Ben benieuwdquote:Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.
Die aanval op de west-coast?quote:Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is het eigenlijk al duidelijk wie achter de cyberaanval zat die allerlei systemen een paar weken geleden ontmantelde?
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:quote:Op maandag 7 november 2016 11:17 schreef BarryOSeven het volgende:
twitter:Snowden twitterde op maandag 07-11-2016 om 01:36:12Researchers just demonstrated how to hack the official vote count with a $30 card. Details: https://t.co/uhcLVd0yPg https://t.co/uIFOQVb5uu reageer retweet
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/quote:(With VeriVote VVPAT): Statewide in Nevada, 1 county in Arizona, 22 counties in California, 3 counties in Colorado, 2 jurisdictions in Illinois, 20 counties in Missouri, 5 counties in Washington, and municipalities in 45 counties in Wisconsin.
(Without VeriVote VVPAT): Statewide in Louisiana (for early voting), 2 counties in Florida, 1 county in New Jersey, 1 county in Pennsylvania, and 27 localities in Virginia.
Het idee dat Soros voting machines levert is sowieso al helemaal ontkrachtquote:Op maandag 7 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:
[..]
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/
Elections zijn rigged!
Overigens zijn deze dus niet van Soros, spreekt dat het andere complot niet weer tegen?
Ja, hij heeft 1 van de weinige daadwerkelijk onafhankelijke beschouwingen op het fenomeen en is ook niet afhankelijk van adverteerders.quote:Op maandag 7 november 2016 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik neem aan dat hij het over de USA-verkiezingen heeft gehad? Teaser?
Volgens de laatste berichten hebbenquote:Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, je had wel gelijk in die zin dat de opkomstpercentages waarschijnlijk lager zullen uitvallen. Alleen niet zo laag.
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?quote:Op maandag 7 november 2016 11:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Inderdaad, een hack en een cyberaanval zijn 2 verschillende dingen.
Als je niks sloopt of steelt kun je niet echt van een cyberaanval spreken.
Zelfs lastig om een simple data-theft een cyberaanval te noemen als je daarbij geen systemen down brengt.
Wat de fuck maakt het nou uit welke kant het vandaan komt?quote:Op maandag 7 november 2016 11:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En die worden voornamelijk gebruikt in staten waar de Republikeinen het dit jaar zwaar hebben:
[..]
https://www.verifiedvotin(...)nt/sequoia/avc-edge/
Elections zijn rigged!
Overigens zijn deze dus niet van Soros, spreekt dat het andere complot niet weer tegen?
Het naar buiten brengen vind ik dom. De actie zelf niet. Je moet wel ontzettend naief zijn om te geloven dat de Russen niet exact hetzelfde aan het proberen zijn of misschien zelfs al gedaan hebben.quote:Op maandag 7 november 2016 12:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens de laatste berichten hebben
[..]
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?
Russia is demanding answers after a report from an unnamed senior U.S. intelligence official claimed the United States military has successfully hacked into “Russia’s electric grid, telecommunications networks and the Kremlin’s command systems, making them vulnerable to attack by secret American cyber weapons should the U.S. deem it necessary,” according to NBC News.
Het is een beetje als toegeven dat je een spion in Rusland hebt zitten.quote:Op maandag 7 november 2016 12:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus dit soort acties vinden jullie niet ongelofelijk dom en geen cyberaanval?
Russia is demanding answers after a report from an unnamed senior U.S. intelligence official claimed the United States military has successfully hacked into “Russia’s electric grid, telecommunications networks and the Kremlin’s command systems, making them vulnerable to attack by secret American cyber weapons should the U.S. deem it necessary,” according to NBC News.
Nou, Barry geloofde ook dat Soros de machines leverde, dat de verkiezingen vals gaan om Clinton in het zadel te helpen en meer van dat soort ongein. Dan vind ik het in die context opvallend dat de machines die gehackt kunnen worden veelal in democratische staten staan en dat ze geleverd worden door een ander bedrijf. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met zijn eerdere posts.quote:Op maandag 7 november 2016 12:19 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat de fuck maakt het nou uit welke kant het vandaan komt?
Het nieuws dat het zo makkelijk is die dingen te hacken is toch veel belangrijker?quote:Op maandag 7 november 2016 12:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, Barry geloofde ook dat Soros de machines leverde, dat de verkiezingen vals gaan om Clinton in het zadel te helpen en meer van dat soort ongein. Dan vind ik het in die context opvallend dat de machines die gehackt kunnen worden veelal in democratische staten staan en dat ze geleverd worden door een ander bedrijf. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met zijn eerdere posts.
Dat vraag ik me af, want ik heb geen idee wat er verder voor controle is tijdens het daadwerkelijke stemproces. Daar zitten ook gewoon waarnemers en dergelijke bij, dus of het in het veld zo makkelijk gaat als in dat filmpje weet ik niet.quote:Op maandag 7 november 2016 12:22 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het nieuws dat het zo makkelijk is die dingen te hacken is toch veel belangrijker?
Als er gewoon overgestapt wordt naar een echt betrouwbaar systeem (blockhaingod) heb je dit gezeur nooit meer.quote:Op maandag 7 november 2016 12:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, want ik heb geen idee wat er verder voor controle is tijdens het daadwerkelijke stemproces. Daar zitten ook gewoon waarnemers en dergelijke bij, dus of het in het veld zo makkelijk gaat als in dat filmpje weet ik niet.
Behalve dat je dan ander gezeur hebt, bijvoorbeeld omdat je een heleboel mensen zonder voldoende technische kennis mogelijk uitsluit van het stemproces.quote:Op maandag 7 november 2016 12:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als er gewoon overgestapt wordt naar een echt betrouwbaar systeem (blockhaingod) heb je dit gezeur nooit meer.
quote:Op maandag 7 november 2016 12:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Behalve dat je dan ander gezeur hebt, bijvoorbeeld omdat je een heleboel mensen zonder voldoende technische kennis mogelijk uitsluit van het stemproces.
Je moet toch minimaal een client installeren waarmee je jouw eigen identiteit vast kunt laten stellen en je stem kunt uitbrengen?quote:Op maandag 7 november 2016 12:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je kan dan gewoon nog steeds op een knopje drukken? Dat kan iedereen. Is zelfs makkelijker dan op papier.
Tuurlijk doen de Russen dat en de Chinezen.quote:Op maandag 7 november 2016 12:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het naar buiten brengen vind ik dom. De actie zelf niet. Je moet wel ontzettend naief zijn om te geloven dat de Russen niet exact hetzelfde aan het proberen zijn of misschien zelfs al gedaan hebben.
En nee, zoals ik daarnet al heb uitgelegd, is dit geen 'cyberaanval'. Tenzij je de definitie dermate wil oprekken dat eigenlijk alle 'ongeoorloofde' bewegingen on the interwebz een cyberaanval is.
Je identificeren bij een stemhokje waar een client geïnstalleerd is moet toch ook wel kunnen?quote:Op maandag 7 november 2016 12:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je moet toch minimaal een client installeren waarmee je jouw eigen identiteit vast kunt laten stellen en je stem kunt uitbrengen?
Dat doen de Russen en Chinezen ook. Alleen krijgen wij die berichten niet. Die krijgen zulke berichten van hun eigen media. En wij van die van ons.quote:Op maandag 7 november 2016 12:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tuurlijk doen de Russen dat en de Chinezen.
Ik wordt alleen zo ziek van die schijnheilige Yanks die net doen alsof zij zoooo lief zijn en dat zij altijd maar ten onrechte worden aangevallen....
Weet ik niet, want als je één client hebt voor alle gebruikers, is het idee van de blockchain dan niet weg? Dat is juist dat iedereen dezelfde database heeft en die kan controleren, maar als je een centrale client hebt is dat dus niet meer het geval.quote:Op maandag 7 november 2016 12:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je identificeren bij een stemhokje waar een client geïnstalleerd is moet toch ook wel kunnen?
Overigens doen ze in Amerika niet zo moeilijk over mensen uitsluiten.
https://decorrespondent.n(...)67808964404-4fa04325
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.quote:Op maandag 7 november 2016 12:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Weet ik niet, want als je één client hebt voor alle gebruikers, is het idee van de blockchain dan niet weg? Dat is juist dat iedereen dezelfde database heeft en die kan controleren, maar als je een centrale client hebt is dat dus niet meer het geval.
Blockchain!quote:Op maandag 7 november 2016 12:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.
Ja, maar de blockchain zorgt juist voor controle doordat iedereen de database samen deelt. Als je die database dus niet volledig open stelt, maar middels een aantal stemcomputers laat werken, is het niet zo dat iedereen terug kan kijken of zijn stem niet gemanipuleerd wordt.quote:Op maandag 7 november 2016 12:38 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het gaat er om dat als jij geïdentificeerd bent de blockchain zorgt voor controle en dat het daar opgeslagen blijft. Daar kan dan niet meer mee geknoeid worden. Hoe dat precies moet werken weet ik ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |