abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166472672
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.
Ben benieuwd :9
  maandag 7 november 2016 @ 11:43:35 #227
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166472719
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is het eigenlijk al duidelijk wie achter de cyberaanval zat die allerlei systemen een paar weken geleden ontmantelde?
Die aanval op de west-coast?

Ik dacht Anonymous. Aanleiding ben ik al weer vergeten, maar die mensen hebben sowieso niet veel nodig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166472746
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:17 schreef BarryOSeven het volgende:
Snowden twitterde op maandag 07-11-2016 om 01:36:12 Researchers just demonstrated how to hack the official vote count with a $30 card. Details: https://t.co/uhcLVd0yPg https://t.co/uIFOQVb5uu reageer retweet
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:

quote:
(With VeriVote VVPAT): Statewide in Nevada, 1 county in Arizona, 22 counties in California, 3 counties in Colorado, 2 jurisdictions in Illinois, 20 counties in Missouri, 5 counties in Washington, and municipalities in 45 counties in Wisconsin.

(Without VeriVote VVPAT): Statewide in Louisiana (for early voting), 2 counties in Florida, 1 county in New Jersey, 1 county in Pennsylvania, and 27 localities in Virginia.
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/

Elections zijn rigged!

Overigens zijn deze dus niet van Soros, spreekt dat het andere complot niet weer tegen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166472788
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:

[..]

Elections zijn rigged!

Overigens zijn deze dus niet van Soros, spreekt dat het andere complot niet weer tegen?
Het idee dat Soros voting machines levert is sowieso al helemaal ontkracht :9
pi_166472797
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, nee. Ik neem aan dat hij het over de USA-verkiezingen heeft gehad? Teaser?
Ja, hij heeft 1 van de weinige daadwerkelijk onafhankelijke beschouwingen op het fenomeen en is ook niet afhankelijk van adverteerders.
Niet te vergelijken met zijn vroegere Nederlandse shows, deze is dus ook geheel in het Engels.
  maandag 7 november 2016 @ 12:15:25 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166473346
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.
Volgens de laatste berichten hebben
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inderdaad, een hack en een cyberaanval zijn 2 verschillende dingen.

Als je niks sloopt of steelt kun je niet echt van een cyberaanval spreken.
Zelfs lastig om een simple data-theft een cyberaanval te noemen als je daarbij geen systemen down brengt.
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?

Russia is demanding answers after a report from an unnamed senior U.S. intelligence official claimed the United States military has successfully hacked into “Russia’s electric grid, telecommunications networks and the Kremlin’s command systems, making them vulnerable to attack by secret American cyber weapons should the U.S. deem it necessary,” according to NBC News.
pi_166473433
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Elections zijn rigged!

Wat de fuck maakt het nou uit welke kant het vandaan komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 12:19:33 ]
  maandag 7 november 2016 @ 12:20:39 #233
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166473457
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 12:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Volgens de laatste berichten hebben

[..]

Russia is demanding answers after a report from an unnamed senior U.S. intelligence official claimed the United States military has successfully hacked into “Russia’s electric grid, telecommunications networks and the Kremlin’s command systems, making them vulnerable to attack by secret American cyber weapons should the U.S. deem it necessary,” according to NBC News.
Het naar buiten brengen vind ik dom. De actie zelf niet. Je moet wel ontzettend naief zijn om te geloven dat de Russen niet exact hetzelfde aan het proberen zijn of misschien zelfs al gedaan hebben.

En nee, zoals ik daarnet al heb uitgelegd, is dit geen 'cyberaanval'. Tenzij je de definitie dermate wil oprekken dat eigenlijk alle 'ongeoorloofde' bewegingen on the interwebz een cyberaanval is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166473475
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 12:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is een beetje als toegeven dat je een spion in Rusland hebt zitten.

Het zet de zaken verder op scherp, maar als je je een beetje verplaatst in waar de Amerikanen het van moeten hebben dan is deze opmerking nog niet eens zo raar. De Russen proberen bewust de publieke opinie te beïnvloeden met hun hacks en de buitgemaakte informatie. Al dan niet doen ze dit via "sponsoring". Amerikanen hebben deze middelen niet, want de opinie in Rusland is zonder vrije pers niet te beïnvloeden. Dus moeten zij het hebben van het hacken van hardware. Dat is de troef die de Amerikanen hebben om de Russen het idee te geven dat er heus wel represailles mogelijk zijn als ze doorgaan met het beïnvloeden van het publieke debat in het Westen.
pi_166473477
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 12:19 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat de fuck maakt het nou uit welke kant het vandaan komt?
Nou, Barry geloofde ook dat Soros de machines leverde, dat de verkiezingen vals gaan om Clinton in het zadel te helpen en meer van dat soort ongein. Dan vind ik het in die context opvallend dat de machines die gehackt kunnen worden veelal in democratische staten staan en dat ze geleverd worden door een ander bedrijf. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met zijn eerdere posts.
pi_166473506
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, Barry geloofde ook dat Soros de machines leverde, dat de verkiezingen vals gaan om Clinton in het zadel te helpen en meer van dat soort ongein. Dan vind ik het in die context opvallend dat de machines die gehackt kunnen worden veelal in democratische staten staan en dat ze geleverd worden door een ander bedrijf. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met zijn eerdere posts.
Het nieuws dat het zo makkelijk is die dingen te hacken is toch veel belangrijker?
pi_166473603
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:22 schreef Typisch het volgende:

[..]

Het nieuws dat het zo makkelijk is die dingen te hacken is toch veel belangrijker?
Dat vraag ik me af, want ik heb geen idee wat er verder voor controle is tijdens het daadwerkelijke stemproces. Daar zitten ook gewoon waarnemers en dergelijke bij, dus of het in het veld zo makkelijk gaat als in dat filmpje weet ik niet.
pi_166473627
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, want ik heb geen idee wat er verder voor controle is tijdens het daadwerkelijke stemproces. Daar zitten ook gewoon waarnemers en dergelijke bij, dus of het in het veld zo makkelijk gaat als in dat filmpje weet ik niet.
Als er gewoon overgestapt wordt naar een echt betrouwbaar systeem (blockhaingod) heb je dit gezeur nooit meer.
pi_166473646
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:28 schreef Typisch het volgende:

[..]

Als er gewoon overgestapt wordt naar een echt betrouwbaar systeem (blockhaingod) heb je dit gezeur nooit meer.
Behalve dat je dan ander gezeur hebt, bijvoorbeeld omdat je een heleboel mensen zonder voldoende technische kennis mogelijk uitsluit van het stemproces.
pi_166473653
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Behalve dat je dan ander gezeur hebt, bijvoorbeeld omdat je een heleboel mensen zonder voldoende technische kennis mogelijk uitsluit van het stemproces.
:?
Je kan dan gewoon nog steeds op een knopje drukken? Dat kan iedereen. Is zelfs makkelijker dan op papier.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 12:29:44 ]
pi_166473702
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:29 schreef Typisch het volgende:

[..]

:?
Je kan dan gewoon nog steeds op een knopje drukken? Dat kan iedereen. Is zelfs makkelijker dan op papier.
Je moet toch minimaal een client installeren waarmee je jouw eigen identiteit vast kunt laten stellen en je stem kunt uitbrengen?
  maandag 7 november 2016 @ 12:32:08 #242
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166473720
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 12:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het naar buiten brengen vind ik dom. De actie zelf niet. Je moet wel ontzettend naief zijn om te geloven dat de Russen niet exact hetzelfde aan het proberen zijn of misschien zelfs al gedaan hebben.

En nee, zoals ik daarnet al heb uitgelegd, is dit geen 'cyberaanval'. Tenzij je de definitie dermate wil oprekken dat eigenlijk alle 'ongeoorloofde' bewegingen on the interwebz een cyberaanval is.
Tuurlijk doen de Russen dat en de Chinezen.
Ik wordt alleen zo ziek van die schijnheilige Yanks die net doen alsof zij zoooo lief zijn en dat zij altijd maar ten onrechte worden aangevallen....
pi_166473768
quote:
5s.gif Op maandag 7 november 2016 12:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je moet toch minimaal een client installeren waarmee je jouw eigen identiteit vast kunt laten stellen en je stem kunt uitbrengen?
Je identificeren bij een stemhokje waar een client geïnstalleerd is moet toch ook wel kunnen?

Overigens doen ze in Amerika niet zo moeilijk over mensen uitsluiten. :+
https://decorrespondent.n(...)67808964404-4fa04325
pi_166473779
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 12:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tuurlijk doen de Russen dat en de Chinezen.
Ik wordt alleen zo ziek van die schijnheilige Yanks die net doen alsof zij zoooo lief zijn en dat zij altijd maar ten onrechte worden aangevallen....
Dat doen de Russen en Chinezen ook. Alleen krijgen wij die berichten niet. Die krijgen zulke berichten van hun eigen media. En wij van die van ons.
pi_166473796
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

Je identificeren bij een stemhokje waar een client geïnstalleerd is moet toch ook wel kunnen?

Overigens doen ze in Amerika niet zo moeilijk over mensen uitsluiten. :+
https://decorrespondent.n(...)67808964404-4fa04325
Weet ik niet, want als je één client hebt voor alle gebruikers, is het idee van de blockchain dan niet weg? Dat is juist dat iedereen dezelfde database heeft en die kan controleren, maar als je een centrale client hebt is dat dus niet meer het geval.
pi_166473831
Morgen is het zo ver. _O_
pi_166473860
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Weet ik niet, want als je één client hebt voor alle gebruikers, is het idee van de blockchain dan niet weg? Dat is juist dat iedereen dezelfde database heeft en die kan controleren, maar als je een centrale client hebt is dat dus niet meer het geval.
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.
pi_166473903
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.
Blockchain! ^O^
Mogen ze wat mij betreft zo snel mogelijk uitwerken en invoeren.
Is dat gekut met fraude ook snel voorbij.
pi_166473926
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ja, maar de blockchain zorgt juist voor controle doordat iedereen de database samen deelt. Als je die database dus niet volledig open stelt, maar middels een aantal stemcomputers laat werken, is het niet zo dat iedereen terug kan kijken of zijn stem niet gemanipuleerd wordt.
pi_166473980
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 12:37 schreef Infection het volgende:
Morgen is het zo ver. _O_
Dan is de poppenkast voorbij en zal Clinton de beste president ooit worden.

2017 wordt dan het jaar van #wildersforprison *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')