b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:19 |
Met deze TT moet er wel een Belgische of Franse trein in de op hoor ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:20 |
Ik ben even aan het zoeken naar arbeiders in het spoor voor een trein, moeilijk vinden alleen ![]() Edit: bingo | |
ReisT | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:20 |
En dat is dus de echte reden dat kaartjes met korting zijn afgeschaft. Er moesten zo veel mogelijk mensen met de chipkaart reizen. | |
_JdM_ | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:40 |
Treinspotten vanuit de Horsttoren op de UT... Zowel SGM als ICM in de sprinterr Apeldoorn-Enschede | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:42 |
Nee, F35 spotten vanuit de UT | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:47 |
Ze staan wel precies dat te doen waar ze om bekend staan. | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:48 |
James, heb jij zicht op een LPG-wagon? http://nos.nl/artikel/210(...)ekend-opgeruimd.html | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:49 |
Ja ik ga ook eens kijken of ik dat kreng kan zien, moet hier zo'n beetje langskomen zo. | |
_JdM_ | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:51 |
Ook ja... | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:52 |
in Groningen waren ze een paar minuten eerder dan eerder aangekondigd | |
_JdM_ | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:55 |
Enschede +1 | |
boriq | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:58 |
Check op de UT-campus om 14:49 ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:11 |
Nice:) Hier Horsttoren | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:14 |
Niks gezien ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:14 |
Ik vraag me af of hij nog naar Maastricht komt, het is hier weer aan het rommelen buiten ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:15 |
| |
MTL | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:15 |
Daar lopen we al een aantal dagen de ICd naast te rangeren ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:16 |
Je foto staat op RTV Oost ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:18 |
Cool ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:30 |
Ben jij Joop Renting?? | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:33 |
ssstttt | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 15:59 |
Eind van de maand een weekje naar Innsbruck ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 16:32 |
Met de CNL? | |
James1988 | dinsdag 7 juni 2016 @ 16:35 |
Vanuit mijn huis zie ik 'm niet staan, maar ik weet welk ding het is. Die staat al anderhalve week daar geparkeerd. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 17:43 |
Naar München ja. En dan de EC naar Innsbruck. Terug vliegen vanaf München. Niet omdat het moet, of goedkoper is ![]() ![]() En ter plaatse de Stubaitalbahn, de Hungerburgbahn, de Nordkettenbahn en de Achenseebahn. En verder veel zwemmen en bier drinken en schnitzels hachelen en YOLO ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juni 2016 @ 18:40 |
Het is gewoon een van de vele slinkse prijsverhogingen geweest. Incidentele reizigers worden nu met zulke hoge kosten opgezadeld als ze in aanmerking willen komen voor korting, dat ze er maar vanaf zien. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 juni 2016 @ 18:44 |
Wuppertal, is dat niet waar ze die treinen boven de grond hebben hangen? Nu wel handig, zo te zien: https://twitter.com/0815Jacky/status/740186746449694720 | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:15 |
klopt | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:24 |
Heldmachinist ![]() http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1484040/ | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:35 |
Ik stel voor dat er eerst een stuurgroep een jaar lang onderzoek gaat doen om te kijken of ze inderdaad van hout zouden kunnen zijn, om advies uit te brengen aan een werkgroep die dan nog een jaar gaat vergaderen over wat voor conclusie we daar aan zouden kunnen verbinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:39 |
Bij goed weer is in 2023 de tijd rijp voor, u ziet hem misschien aankomen, een Proef, om te kijken watbeter brandt: gecreosoteerd hout of beton. Want ja, je weet het niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:43 |
![]() Tevensch: Spoorlopen zonder hesje. Damannie. Dus nou gaat ze kop teraf waarschijnlijk ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:47 |
Het kan natuurlijk ook niet dat een NS-medewerker ineens aan ProRail-eigendom gaat zitten hè. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:48 |
Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:49 |
Oh jee, NOG meer fout gedaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:50 |
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:51 |
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar.. En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:53 |
O ja, dat zinnetje was geen citaat van NS. ![]() Neemt de videoschouwtrein zulke gegevens niet op? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 19:53 |
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft? ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:09 |
Nee, de VST meet alleen geometrie en de kwaliteit van het spoor de rails (Met behulp van Ultrasoon) | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:09 |
Daar zeg ik toch ook niets over? Natuurlijk kan je dat zien op de foto ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:12 |
Niet zo zeer van "het spoor" wat gezien zou kunnen worden als "het geheel van dwarsliggers, ballastbed en spoorstaven" maar juist alleen maar van de spoorstaaf. Wat voor dwarsliggers eronder liggen, if any at all, boeit de VST geen reet. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:12 |
Ja, maar kennelijk hebben we hier te maken met een lamme journalist die de foto plaatst en een blinde die de tekst erbij doet. | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:13 |
Ik was je net voor maar je had de quote al ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:14 |
Ninja edit noemen ze dat ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:15 |
I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:19 |
Nog een stel mongolen.. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:21 |
Jip en Jargonneke? ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:22 |
Zoiets | |
MTL | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:29 |
Pff, vandaag voor het eerst sinds een hele lange tijd een trein laten opheffen door een defect (jep, ic direct). Het ding werd al te laat voorgebracht met een waslijst aan storingen: O.a. met problemen in tractieinstallaties, stroomafnemers en andere dingen, dus eerst maar een reset gedaan. Daarmee waren eigenlijk bijna alle storingen weg, alleen waren er nog twee problemen over: een van de stroomafnemers wilde niet meer omhoog (niet zo'n probleem, gelukkig zitten er meer op die loc ![]() ![]() En die dingen bij elkaar waren een veiligheidsprobleem (en met dit weer wil je de reizigers ook niet zonder airconditioning vervoeren). Na wat vruchteloze pogingen om het spul alsnog aan de praat te krijgen heb ik toen toch maar besloten de trein op te laten heffen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:29 |
En wie meet of bekijkt dan, of de rails nog wel goed vastgeschroefd zitten enzo? | |
cherrycoke | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:39 |
wat is er eigenlijk met die lightrail dingen gebeurt die een tijdje geleden op gouda-alphen a/d rijn reden? | |
James1988 | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:41 |
Die rijden nu in Stockholm. | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:43 |
Ik dacht visueel via de ronde langs het spoor per voet | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:45 |
http://www.dumpert.nl/med(...)ak_van_de_trein.html ![]() | |
cherrycoke | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:46 |
verlaagd perron dit dat, nieuwe stations dit dat (boskoop snijdelwijk) en dan gebeurt er niks mee jammer. | |
MTL | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:48 |
Als ProRail opschiet gaat Snijdelwijk halverwege volgend jaar open, dacht ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:49 |
Amsterdam Snijdelwijk? Leeuwarden Snijdelwijk? Zoetermeer Snijdelwijk? Waar gaat dit over? ![]() | |
cherrycoke | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:50 |
boskoop snijdelwijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:51 |
die was in eerste instantie toch voor december gepland? Maar het was al lang duidelijk dat ze dat niet meer gingen halen toch? | |
MTL | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:51 |
Die tweede. Niet omdat het moet, maar omdat het kan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:51 |
ze hebben keurig ingecheckt zo te zien | |
cherrycoke | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:52 |
http://www.inboskoop.nl/n(...)oop-snijdelwijk.html | |
Ou-Tannu | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:53 |
het was leuker op een treinstel wat een waslijn nodig heeft... ![]() | |
MTL | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:53 |
Jep. Samen met een extra station bij Waddinxveen, nieuw perron in Alphen en extra spoorverdubbeling geloof ik om een kwartiersdienst mogelijk te maken. Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar de aanpassingen zijn inderdaad niet op tijd klaar. | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 20:54 |
Spuit 11 ![]()
| |
cherrycoke | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:00 |
er zijn wat inloopavonden geweest met informatie wat daar is uitgekomen weet niemand ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:12 |
dat had veel rotzooi opgeleverd. Maar ik neem aan dat Veolia aangifte gaat doen tegen deze twee minkukels? | |
Okuliarnik | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:15 |
Hoop ge-NIMBY. De 'oude' treinen (SLT) die nog een halfjaar langer meegaan maken veel meer lawaai dan de nieuwe treinen. En de klapper was de dame die de goederentrein op die lijn een 'levensgevaarlijke giftrein' noemde en een apocalyps voorspelde als het ding zou ontsporen omdat niemand weet wat dat ding vervoerd ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:38 |
Wasmachines in je tuin. De hel. | |
Duvel | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:38 |
Waarom rijden ze eigenlijk een half jaar langer met SLT? Flirt zou toch gewoon kunnen rijden, ook zonder nieuwe stations? | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:41 |
Aspirant-machinist bij grillmasters ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:43 |
Student in treinentopic ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:44 |
mensen op internet ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:47 |
Nóg een nieuw perron, ze hebben er daar toch al drie ofzo, het huisperron en twee eiland waarvan eentje een spoor heeft dat niet gebruikt wordt? | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juni 2016 @ 21:50 |
Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven. | |
bork | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:04 |
Ik zou dat maar opgeven die gedachte dan kan je bezig blijven ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:12 |
Nekschot? Primitief. Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:15 |
Na 48 UUR gaan flippen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:31 |
ja dus http://www.1limburg.nl/vi(...)ijmegen-en-molenhoek | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:40 |
De directeur heet Ben Dwars? Wtf ![]() Maar terecht van die aangifte, wát een idioten... ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:49 |
Dat weten we wel op kantoor tegenwoordig hoor. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:55 |
Oh ja, en "vloggers". ![]() ![]() | |
somoht | dinsdag 7 juni 2016 @ 22:56 |
Mijn record, 6 jaar en still counting. ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:00 |
Jij mag dus wel op de dag van reizen een claim indienen? | |
somoht | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:01 |
Toen iig nog wel, heb al tijd geen > 30 minuten vertraging gehad. | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:01 |
De meeste vloggers moeten gewoon ... Nja je weet wel ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:02 |
Ja ik ben ook van mening dat alle vloggers verwoest moeten worden ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:03 |
Dat mocht ik toen ook al niet, zogenaamd omdat NS dan mogelijk de gegevens nog niet compleet zou hebben, al lijkt het me aannemelijker dat ze ermee hopen te bereiken dat mensen de claim vergeten. | |
James1988 | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:08 |
Misschien eens een tweet sturen naar @NS_online? ![]() | |
somoht | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:10 |
Nee joh dat die claim misschien nog eens de 10 jaar gaat halen is veel leuker dan die 10 gulden (Studenten OV : 4 euro 54) die ik er misschien nog uit kan slepen ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:12 |
Heb je dat geld niet allang teruggehad? Ik heb in MijnNS ook nog een claim uit 2011 op "In behandeling" staan, volgens mij heb ik dat geld destijds gewoon teruggekregen, anders was ik vast wel aan de bel gaan trekken. | |
somoht | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:12 |
Zou goed kunnen maar om dat nog uit te zoeken kost veel te veel tijd | |
Peterselieman | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:13 |
ik zal dit weekend eens een GTBV bij Arriva indienen. Ging mij maandag toch net iets te gortig qua reistijd. In totaal 56 minuten vertraging op de planning door een seinstoring bij Zuidhorn. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:14 |
![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:20 |
Precies | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:22 |
daar ben ik ook wel voor ja ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:26 |
Mijn broertje kijkt wel es na die gast. Tering, wat praat die poep ![]() Ja... Lekker boeiend. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:34 |
je eigen IQ is ook nog geen aanleiding voor een weeralarm. | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:39 |
Klopt... Hoog zat ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:44 |
Het vriespunt zal het wel halen ja. veel plezier ermee. | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:46 |
Het vriespunt is alsnog 273,15. Met die IQ score ben ik niet ontevreden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:47 |
Veel plezier ermee. | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 23:49 |
Dankjewel ![]() | |
dennistd | woensdag 8 juni 2016 @ 00:53 |
Tja, als de fotolijn al helemaal bezet is moet je wel eens een andere foto maken ![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 8 juni 2016 @ 01:09 |
Het trieste van dat filmpje van die treinsurfende stumpertjes? Ze willen kijkers trekken... en dat is dus nog gelukt ook, landelijke nieuwsaandacht... negatieve aandacht is immers ook aandacht.. Ik ben serieus bang dat 'vloggers' steeds idiotere en gevaarlijkere dingen gaan uithalen puur om maar meer views te trekken. En nu dan toevallig op het spoor maar er zijn zat andere gevaarlijke dingen. Ja, ik hoop dat ze zelf een flinke klap krijgen waardoor ze leren dat ze écht te ver gaan, maar je zadelt ook anderen ermee op.. | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 08:41 |
Kreeg gisteren nog een afwijzing voor mijn GtbV ![]() | |
matthias24 | woensdag 8 juni 2016 @ 08:56 |
vervelend voor je. | |
Duvel | woensdag 8 juni 2016 @ 08:59 |
DSSU is even zijn nut aan het bewijzen. | |
Fixers | woensdag 8 juni 2016 @ 09:13 |
Vraagje: weten jullie waar ik op een makkelijke manier reisinfo voor Engeland vind? Treinverkeer is hier echt een puinhoop met meerdere aanbieders op dezelfde route, met ieder hun eigen prijzen en verschillende tarieven voor piek en dal. Moet van centrum London naar Gatwick. Volgens de TFL is het tarief met een Oyster £ 8.00 (zolang je maar niet met de Gatwick Express gaat). Maar op de National Rail site staat die prijs er nergens bij. | |
derLudolf | woensdag 8 juni 2016 @ 09:20 |
Welke stumper hangt er aan treinen dan? Ik dacht dat dat vooral populair was in Rusland. | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 09:27 |
Ik heb gisteren even een pretrondje in de spits midden in de staking gedaan, en ik ben tot de conclusie gekomen dat als de staking met de start van EURO2016 nog bezig is dat: -De supporters niet op tijd komen -De wedstrijd in de trein al begint (of beiden) ![]() | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 09:28 |
Storing bij Breukelen, waarom kan er dan niks via Hilversum? Volgens NS was de verstoring bij Breukelen om 9:14 verholpen. Maar treinen rijden? Ho maar. Dat is nog een uur lang te moeilijk. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 09:34 |
Over Hilversum gesproken, is dat ontsporingswissel eigenlijk ooit nog teruggelegd? ![]() | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 09:41 |
Ja, bij Hilversum zij uiteindelijk nieuwe wissels gekomen (niet precies op dezelfde plaats, want moeilijk). | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 09:46 |
De storing is volgens Somda een wissel vlak na perronspoor 18 op Utrecht Centraal dat niet in controle kwam/komt. Is nu vastgelegd. Dus ja, dan worden intercity's over een afstand van 130 kilometer maar gewoon opgeheven, want nergens is een keermogelijkheid | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 09:49 |
Werd trouwens in Deventer omgeroepen dat er geen treinverkeer was tussen Amsterdam - Utrecht - Den Bosch en Schiphol - Utrecht - Nijmegen. Okee, kut zat denk je dan. "Reizigers voor Eindhoven en Maastricht kunnen reizen via Den Bosch". Whut? ![]() lief, als je niets hebt te vertellen, dan hoef je niet te bellen volgens mij.... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 09:50 |
Wel zo duidelijk voor de reiziger niewaar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 09:57 |
tsja, ik zie dat soort dingen ook in Groningen op de borden verschijnen, terwijl je er 0,0 aan hebt | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 09:58 |
mja, het is wel van den zotte om op deze manier te pleiten voor meer asfalt | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 10:03 |
Maar de trein die ik moest hebben hoeft helemaal niet te keren! Wat heeft een trein die van spoor 7 vertrekt te maken met een probleem bij 18? | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 10:15 |
simpel. Als ze de trein de ene kant niet uit kunnen sturen, sturen ze de trein ook niet de andere kant uit, want anders heb je al het materieel aan de verkeerde kant van de storing zitten, want vanwege de werkzaamheden op Utrecht Centraal liggen de middensporen tussen Utrecht en Amsterdam er grotendeels uit. Als de opgeheven treinen wel onderweg zouden kunnen keren kunnen ze in ieder geval nog reizigers afleveren bij treinen die nog wel rijden. | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 10:16 |
In Breukelen riep men net om dat er gratis koffie werd aangeboden bij hotel van der Valk.Helaas te laat want de treinen rijden weer. | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 10:20 |
Ja, tuurlijk, dat is veel belangrijker dan reizigers vervoeren. Als ze gewoon waren blijven rijden hadden ze na de spits tijd zat om het weer op de goede plaats te krijgen | |
MTL | woensdag 8 juni 2016 @ 10:24 |
Ik heb nog niets gehoord over een half jaar uitstel van het nieuwe materieel. Volgens mij gaat dat allemaal voorspoedig, alleen zal er in eerste instantie met gekoppelde treinen worden gereden in plaats van een kwartiersdienst met losse stellen. Klinkt meer alsof ze het half jaar uitstel van ProRail en de introductie van de nieuwe vervoerder door elkaar hebben gehaald. | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 10:25 |
dat zal je zwaar tegenvallen met de logistiek ingewikkelde puzzel die de NS dagelijks moet maken. Sterker nog, als je alles aan een zijde door laat rijden krijg je te maken met veel opgeheven treinen, omdat er aan een zijde van het land geen treinstellen meer zijn en moeten die reizigers uren wachten om te mogen reizen. Het is kiezen tussen twee kwaden op dat moment, maar treinen over een afstand van 130 kilometer rücksichtslos op te heffen gaat te ver ja. | |
_JdM_ | woensdag 8 juni 2016 @ 10:29 |
En nu reed er zo goed als niks Amsterdam-Eindhoven en Schiphol-Driebergen(v.v.). Van spoor 19 kon men nog wel rijden, alleen van 18 niet. Spoor 19 is voor de richting Driebergen, dus de Arnhem-Corridors had kunnen rijden. Dan richting Amsterdam(Zuid/Centraal-)Den Bosch: Je had zoveel kunnen doen: -Richting Amsterdam/Schiphol (Drukste richting!) had gewoon kunnen rijden. -Richting Den Bosch had je nog de IC Den Haag Centraal-Utrecht C (degene die in Utrecht keert) tijdelijk kunnen doorsturen naar Den Bosch via sporen 20/21 -de IC uit Leiden laten keren op de IC Utrecht-Den Haag (degene die daar keert) en de IC Utrecht-Leiden (waar dan geen materieel meer voor is) tijdelijk laten overnemen door een IC uit Amsterdam/Schiphol vanaf Breukelen (stop) naar Woerden-Leiden kunnen sturen. Krijg je in Amsterdam of Schiphol tijdelijk een ophoping van materieel, maar bedien je wel je reizigers en de IC Utrecht->Woerden rijdt niet. (maar daar rijden 4x per uur een sprinter, waardoor reizigers naar Leiden 5 minuten eerder met de sprinter moeten. | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 10:32 |
ze moeten nu ook uren wachten... | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 10:34 |
klopt en dat is niet goed. Daarom moeten ook meer reizigersvriendelijke oplossingen komen in plaats van te veel systeemdenken | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 10:34 |
Dat is geen excuus, daar hebben ze het helemaal zelf naar gemaakt. | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 10:41 |
Dan laat je een paar treinstellen achter in het zuiden. Dan zijn de treinen naar het noorden wel wat korter maar rijden ze tenminste wél. | |
boriq | woensdag 8 juni 2016 @ 10:54 |
Kom maar door met die nieuwe President-Directeur
| |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 11:00 |
ouwe grapneus die Duco. | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 11:03 |
zolang Lansingerland maar gepleased wordt | |
boriq | woensdag 8 juni 2016 @ 11:08 |
Duco laat alleen zien dat we niet het Engelse kiesstelsel nog hebben om je eigen dorp voor te trekken ![]() | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 11:14 |
Dat iets anders is dan in Nederland maakt het niet meteen een puinhoop ![]() Wat voor info zoek je? Tijden of prijzen? Die £ 8 is een tarief wat is bepaald door TfL en niet door de National Rail-vervoerders. Het is een vast tarief, terwijl de NR-tarieven meer variatie kennen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 8 juni 2016 @ 11:16 |
Het schijnt dat men denkt dat FLIRT net zulk rijgedrag heeft als GTW wat er toe kan leiden dat de treinen soms slecht gedetecteerd worden. Dat is geen ramp als er ook VIRMS over dat traject rijden maar als dat niet het geval is en het traject is daar niet op aangepast dan wordt het lastig. De maatregelen om het traject erop aan te passen liften mee met de ombouwwerkzaamheden op dit traject. | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 11:28 |
maar is het ook echt zo? | |
ReisT | woensdag 8 juni 2016 @ 11:35 |
Deze Flirts hebben net als de GTW maar één motordraaistel, dus heel vergezocht is het niet. Gouda-Alphen heeft toch assentellers, vanwege de slecht detecteerbare trams? Of hebben ze die er met een vooruitziende blik weer uitgesloopt? | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 11:46 |
Assentellers & spoorstroomlopen: https://www.prorail.nl/si(...)_april_2014_v003.pdf | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 11:46 |
Fles vindt de RER anders ook een puinhoop! | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 11:49 |
Fles vindt alles kut, zelfs paaltjes verplaatsen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 12:12 |
jij vindt het ook kut als ik mijn paal in jou verplaats Laat ook maar ![]() | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 12:18 |
We kunnen wel weer even door knutselen, 12 miljard erbij in 2 jaar voor Infrastructuurfonds: http://www.spoorpro.nl/sp(...)en-12-miljard-erbij/ | |
boriq | woensdag 8 juni 2016 @ 12:24 |
Na de wisselstoring van vanochtend in Utrecht, gaan we vrolijk verder op de A2-as
| |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 12:53 |
Ze gaan weer lekker doorstaken in Belgoland: http://www.hln.be/hln/nl/(...)k-extra-staken.dhtml | |
#ANONIEM | woensdag 8 juni 2016 @ 12:53 |
Spoorbond wil nog week extra staken http://www.hln.be/hln/nl/(...)ijdens-examens.dhtml Nóg een week staken, wat een luie idioten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 13:32 |
Wel ja, nog maar een week erbij ![]() En maar huilen over agressie tegen personeel. Vraag er dan niet om ![]() | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 13:50 |
Minder treinen wegens geplande aanrijdingen met vloggers ![]() | |
Fixers | woensdag 8 juni 2016 @ 13:54 |
Overzichtelijk is anders. Ik zou haast die veel te dure Gatwick Express nemen (£ 19,90 enkele reis). Op de heenweg ben ik een beetje op op goed geluk in een trein naar St. Pancras gesprongen. Volgens mij was dat een Thameslink. Dat was mijn Ik-ben-een-clueless-toerist-moment (inclusief hutkoffer) van deze vakantie. Dus een plek waar ik tijden kan opzoeken graag, voor treinen waar ik met een Oyster in kan. (Zonder absurd Express tarief, ik heb tijd zat.) [ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 08-06-2016 15:33:04 ] | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 16:07 |
Leuk tabelletje![]() | |
MTL | woensdag 8 juni 2016 @ 16:35 |
Konden de cijfers nog ouder? ![]() | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 17:45 |
Jahoor | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 18:57 |
Herinnert u zich de stakingen in Engeland nog, waarbij GTR (Southern) de rol van conducteur wil afschaffen en de machinist verantwoordelijk moet worden voor het vertrekproces? Dit tweette Southern eergisteren toen een reiziger vroeg waarom zijn trein zo veel korter was dan gebruikelijk: ![]() De tweet van Southern is inmiddels verwijderd... | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 19:36 |
Zou ik ook doen met die spelfout | |
Tochjo | woensdag 8 juni 2016 @ 19:48 |
Volgens de informatie in deze kamerbrief zijn de assentellers grotendeels verwijderd en elders hergebruikt. | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 19:55 |
Vraag het dan aan ProRail, dit zijn 2 documenten die in principe foutloos moeten zijn dus ik weet het niet.. | |
GlennQuagmire | woensdag 8 juni 2016 @ 19:56 |
Nu op NPO2: Rail Away over Luik-Luxemburg | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 19:58 |
Hoe oud is deze aflevering? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 20:05 |
![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 8 juni 2016 @ 20:13 |
Ik denk van niet, elektrische trein, flink. GTW's hebben geen motordraaistel, maar een motorbak. Flirts zijn wat lomper dan GTW's, ik zou verwachten dat het goed gaat. Aan de andere kant hebben ze met monocultuur in Limburg wel eens problemen gehad. Wat dat betreft: er rijden tussen Gouda en Alphen ook nog steeds goederentreinen. Dat zou voldoende moeten zijn. | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 20:19 |
Heel oud, Liege-Guillemins bestond nog niet eens | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 20:20 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)aars-in-treinen.htmlDie laatste zin vind ik raar. | |
Fixers | woensdag 8 juni 2016 @ 20:49 |
Ach, ik zag een waarschuwing dat er structureel treinen worden geschrapt omdat er teveel personeel zich heeft ziekgemeld. Dat komt bovenop het structureel schrappen van treinen vanwege het gewone personeelstekort. http://m.nationalrail.co.(...)4E55939ECE5CFF046776 | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 20:52 |
Dit is al iets waar iets aan gedaan moet worden. | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 21:04 |
En ook dat is niet helemaal waar. Soms worden er treinen geschrapt 'vanwege een gebrek aan personeel' terwijl de machinist en guard er gewoon naast staan. Een tijd terug, toen de conducteurs een staking aan het organiseren waren, verschenen er berichten dat er treinen werden opgeheven "due to increased levels of conductor sickness". Toen de machinisten zich begonnen te roeren werd de tekst snel veranderd in "conductor and driver sickness". ![]() Ondertussen is de punctualiteit van de GTR-treinen ten zuiden van Londen al maanden om te janken. De cijfers zijn zelfs zo bedroevend dat de bodemwaarde, grond voor per directe ontbinding van het contract, in zicht is. | |
dennistd | woensdag 8 juni 2016 @ 21:10 |
De 3737 krijgt een nieuwe plek in het Spoorwegmuseum. Omdat het stukje spoor waar de loc nu staat nergens op aangesloten is moet dit met een kraan en een dieplader buitenom gebeuren: http://www.transport-onli(...)-locomotief-takelen/ | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 22:24 |
Aanstaande vrijdag kiest 95% van de Machinisten van de RER D ervoor om te staken. De RER D is een van de lijnen die naar het Stade de France gaan. NB het is de bedoeling dat supporters al worden Gescheiden in het OV. een kant de RER B de tegenpartij de RER D (en als bonus is er nog metro 13) | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 22:38 |
Er is een Eurostar gestrand (nummer 9048) tussen Calais en Rijsel. De bestemming Parijs gaat niet meer gehaald worden... | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 22:47 |
Kut Fransen ![]() Hup Elbers! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 22:49 |
Praat liever over Kales. Als het zo moet. | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 22:53 |
Afslepen met een dieselloc, succes! | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 23:00 |
Verder nog meer vloggers en ern trein, en dit is voor mij herkenbaar ![]() | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 23:12 |
Ik lees nu dat die trein rond 20:30 tot stilstand is gekomen. Het is nu 23:13 en Eurostar is nog bezig met... Na bijna 3 uur hebben ze nog geen plan?! | |
Peterselieman | woensdag 8 juni 2016 @ 23:16 |
Dat is wel heel dramatisch ... En wij maar zaniken op de NS, maar het kan dus nog erger | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 23:18 |
Nope, de Franstalige antwoorden zijn iets uitgebreider en ze wisten in et Frans al vlug te melden dat ie Parijs al niet ging halen | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 23:19 |
Ehhh, wat dacht je van ter plekke evacuëren (of ok, in Lille Europe) en mensen met bussen naar Parijs shuttelen? Okay, dan ben je pas om 3:00 in Parijs maar dat lijkt me alsnog beter dan een hotelkamer in fucking Calais. | |
Frozen-assassin | woensdag 8 juni 2016 @ 23:22 |
Geen elektriciteit in trein ook | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 23:24 |
Dat zal het vast moeilijk maken en ik weet niet of de Fransen ook iedere 500 meter toegangsdeuren hebben zoals in NL.. Als zo'n Eurostar strand, gebeurt het dan niet vrijwel altijd dat het uren en uren duurt? Is volgens mij echt niet de eerst keer.. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 23:27 |
Die indruk krijg je wel inderdaad ![]() | |
Bitlord | woensdag 8 juni 2016 @ 23:29 |
Met al die wisselstoringen nu in 030 vroeg ik mij net af waarom die dingen zo vaak in storing lijken te gaan. Het lijkt mij niet zo op een afstand niet zo complex. Het wissel ligt rechtuit of afbuigend. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2016 @ 23:31 |
Je kunt ze open rijden, ern breekt eens eoa ringetje af ewaar nooit iemand aan gedacht had, man ALLES kan verkeerd gaan ![]() | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 23:32 |
Er staan hekken om een LGV heen, maar die stellen vaak niet zo veel voor. Denk aan palen met gaas in plaats van Heras-hekwerken van 2,5 meter hoog. Met een betonschaar kom je al een heel eind, en dat heeft de plaatselijke brandweer gewoon in hun assortiment. Bij viaducten zijn er vaak trappen voorzien (met een deur). En als die er niet zijn ligt er vaak wel een weg langs de lijn, al dan niet met een stukje door het weiland lopen. Het is waar dat het bij Eurostar meteen vele uren duurt wanneer er iets misgaat. In dat opzicht gaat het op onze HSL nog niet zo slecht, daar ben je met 2 uur wel weer weg. Of dat een goed iets of slecht iets is laat ik in het midden ![]() | |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 23:32 |
Ben ik hypcriet als ik dit best komisch vind? | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 juni 2016 @ 23:37 |
Nee. | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 23:46 |
De trein zou tot stilstand zijn gekomen in het plaatsje Hames-Boucres. Als ik een beetje rondkijk op Maps zie ik zo al 6 toegangen tot de HSL over een afstand van 2,6 kilometer. Dat zou genoeg mogelijkheden moeten bieden om een shitload aan bussen te regelen (750 reizigers / 50 personen per bus = 15 bussen) en die trein leeg te trekken. In plaats daarvan kiest Eurostar voor dit:
| |
b2py | woensdag 8 juni 2016 @ 23:48 |
15 bussen met chauffeurs naar Parijs fix je ook niet zomaar.. | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 23:49 |
Honderden hotelkamers ook niet. | |
Fixers | woensdag 8 juni 2016 @ 23:54 |
Van de NOS over Utrecht: "De wissel van vanochtend was een zogeheten koningswissel. Als daar iets mis mee gaat, heeft dat meer impact." http://nos.nl/artikel/210(...)ng-rond-utrecht.html Ik neem aan dat er van die wissels een compleet exemplaar in losse onderdelen klaar ligt in de kelder van de Inktpot. | |
James1988 | woensdag 8 juni 2016 @ 23:56 |
Een Koningswissel. Heeft die ook een lied? | |
Frozen-assassin | woensdag 8 juni 2016 @ 23:57 |
Naar een plek brengen waar ze niet kunnen overnachten![]() ![]() ![]() Reizigers worden ook enigszins mad na 4 uur wachten
| |
Kansenjongere | donderdag 9 juni 2016 @ 00:05 |
De wissel die je wist dat ging falen. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:05 |
En dan tweeten over compensatie Schitterend
| |
GlennQuagmire | donderdag 9 juni 2016 @ 00:06 |
En dan ook gewoon compensatie in vouchers ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:07 |
En maximaal 75% ![]() | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 00:17 |
Het wordt nog mooier:
| |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allemachtig, dat is echt belachelijk ![]() Zo moeten ze maar overleven | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 00:24 |
Belachelijk, echt. Helemaal terug naar Londen ![]() Moeten ze zometeen ook opnieuw door de security- en paspoortchecks? Ja zeker? ![]() | |
dennistd | donderdag 9 juni 2016 @ 00:25 |
Oftewel: 50% in geld moeten ze ook gewoon betalen als je dat liever hebt | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:27 |
Zeven uur later ben je gewoon weer terug op plek van vertrek, beschamend | |
dennistd | donderdag 9 juni 2016 @ 00:30 |
Ga ik zaterdag ook doen: na 17 uur en 6 minuten hoop ik weer in Enschede te staan ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:31 |
| |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 00:31 |
En dan heb je nog niet eens zekerheid over waar je de nacht door gaat brengen, noch hoe je de volgende dag alsnog naar Parijs gaat reizen. Er zijn mensen aan boord die om 9:00 een vlucht wilden halen vanaf Orly... | |
ReisT | donderdag 9 juni 2016 @ 00:32 |
GTW is ook elektrisch dus dat zegt nog niet zo veel. Die motorbak heeft toch ook een onderstel met wielen en assen enzo? Ik zie het grote verschil niet echt. "Dat zou voldoende moeten zijn" is snel gezegd maar dat soort uitspraken blijken in de praktijk weleens tegen te vallen. Liever goed testen dan aannames doen. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:33 |
Dat zal wel onder 'eigen schuld' vallen, ben je geld gewoon kwijt. Naast dat je wellicht op vakantie gaat of meeting mist (sommigen naar UN meeting in Parijs). Ik snap niet zo goed waarom ze wel een dieselloc kunnen vinden die hun terugsleept naar Calais, breng ze dan gelijk naar Lille. | |
Prins_Pils | donderdag 9 juni 2016 @ 00:35 |
Wat is er nou eigenlijk aan de hand daar? Trein stuk, baan stuk, bovenleiding stuk, blaadje op de rails? Wel een drama zeg ![]() | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 00:37 |
Onder Nederlandse wetgeving is dat inderdaad zo, maar die regels gaan natuurlijk niet op voor Britten. Ik weet niet hoe het daar is geregeld. Het probleem was niet alleen "de trein moet daar weg en die mensen moeten eruit", maar die mensen moeten ook ergens heen. Eurostar meldde eerder dat ze niet genoeg hotelkamers konden regelen in Lille of Calais. 500-750 reizigers in Lille in de stationshal laten zitten is ook niet echt haalbaar (maar voor sommigen wel te verkiezen boven retourneren naar Londen, uiteraard). Het begon hiermee: Rond 20:30 is die trein stuk gegaan, kort na Calais. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 00:40 |
| |
Kansenjongere | donderdag 9 juni 2016 @ 00:48 |
Wel vreemd dat je bij vertraging met je vlucht tegenwoordig riante compensatieregelingen hebt, maar dat het bij dit soort ellende op het spoor blijkbaar een stuk beroerder geregeld is. | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 00:49 |
Stel dat die trein om 1:00 in Calais aan het perron staat, en dat de andere Eurostartrein er ook al is. Dan moeten de deuren worden geopend (stuk voor stuk), en moet die trein leeg. Waarschijnlijk moet iedereen eerst opnieuw langs de paspoortcontrole* en dan nog de nieuwe trein in. Dat komt dan neer op vertrek uit Calais om 2:30, aankomst in Londen rond 03:00 plaatselijke tijd? Als het meezit, en High Speed 1 niet 's nachts gesloten is voor onderhoud? ![]() Echt, dat ze dit zó ontzettend kunnen verprutsen... Eurostar rijdt al 20 jaar, maar het lijkt wel alsof er één persoon maar wat zit te improviseren. * De Britse border force doet sinds enige tijd aan exit checks, ze houden precies bij wie er wel en niet in het land is. | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 01:03 |
helaas wel waar ja ... | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 01:04 |
Laat dat "om 1 uur in Calais" maar zitten trouwens ![]()
("maar we hebben nog altijd niet bewogen") @Eurostar lijkt inmiddels niet meer te reageren op tweets van reizigers, die het helemaal zat zijn:
("Zijn jullie soms vergeten om een sleepkabel mee te nemen?") ("Hoe lang denken jullie nog dat we gek zijn?")
("Dit slaat nergens op, na 4 uur nog altijd geen plan B. Wélke noodprocedure?") | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 01:11 |
[ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 09-06-2016 01:17:52 ] | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 01:30 |
En om het feest compleet te maken:Had ze dan naar Lille gebracht, stel incompetente stoethaspels. Dan hadden mensen die een vlucht moeten halen of een meeting in Parijs hebben nog de eerste trein vanuit Lille kunnen hebben ![]() "Passagiers die hun reis in Calais Fréthun willen afbreken kunnen dat doen, maar kunnen niet in het station blijven, dat is gesloten." Serieus? Je zet die mensen op straat in Calais-fucking-Fréthun? Je weet wel... dat station IN THE MIDDLE OF FUCKING NOWHERE? Het enige wat daar in de buurt is zijn de tentenkampen van gelukzoekers. [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 09-06-2016 01:37:04 ] | |
dennistd | donderdag 9 juni 2016 @ 03:02 |
Gaan ze nou echt beweren dat alle hotels in Londen vol zaten? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 04:31 |
Gewoon niks in de app![]() ![]() | |
Fixers | donderdag 9 juni 2016 @ 08:00 |
Gut, wat ben ik blij dat ik gewoon een ticket met British Airways heb geboekt. Dan maar wat meer tijd doden op het vliegveld. Ik heb de trein wel overwogen. Maar onbetrouwbare Benelux, stakingsrisco in België, stakingsrisco in Frankrijk en onbetrouwbare Eurostar. Dat zijn te veel ifs and buts. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 08:01 |
Het gebeurt bij ons een keer of 10 vaker per week maar de scenario's om het op te lossen zijn een stuk professioneler.. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 08:14 |
Nou ja één kapotte trein op een traject waar over een kwartier de volgende gaat, hoe boeiend is dat nou ook helemaal? Maar dit klinkt wel als een ongelofelijk slecht verhaal. Bijna ZO slecht dat je eerder aan sabotage dan aan incompetentie gaat denken. Ik bedoel, een incompetente organisatie zal ook weleens per ongeluk iets WEL goed doen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 08:41 |
Misschien werd aan de Franse kant gestaakt dat men ook niks kon doen, ik wil t verder niet goedpraten.... [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-06-2016 09:01:31 ] | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 09:12 |
Ik zou lekker met de boot gaan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 09:13 |
Ach ja, Fransen ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 09:41 |
En dan zou er ook nog personeel zijn op St. Pancras
| |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 09:41 |
Die Hele Ouigo met die stop en Go penalty slaat als kut op dirk, Sterker nog, die hele controle van de Ouigo op Passage station slaat nergens op.... Ik ben vorige maand met urgentie terug moeten reizen vanuit zuid Frankrijk naar Marne la Vallee Chessy Ouigo ticket geboekt, stopcontact erbij geboekt, en nul bagage. Keurig op tijd aanwezig, 25(!) minuten voor vertrek een omroep dat er geen ingangscontrole plaatsvond van de Ouigo, maar in de trein controle was... Iedereen kon dus instappen waar ie wou met zoveel bagage als ie wou, ticket is nooit gecontroleerd aan boord. Overigens zat ik in een bijna lege coupe en mij gereserveerder stoel was precies NAAST die ene persoon in die coupe ![]() later tijdens de rit kwamen er steeds meer personen naar onze coupe want topcontacten en 0 controle ![]() Wie in Marne la Vallee vertrekt kan wel op 100 procent controle rekenen, inmiddels is daar min of meer een Terminal Veehok aangelegd | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 09:45 |
Wat een idioterie, als zoiets waanzinnigs gebeurt zou je na een paar uur toch de deuren open doen en uit dat ding vertrekken? Zoiets idioots heb ik met een vliegtuig nog nooit meegemaakt ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 09:56 |
Was dit al voorbijgekomen? DB heeft een Zugsimulator voor je mobieltje gemaakt met energie zuinig rijden ![]() https://www.bahn.de/p/view/service/umwelt/umwelt_uebersicht.shtml | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 09:58 |
beschamende service .... | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 10:35 |
Als ik het trouwens goed begrijp is dat ding dus om half 7 uit Londen vertrokken en om ongeveer half 4 waren de passagiers weer terug op St. Pancras? Er kan wat verschil in zitten vanwege de tijdzones, maar 9 (of 8) uur in zo'n trein moeten hangen is toch echt compleet absurd ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 10:37:16 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 10:38 |
Is er nog wel een klassieke mogelijkheid? | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 11:07 |
Ja die is er.... | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 11:08 |
Nee inderdaad in een vliegtuig zou ik na 2 uur rondcirkelen allang de deuren open gedaan hebben jatogggg ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 11:10 |
Er was toch een paar maanden geleden ophef vanwege een puber die een app had gemaakt om zo goedkoop mogelijk met een groepen ticket te reizen met 'huuuu huuu magniet' de DB spoort t aan https://play.google.com/s(...)e.canoco.dbmitfahrer | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 11:45 |
Daar snappen ze dan ook dat mensen vervoeren belangrijk is. NS doet alleen maar geld harken, en het self-loading cargo zijn ze liever kwijt dan rijk. Altijd al zo geweest ook. Zie überhaupt het bestaan van het woord "reizigersoverschot". Zie het recente geneuzel over laat instappen. Zie de onmogelijkheid om kortingkaartjes in de app te kopen. NS is veel meer bezig met geld harken dan met een goed product leveren. Elke reiziger wordt gezien als een potentiële zwartrijder. Tsja, met zo'n mind set wordt het nooit wat natuurlijk. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 11:45 |
Spoorkaartje voor Voetbalfans![]() De nacht na de Finale rijd alles de hele nacht door ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 9 juni 2016 @ 11:46 |
Dat is toch omdat ze elke reiziger het genot van de ov-chipkaart gunnen? | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 11:48 |
Als ze niet staken natuurlijk | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 11:52 |
Hier inderdaad een leuk verhaaltje over verschillende lijnen op oorlogsterkte rijden tijdens de wedstrijden: http://www.ratp.fr/fr/rat(...)pendant-l-euro-2016/ Maar als inderdaad 95 procent morgen expres t werk neerlegt dan houd t op ![]() Ik weet niet of hier updates gewaardeerd worden vanuit Parijs, of dat ik jullie er verder maar niet mee moet vervelen... ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 11:55 |
OV in Parijs ![]() 29 extra omlopen op B&D als er in Stade de France wordt gespeeld? ![]() OMG my god RIP in pieces punctualiteit | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 12:04 |
ik vind het een mooie toevoeging hier, dus ga er vooral mee door ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 12:06 |
Ik vind het best hoor. Zolang alles maar even wordt samengevat in het Nederlands ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 12:07 |
Altijd goed, beetje Frans oefenen kan ook nooit kwaad ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 12:09 |
mensen die reizen met een kaartje met korting veroorzaken statistisch gezien meer gezeik dan mensen met een vol tarief kaartje ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 12:38 |
Dan luidt de enige conclusie: Heel het kortingstelsel afschaffen ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 12:39 |
Poortjes en kaartcontrole afschaffen ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 9 juni 2016 @ 12:58 |
Mensen afschaffen ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 13:03 |
Het tariefaanbod vereenvoudigen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 13:04 |
Gewoon CFL style enkele reis 2 euro retour 4 euro tevens dagkaart... | |
Goverman | donderdag 9 juni 2016 @ 13:08 |
nee joh, gewoon treinen en rails afschaffen. Heb je ook geen wisselstoringen meer. En geen te volle treinen. En geen problemen met vloggers of instappers na het fluitsignaal. En geen noodzaak voor tarieven, kortingen en chipkaarten. En geen vierkante wielen. Eigenlijk best ideaal, zo'n wereld ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 9 juni 2016 @ 13:19 |
RTV Oost | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 13:21 |
Ik heb geleerd een overweg niet op te rijden voordat je er ook weer af kunt rijden.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 13:34 |
Ik heb dat toen met Fles bijna fout zien gaan bij station Bestwig, die kruising is er echt voor gemaakt om een aanrijding te krijgen... https://goo.gl/maps/B2CLj2wgvXU2 | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 13:58 |
Benelux bijna verongelukt vorig jaar! http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed | |
James1988 | donderdag 9 juni 2016 @ 14:17 |
Het is niet zozeer dat er een uitzondering is gemaakt voor de Benelux, het is zo dat TBL1+ niet wettelijk verplicht is. Dat mag namelijk niet meer onder Europese regels. NMBS heeft al haar treinen uitgerust met TBL1+, maar er zijn dus ook goederenboeren die dat niet hebben gedaan uit kostenoverwegingen. On a side note: vanaf december gaat Infrabel krokodillen weghalen op trajecten waar TBL1+ en ETCS aanwezig zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 14:18 |
Ontheffingen verlenen voor een verplichting op een beveiligingssysteem. Tuurlijk wel ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 14:25 |
Ook leuk https://play.google.com/store/apps/details?id=metro.android RATP metro simulator, je kan uit een aantal lijnen kiezen en uit al het materieel, de geluiden en de maximum snelheden kloppen ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 14:30 |
![]() Leuk plaatje ![]() | |
Goverman | donderdag 9 juni 2016 @ 14:33 |
^^ waar is dit eigenlijk? | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 14:35 |
Hurdegaryp (Spel je dat zo?) | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 14:38 |
ja | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 14:41 |
Is de nieuwe weg om Hurdegaryp heen die ergens helemaal bovenaan de foto aan moet sluiten op de Centrale As (Dokkum-Nijega) die bij laatstgenoemde plaats aansluit op de N31. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 14:46 |
Dit is echt een retegaaf spel ![]() http://parismetrosimulator.appspot.com/Metro.jsp?gwt-voices=html5 Zo goed mogelijk een metro besturen, tot op de seconde de metro deuren sluiten en punten scoren, Hoeveel halen jullie in mode -verstoord verkeer- | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 14:48 |
Kies ik de 14, moet ik alsnog zelf rijden :/ | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 14:50 |
Ja dat gebeurd weleens ja dat er iemand meegaat, ik zat op lijn 7 na 1 halte al op min -70 punten ![]() | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 14:52 |
Ik ging veel te hard, je mag blijkbaar max 60 en ik maar 80 scheuren | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 14:52 |
Krijg jij lijn 14 in een keer goed voor de poortjes? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 juni 2016 @ 14:59 |
Hardegarijp! | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 15:01 |
Nee, maar ik vind het wel echt een heel komisch spelletje ![]() Nu maar weer verder schrijven over Hogesnelheidslijnen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 15:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 15:51 |
Ik heb de twijfelachtige eer om -700 nogwat punten te hebben, waar sta jij B2py? http://parismetrosimulator.appspot.com/records.jsp | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 16:38 |
Het lukt redelijk. Mijn score de eerste keer was -80 dankzij een gemist station | |
GlennQuagmire | donderdag 9 juni 2016 @ 16:38 |
2de op lijn 5 ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 16:41 |
Ja en je Pseudo is Pseudo uit Delft ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 16:42 |
11 pseudo -80 MP05 Thu Jun 09 14:37:39 UTC 2016 NL groningen FIREFOX4 47 HTML | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 16:43 |
Leuk spelletje! Alleen krijg ik hem erg slecht voor poortjes en ik mis blijkbaar stations. Er staan mensen op perron maar die stappen niet in | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 16:47 |
Begin anders even met lijn 7 B en de MF 88 . 3 bakken mee en een perron voor 5 bakken, en max 40 kmpu baanvak snelheid, kan je weinig fout doen met remmen | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 16:47 |
ik mis blijkbaar stations. Er staan mensen op perron maar die stappen niet in | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 16:49 |
Nee dat is decoratie als je de trein (zonder poortjes) tussen de gele streep en einde perron neerzet is het goed! | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2016 @ 16:51 |
Flixbus gaat in Nederland op meer trajecten rijden http://nu.nl/ondernemen/4(...)rajecten-rijden.html Het zal dan toch wel een geslaagde introductie zijn geweest, ik ben benieuwd naar de gevolgen ervan voor o.a. de NS ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 16:56:10 ] | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 16:51 |
Ah daar neerzetten, dat had ik gemist ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 9 juni 2016 @ 16:55 |
Had niet echt verwacht dat ik een hoge score had, heb zelfs een station gemist ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 16:58 |
![]() Nu tweede op lijn 14. Best netjes. Moet een eerste plek kunnen worden ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 16:59 |
Ik zit ook op lijn 14! | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 17:01 |
NS wil de bussen (Qbuzz) juist weer wegdoen toch? | |
Frozen-assassin | donderdag 9 juni 2016 @ 17:06 |
6 Frass 592 MP05 Thu Jun 09 15:06:17 UTC 2016 NL Line 1Est, best tevreden | |
Salatrel | donderdag 9 juni 2016 @ 17:08 |
NS rijd ieder weekend met bussen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2016 @ 17:10 |
Gefeliciteerd | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 17:30 |
Godnondeju zet ik m aan t eind van het traject neer op t eindpunt, had ik moeten doorrijden want verdacht pakketje ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 17:33 |
Waar GAAT dit in godsnaam over? ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 17:34 |
Een trammachinist simulatiesoel voor android? | |
Prins_Pils | donderdag 9 juni 2016 @ 17:36 |
Ik heb helemaal niks met Parijs maar dat spelletje is wel leuk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 17:40 |
Mooi. Ik zat net in een trein. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 18:09 |
Station Arnhem wordt "uitgebreid", lees een extra fase aangelegd en de Prov. Gelderland gaat dat grotendeels betalen zodat het boemeltje van Tiel rechtstreeks naar Arnhem kan blijven tuffen. http://www.treinreiziger.(...)-_tiel_blijft-147645 | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 18:16 |
Zit je nu op je balkon? ![]() Niet dus ![]() | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 18:17 |
Casa fles op 1 uur... Staat nog wat brandhout voor ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 18:18 |
Morgen had de RER D op oorlogssterkte moeten rijden naar het stade de France... In de praktijk rijden er morgen na de wedstrijd maar 2 treinen terug naar Parijs ![]() http://maligned.transilie(...)pression-10-JUIN.pdf | |
derLudolf | donderdag 9 juni 2016 @ 18:20 |
Gaat logistiek lekker dan daar bij jullie. AF ging mogelijk ook staken ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 juni 2016 @ 18:21 |
Ik ga t morgen nog geneens proberen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 18:25 |
Net wel ff. Maar waaide te hard ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 juni 2016 @ 18:27 |
19.55-20.25 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Semmeringbahn,Wenen- Bruck an der Mur. Een mooie rit van Wenen naar Bruck an der Mur over de Semmering Bahn die 150 jaar geleden is aangelegd. De trein rijdt door het besneeuwde Oostenrijkse land,wat schitterende beelden geeft van grote viaducten en tunnels. | |
b2py | donderdag 9 juni 2016 @ 18:35 |
Vol. |