SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Willekeurige foto via google imagesIt's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"dennistd
FOK!sport *O*Op Oldenzaal-Zutphen is er ook nooit grote ophef over geweest, bleef hetzelfde materieel rijden maar zijn er wel toiletten ingebouwd bij het ingaan van de nieuwe concessie. Dat dezelfde treinen blijven rijden zegt dus helemaal niks, en zeker bij een bouwpakket van Stadler zou het in principe snel en makkelijk in te bouwen moeten zijn.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterJa maar dan kun je geen drama meer schoppen over dat het niet kan omdat het achterlijkmiljoenduizend euro per treinstel kostquote:Op vrijdag 11 november 2016 09:47 schreef dennistd het volgende:
Op Oldenzaal-Zutphen is er ook nooit grote ophef over geweest, bleef hetzelfde materieel rijden maar zijn er wel toiletten ingebouwd bij het ingaan van de nieuwe concessie. Dat dezelfde treinen blijven rijden zegt dus helemaal niks, en zeker bij een bouwpakket van Stadler zou het in principe snel en makkelijk in te bouwen moeten zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeistermiljoenen kostende sensoren die gaan kijken of het winter is. Een kalender kost een knaakquote:Wintersensoren tegen spoorproblemen
Spoorbeheerder ProRail gaat draadloze
sensoren gebruiken op het spoor.Daarmee
moeten problemen worden voorkomen.De
sensoren registreren trillingen,sneeuw
en vorst.Daardoor kan er sneller
gereageerd worden bij extreem weer en
kan de dienstregeling worden aangepast.
Een test rond Utrecht was de afgelopen
periode succesvol.Daarom worden op
andere drukke pekken in het land ook
wintersensoren geīnstalleerd.
Gisteren stuurde staatssecretaris
Dijksma een brief aan de Tweede Kamer
waarin maatregelen zijn aangekondigd
die deze winter worden genomen om
problemen op het spoor te voorkomen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPrins_Pils
Lekkere pauper.Ja we hebben 'de afgelopen periode' ook zoveel sneeuw gehadquote:Een test rond Utrecht was de afgelopen
periode succesvol.Daarom worden op
andere drukke pekken in het land ook
wintersensoren geīnstalleerd.doeiDarkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreterquote:Op vrijdag 11 november 2016 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
miljoenen kostende sensoren die gaan kijken of het winter is. Een kalender kost een knaakReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseDan kan je toch best testen:quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:44 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja we hebben 'de afgelopen periode' ook zoveel sneeuw gehad
Wat geeft de wintersensor aan?
"Het is geen winter"
Hij doet het!
derLudolf
allround beunhaasVoor die miljoenen wil ik elke dag het weer in de gaten willen in elke bestemming waar doorgaande reizigerstrein naar toe gaat.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
miljoenen kostende sensoren die gaan kijken of het winter is. Een kalender kost een knaakKranplätze müssen verdichtet seineen draadloze sensor. hoe krijgt ie stroom?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32Dr_Flash
CubeMeisterja dat snap ik ook wel. Maar ze doen nu alsof ze het wagenwiel uitgevonden hebben (wat op zich ook zo is) en bovendien alsof dat een soort rocket science is. Ik ben eerder verbaasd dat dit soort dingen niet al 20 jaar geleden geīmplementeerd zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:27 schreef b2py het volgende:
Dit bericht is verhelderend over doel van sensor
http://www.prorail.nl/nie(...)oblemen-op-het-spoorSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Microbatterij, het zijn gewoon IoT sensors die overal in het land door ieder hip bedrijf geplaatst wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
een draadloze sensor. hoe krijgt ie stroom?b2py
Beton!Dit is goedkoper en meer onderhoudsarm vermoed ikquote:Op vrijdag 11 november 2016 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat snap ik ook wel. Maar ze doen nu alsof ze het wagenwiel uitgevonden hebben (wat op zich ook zo is) en bovendien alsof dat een soort rocket science is. Ik ben eerder verbaasd dat dit soort dingen niet al 20 jaar geleden geīmplementeerd zijn.Dr_Flash
CubeMeisterEr gaat toch ook een soort retourstroom door de rails? Daar zou je ook wel gebruik van kunnen maken denk ikquote:Op vrijdag 11 november 2016 11:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Microbatterij, het zijn gewoon IoT sensors die overal in het land door ieder hip bedrijf geplaatst wordt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenGewoon zonnecellen. Oh wacht, dat matcht misschien niet met het fenomeen 'winter'.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Microbatterij, het zijn gewoon IoT sensors die overal in het land door ieder hip bedrijf geplaatst wordt.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkderLudolf
allround beunhaasOftewel, als er geen signaal is, is het winter. Of nachtquote:Op vrijdag 11 november 2016 13:21 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Gewoon zonnecellen. Oh wacht, dat matcht misschien niet met het fenomeen 'winter'.Kranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterHoe dan ook, dan is er wat stukquote:Op vrijdag 11 november 2016 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oftewel, als er geen signaal is, is het winter. Of nachtSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Die batterijtjes gaan een jaar of 15/20 mee ofzo, dat is volgens mij de moeite nietquote:Op vrijdag 11 november 2016 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er gaat toch ook een soort retourstroom door de rails? Daar zou je ook wel gebruik van kunnen maken denk ikDr_Flash
CubeMeisterDat is uit de lucht gegrepen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Die batterijtjes gaan een jaar of 15/20 mee ofzo, dat is volgens mij de moeite nietSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDe zon?quote:Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkPeter
byeBij koud weer werken batterijen toch slechter?quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Die batterijtjes gaan een jaar of 15/20 mee ofzo, dat is volgens mij de moeite nietdagJames1988
SchommelbotenloverKun je ervoor zorgen dat de URLs hetzelfde blijven? Dan kan ik 'm in mijn hosts-file gooien (ivm muscle memory).quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:51 schreef WebHawk het volgende:
Willen jullie misschien even klikkendoen?
Poll: Ik gebruikte m.ns.nl nog
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hierIk zal de server naar m.ns.nl laten luisteren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je ervoor zorgen dat de URLs hetzelfde blijven? Dan kan ik 'm in mijn hosts-file gooien (ivm muscle memory).
De URL's zelf zijn wel veranderd, In de zin dat .action nu .php is geworden.Op verzoek kan ik dat ook regelen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je ervoor zorgen dat de URLs hetzelfde blijven? Dan kan ik 'm in mijn hosts-file gooien (ivm muscle memory).Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDr_Flash
CubeMeisterDat op z'n minst ja. Maar hoe vaak monitort zo'n sensor dan zijn eigen parameter? Een keer per uur? Elke minuut? Doorlopend? En hoe vaak moet ie een verbinding opbouwen en data de lucht in gooien?quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou ze in een slaapstand kunnen zetten op tussen april en september oid
Sowieso bestonden die batterijtjes 15 jaar geleden nog niet, dus dat soort claims neem ik nooit zo serieusSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
SchommelbotenloverKwestie van .action naar PHP verwijzen via .htaccess, web.config of nginx.conf (weet niet welke webserver je gebruikt)quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:58 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Ik zal de server naar m.ns.nl laten luisteren.
De URL's zelf zijn wel veranderd, In de zin dat .action nu .php is geworden.
[..]
Op verzoek kan ik dat ook regelen.
Or URL rewriting.Dr_Flash
CubeMeisterHeb jij toegang tot de externe DNS-records van ns.nl?quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:58 schreef WebHawk het volgende:
Ik zal de server naar m.ns.nl laten luisteren.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenNee.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij toegang tot de externe DNS-records van ns.nl?
Als ik de server er naar laat luisteren kun je op je eigen PC in bijvoorbeeld een HOSTS bestand (of je eigen dns-server, voor gevorderden) instellen dat m.ns.nl naar het IP van mijn server linkt.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDr_Flash
CubeMeisterOh zo. Ja, dat kun je doen iddSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Ja! Weet je wat hij ook zou kunnen doen? Stront eten! Net zo bruikbaar.quote:Bier.James1988
SchommelbotenloverJeetje zeg... met het verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja! Weet je wat hij ook zou kunnen doen? Stront eten! Net zo bruikbaar.DeaDLocK2K
Bier.Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jeetje zeg... met het verkeerde been uit bed gestapt?Bier.James1988
SchommelbotenloverIk geloof dat WebHawk voor een en/en-oplossing gaat
Alleen m.ns.nl schiet inderdaad niet op.Dit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:17 schreef James1988 het volgende:
Ik geloof dat WebHawk voor een en/en-oplossing gaat
Alleen m.ns.nl schiet inderdaad niet op.
Niet zo mauwen.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDeaDLocK2K
Bier.Je moet geen dingen stukmaken. Want wie kan het straks weer oplossen? Is allemaal onnodig.quote:Bier.bork
Schaffner ohne ZwangzugHet kan allemaal wel veel vriendelijker gezegd worden, ik heb al genoeg aan/buik vol van 1 Trump.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Ik maak iets wat NS stuk heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je moet geen dingen stukmaken. Want wie kan het straks weer oplossen? Is allemaal onnodig.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDeaDLocK2K
Bier.Politieke correctheid en zachte heelmeesters en slap gejengel is juist het probleem en de hele reden dat zo'n domme mongool president kan worden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:24 schreef bork het volgende:
Het kan allemaal wel veel vriendelijker gezegd worden, ik heb al genoeg aan/buik vol van 1 Trump.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterJa, als hij het zou bedoelen om een voor de hele wereld toegankelijk alternatief voor m.ns.nl te maken is het natuurlijk een Major League Kutideequote:Op vrijdag 11 november 2016 15:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan.
Maar als James er nou graag thuis gebruik van wil maken dan KAN hij gaan schoffelen in zijn hostsfile. En het zal waarschijnlijk nog wel werken ookSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
SchommelbotenloverJa, precies.
Zodra ik "m." in mijn adresbalk gooi stelt Chrome meteen voor om naar "http://m.ns.nl/actvertrektijden.action?from=bd" te gaan, dus het zou handig zijn als dát gewoon blijft werken. Of beter gezegd: weer gaat werken.
Want de redirect die NS doet naar ns.nl/reisinformatie neemt die parameter niet meeReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseDaar heb toch geen m.ns.nl voor nodig?
Dat kan ook met m.anderedomeinnaam.fokDr_Flash
CubeMeisterAlternatievelijk kun je http://trein.dennisscholing.nl/fullscreen.php?from=Breda proberen. Geen idee hoe dat er op een wijvenfoontje uitziet, maar okeeSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasAls het voor hem werkt is dat toch prima?quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan.Kranplätze müssen verdichtet seinGoed, domein en daarmee de eerste versie is in de lucht.
Omdat het reisadvies deel nog niet goed werkt (het toont alleen een eenvoudig overzichtje waar je nog niet veel aan hebt) en een aantal andere zaken als storingen en werkzaamheden nog moeten worden toegevoegd, post ik hem hier nog even niet.
Mocht je 'm al willen zien mag je een DM sturen.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDr_Flash
CubeMeisterOeh oeh ik heb nog wat voor je En dan hou ik ermee op hoorquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenquote:Op zaterdag 12 november 2016 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oeh oeh ik heb nog wat voor je En dan hou ik ermee op hoor
Kun je niet na Groenland stoppen?Dr_Flash
CubeMeisterOh. Nou. Okee. Misschien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterZO lang naar gezocht, terwijl ik wist dat hij moest bestaanSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterde verrassing is dat je er 10 euro voor mag betalen huilieSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterJe mag er nog twee maandjes op wachtenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIk kreeg gisteren een niet serieuze reactie op twitter toen ik vroeg wat ze er mee gedaan haddenquote:Op vrijdag 11 november 2016 13:51 schreef WebHawk het volgende:
Willen jullie misschien even klikkendoen?
Poll: Ik gebruikte m.ns.nl nog
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hierDuvel
Gevallen engel.Nah, niet echt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er gaat toch ook een soort retourstroom door de rails? Daar zou je ook wel gebruik van kunnen maken denk ikNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeAls ik wat meer wil weten over retourstroom, hoogte, waarom, hoe? Heb je een website/link, die je aanbeveelt?quote:Duvel
Gevallen engel.Elektrotechniek studeren en daarna en bij het goede bedrijf gaan werken.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:51 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Als ik wat meer wil weten over retourstroom, hoogte, waarom, hoe? Heb je een website/link, die je aanbeveelt?
Of https://nl.wikipedia.org/wiki/Retourstroom
Sorry, ff geen zin in college vandaag. Niks persoonlijks.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterSALOPERIE DE CATENAIRE!!!!quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:06 schreef b2py het volgende:
https://twitter.com/dpxprscbv/status/797390293515534336
Gaat niet zo goed op de RER D
Dat "<treintype> richting <overstapstation> voegt momenteel niet veel toe. Ik vogel nog even uit wat daarin de mogelijkheden zijn. Het leek altijd een beetje inconsistent, want het toonde niet per definitie de eindbestemming van die treinSnelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDarkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter9292 is sowieso vaag daarin, wou ik in Maart een advies voor Juni...gaaat niet...quote:Op zaterdag 12 november 2016 13:40 schreef boriq het volgende:
Wie weet vanaf wanneer 9292ov de nieuwe dienstregeling gaat laten zien?Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterDoe kort voor vertrek...blablablaquote:Op zaterdag 12 november 2016 15:09 schreef greavy het volgende:
Bij NS kan het wel, maar het advies is dat je later nog een keer kijkt
Zorg gewoon dat de boel op orde isb2py
Beton!Is de periode inmiddels aangebroken dat door de kou de treinen niet meer door wasstraat mogen?Salatrel
SalatrelMaar als het overdag warm genoeg is zouden ze in principe door de wasstraat kunnen. Gelukkig heb ik de dienst voor de wasstraat in de nachtderLudolf
allround beunhaasGeldt dat voor alle wasstraten?quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:29 schreef Maegrim het volgende:
De wasstraat op de watergraafsmeer wordt onder de 4 graden niet gebruiktKranplätze müssen verdichtet seinSalatrel
SalatrelDe installatie in rotterdam werkt met oxaal niet onder de 8 en met zeep niet onder de 4 of precies andersom geeft de machine overigens zelf gewoon aan.
Zo heb ik aan het begin van de nacht nog wel eens een programma aan kunnen zetten maar was dat ook meteen de enige trein die gewassen werd omdat het te koud geworden wasDuvel
Gevallen engel.Wat? Bitlord heet Wimvantklooster?quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeTop! Heb 'm aan m'n favorieten toegevoegd
Komt er nog een mogelijkheid om de tussenliggende stations te bekijken? En ga je ook nog iets met de treinsamenstelling doen?Ja, de tussenliggende stations komen straks uitklapbaar tussen vertrek en aankomst.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:34 schreef MTL het volgende:
Top! Heb 'm aan m'n favorieten toegevoegd
Komt er nog een mogelijkheid om de tussenliggende stations te bekijken? En ga je ook nog iets met de treinsamenstelling doen?
Of ik de treinsamenstelling ga weergeven weet ik nog even niet. De gegevensbron (NS-API) die ik nu gebruik geeft me die gegevens niet, dus daar zou ik elders naar op zoek moeten.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkderLudolf
allround beunhaasOVtijden.NLquote:Op zaterdag 12 november 2016 22:41 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Ja, de tussenliggende stations komen straks uitklapbaar tussen vertrek en aankomst.
Of ik de treinsamenstelling ga weergeven weet ik nog even niet. De gegevensbron (NS-API) die ik nu gebruik geeft me die gegevens niet, dus daar zou ik elders naar op zoek moeten.Kranplätze müssen verdichtet seinDie halen hun gegevens weer van ndovloket.nl, waar ik ook naar aan het kijken ben. Hun API werkt - zo te zien - totaal anders als die van NS, en ik moet de afweging gaan maken of de moeite die ik daar insteek het resultaat waard is.quote:Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkderLudolf
allround beunhaasquote:Op zaterdag 12 november 2016 22:55 schreef James1988 het volgende:
Hey, die foto heb ik al eens eerder gezienKranplätze müssen verdichtet seinJames1988
Schommelbotenlover56.000 stoelen alsnog van tafeltjes voorzien, dat wordt een duur grapje. Ik had begrepen dat het frame van de stoelen die ze nu hebben gebruikt ongeschikt is voor tafels, dus dan moet de complete stoel worden vervangen.twitter:RailfutureEA twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 18:42:40 DfT has agreed to retrofit seat back trays and Wi-Fi to all class 700 units. Another campaign success for @Railfuture, which had complained reageer retweetJames1988
SchommelbotenloverDinsdagmiddag ging er iets niet helemaal goed bij Luton: een kabel van het seinsysteem kwam in aanraking met de bovenleiding, waardoor de complete signalisatie rond Luton uitviel. In een aantal kasten was de apparatuur gefrituurd.
Het heeft tot vrijdagochtend geduurd om de boel te repareren, sommige installaties moesten compleet worden vervangen en getest. Het is nog niet bekend hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Prins_Pils
Lekkere pauper.Bronquote:Vanaf najaar 2017 meer treinen Gouda - Alphen aan de Rijn
vrijdag 11 november 2016
Tussen Gouda en Alphen a/d Rijn gaan vanaf najaar 2017 vier treinen per uur rijden. Dat had eigenlijk al per 11 december moeten gebeuren, maar de infrastructuur is niet tijdig aangepast.
In maart schreef de Provincie Zuid-Holland al dat de frequentieverhoging minimaal zou uitgesteld worden tot de zomer van 2017. Inmiddels is duidelijk dat de extra treinen per volgend najaar kunnen gaan rijden. Vanaf 11 december zullen de twee bestaande treinen per uur al wel in de RNET-huisstijl gaan rijden. De treindienst wordt vanaf die datum uitgevoerd door NS-dochter Abellio.
De vertraging is ontstaan omdat de maatregelen die nodig zijn voor de treindetectie en de seinbeveiliging complexer zijn dan voorzien. NS, ProRail en de Provincie Zuid-Holland zijn in onderhandeling over wie moet opdraaien voor de extra kosten van 1,8 miljoen euro.
De opening van het nieuwe station Boskoop Snijdelwijk staat gepland voor december 2017 en van station Waddinxveen Triangel voor het voorjaar van 2018.
Waddinxveen Triangel?doeiJames1988
SchommelbotenloverJa inderdaad, dat had natuurlijk Waddinxveen Triangelpark moeten zijn.quote:DeaDLocK2K
Bier.Ik heb geloof ik wel het beste weekend van het jaar uitgezocht om met vijftig kilo bagage op Schiphol aan te komen en met de trein verder te reizen. Gelukkig is het achterlijk vroeg en zondag.Bier.-Data in 2017 pikt ie nietquote:Op zaterdag 12 november 2016 22:12 schreef WebHawk het volgende:
Ik heb mijn reisplanner geupdate, en nu is hij iets verder (nog niet helemaal) functioneel.
Werp eens een blik op rpln.nl! (Feedback is welkom)
-misschien missende leestekens aanvullen zodat je gewoon '0630' als tijd in kan vullen?Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIk heb een stomme vraag, ik plan een reisje op 26 november van Vlaardingen Oost Naar Driebergen Zeist (en terug)
9292 zegt dat er tussen Woerden en Utrecht werkzaamheden zijn, en NS zegt tussen Schiedam C en Rotterdam....ga ik op de kalender kijken kan ik niet echt iets vinden...kunnen jullie mij helpen?https://www.prorail.nl/we(...)al-26-tm-27-november
Ze werken volgens Prorail aan de DHS brug, dus daar zal het treinverkeer vanuit Vlaardingen ook last van hebben, maar volgens mij is dat stukje van de reis wel gewoon mogelijk.
Ook tussen Utrecht en Woerden zijn er werkzaamheden, dus daar moet je met de bus.
De 16e uiterlijk zou de reisplanner bijgewerkt moeten zijn, dus ik zou dan gewoon even opnieuw plannen bij NS.
Oh, en gebruik 9292 alsjeblieft niet voor treinreizen
Hoe vaak ik daarmee al reizigers heb zien zwaaien, omdat de werkzaamheden niet correct verwerkt warenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIk wil je hartelijk danken voor je snelle antwoordquote:Op zondag 13 november 2016 11:36 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/we(...)al-26-tm-27-november
Ze werken volgens Prorail aan de DHS brug, dus daar zal het treinverkeer vanuit Vlaardingen ook last van hebben.
Ook tussen Utrecht en Woerden zijn er werkzaamheden, dus daar moet je met de bus.
De 16e uiterlijk zou de reisplanner bijgewerkt moeten zijn, dus ik zou dan gewoon even opnieuw plannen bij NS.
Oh, en gebruik 9292 alsjeblieft niet voor treinreizen
Hoe vaak ik daarmee al reizigers heb zien zwaaien, omdat de werkzaamheden niet correct verwerkt warenDeaDLocK2K
Bier.Nee inderdaad. Werd net nog met de sprinter naar Zwolle gestuurd terwijl de IC wel gewoon reed.quote:Op zondag 13 november 2016 11:36 schreef MTL het volgende:
Oh, en gebruik 9292 alsjeblieft niet voor treinreizenBier.- Hij is nog niet Y2K17 compatible, komt nog wel.quote:Op zondag 13 november 2016 07:47 schreef Maegrim het volgende:
[..]
-Data in 2017 pikt ie niet
-misschien missende leestekens aanvullen zodat je gewoon '0630' als tijd in kan vullen?
- Dat kan al, zowel bij datum als tijd.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterTof initiatief!quote:Op zondag 13 november 2016 11:47 schreef WebHawk het volgende:
[..]
- Hij is nog niet Y2K17 compatible, komt nog wel.
- Dat kan al, zowel bij datum als tijd.Dr_Flash
CubeMeisterToppunt van lekker nagedacht: Omroepen dat iedereen in het VOORSTE treinstel moet instappen omdat het ACHTERSTE treinstel afgesloten is.
Terwijl het in werkelijkheid precies andersom isSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzondag 13 november 2016 @ 13:56:50 #100Salatrel
Salatreltoevallig een trein die onderweg ergens kop maakt? Dat is ook altijd zo lekker handig als ze bellen dat iemand iets vergeten is in de trein en of je even wil kijken...quote:Op zondag 13 november 2016 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Toppunt van lekker nagedacht: Omroepen dat iedereen in het VOORSTE treinstel moet instappen omdat het ACHTERSTE treinstel afgesloten is.
Terwijl het in werkelijkheid precies andersom is
Zijn ze het bij amersfoort vergeten en rij je inmiddels ergens bij gouda oidDr_Flash
CubeMeisterNee er was "een fout in de planning" in Enkhuizen. Inmiddels in Hilversum. +15 of zoquote:Op zondag 13 november 2016 13:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
toevallig een trein die onderweg ergens kop maakt? Dat is ook altijd zo lekker handig als ze bellen dat iemand iets vergeten is in de trein en of je even wil kijken...
Zijn ze het bij amersfoort vergeten en rij je inmiddels ergens bij gouda oidSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzondag 13 november 2016 @ 14:04:52 #102b2py
Beton!Er zijn kruiers ter plaatsequote:Op zondag 13 november 2016 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb geloof ik wel het beste weekend van het jaar uitgezocht om met vijftig kilo bagage op Schiphol aan te komen en met de trein verder te reizen. Gelukkig is het achterlijk vroeg en zondag.zondag 13 november 2016 @ 14:05:36 #103b2py
Beton!Er staat toch Maurits90 bijquote:Op zaterdag 12 november 2016 20:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat? Bitlord heet Wimvantklooster?Dr_Flash
CubeMeister50 kilo verhuizen doe je maar met een goederentrein hoorSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenAls het met het vliegtuig mee kan, dan moet het met de trein toch al helemaal mee kunnenquote:Op zondag 13 november 2016 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
50 kilo verhuizen doe je maar met een goederentrein hoorzondag 13 november 2016 @ 14:14:46 #106Prins_Pils
Lekkere pauper.Die bagage is gewoon nog zwaarder dan dattie zelf isdoeiDr_Flash
CubeMeisterhij was waarschijnlijk met de Super guppyquote:Op zondag 13 november 2016 14:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het met het vliegtuig mee kan, dan moet het met de trein toch al helemaal mee kunnenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzondag 13 november 2016 @ 14:45:58 #108Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreterdit is anders ook wel een idioot reisadvies http://www.ns.nl/reisplan(...)trek&hash=-796150888quote:Op zondag 13 november 2016 11:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Werd net nog met de sprinter naar Zwolle gestuurd terwijl de IC wel gewoon reed.zondag 13 november 2016 @ 15:19:46 #109Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterEn waarom kan ik 27 november op zijn vroegst pas om half 2 in Arnhem zijn?
http://www.ns.nl/reisplan(...)ertrek&toonHSL=false
zondag 13 november 2016 @ 15:26:21 #110MTL
Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment.zondag 13 november 2016 @ 15:28:18 #111MTL
En waarom idioot? Als er die dag geen treinen rijden en de bussen nog niet in de reisplanner staan (nogmaals, op z'n vroegst 10 dagen van te voren plannen!) is dit gewoon het snelste reisadvies.quote:Op zondag 13 november 2016 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dit is anders ook wel een idioot reisadvies http://www.ns.nl/reisplan(...)trek&hash=-796150888
Kaartje kopen voor Thalys kan aan boord of online, kosten +/- 20 euro tweede klas.zondag 13 november 2016 @ 15:28:29 #112Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIk snap je punt, en ik heb t ook niet tegen jou; Maar ik vind t wel ruk geregeld, voor wie van internationale verbindingen afhankelijk is en zn weekend wil plannen is het gewoon totaal ruk...quote:Op zondag 13 november 2016 15:26 schreef MTL het volgende:
Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment.zondag 13 november 2016 @ 15:29:06 #113Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterZouden er echt reizigers zijn die dat gaan doen? Terwijl de Intercity plus zonder toeslag is?quote:Op zondag 13 november 2016 15:28 schreef MTL het volgende:
[..]
En waarom idioot? Als er die dag geen treinen rijden en de bussen nog niet in de reisplanner staan (nogmaals, op z'n vroegst 10 dagen van te voren plannen!) is dit gewoon het snelste reisadvies.
Kaartje kopen voor Thalys kan aan boord of online, kosten +/- 20 euro tweede klas.zondag 13 november 2016 @ 15:29:51 #114b2py
Beton!De bus tussen Woerden en Utrecht staat er wel inquote:Op zondag 13 november 2016 15:26 schreef MTL het volgende:
Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment.zondag 13 november 2016 @ 15:31:30 #115MTL
Die tussen Vlaardingen en Rotterdam schijnbaar nog nietquote:Op zondag 13 november 2016 15:29 schreef b2py het volgende:
[..]
De bus tussen Woerden en Utrecht staat er wel in
Dus volgens de planner kom je niet eerder uit Vlaardingen dan dat de werkzaamheden afgelopen zijn.zondag 13 november 2016 @ 15:32:41 #116MTL
Lijkt mij ook sterk, maar ik zie vaak genoeg reizigers die het last minute beslissen omdat bijvoorbeeld de IC direct te druk of vertraagd/uitgevallen is.quote:Op zondag 13 november 2016 15:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zouden er echt reizigers zijn die dat gaan doen? Terwijl de Intercity plus zonder toeslag is?zondag 13 november 2016 @ 15:33:45 #117b2py
Beton!Ik denk dat je mijn bericht niet begrijpt, waarom staat de bus tussen Utrecht en Woerden er wel in maar de rest niet? Niet echt consequentDr_Flash
CubeMeistergewoon willekeur. Het is sowieso een tombola om in Nederland in het weekend met de trein te willen. Maar dat is al tien jaar zo. Niks nieuws.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzondag 13 november 2016 @ 15:37:16 #119MTL
Schijnbaar is de informatievoorziening rondom alle werkzaamheden bij Utrecht sneller dan die rond de andere werkzaamhedenzondag 13 november 2016 @ 15:40:16 #120b2py
Beton!Je kan ook zeggen dat ze in de regio wat minder hard werkenzondag 13 november 2016 @ 15:45:17 #121Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterVandaar die Hemakaartjesuitverkoopshitquote:Op zondag 13 november 2016 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon willekeur. Het is sowieso een tombola om in Nederland in het weekend met de trein te willen. Maar dat is al tien jaar zo. Niks nieuws.zondag 13 november 2016 @ 15:52:02 #122MTL
Sstquote:Op zondag 13 november 2016 15:40 schreef b2py het volgende:
Je kan ook zeggen dat ze in de regio wat minder hard werkenderLudolf
allround beunhaasJa omdat de An225 met panne in Leipzig staatquote:Op zondag 13 november 2016 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hij was waarschijnlijk met de Super guppyKranplätze müssen verdichtet seinzondag 13 november 2016 @ 15:56:04 #124Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIk bel dus net met de NS klanteservice om te vragen waarom ik dus pas om half 12 uit Vlaardingen weg kom...'Moet u even met 9292 bellen, want daar is iets aan de hand dat weten wij ook niet'....quote:Op zondag 13 november 2016 15:33 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat je mijn bericht niet begrijpt, waarom staat de bus tussen Utrecht en Woerden er wel in maar de rest niet? Niet echt consequent
WTFzondag 13 november 2016 @ 16:21:36 #125boriq
Blacksmith of RhythmAls ik een bahncard-25 wil bestellen, en ik deze via de post laat bezorgen, dan is deze toch niet van gewoon papier, i.t.t. hem zelf uitprinten?zondag 13 november 2016 @ 16:36:11 #126Frozen-assassin
STAY STRONG APPIEMakkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!!quote:Op zondag 13 november 2016 15:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bel dus net met de NS klanteservice om te vragen waarom ik dus pas om half 12 uit Vlaardingen weg kom...'Moet u even met 9292 bellen, want daar is iets aan de hand dat weten wij ook niet'....
WTFdennistd
FOK!sport *O*De voorlopige om zelf te printen is van papier en een maand geldig. Binnen die tijd (of zelfs eerder als je ingangsdatum wat verder ligt dan vandaag) krijg je je plastic pasje thuisgestuurd.quote:Op zondag 13 november 2016 16:21 schreef boriq het volgende:
Als ik een bahncard-25 wil bestellen, en ik deze via de post laat bezorgen, dan is deze toch niet van gewoon papier, i.t.t. hem zelf uitprinten?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenzondag 13 november 2016 @ 17:01:25 #128boriq
Blacksmith of RhythmAh, oké. Dus je krijgt sowieso een plastic pasje?quote:Op zondag 13 november 2016 16:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
De voorlopige om zelf te printen is van papier en een maand geldig. Binnen die tijd (of zelfs eerder als je ingangsdatum wat verder ligt dan vandaag) krijg je je plastic pasje thuisgestuurd.zondag 13 november 2016 @ 17:35:12 #129Zug-Chef
Zug-ChefOp zondag 13 november 2016 stonden de (jaarlijkse?) GSMR-meetritten op de noordelijke nevenlijnen rondom Leeuwarden van Eurailscout op het programma.
Even voor 10:00'en reden de 203-1 en 203-5 van Volkerrail samen met motorpost Jules de Friese hoofdstad Leeuwarden binnen als trein 52100 uit Groningen en passeert hier ter hoogte van de op de achtergrond gelegen halte Achter de Hoven.
Na een stop in Leeuwarden van een klein half uur werd als eerste een slag naar Stavoren gereden. Omdat Arriva hier maar 1x per uur rijdt is er meer capaciteit op zondag dan op andere dagen in de week.
Sinds het emplacement van Sneek onlangs is omgebouwd is het mogelijk om vanuit Leeuwarden via spoor 1 naar Stavoren te rijden. Arriva rijdt nog dagelijks via het ernaast gelegen spoor 2 richting Stavoren, maar de GSMR-meetrit was ingelegd via spoor 1 waardoor bovenstaande foto gemaakt kon worden.
Na terugkomst vanuit Stavoren in Leeuwarden stond nog een slag Harlingen Haven op het programma.
De 203-1 en 203-5 van Volkerrail hebben met Eurailscout motorpost Jules een ruime 20 minuten in Harlingen moeten wachten omdat Arriva op zondag op gezette tijden een half uur overstaat in Harlingen Haven. Nadat Arriva vertrokken is terug richting Leeuwarden kan koers gezet worden naar Harlingen Haven.
Inmiddels is het weer licht gaan regenen, wat de gevoelstemperatuur niet ten goede komt. Het baanvak Harlingen-Harlingen Haven is in 2005 verlegd en is binnendijks komen liggen. Toch ademt de omgeving door middel van havenloodsen en -kranen nog veel sfeer uit.
Het klassieke motief met vuurtoren kon bij vertrek natuurlijk niet uitblijven. We zien hier de combi 203-5, Eurailscout motorpost Jules en 203-1 vertrekken uit Harlingen op weg terug naar Leeuwarden.
Het treinpersoneel had blijkbaar ook zin om thuis de warme kachel op te zoeken want er werd razendsnel terug naar Leeuwarden gereden, waardoor er -60 naar Groningen werd vertrokken.
Volgende week zaterdag zijn de diesellijnen rond Groningen aan de beurt.Ik hoorde laatst dat 'ie stuk was. Is dat de reden dat er nu 2 locs aan hangen of moet ik dat helemaal anders zien?quote:Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkzondag 13 november 2016 @ 17:41:32 #131Zug-Chef
Zug-ChefHet schijnt dat de Jim stuk is inderdaad, de Jules niet. Maar de metingen in Noord-NL worden altijd met 2 loks in sandwichmodus gereden vanwege de vele enkelsporige eindpunten waar niet omgelopen kan worden. En geduwd de vrije baan op wordt niet gewaardeerd door ProRail ;-)Peterselieman
Maffe Frieshmm. Jim is wel naar Groningen gereden afgelopen vrijdagAltijd onderweg naar het avontuurzondag 13 november 2016 @ 17:47:25 #133Prins_Pils
Lekkere pauper.En ik altijd maar denken dat dat ding gewoon zelf kon rijden
Leuke foto's!doeiDat kan hij ook.quote:Op zondag 13 november 2016 17:47 schreef Prins_Pils het volgende:
En ik altijd maar denken dat dat ding gewoon zelf kon rijden
Leuke foto's!Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkzondag 13 november 2016 @ 17:50:47 #135Prins_Pils
Lekkere pauper.Ik wilde nu eigenlijk vragen waarom die dat dan niet deed maar hij is elektrisch Goeiemorgen...doeiOhja Ik had het nog niet uitgedokterd zal ik maar eerlijk bekennenquote:Op zondag 13 november 2016 17:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik wilde nu eigenlijk vragen waarom die dat dan niet deed maar hij is elektrisch Goeiemorgen...Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkzondag 13 november 2016 @ 17:51:56 #137James1988
SchommelbotenloverIk had dezelfde vraag, maar heb eerst even op Wikipedia gekekenzondag 13 november 2016 @ 17:54:36 #138DeaDLocK2K
Bier.Ja, het motor-gedeelte uit de samenstelling motorpost komt niet van dieselmotorBier.zondag 13 november 2016 @ 17:57:28 #139James1988
SchommelbotenloverVanwaar die platen op het dak eigenlijk?Tegen de regen, maar dat hebben alle treinen.quote:Op zondag 13 november 2016 17:57 schreef James1988 het volgende:
Vanwaar die platen op het dak eigenlijk?Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkzondag 13 november 2016 @ 17:58:25 #141James1988
Schommelbotenloverquote:Op zondag 13 november 2016 17:58 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Tegen de regen, maar dat hebben alle treinen.zondag 13 november 2016 @ 17:59:49 #142Zug-Chef
Zug-Chef"Zijn nodig voor het buitenhouden van storingen voor metingen a/h GSM-R netwerk".Peterselieman
Maffe FriesHeb vorige week eens gekeken waar Zug woont. Op het bordje bij de deur stond helaas geen treinAltijd onderweg naar het avontuurzondag 13 november 2016 @ 18:03:42 #144James1988
SchommelbotenloverDat is helemaal niet creepy ofzo.Peterselieman
Maffe Friesnee, want was daar aan in de straat het werkquote:Altijd onderweg naar het avontuurPeterselieman
Maffe FriesLuxaflex waren naar beneden en bijna geheel dichtquote:Op zondag 13 november 2016 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan bel je niet ff aan, maffe FriesAltijd onderweg naar het avontuurzondag 13 november 2016 @ 18:07:20 #148Zug-Chef
Zug-ChefWel bizar dat jij dus gewoon weet waar mijn huis woontPeterselieman
Maffe FriesPostbode he, al kom ik niet heel vaak bij jou daar in de buurtquote:Op zondag 13 november 2016 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel bizar dat jij dus gewoon weet waar mijn huis woontAltijd onderweg naar het avontuurderLudolf
allround beunhaasHeeft die mP een aggregaat aan boord of krijgt die stroom via een van die loks?Kranplätze müssen verdichtet seinzondag 13 november 2016 @ 18:48:48 #152Salatrel
Salatrelzonenergiequote:Op zondag 13 november 2016 18:38 schreef derLudolf het volgende:
Heeft die mP een aggregaat aan boord of krijgt die stroom via een van die loks?zondag 13 november 2016 @ 20:16:18 #154greavy
Kritische VIRM-haterIk lees steeds: meet-rappen ipv mee-trappen. Ik zit al een kwartier te bedenken wat dat is, nu lees ik het pas goedzondag 13 november 2016 @ 20:18:35 #155Prins_Pils
Lekkere pauper.Ja ik moest ook drie keer lezendoeiIk las het als meettrappen (licht dyslectisch)
Bijna net zo slecht als zone-energieSnelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkLeukquote:Op zondag 13 november 2016 17:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Op zondag 13 november 2016 stonden de (jaarlijkse?) GSMR-meetritten op de noordelijke nevenlijnen rondom Leeuwarden van Eurailscout op het programma.
[ link | afbeelding ]Even voor 10:00'en reden de 203-1 en 203-5 van Volkerrail samen met motorpost Jules de Friese hoofdstad Leeuwarden binnen als trein 52100 uit Groningen en passeert hier ter hoogte van de op de achtergrond gelegen halte Achter de Hoven.
Na een stop in Leeuwarden van een klein half uur werd als eerste een slag naar Stavoren gereden. Omdat Arriva hier maar 1x per uur rijdt is er meer capaciteit op zondag dan op andere dagen in de week.
[ link | afbeelding ]Sinds het emplacement van Sneek onlangs is omgebouwd is het mogelijk om vanuit Leeuwarden via spoor 1 naar Stavoren te rijden. Arriva rijdt nog dagelijks via het ernaast gelegen spoor 2 richting Stavoren, maar de GSMR-meetrit was ingelegd via spoor 1 waardoor bovenstaande foto gemaakt kon worden.
Na terugkomst vanuit Stavoren in Leeuwarden stond nog een slag Harlingen Haven op het programma.
De 203-1 en 203-5 van Volkerrail hebben met Eurailscout motorpost Jules een ruime 20 minuten in Harlingen moeten wachten omdat Arriva op zondag op gezette tijden een half uur overstaat in Harlingen Haven. Nadat Arriva vertrokken is terug richting Leeuwarden kan koers gezet worden naar Harlingen Haven.
[ link | afbeelding ]Inmiddels is het weer licht gaan regenen, wat de gevoelstemperatuur niet ten goede komt. Het baanvak Harlingen-Harlingen Haven is in 2005 verlegd en is binnendijks komen liggen. Toch ademt de omgeving door middel van havenloodsen en -kranen nog veel sfeer uit.
[ link | afbeelding ]Het klassieke motief met vuurtoren kon bij vertrek natuurlijk niet uitblijven. We zien hier de combi 203-5, Eurailscout motorpost Jules en 203-1 vertrekken uit Harlingen op weg terug naar Leeuwarden.
Het treinpersoneel had blijkbaar ook zin om thuis de warme kachel op te zoeken want er werd razendsnel terug naar Leeuwarden gereden, waardoor er -60 naar Groningen werd vertrokken.
Volgende week zaterdag zijn de diesellijnen rond Groningen aan de beurt.zondag 13 november 2016 @ 21:19:59 #158Bitlord
BitlordMwah, meer een typefout eruit gehaald gok ik.quote:
Laatst nog wat avonden besteed aan het uitbreiden van de NMBS-rijtuigseries op Wikipedia, dat was echt erbarmelijk qua niveau.
Daardoor nog te weten gekomen dat er tot diep in de jaren 70 nog een NMBS M1-stam heeft gereden op een Oost-Duitse "S-Bahn". Was tijdens de WOII die kant op gegaan en nooit meer teruggekeerd. Maar geschiedenis komt hier relatief weinig langs, hoewel het vaak erg interessant is.
zondag 13 november 2016 @ 21:41:17 #159bork
Schaffner ohne ZwangzugNS Flirt gespot op Den Bosch door jr.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...zondag 13 november 2016 @ 21:43:52 #160James1988
SchommelbotenloverDie heb daar de afgelopen weken al regelmatig gespot, NS is bezig met het integraal proefbedrijf.
Over de FLIRT gesproken, ChrisTrains heeft 'm nagemaakt voor Train Simulator. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en dat is best wel een toffe trein. Enige jammere is dat de cruise control altijd aanstaat, je kunt dus onder geen beding harder dan 160quote:Op zondag 13 november 2016 21:43 schreef James1988 het volgende:
je kunt dus onder geen beding harder dan 160
Behalve soms.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkzondag 13 november 2016 @ 21:54:39 #164Prins_Pils
Lekkere pauper.'Wohnstadt Nord'quote:Op zondag 13 november 2016 21:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mwah, meer een typefout eruit gehaald gok ik.
Laatst nog wat avonden besteed aan het uitbreiden van de NMBS-rijtuigseries op Wikipedia, dat was echt erbarmelijk qua niveau.
Daardoor nog te weten gekomen dat er tot diep in de jaren 70 nog een NMBS M1-stam heeft gereden op een Oost-Duitse "S-Bahn". Was tijdens de WOII die kant op gegaan en nooit meer teruggekeerd. Maar geschiedenis komt hier relatief weinig langs, hoewel het vaak erg interessant is.
[ afbeelding ]doeiIk raas met 276km/u met een FLIRT-11 door een fictief landschap en dat is je grootste bezwaar?quote:Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
Dan zal dit ook wel enkel hebben kunnen gebeuren omdat de frontseinen niet aanstonden...Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkJazeker, misschien was de plaatselijke snelheid wel 300km/u. Die 80 had immers ook gewoon een baanstorinkje kunnen zijn.quote:Op zondag 13 november 2016 21:54 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Ik raas met 276km/u met een FLIRT-11 door een fictief landschap en dat is je grootste bezwaar?
Die frontseinen zijn echter jouw fout als machinistzondag 13 november 2016 @ 22:30:45 #168Duvel
Gevallen engel.Net echt?quote:Op zondag 13 november 2016 21:43 schreef James1988 het volgende:
Die heb daar de afgelopen weken al regelmatig gespot, NS is bezig met het integraal proefbedrijf.
Over de FLIRT gesproken, ChrisTrains heeft 'm nagemaakt voor Train Simulator. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en dat is best wel een toffe trein. Enige jammere is dat de cruise control altijd aanstaat, je kunt dus onder geen beding harder dan 160Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 13 november 2016 @ 22:32:22 #169James1988
SchommelbotenloverIk had wel 176 km/u willen aantikken. Da's toch nodig voor de toelating?quote:Dr_Flash
CubeMeisterDat jaquote:
Waar woont u? Betonblok 826, nummer 5572, 3 hoog achterSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzondag 13 november 2016 @ 22:52:20 #171Duvel
Gevallen engel.Ik heb geen idee of ie tot 160 is toegelaten in NL?quote:Op zondag 13 november 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had wel 176 km/u willen aantikken. Da's toch nodig voor de toelating?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 13 november 2016 @ 22:54:40 #172James1988
SchommelbotenloverDa's een hele goede vraag, dat weet ik ook nietquote:Op zondag 13 november 2016 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ie tot 160 is toegelaten in NL?zondag 13 november 2016 @ 23:04:51 #173Duvel
Gevallen engel.Sowieso staat ATB tot nu toe slechts 140 km/u toe.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 13 november 2016 @ 23:12:34 #174MTL
Hij is überhaupt nog niet toegelaten, maar zodra dat geregeld is, is ie inderdaad voor 160 (NS, Abellio NRW, Syntus, Keolis) of 140 (R-Net/Abellio, Arriva) toegelaten.quote:Op zondag 13 november 2016 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's een hele goede vraag, dat weet ik ook niet
Edit: Waarbij Syntus en Keolis natuurlijk pas voor komend jaar op de planning staan, samen met de meerspanningen variant van Arriva.derLudolf
allround beunhaasIk heb geen enkel bezwaarquote:Op zondag 13 november 2016 21:54 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Ik raas met 276km/u met een FLIRT-11 door een fictief landschap en dat is je grootste bezwaar?Kranplätze müssen verdichtet seindennistd
FOK!sport *O*Waarom verschil in de maximumsnelheid?quote:Op zondag 13 november 2016 23:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Hij is überhaupt nog niet toegelaten, maar zodra dat geregeld is, is ie inderdaad voor 160 (NS, Abellio NRW, Syntus, Keolis) of 140 (R-Net/Abellio, Arriva) toegelaten.
Edit: Waarbij Syntus en Keolis natuurlijk pas voor komend jaar op de planning staan, samen met de meerspanningen variant van Arriva.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenIn de Arriva-gebieden waait het gemiddeld harder, en door de verwachte tegenwind gaan ze er maar vanuit dat ze toch niet harder dan 140 kunnen.quote:Op zondag 13 november 2016 23:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarom verschil in de maximumsnelheid?Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkdennistd
FOK!sport *O*
Half uurtje geleden in Hengelo, ik mag de trein nog vervangen tot Zutphen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 14 november 2016 @ 01:24:29 #180Prins_Pils
Lekkere pauper.Ceci n'est pas un train maar wel een stoere plaat!doeidennistd
FOK!sport *O*Het is een Treinbus, dus een treinPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 14 november 2016 @ 07:35:51 #182b2py
Beton!Daar is iemand jaloers, die had liever een trein geweest dan een busmaandag 14 november 2016 @ 07:36:48 #183DeaDLocK2K
Bier.Ik ga naar 9292.nl, accepteer de cookiewaarschuwing en krijg een server error. Nu weet ik niet of m'n bus op tijd isBier.maandag 14 november 2016 @ 07:38:04 #184DeaDLocK2K
Bier.Mooi, de NS site doet het wel goed weergeven.Bier.maandag 14 november 2016 @ 07:44:49 #186DeaDLocK2K
Bier.En duidelijker ook. Maar ik heb een vrij principieel probleem met apps op mobiele telefoons.quote:Bier.maandag 14 november 2016 @ 07:52:29 #187b2py
Beton!Dan heb je toch een vrij groot probleem in de huidige maatschappij dunkt memaandag 14 november 2016 @ 07:58:05 #188DeaDLocK2K
Bier.Wat kan ik niet dan? Ik heb een app van m'n bank en daar houdt het wel op. Ik loop nooit tegen problemen aan. Gebruik overal mobiele websites voor die geen toegang tot m'n camera of microfoon eisen.quote:Op maandag 14 november 2016 07:52 schreef b2py het volgende:
Dan heb je toch een vrij groot probleem in de huidige maatschappij dunkt meBier.derLudolf
allround beunhaasIs dat serieus of ben ik nu te goed gelovig?quote:Op zondag 13 november 2016 23:42 schreef WebHawk het volgende:
[..]
In de Arriva-gebieden waait het gemiddeld harder, en door de verwachte tegenwind gaan ze er maar vanuit dat ze toch niet harder dan 140 kunnen.Kranplätze müssen verdichtet seinmaandag 14 november 2016 @ 08:14:11 #190James1988
SchommelbotenloverIk heb ook een beetje een hekel aan websites die je voor het minste of geringste naar hun app proberen te dwingen.maandag 14 november 2016 @ 08:16:16 #191DeaDLocK2K
Bier.Wajoo drukke trein. Was even vergeten hoe de ochtendspits eruit ziet, sinds augustus niet meer zo vroeg op pad geweest.Bier.maandag 14 november 2016 @ 08:21:36 #192James1988
SchommelbotenloverIk was eigenlijk van plan om met de auto naar m'n werk te gaan (want sneller), tot ik zag dat ik dan 30 minuten mag aanschuiven in de file op de A27. Dus nu zit ik lekker in de trein, want OV is dan snellermaandag 14 november 2016 @ 08:41:48 #193DeaDLocK2K
Bier.Ja, begrijpelijk. Aankomende tijd zal dat geneuzel alleen nog maar toenemen gok ik zo.quote:Op maandag 14 november 2016 08:21 schreef James1988 het volgende:
Ik was eigenlijk van plan om met de auto naar m'n werk te gaan (want sneller), tot ik zag dat ik dan 30 minuten mag aanschuiven in de file op de A27. Dus nu zit ik lekker in de trein, want OV is dan sneller
Zwolle-Enschede is zelfs in de drukste trein trouwens goed te doen. Alleen als er een uitvalt (wat ik nog niet heb meegemaakt sinds ik forens, een keer daarheen omdat ik een vergadering had in Hengelo terwijl ik nog in Deventer werkte tel ik niet mee.Bier.maandag 14 november 2016 @ 08:46:46 #194b2py
Beton!Had ik al verteld dat ik iedere ochtend moet staan?maandag 14 november 2016 @ 08:48:27 #195Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterWaarom eigenlijk?quote:Op zondag 13 november 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had wel 176 km/u willen aantikken. Da's toch nodig voor de toelating?derLudolf
allround beunhaasSommige sites kun je dan ook serieus niet bekijken. Donder dan maar lekker op, zoek ik het lekker ergens anders.quote:Op maandag 14 november 2016 08:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook een beetje een hekel aan websites die je voor het minste of geringste naar hun app proberen te dwingen.Kranplätze müssen verdichtet seinmaandag 14 november 2016 @ 08:52:43 #197DeaDLocK2K
Bier.10% meer dan toelatingssnelheid. Als hij al bij 165km/u uit elkaar zou trillen zou dat niet echt leuk zijn.quote:Bier.maandag 14 november 2016 @ 08:53:14 #198DeaDLocK2K
Bier.Alsof die HOORRUNNURS dat niet gewend zijnquote:Op maandag 14 november 2016 08:46 schreef b2py het volgende:
Had ik al verteld dat ik iedere ochtend moet staan?Bier.maandag 14 november 2016 @ 08:55:06 #199Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterGeen trein want rijp op de bovenleiding.... Kon dat niet met een mat64 aan gort gereden worden?
[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-11-2016 09:03:01 ]maandag 14 november 2016 @ 08:56:21 #200DeaDLocK2K
Bier.Of met 1200'en. Alles wat met rijweerstanden werkt in ieder geval.quote:Op maandag 14 november 2016 08:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geen treine want rijp op de bovenleiding.... Kon dat niet met een mat64 aan gort gereded worden?Bier.maandag 14 november 2016 @ 09:10:19 #201b2py
Beton!Wat?quote:Op maandag 14 november 2016 08:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof die HOORRUNNURS dat niet gewend zijnmaandag 14 november 2016 @ 09:12:23 #202DeaDLocK2K
Bier.Mensen van boven het kanaal die Hoorn niet in ABN kunnen sprekenquote:Bier.maandag 14 november 2016 @ 10:26:09 #204Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterAutistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt čn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...maandag 14 november 2016 @ 10:42:13 #205Prins_Pils
Lekkere pauper.Hiffesum Sportparrukquote:Op maandag 14 november 2016 08:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof die HOORRUNNURS dat niet gewend zijndoeimaandag 14 november 2016 @ 10:53:19 #206Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Daar moet je altijd staan inderdaad... Ach, het is ook maar een minuutje of 10 naar Utrecht.derLudolf
allround beunhaasIk heb het me nog nooit afgevraagd eigenlijkquote:Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt čn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...Kranplätze müssen verdichtet seinmaandag 14 november 2016 @ 11:10:36 #208ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseIk zou dan zeggen Winterswijk West, dat is nog 1 km verdermaandag 14 november 2016 @ 11:42:21 #209b2py
Beton!minimaal 14quote:Op maandag 14 november 2016 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Daar moet je altijd staan inderdaad... Ach, het is ook maar een minuutje of 10 naar Utrecht.derLudolf
allround beunhaasZes bakken VIRM in de sprinter Zwolle-Grunn #overkill Gaat dat überhaupt de rijtijden halen?Kranplätze müssen verdichtet seinWie gaat er dan ook met het Poolse OV?quote:Op maandag 14 november 2016 08:46 schreef b2py het volgende:
Had ik al verteld dat ik iedere ochtend moet staan?Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkmaandag 14 november 2016 @ 12:34:02 #213Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Makkelijk. De rijtijden van de sprinter zijn nog ruimer dan die van de IC's die op de dagranden overal stoppen.quote:Op maandag 14 november 2016 11:50 schreef derLudolf het volgende:
Zes bakken VIRM in de sprinter Zwolle-Grunn #overkill Gaat dat überhaupt de rijtijden halen?derLudolf
allround beunhaasDDZ5 gespot in Zutphen, de motorwagen ontbreekt Werd nu getrokken door een blauwe dieselloc (is die van Structon?)
Waar gaat dat spoor dat - als je van Zutphen richting Dieren gaat - net na de brug naar rechts afbuigt heen? Staat een geel bord met ATB waar een streep door staat en een eronder met 'code'Kranplätze müssen verdichtet seinPeterselieman
Maffe FriesDat is het spoor naar Apeldoorn.quote:Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef derLudolf het volgende:
DDZ5 gespot in Zutphen, de motorwagen ontbreekt Werd nu getrokken door een blauwe dieselloc (is die van Structon?)
Waar gaat dat spoor dat - als je van Zutphen richting Dieren gaat - net na de brug naar rechts afbuigt heen? Staat een geel bord met ATB waar een streep door staat en een eronder met 'code'
Je zag een loc van Volkerrail. Die vervoeren regelmatig NS-materieelAltijd onderweg naar het avontuurmaandag 14 november 2016 @ 13:04:33 #217b2py
Beton!Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder isquote:Dr_Flash
CubeMeisterIk verwacht ook een lekker wijf en een miljoen euroquote:Op maandag 14 november 2016 13:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder isSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 14 november 2016 @ 14:03:49 #219James1988
SchommelbotenloverVandaag is de officiële start van de verdubbeling Utrecht Centraal - Leidsche Rijn.Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers?quote:Op maandag 14 november 2016 14:03 schreef James1988 het volgende:
Vandaag is de officiële start van de verdubbeling Utrecht Centraal - Leidsche Rijn.Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawkmaandag 14 november 2016 @ 14:13:36 #221Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.quote:Op maandag 14 november 2016 13:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder ismaandag 14 november 2016 @ 14:16:53 #222Prins_Pils
Lekkere pauper.Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62.quote:Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt čn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...doeimaandag 14 november 2016 @ 14:27:05 #223James1988
SchommelbotenloverSporen.quote:Op maandag 14 november 2016 14:05 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers?maandag 14 november 2016 @ 14:34:00 #224b2py
Beton!De drukte komt vooral doordat deze trein uit Almere komt, vanaf 9 december komt hij op mijn tijd uit Weesp. Dat scheelt een flinke slok op een borrelquote:Op maandag 14 november 2016 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.maandag 14 november 2016 @ 14:40:05 #226Salatrel
Salatrelik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellenquote:Op maandag 14 november 2016 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.maandag 14 november 2016 @ 15:28:15 #227ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseVoor Oldenzaal geldt hetzelfde. Hengelo Gezondheidspark is dan het verste station, 78 vanaf Arnhem.quote:Op maandag 14 november 2016 14:16 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62.Dr_Flash
CubeMeisterIk had een fantastische lichtshow vanochtend hoorquote:Op maandag 14 november 2016 08:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geen trein want rijp op de bovenleiding.... Kon dat niet met een mat64 aan gort gereden worden?
Is natuurlijk ook een terminaalgefaal kutsmoes om te gebruiken om een trein te schrappenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 14 november 2016 @ 17:51:37 #229Fred
BeroepschagrijnAantal spoorbruggenquote:Op maandag 14 november 2016 14:05 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers?So we just called him FredPeterselieman
Maffe FriesJe verwacht dat passagiers in de bagagerekken moeten liggen?quote:Op maandag 14 november 2016 14:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellenAltijd onderweg naar het avontuurmaandag 14 november 2016 @ 20:18:16 #231Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Als dat ergens tussen 6 en 11 is organiseert NS haar eigen problemen... Ik denk dat er in die periode geen enkele trein is die korter dan 6 bakken zou moeten rijden met ICM.
Aan de andere kant is het misschien wel gewoon koffiepraat en blijkt het om een trein op zondagmorgen 8 uur te gaan. Ja, dan zit er ook geen kip in de trein.maandag 14 november 2016 @ 22:13:24 #232Salatrel
Salatrelnou ik heb het van een machinist die nog 1 dag in de week machinist is en zich de rest van de week met materieelplanningen vermaakt. Hij zei dit 3/4 jaar geleden al aangegeven te hebben maar dat er tot op dat moment nog niks mee gedaan was. Misschien inmiddels wel maar we gaan het meemakenquote:Op maandag 14 november 2016 20:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als dat ergens tussen 6 en 11 is organiseert NS haar eigen problemen... Ik denk dat er in die periode geen enkele trein is die korter dan 6 bakken zou moeten rijden met ICM.
Aan de andere kant is het misschien wel gewoon koffiepraat en blijkt het om een trein op zondagmorgen 8 uur te gaan. Ja, dan zit er ook geen kip in de trein.Dr_Flash
CubeMeisterhttps://www.duic.nl/algem(...)t-mini-parkje-maken/
Dit schijnt in Utrecht te zijn. Nooit van gehoord
Bork? Bitlord? ReisT misschien?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 15 november 2016 @ 00:58:51 #234Prins_Pils
Lekkere pauper.Wtf, dat ligt echt pal naast Utrecht OZ, nooit gezien
Zal vroeger wel een industrielijntje naar de veiling(haven) hebben gelopen?
Edit: hierkiek:
Misschien hebben we het allemaal vast wel eens gezien zonder te weten wat het was..
[ Bericht 30% gewijzigd door Prins_Pils op 15-11-2016 01:06:14 ]doeidinsdag 15 november 2016 @ 07:20:12 #235DeaDLocK2K
Bier.Ik ken de spoorlijn wel maar de brug niet, wat een gaaf ding!Bier.dinsdag 15 november 2016 @ 07:23:34 #236b2py
Beton!Staat dat lijntje ook op sporenplan?
Edit: nee ik denk het niet, het is niet dat lijntje naar Veemarkt iig
[ Bericht 52% gewijzigd door b2py op 15-11-2016 08:16:27 ]dinsdag 15 november 2016 @ 08:29:32 #237DeaDLocK2K
Bier.Vijfde ATB-ingreep van het jaar. Kreeg niet de indruk dat de Meester nou zo raar aan het rijden is, leek de goede curve te volgen bij aankomst Heino en alles.Bier.dinsdag 15 november 2016 @ 09:16:55 #238boriq
Blacksmith of RhythmATB-ingrepen kwamen nog wel eens voor bij Heino ja. Ook vlak na Raalte (-> Heino) zit er een punt waar de ATB regelmatig ingrijpt.quote:Op dinsdag 15 november 2016 08:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vijfde ATB-ingreep van het jaar. Kreeg niet de indruk dat de Meester nou zo raar aan het rijden is, leek de goede curve te volgen bij aankomst Heino en alles.dinsdag 15 november 2016 @ 09:28:10 #239Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterJa maar dan mag ik niet over 3bergenquote:Op maandag 14 november 2016 15:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor Oldenzaal geldt hetzelfde. Hengelo Gezondheidspark is dan het verste station, 78 vanaf Arnhem.dinsdag 15 november 2016 @ 09:33:07 #240ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseReisplanner zegt dat ik over Utrecht-Arnhem mag, dan kom je toch langs 3bergen?dinsdag 15 november 2016 @ 09:42:54 #241ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseHet is dat lijntje naar Veemarkt op sporenplan 1965.quote:Op dinsdag 15 november 2016 07:23 schreef b2py het volgende:
Staat dat lijntje ook op sporenplan?
Edit: nee ik denk het niet, het is niet dat lijntje naar Veemarkt iigdinsdag 15 november 2016 @ 09:48:00 #242b2py
Beton!Die ligt toch veel verder naar het westen dan het lijntje van die brug?dinsdag 15 november 2016 @ 10:42:04 #243Prins_Pils
Lekkere pauper.Ik zat in eerste instantie ook te denken aan de Veemarkt maar dat ligt dus heel ergens anders.Ik denk dat we kunnen concluderen dat de brug al vķķr 1965 buiten gebruik is gesteld?doeidinsdag 15 november 2016 @ 11:06:54 #244ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseDe brug is ná 1965 buiten gebruik gesteld. Op sporenplan staat een pijltje dat aangeeft dat het spoor verder liep naar de veemarkt maar dat staat dus verder niet ingetekend.
Op http://www.topotijdreis.nl/ kan je precies zien hoe het was in de jaren 60.
Het spoortje liep via deze brug, en nog een andere hefbrug (over de Veilinghaven), naar het veemarktplein (nu de parkeerplaats voor de Jaarbeurs). Halverwege de jaren '60 is de veemarkt verplaatst naar de rand van de stad en daardoor werd dit spoorlijntje overbodig.
Deze brug heeft kunnen overleven doordat deze in een verloren hoekje staat waar deze niemand in de weg stond.Dr_Flash
CubeMeisterHet K-woord is nu echt volledig taboe in Enschede zo te zienSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterNou je t zegt, die heb ik vaak zat gezien daar door de bomen. Had niet in de gaten dat dat hetzelfde ding wasquote:Op dinsdag 15 november 2016 00:58 schreef Prins_Pils het volgende:
Wtf, dat ligt echt pal naast Utrecht OZ, nooit gezien
Zal vroeger wel een industrielijntje naar de veiling(haven) hebben gelopen?
Edit: hierkiek:
[ afbeelding ]
Misschien hebben we het allemaal vast wel eens gezien zonder te weten wat het was..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterEn dan heb ik het over "Keerpuntreiniging". Ding staat daar een half uur stil en vertrekt als een vuilnisbelt op wielen richting Schipholquote:Op dinsdag 15 november 2016 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Het K-woord is nu echt volledig taboe in Enschede zo te zienSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterWat is dit voor onzin? "ik ben een beetje op de hoogte" "ik ben grotendeels op de hoogte"?quote:Bent u ervan op de hoogte dat NS die dienstregeling kan inkrimpen bij verwacht winters weer?
a) Ja, helemaal
b) Ja, grotendeels
c) Ja, een beetje
d) Nee.
Je bent ook niet "een beetje zwanger". Of "grotendeels zwanger". Stel geen vragen als je geen idee hebt wat voor antwoord je wilt horen. De teringSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 15 november 2016 @ 13:29:14 #249ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseOndertussen in London...
'Bestuurder ontspoorde tram Croydon afgeleid door telefoon'
Het blijkt dat de bestuurder een bericht aan het typen was op z'n telefoon op het moment van het ongeval...
En naar verluidt was het daar een week eerder ook al een keer bijna misgegaan:
Croydon tram crash: Bosses were warned of 'speeding trams'
O, en met Zaandam heeft het dus niets te maken.dinsdag 15 november 2016 @ 13:31:22 #250Salatrel
Salatrela) het zijn standaard dezelfde series die geschrapt worden en ze knippen op dezelfde plaatsen en ik weet precies welke en waarquote:Op dinsdag 15 november 2016 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? "ik ben een beetje op de hoogte" "ik ben grotendeels op de hoogte"?
Je bent ook niet "een beetje zwanger". Of "grotendeels zwanger". Stel geen vragen als je geen idee hebt wat voor antwoord je wilt horen. De tering
b) ik weet dat er minder minder treinen rijden maar weet niet welke er niet rijden of waar ik eventueel extra moet overstappen
c) ik heb er wel eens wat over gehoord ja maar niet in verdiept
d) een dienstregeling?dinsdag 15 november 2016 @ 13:41:57 #251b2py
Beton!Daar waren we toen al achter geloof ikquote:Op dinsdag 15 november 2016 13:29 schreef ReisT het volgende:
Ondertussen in London...
'Bestuurder ontspoorde tram Croydon afgeleid door telefoon'
Het blijkt dat de bestuurder een bericht aan het typen was op z'n telefoon op het moment van het ongeval...
En naar verluidt was het daar een week eerder ook al een keer bijna misgegaan:
Croydon tram crash: Bosses were warned of 'speeding trams'
O, en met Zaandam heeft het dus niets te maken.Peterselieman
Maffe FriesEr rijden nu al Veolia GTW's rond met Arriva-logo's
https://www.facebook.com/(...)975928242010/?type=3Altijd onderweg naar het avontuurik heb nu eindelijk door wat MML in de topictitel betekend....Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.Dr_Flash
CubeMeisterEn over een half jaar zie je dat er MLL staat?quote:Op dinsdag 15 november 2016 17:47 schreef mart_83 het volgende:
ik heb nu eindelijk door wat MML in de topictitel betekend....Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenhey jij hebt ook al een vinkjequote:Op dinsdag 15 november 2016 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijden nu al Veolia GTW's rond met Arriva-logo's
https://www.facebook.com/(...)975928242010/?type=3Peterselieman
Maffe Friesja. Heb een stempel gekregenquote:Op dinsdag 15 november 2016 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
hey jij hebt ook al een vinkjeAltijd onderweg naar het avontuurNattekat
De roze zeekatBewuste keus.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Heb een stempel gekregenquote:Op dinsdag 15 november 2016 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En over een half jaar zie je dat er MLL staat?Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.dinsdag 15 november 2016 @ 18:17:20 #262Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterDus volgende maand gaat er weer wat ruimte komen met materieel? eerste nieuwe treinen de baan op?derLudolf
allround beunhaasWat doe jij dan PSM, dat je een vinkje hebt?Kranplätze müssen verdichtet seinPeterselieman
Maffe FriesHou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus volgende maand gaat er weer wat ruimte komen met materieel? eerste nieuwe treinen de baan op?
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250Altijd onderweg naar het avontuurPeterselieman
Maffe FriesLees mijn tag zou ik zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Wat doe jij dan PSM, dat je een vinkje hebt?Altijd onderweg naar het avontuurderLudolf
allround beunhaasGaat er materieel uit dan met invoering van Flirt? Want dan is elk stel dat in dienst komt toch winst?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 15-11-2016 18:27:00 ]Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 15 november 2016 @ 18:23:51 #268Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Ja en nee.. Men schijnt voor Flirt een 1-op-1 reserve aan te houden. Dus dan is er niet meer materieel in dienst. Dit is nogal sneu omdat er relatief weinig personeel op Flirt mag rijden en daar alle dienstroosters voor op de kop moeten.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat er materiaal uit dan met invoering van Flirt? Want dan is elk stel dat in dienst komt toch winst?Peterselieman
Maffe FriesJe mag ook luchtverplaatsers zeggenquote:Altijd onderweg naar het avontuurdinsdag 15 november 2016 @ 18:25:16 #270Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterMaar van Boxtel heeft t gezegdquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250derLudolf
allround beunhaasAha Mobiel zie je die nietquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees mijn tag zou ik zeggenKranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterWat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesEen glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert?Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterNee, maar het materieeltekort heeft nu lang genoeg geduurd, en als je ze niet inzet in de winter kom je er nooit achter of het het blijft doen. RIJDEN GODVER>quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 15 november 2016 @ 19:12:03 #275James1988
SchommelbotenloverEn, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.dinsdag 15 november 2016 @ 19:13:56 #276greavy
Kritische VIRM-haterMaar NS zal wel weer met diverse afwijkende eisen komen, waardoor het nog niet vlekkeloos loopt. Maar Stadler heeft met de Flirt zich wel bewezen in diverse landen.dinsdag 15 november 2016 @ 19:15:08 #277James1988
SchommelbotenloverZul je zien dat de FLIRTs van NS steeds uitvallen, en die van Arriva het vlekkeloos doenDr_Flash
CubeMeisterNS durft niet eens te rijden met de treinen die ze zelf kopen. God wat een minkukelsSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 15 november 2016 @ 19:16:11 #279greavy
Kritische VIRM-haterMaar Flirts rijden in een stuk of 15 landen?
Ik gok zo dat Duitsland de meest verschillende uitvoeringen bij verschillende vervoerders heeft?Peterselieman
Maffe Friesmaar toch is de toelatingsprocedure nog steeds niet helemaal afgerond.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef James1988 het volgende:
En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterDoor welke incapabele aarsfrikandel wordt die zogenaamde procedure sowieso gedaan?quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar toch is de toelatingsprocedure nog steeds niet helemaal afgerond.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 15 november 2016 @ 19:23:22 #283Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef James1988 het volgende:
En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.dinsdag 15 november 2016 @ 19:23:27 #284Prins_Pils
Lekkere pauper.Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0?quote:doeidinsdag 15 november 2016 @ 19:24:42 #286James1988
SchommelbotenloverThalys? Zelfde leverancierquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Dat het Siemens niet lukt om ETCS werkend te krijgen op de HLE 18 is wel schrijnend.derLudolf
allround beunhaasAls de trein zelf in staat was om te rijdenquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden.Kranplätze müssen verdichtet seinPeterselieman
Maffe FriesMja, Ansaldo STS was dan ook het beste onderdeel van dat bedrijf.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.Altijd onderweg naar het avontuurdinsdag 15 november 2016 @ 19:33:39 #289b2py
Beton!I'm a survivorquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.dinsdag 15 november 2016 @ 19:34:00 #290b2py
Beton!Modernheidquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0?dinsdag 15 november 2016 @ 19:41:30 #291MTL
Mwa, meer dat een bepaalde functie softwarematig uitgeschakeld of aangepast werd, terwijl het wel een wettelijk vereist punt was, als ik het goed heb begrepen.
Dus een softwareupdate is vereist voordat het spul definitief toegelaten kan worden.derLudolf
allround beunhaasHeeft iemand hier toevallig een abbo op Railmagazine?Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 15 november 2016 @ 20:15:04 #293MTL
Ricardo Rail, eerder bekend als Lloyd’s Register Rail.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Door welke incapabele aarsfrikandel wordt die zogenaamde procedure sowieso gedaan?
http://rail.ricardo.com/e(...)RT-FastForward-Train
Wacht, had Lloyd’s Register Rail ook niet iets te maken met de toelating voor de V250?
http://www.treinreiziger.(...)ter_discussie-145349dinsdag 15 november 2016 @ 20:22:50 #294Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Een trein topic
Hier hoor ik thuis. Mag hier alles wat met trein te maken heeft?De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterJa. In normale Jip- en janneketaalquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Een trein topic
Hier hoor ik thuis. Mag hier alles wat met trein te maken heeft?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesDat was een slager die zijn eigen vlees keurde. Dat was op zijn zachtst gezegd niet handigquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:15 schreef MTL het volgende:
[..]
Ricardo Rail, eerder bekend als Lloyd’s Register Rail.
http://rail.ricardo.com/e(...)RT-FastForward-Train
Wacht, had Lloyd’s Register Rail ook niet iets te maken met de toelating voor de V250?
http://www.treinreiziger.(...)ter_discussie-145349Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterEn mits er geen elementaire mensenrechten en niet al te veel dierenrechten geschonden worden.
"Zwaan te pletter gereden door trein, kut nou heb ik een kwartier vertraging" mag wel
"vanavond ga ik mijn snikkel eens diep in het luchtfilter van een BR218 stoppen" is dan weer net de andere kant van het randje. You get the pointSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterDat klinkt als een luchtkasteel van een dertienjarige.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 15 november 2016 @ 20:31:00 #299James1988
Schommelbotenloverquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt als een luchtkasteel van een dertienjarige.dinsdag 15 november 2016 @ 20:31:15 #300Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. In normale Jip- en janneketaal
Hier rijdt de SGMM, klacht is denk al duidelijkDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: