ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja, 40% korting of 50 euro korting op een andere abo, ik twijfel nog.
Dit was trouwens m'n laatste jaar gratis OV, maar kan ik eigenlijk nog de laatste daagjes pakken na 16 aug alvorens mn OV in te leveren? 16juli t/m 16 aug is zomervakantie dus korting.
Ja, 40% korting of 50 euro korting op een andere abo, ik twijfel nog.
Dit was trouwens m'n laatste jaar gratis OV, maar kan ik eigenlijk nog de laatste daagjes pakken na 16 aug alvorens mn OV in te leveren? 16juli t/m 16 aug is zomervakantie dus korting.
Ligt eraan tot wanneer je recht hebt. 31 jul of 31 aug.
Ligt eraan tot wanneer je recht hebt. 31 jul of 31 aug.
31 aug lijkt mij wel een vrij normale einddatum van een collegejaar. Dat betekent nog niet helemaal afgelopen dan. Laatste twee maanden nauwelijks getreind vanwege scriptie en stage
Het is geen topplaat geworden (een 400D is toch echt een stuk minder dan een 750D) maar aangezien het toch bijzonder blijft om ICM in Oldenzaal te zien:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
31 aug lijkt mij wel een vrij normale einddatum van een collegejaar. Dat betekent nog niet helemaal afgelopen dan. Laatste twee maanden nauwelijks getreind vanwege scriptie en stage
Als ik goed tel moet je hem 7 sept verwijderd hebben van je kaart. In september mag je niet meer reizen, maar niemand die dat kan zien.
Nog maar even lekker wat rondjes knallen dan, hoef je voorlopig ook niet meer
Op donderdag 21 juli 2016 21:55 schreef dennistd het volgende: Het is geen topplaat geworden (een 400D is toch echt een stuk minder dan een 750D) maar aangezien het toch bijzonder blijft om ICM in Oldenzaal te zien: [ afbeelding ]
Hier gaan we de bocht om en trekken de wolken precies richting de Grote Oceaan dus is er eindelijk mooi licht:
Einde van het rangeerterrein, begin vrije baan en mile marker 1, naast een begraafplaats:
De bocht om, het rookt zo'n ouwe diesel:
Het uitzicht was eigenlijk overal groen en ongelofeloos:
Iets langer geleden hebben we een poosje naast deze goederentrein gereden ergens tussen Wendover en Reno, dit is de achterkant:
Het was best een bonte trein, hier is de voorkant:
Zo lang was het geheel niet 'slechts' 55 wagonnetjes en drie locomotieven.
Als er belangstelling is voor wat spoorwegmuseumfoto's dan is het misschien handiger dat je op Facebook kijkt, je hebt alleen een account nodig aangezien al mijn foto's openbaar zijn, Bas Penris is de naam.
Hier gaan we de bocht om en trekken de wolken precies richting de Grote Oceaan dus is er eindelijk mooi licht: [ afbeelding ]
Einde van het rangeerterrein, begin vrije baan en mile marker 1, naast een begraafplaats: [ afbeelding ]
De bocht om, het rookt zo'n ouwe diesel: [ afbeelding ]
Het uitzicht was eigenlijk overal groen en ongelofeloos: [ afbeelding ]
Iets langer geleden hebben we een poosje naast deze goederentrein gereden ergens tussen Wendover en Reno, dit is de achterkant: [ afbeelding ]
Het was best een bonte trein, hier is de voorkant: [ afbeelding ]
Zo lang was het geheel niet 'slechts' 55 wagonnetjes en drie locomotieven.
Als er belangstelling is voor wat spoorwegmuseumfoto's dan is het misschien handiger dat je op Facebook kijkt, je hebt alleen een account nodig aangezien al mijn foto's openbaar zijn, Bas Penris is de naam.
Pff, gezeur weer vandaag op de HSL: Uitgelopen werkzaamheden, daarna defecte Thalys, vervolgens defecte ic direct (nee, ik was het niet ) en natuurlijk wordt er voor twee van de drie treinen die je dan uiteindelijk wél rijdt een vertraagde goederentrein voor gepleurd (bij één trein zelfs twee keer, uiteraard net nadat je de vertraging er uit had gereden, om dus daarna weer opnieuw te laat te zijn). Bedankt namens alle reizigers die vandaag hun overstap hebben gemist, ProRail
Soms heb je van die dagen...
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 22-07-2016 13:54:23 ]
Op vrijdag 22 juli 2016 17:35 schreef Prins_Pils het volgende: Mja en ik maar zeuren dat ik vanmorgen door de regen naar het werk moest fietsen.. daar hangt een gigantische bui die maar niet van zijn plek komt..
In Deventer goot het vanochtend. Ik had net een kwartiertje droog weer in Zutphen, dus op de fiets naar werk. En toen ik eenmaal binnen was begon het weer te plenzen en te onweren, drie uur aan een stuk
Sodeju, dus de regel dat je bij ernstig onweer niet langs het spoor moet lopen (bijvoorbeeld naar de tuin om een treinstel op te halen) is in ieder geval niet voor niets.
Op vrijdag 22 juli 2016 17:41 schreef James1988 het volgende: Het ging afgelopen nacht even goed te keer in Breda. Ik was op het parkeerdek gaan kijken.
Mijn beste vriend is nu op weg van Interrail naar huis en zit _nu_ op München Hbf.. en kan geen kant op want het treinverkeer is stilgelegd en ze zijn de dader van de schietpartij kwijt. Meh
Helft Franse nachttreinen verdwijnen vrijdag 22 juli 2016
Ook de Franse spoorwegen (SNCF) zien steeds minder brood in nachttreinen. Per 1 oktober verdwijnt de helft van de nachttreinen. Volgend jaar verdwijnen er naar verwachting nog meer nachttreinen, waardoor er slechts twee verbindingen overblijven. De DB maakte eerder al bekend per december te zullen stoppen met de City Night Line-nachttreinen.
De verbinding Parijs - Savoie, in de omgeving van Chamonix verdwijnt bijvoorbeeld. Ook de nachttrein Parijs - Albi verdwijnt, die plaats is gelegen in Zuid-West Frankrijk nabij de Spaanse grens. Verder verdwijnt de nachttrein Straatsburg - Nice en Luxemburg - Portbou.
De nachttrein Parijs - Irun blijft nog even bestaan, tot ten minste juli 2017. Parijs - Nice blijft gespaard tot oktober 2017. Maar daarna zouden ook die nachttreinen wel eens kunnen verdwijnen. Het ziet ernaar uit dat alleen de verbinding Parijs-Briançon en Parijs-Rodez/Latour gespaard blijven, meldt een kenner aan Treinreiziger.nl
Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd.
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
Op vrijdag 22 juli 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd.
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
We kunnen over paar decennia deze reeks topics gaan opdoeken?
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
Er zijn ideeën geweest om de Noordelijke diesellijntjes ipv te elektrificeren om te zetten in asfalt en dan onbemande, elektrische bussen te laten rijden
Op vrijdag 22 juli 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd.
Helemaal mee eens. En eigenlijk is dat ook niet zo gek: het dagvervoer is flink verbeterd (meer mogelijkheden, goedkoper, sneller) terwijl het nachtvervoer min of meer stil is blijven staan. ÖBB en RZD investeren er nog in, maar voor DB en SNCF is het een afgesloten boek.
Hebben die CityNightLine-bakken eigenlijk stopcontacten?
quote:
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
Dat zal afhangen van hoe de maatschappij zich verder ontwikkelt, net als de technologie.
De zelfrijdende auto is veelbelovend, maar ik denk niet dat dat een oplossing is voor het fileprobleem. Er moeten tenslotte nog steeds heel veel auto's de weg op, terwijl de capaciteit op die wegen niet oneindig is.
De hyperloop is interessant als 'opvolger' van de HST, maar zal nooit het hele spoorsysteem vervangen. Er worden voorstellen gedaan voor een Hyperloop tussen Stockholm en Helsinki, zo'n tunneltrein is daar interessant omdat het systeem in de echt veel sneller kan zijn dat een HST of een vliegtuig.
De hyperloop is interessant als 'opvolger' van de HST, maar zal nooit het hele spoorsysteem vervangen. Er worden voorstellen gedaan voor een Hyperloop tussen Stockholm en Helsinki, zo'n tunneltrein is daar interessant omdat het systeem in de echt veel sneller kan zijn dat een HST of een vliegtuig.
En wie gaat de doekoes in de orde van 1011 Euro's vrij maken?
En wie gaat de doekoes in de orde van 1011 Euro's vrij maken?
KPMG heeft de boel onderzocht en stelt dat de aanlegkosten 19 miljard euro zouden zijn (voor infra + treinen) maar dat dit zich snel terug zou betalen omdat er een compleet nieuwe markt wordt aangeboord. Hiervoor heeft men gekeken naar de Øresundsbroen en de gevolgen die dat had op de regio Kopenhagen - Malmö.
KPMG verwacht dat de private sector bereid zal zijn om te investeren, omdat er goede terugverdienkansen zijn.
Op vrijdag 22 juli 2016 23:13 schreef derLudolf het volgende: Hmm ben benieuwd of de nachttrein vanuit NL deze nacht wel arriveert. Schietpartij in München
momenteel +60
quote:
Technische Störung am Zug
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Op vrijdag 22 juli 2016 23:13 schreef derLudolf het volgende: Hmm ben benieuwd of de nachttrein vanuit NL deze nacht wel arriveert. Schietpartij in München
"Deze nacht", dat ding komt pas rond 7:00 aan in München. Dan zal het toch wel voorbij zijn hoop ik?
KPMG heeft de boel onderzocht en stelt dat de aanlegkosten 19 miljard euro zouden zijn (voor infra + treinen) maar dat dit zich snel terug zou betalen omdat er een compleet nieuwe markt wordt aangeboord. Hiervoor heeft men gekeken naar de Øresundsbroen en de gevolgen die dat had op de regio Kopenhagen - Malmö.
KPMG verwacht dat de private sector bereid zal zijn om te investeren, omdat er goede terugverdienkansen zijn.
Ik ga het niet eens lezen maar KPMG is niet goed bij zijn hoofd. 19 miljard is in de orde grootte van wat de HSL kost. Stockholm - Helsinki hebben we het over een stuk van ongeveer 300 km. Door goed boorbaar gesteente, okee. Misschien ging die 19 G over sec het boren van de buis. Dan moet je hem nog afwerken en er rails, beveiligingssystemen, seinen etc in leggen. Zo'n project gaat echt wel in de honderden miljarden lopen hoor.