Prins_Pils | donderdag 21 juli 2016 @ 21:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 21 juli 2016 @ 21:18 |
Lieve help wat is dat een boutplaat geworden op groot formaat ![]() Even wat anders zoeken. Edit: das al iets beter ![]()
| |
James1988 | donderdag 21 juli 2016 @ 21:28 |
Treintjes ![]() | |
hemarookworst | donderdag 21 juli 2016 @ 21:29 |
Studenten OV afgelopen ![]() | |
James1988 | donderdag 21 juli 2016 @ 21:35 |
Uitgestudeerd-aanbod? ![]() | |
Yreal | donderdag 21 juli 2016 @ 21:38 |
Rip | |
hemarookworst | donderdag 21 juli 2016 @ 21:43 |
Ja, 40% korting of 50 euro korting op een andere abo, ik twijfel nog. Dit was trouwens m'n laatste jaar gratis OV, maar kan ik eigenlijk nog de laatste daagjes pakken na 16 aug alvorens mn OV in te leveren? 16juli t/m 16 aug is zomervakantie dus korting. | |
Yreal | donderdag 21 juli 2016 @ 21:44 |
Ligt eraan tot wanneer je recht hebt. 31 jul of 31 aug. | |
Dr_Flash | donderdag 21 juli 2016 @ 21:49 |
Digitale zoom zuigt apeballen in het kalifaat ![]() | |
hemarookworst | donderdag 21 juli 2016 @ 21:51 |
31 aug lijkt mij wel een vrij normale einddatum van een collegejaar. Dat betekent nog niet helemaal afgelopen dan. Laatste twee maanden nauwelijks getreind vanwege scriptie en stage ![]() | |
dennistd | donderdag 21 juli 2016 @ 21:55 |
Het is geen topplaat geworden (een 400D is toch echt een stuk minder dan een 750D) maar aangezien het toch bijzonder blijft om ICM in Oldenzaal te zien:![]() | |
Yreal | donderdag 21 juli 2016 @ 23:01 |
Als ik goed tel moet je hem 7 sept verwijderd hebben van je kaart. In september mag je niet meer reizen, maar niemand die dat kan zien. Nog maar even lekker wat rondjes knallen dan, hoef je voorlopig ook niet meer ![]() | |
hemarookworst | vrijdag 22 juli 2016 @ 00:32 |
![]() ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 22 juli 2016 @ 01:14 |
Blijft n plaatje! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 22 juli 2016 @ 05:27 |
Met deze trein heb ik vandaag een ritje gemaakt:![]() Hier gaan we de bocht om en trekken de wolken precies richting de Grote Oceaan dus is er eindelijk mooi licht: ![]() Einde van het rangeerterrein, begin vrije baan en mile marker 1, naast een begraafplaats: ![]() De bocht om, het rookt zo'n ouwe diesel: ![]() Het uitzicht was eigenlijk overal groen en ongelofeloos: ![]() Iets langer geleden hebben we een poosje naast deze goederentrein gereden ergens tussen Wendover en Reno, dit is de achterkant: ![]() Het was best een bonte trein, hier is de voorkant: ![]() Zo lang was het geheel niet 'slechts' 55 wagonnetjes en drie locomotieven. Als er belangstelling is voor wat spoorwegmuseumfoto's dan is het misschien handiger dat je op Facebook kijkt, je hebt alleen een account nodig aangezien al mijn foto's openbaar zijn, Bas Penris is de naam. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 09:04 |
Tof ![]() | |
derLudolf | vrijdag 22 juli 2016 @ 09:06 |
Gaaf ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 11:38 |
![]() Geen frontseinen helaas. Als er een wijf met grote tetten in gezeten had, mocht ie in de OP ![]() | |
MTL | vrijdag 22 juli 2016 @ 12:29 |
Pff, gezeur weer vandaag op de HSL: Uitgelopen werkzaamheden, daarna defecte Thalys, vervolgens defecte ic direct (nee, ik was het niet ![]() ![]() Soms heb je van die dagen... ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 22-07-2016 13:54:23 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 13:27 |
Het is vandaag heel veel mensen hun dag niet lijkt wel ![]() | |
Salatrel | vrijdag 22 juli 2016 @ 14:56 |
ik begin en eindig met de 4000 dat kuttding rijd altijd | |
MTL | vrijdag 22 juli 2016 @ 15:19 |
![]() Ik heb 'm pas volgende week weer ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 16:56 |
Noodweer in Kassel.![]() (via 'Lokführer' op facebook) | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:33 |
Holy maloney ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:35 |
Mja en ik maar zeuren dat ik vanmorgen door de regen naar het werk moest fietsen.. daar hangt een gigantische bui die maar niet van zijn plek komt.. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:36 |
In Deventer goot het vanochtend. Ik had net een kwartiertje droog weer in Zutphen, dus op de fiets naar werk. En toen ik eenmaal binnen was begon het weer te plenzen en te onweren, drie uur aan een stuk ![]() Sindsdien is het prima weer trouwens ![]() | |
MTL | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:40 |
Sodeju, dus de regel dat je bij ernstig onweer niet langs het spoor moet lopen (bijvoorbeeld naar de tuin om een treinstel op te halen) is in ieder geval niet voor niets. | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:40 |
Met een frisje op het balkonnetje ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:41 |
Het ging afgelopen nacht even goed te keer in Breda. Ik was op het parkeerdek gaan kijken. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 17:45 |
Nou ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 18:15 |
Waar zijn die foto's dan? ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 18:23 |
Nergens, niet gemaakt ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 19:37 |
Mijn beste vriend is nu op weg van Interrail naar huis en zit _nu_ op München Hbf.. en kan geen kant op want het treinverkeer is stilgelegd en ze zijn de dader van de schietpartij kwijt. Meh ![]() | |
Dos37 | vrijdag 22 juli 2016 @ 19:44 |
die hebben ze in Rijssen niet | |
greavy | vrijdag 22 juli 2016 @ 21:01 |
Helft Franse nachttreinen verdwijnen vrijdag 22 juli 2016 Ook de Franse spoorwegen (SNCF) zien steeds minder brood in nachttreinen. Per 1 oktober verdwijnt de helft van de nachttreinen. Volgend jaar verdwijnen er naar verwachting nog meer nachttreinen, waardoor er slechts twee verbindingen overblijven. De DB maakte eerder al bekend per december te zullen stoppen met de City Night Line-nachttreinen. De verbinding Parijs - Savoie, in de omgeving van Chamonix verdwijnt bijvoorbeeld. Ook de nachttrein Parijs - Albi verdwijnt, die plaats is gelegen in Zuid-West Frankrijk nabij de Spaanse grens. Verder verdwijnt de nachttrein Straatsburg - Nice en Luxemburg - Portbou. De nachttrein Parijs - Irun blijft nog even bestaan, tot ten minste juli 2017. Parijs - Nice blijft gespaard tot oktober 2017. Maar daarna zouden ook die nachttreinen wel eens kunnen verdwijnen. Het ziet ernaar uit dat alleen de verbinding Parijs-Briançon en Parijs-Rodez/Latour gespaard blijven, meldt een kenner aan Treinreiziger.nl Bron: Treinreiziger.nl | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 21:05 |
De Franse overheid had een aanbesteding opgestart voor een aantal van die lijnen, maar niemand reageerde erop. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 21:50 |
Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd. En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben. | |
hemarookworst | vrijdag 22 juli 2016 @ 21:54 |
We kunnen over paar decennia deze reeks topics gaan opdoeken? ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 juli 2016 @ 22:15 |
Op de NVBS-site is er nu een pagina over het industriespoor in Deventer: http://nvbs.com/toon.php?pag=Expo_46 | |
derLudolf | vrijdag 22 juli 2016 @ 22:21 |
Er zijn ideeën geweest om de Noordelijke diesellijntjes ipv te elektrificeren om te zetten in asfalt en dan onbemande, elektrische bussen te laten rijden ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 22:45 |
Helemaal mee eens. En eigenlijk is dat ook niet zo gek: het dagvervoer is flink verbeterd (meer mogelijkheden, goedkoper, sneller) terwijl het nachtvervoer min of meer stil is blijven staan. ÖBB en RZD investeren er nog in, maar voor DB en SNCF is het een afgesloten boek. Hebben die CityNightLine-bakken eigenlijk stopcontacten? Dat zal afhangen van hoe de maatschappij zich verder ontwikkelt, net als de technologie. De zelfrijdende auto is veelbelovend, maar ik denk niet dat dat een oplossing is voor het fileprobleem. Er moeten tenslotte nog steeds heel veel auto's de weg op, terwijl de capaciteit op die wegen niet oneindig is. De hyperloop is interessant als 'opvolger' van de HST, maar zal nooit het hele spoorsysteem vervangen. Er worden voorstellen gedaan voor een Hyperloop tussen Stockholm en Helsinki, zo'n tunneltrein is daar interessant omdat het systeem in de echt veel sneller kan zijn dat een HST of een vliegtuig. | |
derLudolf | vrijdag 22 juli 2016 @ 22:51 |
De EuroNight naar Warschau had twee jaar geleden stopcontacten ![]() Misschien is het probleem ook dat er teveel reisklassen zijn? Zou zo'n fullflat stoel zoals in een vliegtuig niet iets zijn? Kun je denk ik meer mensen per rijtuig kwijt | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 22:53 |
Wel eerder ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 22:55 |
En wie gaat de doekoes in de orde van 1011 Euro's vrij maken? | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:02 |
KPMG heeft de boel onderzocht en stelt dat de aanlegkosten 19 miljard euro zouden zijn (voor infra + treinen) maar dat dit zich snel terug zou betalen omdat er een compleet nieuwe markt wordt aangeboord. Hiervoor heeft men gekeken naar de Øresundsbroen en de gevolgen die dat had op de regio Kopenhagen - Malmö. KPMG verwacht dat de private sector bereid zal zijn om te investeren, omdat er goede terugverdienkansen zijn. Leesvoer | |
derLudolf | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:13 |
Hmm ben benieuwd of de nachttrein vanuit NL deze nacht wel arriveert. Schietpartij in München ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:14 |
Nee, boel ligt nog steeds plat. | |
mart_83 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:15 |
momenteel +60
| |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:16 |
"Deze nacht", dat ding komt pas rond 7:00 aan in München. Dan zal het toch wel voorbij zijn hoop ik? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:17 |
Ik ga het niet eens lezen maar KPMG is niet goed bij zijn hoofd. 19 miljard is in de orde grootte van wat de HSL kost. Stockholm - Helsinki hebben we het over een stuk van ongeveer 300 km. Door goed boorbaar gesteente, okee. Misschien ging die 19 G over sec het boren van de buis. Dan moet je hem nog afwerken en er rails, beveiligingssystemen, seinen etc in leggen. Zo'n project gaat echt wel in de honderden miljarden lopen hoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:17 |
7:10 if planmatig. Maar een uurtje vertraging is niks hoor ![]() | |
derLudolf | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:18 |
Ja, maar ze zijn nu ook nog niet daar in de buurt met de trein. Vraag is natuurlijk hoe het morgenochtend is hè | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:19 |
En dan nog, wat rukt het of je omgeleid wordt ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:20 |
Oh UIT Nederland, ik las verkeerd ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:20 |
Die vriend van me is in ieder geval wel weer onderweg, geen idee hoe die dat geflikt heeft ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:22 |
Is dat maar zo'n kippeneindje ja? ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:22 |
Ik heb ook m'n twijfels bij wat een Hyperloop nou echt kost, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er 500 kilometer aan infrastructuur uit de grond gestampt kan worden voor dat bedrag. Een metrolijn van 10 km door Amsterdam kost al 3,1 miljard euro, en dat is 'proven' technologie. | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:23 |
Niet bepaald ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:23 |
De route die wordt gevolgd is wat langer: Stockholm - Arlanda - Nörrtalje - Åland-eilanden - Turku - Helsinki. Dat is 500 kilometer. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:23 |
Tsja, bewijzen dat het kut is, is ook bewijzen niewaar ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:24 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:25 |
WAAROM. Echt waarom? Waarom zou hyperloop zich bekommeren of bepaalde punten op de lijn al dan niet onder of boven zeeniveau liggen? Nou? Het hele idee van Hyperloop is toch dat dat juist niks boeit? Nou prik dan maar een 300 km tunneltje door het graniet onder de Botnisch golf door. Dat is echt wel het goedkoopste ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:27 |
Serieus, Graniet is dan wel hard, maar het is zo'n beetje de makkelijkste ondergrond die je kunt verzinnen als het om het boren van tunnels gaat. Juist omdat het zo hard is ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:31 |
Het idee is om het "forensbare gebied" in Zweden én Finland flink te vergroten, zodat het makkelijker wordt om bijvoorbeeld in Uppsala te wonen en in Stockholm te werken. Daarmee wordt de business case van het hele project een stuk beter. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:35 |
Daar heeft een tunnel naar Helsinki betrekkelijk weinig mee te maken hoor ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:36 |
Very special!!! Rare ICM train trough Hengelo East!!!!!! | |
Prins_Pils | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:36 |
Hengelooooooooost | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:37 |
Godverdomme ik word echt gek van het gebrek aan uitroeptekens bij deze geweldige video. Ik kom er minimaal dertig tekort. | |
James1988 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:37 |
Tsja, ze plannen het wel zo ![]() Aan de Finse kant willen ze dat ook doen, wat zou leiden tot deze reistijden: ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:38 |
Dacht ik al ![]() Kwam op een ongebruikelijk tijdstip (15.30u) voor de sluitende spoorbomen te staan dus maar ff de telefoon gepakt ![]() | |
derLudolf | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:39 |
Verdere versteviging is niet nodig in graniet? | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:41 |
ik mis het commentaar bij de video | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:44 |
Not really no | |
dennistd | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:47 |
Dat mag jij erbij leveren | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:49 |
Er is niet heel veel dat je met beton kunt bereiken, wat je met graniet, niet al gratis bereikt HAD. Dus nee ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:58 |
nah, kun je beter Fles zijn grote vriend inhuren | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 00:49 |
Voor Ludolf: morgen een Rheingold op de Emslandstrecke http://www.ake-eisenbahntouristik.de/fahrplaene/ | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 08:43 |
Als het zo'n 'aanbesteding' was zoals bij het regionaal verkeer kan ik me dat wel voorstellen ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 09:13 |
De Pimpel blijft tot zeker 27 juli met vervangend materieel in Nederland en Duitsland rijden. | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 10:01 |
Er zijn weer spoordeelweken: http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-zomer | |
b2py | zaterdag 23 juli 2016 @ 10:10 |
Wat heeft die magneetbaan in Peking gekost? (Met wat dwangarbeid correcties kan je vast een reële prijs maken) 38 miljoen per kilometer, ik weet het niet zo goed.. | |
b2py | zaterdag 23 juli 2016 @ 10:11 |
Dat heeft vooral met blikseminslag in de bovenleiding te maken, die trekt onweer aan. Was ook de reden van uitloop werkzaamheden HSL Zuid, door onweer mocht niet verder gewerkt worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 10:14 |
Vanwege het "warme weer"? ![]() | |
b2py | zaterdag 23 juli 2016 @ 10:20 |
Werkt niet, levert error op | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 10:51 |
Vreemd, op mobiel levert het inderdaad een error op. Even de desktopversie opvragen en hij doet het wel. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2016 @ 11:10 |
Mobiele devices werken niet. Anders kun je als je op het station te voordelige deals ivm normale ticketprijzen scoren. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 juli 2016 @ 13:56 |
Is da willemsheuje? of Habee-ef | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 14:13 |
dit is HBF. Het meest paupere pauper HBF sinds Solingen HBF gesloten is (en Ohligs het nieuwe HBF werd). | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 juli 2016 @ 14:31 |
Snds wanneer is dat? Daar heb ik nog eens een klopjacht gehad op mn koffer.... | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 14:38 |
het oude solingen hbf he | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 14:46 |
Mooi filmpje over het oude Solingen Hbf: | |
Prins_Pils | zaterdag 23 juli 2016 @ 15:19 |
Sinds 2006. Toen is Solingen Ohligs Hauptbahnhof gaan heten en is het oude Hbf gesloten en vervangen door de station Mitte en Grünewald. Hier een cabritje van Mitte naar Grünewald, waarbij je onderweg door het oude Hbf komt, waar sinds 2006 niets meer mee is gedaan. Ik wil daar binnenkort eens heen.. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 15:24 |
Oh dan wil ik ook wel mee ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 17:49 |
Dat heb ik gemerkt ja ![]() | |
Buddy_Vedder | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:03 |
Weet iemand wat er tot 1949 heeft gereden op de lijn heerlen-sittard? Waren dat al dieseltreinen? Of stoomtractie. | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:16 |
In het kader van je moet er toch eens geweest zijn pak ik nu de trein naar Rotterdam stadion. Hopelijk mag ik wel meteen weer terug ![]() | |
Salatrel | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:51 |
ja niet dus want ze gaan als leeg mat terug | |
Salatrel | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:51 |
Lopuh | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:51 |
met d'n tram | |
Salatrel | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:52 |
shhhh verklap het nou niet | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:54 |
lopen is toch sneller ![]() | |
Salatrel | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:57 |
Ik heb dus voetbaldienst en ga dus uur en 40 minuten op stadion staan. Met een beetje mazzel nog wat van de wedstrijd zien in de baas z'n tijd | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:59 |
Klopt, maar vanuit zuidelijke richting stoppen de normale sprinters er ook dus 10 minuten later kon ik alweer terug ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 juli 2016 @ 20:08 |
Inmiddels doet hij het wel ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:30 |
Als iemand denkt dat de werkzaamheden rond Emmerich vanaf maandag weer "gereed" zijn na de huidige omleidingen heeft het mis: Vanaf maandag kunnen er géén treinen vanuit Duitsland richting Nederland rijden, en moeten omgeleid worden via Venlo (geen stop in Venlo, Eindhoven en/of Den Bosch gepland), maar stopt wel in Mönchengladbach. Treinen uit Nederland kunnen gewoon gepland de grens bij Emmerich passeren, en worden niet omgeleid. Bovenstaande geldt ook voor goederentreinen, die eveneens de Betuweroute weer kunnen gebruiken (die is afgelopen periode ook buiten dienst geweest, en is zeer groot onderhoud aan spoor en bovenleiding geweest, want Emmerich was toch dicht). | |
James1988 | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:32 |
Wat is daar de gedachte achter, en hoe lang blijft dat zo? | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33 |
Deze fase van de werkzaamheden rondom Emmerich duren van 26 juli t/m 4 september | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:36 |
Wat de fak is dat toch met die duitsers dat die werkzaamheden daar altijd eeeeeeuwen duren ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:39 |
Moet je aan die Duitsers vragen. Volgens mij wordt daar op "kantooruren" gewerkt, en niet volcontinu in meerdere ploegen. Precies hetzelfde op de snelweg in Duitsland: 10km asfalt vernieuwen duurt daar 6 maanden, in Nederland 6 dagen (van vrijdagavond 22:00 tot maandagochtend 05:00, dus 2 weekenden). In Nederland werken ze op 5 plekken tegelijk met 20 man per plek, in Duitsland werkt men met 5 man op 1 plek. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:40 |
Wat een homoos | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:43 |
Tja, de een zet een hekje neer, een week later komt er iemand anders die een kuil graaft. Paar dagen later wordt de kuil geïnspecteerd door Herr Doktor Generalinspektor. Wordt het goed bevonden dan kan het echte werk beginnen. Is dat klaar en de kuil dichtgegooid dan is het nog weer een week wachten op de man die de borden weghaalt... | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:47 |
Laatst bij de Baustelle op de A3 tussen de grens en Oberhausen: Werkmaterieel en alles wordt opgeruimd. Pas 3 weken later werden de versmalde en verplaatste rijstroken opgeheven. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:51 |
We mogen in Nederland dan graag klagen over dingen. Stiekem is het meeste best wel goed geregeld | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:54 |
Ik hoor net van een kennis die treintjesplanner is bij ProRail wat het idee achter "Rotonderijden" is:
| |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:57 |
gezien de grote hoeveelheden cargo's is het best goed bedacht | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:58 |
Nou nou, en dat moet dan iets Zeer Uitmuntend Geniaals lijken? ![]() Maar goed, beter doen die duitsers eens wat aan die eindeloze traagheid natuurlijk. | |
James1988 | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:02 |
In augustus 2007 stortte een grote brug over de Mississippi in Minneapolis in. De vervangende brug opende in september 2008. En dan moet het vervangen van een spoorbrug in Duitsland 5 tot 10 jaar duren? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:05 |
De nood is niet hoog genoeg he ![]() | |
derLudolf | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:06 |
Omdat dat traject ze eigenlijk geen ene flikker boeit? Op Hannover Berlin was het vast sneller geregeld ![]() | |
greavy | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:06 |
En door de tijd te rekken kan het veul goedkoper, want de dure werkuren worden gewoon gespaard. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:10 |
En door het lang genoeg te rekken gaan mensen vanzelf een alternatief zoeken waardoor het helemaal niet meer nodig is ![]() | |
bork | zaterdag 23 juli 2016 @ 23:06 |
Hier in Freiburg zijn ze al sinds de prehistorie bezig met een stukje van 2 kilometer tramlijn, doodmoe wordt je ervan. | |
dennistd | zaterdag 23 juli 2016 @ 23:16 |
In Zwolle vielen me vanmiddag twee dingen op. Als eerste deze poort voor de poortjes 'Alleen toegang voor reizigers naar de NS bus':![]() Verder heeft men tegenwoordig blijkbaar door dat het toch niet handig is dat er bij werkzaamheden 'normale' vertrekstaten blijven hangen: ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 juli 2016 @ 23:17 |
Lol, wat is daar het nut van ![]() Joh ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2016 @ 23:18 |
En minder valide personen moeten zich maar door een ander krap poortje wurmen? | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juli 2016 @ 23:20 |
Metaaldetector ![]() Veiligheid aanslagen IS en shit jwz. Alsof de vervoerder gevraagd heeft om minder valide personen ![]() | |
dennistd | zondag 24 juli 2016 @ 00:02 |
Vanavond speelde Feyenoord een oefenwedstrijd tegen het Spaanse Valencia in de Kuip. Zoals bij elk groot evenement in het stadion werd er ook gestopt bij het evenementenstation Rotterdam Stadion. Vanuit noordelijke richting reed er elk kwartier een setje van twee SLT's als extra trein van Rotterdam Centraal via Blaak naar Stadion, en leeg terug. Vanaf het zuiden moest men het doen met de reguliere sprinters die een extra stop maakten. Op de foto SLT 2456, die samen met de niet zichtbare 2465 als sprinter 5162 onderweg van Roosendaal naar Den Haag Centraal extra stopt op Rotterdam Stadion. Op de foto vier verdwaalde reizigers, die per ongeluk in de extra trein op Rotterdam Centraal terecht waren gekomen. Daarnaast stond er op het perron nog een vreemde reiziger met een camera om de nek, die ook direct weer terug naar Centraal reisde... | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 00:14 |
Wees maar blij dat je niet door de politie bent afgevoerd als zijnde een verdacht persoon ![]() | |
dennistd | zondag 24 juli 2016 @ 00:39 |
Zie ik er zo verdacht uit dan? ![]() Vandaag trouwens niet minder dan 788 tariefkilometers gereisd ![]() ![]() | |
Kansenjongere | zondag 24 juli 2016 @ 00:41 |
Dat poortje stond als enige open? Zal wel een gevalletje "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" zijn. | |
dennistd | zondag 24 juli 2016 @ 01:06 |
Ja, samen met nog een ander poortje waar ook zo'n bouwwerk voor stond. Dat was trouwens blijkbaar het poortje voor bus -> trein, maar dat stond dan weer nergens aangegeven waardoor bij beide poortjes mensen tegelijk van beide kanten er door wouden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 01:24 |
Er waren tijden dat ik dat voor ontbijt deed ![]() | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 01:28 |
Toen je nog geen baan had? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 01:30 |
Ja waarschijnlijk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 01:35 |
Ik deed ook weleens 350 of 400 km op een avond ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 24 juli 2016 @ 01:40 |
Als ik er de knaken voor had zou ik dat ook wel doen ![]() Heb bij de concurrent eens een verslag van jou gezien dat je op een avondje 'even' naar Duisburg Entenfang op en neer ging ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 01:42 |
Dat is één van die avondjes geweest idd ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 01:45 |
Ik zou zoiets vandaag graag nogeens doen hoor, hoeveel geld het ook kost ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 01:53 |
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&t=2684![]() | |
Prins_Pils | zondag 24 juli 2016 @ 01:56 |
Ik kan me mijn allereerste Duitslandtripje met SOV nog goed herinneren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 01:58 |
Ik heb eens zitten kijken hoeveel kilometers ik vorige week heb gemaakt, toen ik 's maandags 'even' naar Koblenz ging: 712 kilometer met de trein, en 25 kilometer met de bus (Nijmegen - Kleve). ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 02:00 |
Ja zo had ik in 1992 al eens bus 44 Vaals - Aachen durven nemen en zo. Ik heb zelfs nogeens een enkeltje Kaldenkirchen - Venlo gekocht in 1992 of 1993, Toen kreeg je serieus nog een Edmondson kaartje ![]() | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 02:05 |
Als er een trein of zelfs maar een tram had gereden had ik die natuurlijk gepakt, maar bij gebrek aan dan maar met de bus. Het doel van de dag was om de lijn Kleef - Neuss af te strepen, en dát is gelukt. ![]() De chauffeur van de bus was enigszins verbaasd toen ik hem vroeg om een NRW SchönerTagTicket Single ("Ich glaube nicht, das ich das habe!") maar even later had hij 'm toch gevonden in het menu van zijn kaartjesprinter, en had ik een kaartje. | |
Prins_Pils | zondag 24 juli 2016 @ 02:06 |
Ja er is wel een wil om Nimma-Kleef weer terug te leggen, volgens mij ligt alleen Groesbeek nog dwars.. Het zou trouwens wel lekker zijn als straks Arnhem-Oberhausen binnen NRWtarief gaat vallen met die RE ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 24 juli 2016 @ 02:10 |
Ohmijngod. Waar ik Kleef zei bedoelde ik natuurlijk Kleve. | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 02:10 |
Nijmegen - Kleef zie ik niet snel meer gebeuren hoor, een paar jaar terug was er veel over te doen maar sindsdien is het nogal stil geworden. Vooral vanwege Groesbeek inderdaad ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2016 @ 09:35 |
Te Schiphol:![]() En dat staat er dus ieder halfuur. Ook de trein naar Vlissingen wordt zo weergegeven. Hoe bedoel je, NS is het padje kwijt door omgeleide / aangepaste trajecten van treinen door de werkzaamheden.... | |
greavy | zondag 24 juli 2016 @ 09:37 |
Oh, hij staat er nu hier 8 keer op bij de screenshot. Keek net weer, de trein naar Zwolle wordt nu al 11 keer gemeld, waarbij treinen 3, 5, 6 en 9 +3 hebben en de rest punctueel. | |
b2py | zondag 24 juli 2016 @ 09:49 |
Ik heb om 1044 niet eens een trein naar Zwolle ![]() | |
MTL | zondag 24 juli 2016 @ 12:34 |
Hmmm, ik wist niet dat die nieuwe Traxx locs al in dienst waren. Ik krijg opeens de 186 020 mee vanaf de Watergraafsmeer voor de Amsterdam - Rotterdam pendel ![]() EDIT: pic hoort uiteraard in het treinentopic ![]() ![]() | |
Adrie072 | zondag 24 juli 2016 @ 12:43 |
Intercity Defect @ICDefect #ICDirect 1029 (V 12:39 van Rotterdam) naar Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet. Hopelijk heb jij een betere loc! | |
dennistd | zondag 24 juli 2016 @ 12:54 |
Volgens mij komen ze op maandagmorgen het land binnen, rijden dinsdag en woensdag testritten en komen dan donderdags al in dienst. | |
Prins_Pils | zondag 24 juli 2016 @ 13:09 |
NS zet treinen 's nachts uit | |
Salatrel | zondag 24 juli 2016 @ 13:11 |
![]() ![]() | |
MTL | zondag 24 juli 2016 @ 13:21 |
Oh, die van mij doet het prima. Het is overduidelijk dat het een van de eerste ritten, zoniet de eerste rit, in normale dienst is: de ramen van de voorruiten waren nog brandschoon (zelfs na de wasstraat zijn ze niet zo schoon). Na een ritje richting Rotterdam zat er alweer het nodige aan vliegjes en andere insecten op. De enige nieuwe loc die ik tot nu toe in normale dienst had gezien was de 186 021. De rest lijkt nog niet rond te rijden, behalve dan nu de 186 020. | |
Prins_Pils | zondag 24 juli 2016 @ 13:44 |
Ik zit even op goegel meps te bekijken maar wat is er in godsnaam te doen langs dat lijntje, alleen bij Bissingheim wonen wat mensen ![]() | |
b2py | zondag 24 juli 2016 @ 13:49 |
Hopelijk gaan ze ook vroeg genoeg aan het stroom voor de verwarming | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 14:00 |
Wellicht zijn er hier nog enkelen die zich de bestelling van Stadler-KISS dubbeldekkers door het Russische Aeroexpress herinneren, die waren bedoeld om rond de vliegvelden van Moskou naar de stad te gaan rijden. Door de ingestorte roebel en de dramatische economische situatie in Rusland is die bestelling ongeveer met de helft verminderd, en is een deel van de bestelling uiteindelijk (blijkbaar met wat EU-financiering) verkocht aan Azerbeidzjan en Georgië. In Georgië rijden er vier stuks rond sinds gisteren, dit is het uiteindelijk geworden:![]() ![]() Tevens staat nog een hele verzameling foto's van de ceremonie bij de introductie in dit album op Facebook: https://www.facebook.com/(...)_id=1028282803946247 [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 14:02:57 ] | |
Dr_Flash | zondag 24 juli 2016 @ 14:59 |
Sowieso een raar lijntje idd. Blijkt een historisch relict te zijn (zoals eigenlijk altijd met rare dingen): https://de.wikipedia.org/(...)%C3%BClheim-Speldorf | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 16:40 |
Ik zag op Facebook iets voorbijkomen over LOCON-loc 9909 (vroeger loc 1829 van NS) die voor de Berlijntrein zou staan. Ik heb verder geen idee van tijden en treinen ![]() edit: Het zou kunnen dat het gaat om de trein die om 14:49 uit Amsterdam is vertrokken, aankomst in Bad Bentheim om 17:16. | |
MTL | zondag 24 juli 2016 @ 17:01 |
Ik zag 'm inderdaad staan op de Zaanstraat, alweer een paar uurtjes geleden. | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 17:51 |
Als dezelfde loc wordt gebruikt voor de trein naar Amsterdam zou hij om 18:44 uit Bentheim moeten vertrekken. | |
greavy | zondag 24 juli 2016 @ 18:46 |
Hij rijdt niet in reizigersdienst, maar is Railexperts die rijtuigen moet uitwisselen. Er gaat een stam rijtuigen die defecten heeft retour Duitsland, en vanuit Duitsland heeft RailAdventure weer rijtuigen in Bentheim gebracht. RailAdventure is vanochtend uit Kassel vertrokken met 186 028, naar Hannover gereden voor 9 IC-rijtuigen aan te haken, en zo naar Bentheim te tuffen (kopmaken in Hamm). Daar neemt Locon de trein weer over (onder leiding van RailExperts) die nu gelijk de 186 028 (gesleept) mee kan nemen naar de Meer. | |
James1988 | zondag 24 juli 2016 @ 18:48 |
Railexperts doet het leegmatvervoer voor DB en NS? ![]() | |
greavy | zondag 24 juli 2016 @ 19:00 |
Ja. De overbrengingen van de Traxx'en in Nederland worden ook door RailExperts gedaan. | |
Maegrim | zondag 24 juli 2016 @ 19:21 |
deed SA2 het weer? lokkie gaf bij een mooie kilometerstand van 1680 al aan dat die doorgesleten was ![]() naaaah donderdag heb ik die al naar amsterdam gebracht ![]() 024 en 025 zaten van de week in een teststam een hoop machinisten van railexperts werken ook voor DB en NS ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Maegrim op 24-07-2016 19:28:37 ] | |
MTL | zondag 24 juli 2016 @ 19:53 |
Ah, vandaar dat ie geblokkeerd was toen ik 'm op bouwde. Je ziet het op de foto, SA2 staat keurig op (na deblokkeren door mij) ![]() Niemand wist ergens van, dus heb 'm gewoon gedeblokkeerd. Geen problemen gehad. Dan moet ie overigens wel met de hand gewassen zijn of zo, want zo mooi schoon krijg je die ruiten niet meer met de wasmachine na een paar ritten ![]() Na mijn rit zat in ieder geval al weer voldoende zooi op de ruiten. Het insectenseizoen is op z'n hoogtepunt volgens mij ![]() | |
Maegrim | zondag 24 juli 2016 @ 19:59 |
donderdag mocht ie van MaterieelBureauNedtrain nog 24 uur doorrijden, en vrijdag zag ik em in de HSA loods staan. zouden ze em gefixed hebben zonder te deblokkeren ofzo ![]() op hete dagen staat er meestal een schoonmaker op het perron om de ruiten schoon te maken, maar dat doet meestal niet zo veel. wel is de kopwasinstallatie tegenwoordig niet zo vaak defect dus dat wordt ook nog wel gedaan ![]() | |
MTL | zondag 24 juli 2016 @ 20:08 |
Zou mij niets verbazen dat ze het zomaar vergeten waren. Ach ja, we zijn allemaal maar mensen gelukkig ![]() Na ook nog wat andere probleempjes bij beide loccen verholpen te hebben kon ik gewoon keurig op tijd de Watergraafsmeer verlaten, dus niets aan de hand verder en hebben het prima gedaan ![]() | |
dennistd | zondag 24 juli 2016 @ 20:55 |
Locon-loc 9909 was vanmiddag onderweg met een lege stam rijtuigen van de Intercity Berlijn. De reis voerde van Amsterdam via de Flevo- en Hanzelijn en Deventer naar Bad Bentheim, waar de trein bijna aangekomen is als deze de Farwickweg in De Lutte passeert. De 'zomerdienstregeling' van de Intercity Berlijn is verlengd tot en met dinsdag, dus er zijn nog meer kansen om ICM op de bekende plekken tussen Hengelo en Bad Bentheim vast te leggen. ICM's 4012 en 4016 komen hier als IC 144 met ruim tien minuten vertraging langs de Poortbultenweg in De Lutte. | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 23:55 |
De OV-chipkaart van m'n vader is na 2,5 jaar gesneuveld, niet omdat hij beschadigd is maar hij werkt 'gewoon' niet meer. Begrijp ik nou goed dat hij nu ¤11 voor een vervangend exemplaar moet gaan neertellen? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 00:00:28 ] | |
Kansenjongere | maandag 25 juli 2016 @ 00:10 |
Uit het feit dat je het bedrag van ¤ 11,- noemt en geen ¤ 7,50 meen ik op te kunnen maken dat er een of meer abonnementen op de kaart staan. In dat geval zou ik, zeker indien het een abonnement betreft waarbij voorheen elk jaar een nieuwe kaart werd verstrekt, altijd proberen deze kosten te verhalen op de vervoerder. | |
Prins_Pils | maandag 25 juli 2016 @ 00:34 |
Mja, ik betaal nu ook ¤10.50.. 7,50 voor de kaart, 3 voor de administratie en ook een postzegel, hoeveel die krengen tegenwoordig ook mogen kosten ![]() | |
dennistd | maandag 25 juli 2016 @ 03:23 |
Waarom doe jij dat dan ook analoog? | |
hemarookworst | maandag 25 juli 2016 @ 03:32 |
Verdomme, mijn chipkaart verloopt half augustus. Mag ik ff 7,50 aftikken twee weken voordat m'n student OV afloopt ![]() Toen ik in Hongkong was, was de Octopus Card 'gratis' aanschafprijs bestond uit tegoed en borg. Moeten ze hier ook doen dat bij die 7,50 tegoed bij zit. | |
dennistd | maandag 25 juli 2016 @ 11:41 |
Ik krijg altijd netjes een nieuwe van NS bij mijn Weekend Vrij (waar ik momenteel slechts ¤33 1e klas voor betaal ![]() | |
hemarookworst | maandag 25 juli 2016 @ 12:57 |
Bij een NS Abo krijg je hem gratis idd. Maar 7,50 betalen voor een lege kaart is van de zotte. | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 13:18 |
Is er nog wat bijzonders te doen in Essen qua OV? | |
James1988 | maandag 25 juli 2016 @ 13:26 |
Essen(B) of Essen(D)? | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 13:49 |
D | |
James1988 | maandag 25 juli 2016 @ 14:06 |
Die Essen heeft een metro/stadtbahn. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 14:09 |
Ok, maar verder niks bijzonders ofzo... ![]() | |
Ireyon | maandag 25 juli 2016 @ 14:25 |
Alleen als-tie verloopt toch? Die van mij is traag, kut, versleten en regelmatig blijkbaar onleesbaar, maar mij werd verteld dat ik toch echt heel het "Defect opsturen en 7.50 betalen voor een nieuwe kopie" traject moet doorlopen. | |
Prins_Pils | maandag 25 juli 2016 @ 14:28 |
Met voormalig DLR-spul ![]() ![]() Stadtbahnstation Hauptbahnhof is ook wel sjiek met al dat blauwe licht ![]() ![]() | |
b2py | maandag 25 juli 2016 @ 15:01 |
Lijkt Rotterdam wel | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 15:23 |
eh..wat? DLR ![]() | |
Ajaxfan | maandag 25 juli 2016 @ 15:29 |
Zomervakantiestress bij Schiphol. | |
b2py | maandag 25 juli 2016 @ 15:40 |
Dat automagische OV in Londen | |
James1988 | maandag 25 juli 2016 @ 15:44 |
De Docklands Light Railway. Volautomatische spoorlijn in het oosten van Londen. Er zit wel iemand op die het vertrekproces doet, want er staan geen deuren op de perrons. | |
Basekid_NZ | maandag 25 juli 2016 @ 15:45 |
In Malmo hebben ze trouwens iets leuks om het wachten op de treinen een stuk draagbaarder te maken: Bestaat al jaren, maar was er vorige maand zelf en vond het erg rustgevend ![]() | |
Ajaxfan | maandag 25 juli 2016 @ 15:54 |
Geinig wel om helemaal vooraan te zitten dan trouwens. Perfect uitzicht heb ik gemerkt. | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2016 @ 15:56 |
Oeh, mijn dagelijkse traject. Blij dat ik op de fiets ben vandaag. | |
DeaDLocK2K | maandag 25 juli 2016 @ 15:56 |
Er wordt net gedaan alsof de hyperloop heel interessant is voor mensen maar de kracht ligt hem juist in het vervoer van goederen en dan kan het opeens veel goedkoper maar het betekent wel dat je het alleen in gaat zetten op assen waar niet heel veel personen van A naar B zullen gaan maar waar wel veel badslippers worden vervoerd. | |
DeaDLocK2K | maandag 25 juli 2016 @ 15:58 |
Maar dat kostte in Kiev waarschijnlijk slechts een fractie van die 3,1 miljard. Wat kost die nieuwe lijn in Kopenhagen? | |
hemarookworst | maandag 25 juli 2016 @ 16:20 |
Ik zie er niet veel Rotterdam in | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 16:41 |
Wat wel 'Rotterdam' is, is het bord op de perron met de volgende metro's, das exact hetzelfde... | |
Fred | maandag 25 juli 2016 @ 16:46 |
De RET heeft toch maar 3 regels? | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 16:55 |
Plus lichtkrant toch? | |
hemarookworst | maandag 25 juli 2016 @ 16:58 |
Oh dat zijn details. Details blijf je altijd houden. Ik keek naar de foto als geheel ![]() | |
Prins_Pils | maandag 25 juli 2016 @ 17:00 |
Die standaarddingen zie je overal joh ![]() | |
Dos37 | maandag 25 juli 2016 @ 17:10 |
Agh volgende week helemaal gaan treinen naar Schiphol vanaf de zuidas. Genot | |
hemarookworst | maandag 25 juli 2016 @ 17:14 |
In deze periode is Schiphol het mooist wanneer je zelf niet weg hoeft. Als ik zo'n dagje heb dat ik mijn hoofd ff leeg wil maken en dan de trein instap ga ik lekker onder het genot van een versgekochte hemarookworst gestresste mensjes kijken | |
Darkwing_Duck | maandag 25 juli 2016 @ 17:21 |
Oudere man houdt kind in een houdgreep nadat die weigert schoenen van zetels te halen op trein http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160725_02398082 | |
Fred | maandag 25 juli 2016 @ 18:42 |
Die staat op de derde regel: ![]() | |
dennistd | maandag 25 juli 2016 @ 20:48 |
Er rijdt nog altijd ICM tussen Amsterdam en Bad Bentheim, dus nog maar even naar De Lutte geweest vanmiddag. Hier komen (net als gisteren) ICM's 4012 en 4016 voorbij als IC 144 op weg naar Amsterdam. De locatie is wel anders: de voorste bak van de 4012 is net de grens gepasseerd, terwijl de overige vijf bakken zich nog in Duitsland bevinden. Er staat hier trouwens geen uitkijktoren zoals de foto wellicht doet vermoeden: dit was een drone op zo'n 40 meter hoogte. Op een andere (voor mij) bekende plek bij De Lutte (de Lossersedijk) komen de ICM's 4247 en 4028 voorbij als IC 149 van Amsterdam Centraal naar Bad Bentheim, waar de reizigers (inmiddels wel crossplatform) moeten overstappen op de vervangende binnenlandse Duitse intercity voor de verdere reis naar Berlijn. | |
Dr_Flash | maandag 25 juli 2016 @ 21:18 |
Leuk! Met het markante silhouet van Schloss Bentheim op de achtergrond ![]() | |
dennistd | maandag 25 juli 2016 @ 21:25 |
Als je goed kijkt op volledige grootte kun je vrijwel links zelfs nog de koeltorens van de kerncentrale in Lingen zien: zo'n 25km verderop | |
Dr_Flash | maandag 25 juli 2016 @ 21:27 |
Ja inderdaad zeg ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 25 juli 2016 @ 21:28 |
Dat is toch net iets teveel gevraagd voor zo'n kleine sensor ![]() Het is ongeveer dezelfde sensor als in de Nexus 5 en HTC 10 zit, geen topkwaliteit dus. Maar het zal met name gewichtsbesparing zijn. [ Bericht 30% gewijzigd door dennistd op 25-07-2016 21:36:46 ] | |
James1988 | maandag 25 juli 2016 @ 21:34 |
Erg tof, die luchtfoto ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 juli 2016 @ 06:34 |
Ik kon de muziekwinkel ook al niet vinden. Kan toch niet. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 juli 2016 @ 09:20 |
Waar precies? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2016 @ 11:44 |
Gast ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2016 @ 11:55 |
![]() Because fuck horizonvervuilinghuilies, that's why ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:45 |
Ik was eens in Nordwalde, 25 km verderop, en toen zag ik dat ding ook al liggen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:48 |
Dan heb je vies bruin in de oogjes. | |
James1988 | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:58 |
Uit de categorie "Dingen die je liever niet op het spoor ziet":
![]() Er is bewegend beeld. Dit is nabij Gatwick Airport. Het gevolg:
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:46 |
Eigenlijk een wonder dat dit soort dingen niet veel vaker gebeurt ![]() | |
b2py | dinsdag 26 juli 2016 @ 16:34 |
Debris is nogal een ruim begrip, en weinig 'debris' veroorzaakt kortsluiting.. | |
Prins_Pils | dinsdag 26 juli 2016 @ 17:42 |
Ik las 'caused a dead short' heel even als 'dat veroorzaakte een dode korte broek' ![]() | |
b2py | dinsdag 26 juli 2016 @ 17:56 |
Gheghe ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:09 |
Ze hebben de RILA doorontwikkeld zodat ook wissels gemeten kunnen worden. Het ding zet je op een koppeling aan de achterzijde van een reizigerstrein, waarna er onderweg metingen worden verricht. http://www.spoorpro.nl/sp(...)anuit-rijdende-trein | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:45 |
Zouden deze allemaal nog leven? ![]()
| |
Prins_Pils | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:47 |
Lieve help inderdaad zeg ![]() | |
b2py | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:47 |
Goed nieuws! | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juli 2016 @ 02:38 |
Een mooie Shay in Yosemite National Park, Sugar Pine Railroad California, OPSTAAN TIJDENS DE RIT VERBOTEN:![]() En deze vond ik wel mooi gelukt, ingezoomd en je ziet de hitte (47°C) omhoog komen. Modesto, CA: ![]() Afgelopen zondag was ik in het Fantastische, Bruisende, 955 inwoners tellende, op 1405 voet gelegen Jamestown/Railtown, CA. Daar trof ik tot mijn verbazing de locomotief uit Back to the Future aan, sorry voor de kwaliteit maar je mocht er niet naast want er zit een smeerput onder en daar zou je in kunnen vallen. Ofzo. Ongelofelijk dom kutvolk is het soms toch ook: ![]() En ook dit ding (ze hadden ook een tot railvoertuig omgebouwde T-Ford trouwens): ![]() Er zijn nog duizend foto's te zien op m'n Facebook, alles is openbaar dus je hebt alleen een account nodig (maar toevoegen mag natuurlijk, ik ben vet makkelijk), en ik doe ook een poging om de filmpjes te uploaden naar YouTube maar die komen van 4 verschillende apparaten en internet is hier echt pokkelangzaam. Tevens staan er in het San Francisco album nog een paar PCC's. [ Bericht 59% gewijzigd door DeaDLocK2K op 27-07-2016 02:48:59 ] | |
Adrie072 | woensdag 27 juli 2016 @ 02:53 |
Mooie foto's en trip zo te zien! | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juli 2016 @ 02:56 |
Het is echt een droomreis :y | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2016 @ 07:12 |
Amerikanen en hun veiligheidsfetish ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2016 07:15:06 ] | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 08:23 |
18 graden, zonnetje, briesje, heerlijk weer gewoon, maar wat denk je? "Het warme weer" is kennelijk een excuus om er weer een potje van te maken ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 27 juli 2016 @ 08:40 |
Is iemand van hier wel eens bij de Oberweißbacher Bergbahn geweest en was dit de moeite waar? | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 09:25 |
Ik heb er wel filmpjes van gezien. Het gaat vooral heel erg langzaam ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 27 juli 2016 @ 11:21 |
Wanouweer. | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2016 @ 11:45 |
Mooie foto's ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2016 @ 11:46 |
Die bel ook bij iedere trein. Slaat ook nergens op ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 12:24 |
nog steeds dat geknip met die pimpel natuurlijk. | |
Prins_Pils | woensdag 27 juli 2016 @ 12:28 |
Ohja. Das vandaag voor het laatst toch? | |
James1988 | woensdag 27 juli 2016 @ 13:02 |
In december wordt de nieuwe Gotthardbasistunnel opgenomen in de dienstregeling van SBB, maar ook over de oude bergroute zullen er treinen blijven rijden. http://blog.sbb.ch/en/gotthard-mountain-route/ | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 13:53 |
Zou tijd worden. Het zogenaamde `warme weer` is alweer ettelijke dagen geschiedenis. En dan nog vind ik het geen excuus, maar goed. Airco´s bouwen is blijkbaar nou eenmaal een vervlogen ambacht. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juli 2016 @ 15:58 |
Huh, wat is daar nou weer raar aan? | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2016 @ 16:04 |
Die bel die je op 0.24 hoort voegt toch niets toe? | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juli 2016 @ 16:12 |
Zoek eerst de regelgeving over wanneer hij gevoerd moet worden maar eens op voordat je zoiets zegt. En dan nog; duidelijk hoorbaar waarschuwingsgeluid en niet overal wordt geclaxonneerd. | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2016 @ 16:24 |
en bij shunting. relatief gezien een beperkte toegevoegde waarde | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juli 2016 @ 17:04 |
Fan-tas-tische analyse. Echt waar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 17:23 |
Sowieso is er natuurlijk een forse discrepantie tussen "toegevoegde waarde" en "regelgeving", daar heeft psm wel een punt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juli 2016 @ 18:44 |
Ik vind de toegevoegde waarde juist groot op plekken waar gerangeerd wordt. Zijn analyse vind ik bagger. | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 19:00 |
Oh moest het een analyse voorstellen? ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2016 @ 20:56 |
ik ook eigenlijk | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 22:54 |
Ik zat ff te puzzelen. Ik ga volgende maand naar Trondheim, lang weekendje. Vliegen natuurlijk, want veel sneller en goedkoper. Maar het valt met de trein eigenlijk best wel mee. Het kan gewoon in 2 dagen, zonder nachttrein ![]() Deventer 8:19 V (okee die valt morgen al uit, maar goed ![]() Osnabrück Hbf 10:06 x 10:23 Hamburg Hbf 12:13 x 13:28 lekker ff lunchen København H 18:22 x 19:20 lekker ff dineren Göteborg C 22:20 A gauw hotelletje in duiken Göteborg C 6:55 V Oslo S 10:52 x 14:02 Lekker ff de stad in en lunchen Trondheim S 20:45 A Super relaxt ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 27 juli 2016 @ 23:13 |
Hou je er rekening mee dat je in Kopenhagen door een paspoortcontrole moet? De Zweedse overheid heeft een aantal maanden geleden paspoortcontroles ingevoerd om zo de vluchtelingenstroom in te dammen. | |
GlenSpey | woensdag 27 juli 2016 @ 23:15 |
Wat voor reis maak je precies? Kom daar over twee weken zelf ook toevallig ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 23:15 |
Geeft niks, in beide treinen kun je ook prima eten, voor danwel na Kopenhagen ![]() | |
James1988 | woensdag 27 juli 2016 @ 23:20 |
Dat is waar. ![]() Ben je trouwens lid van SJ Prio, het gratis 'frequent flyer'-programma van SJ? Je kunt punten sparen met iedere reis die je maakt, je kunt er wat kortingen mee krijgen, en deze zomer krijg je 50% korting op reizen in de 1e klas. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 23:25 |
Nee. Maar alles bij elkaar kom ik ook niet zo enorm vaak in Zweden ![]() 1998 een ritje Arlanda - Stockholm C 2007 Een paar dagen interrail door het zuiden 2011 Een retourtje Malmö - Stockholm 2012 Een enkeltje Storlien - Bräcke - Boden - Vassijaure 2013 Een ritje Malmö - Helsingör En dat was het voorlopig wel weer ![]() | |
James1988 | woensdag 27 juli 2016 @ 23:27 |
Ik kom ook niet zo vaak in Zweden, maar heb het wel een keertje aangevraagd toen ik er toch heen ging. Het kost niks, maar je krijgt af en toe wel ergens korting, en ik ben tenslotte een Nederlander ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 23:29 |
Ik heb wel een kortingpasje van Air France KLM, en nou belde vandeweek eoa callcentertrut om mogelijkheden te bespreken waarop ik meer uit mijn kaart kon halen omdat je level miles en status miles en upgrades en booking.com en spam en ROT OP etc | |
James1988 | woensdag 27 juli 2016 @ 23:33 |
Dat soort spam moet met wortel en al uitgeroeid worden, ja. Het enige wat ik ooit van SJ hoor is de nieuwsbrief die ze zo nu en dan sturen, en die is optioneel. Maar wel in het Zweeds. ![]() | |
James1988 | woensdag 27 juli 2016 @ 23:42 |
Het klinkt wel als een toffe reis trouwens, Fles! Ga je nog iets bijzonders doen in Trondheim, of heb je gewoon zin in een weekendje Trondheim? | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 23:57 |
Ik mag niet lekken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2016 @ 23:59 |
Wist je trouwens dat Trondheim sinds de sluiting van het trambedrijf in Archangelsk in 2004, het noordelijkste trambedrijf ter wereld heeft ![]() | |
James1988 | donderdag 28 juli 2016 @ 00:03 |
Nu wel ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 28 juli 2016 @ 00:12 |
Wat een lompe dingen rijden daar zeg ![]() Ik zie nu dat Bergen een tramhalte 'Sletten' heeft ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 00:16 |
Vast wel. is een algemeen scandinavisch woord voor "vlakte". Je moet eens een rondritje door Denemarken maken, daar hebben ze er zo honderd ![]() | |
dennistd | donderdag 28 juli 2016 @ 00:48 |
Ben er vanmiddag geweest, was leuk voor 9 euro ![]() ![]() Personenwagen op de Standseilbahn ![]() Trein/tram-achtig voertuig voor bovenop de berg (de achterste is een open bijwagen) ![]() Voormalig motorrijtuig op het oude platform waarmee vroeger goederenwagens vervoerd werden | |
Prins_Pils | donderdag 28 juli 2016 @ 01:52 |
Is het heel gek dat ik meteen aan de Berlijnse S-Bahn denk? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 07:17 |
Nu het toch over trams gaat, ik ga in augustus naar Oezbekistan, en de hoofdstad Tasjkent rijden sinds 2 mei geen trams meer omdat ze de ruimte van tramsporen willen gebruiken om wegen te verbreden; zo wil men congestie in de stad tegengaan... Ik vind het nogal een bijzondere wijze van redeneren. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2016 07:18:25 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 juli 2016 @ 07:22 |
Dat is geen bijzondere manier van redeneren maar vrij veelvoorkomend. De reden is dat steeds meer Oezbeki geld hebben en auto gaan rijden en daarom ontstaat er congestie. | |
b2py | donderdag 28 juli 2016 @ 08:03 |
Je zou mensen uit de auto moeten halen met goed functionerend OV. | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 08:09 |
Dat is een fluitje van een cent. De verbindingen die de reisplanner aangeeft zijn in principe prima te halen. We waren daar maandag met een groep van 20 man en hadden voor de zekerheid meer buffer ingebouwd in ons reisschema, maar dat bleek niet nodig. | |
spectrumanalyser | donderdag 28 juli 2016 @ 08:58 |
De filmopnames voor Gangsterdam vinden plaats in de intercity Schagen-maastricht. Vertrektijd 9:05 Een thalys is niet gelukt. Ns trein 835 [ Bericht 6% gewijzigd door spectrumanalyser op 28-07-2016 09:04:15 ] | |
Peterselieman | donderdag 28 juli 2016 @ 11:36 |
Southern Rail heeft een nieuw excuus gevonden om niet alle treinen te laten rijden: enkele treinen waren een klein beetje ondergeklad. Hoewel ze gewoon hadden kunnen rijden werden diensten geannuleerd wegens vandalisme http://www.volkskrant.nl/(...)s-graffiti~a4347422/ | |
Ajaxfan | donderdag 28 juli 2016 @ 12:01 |
Als de NS dat zou doen blijft er helemaal niets over. Er rijden een partij kunstwerken rond. | |
James1988 | donderdag 28 juli 2016 @ 12:22 |
NS laat treinen ook niet rijden als er kwetsende teksten op gekliederd zijn. | |
spectrumanalyser | donderdag 28 juli 2016 @ 12:35 |
De filmopnames gaan terug om 12:57 van Maastricht naar Schagen met hetzelfde treinstel 9577. Een viertje... De voorste coupé is gevuld met 30 man crew en 20 figuranten | |
Ajaxfan | donderdag 28 juli 2016 @ 13:29 |
Ik las verkeerd.. Dacht dat het om 'normale' graffiti ging. | |
James1988 | donderdag 28 juli 2016 @ 13:34 |
Het staat niet gespecificeerd om wat voor graffiti het gaat, maar een trein wordt niet zomaar opgeheven als er een beetje graffiti op zit. Dan moet het ofwel gaan om iets wat de veiligheid raakt (bijvoorbeeld een volgespoten voorruit) of gaat het om kwetsende teksten (racistisch, antisemitisch, enz.). | |
Peterselieman | donderdag 28 juli 2016 @ 13:35 |
Spelletje doen? http://games.ramjam.co.uk/srt/ | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 juli 2016 @ 15:17 |
Ja dat kan wel zijn maar de oto heeft status en het OV niet. Lul dat maar eens recht. | |
spectrumanalyser | donderdag 28 juli 2016 @ 15:24 |
Nu op Amsterdam centraal met het hele filmspul. Komt ddm1 7201 langs..... Die zit bijna geheel onder de bende gespoten zeg. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 juli 2016 @ 15:44 |
Straks hierheen: https://en.wikipedia.org/wiki/Tehachapi_Loop | |
boriq | donderdag 28 juli 2016 @ 16:05 |
Tussen weken 34 en 45 (begin september - half november) wordt de nieuwe fietsenstalling in Enschede gebouwd aan de noordzijde (bij sporen 4a en 4b) van het station. Of ook gelijk de smalle oversteek tussen sporen 4a en 4b wordt gelegd is nog wel onduidelijk. | |
boriq | donderdag 28 juli 2016 @ 16:05 |
Gaaf! Hoe bevalt het daar? | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 juli 2016 @ 16:12 |
Heel goed maar het was gisteren (en vandaag en morgen) te warm. Wat deadlock, zeg jij nou dat het té warm is? Ja, 49 graden trek ik niet zo goed en de airco's kunnen er niet tegenop werken. We vandaag naar Vegas, daar zal het met de Airco in ieder geval goed gesteld zijn, heb een peperdure kamer in een 6-sterrenhotel geboekt ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 28 juli 2016 @ 20:22 |
Zag ik dat goed? SLT westbound? Fles kijk jij eens? Edit: laat maar, er is er inderdaad weer eentje verdwaald in de sprinter Apeldoorn-Enschede aldus ovtijden.nl. | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 20:42 |
Oh, zo'n randstad-visblik ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juli 2016 @ 20:48 |
Het gaat in Duitsland niet lekker op RB48 (Wuppertal-Bonn). Veel zieke machinisten bij National Express, zoveel zelfs dat de treindienst de afgelopen dagen uitgedund moest worden http://www.solinger-tageb(...)n-nicht-6614266.html | |
James1988 | donderdag 28 juli 2016 @ 20:54 |
Zomer"ziek" zeker ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 20:58 |
EN geen vervangbussen. Declareer je taxibonnetje maar ![]() De hemel mag verhoeden dat dat soort Engelse bottenkluivers ooit op concessies hier gaan bieden ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juli 2016 @ 21:02 |
Hebben ze al lang gedaan hier, want Arriva was voordat het bedrijf in handen kwam van DB een Brits bedrijf ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 21:19 |
ja, maar dat is niet vergelijkbaar. Ik bedoel hoe het daar nu gaat. Dat ze wel even de vertrekprocedure aan de machinist over laten terwijl die geen ene kut kan zien door doe cameraatjes. Dat ze gewoon doodleuk met mensenlevens aan het marchanderen zijn om maar wat geld te besparen. | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 23:07 |
Hey homies, denken jullie vast even na over de nieuwjaarsronde? Het is al bijna augustus tenslotte ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 juli 2016 @ 23:24 |
Roodeschool-Barcelona. Is te doen in een dag | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 23:27 |
Dat weten we ja. | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2016 @ 23:31 |
Veel interessanter is of je in een weekend naar Sicilië op en neer kunt. Dat wisselt ongeveer per jaar of het NET wel of NET niet kan. Maar dat is niet de scope van de nieuwjaarsronde. Voor de nieuwjaarsronde moeten we nu vast gaan nadenken welke zaterdag in januari we willen gaan, en dan moet er een discussie komen over waar we heen gaan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juli 2016 @ 23:53 |
doen de regionalen hier ook, maar dan moeten de machinisten uit de ramen hangen om het te zien. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:30 |
Maar die regionalen rijden niet met treinen van 8 of 12 bakken. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:35 |
8 of meer bakken GTW komt in de ochtendspits voor tussen Winschoten en Groningen, Winterswijk-Arnhem en op de Emmerlijn. Zit je op 150+ meter aan trein. Op de Emmerlijn rijdt weliswaar een steward mee, maar die is meer voor controle, service en veiligheid en minder voor het vertrekproces. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:38 |
Wat je ook lult, hoe het nu in de UK gaat is levensgevaarlijk. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:40 |
De machinisten van Thameslink rijden al vele jaren met treinen van 12 bakken, zonder conducteur, die weten niet beter. De RSSB (Rail Safety Standards Board) vindt het ook allemaal veilig. De meningen zijn verdeeld over of het ook echt veilig ís. | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:46 |
ik zeg nergens dat het helemaal veilig is. Mono heeft er in het verleden al iets over door laten schemeren dat je lang niet op alle stations een goed overzicht hebt | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:46 |
geef die andere boiiis dan ook ff diezelfde camera's ![]() |