ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Bij topic nummer 1000 (DUIZEND!!!) hoort natuurlijk een foto van een loc serie 1000. Dit is loc 1004 met een NVBS-excursietrein naar een materieelshow in Amersfoort, bijna 40 jaar geleden. De foto komt trouwens uit de NVBS Beeldbank, gratis toegankelijk voor leden van de NVBS.
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er dan eerst stond.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, volgens mij gaat het mis met wat tijdelijke constructies bij station Muziekwijk. Toen ik erlangs reed stonden op één spoor 8 mannetjes van Strukton te meten. Op dat zelfde stuk spoor waren tijdelijk doorverbonden nieuwe ES-lassen te vinden.
Extra controle spoor: minder treinen Hoofddorp - Leiden
Nadat een meettrein tijdens een reguliere inspectie een mogelijk defect aan het spoor tussen Hoofddorp en Leiden heeft geconstateerd, gaan inspecteurs vanmiddag ter plekke het spoor controleren. Daarom rijden er tussen 12.00 uur en 16.00 uur veel minder treinen tussen Hoofddorp en Leiden. ProRail betreurt de overlast en adviseert reizigers voor vertrek de reisplanner van de vervoerder te checken.
Meettrein
De mogelijke gebreken aan het spoor zijn vastgesteld door de meettrein die regelmatig over het spoor rijdt om de conditie van het spoor in de gaten te houden. De resultaten worden gebruikt om preventief onderhoud te kunnen uitvoeren. In dit geval is op basis van de resultaten een aanvullende inspectie nodig om vast te stellen wat er aan de hand is.
Minder treinen Om de hinder voor reizigers te bepreken blijft er tijdens de extra controle een spoor beschikbaar voor treinverkeer. Al met al zullen er wel veel minder treinen rijden tussen Hoofddorp en Leiden. Daarnaast worden treinen omgeleid en worden bussen ingezet. Check voor vertrek de reisplanner van je vervoerder.
Leiden C.-Schiphol Airport laatste update: vrijdag 17 juni 2016, 14.04 uur
Tussen Leiden C. en Hoofddorp rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden. Er rijden stopbussen tussen Leiden C. en Hoofddorp. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reizigers tussen Leiden C. en Amsterdam C. kunnen omreizen via Haarlem.
Volgens mij is het een beetje een logistiek rotzooitje, ruim 3 uur na de storing op de Flevolijn rijdt de IC Den Haag-Noorden nog steeds niet tussen Amsterdam Zuid en Lelystad.
Het frappanste is nog wel dat de IC Enschede - Schiphol niet verder rijdt dan Hilversum vanwege de storing tussen Hoofddorp en Leiden. Er zal waarschijnlijk wel geen ruimte (bij de treindienstleiders of op Hoofddorp Opstel) zijn om te keren
Bedenk me net dat ik gistermiddag een ICM-IV langs perron 13 in Zwolle heb zien staan, dat is naast de boemel naar Kampen. Stond met een halve bak buiten het perronnetje daar
Op vrijdag 17 juni 2016 18:47 schreef b2py het volgende: Heftige shit dan, dat betekent dat de gevonden gebreken van dermate ernst zijn dat het treinverkeer er niet meer overheen mag tot het gerepareerd is
Er komt nog een dagje bij...
quote:
Leiden C.-Almere C./Hilversum laatste update: vrijdag 17 juni 2016, 22.25 uur
Tussen Amsterdam Zuid en Leiden C. rijden minder treinen door onverwachte werkzaamheden. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 19 juni rond 5:00 uur verholpen.
Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:13:09 ]
tja, eerst moet er een groepje kijken wat het probleem is dan moet er een oplossing bedacht worden.. dan wordt de oplossing uitgevoerd, en daarna moet het nog weer gecontroleerd worden.
en tja als er iets "kapot" is wat eigenlijk niet kapot mag gaan... krijg je ook nog dat er gekeken moet worden naar een oorzaak
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
toch vreemd, want de verdubbeling op het traject Venlo-Kaldenkirchen MBK groter dan 1.
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden.
Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden.
De provincies en de gemeenten Eindhoven en Heerlen lobbyen al tien jaar voor directe intercityverbindingen met Düsseldorf en Keulen. Eind vorig jaar vroeg de Tweede Kamer Dijksma de intercityverbinding Eindhoven-Heerlen-Aken mogelijk te maken. Maar uit het in maart gepresenteerde Bundesverkehrswegeplan, de meerjarenplanning voor weg-, water- en spoorprojecten, blijkt dat dat het Duitse spoor daar tot zeker 2030 niet op wordt voorbereid.
Zal wel op ervaringen uit het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig...
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:42:41 ]
Zal wel op ervaringen met het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig...
Ja ok, e.e.a. hangt natuurlijk ook ervan af hoe snel de planningen lopen.
En dat kan in Duitsland idd. lang duren. Hier in de buurt is in 2002 een smalspoorlijn door een overstroming beschadigd. Het heeft 14 jaar geduurd om al het papierwerk enzo rond te krijgen maar nu wil men de hele boel in 6 maanden tijd compleet nieuw gebouwd hebben.
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
Kaldenkirchen-Venlo? Viersporigheid daar ofzo of bedoel je Kaldenkirchen-Viersen?
Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken
Op zaterdag 18 juni 2016 00:31 schreef Prins_Pils het volgende: Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken
Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden.
Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.)
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 00:45:36 ]
Op zaterdag 18 juni 2016 00:31 schreef Prins_Pils het volgende: Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken
Ze hebben daar niet van die mooie potjes zoals wij in NL wel hebben. Infrastructuurfonds etc
Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie
Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden.
Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein).
Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden.
Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.)
Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 09:29:18 ]
Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren
Of op damit-deutschland-vorne-bleibt.de of in de onbalans-landrapporten van de EU. Het is een algemeen bekend probleem maar het ligt niet alleen aan te weinig geld maar, zoals bijv. hey onbalans-rapport zegt ook aan te ingewikkelde en trage procedures.
V.w.b. Leiden-Schiphol: Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing. Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe...
Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden.
Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein).
Denk je? Ga maar eens uitrekenen hoeveel ton aan treinen er in twee weken overheen komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Wat een kulargument. Dat geldt voor elke meter spoor precies hetzelfde. Nou ja op het hoofdnet dan.
Klopt. Ik zeg ook niet dat spoor niet tegen treinverkeer kan.
Maar als dat stuk een verborgen sluimerende zwakke plek had, kan dat wel opeens zomaar aan het licht komen met zulke belastingen. En dat gebeurt wel eens, dit geval is niet uniek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Als het ook op 1 stukje was geweest had je niet zoveel tijd nodig gehad om het te herstellen.. Wat ik wel weet is dat het de aannemer klauwen met geld gaat kosten, dit is volgens mij al PGO
Nou ja het is blijkbaar een gevalletje metaalmoeheid. Dat kan heel lang *goed genoeg* gaan, maar op een bepaald moment is het voortschrijdend bezwijken en gaat de hele boel heel snel (en steeds sneller) onderuit natuurlijk.
Op zaterdag 18 juni 2016 14:38 schreef b2py het volgende: Yup, in de spoorwereld beter bekent als Rolling Contact Fatigue (RCF). (Zelf even Googlen, loop in de primark)
Op zaterdag 18 juni 2016 10:44 schreef Okuliarnik het volgende: V.w.b. Leiden-Schiphol: Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing. Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe...
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende: Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
* Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef dennistd het volgende: * Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef dennistd het volgende: * Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet .... Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is .... Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer.
Op zaterdag 18 juni 2016 22:27 schreef greavy het volgende: Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet .... Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is .... Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer.
Ik heb ruim 8 uur in Enschede gezeten, maar gelukkig werd ik daar voor betaald
Dan is het minder erg. Maar een 99% garantie hebben dat het konvooi vandaag kwam, toch maar dat pleuris eind gereden. Komen ze toch morgen pas. RailAdventure was vandaag eerst ff een ander leuk transport overbrengen ri. Zuid-Duitsland. 139 558+koppelwagens+Turkse Velaro+koppelwagens+187 303. Die 139 zou vannacht retour Kassel moeten gaan, en dan morgen naar Bentheim. Maandagochtend de Traxx'en weer door ri. Watergraafsmeer.
Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende: Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
Valt mee. Zowel de 1700 als de Traxx zijn onder 1,5 Kv begrenst. Bij de 1700 kan je dit overbruggen (maar daar was in het filmpje geen sprake van), maar bij de Traxx is het daarvoor te veel computergestuurd.
Als je dit grapje onder 1500V doet dan vliegen alle snelschakelaars in het onderstation eruit. Duvel kan je hier vast meer over vertellen.
Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende: Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
Of in dit geval op het laatst begrenzing ivm maximale snelheid van 160 + 10%. Als in de software van de Traxx de 200 km/u vrijgegeven is, haal je (als je de 'test'-optie niet is geselecteerd) 205 km/u en dan zet de software je neer. Met test-optie weer 200 + 10%.
Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
er wordt in de plannen gewerkt aan een omschakeling naar 3kV, maar wanneer het zover zal zijn? Geen idee.
Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef b2py het volgende: Heb je daar wat tekst en uitleg bij? Ik zie links wel veel metertjes erg fluctueren maar dit zegt mij vrij weinig..
Die metertjes geven aan hoeveel kracht de tractiemotoren daadwerkelijk op de rails zetten, gemeten in kilonewton.
Als machinist hoef je enkel een bepaalde hoeveelheid tractie te geven, de software in de locomotief regelt het aansturen van de tractiemotoren verder zelf. Hiermee probeert de loc te voorkomen dat de wielen doorslippen.
AFB (het vierkantje onderin de video) is de 'cruise control' van de Traxx.
VLAARDINGEN - De bouwborden staan er: bij Vlaardingen Oost en Vlaardingen West. Bij de twee stations is grond aangebracht voor verbreding van het spoor, er wordt gewerkt aan technische ruimtes en kabels en leidingen. Maar de echte grote werkzaamheden vinden plaats vanaf april volgend jaar. September 2017 gaat u niet meer met de trein naar Rotterdam of Hoek van Holland, maar met de metro.
Het huidige tracé krijgt tussen Schiedam en Hoek van Holland een metamorfose: van een gewone spoorlijn naar een moderne metro. Aan het eind van de lijn, in Hoek van Holland, komt er een kleine kilometer nieuw spoor bij met een nieuw station: ‘Hoek van Holland Strand’. In Schiedam sluit de Hoekse Lijn straks aan op metrolijn B naar Nesselande. Met de metrokoppeling vervalt de rechtstreekse treinverbinding naar Rotterdam Centraal, maar door de frequentie van de metro (10 per uur) en de verschillende overstapmogelijkheden heeft dit voor de meeste reizigers nauwelijks negatief effect op de totale reisduur. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag verwacht dat het aantal reizigers op de Hoekse Lijn na de ombouw stijgt met circa 40%.
Werkzaamheden De echte ombouw van de Hoekse Lijn vindt plaats in 2017. Ter voorbereiding daarop moet er nu al werk verzet worden. Er is bij de stations Vlaardingen Oost en Vlaardingen West zand aangebracht voor het ‘voorbelasten’ van de grond. Ook zijn er al kabels en leidingen verlegd en bomen gekapt. Dat laatste is wel even een kaal gezicht, maar als de ombouw van de Hoekse Lijn in 2017 voltooid is, zal het projectbureau in overleg met de gemeente bomen herplanten. Op station Vlaardingen West is er een pad gemaakt om er voor te zorgen dat reizigers tijdens de werkzaamheden goede toegang blijven houden tot het station.
quote:
Verder wordt er gewerkt aan de technische ruimtes. Hiervoor is op station Vlaardingen Oost de stationskiosk gesloten. Andere plekken waar technische ruimtes worden gemaakt, zijn of worden de komende maanden bouwrijp gemaakt. Na de bouwvak gaat de aannemer hier palen heien voor de fundering. Aan het einde van het jaar worden hierop de technische ruimtes aangelegd.
Voor bewoners langs de Spoorsingel is er in juni een informatieavond. Omdat hier een steunberm aangebracht moet worden, wordt in augustus een deel van het groen verwijderd. Ook hier zal er na afronding van de werkzaamheden nieuw groen aangeplant worden.
Contact en informatie De ombouw van de Hoekse Lijn is een project van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH). U vindt alle informatie over dit project op hoekselijn.mrdh.nl . Hier kunt u zich ook aanmelden voor de nieuwsbrief over dit project of contact opnemen met de projectorganisatie als u vragen heeft. In het najaar zal het projectbureau weer informatieavonden houden over het project.
Voor informatie over vervangend vervoer tijdens de werkzaamheden en mogelijkheden en kosten van abonnementen, kunt u terecht bij de RET. Op de website ret.nl/hoekselijn vindt u informatie en kunt u zich aanmelden voor een nieuwsbrief
De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
Op zondag 19 juni 2016 15:29 schreef greavy het volgende: De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
Normaal werden ze door een lok van RailAdventure naar Bad Bentheim gebracht op zaterdag (en eventueel op zondag kon dat ook), en op maandag op eigen kracht naar Watergraafsmeer. Nu is de lok van RailAdventure met andere zaken bezig, dus is RRF op pad gegaan met het transport, en heeft de loks niet in Bentheim gedumpt, maar brengt ze door naar de Watergraafsmeer.
18 Juni 2016 - Een fraai treintje, die helaas in niet al te fraai licht passeerde, was deze lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof richting Osnabrück Rangierbahnhof. De 155'er was een vervanger voor een 140'er. Dit is de allerlaatste 155'er met een slabbetje die nog in actieve dienst rondrijdt.
18 Juni 2016 - Een volgende oudgediende die zich aandeed was een 151'er, eveneens ter vervanging van een 140'er. Ook deze trein kwam uit Emden Rangierbahnhof en rijdt naar Osnabrück Rangierbahnhof.
18 Juni 2016 - Driemaal is scheepsrecht, zoals ook hier gold. De derde oudgediende met lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof naar Osnabrück Rangierbahnhof was een 139'er, en passeert hier Salzbergen.
Stonden gewoon onbeveiligd op Bad Bentheim hoor. Meestal kwam het transport op zaterdag. Je kon gewoon naast de lok komen en dergelijke, en als je kwaad wilde kon je dat ook rustig doen. Loks stonden ook niet in zicht van de treindienstleider of dergelijke.