkel. Op de achtergrond Mount Creampie.


Uiteindelijk staken we weer over naar Bodø op het vasteland, waar we deze trein terug naar Trondheim namen.


Onderweg stopte de trein o.a. in Mo i Rana, waar ik tussen wat huizen door deze foto van de Havmann kon maken.


Uiteindelijk kwamen we aan in Trondheim, waar we de auto in de parkeergarage van het ziekenhuis gezet hadden. Fogel nog bedankt voor de tip, zijn truuk ("als je nou doet of je je kaartje kwijt bent betaal je maar één dag!") leverde toch weer 140 euro voordeel op :) Vandaar reden we naar Oppdal. Daar hebben we even pannenkoeken gebakken in het huisje.


We wilden ook boodschappen gaan doen, maar toen ontdekten we dat er in Noorwegen op zondag geen alcohol verkocht wordt :')


Ook nog even lekker stuiteren over de vele onverharde weggetjes daar, zodat de auto er al snel zo uit zag :D


Muskusos in de berm, niet zo ver van de camping die we bij Oppdal hadden.


En de laatste overnachtingsplaats was in Rondane. Daar wilden we eens een keer niet zelf koken. Nou, we konden daar prima eten, maar als we vis wilden, dan moesten we dat wel even 2 uur van tevoren aangeven. Okee, dan willen we wel vis :Y) En twee uur later deelden we een fatsoenlijke schaal kakelvers gevangen beekforelletjes :9


Toen terug naar Oslo, daar nog een nacht in een half-afgebouwde jeugdherberg geslapen :') en de volgende dag de boot op, terug naar huis. MÊN wat was dat een gave vakantie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168669641
Dit topic geeft mij zo veel energie om er weer eens op uit te trekken. Top dit!
pi_168670235
Leuk weer Fles :W
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 20:14:34 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_168670249
Muskusosje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  One tough cookie zaterdag 4 februari 2017 @ 21:23:03 #129
169210 liesje1979
pi_168672505
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:59 schreef Gutz het volgende:
Dit topic geeft mij zo veel energie om er weer eens op uit te trekken. Top dit!
Dit. Ik wil altijd gelijk weer weg.
Hij is weer lekker Fles. _O_
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 21:29:28 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168672738
Dank dank *O* Jullie feedback motiveert mij ook weer om er telkens weer wat leuks van te maken hoor :Y

Overigens is de voorraad inmiddels goeddeels op nu. Dus vanaf nu zullen ze wat minder vaak komen. Maar: ik heb alweer twee nieuwe reisjes op korte termijn in de planning, dus het is voorlopig nog niet voorbij *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 4 februari 2017 @ 21:32:01 #131
169210 liesje1979
pi_168672807
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank dank *O* Jullie feedback motiveert mij ook weer om er telkens weer wat leuks van te maken hoor :Y

Overigens is de voorraad inmiddels goeddeels op nu. Dus vanaf nu zullen ze wat minder vaak komen. Maar: ik heb alweer twee nieuwe reisjes op korte termijn in de planning, dus het is voorlopig nog niet voorbij *O*
Ik offer me wel op voor input voor nog een verslag. :D
Groenland moet gewoon een eigen topic natuurlijk.
pi_168673415
BTW, nav die derde Noorse foto: als het een beetje flink regent krijgt dat gebouw dan geen wateroverlast op bovenste verdieping :o
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 21:58:10 #133
45833 crew  Fogel
pi_168673531
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik offer me wel op voor input voor nog een verslag. :D
Groenland moet gewoon een eigen topic natuurlijk.
Wat deze jongedame zegt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:10:51 #134
357044 Budapestenaar
pi_168675873
Die ziekenhuisgordijnen rond de alcohol! _O-

Mooi verslag!
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:34:41 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168676491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Die ziekenhuisgordijnen rond de alcohol! _O-

Mooi verslag!
Ja echt :') TE zielig gewoon :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:35:22 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168676508
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
BTW, nav die derde Noorse foto: als het een beetje flink regent krijgt dat gebouw dan geen wateroverlast op bovenste verdieping :o
Nja, weet ik niet. Waarschijnlijk valt het wel mee. En anders maar niet :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:36:56 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168676544
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ik offer me wel op voor input voor nog een verslag. :D
Hoe bedoel je? Dat we nog een reisje gaan maken? Of dat er een travelsnack over het nieuwjaarsrondje moet komen? :)
quote:
Groenland moet gewoon een eigen topic natuurlijk.
Ja, nogal wiedes :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 4 februari 2017 @ 23:38:56 #138
169210 liesje1979
pi_168676595
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat we nog een reisje gaan maken? Of dat er een travelsnack over het nieuwjaarsrondje moet komen? :)

[..]

Ja, nogal wiedes :Y
Ik bedoelde het eerste. Maar dat tweede kan ook natuurlijk.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:46:01 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168676756
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het eerste. Maar dat tweede kan ook natuurlijk.
Nja, ik zou zeggen, plan maar wat. Oh jij was druk met Lublin en Riga toch? Vind ik allebei wel wat. Voor een weekendje of zo. 2 nachtjes hotel daar. Vrijdag heen zondag terug zoiets. Plan maar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:50:50 #140
357044 Budapestenaar
pi_168676880
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, ik zou zeggen, plan maar wat. Oh jij was druk met Lublin en Riga toch? Vind ik allebei wel wat. Voor een weekendje of zo. 2 nachtjes hotel daar. Vrijdag heen zondag terug zoiets. Plan maar :P
Liesje gaat eerst naar Boedapest. Kun je niet op dat vliegtuig hoppen? Lijkt me wel leuk, een Fles' Travelsnack over die stad :D
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:52:13 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168676908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:50 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Liesje gaat eerst naar Boedapest. Kun je niet op dat vliegtuig hoppen? Lijkt me wel leuk, een Fles' Travelsnack over die stad :D
Meh. :D Ander keertje. Komende tijd ben ik al druk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 23:54:25 #142
357044 Budapestenaar
pi_168676954
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meh. :D Ander keertje. Komende tijd ben ik al druk.
-O-
  One tough cookie zondag 5 februari 2017 @ 00:01:08 #143
169210 liesje1979
pi_168677123
Fijn dat ik ook nog wat erover te zeggen heb. Boedapest is voor mij wel gepland als alleen reisje eigenlijk. :o
En Fles moet eerst naar Groenland en daarna Schotland.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:03:07 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168677177
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
Fijn dat ik ook nog wat erover te zeggen heb. Boedapest is voor mij wel gepland als alleen reisje eigenlijk. :o
En Fles moet eerst naar Groenland en daarna Schotland.
Precies. :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:05:53 #145
357044 Budapestenaar
pi_168677231
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
Fijn dat ik ook nog wat erover te zeggen heb. Boedapest is voor mij wel gepland als alleen reisje eigenlijk. :o
En Fles moet eerst naar Groenland en daarna Schotland.
:@ Ik maakte maar een grapje
  Meest relativerende user 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:06:43 #146
357044 Budapestenaar
pi_168677248
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. :Y
Schotland is erug mooi! Kan wel wedijveren met Noorwegen!
  One tough cookie zondag 5 februari 2017 @ 00:07:44 #147
169210 liesje1979
pi_168677271
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:05 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:@ Ik maakte maar een grapje
Ik ook een beetje. :@
  Meest relativerende user 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:14:44 #148
357044 Budapestenaar
pi_168677418
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik ook een beetje. :@
Ik ben natuurlijk ook waanzinnig nieuwsgierig naar Liesjes Travel Lekkers :+
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:15:53 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168677443
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Schotland is erug mooi! Kan wel wedijveren met Noorwegen!
Dat gaan we zien. Ik ga met diezelfde kerel als waarmee ik ook naar Noorwegen, Wales en Finland was en nog talloze weekendjes overal heen. En Schotland willen we ook nogeens doen. Dit wordt dus eigenlijk een kruising tussen een weekendje weg en een vakantie naar Schotland. Lijkt me prima te kunnen dienen als een soort voorexcursie. Als dit bevalt gaan we misschien over een paar jaar wel een paar weken erheen of zo. Wie weet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:16:40 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168677458
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:14 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk ook waanzinnig nieuwsgierig naar Liesjes Travel Lekkers :+
Ja waarom begint Liesje niet ook zoiets *O* :Y) Genoeg te melden lijkt me :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:18:18 #151
357044 Budapestenaar
pi_168677494
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaan we zien. Ik ga met diezelfde kerel als waarmee ik ook naar Noorwegen, Wales en Finland was en nog talloze weekendjes overal heen. En Schotland willen we ook nogeens doen. Dit wordt dus eigenlijk een kruising tussen een weekendje weg en een vakantie naar Schotland. Lijkt me prima te kunnen dienen als een soort voorexcursie. Als dit bevalt gaan we misschien over een paar jaar wel een paar weken erheen of zo. Wie weet.
Welke plaatsen doe je aan? Ik was in oktober in Inverness, Aberdeen & Kyle of Lochalsh. Echt geweldig!
  One tough cookie zondag 5 februari 2017 @ 00:19:50 #152
169210 liesje1979
pi_168677526
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:14 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk ook waanzinnig nieuwsgierig naar Liesjes Travel Lekkers :+
Mijn lompe acties zeker. :D

quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja waarom begint Liesje niet ook zoiets *O* :Y) Genoeg te melden lijkt me :Y
Ik doe meestal toch al wel foto;s enzo in de topics posten dus dan is het zo dubbel.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:20:04 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168677529
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:18 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Welke plaatsen doe je aan? Ik was in oktober in Inverness, Aberdeen & Kyle of Lochalsh. Echt geweldig!
Zo hoog gaan we niet. We pakken de boot naar Newcastle, en dan willen we o.a. langs Falkirk rijden voor die scheepslift. We hebben 2 hotelovernachtingen in Drymen in de buurt van Loch Lomond en daarna weer de nachtboot terug vanuit Newcastle.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Meest relativerende user 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:27:06 #154
357044 Budapestenaar
pi_168677716
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo hoog gaan we niet. We pakken de boot naar Newcastle, en dan willen we o.a. langs Falkirk rijden voor die scheepslift. We hebben 2 hotelovernachtingen in Drymen in de buurt van Loch Lomond en daarna weer de nachtboot terug vanuit Newcastle.
The Falkirk Wheel. Geweldig! Daar ben ik ergens rond 2007 geweest. Heel gaaf!

Tipje: in het plaatsje Port of Menteith, gelegen aan het enige lake van Schotland (want eigendom van een Engelse graaf), kun je met een klein bootje overvaren naar Inchmahome Priory, een kloosterruïne op een klein eilandje, Niet zo bar veel te zien verder, maar wel leuk om te doen!

Stirling is ook top trouwens!
  Meest relativerende user 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:29:19 #155
357044 Budapestenaar
pi_168677775
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Mijn lompe acties zeker. :D

[..]

Ik doe meestal toch al wel foto;s enzo in de topics posten dus dan is het zo dubbel.
Als je de kindertrein laat ontsporen willen we dat hier graag lezen :D :X
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:39:50 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168678054
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:27 schreef Budapestenaar het volgende:
Tipje: in het plaatsje Port of Menteith, gelegen aan het enige lake van Schotland (want eigendom van een Engelse graaf), kun je met een klein bootje overvaren naar Inchmahome Priory, een kloosterruïne op een klein eilandje, Niet zo bar veel te zien verder, maar wel leuk om te doen!
Is genoteerd. Gaan we onderzoeken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 februari 2017 @ 00:47:12 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168678207
Maar goed, Schotland is 1 ding. Nog veel eerder, en bovendien nog veel gaver, wordt Groenland. Maar ook dat is allemaal vooruit kijken. Ik was juist nog even aan het nagenieten van Noorwegen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 02:18:26 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168679070
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Mijn lompe acties zeker. :D


Lompje Liesjes reis lekkers? :+
*alvast teeveepeet*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 01:18:03 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818036
Fles' Travelsnacks, part 51

Bestemming
Konstanz am Bodensee, Duitsland

Datum / data
14 en 15 januari 2017

Beweegreden
PTA Treinentopic Nieuwjaarsrondje, deel 7

Vervoer
Treinen, flink veel natuurlijk.

Voorbereidingen
Greavy boekt de tickets, ik maak een boekje, iedereen boekt een hotel, en dat is het wel *O*

Aanraders
Sneeuw in het Schwarzwald *O* Liesj0n die helemaal gek werd :D O+

Afraders
De nogal ongastvrije bediening in hotel Graf Zeppelin :') En treinen die ineens andersom rijden en geen rijtuig 24 blijken te hebben. Helemaal flippen ikke.

Voedsel
Schnitzels!

Drank
Bier! En Glühwein! En van beide het serviesgoed meegenomen. Wel keurig betaald natuurlijk :Y

Toiletten
Ja, ook :Y

Foto's!

Op Duisburg Hbf nog even heel snel user Darkwing_Duck ontmoet *O*


Onderweg bleek dat er toch WEL belangrijkere dingen bestaan dan goederentreinen, namelijk een potje rummikub :)


SNEEUW in het Schwarzwald *O* _O_ O+




Dr_Flash op het behoorlijk besneeuwde station van Sankt Georgen im Schwarzwald op ruim 800 meter hoogte.


Vlak voordat het donker werd bereikten we Konstanz am Bodensee O+ *O* Hier zitten we te wachten op eten :P


Deze pul was een dermate fantastisch souvenir dat meerdere mensen van de groep er graag 5 euro voor betaalden om hem mee naar huis te nemen :Y


EINDELIJK een mooie schnitzel :Y)


Na het eten nog even, voor wie daar nog nooit geweest was, Zwitserland *O* O+ Was net 500 meter lopen dus ja waarom niet :s)


Dit was trouwens ons hotel, waarvan de uiterlijke pracht pas de volgende ochtend bleek.


Met de katamaran-ferry staken we de Bodensee over naar Friedrichshafen, vanwaar we per trein verder gingen.




Uiteindelijk wist een niet nader te noemen Tukker de Railquiz te winnen, waarmee hji de hoofdprijs in de wacht sleepte, namelijk een oorkonde, een gratis drankje bij het slotdiner en een setje kaarten van een Frans treinstel, mede mogelijk gemaakt door Darkwing_Duck :)


Het slotdiner in Köln :Y)


En na afloop werd het nog erg gezellig in de BordBistro van de ICE Köln - Amsterdam :)


Volgend jaar nummer acht *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 01:35:09 #160
169210 liesje1979
pi_168818209
_O-
Ik zou echt ZO nog een keer gaan, wat was het leuk. O+
Heerlijk verslag en dat balkje voor de ogen van de winnaar van de quiz, ik moest heel hard lachen.
Wat leuk om zo nog even terug te genieten!
En ja ik werd een beetje gek in het Schwartzwalt mijn hersenen konden zoveel sneeuwpracht op den duur niet meer verwerken. En daar werd ik emotioneel van. Ook omdat ik juist zo hoopte op het zien van wat sneeuw. :')
Ondertussen ook nog sneeuw gezien in Sofia en nu vind ik het dunne laagje wat hier gevallen is vanavond niets meer aan.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 01:37:22 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818228
Ja ik vond dit ook wel de beste nieuwjaarsronde tot nu toe idd _O_ Was de zevende keer dat we dit deden en de tweede keer dat we er een tweedaagse van maakten, maar dit was wel echt een toprit O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 01:47:25 #162
169210 liesje1979
pi_168818338
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik vond dit ook wel de beste nieuwjaarsronde tot nu toe idd _O_ Was de zevende keer dat we dit deden en de tweede keer dat we er een tweedaagse van maakten, maar dit was wel echt een toprit O+
Omdat er nog nooit een vrouw worst en kaas mee was is dat denk ik. 8-)
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 01:48:58 #163
169210 liesje1979
pi_168818358
Waarom staat dat niet bij voedsel? En er was ook autodrop en snoep. :D
  Moderator zaterdag 11 februari 2017 @ 01:50:13 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168818371
quote:
18s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:48 schreef liesje1979 het volgende:
Waarom staat dat niet bij voedsel? En er was ook autodrop en snoep. :D
Autodrop? Wat een belachelijk idee :{w
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 11 februari 2017 @ 01:51:25 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818388
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik vond dit ook wel de beste nieuwjaarsronde tot nu toe idd _O_ Was de zevende keer dat we dit deden en de tweede keer dat we er een tweedaagse van maakten, maar dit was wel echt een toprit O+
Eens. Dit rondje was vet _O_

Je hebt wel gelijk over dat gekke hotel. Karige bediening, en ze hadden voor mij niet eens meer een kamer. :')
  zaterdag 11 februari 2017 @ 01:53:42 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168818414
Mooie dame op die laatste foto. Is ze nog vrijgezel? :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 01:58:10 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818462
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:47 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Omdat er nog nooit een vrouw worst en kaas mee was is dat denk ik. 8-)
Die worst en die kaas hadden we echt JAAAAREN eerder moeten bedenken _O_ Wat een bazenvoeder was dat zeg _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 01:59:34 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818476
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:53 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie dame op die laatste foto. Is ze nog vrijgezel? :o
Weet ik niet. Van mij mag je 'r hebben :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:01:36 #169
169210 liesje1979
pi_168818500
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Autodrop? Wat een belachelijk idee :{w
Was niet mijn inbreng. :D Maar vond het wel leuk gevonden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens. Dit rondje was vet _O_

Je hebt wel gelijk over dat gekke hotel. Karige bediening, en ze hadden voor mij niet eens meer een kamer. :')
Of dat we best lang zaten te wachten tot de serveerster eens kwam vragen wat we wilden en toen kwam Fles en die ging het regelen. :D
En dat ze om kwart voor 11 niets meer schonken omdat de bar om 11 uur dicht ging. :')

quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:53 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie dame op die laatste foto. Is ze nog vrijgezel? :o
Grapjas. :D :*
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:02:57 #170
169210 liesje1979
pi_168818519
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet ik niet. Van mij mag je 'r hebben :Y
Nou ja zeg! :D
Het is dat je ook dit zegt.

quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die worst en die kaas hadden we echt JAAAAREN eerder moeten bedenken _O_ Wat een bazenvoeder was dat zeg _O_
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:04:07 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818534
Dat was wel écht een goed idee ja, worst en kaas _O_
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:04:11 #172
169210 liesje1979
pi_168818535
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die worst en die kaas hadden we echt JAAAAREN eerder moeten bedenken _O_ Wat een bazenvoeder was dat zeg _O_
Volgende keer iedereen iets hartigs mee, maken we een buffetje. :D
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:05:10 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818546
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:01 schreef liesje1979 het volgende:
En dat ze om kwart voor 11 niets meer schonken omdat de bar om 11 uur dicht ging. :')
Vgs mij schonk ze om 22:20 niks meer omdat ze om 22:30 dicht zou gaan. Kutwjfi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:05:17 #174
169210 liesje1979
pi_168818550
En dan moeten jullie niet overal enorme broodjes kopen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:05:55 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818556
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:04 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Volgende keer iedereen iets hartigs mee, maken we een buffetje. :D
Awesome plan _O_ Echt nogmaals, dit hadden we JAREN eerder moeten bedenken. hands down.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:06:22 #176
169210 liesje1979
pi_168818561
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vgs mij schonk ze om 22:20 niks meer omdat ze om 22:30 dicht zou gaan. Kutwjfi
Oh zou ook kunnen. Ik ging daarna naar de kroeg. :+
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:06:30 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818564
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:05 schreef liesje1979 het volgende:
En dan moeten jullie niet overal enorme broodjes kopen.
Maar... maar... maar...

Duitse bakkers _O_
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:10:40 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818590
Waar gaan we volgend jaar heen? :D

Is trouwens wel de laatste keer geweest dat ik zelf de boekjes gemaakt heb. Ze worden steeds dikker :') Vanaf nu laat ik ze gewoon bij de drukkerij maken die ze ook voor #5 gedaan heeft. EN volgend jaar maken we een apart NYR topic in PTA.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:11:52 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818599
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaan we volgend jaar heen? :D
Denemarken?
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:12:09 #180
169210 liesje1979
pi_168818600
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Awesome plan _O_ Echt nogmaals, dit hadden we JAREN eerder moeten bedenken. hands down.
En ik was er nog wel zo zenuwachtig over. Echt.
Ik had het ok nog gezegd in het topic, od iedereen iets hartigs meenam ofzo en toen kreeg ik reactties als neem je zwembroek meee, je wordt weer thuisgeebrracht of iets in die richting. :')
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:14:00 #181
169210 liesje1979
pi_168818612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar... maar... maar...

Duitse bakkers _O_
Gewoon luisteren, geen broodjes dan. :6
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:14:34 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818616
Nou ja ik ben ook eens met europese studenten op een nieuwjaarsparty geweest, daar bracht ook iedereen van alles mee. Maar uiteindelijk was er dan 5 keer teveel eten en kon je driekwart weggooien. Dat was het mechanisme waar ik hier een beetje bang voor was.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:15:07 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818617
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:14 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Gewoon luisteren, geen broodjes dan. :6
Ja mevrouw :@
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:15:12 #184
169210 liesje1979
pi_168818619
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar gaan we volgend jaar heen? :D

Is trouwens wel de laatste keer geweest dat ik zelf de boekjes gemaakt heb. Ze worden steeds dikker :') Vanaf nu laat ik ze gewoon bij de drukkerij maken die ze ook voor #5 gedaan heeft. EN volgend jaar maken we een apart NYR topic in PTA.
Jouw boekjes. _O_
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:24:20 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818656
Kopenhagen lijkt me trouwens echt wel een leuke bestemming voor volgend jaar. Kunnen we twee routes nemen: heen met de boot, terug via Flensburg :s)
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:24:25 #186
169210 liesje1979
pi_168818657
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja ik ben ook eens met europese studenten op een nieuwjaarsparty geweest, daar bracht ook iedereen van alles mee. Maar uiteindelijk was er dan 5 keer teveel eten en kon je driekwart weggooien. Dat was het mechanisme waar ik hier een beetje bang voor was.
Ja hoor. _O- Dan is de neem je zweembroek mee inderdaad een passende reactie. :+
Maar vanaf nu weten jullie gewoon dat het erbij hoort.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja mevrouw :@
Good boy.

Bij de haven van Konstanz ws zo een poer en het had gesneeuwd dus die was wel wat glad. Toen ik erop ging om wat foto's te schieten zei Fles dat ik heel voorzichtig moest zijn en dat als ik viel niet moest gaan rollen en stil blijven liggen. Ik moet nog steeds lachen als ik daaraan denk. :D
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:25:02 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168818660
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:24 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Good boy.
:@

quote:
Bij de haven van Konstanz ws zo een poer en het had gesneeuwd dus die was wel wat glad. Toen ik erop ging om wat foto's te schieten zei Fles dat ik heel voorzichtig moest zijn en dat als ik viel niet moest gaan rollen en stil blijven liggen. Ik moet nog steeds lachen als ik daaraan denk. :D
Ik zie het ook echt voor me :D
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:25:43 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818663
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:15 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Jouw boekjes. _O_
Ja leuk zijn die he :D O-) Ik vind het behalve leuk om te doen, ook wel gewoon nodig dat zoiets er is hoor. Al is dat niet alstijd echt het geval :') Als ik met Nico een weekendje weg ga maak ik vaak ook een boekje, ook als het eigenlijk niet echt ergens voor nodig is :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:28:09 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818675
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:24 schreef liesje1979 het volgende:
zei Fles dat ik heel voorzichtig moest zijn en dat als ik viel niet moest gaan rollen en stil blijven liggen. Ik moet nog steeds lachen als ik daaraan denk. :D
Beter zorg je gewoon dat je wegblijft uit situaties waar je medische assistentie nodig hebt. Want dat is veel kutter dan dat het grappig lijkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:35:47 #190
169210 liesje1979
pi_168818725
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beter zorg je gewoon dat je wegblijft uit situaties waar je medische assistentie nodig hebt. Want dat is veel kutter dan dat het grappig lijkt.
Maar hoezo denk je dat mensen gaan rollen als ze uitglijden dan?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:39:46 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818755
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Maar hoezo denk je dat mensen gaan rollen als ze uitglijden dan?
Wil je hier een serieus antwoord op? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 02:45:10 #192
169210 liesje1979
pi_168818787
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil je hier een serieus antwoord op? :?
Nou, als de woorden "je bent een walrus" er in voor komen misschien liever niet bij nader inzien.
Maar verder, als je uitglijdt val je, maar dan rol je doorgaans als dan niet bewust niet door lijk me.
Of zeg ik nu iets raars. :D
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 02:50:10 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168818804
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nou, als de woorden "je bent een walrus" er in voor komen misschien liever niet bij nader inzien.
Maar verder, als je uitglijdt val je, maar dan rol je doorgaans als dan niet bewust niet door lijk me.
Of zeg ik nu iets raars. :D
Nee, die kant gaat het niet op :* Maar ik had op de ochtend van 28 december 2009 ook niet gedacht dat ik tot 7 mei 2012 aan het revalideren zou zijn van EEN momentje dat verkeerd afliep. ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168819366
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 02:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, die kant gaat het niet op :* Maar ik had op de ochtend van 28 december 2009 ook niet gedacht dat ik tot 7 mei 2012 aan het revalideren zou zijn van EEN momentje dat verkeerd afliep. ;)
Heb je ooit nog wraak genomen op die bus?
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 12:40:10 #195
357044 Budapestenaar
pi_168822769
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 01:18 schreef Dr_Flash het volgende:

EINDELIJK een mooie schnitzel :Y)
[ afbeelding ]

Die schnitzel!!! :9~

Leuk, zo'n treinrondje! ^O^
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 11 februari 2017 @ 13:14:28 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168823285
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:10 schreef Fixers het volgende:

[..]

Heb je ooit nog wraak genomen op die bus?
Neuh. Een broertje van hem is wel uitgebrand later }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168872550
Wat moet ik me voorstellen bij die boekjes die je maakt Flash? :P
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 13 februari 2017 @ 19:06:01 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168879040
Dit was het boekje dat bij deze rit hoorde. :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168879279
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit was het boekje dat bij deze rit hoorde. :)
^O^ Steek je veel werk in :)
  Meest relativerende user 2022 maandag 13 februari 2017 @ 19:57:17 #200
357044 Budapestenaar
pi_168880252
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit was het boekje dat bij deze rit hoorde. :)
_O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')