ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja, 40% korting of 50 euro korting op een andere abo, ik twijfel nog.
Dit was trouwens m'n laatste jaar gratis OV, maar kan ik eigenlijk nog de laatste daagjes pakken na 16 aug alvorens mn OV in te leveren? 16juli t/m 16 aug is zomervakantie dus korting.
Ja, 40% korting of 50 euro korting op een andere abo, ik twijfel nog.
Dit was trouwens m'n laatste jaar gratis OV, maar kan ik eigenlijk nog de laatste daagjes pakken na 16 aug alvorens mn OV in te leveren? 16juli t/m 16 aug is zomervakantie dus korting.
Ligt eraan tot wanneer je recht hebt. 31 jul of 31 aug.
Ligt eraan tot wanneer je recht hebt. 31 jul of 31 aug.
31 aug lijkt mij wel een vrij normale einddatum van een collegejaar. Dat betekent nog niet helemaal afgelopen dan. Laatste twee maanden nauwelijks getreind vanwege scriptie en stage
Het is geen topplaat geworden (een 400D is toch echt een stuk minder dan een 750D) maar aangezien het toch bijzonder blijft om ICM in Oldenzaal te zien:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
31 aug lijkt mij wel een vrij normale einddatum van een collegejaar. Dat betekent nog niet helemaal afgelopen dan. Laatste twee maanden nauwelijks getreind vanwege scriptie en stage
Als ik goed tel moet je hem 7 sept verwijderd hebben van je kaart. In september mag je niet meer reizen, maar niemand die dat kan zien.
Nog maar even lekker wat rondjes knallen dan, hoef je voorlopig ook niet meer
Op donderdag 21 juli 2016 21:55 schreef dennistd het volgende: Het is geen topplaat geworden (een 400D is toch echt een stuk minder dan een 750D) maar aangezien het toch bijzonder blijft om ICM in Oldenzaal te zien: [ afbeelding ]
Hier gaan we de bocht om en trekken de wolken precies richting de Grote Oceaan dus is er eindelijk mooi licht:
Einde van het rangeerterrein, begin vrije baan en mile marker 1, naast een begraafplaats:
De bocht om, het rookt zo'n ouwe diesel:
Het uitzicht was eigenlijk overal groen en ongelofeloos:
Iets langer geleden hebben we een poosje naast deze goederentrein gereden ergens tussen Wendover en Reno, dit is de achterkant:
Het was best een bonte trein, hier is de voorkant:
Zo lang was het geheel niet 'slechts' 55 wagonnetjes en drie locomotieven.
Als er belangstelling is voor wat spoorwegmuseumfoto's dan is het misschien handiger dat je op Facebook kijkt, je hebt alleen een account nodig aangezien al mijn foto's openbaar zijn, Bas Penris is de naam.
Hier gaan we de bocht om en trekken de wolken precies richting de Grote Oceaan dus is er eindelijk mooi licht: [ afbeelding ]
Einde van het rangeerterrein, begin vrije baan en mile marker 1, naast een begraafplaats: [ afbeelding ]
De bocht om, het rookt zo'n ouwe diesel: [ afbeelding ]
Het uitzicht was eigenlijk overal groen en ongelofeloos: [ afbeelding ]
Iets langer geleden hebben we een poosje naast deze goederentrein gereden ergens tussen Wendover en Reno, dit is de achterkant: [ afbeelding ]
Het was best een bonte trein, hier is de voorkant: [ afbeelding ]
Zo lang was het geheel niet 'slechts' 55 wagonnetjes en drie locomotieven.
Als er belangstelling is voor wat spoorwegmuseumfoto's dan is het misschien handiger dat je op Facebook kijkt, je hebt alleen een account nodig aangezien al mijn foto's openbaar zijn, Bas Penris is de naam.
Pff, gezeur weer vandaag op de HSL: Uitgelopen werkzaamheden, daarna defecte Thalys, vervolgens defecte ic direct (nee, ik was het niet ) en natuurlijk wordt er voor twee van de drie treinen die je dan uiteindelijk wél rijdt een vertraagde goederentrein voor gepleurd (bij één trein zelfs twee keer, uiteraard net nadat je de vertraging er uit had gereden, om dus daarna weer opnieuw te laat te zijn). Bedankt namens alle reizigers die vandaag hun overstap hebben gemist, ProRail
Soms heb je van die dagen...
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 22-07-2016 13:54:23 ]
Op vrijdag 22 juli 2016 17:35 schreef Prins_Pils het volgende: Mja en ik maar zeuren dat ik vanmorgen door de regen naar het werk moest fietsen.. daar hangt een gigantische bui die maar niet van zijn plek komt..
In Deventer goot het vanochtend. Ik had net een kwartiertje droog weer in Zutphen, dus op de fiets naar werk. En toen ik eenmaal binnen was begon het weer te plenzen en te onweren, drie uur aan een stuk
Sodeju, dus de regel dat je bij ernstig onweer niet langs het spoor moet lopen (bijvoorbeeld naar de tuin om een treinstel op te halen) is in ieder geval niet voor niets.
Op vrijdag 22 juli 2016 17:41 schreef James1988 het volgende: Het ging afgelopen nacht even goed te keer in Breda. Ik was op het parkeerdek gaan kijken.
Mijn beste vriend is nu op weg van Interrail naar huis en zit _nu_ op München Hbf.. en kan geen kant op want het treinverkeer is stilgelegd en ze zijn de dader van de schietpartij kwijt. Meh
Helft Franse nachttreinen verdwijnen vrijdag 22 juli 2016
Ook de Franse spoorwegen (SNCF) zien steeds minder brood in nachttreinen. Per 1 oktober verdwijnt de helft van de nachttreinen. Volgend jaar verdwijnen er naar verwachting nog meer nachttreinen, waardoor er slechts twee verbindingen overblijven. De DB maakte eerder al bekend per december te zullen stoppen met de City Night Line-nachttreinen.
De verbinding Parijs - Savoie, in de omgeving van Chamonix verdwijnt bijvoorbeeld. Ook de nachttrein Parijs - Albi verdwijnt, die plaats is gelegen in Zuid-West Frankrijk nabij de Spaanse grens. Verder verdwijnt de nachttrein Straatsburg - Nice en Luxemburg - Portbou.
De nachttrein Parijs - Irun blijft nog even bestaan, tot ten minste juli 2017. Parijs - Nice blijft gespaard tot oktober 2017. Maar daarna zouden ook die nachttreinen wel eens kunnen verdwijnen. Het ziet ernaar uit dat alleen de verbinding Parijs-Brianįon en Parijs-Rodez/Latour gespaard blijven, meldt een kenner aan Treinreiziger.nl
Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd.
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
Op vrijdag 22 juli 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd.
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
We kunnen over paar decennia deze reeks topics gaan opdoeken?
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
Er zijn ideeën geweest om de Noordelijke diesellijntjes ipv te elektrificeren om te zetten in asfalt en dan onbemande, elektrische bussen te laten rijden
Op vrijdag 22 juli 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ondanks een grootschalig initiatief van nog maar een paar jaar geleden over hogesnelheids nachttreinen, moeten we eigenlijk constateren dat nachttreinen een soort midden-20ste-eeuws relict geworden zijn. Een uitstervend fenomeen. Niet meer van deze tijd.
Helemaal mee eens. En eigenlijk is dat ook niet zo gek: het dagvervoer is flink verbeterd (meer mogelijkheden, goedkoper, sneller) terwijl het nachtvervoer min of meer stil is blijven staan. ÖBB en RZD investeren er nog in, maar voor DB en SNCF is het een afgesloten boek.
Hebben die CityNightLine-bakken eigenlijk stopcontacten?
quote:
En je kunt je eigenlijk afvragen in hoeverre spoorvervoer als zodanig over 50 jaar nog bestaansrecht kan hebben.
Dat zal afhangen van hoe de maatschappij zich verder ontwikkelt, net als de technologie.
De zelfrijdende auto is veelbelovend, maar ik denk niet dat dat een oplossing is voor het fileprobleem. Er moeten tenslotte nog steeds heel veel auto's de weg op, terwijl de capaciteit op die wegen niet oneindig is.
De hyperloop is interessant als 'opvolger' van de HST, maar zal nooit het hele spoorsysteem vervangen. Er worden voorstellen gedaan voor een Hyperloop tussen Stockholm en Helsinki, zo'n tunneltrein is daar interessant omdat het systeem in de echt veel sneller kan zijn dat een HST of een vliegtuig.
De hyperloop is interessant als 'opvolger' van de HST, maar zal nooit het hele spoorsysteem vervangen. Er worden voorstellen gedaan voor een Hyperloop tussen Stockholm en Helsinki, zo'n tunneltrein is daar interessant omdat het systeem in de echt veel sneller kan zijn dat een HST of een vliegtuig.
En wie gaat de doekoes in de orde van 1011 Euro's vrij maken?
En wie gaat de doekoes in de orde van 1011 Euro's vrij maken?
KPMG heeft de boel onderzocht en stelt dat de aanlegkosten 19 miljard euro zouden zijn (voor infra + treinen) maar dat dit zich snel terug zou betalen omdat er een compleet nieuwe markt wordt aangeboord. Hiervoor heeft men gekeken naar de Øresundsbroen en de gevolgen die dat had op de regio Kopenhagen - Malmö.
KPMG verwacht dat de private sector bereid zal zijn om te investeren, omdat er goede terugverdienkansen zijn.
Op vrijdag 22 juli 2016 23:13 schreef derLudolf het volgende: Hmm ben benieuwd of de nachttrein vanuit NL deze nacht wel arriveert. Schietpartij in München
momenteel +60
quote:
Technische Störung am Zug
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Op vrijdag 22 juli 2016 23:13 schreef derLudolf het volgende: Hmm ben benieuwd of de nachttrein vanuit NL deze nacht wel arriveert. Schietpartij in München
"Deze nacht", dat ding komt pas rond 7:00 aan in München. Dan zal het toch wel voorbij zijn hoop ik?
KPMG heeft de boel onderzocht en stelt dat de aanlegkosten 19 miljard euro zouden zijn (voor infra + treinen) maar dat dit zich snel terug zou betalen omdat er een compleet nieuwe markt wordt aangeboord. Hiervoor heeft men gekeken naar de Øresundsbroen en de gevolgen die dat had op de regio Kopenhagen - Malmö.
KPMG verwacht dat de private sector bereid zal zijn om te investeren, omdat er goede terugverdienkansen zijn.
Ik ga het niet eens lezen maar KPMG is niet goed bij zijn hoofd. 19 miljard is in de orde grootte van wat de HSL kost. Stockholm - Helsinki hebben we het over een stuk van ongeveer 300 km. Door goed boorbaar gesteente, okee. Misschien ging die 19 G over sec het boren van de buis. Dan moet je hem nog afwerken en er rails, beveiligingssystemen, seinen etc in leggen. Zo'n project gaat echt wel in de honderden miljarden lopen hoor.
Die vriend van me is in ieder geval wel weer onderweg, geen idee hoe die dat geflikt heeft Gaat Nederland per trein niet meer halen maar wordt opgehaald
Ik heb ook m'n twijfels bij wat een Hyperloop nou echt kost, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er 500 kilometer aan infrastructuur uit de grond gestampt kan worden voor dat bedrag.
Een metrolijn van 10 km door Amsterdam kost al 3,1 miljard euro, en dat is 'proven' technologie.
De route die wordt gevolgd is wat langer: Stockholm - Arlanda - Åland-eilanden - Turku - Helsinki. Dat is 500 kilometer.
WAAROM. Echt waarom?
Waarom zou hyperloop zich bekommeren of bepaalde punten op de lijn al dan niet onder of boven zeeniveau liggen? Nou? Het hele idee van Hyperloop is toch dat dat juist niks boeit? Nou prik dan maar een 300 km tunneltje door het graniet onder de Botnisch golf door. Dat is echt wel het goedkoopste
Serieus, Graniet is dan wel hard, maar het is zo'n beetje de makkelijkste ondergrond die je kunt verzinnen als het om het boren van tunnels gaat. Juist omdat het zo hard is
Het idee is om het "forensbare gebied" in Zweden én Finland flink te vergroten, zodat het makkelijker wordt om bijvoorbeeld in Uppsala te wonen en in Stockholm te werken. Daarmee wordt de business case van het hele project een stuk beter.
Op vrijdag 22 juli 2016 23:31 schreef James1988 het volgende: zodat het makkelijker wordt om bijvoorbeeld in Uppsala te wonen en in Stockholm te werken.
Daar heeft een tunnel naar Helsinki betrekkelijk weinig mee te maken hoor
Op vrijdag 22 juli 2016 23:27 schreef Dr_Flash het volgende: Serieus, Graniet is dan wel hard, maar het is zo'n beetje de makkelijkste ondergrond die je kunt verzinnen als het om het boren van tunnels gaat. Juist omdat het zo hard is
Op vrijdag 22 juli 2016 21:05 schreef James1988 het volgende: De Franse overheid had een aanbesteding opgestart voor een aantal van die lijnen, maar niemand reageerde erop.
Als het zo'n 'aanbesteding' was zoals bij het regionaal verkeer kan ik me dat wel voorstellen
Op vrijdag 22 juli 2016 23:22 schreef James1988 het volgende: Ik heb ook m'n twijfels bij wat een Hyperloop nou echt kost, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er 500 kilometer aan infrastructuur uit de grond gestampt kan worden voor dat bedrag.
Een metrolijn van 10 km door Amsterdam kost al 3,1 miljard euro, en dat is 'proven' technologie.
Wat heeft die magneetbaan in Peking gekost? (Met wat dwangarbeid correcties kan je vast een reële prijs maken)
38 miljoen per kilometer, ik weet het niet zo goed..
Sodeju, dus de regel dat je bij ernstig onweer niet langs het spoor moet lopen (bijvoorbeeld naar de tuin om een treinstel op te halen) is in ieder geval niet voor niets.
Dat heeft vooral met blikseminslag in de bovenleiding te maken, die trekt onweer aan. Was ook de reden van uitloop werkzaamheden HSL Zuid, door onweer mocht niet verder gewerkt worden.
Op zaterdag 23 juli 2016 09:13 schreef greavy het volgende: De Pimpel blijft tot zeker 27 juli met vervangend materieel in Nederland en Duitsland rijden.
Op zaterdag 23 juli 2016 10:51 schreef dennistd het volgende: Vreemd, op mobiel levert het inderdaad een error op. Even de desktopversie opvragen en hij doet het wel.
Mobiele devices werken niet. Anders kun je als je op het station te voordelige deals ivm normale ticketprijzen scoren.
Snds wanneer is dat? Daar heb ik nog eens een klopjacht gehad op mn koffer....
Sinds 2006. Toen is Solingen Ohligs Hauptbahnhof gaan heten en is het oude Hbf gesloten en vervangen door de station Mitte en Grünewald. Hier een cabritje van Mitte naar Grünewald, waarbij je onderweg door het oude Hbf komt, waar sinds 2006 niets meer mee is gedaan. Ik wil daar binnenkort eens heen..
Op zaterdag 23 juli 2016 18:16 schreef dennistd het volgende: In het kader van je moet er toch eens geweest zijn pak ik nu de trein naar Rotterdam stadion. Hopelijk mag ik wel meteen weer terug
Als iemand denkt dat de werkzaamheden rond Emmerich vanaf maandag weer "gereed" zijn na de huidige omleidingen heeft het mis: Vanaf maandag kunnen er géén treinen vanuit Duitsland richting Nederland rijden, en moeten omgeleid worden via Venlo (geen stop in Venlo, Eindhoven en/of Den Bosch gepland), maar stopt wel in Mönchengladbach. Treinen uit Nederland kunnen gewoon gepland de grens bij Emmerich passeren, en worden niet omgeleid. Bovenstaande geldt ook voor goederentreinen, die eveneens de Betuweroute weer kunnen gebruiken (die is afgelopen periode ook buiten dienst geweest, en is zeer groot onderhoud aan spoor en bovenleiding geweest, want Emmerich was toch dicht).
Moet je aan die Duitsers vragen. Volgens mij wordt daar op "kantooruren" gewerkt, en niet volcontinu in meerdere ploegen. Precies hetzelfde op de snelweg in Duitsland: 10km asfalt vernieuwen duurt daar 6 maanden, in Nederland 6 dagen (van vrijdagavond 22:00 tot maandagochtend 05:00, dus 2 weekenden). In Nederland werken ze op 5 plekken tegelijk met 20 man per plek, in Duitsland werkt men met 5 man op 1 plek.
Tja, de een zet een hekje neer, een week later komt er iemand anders die een kuil graaft. Paar dagen later wordt de kuil geīnspecteerd door Herr Doktor Generalinspektor. Wordt het goed bevonden dan kan het echte werk beginnen. Is dat klaar en de kuil dichtgegooid dan is het nog weer een week wachten op de man die de borden weghaalt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Laatst bij de Baustelle op de A3 tussen de grens en Oberhausen: Werkmaterieel en alles wordt opgeruimd. Pas 3 weken later werden de versmalde en verplaatste rijstroken opgeheven.
Op zaterdag 23 juli 2016 21:43 schreef dennistd het volgende: Tja, de een zet een hekje neer, een week later komt er iemand anders die een kuil graaft. Paar dagen later wordt de kuil geīnspecteerd door Herr Doktor Generalinspektor. Wordt het goed bevonden dan kan het echte werk beginnen. Is dat klaar en de kuil dichtgegooid dan is het nog weer een week wachten op de man die de borden weghaalt...
We mogen in Nederland dan graag klagen over dingen. Stiekem is het meeste best wel goed geregeld
Ik hoor net van een kennis die treintjesplanner is bij ProRail wat het idee achter "Rotonderijden" is:
quote:
De achtergrond: van Zevenaar tot Oberhausen is er in deze periode zoveel werk aan het spoor (bouwstap voor aanleg Derde Spoor) dat hele stukken slechts enkelspoor beschikbaar zijn. Daarom hebben DB Netz en ProRail besloten om "Rotonderijden" in te stellen. Dus, zoals je zegt: land uit via grensovergang Emmerich en land in via Venlo. Hierdoor kan je per saldo veel meer treinen kwijt op het baanvak, want er is geen tegentrein mogelijk en gaat de afhandeling ook vlotter... Oorspronkelijk was het gepland om veel minder treinen via Emmerich te sturen, en dan enkelspoor in 2 richtingen te rijden, maar door ervaringen van het afgelopen jaar met soms dramatische vertragingen tot gevolg is er een alternatief bedacht.
Op zaterdag 23 juli 2016 21:54 schreef greavy het volgende: Ik hoor net van een kennis die treintjesplanner is bij ProRail wat het idee achter "Rotonderijden" is:
[..]
gezien de grote hoeveelheden cargo's is het best goed bedacht
Hier in Freiburg zijn ze al sinds de prehistorie bezig met een stukje van 2 kilometer tramlijn, doodmoe wordt je ervan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 23 juli 2016 23:16 schreef dennistd het volgende: In Zwolle vielen me vanmiddag twee dingen op. Als eerste deze poort voor de poortjes 'Alleen toegang voor reizigers naar de NS bus': [ afbeelding ]
Lol, wat is daar het nut van
quote:
Verder heeft men tegenwoordig blijkbaar door dat het toch niet handig is dat er bij werkzaamheden 'normale' vertrekstaten blijven hangen: [ afbeelding ]
Op zaterdag 23 juli 2016 23:16 schreef dennistd het volgende: In Zwolle vielen me vanmiddag twee dingen op. Als eerste deze poort voor de poortjes 'Alleen toegang voor reizigers naar de NS bus': [ afbeelding ]
En minder valide personen moeten zich maar door een ander krap poortje wurmen?
Vanavond speelde Feyenoord een oefenwedstrijd tegen het Spaanse Valencia in de Kuip. Zoals bij elk groot evenement in het stadion werd er ook gestopt bij het evenementenstation Rotterdam Stadion. Vanuit noordelijke richting reed er elk kwartier een setje van twee SLT's als extra trein van Rotterdam Centraal via Blaak naar Stadion, en leeg terug. Vanaf het zuiden moest men het doen met de reguliere sprinters die een extra stop maakten.
Op de foto SLT 2456, die samen met de niet zichtbare 2465 als sprinter 5162 onderweg van Roosendaal naar Den Haag Centraal extra stopt op Rotterdam Stadion. Op de foto vier verdwaalde reizigers, die per ongeluk in de extra trein op Rotterdam Centraal terecht waren gekomen. Daarnaast stond er op het perron nog een vreemde reiziger met een camera om de nek, die ook direct weer terug naar Centraal reisde...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat poortje stond als enige open? Zal wel een gevalletje "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" zijn.
Ja, samen met nog een ander poortje waar ook zo'n bouwwerk voor stond. Dat was trouwens blijkbaar het poortje voor bus -> trein, maar dat stond dan weer nergens aangegeven waardoor bij beide poortjes mensen tegelijk van beide kanten er door wouden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als ik er de knaken voor had zou ik dat ook wel doen Heb bij de concurrent eens een verslag van jou gezien dat je op een avondje 'even' naar Duisburg Entenfang op en neer ging
Als ik er de knaken voor had zou ik dat ook wel doen Heb bij de concurrent eens een verslag van jou gezien dat je op een avondje 'even' naar Duisburg Entenfang op en neer ging
Ik kan me mijn allereerste Duitslandtripje met SOV nog goed herinneren Was in 2006/2007, had vrij die dag, dus ik naar Arnhem en aan het loket een retourtje Oberhausen gekocht Ik was gedesillusioneerd bij aankomst, ik had heel wat verwacht, een prachtig groot station want ICE en een metro en alles, nee niks hoor. Ik kwam er daarna achter dat Duisburg wel een metro had, dus ik met een BUS naar Duisburg want stakingen, bleek de metro gewoon een Stadtbahn te zijn en het station was ook al zwaar pauper. Daarna met de S-Bahn weer naar Oberhausen. Rijdt die maar één keer per uur met ouwe rijtuigen . Het was een leuke dag maar niet bepaald wat ik me had voorgesteld van Duits OV Maar ja, wat wist ik nou, ik kende qua OV alleen Berlijn van een schoolreisje, en Bocholt en Borken omdat ik daar vlakbij woonde..
Ik heb eens zitten kijken hoeveel kilometers ik vorige week heb gemaakt, toen ik 's maandags 'even' naar Koblenz ging: 712 kilometer met de trein, en 25 kilometer met de bus (Nijmegen - Kleve).
Als er een trein of zelfs maar een tram had gereden had ik die natuurlijk gepakt, maar bij gebrek aan dan maar met de bus. Het doel van de dag was om de lijn Kleef - Neuss af te strepen, en dát is gelukt.
De chauffeur van de bus was enigszins verbaasd toen ik hem vroeg om een NRW SchönerTagTicket Single ("Ich glaube nicht, das ich das habe!") maar even later had hij 'm toch gevonden in het menu van zijn kaartjesprinter, en had ik een kaartje.
Ja er is wel een wil om Nimma-Kleef weer terug te leggen, volgens mij ligt alleen Groesbeek nog dwars.. Het zou trouwens wel lekker zijn als straks Arnhem-Oberhausen binnen NRWtarief gaat vallen met die RE Scheelt toch wel omreizen via Enschede of Venlo als je cheap-ass wil doen
Nijmegen - Kleef zie ik niet snel meer gebeuren hoor, een paar jaar terug was er veel over te doen maar sindsdien is het nogal stil geworden. Vooral vanwege Groesbeek inderdaad
Te Schiphol: En dat staat er dus ieder halfuur. Ook de trein naar Vlissingen wordt zo weergegeven. Hoe bedoel je, NS is het padje kwijt door omgeleide / aangepaste trajecten van treinen door de werkzaamheden....
Oh, hij staat er nu hier 8 keer op bij de screenshot. Keek net weer, de trein naar Zwolle wordt nu al 11 keer gemeld, waarbij treinen 3, 5, 6 en 9 +3 hebben en de rest punctueel.
Hmmm, ik wist niet dat die nieuwe Traxx locs al in dienst waren. Ik krijg opeens de 186 020 mee vanaf de Watergraafsmeer voor de Amsterdam - Rotterdam pendel
Op zondag 24 juli 2016 12:34 schreef MTL het volgende: Hmmm, ik wist niet dat die nieuwe Traxx locs al in dienst waren. Ik krijg opeens de 186 020 mee vanaf de Watergraafsmeer voor de Amsterdam - Rotterdam pendel
Op zondag 24 juli 2016 12:43 schreef Adrie072 het volgende: Intercity Defect @ICDefect #ICDirect 1029 (V 12:39 van Rotterdam) naar Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet.
Volgens mij komen ze op maandagmorgen het land binnen, rijden dinsdag en woensdag testritten en komen dan donderdags al in dienst.
Het is overduidelijk dat het een van de eerste ritten, zoniet de eerste rit, in normale dienst is: de ramen van de voorruiten waren nog brandschoon (zelfs na de wasstraat zijn ze niet zo schoon). Na een ritje richting Rotterdam zat er alweer het nodige aan vliegjes en andere insecten op.
De enige nieuwe loc die ik tot nu toe in normale dienst had gezien was de 186 021. De rest lijkt nog niet rond te rijden, behalve dan nu de 186 020.
Wellicht zijn er hier nog enkelen die zich de bestelling van Stadler-KISS dubbeldekkers door het Russische Aeroexpress herinneren, die waren bedoeld om rond de vliegvelden van Moskou naar de stad te gaan rijden. Door de ingestorte roebel en de dramatische economische situatie in Rusland is die bestelling ongeveer met de helft verminderd, en is een deel van de bestelling uiteindelijk (blijkbaar met wat EU-financiering) verkocht aan Azerbeidzjan en Georgië. In Georgië rijden er vier stuks rond sinds gisteren, dit is het uiteindelijk geworden:
Ik zag op Facebook iets voorbijkomen over LOCON-loc 9909 (vroeger loc 1829 van NS) die voor de Berlijntrein zou staan. Ik heb verder geen idee van tijden en treinen
edit: Het zou kunnen dat het gaat om de trein die om 14:49 uit Amsterdam is vertrokken, aankomst in Bad Bentheim om 17:16.
Hij rijdt niet in reizigersdienst, maar is Railexperts die rijtuigen moet uitwisselen. Er gaat een stam rijtuigen die defecten heeft retour Duitsland, en vanuit Duitsland heeft RailAdventure weer rijtuigen in Bentheim gebracht.
RailAdventure is vanochtend uit Kassel vertrokken met 186 028, naar Hannover gereden voor 9 IC-rijtuigen aan te haken, en zo naar Bentheim te tuffen (kopmaken in Hamm). Daar neemt Locon de trein weer over (onder leiding van RailExperts) die nu gelijk de 186 028 (gesleept) mee kan nemen naar de Meer.
Op zondag 24 juli 2016 12:34 schreef MTL het volgende: Hmmm, ik wist niet dat die nieuwe Traxx locs al in dienst waren. Ik krijg opeens de 186 020 mee vanaf de Watergraafsmeer voor de Amsterdam - Rotterdam pendel
Het is overduidelijk dat het een van de eerste ritten, zoniet de eerste rit, in normale dienst is: de ramen van de voorruiten waren nog brandschoon (zelfs na de wasstraat zijn ze niet zo schoon). Na een ritje richting Rotterdam zat er alweer het nodige aan vliegjes en andere insecten op.
De enige nieuwe loc die ik tot nu toe in normale dienst had gezien was de 186 021. De rest lijkt nog niet rond te rijden, behalve dan nu de 186 020.
naaaah donderdag heb ik die al naar amsterdam gebracht 024 en 025 zaten van de week in een teststam
deed SA2 het weer? lokkie gaf bij een mooie kilometerstand van 1680 al aan dat die doorgesleten was
[..]
naaaah donderdag heb ik die al naar amsterdam gebracht 024 en 025 zaten van de week in een teststam
Ah, vandaar dat ie geblokkeerd was toen ik 'm op bouwde. Je ziet het op de foto, SA2 staat keurig op (na deblokkeren door mij) Niemand wist ergens van, dus heb 'm gewoon gedeblokkeerd. Geen problemen gehad.
Dan moet ie overigens wel met de hand gewassen zijn of zo, want zo mooi schoon krijg je die ruiten niet meer met de wasmachine na een paar ritten Na mijn rit zat in ieder geval al weer voldoende zooi op de ruiten. Het insectenseizoen is op z'n hoogtepunt volgens mij
Ah, vandaar dat ie geblokkeerd was toen ik 'm kreeg. Je ziet het op de foto, SA2 staat keurig op (na deblokkeren door mij) Niemand wist ergens van, dus heb 'm gewoon gedeblokkeerd. Geen problemen gehad.
Dan moet ie overigens wel met de hand gewassen zijn of zo, want zo mooi schoon krijg je die ruiten niet meer met de wasmachine na een paar ritten Na mijn rit zat in ieder geval al weer voldoende zooi op de ruiten. Het insectenseizoen is op z'n hoogtepunt volgens mij
donderdag mocht ie van MaterieelBureauNedtrain nog 24 uur doorrijden, en vrijdag zag ik em in de HSA loods staan. zouden ze em gefixed hebben zonder te deblokkeren ofzo
op hete dagen staat er meestal een schoonmaker op het perron om de ruiten schoon te maken, maar dat doet meestal niet zo veel. wel is de kopwasinstallatie tegenwoordig niet zo vaak defect dus dat wordt ook nog wel gedaan
donderdag mocht ie van MaterieelBureauNedtrain nog 24 uur doorrijden, en vrijdag zag ik em in de HSA loods staan. zouden ze em gefixed hebben zonder te deblokkeren ofzo
op hete dagen staat er meestal een schoonmaker op het perron om de ruiten schoon te maken, maar dat doet meestal niet zo veel. wel is de kopwasinstallatie tegenwoordig niet zo vaak defect dus dat wordt ook nog wel gedaan
Zou mij niets verbazen dat ze het zomaar vergeten waren. Ach ja, we zijn allemaal maar mensen gelukkig Na ook nog wat andere probleempjes bij beide loccen verholpen te hebben kon ik gewoon keurig op tijd de Watergraafsmeer verlaten, dus niets aan de hand verder en hebben het prima gedaan
Locon-loc 9909 was vanmiddag onderweg met een lege stam rijtuigen van de Intercity Berlijn. De reis voerde van Amsterdam via de Flevo- en Hanzelijn en Deventer naar Bad Bentheim, waar de trein bijna aangekomen is als deze de Farwickweg in De Lutte passeert.
De 'zomerdienstregeling' van de Intercity Berlijn is verlengd tot en met dinsdag, dus er zijn nog meer kansen om ICM op de bekende plekken tussen Hengelo en Bad Bentheim vast te leggen. ICM's 4012 en 4016 komen hier als IC 144 met ruim tien minuten vertraging langs de Poortbultenweg in De Lutte.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De OV-chipkaart van m'n vader is na 2,5 jaar gesneuveld, niet omdat hij beschadigd is maar hij werkt 'gewoon' niet meer. Begrijp ik nou goed dat hij nu ¤11 voor een vervangend exemplaar moet gaan neertellen?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 00:00:28 ]
Op zondag 24 juli 2016 23:55 schreef J.B. het volgende: De OV-chipkaart van m'n vader is na 2,5 jaar gesneuveld, niet omdat hij beschadigd is maar hij werkt 'gewoon' niet meer. Begrijp ik nou goed dat hij nu ¤11 voor een vervangend exemplaar moet gaan neertellen?
Uit het feit dat je het bedrag van ¤ 11,- noemt en geen ¤ 7,50 meen ik op te kunnen maken dat er een of meer abonnementen op de kaart staan. In dat geval zou ik, zeker indien het een abonnement betreft waarbij voorheen elk jaar een nieuwe kaart werd verstrekt, altijd proberen deze kosten te verhalen op de vervoerder.
Verdomme, mijn chipkaart verloopt half augustus. Mag ik ff 7,50 aftikken twee weken voordat m'n student OV afloopt
Toen ik in Hongkong was, was de Octopus Card 'gratis' aanschafprijs bestond uit tegoed en borg. Moeten ze hier ook doen dat bij die 7,50 tegoed bij zit.
Op maandag 25 juli 2016 11:41 schreef dennistd het volgende: Ik krijg altijd netjes een nieuwe van NS bij mijn Weekend Vrij (waar ik momenteel slechts ¤33 1e klas voor betaal )
Alleen als-tie verloopt toch? Die van mij is traag, kut, versleten en regelmatig blijkbaar onleesbaar, maar mij werd verteld dat ik toch echt heel het "Defect opsturen en 7.50 betalen voor een nieuwe kopie" traject moet doorlopen.
En wie gaat de doekoes in de orde van 1011 Euro's vrij maken?
Er wordt net gedaan alsof de hyperloop heel interessant is voor mensen maar de kracht ligt hem juist in het vervoer van goederen en dan kan het opeens veel goedkoper maar het betekent wel dat je het alleen in gaat zetten op assen waar niet heel veel personen van A naar B zullen gaan maar waar wel veel badslippers worden vervoerd.
Op vrijdag 22 juli 2016 23:22 schreef James1988 het volgende: Ik heb ook m'n twijfels bij wat een Hyperloop nou echt kost, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er 500 kilometer aan infrastructuur uit de grond gestampt kan worden voor dat bedrag.
Een metrolijn van 10 km door Amsterdam kost al 3,1 miljard euro, en dat is 'proven' technologie.
Maar dat kostte in Kiev waarschijnlijk slechts een fractie van die 3,1 miljard. Wat kost die nieuwe lijn in Kopenhagen?
In deze periode is Schiphol het mooist wanneer je zelf niet weg hoeft. Als ik zo'n dagje heb dat ik mijn hoofd ff leeg wil maken en dan de trein instap ga ik lekker onder het genot van een versgekochte hemarookworst gestresste mensjes kijken
Er rijdt nog altijd ICM tussen Amsterdam en Bad Bentheim, dus nog maar even naar De Lutte geweest vanmiddag. Hier komen (net als gisteren) ICM's 4012 en 4016 voorbij als IC 144 op weg naar Amsterdam. De locatie is wel anders: de voorste bak van de 4012 is net de grens gepasseerd, terwijl de overige vijf bakken zich nog in Duitsland bevinden. Er staat hier trouwens geen uitkijktoren zoals de foto wellicht doet vermoeden: dit was een drone op zo'n 40 meter hoogte.
Op een andere (voor mij) bekende plek bij De Lutte (de Lossersedijk) komen de ICM's 4247 en 4028 voorbij als IC 149 van Amsterdam Centraal naar Bad Bentheim, waar de reizigers (inmiddels wel crossplatform) moeten overstappen op de vervangende binnenlandse Duitse intercity voor de verdere reis naar Berlijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 juli 2016 20:48 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Er rijdt nog altijd ICM tussen Amsterdam en Bad Bentheim, dus nog maar even naar De Lutte geweest vanmiddag. Hier komen (net als gisteren) ICM's 4012 en 4016 voorbij als IC 144 op weg naar Amsterdam. De locatie is wel anders: de voorste bak van de 4012 is net de grens gepasseerd, terwijl de overige vijf bakken zich nog in Duitsland bevinden. Er staat hier trouwens geen uitkijktoren zoals de foto wellicht doet vermoeden: dit was een drone op zo'n 40 meter hoogte.
Leuk! Met het markante silhouet van Schloss Bentheim op de achtergrond
Dat is toch net iets teveel gevraagd voor zo'n kleine sensor Het is ongeveer dezelfde sensor als in de Nexus 5 en HTC 10 zit, geen topkwaliteit dus. Maar het zal met name gewichtsbesparing zijn.
[ Bericht 30% gewijzigd door dennistd op 25-07-2016 21:36:46 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 juli 2016 21:27 schreef Dr_Flash het volgende: Ja inderdaad zeg Ik was op zoek naar de kolencentrale bij Ibbenbüren, maar dat is iets te veel gevraagd blijkbaar
Ik kon de muziekwinkel ook al niet vinden. Kan toch niet.
Ik was eens in Nordwalde, 25 km verderop, en toen zag ik dat ding ook al liggen Vanuit de Pimpel dan weer niet, op google maps ook niet.. wel wat groeves ten NW van Ibbenbüren..
Op dinsdag 26 juli 2016 13:45 schreef Prins_Pils het volgende: Ik was eens in Nordwalde, 25 km verderop, en toen zag ik dat ding ook al liggen Vanuit de Pimpel dan weer niet,
Ze hebben de RILA doorontwikkeld zodat ook wissels gemeten kunnen worden. Het ding zet je op een koppeling aan de achterzijde van een reizigerstrein, waarna er onderweg metingen worden verricht.
Op dinsdag 26 juli 2016 18:09 schreef Peterselieman het volgende: Ze hebben de RILA doorontwikkeld zodat ook wissels gemeten kunnen worden. Het ding zet je op een koppeling aan de achterzijde van een reizigerstrein, waarna er onderweg metingen worden verricht.
Een mooie Shay in Yosemite National Park, Sugar Pine Railroad California, OPSTAAN TIJDENS DE RIT VERBOTEN:
En deze vond ik wel mooi gelukt, ingezoomd en je ziet de hitte (47°C) omhoog komen. Modesto, CA:
Afgelopen zondag was ik in het Fantastische, Bruisende, 955 inwoners tellende, op 1405 voet gelegen Jamestown/Railtown, CA. Daar trof ik tot mijn verbazing de locomotief uit Back to the Future aan, sorry voor de kwaliteit maar je mocht er niet naast want er zit een smeerput onder en daar zou je in kunnen vallen. Ofzo. Ongelofelijk dom kutvolk is het soms toch ook:
En ook dit ding (ze hadden ook een tot railvoertuig omgebouwde T-Ford trouwens):
Er zijn nog duizend foto's te zien op m'n Facebook, alles is openbaar dus je hebt alleen een account nodig (maar toevoegen mag natuurlijk, ik ben vet makkelijk), en ik doe ook een poging om de filmpjes te uploaden naar YouTube maar die komen van 4 verschillende apparaten en internet is hier echt pokkelangzaam. Tevens staan er in het San Francisco album nog een paar PCC's.
[ Bericht 59% gewijzigd door DeaDLocK2K op 27-07-2016 02:48:59 ]
18 graden, zonnetje, briesje, heerlijk weer gewoon, maar wat denk je? "Het warme weer" is kennelijk een excuus om er weer een potje van te maken Het is gewoon een schande. Geloofwaardig over komen is ook niet belangrijk. Petje af
Op woensdag 27 juli 2016 08:23 schreef Dr_Flash het volgende: 18 graden, zonnetje, briesje, heerlijk weer gewoon, maar wat denk je? "Het warme weer" is kennelijk een excuus om er weer een potje van te maken Het is gewoon een schande. Geloofwaardig over komen is ook niet belangrijk. Petje af
In december wordt de nieuwe Gotthardbasistunnel opgenomen in de dienstregeling van SBB, maar ook over de oude bergroute zullen er treinen blijven rijden.
Die bel die je op 0.24 hoort voegt toch niets toe?
Zoek eerst de regelgeving over wanneer hij gevoerd moet worden maar eens op voordat je zoiets zegt. En dan nog; duidelijk hoorbaar waarschuwingsgeluid en niet overal wordt geclaxonneerd.
Zoek eerst de regelgeving over wanneer hij gevoerd moet worden maar eens op voordat je zoiets zegt. En dan nog; duidelijk hoorbaar waarschuwingsgeluid en niet overal wordt geclaxonneerd.
quote:
The bell is used in the following cases:
- When the train is about to move. - Running through tunnels. - Approaching and passing level crossings. Start the bell once you pass a crossing sign. Usually combined with the = = o = horn signal. - Approaching and passing station platforms. - Passing a train standing on an adjacent track. - Passing people and equipment next to the track. Combine this with the o o [pause] o o [pause] o o pattern.
Op woensdag 27 juli 2016 17:23 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso is er natuurlijk een forse discrepantie tussen "toegevoegde waarde" en "regelgeving", daar heeft psm wel een punt.
Ik vind de toegevoegde waarde juist groot op plekken waar gerangeerd wordt. Zijn analyse vind ik bagger.
Ik zat ff te puzzelen. Ik ga volgende maand naar Trondheim, lang weekendje. Vliegen natuurlijk, want veel sneller en goedkoper. Maar het valt met de trein eigenlijk best wel mee. Het kan gewoon in 2 dagen, zonder nachttrein
Deventer 8:19 V (okee die valt morgen al uit, maar goed ) Osnabrück Hbf 10:06 x 10:23 Hamburg Hbf 12:13 x 13:28 lekker ff lunchen København H 18:22 x 19:20 lekker ff dineren Göteborg C 22:20 A gauw hotelletje in duiken Göteborg C 6:55 V Oslo S 10:52 x 14:02 Lekker ff de stad in en lunchen Trondheim S 20:45 A
Hou je er rekening mee dat je in Kopenhagen door een paspoortcontrole moet? De Zweedse overheid heeft een aantal maanden geleden paspoortcontroles ingevoerd om zo de vluchtelingenstroom in te dammen.
Geeft niks, in beide treinen kun je ook prima eten, voor danwel na Kopenhagen
Dat is waar.
Ben je trouwens lid van SJ Prio, het gratis 'frequent flyer'-programma van SJ? Je kunt punten sparen met iedere reis die je maakt, je kunt er wat kortingen mee krijgen, en deze zomer krijg je 50% korting op reizen in de 1e klas.
Nee. Maar alles bij elkaar kom ik ook niet zo enorm vaak in Zweden
1998 een ritje Arlanda - Stockholm C 2007 Een paar dagen interrail door het zuiden 2011 Een retourtje Malmö - Stockholm 2012 Een enkeltje Storlien - Bräcke - Boden - Vassijaure 2013 Een ritje Malmö - Helsingör
Ik kom ook niet zo vaak in Zweden, maar heb het wel een keertje aangevraagd toen ik er toch heen ging. Het kost niks, maar je krijgt af en toe wel ergens korting, en ik ben tenslotte een Nederlander
Ik heb wel een kortingpasje van Air France KLM, en nou belde vandeweek eoa callcentertrut om mogelijkheden te bespreken waarop ik meer uit mijn kaart kon halen omdat je level miles en status miles en upgrades en booking.com en spam en ROT OP etc
Op woensdag 27 juli 2016 23:42 schreef James1988 het volgende: Het klinkt wel als een toffe reis trouwens, Fles! Ga je nog iets bijzonders doen in Trondheim, of heb je gewoon zin in een weekendje Trondheim?
Op woensdag 27 juli 2016 23:59 schreef Dr_Flash het volgende: Wist je trouwens dat Trondheim sinds de sluiting van het trambedrijf in Archangelsk in 2004, het noordelijkste trambedrijf ter wereld heeft
Op woensdag 27 juli 2016 08:40 schreef dennistd het volgende: Is iemand van hier wel eens bij de Oberweißbacher Bergbahn geweest en was dit de moeite waar?
Nu het toch over trams gaat, ik ga in augustus naar Oezbekistan, en de hoofdstad Tasjkent rijden sinds 2 mei geen trams meer omdat ze de ruimte van tramsporen willen gebruiken om wegen te verbreden; zo wil men congestie in de stad tegengaan... Ik vind het nogal een bijzondere wijze van redeneren.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2016 07:18:25 ]
Op donderdag 28 juli 2016 07:17 schreef J.B. het volgende: Nu het toch over trams gaat, ik ga in augustus naar Oezbekistan, en de hoofdstad Tasjkent rijden sinds 2 mei geen trams meer omdat ze de ruimte van tramsporen willen gebruiken om wegen te verbreden; zo wil men congestie in de stad tegengaan... Ik vind het nogal een bijzondere wijze van redeneren.
Dat is geen bijzondere manier van redeneren maar vrij veelvoorkomend. De reden is dat steeds meer Oezbeki geld hebben en auto gaan rijden en daarom ontstaat er congestie.
Dat is geen bijzondere manier van redeneren maar vrij veelvoorkomend. De reden is dat steeds meer Oezbeki geld hebben en auto gaan rijden en daarom ontstaat er congestie.
Je zou mensen uit de auto moeten halen met goed functionerend OV.
Southern Rail heeft een nieuw excuus gevonden om niet alle treinen te laten rijden: enkele treinen waren een klein beetje ondergeklad. Hoewel ze gewoon hadden kunnen rijden werden diensten geannuleerd wegens vandalisme
Op donderdag 28 juli 2016 11:36 schreef Peterselieman het volgende: Southern Rail heeft een nieuw excuus gevonden om niet alle treinen te laten rijden: enkele treinen waren een klein beetje ondergeklad. Hoewel ze gewoon hadden kunnen rijden werden diensten geannuleerd wegens vandalisme
De filmopnames gaan terug om 12:57 van Maastricht naar Schagen met hetzelfde treinstel 9577. Een viertje... De voorste coupé is gevuld met 30 man crew en 20 figuranten
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik las verkeerd.. Dacht dat het om 'normale' graffiti ging.
Het staat niet gespecificeerd om wat voor graffiti het gaat, maar een trein wordt niet zomaar opgeheven als er een beetje graffiti op zit. Dan moet het ofwel gaan om iets wat de veiligheid raakt (bijvoorbeeld een volgespoten voorruit) of gaat het om kwetsende teksten (racistisch, antisemitisch, enz.).
Tussen weken 34 en 45 (begin september - half november) wordt de nieuwe fietsenstalling in Enschede gebouwd aan de noordzijde (bij sporen 4a en 4b) van het station. Of ook gelijk de smalle oversteek tussen sporen 4a en 4b wordt gelegd is nog wel onduidelijk.
Heel goed maar het was gisteren (en vandaag en morgen) te warm. Wat deadlock, zeg jij nou dat het té warm is? Ja, 49 graden trek ik niet zo goed en de airco's kunnen er niet tegenop werken. We vandaag naar Vegas, daar zal het met de Airco in ieder geval goed gesteld zijn, heb een peperdure kamer in een 6-sterrenhotel geboekt
Het gaat in Duitsland niet lekker op RB48 (Wuppertal-Bonn). Veel zieke machinisten bij National Express, zoveel zelfs dat de treindienst de afgelopen dagen uitgedund moest worden
Op donderdag 28 juli 2016 20:48 schreef Peterselieman het volgende: Het gaat in Duitsland niet lekker op RB48 (Wuppertal-Bonn). Veel zieke machinisten bij National Express, zoveel zelfs dat de treindienst de afgelopen dagen uitgedund moest worden
EN geen vervangbussen. Declareer je taxibonnetje maar
De hemel mag verhoeden dat dat soort Engelse bottenkluivers ooit op concessies hier gaan bieden Gelukkig zijn ze binnenkort net zo niet-EU als Trinidad en Tobago, dus we zullen die dans waarschijnlijk wel ontspringen
EN geen vervangbussen. Declareer je taxibonnetje maar
De hemel mag verhoeden dat dat soort Engelse bottenkluivers ooit op concessies hier gaan bieden Gelukkig zijn ze binnenkort net zo niet-EU als Trinidad en Tobago, dus we zullen die dans waarschijnlijk wel ontspringen
Hebben ze al lang gedaan hier, want Arriva was voordat het bedrijf in handen kwam van DB een Brits bedrijf
ja, maar dat is niet vergelijkbaar. Ik bedoel hoe het daar nu gaat. Dat ze wel even de vertrekprocedure aan de machinist over laten terwijl die geen ene kut kan zien door doe cameraatjes. Dat ze gewoon doodleuk met mensenlevens aan het marchanderen zijn om maar wat geld te besparen.
Op donderdag 28 juli 2016 23:07 schreef Dr_Flash het volgende: Hey homies, denken jullie vast even na over de nieuwjaarsronde? Het is al bijna augustus tenslotte
Veel interessanter is of je in een weekend naar Sicilië op en neer kunt. Dat wisselt ongeveer per jaar of het NET wel of NET niet kan. Maar dat is niet de scope van de nieuwjaarsronde.
Voor de nieuwjaarsronde moeten we nu vast gaan nadenken welke zaterdag in januari we willen gaan, en dan moet er een discussie komen over waar we heen gaan
Op donderdag 28 juli 2016 21:19 schreef Dr_Flash het volgende: ja, maar dat is niet vergelijkbaar. Ik bedoel hoe het daar nu gaat. Dat ze wel even de vertrekprocedure aan de machinist over laten terwijl die geen ene kut kan zien door doe cameraatjes. Dat ze gewoon doodleuk met mensenlevens aan het marchanderen zijn om maar wat geld te besparen.
doen de regionalen hier ook, maar dan moeten de machinisten uit de ramen hangen om het te zien.
Maar die regionalen rijden niet met treinen van 8 of 12 bakken.
8 of meer bakken GTW komt in de ochtendspits voor tussen Winschoten en Groningen, Winterswijk-Arnhem en op de Emmerlijn. Zit je op 150+ meter aan trein.
Op de Emmerlijn rijdt weliswaar een steward mee, maar die is meer voor controle, service en veiligheid en minder voor het vertrekproces.
De machinisten van Thameslink rijden al vele jaren met treinen van 12 bakken, zonder conducteur, die weten niet beter. De RSSB (Rail Safety Standards Board) vindt het ook allemaal veilig.
De meningen zijn verdeeld over of het ook echt veilig ís.
ik zeg nergens dat het helemaal veilig is. Mono heeft er in het verleden al iets over door laten schemeren dat je lang niet op alle stations een goed overzicht hebt