JDude | vrijdag 11 november 2016 @ 08:18 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! Willekeurige foto via google images | |
b2py | vrijdag 11 november 2016 @ 08:25 |
Dat dacht ik dus ook al, non-nieuws | |
dennistd | vrijdag 11 november 2016 @ 09:47 |
Op Oldenzaal-Zutphen is er ook nooit grote ophef over geweest, bleef hetzelfde materieel rijden maar zijn er wel toiletten ingebouwd bij het ingaan van de nieuwe concessie. Dat dezelfde treinen blijven rijden zegt dus helemaal niks, en zeker bij een bouwpakket van Stadler zou het in principe snel en makkelijk in te bouwen moeten zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 09:57 |
Ja maar dan kun je geen drama meer schoppen over dat het niet kan omdat het achterlijkmiljoenduizend euro per treinstel kost | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 10:12 |
miljoenen kostende sensoren die gaan kijken of het winter is. Een kalender kost een knaak | |
Prins_Pils | vrijdag 11 november 2016 @ 10:44 |
Ja we hebben 'de afgelopen periode' ook zoveel sneeuw gehad | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 november 2016 @ 10:58 |
| |
ReisT | vrijdag 11 november 2016 @ 11:06 |
Dan kan je toch best testen: Wat geeft de wintersensor aan? "Het is geen winter" Hij doet het! | |
b2py | vrijdag 11 november 2016 @ 11:27 |
Dit bericht is verhelderend over doel van sensor http://www.prorail.nl/nie(...)oblemen-op-het-spoor | |
derLudolf | vrijdag 11 november 2016 @ 11:37 |
Voor die miljoenen wil ik elke dag het weer in de gaten willen in elke bestemming waar doorgaande reizigerstrein naar toe gaat. | |
spectrumanalyser | vrijdag 11 november 2016 @ 11:39 |
een draadloze sensor. hoe krijgt ie stroom? | |
Frozen-assassin | vrijdag 11 november 2016 @ 11:41 |
Naar buiten kijken is zelfs gratis!! | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 11:42 |
ja dat snap ik ook wel. Maar ze doen nu alsof ze het wagenwiel uitgevonden hebben (wat op zich ook zo is) en bovendien alsof dat een soort rocket science is. Ik ben eerder verbaasd dat dit soort dingen niet al 20 jaar geleden geïmplementeerd zijn. | |
b2py | vrijdag 11 november 2016 @ 11:45 |
Microbatterij, het zijn gewoon IoT sensors die overal in het land door ieder hip bedrijf geplaatst wordt. | |
b2py | vrijdag 11 november 2016 @ 11:45 |
Dit is goedkoper en meer onderhoudsarm vermoed ik | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 12:58 |
Er gaat toch ook een soort retourstroom door de rails? Daar zou je ook wel gebruik van kunnen maken denk ik | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 13:21 |
Gewoon zonnecellen. Oh wacht, dat matcht misschien niet met het fenomeen 'winter'. | |
derLudolf | vrijdag 11 november 2016 @ 13:29 |
Oftewel, als er geen signaal is, is het winter. Of nacht | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 13:37 |
Hoe dan ook, dan is er wat stuk | |
b2py | vrijdag 11 november 2016 @ 13:43 |
Die batterijtjes gaan een jaar of 15/20 mee ofzo, dat is volgens mij de moeite niet | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 13:44 |
Dat is uit de lucht gegrepen. | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 13:48 |
De zon? | |
Peter | vrijdag 11 november 2016 @ 13:49 |
Bij koud weer werken batterijen toch slechter? | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 13:51 |
Willen jullie misschien even klikkendoen? Poll: Ik gebruikte m.ns.nl nog • Ja • Nee Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
b2py | vrijdag 11 november 2016 @ 13:52 |
Je zou ze in een slaapstand kunnen zetten op tussen april en september oid | |
James1988 | vrijdag 11 november 2016 @ 13:57 |
Kun je ervoor zorgen dat de URLs hetzelfde blijven? Dan kan ik 'm in mijn hosts-file gooien (ivm muscle memory). | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 13:58 |
Ik zal de server naar m.ns.nl laten luisteren. De URL's zelf zijn wel veranderd, In de zin dat .action nu .php is geworden. Op verzoek kan ik dat ook regelen. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 14:07 |
Dat op z'n minst ja. Maar hoe vaak monitort zo'n sensor dan zijn eigen parameter? Een keer per uur? Elke minuut? Doorlopend? En hoe vaak moet ie een verbinding opbouwen en data de lucht in gooien? Sowieso bestonden die batterijtjes 15 jaar geleden nog niet, dus dat soort claims neem ik nooit zo serieus | |
James1988 | vrijdag 11 november 2016 @ 14:19 |
Kwestie van .action naar PHP verwijzen via .htaccess, web.config of nginx.conf (weet niet welke webserver je gebruikt) Or URL rewriting. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 14:24 |
Heb jij toegang tot de externe DNS-records van ns.nl? | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 14:33 |
Nee. Als ik de server er naar laat luisteren kun je op je eigen PC in bijvoorbeeld een HOSTS bestand (of je eigen dns-server, voor gevorderden) instellen dat m.ns.nl naar het IP van mijn server linkt. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 14:57 |
Oh zo. Ja, dat kun je doen idd | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 november 2016 @ 15:06 |
Ja! Weet je wat hij ook zou kunnen doen? Stront eten! Net zo bruikbaar. | |
James1988 | vrijdag 11 november 2016 @ 15:10 |
Jeetje zeg... met het verkeerde been uit bed gestapt? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 november 2016 @ 15:14 |
Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan. | |
James1988 | vrijdag 11 november 2016 @ 15:17 |
Ik geloof dat WebHawk voor een en/en-oplossing gaat Alleen m.ns.nl schiet inderdaad niet op. | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 15:17 |
Dit. Niet zo mauwen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 november 2016 @ 15:22 |
Je moet geen dingen stukmaken. Want wie kan het straks weer oplossen? Is allemaal onnodig. | |
bork | vrijdag 11 november 2016 @ 15:24 |
Het kan allemaal wel veel vriendelijker gezegd worden, ik heb al genoeg aan/buik vol van 1 Trump. | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 15:26 |
Ik maak iets wat NS stuk heeft gemaakt. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 15:27 |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 november 2016 @ 15:28 |
Politieke correctheid en zachte heelmeesters en slap gejengel is juist het probleem en de hele reden dat zo'n domme mongool president kan worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 15:30 |
Ja, als hij het zou bedoelen om een voor de hele wereld toegankelijk alternatief voor m.ns.nl te maken is het natuurlijk een Major League Kutidee Maar als James er nou graag thuis gebruik van wil maken dan KAN hij gaan schoffelen in zijn hostsfile. En het zal waarschijnlijk nog wel werken ook | |
James1988 | vrijdag 11 november 2016 @ 15:31 |
Ja, precies. Zodra ik "m." in mijn adresbalk gooi stelt Chrome meteen voor om naar "http://m.ns.nl/actvertrektijden.action?from=bd" te gaan, dus het zou handig zijn als dát gewoon blijft werken. Of beter gezegd: weer gaat werken. Want de redirect die NS doet naar ns.nl/reisinformatie neemt die parameter niet mee | |
ReisT | vrijdag 11 november 2016 @ 15:35 |
Daar heb toch geen m.ns.nl voor nodig? Dat kan ook met m.anderedomeinnaam.fok | |
James1988 | vrijdag 11 november 2016 @ 15:35 |
Muscle memory | |
Dr_Flash | vrijdag 11 november 2016 @ 15:36 |
Alternatievelijk kun je http://trein.dennisscholing.nl/fullscreen.php?from=Breda proberen. Geen idee hoe dat er op een wijvenfoontje uitziet, maar okee | |
derLudolf | vrijdag 11 november 2016 @ 15:37 |
Als het voor hem werkt is dat toch prima? | |
WebHawk | vrijdag 11 november 2016 @ 17:12 |
Goed, domein en daarmee de eerste versie is in de lucht. Omdat het reisadvies deel nog niet goed werkt (het toont alleen een eenvoudig overzichtje waar je nog niet veel aan hebt) en een aantal andere zaken als storingen en werkzaamheden nog moeten worden toegevoegd, post ik hem hier nog even niet. Mocht je 'm al willen zien mag je een DM sturen. | |
liesje1979 | vrijdag 11 november 2016 @ 23:41 |
Eindelijk hotel geboekt. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 november 2016 @ 00:23 |
Oeh oeh ik heb nog wat voor je En dan hou ik ermee op hoor | |
liesje1979 | zaterdag 12 november 2016 @ 00:27 |
Kun je niet na Groenland stoppen? | |
Dr_Flash | zaterdag 12 november 2016 @ 00:29 |
Oh. Nou. Okee. Misschien.
| |
liesje1979 | zaterdag 12 november 2016 @ 00:31 |
Ik ben benieuwd. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 november 2016 @ 00:33 |
liesje1979 | zaterdag 12 november 2016 @ 00:40 |
Nou is het geen verrassing meer Maar hij is wel tof | |
Dr_Flash | zaterdag 12 november 2016 @ 00:41 |
ZO lang naar gezocht, terwijl ik wist dat hij moest bestaan | |
Dr_Flash | zaterdag 12 november 2016 @ 00:42 |
de verrassing is dat je er 10 euro voor mag betalen huilie | |
liesje1979 | zaterdag 12 november 2016 @ 00:43 |
Bedoelde het totaal niet lullig hoor! Enorm lief! | |
Dr_Flash | zaterdag 12 november 2016 @ 00:46 |
Je mag er nog twee maandjes op wachten | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 november 2016 @ 08:58 |
Ik kreeg gisteren een niet serieuze reactie op twitter toen ik vroeg wat ze er mee gedaan hadden | |
Duvel | zaterdag 12 november 2016 @ 10:19 |
Nah, niet echt. | |
Adrie072 | zaterdag 12 november 2016 @ 10:51 |
Als ik wat meer wil weten over retourstroom, hoogte, waarom, hoe? Heb je een website/link, die je aanbeveelt? | |
Duvel | zaterdag 12 november 2016 @ 11:15 |
Elektrotechniek studeren en daarna en bij het goede bedrijf gaan werken. Of https://nl.wikipedia.org/wiki/Retourstroom Sorry, ff geen zin in college vandaag. Niks persoonlijks. | |
b2py | zaterdag 12 november 2016 @ 11:29 |
Geschreven door Bitlord | |
b2py | zaterdag 12 november 2016 @ 12:06 |
https://twitter.com/dpxprscbv/status/797390293515534336 Gaat niet zo goed op de RER D | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 november 2016 @ 12:59 |
SALOPERIE DE CATENAIRE!!!! | |
WebHawk | zaterdag 12 november 2016 @ 13:34 |
Dat "<treintype> richting <overstapstation> voegt momenteel niet veel toe. Ik vogel nog even uit wat daarin de mogelijkheden zijn. Het leek altijd een beetje inconsistent, want het toonde niet per definitie de eindbestemming van die trein | |
boriq | zaterdag 12 november 2016 @ 13:40 |
Wie weet vanaf wanneer 9292ov de nieuwe dienstregeling gaat laten zien? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 november 2016 @ 13:50 |
9292 is sowieso vaag daarin, wou ik in Maart een advies voor Juni...gaaat niet... | |
greavy | zaterdag 12 november 2016 @ 15:09 |
Bij NS kan het wel, maar het advies is dat je later nog een keer kijkt | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 november 2016 @ 15:58 |
Doe kort voor vertrek...blablabla Zorg gewoon dat de boel op orde is | |
b2py | zaterdag 12 november 2016 @ 16:23 |
Is de periode inmiddels aangebroken dat door de kou de treinen niet meer door wasstraat mogen? | |
Maegrim | zaterdag 12 november 2016 @ 16:29 |
De wasstraat op de watergraafsmeer wordt onder de 4 graden niet gebruikt | |
b2py | zaterdag 12 november 2016 @ 17:01 |
Ja dus | |
Salatrel | zaterdag 12 november 2016 @ 17:16 |
Maar als het overdag warm genoeg is zouden ze in principe door de wasstraat kunnen. Gelukkig heb ik de dienst voor de wasstraat in de nacht | |
derLudolf | zaterdag 12 november 2016 @ 17:17 |
Geldt dat voor alle wasstraten? | |
Salatrel | zaterdag 12 november 2016 @ 17:22 |
De installatie in rotterdam werkt met oxaal niet onder de 8 en met zeep niet onder de 4 of precies andersom geeft de machine overigens zelf gewoon aan. Zo heb ik aan het begin van de nacht nog wel eens een programma aan kunnen zetten maar was dat ook meteen de enige trein die gewassen werd omdat het te koud geworden was | |
Duvel | zaterdag 12 november 2016 @ 20:43 |
Wat? Bitlord heet Wimvantklooster? | |
WebHawk | zaterdag 12 november 2016 @ 22:12 |
Ik heb mijn reisplanner geupdate, en nu is hij iets verder (nog niet helemaal) functioneel. Werp eens een blik op rpln.nl! (Feedback is welkom) [ Bericht 3% gewijzigd door WebHawk op 12-11-2016 22:38:57 ] | |
MTL | zaterdag 12 november 2016 @ 22:34 |
Top! Heb 'm aan m'n favorieten toegevoegd Komt er nog een mogelijkheid om de tussenliggende stations te bekijken? En ga je ook nog iets met de treinsamenstelling doen? | |
WebHawk | zaterdag 12 november 2016 @ 22:41 |
Ja, de tussenliggende stations komen straks uitklapbaar tussen vertrek en aankomst. Of ik de treinsamenstelling ga weergeven weet ik nog even niet. De gegevensbron (NS-API) die ik nu gebruik geeft me die gegevens niet, dus daar zou ik elders naar op zoek moeten. | |
derLudolf | zaterdag 12 november 2016 @ 22:41 |
OVtijden.NL | |
WebHawk | zaterdag 12 november 2016 @ 22:50 |
Die halen hun gegevens weer van ndovloket.nl, waar ik ook naar aan het kijken ben. Hun API werkt - zo te zien - totaal anders als die van NS, en ik moet de afweging gaan maken of de moeite die ik daar insteek het resultaat waard is. | |
James1988 | zaterdag 12 november 2016 @ 22:55 |
Hey, die foto heb ik al eens eerder gezien | |
derLudolf | zaterdag 12 november 2016 @ 23:40 |
| |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 00:46 |
56.000 stoelen alsnog van tafeltjes voorzien, dat wordt een duur grapje. Ik had begrepen dat het frame van de stoelen die ze nu hebben gebruikt ongeschikt is voor tafels, dus dan moet de complete stoel worden vervangen. | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 01:22 |
Dinsdagmiddag ging er iets niet helemaal goed bij Luton: een kabel van het seinsysteem kwam in aanraking met de bovenleiding, waardoor de complete signalisatie rond Luton uitviel. In een aantal kasten was de apparatuur gefrituurd. Het heeft tot vrijdagochtend geduurd om de boel te repareren, sommige installaties moesten compleet worden vervangen en getest. Het is nog niet bekend hoe dit heeft kunnen gebeuren. | |
Prins_Pils | zondag 13 november 2016 @ 02:56 |
Bron Waddinxveen Triangel? | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 05:20 |
Ja inderdaad, dat had natuurlijk Waddinxveen Triangelpark moeten zijn. | |
DeaDLocK2K | zondag 13 november 2016 @ 07:30 |
Ik heb geloof ik wel het beste weekend van het jaar uitgezocht om met vijftig kilo bagage op Schiphol aan te komen en met de trein verder te reizen. Gelukkig is het achterlijk vroeg en zondag. | |
Maegrim | zondag 13 november 2016 @ 07:47 |
-Data in 2017 pikt ie niet -misschien missende leestekens aanvullen zodat je gewoon '0630' als tijd in kan vullen? | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 11:27 |
Ik heb een stomme vraag, ik plan een reisje op 26 november van Vlaardingen Oost Naar Driebergen Zeist (en terug) 9292 zegt dat er tussen Woerden en Utrecht werkzaamheden zijn, en NS zegt tussen Schiedam C en Rotterdam....ga ik op de kalender kijken kan ik niet echt iets vinden...kunnen jullie mij helpen? | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 11:36 |
https://www.prorail.nl/we(...)al-26-tm-27-november Ze werken volgens Prorail aan de DHS brug, dus daar zal het treinverkeer vanuit Vlaardingen ook last van hebben, maar volgens mij is dat stukje van de reis wel gewoon mogelijk. Ook tussen Utrecht en Woerden zijn er werkzaamheden, dus daar moet je met de bus. De 16e uiterlijk zou de reisplanner bijgewerkt moeten zijn, dus ik zou dan gewoon even opnieuw plannen bij NS. Oh, en gebruik 9292 alsjeblieft niet voor treinreizen Hoe vaak ik daarmee al reizigers heb zien zwaaien, omdat de werkzaamheden niet correct verwerkt waren | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 11:37 |
Ik wil je hartelijk danken voor je snelle antwoord | |
DeaDLocK2K | zondag 13 november 2016 @ 11:43 |
Nee inderdaad. Werd net nog met de sprinter naar Zwolle gestuurd terwijl de IC wel gewoon reed. | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 11:47 |
- Hij is nog niet Y2K17 compatible, komt nog wel. - Dat kan al, zowel bij datum als tijd. | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 12:14 |
Tof initiatief! | |
Dr_Flash | zondag 13 november 2016 @ 13:09 |
Toppunt van lekker nagedacht: Omroepen dat iedereen in het VOORSTE treinstel moet instappen omdat het ACHTERSTE treinstel afgesloten is. Terwijl het in werkelijkheid precies andersom is | |
Salatrel | zondag 13 november 2016 @ 13:56 |
toevallig een trein die onderweg ergens kop maakt? Dat is ook altijd zo lekker handig als ze bellen dat iemand iets vergeten is in de trein en of je even wil kijken... Zijn ze het bij amersfoort vergeten en rij je inmiddels ergens bij gouda oid | |
Dr_Flash | zondag 13 november 2016 @ 14:03 |
Nee er was "een fout in de planning" in Enkhuizen. Inmiddels in Hilversum. +15 of zo | |
b2py | zondag 13 november 2016 @ 14:04 |
Er zijn kruiers ter plaatse | |
b2py | zondag 13 november 2016 @ 14:05 |
Er staat toch Maurits90 bij | |
Dr_Flash | zondag 13 november 2016 @ 14:06 |
50 kilo verhuizen doe je maar met een goederentrein hoor | |
#ANONIEM | zondag 13 november 2016 @ 14:13 |
Als het met het vliegtuig mee kan, dan moet het met de trein toch al helemaal mee kunnen | |
Prins_Pils | zondag 13 november 2016 @ 14:14 |
Die bagage is gewoon nog zwaarder dan dattie zelf is | |
Dr_Flash | zondag 13 november 2016 @ 14:16 |
hij was waarschijnlijk met de Super guppy | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 14:45 |
dit is anders ook wel een idioot reisadvies http://www.ns.nl/reisplan(...)trek&hash=-796150888 | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 15:19 |
En waarom kan ik 27 november op zijn vroegst pas om half 2 in Arnhem zijn? http://www.ns.nl/reisplan(...)ertrek&toonHSL=false | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 15:26 |
Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment. | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 15:28 |
En waarom idioot? Als er die dag geen treinen rijden en de bussen nog niet in de reisplanner staan (nogmaals, op z'n vroegst 10 dagen van te voren plannen!) is dit gewoon het snelste reisadvies. Kaartje kopen voor Thalys kan aan boord of online, kosten +/- 20 euro tweede klas. | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 15:28 |
Ik snap je punt, en ik heb t ook niet tegen jou; Maar ik vind t wel ruk geregeld, voor wie van internationale verbindingen afhankelijk is en zn weekend wil plannen is het gewoon totaal ruk... | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 15:29 |
Zouden er echt reizigers zijn die dat gaan doen? Terwijl de Intercity plus zonder toeslag is? | |
b2py | zondag 13 november 2016 @ 15:29 |
De bus tussen Woerden en Utrecht staat er wel in | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 15:31 |
Die tussen Vlaardingen en Rotterdam schijnbaar nog niet Dus volgens de planner kom je niet eerder uit Vlaardingen dan dat de werkzaamheden afgelopen zijn. | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 15:32 |
Lijkt mij ook sterk, maar ik zie vaak genoeg reizigers die het last minute beslissen omdat bijvoorbeeld de IC direct te druk of vertraagd/uitgevallen is. | |
b2py | zondag 13 november 2016 @ 15:33 |
Ik denk dat je mijn bericht niet begrijpt, waarom staat de bus tussen Utrecht en Woerden er wel in maar de rest niet? Niet echt consequent | |
Dr_Flash | zondag 13 november 2016 @ 15:34 |
gewoon willekeur. Het is sowieso een tombola om in Nederland in het weekend met de trein te willen. Maar dat is al tien jaar zo. Niks nieuws. | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 15:37 |
Schijnbaar is de informatievoorziening rondom alle werkzaamheden bij Utrecht sneller dan die rond de andere werkzaamheden | |
b2py | zondag 13 november 2016 @ 15:40 |
Je kan ook zeggen dat ze in de regio wat minder hard werken | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 15:45 |
Vandaar die Hemakaartjesuitverkoopshit | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 15:52 |
Sst | |
derLudolf | zondag 13 november 2016 @ 15:54 |
Ja omdat de An225 met panne in Leipzig staat | |
Darkwing_Duck | zondag 13 november 2016 @ 15:56 |
Ik bel dus net met de NS klanteservice om te vragen waarom ik dus pas om half 12 uit Vlaardingen weg kom...'Moet u even met 9292 bellen, want daar is iets aan de hand dat weten wij ook niet'.... WTF | |
boriq | zondag 13 november 2016 @ 16:21 |
Als ik een bahncard-25 wil bestellen, en ik deze via de post laat bezorgen, dan is deze toch niet van gewoon papier, i.t.t. hem zelf uitprinten? | |
Frozen-assassin | zondag 13 november 2016 @ 16:36 |
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!! | |
dennistd | zondag 13 november 2016 @ 16:55 |
De voorlopige om zelf te printen is van papier en een maand geldig. Binnen die tijd (of zelfs eerder als je ingangsdatum wat verder ligt dan vandaag) krijg je je plastic pasje thuisgestuurd. | |
boriq | zondag 13 november 2016 @ 17:01 |
Ah, oké. Dus je krijgt sowieso een plastic pasje? | |
Zug-Chef | zondag 13 november 2016 @ 17:35 |
Op zondag 13 november 2016 stonden de (jaarlijkse?) GSMR-meetritten op de noordelijke nevenlijnen rondom Leeuwarden van Eurailscout op het programma. Even voor 10:00'en reden de 203-1 en 203-5 van Volkerrail samen met motorpost Jules de Friese hoofdstad Leeuwarden binnen als trein 52100 uit Groningen en passeert hier ter hoogte van de op de achtergrond gelegen halte Achter de Hoven. Na een stop in Leeuwarden van een klein half uur werd als eerste een slag naar Stavoren gereden. Omdat Arriva hier maar 1x per uur rijdt is er meer capaciteit op zondag dan op andere dagen in de week. Sinds het emplacement van Sneek onlangs is omgebouwd is het mogelijk om vanuit Leeuwarden via spoor 1 naar Stavoren te rijden. Arriva rijdt nog dagelijks via het ernaast gelegen spoor 2 richting Stavoren, maar de GSMR-meetrit was ingelegd via spoor 1 waardoor bovenstaande foto gemaakt kon worden. Na terugkomst vanuit Stavoren in Leeuwarden stond nog een slag Harlingen Haven op het programma. De 203-1 en 203-5 van Volkerrail hebben met Eurailscout motorpost Jules een ruime 20 minuten in Harlingen moeten wachten omdat Arriva op zondag op gezette tijden een half uur overstaat in Harlingen Haven. Nadat Arriva vertrokken is terug richting Leeuwarden kan koers gezet worden naar Harlingen Haven. Inmiddels is het weer licht gaan regenen, wat de gevoelstemperatuur niet ten goede komt. Het baanvak Harlingen-Harlingen Haven is in 2005 verlegd en is binnendijks komen liggen. Toch ademt de omgeving door middel van havenloodsen en -kranen nog veel sfeer uit. Het klassieke motief met vuurtoren kon bij vertrek natuurlijk niet uitblijven. We zien hier de combi 203-5, Eurailscout motorpost Jules en 203-1 vertrekken uit Harlingen op weg terug naar Leeuwarden. Het treinpersoneel had blijkbaar ook zin om thuis de warme kachel op te zoeken want er werd razendsnel terug naar Leeuwarden gereden, waardoor er -60 naar Groningen werd vertrokken. Volgende week zaterdag zijn de diesellijnen rond Groningen aan de beurt. | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 17:38 |
Ik hoorde laatst dat 'ie stuk was. Is dat de reden dat er nu 2 locs aan hangen of moet ik dat helemaal anders zien? | |
Zug-Chef | zondag 13 november 2016 @ 17:41 |
Het schijnt dat de Jim stuk is inderdaad, de Jules niet. Maar de metingen in Noord-NL worden altijd met 2 loks in sandwichmodus gereden vanwege de vele enkelsporige eindpunten waar niet omgelopen kan worden. En geduwd de vrije baan op wordt niet gewaardeerd door ProRail ;-) | |
Peterselieman | zondag 13 november 2016 @ 17:45 |
hmm. Jim is wel naar Groningen gereden afgelopen vrijdag | |
Prins_Pils | zondag 13 november 2016 @ 17:47 |
En ik altijd maar denken dat dat ding gewoon zelf kon rijden Leuke foto's! | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 17:48 |
Dat kan hij ook. | |
Prins_Pils | zondag 13 november 2016 @ 17:50 |
Ik wilde nu eigenlijk vragen waarom die dat dan niet deed maar hij is elektrisch Goeiemorgen... | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 17:51 |
Ohja Ik had het nog niet uitgedokterd zal ik maar eerlijk bekennen | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 17:51 |
Ik had dezelfde vraag, maar heb eerst even op Wikipedia gekeken | |
DeaDLocK2K | zondag 13 november 2016 @ 17:54 |
Ja, het motor-gedeelte uit de samenstelling motorpost komt niet van dieselmotor | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 17:57 |
Vanwaar die platen op het dak eigenlijk? | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 17:58 |
Tegen de regen, maar dat hebben alle treinen. | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 17:58 |
| |
Zug-Chef | zondag 13 november 2016 @ 17:59 |
"Zijn nodig voor het buitenhouden van storingen voor metingen a/h GSM-R netwerk". | |
Peterselieman | zondag 13 november 2016 @ 18:03 |
Heb vorige week eens gekeken waar Zug woont. Op het bordje bij de deur stond helaas geen trein | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 18:03 |
Dat is helemaal niet creepy ofzo. | |
Zug-Chef | zondag 13 november 2016 @ 18:04 |
En dan bel je niet ff aan, maffe Fries | |
Peterselieman | zondag 13 november 2016 @ 18:04 |
nee, want was daar aan in de straat het werk | |
Peterselieman | zondag 13 november 2016 @ 18:05 |
Luxaflex waren naar beneden en bijna geheel dicht | |
Zug-Chef | zondag 13 november 2016 @ 18:07 |
Wel bizar dat jij dus gewoon weet waar mijn huis woont | |
Peterselieman | zondag 13 november 2016 @ 18:15 |
Postbode he, al kom ik niet heel vaak bij jou daar in de buurt | |
Zug-Chef | zondag 13 november 2016 @ 18:30 |
Ahh, dat verklaart het :-) | |
derLudolf | zondag 13 november 2016 @ 18:38 |
Heeft die mP een aggregaat aan boord of krijgt die stroom via een van die loks? | |
Salatrel | zondag 13 november 2016 @ 18:48 |
zonenergie | |
Maegrim | zondag 13 november 2016 @ 19:09 |
meetrappen | |
greavy | zondag 13 november 2016 @ 20:16 |
Ik lees steeds: meet-rappen ipv mee-trappen. Ik zit al een kwartier te bedenken wat dat is, nu lees ik het pas goed | |
Prins_Pils | zondag 13 november 2016 @ 20:18 |
Ja ik moest ook drie keer lezen | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 20:29 |
Ik las het als meettrappen (licht dyslectisch) Bijna net zo slecht als zone-energie | |
GlenSpey | zondag 13 november 2016 @ 20:31 |
Leuk | |
Bitlord | zondag 13 november 2016 @ 21:19 |
Mwah, meer een typefout eruit gehaald gok ik. Laatst nog wat avonden besteed aan het uitbreiden van de NMBS-rijtuigseries op Wikipedia, dat was echt erbarmelijk qua niveau. Daardoor nog te weten gekomen dat er tot diep in de jaren 70 nog een NMBS M1-stam heeft gereden op een Oost-Duitse "S-Bahn". Was tijdens de WOII die kant op gegaan en nooit meer teruggekeerd. Maar geschiedenis komt hier relatief weinig langs, hoewel het vaak erg interessant is. | |
bork | zondag 13 november 2016 @ 21:41 |
NS Flirt gespot op Den Bosch door jr. | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 21:43 |
Die heb daar de afgelopen weken al regelmatig gespot, NS is bezig met het integraal proefbedrijf. Over de FLIRT gesproken, ChrisTrains heeft 'm nagemaakt voor Train Simulator. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en dat is best wel een toffe trein. Enige jammere is dat de cruise control altijd aanstaat, je kunt dus onder geen beding harder dan 160 | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 21:45 |
Behalve soms. | |
b2py | zondag 13 november 2016 @ 21:50 |
LOL | |
GlenSpey | zondag 13 november 2016 @ 21:53 |
Niet eens je frontseinen aan... | |
Prins_Pils | zondag 13 november 2016 @ 21:54 |
'Wohnstadt Nord' | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 21:54 |
Ik raas met 276km/u met een FLIRT-11 door een fictief landschap en dat is je grootste bezwaar? | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 21:56 |
Dan zal dit ook wel enkel hebben kunnen gebeuren omdat de frontseinen niet aanstonden... | |
GlenSpey | zondag 13 november 2016 @ 21:59 |
Jazeker, misschien was de plaatselijke snelheid wel 300km/u. Die 80 had immers ook gewoon een baanstorinkje kunnen zijn. Die frontseinen zijn echter jouw fout als machinist | |
Duvel | zondag 13 november 2016 @ 22:30 |
Net echt? | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 22:32 |
Ik had wel 176 km/u willen aantikken. Da's toch nodig voor de toelating? | |
Dr_Flash | zondag 13 november 2016 @ 22:44 |
Dat ja Waar woont u? Betonblok 826, nummer 5572, 3 hoog achter | |
Duvel | zondag 13 november 2016 @ 22:52 |
Ik heb geen idee of ie tot 160 is toegelaten in NL? | |
James1988 | zondag 13 november 2016 @ 22:54 |
Da's een hele goede vraag, dat weet ik ook niet | |
Duvel | zondag 13 november 2016 @ 23:04 |
Sowieso staat ATB tot nu toe slechts 140 km/u toe. | |
MTL | zondag 13 november 2016 @ 23:12 |
Hij is überhaupt nog niet toegelaten, maar zodra dat geregeld is, is ie inderdaad voor 160 (NS, Abellio NRW, Syntus, Keolis) of 140 (R-Net/Abellio, Arriva) toegelaten. Edit: Waarbij Syntus en Keolis natuurlijk pas voor komend jaar op de planning staan, samen met de meerspanningen variant van Arriva. | |
derLudolf | zondag 13 november 2016 @ 23:25 |
Ik heb geen enkel bezwaar | |
dennistd | zondag 13 november 2016 @ 23:35 |
Waarom verschil in de maximumsnelheid? | |
WebHawk | zondag 13 november 2016 @ 23:42 |
In de Arriva-gebieden waait het gemiddeld harder, en door de verwachte tegenwind gaan ze er maar vanuit dat ze toch niet harder dan 140 kunnen. | |
#ANONIEM | zondag 13 november 2016 @ 23:43 |
Bestaat ook nog steeds. In Halle. | |
dennistd | maandag 14 november 2016 @ 01:15 |
Half uurtje geleden in Hengelo, ik mag de trein nog vervangen tot Zutphen. | |
Prins_Pils | maandag 14 november 2016 @ 01:24 |
Ceci n'est pas un train maar wel een stoere plaat! | |
dennistd | maandag 14 november 2016 @ 02:40 |
Het is een Treinbus, dus een trein | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 07:35 |
Daar is iemand jaloers, die had liever een trein geweest dan een bus | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 07:36 |
Ik ga naar 9292.nl, accepteer de cookiewaarschuwing en krijg een server error. Nu weet ik niet of m'n bus op tijd is | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 07:38 |
Mooi, de NS site doet het wel goed weergeven. | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 07:38 |
De app is stabieler | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 07:44 |
En duidelijker ook. Maar ik heb een vrij principieel probleem met apps op mobiele telefoons. | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 07:52 |
Dan heb je toch een vrij groot probleem in de huidige maatschappij dunkt me | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 07:58 |
Wat kan ik niet dan? Ik heb een app van m'n bank en daar houdt het wel op. Ik loop nooit tegen problemen aan. Gebruik overal mobiele websites voor die geen toegang tot m'n camera of microfoon eisen. | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 08:13 |
Is dat serieus of ben ik nu te goed gelovig? | |
James1988 | maandag 14 november 2016 @ 08:14 |
Ik heb ook een beetje een hekel aan websites die je voor het minste of geringste naar hun app proberen te dwingen. | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 08:16 |
Wajoo drukke trein. Was even vergeten hoe de ochtendspits eruit ziet, sinds augustus niet meer zo vroeg op pad geweest. | |
James1988 | maandag 14 november 2016 @ 08:21 |
Ik was eigenlijk van plan om met de auto naar m'n werk te gaan (want sneller), tot ik zag dat ik dan 30 minuten mag aanschuiven in de file op de A27. Dus nu zit ik lekker in de trein, want OV is dan sneller | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 08:41 |
Ja, begrijpelijk. Aankomende tijd zal dat geneuzel alleen nog maar toenemen gok ik zo. Zwolle-Enschede is zelfs in de drukste trein trouwens goed te doen. Alleen als er een uitvalt (wat ik nog niet heb meegemaakt sinds ik forens, een keer daarheen omdat ik een vergadering had in Hengelo terwijl ik nog in Deventer werkte tel ik niet mee. | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 08:46 |
Had ik al verteld dat ik iedere ochtend moet staan? | |
Darkwing_Duck | maandag 14 november 2016 @ 08:48 |
Waarom eigenlijk? | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 08:52 |
Sommige sites kun je dan ook serieus niet bekijken. Donder dan maar lekker op, zoek ik het lekker ergens anders. | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 08:52 |
10% meer dan toelatingssnelheid. Als hij al bij 165km/u uit elkaar zou trillen zou dat niet echt leuk zijn. | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 08:53 |
Alsof die HOORRUNNURS dat niet gewend zijn | |
Darkwing_Duck | maandag 14 november 2016 @ 08:55 |
Geen trein want rijp op de bovenleiding.... Kon dat niet met een mat64 aan gort gereden worden? [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-11-2016 09:03:01 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 08:56 |
Of met 1200'en. Alles wat met rijweerstanden werkt in ieder geval. | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 09:10 |
Wat? | |
DeaDLocK2K | maandag 14 november 2016 @ 09:12 |
Mensen van boven het kanaal die Hoorn niet in ABN kunnen spreken | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 09:23 |
Oké | |
Darkwing_Duck | maandag 14 november 2016 @ 10:26 |
Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt èn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk... | |
Prins_Pils | maandag 14 november 2016 @ 10:42 |
Hiffesum Sportparruk | |
Mr_Klaasje | maandag 14 november 2016 @ 10:53 |
Daar moet je altijd staan inderdaad... Ach, het is ook maar een minuutje of 10 naar Utrecht. | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 11:09 |
Ik heb het me nog nooit afgevraagd eigenlijk | |
ReisT | maandag 14 november 2016 @ 11:10 |
Ik zou dan zeggen Winterswijk West, dat is nog 1 km verder | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 11:42 |
minimaal 14 | |
Mr_Klaasje | maandag 14 november 2016 @ 11:49 |
Zielepiet. | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 11:50 |
Zes bakken VIRM in de sprinter Zwolle-Grunn #overkill Gaat dat überhaupt de rijtijden halen? | |
WebHawk | maandag 14 november 2016 @ 12:23 |
Wie gaat er dan ook met het Poolse OV? | |
Mr_Klaasje | maandag 14 november 2016 @ 12:34 |
Makkelijk. De rijtijden van de sprinter zijn nog ruimer dan die van de IC's die op de dagranden overal stoppen. | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 12:34 |
DDZ5 gespot in Zutphen, de motorwagen ontbreekt Werd nu getrokken door een blauwe dieselloc (is die van Structon?) Waar gaat dat spoor dat - als je van Zutphen richting Dieren gaat - net na de brug naar rechts afbuigt heen? Staat een geel bord met ATB waar een streep door staat en een eronder met 'code' | |
Peterselieman | maandag 14 november 2016 @ 12:40 |
Dat is het spoor naar Apeldoorn. Je zag een loc van Volkerrail. Die vervoeren regelmatig NS-materieel | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 12:49 |
Oja, Volker. Kwam niet op de naam. | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 13:04 |
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder is | |
Dr_Flash | maandag 14 november 2016 @ 13:42 |
Ik verwacht ook een lekker wijf en een miljoen euro | |
James1988 | maandag 14 november 2016 @ 14:03 |
Vandaag is de officiële start van de verdubbeling Utrecht Centraal - Leidsche Rijn. | |
WebHawk | maandag 14 november 2016 @ 14:05 |
Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers? | |
Mr_Klaasje | maandag 14 november 2016 @ 14:13 |
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg. | |
Prins_Pils | maandag 14 november 2016 @ 14:16 |
Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62. | |
James1988 | maandag 14 november 2016 @ 14:27 |
Sporen. | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 14:34 |
De drukte komt vooral doordat deze trein uit Almere komt, vanaf 9 december komt hij op mijn tijd uit Weesp. Dat scheelt een flinke slok op een borrel | |
b2py | maandag 14 november 2016 @ 14:34 |
Brug eigenlijk | |
Salatrel | maandag 14 november 2016 @ 14:40 |
ik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellen | |
ReisT | maandag 14 november 2016 @ 15:28 |
Voor Oldenzaal geldt hetzelfde. Hengelo Gezondheidspark is dan het verste station, 78 vanaf Arnhem. | |
Dr_Flash | maandag 14 november 2016 @ 17:32 |
Ik had een fantastische lichtshow vanochtend hoor Is natuurlijk ook een terminaalgefaal kutsmoes om te gebruiken om een trein te schrappen | |
Fred | maandag 14 november 2016 @ 17:51 |
Aantal spoorbruggen | |
Peterselieman | maandag 14 november 2016 @ 18:01 |
Je verwacht dat passagiers in de bagagerekken moeten liggen? | |
Mr_Klaasje | maandag 14 november 2016 @ 20:18 |
Als dat ergens tussen 6 en 11 is organiseert NS haar eigen problemen... Ik denk dat er in die periode geen enkele trein is die korter dan 6 bakken zou moeten rijden met ICM. Aan de andere kant is het misschien wel gewoon koffiepraat en blijkt het om een trein op zondagmorgen 8 uur te gaan. Ja, dan zit er ook geen kip in de trein. | |
Salatrel | maandag 14 november 2016 @ 22:13 |
nou ik heb het van een machinist die nog 1 dag in de week machinist is en zich de rest van de week met materieelplanningen vermaakt. Hij zei dit 3/4 jaar geleden al aangegeven te hebben maar dat er tot op dat moment nog niks mee gedaan was. Misschien inmiddels wel maar we gaan het meemaken | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 00:52 |
https://www.duic.nl/algem(...)t-mini-parkje-maken/ Dit schijnt in Utrecht te zijn. Nooit van gehoord Bork? Bitlord? ReisT misschien? | |
Prins_Pils | dinsdag 15 november 2016 @ 00:58 |
Wtf, dat ligt echt pal naast Utrecht OZ, nooit gezien Zal vroeger wel een industrielijntje naar de veiling(haven) hebben gelopen? Edit: hierkiek: Misschien hebben we het allemaal vast wel eens gezien zonder te weten wat het was.. [ Bericht 30% gewijzigd door Prins_Pils op 15-11-2016 01:06:14 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 november 2016 @ 07:20 |
Ik ken de spoorlijn wel maar de brug niet, wat een gaaf ding! | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 07:23 |
Staat dat lijntje ook op sporenplan? Edit: nee ik denk het niet, het is niet dat lijntje naar Veemarkt iig [ Bericht 52% gewijzigd door b2py op 15-11-2016 08:16:27 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 november 2016 @ 08:29 |
Vijfde ATB-ingreep van het jaar. Kreeg niet de indruk dat de Meester nou zo raar aan het rijden is, leek de goede curve te volgen bij aankomst Heino en alles. | |
boriq | dinsdag 15 november 2016 @ 09:16 |
ATB-ingrepen kwamen nog wel eens voor bij Heino ja. Ook vlak na Raalte (-> Heino) zit er een punt waar de ATB regelmatig ingrijpt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 09:28 |
Ja maar dan mag ik niet over 3bergen | |
ReisT | dinsdag 15 november 2016 @ 09:33 |
Reisplanner zegt dat ik over Utrecht-Arnhem mag, dan kom je toch langs 3bergen? | |
ReisT | dinsdag 15 november 2016 @ 09:42 |
Het is dat lijntje naar Veemarkt op sporenplan 1965. | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 09:48 |
Die ligt toch veel verder naar het westen dan het lijntje van die brug? | |
Prins_Pils | dinsdag 15 november 2016 @ 10:42 |
Ik zat in eerste instantie ook te denken aan de Veemarkt maar dat ligt dus heel ergens anders.Ik denk dat we kunnen concluderen dat de brug al vóór 1965 buiten gebruik is gesteld? | |
ReisT | dinsdag 15 november 2016 @ 11:06 |
De brug is ná 1965 buiten gebruik gesteld. Op sporenplan staat een pijltje dat aangeeft dat het spoor verder liep naar de veemarkt maar dat staat dus verder niet ingetekend. Op http://www.topotijdreis.nl/ kan je precies zien hoe het was in de jaren 60. Het spoortje liep via deze brug, en nog een andere hefbrug (over de Veilinghaven), naar het veemarktplein (nu de parkeerplaats voor de Jaarbeurs). Halverwege de jaren '60 is de veemarkt verplaatst naar de rand van de stad en daardoor werd dit spoorlijntje overbodig. Deze brug heeft kunnen overleven doordat deze in een verloren hoekje staat waar deze niemand in de weg stond. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 11:10 |
Het K-woord is nu echt volledig taboe in Enschede zo te zien | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 12:44 |
Nou je t zegt, die heb ik vaak zat gezien daar door de bomen. Had niet in de gaten dat dat hetzelfde ding was | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 12:45 |
En dan heb ik het over "Keerpuntreiniging". Ding staat daar een half uur stil en vertrekt als een vuilnisbelt op wielen richting Schiphol | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 13:09 |
Wat is dit voor onzin? "ik ben een beetje op de hoogte" "ik ben grotendeels op de hoogte"? Je bent ook niet "een beetje zwanger". Of "grotendeels zwanger". Stel geen vragen als je geen idee hebt wat voor antwoord je wilt horen. De tering | |
ReisT | dinsdag 15 november 2016 @ 13:29 |
Ondertussen in London... 'Bestuurder ontspoorde tram Croydon afgeleid door telefoon' Het blijkt dat de bestuurder een bericht aan het typen was op z'n telefoon op het moment van het ongeval... En naar verluidt was het daar een week eerder ook al een keer bijna misgegaan: Croydon tram crash: Bosses were warned of 'speeding trams' O, en met Zaandam heeft het dus niets te maken. | |
Salatrel | dinsdag 15 november 2016 @ 13:31 |
a) het zijn standaard dezelfde series die geschrapt worden en ze knippen op dezelfde plaatsen en ik weet precies welke en waar b) ik weet dat er minder minder treinen rijden maar weet niet welke er niet rijden of waar ik eventueel extra moet overstappen c) ik heb er wel eens wat over gehoord ja maar niet in verdiept d) een dienstregeling? | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 13:41 |
Daar waren we toen al achter geloof ik | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 15:57 |
Er rijden nu al Veolia GTW's rond met Arriva-logo's https://www.facebook.com/(...)975928242010/?type=3 | |
mart_83 | dinsdag 15 november 2016 @ 17:47 |
ik heb nu eindelijk door wat MML in de topictitel betekend.... | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 17:50 |
En over een half jaar zie je dat er MLL staat? | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 15 november 2016 @ 17:54 |
hey jij hebt ook al een vinkje | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 18:00 |
ja. Heb een stempel gekregen | |
Nattekat | dinsdag 15 november 2016 @ 18:01 |
Bewuste keus. | |
mart_83 | dinsdag 15 november 2016 @ 18:08 |
| |
HaverMoutKoekje | dinsdag 15 november 2016 @ 18:14 |
voor of tegen wat? Of is het omdat je genoemd bent in de verkiezing | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 18:15 |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 18:15 |
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 18:17 |
Dus volgende maand gaat er weer wat ruimte komen met materieel? eerste nieuwe treinen de baan op? | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 18:18 |
Wat doe jij dan PSM, dat je een vinkje hebt? | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 18:18 |
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden. Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250 | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 18:19 |
Lees mijn tag zou ik zeggen | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 18:20 |
Gaat er materieel uit dan met invoering van Flirt? Want dan is elk stel dat in dienst komt toch winst? [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 15-11-2016 18:27:00 ] | |
Maegrim | dinsdag 15 november 2016 @ 18:22 |
materieel | |
Mr_Klaasje | dinsdag 15 november 2016 @ 18:23 |
Ja en nee.. Men schijnt voor Flirt een 1-op-1 reserve aan te houden. Dus dan is er niet meer materieel in dienst. Dit is nogal sneu omdat er relatief weinig personeel op Flirt mag rijden en daar alle dienstroosters voor op de kop moeten. | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 18:24 |
Je mag ook luchtverplaatsers zeggen | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 18:25 |
Maar van Boxtel heeft t gezegd | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 18:28 |
Aha Mobiel zie je die niet | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 19:03 |
Wat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert? | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:05 |
Een glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 19:07 |
Nee, maar het materieeltekort heeft nu lang genoeg geduurd, en als je ze niet inzet in de winter kom je er nooit achter of het het blijft doen. RIJDEN GODVER> | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 19:12 |
En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond. | |
greavy | dinsdag 15 november 2016 @ 19:13 |
Maar NS zal wel weer met diverse afwijkende eisen komen, waardoor het nog niet vlekkeloos loopt. Maar Stadler heeft met de Flirt zich wel bewezen in diverse landen. | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 19:15 |
Zul je zien dat de FLIRTs van NS steeds uitvallen, en die van Arriva het vlekkeloos doen | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 19:15 |
NS durft niet eens te rijden met de treinen die ze zelf kopen. God wat een minkukels | |
greavy | dinsdag 15 november 2016 @ 19:16 |
Maar Flirts rijden in een stuk of 15 landen? Ik gok zo dat Duitsland de meest verschillende uitvoeringen bij verschillende vervoerders heeft? | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:17 |
maar toch is de toelatingsprocedure nog steeds niet helemaal afgerond. | |
MTL | dinsdag 15 november 2016 @ 19:18 |
Een softwareupdate moet dat verhelpen. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 19:19 |
Door welke incapabele aarsfrikandel wordt die zogenaamde procedure sowieso gedaan? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 15 november 2016 @ 19:23 |
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en. | |
Prins_Pils | dinsdag 15 november 2016 @ 19:23 |
Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0? | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 19:24 |
| |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 19:24 |
Thalys? Zelfde leverancier Dat het Siemens niet lukt om ETCS werkend te krijgen op de HLE 18 is wel schrijnend. | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 19:25 |
Als de trein zelf in staat was om te rijden | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 19:27 |
Mja, Ansaldo STS was dan ook het beste onderdeel van dat bedrijf. | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 19:33 |
I'm a survivor | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 19:34 |
Modernheid | |
MTL | dinsdag 15 november 2016 @ 19:41 |
Mwa, meer dat een bepaalde functie softwarematig uitgeschakeld of aangepast werd, terwijl het wel een wettelijk vereist punt was, als ik het goed heb begrepen. Dus een softwareupdate is vereist voordat het spul definitief toegelaten kan worden. | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 20:07 |
Heeft iemand hier toevallig een abbo op Railmagazine? | |
MTL | dinsdag 15 november 2016 @ 20:15 |
Ricardo Rail, eerder bekend als Lloyd’s Register Rail. http://rail.ricardo.com/e(...)RT-FastForward-Train Wacht, had Lloyd’s Register Rail ook niet iets te maken met de toelating voor de V250? http://www.treinreiziger.(...)ter_discussie-145349 | |
Zelfscanner | dinsdag 15 november 2016 @ 20:22 |
Een trein topic Hier hoor ik thuis. Mag hier alles wat met trein te maken heeft? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 20:27 |
Ja. In normale Jip- en janneketaal | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 20:28 |
Dat was een slager die zijn eigen vlees keurde. Dat was op zijn zachtst gezegd niet handig | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 20:29 |
En mits er geen elementaire mensenrechten en niet al te veel dierenrechten geschonden worden. "Zwaan te pletter gereden door trein, kut nou heb ik een kwartier vertraging" mag wel "vanavond ga ik mijn snikkel eens diep in het luchtfilter van een BR218 stoppen" is dan weer net de andere kant van het randje. You get the point | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 20:30 |
Dat klinkt als een luchtkasteel van een dertienjarige. | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:31 |
| |
Zelfscanner | dinsdag 15 november 2016 @ 20:31 |
Hier rijdt de SGMM, klacht is denk al duidelijk | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:31 |
SGMm |