ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 7 juni 2016 14:40 schreef _JdM_ het volgende: Treinspotten vanuit de Horsttoren op de UT... Zowel SGM als ICM in de sprinterr Apeldoorn-Enschede
Naar München ja. En dan de EC naar Innsbruck. Terug vliegen vanaf München. Niet omdat het moet, of goedkoper is Maar omdat het kan
En ter plaatse de Stubaitalbahn, de Hungerburgbahn, de Nordkettenbahn en de Achenseebahn. En verder veel zwemmen en bier drinken en schnitzels hachelen en YOLO
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo?
Het is gewoon een van de vele slinkse prijsverhogingen geweest. Incidentele reizigers worden nu met zulke hoge kosten opgezadeld als ze in aanmerking willen komen voor korting, dat ze er maar vanaf zien.
"Er liggen tegenwoordig vaker betonnen bielzen dan houten bielzen", zegt de NS. Maar die in Overvecht lijken van hout.
Ik stel voor dat er eerst een stuurgroep een jaar lang onderzoek gaat doen om te kijken of ze inderdaad van hout zouden kunnen zijn, om advies uit te brengen aan een werkgroep die dan nog een jaar gaat vergaderen over wat voor conclusie we daar aan zouden kunnen verbinden.
Bij goed weer is in 2023 de tijd rijp voor, u ziet hem misschien aankomen, een Proef, om te kijken watbeter brandt: gecreosoteerd hout of beton. Want ja, je weet het niet
Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft?
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft?
Daar zeg ik toch ook niets over? Natuurlijk kan je dat zien op de foto
Nee, de VST meet alleen geometrie en de kwaliteit van het spoor (Met behulp van Ultrasoon)
Niet zo zeer van "het spoor" wat gezien zou kunnen worden als "het geheel van dwarsliggers, ballastbed en spoorstaven" maar juist alleen maar van de spoorstaaf. Wat voor dwarsliggers eronder liggen, if any at all, boeit de VST geen reet.
I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig
Op dinsdag 7 juni 2016 20:15 schreef b2py het volgende: I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig
Pff, vandaag voor het eerst sinds een hele lange tijd een trein laten opheffen door een defect (jep, ic direct). Het ding werd al te laat voorgebracht met een waslijst aan storingen: O.a. met problemen in tractieinstallaties, stroomafnemers en andere dingen, dus eerst maar een reset gedaan. Daarmee waren eigenlijk bijna alle storingen weg, alleen waren er nog twee problemen over: een van de stroomafnemers wilde niet meer omhoog (niet zo'n probleem, gelukkig zitten er meer op die loc ) en de treinverwarmingsleidingsnelschakelaars (3x woordwaarde ) wilden niet meer in komen. Dus de rijtuigen zaten zonder spanning (=geen airconditioning, geen verlichting en als de batterijen echt leeg waren ook geen lamp meer in de loc dat de deuren dicht zitten). En die dingen bij elkaar waren een veiligheidsprobleem (en met dit weer wil je de reizigers ook niet zonder airconditioning vervoeren). Na wat vruchteloze pogingen om het spul alsnog aan de praat te krijgen heb ik toen toch maar besloten de trein op te laten heffen
die was in eerste instantie toch voor december gepland? Maar het was al lang duidelijk dat ze dat niet meer gingen halen toch?
Jep. Samen met een extra station bij Waddinxveen, nieuw perron in Alphen en extra spoorverdubbeling geloof ik om een kwartiersdienst mogelijk te maken. Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar de aanpassingen zijn inderdaad niet op tijd klaar.
Jep. Samen met een extra station bij Waddinxveen, nieuw perron in Alphen en extra spoorverdubbeling geloof ik om een kwartiersdienst mogelijk te maken. Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar de aanpassingen zijn inderdaad niet op tijd klaar.
er zijn wat inloopavonden geweest met informatie wat daar is uitgekomen weet niemand
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
er zijn wat inloopavonden geweest met informatie wat daar is uitgekomen weet niemand
Hoop ge-NIMBY. De 'oude' treinen (SLT) die nog een halfjaar langer meegaan maken veel meer lawaai dan de nieuwe treinen. En de klapper was de dame die de goederentrein op die lijn een 'levensgevaarlijke giftrein' noemde en een apocalyps voorspelde als het ding zou ontsporen omdat niemand weet wat dat ding vervoerd
Hoop ge-NIMBY. De 'oude' treinen (SLT) die nog een halfjaar langer meegaan maken veel meer lawaai dan de nieuwe treinen. En de klapper was de dame die de goederentrein op die lijn een 'levensgevaarlijke giftrein' noemde en een apocalyps voorspelde als het ding zou ontsporen omdat niemand weet wat dat ding vervoerd
Wasmachines in je tuin. De hel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven.
Op dinsdag 7 juni 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende: Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven.
Ik zou dat maar opgeven die gedachte dan kan je bezig blijven Sympatiek overkomen wordt ook niet zo'n suk6 imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 7 juni 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende: Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven.
Nekschot? Primitief.
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maar ik neem aan dat Veolia aangifte gaat doen tegen deze twee minkukels?
ja dus
quote:
Veolia gaat aangifte doen tegen de jongens. Dat zegt directeur Ben Dwars tegen L1 na het zien van het Youtubefilmpje. Dwars spreekt van ziek gedrag. "Veolia stelt de waaghalzen maximaal aansprakelijk", aldus de directeur.
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Dat weten we wel op kantoor tegenwoordig hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat mocht ik toen ook al niet, zogenaamd omdat NS dan mogelijk de gegevens nog niet compleet zou hebben, al lijkt het me aannemelijker dat ze ermee hopen te bereiken dat mensen de claim vergeten.
Nee joh dat die claim misschien nog eens de 10 jaar gaat halen is veel leuker dan die 10 gulden (Studenten OV : 4 euro 54) die ik er misschien nog uit kan slepen
Op dinsdag 7 juni 2016 23:10 schreef somoht het volgende: Nee joh dat die claim misschien nog eens de 10 jaar gaat halen is veel leuker dan die 10 gulden (Studenten OV : 4 euro 54) die ik er misschien nog uit kan slepen
Heb je dat geld niet allang teruggehad? Ik heb in MijnNS ook nog een claim uit 2011 op "In behandeling" staan, volgens mij heb ik dat geld destijds gewoon teruggekregen, anders was ik vast wel aan de bel gaan trekken.
Heb je dat geld niet allang teruggehad? Ik heb in MijnNS ook nog een claim uit 2011 op "In behandeling" staan, volgens mij heb ik dat geld destijds gewoon teruggekregen, anders was ik vast wel aan de bel gaan trekken.
Zou goed kunnen maar om dat nog uit te zoeken kost veel te veel tijd
ik zal dit weekend eens een GTBV bij Arriva indienen. Ging mij maandag toch net iets te gortig qua reistijd. In totaal 56 minuten vertraging op de planning door een seinstoring bij Zuidhorn.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:02 schreef Prins_Pils het volgende: Ja ik ben ook van mening dat alle vloggers verwoest moeten worden Enzo knollenkop als eerste.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:02 schreef Prins_Pils het volgende: Ja ik ben ook van mening dat alle vloggers verwoest moeten worden Enzo knollenkop als eerste.
Het trieste van dat filmpje van die treinsurfende stumpertjes? Ze willen kijkers trekken... en dat is dus nog gelukt ook, landelijke nieuwsaandacht... negatieve aandacht is immers ook aandacht..
Ik ben serieus bang dat 'vloggers' steeds idiotere en gevaarlijkere dingen gaan uithalen puur om maar meer views te trekken. En nu dan toevallig op het spoor maar er zijn zat andere gevaarlijke dingen. Ja, ik hoop dat ze zelf een flinke klap krijgen waardoor ze leren dat ze écht te ver gaan, maar je zadelt ook anderen ermee op..
Vraagje: weten jullie waar ik op een makkelijke manier reisinfo voor Engeland vind? Treinverkeer is hier echt een puinhoop met meerdere aanbieders op dezelfde route, met ieder hun eigen prijzen en verschillende tarieven voor piek en dal.
Moet van centrum London naar Gatwick. Volgens de TFL is het tarief met een Oyster £ 8.00 (zolang je maar niet met de Gatwick Express gaat). Maar op de National Rail site staat die prijs er nergens bij.
Op woensdag 8 juni 2016 01:09 schreef Prins_Pils het volgende: Het trieste van dat filmpje van die treinsurfende stumpertjes? Ze willen kijkers trekken... en dat is dus nog gelukt ook, landelijke nieuwsaandacht... negatieve aandacht is immers ook aandacht..
Ik ben serieus bang dat 'vloggers' steeds idiotere en gevaarlijkere dingen gaan uithalen puur om maar meer views te trekken. En nu dan toevallig op het spoor maar er zijn zat andere gevaarlijke dingen. Ja, ik hoop dat ze zelf een flinke klap krijgen waardoor ze leren dat ze écht te ver gaan, maar je zadelt ook anderen ermee op..
Welke stumper hangt er aan treinen dan? Ik dacht dat dat vooral populair was in Rusland.
Ik heb gisteren even een pretrondje in de spits midden in de staking gedaan, en ik ben tot de conclusie gekomen dat als de staking met de start van EURO2016 nog bezig is dat:
Storing bij Breukelen, waarom kan er dan niks via Hilversum? Volgens NS was de verstoring bij Breukelen om 9:14 verholpen. Maar treinen rijden? Ho maar. Dat is nog een uur lang te moeilijk.
Storing bij Breukelen, waarom kan er dan niks via Hilversum? Volgens NS was de verstoring bij Breukelen om 9:14 verholpen. Maar treinen rijden? Ho maar. Dat is nog een uur lang te moeilijk.
De storing is volgens Somda een wissel vlak na perronspoor 18 op Utrecht Centraal dat niet in controle kwam/komt. Is nu vastgelegd.
Dus ja, dan worden intercity's over een afstand van 130 kilometer maar gewoon opgeheven, want nergens is een keermogelijkheid
Op woensdag 8 juni 2016 09:46 schreef Peterselieman het volgende: Dus ja, dan worden intercity's over een afstand van 130 kilometer maar gewoon opgeheven, want nergens is een keermogelijkheid
Op woensdag 8 juni 2016 09:49 schreef Dr_Flash het volgende: Werd trouwens in Deventer omgeroepen dat er geen treinverkeer was tussen Amsterdam - Utrecht - Den Bosch en Schiphol - Utrecht - Nijmegen.
Okee, kut zat denk je dan. "Reizigers voor Eindhoven en Maastricht kunnen reizen via Den Bosch". Whut? Ja natuurlijk, dat is sowieso de nulhypothese.
lief, als je niets hebt te vertellen, dan hoef je niet te bellen volgens mij....
tsja, ik zie dat soort dingen ook in Groningen op de borden verschijnen, terwijl je er 0,0 aan hebt
Maar de trein die ik moest hebben hoeft helemaal niet te keren! Wat heeft een trein die van spoor 7 vertrekt te maken met een probleem bij 18?
simpel. Als ze de trein de ene kant niet uit kunnen sturen, sturen ze de trein ook niet de andere kant uit, want anders heb je al het materieel aan de verkeerde kant van de storing zitten, want vanwege de werkzaamheden op Utrecht Centraal liggen de middensporen tussen Utrecht en Amsterdam er grotendeels uit.
Als de opgeheven treinen wel onderweg zouden kunnen keren kunnen ze in ieder geval nog reizigers afleveren bij treinen die nog wel rijden.
simpel. Als ze de trein de ene kant niet uit kunnen sturen, sturen ze de trein ook niet de andere kant uit, want anders heb je al het materieel aan de verkeerde kant van de storing zitten, want vanwege de werkzaamheden op Utrecht Centraal liggen de middensporen tussen Utrecht en Amsterdam er grotendeels uit.
Ja, tuurlijk, dat is veel belangrijker dan reizigers vervoeren. Als ze gewoon waren blijven rijden hadden ze na de spits tijd zat om het weer op de goede plaats te krijgen
Op dinsdag 7 juni 2016 21:38 schreef Duvel het volgende: Waarom rijden ze eigenlijk een half jaar langer met SLT? Flirt zou toch gewoon kunnen rijden, ook zonder nieuwe stations?
Ik heb nog niets gehoord over een half jaar uitstel van het nieuwe materieel. Volgens mij gaat dat allemaal voorspoedig, alleen zal er in eerste instantie met gekoppelde treinen worden gereden in plaats van een kwartiersdienst met losse stellen. Klinkt meer alsof ze het half jaar uitstel van ProRail en de introductie van de nieuwe vervoerder door elkaar hebben gehaald.
Ja, tuurlijk, dat is veel belangrijker dan reizigers vervoeren. Als ze gewoon waren blijven rijden hadden ze na de spits tijd zat om het weer op de goede plaats te krijgen
dat zal je zwaar tegenvallen met de logistiek ingewikkelde puzzel die de NS dagelijks moet maken. Sterker nog, als je alles aan een zijde door laat rijden krijg je te maken met veel opgeheven treinen, omdat er aan een zijde van het land geen treinstellen meer zijn en moeten die reizigers uren wachten om te mogen reizen.
Het is kiezen tussen twee kwaden op dat moment, maar treinen over een afstand van 130 kilometer rücksichtslos op te heffen gaat te ver ja.
simpel. Als ze de trein de ene kant niet uit kunnen sturen, sturen ze de trein ook niet de andere kant uit, want anders heb je al het materieel aan de verkeerde kant van de storing zitten, want vanwege de werkzaamheden op Utrecht Centraal liggen de middensporen tussen Utrecht en Amsterdam er grotendeels uit.
Als de opgeheven treinen wel onderweg zouden kunnen keren kunnen ze in ieder geval nog reizigers afleveren bij treinen die nog wel rijden.
En nu reed er zo goed als niks Amsterdam-Eindhoven en Schiphol-Driebergen(v.v.). Van spoor 19 kon men nog wel rijden, alleen van 18 niet. Spoor 19 is voor de richting Driebergen, dus de Arnhem-Corridors had kunnen rijden.
Dan richting Amsterdam(Zuid/Centraal-)Den Bosch: Je had zoveel kunnen doen: -Richting Amsterdam/Schiphol (Drukste richting!) had gewoon kunnen rijden. -Richting Den Bosch had je nog de IC Den Haag Centraal-Utrecht C (degene die in Utrecht keert) tijdelijk kunnen doorsturen naar Den Bosch via sporen 20/21 -de IC uit Leiden laten keren op de IC Utrecht-Den Haag (degene die daar keert) en de IC Utrecht-Leiden (waar dan geen materieel meer voor is) tijdelijk laten overnemen door een IC uit Amsterdam/Schiphol vanaf Breukelen (stop) naar Woerden-Leiden kunnen sturen.
Krijg je in Amsterdam of Schiphol tijdelijk een ophoping van materieel, maar bedien je wel je reizigers en de IC Utrecht->Woerden rijdt niet. (maar daar rijden 4x per uur een sprinter, waardoor reizigers naar Leiden 5 minuten eerder met de sprinter moeten.
dat zal je zwaar tegenvallen met de logistiek ingewikkelde puzzel die de NS dagelijks moet maken. Sterker nog, als je alles aan een zijde door laat rijden krijg je te maken met veel opgeheven treinen, omdat er aan een zijde van het land geen treinstellen meer zijn en moeten die reizigers uren wachten om te mogen reizen.
Op woensdag 8 juni 2016 10:25 schreef Peterselieman het volgende: dat zal je zwaar tegenvallen met de logistiek ingewikkelde puzzel die de NS dagelijks moet maken.
Dat is geen excuus, daar hebben ze het helemaal zelf naar gemaakt.
Sterker nog, als je alles aan een zijde door laat rijden krijg je te maken met veel opgeheven treinen, omdat er aan een zijde van het land geen treinstellen meer zijn en moeten die reizigers uren wachten om te mogen reizen.
Dan laat je een paar treinstellen achter in het zuiden. Dan zijn de treinen naar het noorden wel wat korter maar rijden ze tenminste wél.
Op woensdag 8 juni 2016 09:13 schreef Fixers het volgende: Vraagje: weten jullie waar ik op een makkelijke manier reisinfo voor Engeland vind? Treinverkeer is hier echt een puinhoop met meerdere aanbieders op dezelfde route, met ieder hun eigen prijzen en verschillende tarieven voor piek en dal.
Dat iets anders is dan in Nederland maakt het niet meteen een puinhoop
Wat voor info zoek je? Tijden of prijzen?
quote:
Moet van centrum London naar Gatwick. Volgens de TFL is het tarief met een Oyster £ 8.00 (zolang je maar niet met de Gatwick Express gaat). Maar op de National Rail site staat die prijs er nergens bij.
Die £ 8 is een tarief wat is bepaald door TfL en niet door de National Rail-vervoerders. Het is een vast tarief, terwijl de NR-tarieven meer variatie kennen.
Op dinsdag 7 juni 2016 21:38 schreef Duvel het volgende: Waarom rijden ze eigenlijk een half jaar langer met SLT? Flirt zou toch gewoon kunnen rijden, ook zonder nieuwe stations?
Het schijnt dat men denkt dat FLIRT net zulk rijgedrag heeft als GTW wat er toe kan leiden dat de treinen soms slecht gedetecteerd worden. Dat is geen ramp als er ook VIRMS over dat traject rijden maar als dat niet het geval is en het traject is daar niet op aangepast dan wordt het lastig. De maatregelen om het traject erop aan te passen liften mee met de ombouwwerkzaamheden op dit traject.
Het schijnt dat men denkt dat FLIRT net zulk rijgedrag heeft als GTW wat er toe kan leiden dat de treinen soms slecht gedetecteerd worden. Dat is geen ramp als er ook VIRMS over dat traject rijden maar als dat niet het geval is en het traject is daar niet op aangepast dan wordt het lastig. De maatregelen om het traject erop aan te passen liften mee met de ombouwwerkzaamheden op dit traject.
Na de wisselstoring van vanochtend in Utrecht, gaan we vrolijk verder op de A2-as
quote:
Tussen Geldermalsen en 's-Hertogenbosch rijden er veel minder treinen door een defecte bovenleiding. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
De socialistische spoorbond ACOD dient een nieuwe stakingsaanzegging in, bovenop degene die loopt van 12 tot 19 juni. De vakbond wil ook de week erna het werk neerleggen, tot 26 juni. Dat meldt De Tijd.
Dat iets anders is dan in Nederland maakt het niet meteen een puinhoop
Wat voor info zoek je? Tijden of prijzen?
[..]
Die £ 8 is een tarief wat is bepaald door TfL en niet door de National Rail-vervoerders. Het is een vast tarief, terwijl de NR-tarieven meer variatie kennen.
Overzichtelijk is anders.
Ik zou haast die veel te dure Gatwick Express nemen (£ 19,90 enkele reis). Op de heenweg ben ik een beetje op op goed geluk in een trein naar St. Pancras gesprongen. Volgens mij was dat een Thameslink. Dat was mijn Ik-ben-een-clueless-toerist-moment (inclusief hutkoffer) van deze vakantie.
Dus een plek waar ik tijden kan opzoeken graag, voor treinen waar ik met een Oyster in kan. (Zonder absurd Express tarief, ik heb tijd zat.)
[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 08-06-2016 15:33:04 ]
Herinnert u zich de stakingen in Engeland nog, waarbij GTR (Southern) de rol van conducteur wil afschaffen en de machinist verantwoordelijk moet worden voor het vertrekproces?
Dit tweette Southern eergisteren toen een reiziger vroeg waarom zijn trein zo veel korter was dan gebruikelijk:
Op woensdag 8 juni 2016 11:35 schreef ReisT het volgende: Gouda-Alphen heeft toch assentellers, vanwege de slecht detecteerbare trams? Of hebben ze die er met een vooruitziende blik weer uitgesloopt?
Op woensdag 8 juni 2016 18:57 schreef James1988 het volgende: Herinnert u zich de stakingen in Engeland nog, waarbij GTR (Southern) de rol van conducteur wil afschaffen en de machinist verantwoordelijk moet worden voor het vertrekproces?
Dit tweette Southern eergisteren toen een reiziger vroeg waarom zijn trein zo veel korter was dan gebruikelijk:
Op woensdag 8 juni 2016 11:35 schreef ReisT het volgende: Deze Flirts hebben net als de GTW maar één motordraaistel, dus heel vergezocht is het niet.
GTW's hebben geen motordraaistel, maar een motorbak. Flirts zijn wat lomper dan GTW's, ik zou verwachten dat het goed gaat. Aan de andere kant hebben ze met monocultuur in Limburg wel eens problemen gehad. Wat dat betreft: er rijden tussen Gouda en Alphen ook nog steeds goederentreinen. Dat zou voldoende moeten zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zwervers, muzikanten en bedelaars hebben vorig jaar voor veel meer overlast in de trein gezorgd. Het aantal geregistreerde incidenten steeg met 56 procent tot bijna tweeduizend. Op stations nam de overlast met 18 procent toe, zo blijkt uit cijfers die afkomstig zijn uit een brief die staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) woensdag naar de Kamer heeft gestuurd.
Verder is het opvallend dat op stations de gevallen van diefstal en zakkenrollerij (plus 19 procent) en vandalisme (plus 20 procent) stegen. De bevindingen komen voort uit een eerste onderzoek naar de resultaten van de acht maatregelen die vorig jaar zijn genomen om de sociale veiligheid op treinen te verbeteren. Die werden genomen na de zware mishandeling van een conductrice. Fysiek geweld in treinen nam vorig jaar met 23 procent af tot 254 incidenten.
Volgens de onderzoekers kan nog niet worden geconcludeerd dat de maatregelen werken omdat ze nog niet allemaal zijn ingevoerd.
Ach, ik zag een waarschuwing dat er structureel treinen worden geschrapt omdat er teveel personeel zich heeft ziekgemeld. Dat komt bovenop het structureel schrappen van treinen vanwege het gewone personeelstekort.
Ach, ik zag een waarschuwing dat er structureel treinen worden geschrapt omdat er teveel personeel zich heeft ziekgemeld. Dat komt bovenop het structureel schrappen van treinen vanwege het gewone personeelstekort.
En ook dat is niet helemaal waar. Soms worden er treinen geschrapt 'vanwege een gebrek aan personeel' terwijl de machinist en guard er gewoon naast staan.
Een tijd terug, toen de conducteurs een staking aan het organiseren waren, verschenen er berichten dat er treinen werden opgeheven "due to increased levels of conductor sickness". Toen de machinisten zich begonnen te roeren werd de tekst snel veranderd in "conductor and driver sickness".
Ondertussen is de punctualiteit van de GTR-treinen ten zuiden van Londen al maanden om te janken. De cijfers zijn zelfs zo bedroevend dat de bodemwaarde, grond voor per directe ontbinding van het contract, in zicht is.
De 3737 krijgt een nieuwe plek in het Spoorwegmuseum. Omdat het stukje spoor waar de loc nu staat nergens op aangesloten is moet dit met een kraan en een dieplader buitenom gebeuren: http://www.transport-onli(...)-locomotief-takelen/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 8 juni 2016 22:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Aanstaande vrijdag kiest 95% van de Machinisten van de RER D ervoor om te staken. De RER D is een van de lijnen die naar het Stade de France gaan.
NB het is de bedoeling dat supporters al worden Gescheiden in het OV. een kant de RER B de tegenpartij de RER D (en als bonus is er nog metro 13)
Op woensdag 8 juni 2016 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende: Er is een Eurostar gestrand (nummer 9048) tussen Calais en Rijsel. De bestemming Parijs gaat niet meer gehaald worden...
Op woensdag 8 juni 2016 22:38 schreef Darkwing_Duck het volgende: Er is een Eurostar gestrand (nummer 9048) tussen Calais en Rijsel. De bestemming Parijs gaat niet meer gehaald worden...
Ik lees nu dat die trein rond 20:30 tot stilstand is gekomen. Het is nu 23:13 en Eurostar is nog bezig met...
Dat zal het vast moeilijk maken en ik weet niet of de Fransen ook iedere 500 meter toegangsdeuren hebben zoals in NL.. Als zo'n Eurostar strand, gebeurt het dan niet vrijwel altijd dat het uren en uren duurt? Is volgens mij echt niet de eerst keer..
Op woensdag 8 juni 2016 23:24 schreef b2py het volgende: Dat zal het vast moeilijk maken en ik weet niet of de Fransen ook iedere 500 meter toegangsdeuren hebben zoals in NL.. Als zo'n Eurostar strand, gebeurt het dan niet vrijwel altijd dat het uren en uren duurt? Is volgens mij echt niet de eerst keer..
Met al die wisselstoringen nu in 030 vroeg ik mij net af waarom die dingen zo vaak in storing lijken te gaan. Het lijkt mij niet zo op een afstand niet zo complex. Het wissel ligt rechtuit of afbuigend.
Op woensdag 8 juni 2016 23:29 schreef Bitlord het volgende: Met al die wisselstoringen nu in 030 vroeg ik mij net af waarom die dingen zo vaak in storing lijken te gaan. Het lijkt mij niet zo op een afstand niet zo complex. Het wissel ligt rechtuit of afbuigend.
Je kunt ze open rijden, ern breekt eens eoa ringetje af ewaar nooit iemand aan gedacht had, man ALLES kan verkeerd gaan
Op woensdag 8 juni 2016 23:24 schreef b2py het volgende: Dat zal het vast moeilijk maken en ik weet niet of de Fransen ook iedere 500 meter toegangsdeuren hebben zoals in NL..
Er staan hekken om een LGV heen, maar die stellen vaak niet zo veel voor. Denk aan palen met gaas in plaats van Heras-hekwerken van 2,5 meter hoog. Met een betonschaar kom je al een heel eind, en dat heeft de plaatselijke brandweer gewoon in hun assortiment.
Bij viaducten zijn er vaak trappen voorzien (met een deur). En als die er niet zijn ligt er vaak wel een weg langs de lijn, al dan niet met een stukje door het weiland lopen.
quote:
Als zo'n Eurostar strand, gebeurt het dan niet vrijwel altijd dat het uren en uren duurt? Is volgens mij echt niet de eerst keer..
Het is waar dat het bij Eurostar meteen vele uren duurt wanneer er iets misgaat. In dat opzicht gaat het op onze HSL nog niet zo slecht, daar ben je met 2 uur wel weer weg. Of dat een goed iets of slecht iets is laat ik in het midden
De trein zou tot stilstand zijn gekomen in het plaatsje Hames-Boucres. Als ik een beetje rondkijk op Maps zie ik zo al 6 toegangen tot de HSL over een afstand van 2,6 kilometer. Dat zou genoeg mogelijkheden moeten bieden om een shitload aan bussen te regelen (750 reizigers / 50 personen per bus = 15 bussen) en die trein leeg te trekken.
1. Zonder het recht op vervoer te verliezen kan een reiziger de spoorwegonderneming om schadevergoeding voor een vertraging verzoeken indien hij tussen de op het vervoerbewijs vermelde punten van vertrek en van bestemming geconfronteerd wordt met een vertraging waarvoor het vervoerbewijs niet overeenkomstig artikel 16 is terugbetaald. De minimumvergoedingen voor vertra- gingen zijn als volgt: a) 25 % van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 60 tot en met 119 minuten; b) 50 % van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 120 minuten of meer.
[..]
2. De vergoeding van de prijs van het vervoerbewijs wordt betaald binnen een maand na de indiening van het verzoek om schadevergoeding. De schadevergoeding kan in bonnen en/of andere diensten worden uitbetaald indien de voorwaarden soepel zijn (met name wat betreft de geldigheidsduur en de bestemming). De schadevergoeding wordt op verzoek van de reiziger uitbetaald in geld.
Oftewel: 50% in geld moeten ze ook gewoon betalen als je dat liever hebt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En dan heb je nog niet eens zekerheid over waar je de nacht door gaat brengen, noch hoe je de volgende dag alsnog naar Parijs gaat reizen. Er zijn mensen aan boord die om 9:00 een vlucht wilden halen vanaf Orly...
GTW is ook elektrisch dus dat zegt nog niet zo veel.
quote:
GTW's hebben geen motordraaistel, maar een motorbak. Flirts zijn wat lomper dan GTW's, ik zou verwachten dat het goed gaat. Aan de andere kant hebben ze met monocultuur in Limburg wel eens problemen gehad. Wat dat betreft: er rijden tussen Gouda en Alphen ook nog steeds goederentreinen. Dat zou voldoende moeten zijn.
Die motorbak heeft toch ook een onderstel met wielen en assen enzo? Ik zie het grote verschil niet echt. "Dat zou voldoende moeten zijn" is snel gezegd maar dat soort uitspraken blijken in de praktijk weleens tegen te vallen. Liever goed testen dan aannames doen.
En dan heb je nog niet eens zekerheid over waar je de nacht door gaat brengen, noch hoe je de volgende dag alsnog naar Parijs gaat reizen. Er zijn mensen aan boord die om 9:00 een vlucht wilden halen vanaf Orly...
Dat zal wel onder 'eigen schuld' vallen, ben je geld gewoon kwijt. Naast dat je wellicht op vakantie gaat of meeting mist (sommigen naar UN meeting in Parijs). Ik snap niet zo goed waarom ze wel een dieselloc kunnen vinden die hun terugsleept naar Calais, breng ze dan gelijk naar Lille.
Dat zal wel onder 'eigen schuld' vallen, ben je geld gewoon kwijt.
Onder Nederlandse wetgeving is dat inderdaad zo, maar die regels gaan natuurlijk niet op voor Britten. Ik weet niet hoe het daar is geregeld.
quote:
Naast dat je wellicht op vakantie gaat of meeting mist (sommigen naar UN meeting in Parijs). Ik snap niet zo goed waarom ze wel een dieselloc kunnen vinden die hun terugsleept naar Calais, breng ze dan gelijk naar Lille.
Het probleem was niet alleen "de trein moet daar weg en die mensen moeten eruit", maar die mensen moeten ook ergens heen. Eurostar meldde eerder dat ze niet genoeg hotelkamers konden regelen in Lille of Calais.
500-750 reizigers in Lille in de stationshal laten zitten is ook niet echt haalbaar (maar voor sommigen wel te verkiezen boven retourneren naar Londen, uiteraard).
quote:
Op donderdag 9 juni 2016 00:35 schreef Prins_Pils het volgende: Wat is er nou eigenlijk aan de hand daar? Trein stuk, baan stuk, bovenleiding stuk, blaadje op de rails? Wel een drama zeg
Wel vreemd dat je bij vertraging met je vlucht tegenwoordig riante compensatieregelingen hebt, maar dat het bij dit soort ellende op het spoor blijkbaar een stuk beroerder geregeld is.
Stel dat die trein om 1:00 in Calais aan het perron staat, en dat de andere Eurostartrein er ook al is. Dan moeten de deuren worden geopend (stuk voor stuk), en moet die trein leeg. Waarschijnlijk moet iedereen eerst opnieuw langs de paspoortcontrole* en dan nog de nieuwe trein in. Dat komt dan neer op vertrek uit Calais om 2:30, aankomst in Londen rond 03:00 plaatselijke tijd? Als het meezit, en High Speed 1 niet 's nachts gesloten is voor onderhoud?
Echt, dat ze dit zó ontzettend kunnen verprutsen... Eurostar rijdt al 20 jaar, maar het lijkt wel alsof er één persoon maar wat zit te improviseren.
* De Britse border force doet sinds enige tijd aan exit checks, ze houden precies bij wie er wel en niet in het land is.
Had ze dan naar Lille gebracht, stel incompetente stoethaspels. Dan hadden mensen die een vlucht moeten halen of een meeting in Parijs hebben nog de eerste trein vanuit Lille kunnen hebben
"Passagiers die hun reis in Calais Fréthun willen afbreken kunnen dat doen, maar kunnen niet in het station blijven, dat is gesloten."
Serieus? Je zet die mensen op straat in Calais-fucking-Fréthun? Je weet wel... dat station IN THE MIDDLE OF FUCKING NOWHERE? Het enige wat daar in de buurt is zijn de tentenkampen van gelukzoekers.
[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 09-06-2016 01:37:04 ]
Gut, wat ben ik blij dat ik gewoon een ticket met British Airways heb geboekt. Dan maar wat meer tijd doden op het vliegveld. Ik heb de trein wel overwogen. Maar onbetrouwbare Benelux, stakingsrisco in België, stakingsrisco in Frankrijk en onbetrouwbare Eurostar. Dat zijn te veel ifs and buts.
Op donderdag 9 juni 2016 08:01 schreef b2py het volgende: Het gebeurt bij ons een keer of 10 vaker per week maar de scenario's om het op te lossen zijn een stuk professioneler..
Nou ja één kapotte trein op een traject waar over een kwartier de volgende gaat, hoe boeiend is dat nou ook helemaal? Maar dit klinkt wel als een ongelofelijk slecht verhaal. Bijna ZO slecht dat je eerder aan sabotage dan aan incompetentie gaat denken. Ik bedoel, een incompetente organisatie zal ook weleens per ongeluk iets WEL goed doen
Nou ja één kapotte trein op een traject waar over een kwartier de volgende gaat, hoe boeiend is dat nou ook helemaal? Maar dit klinkt wel als een ongelofelijk slecht verhaal. Bijna ZO slecht dat je eerder aan sabotage dan aan incompetentie gaat denken. Ik bedoel, een incompetente organisatie zal ook weleens per ongeluk iets WEL goed doen
Misschien werd aan de Franse kant gestaakt dat men ook niks kon doen, ik wil t verder niet goedpraten....
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-06-2016 09:01:31 ]
Op donderdag 9 juni 2016 08:00 schreef Fixers het volgende: Gut, wat ben ik blij dat ik gewoon een ticket met British Airways heb geboekt. Dan maar wat meer tijd doden op het vliegveld. Ik heb de trein wel overwogen. Maar onbetrouwbare Benelux, stakingsrisco in België, stakingsrisco in Frankrijk en onbetrouwbare Eurostar. Dat zijn te veel ifs and buts.
Op donderdag 9 juni 2016 08:41 schreef Darkwing_Duck het volgende: Misschien werd aan de Franse kant gestaakt dat men ook niks kon doen, ik wil t verder niet goedpraten....
Ach ja, Fransen Zo trots op hun geweldige spoorwegen Faalapen.
Die Hele Ouigo met die stop en Go penalty slaat als kut op dirk,
Sterker nog, die hele controle van de Ouigo op Passage station slaat nergens op....
Ik ben vorige maand met urgentie terug moeten reizen vanuit zuid Frankrijk naar Marne la Vallee Chessy
Ouigo ticket geboekt, stopcontact erbij geboekt, en nul bagage. Keurig op tijd aanwezig, 25(!) minuten voor vertrek een omroep dat er geen ingangscontrole plaatsvond van de Ouigo, maar in de trein controle was...
Iedereen kon dus instappen waar ie wou met zoveel bagage als ie wou, ticket is nooit gecontroleerd aan boord.
Overigens zat ik in een bijna lege coupe en mij gereserveerder stoel was precies NAAST die ene persoon in die coupe
later tijdens de rit kwamen er steeds meer personen naar onze coupe want topcontacten en 0 controle
Wie in Marne la Vallee vertrekt kan wel op 100 procent controle rekenen, inmiddels is daar min of meer een Terminal Veehok aangelegd
Wat een idioterie, als zoiets waanzinnigs gebeurt zou je na een paar uur toch de deuren open doen en uit dat ding vertrekken? Zoiets idioots heb ik met een vliegtuig nog nooit meegemaakt
Op donderdag 9 juni 2016 09:45 schreef J.B. het volgende: Wat een idioterie, als zoiets waanzinnigs gebeurt zou je na een paar uur toch de deuren open doen en uit dat ding vertrekken? Zoiets idioots heb ik met een vliegtuig nog nooit meegemaakt
Als ik het trouwens goed begrijp is dat ding dus om half 7 uit Londen vertrokken en om ongeveer half 4 waren de passagiers weer terug op St. Pancras? Er kan wat verschil in zitten vanwege de tijdzones, maar 9 (of 8) uur in zo'n trein moeten hangen is toch echt compleet absurd Was dan via de klassieke lijn alsnog naar Parijs gereden, dan was het ook intens kut maar dan waren de passagiers tenminste nog op hun bestemming
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 10:37:16 ]
Op donderdag 9 juni 2016 10:35 schreef J.B. het volgende: Als ik het trouwens goed begrijp is dat ding dus om half 7 uit Londen vertrokken en om ongeveer half 4 waren de passagiers weer terug op St. Pancras? Er kan wat verschil in zitten vanwege de tijdzones, maar 9 (of 8) uur in zo'n trein moeten hangen is toch echt compleet absurd Was dan via de klassieke lijn alsnog naar Parijs gereden, dan was het ook intens kut maar dan waren de passagiers tenminste nog op hun bestemming
Op donderdag 9 juni 2016 09:45 schreef J.B. het volgende: Wat een idioterie, als zoiets waanzinnigs gebeurt zou je na een paar uur toch de deuren open doen en uit dat ding vertrekken? Zoiets idioots heb ik met een vliegtuig nog nooit meegemaakt
Nee inderdaad in een vliegtuig zou ik na 2 uur rondcirkelen allang de deuren open gedaan hebben jatogggg
Er was toch een paar maanden geleden ophef vanwege een puber die een app had gemaakt om zo goedkoop mogelijk met een groepen ticket te reizen met 'huuuu huuu magniet'
Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Darkwing_Duck het volgende: Er was toch een paar maanden geleden ophef vanwege een puber die een app had gemaakt om zo goedkoop mogelijk met een groepen ticket te reizen met 'huuuu huuu magniet'
Daar snappen ze dan ook dat mensen vervoeren belangrijk is. NS doet alleen maar geld harken, en het self-loading cargo zijn ze liever kwijt dan rijk. Altijd al zo geweest ook. Zie überhaupt het bestaan van het woord "reizigersoverschot". Zie het recente geneuzel over laat instappen. Zie de onmogelijkheid om kortingkaartjes in de app te kopen. NS is veel meer bezig met geld harken dan met een goed product leveren. Elke reiziger wordt gezien als een potentiële zwartrijder. Tsja, met zo'n mind set wordt het nooit wat natuurlijk.
Daar snappen ze dan ook dat mensen vervoeren belangrijk is. NS doet alleen maar geld harken, en het self-loading cargo zijn ze liever kwijt dan rijk. Altijd al zo geweest ook. Zie überhaupt het bestaan van het woord "reizigersoverschot". Zie het recente geneuzel over laat instappen. Zie de onmogelijkheid om kortingkaartjes in de app te kopen. NS is veel meer bezig met geld harken dan met een goed product leveren. Elke reiziger wordt gezien als een potentiële zwartrijder. Tsja, met zo'n mind set wordt het nooit wat natuurlijk.
mensen die reizen met een kaartje met korting veroorzaken statistisch gezien meer gezeik dan mensen met een vol tarief kaartje
nee joh, gewoon treinen en rails afschaffen. Heb je ook geen wisselstoringen meer. En geen te volle treinen. En geen problemen met vloggers of instappers na het fluitsignaal. En geen noodzaak voor tarieven, kortingen en chipkaarten. En geen vierkante wielen.
Eigenlijk best ideaal, zo'n wereld
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Een vrachtwagenchauffeur heeft zichzelf vanochtend in Heino weten te redden van een botsing met een trein door een spoorboom kapot te rijden.
Rond 10.15 uur vanochtend kwam de vrachtwagen vast te staan op de spoorwegovergang op de Molenweg. Op dat moment gingen de spoorbomen dicht. Door snel te reageren en een van de overwegbomen kapot te rijden, voorkwam de chauffeur een aanrijding met de aanstormende trein.
Het is niet zozeer dat er een uitzondering is gemaakt voor de Benelux, het is zo dat TBL1+ niet wettelijk verplicht is. Dat mag namelijk niet meer onder Europese regels. NMBS heeft al haar treinen uitgerust met TBL1+, maar er zijn dus ook goederenboeren die dat niet hebben gedaan uit kostenoverwegingen.
On a side note: vanaf december gaat Infrabel krokodillen weghalen op trajecten waar TBL1+ en ETCS aanwezig zijn.
Ontheffingen verlenen voor een verplichting op een beveiligingssysteem. Tuurlijk wel Als de werkelijkheid niet naar de regels kan komen de regels gewoon naar de werkelijkheid toe. Opgelost!
Is de nieuwe weg om Hurdegaryp heen die ergens helemaal bovenaan de foto aan moet sluiten op de Centrale As (Dokkum-Nijega) die bij laatstgenoemde plaats aansluit op de N31.
Leuk spelletje! Alleen krijg ik hem erg slecht voor poortjes
Begin anders even met lijn 7 B en de MF 88 . 3 bakken mee en een perron voor 5 bakken, en max 40 kmpu baanvak snelheid, kan je weinig fout doen met remmen
Begin anders even met lijn 7 B en de MF 88 . 3 bakken mee en een perron voor 5 bakken, en max 40 kmpu baanvak snelheid, kan je weinig fout doen met remmen
ik mis blijkbaar stations. Er staan mensen op perron maar die stappen niet in
Het zal dan toch wel een geslaagde introductie zijn geweest, ik ben benieuwd naar de gevolgen ervan voor o.a. de NS Inmiddels rijden DB, SNCF en ÖBB al met bussen, zou me niks verbazen als NS uiteindelijk hetzelfde gaat doen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2016 16:56:10 ]
Het zal dan toch wel een geslaagde introductie zijn geweest, ik ben benieuwd naar de gevolgen ervan voor o.a. de NS Inmiddels rijden DB, SNCF en ÖBB al met bussen, zou me niks verbazen als NS uiteindelijk hetzelfde gaat doen.
Ik heb helemaal niks met Parijs maar dat spelletje is wel leuk Begonnen met 7bis, meteen -160 omdat ik bij de eerste twee stations nog niet doorhad dat je na de gele lijn moet stoppen
Station Arnhem wordt "uitgebreid", lees een extra fase aangelegd en de Prov. Gelderland gaat dat grotendeels betalen zodat het boemeltje van Tiel rechtstreeks naar Arnhem kan blijven tuffen.