abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166469543
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bedoel je met echt rijken de top van forbes of mensen die bijv. meer dan 100.000 per jaar verdienen?
Ik had mijn post al aangepast, je had over het algemeen gelijk alleen deze election niet:

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals je onder PVV-stemmers ook veel mensen ziet die een MBO-4 of HBO-opleiding hebben afgerond.

Voor het geval jij deze over het hoofd hebt gezien.

[..]

Ik heb het gezien, maar ik weet niet wat ik er mee moet?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166469545
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nog niet, maar als je meerdere vragen in de primaries hebt ontvangen lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je ze ook in de general ontvangt.
Aannemelijk, ik vrees echter dat ze nu wat minder slordig zijn met hun ICT-zaakjes. Niet je e-mails encrypteren als je corruptie pleegt op dat niveau... _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166469549
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals je onder PVV-stemmers ook veel mensen ziet die een MBO-4 of HBO-opleiding hebben afgerond.

Voor het geval jij deze over het hoofd hebt gezien.

[..]

'College degree' is denk ik wel HBO+.
pi_166469550
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik had mijn post al aangepast, je had over het algemeen gelijk alleen deze election niet:

[ afbeelding ]

[..]

Wow dat is eigenlijk wel een heel groot verschil.
pi_166469553
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:06 schreef oompaloompa het volgende:
Antwoord op mijn vraag of dat associate degree ook tot college graduate wordt gerekend.
Het punt is dit. Jij haalde als argument aan dat hogeropgeleide mensen op Trump stemmen en staafde (mag ik het zo zeggen) dat met het citaat dat 44% van de de Trump-stemmers een college graduate is. Als het MBO eronder valt dan ben je dus niet automatisch hoogopgeleid als je een collegegraduate bent. In de USA is dat nogal een brede waaaier: wat in Nederland MBO, HBO en WO zou zijn. Ik probeer dus erachter te komen welke conclusies wel en niet kunnen worden getrokken uit dat stuk citaat.
#NoDAPL
pi_166469555
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Blijf geloven in dingen die niet aannemelijk zijn. Clinton dankt haar succesvolle corruptiepraktijken en politiek bedrog aan mensen zoals jij.
Ik heb geen stemrecht in de VS dus Clinton dankt helemaal niets aan mij, ik verwacht alleen dat mensen die beschuldigingen doen ze ook kunnen onderbouwen. Blijkbaar hanteer jij andere standaarden.
pi_166469562
pi_166469563
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Antwoord op mijn vraag of dat associate degree ook tot college graduate wordt gerekend.
Het punt is dit. Jij haalde als argument aan dat hogeropgeleide mensen op Trump stemmen en staafde (mag ik het zo zeggen) dat met het citaat dat 44% van de de Trump-stemmers een college graduate is. Als het MBO eronder valt dan ben je dus niet automatisch hoogopgeleid als je een collegegraduate bent. In de USA is dat nogal een brede waaaier: wat in Nederland MBO, HBO en WO zou zijn. Ik probeer dus erachter te komen welke conclusies wel en niet kunnen worden getrokken uit dat stuk citaat.

Nee hoger opgeleid, 44% van Trump voters met een degree vs. 23% in het land. Maakt het dan nog uit of dat MBO en hoger is of HBO en hoger? Het is hoe dan ook hoger dan gemiddeld.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166469568
quote:
Wow, opvallend. Had verwacht dat het veel lager zou zijn overal. Wat zou die spike in Louisiana kunnen verklaren?
pi_166469570
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

'College degree' is denk ik wel HBO+.
Als je kijkt naar het gewone universiteit dan valt HBO daar ook onder, het interessante is of dat het MBO eronder valt. Meer praktisch, al die mensen die een baan hadden voor een of andere industrietak (het typische praktische werk op MBO- en HBO-niveau maar ook op WO-niveau, zie het voorbeeld van die man die telecommunicatie had gestudderd bij de playlist TYT Politics die ik net gaf) zullen ongetwijfeld zo'n opleiding hebben afgerond, anders hadden ze die baan niet gehad. Die mensen die slechter af waren met het zwaarste werk voor het laagste inkomen (serveerster, McDonalds, lopende band, slachterij...) die zullen minder zijn kwijtgeraakt in de afgelopen jaren dan die mensen die een redelijk goede baan hadden en dat ineens verloren doordat de industrie op haar bek ging.
Dit probeerde ik scherp te krijgen met Oompaloompa.
#NoDAPL
pi_166469575
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wow, opvallend. Had verwacht dat het veel lager zou zijn overal. Wat zou die spike in Louisiana kunnen verklaren?
Volgens mij omdat de turnout in het algemeen veel hoger is :)

http://www.nola.com/polit(...)na_early_voting.html
pi_166469576
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee hoger opgeleid, 44% van Trump voters met een degree vs. 23% in het land. Maakt het dan nog uit of dat MBO en hoger is of HBO en hoger? Het is hoe dan ook hoger dan gemiddeld.
Zie mijn laatste reactie, aan KrappeAuto leg ik uit waarom ik dat vraag. Het gaat erom wat de mensen de afgelopen jaren hebben verloren, dat is niet per se meer voor mensen naarmate ze lager opgeleid zijn. Het is juist de middenklasse die de lul was, daarom heeft de titel van die playlist waar ik jou naar verwees die naam: "de verdwijnende middenklkasse"
#NoDAPL
pi_166469584
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie mijn laatste reactie, aan KrappeAuto leg ik uit waarom ik dat vraag. Het gaat erom wat de mensen de afgelopen jaren hebben verloren, dat is niet per se meer voor mensen naarmate ze lager opgeleid zijn. Het is juist de middenklasse die de lul was, daarom heeft de titel van die playlist waar ik jou naar verwees die naam: "de verdwijnende middenklkasse"
Mensen zonder baan hebben geen inkomen. Nogmaals, ik claim niet dat het sentiment geen rol speelt noch dat dat soort types niet op Tump stemmen, alleen dat dat niet het grootste deel van zijn base is puur op basis van de gegevens die we over die base hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Volgens mij omdat de turnout in het algemeen veel hoger is :)

Ah thanks, dat verklaart een boel dan :)
pi_166469591
quote:

[..]

hier een artikel over bijv. tegenvallende turnout in NC

https://www.thestar.com/n(...)ut-the-election.html
pi_166469597
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Mensen zonder baan hebben geen inkomen. Nogmaals, ik claim niet dat het sentiment geen rol speelt noch dat dat soort types niet op Tump stemmen, alleen dat dat niet het grootste deel van zijn base is puur op basis van de gegevens die we over die base hebben.
Nogmaals, kijk eens naar die playlist waar ik jou naar verwees, daarvoor hebben ze heel bewust die mensen opgezocht in tal van staten om te achterhalen wat er bij hen leeft. Veel van die mensen hebben momenteel wel een baan, ze zijn typisch van 1 goede baan naar 2/3 slechte banen gegaan om de eindjes aan elkaar te knopen. Het zou echter wel kunnen dat dat ze niet boven het gemiddelde inkomen uitkomen, dat durf ik niet te zeggen.
#NoDAPL
pi_166469606
quote:

[..]

Eerste gedachte: te weinig positieve argumenten om op haar te stemmen. Bovendien is zij geen eerste "zwarte" president van de USA voor die mensen. Ik ga het morgen eens lezen, ik ben benieuwd.

Maar goed, het was al ongeveer een week bekend dat de opkomst onder de 'zwarte' mensen lijkt tegen te vallen.
#NoDAPL
pi_166469611
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eerste gedachte: te weinig positieve argumenten om op haar te stemmen. Bovendien is zij geen eerste "zwarte" president van de USA voor die mensen. Ik ga het morgen eens lezen, ik ben benieuwd.

Maar goed, het was al ongeveer een week bekend dat de opkomst onder de 'zwarte' mensen lijkt tegen te vallen.
FF opnieuw lezen :P
pi_166469614
http://edition.cnn.com/2016/11/05/politics/florida-early-voting/

Dit ziet er eigenlijk heel slecht uit toch voor democraten?

Tenminste als ik polls zie uit florida over mensen die plannen om o election day te stemmen.
pi_166469622
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:25 schreef skysherrif het volgende:
http://edition.cnn.com/2016/11/05/politics/florida-early-voting/

Dit ziet er eigenlijk heel slecht uit toch voor democraten?

Tenminste als ik polls zie uit florida over mensen die plannen om o election day te stemmen.
Wat ik gelezen heb is dat er eigenlijk nog 2 "waves" aankomen. Eentje is vandaag en is het moment waarop african americans naar de polls gaan als community, en op election day hebben republikeinen meestal de grootste opkomst. De vraag is hoe die zich tegen over elkaar gaan verhouden.
pi_166469629
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat ik gelezen heb is dat er eigenlijk nog 2 "waves" aankomen. Eentje is vandaag en is het moment waarop african americans naar de polls gaan als community, en op election day hebben republikeinen meestal de grootste opkomst. De vraag is hoe die zich tegen over elkaar gaan verhouden.
Interessant.

Wat denk je trouwens over Trumps kansen in Nevada nog?
pi_166469634

[ Bericht 0% gewijzigd door skysherrif op 07-11-2016 02:45:31 ]
pi_166469640
Een collega ging vorige week eens stemmen, en die was daar die ochtend zo'n 2 uur mee bezig. Was geloof ik in Carmel, IN, waar er 3 early voting locaties zijn. Hier in Indianapolis was het er maar 1.

Dinsdag eens proberen de vrouw vroeg in de ochtend te laten stemmen. Normaal gesproken is het 10 minuutjes voor haar bij de locatie waar ze stemt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166469647
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 02:42 schreef OMG het volgende:
Een collega ging vorige week eens stemmen, en die was daar die ochtend zo'n 2 uur mee bezig. Was geloof ik in Carmel, IN, waar er 3 early voting locaties zijn. Hier in Indianapolis was het er maar 1.

Dinsdag eens proberen de vrouw vroeg in de ochtend te laten stemmen. Normaal gesproken is het 10 minuutjes voor haar bij de locatie waar ze stemt.
1 locatie maar in indianapolis.... dat is bezopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')