SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Drumpf
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Drumpf
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Maar dat komt ook omdat Trump zich aan geen enkele debatregel houdt. Als je niet kunt aangevallen worden op logica (zoals Trump) ben je in een debat bijna onverslaanbaar.quote:Op maandag 7 november 2016 01:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien haar geschiedenis als politica vond haar zwak voor de dag komen in de debatten. Een werkelijk goede debater had de vloeg aangeveegd met Trump en hem ook inhoudelijk voor lul weten te zetten.
Nou ik vond dat ze hier en daar toch best een opmerking had kunnen plaatsen tijdens het debat, waar ze trump makkelijk op zijn plaats kon zetten. Haar beste oneliners en reacties waren duidelijk uit haar hoofd geleerd, goede voorbereiding, maar komt natuurlijk onpersoonlijk over op de kijker.quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar dat komt ook omdat Trump zich aan geen enkele debatregel houdt. Als je niet kunt aangevallen worden op logica (zoals Trump) ben je in een debat bijna onverslaanbaar.
quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar dat komt ook omdat Trump zich aan geen enkele debatregel houdt. Als je niet kunt aangevallen worden op logica (zoals Trump) ben je in een debat bijna onverslaanbaar.
Dat kan prima, indien je niet, zoals Clinton leek te doen, voorbereidde verhaaltjes opdreunt, maar inhoudelijk tegenwicht biedt aan het verhaal wat de tegenstander ophangt.quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat te denken van HC die aan het einde van het eerste debat niet de gestelde vraag beantwoordt maar ineens het verhaaltje over die voormalige miss plant?quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een goede opmerking! Elke vraag die HC beantwoord is een verhaaltje wat door 100 man is geschreven en wat ze uit haar hoofd heeft geleerd. Goed, die 100 verzin ik nu even (hyperbool).quote:Op maandag 7 november 2016 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan prima, indien je niet, zoals Clinton leek te doen, voorbereidde verhaaltjes opdreunt, maar inhoudelijk tegenwicht biedt aan het verhaal wat de tegenstander ophangt.
Correct.quote:Het enige waar Trump verstand van heeft, en wat vrij duidelijk was tijdens de debatten, zijn de economische punten en de schandalen.
Op alle andere vlakken was hij door iemand met inhoudelijke kennis makkelijk onder de tafel te vegen.
Correct, daarnaast hebben ze ook allebei weinig charisma, HC nog minder dan hem.quote:Overigens vond ik beiden weinig eloquent, maar ik neem aan dat men zijn woordgebruik aanpast aan het stemvee, hoewel ik dat met name bij Trump ook in twijfel trek.
Trump overschreeuwt z'n tegenstanders gewoon. Je kunt geen goed weerwoord geven als je een decibelstorm tegemoet moet schreeuwen.quote:Op maandag 7 november 2016 01:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan prima, indien je niet, zoals Clinton leek te doen, voorbereidde verhaaltjes opdreunt, maar inhoudelijk tegenwicht biedt aan het verhaal wat de tegenstander ophangt.
Het enige waar Trump verstand van heeft, en wat vrij duidelijk was tijdens de debatten, zijn de economische punten en de schandalen.
Op alle andere vlakken was hij door iemand met inhoudelijke kennis makkelijk onder de tafel te vegen.
Overigens vond ik beiden weinig eloquent, maar ik neem aan dat men zijn woordgebruik aanpast aan het stemvee, hoewel ik dat met name bij Trump ook in twijfel trek.
Dat dachten ze ook tijdens de primaries. Tot hij Jeb Bush op het no 1 onderwerp (safety) van het veld veegde of over currency manipulation begon.quote:Op maandag 7 november 2016 01:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Trump overschreeuwt z'n tegenstanders gewoon. Je kunt geen goed weerwoord geven als je een decibelstorm tegemoet moet schreeuwen.
Omdat er flink wat politieke druk werd uitgeoefend om het weer te sluiten zoals eerder toen Bill Clinton geheel toevallig ging golven met mevrouw van justitie net voordat bekend werd gemaakt dat ze had besloten om het onderzoek stop te zetten. Wat die politieke druk is kunnen we enkel raden. Zoals jij zelf zegt, ze hadden het niet een week eerder geopend als ze niet serieuze plannen hadden, daaruit blijkt dat het weer voorlopig sluiten (als Trump wint dan wordt het ongetwijfeld voortgezet, als HC wint dan blijft het nog lang in een lade liggen) onder hoge druk is gebeurd.quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Gutmensch het volgende:
Bizarre actie van de FBI om te melden dat het onderzoek naar de e-mails van Clinton heropend is en dan een week later te melden dat er niets gevonden is.
Welkom in de wereld van spinning.quote:Op maandag 7 november 2016 01:19 schreef Nintex het volgende:
Wat een gezeur lees ik nu weer dat Trump's nieuwe ad anti-semitic zou zijn. Je mag blijkbaar Soros, Yellen, Clinton Foundation etc. niet meer bekritiseren in een ad zonder dat ze er via een omweg een racist label op kunnen plakken.
Dat valt wel mee. Kijk naar hoe Balkenende dat deed toen hij uit het niets minister-president werd. Of kijk naar Kofi Annan.quote:Op maandag 7 november 2016 01:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Trump overschreeuwt z'n tegenstanders gewoon. Je kunt geen goed weerwoord geven als je een decibelstorm tegemoet moet schreeuwen.
Inderdaad, vooraf werd door de Trump-aanhangers op dit forum hoopvol aangegeven hoe Clinton, net als de republikeinse kandidaten, onder tafel geveegd zou worden door de onorthodoxe debattechnieken van Trump.quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als het gaat om debatteren - wat dus ook inhoudt dat je spontaan goed kan reageren - en charisma dan is het verschil tussen Clinton en HC erg groot.quote:Op maandag 7 november 2016 01:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nou ik vond dat ze hier en daar toch best een opmerking had kunnen plaatsen tijdens het debat, waar ze trump makkelijk op zijn plaats kon zetten. Haar beste oneliners en reacties waren duidelijk uit haar hoofd geleerd, goede voorbereiding, maar komt natuurlijk onpersoonlijk over op de kijker.
Op zo'n decibelstorm kun je ook gewoon reageren natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 01:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Want mensen zoals ik in de VS willen gewoon hun gelukkige leven kunnen voortzetten en niet hun hele land naar de knoppen laten helpen door een idioot als Trump.quote:Op maandag 7 november 2016 01:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat er flink wat politieke druk werd uitgeoefend om het weer te sluiten zoals eerder toen Bill Clinton geheel toevallig ging golven met mevrouw van justitie net voordat bekend werd gemaakt dat ze had besloten om het onderzoek stop te zetten. Wat die politieke druk is kunnen we enkel raden. Zoals jij zelf zegt, ze hadden het niet een week eerder geopend als ze niet serieuze plannen hadden, daaruit blijkt dat het weer voorlopig sluiten (als Trump wint dan wordt het ongetwijfeld voortgezet, als HC wint dan blijft het nog lang in een lade liggen) onder hoge druk is gebeurd.
Trumpbotquote:Op maandag 7 november 2016 01:25 schreef Gutmensch het volgende:
Trump geeft nu een toespraak in Michigan met een baseballpet op zodat je niet eens z'n ogen kan zien. Wat de neuk is dat?
Dat klopt en Trump start vaak ook best goed, maar Clinton weet als geen ander hoe ze Trump wat moet jennen en ergens in de 2e helft verliest Trump zich volledig en komt er enkel nog onsamenhangend gewauwel uit.quote:Op maandag 7 november 2016 01:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het gaat om debatteren - wat dus ook inhoudt dat je spontaan goed kan reageren - en charisma dan is het verschil tussen Clinton en HC erg groot.
En je spreektijd weggeven? Lijkt me nogal een risicootje. Vooral omdat je dan feitelijk zijn overtredingen van de debatregels gaat legitimeren.quote:Op maandag 7 november 2016 01:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op zo'n decibelstorm kun je ook gewoon reageren natuurlijk.
Roept Donald: "WRONG". Dan reageer je gewoon met "Donald, please enlighten us why you deem it to be wrong."
Dat jennen is natuurlijk ook tot in de puntjes voorbereid. Interessant is dat de strategie van haar team (interne correspondentie) vooral was om angst te zaaien bij mensen voor Trump. Daar gaat het m.i. al heel erg mis: je moet postieve redenen geven om op je te stemmen, geen negatieve redenen die een ander aangaan.quote:Op maandag 7 november 2016 01:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat klopt en Trump start vaak ook best goed, maar Clinton weet als geen ander hoe ze Trump wat moet jennen en ergens in de 2e helft verliest Trump zich volledig en komt er enkel nog onsamenhangend gewauwel uit.
Dat is toch niet zo ingewikkeld?quote:Op maandag 7 november 2016 01:25 schreef Gutmensch het volgende:
Trump geeft nu een toespraak in Michigan met een baseballpet op zodat je niet eens z'n ogen kan zien. Wat de neuk is dat?
Balkenende slaagde erin (ooit Fortuyn horen spreken?quote:Op maandag 7 november 2016 01:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op zo'n decibelstorm kun je ook gewoon reageren natuurlijk.
Roept Donald: "WRONG". Dan reageer je gewoon met "Donald, please enlighten us why you deem it to be wrong."
Indien je tegenstander inhoudelijk zwak is, kun je hem beter zoveel mogelijk laten spreken. Zeker bij onderwerpen die niet over de economie gaan kun je een incoherent antwoord verwachten.quote:Op maandag 7 november 2016 01:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
En je spreektijd weggeven? Lijkt me nogal een risicootje. Vooral omdat je dan feitelijk zijn overtredingen van de debatregels gaat legitimeren.
We have the cyber, we have the best cyberquote:Op maandag 7 november 2016 01:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Indien je tegenstander inhoudelijk zwak is, kun je hem beter zoveel mogelijk laten spreken. Zeker bij onderwerpen die niet over de economie gaan kun je een incoherent antwoord verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trump is vrijwel de hele tijd incoherent en mensen stemmen toch op hem.
[ Bericht 47% gewijzigd door oompaloompa op 07-11-2016 01:37:53 (echte quote er in geplakt) ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Als dat waar is dan is dat wel een mooi gevalletje van payback. Onderwijsverwaarlozing en zo.quote:Op maandag 7 november 2016 01:36 schreef oompaloompa het volgende:
Donald heeft ooit gezegd dat Hillary begonnen was met de birther movement en dat hij die af sloot
35% gelooft dat
Daar valt niet tegenin te debateren.
ongeveer hetzelfde aantal die denkt dat obama ook daadwerkelijk moslim is toch? Ik zie wat verbanden ontstaanquote:Op maandag 7 november 2016 01:36 schreef oompaloompa het volgende:
Donald heeft ooit gezegd dat Hillary begonnen was met de birther movement en dat hij die af sloot
35% gelooft dat
Daar valt niet tegenin te debateren.
Nee, mensen stemmen op hem omdat "ze een handgranaat willen gooien naar het establishment". Michael Moore.quote:Op maandag 7 november 2016 01:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
We have the cyber, we have the best cyber
Trump is vrijwel de hele tijd incoherent en mensen stemmen toch op hem.
Arme wijken, slechte scholen, weinig mogelijkheden...quote:Op maandag 7 november 2016 01:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ongeveer hetzelfde aantal die denkt dat obama ook daadwerkelijk moslim is toch? Ik zie wat verbanden ontstaan
Dat is geen tegenargument? De claim was dat Trump incoherent laten zijn slecht voor hem uit zou pakken, dat lijkt niet zo te zijn aangezien hij al genoeg incoherent is geweest.quote:Op maandag 7 november 2016 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, mensen stemmen op hem omdat "ze een handgranaat willen gooien naar het establishment". Michael Moore.
Of het gemiddeld republikeins electoraat die klakkeloos Trump napraat?quote:Op maandag 7 november 2016 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Arme wijken, slechte scholen, weinig mogelijkheden...
Yep. Daar zijn de Democraten zelf mede verantwoordelijke voor (Clinton, Obama).
Dat is alleen belangrijk als de inhoud ook belangrijk is. Terwijl dat nu juist een van de meest onbesproken onderwerpen van deze verkiezingen is. Het gaat veel meer over hoe de kandidaat over komt, en als je hem veel laat spreken is het net alsof hij de bovenliggende partij is. Dat beeld wil je niet laten ontstaan.quote:Op maandag 7 november 2016 01:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Indien je tegenstander inhoudelijk zwak is, kun je hem beter zoveel mogelijk laten spreken. Zeker bij onderwerpen die niet over de economie gaan kun je een incoherent antwoord verwachten.
Dat zijn alleen niet de Trump stemmers, Trump stemmers zijn talkradio luisterende relatief hoger opgeleide en relatief rijkere mensen.quote:Op maandag 7 november 2016 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Arme wijken, slechte scholen, weinig mogelijkheden...
Yep. Daar zijn de Democraten zelf mede verantwoordelijke voor (Clinton, Obama).
Die willen politici niet in de ogen kunnen kijken als ze allemaal dingen beloven?quote:Op maandag 7 november 2016 01:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo ingewikkeld?
Average Joe uitstraling, de gewone man wiens stem hij wil krijgen, die arbeiders die hun werk hebben verloren in de rust belt en zo.
Het was niet bedoeld als tegenargument, het was bedoeld als reactie op deze reactie van jou:quote:Op maandag 7 november 2016 01:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is geen tegenargument? De claim was dat Trump incoherent laten zijn slecht voor hem uit zou pakken, dat lijkt niet zo te zijn aangezien hij al genoeg incoherent is geweest.
Het maakt niet uit wat Trump doet, mensen stemmen op Trump omdat ze HC zien als de vertegenwoordiging van het establishment en ze hun middelvinger willen opsteken richting het establishment. Verplaats je in de mensen die in de Rust Belt wonen.quote:Op maandag 7 november 2016 01:36 schreef oompaloompa het volgende:
Trump is vrijwel de hele tijd incoherent en mensen stemmen toch op hem.
Maar dat ontken ik niet (iig het anti-establishment gedeelte). Het arme witte mensen in de rustbelt die hun baan kwijt zijn wel, aangezien dat gewoon totaal niet overeenkomt met de data.quote:Op maandag 7 november 2016 01:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld als tegenargument, het was bedoeld als reactie op deze reactie van jou:
[..]
Het maakt niet uit wat Trump doet, mensen stemmen op Trump omdat ze HC zien als de vertegenwoordiging van het establishment en ze hun middelvinger willen opsteken richting het establishment. Verplaats je in de mensen die in de Rust Belt wonen.
https://www.youtube.com/p(...)v8mwSFNxNwybV2aqvl4J
Dan vraag ik me af in welke mate die data te vertrouwen is want daar zijn nogal wat spooksteden ontstaan. Niet enkel in de Rust Belt, hoewel de Rust Belt een concentratie heeft van deze problemen zie je het ook buiten de Rust Belt, bijvoorbeeld in Detroit (auto-industrie).quote:Op maandag 7 november 2016 01:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dat ontken ik niet (iig het anti-establishment gedeelte). Het arme witte mensen in de rustbelt die hun baan kwijt zijn wel, aangezien dat gewoon totaal niet overeenkomt met de data.
Eh, nee. Ik neem aan dat hij het over de USA-verkiezingen heeft gehad? Teaser?quote:Op maandag 7 november 2016 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Luisteren jullie weleens naar podcasts van Adam Curry? Echt een aanrader, hij is zo gek nog niet.
http://www.noagendashow.com/
Ik luisterde 30 jaar geleden wel naar Curry & Van Inkel.quote:Op maandag 7 november 2016 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Luisteren jullie weleens naar podcasts van Adam Curry? Echt een aanrader, hij is zo gek nog niet.
Alle polls hebben Trump sgtemmers als bovengemiddelde opleiding en bovengemiddeld inkomen. Democraten voor laag opgeleiden en extreem hoog opgeleiden en hetzelfde voor inkomen. Las laatst een dataset die een stuk meer mee had genomen (volgens mij gepost door monolith) waaruit wel bleek dat Trump stemmers zich armer voelden.quote:Op maandag 7 november 2016 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af in welke mate die data te vertrouwen is want daar zijn nogal wat spooksteden ontstaan. Niet enkel in de Rust Belt, hoewel de Rust Belt een concentratie heeft van deze problemen zie je het ook buiten de Rust Belt, bijvoorbeeld in Detroit (auto-industrie).
Kijk maar eens naar die playlist waar ik je naar verweest waarop ze gingen praten met tal van gewone mensen die in die buurt wonen, het is niet best.
Clinton ontvangt vragen van het debat vantevoren. Dan houdt het wel een beetje op Clinton's debatprestaties te verdedigen.quote:Op maandag 7 november 2016 01:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad niet verwachten. Zie mijn laatste reactie (verliezers globalisering en zo, dat is een populaire theorie). Anderzijds: je kan prima met een bovengemiddelde opleiding behoren tot de verliezers van de globalisering: het is de top-10% (hooguit) die profiteert van de globalisering.quote:Op maandag 7 november 2016 01:49 schreef oompaloompa het volgende:
Alle polls hebben Trump sgtemmers als bovengemiddelde opleiding en bovengemiddeld inkomen.
Weinig interessants vandaag jatwitter:ForecasterEnten twitterde op maandag 07-11-2016 om 01:38:54I haven't seen a new poll for a few hours
. reageer retweet
Dat moet ik blijven herhalen. Trump heeft gelijk dat de verkiezingen rigged zijn. Alleen zijn het de huis van afgevaardigden verkiezingen, die zijn rigged door de republikeinen.quote:Op maandag 7 november 2016 01:08 schreef Gutmensch het volgende:
Bizarre actie van de FBI om te melden dat het onderzoek naar de e-mails van Clinton heropend is en dan een week later te melden dat er niets gevonden is.
Meld je alleen als er iets gevonden is.
En dan zegt Trump dat het systeem 'rigged' is
Ook opleiding? Ik meende alleen dat mediaan inkomen bovengemiddeld is.quote:Op maandag 7 november 2016 01:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Alle polls hebben Trump sgtemmers als bovengemiddelde opleiding en bovengemiddeld inkomen. Democraten voor laag opgeleiden en extreem hoog opgeleiden en hetzelfde voor inkomen. Las laatst een dataset die een stuk meer mee had genomen (volgens mij gepost door monolith) waaruit wel bleek dat Trump stemmers zich armer voelden.
Nee, ik ga het checken (alhoewel Adam Curry nou niet per se een goede vibe geeftquote:Op maandag 7 november 2016 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja dat is gewoon niet waar Bram, dat roep je al 100 threads en al 100 threads wordt regelmatig bewijs gepost dat dat niet klopt.quote:Op maandag 7 november 2016 01:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, wanneer het niet over de economie gaat (m.b.t. TTP en zo wint hij glansrijk van HC) dan komt er niets anders dan incoherent gebabbel uit Trump zijn mond maar de mensen die op hem stemmen interesseert dat gewoon niet, die denken: "hé, daar is iemand die het voor ons gewone mensen gaat opnemen en zo kunnen we onze middelvinger opsteken naar de politieke elite die ons leven zoveel slechter hebben gemaakt". Het gaat om de mensen die tot de verliezers van de globalisering behoren.
Zondag-fenomeen?quote:Op maandag 7 november 2016 01:50 schreef skysherrif het volgende:
Weinig interessants vandaag jatwitter:ForecasterEnten twitterde op maandag 07-11-2016 om 01:38:54I haven't seen a new poll for a few hours
. reageer retweet
Opleiding weet ik niet 100% zeker ik zal het even checken, ik dacht het wel.quote:Op maandag 7 november 2016 01:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ook opleiding? Ik meende alleen dat mediaan inkomen bovengemiddeld is.
Ja denk het, maar misschien dat ekle posters hun poll voor maandag bewaard, dinsdag polls worden door sites als 538 niet meer meegenomen denk ik.quote:
quote:Op maandag 7 november 2016 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee, ik ga het checken (alhoewel Adam Curry nou niet per se een goede vibe geeft)
[..]
Ja dat is gewoon niet waar Bram, dat roep je al 100 threads en al 100 threads wordt regelmatig bewijs gepost dat dat niet klopt.
Verklaar jij dan eens waarom die mensen wel op Trump stemmen? Goed, m.b.t. TPP heeft hij natuurlijk groot gelijk al geloof ik er niets van dat het onder hem niet doorgedrukt gaat worden (of geprobeerd) maar in het algemeen stemmen ze niet op hem omdat hij zo'n goed verhaal heeft.quote:Op maandag 7 november 2016 01:50 schreef Bram_van_Loon het volgende: Anderzijds: je kan prima met een bovengemiddelde opleiding behoren tot de verliezers van de globalisering: het is de top-10% (hooguit) die profiteert van de globalisering.
Hele snelle google levert dit op van 538:quote:Op maandag 7 november 2016 01:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ook opleiding? Ik meende alleen dat mediaan inkomen bovengemiddeld is.
Nou weet ik niet hoe interpreteerbaar die data is zonder ook het % van Clinton te zien (het zou bv kunnen dat laagopgeleiden minder stemmen en ze dus allebei 44% college degree mensen hebben).quote:Likewise, although about 44 percent of Drumpf supporters have college degrees, according to exit polls — lower than the 50 percent for Cruz supporters or 64 percent for Kasich supporters — that’s still higher than the 33 percent of non-Hispanic white adults, or the 29 percent of American adults overall, who have at least a bachelor’s degree.
Heb je ook bewijs dat dit gebeurd is bij de debatten met Trump?quote:Op maandag 7 november 2016 01:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Clinton ontvangt vragen van het debat vantevoren. Dan houdt het wel een beetje op Clinton's debatprestaties te verdedigen.
En? Een associate-degree wordt daar toch ook toe gerekend? Als we hier roepen dat 44% van de PVV-stemmers minstens een MBO-4-diploma heeft...quote:Op maandag 7 november 2016 01:55 schreef oompaloompa het volgende:
Likewise, although about 44 percent of Drumpf supporters have college degrees
Dat doen ze dus niet, ze stemmen disproportioneel op Clinton.quote:Op maandag 7 november 2016 01:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Verklaar jij dan eens waarom die mensen wel op Trump stemmen? Goed, m.b.t. TPP heeft hij natuurlijk groot gelijk al geloof ik er niets van dat het onder hem niet doorgedrukt gaat worden (of geprobeerd) maar in het algemeen stemmen ze niet op hem omdat hij zo'n goed verhaal heeft.
Zijn de mensen op het platteland rijker dan in de stad? Qua stemgedrag kleurt het platteland rood en de steden blauw.quote:Op maandag 7 november 2016 01:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Alle polls hebben Trump sgtemmers als bovengemiddelde opleiding en bovengemiddeld inkomen. Democraten voor laag opgeleiden en extreem hoog opgeleiden en hetzelfde voor inkomen. Las laatst een dataset die een stuk meer mee had genomen (volgens mij gepost door monolith) waaruit wel bleek dat Trump stemmers zich armer voelden.
Heeft 538 ook meegedaan met de drumpf meme?quote:Op maandag 7 november 2016 01:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hele snelle google levert dit op van 538:
[..]
Nou weet ik niet hoe interpreteerbaar die data is zonder ook het % van Clinton te zien (het zou bv kunnen dat laagopgeleiden minder stemmen en ze dus allebei 44% college degree mensen hebben).
Sure, het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat de Trump stemmers niet alle arme werkeloze blanken mensen in de rustbelt zijn die hun baan kwijtgeraakt zijn aan globalisatie.quote:Op maandag 7 november 2016 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn de mensen op het platteland rijker dan in de stad? Qua stemgedrag kleurt het platteland rood en de steden blauw.
Daarbij kunnen mensen met een gemiddeld of hoger inkomen ook verliezers zijn van de globalisering. Als ze er in salaris op achteruit gegaan zijn. Prima om een goed salaris te hebben, maar voor mensen pijnlijk als het vroeger beter was.
Wow, interessant. Hoog mediaan inkomen en opleiding van zijn supporters zijn toch wel een indicator dat Trump goede punten heeft.quote:Op maandag 7 november 2016 01:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hele snelle google levert dit op van 538:
[..]
Nou weet ik niet hoe interpreteerbaar die data is zonder ook het % van Clinton te zien (het zou bv kunnen dat laagopgeleiden minder stemmen en ze dus allebei 44% college degree mensen hebben).
Geen idee maar opvallend is dat Sanders ook veel meer stemmen kreeg van het platteland. Een populaire theorie (Dick Morris haalde het laatst ook aan in een interview bij TYT Interviews) is dat er een convergentie is voor de vleugels van links en rechts op bepaalde punten, ofwel dat deze mensen dezelfde zorgen delen. Hoe dat zich precies verhoudt tot de dichotomie platteland-stad weet ik niet.quote:Op maandag 7 november 2016 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zijn de mensen op het platteland rijker dan in de stad? Qua stemgedrag kleurt het platteland rood en de steden blauw.
Nog niet, maar als je meerdere vragen in de primaries hebt ontvangen lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je ze ook in de general ontvangt.quote:Op maandag 7 november 2016 01:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je ook bewijs dat dit gebeurd is bij de debatten met Trump?
Mag ik die methode ook toepassen op fok?quote:Op maandag 7 november 2016 01:59 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wow, interessant. Hoog mediaan inkomen en opleiding van zijn supporters zijn toch wel een indicator dat Trump goede punten heeft.
Het is vreemd, want op het platteland liggen de lonen juist lager vanwege lagere kosten levensonderhoud.quote:Op maandag 7 november 2016 01:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Was Brazile nog actief werkzaam in de tijd dat de vrgaen voor de GE werden gemaakt bij CNN is de vraag, denk het niet.quote:Op maandag 7 november 2016 02:00 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nog niet, maar als je meerdere vragen in de primaries hebt ontvangen lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je ze ook in de general ontvangt.
Dat zijn nog best veel woorden voor "Nee, helemaal niets".quote:Op maandag 7 november 2016 02:00 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nog niet, maar als je meerdere vragen in de primaries hebt ontvangen lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je ze ook in de general ontvangt.
Ja maar dat doen ze dus ook niet... De bovengemiddelden wel, de echt rijken niet.quote:Op maandag 7 november 2016 02:02 schreef skysherrif het volgende:
opzich ook wel logisch toch dat rijkere mensen republikeins stemmen, met hun belastingplannen etc.
Zoals je onder PVV-stemmers ook veel mensen ziet die een MBO-4 of HBO-opleiding hebben afgerond.quote:Op maandag 7 november 2016 02:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mag ik die methode ook toepassen op fok?
(iets serieuzer, het is geen linear verband Clinton scoort het hoogst bij de hoogste en de laagste groepen, Trump scoort goed in de middenrange).
quote:Op maandag 7 november 2016 01:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En? Een associate-degree wordt daar toch ook toe gerekend? Als we hier roepen dat 44% van de PVV-stemmers minstens een MBO-4-diploma heeft...
Bedoel je met echt rijken de top van forbes of mensen die bijv. meer dan 100.000 per jaar verdienen?quote:Op maandag 7 november 2016 02:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar dat doen ze dus ook niet... De bovengemiddelden wel, de echt rijken niet.
Blijf geloven in dingen die niet aannemelijk zijn. Clinton dankt haar succesvolle corruptiepraktijken en politiek bedrog aan mensen zoals jij.quote:Op maandag 7 november 2016 02:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zijn nog best veel woorden voor "Nee, helemaal niets".
Ik raad het af, zijn manier van spreken is zo over de top dat het ondraaglijk is om ernaar te luisteren.quote:Op maandag 7 november 2016 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik had mijn post al aangepast, je had over het algemeen gelijk alleen deze election niet:quote:Op maandag 7 november 2016 02:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Bedoel je met echt rijken de top van forbes of mensen die bijv. meer dan 100.000 per jaar verdienen?
Ik heb het gezien, maar ik weet niet wat ik er mee moet?quote:Op maandag 7 november 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals je onder PVV-stemmers ook veel mensen ziet die een MBO-4 of HBO-opleiding hebben afgerond.
Voor het geval jij deze over het hoofd hebt gezien.
[..]
Aannemelijk, ik vrees echter dat ze nu wat minder slordig zijn met hun ICT-zaakjes. Niet je e-mails encrypteren als je corruptie pleegt op dat niveau...quote:Op maandag 7 november 2016 02:00 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
'College degree' is denk ik wel HBO+.quote:Op maandag 7 november 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals je onder PVV-stemmers ook veel mensen ziet die een MBO-4 of HBO-opleiding hebben afgerond.
Voor het geval jij deze over het hoofd hebt gezien.
[..]
Wow dat is eigenlijk wel een heel groot verschil.quote:Op maandag 7 november 2016 02:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik had mijn post al aangepast, je had over het algemeen gelijk alleen deze election niet:
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb het gezien, maar ik weet niet wat ik er mee moet?
Antwoord op mijn vraag of dat associate degree ook tot college graduate wordt gerekend.quote:Op maandag 7 november 2016 02:06 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb het gezien, maar ik weet niet wat ik er mee moet?
Ik heb geen stemrecht in de VS dus Clinton dankt helemaal niets aan mij, ik verwacht alleen dat mensen die beschuldigingen doen ze ook kunnen onderbouwen. Blijkbaar hanteer jij andere standaarden.quote:Op maandag 7 november 2016 02:04 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Blijf geloven in dingen die niet aannemelijk zijn. Clinton dankt haar succesvolle corruptiepraktijken en politiek bedrog aan mensen zoals jij.
Nee hoger opgeleid, 44% van Trump voters met een degree vs. 23% in het land. Maakt het dan nog uit of dat MBO en hoger is of HBO en hoger? Het is hoe dan ook hoger dan gemiddeld.quote:Op maandag 7 november 2016 02:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Antwoord op mijn vraag of dat associate degree ook tot college graduate wordt gerekend.
Het punt is dit. Jij haalde als argument aan dat hogeropgeleide mensen op Trump stemmen en staafde (mag ik het zo zeggen) dat met het citaat dat 44% van de de Trump-stemmers een college graduate is. Als het MBO eronder valt dan ben je dus niet automatisch hoogopgeleid als je een collegegraduate bent. In de USA is dat nogal een brede waaaier: wat in Nederland MBO, HBO en WO zou zijn. Ik probeer dus erachter te komen welke conclusies wel en niet kunnen worden getrokken uit dat stuk citaat.
Wow, opvallend. Had verwacht dat het veel lager zou zijn overal. Wat zou die spike in Louisiana kunnen verklaren?quote:
Als je kijkt naar het gewone universiteit dan valt HBO daar ook onder, het interessante is of dat het MBO eronder valt. Meer praktisch, al die mensen die een baan hadden voor een of andere industrietak (het typische praktische werk op MBO- en HBO-niveau maar ook op WO-niveau, zie het voorbeeld van die man die telecommunicatie had gestudderd bij de playlist TYT Politics die ik net gaf) zullen ongetwijfeld zo'n opleiding hebben afgerond, anders hadden ze die baan niet gehad. Die mensen die slechter af waren met het zwaarste werk voor het laagste inkomen (serveerster, McDonalds, lopende band, slachterij...) die zullen minder zijn kwijtgeraakt in de afgelopen jaren dan die mensen die een redelijk goede baan hadden en dat ineens verloren doordat de industrie op haar bek ging.quote:Op maandag 7 november 2016 02:07 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
'College degree' is denk ik wel HBO+.
Volgens mij omdat de turnout in het algemeen veel hoger isquote:Op maandag 7 november 2016 02:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wow, opvallend. Had verwacht dat het veel lager zou zijn overal. Wat zou die spike in Louisiana kunnen verklaren?
Zie mijn laatste reactie, aan KrappeAuto leg ik uit waarom ik dat vraag. Het gaat erom wat de mensen de afgelopen jaren hebben verloren, dat is niet per se meer voor mensen naarmate ze lager opgeleid zijn. Het is juist de middenklasse die de lul was, daarom heeft de titel van die playlist waar ik jou naar verwees die naam: "de verdwijnende middenklkasse"quote:Op maandag 7 november 2016 02:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee hoger opgeleid, 44% van Trump voters met een degree vs. 23% in het land. Maakt het dan nog uit of dat MBO en hoger is of HBO en hoger? Het is hoe dan ook hoger dan gemiddeld.
Mensen zonder baan hebben geen inkomen. Nogmaals, ik claim niet dat het sentiment geen rol speelt noch dat dat soort types niet op Tump stemmen, alleen dat dat niet het grootste deel van zijn base is puur op basis van de gegevens die we over die base hebben.quote:Op maandag 7 november 2016 02:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie mijn laatste reactie, aan KrappeAuto leg ik uit waarom ik dat vraag. Het gaat erom wat de mensen de afgelopen jaren hebben verloren, dat is niet per se meer voor mensen naarmate ze lager opgeleid zijn. Het is juist de middenklasse die de lul was, daarom heeft de titel van die playlist waar ik jou naar verwees die naam: "de verdwijnende middenklkasse"
Ah thanks, dat verklaart een boel danquote:Op maandag 7 november 2016 02:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij omdat de turnout in het algemeen veel hoger is
http://www.nola.com/polit(...)na_early_voting.html
hier een artikel over bijv. tegenvallende turnout in NCquote:Op maandag 7 november 2016 02:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wow, opvallend. Had verwacht dat het veel lager zou zijn overal. Wat zou die spike in Louisiana kunnen verklaren?
Nogmaals, kijk eens naar die playlist waar ik jou naar verwees, daarvoor hebben ze heel bewust die mensen opgezocht in tal van staten om te achterhalen wat er bij hen leeft. Veel van die mensen hebben momenteel wel een baan, ze zijn typisch van 1 goede baan naar 2/3 slechte banen gegaan om de eindjes aan elkaar te knopen. Het zou echter wel kunnen dat dat ze niet boven het gemiddelde inkomen uitkomen, dat durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 7 november 2016 02:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mensen zonder baan hebben geen inkomen. Nogmaals, ik claim niet dat het sentiment geen rol speelt noch dat dat soort types niet op Tump stemmen, alleen dat dat niet het grootste deel van zijn base is puur op basis van de gegevens die we over die base hebben.
Eerste gedachte: te weinig positieve argumenten om op haar te stemmen. Bovendien is zij geen eerste "zwarte" president van de USA voor die mensen. Ik ga het morgen eens lezen, ik ben benieuwd.quote:Op maandag 7 november 2016 02:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
FF opnieuw lezenquote:Op maandag 7 november 2016 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerste gedachte: te weinig positieve argumenten om op haar te stemmen. Bovendien is zij geen eerste "zwarte" president van de USA voor die mensen. Ik ga het morgen eens lezen, ik ben benieuwd.
http://www.nola.com/polit(...)na_early_voting.html
Maar goed, het was al ongeveer een week bekend dat de opkomst onder de 'zwarte' mensen lijkt tegen te vallen.
Wat ik gelezen heb is dat er eigenlijk nog 2 "waves" aankomen. Eentje is vandaag en is het moment waarop african americans naar de polls gaan als community, en op election day hebben republikeinen meestal de grootste opkomst. De vraag is hoe die zich tegen over elkaar gaan verhouden.quote:Op maandag 7 november 2016 02:25 schreef skysherrif het volgende:
http://edition.cnn.com/2016/11/05/politics/florida-early-voting/
Dit ziet er eigenlijk heel slecht uit toch voor democraten?
Tenminste als ik polls zie uit florida over mensen die plannen om o election day te stemmen.
Interessant.quote:Op maandag 7 november 2016 02:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb is dat er eigenlijk nog 2 "waves" aankomen. Eentje is vandaag en is het moment waarop african americans naar de polls gaan als community, en op election day hebben republikeinen meestal de grootste opkomst. De vraag is hoe die zich tegen over elkaar gaan verhouden.
1 locatie maar in indianapolis.... dat is bezopenquote:Op maandag 7 november 2016 02:42 schreef OMG het volgende:
Een collega ging vorige week eens stemmen, en die was daar die ochtend zo'n 2 uur mee bezig. Was geloof ik in Carmel, IN, waar er 3 early voting locaties zijn. Hier in Indianapolis was het er maar 1.
Dinsdag eens proberen de vrouw vroeg in de ochtend te laten stemmen. Normaal gesproken is het 10 minuutjes voor haar bij de locatie waar ze stemt.
Geen verrassing. Sanders deed het daar ook erg goed.quote:Op maandag 7 november 2016 02:50 schreef skysherrif het volgende:
http://www.politico.com/s(...)trump-clinton-230848
over trumps kansen in michigan
en in de primaries 130k meer voters bij republikeinen dan democraten.quote:Op maandag 7 november 2016 02:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen verrassing. Sanders deed het daar ook erg goed.
Ach, het hoort er ook bij. In de primaries bij de democraten gebeurde dit overal. Arizona was erg, Puerto Rico ook belachelijk, Nevada caucus, Michigan... zijn een paar die me zo te binnen schieten - oh ja en dan die affidavits die iedereen kreeg, lulz. Maar het hoort erbij, misschien wel onethisch hier en daar een campagnewetje die aan de laars gelapt wordt maar eigenlijk zijn al die regels er voor niets want niemand respecteert ze en niemand handhaaft ze. Vragen om ze te respecteren getuigt van naïviteit en "als dat nou alles is valt het eigenlijk wel mee".quote:Op maandag 7 november 2016 02:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1 locatie maar in indianapolis.... dat is bezopen
Lees ook de kleine lettertjes. Ik geloof dit niet helemaal, dat is een extreem verschil. Misschien begrijp ik het niet goed.quote:Op maandag 7 november 2016 02:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit is toch een enorm hoge opkomst, early voting in la en Florida hoger dan het totaal in 2012, voor Afrikaans Amerikanen. Dat is toch heel erg goed voor Clinton? Maar ik geloof het niet zo, of ik heb het niet goed begrepen.quote:Op maandag 7 november 2016 04:10 schreef Broomer het volgende:
[..]
Lees ook de kleine lettertjes. Ik geloof dit niet helemaal, dat is een extreem verschil. Misschien begrijp ik het niet goed.
Tuurlijk niet, behalve werkloze Trump josties.quote:Op maandag 7 november 2016 04:50 schreef Broomer het volgende:
[..]
Echt is dit nou zo belangrijk om al die live streams te posten? Kijkt iemand ernaar?
En nu blijkt ze wederom, gewoon weer onschuldig te zijn, volgens de meest recente onderzoek wat vandaag is bekend gemaakt door de FBI.quote:Op zondag 6 november 2016 16:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat ze handelingen heeft verricht (complete lak aan veiligheidsvoorschriften) die de staat en haar inwoners op grote schaal in gevaar heeft kunnen brengen. Vervolgens vernietigt ze 33000 e-mails die relevant konden zijn voor de zaak. Vervolgens liegt ze daar over. Vervolgens probeert ze doelbewust de gang van vervolging te belemmeren door e-mails te leveren op enkelzijdig papier in plaats van elektronisch (zoals een simpele usb-stick).
Nogmaals, de F.B.I. Director noemde haar handelingen ''extreem nalatig''. Foutje? Haar handelingen waren hoogstwaarschijnlijk doelbewust en niet ''per ongeluk'', maar als we haar het voordeel van de twijfel geven: waarom dan ooit deze persoon weer in een positie brengen waar veiligheidsvoorschriften van groot belang zijn?
[..]
Als jij of ik dit gedaan zouden hebben zouden we per direct ontslagen worden en misschien zelfs de cel ingegooid worden, niet gepromoveerd tot de hoogste positie van het land.
Corruption! Conspiracy! Collusion!quote:Op maandag 7 november 2016 05:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En nu blijkt ze wederom, gewoon weer onscCorruptirhuldig te zijn, volgens de meest recente onderzoek wat vandaag is bekend gemaakt door de FBI.
mooi verhaal maat, maar ja nogmaals heb je weer geen poot om op te staan.
Jammer. De schreeuwende heks gaat winnen.quote:Op maandag 7 november 2016 05:19 schreef Broomer het volgende:
[..]
Corruption! Conspiracy! Collusion!
Kan hem niet openen.quote:Op maandag 7 november 2016 06:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jammer. De schreeuwende heks gaat winnen.
Arme wereld.
http://www.nytimes.com/20(...)nald-trump.html?_r=0
Vreemd, net deed hij het en nu wordt er geluld over abbonementen.quote:
Misschien/vast al gezegd maar volgens mij is deze tweet nep. Ik vond hem niet op het Twitteraccount van Wikileaks.quote:
De laatste week worden er ook in DNCleaks nogal absurde dingen gepost. Erg schreeuwering en met verkeerde info. Mogelijk trekt het gekkies aan, of de CTR is muddying the waters. Als ze de werkelijke lekken nu eens verdunnen met veel absurde onzin dan neemt men de andere zaken ook weer minder serieus.quote:
Dat lijkt me redelijk noodzakelijk om te zorgen dat hij zijn eigen glazen niet weer ingooit.quote:Op maandag 7 november 2016 07:41 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het nieuws dat Donald Trump niet meer op zijn eigen twitter account mag komen. Is dit een goede of een slechte strategie van de Trump campagne team.
Hadden ze vanaf het begin moeten doen, nu is het rijkelijk laat, aangezien die hele Twitter-pagina gevuld staat met nonsens.quote:Op maandag 7 november 2016 07:41 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het nieuws dat Donald Trump niet meer op zijn eigen twitter account mag komen. Is dit een goede of een slechte strategie van de Trump campagne team.
Het komt bij mij over als een kind die niet mee mag doen met de grote jongens. Dit is namelijk wel de man die president moet worden, een volwassen man die beschikt over diplomatieke intelligentie, wat nodig is om goed te kunnen functioneren als president tegenover andere wereldleiders. Heel veel kiezers zullen nu vast gaan denken dat Donald Trump onder curatele staat als het om zijn intellect gaat.quote:Op maandag 7 november 2016 08:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hadden ze vanaf het begin moeten doen, nu is het rijkelijk laat, aangezien die hele Twitter-pagina gevuld staat met nonsens.
En met begin bedoel ik vanaf de oprichting van Twitter.
Ik denk dat zijn intelligentie sowieso een marginale rol speelt bij de keuze voor Trump, dus zijn kiezers zullen daar niet zo bang van worden. Op die laatste paar dagen versterken een paar tweets zijn imago ook niet meer en zal hij geen nieuwe kiezers gaan trekken, maar kan hij nog wel iets heel doms roepen wat zijn kansen verkleint. De kans daarop is altijd aanwezig bij Trump, dus wat dat betreft is het een verstandige zet.quote:Op maandag 7 november 2016 08:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het komt bij mij over als een kind die niet mee mag doen met de grote jongens. Dit is namelijk wel de man die president moet worden, een volwassen man die beschikt over diplomatieke intelligentie, wat nodig is om goed te kunnen functioneren als president tegenover andere wereldleiders. Heel veel kiezers zullen nu vast gaan denken dat Donald Trump onder curatele staat als het om zijn intellect gaat.
Ik heb niet veel nieuws daarover gehoord / gelezen (heb een dag in het vliegtuig gezeten), volgens mij is het nog steeds zo dat de polls redelijk spannend maar voorsprong Clinton suggereren terwijl early voting op bijna landslide Clinton staan.quote:Op maandag 7 november 2016 02:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Interessant.
Wat denk je trouwens over Trumps kansen in Nevada nog?
Ik heb nergens een overzicht gezien, maar hier is Nevada (de grootste proportie early voters)quote:Op maandag 7 november 2016 09:06 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb het topic dit weekend niet gevolgd. Wat zijn eigen de early voting resultaten/polls?
Trump heeft lange tenen en kleine vingers.quote:Op maandag 7 november 2016 08:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn intelligentie sowieso een marginale rol speelt bij de keuze voor Trump, dus zijn kiezers zullen daar niet zo bang van worden. Op die laatste paar dagen versterken een paar tweets zijn imago ook niet meer en zal hij geen nieuwe kiezers gaan trekken, maar kan hij nog wel iets heel doms roepen wat zijn kansen verkleint. De kans daarop is altijd aanwezig bij Trump, dus wat dat betreft is het een verstandige zet.
Dit is toch het verkiezingen topic? Wat moeten we dan posten?quote:Op maandag 7 november 2016 04:50 schreef Broomer het volgende:
[..]
Echt is dit nou zo belangrijk om al die live streams te posten? Kijkt iemand ernaar?
Dus ipv af te vragen waarom de FBI zo snel zoveel emails kon doorzoeken kan je ook de vraag stellen waarom het nog zo lang duurde (en uiteraard: waarom het initiele statement uberhaupt is gemaakt).quote:Less than two weeks ago, Comey set the election on its head when he informed Congress that his agents had located emails that “appear to be pertinent” to the Clinton investigation. At that point, the FBI did not have a warrant to review the emails, nor had they sought permission from the owners of the laptop to search it. In fact, people involved in the case said, the FBI never asked either the Clinton aide, Huma Abedin, or her husband, former Congressman Anthony Weiner, if they would voluntarily allow for such a search.
The night of the disclosure, Newsweek reported that the emails were from as many as three accounts—one through Yahoo, one on the domain clintonemail.com, and one from an account Abedin used in support of one of Weiner’s campaigns for office. Last week, Newsweek learned that that account was through Gmail. In other words, Abedin’s personal account provided by the State Department for non-classified emails was not involved.
(...)
From the information obtained that first day by Newsweek, it was already clear that, because of the accounts involved, almost all of the documents were going to be duplicates or personal emails. In other words, from the opening moments of this inquiry, there were people in government who already knew what the outcome of this new FBI effort would be, yet it took the bureau another nine days to confirm those details.
Bron: Newsweek
ik ben ook benieuwd hoe clinton dat gaat doenquote:Op maandag 7 november 2016 09:37 schreef Re het volgende:
en toch ben ik benieuwd hoe trump nou daadwerkelijk de teloorgang van het platteland denkt om te keren, staal, kolen en al die andere industrie is niet rendabel .... importverboden? omgekeerde van wat hij wil met bijv pharma waar hij buitenlandse bedrijven op de US markt wil.... het allemaal los zand
dit gaat nog wel een staartje krijgen ja, trumpgate waaruit blijkt dan Corney direct is aangestuurd door The Donaldquote:Op maandag 7 november 2016 09:35 schreef Montov het volgende:
Nog een korte reconstructie van Comeygate:
[..]
Dus ipv af te vragen waarom de FBI zo snel zoveel emails kon doorzoeken kan je ook de vraag stellen waarom het nog zo lang duurde (en uiteraard: waarom het initiele statement uberhaupt is gemaakt).
Dat is dan ook gewoon onmogelijk. Zelfs als Trump het voor elkaar krijgt om een aantal bedrijfstakken terug te halen met de verhoging van de importtarieven, dan is de consument uiteindelijk de grote verliezer. Die ziet immers de prijzen van allerlei producten flink stijgen. Leuk dat een aantal van je landgenoten dan weer werk heeft, maar als je dan maandelijks fors meer kwijt bent aan gebruiksproducten, dan schiet je er nog niets mee op.quote:Op maandag 7 november 2016 09:37 schreef Re het volgende:
en toch ben ik benieuwd hoe trump nou daadwerkelijk de teloorgang van het platteland denkt om te keren, staal, kolen en al die andere industrie is niet rendabel .... importverboden? omgekeerde van wat hij wil met bijv pharma waar hij buitenlandse bedrijven op de US markt wil.... het allemaal los zand
weet ik niet, maar dat is de voornaamste reden waarom het platteland op Trump stemt heb ik het ideequote:Op maandag 7 november 2016 09:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd hoe clinton dat gaat doen
Hij was gewoon verplicht het onderzoek te heropenen.quote:Op maandag 7 november 2016 09:39 schreef Re het volgende:
[..]
dit gaat nog wel een staartje krijgen ja, trumpgate waaruit blijkt dan Corney direct is aangestuurd door The Donald
Er is natuurlijk een verschil met importverbod en bedrijven aantrekken. Sterker nog, met een importverbod dwing je de bedrijven naar je toe te komen.quote:Op maandag 7 november 2016 09:37 schreef Re het volgende:
nou ja, hij ging het wel erg uitbundig aan de grote klok terwijl er dus niets nieuws bleek te zijn...quote:Op maandag 7 november 2016 09:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hij was gewoon verplicht het onderzoek te heropenen.
Zij zullen ook niet weten wat clinton voor hen kan betekenen, sterker nog ze roept al dat bepaalde takken gaat sluiten, geen wonder dat ze hopen op een trump wonder dan sowieso niets met clinton of een loze belofte van Obama waar ze al 8 jaar naar luisteren.quote:Op maandag 7 november 2016 09:40 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik niet, maar dat is de voornaamste reden waarom het platteland op Trump stemt heb ik het idee
Hij stuurde een brief naar Congress, wat hij verplicht was. Hij had op dat moment de emails nog niet kunnen onderzoeken.quote:Op maandag 7 november 2016 09:42 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, hij ging het wel erg uitbundig aan de grote klok terwijl er dus niets nieuws bleek te zijn...
nou ja in dit geval dus de zware industrie.... ik ben echt wel benieuwd hoe dat gaat, ik weet het namelijk niet. Wel dat hij met die pharma praat compleet de plank misslaat maar goed dat is wel mijn dingetjequote:Op maandag 7 november 2016 09:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil met importverbod en bedrijven aantrekken. Sterker nog, met een importverbod dwing je de bedrijven naar je toe te komen.
En even uitbundig nog voor election day wordt gezegd dat wederom Clinton niets fout heeft gedaan, kan ook zomaar in haar voordeel werkenquote:Op maandag 7 november 2016 09:42 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, hij ging het wel erg uitbundig aan de grote klok terwijl er dus niets nieuws bleek te zijn...
obama heeft toch aardig wat gedaan voor de autoindustrie maar ja, dat wordt altijd wel makkelijk onder het tapijt geschovenquote:Op maandag 7 november 2016 09:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zij zullen ook niet weten wat clinton voor hen kan betekenen, sterker nog ze roept al dat bepaalde takken gaat sluiten, geen wonder dat ze hopen op een trump wonder dan sowieso niets met clinton of een loze belofte van Obama waar ze al 8 jaar naar luisteren.
dan had hij dat eerst eens moeten doen, dit is gewoon politiek gespeeld, het stinkt (leuk he zo'n teruggekaatste bal)quote:Op maandag 7 november 2016 09:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Hij stuurde een brief naar Congress, wat hij verplicht was. Hij had op dat moment de emails nog niet kunnen onderzoeken.
Hij had toen nog geen toegang tot de mails, hij wist alleen dat ze bestonden.quote:Op maandag 7 november 2016 09:45 schreef Re het volgende:
[..]
dan had hij dat eerst eens moeten doen, dit is gewoon politiek gespeeld, het stinkt (leuk he zo'n teruggekaatste bal)
https://www.hillaryclinton.com/issues/rural-communities/quote:Op maandag 7 november 2016 09:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik ben ook benieuwd hoe clinton dat gaat doen
1 dagvoor de election, je hebt gezien welke impact het had de afgelopen dagen, er werd over niets anders gepraat en het ging tot in het absurde... maar goed, ik heb al gezegd, trump heeft net te vroeg gepiekt, soort pre-ejaculaat ... de echte zal na afloop wel komenquote:Op maandag 7 november 2016 09:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En even uitbundig nog voor election day wordt gezegd dat wederom Clinton niets fout heeft gedaan, kan ook zomaar in haar voordeel werken
Comey bedrijft inderdaad politiek.quote:Op maandag 7 november 2016 09:45 schreef Re het volgende:
[..]
dan had hij dat eerst eens moeten doen, dit is gewoon politiek gespeeld, het stinkt (leuk he zo'n teruggekaatste bal)
quote:
schijft de WaPoquote:If the FBI remained silent about the newly discovered incompleteness of its earlier investigation, it would be deliberately leaving uncorrected a misleading statement being used by the Clinton campaign to its political advantage. Thus, failure to correct the record would have been deceitful and would have represented a political decision to influence the election by leaving in place a misleading statement. At this point, the right choice was honesty — explaining that new emails had been found and would have to be reviewed. To the extent this step might affect the election, its effect arises from correcting a previous erroneous statement — in other words, from truthfulness.
Much is being made of the point that Comey does not know whether the new trove of emails is significant. That misses the point. The two critical facts conveyed to the public in July were that the investigation was completed and that, based on that completed investigation, no prosecution was warranted. Disclosing these facts did not run afoul of the policy against commenting on investigations while they are underway. There is nothing wrong with conveying such facts; in cases of overriding public interest, it is done all the time, as for example in the House banking scandal and the so-called Iraq-gate matter during the 1992 election. But once the new emails were discovered, these statements could not stand. They were invalidated precisely because more investigation of the emails was necessary to complete the investigation and make a final determination of Clinton’s culpability. That is all that Comey’s letter says — that the FBI now has to review more emails before it can say it has completed the investigation. In other words, Comey simply said the FBI had more work to do.
Ik denk ook dat er geen juiste handelwijze was in deze situatie.quote:Op maandag 7 november 2016 09:51 schreef Mike het volgende:
Comey zat in een lose-lose situatie. Normaal gesproken houd je het stil als je alleen maar wat onderzoek doet, maar als hij dat had gedaan en later bleek het materiaal explosief te zijn, dan had hij alle republikeinen over zich heen gekregen. Daarnaast had hij ook beloofd meteen aan de bel te trekken als er nieuwe ontwikkelingen waren.
Erg handig was het allemaal niet en natuurlijk meteen van invloed op de peilingen, maar de andere optie was ook een dik probleem geworden voor hem.
dat is ook zo, maar zou me niets verbazen als de trump sampan een vinger in de pap had...quote:Op maandag 7 november 2016 09:51 schreef Mike het volgende:
Comey zat in een lose-lose situatie. Normaal gesproken houd je het stil als je alleen maar wat onderzoek doet, maar als hij dat had gedaan en later bleek het materiaal explosief te zijn, dan had hij alle republikeinen over zich heen gekregen. Daarnaast had hij ook beloofd meteen aan de bel te trekken als er nieuwe ontwikkelingen waren.
Erg handig was het allemaal niet en natuurlijk meteen van invloed op de peilingen, maar de andere optie was ook een dik probleem geworden voor hem.
2 zaken die beter hadden gekund: direct actie ondernemen om de emails te mogen bekijken (toestemming vragen van Weiner/Abedin, of via een rechter) en meer informatie geven wat er precies is. Nu was het een vage snelle mededeling met een (relatief ten opzichte van de mededeling) trage reactie om de mails te onderzoeken.quote:Op maandag 7 november 2016 09:51 schreef Mike het volgende:
Alhoewel er natuurlijk ook wat voor te stellen is dat het onderzoek nooit in 8 dagen kon zijn afgerond, omdat het 650.000 emails betrof en er wel duplicates waren maar niet het merendeel.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Montov het volgende:
[..]
2 zaken die beter hadden gekund: direct actie ondernemen om de emails te mogen bekijken (toestemming vragen van Weiner/Abedin, of via een rechter) en meer informatie geven wat er precies is. Nu was het een vage snelle mededeling met een (relatief ten opzichte van de mededeling) trage reactie om de mails te onderzoeken.
Die info ben ik het inderdaad mee eens. Nu kon het alles zijn van een reservering voor de yoga tot aan plannen om WO III te ontketenen.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Montov het volgende:
[..]
2 zaken die beter hadden gekund: direct actie ondernemen om de emails te mogen bekijken (toestemming vragen van Weiner/Abedin, of via een rechter) en meer informatie geven wat er precies is. Nu was het een vage snelle mededeling met een (relatief ten opzichte van de mededeling) trage reactie om de mails te onderzoeken.
Dat denk ik niet: waarschijnlijk is het wel een intern politiek gevecht geweest met medewerkers die pro-Trump of anti-Clinton waren. En Comey wilde niet dat via een lek het beeld zou ontstaan dat hij informatie achterhield. Maar daarmee stond zelfbehoud van Comey hoger op zijn priolijst dan een neutrale opstelling van de FBI.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
dat is ook zo, maar zou me niets verbazen als de trump sampan een vinger in de pap had...
Je bedoelt dat ene resterende ruitje in die torenhoge glazen Trump tower?quote:Op maandag 7 november 2016 08:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk noodzakelijk om te zorgen dat hij zijn eigen glazen niet weer ingooit.
Laatste leak laat ook zien dat dnc ook een vinger in de pap heeft bij cnn, maar zal dat zo in betreffende topic zetten.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
dat is ook zo, maar zou me niets verbazen als de trump sampan een vinger in de pap had...
Maar Clinton bepaalt toch al dertig jaar lang persoonlijk wat CNN uitzendt?quote:Op maandag 7 november 2016 09:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Laatste leak laat ook zien dat dnc ook een vinger in de pap heeft bij cnn, maar zal dat zo in betreffende topic zetten.
dat zeg ik niet, maar ik post het zo in het andere topic met een andere interessante laatste leakquote:Op maandag 7 november 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar Clinton bepaalt toch al dertig jaar lang persoonlijk wat CNN uitzendt?
Hoe bedrijft Comey politiek?quote:
Mwoah, Trump zijn peilingen zijn toch meermaals flink ingestort nadat hij weer publiekelijk ongescripte zaken ging roepen. Je ziet dat als hij gewoon z'n bek houd, hij toch nog wel zakt naar een marge van 3-4 punten achterstand op Clinton terwijl hij toch meermaals richting een nederlaag in dubbele cijfers dreigde te gaan.quote:Op maandag 7 november 2016 09:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ene resterende ruitje in die torenhoge glazen Trump tower?
Is eigenlijk sowieso een trend, wie het meest van de 2 in spotlights staat, verliest puntenquote:Op maandag 7 november 2016 10:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, Trump zijn peilingen zijn toch meermaals flink ingestort nadat hij weer publiekelijk ongescripte zaken ging roepen. Je ziet dat als hij gewoon z'n bek houd, hij toch nog wel zakt naar een marge van 3-4 punten achterstand op Clinton terwijl hij toch meermaals richting een nederlaag in dubbele cijfers dreigde te gaan.
Door een week voor de verkiezingen een losse flodder af te schieten over een van de kandidaten?quote:Op maandag 7 november 2016 10:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe bedrijft Comey politiek?
Ik heb je dit al een aantal keren zien roepen zonder enige onderbouwing. Ben er wel benieuwd naar.
Klopt, er is natuurlijk ook een behoorlijke propaganda-oorlog aan de gang. Het is natuurlijk ook ongekend dat bergen aan private communicatie van een kandidaat / partij worden gehackt en tot een continue stortvloed aan 'onthullingen' leiden.quote:Op maandag 7 november 2016 10:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is eigenlijk sowieso een trend, wie het meest van de 2 in spotlights staat, verliest punten
Met dank aan de Russen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, er is natuurlijk ook een behoorlijke propaganda-oorlog aan de gang. Het is natuurlijk ook ongekend dat bergen aan private communicatie van een kandidaat / partij worden gehackt en tot een continue stortvloed aan 'onthullingen' leiden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:04Final Axiom Strategies (R) Polls:Florida:Trump +3North Carolina:Trump +3Nevada:Trump +1Ohio:Trump +1https://t.co/oBEPG0UxZG reageer retweet
twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:19:06Final Axiom Strategies (R) Polls:Colorado: Clinton +1Pennsylvania:Clinton +1Virginia:Clinton +2Wisconsin:Clinton +8 reageer retweet
quote:Op maandag 7 november 2016 10:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]https://www.dhs.gov/news/(...)ce-director-nationalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:04Final Axiom Strategies (R) Polls:Florida:Trump +3North Carolina:Trump +3Nevada:Trump +1Ohio:Trump +1https://t.co/oBEPG0UxZG reageer retweet
twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:19:06Final Axiom Strategies (R) Polls:Colorado: Clinton +1Pennsylvania:Clinton +1Virginia:Clinton +2Wisconsin:Clinton +8 reageer retweet
Dat de Russen achter de Wikileaks zitten wordt door alle inlichtingendiensten onderschreven.Hoeren neuken, nooit meer werken.
[..]Kinderachtig plaatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nytimes.com/20(...)ssia-hacked-dnc.html[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
[..]Waarom blijft men doen alsof die verdenking de wereld in is geslingerd door Clinton. Zij baseert zich slechts op een verklaring van de gezamenlijke inlichtingendiensten,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.
Hier meer over het onderzoek naar Guccifer 2.0.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
[..]Voor zover ik kan zien is dat Remington, vreemde is dat 538 ze geen grade geeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:04Final Axiom Strategies (R) Polls:Florida:Trump +3North Carolina:Trump +3Nevada:Trump +1Ohio:Trump +1https://t.co/oBEPG0UxZG reageer retweet
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
[..]Zegt de hele Amerikaanse intelligence community, maar het ligt uiteraard aan ClintonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#DikkeDoei!"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Ze komen van Podesta's gmail toch?quote:Op maandag 7 november 2016 10:35 schreef skysherrif het volgende:
waarom denk je dat het in een spoiler staat
De bron maakt de informatie in ieder geval niet minder waar, al is het zorgelijk dat Russen zo makkelijk aan emails kunnen komen van zon belangrijke instantie lijkt me.
Hmmm interessant, overigens waren hun polls vorige week nog positiever over Trump, die (r) achter strategies, is waarschijnlijk de pollster voor de republikeinen? Zal wel een zekere R bias hebben.quote:Op maandag 7 november 2016 10:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien is dat Remington, vreemde is dat 538 ze geen grade geeft.
Oa, maar ook de DNC zelf is gehacked meen ik. Zijn iig "podesta" en "DNC" leaks.quote:Op maandag 7 november 2016 10:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze komen van Podesta's gmail toch?
Wat had Comey anders moeten doen dan volgens jou?quote:Op maandag 7 november 2016 10:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door een week voor de verkiezingen een losse flodder af te schieten over een van de kandidaten?
Sowieso lees je dit terug in alle profielen van Comey. Zijn eigen agenda laat hij bepaald niet achterwege. De ene keer is dat leuk voor bijvoorbeeld Obama maar in dit geval lijkt het toch wel bedoeld voor beïnvloeden van de verkiezingen.
Overigens is dit je al meerdere malen uitgelegd.
Ik ga haast nog een abbo nemen op de NY timesquote:Op maandag 7 november 2016 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom blijft men doen alsof die verdenking de wereld in is geslingerd door Clinton. Zij baseert zich slechts op een verklaring van de gezamenlijke inlichtingendiensten,
Hier meer over het onderzoek naar Guccifer 2.0.
Ik denk dat de Amerikanen ook wel de nodige stront over Poetin hebben. Het probleem is alleen dat de VS een open mediabestel heeft, waardoor het voor de Russen loont om tweespalt te zaaien onder de Amerikaanse bevolking. De VS hebben niet zo'n ingang in Rusland omdat die controle over de media hebben. Het heeft voor de VS weinig zin om wat zij hebben over de Russen onder de eigen bevolking te verspreiden omdat dat grotendeels preaching to the choir is. Dus ik denk dat ze veel bewaren, zoekend naar een manier om het te gelde te maken.quote:Op maandag 7 november 2016 10:35 schreef skysherrif het volgende:
waarom denk je dat het in een spoiler staat
De bron maakt de informatie in ieder geval niet minder waar, al is het zorgelijk dat Russen zo makkelijk aan emails kunnen komen van zon belangrijke instantie lijkt me.
Te lang zeker om te quotenquote:Op maandag 7 november 2016 10:38 schreef Gutmensch het volgende:
Goed opiniestuk in de NYT trouwens: Our Reactionary Age
Oh ik had de referrers uit de url gehaald, dat kan meestal ongestraft. Staan er nu weer in.quote:Op maandag 7 november 2016 10:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Te lang zeker om te quoten
nvm, als ik die kop gewoon google en zo naar de site van NYT ga kan ik hem wel ineens lezen
Inderdaad, alle inlichtingendiensten.quote:Op maandag 7 november 2016 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://www.dhs.gov/news/(...)ce-director-national
Dat de Russen achter de Wikileaks zitten wordt door alle inlichtingendiensten onderschreven.
quote:What Clinton said was false and misleading. First of all, only two intelligence entities – the Office of the Director of National Intelligence (DNI) and the Department of Homeland Security (DHS) – have weighed in on this issue, not 17 intelligence agencies. And what they said was ambiguous about Russian involvement. An unclassified October 7, 2016 joint DNI-DHS statement on this issue said the hacks
". . . are consistent with the methods and motivations of Russian-directed efforts. These thefts and disclosures are intended to interfere with the US election process. Such activity is not new to Moscow — the Russians have used similar tactics and techniques across Europa and Eurasia, for example, to influence public opinion there. We believe, based on the scope and sensitivity of these efforts, that only Russia’s senior-most officials could have authorized these activities."
Saying we think the hacks “are consistent with the methods and motivations of Russian-directed efforts” is far short of saying we have evidence that Russia has been responsible for the hacks. Maybe high-level officials would have authorized them if Russian hackers were responsible, but the DNI and DHS statement did NOT say there was evidence Russia was responsible.
Read more at: http://www.nationalreview(...)emails-hacked-russia
quote:Op maandag 7 november 2016 10:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh ik had de referrers uit de url gehaald, dat kan meestal ongestraft. Staan er nu weer in.
A4tje van Wilders beschouwen ze waarschijnlijk niet eens als een planquote:Not one of the new anti-globalization parties in Europe — Podemos in Spain, Syriza in Greece, the Five Star Movement in Italy — has put forward a remotely plausible program for the future.
quote:Every major social transformation leaves behind a fresh Eden that can serve as the object of somebody’s nostalgia. And the reactionaries of our time have discovered that nostalgia can be a powerful political motivator, perhaps even more powerful than hope. Hopes can be disappointed. Nostalgia is irrefutable.
Lekker tegenstrijdige interpretatie weer van dat conservatieve vodje.quote:Op maandag 7 november 2016 10:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad, alle inlichtingendiensten.
Waaronder "Coast Guard Intelligence", en "Office of Naval Intelligence".
En meer van dat soort agencies.
Plus:
[..]
Wat is er tegenstrijdig aan?quote:Op maandag 7 november 2016 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker tegenstrijdige interpretatie weer van dat conservatieve vodje.
Wat de National Review doet, is heel omslachtig redeneren om zo maar Clinton te kunnen aanvallen. Terwijl de verklaring van de inlichtingendiensten in feite weinig ruimte laat voor interpretatie. Zie deze passage:quote:Op maandag 7 november 2016 10:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is er tegenstrijdig aan?
En hoezo is het een conservatieve vodje?
quote:We believe, based on the scope and sensitivity of these efforts, that only Russia’s senior-most officials could have authorized these activities
Mwoah, dat is wel een makkelijke frame voor die enkele vraag die blijkbaar geleakt is. Clinton is een stuudje. Dat valt niet te ontkennen. Ze heeft een enorme feitenkennis. Haar debatpreparatie-document staat nog ergens op internet.quote:Op maandag 7 november 2016 01:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Clinton ontvangt vragen van het debat vantevoren. Dan houdt het wel een beetje op Clinton's debatprestaties te verdedigen.
Ja las er gister al een artikeltje over even zoekenquote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef oompaloompa het volgende:
Hmm Septa (de bussen en trams in Philadelphia) zijn blijkbaar aan het staken, slecht voor de democrats daar vermoed ik.
Met de nadruk op "believe". Er is dus geen enkel bewijs behalve speculatie.quote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat de National Review doet, is heel omslachtig redeneren om zo maar Clinton te kunnen aanvallen. Terwijl de verklaring van de inlichtingendiensten in feite weinig ruimte laat voor interpretatie. Zie deze passage:
[..]
quote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef oompaloompa het volgende:
Hmm Septa (de bussen en trams in Philadelphia) zijn blijkbaar aan het staken, slecht voor de democrats daar vermoed ik.
twitter:jasmlaughlin twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 19:53:17SEPTA filing injunction to force union to work Election Day at 3 pm today. #septastrike reageer retweet
twitter:BillHumphreyMA twitterde op maandag 07-11-2016 om 04:04:17Management could choose to settle the SEPTA strike before the election, the point of maximum leverage, only they know they won't get blamed. reageer retweet
En die liegen natuurlijk nooit.....quote:Op maandag 7 november 2016 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://www.dhs.gov/news/(...)ce-director-national
Dat de Russen achter de Wikileaks zitten wordt door alle inlichtingendiensten onderschreven.
Maar dat 'geloof' wordt wel met argumenten onderbouwd. Het is dus niet alsof de inlichtingendiensten gewoon maar iets roepen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Met de nadruk op "believe". Er is dus geen enkel bewijs behalve speculatie.
Ik bedoel meer dat ze de feiten in de emails niet kan verschuilen achter "het waren de russen"quote:Op maandag 7 november 2016 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat 'geloof' wordt wel met argumenten onderbouwd. Het is dus niet alsof de inlichtingendiensten gewoon maar iets roepen.
Zie bijvoorbeeld ook het stuk van de NYT dat ik eerder postte in dit topic. Daarin wordt uitgelegd hoe het onderzoek naar Guccifer 2.0 is verlopen en hoe de verdenking is ontstaan dat de Russen erbij betrokken zijn.
Verder slaat het nergens op om Clinton vanwege dit de maat te nemen. Ze praat de inlichtingendiensten na. Dat is geen schande.
Ah nicequote:Op maandag 7 november 2016 10:57 schreef skysherrif het volgende:
http://6abc.com/traffic/c(...)lection-day/1577465/
Lijkt erop dat het op dinsdag over is oompa
De onderzoeken niet over de hele campagne uitrekken en helderder communiceren. Om maar wat eenvoudige dingen te benoemen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat had Comey anders moeten doen dan volgens jou?
Welke opties had hij, er waarmee zou hij volgens jou geen politiek bedrijven?
Nou ja, het is natuurlijk wel kwalijk als de Russen zich op deze wijze bemoeien met de Amerikaanse verkiezingen. Dat baart zorgen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ze de feiten in de emails niet kan verschuilen achter "het waren de russen"
Zoals Donna Brazile ook deed
Het is zorgelijk dat het blijkbaar kan.quote:Op maandag 7 november 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk wel kwalijk als de Russen zich op deze wijze bemoeien met de Amerikaanse verkiezingen. Dat baart zorgen.
Als je er gemakshalve vanuit gaat dat alle standpunten die je niet aan staan een leugen zijn wordt het wel makkelijk, natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 10:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En die liegen natuurlijk nooit.....
Het zou natuurlijk wel wat ironisch zijn als stakingen van de TWU, die Clinton endorsed hebben, zouden leiden tot een Republikeinse overwinning.quote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef oompaloompa het volgende:
Maar ook de CIA, DHS, NRA, NSA, noem ze maar op.quote:Op maandag 7 november 2016 10:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad, alle inlichtingendiensten.
Waaronder "Coast Guard Intelligence", en "Office of Naval Intelligence".
En meer van dat soort agencies.
Plus:
[..]
quote:The U.S. Intelligence Community (USIC) is confident that the Russian Government directed the recent compromises of e-mails from US persons and institutions, including from US political organizations.
Ja net zoals de Amerikanen cuberaanvallen doen op de Russische electra netwerken en overheidsdiensten.quote:Op maandag 7 november 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk wel kwalijk als de Russen zich op deze wijze bemoeien met de Amerikaanse verkiezingen. Dat baart zorgen.
Dat beïnvloeden is niet zo moeilijk. Comintern heette dat toch in Sovjettijden? Zat belangengroepjes in het Westen die dezelfde doelen en belangen hebben als Poetin, en die dus met centjes gesteund worden. Door het vrije verkeer van informatie in het Westen is het uitermate makkelijk om je stempel op buitenlandse verkiezingen te drukken als Russische overheid.quote:Op maandag 7 november 2016 11:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het is zorgelijk dat het blijkbaar kan.
Als amerika in andere landen verkiezingen kan beinvloeden schuwen ze daar zeker niet voor.
(http://observer.com/2016/(...)palestine-election/)
Volgens mij heb je de link waar ik op reageerdeniet gelezenquote:Op maandag 7 november 2016 11:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze ook niet staken op een verkiezingsdag.
Ja ik zit echt te twijfelen wat het juiste zou zijn in zo'n situatie. Jezelf blijven verdedigen en je principes niet opgeven met alle gevolgen van dien, of toegeven aan de druk vanwege the greater good.quote:Op maandag 7 november 2016 11:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk wel wat ironisch zijn als stakingen van de TWU, die Clinton endorsed hebben, zouden leiden tot een Republikeinse overwinning.
Nee dat doen ze niet. Ze zeggen dat ze het zouden kunnen als een soort retaliaton tegen Russische agressie. Als ze het echt al gedaan hadden was er vast al oorlog geweest.quote:Op maandag 7 november 2016 11:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja net zoals de Amerikanen cuberaanvallen doen op de Russische electra netwerken en overheidsdiensten.
Zo gaat het over en weer en de Chinezen gaan ook wel weer wat bekokstoven.
Holy! Dat is was heel pijnlijk voor KellyAnne. Vooral die Goldman sachs vraag. Daar volgde weer zo'n volledig niet gerelateerde woordenbrei op alsof het Trump zelf was die sprakquote:Op maandag 7 november 2016 10:26 schreef cb2013 het volgende:
Dit was echt een pittig interview. Dit was zaterdagochtend. Kellyanne werd echt onder druk gezet, maar ze hield zich cool. En zette de vinger echt op Clinton en de burgers die stemmen.
En op het eind echt een duidelijke signaal naar de stemmers. Goed gesprek! Kijk vooral vanaf 09:00.
twitter:Snowden twitterde op maandag 07-11-2016 om 01:36:12Researchers just demonstrated how to hack the official vote count with a $30 card. Details: https://t.co/uhcLVd0yPg https://t.co/uIFOQVb5uu reageer retweet
Schuldigquote:Op maandag 7 november 2016 11:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de link waar ik op reageerdeniet gelezen
Voor de bonden / werknemers zelf lijkt het mij evident. Een dagje pauze zal qua impact van de staking niet heel veel uitmaken voor de werkgever. En als het aan de Republikeinen ligt word lidmaatschap van vakbonden in de publieke sector gewoon verboden natuurlijk, of liever nog gewoon vakbonden in het geheel.quote:Op maandag 7 november 2016 11:11 schreef oompaloompa het volgende:
Ja ik zit echt te twijfelen wat het juiste zou zijn in zo'n situatie. Jezelf blijven verdedigen en je principes niet opgeven met alle gevolgen van dien, of toegeven aan de druk vanwege the greater good.
Ja dat dacht ik dus ook. Misschien kijken we naar een ander interview?quote:Op maandag 7 november 2016 11:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Holy! Dat is was heel pijnlijk voor KellyAnne. Vooral die Goldman sachs vraag. Daar volgde weer zo'n volledig niet gerelateerde woordenbrei op alsof het Trump zelf was die sprak
Hoe biased ben je trouwens als je vindt dat KellyAnne hier cool blijft? Iemand die geen van zijden kent en dit interview voor het eerst ziet denkt WTF is zij voor een clown die rare antwoorden geeft en weg pivoteert van een interessante vraag.
Ja, precies. Ze zeggen dus alleen maar dat ze toegang hebben en de boel plat zouden kunnen gooien.quote:Op maandag 7 november 2016 11:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://thefreethoughtproject.com/us-military-hacked-russia-cyber/
Daar staat dus inderdaad niet dat ze cyberaanvallen hebben uitgevoerd, als je de bron van NBC ook leest. Goed gedaan weer, Dutchko.quote:Op maandag 7 november 2016 11:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://thefreethoughtproject.com/us-military-hacked-russia-cyber/
ghehe hij was het niet eens met je bochtquote:Op maandag 7 november 2016 11:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar staat dus inderdaad niet dat ze cyberaanvallen hebben uitgevoerd, als je de bron van NBC ook leest. Goed gedaan weer, Dutchko.
Maar goed, dit soort wanhoopspogingen zijn wel te verwachten van mensen die hun weddenschappen niet nakomen.
Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.quote:Op maandag 7 november 2016 11:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ghehe hij was het niet eens met je bocht
had natuurlijk beter een flesje glenfiddich op kunnen zetten
ik heb trouwens nog steeds een weddenschap met euri, maar ben bang dat ik hem verlies
Volgens de Russen hebben de de Yanks wel degelijk in hun systemen lopen neuzen plus een aantal weken terug een USA hacker die ook een boodschap achterliet.quote:Op maandag 7 november 2016 11:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar staat dus inderdaad niet dat ze cyberaanvallen hebben uitgevoerd, als je de bron van NBC ook leest. Goed gedaan weer, Dutchko.
Maar goed, dit soort wanhoopspogingen zijn wel te verwachten van mensen die hun weddenschappen niet nakomen.
Dat is dus geen cyberaanval.quote:Op maandag 7 november 2016 11:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens de Russen hebben de de Yanks wel degelijk in hun systemen lopen neuzen plus een aantal weken terug een USA hacker die ook een boodschap achterliet.
Weddenschap niet nakomen? Ik heb nooit bevestigd dat ik deze weddenschap aan zou nemen stumper.
Inderdaad, een hack en een cyberaanval zijn 2 verschillende dingen.quote:
Is het eigenlijk al duidelijk wie achter de cyberaanval zat die allerlei systemen een paar weken geleden ontmantelde?quote:Op maandag 7 november 2016 11:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Inderdaad, een hack en een cyberaanval zijn 2 verschillende dingen.
Als je niks sloopt of steelt kun je niet echt van een cyberaanval spreken.
Zelfs lastig om een simple data-theft een cyberaanval te noemen als je daarbij geen systemen down brengt.
Ben benieuwdquote:Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.
Die aanval op de west-coast?quote:Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is het eigenlijk al duidelijk wie achter de cyberaanval zat die allerlei systemen een paar weken geleden ontmantelde?
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:quote:Op maandag 7 november 2016 11:17 schreef BarryOSeven het volgende:
twitter:Snowden twitterde op maandag 07-11-2016 om 01:36:12Researchers just demonstrated how to hack the official vote count with a $30 card. Details: https://t.co/uhcLVd0yPg https://t.co/uIFOQVb5uu reageer retweet
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/quote:(With VeriVote VVPAT): Statewide in Nevada, 1 county in Arizona, 22 counties in California, 3 counties in Colorado, 2 jurisdictions in Illinois, 20 counties in Missouri, 5 counties in Washington, and municipalities in 45 counties in Wisconsin.
(Without VeriVote VVPAT): Statewide in Louisiana (for early voting), 2 counties in Florida, 1 county in New Jersey, 1 county in Pennsylvania, and 27 localities in Virginia.
Het idee dat Soros voting machines levert is sowieso al helemaal ontkrachtquote:Op maandag 7 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:
[..]
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/
Elections zijn rigged!
Overigens zijn deze dus niet van Soros, spreekt dat het andere complot niet weer tegen?
Ja, hij heeft 1 van de weinige daadwerkelijk onafhankelijke beschouwingen op het fenomeen en is ook niet afhankelijk van adverteerders.quote:Op maandag 7 november 2016 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik neem aan dat hij het over de USA-verkiezingen heeft gehad? Teaser?
Volgens de laatste berichten hebbenquote:Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?quote:Op maandag 7 november 2016 11:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Inderdaad, een hack en een cyberaanval zijn 2 verschillende dingen.
Als je niks sloopt of steelt kun je niet echt van een cyberaanval spreken.
Zelfs lastig om een simple data-theft een cyberaanval te noemen als je daarbij geen systemen down brengt.
Wat de fuck maakt het nou uit welke kant het vandaan komt?quote:Op maandag 7 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:
[..]
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/
Elections zijn rigged!
Overigens zijn deze dus niet van Soros, spreekt dat het andere complot niet weer tegen?
Het naar buiten brengen vind ik dom. De actie zelf niet. Je moet wel ontzettend naief zijn om te geloven dat de Russen niet exact hetzelfde aan het proberen zijn of misschien zelfs al gedaan hebben.quote:Op maandag 7 november 2016 12:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens de laatste berichten hebben
[..]
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?
Russia is demanding answers after a report from an unnamed senior U.S. intelligence official claimed the United States military has successfully hacked into “Russia’s electric grid, telecommunications networks and the Kremlin’s command systems, making them vulnerable to attack by secret American cyber weapons should the U.S. deem it necessary,” according to NBC News.
Het is een beetje als toegeven dat je een spion in Rusland hebt zitten.quote:Op maandag 7 november 2016 12:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?
Russia is demanding answers after a report from an unnamed senior U.S. intelligence official claimed the United States military has successfully hacked into “Russia’s electric grid, telecommunications networks and the Kremlin’s command systems, making them vulnerable to attack by secret American cyber weapons should the U.S. deem it necessary,” according to NBC News.
Nou, Barry geloofde ook dat Soros de machines leverde, dat de verkiezingen vals gaan om Clinton in het zadel te helpen en meer van dat soort ongein. Dan vind ik het in die context opvallend dat de machines die gehackt kunnen worden veelal in democratische staten staan en dat ze geleverd worden door een ander bedrijf. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met zijn eerdere posts.quote:Op maandag 7 november 2016 12:19 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat de fuck maakt het nou uit welke kant het vandaan komt?
Het nieuws dat het zo makkelijk is die dingen te hacken is toch veel belangrijker?quote:Op maandag 7 november 2016 12:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, Barry geloofde ook dat Soros de machines leverde, dat de verkiezingen vals gaan om Clinton in het zadel te helpen en meer van dat soort ongein. Dan vind ik het in die context opvallend dat de machines die gehackt kunnen worden veelal in democratische staten staan en dat ze geleverd worden door een ander bedrijf. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met zijn eerdere posts.
Dat vraag ik me af, want ik heb geen idee wat er verder voor controle is tijdens het daadwerkelijke stemproces. Daar zitten ook gewoon waarnemers en dergelijke bij, dus of het in het veld zo makkelijk gaat als in dat filmpje weet ik niet.quote:Op maandag 7 november 2016 12:22 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het nieuws dat het zo makkelijk is die dingen te hacken is toch veel belangrijker?
Als er gewoon overgestapt wordt naar een echt betrouwbaar systeem (blockhaingod) heb je dit gezeur nooit meer.quote:Op maandag 7 november 2016 12:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, want ik heb geen idee wat er verder voor controle is tijdens het daadwerkelijke stemproces. Daar zitten ook gewoon waarnemers en dergelijke bij, dus of het in het veld zo makkelijk gaat als in dat filmpje weet ik niet.
Behalve dat je dan ander gezeur hebt, bijvoorbeeld omdat je een heleboel mensen zonder voldoende technische kennis mogelijk uitsluit van het stemproces.quote:Op maandag 7 november 2016 12:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als er gewoon overgestapt wordt naar een echt betrouwbaar systeem (blockhaingod) heb je dit gezeur nooit meer.
quote:Op maandag 7 november 2016 12:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Behalve dat je dan ander gezeur hebt, bijvoorbeeld omdat je een heleboel mensen zonder voldoende technische kennis mogelijk uitsluit van het stemproces.
Je moet toch minimaal een client installeren waarmee je jouw eigen identiteit vast kunt laten stellen en je stem kunt uitbrengen?quote:Op maandag 7 november 2016 12:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je kan dan gewoon nog steeds op een knopje drukken? Dat kan iedereen. Is zelfs makkelijker dan op papier.
Tuurlijk doen de Russen dat en de Chinezen.quote:Op maandag 7 november 2016 12:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het naar buiten brengen vind ik dom. De actie zelf niet. Je moet wel ontzettend naief zijn om te geloven dat de Russen niet exact hetzelfde aan het proberen zijn of misschien zelfs al gedaan hebben.
En nee, zoals ik daarnet al heb uitgelegd, is dit geen 'cyberaanval'. Tenzij je de definitie dermate wil oprekken dat eigenlijk alle 'ongeoorloofde' bewegingen on the interwebz een cyberaanval is.
Je identificeren bij een stemhokje waar een client geïnstalleerd is moet toch ook wel kunnen?quote:Op maandag 7 november 2016 12:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je moet toch minimaal een client installeren waarmee je jouw eigen identiteit vast kunt laten stellen en je stem kunt uitbrengen?
Dat doen de Russen en Chinezen ook. Alleen krijgen wij die berichten niet. Die krijgen zulke berichten van hun eigen media. En wij van die van ons.quote:Op maandag 7 november 2016 12:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tuurlijk doen de Russen dat en de Chinezen.
Ik wordt alleen zo ziek van die schijnheilige Yanks die net doen alsof zij zoooo lief zijn en dat zij altijd maar ten onrechte worden aangevallen....
Weet ik niet, want als je één client hebt voor alle gebruikers, is het idee van de blockchain dan niet weg? Dat is juist dat iedereen dezelfde database heeft en die kan controleren, maar als je een centrale client hebt is dat dus niet meer het geval.quote:Op maandag 7 november 2016 12:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je identificeren bij een stemhokje waar een client geïnstalleerd is moet toch ook wel kunnen?
Overigens doen ze in Amerika niet zo moeilijk over mensen uitsluiten.
https://decorrespondent.n(...)67808964404-4fa04325
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.quote:Op maandag 7 november 2016 12:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Weet ik niet, want als je één client hebt voor alle gebruikers, is het idee van de blockchain dan niet weg? Dat is juist dat iedereen dezelfde database heeft en die kan controleren, maar als je een centrale client hebt is dat dus niet meer het geval.
Blockchain!quote:Op maandag 7 november 2016 12:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.
Ja, maar de blockchain zorgt juist voor controle doordat iedereen de database samen deelt. Als je die database dus niet volledig open stelt, maar middels een aantal stemcomputers laat werken, is het niet zo dat iedereen terug kan kijken of zijn stem niet gemanipuleerd wordt.quote:Op maandag 7 november 2016 12:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.
Dan is de poppenkast voorbij en zal Clinton de beste president ooit worden.quote:
quote:Op maandag 7 november 2016 12:44 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Dan is de poppenkast voorbij en zal Clinton de beste president ooit worden.
2017 wordt dan het jaar van #wildersforprison
twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 12:47:26VIRGINIAChristopher Newport U. Poll (11/1-6):Clinton 48% (+6)Trump 42%Johnson 3%McMullin 2% reageer retweet
is toch met cooper HET gezicht van CNNquote:Op maandag 7 november 2016 12:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wolf is misschien to big to fire..
quote:Op maandag 7 november 2016 12:44 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Dan is de poppenkast voorbij en zal Clinton de beste president ooit worden.
2017 wordt dan het jaar van #wildersforprison
Waarom gelijk zo op de feiten vooruit lopen? Of doe je liever maar aannames?quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Refragmental het volgende:
Zo niet, dan kan het heel makkelijk worden geïnterpreteerd als sexisme en racisme, gezien het feit dat Wolf een Blanke man is, en Donna een zwarte vrouw.
Nare positie voor CNN
Denk dat het probleem is dat dit niet direct aan hem te linken is. Hij zal wel een heel team hebben voor zijn programma, dus die zullen de vragen ook opstellen denk ik. Bij Brazile was het heel duidelijk dat zij zelf die vragen doorspeelde.quote:Op maandag 7 november 2016 12:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wolf is misschien to big to fire..
Inderdaad, Wolf komt ook niet zelf aan het woord in de emails en het is ook niet duidelijk of hij echt iets met de mails heeft gedaan toch. Niets concreetsquote:Op maandag 7 november 2016 12:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denk dat het probleem is dat dit niet direct aan hem te linken is. Hij zal wel een heel team hebben voor zijn programma, dus die zullen de vragen ook opstellen denk ik. Bij Brazile was het heel duidelijk dat zij zelf die vragen doorspeelde.
Op de zaken vooruit lopen?quote:Op maandag 7 november 2016 12:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo op de feiten vooruit lopen? Of doe je liever maar aannames?
Het blijft overigens absurd om 1 van de minst bekeken nieuwszenders in de VS zoveel macht toe te kennen alleen maar omdat CNN hier in Europa de bekendste is![]()
Wie noemt hier Fox objectief?quote:Ook wel absurd dat Fox opeens, uiteraard door de Trump fanboys/anti-HRC users hier, als objectief word gezien.
Nou blijkbaar niet helemaal hetzelfde maar je hebt je weer goed verdiept merk ik al welquote:Op maandag 7 november 2016 13:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Op de zaken vooruit lopen?
Donna Brazile is ontslagen voor nagenoeg hetzelfde als wat Wolf Blitzer heeft gedaan.
Het is gewoon grappig dat dit keihard gespind kan worden naar sexisme en racisme.
O.a Dutchko en Bram onlangs nog terwijl ze ook nog blijven doen alsof CNN de media bepaalt met hun vele malen kleinere marktaandeel.quote:Hopelijk springt Fox hierop. En over Fox gesproken:
[..]
Wie noemt hier Fox objectief?
Oh werkelijk? Dat kan je dan vast wel bewijzen?quote:Op maandag 7 november 2016 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nou blijkbaar niet helemaal hetzelfde maar je hebt je weer goed verdiept merk ik al wel
[..]
O.a Dutchko en Bram onlangs nog terwijl ze ook nog blijven doen alsof CNN de media bepaalt met hun vele malen kleinere marktaandeel.
Omdat die 2de vraag aan andere mensen gesteld werd ? (ik zeg maar wat)quote:Op maandag 7 november 2016 13:05 schreef Sunst0rm het volgende:
Ik zit de IBD poll te bekijken en kan iemand mij dit uitleggen? Waarom verliest Trump 1% in de poll als alleen hij en Clinton gepoll zijn vergeleken met een poll inclusief Johnson en Stein.
Poll
Trump 43.1%
Clinton 40.7%
Johnson 6.3%
Stein 2.2%
Zonder Johnson en Stein
Clintno 43.1%
Trump 42.1%
http://www.investors.com/(...)ntial-election-poll/
Dat weet je niet, want zoals ik heb uitgelegd is dit niet direct aan Blitzer te linken.quote:Op maandag 7 november 2016 13:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Op de zaken vooruit lopen?
Donna Brazile is ontslagen voor nagenoeg hetzelfde als wat Wolf Blitzer heeft gedaan.
Het is gewoon grappig dat dit keihard gespind kan worden naar sexisme en racisme.
Clinton raakt relatief veel stemmers kwijt aan third party kandidaten...meer dan Trump.quote:Op maandag 7 november 2016 13:05 schreef Sunst0rm het volgende:
Ik zit de IBD poll te bekijken en kan iemand mij dit uitleggen? Waarom verliest Trump 1% in de poll als alleen hij en Clinton gepoll zijn vergeleken met een poll inclusief Johnson en Stein.
Poll
Trump 43.1%
Clinton 40.7%
Johnson 6.3%
Stein 2.2%
Zonder Johnson en Stein
Clintno 43.1%
Trump 42.1%
http://www.investors.com/(...)ntial-election-poll/
Fox is meer Trump minded en scherper op Clinton. Klopt helemaal.quote:Op maandag 7 november 2016 13:11 schreef skysherrif het volgende:
maarja wat is objectief.
Je hebt pro trump surrogates bij Fox, maar ook anti Trump. Tuurlijk Fox is conservatief en nodigt veel meer anti Clinton mensen uit dan CNN...
Nee, maar ik vind het ook apart, hoe kan trump dan een procent achteruitgaan?quote:Op maandag 7 november 2016 13:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Clinton raakt relatief veel stemmers kwijt aan third party kandidaten...meer dan Trump.
Mwuah, CNN heeft ook 2 standaard trump surrogates (jeffrey lord en nog zon blond vrouwtje) en nodigt ook geregeld mensen uit die pro Trump zijn. Valt allemaal wel mee.quote:Op maandag 7 november 2016 13:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Fox is meer Trump minded en scherper op Clinton. Klopt helemaal.
Alleen krijg ik wel het idee dat zij toch ietsje objectiever zijn en ook Clinton mesne uitnodigen en aanhoren.
Behalve Hillary, die durfde niet te komen. LOL
Omdat dan de keuze is tussen alleen Clinton en Trump.quote:Op maandag 7 november 2016 13:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het ook apart, hoe kan trump dan een procent achteruitgaan?
Nee, het is juist omgedraaid bij 4 heeft ie meer procent dan bij 2quote:Op maandag 7 november 2016 13:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat dan de keuze is tussen alleen Clinton en Trump.
Is toch niet zo lastig?
Als jij kan kiezen tussen een boterham met oude kaas (Clinton) of worst (Trump). Dan kies jij bijvoorbeeld liever kaas. Maar als jij de keuze krijgt tussen oude kaas, jonge kaas, belegen kaas en worst dan is de kans aanwezig dat je voor een ander soort kaas kiest.
Blijkbaar kiezen mensen Clinton liever als zij tussen die eerste twee opties kiezen, maar bij meer keus gaan sommige toch voor een ander.
twitter:ForecasterEnten twitterde op maandag 07-11-2016 om 13:15:21IBD/TIPP is weird. They have Trump at 43% in the four-way, but 42% in the two-way? He loses support with fewer candidates asked? Weird. reageer retweet
Geldt dan toch het zelfde voor?quote:Op maandag 7 november 2016 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, het is juist omgedraaid bij 4 heeft ie meer procent dan bij 2
medewerker van 538 tweet net dit:twitter:ForecasterEnten twitterde op maandag 07-11-2016 om 13:15:21IBD/TIPP is weird. They have Trump at 43% in the four-way, but 42% in the two-way? He loses support with fewer candidates asked? Weird. reageer retweet
Het is logisch dat Clinton wat wint als Johnson en Stein geen opties zijn, maar hoe kan Trump steun verliezen als Johnson en Stein geen opties zijn. Je zou op zijn minst denken dat hij niets extra wint, maar niet dat hij 1% opeens verliestquote:Op maandag 7 november 2016 13:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat dan de keuze is tussen alleen Clinton en Trump.
Is toch niet zo lastig?
Als jij kan kiezen tussen een boterham met oude kaas (Clinton) of worst (Trump). Dan kies jij bijvoorbeeld liever kaas. Maar als jij de keuze krijgt tussen oude kaas, jonge kaas, belegen kaas en worst dan is de kans aanwezig dat je voor een ander soort kaas kiest.
Blijkbaar kiezen mensen Clinton liever als zij tussen die eerste twee opties kiezen, maar bij meer keus gaan sommige toch voor een ander.
Kijk nou even goed typisch.quote:Op maandag 7 november 2016 13:19 schreef Typisch het volgende:
[..]
Geldt dan toch het zelfde voor?Blijkbaar kiezen mensen dan liever voor wat anders als ze niet voor Trump of Clinton moeten kiezen.
FOX heeft het 'probleem' dat het voor de helft uit nieuwsprogramma's bestaat en dat de rest opinieprogramma's zijn. Je hebt er dus goede journalisten zitten als Chris Wallace, maar ook mensen die zichzelf geen journalist noemen en zelfs onderdeel zijn van de Trump-campagne (Sean Hannity). En net die opinieprogramma's zijn erg populair en dat is dus voornamelijk het beeld dat mensen van FOX hebben.quote:Op maandag 7 november 2016 13:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Fox is meer Trump minded en scherper op Clinton. Klopt helemaal.
Alleen krijg ik wel het idee dat zij toch ietsje objectiever zijn en ook Clinton mesne uitnodigen en aanhoren.
Behalve Hillary, die durfde niet te komen. LOL
Ok, ik ben niet de enige die dit merkwaardig vind, maar misschien is het antwoord is twee samples? hoewel het ook vreemd isquote:Op maandag 7 november 2016 13:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, het is juist omgedraaid bij 4 heeft ie meer procent dan bij 2
medewerker van 538 tweet net dit:twitter:ForecasterEnten twitterde op maandag 07-11-2016 om 13:15:21IBD/TIPP is weird. They have Trump at 43% in the four-way, but 42% in the two-way? He loses support with fewer candidates asked? Weird. reageer retweet
Ik zie het niet.quote:Op maandag 7 november 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kijk nou even goed typisch.
Bij 4 kandidaten heeft trump 43 procent, maar 42 procent bij 2 kandidaten. Dan is er toch iets geks aan deh and
"Nagenoeg"quote:Op maandag 7 november 2016 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nou blijkbaar niet helemaal hetzelfde maar je hebt je weer goed verdiept merk ik al wel
Als Harry Enten van 538 het raar vindt, dan is er inderdaad wat aparts aan de hand.quote:Op maandag 7 november 2016 13:21 schreef Sunst0rm het volgende:
[..]
Ok, ik ben niet de enige die dit merkwaardig vind, maar misschien is het antwoord is twee samples? hoewel het ook vreemd is
Who cares als CNN subjectief is? Dat is FOX News ook al jaren. Dan mijd je die zenders toch gewoon? Ik schakel nooit naar een van deze kanalen.quote:Op maandag 7 november 2016 13:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Nagenoeg"
Komen we weer op dat punt "begrijpend lezen", komt toch wel erg vaak terug bij jou.
Vind het alweer leuk geweest met je. Aan jou het laatste woord hierna, doe er je voordeel mee
Ok, maar dat is wel MSNBC.quote:Op maandag 7 november 2016 13:26 schreef skysherrif het volgende:
Ik ben zelf wel fan van de morning Joe show
Ja klopt, had het gewoon over politieke programmas in Amerika over het algemeen (niet dat ik het actief volg, maar als je deze verkiezingen volgt kom je een boel programmas tegen)quote:
Bij 4 kandidaten heeft Trump 43%quote:
Het is zelfs niet eens nagenoeg maar wellicht moet je even opzoeken wat begrijpend lezen is want keer op keer gebruik je dat abuis in een kinderachtige poging om iemand af te zeiken maar je faalt keer op keer nogal hard.quote:Op maandag 7 november 2016 13:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Nagenoeg"
Komen we weer op dat punt "begrijpend lezen", komt toch wel erg vaak terug bij jou.
Vind het alweer leuk geweest met je. Aan jou het laatste woord hierna, doe er je voordeel mee
Wat ik wel mooi vind aan dat programma is dat Joe een republikein is, maar dat niet op een FOX-manier uitdraagt. Hij vindt Trump ook echt een aanfluiting.quote:Op maandag 7 november 2016 13:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja klopt, had het gewoon over politieke programmas in Amerika over het algemeen (niet dat ik het actief volg, maar als je deze verkiezingen volgt kom je een boel programmas tegen)
quote:Op maandag 7 november 2016 13:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Dat kan je dan vast wel bewijzen?
Hier wederom een bewijs hoe corrupt de Clintons zijn.
http://www.foxnews.com/po(...)it-shows-issues.html
Het zijn twee losse vragen. Het is best mogelijk dat mensen twee keer een ander antwoord geven als ze twijfelen. Of dat ze niet beide vragen beantwoorden.quote:Op maandag 7 november 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kijk nou even goed typisch.
Bij 4 kandidaten heeft trump 43 procent, maar 42 procent bij 2 kandidaten. Dan is er toch iets geks aan deh and
Ah, ja. Thanx.quote:Op maandag 7 november 2016 13:31 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Bij 4 kandidaten heeft Trump 43%
Bij 4 kandidaten heeft Hillary 41%
De overige 2 verdelen de 16%
Bij 2 kandidaten heeft Trump opeens 42% en Hillary 43% wat raar is aangezien de overige 16% juist verspreid zou moeten worden over Trump and Hillary en beide dus iets omhoog zouden moeten gaan.
Dit is trouwens wel super simpel uitgelegd maar hoop dat je het snapt.
Klopt, Mika al helemaal trouwens. Al meen ik dat ze in het begin nog redelijk positief waren over Trump. Tot de eerste negatieve geluiden kwamen over hem en Trump hen een aanfluiting noemdequote:Op maandag 7 november 2016 13:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat ik wel mooi vind aan dat programma is dat Joe een republikein is, maar dat niet op een FOX-manier uitdraagt. Hij vindt Trump ook echt een aanfluiting.
De zaak is dat Brazile duidelijk, bewezen vragen doorgespeeld heeft, en dat Blitzer een interview had waarover de DNC intern mailtjes heeft gestuurd met vragen. Je weet niet of die doorgestuurd zijn, of die naar Blitzer zijn gegaan, of die er iets mee gedaan zou hebben, niet eens of hij ze überhaupt onder ogen had gekregen.quote:Op maandag 7 november 2016 13:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Nagenoeg"
We moeten nu niet kijken naar de harde kern, die heeft al besloten voordat de campagnes begonnen, ik kijk vooral naar de neutrale kiezers die Trump hard nodig heeft, kun je deze mobiliseren door indirect te zeggen dat hij onder curatele staat van zijn eigen campagne team.quote:Op maandag 7 november 2016 08:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn intelligentie sowieso een marginale rol speelt bij de keuze voor Trump, dus zijn kiezers zullen daar niet zo bang van worden. Op die laatste paar dagen versterken een paar tweets zijn imago ook niet meer en zal hij geen nieuwe kiezers gaan trekken, maar kan hij nog wel iets heel doms roepen wat zijn kansen verkleint. De kans daarop is altijd aanwezig bij Trump, dus wat dat betreft is het een verstandige zet.
Ik denk dat er nog maar verdomd weinig undecideds rondlopen momenteel, eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 13:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
We moeten nu niet kijken naar de harde kern, die heeft al besloten voordat de campagnes begonnen, ik kijk vooral naar de neutrale kiezers die Trump hard nodig heeft, kun je deze mobiliseren door indirect te zeggen dat hij onder curatele staat van zijn eigen campagne team.
Als neutrale kiezer vind ik dit nogal een ding, je mag niet eens je eigen twitter account beheren.
Ik zie dat in Nederland niet zo snel gebeuren, dat de VVD of PVDA zegt sorry Rutte of Samsom maar we sluiten jou af van Twitter, omdat je domme dingen zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |