boriq | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:54 |
Kan die reclame meuk uit de OP niet weg?!?! Edit: Top! ![]() | |
boriq | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:55 |
Geduld is een schone zaak | |
bork | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:59 |
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er dan eerst stond. | |
dennistd | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:00 |
Zie het vorige topic ![]() | |
boriq | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:00 |
Dat stukje in b2py's post, zie ook anders de OP van topic #1000 | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:01 |
Zie mijn quote | |
dennistd | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:01 |
Die treinspringer in Eindhoven van zondag was trouwens een Limburger (zal ook niet...) die een gratis ritje wou hebben. Hij wordt niet vervolgd ![]() http://www.ed.nl/regio/ei(...)atis-ritje-1.6116210 | |
Ajaxfan | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:16 |
Die herstelwerkzaamheden vind ik toch altijd wat tricky. Hoe 'acuut' zijn dat soort problemen dan bijvoorbeeld. | |
Litpho | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:17 |
En plop, daar gaat de Flevolijn weer. | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:19 |
Hiermee geef je een verkeerd signaal af. Je moet zorgen dat anderen niet aangemoedigd worden, dus wel straffen | |
Ajaxfan | vrijdag 17 juni 2016 @ 12:19 |
Dat soort gasten moet je je juist keihard aanpakken. Wat een achterlijke acties zijn dit toch. | |
ReisT | vrijdag 17 juni 2016 @ 13:13 |
Uit vorige topic "Wat is dat nou weer voor Harry Potter toverspreuk joh?" Zwenzwoka! *Floep* en Zwolle Enschede Zwolle Kampen heeft bovenleiding. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 juni 2016 @ 14:05 |
Ja, volgens mij gaat het mis met wat tijdelijke constructies bij station Muziekwijk. Toen ik erlangs reed stonden op één spoor 8 mannetjes van Strukton te meten. Op dat zelfde stuk spoor waren tijdelijk doorverbonden nieuwe ES-lassen te vinden. | |
James1988 | vrijdag 17 juni 2016 @ 14:12 |
Eerder vandaag:Bron: ProRail Nu:
| |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:16 |
Volgens mij is het een beetje een logistiek rotzooitje, ruim 3 uur na de storing op de Flevolijn rijdt de IC Den Haag-Noorden nog steeds niet tussen Amsterdam Zuid en Lelystad. | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:47 |
Vast iets met die meuk tussen Leiden en Hoofddorp | |
James1988 | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:16 |
De prognose daarvan staat op 5:00 ![]() | |
b2py | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:47 |
Heftige shit dan, dat betekent dat de gevonden gebreken van dermate ernst zijn dat het treinverkeer er niet meer overheen mag tot het gerepareerd is | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:50 |
Ze mogen het buitenspoor van Lunetten richting Houten ook wel weer eens aanpakken. Is behoorlijk hobbelig, zo voelde ik gisteren. | |
boriq | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:01 |
Het frappanste is nog wel dat de IC Enschede - Schiphol niet verder rijdt dan Hilversum vanwege de storing tussen Hoofddorp en Leiden. Er zal waarschijnlijk wel geen ruimte (bij de treindienstleiders of op Hoofddorp Opstel) zijn om te keren | |
Adrie072 | vrijdag 17 juni 2016 @ 21:42 |
Zag de/een meettrein net door Haarlem rijden. | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 22:09 |
Bedenk me net dat ik gistermiddag een ICM-IV langs perron 13 in Zwolle heb zien staan, dat is naast de boemel naar Kampen. Stond met een halve bak buiten het perronnetje daar ![]() Bijzonder, want zo vaak staat daar niet iets | |
James1988 | vrijdag 17 juni 2016 @ 22:34 |
Er komt nog een dagje bij... Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:09 |
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:13:09 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:11 |
tja, eerst moet er een groepje kijken wat het probleem is ![]() dan moet er een oplossing bedacht worden.. dan wordt de oplossing uitgevoerd, en daarna moet het nog weer gecontroleerd worden. en tja als er iets "kapot" is wat eigenlijk niet kapot mag gaan... krijg je ook nog dat er gekeken moet worden naar een oorzaak | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:17 |
toch vreemd, want de verdubbeling op het traject Venlo-Kaldenkirchen MBK groter dan 1. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:26 |
Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:35 |
Geen snelle treinen van Eindhoven naar Duitsland http://www.nrc.nl/handels(...)ar-duitsland-1628192 Zal wel op ervaringen uit het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig... [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:42:41 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:43 |
Ja ok, e.e.a. hangt natuurlijk ook ervan af hoe snel de planningen lopen. En dat kan in Duitsland idd. lang duren. Hier in de buurt is in 2002 een smalspoorlijn door een overstroming beschadigd. Het heeft 14 jaar geduurd om al het papierwerk enzo rond te krijgen maar nu wil men de hele boel in 6 maanden tijd compleet nieuw gebouwd hebben. | |
Prins_Pils | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:45 |
Kaldenkirchen-Venlo? Viersporigheid daar ofzo of bedoel je Kaldenkirchen-Viersen? | |
#ANONIEM | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:51 |
Ja dat ja, excuses ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:57 |
Ik dacht al ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 18 juni 2016 @ 00:31 |
Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken ![]() | |
James1988 | zaterdag 18 juni 2016 @ 00:33 |
Snelwegen liggen ook altijd jaren open ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 juni 2016 @ 00:45 |
Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden. Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.) ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 00:45:36 ] | |
b2py | zaterdag 18 juni 2016 @ 08:45 |
Ze hebben daar niet van die mooie potjes zoals wij in NL wel hebben. Infrastructuurfonds etc | |
b2py | zaterdag 18 juni 2016 @ 08:46 |
Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden. Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein). | |
#ANONIEM | zaterdag 18 juni 2016 @ 09:26 |
Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 09:29:18 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 18 juni 2016 @ 09:33 |
Daarvoor hoef je niet verder te zoeken dan bij het ministerie zelf: http://www.bmwi.de/Dateie(...)ache=de,rwb=true.pdf Of op damit-deutschland-vorne-bleibt.de of in de onbalans-landrapporten van de EU. Het is een algemeen bekend probleem maar het ligt niet alleen aan te weinig geld maar, zoals bijv. hey onbalans-rapport zegt ook aan te ingewikkelde en trage procedures. | |
Okuliarnik | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:44 |
V.w.b. Leiden-Schiphol: Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing. Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe... | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:13 |
En weer een omgeleide ICE door Deventer. Dat is nou al het derde weekend op rij of zo? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:45 |
Werkzaamheden Utrecht - Arnhem. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:46 |
Denk je? Ga maar eens uitrekenen hoeveel ton aan treinen er in twee weken overheen komen. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:57 |
Wat een kulargument. Dat geldt voor elke meter spoor precies hetzelfde. Nou ja op het hoofdnet dan. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:00 |
Klopt. Ik zeg ook niet dat spoor niet tegen treinverkeer kan. Maar als dat stuk een verborgen sluimerende zwakke plek had, kan dat wel opeens zomaar aan het licht komen met zulke belastingen. En dat gebeurt wel eens, dit geval is niet uniek. | |
b2py | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:07 |
Zie Fles, er zijn stukken waar veel meer tonnage overheen dendert. Ik ken die degradatie best wel aardig, dit ontstaat niet plots | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:14 |
Okee. | |
b2py | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:23 |
Als het ook op 1 stukje was geweest had je niet zoveel tijd nodig gehad om het te herstellen.. Wat ik wel weet is dat het de aannemer klauwen met geld gaat kosten, dit is volgens mij al PGO | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:35 |
Nou ja het is blijkbaar een gevalletje metaalmoeheid. Dat kan heel lang *goed genoeg* gaan, maar op een bepaald moment is het voortschrijdend bezwijken en gaat de hele boel heel snel (en steeds sneller) onderuit natuurlijk. | |
b2py | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:38 |
Yup, in de spoorwereld beter bekent als Rolling Contact Fatigue (RCF). (Zelf even Googlen, loop in de primark) ![]() | |
James1988 | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:51 |
Zie ook: de crash in Hatfield. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 15:48 |
Als dat waar is ... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 16:47 |
Nou, wat dan hè? Wat dan? Niks ![]() | |
hemarookworst | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:08 |
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken | |
James1988 | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:21 |
Een losse Taurus kan er anders ook wat van ![]() | |
derLudolf | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:53 |
0-160 in 23 seconden. Niet heel slecht ofzo ![]() | |
b2py | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:16 |
Klinkt net als een metro ![]() | |
dennistd | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:29 |
* Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop. | |
MTL | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:50 |
Leuke speeltjes hebben we toch ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:08 |
Ik zag een vuilnisloc met creme rijtuigen ja | |
derLudolf | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:18 |
Wat is er in Magdeburg te doen dan? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:22 |
Maagden verwoesten denk ik. | |
Prins_Pils | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:22 |
Niks, het was een trein die uit Magdeburg een retourtje Amsterdam deed ![]() | |
derLudolf | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23 |
Bangbus ken ik wel.... Is dit de bangtrain dan? Zal wel een flinke orgie zijn dan ![]() | |
greavy | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:27 |
Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet .... Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is .... Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:30 |
Als promostunt is in Zwitserland een landrover gebruikt als locomotief http://www.dailymail.co.u(...)-towing-ability.html | |
derLudolf | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:42 |
Landrover ![]() Een touareg trekt gewoon een 747 | |
dennistd | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:43 |
Ik heb ruim 8 uur in Enschede gezeten, maar gelukkig werd ik daar voor betaald ![]() Morgen naar het Openluchtmuseum voor de trammetjes: http://www.openluchtmuseu(...)lte-openluchtmuseum/ | |
greavy | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:53 |
Dan is het minder erg. Maar een 99% garantie hebben dat het konvooi vandaag kwam, toch maar dat pleuris eind gereden. Komen ze toch morgen pas. RailAdventure was vandaag eerst ff een ander leuk transport overbrengen ri. Zuid-Duitsland. 139 558+koppelwagens+Turkse Velaro+koppelwagens+187 303. Die 139 zou vannacht retour Kassel moeten gaan, en dan morgen naar Bentheim. Maandagochtend de Traxx'en weer door ri. Watergraafsmeer. | |
GlenSpey | zondag 19 juni 2016 @ 01:20 |
Heb lang geleden wel eens zelf met een 1700 zonder aanhang mogen rijden, geweldig ![]() | |
James1988 | zondag 19 juni 2016 @ 02:20 |
In Train Simulator vind ik het ook altijd leuk om met een losse BR101 te rijden. Gaat als de brandweer dan ![]() | |
hemarookworst | zondag 19 juni 2016 @ 02:24 |
Denk dat ik mijn antwoord heb. 1700 is qua krachtigheid wel vergelijkbaar toch? Maximale aanzet volgens de beschrijving van de video | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 07:02 |
Als je dit grapje onder 1500V doet dan vliegen alle snelschakelaars in het onderstation eruit. Duvel kan je hier vast meer over vertellen. | |
MTL | zondag 19 juni 2016 @ 07:58 |
Valt mee. Zowel de 1700 als de Traxx zijn onder 1,5 Kv begrenst. Bij de 1700 kan je dit overbruggen (maar daar was in het filmpje geen sprake van), maar bij de Traxx is het daarvoor te veel computergestuurd. | |
Duvel | zondag 19 juni 2016 @ 09:10 |
Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen. | |
Darkwing_Duck | zondag 19 juni 2016 @ 10:36 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen dat witte pijltje rechts en die blauwe strook? | |
Maegrim | zondag 19 juni 2016 @ 10:56 |
Ingestelde tractie en daadwerkelijke tractie | |
Darkwing_Duck | zondag 19 juni 2016 @ 11:00 |
Klinkt stom hoor, sorry, maar waarom krijg je niet wat je wil, waar hangt dat van af? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 11:10 |
Slippende wielen. | |
Maegrim | zondag 19 juni 2016 @ 11:11 |
Oa dit:Als het glad is gaat ie dit doen: https://www.dropbox.com/s(...)0612-WA0008.mp4?dl=0 Van links naar rechts: tractiemotor 1 t/m 4 en de hoofdreservoirdruk ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Maegrim op 19-06-2016 11:42:20 ] | |
b2py | zondag 19 juni 2016 @ 11:35 |
Heb je daar wat tekst en uitleg bij? Ik zie links wel veel metertjes erg fluctueren maar dit zegt mij vrij weinig.. | |
MTL | zondag 19 juni 2016 @ 11:43 |
Of in dit geval op het laatst begrenzing ivm maximale snelheid van 160 + 10%. Als in de software van de Traxx de 200 km/u vrijgegeven is, haal je (als je de 'test'-optie niet is geselecteerd) 205 km/u en dan zet de software je neer. Met test-optie weer 200 + 10%. | |
Brembo | zondag 19 juni 2016 @ 12:44 |
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden. | |
Peterselieman | zondag 19 juni 2016 @ 12:51 |
er wordt in de plannen gewerkt aan een omschakeling naar 3kV, maar wanneer het zover zal zijn? Geen idee. | |
James1988 | zondag 19 juni 2016 @ 13:26 |
Die metertjes geven aan hoeveel kracht de tractiemotoren daadwerkelijk op de rails zetten, gemeten in kilonewton. Als machinist hoef je enkel een bepaalde hoeveelheid tractie te geven, de software in de locomotief regelt het aansturen van de tractiemotoren verder zelf. Hiermee probeert de loc te voorkomen dat de wielen doorslippen. AFB (het vierkantje onderin de video) is de 'cruise control' van de Traxx. | |
b2py | zondag 19 juni 2016 @ 13:32 |
Ok, thanks | |
Darkwing_Duck | zondag 19 juni 2016 @ 14:27 |
http://vlaardingen24.nl/nieuws/nieuws/ombouw-hoekse-lijn-op-komst | |
Darkwing_Duck | zondag 19 juni 2016 @ 14:33 |
Ik lees trouwens dat de metro van de RET eindpunt gaat krijgen op Vlaardingen West, komt daar een zakspoortje ofzo? [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 19-06-2016 14:59:28 ] | |
b2py | zondag 19 juni 2016 @ 15:25 |
Keren aan perron? Omrijden via de achterkant? | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 15:29 |
De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden. | |
derLudolf | zondag 19 juni 2016 @ 15:59 |
Zit er Indusi in dan? | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 16:01 |
Ja, maar dat is vanaf daar niet meer belangrijk want er ligt ATB in Nederland eah. | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 16:09 |
Normaal werden ze door een lok van RailAdventure naar Bad Bentheim gebracht op zaterdag (en eventueel op zondag kon dat ook), en op maandag op eigen kracht naar Watergraafsmeer. Nu is de lok van RailAdventure met andere zaken bezig, dus is RRF op pad gegaan met het transport, en heeft de loks niet in Bentheim gedumpt, maar brengt ze door naar de Watergraafsmeer. | |
Maegrim | zondag 19 juni 2016 @ 16:10 |
scheelt ook een dag aan beveiliging lijkt me | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 16:12 |
3 Duitse oudgedienden gister: 18 Juni 2016 - Een fraai treintje, die helaas in niet al te fraai licht passeerde, was deze lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof richting Osnabrück Rangierbahnhof. De 155'er was een vervanger voor een 140'er. Dit is de allerlaatste 155'er met een slabbetje die nog in actieve dienst rondrijdt. 18 Juni 2016 - Een volgende oudgediende die zich aandeed was een 151'er, eveneens ter vervanging van een 140'er. Ook deze trein kwam uit Emden Rangierbahnhof en rijdt naar Osnabrück Rangierbahnhof. 18 Juni 2016 - Driemaal is scheepsrecht, zoals ook hier gold. De derde oudgediende met lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof naar Osnabrück Rangierbahnhof was een 139'er, en passeert hier Salzbergen. | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 16:13 |
Stonden gewoon onbeveiligd op Bad Bentheim hoor. Meestal kwam het transport op zaterdag. Je kon gewoon naast de lok komen en dergelijke, en als je kwaad wilde kon je dat ook rustig doen. Loks stonden ook niet in zicht van de treindienstleider of dergelijke. | |
Maegrim | zondag 19 juni 2016 @ 16:15 |
oh okay, ik herinner me bij de nieuwe lokken van 2014 dat er 24-uurs bewaking te bad bentheim naast zat | |
derLudolf | zondag 19 juni 2016 @ 16:23 |
Ik dacht naar Bentheim rijden op eigen kracht ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 16:29 |
Vertrokken uit Bad Bentheim richting Watergraafsmeer staat er in zijn post, ff je bril opzetten ![]() | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 16:45 |
Kennis van me die bijna elke week rond Bentheim is als die Traxx'en komen, heeft daar bijna nooit beveiliging gezien, en heeft ook bij die lokken gelopen (maar niks vreemds uitgehaald). | |
Duvel | zondag 19 juni 2016 @ 16:55 |
Of het station driesporig of een keerspoor achter het station. Ik dacht het eerste. | |
derLudolf | zondag 19 juni 2016 @ 17:24 |
Gaaf, drie verschillende oude beestjes. Die 155'er zit er ook niet meer uit met dat verlopen rood. Waarom daar slabbetje? Nog uit het DR tijdperk? Dat zal toch niet? | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 17:29 |
Precies weet ik het niet, maar het had voor zover ik het weet met de oriëntrode kleurstelling te maken. | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 17:35 |
https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsrot | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 17:35 |
Het is trouwens geen Verkehrsrot geloof ik maar ergens op die pagina staat een schema met historische kleurstellingen. | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 18:09 |
Loks staan nu op Amersfoort Goederen. Schijnen wel morgen elk afzonderlijk en op eigen kracht naar Watergraafsmeer te gaan. | |
James1988 | zondag 19 juni 2016 @ 18:45 |
Afzonderlijk ook echt. Want waarom voor 1 rijpad en machinist betalen als je er ook voor twee kunt betalen? ![]() | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 18:46 |
Heeft met afnameritten te maken. Daarom ging het ook altijd op eigen kracht vanaf Bad Bentheim. Eerst als losselok proefrijden, en dan de daarna met rijtuigen het land door. | |
Peterselieman | zondag 19 juni 2016 @ 18:48 |
kilometerknallen heet dat hier | |
Peterselieman | zondag 19 juni 2016 @ 18:50 |
Nog meer FLIRTen voor de NS. Worden morgenochtend verwacht | |
MTL | zondag 19 juni 2016 @ 18:58 |
Deze keer zonder beschermingsschotten op het dak? Of zie ik het verkeerd op mijn mobieltje? Edit: ik zie het weer eens verkeerd ![]() | |
derLudolf | zondag 19 juni 2016 @ 19:08 |
Geld van een ander geeft wat makkelijker uit. Maar misschien even testritje of alles goed functioneert? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 19:09 |
Not sure if trolling ![]() ![]() | |
Okuliarnik | zondag 19 juni 2016 @ 19:21 |
Orientrot (RAL3031), dat witte vlak hoorde daarbij maar slechts een handjevol 155ers hebben die kleurstelling gekregen, waaronder enkele nog wel in het DR-tijdperk. Overigens is het niet de laatste 155er in actieve dienst in die kleurstelling, de LEG heeft er ook 1 in die kleurstelling rondrijden... | |
greavy | zondag 19 juni 2016 @ 19:32 |
De laatste 155'er in Oriëntrot met slabbetje bij DB... | |
dennistd | zondag 19 juni 2016 @ 19:44 |
Deze foto kwam ik net tegen van het transport: | |
derLudolf | zondag 19 juni 2016 @ 19:50 |
Past mooi qua kleur ![]() | |
Dr_Flash | zondag 19 juni 2016 @ 19:56 |
Nou inderdaad ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 juni 2016 @ 21:23 |
Trein genomen van Manchester naar Sheffield. Wat een vreselijk armoedige bende, zelfs een stadsbus biedt meer comfort. Die stations stammen ook allemaal van voor de oorlog. Deplorabele staat, veel roest, verrotheid en smerigheid. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 21:26:28 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 22:03 |
En na woensdag wordt het nog erger! | |
James1988 | zondag 19 juni 2016 @ 22:09 |
Welke TOC had je, Northern? Dan reisde je zeker met een Pacer: een stadsbusbody op treinwielen. Die treinen hebben niet eens een fatsoenlijk draaistel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 juni 2016 @ 22:29 |
Klopt, mijn fraulein merkte al op dat die deuren ook in stadsbussen zitten. Ook ongure tochtgaten in zo'n stel. Kan me voorstellen dat het in de winter nog onplezanter moet zijn om in zo'n ding vervoerd te worden. | |
Prins_Pils | zondag 19 juni 2016 @ 22:33 |
Hee die heb ik nog gezien vanaf de IJssel, op een afstandje. Vroeg me al af waarom er twee traxx'en achterop reden, ik zag de 66 niet zo goed. | |
James1988 | zondag 19 juni 2016 @ 22:41 |
Pacers hebben niet echt een goede reputatie, precies de klachten die jij noemt. 's zomers zijn het rijdende sauna's, 's winters zijn het vrieskisten op wielen, het rijgedrag is beroerd en van zitcomfort is ook geen sprake. Pacers zijn gebouwd in de eerste helft van de jaren '80, ze waren bedoeld als kortetermijnoplossing voor een gebrek aan rollend materieel. Ze waren bedoeld om maximaal 20 jaar ingezet te worden, maar in 2016 rijden er nog altijd veel Pacers rond. In Northern-gebied gaan ze verdwijnen, in de voorwaarden van de nieuwe Northern-franchise is opgenomen dat er enkel treinen met volwaardige draaistellen mogen worden ingezet na een overgangsperiode. Arriva heeft hiervoor inmiddels DMU's en EMU's besteld bij CAF. | |
dennistd | zondag 19 juni 2016 @ 23:13 |
Vandaag werd in het Nederland Openluchtmuseum in Arnhem het twintigjarig jubileum van de tramlijn gevierd. Hiervoor waren naast het 'eigen' materieel ook twee gasten aanwezig: de blauwe trams A106 en A327 van de Tramweg Stichting. RET-motorwagen 535 is onderweg met bijwagen 1050 en heeft bijna de halte De Viersprong bereikt als Café 'De Goede Moordenaar' gepasseerd wordt, gevestigd in een boerderij die oorspronkelijk in 1812 in Budel gebouwd werd. NZH-motorwagen A327 is gebouwd in 1913 door Beijnes in Haarlem. In die stad heeft de tram dienstgedaan op de stadsdienst totdat deze in 1948 opgeheven werd. Daarna heeft de A327 nog tot 1960 gereden op de stadsdienst van Leiden. Na het verdwijnen van de tram in Leiden is de motorwagen via de NVBS in handen van de Tramweg Stichting gekomen. De tram komt hier door de boog tussen De Viersprong en Freia. De A106 is in 1910 gebouwd door Waggonfabrik Uerdingen en werd in 1948 buiten dienst gesteld. Daarna is de motorwagen tot 1983 in gebruik geweest als noodwoning. Daarna heeft de Tramweg Stichting zich erover ontfermd, wat geresulteerd heeft in deze prachtige tram, die hier met gesloten goederenwagen C32 (een replica) onderweg is in het bos tussen de haltes Grote weide en Spaarstation Dingenliefde. Af en toe werd er ook een tram gewisseld waardoor het telkens weer een verrassing was welke tram er de bocht om zou komen. Hier is de GETA 76 net aan de kant gezet bij de remise. In de achtergrond staan de RET-motorwagens 520 en 536. Ook de Railreiniger reed af en toe twee rondjes. Voorop de oorspronkelijk uit Amsterdam afkomstige en in 1958 gebouwde Rr3 is een bladblazer gemonteerd, die de trambaan (die veel door het bos loopt) bladvrij te houden. De Rr3 passeert hier de halte Kasteelboerderij, waar kort gestopt moet worden om te 'sleutelen' om zo het ov-licht op wit te laten springen. Vetag of KAR is blijkbaar te modern in het museum ;-) De HTM 274 is in 1921 gebouwd door HAWA. In de oorlog is de tram afgevoerd naar Düsseldorf, waarna het motorrijtuig in 1947 pas terugkwam in Den Haag. Na in 1950 van nieuwe motoren te zijn voorzien deed de 274 nog dienst tot 1963. Na voor instructiedoeleinden en andere klusjes gebruikt te zijn werd de tram in 1974 overgebracht naar de Electrische Museumtramlijn Amsterdam, waar hij geen dienst deed. In 1996 kwam het de 274 naar Arnhem, waar hij op deze foto's tussen de haltes De Viersprong en Freia onderweg is. Ja, ok, het zijn geen treinen. Maar het is best leuk spul om te zien toch? ![]() | |
Prins_Pils | zondag 19 juni 2016 @ 23:23 |
Prachtig ![]() Maar staat daar nou echt OEGSTGEEST op de rol bij die Haarlemse/Leidse? | |
DeaDLocK2K | zondag 19 juni 2016 @ 23:24 |
Daar lijkt het wel op ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 19 juni 2016 @ 23:31 |
Klopt, maar in 1956 was dat blijkbaar ook al zo: http://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1375986859 | |
#ANONIEM | zondag 19 juni 2016 @ 23:37 |
Mooie foto's! Vandaag kwam ik langs de Kirnitzschtalbahn en toevallig was daar vandaag ook historische-trams-dag. ![]() ![]() (De 'moderne' trams lijken trouwens ook haast wel museumtrams. Alleen hebben ze daar bijv. wel moderne Scharfenbergkoppelingen en digitale lijnfilms op geïnstalleerd.) [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 23:40:17 ] | |
hemarookworst | maandag 20 juni 2016 @ 02:58 |
Lekker optrekkende stoptreintje in Hongarije ![]() | |
dennistd | maandag 20 juni 2016 @ 03:30 |
Filmpje van de trams in het Openluchtmuseum: | |
Adrie072 | maandag 20 juni 2016 @ 08:27 |
Misschien iets teveel hooi op je vork genomen.....? http://m.spoorpro.nl/colu(...)met-toename-vervoer/ | |
Dr_Flash | maandag 20 juni 2016 @ 09:28 |
Ik vind dat er altijd zo debiel uitzien, die wieltjes vlak bij elkaar en dan aan beide kanten enorm oversteken. Je hebt het gevoel dat als je aan de ene kant gaat springen dat aan de andere kant de wielen de lucht in gaan ![]() | |
derLudolf | maandag 20 juni 2016 @ 09:33 |
Zal dat ijzer rond de wielen geen steigerbegrenzer zijn dan ![]() Dat is tijdens de trekkertrek verplicht in bepaalde klassen. | |
Peterselieman | maandag 20 juni 2016 @ 11:09 |
In een minuutje op 150 km/h. Nice ![]() | |
b2py | maandag 20 juni 2016 @ 11:28 |
Iemand van hier al gereisd met Izy? | |
#ANONIEM | maandag 20 juni 2016 @ 11:34 |
![]() Ik heb dat gevoel altijd bij van die 760mm-smalspoorlijnen, dat maar zo een wagon op z'n kant kukelt als iedereen aan één kant van het gangpad gaat zitten. Maar blijkbaar valt het allemaal wel mee met dat soort dingen omdat de wagens zo zwaar zijn. | |
MTL | maandag 20 juni 2016 @ 12:16 |
Was er in Zwitserland niet ergens een keer een trein bijna naar beneden gestort omdat de Japanse toeristen met z'n allen aan één kant gingen staan en die trein toevallig net een scherpe bocht door ging? | |
Dr_Flash | maandag 20 juni 2016 @ 13:12 |
Daar ook idd ja ![]() | |
Ajaxfan | maandag 20 juni 2016 @ 13:37 |
De comeback kid van de afgelopen weken 'wegens onverwachte werkzaamheden'. | |
derLudolf | maandag 20 juni 2016 @ 13:38 |
Is dat ook een echte Jennbacher? | |
b2py | maandag 20 juni 2016 @ 13:40 |
Ultrasoontrein heeft weer gereden | |
Ajaxfan | maandag 20 juni 2016 @ 13:40 |
Maar dan passen ze dus de dienstregeling aan om te checken hoe groot het issue is? | |
b2py | maandag 20 juni 2016 @ 13:45 |
De ultrasoontrein kan met de snelheid die hij rijdt niet alle gebreken zo grondig inspecteren om de exacte schade te bepalen dus moet er achteraf handgemeten worden. Afhankelijk van de ernst van het gemeten gebrek wordt bepaald binnen hoeveel tijd gemeten moet worden, direct, 1 week, 2 weken of maand. Dat meten kost een minuut of twee en kon vroeger volgens mij in overleg met de treindienstleider tussen de treinenloop plaatsvinden maar ik vermoed dat tegenwoordig het treinverkeer stilgelegd moet worden. Het is slechts een vermoeden, ik weet niet of het ook de oorzaak is maar het is wel de tijd van het jaar voor ultrasoonmetingen. | |
derLudolf | maandag 20 juni 2016 @ 14:05 |
Want, oeh, een trein zie en hoor je niet aankomen. En de TDL heeft ook geen flauw benul waar alle treinen rijden natuurlijk ![]() | |
b2py | maandag 20 juni 2016 @ 14:32 |
DB wil driverless operation in 2021 in gebruik nemen, ben benieuwd. http://www.europeanrailwa(...).V2fhYckcG2g.twitter | |
Xetran | maandag 20 juni 2016 @ 14:38 |
Hai, ik heb een voordeelurenabo. Is het moment van in-, of het moment van uitchecken van belang voor of ik met korting reis of niet? En maakt het uit als ik tussendoor tijdens spits uren van vervoerder wissel? | |
James1988 | maandag 20 juni 2016 @ 14:41 |
Het moment van inchecken bepaalt je korting. | |
Xetran | maandag 20 juni 2016 @ 14:45 |
Thanks. Ook als ik bijvoorbeeld moet wisselen naar Syntus? of betaal ik dan daarna vol tarief? Ik moet van Enschdde naar Arnhem, dus dan zou ik beter dat hele stuk met de NS kunnen gaan, ondanks dat t iets extra kost. | |
Prins_Pils | maandag 20 juni 2016 @ 14:50 |
Wisselen van vervoerder geldt als een nieuwe incheck dus als je dan in de spitstijd terecht komt betaal je vanaf dan wél volle mep. | |
Cherna | maandag 20 juni 2016 @ 15:55 |
mooi die 1700 loc. | |
Cherna | maandag 20 juni 2016 @ 15:57 |
De 1600/1800 is volgens mij nog iets sneller. Het is helaas al meer dan 4 jaar geleden dat ik daar nog in gereden heb. Maar dat was absurd. Een van de mooiste locomotieven om te rijden. Het rempookje lage druk overtlading etc. Dan het rangeren achteruit met 10-12 bakken. Dat waren leuke tijden. Dan was je nog machinist. Den Haag binnen komen met dit spul was altijd een uitdaging. Nu zet je dat stroomlijnmat. precies neer waar je het hebben wil. Gisteren toevallig nog een losse loc(1700) naar MT moeten brengen. Dat zijn de leuke klusjes. En ook die is krachtig. Ligt ook een beetje aan het weertype. En dat alles zonder overbrugging(noodbesturing) | |
Cherna | maandag 20 juni 2016 @ 15:58 |
foutje | |
Okuliarnik | maandag 20 juni 2016 @ 20:15 |
Is dubbelop : ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juni 2016 @ 22:56 |
Ik googlede op oude trein:![]() | |
dennistd | maandag 20 juni 2016 @ 23:03 |
Ik ook ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 juni 2016 @ 23:11 |
ik ook![]() | |
James1988 | maandag 20 juni 2016 @ 23:14 |
Nieuwe trein, vandaag was de eerste reizigersrit: Let vooral even op rond 3:29 ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 juni 2016 @ 23:19 |
Dat komt bekend voor | |
DeaDLocK2K | maandag 20 juni 2016 @ 23:21 |
Beetje maar ![]() | |
dennistd | maandag 20 juni 2016 @ 23:32 |
Toevallig een trein van Abellio, of is ie gewoon echt gejat? ![]() | |
James1988 | maandag 20 juni 2016 @ 23:34 |
Thameslink is een merk van Govia (Go-Ahead + Keolis), daar heeft Abellio verder niks mee te maken. De treinen zijn gebouwd door Siemens. | |
b2py | maandag 20 juni 2016 @ 23:42 |
"Ladies & Gentleman, due to unforeseen engineering work this train will go no further than Clapham Junction, please change here for other services to London Victoria." "I repeat, Ladies & Gentleman, due to unforeseen engineering work this train will go no further than Clapham Junction, please change here for other services to London Victoria." Zoiets verwacht je gewoon bij dat toontje [ Bericht 7% gewijzigd door b2py op 20-06-2016 23:47:42 ] | |
MTL | dinsdag 21 juni 2016 @ 00:20 |
Ik hoorde dat tingeltje toevallig eergisteren ook op het vliegveld van Wenen. Volgens mij heeft dat ook weinig met Abellio of NS te maken ![]() Waarschijnlijk gejat/gekocht voor relatief hoge attentiewaarde (mensen die één van de tonen niet kunnen horen, horen de andere vaak nog wel) en het is kort en duidelijk dat er een aankondiging komt. Wij kunnen 'm ook in de SLT gebruiken voor eigen aankondigingen. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 06:56 |
Staat daar nou eoa narcist mee te gluren? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 08:37 |
ik ook ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:05 |
Wie gaat er mee? http://www.belmond.com/belmond-andean-explorer/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:06 |
Serious dying met ruim 24 uur vliegen denk ik wel ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:17 |
Dat heeft Bitlord toch ook een paar keer weten te flikken? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:17 |
Dat lijkt me wel echt super vet om "nog eens ooit een keer" te doen. Niet te lang meer mee wachten, voor je het weet ben je 50 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:17 |
Over ouwe lul gesproken: GEFELICITEERD Mr_KLaasje! ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:33 |
+1 Gefeliciteerd ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:48 |
Het schijnt maar $127 te kosten. Das best goedkoop. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 09:50 |
Nou inderdaad. Een schijntje vergeleken met de Venice Simplon Orient Express (maar misschien moet je het daar ook niet mee vergelijken ![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 10:14 |
ERTMS wordt uitgesteld, Schiphol gaat voor: http://www.at5.nl/artikel(...)20station%20Schiphol Hier meer van de overheid: https://www.rijksoverheid(...)uls-station-schiphol | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 10:20 |
Als ik de rest van het aanbod van die club bekijk mag je er minimaal wel een 0 achter plakken ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2016 @ 10:39 |
Gefeliciteerd Klaasje ![]() | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 10:58 |
Gefeliciteerd Klaas ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 juni 2016 @ 12:04 |
Dank, dank! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 12:17 |
Oh is er een jarig? Gefeliciteerd dan! | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 12:44 |
Na een hoop geklooi met Pesa treinen in Duitsland (o.a. annulering van 12 bestelde stellen door Regentalbahn) is de eerste dan toch geleverd aan de Niederbarnimer Eisenbahn: Pesa Link DMU officially handed over to NEB http://www.railwaygazette(...)ded-over-to-neb.html En felicitaties voor de jarige ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 12:47:30 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:02 |
Gefeliciteerd Klaasje! ![]() | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:04 |
Euro III motoren ![]() Met een Euro III betaal je je blauw aan Maut op de Autobahnen, maar in de concessie eisen ze niets over Euro 6 ofzo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:11 |
Euro IIIb is iets heel anders dan Euro 3 waar jij aan denkt https://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php versus waar jij aan denkt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard | |
Basekid_NZ | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:45 |
Een directe treinverbinding tussen Luik, Maastricht en Aken wordt mogelijk nu een belangrijk spoortraject tussen Heerlen en Landgraaf wordt verdubbeld. De Provincie Limburg en de Rijksoverheid investeren samen in de noodzakelijke uitbreiding van het spoor. Dat maakt de weg vrij voor goede internationale verbindingen in de regio op korte termijn en nog snellere intercity verbindingen op de langere termijn. Spoorvervoerders maken nu plannen voor een drielandentrein, die Limburg direct verbindt met Duitsland en België.![]() (via provincie limburg facebook) | |
Rww-trains | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:48 |
Wat gebeurt er met heerlen de kissel? | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:50 |
Die is niet afgebeeld, net als bijvoorbeeld Schin op Geul. De stoptrein Maastricht-Heerlen zal aannemelijk gewoon tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum gaan rijden, met stop in Heerlen de Kissel. Wel zit je met Eygelshoven Markt, geen idee wat daar gaat stoppen. | |
_JdM_ | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:51 |
Treintje naar Kerkade? Vanuit Sittard gok ik... | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:54 |
Kan ook nog inderdaad. En ik weet niet hoe druk Randwyck is, maar als de sneltreinen daar ook gaan stoppen dan hoeft de stopper vanuit Heerlen niet door de rijden tot daar. Tenzij je die uit Roermond inkort tot Maastricht natuurlijk, want één van die twee door laten rijden lijkt me niet verkeerd voor de bereikbaarheid van het ziekenhuis. | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:54 |
klopt. Maastricht-Kerkrade zal met overstap worden | |
Basekid_NZ | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:55 |
Er rijd al iets van veolia inderdaad tussen randwyck en kerkrade. Geen idee of dit er nu extra bijkomt , maar het lijkt op extra treinen die op minder plekken stoppen? | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2016 @ 14:55 |
ik kan me voorstellen dat Arriva in de toekomst alleen in de spitsuren Randwyck 4x per uur gaat bedienen en daarbuiten 2x per uur. Naast het ziekenhuis zit de Uni daar ook | |
Rww-trains | dinsdag 21 juni 2016 @ 15:14 |
Ik doelde meer op een onderzoek waarin werdt gesteld dat de kissel gesloopt en gesloten moet worden om een verdubbeling mogelijk te maken | |
ReisT | dinsdag 21 juni 2016 @ 15:17 |
Het gaat om de bestaande sneltreinen Maastricht-Heerlen die door gaan rijden naar Duitsland en misschien ook naar België. | |
Prins_Pils | dinsdag 21 juni 2016 @ 15:43 |
Een sneltrein Visé-Herzogenrath? Dan ben je op beide eindpunten nog steeds nergens.. of gaat daar een mooie overstap worden geboden? Aachen Hof ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 juni 2016 @ 15:57 |
Luik-Aken via Maastricht en Heerlen. | |
Prins_Pils | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:00 |
Ja dat is het zwarte lijntje op die kaart, maar ik bedoelde het rode lijntje.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:09 |
Dat staat er toch? Visé - Herzogenrath 1x per uur? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:09 |
Ik vind het ook een beetje vreemd maar ja. | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:11 |
In Herzogenrath heb je overstap op één van de vele treinen die daar stoppen (RE en RB). Er is tussen Herzogenrath en Aachen geen ruimte voor een extra trein, dus daarom maar 1x per uur door naar Aachen. Visé zal zijn omdat je Eijsden wil bedienen. Daar kun je niet keren, dus moet je wel doorrijden naar Visé. Ook heb je van/naar Visé wat P-treinen richting Luik en Brussel. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:19 |
En de IC naar Brussel toch ook? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:19 |
Ze moeten het ook nog maar eens geregeld zien te krijgen, die Belgen/Walen zitten echt niet te wachten op private partijen. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:20 |
Die bestaat niet meer, enkel P-trein tweemaal 's ochtends vroeg. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 16:21:48 ] | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:22 |
klopt, maar de treindienst zou er wel betrouwbaarder door worden | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:25 |
Klopt, maar aan de andere kant zit de NMBS ook niet echt te wachten op dit lijntje volgens mij. Zal wel een compromis uitkomen dat vanaf Visé op elke trein een Belgische treinbegeleider komt te zitten of zo... | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:25 |
Op dit moment heb ik de indruk dat die treindienst behoorlijk betrouwbaar is, aanzienlijk beter dan vroeger in ieder geval. Naar Visé zal hoe dan ook sowieso moeten kunnen vanwege het geliberaliseerde internationale reizigersvervoer, maar Luik is toch wel een ander verhaal. | |
Prins_Pils | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:31 |
Sta-ken! Sta-ken! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:37 |
De eerste goederentrein in België die reed als gevolg van de liberalisering is toentertijd ook 'intensief gecontroleerd' door Waalse vakbondsmensen bij station Montzen. Ik heb er nu even geen bron van maar aangezien ze hem niet konden blokkeren deden ze het maar op die manier ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 16:41:58 ] | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:42 |
Zit jij liever in een 100 jaar oude trein of gloednieuw materieel? En daarnaast staken de Belgen zo ongeveer vaker dan dat de Benelux rijdt ![]() | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:44 |
Of ik mee wilde doen aan een Thalys onderzoek komende dinsdag, vergoeding 45 euro. Jammer dat het zo ver reizen is... | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juni 2016 @ 16:49 |
Nouja, tussen Maastricht en Luik rijden Breaks, dat zijn mijns inziens geen slechte treinen. Een Flirt is uiteraard wel fijner, al is dat ook afhankelijk van het zitcomfort; in die treinen van Veolia is dat echt drie keer niks. Dat de Belgen vaak staken en dat de dienstverlening daaronder lijdt is natuurlijk waar, maar aangezien ze in Luik ook vaak de sporen/seinhuizen blokkeren tijdens stakingen lijkt me niet dat een Nederlands bedrijf daar verandering in zou kunnen brengen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 16:49:33 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 21 juni 2016 @ 17:17 |
Jup inmiddels wel... | |
Mr_Klaasje | dinsdag 21 juni 2016 @ 17:22 |
Het is vanzelfsprekend een aanval op de NMBS en DB! Stel je voor dat de baas van Hettinga daar last van krijgt.. | |
ReisT | dinsdag 21 juni 2016 @ 17:25 |
Dat vraag je aan een stel spoorhobbyisten? Natuurlijk liever een 100 jaar oude trein. | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 17:41 |
Een Break zit prima, althans de middenbak. En ik neem aan dat Arriva er geen Leo Express-interieur in laat plaatsen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 17:55 |
Voor tussen de voetballerij door ![]()
| |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:03 |
Hypermodern, spreek vooral voor jezelf met die oude bende ![]() | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:09 |
Liever ICM of ICR dan VIRM of SLeT ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:14 |
Er is trouwens een setje Pimpel stuk vandaag. De eastbound van 6:16 reed niet en de westbound van 17:48 ook niet. Zal best wel dezelfde omloop zijn toch? | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:19 |
Joah, zou kunnen qua tijd ![]() Ga over drie weken nog even een breedspoorritje maken. Vilnius-Plungė, ritje van dik 3:30 uur. | |
Peter | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:43 |
Klaas, gefeliciteerd ![]() ![]() | |
ReisT | dinsdag 21 juni 2016 @ 19:03 |
Precies. En wij zijn niet de enigen. | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 19:04 |
Business Class van de LEO Express ![]() Of de premium van Railjet, ook niet mis ![]() | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 19:12 |
Mja, ze waren sowieso aan het kloten. De 242 (die normaal rond 9u in Hengelo is vanuit Duitsland) schijnt al in Osnabrück gekeerd te zijn zelfs, omdat die vroege uit Amsterdam dus niet reed. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 juni 2016 @ 19:17 |
Volgens mij is dat inderdaad dezelfde slag. Met een uurtje over in Berlijn. | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:57 |
![]() Goede keuze voor die ontspoorwissels, zo naar een brugpijler ![]() | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:09 |
UK? | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:10 |
Waar anders? ![]() | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:15 |
True ![]() | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:16 |
Frankrijk? Om maar een willekeurig ontwikkelingsland te noemen? | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:16 |
The image of the catch points leading into a footbridge might be amusing, but it appears to be misleading. Look at the top of the rails. The top of the rails on the left is polished, while the top of the rails on the right is rough, indicating a lack of use. Google Maps shows that the right tracks go nowhere. It is possible that the siding was abandoned prior to the footbridge being built. If that is the case, these catch points are not a problem. Grappig, de Britse Wiki heeft ook een hele Projectwiki over Trains om de informatie zo goed mogelijk te maken. | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:21 |
In Frankrijk zouden ze er tenminste nog een juk op plaatsen ![]() Dat rechterspoor wordt zo te zien inderdaad niet vaak gebruikt. Maar: het is niet opgebroken en waarschijnlijk nog gewoon toegankelijk, dus dan moeten er trap points worden geplaatst volgens de ontwerprichtlijnen. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 juni 2016 @ 21:43 |
Jammer dat de wisseltongen niet op de foto staan. Voor hetzelfde geld zijn die geklemd of gespijkerd en is dat rechter spoor dus niet meer toegankelijk. | |
b2py | dinsdag 21 juni 2016 @ 22:32 |
DB gaat met Maxdome (Grote Duitse videodienst) video's aanbieden in ICE's. 50 films gratis en duizenden via een abonnement. Introductie eind dit jaar. http://www.chip.de/news/L(...)-Reise_95699259.html | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 22:34 |
Alleen komt de Telegraaf dan met deze foto er bij: Ze mogen al lang blij zijn dat ze daar kabeltelevisie hebben gekregen.... ![]() | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 22:41 |
Telegraaf.... Daar verwacht je dat toch niet van ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 juni 2016 @ 22:48 |
Enschede? | |
dennistd | dinsdag 21 juni 2016 @ 22:51 |
boriq | dinsdag 21 juni 2016 @ 23:07 |
Ah, de "drugs-express" op de foto | |
GlennQuagmire | dinsdag 21 juni 2016 @ 23:31 |
Klinkt goed, nog even wachten op de uitwerking | |
James1988 | dinsdag 21 juni 2016 @ 23:33 |
Dat zou tijd worden...! | |
derLudolf | dinsdag 21 juni 2016 @ 23:37 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 07:25 |
op deze manier is het ook niet echt een ontspoorwissel natuurlijk. Het is niet zo dat beide rails volledig weggeleid worden. | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 07:27 |
Trein is trein ![]() na na na nana ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 08:35 |
Toch schijnt er verschil te zijn tussen treinen ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 08:45 |
Some of them are, on fire? | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 08:50 |
De BR wordt dit najaar een primeur rijker, autonoom treinrijden gaat daar beproefd worden: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_zelfstandig__.html | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2016 @ 10:59 |
Oppositiepartijen: ook andere spoorbedrijven op HSL http://nos.nl/l/2112699 | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 juni 2016 @ 11:22 |
Niemand van ons die daar heen is met een kaartje om zijn nek met Badslipper Expresse Service? | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 11:22 |
Verkiezingen komen er weer aan? | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 11:34 |
Ik had als student kunnen gaan maar vanwege een aantal deadlines deze periode past het niet zo lekker | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 juni 2016 @ 11:44 |
Uitnodiging aanvragen en doorsturen naar Deventer? | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 11:49 |
Gaat die door voor student nog? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 juni 2016 @ 11:53 |
De eeuwige ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 22 juni 2016 @ 12:04 |
Ik wel maar het interesseert me niet ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 22 juni 2016 @ 12:05 |
Ik las trouwens dat ProRail in opdracht van DB gaat kijken naar automagisch rijden op de Betuweroute. | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 12:19 |
Zie reactie 248 | |
Prins_Pils | woensdag 22 juni 2016 @ 12:26 |
Oh stond het daar al ![]() ![]() Normaal schrijven, afkortingennazi ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 12:39 |
Ik zal de volgende keer Betuwelijn opschrijven | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 12:39 |
Dat dacht ik ook nadat ik Baureihe helemaal nergens op vond slaan ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 22 juni 2016 @ 12:52 |
Betuweroute ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 12:52 |
Ga voor een krant werken of zo joh klojo ![]() | |
_JdM_ | woensdag 22 juni 2016 @ 14:25 |
Badslipperexpressjournaal? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 14:37 |
Veel te moei-lijk woord. | |
broccoli. | woensdag 22 juni 2016 @ 14:47 |
Sorry voor het late antwoord. Maar nee. :p Ik heb de site inmiddels (ovinnederland.nl) ![]() | |
_JdM_ | woensdag 22 juni 2016 @ 16:15 |
Hmm.Mastwijkisme 2.0 door D66. Den Haag MOET goed verbonden zijn met Brussel, want ambtenaren en inwoners van Den Haag gaan vaak naar Brussel... Hoogeveen MOET een rechtstreekse trein hebben naar Schiphol, want inwoners gaan vaak naar Schiphol... ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 16:16 |
Niet eens "vaak" maar "Ze verdienen een goede verbinding want ze werken heel erg hard". Groenlinks had wel een goede trouwens, het houden van vast beleid in plaats van te zigzaggen van strak naar afstand naar strak etc etc. | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 16:18 |
Ja, de turfstekers in Schoonebeek ook. | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 16:20 |
Onbeperkte spreektijd voor alle sprekers, dat wordt een nachtbraker. En net nog mopperen over die zo vroeg eindigende Brusselaar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 16:23 |
Iedereen wil op tijd thuis zijn voor de voebal ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 16:25 |
Oh er is een misverstand geweest over die spreektijd, mevrouw van Veldhoven heeft 35 minuten gehad, de rest 4 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 juni 2016 @ 16:32 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 juni 2016 @ 16:34 |
Wat te denken van Geerdijk. De belangrijkste plaats zonder station. Gauw opnieuw aanleggen en dan rechtstreekse verbindingen naar alle uithoeken van de wereld introduceren | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 16:34 |
Heel erg houden ze zich er niet aan, ik lees de samenvatting later wel ![]() | |
Yreal | woensdag 22 juni 2016 @ 17:07 |
Maar zijn ze nou alléén van plan den haag hs te schrappen? | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 17:57 |
Het gaat over de Fyra maar D66 pakte het moment aan om Den Haag te beschermen voor verlies van Benelux | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 19:37 |
Zijn de dreaded koffiekoekjes al gesignaleerd? ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 19:46 |
Geen idee #HONPOR | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 19:51 |
Jammer dat het geen 4-3 werd. Gelukkig heeft IJsland gescoord en worden ze alsnog 3e | |
Prins_Pils | woensdag 22 juni 2016 @ 19:57 |
IJsland ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 19:59 |
Ja, ik hoop echt dat kuthoerenportugal in de volgende ronde diep vernederd wordt ![]() Nu Rail Away op 2 ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:02 |
Finale Wales IJsland? ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:02 |
Ik ook. Dank voor de tip. Drukt op ch+ ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 22 juni 2016 @ 20:03 |
Jaa dat zou echt tof zijn ![]() Zijn de favorieten nou zo slecht of zijn de underdogs nou zo goed? (of beide ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:06 |
Beide denk ik. Verder maakt het mij weinig uit, ik vind het leuk dat teams als Albanië, Wales en IJsland het zo goed doen, maar ik heb vooral een hekel aan dat mannetje met nummer 7 ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:07 |
Gaaf die overgangen zonder slagbomen midden in zo'n stad. | |
Peterselieman | woensdag 22 juni 2016 @ 20:07 |
Prachtig land ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:08 |
Wil ik ooit nog es naartoe | |
Peterselieman | woensdag 22 juni 2016 @ 20:09 |
Moet je echt doen ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 20:09 |
CR7 ![]() | |
James1988 | woensdag 22 juni 2016 @ 20:10 |
Wales is ook leuk. Tevens: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch ![]() | |
Duvel | woensdag 22 juni 2016 @ 20:10 |
Nice, de Ultrasoontrein. | |
TemulMelvin | woensdag 22 juni 2016 @ 20:13 |
Het gaat over de kabinetsreactie op de parlementaire enquête over de Fyra. En in de kabinetsreactie staat wel dat Den Haag 4 treinen naar Brussel krijgt. Onderwerp is niet buiten de orde. | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:13 |
Dan moet je een brede rug hebben wil je die naam op je shirt hebben ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:20 |
Canyon du Verdon ![]() Lac du Sante Croix | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 20:33 |
Was weer een leuk lijntje, Nice - Digne ![]() Gisteren ook al ![]() | |
derLudolf | woensdag 22 juni 2016 @ 20:36 |
Wel eens in die regio geweest? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 juni 2016 @ 20:37 |
Jawel, een maandje tweedejaars veldwerk in 1995 ![]() | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 20:49 |
4 teveel | |
b2py | woensdag 22 juni 2016 @ 20:49 |
Vol. |