ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 7 juni 2016 14:40 schreef _JdM_ het volgende: Treinspotten vanuit de Horsttoren op de UT... Zowel SGM als ICM in de sprinterr Apeldoorn-Enschede
Naar München ja. En dan de EC naar Innsbruck. Terug vliegen vanaf München. Niet omdat het moet, of goedkoper is Maar omdat het kan
En ter plaatse de Stubaitalbahn, de Hungerburgbahn, de Nordkettenbahn en de Achenseebahn. En verder veel zwemmen en bier drinken en schnitzels hachelen en YOLO
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo?
Het is gewoon een van de vele slinkse prijsverhogingen geweest. Incidentele reizigers worden nu met zulke hoge kosten opgezadeld als ze in aanmerking willen komen voor korting, dat ze er maar vanaf zien.
"Er liggen tegenwoordig vaker betonnen bielzen dan houten bielzen", zegt de NS. Maar die in Overvecht lijken van hout.
Ik stel voor dat er eerst een stuurgroep een jaar lang onderzoek gaat doen om te kijken of ze inderdaad van hout zouden kunnen zijn, om advies uit te brengen aan een werkgroep die dan nog een jaar gaat vergaderen over wat voor conclusie we daar aan zouden kunnen verbinden.
Bij goed weer is in 2023 de tijd rijp voor, u ziet hem misschien aankomen, een Proef, om te kijken watbeter brandt: gecreosoteerd hout of beton. Want ja, je weet het niet
Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig
Op dinsdag 7 juni 2016 19:48 schreef Igen het volgende: Maar serieus, hoe kan het dat men op kantoor niet ogenblikkelijk in de computer kan opvragen wat voor soort bielzen ergens liggen en op grond van een nieuwsbericht moet zeggen dat het "lijkt" alsof dit-en-dat!?
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
zo'n journalist weet natuurlijk van God noch zure appelen, dus wil toch graag een slag om de arm houden. Tsja, als je niet weet hoe hout eruit ziet wordt het toch lastig
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
Daar zijn ze vast mee bezig maar vaak zit dat soort meuk 'nog in het hoofd' van de oudgedienden die zo alles kunnen opdreunen wat er tussen km x en y ligt met welke bevestiging en wat voor soort onderplaatje etc. De echte oude garde zeg maar..
En zo lang ProRail het niet vernieuwd heeft is de database een beetje onbetrouwbaar, ze zullen niet heel nauwkeurig weten hoe oud dat spul allemaal is
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft?
Maar het is toch niet heel veel gevraagd om aan de hand van die foto te kunnen determineren of het hier een houten of een betonnen dwarsligger betreft?
Daar zeg ik toch ook niets over? Natuurlijk kan je dat zien op de foto
Nee, de VST meet alleen geometrie en de kwaliteit van het spoor (Met behulp van Ultrasoon)
Niet zo zeer van "het spoor" wat gezien zou kunnen worden als "het geheel van dwarsliggers, ballastbed en spoorstaven" maar juist alleen maar van de spoorstaaf. Wat voor dwarsliggers eronder liggen, if any at all, boeit de VST geen reet.
I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig
Op dinsdag 7 juni 2016 20:15 schreef b2py het volgende: I know, maar in het jargon valt 'spoor' over het algemeen alleen bij rails. Anders heb je het wel over dwarsliggers, ballast oid. Maar goed, onderscheid is lastig