2 zaken die beter hadden gekund: direct actie ondernemen om de emails te mogen bekijken (toestemming vragen van Weiner/Abedin, of via een rechter) en meer informatie geven wat er precies is. Nu was het een vage snelle mededeling met een (relatief ten opzichte van de mededeling) trage reactie om de mails te onderzoeken.quote:Op maandag 7 november 2016 09:51 schreef Mike het volgende:
Comey zat in een lose-lose situatie. Normaal gesproken houd je het stil als je alleen maar wat onderzoek doet, maar als hij dat had gedaan en later bleek het materiaal explosief te zijn, dan had hij alle republikeinen over zich heen gekregen. Daarnaast had hij ook beloofd meteen aan de bel te trekken als er nieuwe ontwikkelingen waren.
Erg handig was het allemaal niet en natuurlijk meteen van invloed op de peilingen, maar de andere optie was ook een dik probleem geworden voor hem.
Alhoewel er natuurlijk ook wat voor te stellen is dat het onderzoek nooit in 8 dagen kon zijn afgerond, omdat het 650.000 emails betrof en er wel duplicates waren maar niet het merendeel.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Montov het volgende:
[..]
2 zaken die beter hadden gekund: direct actie ondernemen om de emails te mogen bekijken (toestemming vragen van Weiner/Abedin, of via een rechter) en meer informatie geven wat er precies is. Nu was het een vage snelle mededeling met een (relatief ten opzichte van de mededeling) trage reactie om de mails te onderzoeken.
Die info ben ik het inderdaad mee eens. Nu kon het alles zijn van een reservering voor de yoga tot aan plannen om WO III te ontketenen.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Montov het volgende:
[..]
2 zaken die beter hadden gekund: direct actie ondernemen om de emails te mogen bekijken (toestemming vragen van Weiner/Abedin, of via een rechter) en meer informatie geven wat er precies is. Nu was het een vage snelle mededeling met een (relatief ten opzichte van de mededeling) trage reactie om de mails te onderzoeken.
Dat denk ik niet: waarschijnlijk is het wel een intern politiek gevecht geweest met medewerkers die pro-Trump of anti-Clinton waren. En Comey wilde niet dat via een lek het beeld zou ontstaan dat hij informatie achterhield. Maar daarmee stond zelfbehoud van Comey hoger op zijn priolijst dan een neutrale opstelling van de FBI.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
dat is ook zo, maar zou me niets verbazen als de trump sampan een vinger in de pap had...
Je bedoelt dat ene resterende ruitje in die torenhoge glazen Trump tower?quote:Op maandag 7 november 2016 08:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk noodzakelijk om te zorgen dat hij zijn eigen glazen niet weer ingooit.
Laatste leak laat ook zien dat dnc ook een vinger in de pap heeft bij cnn, maar zal dat zo in betreffende topic zetten.quote:Op maandag 7 november 2016 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
dat is ook zo, maar zou me niets verbazen als de trump sampan een vinger in de pap had...
Maar Clinton bepaalt toch al dertig jaar lang persoonlijk wat CNN uitzendt?quote:Op maandag 7 november 2016 09:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Laatste leak laat ook zien dat dnc ook een vinger in de pap heeft bij cnn, maar zal dat zo in betreffende topic zetten.
dat zeg ik niet, maar ik post het zo in het andere topic met een andere interessante laatste leakquote:Op maandag 7 november 2016 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar Clinton bepaalt toch al dertig jaar lang persoonlijk wat CNN uitzendt?
Hoe bedrijft Comey politiek?quote:
Mwoah, Trump zijn peilingen zijn toch meermaals flink ingestort nadat hij weer publiekelijk ongescripte zaken ging roepen. Je ziet dat als hij gewoon z'n bek houd, hij toch nog wel zakt naar een marge van 3-4 punten achterstand op Clinton terwijl hij toch meermaals richting een nederlaag in dubbele cijfers dreigde te gaan.quote:Op maandag 7 november 2016 09:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ene resterende ruitje in die torenhoge glazen Trump tower?
Is eigenlijk sowieso een trend, wie het meest van de 2 in spotlights staat, verliest puntenquote:Op maandag 7 november 2016 10:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, Trump zijn peilingen zijn toch meermaals flink ingestort nadat hij weer publiekelijk ongescripte zaken ging roepen. Je ziet dat als hij gewoon z'n bek houd, hij toch nog wel zakt naar een marge van 3-4 punten achterstand op Clinton terwijl hij toch meermaals richting een nederlaag in dubbele cijfers dreigde te gaan.
Door een week voor de verkiezingen een losse flodder af te schieten over een van de kandidaten?quote:Op maandag 7 november 2016 10:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe bedrijft Comey politiek?
Ik heb je dit al een aantal keren zien roepen zonder enige onderbouwing. Ben er wel benieuwd naar.
Klopt, er is natuurlijk ook een behoorlijke propaganda-oorlog aan de gang. Het is natuurlijk ook ongekend dat bergen aan private communicatie van een kandidaat / partij worden gehackt en tot een continue stortvloed aan 'onthullingen' leiden.quote:Op maandag 7 november 2016 10:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is eigenlijk sowieso een trend, wie het meest van de 2 in spotlights staat, verliest punten
Met dank aan de Russen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, er is natuurlijk ook een behoorlijke propaganda-oorlog aan de gang. Het is natuurlijk ook ongekend dat bergen aan private communicatie van een kandidaat / partij worden gehackt en tot een continue stortvloed aan 'onthullingen' leiden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:04Final Axiom Strategies (R) Polls:Florida:Trump +3North Carolina:Trump +3Nevada:Trump +1Ohio:Trump +1https://t.co/oBEPG0UxZG reageer retweet
twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:19:06Final Axiom Strategies (R) Polls:Colorado: Clinton +1Pennsylvania:Clinton +1Virginia:Clinton +2Wisconsin:Clinton +8 reageer retweet
quote:Op maandag 7 november 2016 10:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]https://www.dhs.gov/news/(...)ce-director-nationalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:04Final Axiom Strategies (R) Polls:Florida:Trump +3North Carolina:Trump +3Nevada:Trump +1Ohio:Trump +1https://t.co/oBEPG0UxZG reageer retweet
twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:19:06Final Axiom Strategies (R) Polls:Colorado: Clinton +1Pennsylvania:Clinton +1Virginia:Clinton +2Wisconsin:Clinton +8 reageer retweet
Dat de Russen achter de Wikileaks zitten wordt door alle inlichtingendiensten onderschreven.Hoeren neuken, nooit meer werken.
[..]Kinderachtig plaatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nytimes.com/20(...)ssia-hacked-dnc.html[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
[..]Waarom blijft men doen alsof die verdenking de wereld in is geslingerd door Clinton. Zij baseert zich slechts op een verklaring van de gezamenlijke inlichtingendiensten,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.
Hier meer over het onderzoek naar Guccifer 2.0.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
[..]Voor zover ik kan zien is dat Remington, vreemde is dat 538 ze geen grade geeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet iemand trouwens meer over Axiom pollster? Is die een beetje te vertrouwen.twitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:04Final Axiom Strategies (R) Polls:Florida:Trump +3North Carolina:Trump +3Nevada:Trump +1Ohio:Trump +1https://t.co/oBEPG0UxZG reageer retweet
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
[..]Zegt de hele Amerikaanse intelligence community, maar het ligt uiteraard aan ClintonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#DikkeDoei!"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Ze komen van Podesta's gmail toch?quote:Op maandag 7 november 2016 10:35 schreef skysherrif het volgende:
waarom denk je dat het in een spoiler staat
De bron maakt de informatie in ieder geval niet minder waar, al is het zorgelijk dat Russen zo makkelijk aan emails kunnen komen van zon belangrijke instantie lijkt me.
Hmmm interessant, overigens waren hun polls vorige week nog positiever over Trump, die (r) achter strategies, is waarschijnlijk de pollster voor de republikeinen? Zal wel een zekere R bias hebben.quote:Op maandag 7 november 2016 10:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien is dat Remington, vreemde is dat 538 ze geen grade geeft.
Oa, maar ook de DNC zelf is gehacked meen ik. Zijn iig "podesta" en "DNC" leaks.quote:Op maandag 7 november 2016 10:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze komen van Podesta's gmail toch?
Wat had Comey anders moeten doen dan volgens jou?quote:Op maandag 7 november 2016 10:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door een week voor de verkiezingen een losse flodder af te schieten over een van de kandidaten?
Sowieso lees je dit terug in alle profielen van Comey. Zijn eigen agenda laat hij bepaald niet achterwege. De ene keer is dat leuk voor bijvoorbeeld Obama maar in dit geval lijkt het toch wel bedoeld voor beïnvloeden van de verkiezingen.
Overigens is dit je al meerdere malen uitgelegd.
Ik ga haast nog een abbo nemen op de NY timesquote:Op maandag 7 november 2016 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom blijft men doen alsof die verdenking de wereld in is geslingerd door Clinton. Zij baseert zich slechts op een verklaring van de gezamenlijke inlichtingendiensten,
Hier meer over het onderzoek naar Guccifer 2.0.
Ik denk dat de Amerikanen ook wel de nodige stront over Poetin hebben. Het probleem is alleen dat de VS een open mediabestel heeft, waardoor het voor de Russen loont om tweespalt te zaaien onder de Amerikaanse bevolking. De VS hebben niet zo'n ingang in Rusland omdat die controle over de media hebben. Het heeft voor de VS weinig zin om wat zij hebben over de Russen onder de eigen bevolking te verspreiden omdat dat grotendeels preaching to the choir is. Dus ik denk dat ze veel bewaren, zoekend naar een manier om het te gelde te maken.quote:Op maandag 7 november 2016 10:35 schreef skysherrif het volgende:
waarom denk je dat het in een spoiler staat
De bron maakt de informatie in ieder geval niet minder waar, al is het zorgelijk dat Russen zo makkelijk aan emails kunnen komen van zon belangrijke instantie lijkt me.
Te lang zeker om te quotenquote:Op maandag 7 november 2016 10:38 schreef Gutmensch het volgende:
Goed opiniestuk in de NYT trouwens: Our Reactionary Age
Oh ik had de referrers uit de url gehaald, dat kan meestal ongestraft. Staan er nu weer in.quote:Op maandag 7 november 2016 10:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Te lang zeker om te quoten
nvm, als ik die kop gewoon google en zo naar de site van NYT ga kan ik hem wel ineens lezen
Inderdaad, alle inlichtingendiensten.quote:Op maandag 7 november 2016 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://www.dhs.gov/news/(...)ce-director-national
Dat de Russen achter de Wikileaks zitten wordt door alle inlichtingendiensten onderschreven.
quote:What Clinton said was false and misleading. First of all, only two intelligence entities – the Office of the Director of National Intelligence (DNI) and the Department of Homeland Security (DHS) – have weighed in on this issue, not 17 intelligence agencies. And what they said was ambiguous about Russian involvement. An unclassified October 7, 2016 joint DNI-DHS statement on this issue said the hacks
". . . are consistent with the methods and motivations of Russian-directed efforts. These thefts and disclosures are intended to interfere with the US election process. Such activity is not new to Moscow — the Russians have used similar tactics and techniques across Europa and Eurasia, for example, to influence public opinion there. We believe, based on the scope and sensitivity of these efforts, that only Russia’s senior-most officials could have authorized these activities."
Saying we think the hacks “are consistent with the methods and motivations of Russian-directed efforts” is far short of saying we have evidence that Russia has been responsible for the hacks. Maybe high-level officials would have authorized them if Russian hackers were responsible, but the DNI and DHS statement did NOT say there was evidence Russia was responsible.
Read more at: http://www.nationalreview(...)emails-hacked-russia
quote:Op maandag 7 november 2016 10:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh ik had de referrers uit de url gehaald, dat kan meestal ongestraft. Staan er nu weer in.
A4tje van Wilders beschouwen ze waarschijnlijk niet eens als een planquote:Not one of the new anti-globalization parties in Europe — Podemos in Spain, Syriza in Greece, the Five Star Movement in Italy — has put forward a remotely plausible program for the future.
quote:Every major social transformation leaves behind a fresh Eden that can serve as the object of somebody’s nostalgia. And the reactionaries of our time have discovered that nostalgia can be a powerful political motivator, perhaps even more powerful than hope. Hopes can be disappointed. Nostalgia is irrefutable.
Lekker tegenstrijdige interpretatie weer van dat conservatieve vodje.quote:Op maandag 7 november 2016 10:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad, alle inlichtingendiensten.
Waaronder "Coast Guard Intelligence", en "Office of Naval Intelligence".
En meer van dat soort agencies.
Plus:
[..]
Wat is er tegenstrijdig aan?quote:Op maandag 7 november 2016 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker tegenstrijdige interpretatie weer van dat conservatieve vodje.
Wat de National Review doet, is heel omslachtig redeneren om zo maar Clinton te kunnen aanvallen. Terwijl de verklaring van de inlichtingendiensten in feite weinig ruimte laat voor interpretatie. Zie deze passage:quote:Op maandag 7 november 2016 10:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is er tegenstrijdig aan?
En hoezo is het een conservatieve vodje?
quote:We believe, based on the scope and sensitivity of these efforts, that only Russia’s senior-most officials could have authorized these activities
Mwoah, dat is wel een makkelijke frame voor die enkele vraag die blijkbaar geleakt is. Clinton is een stuudje. Dat valt niet te ontkennen. Ze heeft een enorme feitenkennis. Haar debatpreparatie-document staat nog ergens op internet.quote:Op maandag 7 november 2016 01:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Clinton ontvangt vragen van het debat vantevoren. Dan houdt het wel een beetje op Clinton's debatprestaties te verdedigen.
Ja las er gister al een artikeltje over even zoekenquote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef oompaloompa het volgende:
Hmm Septa (de bussen en trams in Philadelphia) zijn blijkbaar aan het staken, slecht voor de democrats daar vermoed ik.
Met de nadruk op "believe". Er is dus geen enkel bewijs behalve speculatie.quote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat de National Review doet, is heel omslachtig redeneren om zo maar Clinton te kunnen aanvallen. Terwijl de verklaring van de inlichtingendiensten in feite weinig ruimte laat voor interpretatie. Zie deze passage:
[..]
quote:Op maandag 7 november 2016 10:51 schreef oompaloompa het volgende:
Hmm Septa (de bussen en trams in Philadelphia) zijn blijkbaar aan het staken, slecht voor de democrats daar vermoed ik.
twitter:jasmlaughlin twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 19:53:17SEPTA filing injunction to force union to work Election Day at 3 pm today. #septastrike reageer retweet
twitter:BillHumphreyMA twitterde op maandag 07-11-2016 om 04:04:17Management could choose to settle the SEPTA strike before the election, the point of maximum leverage, only they know they won't get blamed. reageer retweet
En die liegen natuurlijk nooit.....quote:Op maandag 7 november 2016 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://www.dhs.gov/news/(...)ce-director-national
Dat de Russen achter de Wikileaks zitten wordt door alle inlichtingendiensten onderschreven.
Maar dat 'geloof' wordt wel met argumenten onderbouwd. Het is dus niet alsof de inlichtingendiensten gewoon maar iets roepen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Met de nadruk op "believe". Er is dus geen enkel bewijs behalve speculatie.
Ik bedoel meer dat ze de feiten in de emails niet kan verschuilen achter "het waren de russen"quote:Op maandag 7 november 2016 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat 'geloof' wordt wel met argumenten onderbouwd. Het is dus niet alsof de inlichtingendiensten gewoon maar iets roepen.
Zie bijvoorbeeld ook het stuk van de NYT dat ik eerder postte in dit topic. Daarin wordt uitgelegd hoe het onderzoek naar Guccifer 2.0 is verlopen en hoe de verdenking is ontstaan dat de Russen erbij betrokken zijn.
Verder slaat het nergens op om Clinton vanwege dit de maat te nemen. Ze praat de inlichtingendiensten na. Dat is geen schande.
Ah nicequote:Op maandag 7 november 2016 10:57 schreef skysherrif het volgende:
http://6abc.com/traffic/c(...)lection-day/1577465/
Lijkt erop dat het op dinsdag over is oompa
De onderzoeken niet over de hele campagne uitrekken en helderder communiceren. Om maar wat eenvoudige dingen te benoemen.quote:Op maandag 7 november 2016 10:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat had Comey anders moeten doen dan volgens jou?
Welke opties had hij, er waarmee zou hij volgens jou geen politiek bedrijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |