abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:53:44 #1
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163082549


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


pi_163082566
quote:
Bij topic nummer 1000 (DUIZEND!!!) hoort natuurlijk een foto van een loc serie 1000. Dit is loc 1004 met een NVBS-excursietrein naar een materieelshow in Amersfoort, bijna 40 jaar geleden.
De foto komt trouwens uit de NVBS Beeldbank, gratis toegankelijk voor leden van de NVBS.
Kan die reclame meuk uit de OP niet weg?!?!

Edit: Top! ^O^
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:55:38 #3
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163082586
Geduld is een schone zaak
  vrijdag 17 juni 2016 @ 11:59:26 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_163082658
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er dan eerst stond.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 12:00:24 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163082677
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:59 schreef bork het volgende:
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er dan eerst stond.
Zie het vorige topic :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:00:44 #6
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163082684
Dat stukje in b2py's post, zie ook anders de OP van topic #1000
pi_163082690
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:59 schreef bork het volgende:
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er dan eerst stond.
Zie mijn quote
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 12:01:24 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163082693
Die treinspringer in Eindhoven van zondag was trouwens een Limburger (zal ook niet...) die een gratis ritje wou hebben. Hij wordt niet vervolgd :N
http://www.ed.nl/regio/ei(...)atis-ritje-1.6116210
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:16:21 #9
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_163082963
NS_online twitterde op vrijdag 17-06-2016 om 12:11:21 Amsterdam-Leiden en Leiden-Hilversum: er rijden veel minder treinen door herstelwerkzaamheden. https://t.co/axyyfHsfHm #Hfd reageer retweet
Die herstelwerkzaamheden vind ik toch altijd wat tricky. Hoe 'acuut' zijn dat soort problemen dan bijvoorbeeld.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_163082983
En plop, daar gaat de Flevolijn weer.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 12:19:01 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163083012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:01 schreef dennistd het volgende:
Die treinspringer in Eindhoven van zondag was trouwens een Limburger (zal ook niet...) die een gratis ritje wou hebben. Hij wordt niet vervolgd :N
http://www.ed.nl/regio/ei(...)atis-ritje-1.6116210
Hiermee geef je een verkeerd signaal af. Je moet zorgen dat anderen niet aangemoedigd worden, dus wel straffen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:19:54 #12
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_163083031
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hiermee geef je een verkeerd signaal af. Je moet zorgen dat anderen niet aangemoedigd worden, dus wel straffen
Dat soort gasten moet je je juist keihard aanpakken. Wat een achterlijke acties zijn dit toch.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 17 juni 2016 @ 13:13:57 #13
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_163083955
Uit vorige topic "Wat is dat nou weer voor Harry Potter toverspreuk joh?"

Zwenzwoka! *Floep* en Zwolle Enschede Zwolle Kampen heeft bovenleiding.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 14:05:45 #14
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_163085273
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:17 schreef Litpho het volgende:
En plop, daar gaat de Flevolijn weer.
Ja, volgens mij gaat het mis met wat tijdelijke constructies bij station Muziekwijk. Toen ik erlangs reed stonden op één spoor 8 mannetjes van Strukton te meten. Op dat zelfde stuk spoor waren tijdelijk doorverbonden nieuwe ES-lassen te vinden.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 14:12:52 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163085519
Eerder vandaag:
quote:
Extra controle spoor: minder treinen Hoofddorp - Leiden

Nadat een meettrein tijdens een reguliere inspectie een mogelijk defect aan het spoor tussen Hoofddorp en Leiden heeft geconstateerd, gaan inspecteurs vanmiddag ter plekke het spoor controleren. Daarom rijden er tussen 12.00 uur en 16.00 uur veel minder treinen tussen Hoofddorp en Leiden. ProRail betreurt de overlast en adviseert reizigers voor vertrek de reisplanner van de vervoerder te checken.

Meettrein

De mogelijke gebreken aan het spoor zijn vastgesteld door de meettrein die regelmatig over het spoor rijdt om de conditie van het spoor in de gaten te houden. De resultaten worden gebruikt om preventief onderhoud te kunnen uitvoeren. In dit geval is op basis van de resultaten een aanvullende inspectie nodig om vast te stellen wat er aan de hand is.

Minder treinen
Om de hinder voor reizigers te bepreken blijft er tijdens de extra controle een spoor beschikbaar voor treinverkeer. Al met al zullen er wel veel minder treinen rijden tussen Hoofddorp en Leiden. Daarnaast worden treinen omgeleid en worden bussen ingezet. Check voor vertrek de reisplanner van je vervoerder.
Bron: ProRail

Nu:
quote:
Leiden C.-Schiphol Airport
laatste update: vrijdag 17 juni 2016, 14.04 uur

Tussen Leiden C. en Hoofddorp rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden.
Er rijden stopbussen tussen Leiden C. en Hoofddorp.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Leiden C. en Amsterdam C. kunnen omreizen via Haarlem.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:16:24 #16
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_163091104
Volgens mij is het een beetje een logistiek rotzooitje, ruim 3 uur na de storing op de Flevolijn rijdt de IC Den Haag-Noorden nog steeds niet tussen Amsterdam Zuid en Lelystad.
pi_163091783
Vast iets met die meuk tussen Leiden en Hoofddorp
  vrijdag 17 juni 2016 @ 18:16:16 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163092492
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:47 schreef b2py het volgende:
Vast iets met die meuk tussen Leiden en Hoofddorp
De prognose daarvan staat op 5:00 :o
pi_163093234
Heftige shit dan, dat betekent dat de gevonden gebreken van dermate ernst zijn dat het treinverkeer er niet meer overheen mag tot het gerepareerd is
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 18:50:48 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163093313
Ze mogen het buitenspoor van Lunetten richting Houten ook wel weer eens aanpakken. Is behoorlijk hobbelig, zo voelde ik gisteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:01:15 #21
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163093550
Het frappanste is nog wel dat de IC Enschede - Schiphol niet verder rijdt dan Hilversum vanwege de storing tussen Hoofddorp en Leiden. Er zal waarschijnlijk wel geen ruimte (bij de treindienstleiders of op Hoofddorp Opstel) zijn om te keren
pi_163098487
Zag de/een meettrein net door Haarlem rijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 22:09:29 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163099347
Bedenk me net dat ik gistermiddag een ICM-IV langs perron 13 in Zwolle heb zien staan, dat is naast de boemel naar Kampen. Stond met een halve bak buiten het perronnetje daar _O-

Bijzonder, want zo vaak staat daar niet iets
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:34:49 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163100141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 18:47 schreef b2py het volgende:
Heftige shit dan, dat betekent dat de gevonden gebreken van dermate ernst zijn dat het treinverkeer er niet meer overheen mag tot het gerepareerd is
Er komt nog een dagje bij...
quote:
Leiden C.-Almere C./Hilversum
laatste update: vrijdag 17 juni 2016, 22.25 uur

Tussen Amsterdam Zuid en Leiden C. rijden minder treinen door onverwachte werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting 19 juni rond 5:00 uur verholpen.
Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie :{
pi_163101147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:43 schreef Rww-trains het volgende:
Vers van de pers, heerlen-aachen krijgt definitief dubbelspoor en stroom.
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers 8)7 Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:13:09 ]
pi_163101188
tja, eerst moet er een groepje kijken wat het probleem is :+
dan moet er een oplossing bedacht worden..
dan wordt de oplossing uitgevoerd, en daarna moet het nog weer gecontroleerd worden.

en tja als er iets "kapot" is wat eigenlijk niet kapot mag gaan... krijg je ook nog dat er gekeken moet worden naar een oorzaak
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 23:17:04 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163101323
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers 8)7 Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens :P
toch vreemd, want de verdubbeling op het traject Venlo-Kaldenkirchen MBK groter dan 1.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163101554
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers 8)7 Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens :P
Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden.
pi_163101739
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden.
Geen snelle treinen van Eindhoven naar Duitsland

http://www.nrc.nl/handels(...)ar-duitsland-1628192

quote:
De provincies en de gemeenten Eindhoven en Heerlen lobbyen al tien jaar voor directe intercityverbindingen met Düsseldorf en Keulen. Eind vorig jaar vroeg de Tweede Kamer Dijksma de intercityverbinding Eindhoven-Heerlen-Aken mogelijk te maken. Maar uit het in maart gepresenteerde Bundesverkehrswegeplan, de meerjarenplanning voor weg-, water- en spoorprojecten, blijkt dat dat het Duitse spoor daar tot zeker 2030 niet op wordt voorbereid.
Zal wel op ervaringen uit het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:42:41 ]
pi_163101948
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:35 schreef J.B. het volgende:

[..]

Geen snelle treinen van Eindhoven naar Duitsland

http://www.nrc.nl/handels(...)ar-duitsland-1628192

[..]

Zal wel op ervaringen met het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig...
Ja ok, e.e.a. hangt natuurlijk ook ervan af hoe snel de planningen lopen.

En dat kan in Duitsland idd. lang duren. Hier in de buurt is in 2002 een smalspoorlijn door een overstroming beschadigd. Het heeft 14 jaar geduurd om al het papierwerk enzo rond te krijgen maar nu wil men de hele boel in 6 maanden tijd compleet nieuw gebouwd hebben.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:45:30 #31
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163102015
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers 8)7 Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens :P
Kaldenkirchen-Venlo? Viersporigheid daar ofzo of bedoel je Kaldenkirchen-Viersen?
doei
pi_163102149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:45 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Kaldenkirchen-Venlo? Viersporigheid daar ofzo of bedoel je Kaldenkirchen-Viersen?
Ja dat ja, excuses :P
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:57:05 #33
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163102286
Ik dacht al :P
doei
  zaterdag 18 juni 2016 @ 00:31:14 #34
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163102779
Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken :P
doei
  zaterdag 18 juni 2016 @ 00:33:38 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163102814
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:31 schreef Prins_Pils het volgende:
Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken :P
Snelwegen liggen ook altijd jaren open :N
pi_163102952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Snelwegen liggen ook altijd jaren open :N
Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden.

Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.) :X

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 00:45:36 ]
pi_163104857
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:31 schreef Prins_Pils het volgende:
Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken :P
Ze hebben daar niet van die mooie potjes zoals wij in NL wel hebben. Infrastructuurfonds etc
pi_163104867
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er komt nog een dagje bij...

[..]

Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie :{
Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden.

Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein).
pi_163105145
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden.

Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.) :X
Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 09:29:18 ]
pi_163105218
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:26 schreef J.B. het volgende:

[..]

Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren :P
Daarvoor hoef je niet verder te zoeken dan bij het ministerie zelf:
http://www.bmwi.de/Dateie(...)ache=de,rwb=true.pdf

Of op damit-deutschland-vorne-bleibt.de of in de onbalans-landrapporten van de EU. Het is een algemeen bekend probleem maar het ligt niet alleen aan te weinig geld maar, zoals bijv. hey onbalans-rapport zegt ook aan te ingewikkelde en trage procedures.
pi_163106048
V.w.b. Leiden-Schiphol:
Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing.
Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe...
  zaterdag 18 juni 2016 @ 13:13:24 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163108330
En weer een omgeleide ICE door Deventer. Dat is nou al het derde weekend op rij of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 juni 2016 @ 13:45:11 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163108911
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een omgeleide ICE door Deventer. Dat is nou al het derde weekend op rij of zo? :?
Werkzaamheden Utrecht - Arnhem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 13:46:31 #44
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163108939
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 08:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden.

Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein).
Denk je? Ga maar eens uitrekenen hoeveel ton aan treinen er in twee weken overheen komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 13:57:08 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163109162
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 13:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Denk je? Ga maar eens uitrekenen hoeveel ton aan treinen er in twee weken overheen komen.
Wat een kulargument. Dat geldt voor elke meter spoor precies hetzelfde. Nou ja op het hoofdnet dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:00:51 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163109246
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een kulargument. Dat geldt voor elke meter spoor precies hetzelfde. Nou ja op het hoofdnet dan.
Klopt. Ik zeg ook niet dat spoor niet tegen treinverkeer kan.

Maar als dat stuk een verborgen sluimerende zwakke plek had, kan dat wel opeens zomaar aan het licht komen met zulke belastingen. En dat gebeurt wel eens, dit geval is niet uniek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_163109369
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 13:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Denk je? Ga maar eens uitrekenen hoeveel ton aan treinen er in twee weken overheen komen.
Zie Fles, er zijn stukken waar veel meer tonnage overheen dendert. Ik ken die degradatie best wel aardig, dit ontstaat niet plots
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:14:33 #48
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163109527
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie Fles, er zijn stukken waar veel meer tonnage overheen dendert. Ik ken die degradatie best wel aardig, dit ontstaat niet plots
Okee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_163109755
Als het ook op 1 stukje was geweest had je niet zoveel tijd nodig gehad om het te herstellen.. Wat ik wel weet is dat het de aannemer klauwen met geld gaat kosten, dit is volgens mij al PGO
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:35:12 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163109977
Nou ja het is blijkbaar een gevalletje metaalmoeheid. Dat kan heel lang *goed genoeg* gaan, maar op een bepaald moment is het voortschrijdend bezwijken en gaat de hele boel heel snel (en steeds sneller) onderuit natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163110043
Yup, in de spoorwereld beter bekent als Rolling Contact Fatigue (RCF). (Zelf even Googlen, loop in de primark) :P
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:51:42 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163110284
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:38 schreef b2py het volgende:
Yup, in de spoorwereld beter bekent als Rolling Contact Fatigue (RCF). (Zelf even Googlen, loop in de primark) :P
Zie ook: de crash in Hatfield.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juni 2016 @ 15:48:37 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163111855
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:44 schreef Okuliarnik het volgende:
V.w.b. Leiden-Schiphol:
Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing.
Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe...
Als dat waar is ... :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:47:33 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163113939
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als dat waar is ... :X
Nou, wat dan hè? Wat dan?

Niks :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:08:47 #55
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_163117655
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken

Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:21:35 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163118057
Een losse Taurus kan er anders ook wat van :9

  Moderator zaterdag 18 juni 2016 @ 19:53:39 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163119148
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende:
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken

0-160 in 23 seconden. Niet heel slecht ofzo :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163119776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:21 schreef James1988 het volgende:
Een losse Taurus kan er anders ook wat van :9

Klinkt net als een metro :o
  Redactie Sport zaterdag 18 juni 2016 @ 20:29:16 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163120154
* Ding Dong *
Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_163120923
Leuke speeltjes hebben we toch :D
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:08:07 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163121571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef dennistd het volgende:
* Ding Dong *
Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
Ik zag een vuilnisloc met creme rijtuigen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 18 juni 2016 @ 21:18:19 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163121915
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef dennistd het volgende:
* Ding Dong *
Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
Wat is er in Magdeburg te doen dan? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:22:02 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163122056
Maagden verwoesten denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:22:17 #64
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163122069
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is er in Magdeburg te doen dan? :)
Niks, het was een trein die uit Magdeburg een retourtje Amsterdam deed :)
doei
  Moderator zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23:30 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163122120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Maagden verwoesten denk ik.
Bangbus ken ik wel.... Is dit de bangtrain dan?

Zal wel een flinke orgie zijn dan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:27:46 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163123735
Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet ....
Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is ....
Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juni 2016 @ 22:30:53 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163123853
Als promostunt is in Zwitserland een landrover gebruikt als locomotief
http://www.dailymail.co.u(...)-towing-ability.html

Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 18 juni 2016 @ 22:42:53 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163124477
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Als promostunt is in Zwitserland een landrover gebruikt als locomotief
http://www.dailymail.co.u(...)-towing-ability.html

Landrover :r
Een touareg trekt gewoon een 747
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 18 juni 2016 @ 22:43:00 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_163124486
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:27 schreef greavy het volgende:
Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet ....
Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is ....
Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer.
Ik heb ruim 8 uur in Enschede gezeten, maar gelukkig werd ik daar voor betaald :P

Morgen naar het Openluchtmuseum voor de trammetjes: http://www.openluchtmuseu(...)lte-openluchtmuseum/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:53:57 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163124914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb ruim 8 uur in Enschede gezeten, maar gelukkig werd ik daar voor betaald :P

Morgen naar het Openluchtmuseum voor de trammetjes: http://www.openluchtmuseu(...)lte-openluchtmuseum/
Dan is het minder erg. Maar een 99% garantie hebben dat het konvooi vandaag kwam, toch maar dat pleuris eind gereden. Komen ze toch morgen pas. RailAdventure was vandaag eerst ff een ander leuk transport overbrengen ri. Zuid-Duitsland. 139 558+koppelwagens+Turkse Velaro+koppelwagens+187 303. Die 139 zou vannacht retour Kassel moeten gaan, en dan morgen naar Bentheim. Maandagochtend de Traxx'en weer door ri. Watergraafsmeer.
pi_163129320
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

0-160 in 23 seconden. Niet heel slecht ofzo :P
Heb lang geleden wel eens zelf met een 1700 zonder aanhang mogen rijden, geweldig _O_
  zondag 19 juni 2016 @ 02:20:44 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163130157
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:20 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Heb lang geleden wel eens zelf met een 1700 zonder aanhang mogen rijden, geweldig _O_
In Train Simulator vind ik het ook altijd leuk om met een losse BR101 te rijden. Gaat als de brandweer dan :Y
  zondag 19 juni 2016 @ 02:24:16 #73
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_163130196
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende:
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken

Denk dat ik mijn antwoord heb. 1700 is qua krachtigheid wel vergelijkbaar toch?



Maximale aanzet volgens de beschrijving van de video
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_163131210
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:24 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Denk dat ik mijn antwoord heb. 1700 is qua krachtigheid wel vergelijkbaar toch?



Maximale aanzet volgens de beschrijving van de video
Als je dit grapje onder 1500V doet dan vliegen alle snelschakelaars in het onderstation eruit. Duvel kan je hier vast meer over vertellen.
Bier.
pi_163131383
Valt mee. Zowel de 1700 als de Traxx zijn onder 1,5 Kv begrenst. Bij de 1700 kan je dit overbruggen (maar daar was in het filmpje geen sprake van), maar bij de Traxx is het daarvoor te veel computergestuurd.
  zondag 19 juni 2016 @ 09:10:36 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_163131662
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 07:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je dit grapje onder 1500V doet dan vliegen alle snelschakelaars in het onderstation eruit. Duvel kan je hier vast meer over vertellen.
Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 juni 2016 @ 10:36:10 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163132462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende:
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken

Wat is eigenlijk het verschil tussen dat witte pijltje rechts en die blauwe strook?
pi_163132866
Ingestelde tractie en daadwerkelijke tractie
  zondag 19 juni 2016 @ 11:00:27 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163132941
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:56 schreef Maegrim het volgende:
Ingestelde tractie en daadwerkelijke tractie
Klinkt stom hoor, sorry, maar waarom krijg je niet wat je wil, waar hangt dat van af? :P
pi_163133122
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Klinkt stom hoor, sorry, maar waarom krijg je niet wat je wil, waar hangt dat van af? :P
Slippende wielen.
Bier.
pi_163133140
Oa dit:
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 09:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Als het glad is gaat ie dit doen:
https://www.dropbox.com/s(...)0612-WA0008.mp4?dl=0

Van links naar rechts: tractiemotor 1 t/m 4 en de hoofdreservoirdruk


[ Bericht 10% gewijzigd door Maegrim op 19-06-2016 11:42:20 ]
pi_163133545
Heb je daar wat tekst en uitleg bij? Ik zie links wel veel metertjes erg fluctueren maar dit zegt mij vrij weinig..
pi_163133686
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Slippende wielen.
Of in dit geval op het laatst begrenzing ivm maximale snelheid van 160 + 10%.
Als in de software van de Traxx de 200 km/u vrijgegeven is, haal je (als je de 'test'-optie niet is geselecteerd) 205 km/u en dan zet de software je neer. Met test-optie weer 200 + 10%.
pi_163135043
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 09:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 juni 2016 @ 12:51:03 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163135171
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:44 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
er wordt in de plannen gewerkt aan een omschakeling naar 3kV, maar wanneer het zover zal zijn? Geen idee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 juni 2016 @ 13:26:03 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163135899
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef b2py het volgende:
Heb je daar wat tekst en uitleg bij? Ik zie links wel veel metertjes erg fluctueren maar dit zegt mij vrij weinig..
Die metertjes geven aan hoeveel kracht de tractiemotoren daadwerkelijk op de rails zetten, gemeten in kilonewton.

Als machinist hoef je enkel een bepaalde hoeveelheid tractie te geven, de software in de locomotief regelt het aansturen van de tractiemotoren verder zelf. Hiermee probeert de loc te voorkomen dat de wielen doorslippen.

AFB (het vierkantje onderin de video) is de 'cruise control' van de Traxx.
pi_163136039
Ok, thanks
  zondag 19 juni 2016 @ 14:27:10 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163137278
quote:
Ombouw Hoekse Lijn op komst

Redactie | 17-06-2016

VLAARDINGEN - De bouwborden staan er: bij Vlaardingen Oost en Vlaardingen West. Bij de twee stations is grond aangebracht voor verbreding van het spoor, er wordt gewerkt aan technische ruimtes en kabels en leidingen. Maar de echte grote werkzaamheden vinden plaats vanaf april volgend jaar. September 2017 gaat u niet meer met de trein naar Rotterdam of Hoek van Holland, maar met de metro.

Het huidige tracé krijgt tussen Schiedam en Hoek van Holland een metamorfose: van een gewone spoorlijn naar een moderne metro. Aan het eind van de lijn, in Hoek van Holland, komt er een kleine kilometer nieuw spoor bij met een nieuw station: ‘Hoek van Holland Strand’. In Schiedam sluit de Hoekse Lijn straks aan op metrolijn B naar Nesselande. Met de metrokoppeling vervalt de rechtstreekse treinverbinding naar Rotterdam Centraal, maar door de frequentie van de metro (10 per uur) en de verschillende overstapmogelijkheden heeft dit voor de meeste reizigers nauwelijks negatief effect op de totale reisduur. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag verwacht dat het aantal reizigers op de Hoekse Lijn na de ombouw stijgt met circa 40%.


Werkzaamheden
De echte ombouw van de Hoekse Lijn vindt plaats in 2017. Ter voorbereiding daarop moet er nu al werk verzet worden. Er is bij de stations Vlaardingen Oost en Vlaardingen West zand aangebracht voor het ‘voorbelasten’ van de grond. Ook zijn er al kabels en leidingen verlegd en bomen gekapt. Dat laatste is wel even een kaal gezicht, maar als de ombouw van de Hoekse Lijn in 2017 voltooid is, zal het projectbureau in overleg met de gemeente bomen herplanten. Op station Vlaardingen West is er een pad gemaakt om er voor te zorgen dat reizigers tijdens de werkzaamheden goede toegang blijven houden tot het station.
quote:
Verder wordt er gewerkt aan de technische ruimtes. Hiervoor is op station Vlaardingen Oost de stationskiosk gesloten. Andere plekken waar technische ruimtes worden gemaakt, zijn of worden de komende maanden bouwrijp gemaakt. Na de bouwvak gaat de aannemer hier palen heien voor de fundering. Aan het einde van het jaar worden hierop de technische ruimtes aangelegd.

Voor bewoners langs de Spoorsingel is er in juni een informatieavond. Omdat hier een steunberm aangebracht moet worden, wordt in augustus een deel van het groen verwijderd. Ook hier zal er na afronding van de werkzaamheden nieuw groen aangeplant worden.


Contact en informatie
De ombouw van de Hoekse Lijn is een project van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH). U vindt alle informatie over dit project op hoekselijn.mrdh.nl . Hier kunt u zich ook aanmelden voor de nieuwsbrief over dit project of contact opnemen met de projectorganisatie als u vragen heeft. In het najaar zal het projectbureau weer informatieavonden houden over het project.

Voor informatie over vervangend vervoer tijdens de werkzaamheden en mogelijkheden en kosten van abonnementen, kunt u terecht bij de RET. Op de website ret.nl/hoekselijn vindt u informatie en kunt u zich aanmelden voor een nieuwsbrief

http://vlaardingen24.nl/nieuws/nieuws/ombouw-hoekse-lijn-op-komst
  zondag 19 juni 2016 @ 14:33:57 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_163137459
Ik lees trouwens dat de metro van de RET eindpunt gaat krijgen op Vlaardingen West, komt daar een zakspoortje ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 19-06-2016 14:59:28 ]
pi_163138817
Keren aan perron? Omrijden via de achterkant?
  zondag 19 juni 2016 @ 15:29:07 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163138882
De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
  Moderator zondag 19 juni 2016 @ 15:59:35 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163139652
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:29 schreef greavy het volgende:
De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
Zit er Indusi in dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163139706
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit er Indusi in dan?
Ja, maar dat is vanaf daar niet meer belangrijk want er ligt ATB in Nederland eah.
Bier.
  zondag 19 juni 2016 @ 16:09:17 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163139950
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit er Indusi in dan?
Normaal werden ze door een lok van RailAdventure naar Bad Bentheim gebracht op zaterdag (en eventueel op zondag kon dat ook), en op maandag op eigen kracht naar Watergraafsmeer.
Nu is de lok van RailAdventure met andere zaken bezig, dus is RRF op pad gegaan met het transport, en heeft de loks niet in Bentheim gedumpt, maar brengt ze door naar de Watergraafsmeer.
pi_163139973
scheelt ook een dag aan beveiliging lijkt me
  zondag 19 juni 2016 @ 16:12:37 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163140033
3 Duitse oudgedienden gister:
18 Juni 2016 - Een fraai treintje, die helaas in niet al te fraai licht passeerde, was deze lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof richting Osnabrück Rangierbahnhof. De 155'er was een vervanger voor een 140'er.
Dit is de allerlaatste 155'er met een slabbetje die nog in actieve dienst rondrijdt.

18 Juni 2016 - Een volgende oudgediende die zich aandeed was een 151'er, eveneens ter vervanging van een 140'er. Ook deze trein kwam uit Emden Rangierbahnhof en rijdt naar Osnabrück Rangierbahnhof.

18 Juni 2016 - Driemaal is scheepsrecht, zoals ook hier gold. De derde oudgediende met lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof naar Osnabrück Rangierbahnhof was een 139'er, en passeert hier Salzbergen.
  zondag 19 juni 2016 @ 16:13:49 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_163140066
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:10 schreef Maegrim het volgende:
scheelt ook een dag aan beveiliging lijkt me
Stonden gewoon onbeveiligd op Bad Bentheim hoor. Meestal kwam het transport op zaterdag. Je kon gewoon naast de lok komen en dergelijke, en als je kwaad wilde kon je dat ook rustig doen. Loks stonden ook niet in zicht van de treindienstleider of dergelijke.
pi_163140095
oh okay, ik herinner me bij de nieuwe lokken van 2014 dat er 24-uurs bewaking te bad bentheim naast zat
  Moderator zondag 19 juni 2016 @ 16:23:26 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163140326
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, maar dat is vanaf daar niet meer belangrijk want er ligt ATB in Nederland eah.
Ik dacht naar Bentheim rijden op eigen kracht :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163140517
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik dacht naar Bentheim rijden op eigen kracht :)
Vertrokken uit Bad Bentheim richting Watergraafsmeer staat er in zijn post, ff je bril opzetten :P
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')