ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Bij topic nummer 1000 (DUIZEND!!!) hoort natuurlijk een foto van een loc serie 1000. Dit is loc 1004 met een NVBS-excursietrein naar een materieelshow in Amersfoort, bijna 40 jaar geleden. De foto komt trouwens uit de NVBS Beeldbank, gratis toegankelijk voor leden van de NVBS.
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er dan eerst stond.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, volgens mij gaat het mis met wat tijdelijke constructies bij station Muziekwijk. Toen ik erlangs reed stonden op één spoor 8 mannetjes van Strukton te meten. Op dat zelfde stuk spoor waren tijdelijk doorverbonden nieuwe ES-lassen te vinden.
Extra controle spoor: minder treinen Hoofddorp - Leiden
Nadat een meettrein tijdens een reguliere inspectie een mogelijk defect aan het spoor tussen Hoofddorp en Leiden heeft geconstateerd, gaan inspecteurs vanmiddag ter plekke het spoor controleren. Daarom rijden er tussen 12.00 uur en 16.00 uur veel minder treinen tussen Hoofddorp en Leiden. ProRail betreurt de overlast en adviseert reizigers voor vertrek de reisplanner van de vervoerder te checken.
Meettrein
De mogelijke gebreken aan het spoor zijn vastgesteld door de meettrein die regelmatig over het spoor rijdt om de conditie van het spoor in de gaten te houden. De resultaten worden gebruikt om preventief onderhoud te kunnen uitvoeren. In dit geval is op basis van de resultaten een aanvullende inspectie nodig om vast te stellen wat er aan de hand is.
Minder treinen Om de hinder voor reizigers te bepreken blijft er tijdens de extra controle een spoor beschikbaar voor treinverkeer. Al met al zullen er wel veel minder treinen rijden tussen Hoofddorp en Leiden. Daarnaast worden treinen omgeleid en worden bussen ingezet. Check voor vertrek de reisplanner van je vervoerder.
Leiden C.-Schiphol Airport laatste update: vrijdag 17 juni 2016, 14.04 uur
Tussen Leiden C. en Hoofddorp rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden. Er rijden stopbussen tussen Leiden C. en Hoofddorp. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reizigers tussen Leiden C. en Amsterdam C. kunnen omreizen via Haarlem.
Volgens mij is het een beetje een logistiek rotzooitje, ruim 3 uur na de storing op de Flevolijn rijdt de IC Den Haag-Noorden nog steeds niet tussen Amsterdam Zuid en Lelystad.
Het frappanste is nog wel dat de IC Enschede - Schiphol niet verder rijdt dan Hilversum vanwege de storing tussen Hoofddorp en Leiden. Er zal waarschijnlijk wel geen ruimte (bij de treindienstleiders of op Hoofddorp Opstel) zijn om te keren
Bedenk me net dat ik gistermiddag een ICM-IV langs perron 13 in Zwolle heb zien staan, dat is naast de boemel naar Kampen. Stond met een halve bak buiten het perronnetje daar
Op vrijdag 17 juni 2016 18:47 schreef b2py het volgende: Heftige shit dan, dat betekent dat de gevonden gebreken van dermate ernst zijn dat het treinverkeer er niet meer overheen mag tot het gerepareerd is
Er komt nog een dagje bij...
quote:
Leiden C.-Almere C./Hilversum laatste update: vrijdag 17 juni 2016, 22.25 uur
Tussen Amsterdam Zuid en Leiden C. rijden minder treinen door onverwachte werkzaamheden. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 19 juni rond 5:00 uur verholpen.
Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:13:09 ]
tja, eerst moet er een groepje kijken wat het probleem is dan moet er een oplossing bedacht worden.. dan wordt de oplossing uitgevoerd, en daarna moet het nog weer gecontroleerd worden.
en tja als er iets "kapot" is wat eigenlijk niet kapot mag gaan... krijg je ook nog dat er gekeken moet worden naar een oorzaak
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
toch vreemd, want de verdubbeling op het traject Venlo-Kaldenkirchen MBK groter dan 1.
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden.
Hoezo tot minimaal 2030 niet? In het ontwerp voor het Duitse investeringsplan staat het als 'potentieller Bedarf', oftewel de planning is nog niet ver genoeg gevorderd voor een oordeel maar bij een gunstige uitkomst kan het best voor 2030 uitgevoerd worden.
De provincies en de gemeenten Eindhoven en Heerlen lobbyen al tien jaar voor directe intercityverbindingen met Düsseldorf en Keulen. Eind vorig jaar vroeg de Tweede Kamer Dijksma de intercityverbinding Eindhoven-Heerlen-Aken mogelijk te maken. Maar uit het in maart gepresenteerde Bundesverkehrswegeplan, de meerjarenplanning voor weg-, water- en spoorprojecten, blijkt dat dat het Duitse spoor daar tot zeker 2030 niet op wordt voorbereid.
Zal wel op ervaringen uit het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig...
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 23:42:41 ]
Zal wel op ervaringen met het verleden met die Duitsers gebaseerd zijn. Uit het vorige Duitse Bundesverkehrswegeplan (uit 2003) zijn zelfs heel wat projecten met de hoogste prioriteit nieteens uitgevoerd of nog bezig...
Ja ok, e.e.a. hangt natuurlijk ook ervan af hoe snel de planningen lopen.
En dat kan in Duitsland idd. lang duren. Hier in de buurt is in 2002 een smalspoorlijn door een overstroming beschadigd. Het heeft 14 jaar geduurd om al het papierwerk enzo rond te krijgen maar nu wil men de hele boel in 6 maanden tijd compleet nieuw gebouwd hebben.
Maar minimaal tot 2030 nog niks tussen Kaldekirchen en Venlo, je krijgt toch een punthoofd van die Duitsers Deze verdubbeling + elektrificatie is vooralsnog ook maar tot de grens trouwens
Kaldenkirchen-Venlo? Viersporigheid daar ofzo of bedoel je Kaldenkirchen-Viersen?
Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken
Op zaterdag 18 juni 2016 00:31 schreef Prins_Pils het volgende: Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken
Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden.
Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.)
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 00:45:36 ]
Op zaterdag 18 juni 2016 00:31 schreef Prins_Pils het volgende: Maar echt. Hoe moeilijk kan het zijn er een spoortje naast te bouwen? Aan die driesporigheid Emmerich-Oberhausen zijn ze ook al tig decennia bezig onderhand bij wijze van spreken
Ze hebben daar niet van die mooie potjes zoals wij in NL wel hebben. Infrastructuurfonds etc
Ik ben wel benieuwd wat daar nou is gevonden waarvoor ook de zaterdag nog nodig is voor reparatie
Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden.
Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein).
Is allemaal heel ingewikkeld. Te weinig geld, ingewikkelde milieu-procedures, sowieso ingewikkelde procedures... De autosnelwegen en bundesstraßen worden bijv. door de deelstaten aangelegd, maar met geld van de federale overheid. Dan heb je alweer twee bestuursniveaus die op één lijn moeten zitten voor er iets gedaan kan worden.
Het komt ook serieus voor dat infrastructuur bewust extra langzaam wordt aangelegd omdat subsidieregelingen zo zijn dat je bij een snelle aanleg minder geld van het hogere bestuursniveau krijgt. (Bij de oost-west-tramtunnel in Dortmund werd dat openlijk verteld.)
Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 09:29:18 ]
Die eindeloze procedures zijn uiteraard een probleem maar het gaat verder dan dat, het is ook gewoon een kwestie van chronische onderfinanciering in investeringen. De waarde van het Duits kapitaal neemt al sinds 2000 min of meer jaarlijks een beetje af doordat de investeringen te laag zijn om zelfs maar de afschrijvingen te compenseren. Ik heb nu even geen cijfers of grafieken paraat maar ik zou daar vanavond wellicht eens naar kunnen zoeken. Het is wel een eigenaardige situatie aangezien Duitsland momenteel geld betaald zou krijgen voor obligaties om die investeringen te financieren
Of op damit-deutschland-vorne-bleibt.de of in de onbalans-landrapporten van de EU. Het is een algemeen bekend probleem maar het ligt niet alleen aan te weinig geld maar, zoals bijv. hey onbalans-rapport zegt ook aan te ingewikkelde en trage procedures.
V.w.b. Leiden-Schiphol: Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing. Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe...
Ik denk dat ze in plaats van enkele gebreken honderden meters aan ellende hebben gevonden.
Wat ik me dan afvraag is hoe dat dan ineens acuut kan zijn. Losse gebreken kan ik me wel voorstellen maar over honderden meters ontstaan niet ineens in 2 weken (Zo vaak rijdt de meettrein).
Denk je? Ga maar eens uitrekenen hoeveel ton aan treinen er in twee weken overheen komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Wat een kulargument. Dat geldt voor elke meter spoor precies hetzelfde. Nou ja op het hoofdnet dan.
Klopt. Ik zeg ook niet dat spoor niet tegen treinverkeer kan.
Maar als dat stuk een verborgen sluimerende zwakke plek had, kan dat wel opeens zomaar aan het licht komen met zulke belastingen. En dat gebeurt wel eens, dit geval is niet uniek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Als het ook op 1 stukje was geweest had je niet zoveel tijd nodig gehad om het te herstellen.. Wat ik wel weet is dat het de aannemer klauwen met geld gaat kosten, dit is volgens mij al PGO
Nou ja het is blijkbaar een gevalletje metaalmoeheid. Dat kan heel lang *goed genoeg* gaan, maar op een bepaald moment is het voortschrijdend bezwijken en gaat de hele boel heel snel (en steeds sneller) onderuit natuurlijk.
Op zaterdag 18 juni 2016 14:38 schreef b2py het volgende: Yup, in de spoorwereld beter bekent als Rolling Contact Fatigue (RCF). (Zelf even Googlen, loop in de primark)
Op zaterdag 18 juni 2016 10:44 schreef Okuliarnik het volgende: V.w.b. Leiden-Schiphol: Ultrasoontrein had niet goed gemeten, nacht van donderdag op vrijdag zouden er daarom handmetingen uitgevoerd worden wat niet ging door de regen. Spoor werd goedgekeurd tot 14:00 gistermiddag, echter enkele heren die zichzelf erg belangrijk vinden moesten er wat over te zeggen hebben. Gevolg: om 14:00 nog geen beslissing. Rechterspoor Leiden-Lisse is ook een tijdje buiten dienst geweest a.g.v. dit gedoe...
Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende: Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
* Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef dennistd het volgende: * Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef dennistd het volgende: * Ding Dong * Rond 20.50u zal de CityNightLine door Deventer denderen richting Zutphen. Daar kort voor zit een Partyzug naar Magdeburg met een Locon 9900 op kop.
Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet .... Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is .... Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer.
Op zaterdag 18 juni 2016 22:27 schreef greavy het volgende: Kent u het verhaal van de 2 NS-traxx'en die vandaag uit Kassel naar Bad Bentheim gebracht zouden worden door RailAdventure? Nou, ik wel. Maar kent u het eindresultaat? Die kwamen niet .... Heb ik voor jan met de korte achternaam 7 uren langs de lijn gezeten bij Salzbergen, waar het toch wel dodelijk saai en rustig is .... Nu zouden ze morgen moeten komen, want maandag moeten ze naar de Watergraafsmeer.
Ik heb ruim 8 uur in Enschede gezeten, maar gelukkig werd ik daar voor betaald
Dan is het minder erg. Maar een 99% garantie hebben dat het konvooi vandaag kwam, toch maar dat pleuris eind gereden. Komen ze toch morgen pas. RailAdventure was vandaag eerst ff een ander leuk transport overbrengen ri. Zuid-Duitsland. 139 558+koppelwagens+Turkse Velaro+koppelwagens+187 303. Die 139 zou vannacht retour Kassel moeten gaan, en dan morgen naar Bentheim. Maandagochtend de Traxx'en weer door ri. Watergraafsmeer.
Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende: Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
Valt mee. Zowel de 1700 als de Traxx zijn onder 1,5 Kv begrenst. Bij de 1700 kan je dit overbruggen (maar daar was in het filmpje geen sprake van), maar bij de Traxx is het daarvoor te veel computergestuurd.
Als je dit grapje onder 1500V doet dan vliegen alle snelschakelaars in het onderstation eruit. Duvel kan je hier vast meer over vertellen.
Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef hemarookworst het volgende: Wauw kwam dit filmpje tegen. Ik wist wel dat de Traxx wel krachtig is, maar niet zo krachtig. Zou de NS 1600/1800 ook zo hard kunnen optrekken, was toen ik jong was altijd onder de indruk van het geluid (waarschijnlijk door die dikke ventiliatieroosters) die het maakt bij het optrekken
Of in dit geval op het laatst begrenzing ivm maximale snelheid van 160 + 10%. Als in de software van de Traxx de 200 km/u vrijgegeven is, haal je (als je de 'test'-optie niet is geselecteerd) 205 km/u en dan zet de software je neer. Met test-optie weer 200 + 10%.
Gaat wel goed, een 1700 vraagt vanaf ca. 60 km/u het volle vermogen en is begrensd op 3600A. Het fijne is dat een 1700 per draaistel één motor heeft, zodat de assen mechanisch gekoppeld zijn. Daarmee is er minder kans op doorslaan van de wielen bij aanzet. De Traxx heeft een motor per as, daar zitten echter moderne regelingen in om het maximale koppel op de rails over te brengen.
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
er wordt in de plannen gewerkt aan een omschakeling naar 3kV, maar wanneer het zover zal zijn? Geen idee.
Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef b2py het volgende: Heb je daar wat tekst en uitleg bij? Ik zie links wel veel metertjes erg fluctueren maar dit zegt mij vrij weinig..
Die metertjes geven aan hoeveel kracht de tractiemotoren daadwerkelijk op de rails zetten, gemeten in kilonewton.
Als machinist hoef je enkel een bepaalde hoeveelheid tractie te geven, de software in de locomotief regelt het aansturen van de tractiemotoren verder zelf. Hiermee probeert de loc te voorkomen dat de wielen doorslippen.
AFB (het vierkantje onderin de video) is de 'cruise control' van de Traxx.
VLAARDINGEN - De bouwborden staan er: bij Vlaardingen Oost en Vlaardingen West. Bij de twee stations is grond aangebracht voor verbreding van het spoor, er wordt gewerkt aan technische ruimtes en kabels en leidingen. Maar de echte grote werkzaamheden vinden plaats vanaf april volgend jaar. September 2017 gaat u niet meer met de trein naar Rotterdam of Hoek van Holland, maar met de metro.
Het huidige tracé krijgt tussen Schiedam en Hoek van Holland een metamorfose: van een gewone spoorlijn naar een moderne metro. Aan het eind van de lijn, in Hoek van Holland, komt er een kleine kilometer nieuw spoor bij met een nieuw station: ‘Hoek van Holland Strand’. In Schiedam sluit de Hoekse Lijn straks aan op metrolijn B naar Nesselande. Met de metrokoppeling vervalt de rechtstreekse treinverbinding naar Rotterdam Centraal, maar door de frequentie van de metro (10 per uur) en de verschillende overstapmogelijkheden heeft dit voor de meeste reizigers nauwelijks negatief effect op de totale reisduur. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag verwacht dat het aantal reizigers op de Hoekse Lijn na de ombouw stijgt met circa 40%.
Werkzaamheden De echte ombouw van de Hoekse Lijn vindt plaats in 2017. Ter voorbereiding daarop moet er nu al werk verzet worden. Er is bij de stations Vlaardingen Oost en Vlaardingen West zand aangebracht voor het ‘voorbelasten’ van de grond. Ook zijn er al kabels en leidingen verlegd en bomen gekapt. Dat laatste is wel even een kaal gezicht, maar als de ombouw van de Hoekse Lijn in 2017 voltooid is, zal het projectbureau in overleg met de gemeente bomen herplanten. Op station Vlaardingen West is er een pad gemaakt om er voor te zorgen dat reizigers tijdens de werkzaamheden goede toegang blijven houden tot het station.
quote:
Verder wordt er gewerkt aan de technische ruimtes. Hiervoor is op station Vlaardingen Oost de stationskiosk gesloten. Andere plekken waar technische ruimtes worden gemaakt, zijn of worden de komende maanden bouwrijp gemaakt. Na de bouwvak gaat de aannemer hier palen heien voor de fundering. Aan het einde van het jaar worden hierop de technische ruimtes aangelegd.
Voor bewoners langs de Spoorsingel is er in juni een informatieavond. Omdat hier een steunberm aangebracht moet worden, wordt in augustus een deel van het groen verwijderd. Ook hier zal er na afronding van de werkzaamheden nieuw groen aangeplant worden.
Contact en informatie De ombouw van de Hoekse Lijn is een project van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH). U vindt alle informatie over dit project op hoekselijn.mrdh.nl . Hier kunt u zich ook aanmelden voor de nieuwsbrief over dit project of contact opnemen met de projectorganisatie als u vragen heeft. In het najaar zal het projectbureau weer informatieavonden houden over het project.
Voor informatie over vervangend vervoer tijdens de werkzaamheden en mogelijkheden en kosten van abonnementen, kunt u terecht bij de RET. Op de website ret.nl/hoekselijn vindt u informatie en kunt u zich aanmelden voor een nieuwsbrief
De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
Op zondag 19 juni 2016 15:29 schreef greavy het volgende: De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
Normaal werden ze door een lok van RailAdventure naar Bad Bentheim gebracht op zaterdag (en eventueel op zondag kon dat ook), en op maandag op eigen kracht naar Watergraafsmeer. Nu is de lok van RailAdventure met andere zaken bezig, dus is RRF op pad gegaan met het transport, en heeft de loks niet in Bentheim gedumpt, maar brengt ze door naar de Watergraafsmeer.
18 Juni 2016 - Een fraai treintje, die helaas in niet al te fraai licht passeerde, was deze lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof richting Osnabrück Rangierbahnhof. De 155'er was een vervanger voor een 140'er. Dit is de allerlaatste 155'er met een slabbetje die nog in actieve dienst rondrijdt.
18 Juni 2016 - Een volgende oudgediende die zich aandeed was een 151'er, eveneens ter vervanging van een 140'er. Ook deze trein kwam uit Emden Rangierbahnhof en rijdt naar Osnabrück Rangierbahnhof.
18 Juni 2016 - Driemaal is scheepsrecht, zoals ook hier gold. De derde oudgediende met lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof naar Osnabrück Rangierbahnhof was een 139'er, en passeert hier Salzbergen.
Stonden gewoon onbeveiligd op Bad Bentheim hoor. Meestal kwam het transport op zaterdag. Je kon gewoon naast de lok komen en dergelijke, en als je kwaad wilde kon je dat ook rustig doen. Loks stonden ook niet in zicht van de treindienstleider of dergelijke.
Op zondag 19 juni 2016 16:15 schreef Maegrim het volgende: oh okay, ik herinner me bij de nieuwe lokken van 2014 dat er 24-uurs bewaking te bad bentheim naast zat
Kennis van me die bijna elke week rond Bentheim is als die Traxx'en komen, heeft daar bijna nooit beveiliging gezien, en heeft ook bij die lokken gelopen (maar niks vreemds uitgehaald).
Op zondag 19 juni 2016 14:33 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik lees trouwens dat de metro van de RET eindpunt gaat krijgen op Vlaardingen West, komt daar een zakspoortje ofzo?
Of het station driesporig of een keerspoor achter het station. Ik dacht het eerste.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 19 juni 2016 16:12 schreef greavy het volgende: 3 Duitse oudgedienden gister: [ afbeelding ] 18 Juni 2016 - Een fraai treintje, die helaas in niet al te fraai licht passeerde, was deze lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof richting Osnabrück Rangierbahnhof. De 155'er was een vervanger voor een 140'er. Dit is de allerlaatste 155'er met een slabbetje die nog in actieve dienst rondrijdt.
[ afbeelding ] 18 Juni 2016 - Een volgende oudgediende die zich aandeed was een 151'er, eveneens ter vervanging van een 140'er. Ook deze trein kwam uit Emden Rangierbahnhof en rijdt naar Osnabrück Rangierbahnhof.
[ afbeelding ] 18 Juni 2016 - Driemaal is scheepsrecht, zoals ook hier gold. De derde oudgediende met lege autotrein uit Emden Rangierbahnhof naar Osnabrück Rangierbahnhof was een 139'er, en passeert hier Salzbergen.
Gaaf, drie verschillende oude beestjes. Die 155'er zit er ook niet meer uit met dat verlopen rood. Waarom daar slabbetje? Nog uit het DR tijdperk? Dat zal toch niet?
Gaaf, drie verschillende oude beestjes. Die 155'er zit er ook niet meer uit met dat verlopen rood. Waarom daar slabbetje? Nog uit het DR tijdperk? Dat zal toch niet?
Op zondag 19 juni 2016 16:15 schreef Maegrim het volgende: oh okay, ik herinner me bij de nieuwe lokken van 2014 dat er 24-uurs bewaking te bad bentheim naast zat
Loks staan nu op Amersfoort Goederen. Schijnen wel morgen elk afzonderlijk en op eigen kracht naar Watergraafsmeer te gaan.
Heeft met afnameritten te maken. Daarom ging het ook altijd op eigen kracht vanaf Bad Bentheim. Eerst als losselok proefrijden, en dan de daarna met rijtuigen het land door.
Op zondag 19 juni 2016 18:46 schreef greavy het volgende: Heeft met afnameritten te maken. Daarom ging het ook altijd op eigen kracht vanaf Bad Bentheim. Eerst als losselok proefrijden, en dan de daarna met rijtuigen het land door.
Op zondag 19 juni 2016 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is trouwens geen Verkehrsrot geloof ik maar ergens op die pagina staat een schema met historische kleurstellingen.
Orientrot (RAL3031), dat witte vlak hoorde daarbij maar slechts een handjevol 155ers hebben die kleurstelling gekregen, waaronder enkele nog wel in het DR-tijdperk. Overigens is het niet de laatste 155er in actieve dienst in die kleurstelling, de LEG heeft er ook 1 in die kleurstelling rondrijden...
Orientrot (RAL3031), dat witte vlak hoorde daarbij maar slechts een handjevol 155ers hebben die kleurstelling gekregen, waaronder enkele nog wel in het DR-tijdperk. Overigens is het niet de laatste 155er in actieve dienst in die kleurstelling, de LEG heeft er ook 1 in die kleurstelling rondrijden...
De laatste 155'er in Oriëntrot met slabbetje bij DB...
Op zondag 19 juni 2016 15:29 schreef greavy het volgende: De 2 nieuwste speeltjes van NS, 186 023 en 186 024, zijn vandaag al uit Bad Bentheim vertrokken ri. Watergraafsmeer, nog geen uur na aankomst. Ook opvallend is dat er een Class'66 meegenomen is, in plaats van dat de Traxx'en op eigen kracht reden.
Trein genomen van Manchester naar Sheffield. Wat een vreselijk armoedige bende, zelfs een stadsbus biedt meer comfort. Die stations stammen ook allemaal van voor de oorlog. Deplorabele staat, veel roest, verrotheid en smerigheid.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 21:26:28 ]
Op zondag 19 juni 2016 21:23 schreef MCH het volgende: Trein genomen van Manchester naar Sheffield. Wat een vreselijk armoedige bende, zelfs een stadsbus biedt meer comfort. Die stations stammen ook allemaal van voor de oorlog. Deplorabele staat, veel roest, verrotheid en smerigheid.
Welke TOC had je, Northern? Dan reisde je zeker met een Pacer: een stadsbusbody op treinwielen. Die treinen hebben niet eens een fatsoenlijk draaistel
Welke TOC had je, Northern? Dan reisde je zeker met een Pacer: een stadsbusbody op treinwielen. Die treinen hebben niet eens een fatsoenlijk draaistel
Klopt, mijn fraulein merkte al op dat die deuren ook in stadsbussen zitten. Ook ongure tochtgaten in zo'n stel. Kan me voorstellen dat het in de winter nog onplezanter moet zijn om in zo'n ding vervoerd te worden.
Klopt, mijn fraulein merkte al op dat die deuren ook in stadsbussen zitten. Ook ongure tochtgaten in zo'n stel. Kan me voorstellen dat het in de winter nog onplezanter moet zijn om in zo'n ding vervoerd te worden.
Pacers hebben niet echt een goede reputatie, precies de klachten die jij noemt. 's zomers zijn het rijdende sauna's, 's winters zijn het vrieskisten op wielen, het rijgedrag is beroerd en van zitcomfort is ook geen sprake.
Pacers zijn gebouwd in de eerste helft van de jaren '80, ze waren bedoeld als kortetermijnoplossing voor een gebrek aan rollend materieel. Ze waren bedoeld om maximaal 20 jaar ingezet te worden, maar in 2016 rijden er nog altijd veel Pacers rond.
In Northern-gebied gaan ze verdwijnen, in de voorwaarden van de nieuwe Northern-franchise is opgenomen dat er enkel treinen met volwaardige draaistellen mogen worden ingezet na een overgangsperiode. Arriva heeft hiervoor inmiddels DMU's en EMU's besteld bij CAF.
Vandaag werd in het Nederland Openluchtmuseum in Arnhem het twintigjarig jubileum van de tramlijn gevierd. Hiervoor waren naast het 'eigen' materieel ook twee gasten aanwezig: de blauwe trams A106 en A327 van de Tramweg Stichting.
NZH-motorwagen A327 is gebouwd in 1913 door Beijnes in Haarlem. In die stad heeft de tram dienstgedaan op de stadsdienst totdat deze in 1948 opgeheven werd. Daarna heeft de A327 nog tot 1960 gereden op de stadsdienst van Leiden. Na het verdwijnen van de tram in Leiden is de motorwagen via de NVBS in handen van de Tramweg Stichting gekomen. De tram komt hier door de boog tussen De Viersprong en Freia.
De A106 is in 1910 gebouwd door Waggonfabrik Uerdingen en werd in 1948 buiten dienst gesteld. Daarna is de motorwagen tot 1983 in gebruik geweest als noodwoning. Daarna heeft de Tramweg Stichting zich erover ontfermd, wat geresulteerd heeft in deze prachtige tram, die hier met gesloten goederenwagen C32 (een replica) onderweg is in het bos tussen de haltes Grote weide en Spaarstation Dingenliefde.
Af en toe werd er ook een tram gewisseld waardoor het telkens weer een verrassing was welke tram er de bocht om zou komen. Hier is de GETA 76 net aan de kant gezet bij de remise. In de achtergrond staan de RET-motorwagens 520 en 536.
Ook de Railreiniger reed af en toe twee rondjes. Voorop de oorspronkelijk uit Amsterdam afkomstige en in 1958 gebouwde Rr3 is een bladblazer gemonteerd, die de trambaan (die veel door het bos loopt) bladvrij te houden. De Rr3 passeert hier de halte Kasteelboerderij, waar kort gestopt moet worden om te 'sleutelen' om zo het ov-licht op wit te laten springen. Vetag of KAR is blijkbaar te modern in het museum ;-)
De HTM 274 is in 1921 gebouwd door HAWA. In de oorlog is de tram afgevoerd naar Düsseldorf, waarna het motorrijtuig in 1947 pas terugkwam in Den Haag. Na in 1950 van nieuwe motoren te zijn voorzien deed de 274 nog dienst tot 1963. Na voor instructiedoeleinden en andere klusjes gebruikt te zijn werd de tram in 1974 overgebracht naar de Electrische Museumtramlijn Amsterdam, waar hij geen dienst deed. In 1996 kwam het de 274 naar Arnhem, waar hij op deze foto's tussen de haltes De Viersprong en Freia onderweg is.
Ja, ok, het zijn geen treinen. Maar het is best leuk spul om te zien toch?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag kwam ik langs de Kirnitzschtalbahn en toevallig was daar vandaag ook historische-trams-dag.
(De 'moderne' trams lijken trouwens ook haast wel museumtrams. Alleen hebben ze daar bijv. wel moderne Scharfenbergkoppelingen en digitale lijnfilms op geïnstalleerd.)
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 23:40:17 ]
Zelfs een 1700 vind ik Nederland eigenlijk nog erg traag. De gemiddelde stoptrein op 25 KV trekt sneller op. Zolang we hier op 1,5 KV blijven rijden is het niet vooruit te branden.
Ik vind dat er altijd zo debiel uitzien, die wieltjes vlak bij elkaar en dan aan beide kanten enorm oversteken. Je hebt het gevoel dat als je aan de ene kant gaat springen dat aan de andere kant de wielen de lucht in gaan
Ik vind dat er altijd zo debiel uitzien, die wieltjes vlak bij elkaar en dan aan beide kanten enorm oversteken. Je hebt het gevoel dat als je aan de ene kant gaat springen dat aan de andere kant de wielen de lucht in gaan
Zal dat ijzer rond de wielen geen steigerbegrenzer zijn dan
Dat is tijdens de trekkertrek verplicht in bepaalde klassen.
Ik vind dat er altijd zo debiel uitzien, die wieltjes vlak bij elkaar en dan aan beide kanten enorm oversteken. Je hebt het gevoel dat als je aan de ene kant gaat springen dat aan de andere kant de wielen de lucht in gaan
Ik heb dat gevoel altijd bij van die 760mm-smalspoorlijnen, dat maar zo een wagon op z'n kant kukelt als iedereen aan één kant van het gangpad gaat zitten. Maar blijkbaar valt het allemaal wel mee met dat soort dingen omdat de wagens zo zwaar zijn.
Was er in Zwitserland niet ergens een keer een trein bijna naar beneden gestort omdat de Japanse toeristen met z'n allen aan één kant gingen staan en die trein toevallig net een scherpe bocht door ging?
Ik heb dat gevoel altijd bij van die 760mm-smalspoorlijnen, dat maar zo een wagon op z'n kant kukelt als iedereen aan één kant van het gangpad gaat zitten. Maar blijkbaar valt het allemaal wel mee met dat soort dingen omdat de wagens zo zwaar zijn.
Maar dan passen ze dus de dienstregeling aan om te checken hoe groot het issue is?
De ultrasoontrein kan met de snelheid die hij rijdt niet alle gebreken zo grondig inspecteren om de exacte schade te bepalen dus moet er achteraf handgemeten worden. Afhankelijk van de ernst van het gemeten gebrek wordt bepaald binnen hoeveel tijd gemeten moet worden, direct, 1 week, 2 weken of maand. Dat meten kost een minuut of twee en kon vroeger volgens mij in overleg met de treindienstleider tussen de treinenloop plaatsvinden maar ik vermoed dat tegenwoordig het treinverkeer stilgelegd moet worden.
Het is slechts een vermoeden, ik weet niet of het ook de oorzaak is maar het is wel de tijd van het jaar voor ultrasoonmetingen.
Dat meten kost een minuut of twee en kon vroeger volgens mij in overleg met de treindienstleider tussen de treinenloop plaatsvinden maar ik vermoed dat tegenwoordig het treinverkeer stilgelegd moet worden.
Want, oeh, een trein zie en hoor je niet aankomen. En de TDL heeft ook geen flauw benul waar alle treinen rijden natuurlijk
Hai, ik heb een voordeelurenabo. Is het moment van in-, of het moment van uitchecken van belang voor of ik met korting reis of niet? En maakt het uit als ik tussendoor tijdens spits uren van vervoerder wissel?
Thanks. Ook als ik bijvoorbeeld moet wisselen naar Syntus? of betaal ik dan daarna vol tarief? Ik moet van Enschdde naar Arnhem, dus dan zou ik beter dat hele stuk met de NS kunnen gaan, ondanks dat t iets extra kost.
Maximale aanzet volgens de beschrijving van de video
De 1600/1800 is volgens mij nog iets sneller. Het is helaas al meer dan 4 jaar geleden dat ik daar nog in gereden heb. Maar dat was absurd. Een van de mooiste locomotieven om te rijden. Het rempookje lage druk overtlading etc. Dan het rangeren achteruit met 10-12 bakken. Dat waren leuke tijden. Dan was je nog machinist. Den Haag binnen komen met dit spul was altijd een uitdaging. Nu zet je dat stroomlijnmat. precies neer waar je het hebben wil.
Gisteren toevallig nog een losse loc(1700) naar MT moeten brengen. Dat zijn de leuke klusjes. En ook die is krachtig. Ligt ook een beetje aan het weertype.
"Ladies & Gentleman, due to unforeseen engineering work this train will go no further than Clapham Junction, please change here for other services to London Victoria." "I repeat, Ladies & Gentleman, due to unforeseen engineering work this train will go no further than Clapham Junction, please change here for other services to London Victoria."
Zoiets verwacht je gewoon bij dat toontje
[ Bericht 7% gewijzigd door b2py op 20-06-2016 23:47:42 ]
Ik hoorde dat tingeltje toevallig eergisteren ook op het vliegveld van Wenen. Volgens mij heeft dat ook weinig met Abellio of NS te maken Waarschijnlijk gejat/gekocht voor relatief hoge attentiewaarde (mensen die één van de tonen niet kunnen horen, horen de andere vaak nog wel) en het is kort en duidelijk dat er een aankondiging komt. Wij kunnen 'm ook in de SLT gebruiken voor eigen aankondigingen.
Na een hoop geklooi met Pesa treinen in Duitsland (o.a. annulering van 12 bestelde stellen door Regentalbahn) is de eerste dan toch geleverd aan de Niederbarnimer Eisenbahn: Pesa Link DMU officially handed over to NEB
Op dinsdag 21 juni 2016 12:44 schreef J.B. het volgende: Na een hoop geklooi met Pesa treinen in Duitsland (o.a. annulering van 12 bestelde stellen door Regentalbahn) is de eerste dan toch geleverd aan de Niederbarnimer Eisenbahn: Pesa Link DMU officially handed over to NEB
Een directe treinverbinding tussen Luik, Maastricht en Aken wordt mogelijk nu een belangrijk spoortraject tussen Heerlen en Landgraaf wordt verdubbeld. De Provincie Limburg en de Rijksoverheid investeren samen in de noodzakelijke uitbreiding van het spoor. Dat maakt de weg vrij voor goede internationale verbindingen in de regio op korte termijn en nog snellere intercity verbindingen op de langere termijn. Spoorvervoerders maken nu plannen voor een drielandentrein, die Limburg direct verbindt met Duitsland en België.
Die is niet afgebeeld, net als bijvoorbeeld Schin op Geul. De stoptrein Maastricht-Heerlen zal aannemelijk gewoon tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum gaan rijden, met stop in Heerlen de Kissel. Wel zit je met Eygelshoven Markt, geen idee wat daar gaat stoppen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Kan ook nog inderdaad. En ik weet niet hoe druk Randwyck is, maar als de sneltreinen daar ook gaan stoppen dan hoeft de stopper vanuit Heerlen niet door de rijden tot daar. Tenzij je die uit Roermond inkort tot Maastricht natuurlijk, want één van die twee door laten rijden lijkt me niet verkeerd voor de bereikbaarheid van het ziekenhuis.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er rijd al iets van veolia inderdaad tussen randwyck en kerkrade. Geen idee of dit er nu extra bijkomt , maar het lijkt op extra treinen die op minder plekken stoppen?
Kan ook nog inderdaad. En ik weet niet hoe druk Randwyck is, maar als de sneltreinen daar ook gaan stoppen dan hoeft de stopper vanuit Heerlen niet door de rijden tot daar. Tenzij je die uit Roermond inkort tot Maastricht natuurlijk, want één van die twee door laten rijden lijkt me niet verkeerd voor de bereikbaarheid van het ziekenhuis.
ik kan me voorstellen dat Arriva in de toekomst alleen in de spitsuren Randwyck 4x per uur gaat bedienen en daarbuiten 2x per uur.
Op dinsdag 21 juni 2016 14:50 schreef dennistd het volgende: Die is niet afgebeeld, net als bijvoorbeeld Schin op Geul. De stoptrein Maastricht-Heerlen zal aannemelijk gewoon tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum gaan rijden, met stop in Heerlen de Kissel. Wel zit je met Eygelshoven Markt, geen idee wat daar gaat stoppen.
Ik doelde meer op een onderzoek waarin werdt gesteld dat de kissel gesloopt en gesloten moet worden om een verdubbeling mogelijk te maken
Op dinsdag 21 juni 2016 14:55 schreef Basekid_NZ het volgende: Er rijd al iets van veolia inderdaad tussen randwyck en kerkrade. Geen idee of dit er nu extra bijkomt , maar het lijkt op extra treinen die op minder plekken stoppen?
Het gaat om de bestaande sneltreinen Maastricht-Heerlen die door gaan rijden naar Duitsland en misschien ook naar België.
In Herzogenrath heb je overstap op één van de vele treinen die daar stoppen (RE en RB). Er is tussen Herzogenrath en Aachen geen ruimte voor een extra trein, dus daarom maar 1x per uur door naar Aachen.
Visé zal zijn omdat je Eijsden wil bedienen. Daar kun je niet keren, dus moet je wel doorrijden naar Visé. Ook heb je van/naar Visé wat P-treinen richting Luik en Brussel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 21 juni 2016 16:11 schreef dennistd het volgende: In Herzogenrath heb je overstap op één van de vele treinen die daar stoppen (RE en RB). Er is tussen Herzogenrath en Aachen geen ruimte voor een extra trein, dus daarom maar 1x per uur door naar Aachen.
Visé zal zijn omdat je Eijsden wil bedienen. Daar kun je niet keren, dus moet je wel doorrijden naar Visé. Ook heb je van/naar Visé wat P-treinen richting Luik en Brussel.
Op dinsdag 21 juni 2016 16:19 schreef J.B. het volgende: Ze moeten het ook nog maar eens geregeld zien te krijgen, die Belgen/Walen zitten echt niet te wachten op private partijen.
klopt, maar de treindienst zou er wel betrouwbaarder door worden
Op dinsdag 21 juni 2016 16:19 schreef J.B. het volgende: Ze moeten het ook nog maar eens geregeld zien te krijgen, die Belgen/Walen zitten echt niet te wachten op private partijen.
Klopt, maar aan de andere kant zit de NMBS ook niet echt te wachten op dit lijntje volgens mij. Zal wel een compromis uitkomen dat vanaf Visé op elke trein een Belgische treinbegeleider komt te zitten of zo...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
klopt, maar de treindienst zou er wel betrouwbaarder door worden
Op dit moment heb ik de indruk dat die treindienst behoorlijk betrouwbaar is, aanzienlijk beter dan vroeger in ieder geval. Naar Visé zal hoe dan ook sowieso moeten kunnen vanwege het geliberaliseerde internationale reizigersvervoer, maar Luik is toch wel een ander verhaal.
Op dinsdag 21 juni 2016 16:19 schreef J.B. het volgende: Ze moeten het ook nog maar eens geregeld zien te krijgen, die Belgen/Walen zitten echt niet te wachten op private partijen.
De eerste goederentrein in België die reed als gevolg van de liberalisering is toentertijd ook 'intensief gecontroleerd' door Waalse vakbondsmensen bij station Montzen. Ik heb er nu even geen bron van maar aangezien ze hem niet konden blokkeren deden ze het maar op die manier
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 16:41:58 ]
Op dit moment heb ik de indruk dat die treindienst behoorlijk betrouwbaar is, aanzienlijk beter dan vroeger in ieder geval. Naar Visé zal hoe dan ook sowieso moeten kunnen vanwege het geliberaliseerde internationale reizigersvervoer, maar Luik is toch wel een ander verhaal.
Zit jij liever in een 100 jaar oude trein of gloednieuw materieel?
En daarnaast staken de Belgen zo ongeveer vaker dan dat de Benelux rijdt
Zit jij liever in een 100 jaar oude trein of gloednieuw materieel?
En daarnaast staken de Belgen zo ongeveer vaker dan dat de Benelux rijdt
Nouja, tussen Maastricht en Luik rijden Breaks, dat zijn mijns inziens geen slechte treinen. Een Flirt is uiteraard wel fijner, al is dat ook afhankelijk van het zitcomfort; in die treinen van Veolia is dat echt drie keer niks.
Dat de Belgen vaak staken en dat de dienstverlening daaronder lijdt is natuurlijk waar, maar aangezien ze in Luik ook vaak de sporen/seinhuizen blokkeren tijdens stakingen lijkt me niet dat een Nederlands bedrijf daar verandering in zou kunnen brengen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 16:49:33 ]
Nouja, tussen Maastricht en Luik rijden Breaks, dat zijn mijns inziens geen slechte treinen. Een Flirt is uiteraard wel fijner, al is dat ook afhankelijk van het zitcomfort; in die treinen van Veolia is dat echt drie keer niks.
Een Break zit prima, althans de middenbak. En ik neem aan dat Arriva er geen Leo Express-interieur in laat plaatsen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is trouwens een setje Pimpel stuk vandaag. De eastbound van 6:16 reed niet en de westbound van 17:48 ook niet. Zal best wel dezelfde omloop zijn toch?
Op dinsdag 21 juni 2016 18:14 schreef Dr_Flash het volgende: Er is trouwens een setje Pimpel stuk vandaag. De eastbound van 6:16 reed niet en de westbound van 17:48 ook niet. Zal best wel dezelfde omloop zijn toch?
Joah, zou kunnen qua tijd
Ga over drie weken nog even een breedspoorritje maken. Vilnius-Plungė, ritje van dik 3:30 uur.
Op dinsdag 21 juni 2016 18:14 schreef Dr_Flash het volgende: Er is trouwens een setje Pimpel stuk vandaag. De eastbound van 6:16 reed niet en de westbound van 17:48 ook niet. Zal best wel dezelfde omloop zijn toch?
Mja, ze waren sowieso aan het kloten. De 242 (die normaal rond 9u in Hengelo is vanuit Duitsland) schijnt al in Osnabrück gekeerd te zijn zelfs, omdat die vroege uit Amsterdam dus niet reed.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 21 juni 2016 18:14 schreef Dr_Flash het volgende: Er is trouwens een setje Pimpel stuk vandaag. De eastbound van 6:16 reed niet en de westbound van 17:48 ook niet. Zal best wel dezelfde omloop zijn toch?
Volgens mij is dat inderdaad dezelfde slag. Met een uurtje over in Berlijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
The image of the catch points leading into a footbridge might be amusing, but it appears to be misleading. Look at the top of the rails. The top of the rails on the left is polished, while the top of the rails on the right is rough, indicating a lack of use. Google Maps shows that the right tracks go nowhere.
It is possible that the siding was abandoned prior to the footbridge being built. If that is the case, these catch points are not a problem.
Grappig, de Britse Wiki heeft ook een hele Projectwiki over Trains om de informatie zo goed mogelijk te maken.
Frankrijk? Om maar een willekeurig ontwikkelingsland te noemen?
In Frankrijk zouden ze er tenminste nog een juk op plaatsen
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 21:16 schreef b2py het volgende: The image of the catch points leading into a footbridge might be amusing, but it appears to be misleading. Look at the top of the rails. The top of the rails on the left is polished, while the top of the rails on the right is rough, indicating a lack of use. Google Maps shows that the right tracks go nowhere.
It is possible that the siding was abandoned prior to the footbridge being built. If that is the case, these catch points are not a problem.
Dat rechterspoor wordt zo te zien inderdaad niet vaak gebruikt. Maar: het is niet opgebroken en waarschijnlijk nog gewoon toegankelijk, dus dan moeten er trap points worden geplaatst volgens de ontwerprichtlijnen.
In Frankrijk zouden ze er tenminste nog een juk op plaatsen
[..]
Dat rechterspoor wordt zo te zien inderdaad niet vaak gebruikt. Maar: het is niet opgebroken en waarschijnlijk nog gewoon toegankelijk, dus dan moeten er trap points worden geplaatst volgens de ontwerprichtlijnen.
Jammer dat de wisseltongen niet op de foto staan. Voor hetzelfde geld zijn die geklemd of gespijkerd en is dat rechter spoor dus niet meer toegankelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
DB gaat met Maxdome (Grote Duitse videodienst) video's aanbieden in ICE's. 50 films gratis en duizenden via een abonnement. Introductie eind dit jaar. http://www.chip.de/news/L(...)-Reise_95699259.html
Treinreiswinkel werkt aan een wereldwijde boekingssite voor treinreizen. Het is de bedoeling om voor het einde van het jaar in ieder geval alle Europese treinreizen boekbaar te maken.
Dat kondigde Treinreiswinkel aan op de Spoortop tijdens de Ten-T-dagen in Rotterdam. Onder de naam HappyRail.com moet het uiteindelijk mogelijk zijn om via een one-stop-shopprincipe onder een persoonlijk account een treinticket te boeken naar om het even welke bestemming. “Voor vliegreizen is het mogelijk om naar een willekeurig dorp in Afrika een ticket te boeken in een paar klikken, dat moet met de trein ook kunnen”, aldus directeur Helmut Brall.
De site is deels eigendom van Treinreiswinkel en deels eigendom van Lasse Brall, zoon van Helmut. Hij heeft twee jaar aan het project gewerkt. “In sommige gevallen is het behoorlijk moeilijk om de data te krijgen en in enkele gevallen zelfs onmogelijk”, aldus Lasse. Zo zullen tickets voor landen als Roemenië en Bulgarije nog even op zich laten wachten. Hoeveel geld er in de site is gestoken, will Brall junior niet kwijt.
De beta-versie van de site moet binnen twee tot drie maanden online zijn. Tegen het einde van het jaar moet het in ieder geval mogelijk zijn om zo goed als Europese treinreizen te boeken, evenals Canada. “De gebruiker kan dan boeken, betalen en het ticket uitprinten”, aldus Lasse. Begin volgend jaar moet het ook mogelijk zijn om tickets in landen als India en Japan te boeken. HappyRail wil graag naar een laagsteprijsgarantie voor de boekingen, maar dat is nog niet mogelijk. Lasse: “Maatschappijen als Eurostar en Renfe bieden nog vaak tickets voor een lagere prijs aan op hun eigen website, maar daar willen we echt van af.”
Namens de reizigers kreeg Treinreiswinkel een prijs aangeboden voor beste idee tijdens de Spoortop gelanceerd.
Op woensdag 22 juni 2016 12:05 schreef Prins_Pils het volgende: Ik las trouwens dat ProRail in opdracht van DB gaat kijken naar automagisch rijden op de Betuweroute.
Hmm.Mastwijkisme 2.0 door D66. Den Haag MOET goed verbonden zijn met Brussel, want ambtenaren en inwoners van Den Haag gaan vaak naar Brussel... Hoogeveen MOET een rechtstreekse trein hebben naar Schiphol, want inwoners gaan vaak naar Schiphol...
Wat te denken van Geerdijk. De belangrijkste plaats zonder station. Gauw opnieuw aanleggen en dan rechtstreekse verbindingen naar alle uithoeken van de wereld introduceren
Op woensdag 22 juni 2016 16:25 schreef b2py het volgende: Oh er is een misverstand geweest over die spreektijd, mevrouw van Veldhoven heeft 35 minuten gehad, de rest 4
Jaa dat zou echt tof zijn Zijn de favorieten nou zo slecht of zijn de underdogs nou zo goed? (of beide )
Beide denk ik. Verder maakt het mij weinig uit, ik vind het leuk dat teams als Albanië, Wales en IJsland het zo goed doen, maar ik heb vooral een hekel aan dat mannetje met nummer 7
Beide denk ik. Verder maakt het mij weinig uit, ik vind het leuk dat teams als Albanië, Wales en IJsland het zo goed doen, maar ik heb vooral een hekel aan dat mannetje met nummer 7
Op woensdag 22 juni 2016 17:57 schreef b2py het volgende: Het gaat over de Fyra maar D66 pakte het moment aan om Den Haag te beschermen voor verlies van Benelux
Het gaat over de kabinetsreactie op de parlementaire enquête over de Fyra. En in de kabinetsreactie staat wel dat Den Haag 4 treinen naar Brussel krijgt. Onderwerp is niet buiten de orde.
Het gaat over de kabinetsreactie op de parlementaire enquête over de Fyra. En in de kabinetsreactie staat wel dat Den Haag 4 treinen naar Brussel krijgt. Onderwerp is niet buiten de orde.