ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 7 juni 2016 14:40 schreef _JdM_ het volgende: Treinspotten vanuit de Horsttoren op de UT... Zowel SGM als ICM in de sprinterr Apeldoorn-Enschede
Naar München ja. En dan de EC naar Innsbruck. Terug vliegen vanaf München. Niet omdat het moet, of goedkoper is Maar omdat het kan
En ter plaatse de Stubaitalbahn, de Hungerburgbahn, de Nordkettenbahn en de Achenseebahn. En verder veel zwemmen en bier drinken en schnitzels hachelen en YOLO
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo?
Het is gewoon een van de vele slinkse prijsverhogingen geweest. Incidentele reizigers worden nu met zulke hoge kosten opgezadeld als ze in aanmerking willen komen voor korting, dat ze er maar vanaf zien.
"Er liggen tegenwoordig vaker betonnen bielzen dan houten bielzen", zegt de NS. Maar die in Overvecht lijken van hout.
Ik stel voor dat er eerst een stuurgroep een jaar lang onderzoek gaat doen om te kijken of ze inderdaad van hout zouden kunnen zijn, om advies uit te brengen aan een werkgroep die dan nog een jaar gaat vergaderen over wat voor conclusie we daar aan zouden kunnen verbinden.
Bij goed weer is in 2023 de tijd rijp voor, u ziet hem misschien aankomen, een Proef, om te kijken watbeter brandt: gecreosoteerd hout of beton. Want ja, je weet het niet
Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft?
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft?
Daar zeg ik toch ook niets over? Natuurlijk kan je dat zien op de foto
Nee, de VST meet alleen geometrie en de kwaliteit van het spoor (Met behulp van Ultrasoon)
Niet zo zeer van "het spoor" wat gezien zou kunnen worden als "het geheel van dwarsliggers, ballastbed en spoorstaven" maar juist alleen maar van de spoorstaaf. Wat voor dwarsliggers eronder liggen, if any at all, boeit de VST geen reet.
I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig
Op dinsdag 7 juni 2016 20:15 schreef b2py het volgende: I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig
Pff, vandaag voor het eerst sinds een hele lange tijd een trein laten opheffen door een defect (jep, ic direct). Het ding werd al te laat voorgebracht met een waslijst aan storingen: O.a. met problemen in tractieinstallaties, stroomafnemers en andere dingen, dus eerst maar een reset gedaan. Daarmee waren eigenlijk bijna alle storingen weg, alleen waren er nog twee problemen over: een van de stroomafnemers wilde niet meer omhoog (niet zo'n probleem, gelukkig zitten er meer op die loc ) en de treinverwarmingsleidingsnelschakelaars (3x woordwaarde ) wilden niet meer in komen. Dus de rijtuigen zaten zonder spanning (=geen airconditioning, geen verlichting en als de batterijen echt leeg waren ook geen lamp meer in de loc dat de deuren dicht zitten). En die dingen bij elkaar waren een veiligheidsprobleem (en met dit weer wil je de reizigers ook niet zonder airconditioning vervoeren). Na wat vruchteloze pogingen om het spul alsnog aan de praat te krijgen heb ik toen toch maar besloten de trein op te laten heffen
die was in eerste instantie toch voor december gepland? Maar het was al lang duidelijk dat ze dat niet meer gingen halen toch?
Jep. Samen met een extra station bij Waddinxveen, nieuw perron in Alphen en extra spoorverdubbeling geloof ik om een kwartiersdienst mogelijk te maken. Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar de aanpassingen zijn inderdaad niet op tijd klaar.
Jep. Samen met een extra station bij Waddinxveen, nieuw perron in Alphen en extra spoorverdubbeling geloof ik om een kwartiersdienst mogelijk te maken. Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar de aanpassingen zijn inderdaad niet op tijd klaar.
er zijn wat inloopavonden geweest met informatie wat daar is uitgekomen weet niemand
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
er zijn wat inloopavonden geweest met informatie wat daar is uitgekomen weet niemand
Hoop ge-NIMBY. De 'oude' treinen (SLT) die nog een halfjaar langer meegaan maken veel meer lawaai dan de nieuwe treinen. En de klapper was de dame die de goederentrein op die lijn een 'levensgevaarlijke giftrein' noemde en een apocalyps voorspelde als het ding zou ontsporen omdat niemand weet wat dat ding vervoerd
Hoop ge-NIMBY. De 'oude' treinen (SLT) die nog een halfjaar langer meegaan maken veel meer lawaai dan de nieuwe treinen. En de klapper was de dame die de goederentrein op die lijn een 'levensgevaarlijke giftrein' noemde en een apocalyps voorspelde als het ding zou ontsporen omdat niemand weet wat dat ding vervoerd
Wasmachines in je tuin. De hel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven.
Op dinsdag 7 juni 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende: Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven.
Ik zou dat maar opgeven die gedachte dan kan je bezig blijven Sympatiek overkomen wordt ook niet zo'n suk6 imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 7 juni 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende: Die hufter die bedacht heeft dat je pas na 48 uur GTBV kunt indienen in MijnNS (in ieder geval bij Traject Vrij, geen idee of het bij minder gammele abonnementen net zo beroerd geregeld is), mogen ze trouwens ook een nekschot geven.
Nekschot? Primitief.
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maar ik neem aan dat Veolia aangifte gaat doen tegen deze twee minkukels?
ja dus
quote:
Veolia gaat aangifte doen tegen de jongens. Dat zegt directeur Ben Dwars tegen L1 na het zien van het Youtubefilmpje. Dwars spreekt van ziek gedrag. "Veolia stelt de waaghalzen maximaal aansprakelijk", aldus de directeur.
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Dat weten we wel op kantoor tegenwoordig hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat mocht ik toen ook al niet, zogenaamd omdat NS dan mogelijk de gegevens nog niet compleet zou hebben, al lijkt het me aannemelijker dat ze ermee hopen te bereiken dat mensen de claim vergeten.
Nee joh dat die claim misschien nog eens de 10 jaar gaat halen is veel leuker dan die 10 gulden (Studenten OV : 4 euro 54) die ik er misschien nog uit kan slepen
Op dinsdag 7 juni 2016 23:10 schreef somoht het volgende: Nee joh dat die claim misschien nog eens de 10 jaar gaat halen is veel leuker dan die 10 gulden (Studenten OV : 4 euro 54) die ik er misschien nog uit kan slepen
Heb je dat geld niet allang teruggehad? Ik heb in MijnNS ook nog een claim uit 2011 op "In behandeling" staan, volgens mij heb ik dat geld destijds gewoon teruggekregen, anders was ik vast wel aan de bel gaan trekken.
Heb je dat geld niet allang teruggehad? Ik heb in MijnNS ook nog een claim uit 2011 op "In behandeling" staan, volgens mij heb ik dat geld destijds gewoon teruggekregen, anders was ik vast wel aan de bel gaan trekken.
Zou goed kunnen maar om dat nog uit te zoeken kost veel te veel tijd
ik zal dit weekend eens een GTBV bij Arriva indienen. Ging mij maandag toch net iets te gortig qua reistijd. In totaal 56 minuten vertraging op de planning door een seinstoring bij Zuidhorn.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:02 schreef Prins_Pils het volgende: Ja ik ben ook van mening dat alle vloggers verwoest moeten worden Enzo knollenkop als eerste.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:02 schreef Prins_Pils het volgende: Ja ik ben ook van mening dat alle vloggers verwoest moeten worden Enzo knollenkop als eerste.